Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 214 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.644 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

Mfpower

In dubio

Stoney3K schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:57:
[...]

Dit heeft natuurlijk wel een gigantisch voordeel, namelijk dat we de generatie van onder de 18 niet hoeven te vaccineren. Ze vertonen weinig symptomen, lopen geen risico, maar bouwen wel natuurlijke immuniteit op.
Als je ze zou kunnen isoleren van de rest van de samenleving, zeker!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:00
Ik denk dat het openen van de basisscholen op macroschaal qua levenskwaliteit van Nederland in algemene zin verreweg de beste versoepeling is die je kan maken;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:11

Stoney3K

Flatsehats!

Mfpower schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:01:
[...]

Als je ze zou kunnen isoleren van de rest van de samenleving, zeker!
Tenzij er een vaccin is wat ruimschoots beschikbaar is en gegarandeerd werkt tegen verspreiding... heb jij een ander briljant idee?

Je kan natuurlijk ook er voor zorgen dat kinderen zich aan maatregelen moeten houden ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08:05
rik86 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:02:
Ik denk dat het openen van de basisscholen op macroschaal qua levenskwaliteit van Nederland in algemene zin verreweg de beste versoepeling is die je kan maken;
Het is het beste wat er kan gebeuren. Hoe sneller we een deel van de basisschool kinderen uit de ellende halen hoe beter.

Ik hoop dat dit dinsdag bekend wordt gemaakt, maar ik vrees met grote vrezen dat dit niet gebeuren gaat.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:31
Plenkske schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:39:
[...]

Het is offtopic hier eigenlijk, maar ik wil toch reageren op dit stuk.
Ik snap je punt helemaal. En er zijn zeker mensen die dit doen. Maar het is nog steeds wel een eigen keuze vind ik.
Je kiest zelf of je met zijn 2en full time werkt.
Je kiest zelf welk huis je koopt of huurt, hoeveel buffers je hebt en of je kinderen wil.
In het geval van bovenmodaal wellicht wel , maar modale inkomens kiezen zo niet , want die hebben die ruimte niet. Die vinden 2k op een spaarrekening al veel en moeten daar naar alle waarschijnlijkheid lang voor sparen. De keuzes op financieel gebied zijn dan gewoon beperkt.

Vergis je niet hoe ongelijk het al verdeeld is , en Corona maakt dat de druk daar als eerste terecht komt.

Nu komen de scheuren bij de thuiswerkers met kinderen eerder was het zorgpersoneel al aardig op. Straks de werkenden zonder kinderen.

En we moeten nog aan de verbetering beginnen voorlopig is de daling lang niet voldoende. En dat komt alleen door het gedrag van mensen.

Ons systeem vertrouwd op zelfredzaamheid en het verstandig omgaan met situaties , maar als het fout gaat zoals nu verwachten we van een overheidsapparaat dat het ons komt vertellen wat te doen en alles zsm dicht lopen en oplossen. Dat gaat niet , daar is ons huidige systeem niet op ingericht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:43
Inside bronnen bij Den Haag melden dat de huidige maatregelen met zeker 2, misschien wel 3 weken verlengd gaan worden.
Bron: NOS zes uur journaal.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Yaksa schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:08:
Inside bronnen bij Den Haag melden dat de huidige maatregelen met zeker 2, misschien wel 3 weken verlengd gaan worden.
Bron: NOS zes uur journaal.
Lockdown wordt verlengd.
https://nos.nl/l/2363784

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Drardollan schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:07:
[...]

Het is het beste wat er kan gebeuren. Hoe sneller we een deel van de basisschool kinderen uit de ellende halen hoe beter.

Ik hoop dat dit dinsdag bekend wordt gemaakt, maar ik vrees met grote vrezen dat dit niet gebeuren gaat.
Gaat niet gebeuren reken maar tot 1 feb alles nog zoals nu en wellicht dan nog verlengen zoals de buren

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

rik86 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:02:
Basisschool leerlingen zijn gewoon de pineut momenteel. Die worden gewoon opgeofferd, omdat er een te grote groep aso's zich niet aan de regels houdt en gewoon naar de zaak gaat als de kinderen naar school kunnen. De werkgevers aanpakken durfden ze waarschijnlijk niet. Kleuters er voor op laten draaien was de weg van de minste weerstand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

De huidige maatregelen werken niet goed (genoeg) dus houden ze dat maar aan. Enerzijds ben ik blij met niet nog zwaardere maatregelen, anderzijds ben ik bang dat het zonder verzwaringen nog wel langer dan 3 weken gaat duren.

Nog los van dat ik niet zo goed weet wat die verzwaringen zouden moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Mfpower schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:14:
[...]

Het enige wat je nog zou kunnen verzwaren is keihard gaan handhaven, en misschien nog handhaven achter de voordeuren. Maar daar ontbreekt gewoon de capaciteit voor, en je loopt dan ook tegen maatschappelijke en ethische bezwaren aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

De huidige maatregelen werken niet goed (genoeg) dus houden ze dat maar aan. Enerzijds ben ik blij met niet nog zwaardere maatregelen, anderzijds ben ik bang dat het zonder verzwaringen nog wel langer dan 3 weken gaat duren.
Huidige maatregelen lijken prima te werken en de besmettingen terug te dringen? :?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:54
YakuzA schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:20:
[...]

Huidige maatregelen lijken prima te werken en de besmettingen terug te dringen? :?
Het is nooit snel genoeg, maar het ligt niet aan ons !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 00:21

franssie

Save the albatross

[...]

Ik kan maar twee dingen bedenken die enigszins te handhaven zijn en aansluiten op de huidige.

1) een samenscholingsverbod van alles dan meer dan twee volwassenen.
2) de reisbeperking van Duitsland. 15 km straal om je huis (al is dat lastig te handhaven en het heeft denk ik minder zin ook want zolang je in je eigen auto reist is er op ongelukken na weinig aan de hand).

Avond klok is zinloos (zeker in de winter nu) en zal alleen de stemming nog meer laten omslaan naar het niet willen volgen van de beperkingen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:43
franssie schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:24:
[...]

want zolang je in je eigen auto reist is er op ongelukken na weinig aan de hand).
Wat dacht je van tanken? En de auto neerzetten in een drukke parkeergarage waar je met anderen in de lift weer naar boven moet? Enz. enz.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Een reisbeperking van >15km gaat heel weinig effect hebben, het enige wat je dan doet is niet-samenwonende stelletjes frustreren die het allemaal volgens de regels willen doen, en iedereen die 'een dagje uit' wil verzint wel een manier om er onder uit te komen.

Daarnaast wordt de handhaving ook een onmogelijke klus, want je zal moeten gaan bijhouden wie er een essentiële reis maakt (en of die persoon dat kan bewijzen), en grootschalige controles moeten gaan houden. Je kan nou eenmaal moeilijk de A2 af gaan zetten met hekken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Voor landen met een duidelijke regiocode in de kentekens is het al een stuk makkelijker, idd.

Voornaamste is dat je de mensen die zich wel aan de regels houden nog meer beperkingen oplegt, en degenen die dat niet doen... doen het toch niet.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:12

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Prima? Dat lijkt me wat overdreven.

Ik hoop van harte dat we nog even door dalen, maar heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in:

[Twitter: https://twitter.com/innouveau/status/1348282568215564288?s=19]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 14:29
[...]

Het gaat alleen vrij langzaam en het is een nogal wankele balans. De R blijft rond de 0.9 steken terwijl we in de vorige lockdown rond de 0.75 hadden. In het huidige tempo zitten we over 7 weken op ~2000-3000 besmettingen per dag en dan komt ook pas die grens van 10 IC opnames in zicht. Ze komen nu met "drie weken" verlenging maar het lijkt me sterk dat er daarna weer meer kan.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:53
Verlenging maatregelen is helaas niet meer dan logisch. De zorg loopt nog steeds over en het lukt gewoon niet meer de roosters rond te krijgen met al die uitvallers. Wij moeten eigenlijk een 2e IC gaan openen nu, maar dat lukt ons niet. We kunnen het niet bemannen.

Als je dan dit soort berichten ziet: https://nos.nl/artikel/23...-natuurgebieden.html..... Tja. Eigen schuld dikke bult mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:12:
[...]

Basisschool leerlingen zijn gewoon de pineut momenteel. Die worden gewoon opgeofferd, omdat er een te grote groep aso's zich niet aan de regels houdt en gewoon naar de zaak gaat als de kinderen naar school kunnen. De werkgevers aanpakken durfden ze waarschijnlijk niet. Kleuters er voor op laten draaien was de weg van de minste weerstand. :)
dar begint het inmiddels wel op te lijken ja... :/

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
ik222 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:25:
Tja je kunt ook niet eindeloos alleen maar thuiswerken. Voor een aantal weken kan dat wel maar niet al sinds maart vorig jaar.
Ik en 98% van mijn ca. 350 Nederlandse collegas hebben niets anders gedaan.

Ik zeg niet dat ik er vrolijk van wordt, maar het kan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 19:31
niek_nijmegen schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:09:
[...]

Ik dacht eigenlijk, dat iedereen dat zou vinden, en dat de discussie vooral ging over wannéér het dan precies weer mogelijk is.
Nou voor zover ik weet zijn ze zojuist nog eens drie extra weken dichtgegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

MikeyMan schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:33:
[...]

Prima? Dat lijkt me wat overdreven.

Ik hoop van harte dat we nog even door dalen, maar heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in:

[Embed]
Zoals ik eerder ook aangaf, uit de steekproeven 500-1000 per week in december, en die nu opgevoerd worden blijkt nog geen invasie van de UK of ZA variant.

Aan de andere kant ‘Prima’ was misschien wel een iets te positief woord uit mijn post.
Na 3 weken lockdown, waarvan 2 weken doorlooptijd waarbij de gevolgen van maatregelen nog slecht te zien zijn, zitten we op ongeveer een halvering van cases/dag?

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 10-01-2021 18:40 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

YakuzA schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:38:
[...]

Zoals ik eerder ook aangaf, uit de steekproeven 500-1000 per week in december, en die nu opgevoerd worden blijkt nog geen invasie van de UK of ZA variant.

Aan de andere kant ‘Prima’ was misschien wel een iets te positief woord uit mijn post.
Ja precies. Nog.

Met 5-10% prevalentie is er weinig reden om aan te nemen dat dat hier ook niet een vlucht gaat benen. Hoewel ik wel denk dat een deel van die hogere geschatte R door gedrag komt.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 10-01-2021 18:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
franssie schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:24:
de reisbeperking van Duitsland. 15 km straal om je huis (al is dat lastig te handhaven en het heeft denk ik minder zin ook want zolang je in je eigen auto reist is er op ongelukken na weinig aan de hand).
Ik zie niet in hoe ze dat kunnen bepalen. Als je de eigenaar van een kenteken opgevraagd en je krijgt een bedrijf of leasemaatschappij terug weet je net zo weinig. En wat te denken van mensen die soms meer als 15 kilometer ver moeten voor bepaalde voorzieningen? Zeker wat verder buiten de randstad is dat niet ongewoon.

Ze moeten koorddansen, maar die onvrede groeit hoe dan ook. Ik ben in elk geval niet blij.

offtopic:
Ik vind altijd opvallend hoe goed de kapsels van Rutte en De Jonge blijven zitten ondanks geen kappers. De laatste keer had Geert Wilders een matje en uitgroei, maar beide heren zagen er nog strak uit. Ik heb inmiddels ook al een matje en over drie weken zal ik meer op een hippie gaan lijken.
Yaksa schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:27:
Wat dacht je van tanken? En de auto neerzetten in een drukke parkeergarage waar je met anderen in de lift weer naar boven moet? Enz. enz.
Een tankstation dat helemaal binnen is? Die ken ik niet. Dat dak boven de pompeilanden kan ik niet tellen, wind waait er zo doorheen. Onbemand tanken is niet nieuw, dus je hoeft ook niet een winkeltje in voor de kassa.

Parkeergarages zijn goed geventileerd, al die uitlaatgassen moeten afgezogen worden. Je voelt doorgaans wel een tocht trekken in parkeergarages omdat de lucht zo snel afgezogen wordt. En als je echt zo zorgen maakt neem je de trap in plaats van de lift. Is nog goed voor je beweging ook. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
LZ86 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:33:
Als je dan dit soort berichten ziet: https://nos.nl/artikel/23...-natuurgebieden.html..... Tja. Eigen schuld dikke bult mensen.
De teller qua besmettingen buiten staat volgens mij nog steeds bijzonder laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
Tom-Z schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:33:
[...]

Het gaat alleen vrij langzaam en het is een nogal wankele balans. De R blijft rond de 0.9 steken terwijl we in de vorige lockdown rond de 0.75 hadden. In het huidige tempo zitten we over 7 weken op ~2000-3000 besmettingen per dag en dan komt ook pas die grens van 10 IC opnames in zicht. Ze komen nu met "drie weken" verlenging maar het lijkt me sterk dat er daarna weer meer kan.
Ik reken er ook niet op dat er na de verlenging grote versoepelingen komen, want dan zit je binnen de kortste keren weer met teveel besmettingen.
Wilke schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:37:
[...]

Ik en 98% van mijn ca. 350 Nederlandse collegas hebben niets anders gedaan.

Ik zeg niet dat ik er vrolijk van wordt, maar het kan dus wel.
Het is te doen, maar ik was heel blij in de zomer dat ik 1x per week naar kantoor kon, een andere omgeving met ook wat echt contact in plaats van continu dezelfde 4 muren en collega's alleen maar digitaal als er problemen waren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

42erik schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:40:
[...]

De teller qua herleidbare besmettingen buiten staat volgens mij nog steeds bijzonder laag.
FTFY

Overigens ook gewoon dom. Een weg is zo afgezet.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 10-01-2021 18:43 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:47
Verlenging maatregelen is helaas niet meer dan logisch. De zorg loopt nog steeds over en het lukt gewoon niet meer de roosters rond te krijgen met al die uitvallers. Wij moeten eigenlijk een 2e IC gaan openen nu, maar dat lukt ons niet. We kunnen het niet bemannen.

Dus mensen moet maar 24/7 binnen zitten. Lijkt me alleen maar gezond dat mensen buiten komen. Energie, conditie, vitamineD. Tja als je alles dicht gooit gaan de mensen in 't weekend op pad naar wat nog wel kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 15:32
Stoney3K schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:16:
[...]

Het enige wat je nog zou kunnen verzwaren is keihard gaan handhaven, en misschien nog handhaven achter de voordeuren. Maar daar ontbreekt gewoon de capaciteit voor, en je loopt dan ook tegen maatschappelijke en ethische bezwaren aan.
Iets wat zover ik weet hier in Nederland niet gebeurt, maar in Duitsland wel (en iemand die er meer van weet, corrigeer me gerust), is dat wanneer hier iemand Covid positief getest wordt en in thuisquarantaine moet, er bij die persoon niet wordt gecontroleerd of die dat ook wel doet. In Duitsland wordt men actief gecontacteerd (random tijden/dagen) of men ook echt wel thuis is.

Want je hoort het helaas toch regelmatig: iemand die positief is getest, maar toch even naar de winkel of naar het werk gaat of bij iemand op bezoek is gegaan. Als dit al 100% zeker niet zou voorkomen, zou dat denk ik ook al een hele slok op een borrel schelen en zouden bepaalde andere beperkingen niet nodig zijn.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

cvs79 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:42:
[...]

Dus mensen moet maar 24/7 binnen zitten. Lijkt me alleen maar gezond dat mensen buiten komen. Energie, conditie, vitamineD. Tja als je alles dicht gooit gaan de mensen in 't weekend op pad naar wat nog wel kan.
Nee, maar moet iedereen dan naar dezelfde plek toe?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• LZ86
cvs79 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:42:
[...]

Dat zeg ik niet. Ik vind het vooral kwalijk dat ze en masse afreizen naar een locatie waarvan de gemeente en provincie aangeven dat je niet moet komen wegens de drukte. Lui die vanuit Groningen naar Limburg gaan rijden omdat er een laagje sneeuw ligt ;w Ga lekker in je eigen regio wandelen.

En dan het gore lef ook nog hebt om stug door te rijden in een file naar die plek, asociaal in de berm te parkeren ondanks dat je aan de rand van het gebied verzocht wordt om om te draaien.

En dan ook nog figuren die gearmd zonder PBM een "vrijheidswandeling" gaan houden die opgebroken moet worden door de politie.

[ Voor 6% gewijzigd door LZ86 op 10-01-2021 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:41:
[...]

FTFY

Overigens ook gewoon dom. Een weg is zo afgezet.
feitelijk correct, maar om dan te zeggen dat een bezoek aan een natuurgebied een risico is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Laatst online: 22:52
Echt? Willen we liever mensen maanden opsluiten in eigen huis? In de meeste natuurgebieden is het prima mogelijk om ruime afstand van elkaar te houden. Als we dit ook gaan verbieden gaan we denk ik vreemde situaties krijgen en een gigantische toestroom op de GGZ. Die is er overigens al maar dat lijkt (nu nog) ondergeschikt te zijn in deze crisis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

MikeyMan schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:39:
[...]

Ja precies. Nog.

Met 5-10% prevalentie is er weinig reden om aan te nemen dat dat hier ook niet een vlucht gaat benen. Hoewel ik wel denk dat een deel van die hogere geschatte R door gedrag komt.

[Embed]
Heb je bij die 5-10% een bronnetje, enige wat ik terug kan vinden is dat het op 28 dec 11 mensen waren.
En weet dat er later nog dat cluster in Rotterdam uitgebreider was getest.
https://www.rivm.nl/en/ne...us-variant-in-netherlands
Misschien dat het meer is dan ik dacht?

En 50 mensen in totaal op 6 januari:
https://nltimes.nl/2021/0...ound-50-times-netherlands

Met 40 in 1 week kom ik nog lang niet tot de genoemde 5%?
(Vooral niet omdat er dus gericht getest is bij die school in Rotterdam, waar ze dus minimaal 20 extra van deze variant vonden?)

[ Voor 16% gewijzigd door YakuzA op 10-01-2021 18:57 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Laatst online: 03-09 16:07
Stoffa schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:38:
[...]
Nou voor zover ik weet zijn ze zojuist nog eens drie extra weken dichtgegooid.
Ja, maar dat is toch niet strijdig met wat ik zeg? Het heropenen van scholen is dus nu nog niet mogelijk, ondanks dat waarschijnlijk iedereen het er wel mee eens is, dat we scholen niet voor de lol onnodig gesloten moeten houden.

Ik vermoed dat je bedoelde, dat de scholen per direct weer open zouden moeten, maar dat is niet wat je schreef.

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
Dutchy88 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:46:
[...]

Echt? Willen we liever mensen maanden opsluiten in eigen huis? In de meeste natuurgebieden is het prima mogelijk om ruime afstand van elkaar te houden. Als we dit ook gaan verbieden gaan we denk ik vreemde situaties krijgen en een gigantische toestroom op de GGZ, die is er overigens als maar dat lijkt ondergeschikt te zijn in deze crisis.
Nogmaals, er zit een verschil in gaan wandelen in de eigen regio, wat prima kan en ook goed is, en het halve land doorrijden om in een file naar een parkeerterrein te gaan en op een overvol parkeerterrein je te gaan misdragen (gisteren al 100 boetes voor dat gedrag) Zeker als je uit ongeveer elke nieuwsbron al het verzoek hoort niet te komen wegens drukte.

Mooi voorbeeld waarom die winkels langer dichtmoeten. Want als het met iets simpels als buiten gaan wandelen al zo misgaat kan je er donder op zeggen dat de Ikea ook binnen notime weer volstaat met die mensen die vervolgens de overheid overal de schuld van geven.

[ Voor 0% gewijzigd door ZieMaar! op 10-01-2021 19:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
[...]

Echt? Willen we liever mensen maanden opsluiten in eigen huis? In de meeste natuurgebieden is het prima mogelijk om ruime afstand van elkaar te houden. Als we dit ook gaan verbieden gaan we denk ik vreemde situaties krijgen en een gigantische toestroom op de GGZ. Die is er overigens al maar dat lijkt (nu nog) ondergeschikt te zijn in deze crisis.
Ik vind het een beetje overkomen alsof LH86 deze stok gebruikt om mee te slaan om zijn begrijpelijke frustraties te uiten. Asociaal gedrag? Ja. Bron van besmettingen? Nee. En dat laatste is wel de link die in die post gesuggereerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:27
MikeyMan schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:43:
[...]

Hoe meer er dicht is hoe meer kans dat mensen naar dezelfde plek gaan. Zeker in een klein dorp. Overigens is het hartstikke prima om gewoon lekker buiten naar het bos te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Aan de andere kant, als de keuze is tussen bij vrienden op bezoek of een wandeling maken, dan heeft dat laatste de voorkeur, natuurlijk.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
[...]

Jazeker, want mensen willen het grotendeels maar niet snappen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:54
dennis_rsb schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:52:
[...]

Hoe meer er dicht is hoe meer kans dat mensen naar dezelfde plek gaan. Zeker in een klein dorp. Overigens is het hartstikke prima om gewoon lekker buiten naar het bos te gaan.
Ik woon in een klein dorp met genoeg natuur eromheen. Vanmiddag gewandelt en je komt mensen tegen, maar geen grote hoeveelheden en geen volle parkeerplaatsen.

Het ging er volgens mij om dat er te veel mensen naar dezelfde plek rijden. Als je wil wandelen, wat is er dan mis met het bos(of park, strand, whatever) om de hoek...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
dennis_rsb schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:52:
[...]

Ja natuurlijk. Maar als half Rotterdam en Amsterdam vervolgens ook naar die plek in jouw dorp komen? En dan maling hebben aan verzoeken niet te komen en een ander recreatiegebied op te zoeken?

Het is goed dat men nu laat zien hoe ze zich gedragen omdat het nu nog in de buitenlucht is. Zodra de winkels / horeca opengaan weet je nu wat er gaat gebeuren. Allemaal argumenten voor een langere sluiting.

Deze crisis is een crisis van gedrag. Niets anders, dit is het zoveelste voorbeeld daarvan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 20:21

Osxy

Holy crap on a cracker

ik222 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:25:
[...]

Tja je kunt ook niet eindeloos alleen maar thuiswerken. Voor een aantal weken kan dat wel maar niet al sinds maart vorig jaar

Ik ga de regering me echt niet laten vertellen waar ik moet werken.
Ben sinds maart 3 keer op kantoor geweest en met mee grofweg 70% van alle collega’s idem.
Het kan echt wel, vervelen is het slechtste excuus ooit.

En waarom laat je de regering je niet vertellen waar je moet werken maar wel de duizenden andere wetten, regels en andere beperkingen? (Snelheidslimieten, belastingen betalen, onder invloed rijden etc etc)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
anandus schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:53:
[...]

Aan de andere kant, als de keuze is tussen bij vrienden op bezoek of een wandeling maken, dan heeft dat laatste de voorkeur, natuurlijk.
Jazeker. Maar laten die mensen dan lekker in de eigen regio gaan wandelen. Niet in de andere kant van het land en tegen alle adviezen en verzoeken vanuit de overheid in.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

LZ86 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:57:
[...]

Het is goed dat men nu laat zien hoe ze zich gedragen omdat het nu nog in de buitenlucht is. Zodra de winkels / horeca opengaan weet je nu wat er gaat gebeuren. Allemaal argumenten voor een langere sluiting.
Ik ben benieuwd of je ook zo zou reageren als je in de retail of in de horeca zou werken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 11:01
anandus schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:53:
[...]

Je doet alsof die twee opties de enige zijn maar dat is natuurlijk niet zo. Je kan ook goed gewoon ff rondje park of wijk doen. Kom je veel minder volk tegen dan met z'n allen tegelijkertijd naar een locatie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LZ86
Stoney3K schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:58:
[...]

Ik ben benieuwd of je ook zo zou reageren als je in de retail of in de horeca zou werken...
Nou, een maat van me heeft een cafe. En die legt de schuld keihard bij zijn mede horeca uitbaters neer die het allemaal hebben laten gebeuren en niet handhaafden op de regels. Daardoor is hij nu ook de sjaak.

Ondertussen heeft ie een webwinkel voor zijn bieren en houdt ie het hoofd boven water. Maar als ie dan dat volk bezig ziet met hun gedrag is ie daar kwaad om ja. Die zorgen ervoor dat hij dicht moet blijven.

*knip* niet op de man aub

[ Voor 16% gewijzigd door ZieMaar! op 10-01-2021 19:53 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Basekid
Stoney3K schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:58:
[...]

Die krijgen toch steunpakketten nu? We kunnen ook mensen 9uur in de ambulance laten wachten anders (kijk naar Londen, waar horeca en retail weken lang was toegestaan).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:27
Plenkske schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:56:
[...]

Ik woon in een klein dorp met genoeg natuur eromheen. Vanmiddag gewandelt en je komt mensen tegen, maar geen grote hoeveelheden en geen volle parkeerplaatsen.

Het ging er volgens mij om dat er te veel mensen naar dezelfde plek rijden. Als je wil wandelen, wat is er dan mis met het bos(of park, strand, whatever) om de hoek...
Ik woon ook in een klein dorp, maar als je langs de parkeerplaats bij het bos rijd is het parkeerterrein vaak aardig vol. Maar who cares? Ik bedoel stel dat er een autotje of 30-40 staat, die mensen lopen verspreid door een groot bos. En als je iemand tegenkomt kan je er ook met een boog omheen lopen op de meeste plaatsen.

Maar inderdaad, als mensen echt opzoek gaan en er zelfs verder voor rijden is dat wel bizar ja.
LZ86 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:57:
[...]

Ja natuurlijk. Maar als half Rotterdam en Amsterdam vervolgens ook naar die plek in jouw dorp komen? En dan maling hebben aan verzoeken niet te komen en een ander recreatiegebied op te zoeken?

Deze crisis is een crisis van gedrag. Niets anders, dit is het zoveelste voorbeeld daarvan.
Ja dan krijg je een probleem inderdaad. Ik snap overigens ook niet echt de drang om perse in een bos te moeten lopen. Ik loop vaak gewoon langs rustige wegen. Maar mensen die in een drukke stad wonen, die willen waarschijnlijk liever de rust opzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Basekid schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:03:
[...]

Die krijgen toch steunpakketten nu? We kunnen ook mensen 9uur in de ambulance laten wachten anders (kijk naar Londen, waar horeca en retail weken lang was toegestaan).
En jij denkt dat die steunpakketten er voor gaan zorgen dat alle nulurencontracten van het personeel gewoon worden doorbetaald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

Na tien maanden nog niet door gedrongen dat al die steunpakketten niet veel meer dan de helft van de maandelijkse kosten dekt? Niet dat ik pleit voor geopende horeca, dat is op dit moment geen goed idee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:40
MikeyMan schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:43:
[...]

Dat is dus het probleem dat er niks open is. Dan gaan mensen naar hetzelfde bos waar 50 andere gezinnen ook voor kiezen :+

Ik zie het bij mijn dorp eigenlijk elke dag wel weer, of sowieso elk weekend. Hier zijn verschillende plassen met bos/wandelroutes. Vóór Corona kon je een uur wandelen en misschien 3 mensen zien. Nu zie je rustig 20.
Ik hoef niet naar een parkeerplaats toe om het bos in te gaan, 100m ofzo voor de ene, 600 voor de andere, maar durf te wedden dat de parkeerplaatsen vol staan. En dat is niet het enige, ook mensen uit het dorp fietsen/wandelen veel meer.
Duitsers komen ook nog steeds, Belgen ook.

[ Voor 20% gewijzigd door GAIAjohan op 10-01-2021 19:13 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
jadjong schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:07:
[...]

Na tien maanden nog niet door gedrongen dat al die steunpakketten niet veel meer dan de helft van de maandelijkse kosten dekt? Niet dat ik pleit voor geopende horeca, dat is op dit moment geen goed idee.
*knip* zo gaan we dus geen hele groepen wegzetten

[ Voor 48% gewijzigd door ZieMaar! op 10-01-2021 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
niek_nijmegen schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:49:
[...]

Ja, maar dat is toch niet strijdig met wat ik zeg? Het heropenen van scholen is dus nu nog niet mogelijk, ondanks dat waarschijnlijk iedereen het er wel mee eens is, dat we scholen niet voor de lol onnodig gesloten moeten houden.

Ik vermoed dat je bedoelde, dat de scholen per direct weer open zouden moeten, maar dat is niet wat je schreef.
Of iets wel of niet kan is uiterst subjectief. Met zsm bedoelde ik overigens na deze lockdown (dus de negentiende).
Kijk je alleen al naar de toename van gevallen kindermishandeling in de eerste lockdown dan zie je al hoe schrijnend het is dat scholen zijn gesloten. Pak je er vervolgens ook de psychische problemen, de stress, de leer en sociale achterstanden die ermee worden opgebouwd, en dan zie je hoe belangrijk de scholen zijn.
Mijns inziens is het kabinet veel te gefocust op corona cijfers, en te weinig op overige omstandigheden. En dat is subjectief, daar kun je voor eeuwig over discussiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
jadjong schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:11:
[...]

Daar heb je geen zicht op.
Jawel hoor, bijv. Booking.com.

Lees bijv: https://www.ftm.nl/artike...-staatssteun-coronacrisis
De coronacrisis legt genadeloos bloot waar de roofridders zitten

Dat Booking.com na jaren van megawinsten een beroep doet op overheidssteun, roept grote weerstand op. Het is een klassiek geval van ‘privatizing the gains, socializing the losses’. Booking is niet de enige die zich zo opstelt. In de coronacrisis staat ineens een belangrijk thema centraal: gaat de verantwoordelijkheid van grote bedrijven verder dan hun eigen financiële belang?
Maar wel enorme dure feesten: https://www.nrc.nl/nieuws...ing-is-voorbij-2-a3999859

[ Voor 69% gewijzigd door CyberMania op 10-01-2021 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GAIAjohan schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:07:
[...]

Dat is dus het probleem dat er niks open is. Dan gaan mensen naar hetzelfde bos waar 50 andere gezinnen ook voor kiezen :+

Ik zie het bij mijn dorp eigenlijk elke dag wel weer, of sowieso elk weekend. Hier zijn verschillende plassen met bos/wandelroutes. Vóór Corona kon je een uur wandelen en misschien 3 mensen zien. Nu zie je rustig 20.
Dat verklaart inderdaad de files richting Vaals. Er wordt gewoon nog te makkelijk gereisd.

@YakuzA bron moet ik je schuldig blijven. Marion Koopmans noemde het in de virusfeiten podcast eerder deze week.

@LZ86 webshop? Met bier? I'm in ;)

@42erik een bezoek aan een natuurgebied is uiteraard geen risico. Maar met veel mensen naar hetzelfde natuurgebied potentieel wel.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 10-01-2021 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Die verkoopt geen bier. :+ Maar wel een mooi voorbeeld van hebberigheid waar we als samenleving ingegroeid zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

DirtyBird

Praktiserend denker

Segafreak83 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:55:
[...]

Jazeker, want mensen willen het grotendeels maar niet snappen..
Wat een conformistisch gedoe zeg. De lock-down heeft als doel het voorkomen van besmettingen, om de zorg minder te belasten, welke weer als doel heeft om alles en iedereen maar zo lang mogelijk in leven te houden. Ten koste van alles.
We zijn alle ratio volledig voorbij gelopen en iedereen is slachtoffer. Het middel is erger dan de kwaal.
https://nieuwscheckers.nl...n-maar-geen-twee-miljoen/
Dit artikel maakt duidelijk dat de kosten per gezond levensjaar in de coronacrisis beduidend hoger liggen dan normaal wordt gehanteerd (>100.000 v ~40.000). Dan moet je op de lange termijn nog de verloren levensjaren meewegen als gevolg van de vleugellamme reguliere zorg. Dit is uiteraard moeilijk vast te stellen op dit moment.
Dan nog de financiële klap. Deze last wordt gedragen door de generaties die het financieel al lastiger hebben dan degenen voor wie ze thuis zitten.
Ik vind het echt totale waanzin. Het kabinet, en met name de VVD, laat wel zien waar ze voor staat. Ouderen. Daar hadden we er met 50-plus, SP en niet-politieke invloedrijke bewegingen zoals de FNV nog niet genoeg van blijkbaar. Schiet mij maar lek.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoffa
@DirtyBird helemaal eens. Coronacijfers zijn het enige dat nog lijkt te tellen. Hoe lang mensen hun leven wel niet op pauze moeten zetten, hoezeer mensen depressief worden, hoe hoog de economische schade is etc etc. Men slaat totaal door.

[ Voor 3% gewijzigd door Stoffa op 10-01-2021 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Die krijgen toch steunpakketten nu?
De steunpakketten zijn een slechte grap. Loonkosten worden redelijk vergoed, maar overige vaste kosten krijg je een eenmalige fooi voor. 4000 euro is soms geeneens een deel van de huur van een pand. Kijk bijvoorbeeld eens op Funda zakelijk naar de huurkosten van een beetje pand in de binnenstad ergens. Je hoeft niet eens in de randstad te kijken, ook op plekken buiten de randstad is zakelijk vastgoed prijzig.

Uitstel van belastingen is slechts tijdelijk en de schulden lopen op. Straks als het bedrijf weer open mag heb je een monsterlijke schuld staan bij de Belastingdienst. Het is ook vaak nog de Belastingdienst die als eerste het faillissement bij bedrijven aanvraagt. Andere schuldeisers zijn voorzichtiger omdat ze weten dat nadat de Belastingdienst en de bank(en) aan de beurt zijn geweest er weinig meer over is.
LZ86 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:01:
Nou, een maat van me heeft een cafe. En die legt de schuld keihard bij zijn mede horeca uitbaters neer die het allemaal hebben laten gebeuren en niet handhaafden op de regels. Daardoor is hij nu ook de sjaak.
Leuk dat hij ook zijn handen in onschuld kan wassen. :+

Nee, het is makkelijk praten als je zeker weet dat de 25e je centjes op de bank staan. Dat je niet je auto of je huisraad hoeft te verkopen om de eindjes aan elkaar te knopen een maandje langer. Of omdat je echt de sjaak bent omdat je bedrijf nog niet bestond op de peildata voor de regelingen, dan krijg je 0 euro.
Niet na achten. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

DirtyBird schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:18:
[...]

Wat een conformistisch gedoe zeg. De lock-down heeft als doel het voorkomen van besmettingen, om de zorg minder te belasten, welke weer als doel heeft om alles en iedereen maar zo lang mogelijk in leven te houden. Ten koste van alles.
We zijn alle ratio volledig voorbij gelopen en iedereen is slachtoffer. Het middel is erger dan de kwaal.
https://nieuwscheckers.nl...n-maar-geen-twee-miljoen/
Dit artikel maakt duidelijk dat de kosten per gezond levensjaar in de coronacrisis beduidend hoger liggen dan normaal wordt gehanteerd (>100.000 v ~40.000). Dan moet je op de lange termijn nog de verloren levensjaren meewegen als gevolg van de vleugellamme reguliere zorg. Dit is uiteraard moeilijk vast te stellen op dit moment.
Dan nog de financiële klap. Deze last wordt gedragen door de generaties die het financieel al lastiger hebben dan degenen voor wie ze thuis zitten.
Ik vind het echt totale waanzin. Het kabinet, en met name de VVD, laat wel zien waar ze voor staat. Ouderen. Daar hadden we er met 50-plus, SP en niet-politieke invloedrijke bewegingen zoals de FNV nog niet genoeg van blijkbaar. Schiet mij maar lek.
Wat in al deze berekeningen niet wordt mee gerekend (en dit is ook enorm moeilijk goed mee te tellen) is de hoeveelheid gezonde levens jaren welke ECHT worden gered.
Wat ik hiermee bedoel is de delta tussen de hoeveelheid zieken, doden en langdurig invaliden door Corona (direct en indirect) met de toegepaste maatregelen en diezelfde metrics als we niets hadden gedaan. Er worden her en der schattingen gedaan maar dit is een enorm moeilijke som.

Er wordt een standaard waarde aan een gezond levens jaar gebonden echter is de impact van grootschalige overlijden heel anders en dit kan ook de hele economie ontwrichten.

[ Voor 6% gewijzigd door Osxy op 10-01-2021 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Laatst online: 07:41

Vrijdag

De Zwarte

CyberMania schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:28:
[...]

Een auto van de zaak, een telefoon van de zaak, lunchen op de zaak, grote feesten op kosten van de zaak, volledige reiskostenvergoedingen, snoepreisjes? Ik zie ze niet hoor.
Zo. Veel. Vakantie! Het is niet eerlijk!

Ben enigszins benieuwd wat het aangekondigde pakket gaat worden. Ik ga uit van verlenging, maar hoop dat de scholen wel eerder open gaan dan tot de voorjaarsvakantie.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:40
MikeyMan schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:12:
[...]

Dat verklaart inderdaad de files richting Vaals. Er wordt gewoon nog te makkelijk gereisd.

@YakuzA bron moet ik je schuldig blijven. Marion Koopmans noemde het in de virusfeiten podcast eerder deze week.

@LZ86 webshop? Met bier? I'm in ;)

@42erik een bezoek aan een natuurgebied is uiteraard geen risico. Maar met veel mensen naar hetzelfde natuurgebied potentieel wel.
Tsja, is dat gek? Mensen in steden hebben geen bos hè, of nauwelijks. Dus die zoeken er ook buiten.
Ik ben zelf gedurende corona 1x buiten mijn gemeente gaan wandelen, om precies te zijn 2gemeentes verderop voor mij. Parkeerplaats stond toen doordeweeks!! maar liefst halfvol.
Laat staan het weekend, en toen waren de winkels nog open!

Daarnaast blijft de toestroom Duitsers in de grensstreek gewoon aanwezig. Dat hou je niet tegen. Ook nu nog met de maatregelen daar. Als ik hier (~20km van DE) een rondje om de grote plas ga lopen, gegarandeerd dat ik Duitsers tegenkom
Ga ik langs de Maas lopen, gegarandeerd dat ik Duitsers zie vissen.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Babel10
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-02 21:12
AD.NL meldt net het volgende:

“Op één punt is nog geen besluit genomen: het primaire onderwijs kan mogelijk wel al eerder weer de schooldeuren openen. Het kabinet wacht nog op informatie over hoe de verspreiding van de Britse mutatie van het virus verloopt onder kinderen. Als dit meevalt, kunnen basisscholen wellicht toch eerder open.”

Fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
LZ86 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:58:
[...]

Jazeker. Maar laten die mensen dan lekker in de eigen regio gaan wandelen. Niet in de andere kant van het land en tegen alle adviezen en verzoeken vanuit de overheid in.
Het is overal druk, ook in eigen regio.

Ik ging in de polder naast de stad lopen vandaag, maar ben weer naar huis gegaan om het vreselijk drukke was.
En dit was niet eens een natuurgebied, maar alleen maar een weiland met een fietspad ernaast.

Ik begrijp ook wel dat mensen even willen luchten. 24/7 binnen zitten (je forenst niet meer, boodschappen worden bezorgd, etc) is voor niemand te doen.
In de eerste lockdown kon je nog in de tuin zitten, maar dat is nu niet echt aan te raden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:19

Wimo.

Shake and Bake!

Benieuwd naar het nieuwe steunpakket. Het MKB begint nu ondertussen toch wel aardig te kraken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
*edit* Reageer dan juist niet ;)

Coronagerelateerd: ik ben persoonlijk echt he-le-maal uitgelockdowned. En ja, ik begrijp alle rationele gronden voor deze verlenging. Ik ben er alleen gevoelsmatig totaal klaar mee m'n leven op de pauzestand te hebben staan.

[ Voor 38% gewijzigd door ZieMaar! op 10-01-2021 19:55 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:54
update 2021-01-10

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DStYNFJ__JbfoCuR6G4-_FjqrbQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NCAiK63dU3uLEaDm1opmWEN0.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_gsGjtqi25PV7Yk71fKJ4wl78sw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UU2qiAOZjbf8iWr5V7CXYSn2.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NgOWQgnv5isCmXR11yLQaeHFYuI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1HNF93SXogOd1EmlqT7xA8Gd.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zptvcNzjS-Wzql6grjzFA6GQBKw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DmoA0PZRdLjmxmHwt5TKeig4.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hwjDkNqyQM6ZRqwVi7F2uhZayBM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WhSvfjXERKldL3LaFTivnUwa.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JGUdJF_3X42q0rlY1fKNblrCpFA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/J39X7sYGxJSKB2OgixQTwdIa.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBmdWAkNxH1mroynyviXQkf7u7E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/f43AskUpmmFtouWReQzZsiL7.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uTb-0dPuCkBLnP1T3-QbiwtmJjw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DSszJuvqHra9kvX4gitKd4PS.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tom-Z schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:33:
[...]

Het doel is dus die 10 IC opname's per dag, dat is duidelijk.

En dan? Een jojo beleid gaan voeren zodat we rond die 10 blijven? Maandje op, maandje af met lockdowns? Of gaan we dan weer een nieuwe manier bedenken om de R te bepalen om daarmee de meute weer een kant op te sturen?

Welk lange(re) termijnbeleid heeft dit Kabinet eigenlijk?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:03
Wolly schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:40:
[...]

Welk lange(re) termijnbeleid heeft dit Kabinet eigenlijk?
Vaccineren.

En tot dat gedaan is: aanmodderen

[ Voor 8% gewijzigd door ConQuestador op 10-01-2021 19:43 ]

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ConQuestador schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:42:
[...]

Vaccineren.

"Als een kip zonder kop blijven vaccineren tot we groepsimmuniteit hebben" is daar een betere omschrijving van. En als daar een hobbel in op de weg gaat komen... dan gaat het nog knap lastig worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
Wimo. schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:38:
Benieuwd naar het nieuwe steunpakket. Het MKB begint nu ondertussen toch wel aardig te kraken...
Weet niet welk MKB je dan bedoelt, maar de sectoren MKB die ik zie heeft er niet zoveel last van.
Maar denk dat vooral maar is waar je komt, want in mijn vak ( ICT ) zie ik nergens nog iemand kraken.
Eerder uit de voegen barsten van werk. ( en dan bedoel ik onze klanten )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

(jarig!)
Regeren is vooruitkijken. Alleen praten we steeds over een termijn van 4 jaar. Wat is hier het voordeel van dat de besluiten die nu worden genomen de effecten daarvan worden doorgeschoven. Kortom de naderende economische crisis, faillisementen, hoge werkloosheid is het probleem voor een ander kabinet.

Meevaller is dat de burger altijd de rekening mag betalen.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:58
ConQuestador schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:42:
[...]

Vaccineren.

Vaccineren PLUS de hoeveelheid besmettelijke mensen naar een zo laag mogelijk niveau brengen. Eerste is lange termijn, de laatste op dit moment korte termijn

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• niek_nijmegen
Stoffa schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:09:
[...]
Of iets wel of niet kan is uiterst subjectief.
[...]
Mijns inziens is het kabinet veel te gefocust op corona cijfers, en te weinig op overige omstandigheden. En dat is subjectief, daar kun je voor eeuwig over discussiëren.
Volgens mij worden de lock-down beslissingen juist genomen op basis van objectieve cijfers (besmettingen, ziekenhuis- en IC-bezettingen, mate van thuiswerken, transportbewegingen), om objectieve problemen (mensen gaan dood ondanks ziekenhuisbehandelingen, of omdat ze niet in het ziekenhuis terechtkunnen vanwege de covid-patiënten) te voorkomen.

Ik wil best erkennen dat er ook negatieve gevolgen zijn van de lock-down, maar in het geval van een globale virale pandemie met ziekteverschijnselen waarbij teveel mensen (meer dan we aankunnen) intensieve ziekenhuisbehandeling nodig hebben, lijkt me het effectief bestrijden van de pandemie het belangrijkst.

Anders is het alsof je een brandend huis niet wil blussen omdat je de waterschade zo vervelend vindt.

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

(jarig!)
niek_nijmegen schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:50:
[...]

Ik wil best erkennen dat er ook negatieve gevolgen zijn van de lock-down, maar in het geval van een globale virale pandemie met ziekteverschijnselen waarbij teveel mensen (meer dan we aankunnen) intensieve ziekenhuisbehandeling nodig hebben, lijkt me het effectief bestrijden van de pandemie het belangrijkst.

Anders is het alsof je een brandend huis niet wil blussen omdat je de waterschade zo vervelend vindt.
Toch ontbreekt hier voor mij een balans.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Met een muterend virus :?
The idea that the virus could be eradicated was a costly mistake, said Martin Hibberd of the London School of Hygiene & Tropical Medicine. “We have to understand Covid-19 is going to become endemic. The virus will not disappear. We are not going to eradicate it. Even if every human on Earth was vaccinated, we would still be at risk of it coming back.”
https://www.theguardian.c...-years-uk-scientists-warn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Vaccineren heeft als doel de impact van het virus te minimaliseren, niet om het virus uit te roeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 01:15
Mektheb schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:46:
[...]

Weet niet welk MKB je dan bedoelt, maar de sectoren MKB die ik zie heeft er niet zoveel last van.
Maar denk dat vooral maar is waar je komt, want in mijn vak ( ICT ) zie ik nergens nog iemand kraken.
Eerder uit de voegen barsten van werk. ( en dan bedoel ik onze klanten )
Nou bij ons is dat heel anders. Ik zie genoeg IT projecten op hold staan. Met name in Retail en TTH uiteraard. Maar ook grote F500 bedrijven durven het niet aan. Het is een absolute ramp. En dit is nog maar het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Stoney3K schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:55:
[...]

Vaccineren heeft als doel de impact van het virus te minimaliseren, niet om het virus uit te roeien.
Dus het lange termijnbeleid is gebaseerd op de hoop dat de vaccins de impact minimaal houden, waarbij wel nog even bepaald moet worden welke minimale impact acceptabel is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Wolly schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:57:
[...]

Dus het lange termijnbeleid is gebaseerd op de hoop dat de vaccins de impact minimaal houden, waarbij wel nog even bepaald moet worden welke minimale impact acceptabel is?
Nee, het langetermijn-beleid om te vaccineren is gekozen omdat dat de enige optie is die we hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Babel10 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:34:
AD.NL meldt net het volgende:

“Op één punt is nog geen besluit genomen: het primaire onderwijs kan mogelijk wel al eerder weer de schooldeuren openen. Het kabinet wacht nog op informatie over hoe de verspreiding van de Britse mutatie van het virus verloopt onder kinderen. Als dit meevalt, kunnen basisscholen wellicht toch eerder open.”

Fingers crossed
Inderdaad fingers crossed. Ik hoop dat ze het niet gaan doen, dan kunnen we namelijk nog langer in deze ellende rondlopen, ik herhaal mezelf nog maar eens:

https://www.spiegel.de/in...a0-479b-ac27-d17f07d147a5
Researchers and epidemiologists have long underestimated the role played by children in the spread of the novel coronavirus. One reason is that they rarely display any symptoms and are thus tested much less often than adults. It also seems to be the case, as a paper recently published in Science concluded, that children under the age of 12 don't contract the virus as easily as adults. But it is thought that this increased resistance to SARS-CoV-2 is balanced out by their behavior – their many, close social encounters.
En dat gaat nog niet eens over de meer besmettelijke variant.
In England, the incidence rate fell after the fall break. And Scottish researchers analyzed all anti-corona measures in 131 countries in a large modelling study. The R number, one way to measure the spread of infections, began falling once large events were banned and contacts were limited.

But they only plunged significantly once schools were closed.
Dit is in lijn met de ervaringen in het voorjaar in Israel. De enige studie die iets anders vindt is de IJsland-studie; maar geen idee of demografische verschillen daar een rol in spelen. Daar gaven ze aan dat kinderen 50% minder besmettelijk waren dan volwassenen. Maar stop je ze met 30 bij elkaar dan haal je dat effect natuurlijk weg.

Nogmaals, dit is zonder rekening te houden met de potentie van het Britse virus. Wanneer je kinderen en masse weer naar school laat gaan zonder maatregelen dan geef je het britse virus de kans zich te gaan ontwikkelen juist binnen de scholen. Vanaf dat moment worden de kinderen gewoon de primaire vector.

Waar de hele wereld in mei al wist dat tieners gewoon bijdroegen en er grote twijfels waren over kinderen, zien we nu dat het 6 maanden duurt voor het OMT doorkrijgt dat tieners ook gewoon bijdragen. Als straks de wereld er achter komt (en dat is aan het gebeuren) dat kinderen wel degelijk bijdragen aan verspreiding dan is het OMT het laatste wat dat toegeeft.

Dus scholen nu open doen is geen goed idee. Moet onderwijs prioriteit krijgen? Jazeker! Zeker als het aantal besmettingen weer laag is. Maatregelen op het VO? een MUST! Al vanaf september eigenlijk. Halve klassen op het PO? Misschien ook wel een goed idee. En dan maar hopen dat het vaccin het wondermiddel gaat zijn wat ons hieruit gaat trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niek_nijmegen
CycloneX schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:53:
[...]
Er is wel degelijk een balans. Bij harder en meer effectief ingrijpen, en/of bij beter naleven van de maatregelen, zouden we namelijk nu minder problemen hebben met covid.
Welke balans stel je voor?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• codex
  • Laatst online: 07:05

codex

Geen OpenAI agent :)

[...]

Doe eens een voorstel. Ik hoor constant commentaar op het beleid, maar niet een oplossing. Op zich is dat goed te begrijpen, er is namelijk geen oplossing.

De ene andere optie is versoepelen, maar dan hebben we binnen no time de taferelen die je nu in London ziet, of erger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
DiscoNootje schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:57:
[...]

Nou bij ons is dat heel anders. Ik zie genoeg IT projecten op hold staan. Met name in Retail en TTH uiteraard. Maar ook grote F500 bedrijven durven het niet aan. Het is een absolute ramp. En dit is nog maar het begin.
Precies de sectoren die ik niet tegenkom.

Metaalnijverheid
Transport
Accountancy

Wij zitten tot over ons oren zelf in werk, denk dat het probleem eerder te weinig personeel is dan dat we geen projecten hebben.
Gek dat het dus erg verschilt per sector.

Maar goed dat zien we nu al met Retail natuurlijk doe hebben het heel heeel zwaar.
Ik hoop het beste voor iedereen uiteraard.

[ Voor 3% gewijzigd door Mektheb op 10-01-2021 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 16:40

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:En weer opgeschoond. De discussie over schoolsalarissen is offtopic. De discussie over de huizenprijzen is niet offtopic. Je frustraties uit over de politiek is ook offtopic.

Kijk ook nog eens naar: ZieMaar! in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
[...]

Doordat we materiële/financiële schade (failliet, salarisvermindering) moete vergelijken met fysieke schade (dood, lichamelijke trauma)

Dat kun je niet echt goed balanceren en al helemaal niet makkelijk vergelijken.

Is een faillissement of ontslag minder/meer erg dan een volle IC? Blijft een gare maar wel realistische realiteit denk ik.

Je kan zeggen dat zzp expres heeft gekozen voor onafhankelijk en geen loonslaaf en de risico's dus maar moet accepteren. Echter is dit wel een eerlijk risico?

Aan de andere kant heeft de zorgmedewerker of persoon op IC nooit zo'n soort keuze actief genomen. (meer risico qua leven).

Je blijft dus twee totaal andere werelden balanceren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Stoney3K schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:58:
[...]

Nee, het langetermijn-beleid om te vaccineren is gekozen omdat dat de enige optie is die we hebben.
Maar wel degelijk gebaseerd op de hoop dat de vaccins het (eventueel muterende) virus voldoende tegen kunnen houden.

Ik heb het Kabinet nog nooit horen zeggen "Na september, als iedereen is gevaccineerd, kunnen we A,B,C weer doen en D,E en F waarschijnlijk niet of nooit meer'. Er ontbreekt gewoon een perspectief, het enige wat je nu hoort zijn die stomme commercials 'Met het vaccin krijg je beetje voor beetje je vrijheid terug.'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:58
Ooit al eens bedacht, dat, als dit klopt en laten we zeggen elk jaar een soort SARS-Cov2 mutant opkomt die niet door een vaccin of immuunsysteem getackeld kan worden, dat we als mensheid dan over een aantal decennia niet meer bestaan?

[/filosoof]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
Wolly schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:03:
[...]

Maar wel degelijk gebaseerd op de hoop dat de vaccins het (eventueel muterende) virus voldoende tegen kunnen houden.

Ik heb het Kabinet nog nooit horen zeggen "Na september, als iedereen is gevaccineerd, kunnen we A,B,C weer doen en D,E en F waarschijnlijk niet of nooit meer'. Er ontbreekt gewoon een perspectief, het enige wat je nu hoort zijn die stomme commercials 'Met het vaccin krijg je beetje voor beetje je vrijheid terug.'
Omdat je alleen maar teleurgesteld gaat raken. Ze denken dat met vaccinatie weer heel veel kan, maar als het tegenzit muteert het net de verkeerde kant op en werken de vaccins minder goed. Dan heeft de politiek het weer gedaan met onwaarheden lopen verkondigen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Wolly schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:03:
[...]
Dat komt gewoon omdat het nu nog altijd door dikke mist heen rijden is, dat perspectief is er gewoon nog niet. Alleen de volgende afrit als we daar 40 meter van af zitten.

Ik had ook graag een lange-termijn strategie gezien van het kabinet en een reserve-plan voor het geval er onderweg iets fout gaat. Maar dat zijn gewoon garanties die ze niet kunnen bieden omdat de situatie zo ontzettend instabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Holk schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:05:
[...]

Ooit al eens bedacht, dat, als dit klopt en laten we zeggen elk jaar een soort SARS-Cov2 mutant opkomt die niet door een vaccin of immuunsysteem getackeld kan worden, dat we als mensheid dan over een aantal decennia niet meer bestaan?

[/filosoof]
Ja daar heb ik wel eens een split second aan gedacht, maar dat idee heb ik snel verworpen toen ik mij bedacht dat wij zonder vaccins ook tot hier zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
<woordje in hotels gemist>

[ Voor 96% gewijzigd door RodeStabilo op 10-01-2021 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Was er nog gesproken over het sluiten van de hotels zelf? Een aantal collega's van mij zitten nu nog op project en het zou zuur zijn als we die ineens allemaal naar huis moeten gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Stoney3K schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:09:
Was er nog gesproken over het sluiten van de hotels zelf? Een aantal collega's van mij zitten nu nog op project en het zou zuur zijn als we die ineens allemaal naar huis moeten gaan halen.
Heb het wel voorbij zien komen in wat nieuws artikelen maar dan ging het puur om sluiting voor recreatie. We zullen morgen/overmorgen wel meer "leaks" krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
RodeStabilo schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:07:
[...]

Een maand? de laatste sluiting is van 14 oktober. Dat is volgende week dus drie maand.
Nee hoor, de horeca in hotels is relatief kort dicht.
Eerst geen alcohol na 20 uur en pas met de huidige lockdown zijn ze dichtgegaan, als ik het goed heb.
CycloneX schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:48:
Kortom de naderende economische crisis, faillisementen, hoge werkloosheid is het probleem voor een ander kabinet.
Eerst zien dan geloven.

Ik geloof best dat er een laagconjunctuur aankomt (zat er sowieso aan te komen), maar of het echt een crisis wordt moeten we nog bezien, natuurlijk.

Er is in tegenstelling tot 2008 geen sprake van een systeemcrisis, de fundamenten en infrastructuren zijn er nog, dus het zou me niets verbazen als er een relatief snelle bounceback van de economie komt.

[ Voor 45% gewijzigd door anandus op 10-01-2021 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Stoney3K schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:06:
[...]

Dat komt gewoon omdat het nu nog altijd door dikke mist heen rijden is, dat perspectief is er gewoon nog niet. Alleen de volgende afrit als we daar 40 meter van af zitten.

Ik had ook graag een lange-termijn strategie gezien van het kabinet en een reserve-plan voor het geval er onderweg iets fout gaat. Maar dat zijn gewoon garanties die ze niet kunnen bieden omdat de situatie zo ontzettend instabiel is.
Garanties kan niemand bieden. Maar hopelijk is er in het Kabinet wel een hoger doel dan die 10 IC opnames per dag.

En even terugkomend op je andere post, er zijn natuurlijk andere opties om met dit virus om te gaan. Kijk naar andere landen, sommige landen laten het op hun beloop omdat ze er niet echt in geloven of de capaciteit niet hebben om het anders aan te pakken. Andere landen zitten er bovenop en hebben het virus juist meer in de smiezen.

Het is toch wel een risico dat wij blijven sturen op een tiental mensen in de IC terwijl die landen ons economisch voorbij zullen streven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Transportman schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:06:
[...]

Omdat je alleen maar teleurgesteld gaat raken. Ze denken dat met vaccinatie weer heel veel kan, maar als het tegenzit muteert het net de verkeerde kant op en werken de vaccins minder goed. Dan heeft de politiek het weer gedaan met onwaarheden lopen verkondigen.
Dat laatste kan ik begrijpen, mensen zijn sowieso sneller geagiteerd tegenwoordig.
Pagina: 1 ... 214 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins