Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.638 views

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kabinet komt dinsdag met corona-update: geen maatregelen, wel waarschuwingen

Kan hij ipv met waarschuwingen niet beter met nog een paar 'dringende adviezen' komen? Dat is toch Rutte zijn stokpaardje?

Dit gaat natuurlijk niks helpen, iedereen lapt die 'waarschuwingen' toch aan zijn laars, want 'die geldt vast alleen voor anderen, niet voor mij;...

:X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
breew schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:55:
[...]

Snap ik.. toch ben ik altijd voorzichtig met data weglaten. Het is er nu eenmaal, dus daar moeten we het mee doen. Bovendien geeft het zo wel aan dat we ons niet blind moeten staren op dagkoersen.
de *paniek, >10.000 positief getest*-trein krijgt zo wel een iets ander beeld...
Inmiddels test rond de 20% positief bij de GGD.

De VVD is steeds zo soepel omdat ze bang zijn dat hun ondernemersachterban dadelijk niet meer op ze stemt in maart.

[ Voor 34% gewijzigd door CyberMania op 26-10-2020 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:39
gws24 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:05:
[...]
Snap ik maar dat bedoel ik eigenlijk ook een beetje met feitcodes/wetgeving en dat die misschien achterlopen. Lijkt mij dat je iedereen op dat feest (behalve organisatoren en DJ) dezelfde pv voor hetzelfde feit geeft dus dat je een standaard pv pakt en alleen de persoonsgegevens en tijd en plaats invult. Dus eigenlijk zoals een wet mulder voor verkeer waar volgens mij agenten ook niet een half uur bezig zijn met een PV als ze een snelheidsovertreding hebben beboet. Maar goed, dat kan ik totaal mis hebben natuurlijk.
In het uiterste geval kunnen ze toch ook zon bus ernaartoe rijden waarbij ze bij grote verkeerscontroles ook direct alle PV's in het systeem kunnen kloppen? Ze hebben groot materiaal genoeg voor grote controles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 20:28

gws24

Thinking is hard!

MikeyMan schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:05:
[...]

Het zal je verbazen met die oude klerezooi waar ze bij de politie mee werken. Doelde overigens wel op de volledige afhandeling van a-z. Verzamelen en controleren ID en adresgegevens duurt ook nog even. Zal eens navragen hoe lang het daadwerkelijke computerwerk kost. Maar zou me verbazen als dat minder dan 15 minuten in beslag neemt met wat ik ervan gezien heb.
Ik las in jouw eerste post dat het kantoorwerk (dus pc) nog een half uur zou duren dus misschien dat ik dat verkeerd las. Maar goed, 15 minuten vind ik ook nog veel voor iets wat vrij standaard zou moeten zijn (maar ik denk waarschijnlijk veel te simpel, zie mijn post een paar hier boven)

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
CyberMania schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:03:
Wel grappig dat de politiek denkt dat de huidige maatregelen alsnog voldoende effect gaan hebben, en daarom voorlopig nog geen extra maatregelen gaan nemen.

Een reproductiegetal van (bij wijze van spreken) 2 bij 1000 besmettingen is nou eenmaal ernstiger dan bij 10 besmettingen per week. Hiermee ga je het niet snel genoeg plat slaan om overbelasting van zorg te voorkomen.
Het is sowieso wat lastig om te zien waar we nu staan met al dat gegoochel met die getallen. Als de zorgcijfers de komende dagen daadwerkelijk afvlakken dan blijven we gewoon aan de goede kant toch?
Je moet het nu veel krachtiger neerslaan en daarom is even kort en krachtig een lock-down nu veel beter (laten we zeggen voor 2 weken).
Veel beter voor het virus tegen gaan op de korte termijn, dat zal zeker zo zijn. Maar is het ook beter als je alle maatschappelijke aspecten mee neemt?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:26

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gws24 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:08:
[...]

Ik las in jouw eerste post dat het kantoorwerk (dus pc) nog een half uur zou duren dus misschien dat ik dat verkeerd las. Maar goed, 15 minuten vind ik ook nog veel voor iets wat vrij standaard zou moeten zijn (maar ik denk waarschijnlijk veel te simpel, zie mijn post een paar hier boven)
Je denkt precies goed. Het is alleen zeldzame rommel daar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Leon Zwiers schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:07:
[...]

In het uiterste geval kunnen ze toch ook zon bus ernaartoe rijden waarbij ze bij grote verkeerscontroles ook direct alle PV's in het systeem kunnen kloppen? Ze hebben groot materiaal genoeg voor grote controles.
Kan mij voorstellen dat je die echt wel moet plannen met bemensing en dat je die niet ad hoc in de buurt hebt.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

Mfpower

In dubio

Wel grappig dat de politiek denkt dat de huidige maatregelen alsnog voldoende effect gaan hebben, en daarom voorlopig nog geen extra maatregelen gaan nemen.

Een reproductiegetal van (bij wijze van spreken) 2 bij 1000 besmettingen is nou eenmaal ernstiger dan bij 10 besmettingen per week. Hiermee ga je het niet snel genoeg plat slaan om overbelasting van zorg te voorkomen.
Het is allemaal too little too late; ik verwacht zelfs dat mét de verwachte/gelekte maatregelen het cijfer niet hard genoeg naar beneden gaat. Met zoveel besmettingen is inzetten op R=0,8 allang niet meer voldoende. Dat duurt gewoon te lang en er is een te grote kans dat je dat niet gaat halen.

Het grote probleem is dat na al die maanden de overheid nog steeds niet weet wat nu werkelijk werkt; dit komt omdat 70% van de besmettingen onbekend zijn. Er zijn hier op het forum al wat prachtige analyses/studies voorbij gekomen dus er zou wel wat meer specifiek gestuurd kunnen worden maar dat zijn maatregelen waar men niet aan wil (scholen) of werken alleen goed als het aantal besmettingen laag is (testen, BCO). Nu werkt alleen nog maar een lockdown, maar zoals ik al zei, als niet alle mogelijke haarden worden gepakt, dan zie ik het zelfs dan nog somber voor me met een lockdown zoals de overheid het voorziet.

En dat terwijl na de zomer weinig-invasieve acties dit wellicht hadden kunnen voorkomen zoals beperken van vliegverkeer en/of verplichte quarantaine, goed BCO, maatregelen op scholen etc etc.

Regeren is vooruitzien, en dan zijn er nog mensen hier die niet zouden willen dat er kritiek op OMT/kabinet zou moeten zijn omdat dat destabiliserend werkt. Nou, het gaat lekker stabiel allemaal nu. Het gaat niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

CyberMania schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:07:
Inmiddels test rond de 20% positief bij de GGD.
Waar heb je dat vandaan?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Gonadan schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:09:
[...]

Het is sowieso wat lastig om te zien waar we nu staan met al dat gegoochel met die getallen. Als de zorgcijfers de komende dagen daadwerkelijk afvlakken dan blijven we gewoon aan de goede kant toch?
Nee als je scherp leest zie je da het RIVM ook alleen maar beweert dat de stijging afneemt. Maar zolang het blijft stijgen is het een kwestie van tijd voor het virus ons weer ingehaald heeft. Je moet echt naar een R onder 1 (en het liefst een flink stuk)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:34
wildhagen schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:07:

Kan hij ipv met waarschuwingen niet beter met nog een paar 'dringende adviezen' komen? Dat is toch Rutte zijn stokpaardje?

Dit gaat natuurlijk niks helpen, iedereen lapt die 'waarschuwingen' toch aan zijn laars, want 'die geldt vast alleen voor anderen, niet voor mij;...

Misschien een paar hele, hele, maar dan ook echt hele dringende adviezen?

Weet niet wie Rutte hiermee nog voor de gek wil houden. Zie het overal om me heen, er zijn steeds minder mensen die zich aan de 'adviezen' houden. Wil je nu nog gedragsverandering; dan zal dat opgelegd moeten worden. Beleefd vragen is echt een gepasseerd station.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 09:15

De Nelis

en anders maar niet...

Om vervolgens een paar dagen (misschien een week later) alsnog weer halfslachtig toch maar de maatregelen te verzwaren.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

CyberMania schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:10:
Nee als je scherp leest zie je da het RIVM ook alleen maar beweert dat de stijging afneemt. Maar zolang het blijft stijgen is het een kwestie van tijd voor het virus ons weer ingehaald heeft. Je moet echt naar een R onder 1 (en het liefst een flink stuk)
Gaat er niet om wat RIVM beweert, het is mijn stelling. Om af te vlakken moet de stijging afnemen, de komende dagen moet gaan blijken of dat daadwerkelijk zo is.
Als ik naar de cijfers van LCPS en NICE kijk dan ben ik hoopvol maar er alles behalve gerust op. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De Nelis schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:12:
[...]

Om vervolgens een paar dagen (misschien een week later) alsnog weer halfslachtig toch maar de maatregelen te verzwaren.
En dan nog maar een paar onbenullige dingen. Misschien kan de alcohol-verkoop nu om 19:30 stoppen ipv om 20:00. En maximale groepsgroottes kunnen misschien terug van 30 naar 28 ofzo.

Wellicht remt dat het aantal besmettingen wél serieus af.

Ofzo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:39

Wij houden tegenwoordig weddenschapjes hoe lang het duurt voordat hij de woorden economie en ondernemers gebruikt :+

Misschien kunnen we een bingo maken. Met 'dringend' erbij en 'smeken'.

Hoeveel bedden heeft Duitsland trouwens? Misschien kunnen we nog even doorgaan totdat die ook vol liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zijn er toevallig ervaringsdeskundigen die ook hun smaak en reuk (deels) zijn kwijt geraakt?

Vrijwel alle eten en drinken smaakt vreselijk. Een bekertje yoghurt smaakt naar poep, aardappels naar teer, etc. Het is gewoon niet weg te krijgen. Het lijkt of ik een van de basissmaken ben kwijtgeraakt.

Ik leef nu op water en een kale cracker. Over verlies van smaak en reuk kan ik maar weinig vinden. Misschien hebben jullie nog tips wat wel eetbaar is. En hoe lang heeft het bij jullie geduurd?

[ Voor 6% gewijzigd door wolly_a op 26-10-2020 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:50
wolly_a schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:16:
Zijn er toevallig ervaringsdeskundigen die ook hun smaak en reuk (deels) zijn kwijt geraakt?

Vrijwel alle eten en drinken smaakt vreselijk. Een bekertje yoghurt smaakt naar poep, aardappels naar teer, etc. Het is gewoon niet weg te krijgen. Het lijkt of ik een van de basissmaken ben kwijtgeraakt.

Ik leef nu op water en een kale cracker. Over verlies van smaak en reuk kan ik maar weinig vinden. Misschien hebben jullie nog tips wat wel eetbaar is. En hoe lang heeft het bij jullie geduurd?
Ik zelf niet, maar ik hoorde van een bekende: curries, sambal, pepers. Dat maakt nog ee nbeetje het eten prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Het eten smaakt niet, maar is nog hetzelfde. Mentaal erboven staan en gewoon goed en gezond eten. Niet leuk, maar de enige manier.

Dit gebeurt ook bij andere virussen trouwens. Smaak en geur komen tijdens uitzieken langzaam weer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:08
CMD-Snake schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:53:
Justitie beweegt wat sneller dan dat zou ik zeggen. Enige zaken die een jaar of meer duren zijn de echt grote zaken rondom kopstukken van georganiseerde misdaad.
Er is genoeg wat in ellelange beroepszaken gaat en waarvan de eind uitslag als die al in de media verkondigd wordt doorgaans resulteert in een "Oww mocht mij dat ooit overkomen, dan moet ik dus ook maar doorrijden, misschien kom ik dan ook nog onder die 180 uur schoffelen uit ook".
Voor veel kleine overtredingen krijg je een strafbeschikking, zo ook met corona. De OvJ mag dan in plaats van de rechter een straf uitdelen.
Als je voldoende pakkans hebt, dan kun je nog wat met de afdeling voorwaardelijke strafcomponent en of recidieve, maar ja .. als de kans dat je je feestje uberhaupt opgerold wordt al beperkt is, de kans dat er een PV wordt uitgeschreven nog veel kleiner is ... who cares .. YOLO en nog een ballontje in de longen en dan in de bosjes. Kan ik morgen weer fijn mopperen dat de babyboomers m'n toekomst verpesten.
Waar trek je hier de grens? Als ik verkouden op pad ga kan ik ook mensen aansteken. Als ik sta te roken buiten dan roken anderen met mij mee. Breng overal wel wat schade potentieel toe aan de volksgezondheid.
Van je bovenstaande gevallen is de bewijslast lastig, bij de feestjes die verboden zijn lijkt me dat een stuk evidenter dat je daar niets te zoeken hebt. En er in groepsverband nog enige milieudelicten gepleegd zijn.
De hoge straffen kan je vergeten, met dank aan het huwelijksfeest van Grapperhaus.
Daarom had Grapperhaus mijnsziens ook "geofferd" moeten worden., maarja de grote vraag is dan weer "wie dan ?". Ik vrees dat we naast politie agenten ook een aardig gebrek aan potentieele kundige en (vakinhoudelijk en qua uitoefening) bestuurders hebben, die er vervolgens ook nog zin in hebben.
In beroep gaan is je goed recht en je bent niet verplicht om mee te werken aan je eigen vervolging. Dat zijn nu eenmaal waarborgen in onze rechtsstaat.
In beroep kunnen gaan is ansich het probleem ook niet zo.
Maar je zou mensen die niet meewerken, als het voldoende bewezen is, wel gewoon strenger kunnen straffen binnen de mogelijke strafmaat. Meestal zijn er namelijk wel meerdere delicten gepleegd, waarbij er nu toch vaak maar voor een deel gestraft wordt. Uiteraard moet je oppassen om niet al te ver weer de andere kant op de slingeren. Maar ik heb toch niet het gevoel dat het hele opsporings en justitie traject momenteel in balans is.
Als een proces verbaal niet juist is uitgeschreven beland die in de prullenbak. OvJ kan er dan niets mee en zo krijgt iemand alsnog geen boete. Is al die moeite voor niets geweest.
De efficientie is inderdaad vrij matig.
(dat is het bij een aangifte van diefstal ook al, man wat een geklooi van uren, met een (toendertijd) onmogelijk computer systeem wat bijvb in z'n spellingscheck alle computer appratuur niet kenden. Bijna elk woord in de zin moest handmatig overruled worden, dat je uiteindelijk zelf ook maar denkt, klooi er maar wat van dan hoop ik dat het goed genoeg is voor de verzekering en voor de rest .. laat maar.)
Misschien zou je dit kunnen ondervangen met een soort groeps-PV, waarbij het feit niet p.p. los uitgeschreven hoeft te worden omdat het geconstateerde feit voor iedereen geldt, in groepsverband gepleegd ? Er moet toch wel iets te verzinnen zijn wat iets efficienter is zonder dat de rechtszekerheid in het geding is .. en zonder dat we nog meer matig opgeleide BOA's op straat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:54
Ik was dus niet de enige die het opvallend vond:
https://www.ed.nl/dossier...-zoeken-oorzaak~a3ac851b/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86

Ik heb dit ook gehad. Bij mij smaakte alleen kwark nog enigzins naar niks. heeft 2 weken geduurd voordat ik mijn smaak weer volledig terughad.

Die Danio kwark met verschillende smaken heb ik op geleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie

Hmm iets wat ik me al afvroeg, is het werkelijk helemaal weg (smaakt naar niets), of is de smaak verandert (smaakt naar andere dingen dan het hoort te smaken), het lijkt bij jou dus het laatste ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ja, ik begin wel erg benieuwd te worden naar goede cijfers van de afgelopen dagen. Jammer dat er net geklungeld wordt op dagen dat we resultaat zouden moeten gaan zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
gekkie schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:25:
[...]

Hmm iets wat ik me al afvroeg, is het werkelijk helemaal weg (smaakt naar niets), of is de smaak verandert (smaakt naar andere dingen dan het hoort te smaken), het lijkt bij jou dus het laatste ?
Het begon met compleet geen smaak en reuk. (smaakt naar niets, de dag daarna begon de koorts ook pas.) En gedurende de 2e week toen de smaak langzaam terugkwam werd het afzien. Ik proefde eerst alleen de bittere delen van de smaak. Dus alles smaakte ontzettend bitter. Dat trok daarna langzaam weg naar weer normaal. Maar alles heeft 4 dagen enorm bitter en goor gesmaakt. Alleen die kwark was nog wat uit te houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:18:
[...]

[...]

Hoewel ik het eens ben qua oordeel over de noodzakelijkheid, onze overheid heeft nog steeds niet het advies gegeven om zoveel mogelijk thuis te blijven.
Ja je moet thuis werken en afstand houden, drukte vermijden en je café is dicht. Maar winkelen, op vakantie, lekker het bos in, alles is prima.

Ik vind het in die zin sowieso lastig om mensen te veroordelen qua gedrag, tenzij je zelf een hogere moraal hanteert dan waar om gevraagd wordt. Zelf heb ik daar soms wel moeite mee. Dat ik twijfel of ik bepaalde dingen nog wel moet doen gezien de situatie, terwijl het volgens de regels geen enkel probleem zou moeten zijn.
Eens, ik zeg ook niet dat je niet naar de supermarkt mag. Maar ik vind het wel treurig wanneer je gaat klagen dat het druk is bij de supermarkt, wanneer je zelf ook om een kul reden naar de supermarkt gaat en dus zelf onderdeel bent van de drukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Leon Zwiers schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:30:
[...]
Het begon met compleet geen smaak en reuk. (smaakt naar niets, de dag daarna begon de koorts ook pas.) En gedurende de 2e week toen de smaak langzaam terugkwam werd het afzien. Ik proefde eerst alleen de bittere delen van de smaak. Dus alles smaakte ontzettend bitter. Dat trok daarna langzaam weg naar weer normaal. Maar alles heeft 4 dagen enorm bitter en goor gesmaakt. Alleen die kwark was nog wat uit te houden.
Hmm zoiets een keer als kind gehad toen ik ziek was. Was inderdaad geen pretje (m'n favo hagelslag was brem en bremzout) en probeer dat dan maar eens aan je ouders uit te leggen (en je moet toch eten ..).

Interessant dat het een tell-tale-sign is die eerder komt dan de koorts en toch ongeveer een week dus echt geen smaak. En voor daarna, zou het dan nog kunnen helpen om je tong eerst wat met ijs te verdoven ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
gekkie schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:41:
[...]

Hmm zoiets een keer als kind gehad toen ik ziek was. Was inderdaad geen pretje (m'n favo hagelslag was brem en bremzout) en probeer dat dan maar eens aan je ouders uit te leggen (en je moet toch eten ..).

Interessant dat het een tell-tale-sign is die eerder komt dan de koorts en toch ongeveer een week dus echt geen smaak. En voor daarna, zou het dan nog kunnen helpen om je tong eerst wat met ijs te verdoven ofzo ?
Als je van bitter ijs houdt :P. Ik heb die eerste week ook volop shit gegeten die ik normaal niet door de strot krijg. Ben al lang blij dat het nu eindelijk over is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:29

Laguna

Connaisseur

We hebben momenteel toch geen invloed meer op wat er deze week gaat gebeuren qua cijfers, dus die waarschuwingen kunnen sowieso wel achterwege gelaten worden. Behalve als ze besluiten het nog 2 weken aan te kijken, dan hebben waarschuwingen wel nut (al deel ik je pessimistische visie op dat gebied).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Gonadan schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:18:
[...]

[...]

Hoewel ik het eens ben qua oordeel over de noodzakelijkheid, onze overheid heeft nog steeds niet het advies gegeven om zoveel mogelijk thuis te blijven.
Ja je moet thuis werken en afstand houden, drukte vermijden en je café is dicht. Maar winkelen, op vakantie, lekker het bos in, alles is prima.
Wat ik nog ergerlijker vind is dat werkgevers nog steeds de schouders ophalen. Vaak zijn het de MKB of de kleine ondernemers die er niks van aantrekken. Maar ondertussen moet de werknemer wel op kantoor uit angst dat zij of hij haar baan kwijt raakt. Met de motivatie van de werkgever dat wij altijd al zo werken.

Op veel plekken gaat het ook gewoon goed met remote werken maar ik vind dat hier de werkgevers best wel op aangesproken mogen worden. Mensen gaan zelfs met klachten aan het werk. Mensen worden door een arbo arts onder druk gezet om aan het werk te gaan.

Je kunt van heel veel vinden maar ook hier valt wel winst te behalen en dan wordt het ook minder drukker op de weg als alles beter geregeld was zoals vergoedingen, werktijden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Al een maand of zes weinig ruiken. Moet echt mijn neus in de bak met knoflook steken wil ik er iets van merken. Ben nog niet langs de Douglas gelopen voor de ultieme test. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 23:05
Kijkend naar de cijfers is het toch allemaal niet zo dramatisch. De groei is er wel uit en de daling door de maatregelen van 14 oktober moet nog starten.
Vervelend dat de groei op de IC en in ziekenhuizen door zal zetten, ongeacht wat we nu doen. Ik vind even op onze handen zitten, kijken wat de komende week ons brengt wel een verstandige keuze.

https://forum.fok.nl/topic/2575433/6/50

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
MoldyInko schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:44:
[...]

Wat ik nog ergerlijker vind is dat werkgevers nog steeds de schouders ophalen. Vaak zijn het de MKB of de kleine ondernemers die er niks van aantrekken. Maar ondertussen moet de werknemer wel op kantoor uit angst dat zij of hij haar baan kwijt raakt. Met de motivatie van de werkgever dat wij altijd al zo werken.

Op veel plekken gaat het ook gewoon goed met remote werken maar ik vind dat hier de werkgevers best wel op aangesproken mogen worden. Mensen gaan zelfs met klachten aan het werk. Mensen worden door een arbo arts onder druk gezet om aan het werk te gaan.

Je kunt van heel veel vinden maar ook hier valt wel winst te behalen en dan wordt het ook minder drukker op de weg als alles beter geregeld was zoals vergoedingen, werktijden etc.
Ga ook eens in de schoenen van die werkgevers staan. Het is makkelijk roepen dat het anders moet maar zij moeten wel salaris blijven betalen en dus de schoorsteen rokend houden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Leon Zwiers schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:42:
[...]
Als je van bitter ijs houdt :P. Ik heb die eerste week ook volop shit gegeten die ik normaal niet door de strot krijg.
Ijsklontjes van alleen water :p Of van die "Heineken sub zero" meuk ... pisbier zover koelen dat er echt geen smaak meer over is, dat is dan wellicht ook nog wel te consumeren ;)
Ben al lang blij dat het nu eindelijk over is. :P
Kan ik me voorstellen, ook wel bevorderlijk voor herstel als je weer goed en met plezier kunt eten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ankona schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:46:
[...]

Ga ook eens in de schoenen van die werkgevers staan. Het is makkelijk roepen dat het anders moet maar zij moeten wel salaris blijven betalen en dus de schoorsteen rokend houden.
Kijk, als het niet kan dan kan het niet, maar je leest helaas teveel verhalen over mensen die best thuis zouden kunnen werken, maar toch op kantoor moeten werken ‘uit solidariteit met de mensen op de fabrieksvloer’, of mensen die op kantoor moeten werken omdat de baas het allemaal maar onzin vindt, of bang is dat ze thuis niet genoeg werk verzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
gekkie schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:25:
[...]

Ik ging van geen last naar totaal veranderde smaak. En als yoghurt dan nog eens zou smaken naar een ander eetbaar iets, dan valt het misschien nog mee (hoewel je brein dat niet pikt waarschijnlijk). Maar bij smaakt alles naar de meest ranzige shit. Zo erg dat ik er van moet kokhalzen. Ik was naar eten op zoek dat niet zo sterk effect heeft.

@jadjong 6 maanden? Ik hoop echt van harte dat er binnen enkele weken langzaam iets van een normale terugkomt, ook al is het allemaal wat minder. Als dit 6 maanden duurt, dan berg mij maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:12

StM

Volgens mij is het niet 6 maanden dat het zo smerig blijft smaken ;-) Althans, dat ben ik nog niet echt ergens tegengekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
psychodude schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:41:
[...]

Verkijk je daar niet op. Duitsland heeft namelijk wel redelijk wat IC bedden, ook in beschikbare zin zeker meer dan Nederland. Maar voor wat betreft de aantallen moeten we niet vergeten dat Duitsland circa 5x zo groot is als Nederland, Duitsland doorgaans een grote leegstand van de IC capaciteit heeft en de personele bezetting dan ook gericht is op die grote leegstand. Duitsland kan dan ook zeker niet eindeloos COVID-19 patiënten vanuit de rest van Europa binnen halen zonder op een gegeven moment zelf in de problemen te komen.
Ze hebben 25000 IC bedden. Dat is omgerekend naar inwoners zo’n 5 keer zoveel als wij. Dat is meer dan ieder ander land in Europa. Jij vindt dat “redelijk wat”? Daarnaast zijn ze die capaciteit momenteel aan het uitbreiden.
Het is gewoon een gigantisch overschot aan IC bedden dat ze hebben.
Dat ze het personeel er niet voor hebben moet je me toch even een bron voor geven. En nee, natuurlijk kunnen ze niet eindeloos mensen opnemen. Dat lijkt me een open deur.

https://berlinspectator.c...-increased-substantially/
En
https://www.dkgev.de/dkg/coronavirus-fakten-und-infos/

[ Voor 9% gewijzigd door blissard op 26-10-2020 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
wolly_a schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:58:
[...]
Ik ging van geen last naar totaal veranderde smaak. En als yoghurt dan nog eens zou smaken naar een ander eetbaar iets, dan valt het misschien nog mee (hoewel je brein dat niet pikt waarschijnlijk). Maar bij smaakt alles naar de meest ranzige shit. Zo erg dat ik er van moet kokhalzen. Ik was naar eten op zoek dat niet zo sterk effect heeft.
Ah de "stap" van geen smaak dus "overgeslagen".
Dat houdt niet over, vandaar mijn vragen of semi verdoven met extra koud zou helpen. Doorgaans werkt dat prima om een hoop smaakt te killen, maar goed misschien hierbij ook weer niet.
Tong afplakken ? (eet wel lastig lijkt me, kreng zit er niet voor niks) :p

[ Voor 11% gewijzigd door gekkie op 26-10-2020 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

This Overlooked Variable Is the Key to the Pandemic

Wel interessant stuk over overdispersie, waar bijvoorbeeld de aanpak van Japan op gebaseerd is. Zonder draconische maatregelen te hebben genomen houden ze het aantal besmettingen toch verbazingwekkend goed onder controle. Het scheelt natuurlijk dat het een eiland is, maar het is wel een relatief dichtbevolkt land en ook daar gaat het virus rondt.

[ Voor 3% gewijzigd door Laguna op 26-10-2020 18:21 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
Laguna schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 18:20:

Wel interessant stuk over overdispersie, waar onder andere de aanpak van Japan wordt aangehaald. Zonder draconische maatregelen te hebben genomen houden ze het aantal besmettingen toch verbazingwekkend goed onder controle. Het scheelt natuurlijk dat het een eiland is, maar het is wel een relatief dichtbevolkt land en ook daar gaat het virus rondt.
Een dichtbevolkt land wat luistert naar de overheid. Daar zijn geen viruswappies die moedwillig overal de grenzen opzoeken. Scheelt nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Leon Zwiers schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 18:21:
[...]

Een dichtbevolkt land wat luistert naar de overheid. Daar zijn geen viruswappies die moedwillig overal de grenzen opzoeken. Scheelt nogal.
Misschien niet zo extreem als hier maar ook daar is men niet even volgzaam hoor:

De overheid kan ook mensen niet verbieden om naar buiten te gaan. Vrijheid van beweging is zo verankerd in de grondwet, dat zelfs tijdens deze noodtoestand er geen sancties kunnen worden uitgedeeld als mensen niet thuisblijven. De regering had gehoopt dat als je het aardig vraagt, iedereen wel uit zichzelf thuisblijft. Maar zoals eerder gezegd, de Japanners blijken niet zo gedwee te zijn als verwacht. En dat valt de regering ook zwaar tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
wolly_a schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:58:

@jadjong 6 maanden? Ik hoop echt van harte dat er binnen enkele weken langzaam iets van een normale terugkomt, ook al is het allemaal wat minder. Als dit 6 maanden duurt, dan berg mij maar op.
Enkel ruiken dus heel vervelend is het niet, smaak werkt nog prima. Ook niet zo dat ik compleet andere dingen ruik, de drempel ligt alleen hoger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:20
blissard schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 18:03:
[...]

Ze hebben 25000 IC bedden. Dat is omgerekend naar inwoners zo’n 5 keer zoveel als wij. Dat is meer dan ieder ander land in Europa. Jij vindt dat “redelijk wat”? Daarnaast zijn ze die capaciteit momenteel aan het uitbreiden.
Dat ze het personeel er niet voor hebben moet je me toch even een bron voor geven. En nee, natuurlijk kunnen ze niet eindeloos mensen opnemen. Dat lijkt me een open deur.

En
https://www.spiegel.de/in...84-4683-b9c0-68e0084a1f70
Normally, an empty hospital bed means there were no patients who needed it. But in German intensive care units, beds often go unused because there aren't enough nurses or caregivers.
Of its 497,000 beds, 28,000 are intensive care beds. Here, too, Germany is by far the per-capital leader in Europe. In recent years, many hospitals have added more intensive care beds because they are more lucrative than ordinary beds. Old, terminally ill people are sometimes treated with machine ventilation even though it doesn't do much for their health; artificial ventilation earns a hospital more money.
"Out of hand, pointless treatments for patients with very bad prognoses" is one reason why nurses and caregivers are often disillusioned and no longer enjoy working in intensive care units, Janssens and his colleagues told the Deutsches Ärzteblatt. A high workload, inadequate pay and low appreciation for caregivers have caused many staffers to leave German intensive care units.

[ Voor 36% gewijzigd door GAIAjohan op 26-10-2020 18:43 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Laguna schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 18:20:

Wel interessant stuk over overdispersie, waar bijvoorbeeld de aanpak van Japan op gebaseerd is. Zonder draconische maatregelen te hebben genomen houden ze het aantal besmettingen toch verbazingwekkend goed onder controle. Het scheelt natuurlijk dat het een eiland is, maar het is wel een relatief dichtbevolkt land en ook daar gaat het virus rondt.
Zo "overlooked" is het nou toch ook weer niet ?
Maatregelen zoals het verkleinen van groepsgroottes zou hier toch flink op van invloed zijn ?
We hebben immers maatregelen waaruit je beide doelen af kunt leiden :
  • verlaag het aantal verschillende contacten
  • verlaag het aantal contacten dat je tegelijk hebt
Daarnaast zie ik in grafieken in NL buiten de ruis nou ook weer niet echt heel irregulaire patronen zoals die koreaanse bijeenkomst ?

Overigens lijkt de politie te weten dat je "k" vooral van belang is als de politie eenmaal gearriveerd is.
Want dan verjagen we de groep liever vanwege de veiligheid en besmettelijkheid (och je zou maar politiewoordvoerder zijn en het beleid moeten verdedigen), dus kennelijk verwachten ze niet dat ze tijdens het feestje al besmet zouden zijn, dat komt pas als ze hun ID bewijs te voorschijn mogen toveren.
Als ze het nou alleen op zich zelf zouden betrekken, dan zou ik het nog wel enigzins kunnen snappen (weinig zin hebben in nog minder politie capaciteit doordat die feestgangers politieagenten besmetten bij het oprollen van het feestje).

[ Voor 32% gewijzigd door gekkie op 26-10-2020 18:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 21:52
blissard schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 18:03:
[...]

En
Indeed, OECD data show that Germany does not score particularly well when it comes to staffing levels. It has 2.4 hospital doctors per 1,000 people, compared with 2.6 in France and 3.2 in Switzerland, and only 5.6 qualified nurses per 1,000 people, way behind Norway with 9.1.
https://www.ft.com/conten...06-4852-a49a-bbffa9cecfe6
COVID-19 Highlights Staff Shortages at German Hospitals

Germany has plenty of hospital beds in its intensive care units. What it doesn't have is enough personnel. As the number of people with COVID-19 increases, the stakes of this shortfall could get a lot higher.
https://www.spiegel.de/in...84-4683-b9c0-68e0084a1f70
German hospitals warn of staff shortages amid surging coronavirus cases
https://www.reuters.com/a...virus-cases-idUSKBN26U1HF

En zo zijn er nog meer artikelen aangewijd, met name natuurlijk ook binnen de Duitse kranten.

Dit alles is overigens niet nieuw, zie bijvoorbeeld ook dit wetenschappelijk artikel uit 2018:
https://link.springer.com/article/10.1007/s00063-018-0457-3

En Duitsland mag het aantal bedden dan wel verder opgehoogd hebben. Als ik van de overheid 50k per IC bed zou krijgen zou ik dat namelijk ook doen. Maar dat betekend natuurlijk nog niet dat je er ook daadwerkelijk het personeel voor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Plenkske schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:21:
Wat me wel opvalt aan de cijfers vandaag is dat enkele grote steden in de randstad wat minder zijn terwijl geheel Noord-Brabant(steden en dorpen) opeens een stuk hoger is. Zouden sommige regio's toch nog wat ingehaald hebben vraag ik me dan af...
In het zuiden is de herfstvakantie alweer een week voorbij, dus de besmettingen zijn daar al weer een week aan het oplopen. Boven de rivieren gaan de scholen vandaag weer open... gokje wat er over een week gebeurd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
stylezzz schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 18:49:
[...]

In het zuiden is de herfstvakantie alweer een week voorbij, dus de besmettingen zijn daar al weer een week aan het oplopen. Boven de rivieren gaan de scholen vandaag weer open... gokje wat er over een week gebeurd?
Nee hoor..
Regio midden en Zuid begonnen vandaag weer, regio Noord is al weer een weekje naar school

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

stylezzz schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 18:49:
[...]

Je haalt wat door elkaar. Noord is al weer een week bezig. Midden en zuid zijn juist net gestart.

https://www.rijksoverheid...antie/herfstvakantie-2020

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ergens jammer dat het zoveel overlapt met andere maatregelen, anders zou je er wat beter uit kunnen afleiden van de invloed van scholen is (ten opzichte van koters thuis / buiten maar toch ook deels met elkaar maar in kleinere groepsgroottes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17:05

NMH

Moderator General Chat

Daar was toevallig net een item over bij EenVandaag: https://eenvandaag.avrotr...errenchef-jos-grootschol/

Verder: sterkte er mee. Dat lijkt me echt niet aangenaam. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Leon Zwiers schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 18:21:
Desalniettemin is het artikel wel de moeite van het lezen waard, gewoon als achtergrond.
Heb hem een paar weken geleden ook gelezen, het citaat omtrent Japan doet het geen eer aan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Vorige week al een aantal keer een ZH die de spoed eisende hulp moest dicht gooien voor een aantal uur maar nu doet ééntje dat voor 24 uur voor corona patienten:
Het Albert Schweitzer Ziekenhuis in Dordrecht neemt 24 uur lang geen nieuwe coronapatiënten meer op, behalve als hun situatie levensbedreigend is. "Elk bed in het ziekenhuis is bezet", laat het ziekenhuisbestuur weten.

Daarnaast is er sprake van een personeelstekort. "Elke dag komen er forse aantallen collega's bij die zich ziek moeten melden omdat ze zelf het coronavirus hebben."

Het bestuur noemt de situatie zeer zorgwekkend. "De beslissing druist lijnrecht in tegen ons plichtsgevoel en onze maatschappelijke functie. Een andere optie is er niet, zonder dat het ten koste zou gaan van kwaliteit en veiligheid voor de patiënten die nu aan onze zorgen zijn toevertrouwd."

Morgen rond het middaguur wordt de situatie opnieuw bekeken.
bron: nos liveblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:08
NMH schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 18:56:
[...]

Daar was toevallig net een item over bij EenVandaag: https://eenvandaag.avrotr...errenchef-jos-grootschol/

Verder: sterkte er mee. Dat lijkt me echt niet aangenaam. :|
Ja, tijdens een "vreemd" griepje in januari al denk ik (keel, neus, geen smaak, llichte verhoging, sterretjes als je een stukje ging lopen), maar toen bestond Corona nog niet.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 18:34
eamelink schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:50:
[...]

Kijk, als het niet kan dan kan het niet, maar je leest helaas teveel verhalen over mensen die best thuis zouden kunnen werken, maar toch op kantoor moeten werken ‘uit solidariteit met de mensen op de fabrieksvloer’, of mensen die op kantoor moeten werken omdat de baas het allemaal maar onzin vindt, of bang is dat ze thuis niet genoeg werk verzetten.
Dit herken ik totaal niet. Ben zelf werkgever en doe er het maximale aan om besmettingen te voorkomen. Merk dat ook bij collega-bedrijven.

De grootste angst van in ieder geval elke werkgever die ik ken is dat personeel elkaar gaat besmetten, waardoor een bedrijf volledig zou moeten sluiten. Iedereen doet er dan ook alles aan om dat te voorkomen, inclusief het zoveel mogelijk thuis laten werken indien mogelijk.

Er zullen ongetwijfeld zwarte schapen zijn, maar wat je schetst strook zeker niet met het algemene beeld.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
gws24 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:26:
Vorige week al een aantal keer een ZH die de spoed eisende hulp moest dicht gooien voor een aantal uur maar nu doet ééntje dat voor 24 uur voor corona patienten:

[...]
SEH dicht voor een aantal uur gebeurd wel vaker, ook zonder corona. 24 uur dan weer het andere uiterste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 21:52
gws24 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:26:

[...]
Zie ook het persbericht van het ASZ zelf:
https://www.asz.nl/nieuws/nieuwsberichten/2020/10/28298/

Het is natuurlijk de vraag hoe dit zich zal gaan ontwikkelen, maar met binnen de regio Rijnmond dan nu het moeten gaan verdelen van de patiënten over een klein aantal ziekenhuizen is de kans aanwezig dat het ASZ zeker niet het laatste ziekenhuis zal gaan zijn dat deze keuze moet gaan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 15:54
loekf2 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:31:
[...]

Ja, tijdens een "vreemd" griepje in januari al denk ik (keel, neus, geen smaak, llichte verhoging, sterretjes als je een stukje ging lopen), maar toen bestond Corona nog niet.
Ben je sarcastisch met dat laatste of niet ? Kans zit erin dat je toch corona hebt gehad. Ik heb al van meerdere gehoort dat ze via bloedonderzoek antilichamen hebben gevonden, na een "griepje" of veel hoesten in januari...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:06
Plenkske schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:51:
[...]

Ben je sarcastisch met dat laatste of niet ? Kans zit erin dat je toch corona hebt gehad. Ik heb al van meerdere gehoort dat ze via bloedonderzoek antilichamen hebben gevonden, na een "griepje" of veel hoesten in januari...
Hebben wij ook gehad, wij waren vrijwel allemaal even ziek geweest in januari, tijdens of bij terugkomst van wintersport

Altijd afgevraagd of we het daar misschien ergens hadden opgelopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Crisisexpert pleit voor perspectief: 'Ik zie dat de samenleving kapotgaat'. Crisis expert Gert-Jan Ludden spreekt over de steeds groter worden weerstand tegen coronamaatregelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
GAIAjohan schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 18:51:
[...]

Nee hoor..
Regio midden en Zuid begonnen vandaag weer, regio Noord is al weer een weekje naar school
I stand corrected :) nu snap ik ook waarom het vanochtend weer redelijk druk op de weg was.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

CMD-Snake schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:01:
Crisisexpert pleit voor perspectief: 'Ik zie dat de samenleving kapotgaat'. Crisis expert Gert-Jan Ludden spreekt over de steeds groter worden weerstand tegen coronamaatregelen.
Wat is al dit gevraag over “perspectief”?

Als iedereen nu ipv te vragen om “perspectief” gewoon zorgt dat de aantallen Corona omlaag gaan, kunnen we tenminste weer leuke dingen doen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gekkie
Weer zo'n doorsnee crisis-expert, die eerst zegt dat garanties fijn zijn, vervolgens dat garanties natuurlijk niet kunnen en vervolgens het de overheid alsnog gaat verwijten dat ze geen garanties bieden.
Verder wederom niets concreets, "BCO verbeteren", "testen verbeteren", dat is het voornaamste wat hij te bieden heeft als "perspectief" ?

Z'n eigen twitter is overigens een mooie opsomming van waar hij de afgelopen weken deze mening heeft weten te pluggen.
Tot nu toe heeft de premier slechts één suggestie van het Red Team overgenomen en dat is de metafoor van ‘de hamer en de dans’. Dat is een goed begin, maar gebruik dan in de crisisaanpak geen speelgoedhamer, maar een moker en dans niet de vrolijke cha cha cha met het virus, maar kies voor de strakker georkestreerde wals.
Urghh lijkt te suggeren dat het "Red Team" is internationaal "viral" (pun intended) is gegaan met hun metafoor. Of heeft het "Red Team" die metafoor ook maar gewoon overgenomen ?

Misschien vóór de volgende crisis eens serieus na gaan denken over het indammen van het aantal crisisexperts :X.

[ Voor 28% gewijzigd door gekkie op 26-10-2020 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Perspectief? Welk perspectief? Snap de vraag wel. Maar het antwoord is nu gewoon ff kut.

Perspectief is dus dat je minimaal het komende jaar gewoon lekker binnen zit. Ook dit is weer lekker ondermijnend.

Geen perspectief dus maken we er een teringzooi van met zijn allen?

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 26-10-2020 20:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

OK, het is een ander land met een andere situatie maar premier Daniel Andrews van de Australische staat Victoria heeft nu al een dag of 80 elke dag een persconferentie van minimaal een uur gegeven over de status van de pandemie. Elke keer wordt hij door een batterij Murdoch reporters onder vuur wordt genomen want hij is van Labour maar hij staat er de volgende dag gewoon weer.

En dat voor aantallen besmettingen en slachtoffers die een fractie waren van wat we hier hebben.

Dat soort leiderschap mag Rutte wel eens tonen. Deze week heeft Victoria de cijfers naar nul weten terug te brengen, iets dat hier volledig onhaalbaar is maar je hoeft niet op een eiland te zitten om elke dag te laten zien wat je aan het doen bent.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

IJzerlijm schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:34:
OK, het is een ander land met een andere situatie maar premier Daniel Andrews van de Australische staat Victoria heeft nu al een dag of 80 elke dag een persconferentie van minimaal een uur gegeven over de status van de pandemie. Elke keer wordt hij door een batterij Murdoch reporters onder vuur wordt genomen want hij is van Labour maar hij staat er de volgende dag gewoon weer.

En dat voor aantallen besmettingen en slachtoffers die een fractie waren van wat we hier hebben.

Dat soort leiderschap mag Rutte wel eens tonen. Deze week heeft Victoria de cijfers naar nul weten terug te brengen, iets dat hier volledig onhaalbaar is maar je hoeft niet op een eiland te zitten om elke dag te laten zien wat je aan het doen bent.
Is dat leiderschap? Elke dag verkondigen dat er niet zoveel aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

MikeyMan schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:37:
[...]

Is dat leiderschap? Elke dag verkondigen dat er niet zoveel aan de hand is?
Er gebeurt elke dag genoeg. Een paar dozijn mensen gaan dood om te beginnen.

Wat er allemaal gedaan wordt door de overheid weet nu niemand. Er wordt van alles gelekt door lui met hun eigen agenda's en de leegte wordt gevuld met speculatie en desinformatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
Maar gaan mensen daar nog naar kijken elke dag zo'n babbelende man ?
Hier zitten als Rutte weer eens op TV verschijnt de meeste mensen wel voor de buis (of voor Irma) (ik dan niet, ik doe dan boodschappen, heerlijk rustig :p).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Arrne
  • Laatst online: 18:31
Daar zit toch geen hond op te wachten, Rutte die elke dag een uur journalisten met domme vragen te woord staat. Ik mag hopen dat hij betere dingen te doen heeft in die tijd.

[ Voor 3% gewijzigd door Arrne op 26-10-2020 20:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
IJzerlijm schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:42:
[...]

Wat er allemaal gedaan wordt door de overheid weet nu niemand. Er wordt van alles gelekt door lui met hun eigen agenda's en de leegte wordt gevuld met speculatie en desinformatie.
Juist in Victoria is extreem overdreven gehandeld. Als Rutte zo had gehandeld hadden we hier nu een heel andere situatie gehad, niet positiever denk ik. Geen Nederlander zou dat geaccepteerd hebben.
Daarnaast elke dag een uur babbelen, er is wel wat beters te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 26-10-2020 20:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

IJzerlijm schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:42:
[...]

Ken je deze?

Wikipedia: The Boy Who Cried Wolf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ja, ik weet nog dat er begin dit jaar iemand claimde dat er een pandemie aan zat te komen. Wat een sukkel !
wat een mafklapper, die CEO. Pandemie? man, dit virus komt voorlopig nog niet eens in de buurt van een pandemie.
edit: of de Excel goeroes op Twitter die al weken lang elke dag bewijzen dat nu echt de groei gaat keren ?

[ Voor 10% gewijzigd door IJzerlijm op 26-10-2020 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
Ze gebruiken IC bedden in Duitsland duidelijk anders / vaker dan wij. Voor de coronacrisis was een bezetting tot 80% normaal. Ik vermoed dat ze daar toen ook personeel voor hadden. Maar als we er vanuit gaan dat het RKI een goed beeld van de situatie heeft:

As of 26/10/2020, a total of 1,284 hospitals or departments reported to the DIVI registry. Overall, 29,428 intensive care beds were registered, of which 21,025 (71%) are occupied, and 8,403 (28%) are currently available. The number of COVID-19 cases treated in participating hospitals is shown in Table 3.

https://www.rki.de/DE/Con...df?__blob=publicationFile

Of voor wie het jetzt und genau weten wil: https://www.intensivregister.de/#/intensivregister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
gekkie schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:19:
[...]

Weer zo'n doorsnee crisis-expert, die eerst zegt dat garanties fijn zijn, vervolgens dat garanties natuurlijk niet kunnen en vervolgens het de overheid alsnog gaat verwijten dat ze geen garanties bieden.
Verder wederom niets concreets, "BCO verbeteren", "testen verbeteren", dat is het voornaamste wat hij te bieden heeft als "perspectief" ?

Misschien vóór de volgende crisis eens serieus na gaan denken over het indammen van het aantal crisisexperts :X.
Hij was net bij Nieuwsuur. Zulke programma's trekken elke gelegenheid aan om maar weer iets te brengen over Corona. Ook dit soort gasten. Ze zijn gewoon kansloos op zoek om maar te blijven berichten over Corona.

Interessanter item:

The strange ways that coronavirus can affect the brain
With delirium the latest condition to be highlighted as a key symptom, emerging evidence suggests Covid can leave a long shadow

https://www.telegraph.co....onavirus-can-affect-brain

[ Voor 20% gewijzigd door CyberMania op 26-10-2020 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
CyberMania schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:39:
Hij was net bij Nieuwsuur. Zulke programma's trekken elke gelegenheid aan om maar weer iets te brengen over Corona. Ook dit soort gasten. Ze zijn gewoon kansloos op zoek om maar te blijven berichten over Corona.
En dan klagen dat de mensen somber zijn over corona en geen lichtpuntje zien, tsja ik kan me het wel voorstellen als je al die programma's kijkt elke avond.
Maar goed een slimme ondernemer is het kennelijk wel, via nagenoeg dezelfde artikelen pluggen via diverse media, dan uiteindelijk toch met je kop op TV je 15 minutes of fame pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Interessanter item:

With delirium the latest condition to be highlighted as a key symptom, emerging evidence suggests Covid can leave a long shadow

Dus eigenlijk kunnen meneer Engel en lange Frans met z'n korte fransje, er zelf ook niets aan doen ? :+

Maar voorlopig geen gebrek aan studieonderwerpen, kennelijk lagen er nog genoeg onderzoeksvragen vanuit vorige epedemieen die nu beter onderzocht kunnen worden. Hopelijk levert het wat op .. hebben we toch nog een potentieel lichtpuntje :)

[ Voor 18% gewijzigd door gekkie op 26-10-2020 21:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

IJzerlijm schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:03:
[...]

Ja, ik weet nog dat er begin dit jaar iemand claimde dat er een pandemie aan zat te komen. Wat een sukkel !

[...]

edit: of de Excel goeroes op Twitter die al weken lang elke dag bewijzen dat nu echt de groei gaat keren ?
Dat was ik niet?

Punt is, hoe vaker je schreeuwt hoe minder de boodschap landt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:51

codex

Geen OpenAI agent :)

[...]

Interessanter item:

Toch vraag ik mij af of dit nu heel erg bijzonder is. Gisteren zag ik dit voorbij komen:
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/irv.12177

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
gekkie schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:45:
[...]

En dan klagen dat de mensen somber zijn over corona en geen lichtpuntje zien, tsja ik kan me het wel voorstellen als je al die programma's kijkt elke avond.
Maar goed een slimme ondernemer is het kennelijk wel, via nagenoeg dezelfde artikelen pluggen via diverse media, dan uiteindelijk toch met je kop op TV je 15 minutes of fame pakken.
Dat is nu net het probleem in deze crisis. De praatprogramma's die alles aangrijpen om paniek te zaaien of juist net te doen of het meevalt of anders moet. Alles voor de clicks en views.
Bovendien laten de op1's en jineks toch echt zien dat mensen blijkbaar best bij elkaar mogen komen. Daar zijn er immers ook wel 6+ gasten aan tafel uit verschillende regio's.
Dus waarom zou familie niet bij elkaar mogen komen, toch?

Zet de talkshows op slot en mensen zien dan tenminste ook niet op tv meerdere mensen in dezelfde ruimte zitten die elkaar niet kennen. Mensen die zeggen hoe erg het wel niet is dat er een feestje is, dat mensen elkaar toch blijven opzoeken.. en jullie aan tafel dan?!

[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 27-10-2020 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

MikeyMan schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 22:47:
[...]
Dat was ik niet?

Punt is, hoe vaker je schreeuwt hoe minder de boodschap landt.
Rutte hoeft helemaal niet te schreeuwen over wat men moet doen, dat weten we onderhand wel dat het niet werkt. Want we gaan/maken een ander liever dood dan luisteren naar de overheid.

Gewoon elke dag in plaats van dat de RIVM cijfers op internet gooit en iedereen zelf daarmee aan de slag gaat geeft Rutte eerst een update. Zoveel besmettingen gemeld inclusief toelichting op hou oud die eventueel zijn, zoveel opnames, zoveel overleden. Voortgang uitbreiding testcapaciteit, status sneltesten enzovoort enzovoort. En als er niks te melden is staat hij voor lul en dat is een hele goeie motivatie om te zorgen dat er wel wat gebeurt.

Maar goed, dat gaat natuurlijk nooit gebeuren want bij slecht nieuws zijn de Nederlandse politici nooit te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.nu.nl/coronav...m-aan-de-maatregelen.html
"Ga niet naar de dierentuin om naar de apenkooi te kijken."
Wat dachten ze dan? De dierentuinen open laten, maar gasten mogen niet gaan? Is dit weer zo'n zuinige manier om geen steun te hoeven uitkeren aan dierentuinen? "Want ze zijn open."
... en wijs niet voortdurend naar de overheid", vervolgde de burgemeester van Nijmegen.
Nee natuurlijk niet, alleen de overheid mag naar de burger wijzen: welke fouten de burger maakt. Maar dat we na bijna driekwart jaar de testcapaciteit en IC-capaciteit nog steeds niet in orde is, mogen we niet over spreken. Ook dat de overheid alles wegbezuinigd mogen we niet over spreken. Wees vooral niet kritisch tegenover de overheid.

Ik denk niet dat Bruls degene is die we nodig hebben tijdens deze crisis. Ze hadden in mijn ogen een andere persoon moeten neerzetten als voorzitter voor de veiligheidsraad, of in ieder geval voor de communicatie met de media. Hoe unfair dit ook klinkt: maar zijn uiterlijk (zwaar overgewicht) maakt hem minder geloofwaardig/sympathiek. Genoeg mensen die hem niet serieus nemen met redenen als: 'hij heeft zo te zien in ieder geval genoeg eten en hoeft zich niet druk te maken dat hij geen maaltijd op tafel heeft' en 'misschien moet hij eerst wat aan z'n gewicht doen, voordat hij ons gaat leren hoe we gezond moeten leven.', etc.
Let op: ik heb het nu niet over of de man wel of niet geschikt is voor zijn baan, maar eerder voor zijn voorkomen. Maar ik krijg hier toch een beetje een Maggie de Block als minister van volksgezondheid gevoel bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:55

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:37:

Nee natuurlijk niet, alleen de overheid mag naar de burger wijzen: welke fouten de burger maakt. Maar dat we na bijna driekwart jaar de testcapaciteit en IC-capaciteit nog steeds niet in orde is, mogen we niet over spreken. Ook dat de overheid alles wegbezuinigd mogen we niet over spreken. Wees vooral niet kritisch tegenover de overheid.
"Als jullie je aan de maatregelen hadden gehouden was die extra IC-capaciteit en testcapaciteit helemaal niet nodig gehad. Je hebt dit dus gewoon aan jezelf te danken."

|:(

De overheid moet vooral eens kappen met proberen zijn eigen straatje schoon te vegen. Wel een hoop van de burgers verwachten, maar zelf een beetje extra inzet plegen is ver te zoeken.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
Stoney3K schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:41:
Wel een hoop van de burgers verwachten, maar zelf een beetje extra inzet plegen is ver te zoeken.
Is dat die inzet waarvan jij al maandenlang roept dat het niet haalbaar is, niet toegestaan is, niet wenselijk is, enzovoorts? Wat wil je dan?

De overheid heeft absoluut steken laten vallen, maar onder de streep houden *wij* ons er niet aan.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ijdod schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:45:
[...]

Is dat die inzet waarvan jij al maandenlang roept dat het niet haalbaar is, niet toegestaan is, niet wenselijk is, enzovoorts? Wat wil je dan?
Nee, ik heb het over het bijschakelen van testcapaciteit en zorgcapaciteit, niet over handhaven. Waarom is daar niets aan gedaan, niet eens over nagedacht? Ik snap dat zorgcapaciteit bijschalen lastig is, maar je voorbereiden op grootschalig testen en sneltesten lijkt me toch best te doen.

De overheid kan ons niet verwijten van het niet bijschalen van test- en zorgcapaciteit "want als we ons aan de maatregelen hadden gehouden was het niet nodig". Domweg er vanuit gaan dat we ons 100% aan de maatregelen zouden houden is gewoon naïef.

[ Voor 18% gewijzigd door Stoney3K op 27-10-2020 09:48 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Klassiek Nederlandse redenering.

-De overheid moet meer doen
-De overheid doets iets
-NEE DAT NIET GODVERDOMME !

edit: en het idee dat net als het virus test- en zorgcapacteit exponentieel mee kan groeien als de overheid maar van hun luie reet afkomt.

[ Voor 37% gewijzigd door IJzerlijm op 27-10-2020 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

IJzerlijm schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:47:
Klassiek Nederlandse redenering.

-De overheid moet meer doen
-De overheid doets iets
-NEE DAT NIET GODVERDOMME !
Wat "doet" de overheid precies nu dan, behalve vingertje wijzen en de verantwoordelijkheid afschuiven op de burgers en de ondernemers?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 08:47
Nu Jetten en de naaste medewerker van Slob Corona hebben, wie gaat daar de schuld van krijgen? Wij als bevolking die ons niet voldoende aan de regels zouden houden? Zijn ze zelf niet voorzichtig genoeg geweest? Ben heel erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ijdod schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:45:
[...]

De overheid heeft absoluut steken laten vallen, maar onder de streep houden *wij* ons er niet aan.
Maar de overheid maakt het ook verdomd moeilijk om te weten waar je je aan moet houden.
We hebben de afgelopen maanden elke week nieuwe regels gehad. Dan alleen in 1 provincie, dan alle provincies, maar niet in bepaalde ruimtes, dan wel in alle ruimtes, maar niet in kerken, dan ook in kerken, dan toch niet in kerken, dan een plicht, daarna een advies, profvoetbal is ongevaarlijk, profhockey is gevaar voor de volksgezondheid, etc.

De enige regels die ik nu per direct kan opnoemen zijn:
- Vermijd drukte
- 1.5 meter afstand
- Niezen in je elleboog
- Mondkapje bij voorkeur
- Geen drank na 22.00u

Al weken worden er miljoenen euros gestopt in reclames voor de corona-app. Gebruik die euro's om bij ieder reclameblok de huidige regels te tonen. Dat hoeft geen fancy spotje te zijn. Een stille-pagina met de regels zou al voldoende zijn.

Maar we hakken ons kikkerlandje dat zo enorm klein is, opeens op in allerlei zones met allemaal hun eigen risicoprofiel met daarbij weer specifieke regels. Dit is niet te begrijpen voor veel mensen.

Zeker niet als je 5 stappen naar links kan doen en je zit opeens in een nieuwe regio met andere maatregelen.

We gedragen ons alsof we een enorm uitgestrekt land zijn, waarbij je inderdaad per regio aparte regels kunt hanteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:01
Het is natuurlijk niet of/of maar veeleer en/en.

Je kan de overheid wmb goed bekritiseren op een aantal punten zoals
- Capaciteit testen.
- Capaciteit BCO
- Duidelijke (en eerder bekende) routekaart/verwachtingsmanagement maatregelen.
- Duidelijkheid omtrent mondkapjes

Maar laat niet onverlet dat burgers meer verantwoordelijkheid hadden kunnen nemen. Bv werkgevers die nog steeds werknemers verplichten naar werk te komen, blokjesverjaardagen etc.

Het is niet wij burgers tegen zij de overheid.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:35

Standeman

Prutser 1e klasse

Stoney3K schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:49:
[...]

Wat "doet" de overheid precies nu dan, behalve vingertje wijzen en de verantwoordelijkheid afschuiven op de burgers en de ondernemers?
Het laatste half jaar onder een steen geleefd?

1) NOW regelingen getroffen. Uitkeren van de gelden en controle daar op keer een paar honderd duizend.
2) Opzetten testlocaties, uitbreiden GGD, 300.000 testen per week verwerken.
3) Optuigen corona-wet en door tweede en eerste kamer loodsen.
4) etc, etc, etc

Iedereen werkt zich de pleuris op VWS, UWV, etc.. Maar blijkbaar "doen ze niks" volgens jou.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:14

boesOne

meuh

@Verwijderd Ja eens. De communicatie is niet helder. In maart wel: iedereen thuisblijven, scholen dicht, kroegen dicht, thuisonderwijs en telewerken.
Dat werkte best aardig. Hoewel ik thuisonderwijs geven niet echt leuk vond en de kwaliteit zeker slechter was dan gewoon school, werkte het best aardig qua R omlaag drukken.
Daarna begon het gerommel en dat duurt tot nu voort.

Fingerpointing verder is niet nuttig. het gedoe zit aan beide kanten. Kabinet worstelt natuurlijk met prio's: economie versus volksgezondheid. Volk verveelt zich te pletter en heeft geen zin meer.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Standeman schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:58:
[...]

Het laatste half jaar onder een steen geleefd?

1) NOW regelingen getroffen. Uitkeren van de gelden en controle daar op keer paar honderd duizend.
2) Opzetten testlocaties, uitbreiden GGD, 300.000 testen per week verwerken.
3) Optuigen corona-wet en door tweede en eerste kamer loodsen.
4) etc, etc, etc

Iedereen werkt zich de pleuris op VWS, UWV, etc.. Maar blijkbaar "doen ze niks" volgens jou.
Je bedoelt de NOW regeling die eigenlijk voor geen enkel bedrijf genoeg is om niet failliet te gaan? De testlocaties die genoeg zijn maar de labs die niet genoeg testcapaciteit hebben, maar ze weigeren om voor grootschalige robot-labs te gaan? De corona-wet die pas klaar is in medio 2021, wanneer we een vaccin hebben en de wet eigenlijk niet meer van toepassing is?

Waarom werkgevers niet verplichten om iedereen thuis te laten werken en als dat niet kan, de tent sluiten? Waarom geen noodverordening maken die quarantaine wel verplicht maakt?

[ Voor 9% gewijzigd door Stoney3K op 27-10-2020 10:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Verwijderd je vergeet handen wassen en maximale groepsgrootte. En laat je testen bij klachten. Maar verder lijk ook jij het toch beter begrepen te hebben dan je dacht. Nu nog aan houden en je bent er zou ik zeggen!

Niet net doen of je er niks van zou kunnen begrijpen. Tis geen rocket science.

@Stoney3K ik blijf het een extreem onzinnig standpunt vinden dat de overheid maar onbeperkte zorg en testcapaciteit zou moeten faciliteren omdat de bevolking te dom is om te poepen. Mag ik je eraan helpen herinneren dat het testen nu al 25 miljoen per week kost.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
@boesOne Veel van die maatregelen zijn niet veranderd sinds maart, wel hoe wij er mee omgaan.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Stoney3K schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:01:
[...]

Je bedoelt de NOW regeling die eigenlijk voor geen enkel bedrijf genoeg is om niet failliet te gaan? De testlocaties die genoeg zijn maar de labs die niet genoeg testcapaciteit hebben, maar ze weigeren om voor grootschalige robot-labs te gaan? De corona-wet die pas klaar is in medio 2021, wanneer we een vaccin hebben en de wet eigenlijk niet meer van toepassing is?

Waarom werkgevers niet verplichten om iedereen thuis te laten werken en als dat niet kan, de tent sluiten? Waarom geen noodverordening maken die quarantaine wel verplicht maakt?
Ah, aangezien je standpunt "ze doen niets" onderuit gehaald wordt, verplaats je maar de doelpalen. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:14

boesOne

meuh

ijdod schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:02:
@boesOne Veel van die maatregelen zijn niet veranderd sinds maart, wel hoe wij er mee omgaan.
Zeker. Maar de teugels werden gevierd en niet meer goed strak aangehaald zoals in maart. Ik denk dat ''men'' best behoefte heeft aan zeg maar kleuterbeleid met grove streken a la maart.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Standeman schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:05:
[...]

Ah, aangezien je standpunt "ze doen niets" onderuit gehaald wordt, verplaats je maar de doelpalen. (y)
Ze doen nog altijd niets wat effectief is. Alleen een hoop voor de bühne,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:01:
@Verwijderd je vergeet handen wassen en maximale groepsgrootte. En laat je testen bij klachten. Maar verder lijk ook jij het toch beter begrepen te hebben dan je dacht. Nu nog aan houden en je bent er zou ik zeggen!

Niet net doen of je er niks van zou kunnen begrijpen. Tis geen rocket science.
Maar dat bedoel ik dus, ik vergeet alweer een aantal dingen, omdat het zo onduidelijk is. Natuurlijk: iedere Nederlander kan dingen opnoemen zoals ik. Maar we vergeten heel veel omdat de communicatie heel onduidelijk is.

Terwijl handen wassen zo basaal zou moeten zijn, dat ik dit niet had moeten vergeten.

Maar dat komt dus doordat het allemaal niet meer duidelijk is.

Waarom gaat de overheid geen drill-campagnes uitzenden op TV, Facebook, etc. En dan niet via het nieuws, of via een hip spotje, maar een effectief duidelijke drill. En dan ook geen persconferenties met: 'als dit dan misschien dat maar dat ligt eraan mits dit behalve als'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Stoney3K schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:06:
[...]

Ze doen nog altijd niets wat effectief is. Alleen een hoop voor de bühne,
Dus we kunnen de hele NOW regeling afschaffen, geld terug vorderen en het testen stoppen! Aangezien het toch geen effect heeft volgens jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Standeman schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:07:
[...]

Dus we kunnen de hele NOW regeling afschaffen, geld terug vorderen en het testen stoppen! Aangezien het toch geen effect heeft volgens jou.
Om heel eerlijk te zijn? Absoluut. Net zoals het heilige BCO wat op zich ook niks uithaalt tenzij je in kan grijpen op basis van de informatie die je uit het BCO krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.nu.nl/coronav...-clubs-op-de-vingers.html
Sport- en fitnesscentra weten niet goed hoeveel sporters zij tegelijkertijd mogen ontvangen
...
Een woordvoerder van het ministerie voor Justitie en Veiligheid bevestigt die uitspraak. "Het is niet in beton gegoten. Uiteindelijk moeten veiligheidsregio's bepalen of de gestelde regels bij andere normen en waarden passen."
...
Fitnesscentra vinden dat zij net als bijvoorbeeld musea doorstroomlocaties zijn, omdat belangstellenden een tijdsvak moeten reserveren en slechts een bepaalde tijd aanwezig zijn. Bij doorstroomlocaties geldt geen bovengrens van dertig personen.
Dit bedoel ik dus met onduidelijkheid vanuit de overheid. Lekker niets in beton gieten, maar lekker vaag houden. In de politiek en met verkiezingen werkt dit natuurlijk super, zodat je je standpunten lekker kan laten vallen bij het vormen van een coalitie, maar bij het besturen van een land werkt dit absoluut niet.
Pagina: 1 ... 28 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins