Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.639 views

Onderwerpen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 21:52
Stoney3K schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:47:
[...]

Nee, ik heb het over het bijschakelen van testcapaciteit en zorgcapaciteit, niet over handhaven. Waarom is daar niets aan gedaan, niet eens over nagedacht? Ik snap dat zorgcapaciteit bijschalen lastig is, maar je voorbereiden op grootschalig testen en sneltesten lijkt me toch best te doen.

De overheid kan ons niet verwijten van het niet bijschalen van test- en zorgcapaciteit "want als we ons aan de maatregelen hadden gehouden was het niet nodig". Domweg er vanuit gaan dat we ons 100% aan de maatregelen zouden houden is gewoon naïef.
We testen al redelijk grootschalig op dit moment. Meer dan 300k tests per week voor circa 17 miljoen mensen is geen klein aantal.

Heel veel grootschaliger dan dit, met een positief percentage van circa 20%, ga je ook weinig elders behalen. Zelfs PCR robots inzetten gaat het allemaal niet dusdanig versnellen dat daar een grote winst mee behaald zal worden niet gepooled. Die dingen verwerken niet-pooled circa 1000 - 2000 samples per dag per stuk.

Massaal testen zoals in China een hele stad van miljoenen inwoners lab technisch afwerken kan ook enkel en alleen door materiaal te poolen. Bijvoorbeeld samples van 100 personen bij elkaar, is er 1 positief dan is de batch positief, dan ga je opsplitsen. Test je op deze manier 1 miljoen mensen betekend dat geen 1 miljoen tests, maar 10.000 tests + het zoeken.

Bij de huidig Nederlandse situatie met circa 1 op de 5 tests positief, is dit niet langer praktisch.

Had de GGD capaciteit wat sneller opgehoogd kunnen worden zodat daar niet al te lange wachtrijen zouden ontstaan enkele maanden geleden? Ja, maar dit wordt inmiddels redelijk ingehaald. Overigens betwijfel ik persoonlijk ten zeerste of dat met kortere wachtrijen het ook maar enig verschil gemaakt zou hebben. Het gedrag van de samenleving is tenslotte hetgeen dat hierin het meest uitmaakt. En de mensen die nu na een positieve uitslag zich alsnog gewoon in het openbaar blijven begeven, zullen dit onwaarschijnlijk niet hebben gedaan als testen sneller verliep.

De grootste bijdrage aan de verspreiding van dit virus is dan ook echt niet overheid beleid, maar is gewoon het gedrag van de maatschappij. We zijn voor het merendeel toch echt gewoon volwassen en dragen onze eigen verantwoordelijkheid. Verschuilen achter de overheid en afdragen van verantwoordelijkheid is natuurlijk erg makkelijk. Maar in essentie vormen we met ruim 17 miljoen mensen toch echt nog altijd samen deze maatschappij en dragen wij met zijn allen een gedeelde verantwoordelijkheid.

En dan zijn er zaken die ons beide partijen aan te rekenen zijn. Bijvoorbeeld het falen van BCO. Maar persoonlijk ben ik toch echt geneigd om hier meer schuld bij de maatschappij dan de GGD te leggen. Ik ken enkele mensen die hier actief in zijn. En als jij dat in september nog aan komt zetten met lijsten van tientallen contacten waar jij in aanraking mee bent geweest in de afgelopen dagen, restaurants en soortgelijke locaties waar iemand geweest is, zelfs nadat die persoon al klachten had, dan is het niet gek dat voor de GGD dit soort aantallen erg lastig wordt om te verwerken. Zeker gezien dit niet incidenteel is.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:59
Altijd leuk, al die klachten met betrekking tot de overheid. Als alles goed gaat klopt iedereen zichzelf op de borst en is alles dankzij de eigen inzet. En stemmen we voor meer marktwerking , eigen belang en minder belasting betalen.

Is er een crisis, dan wel op persoonlijk gebied , dan wel zoals nu op internationaal niveau. Dan moet de overheid alles oplossen. Met middelen die gebaseerd zijn op efficiëntie en marktdenken.

Het lijkt op het oude gemeentelijke zwembad, waar velen gratis hebben leren zwemmen , en kunnen ze het eenmaal dan hoeven de mensen die nog niet kunnen zwemmen het niet meer gratis te leren. Want ik wil minder belasting betalen. Maar als ze zelf kinderen hebben die moeten leren zwemmen moet het weer gratis zijn. Overheid los het maar op.

We willen zogezegd een groot zelfstandig bestaan, maar alleen als de zon schijnt en het geld tegen de eigen plinten klotst. En als het minder gaat moet iedereen het oplossen behalve zijzelf. Zelfredzaamheid waar iedereen zijn mond van overloopt blijkt maar kort te duren als het moet gebeuren. Want mensen kunnen het niet.

En de overheid is er niet op voorbereid en moet dankzij alle keuzes uit het verleden dansen op een dun koordje. Want het gaat niet alleen over de piekbelasting in de zorg. Wat als straks een groot deel van de logistieke sector ziek is, of het winkelpersoneel, wat doe je dan?

Maar helemaal dicht durven we niet, en aan makkelijke regels houden willen de meeste mensen blijkbaar niet.
Dan blijf je aanmodderen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Verwijderd is het onwil? Desinteresse? Of onkunde? Je produceert hier prima volzinnen, dus volgens mij kun je ook prima tien regels uit je hoofd leren.

En anders kun je natuurlijk de graphic van de overheid uitprinten:

Afbeeldingslocatie: https://www.rijksoverheid.nl/binaries/large/content/gallery/rijksoverheid/content-afbeeldingen/onderwerpen/coronavirus/posters-png/201013_gedeeltelijke-lockdown-png-v2.png

Je kunt het, ik heb vertrouwen in je! :>

Mind you, de grootste reden dat er uitzondering op uitzondering en toevoeging op toevoeging kwam is omdat er op grote schaal naar mazen in de 'wet' werd gezocht. Ja zo maak je er wel een epistel van ja.

[ Voor 18% gewijzigd door MikeyMan op 27-10-2020 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:19:
@Verwijderd is het onwil? Desinteresse? Of onkunde? Je produceert hier prima volzinnen, dus volgens mij kun je ook prima tien regels uit je hoofd leren.

En anders kun je natuurlijk de graphic van de overheid uitprinten:

[Afbeelding]

Je kunt het, ik heb vertrouwen in je! :>

Mind you, de grootste reden dat er uitzondering op uitzondering en toevoeging op toevoeging kwam is omdat er op grote schaal naar mazen in de 'wet' werd gezocht. Ja zo maak je er wel een epistel van ja.
Leuk die infographic, maar waar moeten Henk en Ingrid deze zoeken? Of de rest van de Nederlandse bevolking? Je kan niet verwachten dat mensen de kennis en kunde hebben om die infographic kunnen vinden online. En hoe weten we wanneer die infographic veranderd?

Ik denk dat zo'n 50% van de regels op die infographic mij niet eens bekend zijn. Is dat dan mijn fout? Of die van de overheid: dat hun communicatie blijkbaar niet voldoende is.

Want je zegt het goed: ik kan normale zinnen formuleren, etc. Maar er is een hele grote groep Nederlanders die dit niet kan. Als je iedereen mee wilt krijgen voor de aanpak dan moet je je richten op de domste, niet op de slimste zoals de overheid dat nu doet.

Een van die regels zie ik: reis zo min mogelijk naar het buitenland. Is de Koning dan zo dom? Of is het onkunde van de overheid om de regels duidelijk te maken, dat zelfs de Koning het niet meer snapt?

Edit: en dan zal ik maar niet doen alsof ik compleet idioot ben en gaan muggenziften over de slogan die kant nog wal raakt: alleen samen krijgen we corona onder controle. Was 'samen' nou het beste woord om te kiezen als je wilt dat we juist niet samen zijn? Krijgen we corona alleen onder controle als we samen zijn? Zo'n infographic is natuurlijk weer typisch een marketing-dingetje dat vooral mooi moet uit zien }:O

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2020 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:32
IJzerlijm schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:47:
edit: en het idee dat net als het virus test- en zorgcapacteit exponentieel mee kan groeien als de overheid maar van hun luie reet afkomt.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik ben het ermee eens als je zegt dat de overheid dat niet binnen 2 werkdagen voor elkaar kan hebben, en ook met 10 werkdagen wordt het lastig.

Ik vind echter wel dat de overheid meerdere steken heeft laten hierin. Ten eerste is er iemand aangesteld (Ann Vossen) die een direct belang heeft om buitenlandse labs op afstand te houden en ten tweede is er in de zomer net gedaan of er niets aan de hand was. Pas toen het in september mis ging werd er serieus opgeschaald. Dit had echt vele malen beter gekund.

Hoewel ik kritisch ben op de overheid (en dat hier ook meerdere malen geuit heb) vind ik dat ze het over het algemeen wel goed doen. Het is niet zomaar een virus en ook niet een situatie die we geregeld meemaken. Het is niet makkelijk om alle ballen in de lucht te houden.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
psychodude schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:12:
[...]

De grootste bijdrage aan de verspreiding van dit virus is dan ook echt niet overheid beleid, maar is gewoon het gedrag van de maatschappij. We zijn voor het merendeel toch echt gewoon volwassen en dragen onze eigen verantwoordelijkheid. Verschuilen achter de overheid en afdragen van verantwoordelijkheid is natuurlijk erg makkelijk. Maar in essentie vormen we met ruim 17 miljoen mensen toch echt nog altijd samen deze maatschappij en dragen wij met zijn allen een gedeelde verantwoordelijkheid.
Het is juist andersom: de overheid verschuilt zich achter het eigen verantwoordelijkheidsgevoel, omdat de overheid kort voor de verkiezingen alleen wil doen wat populair is. Zo verwacht ik dat Rutte vanavond gaat aankondigen dat er opnieuw met geld gestrooid gaat worden. Rutte zegt dat de overheid gespaard heeft, maar in werkelijkheid wordt het geleend. En wie dat moet terugbetalen, ach, dat wordt afgeschoven op (klein)kinderen.
De overheid heeft de taak om mensen veilig te houden. Hoewel de meerderheid van de bevolking niet met 150 door de binnenstad rijdt, is het toch een overheidstaak om de mensen die dat wel doen aan te pakken. Zo beschermen ze de rest van de bevolking.
Met corona zou dat niet anders moeten zijn, maar hierbij laat de handhaving dusdanig te wensen over dat het aantal besmettingen al maandenlang exponentiele groei laat zien. Als Rutte geen leider wil zijn moet hij opstappen en plaats maken voor iemand die dat wel kan. Kunnen we Jacinda Ardern niet een jaartje inhuren tegen 30 keer haar huidige salaris?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:08
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:26:
Ik denk dat zo'n 50% van de regels op die infographic mij niet eens bekend zijn. Is dat dan mijn fout? Of die van de overheid: dat hun communicatie blijkbaar niet voldoende is.
Dan lees je dit topic kennelijk ook vrij selectief aangezien die infographic regelmatig gepost is en alle regels min of meer al 1000x in de herkauw zijn geweest.
De communicatie-meisjes hebben mij altijd uitgelegd dat communicatie een zender en een ontvanger, je kunt nog zoveel op zoveel wijzen proberen te zenden. Wellicht zou je dan wat meer moeite moeten doen om je als ontvanger wat beter af te stemmen op de zender. Neem het eens in overweging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De overheid kan in onze vrije maatschappij met deze vrijheden verankerd in de Grondwet niet veel anders doen dan mensen vragen de regels te volgen. En als die dat niet doen stromen de ziekenhuizen vol.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gekkie schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:44:
[...]

Dan lees je dit topic kennelijk ook vrij selectief aangezien die infographic regelmatig gepost is en alle regels min of meer al 1000x in de herkauw zijn geweest.
De communicatie-meisjes hebben mij altijd uitgelegd dat communicatie een zender en een ontvanger, je kunt nog zoveel op zoveel wijzen proberen te zenden. Wellicht zou je dan wat meer moeite moeten doen om je als ontvanger wat beter af te stemmen op de zender. Neem het eens in overweging.
Moet heel Nederland dan het topic op tweakers volgen om de regeltjes te weten? Dit geeft juist aan dat de overheid hun communicatie niet op orde heeft. Je zegt het immers zelf. De bevolking zou geen topic moeten doorlezen om te weten wat de regels zijn. Die regels zouden bekend moeten zijn, door bv. reclame spotjes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
RemcoDelft schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:35:
De overheid heeft de taak om mensen veilig te houden. Hoewel de meerderheid van de bevolking niet met 150 door de binnenstad rijdt, is het toch een overheidstaak om de mensen die dat wel doen aan te pakken. Zo beschermen ze de rest van de bevolking.
Met corona zou dat niet anders moeten zijn, maar hierbij laat de handhaving dusdanig te wensen over dat het aantal besmettingen al maandenlang exponentiele groei laat zien.
De boetes werden uitgedeeld. Aantekening op het strafblad werd gemaakt. Er was een aanpak in dat opzicht. Wat doet de burger massaal? Klagen. Negeren van regels. Moet ik nog even door gaan?
Wat had de volgende stap moeten zijn? Bij een tweede overtreding mensen de bak in gooien?

Negeren van quarantaine, conform China de deur barricaderen? Bij een positieve testuitslag toch de straat op gaan, gedwongen "isolatie" in een cel?

We zijn toch nog echt gewoon volwassen mensen, met uitzondering van de mensen die daadwerkelijk < 18 zijn.

Je kunt hier toch echt niet met een strak gezicht onze eigen verantwoordelijkheid als maatschappij af willen schuiven op de overheid, zonder daarbij in dat geval te accepteren dat er veel striktere maatregelen nodig zijn om dat vanuit overheids perspectief te kunnen handhaven.

Mij allemaal om het even. Mij treft het niet. Maar is natuurlijk wel hetgeen dat je nodig gaat hebben als je de verantwoordelijkheid in deze bij de burger wil onttrekken en volledig op het bordje van de overheid wil gaan leggen. Want dan moet je ook accepteren dat de overheid tools nodig heeft om die verantwoordelijkheid af te dwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:55

Stoney3K

Flatsehats!

psychodude schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:46:
[...]

Mij allemaal om het even. Mij treft het niet. Maar is natuurlijk wel hetgeen dat je nodig gaat hebben als je de verantwoordelijkheid in deze bij de burger wil onttrekken en volledig op het bordje van de overheid wil gaan leggen. Want dan moet je ook accepteren dat de overheid tools nodig heeft om die verantwoordelijkheid af te dwingen.
Blijkbaar gedragen mensen zich als kleuters dus dan moeten ze niet verbaasd zijn als de overheid ze als kleuters gaat behandelen.

Leuk vind ik het ook niet maar als het op deze manier moet dan hebben we het ook zelf veroorzaakt.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:44
Moeten we niet een poll gaan opzetten hier om te kijken hoeveel mensen denken dat er eind deze week een lockdown komt of niet, ben wel benieuwd:)

Hoop dat de cijfers nog gaan dalen maar denk dat het hoogstens iets gaat afvlakken en dat er alsnog een lockdown komt, gezien de ziekenhuizen het anders gewoon niet meer aankunnen en teveel reguliere zorg zou moeten worden afgeschaald.

Playstation 5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CornermanNL
@psychodude precies het probleem, mensen beseffen niet hoe een systeem werkt, je kan kiezen voor een plan met meer collectiviteit en gezamenlijk denken. Wij als Nederlandse samenleving hebben vanaf de jaren 90 gekozen voor individualiteit. Maar de mensen die daarvoor gekozen hebben zaten op de rozen die gekweekt zijn vanuit het sociaal democratische bestel van na de oorlog.

En schreven dat aan zichzelf toe, en dat was en is onterecht. De eenheid is ver te zoeken. Mede omdat mensen niet weten hoe het werkt. Er is geen overheid die alles kan oplossen als er 30 jaar lang afgebroken is aan de systemen waarmee zaken gezamenlijk opgelost dan wel verzekerd werden.

Dat is niet terug te draaien in een half jaar, en mensen beseffen niet dat alleen en zelfredzaamheid ook echt alleen betekend. Terwijl als we het als samenleving samen doen en de verantwoordelijkheid nemen het wel prima opgelost kan worden.

Maar dat besef is geheel verdwenen. Door een veel te comfortabele positie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Stylze schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:51:
Moeten we niet een poll gaan opzetten hier om te kijken hoeveel mensen denken dat er eind deze week een lockdown komt of niet, ben wel benieuwd:)

Hoop dat de cijfers nog gaan dalen maar denk dat het hoogstens iets gaat afvlakken en dat er alsnog een lockdown komt, gezien de ziekenhuizen het anders gewoon niet meer aankunnen en teveel reguliere zorg zou moeten worden afgeschaald.
Ik denk dat de hardere lockdown pas over 2 weken ingaat, mocht die er komen. Ik denk dat ze eerst de cijfertjes wat meer willen afwachten.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:11
Het zal wel avondklok worden. Ze zullen nog niet de moed hebben om de economie weer op slot te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Kan een avondklok wettelijk wel ? Want dat is waar het in Nederland om draait.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19:10
Ach het maakt volgens mij niet uit welke maatregels de overheid nog wilt inzetten. Als we kijken naar de huidige regels, word dit al niet gehandhaafd. Hoe willen ze nieuwe regels gaan handhaven? Zolang groepen ermee weg kunnen komen, werkt het niet. Pak de overtreders eerst hard aan en hopelijk komt het besef dan bij de "fouten" dat ze zich ook aan de regels moeten houden. Dan hebben de huidige (en evt. nieuwe) regels pas weer echt nut.

Het is voor mij gevoel allemaal voor de bühne nu, want niemand durft hard te zijn met het oog richting de verkiezingen, want o wee je zal eens een zetel verliezen, als je een onpopulaire regel instelt die je kiezers niet leuk vinden.

Ik begrijp dat er bijv. bij de politie ook beperkingen zijn qua capaciteit, maar mogelijk kan defensie hierbij ondersteunen? En dan bedoel ik niet met wapens over de straat, maar ondersteunend aan de politie. Dat je bijv. met 2 politie en 2 leger vrachtwagens even een illegaal feestje beëindigd en er dan voldoende handjes zijn om iedereen even te bekeuren. Ook verwacht ik veel minder kans op escalatie als er 60 man staan ipv 10-15 agenten.

Als ze zo slap blijven handhaven, verwacht ik alleen maar dat de groep #ikdoenietmeermee groter gaat worden. Want het is de grootste onzin dat als je maar met genoeg mensen bent je er mee wegkomt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
ik begreep dat de kans op een avondklok laag was omdat we eigenlijk nu al een soort avondklok hebben met de huidige maatregelen dus dat het niet heel veel winst zou opleveren als ze dat officieel zouden invoeren en ook lastig te handhaven zijn.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:35

Standeman

Prutser 1e klasse

IJzerlijm schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:06:
Ze zouden de noodtoestand kunnen uitroepen. Ik heb alleen geen idee wat er dan allemaal mogelijk is en welke haken & ogen daar aan hangen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
Stylze schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:09:
ik begreep dat de kans op een avondklok laag was omdat we eigenlijk nu al een soort avondklok hebben met de huidige maatregelen dus dat het niet heel veel winst zou opleveren als ze dat officieel zouden invoeren en ook lastig te handhaven zijn.
Enige wat je voorkomt is dat mensen elkaar 's avonds niet opzoeken. Als het te handhaven zou vallen, maar dat gaat toch niet lukken.

Lockdown als in dat we niet-essentieel verkeer verder indammen lijkt mij wel mogelijk. Alleen nog de supermarkten en apotheken open, de rest allemaal dicht. Maar ja, voor hoelang? Want dat gaan we ook geen 3 maanden volhouden denk ik.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Volgens mij is de volgende stap gewoon naar de echte Lockdown stage op de routekaart.
Anders heeft die routekaart ook weinig zin

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:39

Quad

Doof

Ik ben zelf voorstander om de coronaboete weer omhoog te gooien, mits er gehandhaafd wordt natuurlijk.
En het onderwijs dicht zetten, hoewel ik geen bewijs heb, geloof ik niet dat de kinderen en jongeren niet verantwoordelijk zijn voor dergelijke verspreidingen.

Met name universitair, HBO en MBO op slot.

[ Voor 8% gewijzigd door Quad op 27-10-2020 11:13 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:35

Standeman

Prutser 1e klasse

Quad schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:12:
Ik ben zelf voorstander om de coronaboete weer omhoog te gooien, mits er gehandhaafd wordt natuurlijk.
En het onderwijs dicht zetten, hoewel ik geen bewijs heb, geloof ik niet dat de kinderen en jongeren niet verantwoordelijk zijn voor dergelijke verspreidingen.

De boete hoeft imho niet eens omhoog. Pakkans heeft vaak meer zin en effect dan hoogte van een boete. Dus handhaving, zeker ook op de feestjes in de bossen. Het is gewoon een bizar slecht verhaal dat daar niemand beboet wordt.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
IJzerlijm schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:06:
Dit kan alleen indien de overheid de noodtoestand, oftewel staat van beleg afkondigt. Daarbij zijn er dan nog vele andere zeer ingrijpende opties zeer zeker mogelijk. Zoals ook openbare ruimten en publieke ruimten tot verboden gebied verklaren, militaire dienstplicht kan worden ingezet, termijnen van voorlopige hechtenis mogen worden verdubbeld, etc.

Als de overheid zou willen kan met de noodtoestand de straat voor je deur gewoon als verboden gebied worden verklaard. Dus dit is natuurlijk zeker een troef achter de hand mocht de bevolking hierom vragen.

Militaire dienstplicht voor jongeren is natuurlijk een tweede om een probleem van feestende jongeren weg te nemen. Want dan kun je overtreders aanpakken via militair tuchtrecht en strafrecht.

Maar moeten we dit soort wendingen als maatschappij echt willen, is dit nu echt hoe ver we het zouden moeten gaan laten komen? Het is toch van de zotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Ik denk dat als je HBO en Universiteit op slot gooit het ook al veel scheelt.
Middelbare scholen blijven tricky..

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Agent47 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:22:
Ik denk dat je met sluiten van de middelbare scholen ook rekening moet gaan houden met veel meer jongeren op straat. En dan wordt een avondklok onvermijdelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik krijg bijna dagelijks mails binnen van besmette leerlingen op de VO-school waar ik werk en daar heb ik gister even gekeken hoe de mondkapjes gedragen werden (deze zijn verplicht gesteld) .

Het is niet best. Of niet gedragen of verkeerd. Je kan er letterlijk een dagtaak aan hebben om ze erop aan te spreken.

Maar eigenlijk klopt er ergens iets niet. In de school hoeven ze onderling geen afstand te houden, maar daarbuiten volgens de algemene 'nieuwe norm' dus wel.

Verder kunnen ze het makkelijk verspreiden door de bewegingen die ze dagelijks van en naar school maken. Er zullen waarschijnlijk goede redenen zijn om de scholen open te houden maar zo blijf je wel deze bewegingen houden. En dus de verspreidingen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Universitair onderwijs zou ik nou precies niet op slot gooien. Over HBO en MBO ga ik niks zeggen want daar heb ik geen ervaring mee. De Universiteit Leiden waar ik zelf aan studeer is al 75%+ online. Alleen wat nodig en mogelijk is is offline. De gebouwen zijn enorm en leeg. De regels hier, is mijn ervaring, worden beter opgevolgd dan waar dan ook. Alles is er op gebrand dat afstand wordt gehouden. Alleen lokalen met goede ventilatie worden gebruikt. Mondkapjes zijn verplicht, behalve als je zit. Lokalen worden na elk gebruik gereinigd, en er zijn veel minder mensen aanwezig; niet alleen wordt er veel minder college gegeven, docenten, professoren en ondersteunend personeel zit ook thuis. Studeerplekken moet je reserveren, zijn zeer ver van elkaar geplaatst en worden ook na ieder gebruik gereinigd.

Het onderwijs online is gewoon kut als je echt in praktijk met dingen bezig moet zijn. Ik heb geluk en de helft van mijn vakken zijn nu fysiek. We zitten dan in lokalen waar normaal ~100 man in past met een groepje van 15. Ik geloof echt niet dat er besmettingen plaats kunnen vinden.

E: Overigens ken ik veel mensen die uberhaupt geen fysieke lessen hebben maar alleen online. Dat gaat dan vooral om studies waar praktijk eigenlijk nooit plaats heeft of mensen die verder in hun bachelor zijn. Eerstejaars bachelors, masters en mensen die praktijkonderwijs moeten volgen (met name geneeskundige studies of bijvoorbeeld scheikunde/biologie) krijgen voorrang.

[ Voor 11% gewijzigd door Thomas op 27-10-2020 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Nu online
Ik denk dat het vrij weinig scheelt, want die zijn al grotendeels dicht. Hogere klassen VO + MBO dicht scheelt nog meer denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Ze hadden het erover met de eventuele "lockdown" die er misschien aan zit te komen enkel hoger onderwijs dicht te gooien maar middelbare scholen en basis scholen open.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:47
Avondklok, middelbare scholen dicht gaat zeker niet komende drie weken gebeuren.

Eerst zal de stap 'lockdown' uit de routekaart in werking worden gesteld.
Belangrijkste wijzigingen daaruit in vergelijking met nu:
- Met twee erop uit ipv met vier
- Geen bezoek
- Geen bijeenkomsten
- Geen gezamenlijke sport trainingen meer (sporten mag met max 2 personen, alleen buiten)
- mbo, hbo en universiteit alleen online

Pas als dat niet blijkt te werken (en we dus drie weken verder zijn) zal naar dingen als avondklok/basis- en middelbare scholen gekeken worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
vuurtjih schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:27:
[...]

Ik denk dat het vrij weinig scheelt, want die zijn al grotendeels dicht. Hogere klassen VO + MBO dicht scheelt nog meer denk ik.
Alle praktijk lessen worden gewoon gegeven dus is verre van dicht en daar heb je natuurlijk juist veel besmettingen.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43

Dat is praktisch al het geval. Vooral de universiteiten en de hbo's zitten al praktisch op slot. Bijna iedereen heeft online les, met hier en daar een verdwaald college op locatie. MBO zit er tussenin en op de middelbare scholen zijn er praktisch geen maatregelen, behalve een mondkapje dragen. Daar zit het probleem.

Ik snap ook niet waarom de regering heilig vasthoudt aan dat middelbare scholen sowieso open moeten blijven, omdat het te belangrijk is. Zijn de HBO's dat niet dan? Niet dat dat een reden moet zijn om het open te gooien, natuurlijk niet, maar ik snap die afweging niet. Ik zit op het HBO krijg nu twee maanden thuis 'onderwijs' en het is om te janken zo slecht. Kwaliteit van lessen is dramatisch, contact met docenten is er nauwelijks en ik leer precies niets. Hooguit uit een boek, maar dan raad ik iedere aspirant-student aan om alleen boeken te kopen en je niet in te schrijven voor een school. Is goedkoper en net zo nuttig in deze situatie.

Ik ben er heilig van overtuigd dat het de middelbare scholen zijn waar de onderwijs-clusters zitten. Daar moet eens naar gekeken worden. Op de hogescholen en universiteiten zijn die er niet. Er zit bijna niemand daar namelijk. Ik ben dit schooljaar namelijk één keer op school geweest, komend blok is alles online.

[ Voor 9% gewijzigd door Soccer98 op 27-10-2020 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:26:
[...]

Leuk die infographic, maar waar moeten Henk en Ingrid deze zoeken? Of de rest van de Nederlandse bevolking? Je kan niet verwachten dat mensen de kennis en kunde hebben om die infographic kunnen vinden online. En hoe weten we wanneer die infographic veranderd?
(Delen ervan) worden aardig breed uitgemeten. Kranten, abris, tekstkarren. Maar ook op Social media en via reclames op google en marktplaats bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 15:48
Zelfde avondklok als in Spanje zeker : van 11:00 tot 6:00 ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
Middelbare scholen is met name een lastig iets omdat je daar vermoedelijk veel meer moet insteken op niet een sluiten van een gehele middelbare school, maar eerder moet denken aan maatregelen op klasniveau. VWO 6 bijvoorbeeld met een gemiddelde leeftijd van circa 17 - 18 is anders dan een eerste klas met een leeftijd van rond de 12.

Een tweede probleem dat zich op de middelbare school voort zal doen bij afwezigheid van gezag (leraren dan wel ouders) is spijbelen. Zolang als ouders zelf niet thuis zijn is er een volkomen gebrek aan gezag voor de kinderen. En aangezien er geen thuiswerk plicht is, maar advies, voor zover thuis werken bij sommige beroepen al mogelijk is, gaat dit een issue zijn waar je tegenaan zult lopen.

Overigens zijn veel universiteiten al nagenoeg gesloten met verreweg meeste onderwijs online. En volgens mij is dit voor HBO weinig anders. Vanuit de overheid dit afkondigen als nieuwe maatregel zou dan dus ook weinig anders zijn dan een wassen neus waarbij we geen verwachtingen mogen hebben als je het mij vraagt, want die effecten zouden namelijk al verweven moeten zitten in de huidige maatregelen. Hoe het op dit moment bij MBO opleidingen zit weet ik niet goed, maar ik dacht ook daar gelezen te hebben dat er een significante reductie in contact momenten al aanwezig is.

Kijk ik lokaal om mij heen zie ik in ieder geval nog weinig studenten reizen in het noorden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
vuurtjih schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:11:
[...]

Enige wat je voorkomt is dat mensen elkaar 's avonds niet opzoeken. Als het te handhaven zou vallen, maar dat gaat toch niet lukken.

Lockdown als in dat we niet-essentieel verkeer verder indammen lijkt mij wel mogelijk. Alleen nog de supermarkten en apotheken open, de rest allemaal dicht. Maar ja, voor hoelang? Want dat gaan we ook geen 3 maanden volhouden denk ik.
Waarom zou alles (perfect) te handhaven moeten zijn?
Er zijn zoveel regels/wetten die niet perfect te handhaven zijn en helemaal niet als deze massaal overtreden worden. Als morgen driekwart van de automobilisten besluit om overal door rood te rijden en 100 aan te houden als nieuwe max snelheid binnen de bebouwde kom dan valt daar ook niet op te handhaven.
Sowieso zal een (groot?) deel van de bevolking zich keurig aan de avondklok gaan houden en dat zal minder verplaatsingen en contactmomenten opleveren omdat een deel van de bevolking zal besluiten om juist niet op visite te gaan als je weer vroeg weg moet omdat je thuis moet zijn voor de avondklok ingaat.
Handhaven wordt een stuk(je) makkelijker omdat er in principe niemand op straat hoort te zijn en je dus iedereen die je als handhaver tegenkomt de vraag kunt stellen waarom hij/zij op straat is tijdens een avondklok.

Zal het perfect zijn? Nee natuurlijk niet maar dat hoeft ook niet. Als er maar voldoende mensen meedoen om de cijfers omlaag te krijgen dan is het doel bereikt.
Als je echter van te voren gaat roepen dat het niet te handhaven is en allerlei bonden en dergelijke dat beamen en maar blijven roepen dat ze het niet willen/kunnen dan krijg je vanzelf een self-fulfilling prophecy en wordt het inderdaad niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Soccer98 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:30:
[...]

Dat is praktisch al het geval. Vooral de universiteiten en de hbo's zitten al praktisch op slot. Bijna iedereen heeft online les, met hier en daar een verdwaald college op locatie. MBO zit er tussenin en op de middelbare scholen zijn er praktisch geen maatregelen, behalve een mondkapje dragen. Daar zit het probleem.

Ik snap ook niet waarom de regering heilig vasthoudt aan dat middelbare scholen sowieso open moeten blijven, omdat het te belangrijk is. Zijn de HBO's dat niet dan? Niet dat dat een reden moet zijn om het open te gooien, natuurlijk niet, maar ik snap die afweging niet. Ik zit op het HBO krijg nu twee maanden thuis 'onderwijs' en het is om te janken zo slecht. Kwaliteit van lessen is dramatisch, contact met docenten is er nauwelijks en ik leer precies niets. Hooguit uit een boek, maar dan raad ik iedere aspirant-student aan om alleen boeken te kopen en je niet in te schrijven voor een school. Is goedkoper en net zo nuttig in deze situatie.
Gelukkig is hier het online onderwijs ook wel goed qua kwaliteit wat online wordt gegeven. Docenten wennen er snel aan. Bij mij zijn ook enkel hoorcolleges online gelukkig. Maar inderdaad, HBO en WO zit al vrijwel volledig op slot. Als ergens besmettingen plaatsvinden dan is het nu echt in het MBO en VO.

Ik woonde tot voor kort naast een MBO en daar was het echt weer verschrikkelijk druk. Geen idee hoe het binnen was maar buiten zat iedereen weer ongeveer bij elkaar op schoot. Dit zijn leerlingen van 16-20. Natuurlijk gaat dat niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Linkdumps zijn niet de bedoeling

[ Voor 83% gewijzigd door Standeman op 27-10-2020 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Thomas schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:33:
[...]

Gelukkig is hier het online onderwijs ook wel goed qua kwaliteit wat online wordt gegeven. Docenten wennen er snel aan. Bij mij zijn ook enkel hoorcolleges online gelukkig. Maar inderdaad, HBO en WO zit al vrijwel volledig op slot. Als ergens besmettingen plaatsvinden dan is het nu echt in het MBO en VO.

Ik woonde tot voor kort naast een MBO en daar was het echt weer verschrikkelijk druk. Geen idee hoe het binnen was maar buiten zat iedereen weer ongeveer bij elkaar op schoot. Dit zijn leerlingen van 16-20. Natuurlijk gaat dat niet goed.
Precies! Ik zag gisteren in het NOS Journaal van acht uur een reportage op een middelbare school. Scholieren droegen alleen mondkapjes (zaten er wel aan en droegen het verkeerd, dus tot zover het nut) en hielden geen afstand. En dat waren scholieren van 14, 15, 16, 17 jaar, die categorie. Die kunnen het wel gewoon verspreiden.

Ik snap echt to-taal niet waarom de regering dit niet inziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Soccer98 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:35:
[...]

Precies! Ik zag gisteren in het NOS Journaal van acht uur een reportage op een middelbare school. Scholieren droegen alleen mondkapjes (zaten er wel aan en droegen het verkeerd, dus tot zover het nut) en hielden geen afstand. En dat waren scholieren van 14, 15, 16, 17 jaar, die categorie. Die kunnen het wel gewoon verspreiden.

Ik snap echt to-taal niet waarom de regering dit niet inziet.
Ze zien dit natuurlijk dondersgoed in maar weten ook dat voor VO leerlingen online onderwijs gewoon funest is. Ik kan nu (en in de afgelopen jaren) prima mijn verantwoordelijkheid nemen, maar als ik als 16-17 jarige VWO'er in de crisis beland zou zijn zou ik lekker thuis uit mijn neus gaan zitten vreten, en ik was opzich nog een redelijk gemotiveerde leerling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
mesa57 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:34:
Linkdumps zijn niet de bedoeling
Vind het niet zo bijzonder, de genoemde kritiek op RedTeam/Osterhaus is vrij uitgemeten hier ook besproken.

[ Voor 18% gewijzigd door Standeman op 27-10-2020 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Denk dat Uni en HBO al vrijwel alles al op afstand en digitaal doen nu?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Thomas schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:37:
[...]

Ze zien dit natuurlijk dondersgoed in maar weten ook dat voor VO leerlingen online onderwijs gewoon funest is. Ik kan nu (en in de afgelopen jaren) prima mijn verantwoordelijkheid nemen, maar als ik als 16-17 jarige VWO'er in de crisis beland zou zijn zou ik lekker thuis uit mijn neus gaan zitten vreten, en ik was opzich nog een redelijk gemotiveerde leerling.
Klopt, dat is de reden. Geldt echter net zo voor studenten vind. Ik zie dat bij mezelf, bij al mijn vrienden en bij mijn studiegenoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:02

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Thomas schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:37:
[...]

Extrinsieke motivatie vs intrinsieke motivatie.
Er zijn ook zat leerlingen die juist nu excelleren ondanks dat ook zij een crisis ervaren en daardoor nog steeds niet optimaal presteren.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:36

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

MC_Sparkles schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:08:
Ach het maakt volgens mij niet uit welke maatregels de overheid nog wilt inzetten. Als we kijken naar de huidige regels, word dit al niet gehandhaafd. Hoe willen ze nieuwe regels gaan handhaven? Zolang groepen ermee weg kunnen komen, werkt het niet. Pak de overtreders eerst hard aan en hopelijk komt het besef dan bij de "fouten" dat ze zich ook aan de regels moeten houden. Dan hebben de huidige (en evt. nieuwe) regels pas weer echt nut.

Het is voor mij gevoel allemaal voor de bühne nu, want niemand durft hard te zijn met het oog richting de verkiezingen, want o wee je zal eens een zetel verliezen, als je een onpopulaire regel instelt die je kiezers niet leuk vinden.

Ik begrijp dat er bijv. bij de politie ook beperkingen zijn qua capaciteit, maar mogelijk kan defensie hierbij ondersteunen? En dan bedoel ik niet met wapens over de straat, maar ondersteunend aan de politie. Dat je bijv. met 2 politie en 2 leger vrachtwagens even een illegaal feestje beëindigd en er dan voldoende handjes zijn om iedereen even te bekeuren. Ook verwacht ik veel minder kans op escalatie als er 60 man staan ipv 10-15 agenten.

Als ze zo slap blijven handhaven, verwacht ik alleen maar dat de groep #ikdoenietmeermee groter gaat worden. Want het is de grootste onzin dat als je maar met genoeg mensen bent je er mee wegkomt.
Dit dus!

Ik snap ook niet dat er zo slap wordt opgetreden tegen illegale feestjes waarbij niemand een strobreed in de weg wordt gelegd. In het ergste geval plaatst de wijkagent een bericht op Twitter dat hij "erg boos is". Nou nou nou wat zou ik mij laten afschrikken als organisator dan wel bezoeker. Totaal niet!

Dus ook ik zeg: hard ingrijpen. Apparatuur direct in beslag nemen, DJ's/organisatie oppakken en zwaar beboeten. Dat aanpakken en nathouden gaat ons echt nog een keer opbreken. Er is totaal geen respect voor autoriteit. We staan er bij en kijken er na. het is een glijdende schaal, waarbij meer en meer burgerlijke ongehoorzaamheid de kop op zal gaan steken vrees ik

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Nu online
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:31:
[...]

Waarom zou alles (perfect) te handhaven moeten zijn?
Er zijn zoveel regels/wetten die niet perfect te handhaven zijn en helemaal niet als deze massaal overtreden worden. Als morgen driekwart van de automobilisten besluit om overal door rood te rijden en 100 aan te houden als nieuwe max snelheid binnen de bebouwde kom dan valt daar ook niet op te handhaven.
Sowieso zal een (groot?) deel van de bevolking zich keurig aan de avondklok gaan houden en dat zal minder verplaatsingen en contactmomenten opleveren omdat een deel van de bevolking zal besluiten om juist niet op visite te gaan als je weer vroeg weg moet omdat je thuis moet zijn voor de avondklok ingaat.
Handhaven wordt een stuk(je) makkelijker omdat er in principe niemand op straat hoort te zijn en je dus iedereen die je als handhaver tegenkomt de vraag kunt stellen waarom hij/zij op straat is tijdens een avondklok.

Zal het perfect zijn? Nee natuurlijk niet maar dat hoeft ook niet. Als er maar voldoende mensen meedoen om de cijfers omlaag te krijgen dan is het doel bereikt.
Als je echter van te voren gaat roepen dat het niet te handhaven is en allerlei bonden en dergelijke dat beamen en maar blijven roepen dat ze het niet willen/kunnen dan krijg je vanzelf een self-fulfilling prophecy en wordt het inderdaad niks.
Ik ben het met je eens hoor, maar je ziet het nu al gebeuren. Zonder handhaving, gebeurt het gewoon niet genoeg.

Ik hoop van harte, dat als er strengere maatregelen komen, ze opgevolgd en uitgevoerd gaan worden. Maar ik ben er bang voor dat het niet gebeurd. In Maart konden we het ook, maar toen was er wellicht meer urgentie besef en hadden we allemaal de taferelen uit Bergamo voor ons. Misschien dat Luik "helpt" daarin, helaas....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
De roep om handhaven is begrijpelijk maar ondoenlijk, waar er namelijk ook jaren op bezuinigd is, is de politie en het justitieel apparaat. Het enige wat er bijgekomen is, is als er iets misgaat de roep om harder straffen en strenger handhaven.

Met wie dan en waarmee, de mensen zijn er niet. Het gaat erom dat de samenleving doordrongen raakt van de noodzaak hiervan. Maar dat is ver te zoeken. Handhaven en straffen is een leuk concept maar in tijden van crisis zoals deze waar je met een apparaat staat dat in normale tijden al over belas is dit extra werk moet gaan doen is niet iets dat je kan verwachten.

De enige manier om dit nu op te lossen is een brede maatschappelijke behoefte om het echt te willen met zijn allen. Dat wij als samenleving niet strikt de regels gaan naleven maar zelf een stapje harder doen. Geen visite meer , geen bijeenkomsten. En ga zo maar door. Echt verantwoordelijkheid nemen. En niet afwachten tot de overheid iets gaat afdwingen, want dan ben je alweer te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
vuurtjih schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:50:
Ik hoop van harte, dat als er strengere maatregelen komen, ze opgevolgd en uitgevoerd gaan worden. Maar ik ben er bang voor dat het niet gebeurd. In Maart konden we het ook, maar toen was er wellicht meer urgentie besef en hadden we allemaal de taferelen uit Bergamo voor ons. Misschien dat Luik "helpt" daarin, helaas....
Stukje in het Parool erover. (Even InPrivate openen) Het draagvlak ebt weg en bepaalde verliezen lijken acceptabel geworden te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
De steun brokkelt zeker af. Een volledige lockdown van 4 weken zou men nog wel acceptabel vinden denk ik. Maar niet eentje (of een tweede) die zich over de kerst uitstrekt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:51

codex

Geen OpenAI agent :)

mesa57 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:41:
De steun brokkelt zeker af. Een volledige lockdown van 4 weken zou men nog wel acceptabel vinden denk ik. Maar niet eentje (of een tweede) die zich over de kerst uitstrekt,
Het is ook makkelijker te verkopen. Mensen willen met de feestdagen meer bewegingsruimte, er wordt altijd heel veel geld uitgegeven. Nu een lockdown met in het oog een vrijere decembermaand is denk ik zowel voor het normaal als voor de economie de meest verstandige keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
reemprive schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:43:
[...]

Het is ook makkelijker te verkopen. Mensen willen met de feestdagen meer bewegingsruimte, er wordt altijd heel veel geld uitgegeven. Nu een lockdown met in het oog een vrijere decembermaand is denk ik zowel voor het normaal als voor de economie de meest verstandige keuze.
Allleen gaan die 4 weken niet voldoende helpen. Het moet of langer, of weer een volgende lockdown er achter aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

mesa57 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:45:
[...]

Allleen gaan die 4 weken niet voldoende helpen. Het moet of langer, of weer een volgende lockdown er achter aan.
Zo lang de bereidwilligheid van het volk er niet is kun je proberen te lockdownen tot je een ons weegt, als er niks gedwongen dicht gaat dan gaan mensen er niet meer voor hun lol aan meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
CMD-Snake schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:23:
[...]

Stukje in het Parool erover. (Even InPrivate openen) Het draagvlak ebt weg en bepaalde verliezen lijken acceptabel geworden te zijn.
https://www.rtlnieuws.nl/...rn-out-stress-thuiswerken
Bovenstaande helpt natuurlijk ook niet mee. Vier miljoen mensen staan op omvallen vanwege burn-out gerelateerde klachten. Je sleept jezelf al van digitale meeting naar digitale meeting, en dan worden de duimschroeven nog verder aangedraaid ook :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

reemprive schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:43:
[...]

Als je we met zijn allen het er dan ook maar mee eens zijn dat er nog veel meer doden gaan vallen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
TrailBlazer schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:58:
[...]

Als je we met zijn allen het er dan ook maar mee eens zijn dat er nog veel meer doden gaan vallen prima.
Is dat zo ? Als ik naar het huidige aantal kijk zie ik nog geen stijging. Dus waar baseer je dat op ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:54
mesa57 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:01:
[...]

Is dat zo ? Als ik naar het huidige aantal kijk zie ik nog geen stijging. Dus waar baseer je dat op ?
Stijging tov wanneer ?
CBS geeft nu 3 weken meer sterfte dan gemiddeld, laatste week het hoogste.
https://www.cbs.nl/nl-nl/...evallen-zijn-er-per-week-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CMD-Snake
jip_86 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:51:
Bovenstaande helpt natuurlijk ook niet mee. Vier miljoen mensen staan op omvallen vanwege burn-out gerelateerde klachten. Je sleept jezelf al van digitale meeting naar digitale meeting, en dan worden de duimschroeven nog verder aangedraaid ook :/
Ik werk al sinds maart thuis. Hoewel de techniek geen enkel probleem is daarin, moest ik wel even mijn draai vinden en dat duurde even. Je mist toch het sociale aspect van kantoor, de praatjes met collega's en even een wandelingetje maken. Ineens spreek je de collega's alleen tijdens MS Teams vergaderingen, dan is het natuurlijk zakelijk. De kletspraatjes zijn ineens weg.

Uiteindelijk wel een oplossing voor gevonden. Met wat collega's hebben we een digitale huiskamer opgericht in Teams. Kan je lekker in gaan zitten tijdens het werken en andere kunnen joinen. Zo kan je toch een beetje slap lullen zoals je overdag zou doen. Werkt erg goed.

Ik snap prima dat het voor mensen zwaar valt om zo te werken. De grens tussen werk en privé wordt erg dun en het is ook heel makkelijk om meer te werken dan nodig is in aantal uren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 18-09 22:08
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:46:
Moet heel Nederland dan het topic op tweakers volgen om de regeltjes te weten? Dit geeft juist aan dat de overheid hun communicatie niet op orde heeft. Je zegt het immers zelf. De bevolking zou geen topic moeten doorlezen om te weten wat de regels zijn. Die regels zouden bekend moeten zijn, door bv. reclame spotjes.
Op elke nieuwssite is het wel voorbij gekomen, elke talkshow opent en sluit wel met enige maatregelen (en hoe sneu het is voor diegene die het betreft).
En googlen op "corona maatregelen" als je het echt niet meer weet, is zelfs voor henk en ingrid geen rocketscience.
Je moet toch wel heel erg je best doen als je in al die weken het merendeel van de regels waar jij aan hebt te voldoen niet mee te krijgen.

Er zijn er ook weinigen die als peuter of enige tijd daarna het volledige wetboek tot op de letter tot zich hebben genomen. Doorgaans is de strekking wel helder en logisch, voor de maatregelen is dat weinig anders, namelijk wat de meeste mensen altijd al deden bij ziekte ... "zeg wil je niet in m'n gezicht hoesten" .. nou dat .. maar dan "on steriods".

[ Voor 17% gewijzigd door gekkie op 27-10-2020 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:58
Jovatov schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:27:
Avondklok, middelbare scholen dicht gaat zeker niet komende drie weken gebeuren.

Eerst zal de stap 'lockdown' uit de routekaart in werking worden gesteld.
Belangrijkste wijzigingen daaruit in vergelijking met nu:
- Met twee erop uit ipv met vier
- Geen bezoek
- Geen bijeenkomsten
- Geen gezamenlijke sport trainingen meer (sporten mag met max 2 personen, alleen buiten)
- mbo, hbo en universiteit alleen online

Pas als dat niet blijkt te werken (en we dus drie weken verder zijn) zal naar dingen als avondklok/basis- en middelbare scholen gekeken worden.
Hoe ver zijn we op dat moment qua maatregelen nog af van wat we in maart/april hadden? Staat in de stap 'lockdown' op die routekaart ook het sluiten van musea en andere 'doorstroomlocaties' (mooi woord trouwens)? Dan is het enige verschil nog de basis- en middelbare scholen, voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:48
CMD-Snake schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:09:
[...]

Ik werk al sinds maart thuis. Hoewel de techniek geen enkel probleem is daarin, moest ik wel even mijn draai vinden en dat duurde even. Je mist toch het sociale aspect van kantoor, de praatjes met collega's en even een wandelingetje maken. Ineens spreek je de collega's alleen tijdens MS Teams vergaderingen, dan is het natuurlijk zakelijk. De kletspraatjes zijn ineens weg.

Uiteindelijk wel een oplossing voor gevonden. Met wat collega's hebben we een digitale huiskamer opgericht in Teams. Kan je lekker in gaan zitten tijdens het werken en andere kunnen joinen. Zo kan je toch een beetje slap lullen zoals je overdag zou doen. Werkt erg goed.

Ik snap prima dat het voor mensen zwaar valt om zo te werken. De grens tussen werk en privé wordt erg dun en het is ook heel makkelijk om meer te werken dan nodig is in aantal uren.
Ja, ik ben het wel met je eens dat het online werken relatief zwaar is. Saai, weinig sociaal contact. Ik mis het fysieke onderwijs ook. Zodra het weer veilig kan, dan gaan we ook zeker weer voor de klas staan.

Ik mis vooral de wandelingen met collega's tijdens lunchtijd of gewoon spontaan bier na het werken. Of tijdens de introweken gezellig met collega;s en studenten een bierje in de stad doen.

Maar nu is het gewoon even doorbikkelen. Tering naar de nering zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:57
(jarig!)
Met betrekking ziekehuis verwacht is vandaag wel enige afvlakking al.
Houd vandaag zowel IC en Verpleeg in de gaten.

Totaal tot nu 2246 volgens NICE.
Hopelijk dat het aantal besmettingen ook een daling laat zien dan gaan we de goede kant op in mijn inzicht.

IC:545
Verpleeg : 1701
Totaal : 2246

Gisteren totaal : 2358

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:54
LCPS meldt ongeveer evenveel stijging als gister.

529 covidpatiënten op IC, 1829 in kliniek
27 oktober 2020
Het totaal aantal opgenomen covidpatiënten bedraagt 2358, 109 meer dan de vorige dag. Daarvan liggen er 1829 buiten de Intensive Care, 86 meer dan gisteren. Op de IC liggen 529 covidpatiënten (waarvan 2 in Duitsland), 25 meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 456 non-covid-patiënten op de IC, 25 meer dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt daarmee 987 (waarvan 2 in Duitsland), 50 meer dan de vorige dag. Het aantal nieuwe covidopnames bedraagt 311 in de kliniek en 53 op de IC.

In de afgelopen 24 uur zijn er 30 verplaatsingen geweest tussen de regio’s, waarvan 6 IC-patiënten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-04 17:14
jip_86 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:51:
[...]

Bovenstaande helpt natuurlijk ook niet mee. Vier miljoen mensen staan op omvallen vanwege burn-out gerelateerde klachten.
Die vier miljoen zegt mij eerlijk gezegd helemaal niets... Hoeveel was het een jaar geleden?
Dat zal best minder geweest zijn, maar hoeveel minder? Was het toen één miljoen? Twee? Drie? 3,5? Dat tegen burnout aan hangen zie ik meer als een gevolg van onze prestatiegerichte economie, een trend die al jaren aan de gang is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
TheRyzenDude schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:51:
Met betrekking ziekehuis verwacht is vandaag wel enige afvlakking al.
Houd vandaag zowel IC en Verpleeg in de gaten.

Totaal tot nu 2246 volgens NICE.
Hopelijk dat het aantal besmettingen ook een daling laat zien dan gaan we de goede kant op in mijn inzicht.

IC:545
Verpleeg : 1701
Totaal : 2246

Gisteren totaal : 2358
Dat zou mooi zijn maar volgens mij zag het er gister op die NICE site ook eerst goed uit en viel het toch tegen toen de cijfers echt bekend werden.
Maar de ziekenhuis cijfers zijn eigenlijk nog belangrijker dan de besmettingen

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
CornermanNL schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:18:
De roep om handhaven is begrijpelijk maar ondoenlijk, waar er namelijk ook jaren op bezuinigd is, is de politie en het justitieel apparaat.
Maar er is kennelijk wel (extra) capaciteit beschikbaar voor vuurwerkcontroles aan de grens 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Stylze schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:55:
[...]

Dat zou mooi zijn maar volgens mij zag het er gister op die NICE site ook eerst goed uit en viel het toch tegen toen de cijfers echt bekend werden.
Maar de ziekenhuis cijfers zijn eigenlijk nog belangrijker dan de besmettingen
Daarom moet je elke dag om dezelfde tijd kijken. In het eerder genoemde topic op Fok! is iemand die dat elke ochtend doet, en daar zie je echt al dagen achter elkaar afvlakking.

Alle seinen staan op groen om de daling in te zetten, de vraag is of dit ook gaat gebeuren of dat de seinen eigenlijk een fata morgana blijken te zijn. Dat zal de komende dagen duidelijk moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:58:
[...]

Daarom moet je elke dag om dezelfde tijd kijken. In het eerder genoemde topic op Fok! is iemand die dat elke ochtend doet, en daar zie je echt al dagen achter elkaar afvlakking.

Alle seinen staan op groen om de daling in te zetten, de vraag is of dit ook gaat gebeuren of dat de seinen eigenlijk een fata morgana blijken te zijn. Dat zal de komende dagen duidelijk moeten worden.
Het lijkt me eerst dat er een daling in het aantal besmettingen zal zijn waarna er (1 of 2 weken later) er een daling in de zorg te zien is.
Dus best case-scenario zitten we in begin/half november. ALS er deze week een daling te zien is.

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 27-10-2020 14:01 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
CMD-Snake schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:09:
[...]

...
...
Wij hebben ook Discord met team wat op dezelfde kamer zit. Maar is toch niet hetzelfde als bijvoorbeeld even koffie halen en een spontaan potje darten met wat collega's die al bezig zijn. Wij zijn wel een paar weken op kantoor geweest weer met lagere bezetting, je mocht nog weinig, maar merkte direct het verschil als je weer lunchwandeling kan doen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
autje schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:31:
[...]

Hoe ver zijn we op dat moment qua maatregelen nog af van wat we in maart/april hadden? Staat in de stap 'lockdown' op die routekaart ook het sluiten van musea en andere 'doorstroomlocaties' (mooi woord trouwens)? Dan is het enige verschil nog de basis- en middelbare scholen, voor mijn gevoel.
Doorstroomlocaties zijn nooit gesloten geweest door maatregelen. Winkelketens ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
mesa57 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:45:
[...]

Dat niet alleen, als je de ambitie hebt om het significant beter te doen dan de landen om je heen zul je ook al die tijd de grenzen dicht moeten houden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
anandus schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:00:
[...]
Het lijkt me eerst dat er een daling in het aantal besmetting zal zijn waarna er (1 of 2 weken later) er een daling in de zorg te zien is.
Dus best case-scenario zitten we in begin/half november. ALS er deze week een daling te zien is.
Klopt. Gelukkig is dat allang het geval.

[ Voor 14% gewijzigd door Drardollan op 27-10-2020 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Drardollan schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:01:
[...]

nee er is nog geen daling, wel een minder grote stijging maar dat is toch echt wat anders:)

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:01:
[...]

Wat heb ik gemist? Ik heb wel een afvlakking in de groei gezien, maar geen daling (negatieve groei) toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Drardollan schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:00:
[...]

Doorstroomlocaties zijn nooit gesloten geweest door maatregelen. Winkelketens ook niet.
Musea waren in ieder geval tot 1 juni dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Stylze schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:03:
[...]

nee er is nog geen daling, wel een minder grote stijging maar dat is toch echt wat anders:)
Ik raad je aan om naar de onderliggende cijfers te gaan kijken en niet de 'nieuwe besmettingen' die dagelijks in het nieuws komen te volgen. In dat geval zie je dat er al sinds 12 oktober geen stijging meer is.

Dat kan overigens vandaag gerust veranderen, ik kan alleen refereren aan en conclusies trekken op basis van de cijfers die nu bekend zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Drardollan op 27-10-2020 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
autje schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:05:
[...]

Musea waren in ieder geval tot 1 juni dicht.
Prima. Waar precies heb ik musea genoemd en beweerd dat deze niet verplicht dicht waren?

[ Voor 10% gewijzigd door Drardollan op 27-10-2020 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
anandus schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:04:
[...]

Wat heb ik gemist? Ik heb wel een afvlakking in de groei gezien, maar geen daling (negatieve groei) toch?
Je kijkt naar de verkeerde cijfers. De dagelijks gemelde 'nieuwe besmettingen' is een getal waar je niets aan kan zien.

Meer informatie in deze post: breew in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3"

[ Voor 27% gewijzigd door Drardollan op 27-10-2020 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
jip_86 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:00:
Wij hebben ook Discord met team wat op dezelfde kamer zit. Maar is toch niet hetzelfde als bijvoorbeeld even koffie halen en een spontaan potje darten met wat collega's die al bezig zijn. Wij zijn wel een paar weken op kantoor geweest weer met lagere bezetting, je mocht nog weinig, maar merkte direct het verschil als je weer lunchwandeling kan doen bijvoorbeeld.
Mijn werkgever heeft het kantoor gesloten en nooit meer open gedaan. Ze zijn er streng in, je mag niet meer naar kantoor komen. Overigens doen ze hun uiterste best om de thuiswerker te faciliteren. Je kan een complete werkplek krijgen als je die niet hebt. Stoel, bureau, scherm, toetsenbord + muis en een laptop die ingericht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
Weekdata staat weer online.

Percentage positieve testen nu 17,9%, was 15,2% :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
TvanW schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:55:
[...]

Maar er is kennelijk wel (extra) capaciteit beschikbaar voor vuurwerkcontroles aan de grens 8)7
En er zullen ook snelheidscontroles worden gehouden, en andere werkzaamheden. Het gaat om de capaciteit die nodig is om de gevraagde taak goed uit te kunnen voeren. en in het geval van de corona maatregelen is die capaciteit ontoereikend.

Iets kunnen doen en dat niet doen betekend niet perse dat er capaciteit is om een andere taak af doende uit te kunnen voeren.

Maar inderdaad , de simpele redenatie is dat we als we de vuurwerkcontroles afschaffen we dan automatisch wel de maatregelen kunnen handhaven. Wat een vereenvoudiging is waar meer mensen de mist mee in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:06:
[...]

Je kijkt naar de verkeerde cijfers. De dagelijks gemelde 'nieuwe besmettingen' is een getal waar je niets aan kan zien.

Meer informatie in deze post: breew in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3"
Ik word niets wijs uit die post, kan je het me uitleggen?

[ Voor 0% gewijzigd door anandus op 27-10-2020 14:17 . Reden: ik wordt? Ik zit niet op te letten ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Drardollan schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:06:
[...]

Prima. Waar precies heb ik musea genoemd en beweerd dat deze niet verplicht dicht waren?
Jij zei dat doorstroomlocaties nooit dicht waren geweest, en dat is in ieder geval voor musea (geldt ook als doorstroomlocatie) niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Drardollan schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:05:
[...]

Ik raad je aan om naar de onderliggende cijfers te gaan kijken en niet de 'nieuwe besmettingen' die dagelijks in het nieuws komen te volgen. In dat geval zie je dat er al sinds 12 oktober geen stijging meer is.

Dat kan overigens vandaag gerust veranderen, ik kan alleen refereren aan en conclusies trekken op basis van de cijfers die nu bekend zijn.
geen stijging sinds 12 oktober? :+ jij hebt het over iets anders dan ik dan denk ik

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
anandus schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:14:
[...]

Ik wordt niets wijs uit die post, kan je het me uitleggen?
Kijk naar halverwege de post, daarin zie je de daadwerkelijke nieuwe gevallen van die dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Stylze schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:14:
[...]

geen stijging sinds 12 oktober? :+ jij hebt het over iets anders dan ik dan denk ik
Geen idee, welke cijfers heb jij precies in je hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
Ik vermoed dat jullie het hebben over het verschil tussen het gemelde aantal positieve testen in absolute getallen (de dagelijkse 1415 dans) vs de uitwerking van de getallen op basis van werkelijke datum...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Aantal positieve tests daalt licht. Opnames stijgen nog door. Evenals overlijdens.

[ Voor 78% gewijzigd door MikeyMan op 27-10-2020 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
autje schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:14:
[...]

Jij zei dat doorstroomlocaties nooit dicht waren geweest, en dat is in ieder geval voor musea (geldt ook als doorstroomlocatie) niet waar.
Je noemt musea apart, en daar heb ik niet op gereageerd. Enkel op die andere doorstroomlocaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:45

Barrycade

Through the...

TvanW schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:55:
[...]

Super off topic hier, maar het zijn aangekondigde steekproeven. Dus hoe zie jij dat dan? Het is niet zo dat ze alle A wegen met roadblocks gaan bemannen 24/7.

1x per week 60 minuten alle busjes aan de kant is ook een steekproef hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
ijdod schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:16:
Ik vermoed dat jullie het hebben over het verschil tussen het gemelde aantal positieve testen in absolute getallen (de dagelijkse 1415 dans) vs de uitwerking van de getallen op basis van werkelijke datum...
Dat is zeker, je moet naar de belangrijke cijfers kijken en niet die 1415 dans. Die is zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
CornermanNL schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:13:
[...]
Maar inderdaad , de simpele redenatie is dat we als we de vuurwerkcontroles afschaffen we dan automatisch wel de maatregelen kunnen handhaven. Wat een vereenvoudiging is waar meer mensen de mist mee in gaan.
Maar het is ook gewoon simpel capaciteit ergens weghalen kan je elders inzetten :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CornermanNL
TvanW schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:18:
[...]

Maar het is ook gewoon simpel capaciteit ergens weghalen kan je elders inzetten :>
Zeker maar die zal blijken onvoldoende te zijn, anders zou er niet zo om de brei heen gedraaid worden. We gaan dit echt niet winnen op handhaving, alleen op saamhorigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
MikeyMan schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:16:
Update van 27 oktober:

- 10292 nieuw gemelde positieve testen
- 311 nieuwe ziekenhuisopnames
- 53 nieuwe IC-opnames
- 70 nieuwe overlijdens

Er liggen op dit moment 2358 mensen met COVID in het ziekenhuis, waarvan 529 op de IC..

#COVID19NL
https://t.co/UXx0ifV6D5

Lijkt toch stabieler te blijven. Aantal positieve tests daalt licht. Opnames stijgen nog door.
Het zou mooi zijn als die afvlakking blijft, want dan komt er volgens Rutte geen lockdown, en het op een gegeven moment een daling wordt.

Alleen: in hoeverre is er met de besmettingen nog wat nawerk van de storing van zaterdag en zijn die ziekenhuiscijfers de bekende dinsdagpiek die we kennen van het voorjaar? Interessant om te kijken hoe dat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Een aantal regio's (mn Friesland, Groningen, Drenthe) zakt duidelijk af zo te zien. De rest nog niet echt als ik het zo een beetje doorkijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
-

[ Voor 100% gewijzigd door jip_86 op 27-10-2020 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:16:
[Twitter]

Aantal positieve tests daalt licht. Opnames stijgen nog door. Evenals overlijdens.
Die opnames is wel opvallend hoog hoor. 111 was tot nu toe het hoogste aantal sinds 1 juli. Afgelopen weken schommelt het rond de 100 per dag (ruwweg).

We kunnen vast nog nergens zien of die 311 van de afgelopen 24 uur zijn of ook weer teruggaan tot maart?

Ik weet het al, van Zelst is weer eens gewisseld van bron. En BDDataplan die ik gebruikte heeft een andere bron.

[ Voor 9% gewijzigd door Drardollan op 27-10-2020 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 20:00
Soccer98 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:20:
[...]

Het zou mooi zijn als die afvlakking blijft, want dan komt er volgens Rutte geen lockdown, en het op een gegeven moment een daling wordt.

Alleen: in hoeverre is er met de besmettingen nog wat nawerk van de storing van zaterdag en zijn die ziekenhuiscijfers de bekende dinsdagpiek die we kennen van het voorjaar? Interessant om te kijken hoe dat zit.
Een afvlakking zal niet genoeg zijn vrees ik, we zullen binnen afzienbare tijd terug moeten naar een beheersbaar aantal besmettingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
jip_86 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:22:
Een aantal regio's (mn Friesland, Groningen, Drenthe) zakt duidelijk af zo te zien. De rest nog niet echt als ik het zo een beetje doorkijk.
Niet geheel ontoevallig precies de regio's die vakantie hadden twee weken terug.

Een groeipercentage van 22% afgelopen week en wederom een dikke stijging van de positiviteitsratio stemt mij uiterst somber of we daadwerkelijk een afzwakking zien.

Vorige week gingen we na het 'plateau' van 8000 op de woensdag stijgen naar in drie dagen 10k+ besmettingen. Als de stijging er nu wél daadwerkelijk uit is doe ik een vreugdedansje, maar ik ben pessimistisch gestemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

stylezzz schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:24:
[...]

Een afvlakking zal niet genoeg zijn vrees ik, we zullen binnen afzienbare tijd terug moeten naar een beheersbaar aantal besmettingen.
Zo lang daar geen cijfers aan vast zitten is dat natuurlijk een lege doelstelling.

Misschien als Rutte zou zeggen, als we 1 december minder dan 1000 besmettingen per dag hebben, dan versoepelen we met de kerst, dat mensen daar gehoor aan gaan geven.

Pagina: 1 ... 29 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins