Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.617 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:49
Roytoch schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:00:
[...]

De onbekende factor die mijn tabel een aanname maakt is niet toename/afname van het absolute aantal extra besmettingen, maar hoeveel van je data compleet is na 2,3,10,14... dagen.

De vertraging in datacompleetheid gaat ergens, met betere test > resultaat > data-doorstroom, afnemen. Maar is nog niet zichtbaar in de vertraagde data zoals ik die laat zien in die tabel. De gele toenamen zijn wat er echt gebeurd is, niet wat ik denk dat er gaat gebeuren, en daarin zie je nog steeds heel duidelijk dat in ieder geval tot voor kort, het verschil tussen 3, 7 en 14 dagen erg groot is.
Ik had het niet specifiek over jou tabel of die van fok, maar over je opmerking mbt aannames in het algemeen.
En verder was mijn post gericht over de huidige stand van de data, de vertragingen en de schattingen die je zou kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:07
CMD-Snake schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:05:

De Red Team retoriek. Die lockdown is sowieso verspilde moeite als je die tijd niet gebruikt om de GGD's nog meer te versterken. Ik betwijfel of dat ook lukt. De ziekenhuizen leger krijgen qua covid patiënten in vier weken zal lastig zijn, je merkt de effecten van wat voor maatregel dan ook pas na twee weken. Je zal dus hoe dan ook langer als vier weken de boel dicht moeten gooien. Nu probeert dit mensen lekker te maken voor een lockdown omdat het maar voor een korte tijd is, maar dat is bedrog als je er eventjes over nadenkt.

Ik heb ernstig mijn twijfels of die zo gewenste lockdown de redding gaat zijn.
Aan de ene kans eens, maar met het oog op de feestdagen die eraan komen waarbij de besmettingen gegarandeerd gaan oplopen is het misschien toch handig nu een iets strengere lockdown in te voeren om te zorgen dat het tegen die tijd niet helemaal uit de hand gaat lopen bij de ziekenhuizen.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:26

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik twijfel even, ben je sarcastisch of juist niet? :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het was in mijn ogen juist een bijzonder goed idee om de teugels wat te laten vieren, waarom is hij daarop tegen? Denkt hij nu echt dat het volk maanden of zelfs jaren lang structureel heel veel ontzegd kan worden?
Juist het even laten vieren zorgt ervoor dat mensen er weer beter tegen kunnen als het weer strenger wordt lijkt mij.
Het nadeel is alleen dat we het te lang hebben laten vieren lijkt wel. Als men eerder wat strenger was geworden was het misschien niet nodig geweest om écht streng te worden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Geen idee of er coronaboetes op die manier al uitgedeeld zijn. Het is inderdaad erg wankel om zo te proberen een boete uit te delen. Ook bij verkeersboetes op kenteken kan er al discussie ontstaan over wie op dat moment reed. De eigenaar van het kenteken krijgt de boete, maar had natuurlijk niet noodzakelijkerwijs achter het stuur gezeten.

[...]

De Red Team retoriek. Die lockdown is sowieso verspilde moeite als je die tijd niet gebruikt om de GGD's nog meer te versterken. Ik betwijfel of dat ook lukt. De ziekenhuizen leger krijgen qua covid patiënten in vier weken zal lastig zijn, je merkt de effecten van wat voor maatregel dan ook pas na twee weken. Je zal dus hoe dan ook langer als vier weken de boel dicht moeten gooien. Nu probeert dit mensen lekker te maken voor een lockdown omdat het maar voor een korte tijd is, maar dat is bedrog als je er eventjes over nadenkt.

Ik heb ernstig mijn twijfels of die zo gewenste lockdown de redding gaat zijn.
Een lockdown zal allicht helpen tegen de verspreiding, maar of het de beste keuze is, is dan weer een heel andere discussie.
Dat is ook een beetje mijn aversie tegen het red team. Heel veel roepen van de zijlijn, daarmee de autoriteit die de maatregelen brengt ondermijnen en dus actief meewerken aan het niet volgen van de maatregelen.
Uiteindelijk kijken zij maar naar één aspect, covid-19. Al het andere is collateral damage als je hen hun zin geeft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:15
Vier weken is te kort voor deze getallen. Daarbij zie ik nog niet hoe ze dat willen gaan handhaven eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik verwacht per december wijd beschikbare sneltesten. Dat zal echt een hoop gaan schelen is mijn verwachting. Nu enkel nog zorgen dat mensen ook de quarantaine in gaan ik kan me niet voorstellen dat mensen bewust op pad gaan met een bevestigde besmetting. Bij het wachten op een uitslag nog enigszins maar niet bij een bevestigde besmetting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
[...]

Geen idee of er coronaboetes op die manier al uitgedeeld zijn. Het is inderdaad erg wankel om zo te proberen een boete uit te delen. Ook bij verkeersboetes op kenteken kan er al discussie ontstaan over wie op dat moment reed. De eigenaar van het kenteken krijgt de boete, maar had natuurlijk niet noodzakelijkerwijs achter het stuur gezeten.
Wacht even, je hebt het blijkbaar over de Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften, in de volksmond bekend als de Wet Mulder. Die maakt inderdaad voor bepaalde verkeersovertredingen een boete op kenteken mogelijk, waarbij de kentekenhouder dus aansprakelijk wordt gehouden. In het strafrecht speelt dit verder niet, je kunt alleen worden beschuldigd van een strafbaar feit als je er ook van verdacht wordt de dader te zijn. Dus een coronaboete alleen op basis van kenteken van een auto is volstrekt niet aan de orde.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

TrailBlazer schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:33:
Ik verwacht per december wijd beschikbare sneltesten. Dat zal echt een hoop gaan schelen is mijn verwachting. Nu enkel nog zorgen dat mensen ook de quarantaine in gaan ik kan me niet voorstellen dat mensen bewust op pad gaan met een bevestigde besmetting. Bij het wachten op een uitslag nog enigszins maar niet bij een bevestigde besmetting.
Helaas....
Van alle mensen die positief zijn getest op het coronavirus, ging de afgelopen tijd 20 procent nog gewoon naar buiten. Dat zegt viroloog Aura Timen van het RIVM.

"Deze positief geteste mensen gingen bijvoorbeeld naar het werk, of brachten hun kinderen naar school", zegt Timen. Op de vraag of de maatregelen die zijn genomen wel werken, zegt ze: "De maatregelen waren heel effectief in het voorjaar, we weten dat ze werken. Maar we zien dat de opvolging van de maatregelen niet optimaal is."

Want naast de 20 procent die naar buiten gaat met een positieve test, geeft Timen aan dat 70 procent van de mensen die klachten hebben, gewoon naar buiten gaat. Het gevolg is dat het virus zich nu snel verspreidt onder de bevolking, zegt ze.
Zie RIVM: 20 procent positief geteste mensen gaat toch naar buiten

Of dit: Zorginstelling met 7 coronadoden liet positief getest personeel toch werken: ‘Dat ging niet anders’

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 25-10-2020 17:42 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57
Gonadan schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 16:44:
[...]

Je kunt het ridiculiseren, maar ik wacht nog steeds op jouw plan en onderbouwing. Kom daar eerst eens mee als je kritiek op de overheid of andere posters hebt, 'gewoon aanpakken' is geen plan.
Ik ridiculiseer helemaal niks, maar ik ga ook geen scenarios uitdenken hoe dat onze handhaving een groep van 300 man staande moet houden en bekeuren. Mag hopen dat daar al jarenlang geleden de richtlijnen en voorschriften voor zijn opgesteld. Je zult denk ik geen 100% resultaat boeken, daar er wel wat volk via de weilanden en de koeienvlaaien zullen ontkomen. Het gaat er maar om dat er een voorbeeld word gesteld..... nu komt het weer over van "doe maar een eind raak, oom agent komt ten hoogste een waarschuwing geven en verder is er niks aan de hand"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

stylezzz schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:40:
Ik ridiculiseer helemaal niks, maar ik ga ook geen scenarios uitdenken hoe dat onze handhaving een groep van 300 man staande moet houden en bekeuren. Mag hopen dat daar al jarenlang geleden de richtlijnen en voorschriften voor zijn opgesteld. Je zult denk ik geen 100% resultaat boeken, daar er wel wat volk via de weilanden en de koeienvlaaien zullen ontkomen. Het gaat er maar om dat er een voorbeeld word gesteld..... nu komt het weer over van "doe maar een eind raak, oom agent komt ten hoogste een waarschuwing geven en verder is er niks aan de hand"
Dat het zo over komt ben ik met je eens, maar denk je niet dat als het daadwerkelijk zo makkelijk was ze wel meer zouden handhaven? Die agenten zijn net zo gefrustreerd als wij hoor. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:29
Ik vind het zo langzamerhand meer dan storend dat mensen die netjes buiten in een bos een luchtje gaan scheppen opgeroepen wordt thuis te blijven. Als deze groep nou alle regels netjes volgt en op zondag buiten met het gezin gaat wandelen. Wil je dan met een opgeheven vingertje gaan staan omdat dat ook niet mag?
Je mag best streng zijn, maar er moet altijd iets van vrijheid te beleven zijn. Dat je dan gaat mopperen als mensen het aller onschuldigste vermaak doen dat je in de huidige situatie kunt doen, dan ben je (bij mij dan in iedergeval) draagvlak aan het kapotmaken.
https://www.leidschdagbla...roept-op-thuis-te-blijven
(Achter een betaalmuur, maar de quote is voldoende)

[ Voor 4% gewijzigd door blissard op 25-10-2020 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Gonadan schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:42:
[...]

Dat het zo over komt ben ik met je eens, maar denk je niet dat als het daadwerkelijk zo makkelijk was ze wel meer zouden handhaven? Die agenten zijn net zo gefrustreerd als wij hoor. ;)
Ik zeg ook niet dat politiewerk makkelijk is, sterker nog ik heb er diep respect voor. Maar een agent bepaald het beleid niet, dat word hogerop genomen..... maar nu schijnt de burgemeester van hilversum nog softer te zijn als het wonder wat we weterings mogen noemen hier in tilburg. (Je weet wel, die organiseert gewoon voetbalfeestjes terwijl de ics al vollopen ;) ) waarschijnlijk kunnen we daar de oorzaak ten dele vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

blissard schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:46:
Ik vind het zo langzamerhand meer dan storend dat mensen die netjes buiten in een bos een luchtje gaan scheppen opgeroepen wordt thuis te blijven. Als deze groep nou alle regels netjes volgt en op zondag buiten met het gezin gaat wandelen. Wil je dan met een opgeheven vingertje gaan staan omdat dat ook niet mag?
Je mag best streng zijn, maar er moet altijd iets van vrijheid te beleven zijn. Dat je dan gaat mopperen als mensen het aller onschuldigste vermaak doen dat je in de huidige situatie kunt doen, dan ben je (bij mij dan in iedergeval) draagvlak aan het kapotmaken.
https://www.leidschdagbla...roept-op-thuis-te-blijven
(Achter een betaalmuur, maar de quote is voldoende)
Dat heeft met meer aspecten te maken. De grote drukte zorgt ervoor dat mensen geen afstand houden, dat is niet wenselijk. Maar het zorgt ook voor parkeerproblemen, maar met name meer verstoring en vernieling van de natuur. Daar zijn de boswachters meestal niet zo blij mee.

Het bos loopt nu vol mensen die geen respect voor de natuur hebben en zich gewoon horkerig gedragen. Ik ben daar persoonlijk ook niet zo blij mee moet ik eerlijk zeggen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
jip_86 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 16:57:
[...]

Er is genoeg ME als ik kijk naar de hoeveelheden die ze optrommelen bij wappie demonstraties. Kwestie van prioriteiten stellen.
Demonstraties worden van te voren aangemeld en dan kan je dan een inschatting maken hoeveel *knip* ME je van tevoren oprtommelt.
Die 5 verwaaide agenten en 3 politieauto's die 's nachts in het hele Gooi rondrijden (en ook nog hun reguliere taken hebben) zijn echt niet genoeg om een paar uurtjes vrij te maken om wat *knip*jeugd uit het bos te jagen. Daarvoor zal je echt in de omgeving moeten gaan bedelen bij andere corpsen of zij nog wat mensen beschikbaar hebben. Die feestjes worden in de regel ook pas opgerold wanneer de rest van de taken er zo'n beetje op zitten en ze wat tijd over hebben. Normaal heeft dat ook helemaal geen prioriteit.
Vaak zie je ze pas verschijnen nadat de reguliere horeca gesloten is inclusief de uitloop naar huis.
Een ongeluk op de snelweg moet je ook nog gewoon af kunnen handelen en zo zijn er nog wel meer dingen belangrijker.

Ook is het niet verboden om je auto midden in de nacht bij de sportvelden te parkeren dus die verhalen over bekeuren op kenteken zijn volkomen onzin. De nummers worden opgeschreven om inzicht te krijgen wie er daar uithangen, aantallen en type volk. Staan er wat auto's met antecedenten die in de richting van agressief gedrag gaan dan schaal je anders op dan wanneer er een lading onderwijspersoneel staat te feesten.
Dergelijke termen gebruiken is nergens voor nodig, generaliserend en laten we achterwege

[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 25-10-2020 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Die politieagenten zitten er echt niet heel erg op te wachten om 300 PVs in overtijd te gaan zitten tikken. Naast de zorg worden die ook al tijden uitgeknepen. Werken bij de politie is momenteel echt niet te benijden.

@rik86 er is niet 'genoeg ME'. Dat zijn gewone agenten die het erbij doen. En ook daar is genoeg op bezuinigd. Bezetting verlaagd, waardoor ze allemaal overuren draaien.

En de aanwas aan nieuwe agenten is door de huidige sneeuwvlokjes generatie ook een beste uitdaging.

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 25-10-2020 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
MikeyMan schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:52:
[...]

Die politieagenten zitten er echt niet heel erg op te wachten om 300 PVs in overtijd te gaan zitten tikken. Naast de zorg worden die ook al tijden uitgeknepen. Werken bij de politie is momenteel echt niet te benijden.

@rik86 er is niet 'genoeg ME'. Dat zijn gewone agenten die het erbij doen. En ook daar is genoeg op bezuinigd. Bezetting verlaagd, waardoor ze allemaal overuren draaien.

En de aanwas aan nieuwe agenten is door de huidige sneeuwvlokjes generatie ook een beste uitdaging.
Ik denk dat geen enkele agent het administratieve gedeelte leuk vind. Maar zoals gezegd, oom agent op straat bepaald niet waar de prioriteiten liggen. De meesten willen echt wel, maar als hogerop word besloten dat de prioriteit elders ligt dan heb je dat maar te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
Gonadan schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:50:
[...]

Dat heeft met meer aspecten te maken. De grote drukte zorgt ervoor dat mensen geen afstand houden, dat is niet wenselijk. Maar het zorgt ook voor parkeerproblemen, maar met name meer verstoring en vernieling van de natuur. Daar zijn de boswachters meestal niet zo blij mee.

Het bos loopt nu vol mensen die geen respect voor de natuur hebben en zich gewoon horkerig gedragen. Ik ben daar persoonlijk ook niet zo blij mee moet ik eerlijk zeggen.
Dat is niet het argument dat hier gebruikt wordt. Hier wordt de Corona-gedraag-u kaart getrokken. Niet de pas-op-voor-de-plantjes argumentatie die jij, wellicht terecht, noemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
stylezzz schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:58:
[...]

Ik denk dat geen enkele agent het administratieve gedeelte leuk vind. Maar zoals gezegd, oom agent op straat bepaald niet waar de prioriteiten liggen. De meesten willen echt wel, maar als hogerop word besloten dat de prioriteit elders ligt dan heb je dat maar te volgen.
Afgezien daarvan.. oom agent woont ook gewoon in een huis met een hypotheek en heeft een gezin.
Als we naar alleen maar naar pv'tjes schrijven toegaan "want regels zijn regels", naar wat voor samenleving gaan we dan toe?
Oom agent wil ook graag een gewoon en veilig leven, zonder elke minuut over z'n schouder te kijken.
Dit moet je echt niet willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

Er zijn+/- 15 auto's op deze melding af gestuurd, rekening houdend met enkele regio's die in de nacht solo rijden zijn dat nog geen 25 agenten. Dat is de helft van de nachtelijke capaciteit in een straal van 25 kilometer rondom Hilversum. Je hebt de mazzel dat Amsterdam een relatief rustige nacht beleefde, een stukje oostelijker is 15 auto's de complete provincie op dat tijdstip.

ME is leuk voor overdag en als het in te plannen is. Je wilt niet weten hoe moeilijk het is om roosters rond te krijgen als er plotseling een nachtdienst tussen zit. Dat is 24-48 pauze voordat er weer een normale dagdienst plaats mag vinden. Daarnaast is 300 man bekeuren ook 150 uur pv's afhandelen achter de computer. Dus ja, als de groep groot genoeg is kom je er makkelijk mee weg dan met twee personen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
ed1703 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:03:
[...]

Afgezien daarvan.. oom agent woont ook gewoon in een huis met een hypotheek en heeft een gezin.
Als we naar alleen maar naar pv'tjes schrijven toegaan "want regels zijn regels", naar wat voor samenleving gaan we dan toe?
Oom agent wil ook graag een gewoon en veilig leven, zonder elke minuut over z'n schouder te kijken.
Dit moet je echt niet willen.
Hey... dat moet je ook niet willen, ben ik helemaal met je eens. Maar aan de andere kant.... als er geen pakkans is dan kun je net zo goed stoppen met maatregelen.
jadjong schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:04:
[...]

Er zijn+/- 15 auto's op deze melding af gestuurd, rekening houdend met enkele regio's die in de nacht solo rijden zijn dat nog geen 25 agenten. Dat is de helft van de nachtelijke capaciteit in een straal van 25 kilometer rondom Hilversum. Je hebt de mazzel dat Amsterdam een relatief rustige nacht beleefde, een stukje oostelijker is 15 auto's de complete provincie op dat tijdstip.
Knap dat je dat allemaal weet. Was jij een van de feestgangers? Of ben je politieagent of heb je op een andere manier toegang tot die gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
MikeyMan schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:52:
Het probleem is dat de politie hoge eisen stelt aan agenten, niet onterecht overigens, maar er weinig tegenover zet. Je trekt ook niet zomaar een blik nieuwe agenten open. Opleiding neemt nu eenmaal ook tijd.

Ook moeten mensen tegen het werk kunnen, niet iedereen die de opleiding haalt is even geschikt. Een agent op straat moet ook stevig in zijn of haar schoenen staan. Tegenwoordig hebben we ook te maken met een relatief nieuwere soort criminelen die veel agressiever zijn en ook niet bang zijn om agenten te bedreigen.
stylezzz schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:58:
Een agent heeft ook wat speelruimte binnen hun optreden. Als jij fietst in het donker zonder licht kan een agent er ook voor kiezen om je streng toe te spreken en je lopend naar huis te sturen in plaats van een prent uitdelen.
blissard schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:46:
Ik snap dit soort dingen ook niet helemaal. Iedereen de hele dag binnen laten zitten is nu ook niet echt geweldig. Beweging is goed en het is in de buitenlucht dus de risico's zullen wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

blissard schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:02:
[...]

Dat is niet het argument dat hier gebruikt wordt. Hier wordt de Corona-gedraag-u kaart getrokken. Niet de pas-op-voor-de-plantjes argumentatie die jij, wellicht terecht, noemt.
Het hele artikel kan ik niet lezen maar dat doet er ook niet toe. Ze willen gewoon de toestroom beperken om meerdere redenen. Dat ze er nu één noemen zou best kunnen, waarschijnlijk is dat ook de enige waar het publiek überhaupt naar zou luisteren. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
blissard schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:02:
[...]

Het zijn idd vaker boswachters dan agenten die een buitenfeestje ontdekken. De plantjesargumentatie gaat nu ook niet op want dit was in een toekomstig ecoduct naast het spoor, kortom een bouwplaats.
In het lokale sufferdje werd ook gesproken over voorbereidingshandelingen door een bewakingscamera van dat bouwterrein een paar dagen van te voren iets te verdraaien (hehehe, restepc!) Lekkere bouwbeveiliging heb je dan wanneer dat niet eens opgemerkt wordt.

Massaal wandelen in een bos zal ook geen groot coronarisico zijn tenzij je iedereen die je tegenkomt om de hals vliegt. De bossen zijn groot genoeg alleen is het niet zo slim om allemaal tegelijk naar dat standaardplekje te gaan op zondagmiddag. Rij je wat verder dan is er opeens ruimte genoeg.
De eerste keer dat het dringen wordt om je hond uit te laten in het bos moet ik nog zien gebeuren.

[ Voor 20% gewijzigd door PalingDrone op 25-10-2020 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
CMD-Snake schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:14:
[...]

[...]

Een agent heeft ook wat speelruimte binnen hun optreden. Als jij fietst in het donker zonder licht kan een agent er ook voor kiezen om je streng toe te spreken en je lopend naar huis te sturen in plaats van een prent
Tuurlijk, maar als jij met een lasergun langs de weg word neergezet zul je niet die dief te pakken krijgen die dat oude omatje beroofd. Maar goed, dit gaat wel heel erg offtopic....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
stylezzz schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:10:

Knap dat je dat allemaal weet. Was jij een van de feestgangers? Of ben je politieagent of heb je op een andere manier toegang tot die gegevens?
Dat laatste.

Meanwhile from Rotterdam.

Binnenkort op TV via John v/d Heuvel. (die zag ook weer kans om ergens geld mee te verdienen :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Het probleem is dat de politie hoge eisen stelt aan agenten, niet onterecht overigens, maar er weinig tegenover zet. Je trekt ook niet zomaar een blik nieuwe agenten open. Opleiding neemt nu eenmaal ook tijd.

Ook moeten mensen tegen het werk kunnen, niet iedereen die de opleiding haalt is even geschikt. Een agent op straat moet ook stevig in zijn of haar schoenen staan. Tegenwoordig hebben we ook te maken met een relatief nieuwere soort criminelen die veel agressiever zijn en ook niet bang zijn om agenten te bedreigen.
De eisen zijn An sich zo hoog niet. Maar wat er binnenkomt heeft nogal een hoog uitval percentage. Nu hoor ik vooral de verhalen uit Haaglanden/Transvaal. Maar daar wil je echt niet als beginnend niveau 3 agent gedropt worden op je 20e.

Ben een paar keer een nacht mee geweest, maar das gewoon best heftig. Maar idd, er staat relatief weinig tegenover. Het werk trekt me echt wel, maar ik ga persoonlijk geen salaris halvering trekken om de overstap te wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:42
Kunnen we niet gewoon wat horecapersoneel of grondstewardessen een spoedopleiding tot BOA geven? Dat had toch al lang geregeld moeten zijn?

Hij wil.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
stylezzz schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:10:
[...]

Hey... dat moet je ook niet willen, ben ik helemaal met je eens. Maar aan de andere kant.... als er geen pakkans is dan kun je net zo goed stoppen met maatregelen.
Tja, misschien is het beter te stoppen met de nederlandse politie neer te zetten alsof men alles maar door laat gaan. We zijn een samenleving waarbij je niet voor alles maar rücksichtslos een boete krijgt.
Genoeg die wel een boete krijgen, maar realistisch kun je geen 300 man "even" op de bon slingeren.

De landen om ons heen werken ook zo en we hebben een politieapparaat waar het grootste gedeelte van onze samenleving echt wel respect voor heeft. Dat gooi je dan in 1 klap weg.
[...]

De opleiding voor agent duurt 2 jaar, met een dijk van een psychologische test in het voortraject. Het punt waarbij je ook de meeste afvallers hebt.
Daar komt dan ook nog een screening bij.. je bent wel even zoet.

[ Voor 26% gewijzigd door ed1703 op 25-10-2020 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
Wellicht hier al langskomen, maar hoe lezen jullie dit artikel? Dat de telegraaf een sensatie titel maakt oké, maar had van de NOS toch anders verwacht.

Proefpersonen vertellen over coronavaccin: 'Enige bijwerking was lichte hoofdpijn' - https://nos.nl/l/2353780

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YMaAqJJ.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3tJys7O.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
Gonadan schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:14:
[...]

Het hele artikel kan ik niet lezen maar dat doet er ook niet toe. Ze willen gewoon de toestroom beperken om meerdere redenen. Dat ze er nu één noemen zou best kunnen, waarschijnlijk is dat ook de enige waar het publiek überhaupt naar zou luisteren. ;)
Ik had liever gezien dat ze aangeven: Hier (de horsten) is het te druk. Ga liever naar Meijendaal, Haagsebos of Madestein.
Dan bied je mensen iets en gebruik je de Coronakaart niet te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
MikeyMan schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:22:
De eisen zijn An sich zo hoog niet. Maar wat er binnenkomt heeft nogal een hoog uitval percentage.
Ik betwijfel dat die uitval komt omdat het "sneeuwvlokjes" zijn zoals je eerder schreef. Niet iedereen is geschikt voor de politie net als dat niet iedereen marinier kan worden.
klaaas schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:26:
Kunnen we niet gewoon wat horecapersoneel of grondstewardessen een spoedopleiding tot BOA geven? Dat had toch al lang geregeld moeten zijn?
Ik betwijfel of je dan wel echte goede boa's krijgt, niet iedereen is geschikt voor zo'n functie. Overigens gaan boa's niet zo'n feestje oprollen zoals in Hilversum.
ed1703 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:26:
De landen om ons heen werken ook zo en we hebben een politieapparaat waar het grootste gedeelte van onze samenleving echt wel respect voor heeft. Dat gooi je dan in 1 klap weg.
Ik geloof dat het Frank Paauw was die aan het begin van de coronaregels zei dat hij hoopte dat de politie net als de zorg als helden uit deze situatie komt en niet als boeman door het handhaven. Er is een delicate balans en je moet ook goodwill behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CMD-Snake schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:35:
[...]

Ik betwijfel dat die uitval komt omdat het "sneeuwvlokjes" zijn zoals je eerder schreef. Niet iedereen is geschikt voor de politie net als dat niet iedereen marinier kan worden.
Denk dat we daar nog wel een hoop pagina's aan vuil kunnen maken. Je hebt uiteraard een punt dat niet iedereen het kan. Maar de belastbaarheid lijkt mettertijd wel achteruit te gaan. Maar inderdaad, het is niet iedereen gegeven. Zeker niet als je er niet voor wilt of kunt betalen, en daarmee een vrij forse groep uitsluit.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 25-10-2020 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:42:
[...]

Denk dat we daar nog wel een hoop pagina's aan vuil kunnen maken. Je hebt uiteraard een punt dat niet iedereen het kan. Maar de belastbaarheid lijkt mettertijd wel achteruit te gaan. Maar inderdaad, het is niet iedereen gegeven. Zeker niet als je er niet voor wilt of kunt betalen, en daarmee een vrij forse groep uitsluit.
Ik snap dat dat een leuk beeld is voor vakbonden om te schetsen maar als ik zo naar die hoofdagent in mijn familie kijk heb ik nou niet het idee dat hij van de honger omkomt. Krijgt gewoon prima betaald en zie ook totaal geen reden om daar ook maar op enige manier medelijden mee te hebben. Wanneer je tot je pensioen eenstreper wil blijven, sja, eigen schuld. Opleidings- en doorgroeimogelijkheden te over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:23

Mfpower

In dubio

PalingDrone schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:52:
[...]

Ik snap dat dat een leuk beeld is voor vakbonden om te schetsen maar als ik zo naar die hoofdagent in mijn familie kijk heb ik nou niet het idee dat hij van de honger omkomt. Krijgt gewoon prima betaald en zie ook totaal geen reden om daar ook maar op enige manier medelijden mee te hebben. Wanneer je tot je pensioen eenstreper wil blijven, sja, eigen schuld. Opleidings- en doorgroeimogelijkheden te over.
Salaris hoofdagent: Na de opleiding ligt het bruto maandsalaris tussen de €1.837,- en € 2.953,-.

Docenten verdienen meer. L10 Max 4113. Met dertiende maand. En kan ook nog hoger. En die klagen al. Ik snap het wel; een afgestudeerde van de opleiding waar ik werk (hbo-ict) zit al vaak tussen de 2500 en 3000 euro als startsalaris. En/Of een lease auto.

Met alle risico’s en sh#t die je over je heen kunt krijgen als agent lijkt het me niet heel aantrekkelijk.

Bronnen: https://www.rijksoverheid...aar-in-het-basisonderwijs

https://www.infopolitie.n...397-werken-als-hoofdagent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PalingDrone schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:52:
[...]

Ik weet precies wat mijn vrienden verdienen. Een van m'n vrienden is inspecteur en sectiecommandant bij de ME. En dat is echt geen vetpot. De overuren (die vaak nieteens uitbetaald mogen worden), onregelmatigheid etc draagt nog wat bij. Maar als je ziet wat voor kuttijden hij erop nahoudt, welke risico's hij loopt en hoe hij behandeld wordt is het vrij bizar.

Ik ben meermaals gevraagd om de overstap te maken, en ben het gesprek ook echt aangegaan, maar ik krijg het echt niet dicht gerekend.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 25-10-2020 19:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:25
En? Heeft het überhaupt al ergens in Europa gewerkt? Want na 5 weken komt er weer iemand uit het buitenland en begint het van voor af aan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:35
Señor Sjon schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 19:23:
[...]

En? Heeft het überhaupt al ergens in Europa gewerkt? Want na 5 weken komt er weer iemand uit het buitenland en begint het van voor af aan.
Op dit moment hebben we niemand van buitenaf nodig om het virus te laten circuleren. Hoewel thuiswerken dringender wordt opgelegd dan voorheen is het overal zó druk. Ook in winkels, op straat en natuurlijk de illegale feestjes en verkapte demonstraties. Nah, tis wel klaar met ‘intelligent’.

Dat maakt 5 weken ook een lastige periode: ga je echt op Spaanse of Franse wijze met politieposten verkeer blokkeren en mensen alleen met een reispas op pad laten gaan?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

NiGeLaToR schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 19:31:
[...]

Op dit moment hebben we niemand van buitenaf nodig om het virus te laten circuleren. Hoewel thuiswerken dringender wordt opgelegd dan voorheen is het overal zó druk. Ook in winkels, op straat en natuurlijk de illegale feestjes en verkapte demonstraties. Nah, tis wel klaar met ‘intelligent’.

Dat maakt 5 weken ook een lastige periode: ga je echt op Spaanse of Franse wijze met politieposten verkeer blokkeren en mensen alleen met een reispas op pad laten gaan?
Eens. Maar de grote terechte vraag is dan wel hoe het er na die 5 weken uit moet zien. In elk geval niet zoals hier na de zomer. Er Moeten dan ook langdurigere maatregelen gaan lopen.

Eigenlijk zou het wel tof zijn als landen hierin wat meer een lijn trekken, samenwerken. Misschien zouden de Europese landen een samenwerkingsverband aan kunnen gaan! Waar dergelijke issues integraal besproken kunnen worden ipv ieder land voor zich. Immers, het virus trekt zich niet zoveel aan van landsgrenzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
[...]

Ik zie het gewoon als slap gelul van deze mensen. Alsof het een kwestie is van het licht aan en uit doen, zo wordt erover gepraat. Landen die in het voorjaar in strenge lockdown zaten, zitten er nu weer in. Tot zover het nut ervan. Het enige nut is om in één keer met de hamer erop te klappen, zodat de zorg het aankan. Prima, maar als je dat om de x aantal maanden moet doen, is totaal niet werkbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Soccer98 op 25-10-2020 19:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Mfpower schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 19:12:
[...]

Salaris hoofdagent: Na de opleiding ligt het bruto maandsalaris tussen de €1.837,- en € 2.953,-.

Docenten verdienen meer. L10 Max 4113. Met dertiende maand.
Na de opleiding ja.. uiteindelijk doorgroei naar 3.882,15, met een dertiende maand en een 4daagse werkweek door 4x9 te gaan werken. Een vergelijk met leraren.. tja, in dat vak past al helemaal geen 40-urige werkweek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 12:04
Soccer98 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 19:43:
[...]

Ik zie het gewoon als slap gelul van deze mensen. Alsof het een kwestie is van het licht aan en uit doen, zo wordt erover gepraat. Landen die in het voorjaar in strenge lockdown zaten, zitten er nu weer in. Tot zover het nut ervan. Het enige nut is om in één keer met de hamer erop te klappen, zodat de zorg het aankan. Prima, maar als je dat om de x aantal maanden moet doen, is totaal niet werkbaar.
Vond deze blog op Twitter ook wel verhelderend:

http://www.janbhommel.com...e-en-verdrietige-huisarts

Zag dat Telegraaf artikel ook.. Rutte, succes met je lockdown. Politie heeft nu al zijn handen vol aan illegale feestjes.

Was trouwens even vergeten dat opeenvolgende kabinetten Rutte de zorg hebben uitgeknepen. Paar jaar terug hadden we nog 2200 IC bedden en veel meer vepleeghuis bedden etc.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

MikeyMan schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 19:17:
[...]

Ik weet precies wat mijn vrienden verdienen. Een van m'n vrienden is inspecteur en sectiecommandant bij de ME. En dat is echt geen vetpot. De overuren (die vaak nieteens uitbetaald mogen worden), onregelmatigheid etc draagt nog wat bij. Maar als je ziet wat voor kuttijden hij erop nahoudt, welke risico's hij loopt en hoe hij behandeld wordt is het vrij bizar.

Ik ben meermaals gevraagd om de overstap te maken, en ben het gesprek ook echt aangegaan, maar ik krijg het echt niet dicht gerekend.
Een van mijn buren is agent. heeft wel enkele speciaaltjes zoals BB en wat andere speciale taken maar gaat ook gewoon de straat op en doet ME werk.

Behalve de al genoemde aspecten lopen deze mensen ook nog een extra risico in deze tijd om corona te krijgen. Hij is er zo'n 3 weken ziek van geweest en was gister voor het eerst weer uit het huis. Helaas huisgenoten ook corona. Hij vertelde dat het veel voorkomt onder agenten want ze kunnen niet altijd die 1,5m aanhouden.

Wat dat betreft mag er inderdaad wel wat meer respect zijn voor de politie. Die hadden al geen gemakkelijke functie maar het is er flink zwaarder op geworden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:35
[...]

Het doel van een lockdown is niet het volledig uitroeien van het virus. Het doel is de virusdruk laag krijgen zodat een aanzienlijk groter deel van de economische en sociale activiteit weer kan plaatsvinden. Bron- en contactonderzoek weer meer impact kan hebben, enzovoort. Lijkt me overigens wel fijn als niet iedereen vervolgens op ski-vakantie gaat :+.
Soccer98 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 19:43:
[...]

Volgens mij is het vooral zo dat een aantal personen dit als slap gelul wegzetten. Realiteit is echter wel dat we tot voldoende vaccinatie zullen zitten met een dergelijk "open, gesloten, open, gesloten" beleid. Je kan het als niet werkbaar bestempelen maar toch zal het zo gebeuren. Er zijn factoren die ervoor kunnen zorgen dat we de duur van "open" groter maken en de duur van "gesloten" kleiner. Dit omvat o.a. goed BCO wat makkelijker is met lage aantallen en het opvolgen van maatregelen.

Het is echt een illusie dat we in onze huidige positie nog onder een lockdown-achtige maatregel zoals in maart uitkomen. Daarvoor zijn de huidige aantallen zelfs al zouden ze stabiel blijven gewoon veel te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

loekf2 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 19:56:
[...]

Vond deze blog op Twitter ook wel verhelderend:

http://www.janbhommel.com...e-en-verdrietige-huisarts

Zag dat Telegraaf artikel ook.. Rutte, succes met je lockdown. Politie heeft nu al zijn handen vol aan illegale feestjes.

Was trouwens even vergeten dat opeenvolgende kabinetten Rutte de zorg hebben uitgeknepen. Paar jaar terug hadden we nog 2200 IC bedden en veel meer vepleeghuis bedden etc.
Interessant stuk. Wel erg van haar kant geschreven en ze maakt de valkuil dat ze alleen mortaliteit benoemt. Niet de potentiële langdurige klachten en het wegvallen van reguliere zorg door de COVID patiënten. Daar praat ze niet over. Verder heeft ze in de punten an sich wel gelijk: de maatregelen zijn zélf ook killing voor de maatschappij.

Dit stuk onderschrijf ik wel voor een deel:
Weet ik hoe het anders had gemoeten? Ik heb voor dit moment wel een tip:
Geef als de wiedeweerga transparantie.
Bij het RIVM.
Over het OMT. Wie zitten daarin, wat wordt daar besproken en met welke afwegingen?!

Luister naar meer ‘experts’ dan alleen virologen. Maak het beleid ook met mensen als bijvoorbeeld Ira Helsloot. Degene van dit interview:
https://www.medischcontac...-moreel-onverantwoord.htm

Waarom moeten het alleen artsen zijn die het beleid bepalen? Het hele Nederlandse volk heeft last van deze desastreuze maatregelen. Mag dan ook het hele volk vertegenwoordigd worden? Dus ook de mensen die hun baan zijn kwijtgeraakt?
Dat, of nog liever een premier die politieke verantwoordelijkheid neemt door zelf zijn afwegingen kenbaar te maken en niet alles verwijst naar de experts.

[ Voor 4% gewijzigd door Mfpower op 25-10-2020 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Komt op verschillende nieuwssites wat meer info uit het Catshuis overleg, ze gaan het deze week nog paar dagen afwachten, als de cijfers niet dalen of verder stijgen lijkt het wel echt een lockdown te gaan worden. Maarja het blijft dus afwachten nog even.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Het 'onderzoek' van John Ioannides waar hij naar verwijst is een grote verzameling misschiens en wellichts.

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/eci.13423

Neem deze zin:
Some/many of the first 1 million recorded deaths were potentially due to errors and mismanagement that might be avoidable moving forward.
Drie voorbehouden in een enkele zin die de indruk moet wekken dat het allemaal veel beter zal gaan in de toekomst met het aantal sterfgevallen aan covid.

De hele bepaling van de IFR is giswerk gezien het onbekend aantal besmettingen. Als je er van uit gaat dat bijvoorbeeld 34,9187% van de Nederlandse bevolking besmet is geweest of 9,718764% krijg je compleet andere cijfers. Veel cijfers achter de komma doen het ook altijd heel goed om je schatting beter te laten lijken.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Stylze schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 20:17:
Komt op verschillende nieuwssites wat meer info uit het Catshuis overleg, ze gaan het deze week nog paar dagen afwachten, als de cijfers niet dalen of verder stijgen lijkt het wel echt een lockdown te gaan worden. Maarja het blijft dus afwachten nog even.
Volgens de NOS gaat het kabinet de pers dinsdag waarschuwen voor "draconische maatregelen". Dit wordt hoe dan ook een gedenkwaardige week!
Ben reuze benieuwd hoe die draconische maatregelen, als ze komen, door de samenleving worden opgepakt, gezien de steeds heviger protesten her en der in Europa.

[ Voor 3% gewijzigd door prijk op 25-10-2020 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Stylze schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 20:17:
Dus we wachten cijfers van het RIVM af die 1.) recentelijk te maken hebben gehad met een storing, 2.) in het weekend vaker lager uitvallen en 3.) waarvan de testuitslagen voor een aanzienlijk percentage (zo'n 30 procent) minstens een week oud zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
prijk schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 20:41:
[...]

Volgens de NOS gaat het kabinet de pers dinsdag waarschuwen voor "draconische maatregelen". Dit wordt hoe dan ook een gedenkwaardige week!
Ben reuze benieuwd hoe die draconische maatregelen, als ze komen, door de samenleving worden opgepakt, gezien de steeds heviger protesten her en der in Europa.
Niet, tenzij je de economie een maand plat legt, en waarvoor ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Ik hoop toch echt niet dat wij hier een avondklok gaan krijgen, al ben ik bang dat het voor sommige idioten mensen nodig is.

Ik zit in de risicogroep en mijn vriendin heeft ook niet 'n al te beste gezondheid. Wij komen al sinds maart overdag niet meer buiten en gebruiken graag de rustige late avond/nacht om een wandelingetje te maken om nog wat beweging te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:44
Noxious schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 20:51:
Ik hoop toch echt niet dat wij hier een avondklok gaan krijgen, al ben ik bang dat het voor sommige idioten mensen nodig is.

Ik zit in de risicogroep en mijn vriendin heeft ook niet 'n al te beste gezondheid. Wij komen al sinds maart overdag niet meer buiten en gebruiken graag de rustige late avond/nacht om een wandelingetje te maken om nog wat beweging te krijgen.
Niet zo bang zijn. Gewoon gezond verstand gebruiken en overdag lekker naar buiten. Zonlicht is gezond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Ze hebben met voltrots hun routekaart onlangs gepresenteerd. Lijkt me niet dat ze die nu opeens gaan laten varen. Dus kijk gewoon bij de mogelijke maatregelen onder 'lock-down' voor het antwoord op je vraag wat de evt. nieuwe maatregelen zullen zijn.

Het zou namelijk ongelooflijk dom zijn als ze nu al niets gaan doen met hun routekaart. Wat is die dan nog waard.

[ Voor 10% gewijzigd door CyberMania op 25-10-2020 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Mr.Joker schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 20:52:
[...]

Niet zo bang zijn. Gewoon gezond verstand gebruiken en overdag lekker naar buiten. Zonlicht is gezond.
Oh zonlicht krijg ik genoeg, daar hebben we een prima balkon voor. Het gaat om de beweging.

Niet zo bang zijn is makkelijk roepen - als ik het krijg is het vrijwel zeker einde verhaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2

Je kunt gewoon buiten komen hoor, Vanmiddag uurje rond de Waal In Nijmegen gelopen. Ik kwam op de Waalbrug helemaal niemand tegen, heel apart. Auto’s genoeg, blijkbaar hebben mensen hele belangrijke dingen te doen op zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Wat wordt verstaan onder lockdown? Kan ik aanstaande vrijdag nog vliegen?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Bensimpel schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:00:
Wat wordt verstaan onder lockdown? Kan ik aanstaande vrijdag nog vliegen?
Zie de routekaart onder lockdown.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Als ze een avondklok gaan invoeren maar de (VO) scholen zonder maatregelen openlaten dan ben ik geneigd me te gaan aansluiten bij de anti Corona maatregelen protesteerders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:42
Mfpower schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 20:15:
[...]

Interessant stuk. Wel erg van haar kant geschreven en ze maakt de valkuil dat ze alleen mortaliteit benoemt. Niet de potentiële langdurige klachten en het wegvallen van reguliere zorg door de COVID patiënten. Daar praat ze niet over. Verder heeft ze in de punten an sich wel gelijk: de maatregelen zijn zélf ook killing voor de maatschappij.
Jij noemt het een valkuil, ik noem het een patroon. We hebben in de loop van de tijd meerdere van dit soort stukken gezien en daarin wordt structureel gefocust op de (beperkte) mortaliteit. Een dreigend zorginfarct wordt genegeerd of gebagatelliseerd. Ook hier: "Het beeld wat de kranten schetsen klopt echter niet. De zorg wordt niet overspoeld met Covid19 patiënten. De IC’s liggen niet vol." (Ik vraag me af van welke datum dit stuk is).

Ik ben het op zich wel eens met de analyse t.a.v. het uitkleden van de gezondheidszorg en de suggestie dat er breder gekeken moet worden, maar vooral met dat eerste schieten we niet veel op. Ik vind dat er van alles aan te merken is op de aanpak van de crisis, maar de suggestie die ook in dit artikel gewekt wordt dat het ook met minder maatregelen kan lijkt me inmiddels achterhaald door de werkelijkheid.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Mfpower schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:02:
[...]

Als ze een avondklok gaan invoeren maar de (VO) scholen zonder maatregelen openlaten dan ben ik geneigd me te gaan aansluiten bij de anti Corona maatregelen protesteerders.
Om mezelf maar eens te quoten. Het lijkt zo te zijn:
Maar als het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames wél hard groeit, gaat Nederland – net als andere Europese landen – in een verdere lockdown. ,,Meer smaken zijn er niet meer’’, zegt een Haagse bron. In dat geval mogen gezelschappen nog maar uit twee personen bestaan, in plaats van de huidige vier. Ook worden alle bijeenkomsten dan verboden, komt er een einde aan alle binnensport en mogen de auto en het openbaar vervoer alleen nog voor noodzakelijke reizen worden gebruikt.

De scholen mogen bij een verdere lockdown zeer waarschijnlijk wél openblijven. Mbo’s, hbo’s en universiteiten stappen over op online onderwijs. Winkels blijven geopend, net als tijdens de lockdown in het voorjaar. Verpleeghuizen gaan niet meer helemaal op slot: bewoners mogen in ieder geval één bezoeker blijven ontvangen.
https://www.gelderlander....-dagen-cruciaal~ac1197a9/

Wtf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
Rivm verwacht wel echt een afvlakking deze week gezien de cijfers van afgelopen dagen, dus hoop dat ze gelijk krijgen.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:44
Noxious schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 20:54:
[...]

Oh zonlicht krijg ik genoeg, daar hebben we een prima balkon voor. Het gaat om de beweging.

Niet zo bang zijn is makkelijk roepen - als ik het krijg is het vrijwel zeker einde verhaal. ;)
Het is niet zo dat potentiële infectieuze virusdeeltjes overal ronddwalen buiten....

Je kan prima buiten lopen... al loopt er iemand op korte afstand langs met corona, dan wordt je echt niet ziek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:07
Ook leuk "noodzakelijke reizen". Voor sommige mensen zijn andere dingen noodzakelijk dan anderen :)
Doe dan gewoon geen reizen of zeg gewoon niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Mfpower schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 19:12:
[...]

Docenten verdienen meer. L10 Max 4113. Met dertiende maand. En kan ook nog hoger. En die klagen al. Ik snap het wel; een afgestudeerde van de opleiding waar ik werk (hbo-ict) zit al vaak tussen de 2500 en 3000 euro als startsalaris. En/Of een lease auto.

Met alle risico’s en sh#t die je over je heen kunt krijgen als agent lijkt het me niet heel aantrekkelijk.

Bronnen: https://www.rijksoverheid...aar-in-het-basisonderwijs

https://www.infopolitie.n...397-werken-als-hoofdagent
De overheid heeft al 7 jaar geleden aangegeven dat 40% van de basisschool leerkrachten moet doorgroeien naar L11 (senior functie) voor zo’n €4500 bruto per maand.

Echter blijft dat een beetje hangen rond de 27% van de leerkrachten die nu in L11 zitten.

Het zijn de scholen en vooral stichtingen die erboven zitten die het zelf stagneren.

Je kunt wel keer op keer de overheid overal de schuld van geven, maar vlak de overkoepelende stichtingen niet uit, daar blijft zo veel geld hangen bij nutteloze managers!

Been there, seen It all!
Dikke auto’s op het parkeerterrein, duur pand en dan z zou je verwachten dat een meerwaarde van zo’n stichting een eigen P&O afdeling is. Nou die werden ingehuurd 8)7

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Ryur schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:15:
[...]

Ook leuk "noodzakelijke reizen". Voor sommige mensen zijn andere dingen noodzakelijk dan anderen :)
Doe dan gewoon geen reizen of zeg gewoon niks!
tja de overheid kan niet miniem voorschrijven wat in elke situatie wel of niet noodzakelijk is. Dan zijn er wel 10,000 regeltjes te bedenken. Er bestaat ook zoiets als gewoon gezond verstand gebruiken. De overheid kan niet alles voor je beslissen. En volgens mij hoef je echt geen hoog iq te hebben omdat zelf een beetje te kunnen inschatten.

[ Voor 12% gewijzigd door CyberMania op 25-10-2020 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Vlakt de groei nu verder af of niet?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:07
CyberMania schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:20:
[...]

tja de overheid kan niet miniem voorschrijven wat in elke situatie wel of niet noodzakelijk is. Dan zijn er wel 10,000 regeltjes te bedenken. Er bestaat ook zoiets als gewoon gezond verstand gebruiken. De overheid kan niet alles voor je beslissen.
Dat ontbreekt dus bij de veel Nederlanders, dat is het grote probleem van de huidige maatregelen :)

Ik ben er volledig met je eens hoor! Maar ik heb geen vertrouwen meer in de medemens.
CyberMania schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:22:
Dat kunnen ze wel maar zijn gewoon laks of virusmoe.
Of die "geloven" er niet in. Zoals de aanhangers van Engel :)
De QAnons bijv ook

[ Voor 26% gewijzigd door Ryur op 25-10-2020 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Ryur schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:21:
[...]

Dat ontbreekt dus bij de meeste Nederlanders, dat is het grote probleem van de huidige maatregelen :)

Ik ben er volledig met je eens hoor! Maar ik heb geen vertrouwen meer in de medemens.
Dat kunnen ze wel maar zijn gewoon laks of virusmoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stylze schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:07:
Rivm verwacht wel echt een afvlakking deze week gezien de cijfers van afgelopen dagen, dus hoop dat ze gelijk krijgen.
Dat was de prognose na de 28 september maatregelen... Daar zitten we u +2k boven. Ze moeten niet afvlakken, maar rap naar beneden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 12:55
BlakHawk schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:21:
Vlakt de groei nu verder af of niet?!
Volgens de rioolwater metingen niet.
Wat veel belangrijker is, is natuurlijk de druk op de zorg.
De sterftecijfers blijven vooralsnog achter ten opzichte van maart-april.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
prijk schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 20:41:
[...]

Gevaar is dat de toon verkeerd gaat vallen bij een (klein) deel van de bevolking en dat de schijt aan corona mentaliteit toe zal nemen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:23:
[...]

Dat was de prognose na de 28 september maatregelen... Daar zitten we u +2k boven. Ze moeten niet afvlakken, maar rap naar beneden
Maar de cijfers van de zorg zijn wel echt duidelijk afgevlakt is dat niet veel belangrijker dan aantal besmettingen?

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:28

boesOne

meuh

Mfpower schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:05:
[...]

Om mezelf maar eens te quoten. Het lijkt zo te zijn:

[...]

https://www.gelderlander....-dagen-cruciaal~ac1197a9/

Wtf.
Ik denk niet dat dit houdbaar is. Docenten willen niet guinea pig zijn. Zeker oudere docenten gaan dan afhaken. En terecht.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Stylze schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:30:
[...]

Maar de cijfers van de zorg zijn wel echt duidelijk afgevlakt is dat niet veel belangrijker dan aantal besmettingen?
M.i is het aantal opnamen en doorstroom naar IC interessanter, ook voor een vergelijking met maart/april. Het probleem is alleen dat dat reactief is (want mensen zijn dan al besmet), besmettingscijfers zouden wel een prognose moeten kunnen geven hoeveel opnamen te verwachten.

Ik denk dat we in maart/april veel meer besmettingen hadden dan bekend (of het virus is heel veel milder geworden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Stylze schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:30:
[...]

Heb je een linkje naar die afzwakkende lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:07

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

boesOne schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:34:
[...]

Ik denk niet dat dit houdbaar is. Docenten willen niet guinea pig zijn. Zeker oudere docenten gaan dan afhaken. En terecht.
Nou en de gezinnen van de tieners die naar school moeten dan ...

Dan moet er echt wel iets vanuit de scholen / leraren gaan gebeuren want het OMT houdt het bord voor de kop.

In Israel ging het pas beter toen ze óók iets met de scholen gingen doen. Het red team gaf dat ook al aan. Er is gewoon een grote kans dat ze de (misschien) meest effectieve maatregel als laatste gaan doen waarbij de maatregelen nog langer gaan voortduren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Als de avondklokken in andere landen een indicatie mogen zijn dan gaat die pas in rond 22.00. Winkels sluiten een uur of meer voor die tijd.

Afhankelijk waar je wandelt is het prima te doen overdag. Ik loop graag na het werken een rondje over de dijk langs het IJsselmeer en door de polder. Kom erg weinig mensen tegen. Een enkele wandelaar, een fietser misschien. Meeste verkeer is nog auto's. In de open lucht buiten is het risico klein lijkt mij zo. En als je echt bang bent is denk ik een FFP2 of FFP3 mondkapjes de investering waard.
Ankona schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:27:
Gevaar is dat de toon verkeerd gaat vallen bij een (klein) deel van de bevolking en dat de schijt aan corona mentaliteit toe zal nemen.
Ik was al niet blij om weer het nieuwsbericht te zien van een persconferentie. Wat heb ik straks weer aan mijn kar hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Is eigenlijk ooit onderzocht hoe de verhouding zit tussen verwijtbare besmettingen en niet-vermijdbare besmettingen? In andere woorden: wat is de verhouding tussen besmettingen bij schijt-aan-coronafeestjes en bij een kappersbezoek?

Er zijn een aantal mensen die ik ken en die Corona opgelopen hebben via een gezinslid die in het onderwijs en in de zorg werken. Kan zo’n iemand weinig aan doen, maar je pakt wel gelijk vijf man mee die Corona hebben. Laat staan als je op middelbare scholen honderden/duizenden scholieren hebt lopen die de boel thuis kunnen aansteken.

En zoals ik al zei: kijk nou eens naar de situatie op de middelbare scholen. Daar gelden amper regels, terwijl het gros daar vijftien jaar of ouder is en dus wel makkelijker het virus kunnen overdragen. Ik vind het niet uit te leggen dat Rutte straks de hele boel in lockdown gooit zonder overwogen te hebben het middelbare onderwijs wat meer regels op te leggen in de tussentijd.

[ Voor 25% gewijzigd door Soccer98 op 25-10-2020 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Soccer98 ja wat denk je zelf? Alsof iemand die alle regels aan z'n laars lapt dit netjes uit de doeken doet. Wmb kun je het percentage onbekend daar prima voor gebruiken |:(

Mbt avondklok; als ik voor 22:00 de hond uit laat sta ik voor 6:00 wel weer naast m'n bed. Dus dat zoeken ze maar ff fijn uit.

[ Voor 27% gewijzigd door MikeyMan op 25-10-2020 21:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:06
Mfpower schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:43:
[...]

Nou en de gezinnen van de tieners die naar school moeten dan ...

Dan moet er echt wel iets vanuit de scholen / leraren gaan gebeuren want het OMT houdt het bord voor de kop.

In Israel ging het pas beter toen ze óók iets met de scholen gingen doen. Het red team gaf dat ook al aan. Er is gewoon een grote kans dat ze de (misschien) meest effectieve maatregel als laatste gaan doen waarbij de maatregelen nog langer gaan voortduren.
Er zijn ook onderzoeken uit het buitenland dat het sluiten van de scholen zo goed als geen impact op de cijfers had. De impact van het onderwijs in NL is 10%. Dus 90% van de besmettingen komt elders vandaan.

https://nos.nl/nieuwsuur/...funest-voor-kinderen.html

Denk ook nog steeds dat, gezien de drukte overal, de schuld niet echt bij het onderwijs gelegd kan worden. Die feesten, mensen die massaal alsnog onnodig op t werk zitten, lekker in Duitsland uit gaan eten en de hoeveelheid mensen die massaal schijt aan de basisregels hebben is een groter probleem.

Ben het wel met je eens mbt het VO. De bovenbouw daar is denk ik wel een probleem, die zijn oud genoeg om redelijk te kunnen verspreiden.

[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 25-10-2020 22:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Leon Zwiers schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:00:
[...]

Er zijn ook onderzoeken uit het buitenland dat het sluiten van de scholen zo goed als geen impact op de cijfers had. De impact van het onderwijs in NL is 10%. Dus 90% van de besmettingen komt elders vandaan.

Denk ook nog steeds dat, gezien de drukte overal, de schuld niet echt bij het onderwijs gelegd kan worden. Die feesten, mensen die massaal alsnog onnodig op t werk zitten, lekker in Duitsland uit gaan eten en de hoeveelheid mensen die massaal schijt aan de basisregels hebben is een groter probleem
Al kon de schuld wel bij de scholen gelegd worden; het belang lijkt me alsnog groter dan funshoppen of naar de kroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Mfpower schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:02:
[...]

Staat avondklok wel in de routekaart of Corona wet ? Kan dat met een APV ?

Enige wat ons nu nog scheidt van een lockdown, als ik de routekaart, mag geloven:

- Nog minder mensen op je bruifloft of begravenis
- MBO t/m WO dicht
- Binnensport dicht

Staat niets in over een avondklok. Ze hadden ongetwijfeld al bedacht dat dat een wassen neus is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
MikeyMan schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:01:
[...]

Al kon de schuld wel bij de scholen gelegd worden; het belang lijkt me alsnog groter dan funshoppen of naar de kroeg.
Precies. Zolang men niet strikter handhaaft hoef je echt niet met nieuwe regels aan te komen. Enige waar die avondklok wellicht bij helpt zijn die illegale feesten. Maar die zijn nu ook al illegaal, dus laat ze die eerst een fatsoenlijk aanpakken.

Licht die viruswaanzin debielen die teststraten aanvallen eens van t bed. Men komt nu overal mee weg, dus zoekt men de randjes op en gaat steeds een stukje verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
MikeyMan schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:01:
[...]

Ik ben nog steeds verbaasd dat we koopavonden wel verbieden, maar koopzondagen niet, of ik mis iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

loekf2 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:03:
[...]

Ik ben nog steeds verbaasd dat we koopavonden wel verbieden, maar koopzondagen niet, of ik mis iets.
Ja nouja, je kunt de tijden wel beperken maar dat comprimeert ook de bezoekers aantallen. Hoe ruimer de openingstijden hoe groter de spreiding zou ik zeggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Even voor de goede orde, het aantal besmettingen op scholen is een stuk lager dan 10%.
Scholen zijn 10% van de clusters. Da's iets anders.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

[...]

Denk ook nog steeds dat, gezien de drukte overal, de schuld niet echt bij het onderwijs gelegd kan worden. Die feesten, mensen die massaal alsnog onnodig op t werk zitten, lekker in Duitsland uit gaan eten en de hoeveelheid mensen die massaal schijt aan de basisregels hebben is een groter probleem.

Ben het wel met je eens mbt het VO. De bovenbouw daar is denk ik wel een probleem, die zijn oud genoeg om redelijk te kunnen verspreiden.
Ik had het gelezen. Maar wie heeft het over sluiten? Maatregelen zijn er nodig zoals afstand houden. En zolang 70 procent niet teruggehaald kan worden is het nog altijd niet duidelijk waar nou de meeste besmettingen worden opgelopen. En 10 procent op de scholen ... die nemen het mee naar huis, en waar zijn de meeste besmettingen? Juist... thuis!

Ik en anderen hier hebben de afgelopen dagen studies gepost waar het aandeel van scholieren duidelijk naar voren komt. Maar deze mevrouw van het OMT vertelt niet op welke gegevens zij zich baseert. Dat is nou een van de dingen die me erg dwars zitten bij dit omt. Maak de afwegingen nou eens openbaar. In deze tijd van crisis worden we bestuurd door een black box.

En ondertussen kunnen de docenten en de familieleden van tieners met hun hoofd op het hakblok. Hoe voelt dat als je je best wilt doen om je steentje bij te dragen aan het geheel door de regels te volgen, straks een avondklok in te voeren amper de straat op mag maar dan alsnog besmet wordt door je kind omdat die met de hele school mag knuffelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:45

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Er zijn gewoon niet zoveel opties meer. Sportscholen kunnen wel dicht, dat scheelt dan toch mooi een handjevol besmettingen, net als de contactberoepen. Echt verschil maken lijkt dat niet te doen. Van alle dingen die je dicht kan doen lijken middelbare scholen of bedrijven die niet noodzakelijk zijn het meeste effect te hebben, maar beiden zal het kabinet zich niet aan wagen denk ik.

Maar goed, we zijn nu 10 dagen na dat de maatregelen in gegaan zijn, getallen worden pas 1 week later echt betrouwbaar, de testcapaciteit is weer groter, dus op die dagkoersen van nu kunnen we eigenlijk geen conclusies trekken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
anandus schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:06:
[...]
Even voor de goede orde, het aantal besmettingen op scholen is een stuk lager dan 10%.
Scholen zijn 10% van de clusters. Da's iets anders.
Dank voor de verduidelijking.

En voor die schreeuwers die constant zitten te roepen om een lockdown....
De landen die in lockdown zijn doen het ronduit beroerd ondanks die lockdowns. Dat is echt geen magische knop om binnen 10 dagen die besmettingen daadwerkelijk naar nul te krijgen.

Plus, waarschijnlijk staan diezelfde mensen voorop te brullen dat een lockdown onmenselijk is en dat de overheid kut is zodra er daadwerkelijk een lockdown is.

Wedden dat je dat redteam dan niet meer hoort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:49
Als scholen (met name VO) veel besmettingen zien in bepaalde leeftijden, snap ik niet dat de scholen zelf geen maatregelen nemen. En dan structureel ipv even een weekje dicht of tijdelijk lesuitval door een zieke leraar.
Misschien dat die aantallen dus toch meevallen ?
Of tonen scholen totaal geen initiatief daarin ?

Betreft avondklok kan het wellicht een aantal feestjes minderen, maar ik denk dat het een kleine bijdrage heeft op het totaal. Misschien dat het ook wat familie en vrienden bezoekjes tegenhoud, dat is misschien een grotere bijdrage. Moeilijk in te schatten.
Op basis van elk beetje helpt zou een avondklok natuurlijk altijd wel iets toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Over een lockdown gesproken: in verschillende Europese landen is een avondklok ingesteld, van bijvoorbeeld 9 uur 's avonds tot 6 uur 's ochtends.

Ik snap best dat de regels van minder mensen tegelijk op visite, 1,5 meter afstand en mondkapje in de trein/vliegtuig/winkel kan helpen.

Maar ik vraag mij dus serieus af of een avondklok en andere 'oorlogsmaatregelen' echt veel effect zullen hebben wanneer restaurants en cafe's enz. allang dicht zijn.

Tuurlijk heb ik ook dit weekend weer het nieuwsbericht gelezen van 1 of ander illegaal feest van 300+ mensen. Maar dat zijn gewoon idioten, die je ook met de huidige regels kan aanpakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Mfpower voor de zoveelste keer; waarom gaat het onderwijs dan op maatregelen zitten wachten vanuit het kabinet? Wordt de toko daar echt overal gerund door een stel dodo's? Neem je verantwoordelijkheid als branche of AOB en verzin iets.

@Plenkske (y)

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 25-10-2020 22:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
De herfstlockdown in midden en zuid zit er nu net op. Noord is inmiddels een weekje aan de gang weer?
De volgende school lockdown is over een week of 6/7 alweer. Gaat snel genoeg ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

MikeyMan schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:11:
@Mfpower voor de zoveelste keer; waarom gaat het onderwijs dan op maatregelen zitten wachten vanuit het kabinet? Wordt de toko daar echt overal gerund door een stel dodo's? Neem je verantwoordelijkheid als branche of AOB en verzin iets.
Omdat dat niet zomaar mag. Je moet de uren norm halen. Om iets te kunnen doen zul je contact tijd moeten verminderen en dat kan niet zomaar.

Overigens zijn er al bonden die hier mee aan de slag zijn. En er zijn ook scholen die meer hun best doen dan anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Mfpower schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:12:
[...]

Omdat dat niet zomaar mag. Je moet de uren norm halen. Om iets te kunnen doen zul je contact tijd moeten verminderen en dat kan niet zomaar.

Overigens zijn er al bonden die hier mee aan de slag zijn. En er zijn ook scholen die meer hun best doen dan anderen.
De onderwijs inspectie heeft maanden geleden al aangegeven coulant te zullen zijn mbt de urennorm en maatwerk te accepteren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Leon Zwiers schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:14:
[...]

De onderwijs inspectie heeft maanden geleden al aangegeven coulant te zullen zijn mbt de urennorm en maatwerk te accepteren
In dat geval is het een hele goede vraag van @MikeyMan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mfpower schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:12:
[...]

Ja fuck dat... Overmacht enzo. Je gaat mij niet vertellen dat als je een goed verhaal hebt dat er hele vervelende consequenties zijn.

Daarnaast, ik mis een beetje de can-do mentaliteit. Alleen maar allerlei tegenwerpingen waarom er van alles moeilijk is, maar amper creativiteit om -zelfs binnen de regels- wat nieuws te bedenken.

'We doen het zo, want anders kunnen we geen anderhalve meter houden, voor klachten ga je maar bij Hugo zeuren' zeg maar.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 25-10-2020 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Plenkske schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:09:
Als scholen (met name VO) veel besmettingen zien in bepaalde leeftijden, snap ik niet dat de scholen zelf geen maatregelen nemen. En dan structureel ipv even een weekje dicht of tijdelijk lesuitval door een zieke leraar.
Misschien dat die aantallen dus toch meevallen ?
Volgens iemand van het OMT op de radio van de week valt het aantal redelijk mee (alle scholen/kinderopvang/etc plus personeel) en is het al vele weken heel stabiel, dus zien ze geen grote redenen om daar in te grijpen.

Tel erbij op wat de impact op de economie zou zijn (miljoenen mensen die niet kunnen werken) en dan zijn scholen en KDV's wel de laatste die ze sluiten.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Pagina: 1 ... 23 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins