Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 224 Laatste
Acties:
  • 696.951 views

Onderwerpen

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:22:
[...]

Die opnames is wel opvallend hoog hoor. 111 was tot nu toe het hoogste aantal sinds 1 juli. Afgelopen weken schommelt het rond de 100 per dag (ruwweg).

We kunnen vast nog nergens zien of die 311 van de afgelopen 24 uur zijn of ook weer teruggaan tot maart?

Ik weet het al, van Zelst is weer eens gewisseld van bron. En BDDataplan die ik gebruikte heeft een andere bron.
Dat vereist wat verdere analyse, maar hier zie je wel iets terug:

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
BertS schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:54:
[...]
Die vier miljoen zegt mij eerlijk gezegd helemaal niets... Hoeveel was het een jaar geleden?
Dat zal best minder geweest zijn, maar hoeveel minder? Was het toen één miljoen? Twee? Drie? 3,5? Dat tegen burnout aan hangen zie ik meer als een gevolg van onze prestatiegerichte economie, een trend die al jaren aan de gang is.
Sowieso wordt deze .adv gesponsort door "een club van vitaliteitscoaches" die je uiteraard graag eerst een burnout aanpraten middels "een onderzoek" alvorens hem voor een mooi bedrag je hem zelf te laten oplossen (met een onmisbare "gelicenseerde" coach uiteraard). Middels een mooi artikel van een andere "vitaliteitscoach".
Je zou bijna een burn-out krijgen van die al te schaamteloze continu self-marketing van tegenwoordig, we lijken toch nog altijd weer een paar treden lager te kunnen op de "oprechtheids-ladder".

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:17:
[...]

Dat is zeker, je moet naar de belangrijke cijfers kijken en niet die 1415 dans. Die is zinloos.
Maar dan kan je er toch niets over zeggen, want dan zijn er waarschijnlijk nog besmettingen van een week geleden (of langer) die nog niet ingevoerd zijn op de correcte datum, etc.

Het is nógal voorbarig om te zeggen dat er een daling is ingezet.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-12 22:13
Jovatov schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:25:
[...]

Niet geheel ontoevallig precies de regio's die vakantie hadden twee weken terug.

Een groeipercentage van 22% afgelopen week en wederom een dikke stijging van de positiviteitsratio stemt mij uiterst somber of we daadwerkelijk een afzwakking zien.

Vorige week gingen we na het 'plateau' van 8000 op de woensdag stijgen naar in drie dagen 10k+ besmettingen. Als de stijging er nu wél daadwerkelijk uit is doe ik een vreugdedansje, maar ik ben pessimistisch gestemd.
Dat eerste klopt niet helemaal, ook Noord-Holland, Flevoland en Overijssel vallen geheel in Regio Noord en daar is die trend niet (echt) te zien.

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-12 12:29
Stoney3K schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:25:
[...]

Zo lang daar geen cijfers aan vast zitten is dat natuurlijk een lege doelstelling.

Misschien als Rutte zou zeggen, als we 1 december minder dan 1000 besmettingen per dag hebben, dan versoepelen we met de kerst, dat mensen daar gehoor aan gaan geven.
Zodra we er wél cijfers aan hangen is het tot in den treure in twijfel trekken van de totstandkoming van dan wel de uitleg van deze cijfers binnen no time volkssport nummer 1. Indien je het nu al vertikt om een mondkapje te dragen gaat een duidelijk(er) doel net zo goed niet helpen.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:42
anandus schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:29:
[...]

Maar dan kan je er toch niets over zeggen, want dan zijn er waarschijnlijk nog besmettingen van een week geleden (of langer) die nog niet ingevoerd zijn op de correcte datum, etc.

Het is nógal voorbarig om te zeggen dat er een daling is ingezet.
Lees aub even terug in dit topic en elders, het is diverse malen uitgelegd. De cijfers die je in die tabel ziet zijn al redelijk accuraat, tot ongeveer 16-10 veranderd er niet veel meer.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• stylezzz
  • Nu online
Stoney3K schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:25:
[...]

Zo lang daar geen cijfers aan vast zitten is dat natuurlijk een lege doelstelling.

Misschien als Rutte zou zeggen, als we 1 december minder dan 1000 besmettingen per dag hebben, dan versoepelen we met de kerst, dat mensen daar gehoor aan gaan geven.
https://www.rijksoverheid...ekaart-bestuurders-v2.pdf

Momenteel zitten we nog wel een tijdje in risiconiveau 4 gok ik.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:30
De media spreekt wel over het benaderen van de piek van de golf nu.

https://www.ad.nl/binnenl...eede-coronagolf~a25f736e/

Hoe dan ook, ik zou graag de verduidelijking eens zien van die 67.000. Hoeveel van deze tests zijn van de week hiervoor? Dit zal nog best een flink aandeel zijn namelijk.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:39
met een kleine afvlakking gaan we alsnog in een lockdown hoor beste mensen, er moet echt een duidelijke daling komen en snel ook anders krijgen we teveel problemen in de ziekenhuizen.

Playstation 5

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Standeman schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:58:
[...]

3) Optuigen corona-wet en door tweede en eerste kamer loodsen.
For the record: Die is er doorheen:
De coronawet van het kabinet is nu ook door de Eerste Kamer. Drie weken geleden ging de Tweede Kamer al akkoord met het wetsvoorstel en nu heeft de senaat zich daarbij aangesloten. Minister De Jonge zei gisteren dat hij uitgaat van 1 december als datum van inwerkingtreding, maar "zoveel eerder als mogelijk is en liefst wat eerder".

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

https://www.rtlnieuws.nl/...Z56FBLkBxomA5BGTuG1ah9a8o
Afgelopen week ruim 67.000 positieve coronatests, aantal doden neemt flink toe
Nu de groei per dag begint af te vlakken, gaat de media gauw naar de weeknummers kijken. Alles voor de angst/clicks 😓

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2020 14:35 ]

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:01

Stoney3K

Flatsehats!

Stylze schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:32:
met een kleine afvlakking gaan we alsnog in een lockdown hoor beste mensen, er moet echt een duidelijke daling komen en snel ook anders krijgen we teveel problemen in de ziekenhuizen.
Ik denk alleen dat als je nu een lockdown af gaat kondigen dat dat weinig uithaalt, omdat iedereen het gevoel heeft dat het dan toch weinig verschil is met de situatie waar we al in zitten. Tenzij die lockdown echt betekent dat je veel strenger gaat handhaven, maar dat zie ik zo snel nog niet gebeuren.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Een lock-down rond kerst zie ik wel zitten. Geen schoonfamilie etc.

alles kan off-topic

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:59

Agent47

I always close my contracts.

Ankona schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:34:
Ah ik ben dus niet de enige die dit denkt :9

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Agent47

Agent47

Leon Zwiers schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:31:

Hoe dan ook, ik zou graag de verduidelijking eens zien van die 67.000. Hoeveel van deze tests zijn van de week hiervoor? Dit zal nog best een flink aandeel zijn namelijk.
Hoe komen ze er dan bij dat dit de piek is?

• Jorizzz
Wij zijn normaal drie dagen druk met (grote0 families, maar dit jaar hebben we maar een huisje gehuurd in de middle of nowhere. #wijdoenditjaarnietmee

• LZ86
Jij zegt het, alle mannen denken het :P

• Drardollan

Dat gaat de media je niet vertellen.

Hopelijk werkt @breew zijn tabel bij, en anders pakken we hem straks van FOK!. Dan zijn de getallen op de juist dag geplaatst en kan je een conclusie trekken.

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:29
Drardollan schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:36:
[...]

Dat gaat de media je niet vertellen.

Hopelijk werkt @breew zijn tabel bij, en anders pakken we hem straks van FOK!. Dan zijn de getallen op de juist dag geplaatst en kan je een conclusie trekken.
welke tabel?

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021

Ja omdat vorige week (de ene regio) en de week ervoor (de andere regio's) herfstvakantie was. Let maar op dat het over een paar dagen weer gaat oplopen.

• LZ86
Agent47 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:36:
[...]

Hoe komen ze er dan bij dat dit de piek is?
Waarschijnlijk omdat de toename in positieve gevallen is gedaald van 27 naar 22%. En je kan dus de semilockdown effecten pas vanaf deze week ergens gaan zien, dus de verwachting ligt er dat die toename verder gaat afnemen.

• Agent47

Agent47

Ideaal die ene familiedag in september die niet doorging..

• Drardollan
Uit deze post: breew in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3"

Deze tabel: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2kA30SG8P0GXNQ-hzXUiaaPGnu4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7ZCugfnCNdrVmfpukFVNs9ze.png?f=user_large

Sowieso is 21-10 al wel even geleden ;)

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Hier idem!
Het jammere is dat we ook niet uit eten kunnen dan.

Ik opper al jaren lekker met 'n allen uit eten te gaan met kerst in plaats van met 18 personen in een normale woning te gaan koken voor iedereen. Waarbij ieder jaar gerechten verdeeld worden over de families.

Drama met oven, kookplaat, koelkast etc.
Maar op één of andere manier vind mijn schoonmoeder dit "gezellig" en vindt mijn zwager dit goedkoper.
Ze moesten eens weten hoeveel we ieder jaar weer bijleggen op het budget.

Dit jaar eindelijk eens niet met 18 man in één keuken, maar dus ook niet uit eten, helaas.

Ik wil nou eindelijk wel eens met de familie uit eten, ipv bij iemand thuis te klootviolen. Ik snap tot op heden nog steeds niet de lol die dat oplevert, maar dat zal aan mij liggen!

Youtube: DashcamNL

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12 15:49
Voordeel van vrijgezel zijn ;) Geen schoonfamilie.

Nee ik hoop serieus niet dat er een lockdown komt met kerst.
Voor mij is kerst wat voor veel mensen de "zomervakantie" is.
Ik ben zo super gek op kerst! Hoop dus wel dat hij nog een beetje (desnoods in een zwaar beperkte vorm) toch door kan gaan.

• BlakHawk
Leon Zwiers schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:37:
[...]

Waarschijnlijk omdat de toename in positieve gevallen is gedaald van 27 naar 22%. En je kan dus de semilockdown effecten pas vanaf deze week ergens gaan zien, dus de verwachting ligt er dat die toename verder gaat afnemen.
https://nos.nl/artikel/23...zo-veel-als-gisteren.html

We kijken vandaag dus pas naar de getallen van 9 oktober!?!?

"Het zogenoemde besmettingsgetal R was op 9 oktober 1,16. Dat betekent dat 100 mensen samen 116 anderen besmetten. Alleen als de R onder de 1 zakt, neemt de verspreiding van het virus af."

Dat betekent dat we maatregelen van 13 oktober, die effectie pas op 15 oktober ingingen, pas op zijn vroegst aanstaande maandag terugzien!!!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

BlakHawk schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:41:
[...]

Ik opper al jaren lekker met 'n allen uit eten te gaan met kerst in plaats van met 18 personen in een normale woning te gaan koken voor iedereen. Waarbij ieder jaar gerechten verdeeld worden over de families.

Drama met oven, kookplaat, koelkast etc.
Maar op één of andere manier vind mijn schoonmoeder dit "gezellig" en vindt mijn zwager dit goedkoper.
Ze moesten eens weten hoeveel we ieder jaar weer bijleggen op het budget.
Je kan ook gewoon selectief zijn over met wie je wel en niet het kerstdiner houdt ;)

Bij mij is het kerstdiner eigenlijk altijd met een vaste vriendengroep, en we proberen er een beetje een gala-achtig sfeertje van te maken, maar het idee is wel dat iedereen wat te eten mee neemt zodat het kan worden uitgedeeld.

Van die verplichte kerstdiners met schoonfamile en ooms en tantes heb ik nooit wat aan gevonden. Ik kies zelf wel met wie ik de belangrijke momenten in mijn leven wil delen.

• gekkie
  • Nu online
CyberMania schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:37:
[...]

Ja omdat vorige week (de ene regio) en de week ervoor (de andere regio's) herfstvakantie was. Let maar op dat het over een paar dagen weer gaat oplopen.
Zou op zich, ondanks dat het een beetje samenloopt met andere maatregelen, wel een indicatie geven dat er wellicht toch iets veranderd moet worden in het onderwijs. Daarom snap ik ook wel dat Rutte / OMT eventuele extra maatregelen nog even uit wil stellen waar ook maar enigzins mogelijk. Tweede mogelijke argument daar voor is dat extra maatregelen waarschijnlijk voor een week of 3 a 4 (2 weken is denk ik te kort om er echt veel uit te halen) zouden worden en je dan misschien "te vroeg piekt" of eigenlijk beter gezegd "te vroeg dalt" in dit geval. Als je op je dal zit als de sint theoretisch af zou meren, dan gaat het wellicht met de kerst al weer omhoog. Ik denk dat, als ze al extra maatregelen willen inzetten, ze die maatregelen het liefst zo goed mogelijk voor de kerst willen laten aansluiten.
Maar goed dit is gevulde speculaasies :9.

• breew
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BrL4-UXhr0vONu0a-QK4rVdDqrA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eRnmAiu5U4yChlh9OPF2Lh9C.png?f=user_large

hij is wel een beetje tricky... probleem zit hem in de het datum_type dat door de GGD wordt doorgegeven..

er zijn drie types datum:
# Datum voor statistiek;
  1. (DOO) eerste ziektedag, indien niet bekend,
  2. (DPL) datum lab positief, indien niet bekend,
  3. (DON) melddatum aan GGD (formaat: jjjj-mm-dd)
Het liefst wil men een DOO datum, maar als dat er niet is, neemt men ook genoegen met DPL, en als er echt niets beters is, wordt het DON...

Probleem is dat bij de GGD van de laatste weke bijna helemaal geenDOO datum bekend is.. die 10.000 gevallen worden dus recent geplaatst, terwijl een persoon mogelijk al 1,5-2 weken geleden besmet is geraakt... dat verkloot het beeld (en daarmee de interpretatie) van de cijfers behoorlijk als je niet oplet...
De datum kan achteraf nog weer worden aangepast naar een ander type namelijk... en dus verschuiven in de grafiek.. dagtotalen veranderen dus, met terugwerkende kracht, elke dag..
update: En dat is dus nog los van het feit dat hele bulten testresultaten soms pas na een paar dagen worden doorgegeven...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ut7KsKyAQMU0o-psSklYXuo-ccU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AWAD07aVdMvY1zSdWrdINb47.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o7swcfbxE0fnE1qI5L5V4MbVwL8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7LMpHXinkJg38UZwlHwKN2RG.png?f=user_large

IK heb helaas geen historie opgebouwd van de dagbestanden van de afgelopen maanden.. zou interessant zijn om daar in te duiken om te kijken hoeveel achteraf wordt aangepast in de dagtotalen..

• LZ86
BlakHawk schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:45:
[...]

"Het zogenoemde besmettingsgetal R was op 9 oktober 1,16. Dat betekent dat 100 mensen samen 116 anderen besmetten. Alleen als de R onder de 1 zakt, neemt de verspreiding van het virus af."

Dat betekent dat we maatregelen van 13 oktober, die effectie pas op 15 oktober ingingen, pas op zijn vroegst aanstaande maandag terugzien!!!
Ja die R van 9 oktober snap ik ook even niet.

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-12 22:36
Dagelijkse cijfers moeten toch wel echt gaan dalen, anders zullen de dagen waar nu een plateau ontstaat (vanaf 12 oktober) alsnog flink gaan stijgen en is er dus geen afvlakking.

• Plenkske
Leon Zwiers schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:47:
[...]

Ja die R van 9 oktober snap ik ook even niet.
Komt uit het weekrapport van RIVM en is altijd 2 weken terug, alles wat ze daarna met R doen is een niet betrouwbare schatting.

[ Voor 12% gewijzigd door Plenkske op 27-10-2020 14:49 ]

• Drardollan
breew schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:46:
[...]

[Afbeelding]

hij is wel een beetje tricky... probleem zit hem in de het datum_type dat door de GGD wordt doorgegeven..

er zijn drie types datum:
# Datum voor statistiek;
  1. (DOO) eerste ziektedag, indien niet bekend,
  2. (DPL) datum lab positief, indien niet bekend,
  3. (DON) melddatum aan GGD (formaat: jjjj-mm-dd)
Het liefst wil men een DOO datum, maar als dat er niet is, neemt men ook genoegen met DPL, en als er echt niets beters is, wordt het DON...

Probleem is dat bij de GGD van de laatste weke bijna helemaal geenDOO datum bekend is.. die 10.000 gevallen worden dus recent geplaatst, terwijl een persoon mogelijk al 1,5-2 weken geleden besmet is geraakt... dat verkloot het beeld (en daarmee de interpretatie) van de cijfers behoorlijk als je niet oplet...
De datum kan achteraf nog weer worden aangepast naar een ander type namelijk... en dus verschuiven in de grafiek.. dagtotalen veranderen dus, met terugwerkende kracht, elke dag..
update: En dat is dus nog los van het feit dat hele bulten testresultaten soms pas na een paar dagen worden doorgegeven...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

IK heb helaas geen historie opgebouwd van de dagbestanden van de afgelopen maanden.. zou interessant zijn om daar in te duiken om te kijken hoeveel achteraf wordt aangepast in de dagtotalen..
Dank je wel voor de informatie en uitleg. Vooralsnog blijft 12 oktober nog steeds de piek, dat is al even zo. 19 oktober is ook aan het stijgen, het is interessant om te zien hoe dat zich gaat ontwikkelen.

Al met al zitten we al een tijdje op een plateau wat ontstaan is sinds de maatregelen van 28 september. Het is nu afwachten of de maatregelen van 14 oktober zichtbaar worden en dus effect blijken te hebben.

• Drardollan
BlakHawk schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:45:
[...]

De R is een of andere schatting van weken geleden.

Je kijkt, als je het verkeerde paniekgetal genaamd 'nieuwe besmettingen' gebruikt, naar een totaal vertekend beeld. Die data gaat makkelijk tot 11 dagen terug namelijk. Zie de tabel van @breew.
Neem even een kopje thee zeg. Wat een paniek.

• Stylze
Wordt een spannend weekje in ieder geval:)

Playstation 5

• LZ86
Plenkske schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:49:
[...]

Komt uit het weekrapport van RIVM en is altijd 2 weken terug, alles wat ze daarna met R doen is een niet betrouwbare schatting.
Ah, dus de R daling van de laatste maatregelen gaan we pas over 2 weken zien dus...

• Plenkske
Leon Zwiers schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:53:
[...]

Ah, dus de R daling van de laatste maatregelen gaan we pas over 2 weken zien dus...
Eigenlijk volgende week al.
Zie de R in maart. Na de 'lockdown' toen ging die meteen naar net onder de 1.

• BlakHawk
Stoney3K schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:45:
[...]

Je kan ook gewoon selectief zijn over met wie je wel en niet het kerstdiner houdt ;)

Bij mij is het kerstdiner eigenlijk altijd met een vaste vriendengroep, en we proberen er een beetje een gala-achtig sfeertje van te maken, maar het idee is wel dat iedereen wat te eten mee neemt zodat het kan worden uitgedeeld.

Van die verplichte kerstdiners met schoonfamile en ooms en tantes heb ik nooit wat aan gevonden. Ik kies zelf wel met wie ik de belangrijke momenten in mijn leven wil delen.
Dat kan ik wel vinden, ik zit nog met een wederheft die het wel graag met haar familie wil vieren...
Plenkske schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:48:
Dagelijkse cijfers moeten toch wel echt gaan dalen, anders zullen de dagen waar nu een plateau ontstaat (vanaf 12 oktober) alsnog flink gaan stijgen en is er dus geen afvlakking.
Ik heb ook een artikel gelezen waar werd geopperd dat het sowieso door gaat tot na April, als de lente en pollen aanbreken.

Wat nu, als de maatregele dit voorjaar niet de oorzaak waren van een daling, maar komst van lente en pollen (stimuleren imuunsysteem).

Wat als dit allemaal niet gaat helpen?
Drardollan schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:53:
[...]

De R is een of andere schatting van weken geleden.

Je kijkt, als je het verkeerde paniekgetal genaamd 'nieuwe besmettingen' gebruikt, naar een totaal vertekend beeld. Die data gaat makkelijk tot 11 dagen terug namelijk. Zie de tabel van @breew.

[...]

Neem even een kopje thee zeg. Wat een paniek.
Paniek?
Juist pas op de plaatst!

Geen nieuwe maatregelen, maar nog even afwachten wat de cijfers volgende week doen!

Dat is het tegenovergestelde van paniek :+
[...]

Dus dit!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Drardollan schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:30:
[...]

Lees aub even terug in dit topic en elders, het is diverse malen uitgelegd. De cijfers die je in die tabel ziet zijn al redelijk accuraat, tot ongeveer 16-10 veranderd er niet veel meer.
Er is een simpel oplossing voor de hele discussie: Het getal en omschrijving noemen.
Voorbeeld: Hoewel A stijgt, zien we dat B dalen, dat kan een indicatie voor C zijn want D.

A en B zijn dan feiten/bewijs en C is dan de stelling/mening. Op die manier hoeft niemand energie te spenderen aan A en B toe te lichten. En D is dan het argument waarmee men de stelling/mening wilt bekrachtigen.

Concreet voorbeeld van het hoe het ook kan: De maatregelen kunnen nog niet versoepeld worden (stelling 1) ondanks dat er een lichte daling is aantal gemelde infecties van vandaag 31 minder is (feit 1). We kunnen beter kijken (let op: een tweede stelling!) naar het weekgemiddelde. Het aantal infecties per week is is gedaald naar 22%, vorige week 27%, (feit 2) en hoewel dat positief is, moet die groei eerst negatief worden voordat we over versoepeling kunnen spreken (argument voor stelling 1).
Bron: NOS

Een discussie over welk getal belangrijk is kan alleen gedaan worden wanneer men de context toelicht.

Nu presenteer je heel vaak een stelling of tegenstelling die incompleet is waardoor je overtuigingskracht mist en jij en je gesprekspartner mogelijk iets anders bedoelen of stellen.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

BlakHawk schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:56:
[...]

Dat kan ik wel vinden, ik zit nog met een wederheft die het wel graag met haar familie wil vieren...
Dan moet je selectiever zijn over je wederhelft :+

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-12 22:59

codex

Geen OpenAI agent :)

Opvallend dat er twee groepen zijn die en in absolute aantallen en in het percentage positief eruit springen: 20ers en 50ers.

Lijkt dan toch, natte vinger, dat gezinnen met oudere kinderen de grootste haard vormen.

Wat ik overigens ook logisch vind, in die leeftijd hebben kinderen nog regelmatig contact met hun ouders en tegelijkertijd veel vrijheid.
Agent47 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:03:
[...]

Dan kunnen ze pas over 2 weken ook vertellen of ze in lockdown zullen gaan toch? Ik dacht dat ik dit ergens in een premium ding van AD las..

EDIT::

"Het mag geen persconferentie heten, maar premier Mark Rutte en minister Hugo de Jonge houden morgenavond nog maar eens hun ‘houd-je-alsjeblieft-aan-de-regels’-toespraak. Nieuwe, strengere maatregelen, houdt het kabinet volgens bronnen nog achter de hand. Dus blijft de huidige, gedeeltelijke lockdown nog zeker van kracht tot 12 november. Met nadruk op: nog zeker."
Als dat waar blijkt dan zijn ze echt het spoor bijster.

[ Voor 65% gewijzigd door codex op 27-10-2020 15:07 ]

• Drardollan
DevWouter schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:58:
[...]

Er is een simpel oplossing voor de hele discussie: Het getal en omschrijving noemen.
Voorbeeld: Hoewel A stijgt, zien we dat B dalen, dat kan een indicatie voor C zijn want D.

A en B zijn dan feiten/bewijs en C is dan de stelling/mening. Op die manier hoeft niemand energie te spenderen aan A en B toe te lichten. En D is dan het argument waarmee men de stelling/mening wilt bekrachtigen.

Concreet voorbeeld van het hoe het ook kan: De maatregelen kunnen nog niet versoepeld worden (stelling 1) ondanks dat er een lichte daling is aantal gemelde infecties van vandaag 31 minder is (feit 1). We kunnen beter kijken (let op: een tweede stelling!) naar het weekgemiddelde. Het aantal infecties per week is is gedaald naar 22%, vorige week 27%, (feit 2) en hoewel dat positief is, moet die groei eerst negatief worden voordat we over versoepeling kunnen spreken (argument voor stelling 1).
Bron: NOS

Een discussie over welk getal belangrijk is kan alleen gedaan worden wanneer men de context toelicht.

Nu presenteer je heel vaak een stelling of tegenstelling die incompleet is waardoor je overtuigingskracht mist en jij en je gesprekspartner mogelijk iets anders bedoelen of stellen.
Goed idee. Ondanks dat ik al weken dezelfde plaat en dezelfde gegevens aanhaal hoor. Maar ik zal het nog duidelijker vermelden, dat is een goede tip.

• Drardollan
BlakHawk schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:56:
[...]
Paniek?
Juist pas op de plaatst!

Geen nieuwe maatregelen, maar nog even afwachten wat de cijfers volgende week doen!

Dat is het tegenovergestelde van paniek :+
Het aantal uitroeptekens wat je gebruikt doet anders vermoeden!!!

spoiler:
Het aantal uitroeptekens wat je gebruikt doet anders vermoeden.

Zie het verschil.

• BlakHawk
Drardollan schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:00:
[...]

Het aantal uitroeptekens wat je gebruikt doet anders vermoeden!!!

spoiler:
Het aantal uitroeptekens wat je gebruikt doet anders vermoeden.

Zie het verschil.
Ik houd van uitroeptekens!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-12 15:10

Bloodclot

Jawier!

reemprive schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:59:
Opvallend dat er twee groepen zijn die en in absolute aantallen en in het percentage positief eruit springen: 20ers en 50ers.

Lijkt dan toch, natte vinger, dat gezinnen met oudere kinderen de grootste haard vormen.
tja, scholieren/studenten met ouders van in de 50.

• Agent47

Agent47

[...]

Dan kunnen ze pas over 2 weken ook vertellen of ze in lockdown zullen gaan toch? Ik dacht dat ik dit ergens in een premium ding van AD las..

EDIT::

"Het mag geen persconferentie heten, maar premier Mark Rutte en minister Hugo de Jonge houden morgenavond nog maar eens hun ‘houd-je-alsjeblieft-aan-de-regels’-toespraak. Nieuwe, strengere maatregelen, houdt het kabinet volgens bronnen nog achter de hand. Dus blijft de huidige, gedeeltelijke lockdown nog zeker van kracht tot 12 november. Met nadruk op: nog zeker."

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:16

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
[...]

Wellicht. Tegelijk zie je dat de maatregelen van 28/9 dus toch zin hebben gehad (niet voldoende, maar ze deden wel echt wat):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lUieRUO-3Y-uyN6izLyJlEL3hk0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BbxoBDE4GGntC8P3lXcMfYi0.jpg?f=user_large

• Plenkske
Op basis van huidige cijfers ed. denk ik dat ze toch nog meer moeten gaan dichtgooien om echt serieuze daling te krijgen. Te lang op hoge cijfers zitten houd de zorg niet vol.

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Plenkske schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:08:
Op basis van huidige cijfers ed. denk ik dat ze toch nog meer moeten gaan dichtgooien om echt serieuze daling te krijgen. Te lang op hoge cijfers zitten houd de zorg niet vol.
Yep, als je een periode op R 1,20 hebt gezeten dan moet je een vergelijkbaar periode hebben met 0,83 zodat je onder je startwaarde terecht komt.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Maar met een avondklok blijven ze zelfs een nachtje slapen ;)
Goedemorgen schoonfamilie met kater...

• breew
Plenkske schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:08:
dat groeit nog aardig door inderdaad...
bron: https://lcps.nu/datafeed/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/piCjv5fvHfslnWfQUbaYMBWKunU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fvMkiH5dDa5NsBAvdIPoKu4L.png?f=user_large
  • IC_Bedden_COVID: Het aantal IC-bedden bezet door patiënten met COVID-19;
  • IC_Bedden_Non_COVID: Het aantal IC-bedden bezet door patiënten zonder COVID-19;
  • IC_Nieuwe opnames_COVID: Het aantal patiënten met COVID-19 dat in 24 uur nieuw is opgenomen op de IC;
  • Kliniek_Bedden: Het aantal kliniekbedden bezet door patiënten met COVID-19.
  • Kliniek_Nieuwe opnames_COVID: Het aantal patiënten met COVID-19 dat in 24 uur nieuw is opgenomen in de kliniek;

• gekkie
  • Nu online
[...]
Yups, de vorige R berekening was van 2 oktober overigens en die was geberekenschat op 1,22.
Kennelijk geven de cijfers in hun model aanleiding om de R ook tussen 2 en 9 oktober al te laten dalen, niet heel hard, maar in iedergeval ook geen stijging.

We racen nog steeds met als voornaamste zicht de achteruitkijk spiegel.
En ondanks dat het verleden, geen garanties zal bieden voor de toekomst, zullen de gokken grosso modo wel beter wel wat beter zijn op basis van inzichten uit het verleden.

• Stylze
breew schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:14:
[...]

[Afbeelding]
  • IC_Bedden_Non_COVID: Het aantal IC-bedden bezet door patiënten zonder COVID-19;
  • IC_Nieuwe opnames_COVID: Het aantal patiënten met COVID-19 dat in 24 uur nieuw is opgenomen op de IC;
  • Kliniek_Nieuwe opnames_COVID: Het aantal patiënten met COVID-19 dat in 24 uur nieuw is opgenomen in de kliniek;
Ja de ziekenhuizen is het probleem, maar met een afvlakking in besmettingen zou een vrij korte lockdown misschien wel kunnen volstaan in plaats van een langere van meer dan een maand.

Playstation 5

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
stylezzz schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:24:
[...]

Een afvlakking zal niet genoeg zijn vrees ik, we zullen binnen afzienbare tijd terug moeten naar een beheersbaar aantal besmettingen.
Dan moet Rutte niet dit zeggen: https://www.omroepbrabant...ettingen-erbij-in-brabant

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Het kabinet heeft de afgelopen dagen verschillende lockdown-scenario's laten doorrekenen door het RIVM. Dat melden bronnen aan de politieke redactie van RTL Nieuws. Opvallend: nu veel strengere maatregelen nemen, levert relatief weinig tijdswinst op. De scenario's variëren van een volledige lockdown tot een kopie van maatregelen uit de corona-golf dit voorjaar.

De scenario's zijn zondag besproken tijdens het Catshuis-overleg door betrokken ministers. Volgens betrokkenen gaat het om grove scenario's, die worden doorgerekend om te weten welke variant welke medische en economische effecten heeft. Gisteravond zijn de verkenningen ook toegelicht bij het Veiligheidsberaad.

Aantal scenario's
Er zijn een aantal scenario's opgesteld en doorgerekend:

6 weken volledige lockdown, inclusief onderwijs-sluiting
6 weken volledige lockdown, maar primair onderwijs (basisscholen) open
Huidige 'gedeeltelijke' lockdown, met een avondklok
Maatregelen uit maart/april, met openhouden scholen
Uit nadere bestudering en doorrekening van de scenario's blijkt dat veel strengere maatregelen relatief weinig tijdswinst opleveren.

Virus niet weg na volledige lockdown
Een volledige lockdown is vergelijkbaar met de strenge lockdowns dit voorjaar in Zuid-Europa. Voor een dergelijke lockdown moet in Nederland de noodtoestand worden afgekondigd. Na een volledige lockdown van zes weken is het virus niet weg, zo is de conclusie.

Ook in andere Europese landen komen – na een eerdere volledige lockdown – nu ook weer uit bij een vergelijkbaar pakket van de huidige corona-maatregelen.

Onderwijs
De optie om onderwijs geheel of gedeeltelijk te sluiten, is ook bekeken. De sluiting van de scholen is vooral bedoeld om de bewegingen van ouders te beperken.

Wanneer het kabinet echt concrete maatregelen gaat afkondigen, zal altijd gekeken worden naar maatwerk, aldus ingewijden. In het onderwijs zijn bijvoorbeeld verschillende opties: bij middelbare scholen kan alleen de bovenbouw worden gesloten of er kan opnieuw gekozen worden beperkte lesroosters: de ene klas heeft in de ochtend les, de andere klas heeft 's middags les.

Overleg in Catshuis
Na afloop van het overleg in het Catshuis bleek zondag al dat het kabinet meer tijd neemt om af te wachten hoe het coronavirus zich ontwikkelt.

Enkele ministers hebben intern gepleit voor strengere maatregelen, vanwege de problemen in de gezondheidszorg. Maar andere ministers zijn zeer huiverig voor een verdere lockdown-achtige maatregelen, vanwege de economische en maatschappelijke schade.

Afhankelijk van virusontwikkeling
Volgens bronnen heeft het RIVM afgelopen zondag een voorzichtig optimistisch scenario geschetst. In de loop van deze week zou een afvlakking en misschien zelfs een daling zichtbaar worden.

In het geval dat de verwachtte daling en afvlakking uitblijft, wordt in Den Haag rekening gehouden met extra maatregelen voor het einde van deze week of begin volgende week.

In de corona-routekaart zijn nog een heleboel extra maatregelen die het kabinet kan nemen, zoals de maximale groepsgrootte beperken tot 2 personen en het advies geven om alleen nog noodzakelijke reizen te maken. Daarnaast kunnen pretparken, musea, theaters, zwembaden en sportclubs volledig worden gesloten.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

breew schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:14:
[...]

[Afbeelding]
Alle Excel-gehack met percentages verhult de werkelijke problematiek. Als we in een week van 100 naar 300 patienten gaan is dat een stijging van 200%. Een paar maanden later gaan we in een week van 5000 naar 8000 patienten, een stijging van 60%, Dat is veel minder dan 200% dus er is niks aan de hand, toch ?

Tenzij je capaciteit 7000 is en er dus 1000 mensen voor de deur blijven liggen. Met een stijging van 10% de week erna (een enorme afname van de groei !) zijn dat er nog 800 meer.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12 22:46
IJzerlijm schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:26:
[...]

Alle Excel-gehack met percentages verhult de werkelijke problematiek. Als we in een week van 100 naar 300 patienten gaan is dat een stijging van 200%. Een paar maanden later gaan we in een week van 5000 naar 8000 patienten, een stijging van 60%, Dat is veel minder dan 200% dus er is niks aan de hand, toch ?

Tenzij je capaciteit 7000 is en er dus 1000 mensen voor de deur blijven liggen. Met een stijging van 10% de week erna (een enorme afname van de groei !) zijn dat er nog 800 meer.
Dat is toch al de hele coronacrisis al zo? Naar gelang welk cijfer erger is, wordt daarop geacteerd. We hebben al weken een 'recordaantal nieuwe besmettingen' terwijl we steeds meer testen. Duh... Logisch dat je dan meer vindt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:37
Señor Sjon schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:28:
[...]

Dat is toch al de hele coronacrisis al zo? Naar gelang welk cijfer erger is, wordt daarop geacteerd. We hebben al weken een 'recordaantal nieuwe besmettingen' terwijl we steeds meer testen. Duh... Logisch dat je dan meer vindt.
Nota er wordt niet voor "de fun" getest. Meer testen betekent dat er nood is, lees zieken met verdachte symptomen. Als dan ook je positiviteitsratio stijgt moet je heel ongerust zijn!

Dit betekent gewoon meer en massieve circulatie onder de bevolking, heel deze discussie is al tot in den treure in België gevoerd en kijk naar het resultaat hier...
Als besmettingen stijgen, zullen ook de hospitalisaties stijgen met een week a 10 dagen vertraging en de doden een maandje erna.

God does not play dice

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-12 20:24

boesOne

meuh

Onderwijs
De optie om onderwijs geheel of gedeeltelijk te sluiten, is ook bekeken. De sluiting van de scholen is vooral bedoeld om de bewegingen van ouders te beperken.
Dit werkte als een tierelier in maart/april. Ik denk dat dit de voornaamste succesfactor toen was, hoe onwenselijk het op allerlei gebied ook was/is.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Al dat gezeur over IC bedden. Men heeft 3-4 maanden de tijd gehad om voor te bereiden op de tweede golf. Genoeg leegstaande ziekenhuizen die tijdelijk kunnen worden gebruikt om corona patienten op te vangen. Als er niks mee wordt gedaan tja dan kom je weer capaciteit te kort.

Als ik dit artikel lees: https://www.parool.nl/nie...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Dan denk ik van je bent de overheid, geef een zak met geld en zorg dat het tijdelijk kan dienen als een functioneel ziekenhuis. Ja nee het wordt allemaal moeilijk want het is failliet blabla.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-12 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

magnifor schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:38:
Al dat gezeur over IC bedden. Men heeft 3-4 maanden de tijd gehad om voor te bereiden op de tweede golf. Genoeg leegstaande ziekenhuizen die tijdelijk kunnen worden gebruikt om corona patienten op te vangen. Als er niks mee wordt gedaan tja dan kom je weer capaciteit te kort.

Dan denk ik van je bent de overheid, geef een zak met geld en zorg dat het tijdelijk kan dienen als een functioneel ziekenhuis. Ja nee het wordt allemaal moeilijk want het is failliet blabla.
Bedden is nooit het probleem alleen de artsen en verplegers.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Het is natuurlijk niet zo dat er in die leegstaande ziekenhuizen ook werkloze verpleegkundigen wonen, dus 'eventjes' IC capaciteit bij schalen gaat toch wat moeilijker. Materieel is er misschien wel, handjes aan het bed zijn er gewoon niet genoeg.

• gekkie
  • Nu online
reemprive schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:59:
Als dat waar blijkt dan zijn ze echt het spoor bijster.
Hoezo ?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lucht het op, beetje uit de heup schieten met losse flodders?

Bedden, apparatuur en oppervlakte zijn het probleem niet (meer).

Handjes aan het bed wel. Hoe lang denk je dat de opleiding tot (IC) verpleegkindige of intensivist duurt?

Wil vast een hint geven; het is geen 4 maanden.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De corona-ontkennende wappies beginnen steeds meer geestelijk gestoord te worden.
Arjan van den Broek, verpleegkundige op intensive care, wist niet wat hij zag toen hij zich dinsdagochtend opmaakte voor wéér een zware dag in het Bredase Amphia ziekenhuis. Pal voor de deur van zijn woning in Bergen op Zoom bleek een kunstwerk dat daar staat beklad: ‘Covid = Hoax’.

,,Bizar, verschrikkelijk gewoon’', reageert Van den Broek 's middags in de vanwege de drukte verlate lunchpauze in het ziekenhuis. ,,Dit voelt als een klap in je gezicht. Degenen die dit doen, weten echt niet waar ze het over hebben. Kijk maar eens een keer met ons mee in het ziekenhuis, zou ik zeggen. Dan praat je wel anders.‘’

Van den Broek die afwisselend op de intensive care en de spoedeisende hulp in het Amphia werkt, zag zijn ziekenhuis de afgelopen tijd weer volstromen met coronapatiënten. Niet zelden doodziek. De teller staat inmiddels alweer op 54 besmette patiënten, waarvan 15 op de ic. Ondanks de zorg bezweken de afgelopen dagen opnieuw enkele mensen in het Amphia aan het virus.
Bron, en meer info: Wéér anti-covid-bekladding, dit keer voor huis verpleegkundige: ‘Voelt als klap in je gezicht’

Afbeeldingslocatie: https://images3.persgroep.net/rcs/DJU_6SKecVT0LuhBx-sNvuSNsEs/diocontent/178235803/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8&desiredformat=webp

Echt, je mag het bijna niet zeggen, maar je zou die wappies bijna zelf corona toewensen.

Die wappies horen sowieso in een ziekenhuis thuis. Is het niet op de corona-afdeling of de IC, dan op zijn minst op de psychiatrische afdeling :X

Virussen? Scan ze hier!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:40

Weet niet welk nieuws jij volgt maar de zorg sector is nou niet bepaald een overbemande sector waar mensen in overvloed beschikbaar zijn.

Ze hebben ook niet in Maart / April zich helemaal uit de naad gewerkt.....

Handjes missen, bedden en lege panden geen probleem...

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:40
wildhagen schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:47:
De corona-ontkennende wappies beginnen steeds meer geestelijk gestoord te worden.

[...]

Bron, en meer info: Wéér anti-covid-bekladding, dit keer voor huis verpleegkundige: ‘Voelt als klap in je gezicht’

[Afbeelding]

Echt, je mag het bijna niet zeggen, maar je zou die wappies bijna zelf corona toewensen.

Die wappies horen sowieso in een ziekenhuis thuis. Is het niet op de corona-afdeling of de IC, dan op zijn minst op de psychiatrische afdeling :X
Enige wat ik dan wel vind is steeds die opmerking klap in het gezicht van zorgmedewerkers....

Is toch klap in het gezicht van iedereen die van dit klote virus af wil? Agenten, jongeren, ouderen, leraren, zorg en al die andere die het virus zat zijn maar wel hun best doen en zich aan de maatregelen houden.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Dat gebouw is volledig leeg getrokken en niemand weet meer welk netwerkpoortje of welk stopcontact waar uit komt. RAI/Ahoy/Jaarbeurs bellen en daar iets in elkaar zetten is sneller en makkelijker. Net als met virussen op de PC, soms is opnieuw beginnen de makkelijkste oplossing.

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Te weinig personeel, tja dat krijg je als je als overheid jarenlang de zorg verwaarloosd en nu met hangende pootjes aan het volk vraagt om aan de regels te houden en dat af te dwingen met lockdowns en regeltjes. Jammer.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

jadjong schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:51:
[...]

Dat gebouw is volledig leeg getrokken en niemand weet meer welk netwerkpoortje of welk stopcontact waar uit komt. RAI/Ahoy/Jaarbeurs bellen en daar iets in elkaar zetten is sneller en makkelijker. Net als met virussen op de PC, soms is opnieuw beginnen de makkelijkste oplossing.
Alleen is de hele planeet uninstallen en een nieuwe maatschappij stichten toch een beetje rigoreus.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12 22:46
-AzErTy- schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:36:
[...]

Nota er wordt niet voor "de fun" getest. Meer testen betekent dat er nood is, lees zieken met verdachte symptomen. Als dan ook je positiviteitsratio stijgt moet je heel ongerust zijn!

Dit betekent gewoon meer en massieve circulatie onder de bevolking, heel deze discussie is al tot in den treure in België gevoerd en kijk naar het resultaat hier...
Als besmettingen stijgen, zullen ook de hospitalisaties stijgen met een week a 10 dagen vertraging en de doden een maandje erna.
Sommigen hier kennen de teststraten bij naam, die zijn voor elk rocheltje langs geweest.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-12 13:00
Señor Sjon schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:54:
[...]

Sommigen hier kennen de teststraten bij naam, die zijn voor elk rocheltje langs geweest.
Goed punt mits het percentage positief niet zou stijgen, maar dat doet het helaas dus nog wel. Liep afgelopen week op van 15,2% tot 17,9%

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
magnifor schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:53:
Te weinig personeel, tja dat krijg je als je als overheid jarenlang de zorg verwaarloosd en nu met hangende pootjes aan het volk vraagt om aan de regels te houden en dat af te dwingen met lockdowns en regeltjes. Jammer.
Tja, als deze pandemie er niet was geweest had niemand er een probleem van gemaakt.
Wat moet onze overheid dan wel doen? De zorg dreigt sowieso een waterhoofd binnen de jaarlijkse rijksbegroting te worden en aangezien Truus van de hoek een 3 maanden levensverlengde kankerbehandeling kan krijgen wat soms tienduizenden euro's kost, blijven we in dit cirkeltje rondlopen.

Linksom of rechtsom moet iemand dit financieren.

[ Voor 3% gewijzigd door ed1703 op 27-10-2020 16:00 ]

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:04

Yucon

*broem*

ed1703 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:59:
[...]

Tja, als deze pandemie er niet was geweest had niemand er een probleem van gemaakt.
Wat moet onze overheid dan wel doen? De zorg dreigt sowieso een waterhoofd binnen de jaarlijkse rijksbegroting te worden en aangezien Truus van de hoek een 3 maanden levensverlengde kankerbehandeling kan krijgen wat soms tienduizenden euro's kost, blijven we in dit cirkeltje rondlopen.

Linksom of rechtsom moet iemand dit financieren.
Dat is een vals dilemma. We geven ook geld uit aan het leger terwijl de Russen al enige tijd niet meer binnengevallen zijn. Zie het als een verzekering. Nu weet ik dat het bij het leger om heel veel minder geld dan de zorg gaat, maar het is niet alleen IC capaciteit. We hadden bijvoorbeeld ook zware tekorten aan beschermingsmiddelen in het voorjaar.

Je kunt waarschijnlijk idd niet zomaar 3x je normale IC capaciteit aanhouden 'voor het geval dat'. Maar andere dingen kunnen wel 'voor het geval dat', en de vraag waar we vinden dat de grens daarvoor moet liggen is best valide. Ook als dat geld kost dat als weggegooid geld aanvoelt.

En misschien vloeit daar trouwens ook uit voort dat tante Truus gewoon pech gehad zou hebben. Dat is de andere kant van de medaille.

[ Voor 3% gewijzigd door Yucon op 27-10-2020 16:14 ]

• Jorizzz
Yucon schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:13:
[...]

Dat is een vals dilemma. We geven ook geld uit aan het leger terwijl de Russen al enige tijd niet meer binnengevallen zijn. Zie het als een verzekering. Nu weet ik dat dat om heel veel minder geld gaat, maar het is niet alleen IC capaciteit maar we hadden bijvoorbeeld ook zware tekorten aan beschermingsmiddelen in het voorjaar.

Je kunt waarschijnlijk idd niet zomaar 3x je normale IC capaciteit aanhouden 'voor het geval dat'. Maar andere dingen kunnen wel 'voor het geval dat', en de vraag waar we vinden dat de grens daarvoor moet liggen is best valide. Ook als dat geld kost dat als weggegooid geld aanvoelt.

En misschien vloeit daar trouwens ook uit voort dat tante Truus gewoon pech gehad zou hebben. Dat is de andere kant van de medaille.
Zou je voor dit soort situaties niet gewoon een soort medische variant op de militaire reserve moeten hebben? Mensen die in het dagelijks leven iets anders doen, maar wel voldoende getraind zijn om zorgverlenende taken uit te voeren in noodsituaties? Of bestaat zoiets al? Lijkt me eigenlijk best interessant...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Yucon extra capaciteit levert je dagen of hooguit weken extra tijd op. Als de instroom niet vermindert houdt het echt een keer op.

• Yucon

Yucon

*broem*

MikeyMan schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:17:
@Yucon extra capaciteit levert je dagen of hooguit weken extra tijd op. Als de instroom niet vermindert houdt het echt een keer op.
Nu heb ik het potjandubbeltjes nog letterlijk over 'andere dingen', hoeveel disclaimers zijn er bij dit soort dingen wel niet nodig }:|

• ed1703
  • Niet online
Yucon schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:13:
[...]

Dat is een vals dilemma. We geven ook geld uit aan het leger terwijl de Russen al enige tijd niet meer binnengevallen zijn. Zie het als een verzekering. Nu weet ik dat het bij het leger om heel veel minder geld dan de zorg gaat, maar het is niet alleen IC capaciteit. We hadden bijvoorbeeld ook zware tekorten aan beschermingsmiddelen in het voorjaar.

Nee, dat is het niet. Zorgkosten stijgen enorm, dat komt mede door vergrijzing. Daar valt niet tegenop te financieren als je daar ook nog standby. IC-capaciteit voor moet reserveren.
Bovendien stijgen die kankerbehandelingen ook elk jaar. Natuurlijk stijgen kosten van defensie ook, maar niet met 2,8% per jaar: en dat ieder jaar opnieuw.

https://www.rivm.nl/nieuw...d-met-28-procent-per-jaar

Prima als je dat als samenleving wel wilt, dan gaat je dat koopkracht kosten of we saneren asfaltprojecten.
Kost ook weer banen, ook geen geweldige optie.

• Yucon

Yucon

*broem*

ed1703 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:23:
[...]

Nee, dat is het niet. Zorgkosten stijgen enorm, dat komt mede door vergrijzing. Daar valt niet tegenop te financieren als je daar ook nog standby. IC-capaciteit voor moet reserveren.
Bovendien stijgen die kankerbehandelingen ook elk jaar. Natuurlijk stijgen kosten van defensie ook, maar niet met 2,8% per jaar: en dat ieder jaar opnieuw.

https://www.rivm.nl/nieuw...d-met-28-procent-per-jaar

Prima als je dat als samenleving wel wilt, dan gaat je dat koopkracht kosten of we saneren asfaltprojecten.
Kost ook weer banen, ook geen geweldige optie.
"En misschien vloeit daar trouwens ook uit voort dat tante Truus gewoon pech gehad zou hebben. Dat is de andere kant van de medaille."

edit: wat je zegt is ook simpelweg onvermijdelijk. De zorgkosten stijgen ongekend omdat de mogelijkheden dat ook doen. Maar dat het kan wil niet zeggen dat we het ook kunnen betalen met z'n allen. Dus ook al is het medisch misschien mogelijk wil dat nog niet zeggen dat het ook echt 'kan'.

[ Voor 14% gewijzigd door Yucon op 27-10-2020 16:27 ]

• ed1703
  • Niet online
Yucon schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:25:
[...]

"En misschien vloeit daar trouwens ook uit voort dat tante Truus gewoon pech gehad zou hebben. Dat is de andere kant van de medaille."
Gaat geen hond beslissen, dus de discussie niet waard.

• Yucon

Yucon

*broem*

ed1703 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:26:
[...]

Dat zal wel moeten, zie m'n toevoeging hierboven. Op termijn ontkomen we daar toch niet aan. Maar juist daarom staat het relatief los van de vraag welke buffer we voor echte noodsituaties aan moeten houden.

Die mondkapjesvoorraad is een prima voorbeeld.

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-12 07:02
Yucon schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:20:
[...]

Nu heb ik het potjandubbeltjes nog letterlijk over 'andere dingen', hoeveel disclaimers zijn er bij dit soort dingen wel niet nodig }:|
offtopic:
7 disclaimers minimaal, dat weet toch iedereen :+

iRacing Profiel

• ed1703
  • Niet online
Yucon schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:29:
[...]

Dat zal wel moeten, zie m'n toevoeging hierboven. Op termijn ontkomen we daar toch niet aan. Maar juist daarom staat het relatief los van de vraag welke buffer we voor echte noodsituaties aan moeten houden.

Die mondkapjesvoorraad is een prima voorbeeld.
Er is geen arts te vinden die je dat gaat ontzeggen.. Dat was in de jaren '90 niet, '00 niet en nu ook niet.
Dan gaan er andere beslissingen worden genomen waar minder geld naartoe gaat. Dit soort beslissingen krijg je niet eens door de kamer heen, als die de beslissing al zouden moeten nemen.

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ed1703 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:26:
[...]

Geen hond misschien, maar als haar verzekeraar de laatste mogelijke behandeling niet betaalt is het over.
Dan ben je uitbehandeld.

• ed1703
  • Niet online
stresstak schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:33:
[...]

Geen hond misschien, maar als haar verzekeraar de laatste mogelijke behandeling niet betaalt is het over.
Dan ben je uitbehandeld.
Klopt, maar zo gaan we tot nog toe grotendeels niet met elkaar om in dit land. Er zijn echter uitzonderingen.
Uitbehandeling komt vaker voor door een goed gesprek met een specialist waarin aangeven wordt dat verdere behandeling niet zo veel zin heeft. Het is echter aan de zijlijn makkelijk oordelen welke beslissing iemand moet nemen, tot het je zelf raakt. Dan is het toch wel anders. Maargoed.. back to Corona maar ;)

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:37
ed1703 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:32:
[...]

Er is geen arts te vinden die je dat gaat ontzeggen.. Dat was in de jaren '90 niet, '00 niet en nu ook niet.
Dan gaan er andere beslissingen worden genomen waar minder geld naartoe gaat. Dit soort beslissingen krijg je niet eens door de kamer heen, als die de beslissing al zouden moeten nemen.
relatief off topic maar: daar zou je je wel eens heel fel in kunnen vergissen hoor.
De nieuwe generatie artsen afgestudeerd na 2010 hebben toch echt wel tijdens de opleiding en nadien hier echt ingehamerd gekregen de eindigheid van de middelen en rationeel hier mee omgaan.

Heel wat specialisten zijn mee in dit verhaal denk geriaters, cardiologen etc (onco helaas nog veel te weinig...)
Zelfs onze deontologische code van artsen in België staat hier een puntje over dus hier moet je niet te veel tegenstand verwachten. Het is de politiek die zelfmoord gaat moeten plegen op een bepaald punt door met leeftijdsclausules of andere normen, schalen te komen om aan te geven "sorry maar die behandeling krijgt u niet meer want te duur voor te weinig baten op uw leeftijd".

God does not play dice

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Coronawet is nu door de eerste kamer.
Hoppa, daar gaan we.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02:21
-AzErTy- schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:45:
[...]

relatief off topic maar: daar zou je je wel eens heel fel in kunnen vergissen hoor.
De nieuwe generatie artsen afgestudeerd na 2010 hebben toch echt wel tijdens de opleiding en nadien hier echt ingehamerd gekregen de eindigheid van de middelen en rationeel hier mee omgaan.

Heel wat specialisten zijn mee in dit verhaal denk geriaters, cardiologen etc (onco helaas nog veel te weinig...)
Zelfs onze deontologische code van artsen in België staat hier een puntje over dus hier moet je niet te veel tegenstand verwachten. Het is de politiek die zelfmoord gaat moeten plegen op een bepaald punt door met leeftijdsclausules of andere normen, schalen te komen om aan te geven "sorry maar die behandeling krijgt u niet meer want te duur voor te weinig baten op uw leeftijd".
offtopic:
Het lastige voor wat betreft het kosten perspectief van zorg is de maatschappelijke bespreekbaarheid hiervan. Ik ben zelf zeer zeker van mening dat de financiële overwegingen meegewogen dienen te worden binnen het beleid dat voor een patiënt gekozen wordt. Maar ik heb daarmee ook al enkele keren met de klachtenfunctionaris rond de tafel kunnen zitten omdat ik bij iemand van bijvoorbeeld 90+ en diens familie had aangegeven om deels gezien leeftijd, maar vooral biologische leeftijd en performance status af te zien van behandeling X omdat dit gewoonweg niet opweegt tegen de te verwachten levenswinst.

Er zijn dan ook genoeg artsen, ook jongeren, die om gezeik maar te voorkomen behandelingen van meerdere tienduizenden euro's uitvoeren bij iemand met een levensverwachting van bijvoorbeeld enkele maanden.

Overigens is met leeftijdsclausules werken medisch gezien gewoon echt niet te onderbouwen. Kalenderleeftijd zegt helemaal niets over de biologische leeftijd van een persoon. Op basis daarvan besluiten wel of niet een zekere behandeling te doen is zeker anno 2020 gewoon eigenlijk echt niet de manier.

Oncologie kan het qua zorgkosten inderdaad erg bont maken, daar kunnen echt tonnen in verdwijnen per patiënt per jaar om bij een deel daarvan levenswinst te behalen. Het lastige is natuurlijk wel, niemand wil het eigenlijk betalen, maar wel iedereen wil zelf ook die beste zorg en mogelijkheid krijgen. En voor wat betreft leeftijd zitten veel oncologische patiënten niet direct binnen een categorie waarbij je kunt stellen zonder kanker was het ook snel voorbij geweest. Dus dat is en blijft heel lastig.

Persoonlijk denk ik dat het grootste probleem hierin is dat farmacie geprivatiseerd is. Ik denk dat onze zorgkosten aanzienlijk lager zouden kunnen zijn indien Europa hun eigen R&D en productie volledig tot zich neemt.
Señor Sjon schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:28:
Het verontrustende binnen die tests is met name het percentage positieven. Dat de absolute aantallen stijgen omdat het aantal tests stijgt is zeker waar, de absolute waarden van nu zijn evenmin te vergelijken met de waarden van augustus als met de waarden van maart.

Maar wat we wel kunnen zien is dat onder het aantal afgenomen tests, het percentage van positief besmette mensen toeneemt.

Dat in combinatie met de hoge aantallen geeft ons het blijvende stijgen binnen het aantal opnames binnen de zorg. Het virus is te veel aanwezig onder het publiek. En dit blijft toch eigenlijk harder gaan dan verwacht. 9 oktober stelt het LCPS een verwachte 1250 opgenomen patiënten 13 oktober, dit blijkt 1410. Enkele dagen geleden verwacht het LCPS 2500 patiënten eind oktober, we zitten nu op 2358 en hebben nog enkele dagen te gaan.

Het gaan gewoonweg erg hard. In krap 2 weken een netto toename van circa 650 patiënten op de afdelingen en zo'n 225 patiënten op de IC's. Dat is gewoonweg bizar. Die 650 bedden is gewoonweg de capaciteit van een gemiddeld ziekenhuis, een volledig ziekenhuis. Die 225 IC patiënten komt overeen met de IC capaciteit van circa 10 gemiddelde ziekenhuizen.

En het ergste is en blijft gewoonweg, er is voorlopig geen eind in zicht voor wat betreft deze netto stijging.

• codex

codex

Wat ik mij wel afvraag, hoe groot zal het aantal daadwerkelijke besmettingen per dag nu zijn? Ik las net dat de testbereidheid bij klachten 42% is (bron: rivm).

Het komt er dus op neer dat 58% met klachten zich niet laat testen. Daarbovenop komen nog de asymptomische besmettingen en tussen de 2 en 28(?) procent false negatives. Dat asymptomische besmettingen best veel voorkomen valt op bij bekende mensen die bij een routinetest positief testen maar nooit klachten ontwikkelen. Geschat wordt is dat tussen de 18 en 81 procent asymptomisch is.

Is er iets van onderzoek naar gedaan? Het lijkt mij wel een interessant om inzicht in te krijgen, hoe lastig het ook is met de uiteenlopende variabelen.

• Jorizzz
reemprive schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:57:
Wat ik mij wel afvraag, hoe groot zal het aantal daadwerkelijke besmettingen per dag nu zijn? Ik las net dat de testbereidheid bij klachten 42% is (bron: rivm).

Het komt er dus op neer dat 58% met klachten zich niet laat testen. Daarbovenop komen nog de asymptomische besmettingen en tussen de 2 en 28(?) procent false negatives. Dat asymptomische besmettingen best veel voorkomen valt op bij bekende mensen die bij een routinetest positief testen maar nooit klachten ontwikkelen. Geschat wordt is dat tussen de 18 en 81 procent asymptomisch is.

Is er iets van onderzoek naar gedaan? Het lijkt mij wel een interessant om inzicht in te krijgen, hoe lastig het ook is met de uiteenlopende variabelen.
Dat is nogal een marge zeg, zo durf ik ook nog wel een paar schattingen te doen :D

Verder vind ik het toch wel bizar dat zo weinig mensen zich willen laten testen. Is dat onwil? Logistieke problemen? Iets anders Wat is dat toch?

[ Voor 7% gewijzigd door Jorizzz op 27-10-2020 17:59 ]

• codex

codex

Jorizzz schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:58:
[...]

Dat is nogal een marge zeg, zo durf ik ook nog wel een paar schattingen te doen :D

Verder vind ik het toch wel bizar dat zo weinig mensen zich willen laten testen. Is dat onwil? Logistieke problemen? Iets anders Wat is dat toch?
Geen idee. Ik kan wel twee voorbeelden noemen.

Mijn stiefdochter woont niet meer thuis, net 18. Ze had vorige week koorts. Mijn vrouw krijgt het telefonisch van haar te horen, zij geeft aan niet te willen testen omdat ze bang is voor de swab 8)7

Op haar ingesproken, maar ze bleef erbij. Ze zou zich pas gaan testen als ze zich slecht zou voelen.

Tweede geval, deze is best sneu en typerend voor hoe mensen erover denken. Stel heeft een vader die zich niet goed voelt, vader laat zich testen. Positief. Het stel heeft alleen tussen de test en de uitslag in hun vader op de verjaardag van hun kinderen uitgenodigd. Hij is toch gekomen, want ja dat is natuurlijk prioriteit. Stel moet dus in quarantaine, houden zich eraan maar gaan zich niet laten testen. Hij is wat verkouden, maar ja, er heerst ook griep en verkoudheid dus waarom zou je? Het feit dat je met een Coronapatient in aanmerking bent geweest is dan blijkbaar geen trigger.

Daarbij komt inderdaad logistieke problemen. Op zich wel begrijpelijk, er zijn genoeg mensen die geen auto hebben. Als je jezelf vervolgens 30 km verder kan laten testen dan moet je maar iemand bereid vinden die het risico neemt om bij je in de auto te stappen.

En dan heb je daarnaast nog een deel dat Corona als fake news ziet.

• Plenkske
Als degene die zich niet laten testen dan wel in quarantaine gaan is er niks aan de hand. Helaas is uit onderzoeken gebleken dat zelfs dat niet gebeurt. En ook een deel die positief test gaat niet in quarantaine. Een virus bestreiden wordt zo wel heel moeilijk...
Ik heb het al vaker genoemd, maar een cultuur en regering zoals in sommige aziatische landen is bij een pandemie érg handig. In vrijwel alle andere gevallen lijkt het me niet zo prettig.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, inmiddels is een motie om de salarissen in de zorg fors te verhogen toch aangenomen. Per ongeluk. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de politie en het onderwijs op het Malieveld staan. :X

• codex

codex

Plenkske schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:18:
Als degene die zich niet laten testen dan wel in quarantaine gaan is er niks aan de hand. Helaas is uit onderzoeken gebleken dat zelfs dat niet gebeurt. En ook een deel die positief test gaat niet in quarantaine. Een virus bestreiden wordt zo wel heel moeilijk...
Ik heb het al vaker genoemd, maar een cultuur en regering zoals in sommige aziatische landen is bij een pandemie érg handig. In vrijwel alle andere gevallen lijkt het me niet zo prettig.
Ik kan je vertellen dat één van beide die quarantaine ook niet heeft afgemaakt, want een eigen zaak en dingen te doen op kantoor.

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:59
MikeyMan schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:24:
Nou, inmiddels is een motie om de salarissen in de zorg fors te verhogen toch aangenomen. Per ongeluk. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de politie en het onderwijs op het Malieveld staan. :X
Man man man _O-

Ook wel illustratief voor de Nederlandse politiek, als een jankend en drammend kind dezelfde motie blijven indienen, net zo lang totdat alle tegenstand naar huis is of de fout in gaat...

Maar goed, voor de zorg is het natuurlijk wel goed, zou misschien ook kunnen leiden tot welkome aanwas van mensen die de beloning als drempel zagen om over te stappen. Al los je natuurlijk geen enkel probleem op door simpelweg een hoger salaris te geven, want de werkdruk wordt niet minder van meer salaris, daar waar geen ruimte is in het budget voor meer medewerkers komen er door hogere salarissen natuurlijk ook geen extra medewerkers bij.

Maar wat je zegt, eens kijken wanneer de hele publieke sector weer begint te roepen dat ze ook al die tijd in de frontlinie (wat deels waar is natuurlijk) hebben gestaan en kunnen fluiten naar een beloning/waardering.

• Plenkske
Ik snap echt niet waarom mensen met een kantoorbaan per se daarheen moeten. Je hebt dan toch iets niet goed aangepakt waarom het thuis niet kan. En als dat voorheen niet handig was is dit het perfecte moment om dat wel te gaan realiseren.
Ook hier op tweakers lees ik nog te vaak "dan kan ik weer naar kantoor". Waarom dat risico lopen denk ik dan... Voor jezelf en voor je collega's. En dan hoor je verhalen "ja het moet van mijn baas". Dan spoort die werkgever dus ook niet naar mijn mening.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
reemprive schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:28:
[...]

Ik kan je vertellen dat één van beide die quarantaine ook niet heeft afgemaakt, want een eigen zaak en dingen te doen op kantoor.
Als je geen klachten hebt en zorgt dat je bij anderen uit de buurt blijft, zou ik ook voor mijn zaak kiezen ipv thuis te gaan zitten.

Een werknemer krijgt doorbetaald, een ondernemer een claim met factuur omdat het werk niet op tijd af was.

[ Voor 12% gewijzigd door Ernemmer op 27-10-2020 18:43 ]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
TIGER1125 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:34:
Maar goed, voor de zorg is het natuurlijk wel goed, zou misschien ook kunnen leiden tot welkome aanwas van mensen die de beloning als drempel zagen om over te stappen.
Het maakt geen sier uit. Het kabinet hoeft de motie niet over te nemen, bovendien is het kabinet geen partij in de salarisonderhandelingen. Dat is tussen de bonden en de werkgevers.

Wilders probeert goede sier te maken hiermee, maar uiteindelijk gaan wij het betalen. Die loonsverhoging zal uiteindelijk doorwerken in de premies die wij betalen voor onze verplichte zorgverzekeringen. Zo kan Wilder gul doen met andermans geld.
mesa57 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:03:
Coronawet is nu door de eerste kamer.
Hoppa, daar gaan we.
De kans dat het gedrocht daar zou sneuvelen was nihil.
Plenkske schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:38:
Ik snap echt niet waarom mensen met een kantoorbaan per se daarheen moeten. Je hebt dan toch iets niet goed aangepakt waarom het thuis niet kan. En als dat voorheen niet handig was is dit het perfecte moment om dat wel te gaan realiseren.
Ook hier op tweakers lees ik nog te vaak "dan kan ik weer naar kantoor". Waarom dat risico lopen denk ik dan... Voor jezelf en voor je collega's. En dan hoor je verhalen "ja het moet van mijn baas". Dan spoort die werkgever dus ook niet naar mijn mening.
Bij thuiswerken mist het sociale aspect van het werk. Er is ook wat meer scheiding tussen werk en privé omdat het fysiek gescheiden plekken zijn. Indien dat het probleem is dan valt er weinig aan te pakken. Indien je met een heel gezin thuis zit kan dat ook de nodige afleidingen geven welke niet fijn zijn als je wil werken.

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:26

On_E

Housemusic

Voor mijn mentale gezondheid. :)
Als ik 5 dagen per week thuis zou werken, wat technisch prima mogelijk is, zou ik binnen de kortste keren depressief worden.

Daarom dus een keer of 2 per week naar kantoor, waar alle veiligheidsmaatregelen van toepassing zijn overigens.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:41
Omdat mensen sociale contacten missen. Ik zit alleen thuis en ik word er ook helemaal gestoord van, het liefst zou ik elke dag weer naar kantoor gaan en thuis werken wanneer dat handig is zoals ik dat ook deed toen alles nog normaal was. Maar goed het is even niet anders.

...

Pagina: 1 ... 30 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins