Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.625 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

De Nelis schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:59:
[...]

Men gaat al een tijdje niet meer voor het noodzakelijke de straat op, sinds het mondkapjesadvies gewoon massaal voor van alles en nog wat zoals "even wat flesjes inleveren en een plantje halen" bijvoorbeeld.

Mensen blijven niet meer binnen zitten en de mededeling "Draconische maatregelen" van dit weekend helpt daar niet aan mee. Snel toiletpapier inslaan..
Maar je mag ook gewoon naar buiten, geld alleen werk zoveel mogelijk thuis. Anders hadden ze niet essentiële winkels ook wel opslot gedaan lijkt me. En wat denk je van musea/pretparken? Die mogen ook gewoon open zijn.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:59
Drardollan schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:01:
[...]

Je mag er toch vanuit gaan dat de GGD er geen 7 dagen over doet om een uitslag door te geven aan de RIVM. Dat zal eerder in de richting van maximaal 24 uur zijn, storingen daargelaten.

Maar we zullen het zien, er zijn simpelweg statistieken van en die gaan het ons vertellen.
Er lijkt toch een redelijke delay in te zitten. Of dit aan de GGD ligt, andere zorg instellingen of wat dan ook heb ik je ook geen antwoord op. Ik kan mij overigens best voorstellen dat ook voor de GGD 24 uur maximaal toch echt lastig kan zijn indien je geen automatische koppeling hebt.

Maar nota bene jijzelf hebt één van de laatste charts hiervan gepost waar dit grafisch wordt weergeven:
Drardollan schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 15:16:
[...]

Dit is het overzicht van hoe oud de ‘nieuwe besmettingen’ zijn die per dag gemeld worden:
[Afbeelding]
Er zijn geen grote verschuivingen in hoe oud de tellende resultaten zijn binnen de dagstatistieken, in ieder geval niet op dit soort tijdsbestek. Ook op de cijfers van kalenderdag vandaag, zullen de komende week tot 2 weken dan nog gewoon duidelijke correcties te verwachten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:15

De Nelis

en anders maar niet...

CMD-Snake schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:14:
[...]

Het is en blijft een advies. Ik doe nog steeds al mijn boodschappen zonder. Ik zie ook geen reden daarin om nu niet naar de winkel te gaan als het nodig is.
Ja dat zeg ik, maar de mensen zien het dragen van een mondkapje nu ook als een excuus om weer normaal te kunnen (fun)shoppen, dat bedoel ik er mee te zeggen. Of het wel of niet helpt laat ik in het midden.

[ Voor 3% gewijzigd door De Nelis op 26-10-2020 15:19 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Bensimpel schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:16:
[...]

Maar je mag ook gewoon naar buiten, geld alleen werk zoveel mogelijk thuis. Anders hadden ze niet essentiële winkels ook wel opslot gedaan lijkt me. En wat denk je van musea/pretparken? Die mogen ook gewoon open zijn.
Klopt ook, maar het advies is nog steeds ga alleen de straat op als het noodzakelijk is. Het is alleen van de zotte om er over te klagen als je er zelf ook aan mee doet, hoe goed je het verder ook doet met het houden aan de overige maatregelen.

[ Voor 6% gewijzigd door De Nelis op 26-10-2020 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:02
psychodude schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:16:
[...]
Er zijn geen grote verschuivingen in hoe oud de tellende resultaten zijn binnen de dagstatistieken, in ieder geval niet op dit soort tijdsbestek. Ook op de cijfers van kalenderdag vandaag, zullen de komende week tot 2 weken dan nog gewoon duidelijke correcties te verwachten zijn.
Klopt, maar op de data van 11 dagen geleden komen geen grote correcties meer. Hoe langer geleden hoe minder correctie.

Dus we zullen het zien, maar vooralsnog lijkt het erop alsof 12 oktober en de dagen erna de piek waren. De vraag is tot wanneer dat zo blijft en wat er dan gebeurd.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 18:49
Wat me wel opvalt aan de cijfers vandaag is dat enkele grote steden in de randstad wat minder zijn terwijl geheel Noord-Brabant(steden en dorpen) opeens een stuk hoger is. Zouden sommige regio's toch nog wat ingehaald hebben vraag ik me dan af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
breew schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:07:
[...]

Da's toch, in principe, hetzelfde als wij bij de Duitsers hebben gedaan? Volgens mij is op dit moment vooral regio Luik de l#l qua besmettingen, dus die zullen ook wel naar Dld uit gaan wijken lijkt me.
klopt.... maar ook daar zal de capaciteit niet oneindig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:12
stylezzz schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:21:
[...]

klopt.... maar ook daar zal de capaciteit niet oneindig zijn.
oneindig niet, maar gigantisch komt wel aardig in de richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 19:11
Plenkske schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:21:
Wat me wel opvalt aan de cijfers vandaag is dat enkele grote steden in de randstad wat minder zijn terwijl geheel Noord-Brabant(steden en dorpen) opeens een stuk hoger is. Zouden sommige regio's toch nog wat ingehaald hebben vraag ik me dan af...
Daar is deels de allergrootste piek er denk ik al wel weer van af (bladel (een school is daar tijdelijk gesloten), reusel). Ik vond op basis van de data van gisteren vooral Oost Nederland (tukkerland) vrij opvallend.
(overigens in de relatieve cijfers, in de absolute cijfers valt het op zich wel mee omdat een aardig deel van die gebieden veel minder dichtbevolkt is in vergelijking met de randstad).

[ Voor 13% gewijzigd door gekkie op 26-10-2020 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
gekkie schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:23:
[...]

Daar is deels de allergrootste piek er denk ik al wel weer van af (bladel (een school is daar tijdelijk gesloten), reusel). Ik vond op basis van de data van gisteren vooral Oost Nederland (tukkerland) vrij opvallend.
Lees even opnieuw, het is vandaag juist weer stuk hoger in Brabant. Vrijwel overal. Ook noord Limburg heeft wat pieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:52
Als we naar 7-daagse gemiddeldes kijken dan is deze voor het eerst sinds 13 oktober weer gestegen helaas:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJp7ZWF5G8r1YuNgSilVlGNdmH4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gx9ZV7P6woKSJsxiHV7K6w7Y.jpg?f=user_large

Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

De Nelis schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:18:
[...]

Klopt ook, maar het advies is nog steeds ga alleen de straat op als het noodzakelijk is. Het is alleen van de zotte om er over te klagen als je er zelf ook aan mee doet, hoe goed je het verder ook doet met het houden aan de overige maatregelen.
Inderdaad, ikzelf houd me er prima aan, ben nu al ruim 1 week thuis en schep 1x per dag voor 30 minuten even wat lucht. 1x per week in de avonduren doe ik dan boodschappen, dan is het ook een stuk rustiger. Zolang men niet weer gaat hamsteren niks aan de hand.

Ik denk voornamelijk dat mensen nu nog de kans willen pakken om er toch even op uit te gaan voordat dit niet meer kan. Toch nog even winkelen (soort coping mechanisme). Toch nog even die museum pakken. Toch nog even een andere stad bezoeken. Dat is ook menselijk.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Plenkske schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:25:
[...]

Lees even opnieuw, het is vandaag juist weer stuk hoger in Brabant. Vrijwel overal. Ook noord Limburg heeft wat pieken.
Ik zie op het coronadashboard alleen nog maar de data van 25 oktober ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
gekkie schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:26:
[...]

Ik zie op het coronadashboard alleen nog maar de data van 25 oktober ?
Ja die site is vaak wat langzamer.
Kijk even hier: https://bddataplan.nl/corona/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:34
Plenkske schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:21:
vast.. als ik de dagelijkse meldingen per GGD opsplits, dan krijg je echt weirde grafieken bij sommige GGD's de afgelopen 10 dagen... er gaan dus nog wel een achterstanden doorgegeven worden de komende tijd (gok ik)... Zie bijvoorbeeld GGD regio Twente... 8)7

Wel irritant dat je zelfs uit de 'harde' cijfers zo ongeveer geen conclusies meer kunt trekken zonder 10 slagen om de arm...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RrWb5l48kZ9ScEiTec_mpc2Qqas=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/KWwxOVkqXcYIBmFVClnn3SQT.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Plenkske schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:27:
[...]
Ja die site is vaak wat langzamer.
Kijk even hier: https://bddataplan.nl/corona/
Ik wacht nog wel even .. de relatieve cijfers per 100000 inwoners op een kaartje kan ik daar zou gauw niet vinden.

Maar Eindhoven heeft vandaag een flinke correctie naar boven gehad zo te zien.
Lijkt ook niet echt een zeldzaamheid als ik de historie zo zie, het komt vaker voor dat er een of twee dagen zijn met een veel lagere score, gevolgd door een dag met een veel hogere score.

Overigens vind ik Eindhoven sowieso tot nu toe wel apart, het heeft tot nu toe vrij aanzienlijke uitbraken in de buurt gehad (noordoosten en recent dan zuidwesten). Maar het aantal besmettingen is altijd relatief constant in de middenmoot geweest, in tegenstelling tot bijvb tilburg en breda.

[ Voor 47% gewijzigd door gekkie op 26-10-2020 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:38
breew schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:02:

[...]

nee, dat is de andere dataset.. deze heeft een datum die bestaat uit:
Date_statistics: Datum voor statistiek; eerste ziektedag, indien niet bekend, datum lab positief, indien niet bekend, melddatum aan GGD (formaat: jjjj-mm-dd)

bron: https://data.overheid.nl/...ieken-per-casus-landelijk

Het gaat dus niet om het aantal meldingen die op een dag worden gedaan, maar van elke melding wordt de datum aangepast verwerkt..
Ja dat is juist het probleem.

Voorbeeldje waarbij je begint met 0 besmettingen

$dag[0] = 0

Na dag 1:
$dag[0] = 0;
$dag[1] = 2;

Melding: 2 besmettingen

Na dag 2:
$dag[0] = 0;
$dag[1] = 5;
$dag[2] = 2;

Melding: 5 besmettingen

Na dag 3:
$dag[0] = 0;
$dag[1] = 10;
$dag[2] = 10;
$dag[3] = 9;

Melding: 22 besmettingen

(2+5+22 = 29 besmettingen wat overeen komt met het totaal van dag 3)

Je kan er nu vanuit gaan dat je omlaag gaat als je op dag 3 naar de laatste kijkt, maar waarschijnlijker is dat er nog een berg aangevuld worden.

[ Voor 3% gewijzigd door BarôZZa op 26-10-2020 15:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• breew
gekkie schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:34:
[...]

Ik wacht nog wel even .. de relatieve cijfers per 100000 inwoners op een kaartje kan ik daar zou gauw niet vinden.
zelf kaartjes maken is leuker :)

data afgelopen 7 dagen
https://rpubs.com/wimpel/681771

data afgelopen dag
https://rpubs.com/wimpel/681776
BarôZZa schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:37:
[...]

Ja dat is juist het probleem.

Voorbeeldje waarbij je begint met 0 besmettingen

$dag[0] = 0

Na dag 1:
$dag[0] = 0;
$dag[1] = 2;

Melding: 2 besmettingen

Na dag 2:
$dag[0] = 0;
$dag[1] = 5;
$dag[2] = 2;

Melding: 5 besmettingen

Na dag 3:
$dag[0] = 0;
$dag[1] = 10;
$dag[2] = 10;
$dag[3] = 9;

Melding: 22 besmettingen

(2+5+22 = 29 besmettingen wat overeen komt met het totaal van dag 3)

Je kan er nu vanuit gaan dat je omlaag gaat als je op dag 3 naar de laatste kijkt, maar waarschijnlijker is dat er nog een berg aangevuld worden.
ja, maar dat is juist ondervangen in 'mijn' data door alleen de meest recente data te plotten (dus de 10-10-9 set), en dan de laatste 14 dagen rood te arceren als 'onzeker'. Dat is het issue dat jij aanhaalt toch getackled?

[ Voor 54% gewijzigd door breew op 26-10-2020 15:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
blissard schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:22:
[...]

oneindig niet, maar gigantisch komt wel aardig in de richting.
Verkijk je daar niet op. Duitsland heeft namelijk wel redelijk wat IC bedden, ook in beschikbare zin zeker meer dan Nederland. Maar voor wat betreft de aantallen moeten we niet vergeten dat Duitsland circa 5x zo groot is als Nederland, Duitsland doorgaans een grote leegstand van de IC capaciteit heeft en de personele bezetting dan ook gericht is op die grote leegstand. Duitsland kan dan ook zeker niet eindeloos COVID-19 patiënten vanuit de rest van Europa binnen halen zonder op een gegeven moment zelf in de problemen te komen.

Daarnaast moet je je niet verkijken op de logistiek van dit soort patiënten transport. Het is niet dat we eindeloze hoeveelheden ambulance bussen hebben. En op en neer naar Duitsland is nu redelijk beperkt over de grens. Dat grensdeel met België en Nederland is relatief klein, dat ligt dan natuurlijk zo vol. En als het hier echt uit de klauwen loopt, dan zet een langzame bus ook niet veel zoden meer aan de dijk.

Echt veel COVID-19 vliegtuigen of treinen om grotere aantallen in één keer te verplaatsen hebben we niet. Dus voor een scenario zoals in Luik waar de problemen echt rap oplopen, wordt Duitsland toch al een stuk lastiger als backup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Bensimpel schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:26:
[...]

Inderdaad, ikzelf houd me er prima aan, ben nu al ruim 1 week thuis en schep 1x per dag voor 30 minuten even wat lucht. 1x per week in de avonduren doe ik dan boodschappen, dan is het ook een stuk rustiger. Zolang men niet weer gaat hamsteren niks aan de hand.

Ik denk voornamelijk dat mensen nu nog de kans willen pakken om er toch even op uit te gaan voordat dit niet meer kan. Toch nog even winkelen (soort coping mechanisme). Toch nog even die museum pakken. Toch nog even een andere stad bezoeken. Dat is ook menselijk.
Klopt het is zeker menselijk. Ik heb geen keus dan m'n boodschappen in de avond te halen. Ik ben er zo een die de dag zelf besluit wat te gaan doen voor het avondeten dat maakt het wat lastiger, anders liet ik alle boodschappen bezorgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:55

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De Nelis schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:41:
[...]

Ik ben er zo een die de dag zelf besluit wat te gaan doen voor het avondeten dat maakt het wat lastiger, anders liet ik alle boodschappen bezorgen.
Das op zich ook niet echt een goed argument hé... :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:52
MikeyMan schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:47:
[...]

Ik ben er zo een die van feestjes houdt, dus die illegale feestjes zijn prima voor mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
[...]

Ik kan dat advies van "thuis blijven tenzij noodzakelijk" niet vinden op de coronasite van de Rijksoverheid, maar misschien lees ik eroverheen. Wel zie ik: "zoveel mogelijk thuis werken" en "blijf huis bij klachten". Er staan op de site zelfs tips hoe je leuke uitstapjes in de herfstvakantie kan maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

MikeyMan schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:47:
[...]

Dat klopt, daarom bestel ik uiteindelijk 9 van de 10 keer ook maar m'n maaltijd :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

prijk schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:49:
[...]

Ik kan dat advies van "thuis blijven tenzij noodzakelijk" niet vinden op de coronasite van de Rijksoverheid, maar misschien lees ik eroverheen. Wel zie ik: "zoveel mogelijk thuis werken" en "blijf huis bij klachten". Er staan op de site zelfs tips hoe je leuke uitstapjes in de herfstvakantie kan maken.
Staat er ook niet op maar Rutte spreekt het sinds dag 1 iedere persco weer uit. "Ga alleen wanneer het noodzakelijk is de deur uit" weet je nog wel?

[ Voor 6% gewijzigd door De Nelis op 26-10-2020 15:54 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
In Zoetermeer weer een illegaal feest opgerold. Enkele 100en "mensen" aan het feesten.

En wat doet de politie? De namen opschrijven van de organisatoren en verder niets...... Ja mensen, zo heeft iedereen wel schijt aan de regels. Toch geen enkel gevolg.

Echt, al dat gejank om een lockdown, maar dit soort shit nog steeds niet op orde hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Leon Zwiers schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:50:
In Zoetermeer weer een illegaal feest opgerold. Enkele 100en "mensen" aan het feesten.

En wat doet de politie? De namen opschrijven van de organisatoren en verder niets...... Ja mensen, zo heeft iedereen wel schijt aan de regels. Toch geen enkel gevolg.

Echt, al dat gejank om een lockdown, maar dit soort shit nog steeds niet op orde hebben....
Weten we in elk geval bij welke personen we de economische schade kunnen declareren.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
breew schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:40:
[...]

zelf kaartjes maken is leuker :)

data afgelopen 7 dagen
https://rpubs.com/wimpel/681771

data afgelopen dag
https://rpubs.com/wimpel/681776
Hmm van daaruit is het in het zuid-westen van brabant-zuidoost nog niet over, Bladel doet het beter maar de buren Reusel en Eersel niet echt. En Geldrop in op komst. Tevens bij de ziekhuis opnames een stijging rond Heeze, waar +/- een week geleden de relatieve besmettingen wat opgelopen waren.

Nouja ben benieuwd de komende 2 dagen, of het weer een correctie piekje was of daar allemaal door zet.
ja, maar dat is juist ondervangen in 'mijn' data door alleen de meest recente data te plotten (dus de 10-10-9 set), en dan de laatste 14 dagen rood te arceren als 'onzeker'. Dat is het issue dat jij aanhaalt toch getackled?
Het enige wat je weet over dat rode stuk is dat dat hem niet zo gaat worden.
Dat zal iedere dag steeds een stukje naar rechts geschoven worden en zou je eigenlijk net zo goed weg kunnen laten wat mij betreft,

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Ankona schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:51:
[...]

Weten we in elk geval bij welke personen we de economische schade kunnen declareren.
Neuuhhhh, niet bij de feestende jongeren!!!! Want die zijn immers al zo zwaar getroffen..... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:57
Bensimpel schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:16:
[...]

Op zich zouden musea een maximaal aantal bezoekers tegelijkertijd moeten hebben. Het zou beter zijn als supermarkten daar ook weer op zouden toezien. In maart/april moesten mensen nog wel eens buiten in de rij wachten, maar om de een of andere reden doen we dat niet meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Was een bedrijfspand... Deurtjes dicht en twee weken verplichte quarantaine zal ze leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
gekkie schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:51:
[...]

Het enige wat je weet over dat rode stuk is dat dat hem niet zo gaat worden.
Dat zal iedere dag steeds een stukje naar rechts geschoven worden en zou je eigenlijk net zo goed weg kunnen laten wat mij betreft,
Snap ik.. toch ben ik altijd voorzichtig met data weglaten. Het is er nu eenmaal, dus daar moeten we het mee doen. Bovendien geeft het zo wel aan dat we ons niet blind moeten staren op dagkoersen.
de *paniek, >10.000 positief getest*-trein krijgt zo wel een iets ander beeld...

blijft gewoon %^&@# annoying dat de GGD's landelijk geen betrouwbare data kunnen leveren binnen 48-72
uur..
Maar goed.. mijn cijfertjes zijn gemaakt uit data-nerderigheid interesse, en zij (de GGD's) hebben vast iets beters te doen (hoop ik dan maar) O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
De Nelis schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:50:
[...]

Staat er ook niet op maar Rutte spreekt het sinds dag 1 iedere persco weer uit. "Ga alleen wanneer het noodzakelijk is de deur uit" weet je nog wel?
Ah. Vandaar de adviezen om in de herfstvakantie een bioscoop of zwembad te bezoeken 8)7

Volgens mij geld dat je 's ochtends naar de Efteling mag, 's middags 3 personen op visite en 's avonds een filmpje mag pakken. En dat dan dag op dag met elke dag wat anders. Of hetzelfde. Om maar eens wat te noemen.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Deathchant op 26-10-2020 16:16 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
[...]

Op zijn laatste persconferentie heeft hij dat niet gezegd, volgens het transcript van zijn toespraak. Tijdens de lockdown van maart-juni uiteraard wel, maar dat is nu juist een belangrijk verschil met de huidige maatregelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ankona schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:51:
En hoe stel je voor die te berekenen? Het is weinig reëel.

Er zullen overigens veel meer feestjes zijn dan waar we van lezen. Voor elke feestje dat opgerold wordt zullen er een aantal zijn die onopgemerkt verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
CMD-Snake schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:58:
[...]

En hoe stel je voor die te berekenen? Het is weinig reëel.

Er zullen overigens veel meer feestjes zijn dan waar we van lezen. Voor elke feestje dat opgerold wordt zullen er een aantal zijn die onopgemerkt verlopen.
Er zit natuurlijk een stuk sarcasme in mijn opmerking.

Maar ik zou het niet verkeerd vinden als alle deelnemers aan zo'n feestje verplicht 1000 euro in een herstelfonds zouden moeten storten. (De organisatoren nog een beetje meer)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie

Ho ho ho, als het iemand is die redelijk lijkt te zijn en er uit ziet als iemand die netjes z'n ID bewijs op zak heeft en een matige overtreding lijkt te begaan ... dan is handhaven prima mogelijk.

Misschien moet (de leiding van) de handhaving eens eens op bezoek in de zorg ipv naar de moskee.
Eens vragen of een chirurg ook met een botte kaasschaaf wat gaat staan te prutsen of toch een scherpe scalpel gebruikt. De al gedurende jaren ontstane combi van geen capaciteit, kennelijk te weinig kunde in de omgang met grote groepen en gebrekkige aansturing van de agent in het veld en uiteraard het gebrek aan respect.
Al las ik van de week ergens dat het laten gaan van iedereen prima was, want zo zouden ze juist respect houden ?!? Argghh het is prima dat ze je vriend willen zijn als daar aanleiding toe is, maar waar is de wederhelft daarvan ?

Maar goed zou het ondertussen ook al niet typisch Nederlands zijn dat we zeuren om en bezig gaan met nieuwe regelingen zonder de oude te handhaven en het functioneren er dan van te toetsen ?

[ Voor 6% gewijzigd door gekkie op 26-10-2020 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Deathchant schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:58:
Ik heb een artikel gelezen over de hoe neoliberaal beleid het begrip herd-immunity met opzet verkeerd interpreteert.
...
Erg interessant leesvoer: https://truthout.org/arti...t-is-neoliberal-violence/
Wat heeft dit met Nederland te maken? :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

De Nelis schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:41:
[...]

Klopt het is zeker menselijk. Ik heb geen keus dan m'n boodschappen in de avond te halen. Ik ben er zo een die de dag zelf besluit wat te gaan doen voor het avondeten dat maakt het wat lastiger, anders liet ik alle boodschappen bezorgen.
Dat is toch ook een keuze om niet te plannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
[...]

Na die vent 2 keer op tv gezien te hebben had ik er wel genoeg van, ik hou me aan de regels die er op de rijksoverheid.nl staan.

Rutte wist niet eens dat ie een mondkapje (zo'n blauw ding wat ie uit zijn jaszak haalde) maar 1 keer mocht gebruiken. Ik lees liever informatie van mensen die het ''weten'' (RIVM) ipv iemand die een boodschapje op tv moeten overbrengen.

https://www.rijksoverheid...len-tegen-het-coronavirus

[ Voor 11% gewijzigd door Ernemmer op 26-10-2020 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@gekkie het is echt niks meer en niks minder dan dat het gewoon verschrikkelijk veel mankracht kost. 300 man beboeten lijkt leuk, maar half uurtje p.p. ben je wel bezig. Dat zijn vier agenten die een week uit de lucht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
breew schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:55:
Snap ik.. toch ben ik altijd voorzichtig met data weglaten. Het is er nu eenmaal, dus daar moeten we het mee doen. Bovendien geeft het zo wel aan dat we ons niet blind moeten staren op dagkoersen.
de *paniek, >10.000 positief getest*-trein krijgt zo wel een iets ander beeld...
Nouja behalve dat iedere dag die er komt, die sterk dalende lijn steeds verder naar rechts wordt geschoven.
Kortom er lijkt iets te staan wat nooit gehaald zou gaan worden.
Wat je in mijn optiek dan beter zou kunnen proberen te doen is een stacked grafiek, waarin het aandeel staat met op welke dag het gemeld is tenopzichte van die dag (zoals elders ook wel te zien is).
Dus base stack is gemeld op de dag erna (op de dag zelf gebeurd niet bij mijn weten), volgende zijn de correcties van de dag later etc. Dan kun je gelijk het verloop en de mate van invloed van de correcties zien.
Dan kun je dus ook een grove inschatting maken van wat er aan het rechter/rode deel van de grafiek nog allemaal mist. In jouw plot is er niet eens aanleiding om er aan te denken dat er wellicht iets mist (als very casual observer).
blijft gewoon %^&@# annoying dat de GGD's landelijk geen betrouwbare data kunnen leveren binnen 48-72
uur..
Maar goed.. mijn cijfertjes zijn gemaakt uit data-nerderigheid interesse, en zij (de GGD's) hebben vast iets beters te doen (hoop ik dan maar) O-)
Aan de andere kant is hun primaire taak om data te vergaren die betrouwbaar genoeg is voor hun zelf.
Niet zo zeer voor de bevrediging van ons amateur-statistici.
Overigens vraag ik me wel af of de cijfertjes verzamelen nog steeds door personeel van ziekenhuizen gebeurd die wellicht een nuttigere taak zouden kunnen uitvoeren (en dat soms dus ook doen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Ankona schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:02:
Maar ik zou het niet verkeerd vinden als alle deelnemers aan zo'n feestje verplicht 1000 euro in een herstelfonds zouden moeten storten. (De organisatoren nog een beetje meer)
Dan krijg je dezelfde logistiek dus als wanneer je iedereen op het feest een coronaboete wil geven. Daar kiest de politie nu ook niet voor, ze gaan alleen achter de organisatie aan. Bij grote feestjes laten ze de feestgangers ongemoeid.
gekkie schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:02:
Misschien moet (de leiding van) de handhaving eens eens op bezoek in de zorg ipv naar de moskee.
Eens vragen of een chirurg ook met een botte kaasschaaf wat gaat staan te prutsen of toch een scherpe scalpel gebruikt. De al gedurende jaren ontstane combi van geen capaciteit, kennelijk te weinig kunde in de omgang met grote groepen en gebrekkige aansturing van de agent in het veld en uiteraard het gebrek aan respect.
De opmerking van naar de zorg gaan in plaats van de moskee heeft denk ik meer toelichting nodig.

Het op de bon slingeren van 300 feestgangers is een behoorlijke logistieke uitdaging. Iedereen netjes in de rij laten staan en een paar agenten die identiteitsbewijzen controleren en processen verbaal uitschrijven. Dan zijn ze heel wat uurtjes zoet als iedereen al meewerkt. Dat laatste gebeurt echt niet. Als ze eenmaal klaar zijn moeten de agenten al die uitgeschreven processen verbaal allemaal verwerken op het bureau. Nog wat uurtjes werk dus. Zo blijft er geen politie capaciteit meer over voor andere zaken. Uiteindelijk wordt er een inschatting gemaakt op zo'n moment. Als het echt ongelukkig loopt keert de groep zich tegen de politie, in Alblasserdam gebeurde zoiets afgelopen weekend. De feestgangers gingen vechten en de politie won ter nauwer nood.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
MikeyMan schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:11:
@gekkie het is echt niks meer en niks minder dan dat het gewoon verschrikkelijk veel mankracht kost. 300 man beboeten lijkt leuk, maar half uurtje p.p. ben je wel bezig. Dat zijn vier agenten die een week uit de lucht zijn.
Allemaal je id inleveren en morgenmiddag als de boel ingevoerd is mag je het op hem politiebureau weer ophalen.

Wie geen id bij zich heeft krijgt een speciale behandeling maar dat zal een minderheid zijn.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Deathchant op 26-10-2020 16:16 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:14:
[...]

Allemaal je id inleveren en morgenmiddag als de boel ingevoerd is mag je het op hem politiebureau weer ophalen.

Wie geen id bij zich heeft krijgt een speciale behandeling maar dat zal een minderheid zijn.
ID innemen mag natuurlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ankona schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:14:
[...]

Ja en dan is het in een minuut per stuk gedaan? Het kost hoe dan ook gewoon tijd om het accuraat te doen. Weet niet of je de systemen weleens gezien hebt waar ze mee werken. Je wordt er haast nostalgisch van.

En dan loop je ook nog het risico dat de helft van de feestgangers in beroep gaat om welke reden dan ook... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Ernemmer schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:15:
[...]

ID innemen mag natuurlijk nooit.
Zal idd wat complex liggen.

Die dingen hebben ook een chip. Scanner meenemen en piep, standaard pv opgemaakt. Hoeft ook niet heel ingewikkeld te zijn.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
MikeyMan schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:16:
[...]

Ja en dan is het in een minuut per stuk gedaan? Het kost hoe dan ook gewoon tijd om het accuraat te doen. Weet niet of je de systemen weleens gezien hebt waar ze mee werken. Je wordt er haast nostalgisch van.

En dan loop je ook nog het risico dat de helft van de feestgangers in beroep gaat om welke reden dan ook... :X
Nouja, ze kunnen best in beroep gaan. Maar ze zijn allemaal aantoonbaar op een illegaal feest geweest. Denk dat al die beroepen keihard worden afgeschoten.

Is wel anders dan lui die op afstand op een parkbankje een broodje eten en door een over ijverige BOA worden genaaid met 2 x 400 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Yucon schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:03:
Nu doe ik m'n best niet te snel over anderen te oordelen, maar vind je dit zelf nu ook niet een behoorlijk lullige reden om een extra keer voor naar de winkel te gaan :?
groggy schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:04:
Ik kan mij jouwfrustratie voorstellen. Maar heo noodzakenlijk was jouw bezoek aan de supermarkt? Sorry dat ik het zeg maar types zoals jij maken het druk. jij gaat naar de supermarkt om lege flesjes in te leveren en een plantje te halen, wat je klaarblijkelijk ook niet noodzakenlijk nodig hebt...
Hoewel ik het eens ben qua oordeel over de noodzakelijkheid, onze overheid heeft nog steeds niet het advies gegeven om zoveel mogelijk thuis te blijven.
Ja je moet thuis werken en afstand houden, drukte vermijden en je café is dicht. Maar winkelen, op vakantie, lekker het bos in, alles is prima.

Ik vind het in die zin sowieso lastig om mensen te veroordelen qua gedrag, tenzij je zelf een hogere moraal hanteert dan waar om gevraagd wordt. Zelf heb ik daar soms wel moeite mee. Dat ik twijfel of ik bepaalde dingen nog wel moet doen gezien de situatie, terwijl het volgens de regels geen enkel probleem zou moeten zijn.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:17:
[...]

Zal idd wat complex liggen.

Die dingen hebben ook een chip. Scanner meenemen en piep, standaard pv opgemaakt. Hoeft ook niet heel ingewikkeld te zijn.
Ik denk dat er meer bereikt wordt als die tijd ingezet wordt op andere plekken, dan voor het beboeten van jongeren (die daarna weer in beroep gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

In het wereldwijd topic zou dit artikel wel passen, alleen het is wel heel erg gericht op de VS en het (mis)management van corona onder Trump.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Leon Zwiers schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:18:
[...]

Nouja, ze kunnen best in beroep gaan. Maar ze zijn allemaal aantoonbaar op een illegaal feest geweest. Denk dat al die beroepen keihard worden afgeschoten.

Is wel anders dan lui die op afstand op een parkbankje een broodje eten en door een over ijverige BOA worden genaaid met 2 x 400 euro.
Klopt wel, maar die protesten moet het OM weer mee aan de slag. Zeker als er fouten gemaakt zijn omdat er 300 in een paar dagen doorheen gejast moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Dat is een probleem dat klopt.
Echter aan de andere kant, grijp je in het begin als het nog niet helemaal uit de klauwen is gelopen een aantal keer keihard in, dan heb je daarna weer wat lucht. We hebben al feestjes gehad van 20-50 man van studenten, bruiloftsfeestjes van de range 50-200, en nu zijn we dus met een mannetje of 300.

Het is misschien nog niet exponentieel, maar je zou kunnen zeggen net als met het virus, misschien was een aantal keer goed ingrijpen beter geweest. En eigenlijk was dat wat mij betreft ook pre-corona al wel eens nodig geweest. Want het is toch wel algemeen bekend dat de politie weinig kan en doet als de groepsgrootte boven de 100 komt. Veel verder dan een waterkanon en wat verjaren zijn we de laatste decennia toch al niet gekomen. Ook niet als er met vuurwerk een halve burgeroorlog wordt uitgevochten in steden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

CMD-Snake schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:14:
Het is en blijft een advies. Ik doe nog steeds al mijn boodschappen zonder. Ik zie ook geen reden daarin om nu niet naar de winkel te gaan als het nodig is.
Zonder masker bedoel je? Ik snap dat niet zo goed. Ongeacht of je er in geloof of niet, wat boeit dat kleine beetje moeite nou?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:54:
[...]

Was een bedrijfspand... Deurtjes dicht en twee weken verplichte quarantaine zal ze leren.
Dichtlassen, zo af en toe wat bijvoeren en gewoon 2 weken door laten feesten...
Dat zal ze leren hehehe ;)
Ik verwacht dat er een flinke wachtlijst gaat ontstaan waar men zich kan aanmelden voor die 2 weken indoor feestvakantie :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:54
Gonadan schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:20:
[...]

Zonder masker bedoel je? Ik snap dat niet zo goed. Ongeacht of je er in geloof of niet, wat boeit dat kleine beetje moeite nou?
Note: mij maakt het niks uit en ik draag een masker.

Maar er zijn veel mensen die (of het waar is of niet laat ik in het midden) die geloven dat een masker juist avenrechts werkt. En er wordt dan te weinig afstand gehouden en je raakt juist eerder besmet omdat je de masker niet (goed) kan op en afdoen.
Dus het is zeker niet zo "baat het niet, dan schaat het niet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

psychodude schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:41:
Echt veel COVID-19 vliegtuigen of treinen om grotere aantallen in één keer te verplaatsen hebben we niet. Dus voor een scenario zoals in Luik waar de problemen echt rap oplopen, wordt Duitsland toch al een stuk lastiger als backup.
Grappig, ik begreep juist vandaag van het LCPS dat vervoer juist niet het probleem is. Daar hebben we zat mogelijkheden voor.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

TrailBlazer schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:09:
[...]

Dat is toch ook een keuze om niet te plannen.
Klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
MikeyMan schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:19:
[...]

Klopt wel, maar die protesten moet het OM weer mee aan de slag. Zeker als er fouten gemaakt zijn omdat er 300 in een paar dagen doorheen gejast moeten worden.
Tja, als ze nu een paar van die feesten die moeite erin steken zullen er genoeg lui zich wel een aantal keer achter de oren krabben voordat ze die feesten afgaan. Nu is er gewoon 0.0 gevolg als je daar bent. Dat ontmoedigt nu niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Gonadan schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:24:
[...]

Grappig, ik begreep juist vandaag van het LCPS dat vervoer juist niet het probleem is. Daar hebben we zat mogelijkheden voor.
Op onze lokale schaal ja. Maar een ritje 2000km verderop als we gezamenlijk met België Duitsland van west naar oost vol gaan leggen wordt een ander verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ryur schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:23:
[...]

Note: mij maakt het niks uit en ik draag een masker.

Maar er zijn veel mensen die (of het waar is of niet laat ik in het midden) die geloven dat een masker juist avenrechts werkt. En er wordt dan te weinig afstand gehouden en je raakt juist eerder besmet omdat je de masker niet (goed) kan op en afdoen.
Dus het is zeker niet zo "baat het niet, dan schaat het niet".
Die excuses heb ik gehoord inderdaad en zijn niet meer dan dat. Hoe je je masker hanteert heb je zelf in de hand, dus dat kan je gewoon goed doen.
Het afstand houden van andere mensen ligt eerder aan het feit of zij een masker dragen dan of jij hem draagt. Buiten het feit dat velen ook zonder masker de afstand al niet houden dus dat is niet nieuw.

Ik heb ook sterke twijfels of het nu echt veel gaat bijdragen, maar zie geen reden om dwars te gaan doen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:25:
[...]

Tja, als ze nu een paar van die feesten die moeite erin steken zullen er genoeg lui zich wel een aantal keer achter de oren krabben voordat ze die feesten afgaan. Nu is er gewoon 0.0 gevolg als je daar bent. Dat ontmoedigt nu niet echt.
Gewoon de organisatoren heel hard (openbaar) aanpakken schrikt ook af om een volgend feest te organiseren. Veel minder werk en zelfde effect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Ernemmer schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:19:
[...]

Ik denk dat er meer bereikt wordt als die tijd ingezet wordt op andere plekken, dan voor het beboeten van jongeren (die daarna weer in beroep gaan)
Die jongeren weten dus ook dat ze er met een foei vanaf komen (en een boete van 95 euro is een ingecalculeerd risico - soort toegangskaartje voor het feest)

Dat gaat hem dan dus ook niet worden. Kun je net zo goed het feestje zijn gang laten gaan en elders snelheidsboetes uitdelen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Gonadan schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:18:
[...]

[...]

Hoewel ik het eens ben qua oordeel over de noodzakelijkheid, onze overheid heeft nog steeds niet het advies gegeven om zoveel mogelijk thuis te blijven.
Nee de overheid hoopt nog steeds dat men zijn gezonde verstand gebruikt. De meeste doen dit nog wel natuurlijk, maar steeds meer niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Ernemmer schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:27:
[...]

Gewoon de organisatoren heel hard (openbaar) aanpakken schrikt ook af om een volgend feest te organiseren. Veel minder werk en zelfde effect.
Van mij mogen ze ook wel die lui allemaal registreren en de baas een briefje in de bus dat zijn medewerker daar was. Ziek aan covid erna? Geen salaris. Zelfde idee als medewerkers die moedwillig naar oranje / rode gebieden op vakantie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
gekkie schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:19:
[...]

Dat is een probleem dat klopt.
Echter aan de andere kant, grijp je in het begin als het nog niet helemaal uit de klauwen is gelopen een aantal keer keihard in, dan heb je daarna weer wat lucht. We hebben al feestjes gehad van 20-50 man van studenten, bruiloftsfeestjes van de range 50-200, en nu zijn we dus met een mannetje of 300.

Het is misschien nog niet exponentieel, maar je zou kunnen zeggen net als met het virus, misschien was een aantal keer goed ingrijpen beter geweest. En eigenlijk was dat wat mij betreft ook pre-corona al wel eens nodig geweest. Want het is toch wel algemeen bekend dat de politie weinig kan en doet als de groepsgrootte boven de 100 komt. Veel verder dan een waterkanon en wat verjaren zijn we de laatste decennia toch al niet gekomen. Ook niet als er met vuurwerk een halve burgeroorlog wordt uitgevochten in steden.
Ik heb niet de indruk dat het in landen waar de politie wel keihard ingrijpt (opmerkelijk genoeg meestal dictatoriale schurkenstaten) zoveel beter gaat dan hier te lande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

psychodude schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:27:
Op onze lokale schaal ja. Maar een ritje 2000km verderop als we gezamenlijk met België Duitsland van west naar oost vol gaan leggen wordt een ander verhaal.
Heb het even teruggehaald en het is inderdaad een benadrukking dat het 'nu' niet een probleem is. Wel een beetje een trend in NL hè? Zolang het geen probleem is bestaat de mogelijkheid van een probleem niet. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:28:
[...]

Die jongeren weten dus ook dat ze er met een foei vanaf komen (en een boete van 95 euro is een ingecalculeerd risico - soort toegangskaartje voor het feest)

Dat gaat hem dan dus ook niet worden. Kun je net zo goed het feestje zijn gang laten gaan en elders snelheidsboetes uitdelen.
Laseren op de snelweg levert inderdaad meer op per agent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Leon Zwiers schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:29:
[...]

Van mij mogen ze ook wel die lui allemaal registreren en de baas een briefje in de bus dat zijn medewerker daar was. Ziek aan covid erna? Geen salaris. Zelfde idee als medewerkers die moedwillig naar oranje / rode gebieden op vakantie gaan.
De vakantie naar oranje landen vind ik dan wel weer wat dubieus voor, alles buiten de EU is automatisch oranje gemaakt, zelfs als daar de kans op corona vele malen kleiner is.
https://www.nederlandwere...zeeland/reizen/reisadvies etc :)

Dan vind ik het groepsfeesten in NL onder een viaduct veel schadelijker idd.

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 26-10-2020 16:33 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

De Nelis schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:29:
Nee de overheid hoopt nog steeds dat men zijn gezonde verstand gebruikt. De meeste doen dit nog wel natuurlijk, maar steeds meer niet.
Wat noem je gezond verstand in dit geval? Want als dat neerkomt op alleen voor het strikt noodzakelijke naar buiten dan gebruikt bijna niemand zijn gezond verstand.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

[...]

Als jij ook niet beseft dat het verstandig is om voor meer dan twee dagen eten in huis te halen doe je dat zelf ook niet. Ik vergeet ook wel eens wat maar iedere dag echt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Gonadan schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:32:
[...]

Wat noem je gezond verstand in dit geval? Want als dat neerkomt op alleen voor het strikt noodzakelijke naar buiten dan gebruikt bijna niemand zijn gezond verstand.
Dat dus, maar dat doet inderdaad niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

YakuzA schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:31:
De vakantie naar oranje landen vind ik dan wel weer wat dubieus voor, alles buiten de EU is automatisch oranje gemaakt, zelfs als daar de kans op corona vele malen kleiner is.
https://www.nederlandwere...zeeland/reizen/reisadvies etc :)

Dan vind ik het groepsfeesten in NL onder een viaduct veel schadelijker idd.
Het is het reizen wat schadelijk is, niet het verblijf op de bestemming. Prima als je dat in de auto doet, maar nu voor de lol het vliegtuig pakken kan ik écht met m'n verstand niet bij.

Hoe zit het nu eigenlijk echt met de besmettingen in de open lucht? De één zegt dat het amper mogelijk is, de ander wil buiten ook masker en meters afstand.
Ik ben wel benieuwd, zijn die feesten echt zo risicovol of is het meer frustratie en ergernis over het feit dat men dat gewoon flikt? (die deel ik namelijk :P )

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

TrailBlazer schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:34:
[...]

Als jij ook niet beseft dat het verstandig is om voor meer dan twee dagen eten in huis te halen doe je dat zelf ook niet. Ik vergeet ook wel eens wat maar iedere dag echt niet.
Ik besef dat zeker wel en het meeste heb ik ook wel in huis. Maar aard van het beestje, zoals bij de rest van Nederland, dus ben nog aan het aanpassen. Koop de laatste 2 weken steeds meer vooruit. En zoals ik al zei, 9 van de 10 keer komt erop neer dat ik eten bestel.

[ Voor 4% gewijzigd door De Nelis op 26-10-2020 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
MikeyMan schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:16:
Moeten ze ook nog werken voor dat geld. :+ Net als met verkeersboetes, principieel in beroep gaan. Zo makkelijk krijgen ze die paar tientjes niet. >:)
Ankona schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:17:
Zo werkt dat niet. Rijbewijzen hebben geen chip bijvoorbeeld. Paspoorten wel, ik weet niet zeker of identiteitskaarten een chip hebben tegenwoordig. Ik heb in elk geval mijn paspoort nooit bij mij op straat, alleen mijn rijbewijs.

Plus ze moeten een scanstraat à la Schiphol eventjes opbouwen en nog steeds moet iedereen braaf mee willen werken.
Correct.
Ik snap dat niet zo goed. Ongeacht of je er in geloof of niet, wat boeit dat kleine beetje moeite nou?
Zo kan ik natuurlijk een hoop doen of ik er in geloof of niet. Het "Doe nu maar" argument is niet genoeg. De bijdrage van die mondkapjes is zo klein dat ik het risico wel neem. De resultaten in Spanje, Duitsland en Italië met hun mondkapjes zijn nou niet echt overtuigend bewijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

De Nelis schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:36:
Ik besef dat zeker wel en het meeste heb ik ook wel in huis. Maar aard van het beestje, zoals bij de rest van Nederland, dus ben nog aan het aanpassen. En zoals ik al zei, 9 van de 10 keer komt erop neer dat ik eten bestel.
En vanwege de aard van het beestje snap ik er echt helemaal niets van dat de adviezen wat strenger zijn qua voor de lol de straat op gaan of winkelen.
CMD-Snake schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:36:
Zo kan ik natuurlijk een hoop doen of ik er in geloof of niet. Het "Doe nu maar" argument is niet genoeg. De bijdrage van die mondkapjes is zo klein dat ik het risico wel neem. De resultaten in Spanje, Duitsland en Italië met hun mondkapjes zijn nou niet echt overtuigend bewijs.
Ik snap het niet, wat is het nut? Waarom moet je überhaupt bewijs hebben? Wat win je daarmee? Of wil je er in beginsel niet mee lopen en zullen alle argumentaties tot die uitkomst leiden? :)

[ Voor 37% gewijzigd door Gonadan op 26-10-2020 16:39 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Gonadan schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:30:
[...]

Heb het even teruggehaald en het is inderdaad een benadrukking dat het 'nu' niet een probleem is. Wel een beetje een trend in NL hè? Zolang het geen probleem is bestaat de mogelijkheid van een probleem niet. :D
Het kan al veel sneller een probleem worden. Vziw is er een bus waar eventueel 6 IC-patiënten in kunnen worden vervoerd, er zijn vziw opgeschaald ~13 MICU's, eventueel zou je nog een helicopter kunnen gebruiken en de Duitse MedEvac kan eventueel ook nog 6 IC-patiënten vervoeren. (en vermoedelijk meer als men de uitrusting modificeert, aangezien er plek is voor 44 patïenten), en er zijn nog wat andere voertuigen.

Maar als de aantallen ernstig zieken echt hoog oplopen, en de Belgische dan daarbij ook nog, is het denk ik al snel te beperkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Gonadan schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:37:
[...]

En vanwege de aard van het beestje snap ik er echt helemaal niets van dat de adviezen wat strenger zijn qua voor de lol de straat op gaan of winkelen.
Juist. Als ze wat daadkrachtiger zouden handelen, minder adviezen en meer regels. En handhaven, misschien begint men het dan te snappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
[...]

Hint: het begint met een e en eindigt op conomie.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
CMD-Snake schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:12:
De opmerking van naar de zorg gaan in plaats van de moskee heeft denk ik meer toelichting nodig.
Eens wat minder kaasschaven (niet totaal afschaffen) aan de oppervlakte en eens wat meer bezig gaan met snel de stukken eruit snijden die niet deugen. Overigens is een van de problemen daarmee dat de hele justitie lijn niet opschiet. Als je na 2 jaar nog eens voor moet komen, waarbij dan de uitslag wordt dat je een paar uur moet schoffelen, want het is wel heel lang geleden etc. Tsja het helpt allemaal niet mee. En die geest is al tijden uit de fles met als gevolg dat het handhaven er alleen maar lastiger door wordt (aantal "incidenten" en soorten incidenten loopt op. En een herziening wat we met de jeugd aan willen qua strafrecht is wellicht ook handig. Ze zijn een stuk mondiger (en bleef het daar maar bij) dan in het verleden.
Daarnaast zou het fijn zijn als media meer en betere berichten konden plaatsen over dat het niet handig is om bepaalde dingen uit te vreten en wat de gevolgen daar van zijn.

Kortom in mijn optiek een aanzienlijk systeem probleem, wat de politie (en overige handhaving) overstijgt, aangezien de rechtspraak en het deel van de straf waar een preventief afschrikwekkende werking van uit zou moeten gaan, in mijn optiek niet echt geweldig meer lijken te werken.
Overigens vind ik dit ook gelden voor witteboordencriminaliteit .. bestuursrecht .. en uiteindelijk hoe een regering omgaat met bijvb een tweede kamer.
Het op de bon slingeren van 300 feestgangers is een behoorlijke logistieke uitdaging. Iedereen netjes in de rij laten staan en een paar agenten die identiteitsbewijzen controleren en processen verbaal uitschrijven. Dan zijn ze heel wat uurtjes zoet als iedereen al meewerkt. Dat laatste gebeurt echt niet. Als ze eenmaal klaar zijn moeten de agenten al die uitgeschreven processen verbaal allemaal verwerken op het bureau. Nog wat uurtjes werk dus. Zo blijft er geen politie capaciteit meer over voor andere zaken. Uiteindelijk wordt er een inschatting gemaakt op zo'n moment. Als het echt ongelukkig loopt keert de groep zich tegen de politie, in Alblasserdam gebeurde zoiets afgelopen weekend. De feestgangers gingen vechten en de politie won ter nauwer nood.
Tsja wat mij betreft zou de stafmaat hiervoor dan ook een stuk hoger moeten zijn.
Dit is bewust het in gevaar brengen van de volksgezondheid.

En aangezien er ook "kaartjes" zijn verkocht, ook nog eens met een commercieel oogmerk voor de organisatoren. Daar moet toch meer van te maken zijn dan 95 euro, dit is toch wel een ander niveau dan op 1,45cm afstand een tompouce eten met iemand op een bankje.

Dat niemand meer meewerkt is ook iets wat er in de loop der decennia is ingeslopen omdat het loont.
Goed gedrag na je fout loont niet. Bij een ongeluk stop je ook niet, je kunt je immers altijd nog binnen 24 uur melden, zeker handig als je gezopen hebt.
Wellicht dat we er dan maar naar toemoeten dat je bij je straf ook nog een factuur krijgt (niet belasting aftrekbaar) voor de kosten van de tijd die handhaving aan je heeft moeten besteden omdat jij niet meewerkt.

En het vechten tegen de politie, tsja wederom de afdeling "de politie is je vriend", ik denk dat het lonend kan zijn om er langzaam weer naar toe te gaan dat het duidelijk is dat als je dat gaat doen, dat het pijn gaat doen, zowel fysiek als bij de rechter.

Ja je wil geen politiestaat, maar hoe langer je het pendulum laat doorgaan in z'n slinger, hoe harder het een keer terug gaat keren en het een tijd veel harder zal worden dan nodig was geweest.

En ja omdat het al zo'n tijd bezig is en je met ondercapaciteit zit, gaat dat heel lastig worden en met de tijd alleen nog maar lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
prijk schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:30:
[...]
Ik heb niet de indruk dat het in landen waar de politie wel keihard ingrijpt (opmerkelijk genoeg meestal dictatoriale schurkenstaten) zoveel beter gaat dan hier te lande.
Welke landen / dictatoriale schurkenstaten doel je op ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

Tijdens de eerste golf was 'thuis blijven' toch een duidelijk advies. Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat dat nu het geval niet is. Neem nu alleen al de winkelstraten die nu een stuk drukker zijn dan tijdens de eerste golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
CMD-Snake schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:36:

[...]

Zo werkt dat niet. Rijbewijzen hebben geen chip bijvoorbeeld. Paspoorten wel, ik weet niet zeker of identiteitskaarten een chip hebben tegenwoordig. Ik heb in elk geval mijn paspoort nooit bij mij op straat, alleen mijn rijbewijs.

Plus ze moeten een scanstraat à la Schiphol eventjes opbouwen en nog steeds moet iedereen braaf mee willen werken.
Rbw heeft sinds 2018 ook een chip, je pakt idd niet meteen iedereen. Een handscanner zou voldoende moeten zijn om dat ding uit te lezen. (ID kaart heeft ook een chip)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

Half uur om een bonnetje (of pv) uit te schrijven? Wat moet daar allemaal in staan dan? Of zijn er bv nog geen feitcodes waar ze makkelijk op kunnen schrijven dus is het feitelijk een probleem van wetgeving die achter loopt? Kan mij namelijk niet voorstellen dat agenten voor elke overtreding waar ze een bon voor uitschrijven een half uur kantoorwerk hebben, en als dat wel zo is dan is er iets goed mis.

edit: ik zie dat er al een hele discussie na is geweest dus beetje spuit 11 mijn post.

[ Voor 5% gewijzigd door gws24 op 26-10-2020 16:50 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
zacht schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:44:
[...]

Tijdens de eerste golf was 'thuis blijven' toch een duidelijk advies. Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat dat nu het geval niet is. Neem nu alleen al de winkelstraten die nu een stuk drukker zijn dan tijdens de eerste golf.
Dat is nu niet het advies omdat dit grote economische consequenties heeft. Artis dicht, Efteling dicht, Rijksmuseum dicht, Ikea dicht, kapper dicht en ga zo maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Gonadan schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:30:
[...]

Ik denk eerder dat het een geval is van publiekelijk niet te ver vooruit te willen communiceren, want zelfs een paar dagen vooruit voorspellen is al aan foutmarges onderhevig. Weken vooruit voorspellen met eventuele scenarios daarbij nog meer. Zeker op internationaal niveau als je daarin ook de activiteiten van andere landen moet gaan meewegen. Het is namelijk lastig te duiden waar Duitsland staat over 2 weken, waar zij zelf IC capaciteit nodig hebben en waar minder. Waar België staat over 2 weken. Waar wij staan over twee weken. Vier weken verder, hebben we al helemaal geen idee.

Zit het mee, dan zijn wij ver over de piek heen qua nieuwe case load. Zitten we inmiddels weer dusdanig laag qua nieuwe besmettingen dat er netto geen stijging meer plaats zal gaan vinden binnen onze zorg en mogelijk zelfs een daling zichtbaar is. Zit het tegen, neemt bereidwillendheid van het volk af in deze donkere dagen, komst van de feestdagen, etc. Dan bestaat de kans dat de problemen sterk oplopen. Het kan werkelijk waar allerlei kanten uit. En een maand vooruit blikken in de toekomst om what if's te gaan communiceren is gewoonweg slecht te doen.

Sterker nog, vermoedelijk werkt het alleen maar contraproductief. Al veel mensen die continue roepen, zelfs met de aantallen van vandaag en de problemen binnen de zorg, dat het niets anders is dan het zaaien van angst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
begintmeta schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:37:
Het kan al veel sneller een probleem worden. Vziw is er een bus waar eventueel 6 IC-patiënten in kunnen worden vervoerd, er zijn vziw opgeschaald ~13 MICU's, eventueel zou je nog een helicopter kunnen gebruiken en de Duitse MedEvac kan eventueel ook nog 6 IC-patiënten vervoeren. (en vermoedelijk meer als men de uitrusting modificeert, aangezien er plek is voor 44 patïenten), en er zijn nog wat andere voertuigen.
Wellicht wat eerder proberen te verplaatsen dan, voordat men op de IC beland, waar momenteel ook de grootste belasting voor de zorg van daan lijkt te komen. Dat kan wellicht iets meer in bulk.
Al stel je het natuurlijk het liefste zo lang mogelijk uit, naar het buitenland is leuk, maar dan voor vakantie, niet in je uppie in het ziekenhuis. En het is ook omslachtig en een hoop onzinnig vervoer als je dan toch als nog relatief snel weer ontslagen zou kunnen worden. En voor wat ik begreep uit de berichten kan iemand die enigzins in aanmerking zou komen voor een IC plek vrij snel verslechteren, dus dat zal het ook wel lastig maken om die groep wat meer in bulk te vervoeren.

En ik heb geen idee hoe het er nu in Duitsland voor staat met de capaciteit, maar ik kan me voorstellen dat ze gezien hun cijfers ook wel flink wat rek willen houden.

Interssante puzzel van medische logistiek met een hoop (vlot veranderende) variabelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Hmm, hoor net dat mijn (niet meer thuis wonende) dochter in quarantaine moet. Zelf geen klachten maar is in de buurt geweest van iemand die positief is getest.

Het was al erg dicht bij gekomen maar nu is het echt dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

Klopt ook, maar het advies is nog steeds ga alleen de straat op als het noodzakelijk is.
Nee, dat is het advies helemaal niet. Het advies is vermijd drukte en werk zoveel mogelijk thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
gekkie schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:43:
[...]

Welke landen / dictatoriale schurkenstaten doel je op ?
De kranten stonden de afgelopen weken vol met Belarus, om een voorbeeld te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Ik snap het niet, wat is het nut? Waarom moet je überhaupt bewijs hebben? Wat win je daarmee?
Als de overheid wil dat ik met een lapje voorgebonden loop mag daar best wat onderbouwing bij gegeven worden met bewijs. Het is een behoorlijk ingreep in de persoonlijke levenssfeer.

Pas op met je oproep om zaken zonder bewijs te accepteren, zo kan je ook heel makkelijk in de 'rabbit hole' van Viruswaarheid gaan. Bewijs is niet nodig, kom maar op met de zoete koek.
gekkie schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:39:
Eens wat minder kaasschaven (niet totaal afschaffen) aan de oppervlakte en eens wat meer bezig gaan met snel de stukken eruit snijden die niet deugen. Overigens is een van de problemen daarmee dat de hele justitie lijn niet opschiet. Als je na 2 jaar nog eens voor moet komen, waarbij dan de uitslag wordt dat je een paar uur moet schoffelen, want het is wel heel lang geleden etc. Tsja het helpt allemaal niet mee.
Justitie beweegt wat sneller dan dat zou ik zeggen. Enige zaken die een jaar of meer duren zijn de echt grote zaken rondom kopstukken van georganiseerde misdaad.

Voor veel kleine overtredingen krijg je een strafbeschikking, zo ook met corona. De OvJ mag dan in plaats van de rechter een straf uitdelen.
Tsja wat mij betreft zou de stafmaat hiervoor dan ook een stuk hoger moeten zijn.
Dit is bewust het in gevaar brengen van de volksgezondheid.
Waar trek je hier de grens? Als ik verkouden op pad ga kan ik ook mensen aansteken. Als ik sta te roken buiten dan roken anderen met mij mee. Breng overal wel wat schade potentieel toe aan de volksgezondheid.

De hoge straffen kan je vergeten, met dank aan het huwelijksfeest van Grapperhaus.
Dat niemand meer meewerkt is ook iets wat er in de loop der decennia is ingeslopen omdat het loont.
Goed gedrag na je fout loont niet. Bij een ongeluk stop je ook niet, je kunt je immers altijd nog binnen 24 uur melden, zeker handig als je gezopen hebt.
Wellicht dat we er dan maar naar toemoeten dat je bij je straf ook nog een factuur krijgt (niet belasting aftrekbaar) voor de kosten van de tijd die handhaving aan je heeft moeten besteden omdat jij niet meewerkt.
In beroep gaan is je goed recht en je bent niet verplicht om mee te werken aan je eigen vervolging. Dat zijn nu eenmaal waarborgen in onze rechtsstaat.
gws24 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:47:
Half uur om een bonnetje (of pv) uit te schrijven? Wat moet daar allemaal in staan dan? Of zijn er bv nog geen feitcodes waar ze makkelijk op kunnen schrijven dus is het feitelijk een probleem van wetgeving die achter loopt? Kan mij namelijk niet voorstellen dat agenten voor elke overtreding waar ze een bon voor uitschrijven een half uur kantoorwerk hebben, en als dat wel zo is dan is er iets goed mis.
Als een proces verbaal niet juist is uitgeschreven beland die in de prullenbak. OvJ kan er dan niets mee en zo krijgt iemand alsnog geen boete. Is al die moeite voor niets geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

psychodude schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:49:
Ik denk eerder dat het een geval is van publiekelijk niet te ver vooruit te willen communiceren, want zelfs een paar dagen vooruit voorspellen is al aan foutmarges onderhevig. Weken vooruit voorspellen met eventuele scenarios daarbij nog meer. Zeker op internationaal niveau als je daarin ook de activiteiten van andere landen moet gaan meewegen. Het is namelijk lastig te duiden waar Duitsland staat over 2 weken, waar zij zelf IC capaciteit nodig hebben en waar minder. Waar België staat over 2 weken. Waar wij staan over twee weken. Vier weken verder, hebben we al helemaal geen idee.

Zit het mee, dan zijn wij ver over de piek heen qua nieuwe case load. Zitten we inmiddels weer dusdanig laag qua nieuwe besmettingen dat er netto geen stijging meer plaats zal gaan vinden binnen onze zorg en mogelijk zelfs een daling zichtbaar is. Zit het tegen, neemt bereidwillendheid van het volk af in deze donkere dagen, komst van de feestdagen, etc. Dan bestaat de kans dat de problemen sterk oplopen. Het kan werkelijk waar allerlei kanten uit. En een maand vooruit blikken in de toekomst om what if's te gaan communiceren is gewoonweg slecht te doen.

Sterker nog, vermoedelijk werkt het alleen maar contraproductief. Al veel mensen die continue roepen, zelfs met de aantallen van vandaag en de problemen binnen de zorg, dat het niets anders is dan het zaaien van angst.
Dat ben ik met je eens, die aantallen slaan nergens op en moeten ze mee stoppen.

Maar er bestaat nog wel een breed gebied tussen maanden vooruit voorspellen en wat men nu doet. Ik krijg nu sterk de indruk dat we zoveel mogelijk slagen om de arm houden, de urgentie straalt er gewoon niet echt van af. Zeker niet als je ziet dat we eigenlijk nog amper ingrijpende maatregelen hebben.

Dat is echter meer vanuit het kabinet, want die kerel van het LCPS waarschuwt namelijk zo vaak dat je die als langspeelplaat begint te zien. Eigenlijk is het ook nooit goed hè. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
prijk schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:53:
[...]
De kranten stonden de afgelopen weken vol met Belarus, om een voorbeeld te geven.
Mjah ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat ze daar wel meer problemen hebben.
Bij ons functioneert er nog genoeg in voldoende mate, maar de trend lijkt wat mij betreft niet bepaald gunstig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

CMD-Snake schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:53:
Als de overheid wil dat ik met een lapje voorgebonden loop mag daar best wat onderbouwing bij gegeven worden met bewijs. Het is een behoorlijk ingreep in de persoonlijke levenssfeer.
_O-
Pas op met je oproep om zaken zonder bewijs te accepteren, zo kan je ook heel makkelijk in de 'rabbit hole' van Viruswaarheid gaan. Bewijs is niet nodig, kom maar op met de zoete koek.
Het betreft hier het houden van een doekje voor het gelaat. Wanneer ze met verplichte anal-probes aan komen ga ik wellicht met je mee.

Het kan geen kwaad wat realiteitszin te tonen en kosten/baten tegen elkaar weg te zetten. Elk individu wat openlijk weigert mee te werken aan maatregelen draagt bij aan de weerstand tegen het volgen van maatregelen. Ongeacht welke maatregel.
Jij stelt je eigen principiële weerstand tegen een doekje voor je gezicht nu boven het succes van het meewerken van de bevolking. Chapeau. :)

[ Voor 49% gewijzigd door Gonadan op 26-10-2020 16:59 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Wel grappig dat de politiek denkt dat de huidige maatregelen alsnog voldoende effect gaan hebben, en daarom voorlopig nog geen extra maatregelen gaan nemen.

Een reproductiegetal van (bij wijze van spreken) 2 bij 1000 besmettingen is nou eenmaal ernstiger dan bij 10 besmettingen per week. Hiermee ga je het niet snel genoeg plat slaan om overbelasting van zorg te voorkomen.

Je moet het nu veel krachtiger neerslaan en daarom is even kort en krachtig een lock-down nu veel beter (laten we zeggen voor 2 weken).

[ Voor 15% gewijzigd door CyberMania op 26-10-2020 17:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13:18
[...]

Slechtste geval: wat ongemak.
Beste geval: geen/minder virusverspreiding.

🤷‍♂️

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gws24 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:47:
[...]

edit: ik zie dat er al een hele discussie na is geweest dus beetje spuit 11 mijn post.
Het zal je verbazen met die oude klerezooi waar ze bij de politie mee werken. Doelde overigens wel op de volledige afhandeling van a-z. Verzamelen en controleren ID en adresgegevens duurt ook nog even. Zal eens navragen hoe lang het daadwerkelijke computerwerk kost. Maar zou me verbazen als dat minder dan 15 minuten in beslag neemt met wat ik ervan gezien heb.

Overigens, mbt besmetting in de buitenlucht. Kennis van me is in de herfstvakantie met vier gezinnen uit dezelfde familie naar vier huisjes geweest op een vakantiepark. Niet samen in een ruimte geweest. Alleen gezamenlijk gewandeld. Hij is wel fanatiek van het afstand houden, en zijn gezin is negatief getest. De overige drie gezinnen allemaal positieve tests. Doch niet iedereen...

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 26-10-2020 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

[...]

Als een proces verbaal niet juist is uitgeschreven beland die in de prullenbak. OvJ kan er dan niets mee en zo krijgt iemand alsnog geen boete. Is al die moeite voor niets geweest.
Snap ik maar dat bedoel ik eigenlijk ook een beetje met feitcodes/wetgeving en dat die misschien achterlopen. Lijkt mij dat je iedereen op dat feest (behalve organisatoren en DJ) dezelfde pv voor hetzelfde feit geeft dus dat je een standaard pv pakt en alleen de persoonsgegevens en tijd en plaats invult. Dus eigenlijk zoals een wet mulder voor verkeer waar volgens mij agenten ook niet een half uur bezig zijn met een PV als ze een snelheidsovertreding hebben beboet. Maar goed, dat kan ik totaal mis hebben natuurlijk.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Pagina: 1 ... 27 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins