Dit vind ik toch niet te geloven:
https://www.nu.nl/politie...t-is-van-alle-tijden.html
Natuurlijk moet het nu ff anders, maar het is wel de bedoeling dat we terug gaan naar een situatie waar we gewoon weer zorgeloos naar het cafe kunnen, op vakantie enz. Dat snap ik en ik hou me er ook aan (een stuk meer dan anderen). Maar terug naar normaal is voor mij prio #1 en zal dat altijd blijven. Schaal voor mijn part de gezondheidszorg x3 en gooi de belasting weer naar 70% zoals in de jaren '80.
Ik ben echt niet van plan om nog afstand te houden, mondkapjes en gel te doen enzovoorts als Corona geen serieus risico meer is. Nogmaals: Nu doe ik het absoluut wel. Maar het kan zo niet blijven. We kunnen het niet uitbannen, ziektes blijven er altijd. Maar we moeten toch echt weer terug naar een zorgeloos leven. Nooit meer feestjes en vakanties is gewoon geen optie. Wat is het doel van het leven als je geen lol meer kan hebben?
Ik snap niet hoe ze zo'n uitzichtloos plaatje neer kunnen zetten
Ik vind de teruggang naar normaal een stuk belangrijker dan het herstel van de economie. Zo'n opmerking van 'ach uiteindelijk wordt het vanzelf normaal' schiet me dan echt in het verkeerde keelgat.
https://www.nu.nl/politie...t-is-van-alle-tijden.html
Dit is precies waarom ik zo tegen de maatregelen was... Het wordt ingevoerd als 'tijdelijk' maar vervolgens wordt er op gerekend dat we het maar gaan accepteren als normaliteit. Mijn vertrouwen in de politiek en de democratie is sinds de coronaramp echt gevallen als een baksteen (en dat was al niet zo hoog sinds de enorme uitholling door het neoliberale gedachtengoed, waar we nu de gevolgen van zien)Komt er een normaal terug?
"Alles wat lang duurt, heet op een gegeven moment weer normaal. Dat is een filosofische vraag. Het wordt niet meer precies zoals vroeger.
Natuurlijk moet het nu ff anders, maar het is wel de bedoeling dat we terug gaan naar een situatie waar we gewoon weer zorgeloos naar het cafe kunnen, op vakantie enz. Dat snap ik en ik hou me er ook aan (een stuk meer dan anderen). Maar terug naar normaal is voor mij prio #1 en zal dat altijd blijven. Schaal voor mijn part de gezondheidszorg x3 en gooi de belasting weer naar 70% zoals in de jaren '80.
Ik ben echt niet van plan om nog afstand te houden, mondkapjes en gel te doen enzovoorts als Corona geen serieus risico meer is. Nogmaals: Nu doe ik het absoluut wel. Maar het kan zo niet blijven. We kunnen het niet uitbannen, ziektes blijven er altijd. Maar we moeten toch echt weer terug naar een zorgeloos leven. Nooit meer feestjes en vakanties is gewoon geen optie. Wat is het doel van het leven als je geen lol meer kan hebben?
Ik snap niet hoe ze zo'n uitzichtloos plaatje neer kunnen zetten
[ Voor 21% gewijzigd door GekkePrutser op 27-10-2020 18:56 ]