Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.643 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Dit vind ik toch niet te geloven:

https://www.nu.nl/politie...t-is-van-alle-tijden.html
Komt er een normaal terug?
"Alles wat lang duurt, heet op een gegeven moment weer normaal. Dat is een filosofische vraag. Het wordt niet meer precies zoals vroeger.
Dit is precies waarom ik zo tegen de maatregelen was... Het wordt ingevoerd als 'tijdelijk' maar vervolgens wordt er op gerekend dat we het maar gaan accepteren als normaliteit. Mijn vertrouwen in de politiek en de democratie is sinds de coronaramp echt gevallen als een baksteen (en dat was al niet zo hoog sinds de enorme uitholling door het neoliberale gedachtengoed, waar we nu de gevolgen van zien)

Natuurlijk moet het nu ff anders, maar het is wel de bedoeling dat we terug gaan naar een situatie waar we gewoon weer zorgeloos naar het cafe kunnen, op vakantie enz. Dat snap ik en ik hou me er ook aan (een stuk meer dan anderen). Maar terug naar normaal is voor mij prio #1 en zal dat altijd blijven. Schaal voor mijn part de gezondheidszorg x3 en gooi de belasting weer naar 70% zoals in de jaren '80.

Ik ben echt niet van plan om nog afstand te houden, mondkapjes en gel te doen enzovoorts als Corona geen serieus risico meer is. Nogmaals: Nu doe ik het absoluut wel. Maar het kan zo niet blijven. We kunnen het niet uitbannen, ziektes blijven er altijd. Maar we moeten toch echt weer terug naar een zorgeloos leven. Nooit meer feestjes en vakanties is gewoon geen optie. Wat is het doel van het leven als je geen lol meer kan hebben?

Ik snap niet hoe ze zo'n uitzichtloos plaatje neer kunnen zetten :( Ik vind de teruggang naar normaal een stuk belangrijker dan het herstel van de economie. Zo'n opmerking van 'ach uiteindelijk wordt het vanzelf normaal' schiet me dan echt in het verkeerde keelgat.

[ Voor 21% gewijzigd door GekkePrutser op 27-10-2020 18:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:54
IceM schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:44:
[...]

Omdat mensen sociale contacten missen. Ik zit alleen thuis en ik word er ook helemaal gestoord van, het liefst zou ik elke dag weer naar kantoor gaan en thuis werken wanneer dat handig is zoals ik dat ook deed toen alles nog normaal was. Maar goed het is even niet anders.
Precies dat laatste.
Ik snap het dus heel goed betreft de contacten, andere omgeving even etc.
In de zomer heb ik afgewisseld en dat was ideaal. Maar nu is dat gewoon niet handig. Ik wandel wel.weer wat meer om er even uit te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
IceM schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:44:
[...]

Omdat mensen sociale contacten missen. Ik zit alleen thuis en ik word er ook helemaal gestoord van, het liefst zou ik elke dag weer naar kantoor gaan en thuis werken wanneer dat handig is zoals ik dat ook deed toen alles nog normaal was. Maar goed het is even niet anders.
Niet persoonlijk bedoelt, maar ik vind het best droevig als je enkel sociale contacten op je werk hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

GekkePrutser schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:44:

[...]

Dit is precies waarom ik zo tegen de maatregelen was... Het wordt ingevoerd als 'tijdelijk' maar vervolgens wordt er op gerekend dat we het maar gaan accepteren als normaliteit. Mijn vertrouwen in de politiek en de democratie is sinds de coronaramp echt gevallen als een baksteen (en dat was al niet zo hoog sinds de enorme uitholling door het neoliberale gedachtengoed, waar we nu de gevolgen van zien)

Natuurlijk moet het nu ff anders, maar het is wel de bedoeling dat we terug gaan naar een situatie waar we gewoon weer zorgeloos naar het cafe kunnen, op vakantie enz. Dat snap ik en ik hou me er ook aan (een stuk meer dan anderen). Maar terug naar normaal is voor mij prio #1 en zal dat altijd blijven. Schaal voor mijn part de gezondheidszorg x3 en gooi de belasting weer naar 70% zoals in de jaren '80.

Ik ben echt niet van plan om nog afstand te houden, mondkapjes en gel te doen enzovoorts als Corona geen serieus risico meer is. We kunnen het niet uitbannen, ziektes blijven er altijd. Maar we moeten toch echt weer terug naar een zorgeloos leven. Nooit meer feestjes en vakanties is gewoon geen optie. Wat is het doel van het leven als je geen lol meer kan hebben?

Ik snap niet hoe ze zo'n uitzichtloos plaatje neer kunnen zetten :( Ik vind de teruggang naar normaal een stuk belangrijker dan het herstel van de economie. Zo'n opmerking van 'ach uiteindelijk wordt het vanzelf normaal' schiet me dan echt in het verkeerde keelgat.
Uhm. Volgens mij begrijp je het filosofische antwoord niet?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
YakuzA schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:57:
[...]

Uhm. Volgens mij begrijp je het filosofische antwoord niet?
Jawel, maar het wordt hier gebruikt om een serieuze vraag te bagatelliseren. Iets waar ik vanaf het begin al bang voor was. Eenmaal geintroduceerde maatregelen worden zelden teruggedraaid (zie bijvoorbeeld de anti-terreur maatregelen sinds 9/11).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
DR!5EQ schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:56:
[...]

Niet persoonlijk bedoelt, maar ik vind het best droevig als je enkel sociale contacten op je werk hebt.
Wie zegt dat dat zijn enige sociale contacten zijn dan? Andere sociale contacten zijn trouwens ook bijna niet mogelijk op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik snap niet hoe ze zo'n uitzichtloos plaatje neer kunnen zetten :( Ik vind de teruggang naar normaal een stuk belangrijker dan het herstel van de economie.
Het is maar net over hoeveel tijdsbestek je kijkt. Toen er twee vliegtuigen in New York op de 88e verdieping parkeerde duurde het ook een jaar of tien voordat iedereen weer met vertrouwen in een vliegtuig stapte of het de moeite waard vond om met de gehele board of directors elk jaar in een andere wereldstad te gaan vergaderen. Ik ben wat dat betreft wel benieuwd wanneer er weer 17000 man met een slechte cover van Andre Hazes mee kunnen zingen in de Ziggodome. Moet je voor Expeditie Robinson of Lord of the Rings echt met 200 man naar de andere kant van de wereld?
Dat 'nieuwe normaal' staat vast in het pandemie-handboek want elk land begon er gelijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:30

ultimateharry

Team Slayer:-)

[...]

Ik ben echt niet van plan om nog afstand te houden, mondkapjes en gel te doen enzovoorts als Corona geen serieus risico meer is. Nogmaals: Nu doe ik het absoluut wel. Maar het kan zo niet blijven. We kunnen het niet uitbannen, ziektes blijven er altijd. Maar we moeten toch echt weer terug naar een zorgeloos leven. Nooit meer feestjes en vakanties is gewoon geen optie. Wat is het doel van het leven als je geen lol meer kan hebben?

Wel even de context er bij nemen: “Ga je vijf dagen in de week met je auto in de file staan om naar je werk te gaan”.
Dat zal voor een aantal mensen niet bepaald iets zijn waar ze naar verlangen, niet heel gek ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 09:28
DR!5EQ schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:56:
[...]

Als je iets niet persoonlijk bedoeld, reageer dan niet met zo'n statement op een post. Verder staat er volgens mij helemaal niet dat ik enkel sociale contacten op mijn werk heb, maar hoe het kan weet ik ook niet, maar overdag tijdens mijn werk waren mijn collega's wel zo'n beetje de enige personen die ik zag... Want ja ik ben tenslotte aan het werk.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022

Ach, OMT lid Marc Bonten doet ook nog een duit in het zakje. Hij voorspelt in een opiniestuk dat de corona vaccins waarschijnlijk niets zullen uithalen.

Geen idee wat het is, maar sommige mensen lijkt het niet lang genoeg te kunnen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
jadjong schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:00:
[...]

Het is maar net over hoeveel tijdsbestek je kijkt. Toen er twee vliegtuigen in New York op de 88e verdieping parkeerde duurde het ook een jaar of tien voordat iedereen weer met vertrouwen in een vliegtuig stapte of het de moeite waard vond om met de gehele board of directors elk jaar in een andere wereldstad te gaan vergaderen. Ik ben wat dat betreft wel benieuwd wanneer er weer 17000 man met een slechte cover van Andre Hazes mee kunnen zingen in de Ziggodome. Moet je voor Expeditie Robinson of Lord of the Rings echt met 200 man naar de andere kant van de wereld?
Dat 'nieuwe normaal' staat vast in het pandemie-handboek want elk land begon er gelijk mee.
Ja maar toen had je tenminste de keus. Ik heb zelf juist veel en zorgeloos gevlogen in de jaren na die tijd, en heb de maatregelen altijd als overdreven en irritant gezien. Als de baggage zo goed gecontroleerd wordt, krijgen ze het wel op een andere manier binnen.
ultimateharry schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:00:
[...]
Wel even de context er bij nemen: “Ga je vijf dagen in de week met je auto in de file staan om naar je werk te gaan”.
Dat zal voor een aantal mensen niet bepaald iets zijn waar ze naar verlangen, niet heel gek ook.
Ja natuurlijk haalt hij net de vervelende dingen aan. Hij zegt ook zelf 'niet alles zal vervelend zijn'. Tja. Dat weet ik ook wel, maar alleen die dingen aanhalen is propaganda.

Ik ben gewoon bang dat het doel hier langzaam verschuift van 'verminderen van de excessen van de pandemie' (denk aan overvolle ziekenhuizen en IC's en oversterfte) naar 'besmetting totaal voorkomen'. Zodra we het risico teruggebracht hebben naar dat van een normale ziekte en er voldoende immuniteit is, moet het gewoon weer normaal kunnen zonder mondkapjes en afstand.

Ik zie over het verloop van de pandemie nu al die normvervaging. In het begin ging het alleen maar om flatten the curve. Toen om de IC bedden. Nu om de winter door te komen (en dan heb je gelijk al een periode van 6 maanden te pakken). Wat komt daarna? Eindelijk wat rustig aan doen? Of hard doorgaan anders hebben we na de vakantie van 2021 misschien weer een opleving?

Nogmaals: Ik snap de noodzaak voor maatregelen nu. Maar doe ze dan voor beperkte tijd en duidelijke randvoorwaarden wanneer ze opgeheven worden. Dat uitzicht mis ik enorm.

[ Voor 22% gewijzigd door GekkePrutser op 27-10-2020 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

Mfpower

In dubio

Huidige maatregelen tot in December. Dag horeca, we gaan je missen. Nog meer leegstand in de stad.

Doe dan verdorie nu wat meer zodat er wat meer “zekerheid” is dat de maatregelen een einde gaan kennen. Straks blijven we een week doorgaan en moet het alsnog en dan nóg langer.

[ Voor 5% gewijzigd door Mfpower op 27-10-2020 19:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mfpower schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:09:
Huidige maatregelen tot in December. Dag horeca, we gaan je missen.
Pikachuface.jpg
anandus schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:44:
[...]
Ik vind het ook heel voorbarig dat ze zeiden bij de nieuwe lockdown "het duurt 4 weken en over 2 weken gaan we evalueren".
Dan denken mensen dat het over vier weken voorbij is.
Je kan beter een langere termijn aankondigen en die als het kan eerder afbreken (hoeraaaa!), dan een te korte termijn weer moeten verlengen (booooeeee!).

[...]
Ook helemaal eens. Ik snap ook niet dat ze die term "het nieuwe normaal" hebben losgelaten, want volgens mij was dat juist een hele goede term om mensen ervan bewust te maken dat we voorlopig juist even (lees: toch nog een jaar of iets) in een andere status quo moeten leven.

[ Voor 66% gewijzigd door anandus op 27-10-2020 19:10 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Huidige maatregelen tot in December. Dag horeca, we gaan je missen.

Doe dan verdorie nu wat meer zodat er wat meer “zekerheid” is dat de maatregelen een einde gaan kennen. Straks blijven we een week doorgaan en moet het alsnog en dan nóg langer.
Data is alles, als je niet genoeg data hebt, hoe weet je dan of de maatregels werken?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

CMD-Snake schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:02:
[...]

Ach, OMT lid Marc Bonten doet ook nog een duit in het zakje. Hij voorspelt in een opiniestuk dat de corona vaccins waarschijnlijk niets zullen uithalen.

Geen idee wat het is, maar sommige mensen lijkt het niet lang genoeg te kunnen duren.
Zijn halfvolle glas is overduidelijk bijna leeg, en neemt bij elke keuze het slechtst mogelijke uitgangspunt.

Ja zijn stelling kan vast wel, alleen de kans op dat alle vaccins die nu ontwikkeld worden niet werken is vrijwel 0.

PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Rutte over feestjes: dan ben je de grens aan het opzoeken.

Nee, dan ben je al lang de grens over...

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:08
CMD-Snake schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:02:
[...]

Niets .. of zou er ook nog iets tussen in zijn waarbij je nog steeds ziek kunt worden maar voor een nog grotere groep met een milder verloop zoals dat tegenwoordig bij de meeste griepvarianten ook het geval is. Of werkt het tijdelijk en geeft dat meer lucht aan zorg en eventueel meer tijd voor een meer definitief vaccin.

Er is ook nog wel wat grijs mogelijk tussen het zwart wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

Mfpower

In dubio

Bensimpel schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:10:
[...]

Data is alles, als je niet genoeg data hebt, hoe weet je dan of de maatregels werken?
Lastig. Maar regeren is vooruitzien. Maar goed ik heb het al vaker gezegd. Beter kort en heftig dan risico op langdurig etteren. Nu is er risico op langdurig etteren en dan alsnog heftig. Ik denk ook dat er meer draagvlak is voor een korte stevige lockdown.

En weer gaat het alleen maar over zorg en niet over veiligheid. Maar ik ga mezelf niet weer herhalen.

Oh ja en alles weer op ons gedrag terwijl er een miljoen besmettelijken gewoon elke dag in enorme getalen bij elkaar komen. En dan maar afvragen waarom “we” geen zin meer hebben in deze maatregelen.

[ Voor 17% gewijzigd door Mfpower op 27-10-2020 19:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:30

ultimateharry

Team Slayer:-)

GekkePrutser schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:07:
[...]

Ja maar toen had je tenminste de keus. Ik heb zelf juist veel en zorgeloos gevlogen in de jaren na die tijd, en heb de maatregelen altijd als overdreven en irritant gezien. Als de baggage zo goed gecontroleerd wordt, krijgen ze het wel op een andere manier binnen.

[...]

Ja natuurlijk haalt hij net de vervelende dingen aan. Hij zegt ook zelf 'niet alles zal vervelend zijn'. Tja. Dat weet ik ook wel, maar alleen die dingen aanhalen is propaganda.
Nogmaals: context. Het artikel gaat over steun aan bedrijfstakken. “Het wordt niet meer precies zoals vroeger”.
Voorbeeld van mensen die in de toekomst ook regelmatig zullen gaan thuiswerken.
Er is geen duister complot om mensen hun geluk in het leven te ontnemen ofzo, iets beter lezen en iets minder spastisch reageren lijkt me goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Niet online
IceM schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:01:
[...]

Als je iets niet persoonlijk bedoeld, reageer dan niet met zo'n statement op een post. Verder staat er volgens mij helemaal niet dat ik enkel sociale contacten op mijn werk heb, maar hoe het kan weet ik ook niet, maar overdag tijdens mijn werk waren mijn collega's wel zo'n beetje de enige personen die ik zag... Want ja ik ben tenslotte aan het werk.
Als iemand zoiets zegt proberen ze juist dit soort reacties te voorkomen. Het deed op mij overkomen alsof het werk de plek is voor sociale contacten. Dat zou droevig zijn als iemand daar zo blind op zou gaan. Bovendien als je iets mist ben je er zelf bij om er iets aan te doen. In mijn ogen zijn er genoeg mogelijkheden met de huidige maatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Huidige maatregelen tot in December. Dag horeca, we gaan je missen. Nog meer leegstand in de stad.

Als alles definitief voorbij is dan zal de horeca denk ik wel vrij snel weer terug komen.
Hooguit nog meer niet helemaal de horeca die je wilt omdat de financieren dan mogelijk nog meer van de overlevers komt (brouwers en horeca magnaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
DR!5EQ schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:17:
[...]
Als iemand zoiets zegt proberen ze juist dit soort reacties te voorkomen. Het deed op mij overkomen alsof het werk de plek is voor sociale contacten. Dat zou droevig zijn als iemand daar zo blind op zou gaan. Bovendien als je iets mist ben je er zelf bij om er iets aan te doen. In mijn ogen zijn er genoeg mogelijkheden met de huidige maatregelen.
Zijn andere sociale contacten dan op het werk dan zoveel meer waard en geen probleem in het licht van corona maatregelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

GekkePrutser schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:58:
[...]

Jawel, maar het wordt hier gebruikt om een serieuze vraag te bagatelliseren. Iets waar ik vanaf het begin al bang voor was. Eenmaal geintroduceerde maatregelen worden zelden teruggedraaid (zie bijvoorbeeld de anti-terreur maatregelen sinds 9/11).
De vraag is gewoon heel slecht.

Als iemand gewoon vraagt:
“Als Corona niet meer voorkomt in NL, worden dan alle ingestelde covid maatregelen opgeschort?”

Dan zou hij antwoorden: Ja, behalve ...

En de ... is dan dat bijvoorbeeld alle nertsen farms niet meer open mogen na Maart etc.

Als je Ja zegt op de ‘normaal’ vraag zijn de nertsenhouders meteen weer in rep en roer, ja maat hij beloofde dat alles weer ‘normaal’ zou worden.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
ultimateharry schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:15:
[...]

Nogmaals: context. Het artikel gaat over steun aan bedrijfstakken. “Het wordt niet meer precies zoals vroeger”.
Er is geen duister complot om mensen hun geluk in het leven te ontnemen ofzo, iets beter lezen en iets minder spastisch reageren lijkt me goed.
Aan de andere kant: Bij het invoeren van de autogordel reageerde men ook zo :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:47
Als ik de Jonge goed begrijp gaan ze er vanuit dat de piek qua besmettingen deze week bereikt wordt en de piek in ziekenhuizen sowieso binnen twee weken is en niet meer daarna, ongeacht of we nu strengere maatregelen treffen.

De extra week die ze nu nemen is er dan dus op gericht om te beoordelen of de daling die is ingezet groot genoeg is. Extra maatregelen om de druk beter te laten afnemen, niet per se om de afvlakking te creëren; die zou er al zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Plenkske
De Jonge zei dat het RIVM inschat dat huidige maatregelen de R op 0.88 zet.
Als dit niet zo is dan wordt het gedrag de schuld gegeven.
Wordt het niet tijd, zoals ze weten uit onderzoeken, om dat gedrag mee te wegen ? Was me niet helemaal duidelijk in hoeverre dat gebeurt is of nu wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
ultimateharry schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:15:
[...]
Complot? Nee hoor. Meer een soort berusting in de situatie die ik zorgelijk vind. Terwijl ik vind dat de politiek moet blijven vechten voor de terugkeer naar een normale maatschappij. Net zoals we met corona meer naar trends kijken en niet (zozeer) naar de huidige aantallen, doe ik dat met de politiek ook.

Natuurlijk gaat het artikel over economische steun. Maar het gaat me om de ondertoon. Natuurlijk ben ik daar nogal fel op, omdat de situatie me als alleenwonende een stuk meer treft.

[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 27-10-2020 19:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Wat ik niet snap is dat getreuzel over buitenlandse vakanties. Ontmoedig/verbied dat toch gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:17
Plenkske schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:20:
Wordt het niet tijd, zoals ze weten uit onderzoeken, om dat gedrag mee te wegen ? Was me niet helemaal duidelijk in hoeverre dat gebeurt is of nu wordt.
Hij zegt net dat het wel meegewogen wordt. Of althans, de gehoopte verandering wordt meegewogen.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ik denk dat ze dat wel meewegen, maar dat er een nogal aanzienlijke bandbreedte in zit (in feite de bandbreedte die ze weergeven in de grafiek van de R effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
GekkePrutser schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:20:
[...]

Complot? Nee hoor. Meer een soort berusting in de situatie die ik zorgelijk vind. Terwijl ik vind dat de politiek moet blijven vechten voor de terugkeer naar een normale maatschappij. Net zoals we met corona meer naar trends kijken en niet (zozeer) naar de huidige aantallen, doe ik dat met de politiek ook.

Natuurlijk gaat het artikel over economische steun. Maar het gaat me om de ondertoon. Natuurlijk ben ik daar nogal fel op, omdagt de situatie me als alleenwonende een stuk meer treft.
Normaal is relatief.

Na een happening zoals Corona kan je nooit terug naar het oude, er is immers teveel verandert.
En naar mijn mening ook goed er gaat nu meer gedacht worden over zaken die wellicht eerder hadden gekunt.

- meer thuiswerken
- online onderwijs
- hoe belangrijk is de zorg nou eigenlijk etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
YakuzA schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:10:
Zijn halfvolle glas is overduidelijk bijna leeg, en neemt bij elke keuze het slechtst mogelijke uitgangspunt.

Ja zijn stelling kan vast wel, alleen de kans op dat alle vaccins die nu ontwikkeld worden niet werken is vrijwel 0.
Het is lastig te rijmen ergens. Diverse farmaceuten hebben onlangs voorzichtig optimistische berichten gepubliceerd over hun vaccins. Ik snap prima dat ze ook zichzelf daarmee promoten, maar het geeft toch een soort lichtje aan het einde van een bijzondere donkere tunnel. Dan krijg je reacties als die van Bonten, Fauci en de WHO die iets hebben van "vergeet het maar, dit is het". Dat is niet zo prettig, zeker als we ons vast moeten houden aan die paar strohalmen.

Zoiets als dit is het voorland als we alle hoop en perspectief verliezen. In Italië ontstaat er een steeds grimmiger verzet tegen de coronamaatregelen. Hoe minder uitzicht op een oplossing, hoe meer verzet er komt.
gekkie schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:12:
Niets .. of zou er ook nog iets tussen in zijn waarbij je nog steeds ziek kunt worden maar voor een nog grotere groep met een milder verloop zoals dat tegenwoordig bij de meeste griepvarianten ook het geval is. Of werkt het tijdelijk en geeft dat meer lucht aan zorg en eventueel meer tijd voor een meer definitief vaccin.

Er is ook nog wel wat grijs mogelijk tussen het zwart wit.
Kennelijk is dit OMT lid een behoorlijke zwartkijker.
Mfpower schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:13:
Maar goed ik heb het al vaker gezegd. Beter kort en heftig dan risico op langdurig etteren. Nu is er risico op langdurig etteren en dan alsnog heftig. Ik denk ook dat er meer draagvlak is voor een korte stevige lockdown.
Er is geen echte kort in de heftige fase. Het Red Team wil ons dat doen geloven, maar met een lockdown van vier weekjes kom je er echt niet. Er zit altijd vertraging in de getallen, dus pas na 2-2,5 week in de lockdown krijg je een impressie van hoeveel succes je boekt. Een lockdown moet dus langer duren eigenlijk. Hiermee doet het Red Team dus ook aan een vorm van bedrog met de suggestie dat het slechts vier weekjes de kiezen op elkaar is.

Het biedt ook geen garantie dat er daarna niet weer een nieuwe lockdown nodig is.
Geen idee of ze uitgaan van 100% compliance (dat zou dom zijn), maar tegelijkertijd is het moeilijk te raden hoe goed men zich zal gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
dr.lowtune schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:22:
Wat ik niet snap is dat getreuzel over buitenlandse vakanties. Ontmoedig/verbied dat toch gewoon.
Zal wel lastig zitten in Europa, we hebben soms een bondgenoot aan Oostenrijk en dat drijft toch voor een aanzienlijk deel op de winter. Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen wat betreft deze "hete aardappel" de komende weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Niet online
gekkie schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:19:
[...]

Zijn andere sociale contacten dan op het werk dan zoveel meer waard en geen probleem in het licht van corona maatregelen ?
Absoluut niet. Maar het is prettiger om niet alleen afhankelijk te zijn van deze groep mensen in je leven. Zo kwam het bericht van @Verwijderd op mij over. Je kunt nu prima bij vriend/vriendin/neef/nicht over de vloer gaan. Maar als dat een collega is, ook prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Kan je lastig verbieden, noodzakelijke reizen mogen wel, maarja wat is noodzakelijk? Ik vlieg zelf as vrijdag naar Mexico. Ik acht dat noodzakelijk. Een ander persoon weer niet.

Een lijst van wat noodzakelijk is, sowieso wat meer duiding zal zeker helpen. Nu laat de overheid het de burger maar uitzoeken.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Bensimpel schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:27:
[...]

Kan je lastig verbieden, noodzakelijke reizen mogen wel, maarja wat is noodzakelijk? Ik vlieg zelf as vrijdag naar Mexico. Ik acht dat noodzakelijk. Een ander persoon weer niet.

Een lijst van wat noodzakelijk is, sowieso wat meer duiding zal zeker helpen. Nu laat de overheid het de burger maar uitzoeken.
Een vakantie is niet noodzakelijk.
Een bezoek aan een persoon die wellicht gaat overlijden wel.
Een business deal is ook niet noodzakelijk

Maar ja de interpretatie ervan is het meestal het probleem, je hoort het overal iedereen vult het in naar eigen agenda.
En logisch en terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
Waarom heeft het OMT niet al in september een gedeeltelijke lockdown geadviseerd, maar dat pas deze week gedaan?
Wallinga: "We hebben geadviseerd om terug te gaan naar de situatie van begin juni (toen het R-getal onder de 1 was, red.). Met de geadviseerde maatregelen zou je daar ook op uitkomen. Wat je niet weet is hoe mensen daarop reageren, wat de gedragsverandering is. Dat kan je niet voorspellen, dat moet je zien. Nu dat eenmaal zo is, krijg je dus een strenger pakket maatregelen."

Maar inschatten of mensen zich aan de maatregelen gaan houden: ook dat is toch de taak van het OMT?
Wallinga: "Dat vraag ik mij af. Dat denk ik niet. Ik denk dat het OMT een biologische, medische invalshoek heeft en niet zozeer een gedragsinvalshoek. Het inschatten van draagvlak ligt denk ik veel meer bij de politiek."

[ Voor 20% gewijzigd door Sphere- op 27-10-2020 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
CMD-Snake schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:24:
Kennelijk is dit OMT lid een behoorlijke zwartkijker.
Het zal er wel iets mee willen bereiken door weinig nuance aan te willen brengen.
Griep vaccins zijn ook niet definitief maar werken toch best aardig om in bepaalde groepen de scherpe kantjes er vanaf te halen (als ze goed gokken qua mix). Dus tsja alles wat aardig helpt en geen grote bijwerkingen heeft lijkt me welkom. Dat gecombineerd met iedereen die al overleden is .. of die het al gehad heeft en kennelijk in staat is om het te doorstaan, zou toch moeten maken dat het in de loop der tijd beter in de hand te houden is met steeds minder maatregelen. Als je er steeds één aspect uitpakt dan kun je voor elk losse aspect wel beredeneren dat dat niet gaat helpen en werken, maar ze sluiten elkaar bepaald niet uit.

Dus ja als mensen graag een lichtpuntje is dan is dat wel iets wat je zou kunnen bieden.
Er is geen echte kort in de heftige fase. Het Red Team wil ons dat doen geloven, maar met een lockdown van vier weekjes kom je er echt niet. Er zit altijd vertraging in de getallen, dus pas na 2-2,5 week in de lockdown krijg je een impressie van hoeveel succes je boekt. Een lockdown moet dus langer duren eigenlijk. Hiermee doet het Red Team dus ook aan een vorm van bedrog met de suggestie dat het slechts vier weekjes de kiezen op elkaar is.
Ik denk dat dit toch wel aardig kan werken, mits uitgevoerd en ook door jongeren.
Waarom ...:
Ik beschouw huishoudens als centrale spil waar relatief weinig te doen valt aan de overdracht.
Als je de huishoudens dus nog strikter scheid van elkaar dan hou je betrekkelijk weinig overdrachtsvectoren meer over, dus het komt huishoudens bijna niet meer in of uit. Binnen de huishoudens zou het in 4 weken wel uitgedoofd moeten zijn.
Bij slechts 2 weken die ook door het "Red team" was geadviseerd denk ik dat dat te kort is en er nog te veel huishoudens zijn waar het niet niet uitgedoofd is.

Hou je over de overdracht in de zorg (verpleeg te huizen wat een bijzonder groot huishouden is en overdracht naar ziekenhuis personeel (is daar eigenlijk van bekend hoe groot percentage het in middels doorstaan heeft ?) en overige mensen die nog wel mogen/moeten werken.

Kortom het hangt nogal van de uitvoering af .. nou geeft dat dan weer wat minder hoop dan de theorie.

[ Voor 42% gewijzigd door gekkie op 27-10-2020 19:38 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mektheb schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:29:
[...]

Een vakantie is niet noodzakelijk.
Een bezoek aan een persoon die wellicht gaat overlijden wel.
Een business deal is ook niet noodzakelijk

Maar ja de interpretatie ervan is het meestal het probleem, je hoort het overal iedereen vult het in naar eigen agenda.
En logisch en terecht.
Als ik tijdens de eenzame kerst nog wat voedsel op tafel wil hebben is de businessdeal redelijk noodzakelijk. Tot zover ieders interpretatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sphere-
Dus het kabinet mikte op 0.9 met de maatregelen van eind september en kwamen uit op 1.16.
Dat is een verschil van 0.26. Stemt mij niet erg hoopvol dat we die 0.88 gaan halen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Bensimpel schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:27:
[...]

Een duidelijke lijst zou denk ik al helpen. Werk, urgent familie bezoek(bruiloft, geboorte, uitvaart), dat lijken mij prima redenen. In Tijuana liters Corona (:+) achterover tikken dan weer niet bijvoorbeeld.

Maar bijvoorbeeld wintersport, is dat nou echt essentieel? Leuk dat er mensen zijn die gaan skiën en daar veel plezier hebben, maar als die allerlei ellende mee terugnemen zodat wij weer in lockdown moeten, dan is dat niet echt cool te noemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
jadjong schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:31:
[...]

Als ik tijdens de eenzame kerst nog wat voedsel op tafel wil hebben is de businessdeal redelijk noodzakelijk. Tot zover ieders interpretatie.
Precies en dat is dus wat we bedoelen ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
jadjong schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:31:
[...]
Water wijn en brood .. zou misschien ook meer in de lijn zijn met de kerstgedachte dan het nationale vreetfestijn (waar het ieder jaar weer nog iets gekker mag) .. zo net voor de nationale burgeroorlog van een nacht. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 15:32
Waarom het niet gebeurt/nodig is, is volgens mij (en corrigeer me als ik ernaast zit) dat wanneer je terwijl er een code oranje of hoger geld voor een land en je er toch naartoe reist, je reisverzekering niets voor je zal doen indien er iets fout gaat. Zover ik weet staat dit altijd in de kleine lettertjes van de verzekering. Dus wanneer jij gaat skiën in een code oranje land en je breekt je poot: succes. Verzekering betaalt niets, je mag de ambulance en ziekenhuis kosten zelf betalen. Een vlucht terug naar een ziekenhuis in Nederland? Nope, regel zelf maar wat.

Voor de mensen met enig verstand lijkt mij dat toch al genoeg reden om niet te gaan. En ook al breek je geen been, maar raak je alleen wat bagage kwijt, ook dat wordt dan neem ik aan niet vergoed.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hmm cijfers van het dorp hier (Eindhoven) lijken toch stabiel na het "piekje" van gisteren, na het dalletje van daarvoor. Dus dat zal de inhaal in de verwerking wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

dr.lowtune schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:35:
[...]

Een duidelijke lijst zou denk ik al helpen. Werk, urgent familie bezoek(bruiloft, geboorte, uitvaart), dat lijken mij prima redenen. In Tijuana liters Corona (:+) achterover tikken dan weer niet bijvoorbeeld.

Maar bijvoorbeeld wintersport, is dat nou echt essentieel? Leuk dat er mensen zijn die gaan skiën en daar veel plezier hebben, maar als die allerlei ellende mee terugnemen zodat wij weer in lockdown moeten, dan is dat niet echt cool te noemen
Ik ga voor een lange afstand relatie te redden, bruiloft en familie bezoek. :P (Ik zal af en toe een Corona drinken, maar ik ga niet feesten, houd mijzelf aan alle richtlijnen en houden alles goed in de gaten. Het is tegenwoordig veiliger in Mexico dan hier in Nederland).

Maar ik zie zo al de 3e golf voor me hoor, weer veel mensen die lekker alcohol gaan drinken in Tirol.. Dat lijkt mij nu niet even slim om te doen. Ik durf nu al te stellen dat dit gaat gebeuren..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Moi_in_actie schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:42:
[...]

Waarom het niet gebeurt/nodig is, is volgens mij (en corrigeer me als ik ernaast zit) dat wanneer je terwijl er een code oranje of hoger geld voor een land en je er toch naartoe reist, je reisverzekering niets voor je zal doen indien er iets fout gaat. Zover ik weet staat dit altijd in de kleine lettertjes van de verzekering. Dus wanneer jij gaat skiën in een code oranje land en je breekt je poot: succes. Verzekering betaalt niets, je mag de ambulance en ziekenhuis kosten zelf betalen. Een vlucht terug naar een ziekenhuis in Nederland? Nope, regel zelf maar wat.

Voor de mensen met enig verstand lijkt mij dat toch al genoeg reden om niet te gaan. En ook al breek je geen been, maar raak je alleen wat bagage kwijt, ook dat wordt dan neem ik aan niet vergoed.
Prima dat ze zelf moeten betalen, maar niet prima als de hele familie geïnfecteerd terugkomt! Deze crisis toont juist aan dat veel mensen niet goed kunnen nadenken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

[...]

Meeste reisverzekeringen zijn inderdaad waardeloos geworden, echter heb ik zelf de Friesland en die dekt Corona netjes.

https://www.defriesland.nl/lp/coronavirus
Q: Ik boek een reis (vertrekdatum na 15 juni) naar een ‘veilige’ bestemming. Het coronavirus breekt weer uit en ik word ziek. Zijn de medische kosten verzekerd?

A: Ja, als u de module Medische Kosten heeft afgesloten zijn deze kosten verzekerd. vanuit uw reisverzekering. Vanuit uw zorgverzekering vergoeden wij de kosten van spoedeisende zorg tot maximaal het bedrag dat gebruikelijk is in Nederland. U betaalt wel eigen risico. Het verplichte eigen risico van maximaal € 385,-. Daarnaast kan er ook aanspraak worden gedaan op het vrijwillig eigen risico. Het verschil tussen het Nederlands tarief en het buitenlands tarief kan vergoed worden uit een aanvullende verzekering van uw zorgverzekering of als u de module medische kosten heeft meeverzekerd op uw reisverzekering.
Q: Ik ga ondanks een ontradend reisadvies van het ministerie van Buitenlandse Zaken naar een gebied waar het coronavirus heerst. Ben ik dan toch verzekerd?

A: Ja, u bent gewoon verzekerd voor de door u afgesloten modules op uw reisverzekering. Uiteraard raden wij u aan om het reisadvies van ministerie van Buitenlandse Zaken op te volgen.
Volgens mij is de Friesland nu de enige die dit zo dekt.

[ Voor 10% gewijzigd door Bensimpel op 27-10-2020 19:48 ]

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Bensimpel schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:43:
Maar ik zie zo al de 3e golf voor me hoor, weer veel mensen die lekker alcohol gaan drinken in Tirol.. Dat lijkt mij nu niet even slim om te doen. Ik durf nu al te stellen dat dit gaat gebeuren..
Hmm in combinatie met een lossere kerst in NL (die we zeer waarschijnlijk toch niet gaan tegenhouden), denk ik dat we inderdaad wel een derde golf krijgen. Kost een paar miljard maar hebben we toch nog mooi 2 vakanties in het jaar :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Bensimpel schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:45:
[...]

Meeste reisverzekeringen zijn inderdaad waardeloos geworden, echter heb ik zelf de Friesland en die dekt Corona netjes.

[...]

[...]
Ja, maar dus alleen als je naar een geel gebied gaat, dat is hetzelfde als de andere reisverzekeringen dus.
Ik ben op vakantie en het Ministerie van Buitenlandse Zaken verandert het advies van code geel naar code oranje. Gelden mijn zorg-, reis,- en annuleringsverzekering?
Als je ziek wordt in een gebied met code oranje of rood, worden je zorgkosten vergoed vanuit je basisverzekering en aanvullende verzekering. Ook de repatriëring wordt vergoed.

[ Voor 27% gewijzigd door YakuzA op 27-10-2020 19:52 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:26
Sphere- schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:34:
Dus het kabinet mikte op 0.9 met de maatregelen van eind september en kwamen uit op 1.16.
Dat is een verschil van 0.26. Stemt mij niet erg hoopvol dat we die 0.88 gaan halen...
Gegeven dit soort informatie ben ik net zo hoopvol als jij...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arrne
  • Laatst online: 19-09 18:31
[...]

- Er zijn ook verzekeringen die geen uitsluiting voor oranje gebieden in hun voorwaarden hebben staan.
- Daarnaast schijnen veel reisverzekeringen ook te kijken naar de reden waarom een gebied oranje is. Dus als je België corona oploopt geen uitkering, maar als je bagage kwijtraakt of je been breekt wel gewoon.
- Medische kosten zijn sowieso gedekt in Europa, zolang je een Nederlandse zorgverzekering hebt. Alleen repatriering e.d. niet.

Overigens vraag ik me af hoeveel nut het op dit moment nu echt heeft om reizen in Europa aan banden te leggen. In het overgrote deel van de Europese landen heb je aanzienlijk minder kans om corona op te lopen dan op dit moment in Nederland. Het zou dus voornamelijk een symbolische maatregel zijn om dat stil te leggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arrne
DutchCommando schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:52:
[...]

Gegeven dit soort informatie ben ik net zo hoopvol als jij...

[Twitter]
Ik begrijp dat het helemaal hip is om RIVM te bashen (niet anders dan maart/april trouwens), maar het is heel aannemelijk dat ze hun modellen bijstellen o.b.v. eerdere resultaten. Het zijn echt geen amateurs hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 15:32
Bensimpel schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:45:
[...]

[...]

[...]

Hier staat wel bij, algemener, dat reizen naar een land met code oranje of rood alleen gedekt wordt voor noodzamelijke reizen. Dus wanneer je voor een noodzakelijke zakenreis daar komt en je wat overkomt, betalen ze wel (vind ik ook vrij redelijk).
Echter, wanneer jij gezellig met de kids een weekje gaan skiën valt dat al niet onder noodzakelijk en ben je alsnog de sjaak.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 16:40

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
[...]

Mensen met verstand lezen hun polis en zien dat dit lang niet altijd waar is :). Bij een aantal verzekeringen wordt alles gewoon vergoed als je je been breekt in een land dat oranje is vanwege Corona.

Ik snap die focus op vakantiegangers niet zo goed. Een (klein) deel heeft veel clusters veroorzaakt, door zich op vakantie en daarna hier thuis schijt te hebben aan alle regels. De komende wintersport zal sowieso zonder enige vorm van apresski zijn, er zijn geen hoge school introducties oid (carnaval gaat ook niet door) dus zo groot is het risico waarschijnlijk niet, zeker niet buiten het hoogseizoen (als je liften niet hoeft te delen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
Arrne schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:58:
[...]

Ik begrijp dat het helemaal hip is om RIVM te bashen (niet anders dan maart/april trouwens), maar het is heel aannemelijk dat ze hun modellen bijstellen o.b.v. eerdere resultaten. Het zijn echt geen amateurs hoor.
Volgens mij is het geen poging tot bashen maar een observatie. Als het uiteindelijke resultaat structureel buiten het 95% betrouwbaarheidsinterval valt dan is een grotere aanpassing in de modellen echt noodzakelijk. Dit gebeurt namelijk al maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Moi_in_actie schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:58:
[...]

Hier staat wel bij, algemener, dat reizen naar een land met code oranje of rood alleen gedekt wordt voor noodzamelijke reizen. Dus wanneer je voor een noodzakelijke zakenreis daar komt en je wat overkomt, betalen ze wel (vind ik ook vrij redelijk).
Echter, wanneer jij gezellig met de kids een weekje gaan skiën valt dat al niet onder noodzakelijk en ben je alsnog de sjaak.
En dat is inderdaad ook prima zo, hopenlijk zet dat mensen tot nadenken voordat ze gaan. Misschien helpt een duidelijke waarschuwing vanuit de overheid dan ook mee: Pas op! Vakantie reizen zijn niet verzekerd! Mocht er iets gebeuren, draagt u hiervoor 100% van de kosten!!.

Een noodzakelijke valt wel gewoon aan te tonen, Wordt alleen wel wat lastiger om ook fraude ertussenuit te pikken. Wie zegt dat ik niet naar Tirol moet om mijn zieke oma te bezoeken samen met de kids? Dat ik ook even heb lopen skiien hoeft niks te zeggen O-)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
DutchCommando schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:05:
[...]

Volgens mij is het geen poging tot bashen maar een observatie. Als het uiteindelijke resultaat structureel buiten het 95% betrouwbaarheidsinterval valt dan is een grotere aanpassing in de modellen echt noodzakelijk. Dit gebeurt namelijk al maanden.
Er zal vast menig student op deze discrepantie gaan afstuderen in de toekomst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Bensimpel schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:05:
[...]

En dat is inderdaad ook prima zo, hopenlijk zet dat mensen tot nadenken voordat ze gaan. Misschien helpt een duidelijke waarschuwing vanuit de overheid dan ook mee: Pas op! Vakantie reizen zijn niet verzekerd! Mocht er iets gebeuren, draagt u hiervoor 100% van de kosten!!.
Daar kan de overheid niets over zeggen, want ik heb een polis bij mijn verzekeraar en niet bij de overheid.

Los daarvan zou ik het regelrechte oplichting vinden als ik niet mijn verloren bagage vergoed krijg als ik in een land ben wat oranje is i.v.m. corona. Het is niet alsof het risico op verloren bagage veel groter wordt door corona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Hier zakt mijn broek van af.. :X

Hoe diep zijn sommige mensen gezonken..
https://www.ad.nl/ensched...ampaign=socialsharing_web

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:53
https://www.ad.nl/buitenl...arantaineregels~a3a4d314/

Als ze dit nu hier ook doen is het zo klaar met al die gekken die zich niet aan de regels wensen te houden.
Rockvee2 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:21:

Ja, dat krijg je ervan als je niet handhaaft. Dan komen dit soort gekken uit hun holen en verneuken het voor de samenleving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000

Yucon

*broem*

Noem me naïef, maar hoewel ik zomervakanties naar rustige gebieden wel kon begrijpen met de combinatie van lekker weer + buiten in het achterhoofd zou ik echt stomverbaasd zijn als mensen massaal op wintersport gaan.

Ik hoop dat ik voor een maand of 4 niet toe hoef te geven dat ik inderdaad naïef was. Maar laten we wel wezen, ik weet dat het heftige emoties oproept maar carnaval doet dat ook en is evengoed afgelast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Eigenlijk zou je een paar van die lui juist moeten uitnodigen voor een rondleiding. Lekker filmen, maar geen pbm. En geen zorg.
En zsm de stekker eruit.

wat mij betreft standrechtelijke executie in bijzijn van de familie. Met een aardappelschilmesje. :X

@Yucon ik gok zomaar dat de gemiddelde wintersporter nog veel meer vindt dat ie recht heeft op zijn vakantie. Normaal 1,3 miljoen wintersporters zie ik snel. Denk dat je in je handjes mag knijpen als de helft thuis blijft.

[ Voor 24% gewijzigd door MikeyMan op 27-10-2020 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:20

Wappies schalen op naar terrorwappies.

Ik lees al een tijd met deze groep wappies mee en de reden dat ze dit oa willen doen is:

- er is geen virus en dus geen zieke mensen. Dat willen ze bewijzen door te filmen blijkbaar.
- als er mensen zijn, zijn het betaalde acteurs en willen ze die ontmaskeren.

Er is geen zinnig gesprek met ze te voeren. Het gaat om de bevrijding van Nederland van de dictatuur en men roept ongeveer 8 x per week op om gewapend de tweede kamer te bezetten.

Nu denk je: laat ze lekker. Maar de ellende is dat er al tijdens de vorige lockdown verbaal en fysiek geweld gebruikt is om bejaarden ‘te bevrijden’ en deze ronde de groep mensen die een ernstige vorm van cognitieve dissonantie hebben opgelopen groter en militanter is geworden.

Ben benieuwd dus als het tot de lockdown of striktere maatregelen komt van de week.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 21:52

Oppakken en in de bak smijten onder de noemer huisvredebreuk. Maximale inzet, 6 maanden. Hebben ze gelijk adequate quarantaine gehad. Dit soort absolute randdebielen moet men gewoon niet vrij blijven tolereren. En mogen ze ziek worden tijdens hun opsluiten? Ach, boeie. Er bestaat toch geen virus? Het is toch allemaal een hoax? Lekker laten zitten.

De mensheid is beter af zonder dit soort idioten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Leon Zwiers schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:28:
https://www.ad.nl/buitenl...arantaineregels~a3a4d314/

Als ze dit nu hier ook doen is het zo klaar met al die gekken die zich niet aan de regels wensen te houden.

[...]

Ja, dat krijg je ervan als je niet handhaaft. Dan komen dit soort gekken uit hun holen en verneuken het voor de samenleving.
Tja, dit is oerstom en flink lomp. Maar op die manier straffen gaan stapelen voelt wel een beetje als 4 flitsers vlak achter elkaar op de snelweg te zetten.

Met 1x660 euro was het ook wel duidelijk geweest. Maar die had ze dan ook meer dan verdiend.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LZ86
En toch brengt de corona crisis ook goede dingen

https://nos.nl/artikel/23...-omkleden-op-tribune.html

Deze mogen ze er van mij wel inhouden 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gekkie
Leon Zwiers schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:37:
En toch brengt de corona crisis ook goede dingen

https://nos.nl/artikel/23...-omkleden-op-tribune.html

Deze mogen ze er van mij wel inhouden 8)
#me_too :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:20
Ik lees met dat de door wappies aangekondigde burgeroorlog is afgelast. Althans de organisator zit vanaf de bank te facebooken.

https://twitter.com/snapi.../1321156025689477127?s=21

En omkleden op de tribune is wel echt heel erg. Ik vind dat dit elke keer dat het gebeurt aandacht moet krijgen in de media :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Yucon schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:30:
Noem me naïef, maar hoewel ik zomervakanties naar rustige gebieden wel kon begrijpen met de combinatie van lekker weer + buiten in het achterhoofd zou ik echt stomverbaasd zijn als mensen massaal op wintersport gaan.

Ik hoop dat ik voor een maand of 4 niet toe hoef te geven dat ik inderdaad naïef was. Maar laten we wel wezen, ik weet dat het heftige emoties oproept maar carnaval doet dat ook en is evengoed afgelast.
Als het enigszins kan ga ik skiën, liefst 2x. Uiteraard zonder apresski, in rustige gebieden buiten het hoogseizoen, zodat ik niet met anderen in de lift moet.

Bij lekker weer (praktisch altijd) eet ik op het terras en drink ik een biertje in mijn appartement. Hele dagen in de buitenlucht, heerlijk.

Thuisblijven is maar heel marginaal veiliger.

We beseffen overigens toch wel dat maar een heel klein en specifiek deel van de vele vakantiegangers afgelopen zomer voor problemen heeft gezorgd?

Leg mij eens uit waarom de wintersport (zonder apresski!) nu tot problemen moet gaan leiden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:21

Osxy

Holy crap on a cracker

ZieMaar! schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:46:
[...]
Als het enigszins kan ga ik skiën, liefst 2x. Uiteraard zonder apresski, in rustige gebieden buiten het hoogseizoen, zodat ik niet met anderen in de lift moet.

Bij lekker weer (praktisch altijd) eet ik op het terras en drink ik een biertje in mijn appartement. Hele dagen in de buitenlucht, heerlijk.

We beseffen overigens toch wel dat maar een heel klein en specifiek deel van de vele vakantiegangers afgelopen zomer voor problemen heeft gezorgd?

Leg mij eens uit waarom de wintersport (zonder apresski!) nu tot problemen moet gaan leiden?
Omdat dat kleine deel grote impact kan hebben.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

[...]

Je hoeft onderweg nooit naar de wc? Tankstation ofzo? En supermarktbezoekjes? Het grote verschil met de zomer is dat er nu in verhouding veel meer mensen zonder dat ze het weten besmet zijn. En de kans dat je ermee in aanraking komt dus ook.

Nog even los ervan dat veel mensen toch al snotteriger zijn in de winter. Ook alle mensen die een niet-coronasnottertje oplopen zorgen weer voor een extra druk op de teststraten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

En lekker met z'n allen in een gondel of een dampige pizzeria of supermarkt? Gewoon niet doen. Als je eruit wilt; lekker in eigen land.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Het hoeft niet (zoals met alle maatregelen eigenlijk wel) .. maar het kan wel tot problemen leiden.

Lange reis er naar toe .. busjes en auto, wellicht toch mixen qua huishoudens en in een zeer beperkte ruimte.
Tijdje terug werd er iemand in de krant aangehaald die al hadden omgeboekt van losse kamers naar een groter apartement zodat ze met de groep wel konden feesten omdat de apresski gesloten was, dus ook die zitten er tussen (kun je argumenteren dat ze dat thuis ook zouden doen, maar goed als je daar voor de nodige poen zit dan is de drempel wellicht toch nog iets lager).
Toch te druk op terrasen en bij eetgelegenheden en weinig alternatieven in de buurt, dus toch maar gaan zitten, hangt er dus vanaf hoe streng ze in de wintersport gebieden gaan handhaven.

En tsja dan zal wintersport (buiten de wintersport gebieden zelf die uiteraard op de inkomsten hopen) dermate niet essentieel worden beschouwd dat het toch een van de eerste dingen is waar men eigenlijk niet op zit te wachten dat mensen het gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 23:05
[...]

Hier idem. Met het gezin in de auto die kant op. Verblijven in een appartement. Koken zelf. Als de Fransen het toestaan (met allerlij regels en zonder apres-ski) en het mag, dan ga ik ook die kant op. Ik zie geen risico's groter dan die we hier lopen. Sterker, voor mijn kinderen zijn de risico's waarschijnlijk zelfs een stuk kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
Ik hoop wel dat de mensen die op vakantie gaan geen grote risicovector worden voor landen die het momenteel een stuk beter doen dan wij. Covid zou geen exportproduct van Nederland moeten zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Plenkske
Als de overheden het niet verbieden dan gaan mensen. Dat was in de zomervakantie zo en dat zal met de wintersport ook zo zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Grote gondels zijn echt prima te vermijden, de supermarkt bezoek ik hier ook en die pizza sla ik wel over of laat ik bezorgen (of haal ik af). Ik ben een laagseizoen skiër, ik weet vrij zeker dat ik heel beperkt de lift moet delen met anderen.

Ook lijken me die 2 wc bezoekjes en die 1x tanken onderweg me maar beperkt een risico. Dat is allemaal zo vluchtig (net als de supermarkt overigens). Snotterig heeft met het seizoen te maken, dat neemt niet opeens toe als ik op de piste sta.

Ik houd me aan alle regels. Dat doe ik in Nederland, dat deed ik van de zomer in Oostenrijk en dat zal ik deze winter ook doen (waar dat dan ook gaat zijn). Ik denk echt dat het risico dan heel, heel beperkt is.

Maar we zullen het zien, het hangt van de reisadviezen af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
[...]

Welnee. Je zorgverzekering dekt verplicht de noodzakelijke medische kosten in de EU, ongeacht geel of oranje of rood, en als je daar ook een aanvullende verzekering hebt ben je prima gedekt. Dat reisverzekeringen niet uitbetalen is ook niet per se waar, het hangt van je polisvoorwaarden af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
Sphere- schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:24:
Ik hoop wel dat de mensen die op vakantie gaan geen grote risicovector worden voor landen die het momenteel een stuk beter doen dan wij. Covid zou geen exportproduct van Nederland moeten zijn.
Ik heb het al eerder gezegd: het gaat er niet om waar je naartoe gaat, maar wat je daar gaat doen. De fixatie op landsgrenzen is krankzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Zakenreis valt in principe al onder de verzekering van je baas.
Daar heeft je eigen reisverzekering niet zoveel invloed op.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
prijk schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:16:
[...]

Ik heb het al eerder gezegd: het gaat er niet om waar je naartoe gaat, maar wat je daar gaat doen. De fixatie op landsgrenzen is krankzinnig.
Dat denk ik ook. Bergwandelen deze zomer was echt beter dan cafés bezoeken in Zandvoort, ook al moest je voor dat eerste wel vaker tanken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Plenkske schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:52:
Als de overheden het niet verbieden dan gaan mensen. Dat was in de zomervakantie zo en dat zal met de wintersport ook zo zijn.
Brutale mensen hebben de halve wereld... en zo zal het altijd blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jovatov
  • Laatst online: 20:47
Bij het instellen van maatregelen zullen de goeden altijd lijden onder de kwaden.

Genoeg kroeg- en restaurantbezoekers die zich aan alle maatregelen hielden bijvoorbeeld. Iemand die met zn vrouw uit eten gaat, of met een vriend in de kroeg afspreekt en ten allen tijde afstand houdt, bv.
Helaas was er ook een groep die gezellig hun verjaardag ging vieren en iedere bezoeker drie kussen en twee knuffels gaf, ook al was er hij verkouden want 'je wordt ten slotte maar één keer dertig' bij wijze van spreken.

Net zo kan je prima op wintersport gaan zonder enig risico te nemen. Maar helaas zal dat niet voor alle wintersporters gelden, waardoor een negatief advies (of verbod zo mogelijk) toch wenselijk kan zijn.
Hoe zuur ook voor hen die het wel goed zouden kunnen. Maar in dit soort situaties lijden de goeden helaas onder de kwaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
prijk schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:09:
[...]

Welnee. Je zorgverzekering dekt verplicht de noodzakelijke medische kosten in de EU, ongeacht geel of oranje of rood, en als je daar ook een aanvullende verzekering hebt ben je prima gedekt. Dat reisverzekeringen niet uitbetalen is ook niet per se waar, het hangt van je polisvoorwaarden af.
Dat zou anders mogen bij huidige condities. Nudging wordt genegeerd, niet genoeg handhavingsruimte? Prima, dan anders.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Jovatov schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:30:
Bij het instellen van maatregelen zullen de goeden altijd lijden onder de kwaden.

Genoeg kroeg- en restaurantbezoekers die zich aan alle maatregelen hielden bijvoorbeeld. Iemand die met zn vrouw uit eten gaat, of met een vriend in de kroeg afspreekt en ten allen tijde afstand houdt, bv.
Helaas was er ook een groep die gezellig hun verjaardag ging vieren en iedere bezoeker drie kussen en twee knuffels gaf, ook al was er hij verkouden want 'je wordt ten slotte maar één keer dertig' bij wijze van spreken.

Net zo kan je prima op wintersport gaan zonder enig risico te nemen. Maar helaas zal dat niet voor alle wintersporters gelden, waardoor een negatief advies (of verbod zo mogelijk) toch wenselijk kan zijn.
Hoe zuur ook voor hen die het wel goed zouden kunnen. Maar in dit soort situaties lijden de goeden helaas onder de kwaden...
Verschuif de rekening naar de overtreder. Niet met alles praktisch, maar voor vakantie vectoren prima te doen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
Virtuozzo schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:58:
[...]

Dat zou anders mogen bij huidige condities. Nudging wordt genegeerd, niet genoeg handhavingsruimte? Prima, dan anders.
Kun je dit toelichten? Ik snap niets van je reactie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sphere-
prijk schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:16:
[...]

Het gaat niet om het individu maar om de grote aantallen.. en als we daar naar kijken zal er toch een substantieel deel zijn die zich niet zo netjes aan de maatregelen houden. Het is wel heel erg aantrekkelijk om naar een restaurant of cafe te gaan in het buitenland als ze daar nog niet gesloten zijn. Als we iets geleerd hebben het afgelopen half jaar is dat een substantieel deel van de bevolking behoorlijk wat moeite heeft om aan de maatregelen te houden en zeker om net waar meer te doen in plaats van de grenzen (no pun) op te zoeken.

Ik denk dat het helemaal niet "krankzinnig" is om te "fixeren" op landsgrenzen als er grote verschillen zijn in besmettingsgraad tussen landen. Ja het heeft natuurlijk niet zo heel veel zin tussen landen met een vergelijkbare besmettingsgraad maar daar heb ik het niet over. Of zijn we al weer vergeten dat we behoorlijk wat besmettingen binnengehaald hebben van Italie en Tirol in de lente en dat dat de boel flink geaccelereerd heeft. Of dat we (volgens het RIVM) weer een heleboel besmettingen hebben binnengehaald door vakantiegangers in zuid-europa afgelopen zomer. Vrijwel alle landen hebben op enig moment vluchten geschrapt van en naar risicogebieden. Amerikanen zijn niet welkom in Canada en zijn een pest omdat ze via een verdrag wel op doorreis mogen naar Alaska maar vervolgens de toerist uithangen in Canada. Duitsers wordt gevraagd om niet over de grens te gaan shoppen. Mensen die naar duitsland reizen moeten een negatieve test kunnen laten zien of die daar afnemen en in quarantaine gaan. De meeste landen in azie die het goed doen hebben een zeer streng quarantainebeleid wil je het land binnenkomen, en daar wordt op gehandhaafd.

Compartimentalisatie is gewoon deel van de oplossing voor gebieden met verschillende besmettingsgraad.
Dan kan je als Nederland(er) wel denken, wat boeit mij dat, het is hier toch al naar de klote, maar landen die het significant beter doen zitten niet te wachten op een horde aan mensen met een veel hoger risico. Een superspreading event is zo gedaan. Als een appel een rotte plek heeft en je doet er niks aan dan is zo de hele appel rot. Helaas zijn wij die rotte plek (en wel meer landen in west-europa), laten we dan tenminste de groene plekken respecteren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
blissard schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:22:
[...]

Hier idem. Met het gezin in de auto die kant op. Verblijven in een appartement. Koken zelf. Als de Fransen het toestaan (met allerlij regels en zonder apres-ski) en het mag, dan ga ik ook die kant op. Ik zie geen risico's groter dan die we hier lopen. Sterker, voor mijn kinderen zijn de risico's waarschijnlijk zelfs een stuk kleiner.
Je houdt je kinderen (en jezelf) ondanks de leerplicht daarna ook 10 dagen thuis? Alle ski gebieden zijn zowat oranje. Reken erop dat degene die het nog niet zijn, binnen een maand dat wel worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
prijk schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:01:
[...]

Kun je dit toelichten? Ik snap niets van je reactie.
Iemand die op vakantie gaat naar een rood gebied, dus tegen maatregelen en bepalingen in komt ziek terug en besmet anderen. No worries, zorgverzekering dekt het. Schadelast voor de samenleving.

Dat zou anders mogen. Zie het als analoog als de vervuiler die moet betalen.

[ Voor 6% gewijzigd door Virtuozzo op 27-10-2020 23:05 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik ben de afgelopen 20 jaar 18x op wintersport geweest. Buiten het seizoen. En ik zou het dolgraag doen volgend jaar. Maar juist wintersport past echt niet binnen wat nu handig is. Het is gewoon niet slim nu. Het staat zo ver af van in je eigen huis blijven dat het m.i. niet goed te praten valt.

Als iedereen gewoon ff lekker in eigen land blijft, zijn de reisbewegingen een stuk kleiner. Lijkt me geen overbodige luxe. How fucking hard is it?

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 27-10-2020 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Laatst online: 01:23

Kid Buu

Huh, Pietje?

Virtuozzo schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:03:
[...]

Iemand die op vakantie gaat naar een rood gebied, dus tegen maatregelen en bepalingen in komt ziek terug en besmet anderen. No worries, zorgverzekering dekt het. Schadelast voor de samenleving.

Dat zou anders mogen.
https://www.telegraaf.nl/...uw-22-boete-van-7300-euro

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

MikeyMan schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:04:
Ik ben de afgelopen 20 jaar 18x op wintersport geweest. En ik zou het dolgraag doen volgend jaar. Maar je is gewoon niet slim nu. Het staat zo ver af van in je eigen huis blijven dat het m.i. niet goed te praten valt.

Als iedereen gewoon ff lekker in eigen land blijft, zijn de reisbewegingen een stuk kleiner. Lijkt me geen overbodige luxe. How fucking hard is it?
Heb ik sowieso met vakanties sinds Corona. Blijf lekker in je eigen land. Genoeg plekken die veel Nederlanders niet kennen + de zorg hier is keigoed.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Nu is dat een voorbeeld van de zondebok toepassing in beeldvorming by aanwezige Britse symboolpolitiek, straf is uitzondering, geen regel, ben je Cummings dan home free. Maar het concept van consequenties is wel een dingetje.

En consequenties ontbreken in Nederland. Als ik kijk naar de laatste paar pagina’s hier in dit topic, het is doorspekt met berichten van rationaliseren waarom wel inbreuk gemaakt mag worden op zowel gezond verstand gedrag als bepalingen & maatregelen.

Nu begrijp ik best dat handhaving gewoon niet mogelijk is, we hebben die hoeksteen van beschaafde samenleving met grote steun van het goede electoraat uitgekleed voor inzetbaarheid, toch - als dit zo doorgaat - zal er nagedacht moeten worden over een vorm van consequenties. Zelf de kosten dragen bij ziekte na overtreding is niet zo’n vreemd idee in een collectief stelsel.

Is meteen ook duidelijk hoeveel zorg kost. Levert meteen fikse discussie op over de vraag van hoe dat kan. Is ook meteen duidelijk dat het probleem niet de zorg is, maar de omzet modellen die we er aan toegevoegd hebben onder dekking van politieke marketing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Agent47 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:10:
[...]

Heb ik sowieso met vakanties sinds Corona. Blijf lekker in je eigen land. Genoeg plekken die veel Nederlanders niet kennen + de zorg hier is keigoed.
Zit nu in mijn eigen provincie in een vakantiehuisje. Boodschappen lagen al in het huisje bij aankomst. Probeer wat af te halen bij de lokale horeca, kom bij niemand in de buurt. Kleine moeite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
[...]

Dank voor je toelichting. Je voorstel impliceert naar mijn idee dat een inbreker die gewond raakt bij de inbraak zelf voor de kosten van zijn operatie zou moeten opdraaien. En als ik een ongeluk veroorzaak terwijl ik te hard rijd, wat dan? Of als ik te dik ben? Geen dekking?
De dilemma's zijn dan gelijk eindeloos. Vandaar dat de zorgverzekering godzijdank geen beperkingen op grond van morele principes kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
prijk schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:14:
[...]

Dank voor je toelichting. Je voorstel impliceert naar mijn idee dat een inbreker die gewond raakt bij de inbraak zelf voor de kosten van zijn operatie zou moeten opdraaien. En als ik een ongeluk veroorzaak terwijl ik te hard rijd, wat dan? Of als ik te dik ben? Geen dekking?
De dilemma's zijn dan gelijk eindeloos. Vandaar dat de zorgverzekering godzijdank geen beperkingen op grond van morele principes kent.
Het heeft geen nut om vergelijkingen te maken in generalisatie of analoog. Het onderliggende probleem is dat al dit een crisis is van gedrag. Prima, daar wringt de schoen. Dat wil helaas zeggen dat gezocht moet worden naar wegen voor sturing van gedrag binnen een specifiek deel van het spectrum.

Zonder reële consequenties is wijziging van gedrag nooit bestendig. Anders gezegd, leuk om mensen aan te spreken op normatieve waarden en illusie van individualisme, maar de reële menselijke sociale psychologie is anders dan het beeld.

Nu zoeken we naar effectieve manieren voor gedragsverandering binnen afweging tussen continueren van collectieve mechanismen, individuele ruimte en toewijzing van kosten.

De traditionele handgrepen van handhaving werken niet, geen capaciteit, geen ruimte, geen mandaat. Prima, dan anders. Maar wat?

Ik wijs dan op het probleem van prikkels voor gedrag op korte afstand. De rekening is er zo een.

Het stelsel van zorgverzekering zoals we dit kennen heeft ruimte in voorzieningen voor het afwijzen van kosten en het aanwijzen van kosten.

Iemand die willens en wetens bij huidige condities zich zelf en anderen schade toebrengt? Geef hem de rekening. De omgeving die net zo rationaliseert kijkt daar heel anders bij op in onbewust gedrag - verschuiving van gedrag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
Virtuozzo schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:58:
Het is uiteindelijk aan de verzekeraars of ze het risico willen dragen. Voor de verzekeraars is het pure kansberekening of ze het risico aangaan.
Virtuozzo schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:59:
Verschuif de rekening naar de overtreder. Niet met alles praktisch, maar voor vakantie vectoren prima te doen.
Totaal niet uit te voeren. Ga maar eens bewijzen dat iemand op een bepaald moment geïnfecteerd was. Ben je besmet geraakt in de après-ski hut of toen je terug was op Schiphol? Je zit met een incubatietijd die tussen een paar dagen een twee weken ligt. Op Schiphol is er verder geen controle op ziekteverschijnselen.

Zie bovenstaande. Niemand kan met zekerheid vaststellen wanneer je ziek bent geworden. Laten we wel wezen, voor de meeste mensen zal het ziektebeeld meevallen.

Dit zijn allemaal onzinnige wraakfantasieën.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
CMD-Snake schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:32:
[...]

Het is uiteindelijk aan de verzekeraars of ze het risico willen dragen. Voor de verzekeraars is het pure kansberekening of ze het risico aangaan.

[...]

Totaal niet uit te voeren. Ga maar eens bewijzen dat iemand op een bepaald moment geïnfecteerd was. Ben je besmet geraakt in de après-ski hut of toen je terug was op Schiphol? Je zit met een incubatietijd die tussen een paar dagen een twee weken ligt. Op Schiphol is er verder geen controle op ziekteverschijnselen.

[...]

Zie bovenstaande. Niemand kan met zekerheid vaststellen wanneer je ziek bent geworden. Laten we wel wezen, voor de meeste mensen zal het ziektebeeld meevallen.

Dit zijn allemaal onzinnige wraakfantasieën.
Op zich niet zo moeilijk voor een overheid die meester is in algoritmes 😎 Los van de kwestie van jurisprudentie is al dit een zaak van koppelen van data. En daar zijn provisies voor, was dit een virus van andere orde dan waren die al lang geactiveerd.

Dat gezegd, zoiets hoeft niet sluitend te zijn. Zondebok toepassing. Beeld van impact op korte afstand heeft voor de rationaliserende mens een heel andere prikkel dan die van een feest waar politie kijkt en niets kan doen.

Als we het over onzinnig hebben, hoe gestoord is het dat een familie op vakantie gaat in een rood gebied, ziek terug komt en de beide buren besmet. Ik leg het maar even op tafel, zo ben ik een van mijn vervangende stafmedewerkers verloren - vervanging voor de reguliere, ook door covid. Nu is de vervanger gelukkig een kwestie van lichte verschijnselen. De jongedame die hij verving helaas niet.

Willen we gedragsverandering? Links- of rechtsom is het dan ook zoeken naar consequenties.

[ Voor 15% gewijzigd door Virtuozzo op 27-10-2020 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 10:09

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

CMD-Snake schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:32:
Oh, ja, natuurlijk, het ziektebeeld van een ziekte veroorzaakt door een virus wat we nog geen jaar kennen zal wel meevallen!

Dit is een naïef perspectief op een ziekte waarvan we de langetermijneffecten nog niet kennen en nog niet van kunnen overzien. Uit de aanwijzingen die er nu zijn blijkt dat de effecten van COVID-19 nog een hele tijd nazinderen.

Een reden te meer om er voorzichtig mee te zijn en niet te hard van stapel te lopen.
Pagina: 1 ... 31 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins