Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 224 Laatste
Acties:
  • 694.273 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-06 23:52
https://ggdghor.nl/actuee...ronatests-bij-de-ggden-2/

Volgens mij wordt er momenteel elke week 10% opgeschaald in het aantal testen.

De aankomende week waarschijnlijk op ong 350k testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:53
tuinïnen schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:31:
[...]

Nouja dit zijn dus oude cijfers, samen komt dit tot een hoog dagtotaal. Maar dit zijn dus de besmettingen van de afgelopen dagen. Heb even de tijd niet om de berekening hier niet te zetten incl grafiek, maar omslagpunt is reeds vorige week bereikt.
Besmet raken ---> incubatietijd ----> klachten ----> testafspraak -- > Test ---> enkele dagen wachten op uitslag.

Denk dat de positieven van vandaag nog besmettingen van ruim vorige week zijn, toen de Horeca nog open was.

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 20-10-2020 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:04
Leon Zwiers schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:33:
[...]

Besmet raken ---> incubatietijd ----> klachten ----> testafspraak -- > uitslag.

Denk dat de positieven van vandaag nog besmettingen van vorige week zijn, toen de Horeca nog open was.
Ja, hier goed te zien. Het is voor een deel afgelopen dagen en een deel nog verder terug.
https://pbs.twimg.com/media/EkxZcQ9XYAASqP7?format=png

[ Voor 7% gewijzigd door Plenkske op 20-10-2020 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20:04
Moi_in_actie schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:24:
[...]

Enigszins goed nieuws zullen we maar zeggen he. Is inmiddels de 6e dag op rij meen ik (kan ook al 7 dagen zijn) dat we per dag om en nabij de 8000 besmettingen zitten, soms 100 meer of minder; je kunt dus langzaam aan stellen dat de R-waarde weer rond de 1 begint te komen.
Het is in ieder geval een begin, nu hopen dat in de loop van deze week een trend inzet dat de aantallen per dag zelfs weer gaan afnemen, de stijging van opnames in het ziekenhuis en op de IC zal zeker nog wel een week of 2 na-ijlen.
Mjah, volgens mij kan je bij een R-waarde onder de 1 en een afname van het aantal besmettingen pas spreken over enigszins goed nieuws. Als dit zo door blijft gaan (ook zonder toename), ligt de zorg op een gegeven moment echt op z'n gat en zelf bij ons in Duitsland de IC vol.

Ik snap wel wat je bedoelt hoor, ik denk alleen dat we best iets kritischer mogen zijn. :)

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Leon Zwiers schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:33:
[...]

Besmet raken ---> incubatietijd ----> klachten ----> testafspraak -- > uitslag.

Denk dat de positieven van vandaag nog besmettingen van vorige week zijn, toen de Horeca nog open was.
Ik denk dat iedereen de maatregelen toch zag aankomen, omdat we de verkeerde kant opschoten. Mensen die gingen al vanuit zichzelf voorzichtiger handelen. denk dat je daar nu een beetje de effecten van ziet + dat er in sommige regio's herfstvakantie was/is.

Het sluiten van scholen had dacht ik een dempende werken van 0.2 op de R waarde.

[ Voor 6% gewijzigd door Mr.Joker op 20-10-2020 14:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:36

FreakNL

Well do ya punk?

Zojuist weer getest. Dat stelt hier (VAE) niet zoveel voor. Een mondswab doen ze niet en bij de neusswab dacht ik dat hij een fout maakte en opnieuw moest beginnen (ik ben met mijn vinger weleens verder naar binnen geweest :+ ) maar toen zei hij "You're finished, Mister"...

In NL is hij een stukken onaangenamer, alhoewel het daar ook deels afhangt van degene die de test afneemt.

Testuitslag is er sowieso binnen 24 uur maar waarschijnlijk morgenochtend al.. Bij negatief mag ik naar huis.

Wel interessant in hoeverre de testmethodiek verschilt van land op land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vorige week en deze week is het trouwens ook herfstvakantie (geweest). Misschien dat dat ook meespeelt?
Een N=1 verhaal mijnerzijds, maar een aantal mensen die ik ken en besmet zijn geraakt de afgelopen maand(en) hebben het hoogst waarschijnlijk via hun schoolgaande kinderen opgelopen, die er zelf overigens weinig tot geen last van hadden.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat denk ik wel positief is:

Van 5 – 11 oktober werden 311.188 personen* getest in de GGD-teststraten, dit zijn ruim 30.000 personen meer dan in de week ervoor. De uitslag is bekend van 269.753

Vorige week was bijna de helft nog niet bekend.

Ligt het aan mij of verstoppen ze die PDF steeds verder? :?

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 20-10-2020 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
FreakNL schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:36:
Zojuist weer getest. Dat stelt hier (VAE) niet zoveel voor. Een mondswab doen ze niet en bij de neusswab dacht ik dat hij een fout maakte en opnieuw moest beginnen (ik ben met mijn vinger weleens verder naar binnen geweest :+ ) maar toen zei hij "You're finished, Mister"...

In NL is hij een stukken onaangenamer, alhoewel het daar ook deels afhangt van degene die de test afneemt.

Testuitslag is er sowieso binnen 24 uur maar waarschijnlijk morgenochtend al.. Bij negatief mag ik naar huis.

Zo wat iedereen die ik ken die getest is zei achteraf 'was dat alles?'. Ik ben zelf nog niet aan de beurt geweest, maar aangezien ik grotere pussies hoor zeggen dat het wel mee valt denk ik: het zal wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:15
FreakNL schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:36:

Is die test voor iedereen toegankelijk?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
MikeyMan schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:37:
Wat denk ik wel positief is:

Van 5 – 11 oktober werden 311.188 personen* getest in de GGD-teststraten, dit zijn ruim 30.000 personen meer dan in de week ervoor. De uitslag is bekend van 269.753

Vorige week was bijna de helft nog niet bekend.
Dat was een week eerder, nu is ongeveer evenveel niet bekend als vorige week. Ongeveer 40k testen (1 dag)
bron: https://www.rivm.nl/nieuw...us-gaat-onverminderd-door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
MikeyMan schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:37:

Ligt het aan mij of verstoppen ze die PDF steeds verder? :?
Altijd hier: https://www.rivm.nl/docum...tie-covid-19-in-nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Plenkske schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:39:
[...]

Dat was een week eerder, nu is ongeveer evenveel niet bekend als vorige week. Ongeveer 40k testen (1 dag)
bron: https://www.rivm.nl/nieuw...us-gaat-onverminderd-door
Oh ja; idd... Gek genoeg wel onder hetzelfde nieuwsbericht :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:12
iamerwin schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:34:
[...]

Mjah, volgens mij kan je bij een R-waarde onder de 1 en een afname van het aantal besmettingen pas spreken over enigszins goed nieuws. Als dit zo door blijft gaan (ook zonder toename), ligt de zorg op een gegeven moment echt op z'n gat en zelf bij ons in Duitsland de IC vol.

Ik snap wel wat je bedoelt hoor, ik denk alleen dat we best iets kritischer mogen zijn. :)
Oh begrijp me niet verkeerd, ik sta ook niet te juichen hoor. Maar voordat er een afname per dag kan komen, moet de (exponentiële) groei eerst een halt toegeroepen worden. Dat lijkt nu wel te gebeuren en kijkende naar de geschetste plaatjes van wat bepaalde groeicijfers zouden betekenen voor de ziekenhuizen, lijkt nu (ik zeg het nog altijd voorzichtig) het ergste doemscenario van vrijwel volledig afschalen van reguliere zorg/operaties van de baan (indien dit niet een tijdelijke afvlakking is).

De volgende stap komt hopelijk eind van deze week of na het weekend, hopelijk dat dan de aantallen besmettingen per dag langzaam gaan afnemen. Indien dat een week of 2 tot 3 goed doorzet, dan kunnen we misschien weer enigszins opgelucht ademhalen en vooruit kijken en plannen maken richting het einde van het jaar (plannen als in: kijken welke maatregelen gehandhaafd moeten blijven en welke op termijn weer afgeschaald kunnen worden).

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Vorige week lag de groei op 60% , nu op 26,5%

https://twitter.com/TijnBroekman/status/1318528096816058368

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:42

Bloodclot

Jawier!

Redelijk stabiel de afgelopen 5 dagen. zitten we op de top? Eind van de week zullen we toch weer moeten dalen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qhOj6BP2R8l3s9bOvjO5fJFOrNU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mJkw4xNWFtlIN6pFcvhb1XXY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.Joker
Bloodclot schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:44:
Redelijk stabiel de afgelopen 5 dagen. zitten we op de top? Eind van de week zullen we toch weer moeten dalen.

[Afbeelding]
% positieven moet dalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:36

FreakNL

Well do ya punk?

zacht schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:38:
[...]

Zo wat iedereen die ik ken die getest is zei achteraf 'was dat alles?'. Ik ben zelf nog niet aan de beurt geweest, maar aangezien ik grotere pussies hoor zeggen dat het wel mee valt denk ik: het zal wel meevallen.
In NL valt hij ook goed mee hoor, hij is hooguit heel even vervelend (een seconde of 2).. Hier is hij niet eens vervelend, je voelt het niet eens.
xzaz schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:39:
[...]

Is die test voor iedereen toegankelijk?
Nou geen idee hoe het hier geregeld is voor de gewone mens.. Of ze ook een soort GGD teststraten hebben.. Degene die ik nu heb is uiteraard een commerciële (via het werk), vergelijkbaar met commerciële PCR testen die in NL door werkgevers worden geregeld (waar ik er al 3 van gehad heb)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

mesa57 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:11:
Wat anders. Het lijkt net of de regering dit nieuws volledig genegeerd heeft.
Handen stuk wassen staat nog steeds in de maatregelen :

https://www.volkskrant.nl...loeg-nergens-op~b183cdef/
In het gelinkte artikel staat niks over handen wassen?
(gaat alleen over schoonmaken winkelwagentjes)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En fors ook, bijna 15% vorige week. En stijgend nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:13

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik blijf me toch elke keer weer verbazen dat de kerk denkt dat " Vrijheid van godsdienst staat boven de wet ", er bestaat toch ook nog zoiets als landsbelang en gewoon nadenken? :) heb niks tegen het geloof, maar er zijn grenzen.

We zullen het toch samen moeten doen, dus hun ook :|

[ Voor 11% gewijzigd door G_Dragon op 20-10-2020 14:52 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:53

Stoney3K

Flatsehats!

YakuzA schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:48:
[...]

Allebei de situaties gaan natuurlijk wel over oppervlaktebesmettingen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xzaz
G_Dragon schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:51:
Ik blijf me toch elke keer weer verbazen dat de kerk denkt dat " Vrijheid van godsdienst staat boven de wet ", er bestaat toch ook nog zoiets als landsbelang en gewoon nadenken? :) heb niks tegen het geloof, maar er zijn grenzen.

We zullen het toch samen moeten doen, dus hun ook :|
Vrijheid van godsdienst IS de wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Opvallend uit de week PDF:
- elke leeftijdscategorie relatief evenveel stijging
- veel regio's stabiel, behalve: Twente, Utrecht, Midden-West Brabant. Ook Rotterdam en Amsterdam regio onverminderd hoog.
- reishistorie afgelopen week 793 gemeld, waarvan meeste uit Duitsland, België en Italië.
- percentage % testen is best verschillend per regio. Bij sommige zie je stijging, andere weer daling of stabiel.
- de R is licht gedaald na 28 september, verwachting in de grafiek is dalende lijn (niet sterk dalend)

Lab uitslagen afgelopen week en week ervoor:
2020-10-05 - 2020-10-11 53 228707 27459 12.0
2020-10-12 - 2020-10-18 50 195840 24584 12.6

Daar dus slechts een lichte stijging % positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:11
YakuzA schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:48:
[...]

Klopt. Maar we moeten de handen wassen om infecties via voorwerpen te voorkomen.
Aangezien transmissie via voorwerpen nauwelijks voorkomt heeft dat weinig zin.
Handen wassen is natuurlijk wel zinvol om overdracht van andere infectieuze besmettingen te voorkomen, maar heeft in het kader van covid-19 weinig werking. Toch wordt door Rutte gehamerd op die maatregel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

xzaz schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:54:
[...]

Vrijheid van godsdienst IS de wet.
Regels zijn regels, iedereen moet zich eraan houden in bepaalde situaties!
Als je het nou leuk vind of niet, ik vind het ook verschrikkelijk hoe alles gaat momenteel en die mondkapjes.
Maar werk wel mee zoals het hoort :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mesa57
Over mondkapjes : mijn vriendin heeft er zo'n hekel aan dat ze winkels aan het vermijden is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LZ86
mesa57 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:58:
Over mondkapjes : mijn vriendin heeft er zo'n hekel aan dat ze winkels aan het vermijden is.
Ik zie steeds meer voordelen voor mannen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-06 16:53
M’n vrouw besteld alles via Zalando en boodschappen komen van de Picnic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Niet alleen winkels. Ze gaat zelfs niet meer naar de fysiotherapeut omdat ze daar een mondkapje op moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
G_Dragon schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:56:
[...]

Regels zijn regels, iedereen moet zich eraan houden in bepaalde situaties!
Als je het nou leuk vind of niet, ik vind het ook verschrikkelijk hoe alles gaat momenteel en die mondkapjes.
Maar werk wel mee zoals het hoort :)
Niet iedereen moet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

xzaz schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:01:
[...]

Niet iedereen moet alles.
Als de regering regels stelt wel, ook al ben je het er niet mee eens.
Je kan dan hoog of laag springen, maar hun bepalen uiteindelijk wel de regels.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22:03

NMH

Moderator General Chat
Zo helpen zelfs niet-medische mondkapjes om de verspreiding te beperken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
mesa57 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:00:
Niet alleen winkels. Ze gaat zelfs niet meer naar de fysiotherapeut omdat ze daar een mondkapje op moet.
Dat is haar keuze, maar wat is precies haar grote probleem ermee?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

mesa57 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:55:
[...]

Klopt. Maar we moeten de handen wassen om infecties via voorwerpen te voorkomen.
Aangezien transmissie via voorwerpen nauwelijks voorkomt heeft dat weinig zin.
Handen wassen is natuurlijk wel zinvol om overdracht van andere infectieuze besmettingen te voorkomen, maar heeft in het kader van covid-19 weinig werking. Toch wordt door Rutte gehamerd op die maatregel.
De overheid volgt gewoon het huidige RIVM advies:
Oppervlakten

Ook lijkt de kans klein dat het nieuwe coronavirus zich verspreidt via pakketjes of oppervlakten (van een deur tot winkelwagen). In het laboratorium is weliswaar aangetoond dat dit kan, maar dat was bij ideale omstandigheden die zelden zullen voorkomen. Het belangrijkste blijft: houd de kans zo klein mogelijk en was regelmatig je handen.
Kortom, kleine kans, maar uit voorzorg gewoon handen wassen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Hier ook twee supermarkten. De ene doet heel moeilijk, de ander kun je normaal zonder mondkapje in. Ik ga tegenwoordig dus altijd naar die tweede.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Plenkske schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:55:
Opvallend uit de week PDF:
- elke leeftijdscategorie relatief evenveel stijging
- veel regio's stabiel, behalve: Twente, Utrecht, Midden-West Brabant. Ook Rotterdam en Amsterdam regio onverminderd hoog.
- reishistorie afgelopen week 793 gemeld, waarvan meeste uit Duitsland, België en Italië.
- percentage % testen is best verschillend per regio. Bij sommige zie je stijging, andere weer daling of stabiel.
- de R is licht gedaald na 28 september, verwachting in de grafiek is dalende lijn (niet sterk dalend)

Lab uitslagen afgelopen week en week ervoor:
2020-10-05 - 2020-10-11 53 228707 27459 12.0
2020-10-12 - 2020-10-18 50 195840 24584 12.6

Daar dus slechts een lichte stijging % positief.
Lijkt er overigens wel op dat minder mensen hun reishistorie ook daadwerkelijk doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Ik vind het ook waardeloos, heb een over gevoellige huid die hier echt extreem op reageert.
Zelfs met een dermatoloog kwamen we er niet uit, maar goed het is accepteren dat we ze moeten dragen.
Dan maar extra veel insmeren :X

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ankona schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:08:
[...]

Hier ook twee supermarkten. De ene doet heel moeilijk, de ander kun je normaal zonder mondkapje in. Ik ga tegenwoordig dus altijd naar die tweede.
Is het heel gek als ik juist de eerste 'normaal' vind, en ik de tweede juist zou vermijden?

edit: Wij hebben zelf een winkel (damesmode) en zijn zeer streng, al vanaf het begin. Ik kan het niet aan mezelf verkopen dat iemand, doordat wij de maatregelen onvoldoende hanteren, besmet raakt bij ons.
95% waardeert het enorm dat we het zo veilig maken voor iedereen.

off topic...
@Holk Elke keer als ik lees dat iemand alleen maar online besteld krijg ik de kriebels. De stenen winkels hebben het echt niet makkelijk door al het webshop geweld, terwijl het online net zo duur is, je de teveel bestelde zaken moet inpakken, de doos in en terugbrengen. Busjes, vrachtwagens heen en weer moeten rijden. Opnieuw labelen en inpakken en zo voort. Bij ons kun je voelen, passen en helpen wij je mee met het uitkiezen van jouw kleur, rekening houdend met de pasvorm. Waarom men in godsnaam toch maar denkt dat online beter is....Nog verdere versobering van de winkelstraten wil online shoppend NL vast ook niet, maar dat gaat wel gebeuren als het zo doorgaat.

[ Voor 57% gewijzigd door albino71 op 20-10-2020 15:27 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Waarom? Het is nu alleen nog een advies. De filialen van de grote supermarktketens waar ik mijn boodschappen doe dwingen het niet af. Je kan prima dus zonder mondkapje boodschappen doen, wat ik dus ook doe.

Ik ben eigenlijk zelf nog geen enkele winkel tegengekomen die een mondkapje nu af wil dwingen. Zelfs personeel doet wisselend wel of niet mondkapjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Toen ik er in de jaren 90 nog m'n chippendales act er mee deed voor vrouwlief viel dat wel mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
De Colombiaanse wielrenner is voor de tweede keer positief getest op Corona, de eerste keer was in maart.
Ik ben benieuwd of dat iets over (snel-) tests zegt of over het feit dat meerdere besmettingen wellicht toch vaker voorkomen dan we denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

zacht schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:14:
De Colombiaanse wielrenner is voor de tweede keer positief getest op Corona, de eerste keer was in maart.
Ik ben benieuwd of dat iets over (snel-) tests zegt of over het feit dat meerdere besmettingen wellicht toch vaker voorkomen dan we denken.
Positief testen zegt ook alleen wat over de aanwezigheid van het virus, niet direct iets over symptomen of besmettelijkheid.

Een vriendin van mij was ook voor de tweede keer positief getest, maar ze had verder geen symptomen en besmettelijk was ze ook niet. Dus ik denk dat 'herbesmettingen' in die zin best wel vaker voor kunnen komen, maar ze redelijk onschuldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
CMD-Snake schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:13:
[...]

Waarom? Het is nu alleen nog een advies. De filialen van de grote supermarktketens waar ik mijn boodschappen doe dwingen het niet af. Je kan prima dus zonder mondkapje boodschappen doen, wat ik dus ook doe.

Ik ben eigenlijk zelf nog geen enkele winkel tegengekomen die een mondkapje nu af wil dwingen. Zelfs personeel doet wisselend wel of niet mondkapjes op.
Nee, maar je wordt door andere klanten aangekeken alsof je uit sodom en gomorra komt. En er zelfs opmerkingen over worden gemaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Stoney3K schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:16:
[...]

Positief testen zegt ook alleen wat over de aanwezigheid van het virus, niet direct iets over symptomen of besmettelijkheid.

Een vriendin van mij was ook voor de tweede keer positief getest, maar ze had verder geen symptomen en besmettelijk was ze ook niet. Dus ik denk dat 'herbesmettingen' in die zin best wel vaker voor kunnen komen, maar ze redelijk onschuldig zijn.
Welke test is er gedaan dat ze zeker weer dat ze niet besmettelijk was?
Vziw bestaan die testen niet?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
YakuzA schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:17:
[...]

Waarschijnlijk hele hoge CT waarde, misschien de samples proberen te kweken. Er zijn vast manieren om vast te stellen of ze niet besmettelijk te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

YakuzA schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:17:
[...]

Die test was haar vriend die de hele tijd naast haar in bed heeft geslapen en negatief getest was. ;)

Nu heeft hij het ook al een keer gehad, dus misschien was ie wel besmet maar is het gelijk weer opgeruimd, dus in principe is dan het effect hetzelfde.

[ Voor 19% gewijzigd door Stoney3K op 20-10-2020 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
mesa57 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:17:
Nee, maar je wordt door andere klanten aangekeken alsof je uit sodom en gomorra komt. En er zelfs opmerkingen over worden gemaakt.
Dat laat mij ijskoud. Voor mij geen reden om dan niet naar een winkel te gaan. Het is een advies en je kan zelf beslissen wat je ermee doet. Ik heb geen moeite met de mensen die een mondkapje op willen doen, dat is hun keuze en daar bemoei ik mij niet mee. Ik doe er geen op en verwacht dan ook geen bemoeienis.

Waar ik mijn boodschappen doe is de opvolging van het advies matig op zijn best overigens.
Stoney3K schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:16:
Er ligt hier heel veel aan definities van iets. Als de test nog virusdeeltjes vindt, ben je ook echt ziek dan? Enige tijd na een ziekte kan je bij mensen een virus nog terugvinden in bijvoorbeeld ontlasting. Zo ook bij corona. Je symptomen zijn over, maar nog enige tijd daarna kan je nog virusdeeltjes aantreffen en in theorie positief testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:48
Bloodclot schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:44:

[Afbeelding]
Klopt de positieve test lijken de stabiliseren. Over enkele dagen zal de ziekenhuis opname dan ook gaan toppen en daarna de IC opnames.
Als je kijkt hoe in het voorjaar de daling ging, zal dit met kleine stapjes gaan.
Ookal hoeven we zoals het nu lijkt minder lang te dalen. Maar ik verwacht dat de maatregelen zullen aanhouden waarbij alleen de restaurants weer open zullen gaan.
Zonder vaccin blijft het virus aanwezig en zullen er steeds weer stijgingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Tito129 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:29:
[...]

Klopt de positieve test lijken de stabiliseren. Over enkele dagen zal de ziekenhuis opname dan ook gaan toppen en daarna de IC opnames.
Als je kijkt hoe in het voorjaar de daling ging, zal dit met kleine stapjes gaan.
Ookal hoeven we zoals het nu lijkt minder lang te dalen. Maar ik verwacht dat de maatregelen zullen aanhouden waarbij alleen de restaurants weer open zullen gaan.
Zonder vaccin blijft het virus aanwezig en zullen er steeds weer stijgingen zijn.
De ligduur is wel een stuk minder lang, dus ik vermoed dat de dalingen wel scherper zullen zijn. (mits de besmettingen ook scherp dalen)

Ik denk met de koudere maanden in aantocht dat je toch een significante mate van bezetting gaat hebben van covid patiënten in het ziekenhuis.

[ Voor 9% gewijzigd door Mr.Joker op 20-10-2020 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Mr.Joker schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:20:
[...]

Waarschijnlijk hele hoge CT waarde, misschien de samples proberen te kweken. Er zijn vast manieren om vast te stellen of ze niet besmettelijk te zijn.
Ben benieuwd, heb nog nergens gelezen dat ze absoluut zeker kunnen stellen dat iemand die besmet was, niet besmettelijk was :)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Stoney3K schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:20:
[...]

Die test was haar vriend die de hele tijd naast haar in bed heeft geslapen en negatief getest was. ;)

Nu heeft hij het ook al een keer gehad, dus misschien was ie wel besmet maar is het gelijk weer opgeruimd, dus in principe is dan het effect hetzelfde.
Gewoon gegokt dus.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
YakuzA schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:33:
[...]

Ben benieuwd, heb nog nergens gelezen dat ze absoluut zeker kunnen stellen dat iemand die besmet was, niet besmettelijk was :)
Het probleem is hem meer dat het praktisch gezien niet mogelijk is om bij iedereen een kweek te maken om te kijken of diegene niet besmettelijk is.

Weet niet of er studies lopen naar hoge CT-waarde en het kweken van levensvatbaar virus.

Schijnt wel dat er in de NY times heeft gestaan dat CT 29> is niet mogelijk om virus te kweken.

De vraag is dan achter zit je in het begin van je infectie of aan het einde? En bij welke CT waarden krijg je klachten? Als je in een heel vroeg stadium van je ziekte geen klachten hebt nog een hoge CT waarde hebt zal dat later, lager worden. (en dus besmettelijk) Echter, zonder klachten testen wij hier niet, dus dat zou dan ook niet opgaan, aangezien je bij symptomen eigenlijk de hoogste virale deeltjes in je lichaam hebt.

Dat is voor de virologen en moleculair biologen om uit te zoeken....

Vanuit praktisch oogpunt momenteel is het inderdaad makkelijker om te stellen>positief>quarantaine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Mr.Joker schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:38:
[...]

Het probleem is hem meer dat het praktisch gezien niet mogelijk is om bij iedereen een kweek te maken om te kijken of diegene niet besmettelijk is.

Weet niet of er studies lopen naar hoge CT-waarde en het kweken van levensvatbaar virus.

Schijnt wel dat er in de NY times heeft gestaan dat CT 29> is niet mogelijk om virus te kweken.

De vraag is dan achter zit je in het begin van je infectie of aan het einde? En bij welke CT waarden krijg je klachten? Als je in een heel vroeg stadium van je ziekte geen klachten hebt nog een hoge CT waarde hebt zal dat later, lager worden. (en dus besmettelijk) Echter, zonder klachten testen wij hier niet, dus dat zou dan ook niet opgaan, aangezien je bij symptomen eigenlijk de hoogste virale deeltjes in je lichaam hebt.

Dat is voor de virologen en moleculair biologen om uit te zoeken....

Vanuit praktisch oogpunt momenteel is het inderdaad makkelijker om te stellen>positief>quarantaine
Op het moment dat je betrouwbaar kan testen of iemand besmettelijk is of niet heb je wel de heilige graal te pakken waarmee je echt alles weer open kan gooien (dus ook horeca, discotheken en festivals), want dan kun je een negatieve testuitslag eisen als entreebewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Mr.Joker schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:38:
[...]

Helaas kan ik het grafiekje niet meer terugvinden. Maar in de eerste dagen loopt de virusload erg snel op.
Tussen ct 29 en 40 zit maximaal een dag zo niet enkele uren. En dat is zelfs nog voordat je klachten krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door mesa57 op 20-10-2020 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Stoney3K schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:43:
want dan kun je een negatieve testuitslag eisen als entreebewijs.
Ik weet niet of ik nou blij wordt van zo'n constructie. Iedereen met een coronapaspoort laten rondlopen? Dan creëer je ook een soort tweestromen maatschappij. Uiteindelijk is een test ook slechts een momentopname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
CMD-Snake schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:51:
[...]

Ik weet niet of ik nou blij wordt van zo'n constructie. Iedereen met een coronapaspoort laten rondlopen? Dan creëer je ook een soort tweestromen maatschappij. Uiteindelijk is een test ook slechts een momentopname.
en het zal dan ook niet bij corona blijven.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Economisch gezien heeft dat veel voordelen, tegelijkertijd zorg je daarmee ook dat de 'blijf thuis bij klachten' ook draagvlak heeft.

Het alternatief is doen zoals we nu doen, en ervanuit gaan dat iedereen altijd besmettelijk is. Dat lijkt me op lange termijn nóg onwenselijker, economisch en sociaal gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ankona schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:53:
[...]

en het zal dan ook niet bij corona blijven.
Het moet dan ook niet om een blijvend paspoort gaan, maar alleen om een recente testuitslag, net zoals bepaalde douanes nu al verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:43:
[...]

Op het moment dat je betrouwbaar kan testen of iemand besmettelijk is of niet heb je wel de heilige graal te pakken waarmee je echt alles weer open kan gooien (dus ook horeca, discotheken en festivals), want dan kun je een negatieve testuitslag eisen als entreebewijs.
Dan weet je in feite nog niks. Dag later kun je wel besmettelijk zijn.

Zou alleen werken bij same Day test and result.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 20-10-2020 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:55:
[...]

Dan weet je in feite nog niks. Dag later kun je wel besmettelijk zijn.

Zou alleen werken bij same Day test and result.
Dat klopt, of wanneer je sneltesten aan de deur kan afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Holk schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:58:
[...]

M’n vrouw besteld alles via Zalando en boodschappen komen van de Picnic.
Heb mijzelf ook voor Picnic aangemeld, echter ben ik momenteel nummer 2714 in de wacht. (Al ruim 1 week nu). Dus dat thuisbezorgen van boodschappen is ook niet alles nog.. Tegen die tijd is het nog gewoon ouderwets naar de AH/Jumbo eens per week.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Stoney3K schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:54:
Economisch gezien heeft dat veel voordelen, tegelijkertijd zorg je daarmee ook dat de 'blijf thuis bij klachten' ook draagvlak heeft.
Tussen de 20%-45% van de corona patiënten zijn asymptomatisch. Vanuit zo'n perspectief is er geen reden om je te laten testen of thuis te blijven, immers je voldoet niet aan het criterium van dat je klachten moet hebben. Of je zal iedereen met regelmaat aan een test moeten onderwerpen. Dat zal lastig zijn, moet op vrijwillige basis en wat als mensen niet meedoen eraan? Ik loop niet bepaald warm voor dit idee. Echter wordt je dan wel uitgesloten in de wereld die jij schetst.
Het alternatief is doen zoals we nu doen, en ervanuit gaan dat iedereen altijd besmettelijk is. Dat lijkt me op lange termijn nóg onwenselijker, economisch en sociaal gezien.
De huidige situatie gaat ook niet op lange termijn bestaan. Dat is vrijwel een zekerheid. We krijgen of een vaccin met adequate effectiviteit of op een gegeven moment komt de acceptatie dat corona deel van het leven is geworden. Een van die dingen zie ik volgend jaar gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Bensimpel schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:02:
[...]

Heb mijzelf ook voor Picnic aangemeld, echter ben ik momenteel nummer 2714 in de wacht. (Al ruim 1 week nu). Dus dat thuisbezorgen van boodschappen is ook niet alles nog.. Tegen die tijd is het nog gewoon ouderwets naar de AH/Jumbo eens per week.
Pre-Corona heb ik zeker een half jaar in de wachtrij gestaan bij Picnic. Het zou me verbazen als die wachttijd korter geworden is. Ik zou iets anders zoeken als je het voor 2021 geregeld wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 09:31

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik had me gelukkig ooit aangemeld maar nooit gebruikt tot vorige week dan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Het zal eerder gewoon een blaastest bij de ingang zijn oid.

Verplicht met een corona test/app/paspoort zal het echt niet snel worden.

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-06 07:57
Stoney3K schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:55:
[...]

Het moet dan ook niet om een blijvend paspoort gaan, maar alleen om een recente testuitslag, net zoals bepaalde douanes nu al verwachten.
Het is een illusie om te denken dat weggegeven privacy ooit nog terugkomt. Never waste a good crisis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-06 16:53
Bensimpel schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:02:
[...]

2714, dat is een half jaar wachten... We hebben het al een jaar, maar het is wel populair geworden de laatste tijden en de wachttijden zijn enorm. Voordeel als je het hebt, je kan vrijwel altijd bestellen (soms 4 dagen wachten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
zacht schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:06:
Pre-Corona heb ik zeker een half jaar in de wachtrij gestaan bij Picnic. Het zou me verbazen als die wachttijd korter geworden is. Ik zou iets anders zoeken als je het voor 2021 geregeld wilt hebben.
Bij alle supermarkten die bezorgen is de wachtrij lang. Probeer maar eens een vaste bezorgtijd bij AH te krijgen. Vrijwel onmogelijk momenteel.
YakuzA schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:09:
Het zal eerder gewoon een blaastest bij de ingang zijn oid.
Een deel van mijn medische status wil ik niet delen met een restaurant of andere onderneming. Het zet de deur open om nog meer barrières op te werpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Verrassing maar niet heus

https://nos.nl/artikel/23...ijft-voorlopig-dicht.html

Ook bloody irritant. Op de NOS frontpage staat inmiddels al 2 uur dat er ruim 250 nieuwe ziekenhuisopnames zijn (klopt niet) en in het stukje zelf staat letterlijk "Hierdoor liggen er nu 1859 mensen met corona in het ziekenhuis, van wie 419 op de IC. Gisteren lagen er nog 1738 coronapatiënten in het ziekenhuis, van wie 379 op de IC"

Hoe de fuck maken ze daar 250 van, en waarom duurt het zo lang om het te fixen. Ook het gemelde getal van gisteren klopt niet.

[ Voor 66% gewijzigd door LZ86 op 20-10-2020 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 112755

https://www.rtlnieuws.nl/...-rechter-corona-toch-open
Gelukkig naar, anders stelt onze overheid ook niets meer voor.
Edit: Leon was mij net voor.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 112755 op 20-10-2020 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wel grappig om de manier van schrijven van de verschillende media naast elkaar te zetten. "De duitse rechter oordeelde anders". Ja, maar die heeft geen uitspraak gedaan over volledige sluiting, enkel om beperken van de openingstijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Anoniem: 112755 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:30:

Gelukkig naar, anders stelt onze overheid ook niets meer voor.
Waarom? De overheid gaat niet over de rechterlijke macht. Die rechterlijke macht hebben we juist onder andere voor dit soort situaties. Daar kan het dan ook voorkomen dat de staat aan het kortste eind trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:27:

Ook bloody irritant. Op de NOS frontpage staat inmiddels al 2 uur dat er ruim 250 nieuwe ziekenhuisopnames zijn (klopt niet) en in het stukje zelf staat letterlijk "Hierdoor liggen er nu 1859 mensen met corona in het ziekenhuis, van wie 419 op de IC. Gisteren lagen er nog 1738 coronapatiënten in het ziekenhuis, van wie 379 op de IC"

Hoe de fuck maken ze daar 250 van, en waarom duurt het zo lang om het te fixen. Ook het gemelde getal van gisteren klopt niet.
De NOS als nieuwsbron gebruiken is inderdaad niet slim, er staat vaak zat onzin op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CMD-Snake schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:36:
[...]

Waarom? De overheid gaat niet over de rechterlijke macht. Die rechterlijke macht hebben we juist onder andere voor dit soort situaties. Daar kan het dan ook voorkomen dat de staat aan het kortste eind trekt.
zo bedoelde ik het ook niet.
Ik ga er van uit dat ze deze beslissingen op feiten baseren die niet gemakkelijk onderuit gehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Anoniem: 112755 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:50:
Ik ga er van uit dat ze deze beslissingen op feiten baseren die niet gemakkelijk onderuit gehaald worden.
Dan nog kunnen ze aan het kortste eind trekken. Je kan feitelijk correct zijn, maar toch niet de wet gevolgd hebben en zo kan iets dan alsnog van tafel gaan.

Je ziet dat het kabinet zich ook door de opinies in de media laat leiden. Zie ineens de mondkapjesplicht die als een duveltje uit een doosje schoot. In het voorjaar werden de scholen gesloten onder druk van de publieke opinie. Zo kan je terecht afvragen of beleid op feiten berust of op stemmingmakerij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske

In feite klopt het wel. Maar ik snap ook niet waarom ze dát getal pakken. ~250 nieuwe opnames en ~130(incl IC) ontslagen.
Het lijkt wel alsof elke media graag het hoogste getal eruit pikt voor de kliks.
Er zijn 252 nieuwe coronapatiënten opgenomen op de verpleegafdelingen in het ziekenhuis, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Gisteren ging het om 184 nieuwe patiënten. Op de intensive care werden 32 nieuwe patiënten opgenomen, bijna allemaal mensen die zijn doorgestroomd vanaf de verpleegafdelingen. Gisteren kwamen er 38 nieuwe patiënten bij op de IC.

Hierdoor liggen er nu 1859 mensen met corona in het ziekenhuis, van wie 419 op de IC. Gisteren lagen er nog 1738 coronapatiënten in het ziekenhuis, van wie 379 op de IC. Er zijn dus meer coronapatiënten opgenomen dan ontslagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
CMD-Snake schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:56:
[...]

Dan nog kunnen ze aan het kortste eind trekken. Je kan feitelijk correct zijn, maar toch niet de wet gevolgd hebben en zo kan iets dan alsnog van tafel gaan.

Je ziet dat het kabinet zich ook door de opinies in de media laat leiden. Zie ineens de mondkapjesplicht die als een duveltje uit een doosje schoot. In het voorjaar werden de scholen gesloten onder druk van de publieke opinie. Zo kan je terecht afvragen of beleid op feiten berust of op stemmingmakerij.
In maart is er een populariteitspoll, die willen ze graag winnen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:13

Is die 250 niet het aantal nieuwe patiënten, dus dat er 129 mensen zijn ontslagen waardoor de totale capaciteit op ziekenhuis/IC nu met 121 is toegenomen?

Edit: spuit elf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Ankona schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:58:
In maart is er een populariteitspoll, die willen ze graag winnen.
Dan moeten ze hopen dat de mondkapjesbrigade groot is. Van al die peilingen heb ik zo mijn bedenkingen over die grote hoeveelheden Nederlanders die smeken om nog strenger aangepakt te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:47
CMD-Snake schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:00:
[...]

Dan moeten ze hopen dat de mondkapjesbrigade groot is. Van al die peilingen heb ik zo mijn bedenkingen over die grote hoeveelheden Nederlanders die smeken om nog strenger aangepakt te worden.
Ik ken best wel de nodige mensen die geen mondkapje op willen doen, maar die zijn geen van allen zo gek dat ze op FVD gaan stemmen...

Hij wil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

[...]
Je ziet dat het kabinet zich ook door de opinies in de media laat leiden. Zie ineens de mondkapjesplicht die als een duveltje uit een doosje schoot.
Dat was volgens mij ook een politiek spelletje. Advies geven en de winkelier mag het zelf oplossen.
Ze hadden dat natuurlijk zelf ook wel door dat dat niet realistisch uitvoerbaar is.
In no time kwam de zogenaamde roep vanuit het volk om het dan maar verplicht te stellen... win win.
Ik vind het geen probleem de mondapjes, maar denk niet dat het veel zal bijdragen.
De 1,5 meter en vermijd drukke plekken werkt wel, dat hebben we reeds bewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Jovatov schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:59:
[...]

Is die 250 niet het aantal nieuwe patiënten, dus dat er 129 mensen zijn ontslagen waardoor de totale capaciteit op ziekenhuis/IC nu met 121 is toegenomen?

Edit: spuit elf :+
Dan mogen ze dat er wel eens duidelijk bijzetten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Ze hebben ook nog een oppositie en een eerste kamer verdeling om rekening mee te houden he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:39

ultimateharry

Team Slayer:-)

Plenkske schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:57:
[...]

In feite klopt het wel. Maar ik snap ook niet waarom ze dát getal pakken. ~250 nieuwe opnames en ~130(incl IC) ontslagen.
Het lijkt wel alsof elke media graag het hoogste getal eruit pikt voor de kliks.

[...]
Ja is gewoon echt onhandig. Laatst ook al met die backlog aan ik geloof doden die op 1 dag werden toegevoegd. Later wel toegelicht, maar onhandig.
Beste in dit geval zou zijn om beide (nieuwe opnames en ontslagen) te melden. Is duidelijk, niet multi-interpretabel, doet recht aan de ontwikkeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
klaaas schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:03:
Ik ken best wel de nodige mensen die geen mondkapje op willen doen, maar die zijn geen van allen zo gek dat ze op FVD gaan stemmen...
Baudet stemmen gaat mij erg ver. Echter ben ik nu ook niet zo blij met Rutte. Ik denk dat mijn keuze in maart eentje met pijn in het hart zal moeten worden, hoe dan ook.
Anoniem: 112755 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:04:
Dat was volgens mij ook een politiek spelletje. Advies geven en de winkelier mag het zelf oplossen.
Ze hadden dat natuurlijk zelf ook wel door dat dat niet realistisch uitvoerbaar is.
De winkeliers wilden niet klanten wegjagen. Aan de andere kant zag je wel dat sommige mensen het advies vrijwillig gingen volgen. Ik blijf dit dan nog de mooiste middenweg vinden.
In no time kwam de zogenaamde roep vanuit het volk om het dan maar verplicht te stellen... win win.
De stemmingmakerij was opvallend ineens. Dit terwijl Nederland maar matig vrijwillig het advies opvolgde. Wie waren dan die driekwart van de Nederlanders die een mondkapjesplicht wilden? Daar zaten een hoop tussen die dus niet vrijwillig er al aan begonnen. Dat is lastig met elkaar te rijmen. Je zou denken dat de voorstanders ook al vrijwillig dan gehoor gaven aan het advies.
MikeyMan schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:07:
Ze hebben ook nog een oppositie en een eerste kamer verdeling om rekening mee te houden he.
Bij de behandeling van de spoedwet waren enkel GroenLinks en de Partij voor de Dieren voorstanders om een mondkapjesplicht erin mee te nemen. De meerderheid van de kamer was het daar niet mee eens.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:09
Plenkske schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:57:
[...]
[...]
Ik roep dat al vele maanden in dit topic. De media pikt er enkel de aller negatiefste getallen uit. Als de besmettingen dalen maar de overledenen 3 hoger is, dan wordt dat getal eruit gehaald en super groot op de voorpagina gezet. Liefst achter een premium artikel natuurlijk, want dat is simpelweg het doel: geld verdienen. Angst verkoopt en verdien je veel geld mee.

Moet je straks eens opletten als we weer dalen naar een punt dat we het beter doen dan veel andere landen. Dan staat er groot in de krant dat land X het zo slecht doet en de Nederlandse cijfers moffelen ze weg in een of ander vage blog.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CMD-Snake schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:10:
[...]

Bij de behandeling van de spoedwet waren enkel GroenLinks en de Partij voor de Dieren voorstanders om een mondkapjesplicht erin mee te nemen. De meerderheid van de kamer was het daar niet mee eens.
:?

Ze buitelden tijdens de debatten over elkaar heen om zo snel mogelijk die mondkapjes in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
MikeyMan schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:11:
Ze buitelden tijdens de debatten over elkaar heen om zo snel mogelijk die mondkapjes in te voeren.
En toch werd het amendement wat hiervoor zou zorgen weggestemd. Dan was toch echt een meerderheid van de parlementariërs tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

[...]
De stemmingmakerij was opvallend ineens. Dit terwijl Nederland maar matig vrijwillig het advies opvolgde. Wie waren dan die driekwart van de Nederlanders die een mondkapjesplicht wilden? Daar zaten een hoop tussen die dus niet vrijwillig er al aan begonnen. Dat is lastig met elkaar te rijmen. Je zou denken dat de voorstanders ook al vrijwillig dan gehoor gaven aan het advies.
Precies, dat is ook mijn mening. Waarom verplicht maken als 3/4 het verplicht wilt. Loop er dan toch ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:47
[...]
Baudet stemmen gaat mij erg ver. Echter ben ik nu ook niet zo blij met Rutte. Ik denk dat mijn keuze in maart eentje met pijn in het hart zal moeten worden, hoe dan ook.
Precies en daarom denk ik dat de invloed van de mondkapjes op het stemgedrag wel mee zal vallen. De meeste mensen zullen zich wel realiseren dat een andere samenstelling van het kabinet weinig zou uitmaken.
(Uiteraard onder voorbehoud van wat ons de komende maanden nog te wachten staat. Mijn glazen bol is stuk ;) )

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CMD-Snake schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:12:
[...]

En toch werd het amendement wat hiervoor zou zorgen weggestemd. Dan was toch echt een meerderheid van de parlementariërs tegen.
Tsjah, politiek...
Dan Nog voert het te ver om enkel 'publieke opinie' de schuld te geven van die mondkapjes...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:13
Drardollan schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:10:
[...]

Ik roep dat al vele maanden in dit topic. De media pikt er enkel de aller negatiefste getallen uit. Als de besmettingen dalen maar de overledenen 3 hoger is, dan wordt dat getal eruit gehaald en super groot op de voorpagina gezet. Liefst achter een premium artikel natuurlijk, want dat is simpelweg het doel: geld verdienen. Angst verkoopt en verdien je veel geld mee.

Moet je straks eens opletten als we weer dalen naar een punt dat we het beter doen dan veel andere landen. Dan staat er groot in de krant dat land X het zo slecht doet en de Nederlandse cijfers moffelen ze weg in een of ander vage blog.
Tsja, dat is hedendaagse 'journalistiek' nu eenmaal. Herrinner je je nog de 3 maanden Australische bosbranden? Dagen tot wekenlang kinders in een grot? Een jochie in een put?

Het verkoopt. Het genereert namelijk clicks. En daarmee is het een bron voor o.a. advertentie inkomsten.

Daar is op zich niet direct iets mis mee, maar blijft wel belangrijk om hier kritisch naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:38

Opzich is het toch wel logisch dat ze er neerzetten dat er 250 NIEUWE ziekenhuisopnames zijn? Ze hadden inderdaad ook kunnen vermelden dat het aantal met 121 is toegenomen.

Ze zetten er immers ook neer dat er vandaag 8182 NIEUWE coronabesmettingen zijn, en niet 171. (want ten opzichte van de dag ervoor is het aantal met 171 toegenomen)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
klaaas schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:15:
Precies en daarom denk ik dat de invloed van de mondkapjes op het stemgedrag wel mee zal vallen. De meeste mensen zullen zich wel realiseren dat een andere samenstelling van het kabinet weinig zou uitmaken.
(Uiteraard onder voorbehoud van wat ons de komende maanden nog te wachten staat. Mijn glazen bol is stuk ;) )
En toch blijft het jammer, die verplichting was voor mij in elk geval de druppel die mijn emmer deed overlopen.
MikeyMan schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:16:
Tsjah, politiek...
Dan Nog voert het te ver om enkel 'publieke opinie' de schuld te geven van die mondkapjes...
Na het dringende advies kwam ineens de roep om een plicht in de media en hier sprong men dan ook gretig op. Al was het maar voor de kliks. Dat heeft toch zijn weg naar Den Haag gevonden. Waarom anders ineens die ommezwaai? Ze hadden het ook zo kunnen laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
MikeyMan schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:08:
[...]

Lijkt er overigens wel op dat minder mensen hun reishistorie ook daadwerkelijk doorgeven.
Waarom denk je dat (oprechtevraag)? Sowieso moet je je afvragen of Duitsland en België trouwens echt reishistorie zijn, denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ZieMaar! schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:33:
[...]

Waarom denk je dat (oprechtevraag)? Sowieso moet je je afvragen of Duitsland en België trouwens echt reishistorie zijn, denk ik.
Percentage bekende reishistorie is aardig gedaald. Maar ik zit me nu af te vragen of dat betekent dat het niet gevraagd of niet beantwoord is.

@CMD-Snake is de oppositie dan gevallen voor de publieke opinie? Of het kabinet? Ik vind het een beetje te makkelijk. 'Men' sprong er bovenop is m.i. vooral aan links...

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 20-10-2020 17:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:48
Reishistorie daalt automatisch buiten de vakanties lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-06 20:42
ShellGhost schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:31:
[...]

De zorg ligt hoogstwaarschijnlijk nog veel hoger. Maar die uitslagen worden niet meegenomen in de cijfers.
Die claim zou ik niet durven maken. Het ziekenhuis waar ik werk scoort in de testen op personeel lager dan regionaal (maar da's niet moeilijk in Zuid-Oost) en nationaal. Nu kan het best dat personeel zich sneller laat testen, natuurlijk, het is bij ons laagdrempelig (doorlooptijd van melden tot resultaat van zo'n 12 uur.)

Wat de regels vs advies betreft: Ik denk overigens dat onze volksaard vooral conformistisch is. En het is moeilijker je te conformeren aan een advies dan aan een duidelijke regel...

[ Voor 14% gewijzigd door ijdod op 20-10-2020 18:25 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
ShellGhost schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:31:
[...]

De zorg ligt hoogstwaarschijnlijk nog veel hoger. Maar die uitslagen worden niet meegenomen in de cijfers.

De nuance:
Personeel in de horeca laat zich weinig testen, maar test wel relatief vaak positief:

Voor Koninklijke Horeca Nederland zijn de hoge percentages geen reden tot zorg. Een woordvoerder laat weten het niet gek te vinden dat er zoveel personeel uit de horeca besmet is, omdat er veel jongeren werken in de sector. Ook het RIVM vermoedt dat het hoge percentage deels te verklaren is door de jongere mensen die er werken.
https://www.ad.nl/ad-werk...vaakst-positief~a1821493/
Cijfers uit de zorg (personeel, clienten) worden elke week in het rapport van RIVM publiek gemaakt (PDF).
Zoals ik het vandaag zag lag het wat lager dan landelijk gemiddeld. Zo'n 11% positief.
Pagina: 1 ... 4 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins