Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 211 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.649 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Stoney3K schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:42:
[...]

Leg dat vooral even uit aan Jan die bij de fabriekslijn van de DAF staat. Die wil met plezier thuis schroefjes aan draaien, maar dat gaat denk ik toch een beetje lastig. Of Melanie die aan de balie van de apotheek staat.

Vergeet niet dat thuis werken nog steeds een luxe is en geen basisvoorziening. En juist in de wat minder goed betaalde banen, zijn flex-contracten veel meer voorkomend, dan kan een keertje te veel ziek melden betekenen dat je je laatste dag hebt gewerkt.
Met je laatste alinea zeg je alles precies goed. Als je een flex contract hebt en je meld je om het geringste ziek vanwege corona, is het vaak klaar. Je zal dan maar een hypotheek etc. hebben. :'(

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:24
Plenkske schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:26:
[...]

Eens.

Er mag/moet wel opgeschaald gaan worden vind ik, want met de huidige snelheid (vanaf 18 januari 66k per week door GGD) komen er meer vaccins binnen dan dat er gezet worden.
Dus daar mag gerust wat druk op gezet worden.
Ik twijfel er niet aan dat er aan alle kanten mensen klaarzitten om op te schalen, we hebben afgelopen week gezien hoe snel we uiteindelijk kunnen werken.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
CMD-Snake schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:26:
[...]
Ik wil zo graag dat die kerel eens stop met die "slimme" en "lollige" titels. Begint nogal vervelend te worden.
Eens.

Het is sowieso, net als Kalahiri en MvZelfs, een irritante Twitteraar. Blijven hun mening maar duwen. Het is dat ze de getallen snel en adequaat verwerken, anders had ik ze op ignore gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Drardollan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:49:
[...]

we hebben afgelopen week gezien hoe snel we uiteindelijk kunnen werken.
Heb je voor mij 1 concreet voorbeeld daarvan? Ik kan echt niks vinden wat we qua vaccin snel hebben gedaan de afgelopen tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

pagani schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:17:
[...]

Je blijft maar hameren op alles beperken voor de zwakkeren en íedereen die met ze in contact komt, maar de realiteit is dat er ook bijzonder veel gezonde jonge mensen in de ziekenhuizen liggen met Corona én dat >90% van de Nederlandse bevolking in contact komt met de meer vatbaren/zwakkeren (iedereen boven de 60, iedereen met een BMI boven de 25, iedereen van Afrikaanse afkomst, iedereen met onderliggende medische problemen (alleen al astma/COPD zijn geschat 1.8 miljoen (!) mensen) etc.) Een groot deel daarvan is ook nog eens deel van de beroepsbevolking, dus hoe gaat dat werken?
Ik weet niet wat jij onder jonge mensen verstaat maar als je het hebt over alles jonger dan 40 jaar dan is dat slechts 6% van alle ziekenhuisopnames en 1% van alle overledenen was jonger dan 50. Dat is niet 'bijzonder veel'

https://allecijfers.nl/ni...Corona_man_vrouw_leeftijd

Dat je in aanraking kan komen met oudere mensen ben ik dan weer wel met je eens
Stoney3K schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:22:
[...]

De eerste schakel is er altijd al: Dat is de zwakkere zelf. Die is geen hulpeloos slachtoffer als ie besmet wordt.

En eigenlijk hoort die schakel al 95% zekerheid van bescherming te bieden met 1,5 meter, handen wassen en mondkapjes. Mits het natuurlijk consequent wordt gedaan.
Ze hebben bij mythbusters wel eens een test gedaan of het beter is om jezelf te beschermen als een ander ziek is of dat het beter is als de zieke alles in het werk stelt om anderen niet te besmetten. Dat laatste was véél effectiever.
Dus ja zwakkeren hebben zelf ook een verantwoordelijkheid maar mensen die ziek zijn nog veel meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
eamelink schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:42:
Nou, in ieder geval geen enorme kerst-explosie dus. Waarschijnlijk ook geen oud-en-nieuw explosie, maar wellicht is het nog iets te vroeg om die te callen.

Maar ook niet echt de daling die je hoopt met de huidige maatregelen. Dat zou nog weleens erg vervelend kunnen gaan worden op het moment dat 'De Britse Variant' dominant wordt. Zolang die maar een klein percentage van de besmettingen behelst zie je die nauwelijks terug in de R, maar die zal vrij plotseling dominant worden, en dan kan dat weleens een flinke knik omhoog in de R betekenen.
Voor mij is het conform verwachting, de lockdown is net wat sterker dan de kerst en O&N. Nu we die dagen steeds verder achter ons laten verwacht ik dat de lockdown krachtiger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 22:11

Stoney3K

Flatsehats!

Metro2002 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:51:
[...]

Dus ja zwakkeren hebben zelf ook een verantwoordelijkheid maar mensen die ziek zijn nog veel meer.
Mee eens, mensen die ziek zijn. Of wanneer je in de situatie bent dat je direct een zwakkere kán besmetten.

Niet iedereen, in de veronderstelling dat je iemand ongemerkt ziek kan maken en daarmee, indirect, 3 besmettingen verder, een ziekenhuisopname veroorzaakt.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Ernemmer schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:50:
[...]

Heb je voor mij 1 concreet voorbeeld daarvan? Ik kan echt niks vinden wat we qua vaccin snel hebben gedaan de afgelopen tijd.
We zouden 8 januari starten op 3 locaties en 18 januari op 25 locaties. In de praktijk zijn we op 6 januari begonnen en zitten we op 15 januari al op 22 van de 25 locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Drardollan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:53:
[...]

We zouden 8 januari starten op 3 locaties en 18 januari op 25 locaties. In de praktijk zijn we op 6 januari begonnen en zitten we op 15 januari al op 22 van de 25 locaties.
Oke, dus omdat we 2-3 weken later waren dan alle andere EU landen is het ineens goed dat we nu 2-3 dagen eerder beginnen dan de planning?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:04
Ernemmer schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:41:
[...]

Als je thuis kan werken moet je dat nu al doen.
Ik kan wel thuis werken. Mijn werkgever heeft daar helaas een andere visie op. Weliswaar val in onder de vitale sector... maar toch.

Ook op dit soort zaken zou Den Haag wat strenger mogen zijn (lees: handhaven).

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ernemmer schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:54:
[...]

Oke, dus omdat we 2-3 weken later waren dan alle andere EU landen is het ineens goed dat we nu 2-3 dagen eerder beginnen dan de planning?
Ja, want we hebben geen fluit te maken met wat het buitenland doet. Ik reken jou toch ook niet af op wat je buurman 3 deuren verder in zijn woonkamer heeft geklust vorige maand?

Dat gewijs naar het buitenland, eerst omtrent maatregelen en nu omtrent vaccins was eerst irritant. Maar ik vind het nu langzamerhand echt sneu worden. Het komt over als een kleuter die naar de juf rent omdat iemand zijn zandtaartje heeft opgegeten. We wonen in Nederland en hebben te dealen met de Nederlandse situatie.

[ Voor 29% gewijzigd door Drardollan op 08-01-2021 16:03 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:02

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Stoney3K schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:27:
Ik zie nog altijd niet waarom ik, als persoon die niets met zwakkeren van doen heeft, krom zou moeten liggen voor die maatregelen.
Dit is de kern van de afgelopen vierhonderd posts, de rest is ruis. Jij hebt het gevoel dat jou en je naasten niets kan overkomen en feitelijk onterecht lijden onder de maatregelen. Niemand gaat jou anders overtuigen, maar jij gaat ook niemand die wél zwakkere dierbaren heeft overtuigen van jouw visie.

Ik snap werkelijk waar niet waarom de discussie überhaupt nog gevoerd word. Iedereen redeneert vanuit zichzelf en zal dat blijven doen. Waarom nog een meningsdiscussie van vol blijven houden die nooit een uitkomst zal krijgen en in feite ook niet eens écht met de ontwikkelingen in de situatie ons land te maken hebben. Het is een eeuwige herhaling van zetten, dat is toch zonde van de energie? :)

Nu citeer ik jou maar het is niet alleen aan jou gericht, net zo goed aan de andere kant van het spectrum.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:44
Drardollan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:51:
[...]

Voor mij is het conform verwachting, de lockdown is net wat sterker dan de kerst en O&N. Nu we die dagen steeds verder achter ons laten verwacht ik dat de lockdown krachtiger wordt.
Dat verwacht ik dus niet. Ik fietste net door de stad heen op weg naar huis en het was ongeveer drie keer zo druk als in de week tussen Kerst en O&N. Groepjes mensen die (zonder mondkapje) staan te praten bij de bloemist, drukke winkels (Kruidvat, supermarkt; mensen stonden te wachten buiten). En zowat alle parkeerplaatsen bij het centrum waren bezet, dat was vorige week niet zo. Hoezo: "Blijf zoveel mogelijk thuis"?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:37
update 2021-01-08

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JIV-gADa70iJJ_OjVthZ7Jj-C10=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RWJkMYGAmrg5078zVZQY0FvE.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oJjRKKnX32-53ds6xmAJaasOw3I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KAX0xVA9hDEXU5r4D0Y5lN52.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nlj45MISp0pjrHaMQ51f_PcTKQE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SZL5xVbkmzpfLneT6yIXONQy.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CfvXzO3eB7xkxhBCCLRgPGh_zqo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6vI6gUe2mgLd6TGBNqyt8vjm.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DvjTY21yOt_k1hQ6YhwBqH1yp90=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Xp5hcBoKyBqnTOtp3CzuDTvx.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ZW9tNmqHEgClqtpk7IcVanz4E0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qZAk6yvIYzjXF89zKDi9vPSM.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/41W-RFpdr4mqDbywtO086-PkplM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lrfq9E8PESEeUowM58BL0SLZ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CNFZYP0v4mNG4b0_p7v7Xdj0Ieg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qMHnyswuix3hM9vNKnKa4Pny.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UJwjkClBo3tAeI22pP1oqCSTyLg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FQie4MOY1bvA37SKMEl1XZ8N.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nxpjAAiQANF1PYs0MlaYqQUIa7U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YxFNX6giai03Za4Aoy3oixiV.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 12:45
Thalaron schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:00:
[...]

Ik kan wel thuis werken. Mijn werkgever heeft daar helaas een andere visie op. Weliswaar val in onder de vitale sector... maar toch.

Ook op dit soort zaken zou Den Haag wat strenger mogen zijn (lees: handhaven).
Bedrijven die zijn aangewezen als vitale infrastructuur/processen (bestaande lijst van voor COVID-19 met circa 100 bedrijven) worden geacht juist aandacht te hebben voor de bedrijfscontinuïteit. Precies de reden dus dat ik met geringe klachten simpelweg gewoon niet welkom ben op het werk.

In de eerdere golf zag je dat heel veel bedrijven zichzelf tot de vitale processen rekenden terwijl dit toch een duidelijk gedefinieerde lijst is.

De lijst met cruciale beroepen is in de eerste Lockdown opgesteld en is veel vager. Bedrijven die deze lijst "misbruiken" om al hun medewerkers naar kantoor te laten komen zouden inderdaad wat strenger gecontroleerd mogen worden.
Het punt is alleen dat I-SZW die dit zou moeten controleren zelf ook niet het allerbeste voorbeeld geeft :+

Er is door de overheid eerder gecommuniceerd dat bedrijven die zich niet aan (thuiswerk)adviezen hielden en te maken kregen met grote aantallen besmette medewerkers een sluiting boven het hoofd hing, maar daar heb ik in de praktijk weinig over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Yaksa schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:13:
[...]

Dat verwacht ik dus niet. Ik fietste net door de stad heen op weg naar huis en het was ongeveer drie keer zo druk als in de week tussen Kerst en O&N. Groepjes mensen die (zonder mondkapje) staan te praten bij de bloemist, drukke winkels (Kruidvat, supermarkt; mensen stonden te wachten buiten). En zowat alle parkeerplaatsen bij het centrum waren bezet, dat was vorige week niet zo. Hoezo: "Blijf zoveel mogelijk thuis"?
De plaatsen waar ik kom (woon en werk) is het juist extreem rustig, ook op de weg ernaar toe. Stukken rustiger dan begin december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:46
Drardollan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:16:
[...]

De plaatsen waar ik kom (woon en werk) is het juist extreem rustig, ook op de weg ernaar toe. Stukken rustiger dan begin december.
Ja, dat is hier ook wel, maar de vergelijking werd gedaan tussen deze week en de weken van kerstvakantie.
Zelf heb ik ook de indruk dat men weer meer op pad is, simpelweg omdat de kerstvakantie voorbij is. Hier in de straat gaan er weer veel naar het werk, evenveel als voor de kerstvakantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Drardollan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:16:
Zelf kom ik niet vaak op plekken waar ik veel mensen tegen zou kunnen komen. Behalve het natuurgebied op loopafstand van m'n huis. Daar zie ik wel veel mensen maar dat vind ik juist heel gezond, ruimte genoeg.

Na kerst heb ik wel een keer rechtsomkeert moeten maken bij een supermarkt. Er waren wat dingen niet geleverd bij bezorgen maar als ze dan al in de rij staan voor de karretjes weet ik wel genoeg, dan maar niet. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Plenkske schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:19:
[...]

Ja, dat is hier ook wel, maar de vergelijking werd gedaan tussen deze week en de weken van kerstvakantie.
Zelf heb ik ook de indruk dat men weer meer op pad is, simpelweg omdat de kerstvakantie voorbij is. Hier in de straat gaan er weer veel naar het werk, evenveel als voor de kerstvakantie.
Bij mij in de straat staan er veel meer auto's voor de deur dan eind november/begin december. Voor mij een redelijke graadmeter of men thuis werkt. Op kantoor zat ik in november regelmatig met 3 of 4 mensen, nu zit ik hele dagen alleen.

Maar dat kan per regio goed verschillen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Gonadan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:21:
[...]

Zelf kom ik niet vaak op plekken waar ik veel mensen tegen zou kunnen komen. Behalve het natuurgebied op loopafstand van m'n huis. Daar zie ik wel veel mensen maar dat vind ik juist heel gezond, ruimte genoeg.
Buiten tel ik niet eens mee eigenlijk, daar raakt amper tot niemand besmet. Al vanaf dag 1 niet. Lekker de natuur in, ook al is het wat druk, is heel gezond. Doe het zelf ook regelmatig, al zoek ik vaak wel rustige gebieden op. Maar dat komt ook deels door de hobby (geocachen).
Na kerst heb ik wel een keer rechtsomkeert moeten maken bij een supermarkt. Er waren wat dingen niet geleverd bij bezorgen maar als ze dan al in de rij staan voor de karretjes weet ik wel genoeg, dan maar niet. ;)
Mijn partner doet op zaterdag om 08:00 (opening winkel) boodschappen. Bij binnenkomst is het rustig, daarna wordt het drukker. Dat is helaas noodzaak met beide een fulltime baan, bezorgen gruwelen we van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:24:
[...]

Buiten tel ik niet eens mee eigenlijk, daar raakt amper tot niemand besmet. Al vanaf dag 1 niet. Lekker de natuur in, ook al is het wat druk, is heel gezond. Doe het zelf ook regelmatig, al zoek ik vaak wel rustige gebieden op. Maar dat komt ook deels door de hobby (geocachen).
Ik denk ook dat het best eens te overwegen moet zijn om de 1,5 meter buiten los te laten. Misschien niet overal, maar wel bij bepaalde activiteiten, zoals sport.

Er is voorlopig nog geen aanwijzing dat de maatregelen buiten ook maar iets bijdragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Drardollan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:24:
Toch zijn verreweg de meeste anekdotes die mensen hebben over anderen die zich niet aan maatregelen of afstand houden in de buitenlucht. Vaak over mensen die even staat te praten of iets dergelijks. Bijzonder dan eigenlijk.

Overigens ben ik er niet van overtuigd dat het risico buiten te verwaarlozen is, anders zou je festivals of terrassen ook wel weer toe kunnen staan. Ik maak mij echter niet gelijk zorgen als ik op een pad van minder dan anderhalve meter breed een tegenligger tegen kom.
In tegenstelling tot sommigen die serieus de berm in duiken. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Drardollan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:01:
[...]

Ja, want we hebben geen fluit te maken met wat het buitenland doet. Ik reken jou toch ook niet af op wat je buurman 3 deuren verder in zijn woonkamer heeft geklust vorige maand?

Dat gewijs naar het buitenland, eerst omtrent maatregelen en nu omtrent vaccins was eerst irritant. Maar ik vind het nu langzamerhand echt sneu worden. Het komt over als een kleuter die naar de juf rent omdat iemand zijn zandtaartje heeft opgegeten. We wonen in Nederland en hebben te dealen met de Nederlandse situatie.
Als ik een bedrijf moet kiezen om iets te doen vergelijk ik die met andere bedrijven.
Als ik mijn regering moet beoordelen op de afhandeling van een epidemie beoordeel ik die ook aan de hand van andere landen.

Als anderen iets wel snel kunnen en jij niet, dan ben je niet erg goed bezig.
En als dan ook nog echt iedereen beter is dan jij, dan ben je gewoon erg slecht bezig.

*jij als niet persoonlijke titel

[ Voor 10% gewijzigd door Ernemmer op 08-01-2021 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Gonadan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:27:
[...]

Toch zijn verreweg de meeste anekdotes die mensen hebben over anderen die zich niet aan maatregelen of afstand houden in de buitenlucht. Vaak over mensen die even staat te praten of iets dergelijks. Bijzonder dan eigenlijk.
N=1 ;)
Overigens ben ik er niet van overtuigd dat het risico buiten te verwaarlozen is, anders zou je festivals of terrassen ook wel weer toe kunnen staan. Ik maak mij echter niet gelijk zorgen als ik op een pad van minder dan anderhalve meter breed een tegenligger tegen kom.
In tegenstelling tot sommigen die serieus de berm in duiken. :D
Ik bedoel met buiten gewoon wandelen en elkaar passeren of even een woord wisselen. Een festival met zingen, springen, gillen en zuipen is een ander verhaal. Terrassen vind ik dan weer geen probleem, maar wie gaat daar nu zitten met dit weer ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
Ernemmer schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:29:
[...]

Als ik een bedrijf moet kiezen om iets te doen vergelijk ik die met andere bedrijven.
Als ik mijn regering moet beoordelen op de afhandeling van een epidemie beoordeel ik die ook aan de hand van andere landen.
Vooral doen, ik doe er niet aan mee. Ik heb je je voorbeeld gegeven en daarmee is het klaar voor mij. Ik weiger te gaan zitten zwelgen in verdriet en zelfmedelijden omdat een land hier ver vandaan een toevalstreffer had en iets goed deed.

[ Voor 14% gewijzigd door Drardollan op 08-01-2021 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:27:
[...]

Ik denk ook dat het best eens te overwegen moet zijn om de 1,5 meter buiten los te laten. Misschien niet overal, maar wel bij bepaalde activiteiten, zoals sport.

Er is voorlopig nog geen aanwijzing dat de maatregelen buiten ook maar iets bijdragen.
Dat zou ik direct toejuichen, natuurlijk kunnen zaken als een festival niet. Maar andere dingen als sport, terrassen, stadions e.d. zouden best open kunnen. Al doen we het maar 3 of 4 weken om te kijken wat er gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:29:

Ik bedoel met buiten gewoon wandelen en elkaar passeren of even een woord wisselen. Een festival met zingen, springen, gillen en zuipen is een ander verhaal. Terrassen vind ik dan weer geen probleem, maar wie gaat daar nu zitten met dit weer ;)
Mee eens, festivals zijn sowieso echt te veel gevraagd, braderieën en markten misschien wel omdat je daar nog altijd veel verkeer houdt. En terrassen waar iedereen gewoon kan zitten. Theaters zouden dat ook heel fijn vinden, want die kunnen dan in de openlucht theater gaan houden.

Maar ik denk dat buitensport een grotere rol speelt, ook omdat het gezond is. Wat stadions betreft, misschien om de andere stoel vrij houden, dus een visgraatpatroon van de zitplaatsen?

[ Voor 6% gewijzigd door Stoney3K op 08-01-2021 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Drardollan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:30:
[...]

Dat zou ik direct toejuichen, natuurlijk kunnen zaken als een festival niet. Maar andere dingen als sport, terrassen, stadions e.d. zouden best open kunnen. Al doen we het maar 3 of 4 weken om te kijken wat er gebeurd.
Probleem bij bv. terrassen is dat ze dan grote terrassen gaan bouwen met verwarming en overkappingen, dat het dus praktisch binnen is. Dat waren de plannen al en steden lieten dit ook toe, maar toen kwam de lockdown ;)
En alle bewegingen en reizen eromheen is ook niet gewenst op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Plenkske schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:32:
[...]

Probleem bij bv. terrassen is dat ze dan grote terrassen gaan bouwen met verwarming en overkappingen, dat het dus praktisch binnen is.
Daar kun je natuurlijk zonder problemen eisen aan stellen (zoals bijvoorbeeld een minimum hoogte en aan 4 zijden open) en op die eisen gaan handhaven.

Een overkapping tegen de regen is iets totaal anders dan een aluhal. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ook met overkapping zou ik prima vinden, mits dan wel goedgekeurde ventilatie gebruikt wordt. Nadeel is dat terrassen overmatig alcoholgebruik uitnodigen en je weet alvast welke leeftijdscategorie de ramen van dat initiatief weer in gaat gooien.

Het enige punt is dat ik mij slecht kan vinden in het hartje winter verwarmen van de buitenlucht om op een 'terras' te kunnen zitten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Drardollan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:29:
[...]

Ik weiger te gaan zitten zwelgen in verdriet en zelfmedelijden omdat een land hier ver vandaan een toevalstreffer had en iets goed deed.
Dat heb je helemaal goed en moet je ook niet doen, maar je mag de verantwoordelijke voor het gepruts best veroordelen vind ik.

PS. zo heel ver zijn alle andere landen van de EU niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Gonadan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:34:
Ook met overkapping zou ik prima vinden, mits dan wel goedgekeurde ventilatie gebruikt wordt. Nadeel is dat terrassen overmatig alcoholgebruik uitnodigen en je weet alvast welke leeftijdscategorie de ramen van dat initiatief weer in gaat gooien.
Het nadeel als je dat niet doet is dat die leeftijdscategorie overmatig alcohol gaat gebruiken achter gesloten deuren. Ben je even ver van huis. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Zuid-afrikaanse variant ook in nederland:

https://www.bnr.nl/nieuws...-gezondheid-vaccin-corona

Wellicht werkt het vaccin hierop minder goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

__fred__ schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:36:

Daar is al onderzoek naar gedaan, de vooruitzichten zijn dat Pfizer en Moderna net zo goed korte metten met de Britse en Zuid-Afrikaanse variant gaan maken.

Zet de alarmbellen dus maar weer uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

__fred__ schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:36:

It's march all over again...

UK + SA variant... Ben benieuwd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:31:
[...]

Mee eens, festivals zijn sowieso echt te veel gevraagd, braderieën en markten misschien wel omdat je daar nog altijd veel verkeer houdt. En terrassen waar iedereen gewoon kan zitten. Theaters zouden dat ook heel fijn vinden, want die kunnen dan in de openlucht theater gaan houden.
Opties genoeg, het zou fijn zijn als de overheid er iets mee ging doen :)
Maar ik denk dat buitensport een grotere rol speelt, ook omdat het gezond is. Wat stadions betreft, misschien om de andere stoel vrij houden, dus een visgraatpatroon van de zitplaatsen?
Ik ben 2 wedstrijden geweest in het stadion en in beide gevallen was het prima geregeld. Rijen en stoelen vrij en tijdsloten om binnen te komen en te gaan. Ik vond het prima geregeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:56
Stoney3K schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:36:
[...]
Niet helemaal, de nieuwe variant lijkt zich veel sneller te verspreiden en kan daardoor overbelasting van de zorg veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Plenkske schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:32:
[...]

Probleem bij bv. terrassen is dat ze dan grote terrassen gaan bouwen met verwarming en overkappingen, dat het dus praktisch binnen is. Dat waren de plannen al en steden lieten dit ook toe, maar toen kwam de lockdown ;)
Er is iets voor te zeggen om dat niet toe te staan, buitenlucht moet buitenlucht zijn.
En alle bewegingen en reizen eromheen is ook niet gewenst op dit moment.
Het hoeft ook niet vandaag allemaal, in de zomer hebben we echter gezien dat het best goed te doen is toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __fred__
  • Nu online
*knip* geen linkdumps. Vat de essentie samen en/of quote de relevante stukken

[ Voor 89% gewijzigd door ZieMaar! op 08-01-2021 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De Zuid-Afrikaanse variant van het virus is nu ook opgedoken in Nederland:
De 'Zuid-Afrikaanse mutatie' van het coronavirus is nu ook in Nederland vastgesteld. Een persoon uit de regio Midden- en West-Brabant blijkt de variant te hebben opgelopen. De persoon is op 22 december getest en deze donderdag bleek dat het om de nieuwe versie van het virus gaat. Dat meldt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM).

Het is niet bekend of de Brabander onlangs in Zuid-Afrika is geweest. De 'Britse variant' is inmiddels bij enkele tientallen mensen in Nederland aangetroffen. De beide versies lijken besmettelijker dan andere coronavarianten.
(AD Liveblog)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

mesa57 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:39:
[...]

Niet helemaal, de nieuwe variant lijkt zich veel sneller te verspreiden en kan daardoor overbelasting van de zorg veroorzaken.
Dan moeten we gewoon maatregelen nemen: Geen handen meer schudden, handen wassen en anderhalve meter afstand houden. Let maar op, over een paar weken zegt onze premier dat in een persconferentie...

Oh wacht :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:39:
[...]

Er is iets voor te zeggen om dat niet toe te staan, buitenlucht moet buitenlucht zijn.

[...]

Het hoeft ook niet vandaag allemaal, in de zomer hebben we echter gezien dat het best goed te doen is toch?
Ik vind het nog steeds link... Het idee "buitenlucht = veilig" moet er echt uit.
Nee er zijn niet veel herleidbare besmettingen geweest in de buitenlucht. Maar gek genoeg hebben wel wel 50% besmettingen die lastig te herleiden zijn... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Stoney3K schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:41:
[...]

Dan moeten we gewoon maatregelen nemen: Geen handen meer schudden, handen wassen en anderhalve meter afstand houden. Let maar op, over een paar weken zegt onze premier dat in een persconferentie...

Oh wacht :+
Grapjas. Heb je de cijfers van de VK gezien ? Explosieve stijging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Stoney3K schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:35:
[...]

Het nadeel als je dat niet doet is dat die leeftijdscategorie overmatig alcohol gaat gebruiken achter gesloten deuren. Ben je even ver van huis. ;)
Nee lijkt mij niet. Als ze zich dan toch asociaal gedragen dan liever in besloten kring dan dat ze ook mengen met andere gasten en personeel.

Als dat gedrag blijkbaar niet te voorkomen is, doe het dan maar thuis.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Ernemmer schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:34:
[...]

Dat heb je helemaal goed en moet je ook niet doen, maar je mag de verantwoordelijke voor het gepruts best veroordelen vind ik.
Bijzonder dat je dan juist hetgene wat niet verprutst is (vaccineren) veroordeeld en wat wel verprutst is (massaal testen) niet.
PS. zo heel ver zijn alle andere landen van de EU niet.
Inderdaad, en dus valt er weinig te veroordelen. Onze 'achterstand' op de EU landen hebben we in 2 dagen goedgemaakt en omgezet naar een plaats in de middenmoot.

En het grote probleem is de levering van vaccins, daar hebben alle landen last van in de EU. We hebben genoeg vaccins voor ongeveer 480.000 mensen en deze zijn ongeveer allemaal ingepland ondertussen. Als je iets verantwoordelijk wil houden dan zou het de EU moeten zijn (als ze net als Israël niet beknibbeld hadden dan hadden we meer vaccins gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:42:
[...]

Ik vind het nog steeds link... Het idee "buitenlucht = veilig" moet er echt uit.
Nee er zijn niet veel herleidbare besmettingen geweest in de buitenlucht. Maar gek genoeg hebben wel wel 50% besmettingen die lastig te herleiden zijn... :X
Het is wellicht link, maar op dit moment is het wel allemaal op onderbuikgevoel. Iets wat ik maanden geleden de overheid verweet is het feit dat er niets geprobeerd wordt, dat is 1 van de redenen dat er nog zoveel onbekend is. Als de overheid hierin beter zou handelen, dan zou er veel meer duidelijk worden. Doe maar eens 2 weken theaters en bioscoop open en kijk wat er gebeurd, of 2 weken stadions en terrassen. Gewoon iets doen en dat goed monitoren, in Spanje hebben ze dat nu wel gedaan en de resultaten zijn positief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

mesa57 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:42:
[...]

Grapjas. Heb je de cijfers van de VK gezien ? Explosieve stijging.
Heb je ook gezien wat het VK tot een paar weken terug aan maatregelen had? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wellicht uitstel van de verkiezingen?
Het kabinet moet overwegen de verkiezingen van half maart uit te stellen als de besmettingscijfers niet rap fors omlaag gaan. De huidige lockdown kan pas worden opgeheven als het aantal dagelijkse besmettingen onder de duizend zit.

Dat stelt de Nijmeegse microbioloog Bert Mulder, lid van de onafhankelijk expertclub RedTeam dat adviseert over de coronamaatregelen. ,,Nu al tot uitstellen besluiten is wat voorbarig, maar zeker als we dan nog in een lockdown zitten, moet je niet willen dat mensen massaal de deur uitgaan om te gaan stemmen.’’

Momenteel gaat alle aandacht naar vaccinatie en dat is hartstikke jammer

Voor de komende verkiezingen is al besloten het stemmen over meerdere dagen te verspreiden, extra coronamaatregelen te nemen in de stembureaus en het stemmen per machtiging makkelijker te maken. ,,Het is nog geen half maart, maar onder de huidige omstandigheden zou het zeer onverstandig zijn om verkiezingen te houden.’’
Bron: ‘Kabinet moet verkiezingen uitstellen als besmettingscijfers niet snel enorm omlaag gaan’

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Drardollan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:39:
[...]

[...]

In de zomer was het goed te doen ja. Toen was er bijna geen corona in Nederland en was het goed weer dus zijn al die praktisch dichte terrassen niet nodig :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ja, het RedTeam vindt wel meer. Als we die de kans geven zit iedereen tot in september in een telefooncel opgesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:37:
[...]

Niet helemaal maart. "Gelukkig" zitten we nu al met vrij vergaande restricties op contactmomenten zodat ook de verspreiding van deze varianten in elk geval minder snel gaat. Maar ik verwacht niet dat er op korte termijn zicht is op versoepeling, ik zie het al als wensdenken/best mogelijk scenario als we in Nederland de bezetting van de ziekenhuizen halveren de komende maanden, en eigenlijk is elke stabilisatie goed nieuws. Pas zodra de risicogroepen zijn gevaccineerd verwacht ik echt verbetering (en significant minder maatregelen, al verwacht ik daardoor een golf van "jonge" mensen die besmet worden)

Want als je kijk naar wtf er in londen/Ierland gebeurd, dat is niet goed. Dat lijkt af te stevenen op bergamo maar dan op grote schaal. Aan de ene kant ronduit k*t, aan de andere kant is die besmettelijke variant er gelukkig nu pas, en lijken de vaccins te werken, de situatie had veel erger gekunt.

Maar misschien ben ik nu echt te pessimistich, maar "dat gebeurd alleen in <vul een land in>, NL situatie is uniek " (nu unieke kerst nieuwjaars golf) geloof ik niet meer in, het enige verschil is snelheid/timing. Dus die besmetteljke variant wordt een factor.

[ Voor 10% gewijzigd door Norjee op 08-01-2021 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

België begint met versoepekingen van de maatregelen:
De rijscholen in België mogen weer open. Dat heeft het Overlegcomité van alle regeringen in België besloten na een vergadering over de coronamaatregelen. Het is de enige verandering, want verder blijft het land op slot. Hoewel België het relatief goed doet in vergelijking met de buurlanden, is er volgens de leiders onvoldoende ruimte om meer coronamaatregelen te versoepelen.

Het comité komt op 22 januari weer bijeen. Mogelijk wordt dan een beslissing genomen over de kappers, zeggen ingewijden. De arbeidsinspectie gaat de controle op het verplichte thuiswerken verder opvoeren.

De rijscholen mogen zowel weer examens organiseren als rijlessen aanbieden. Alle maatregelen, zoals een mondkapje dragen in winkels, het openbaar vervoer en op straat, en anderhalve meter afstand houden, blijven in stand. De winkels, die op 1 december open mochten, blijven open en de horeca blijft dicht.
(AD Liveblog)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Weer zo'n orakel van het Red Team. We werden toch beschermd door onze mondkapjes? Of toch ineens niet? >:)

Ze smeren de verkiezingen nu al uit over drie dagen om de drukte te spreiden. Uitstellen ben ik zeker geen voorstander van. Gezien de omstandigheden is een nieuw mandaat best nodig voor onze volksvertegenwoordigers. Ze namen het afgelopen jaar enorme beslissingen eenzijdig en nog steeds, daar past een verlopen mandaat niet bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:16
Stoney3K schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:36:
[...]

Daar is al onderzoek naar gedaan, de vooruitzichten zijn dat Pfizer en Moderna net zo goed korte metten met de Britse en Zuid-Afrikaanse variant gaan maken.

Ja, maar ik krijg AstraZeneca als het meezit. Ik heb al dibs op de eerste batch bij m'n huisarts.

Dus graag wel buiten de deur houden (eigen belang) :) :)

Maar zonder gekheid. De echte mutaties gaan nu pas natuurlijk komen. Zodra we gaan vaccineren blijven alleen de mutaties leven waar het vaccin niet op werkt. Aangezien mutaties vrij willekeurig zijn, blijft het wel verstandig om het totaal aantal mutaties (dus #besmette mensen) laag te houden totdat er genoeg mensen gevaccineerd zijn.

En dat gaat nog wel een issue worden denk ik.Als het nu al lastig is mensen aan de regels te laten houden, zodra een groot gedeelte gevaccineerd is, zal dat nog wel lastiger worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Adlermann schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:08:
[...]

Ja, maar ik krijg AstraZeneca als het meezit. Ik heb al dips op de eerste batch bij m'n huisarts.

Dus graag wel buiten de deur houden (eigen belang) :) :)

Maar zonder gekheid. De echte mutaties gaan nu pas natuurlijk komen. Zodra we gaan vaccineren blijven alleen de mutaties leven waar het vaccin niet op werkt. Aangezien mutaties vrij willekeurig zijn, blijft het wel verstandig om het totaal aantal mutaties (dus #besmette mensen) laag te houden totdat er genoeg mensen gevaccineerd zijn.

En dat gaat nog wel een issue worden denk ik.Als het nu al lastig is mensen aan de regels te laten houden, zodra een groot gedeelte gevaccineerd is, zal dat nog wel lastiger worden.
De kans dat de mutaties waarop een vaccin niet werkt een ander ziekteverloop hebben is natuurlijk wel vrij aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Drardollan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:45:
[...]

Het is wellicht link, maar op dit moment is het wel allemaal op onderbuikgevoel. Iets wat ik maanden geleden de overheid verweet is het feit dat er niets geprobeerd wordt, dat is 1 van de redenen dat er nog zoveel onbekend is. Als de overheid hierin beter zou handelen, dan zou er veel meer duidelijk worden. Doe maar eens 2 weken theaters en bioscoop open en kijk wat er gebeurd, of 2 weken stadions en terrassen. Gewoon iets doen en dat goed monitoren, in Spanje hebben ze dat nu wel gedaan en de resultaten zijn positief.
Vanmiddag was er een evenementenbureau op Radio 1 en ze mogen onder toezicht wat gaan experimenteren. O.a. voetbalwedstrijd met 1500 bezoekers, theatervoorstelling met meer dan 100 en iets van een concert of zo met 500 bezoekers. Alles met begeleiding en analyse van wetenschappers.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Adlermann meer iets voor de vaccin topics, maar Pfizer denkt binnen zes weken te kunnen acteren op een mutatie. Dat biedt wel enige hoop.

@Drardollan Het moet gezegd; je manier van discussieren is de laatste maanden echt een heel stuk prettiger geworden. :>

Ben met je eens dat er meer geprobeerd had moeten worden. Maar vrees wel dat we dat moment nu voorlopig niet gaan vinden.

@Norjee Mjah, ik hoop echt van harte dat de stijging in UK vooral komt doordat ze nog even massaal de deur uit gingen voor de kerst. Nu kun je ons kabinet van alles verwijten, maar m.i. is die versoepeling voor de kerst daar echt schandalig te noemen. :X
Ik hoop van harte dat we eens wat profijt gaan hebben van global warming en dat het snel lente wordt ;)

[ Voor 31% gewijzigd door MikeyMan op 08-01-2021 17:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Adlermann schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:08:
...
Ja, maar ik krijg AstraZeneca als het meezit. Ik heb al dips op de eerste batch bij m'n huisarts...
Ik kreeg even een beetje een bizar beeld in mijn hoofd, ik neem aan dat je dibs bedoelt?
... mutaties gaan nu pas natuurlijk komen. ...
De selectiedruk verandert wel inderdaad, en daarmee ook welke varianten in de bevolking, wel of niet gevaccineerd, overleven, en eventueel ook de daadwerkelijke mutatiesnelheid inderdaad. Ik herinner me wat dat betreft ook een aantal artikelen mbt griep. Misschien iets voor in het vaccinatie of ander wetenschappelijk topic.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

https://nos.nl/nieuwsuur/...-zeggen-omt-leden-nu.html
Het idee dat middelbare scholieren een beperkte rol spelen in de overdracht van corona was "een vergissing". Dat zegt OMT-lid en kinderarts Karóly Illy. De anderhalvemetermaatregel op middelbare scholen werd in de zomer losgelaten op advies van het Outbreak Management Team (OMT). Uit onderzoek van Nieuwsuur blijkt dat er nog veel vragen leven over de wetenschappelijke onderbouwing van dat advies.
What... the... actual... fuck... 7(8)7

Illy zat nota bene nog in december op TV te vertellen dat de scholen open moesten :X

[ Voor 52% gewijzigd door MikeyMan op 08-01-2021 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Yaksa schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:22:
[...]

Vanmiddag was er een evenementenbureau op Radio 1 en ze mogen onder toezicht wat gaan experimenteren. O.a. voetbalwedstrijd met 1500 bezoekers, theatervoorstelling met meer dan 100 en iets van een concert of zo met 500 bezoekers. Alles met begeleiding en analyse van wetenschappers.
Dank voor de info! Ik had wel gehoord vorig jaar dat er iets zou gaan gebeuren, maar dat het al zo concreet was wist ik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:23:

@Drardollan Het moet gezegd; je manier van discussieren is de laatste maanden echt een heel stuk prettiger geworden. :>
:) Dank!
Ben met je eens dat er meer geprobeerd had moeten worden. Maar vrees wel dat we dat moment nu voorlopig niet gaan vinden.
Mee eens, dat had in september/oktober gemoeten. Dit is niet het moment, veel te risicovol. Kleinschalig kan je wel wat proberen, maar ook bij een positieve uitslag van die proeven kan je er nu weinig mee. We zullen eerst de echte daling moeten inzetten en dat is lastig genoeg, hoewel de lockdown sterk genoeg lijkt om kerst en O&N te drukken is het nog wel even afwachten.

Het is wel fijn dat we de eerste week van januari goed zijn doorgekomen met een hoop goed nieuws op de diverse vlakken. Ik had eerlijk gezegd erger verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 18-09 22:08
wildhagen schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:01:
België begint met versoepekingen van de maatregelen:
Ben benieuwd, de daling leek er wel uit en potentieel alweer een lichte stijging.
Hoop het niet voor ze, maar wellicht gaan ze nog harder "jojo'en" dan waar ze noorderburen licht mee bespotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
MikeyMan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:30:

Illy zat nota bene nog in december op TV te vertellen dat de scholen open moesten :X
Nouja dat wordt dan nu het einde van al die kinderen, want dat was min of meer de grond van zijn betoog, het kon echt niet meer voor die kinderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Hmm aandeel met een leeftijd onder de 30 toch wel weer aardig gestegen, van de 50% na de zomer was het op z'n laagst naar iets boven de 25%, maar lijkt nu al wel weer iets van 33%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16:05

NMH

Moderator General Chat
Dat was precies mijn gedachte toen ik dat las. Er moet overigens in all fairness bijzegd worden dat hij het toen over de basisscholen had en dit voornamelijk over de middelbare scholen gaat, maar hij heeft toen met geen woord gerept over dat middelbare scholen wel een probleem waren.
OMT-lid Illy stelde in augustus nog voor om tóch een afstandsmaatregel in te voeren voor het voortgezet onderwijs. "Er werd gezegd: op zich verdedigbaar en we kunnen erover nadenken, maar het is lastig om daar draagvlak voor te krijgen. Anderen in de maatschappij, zoals de horeca, kunnen dan zeggen: dan willen wij dat ook. Daar had ik begrip voor. Het enige is dat we daarmee wel hebben volgehouden dat kinderen geen enkele afstand hebben aangehouden."
Het lijkt me toch prima verdedigbaar als je zegt: "de scholen wel, want die vinden we belangrijker". Net zoals dat bijvoorbeeld vergaderingen van volksvertegenwoordigen en demonstraties wel mogen nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

NMH schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:04:
[...]

Dat was precies mijn gedachte toen ik dat las. Er moet overigens in all fairness bijzegd worden dat hij het toen over de basisscholen had en dit voornamelijk over de middelbare scholen gaat, maar hij heeft toen met geen woord gerept over dat middelbare scholen wel een probleem waren.
Precies dat. Hij deed in die uitingen wel heel erg extreem zijn best om het onderscheid juist niet te maken.
[...]

Het lijkt me toch prima verdedigbaar als je zegt: "de scholen wel, want die vinden we belangrijker". Net zoals dat bijvoorbeeld vergaderingen van volksvertegenwoordigen en demonstraties wel mogen nu.
Dat vind ik ook. Heb geen kinderen, maar in het grote geheel vind ik 'naar school gaan' belangrijker dan 'naar de kroeg gaan'. Dat mag best een hogere prio krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

We lijken ons toch wel redelijk goed aan de maatregelen te houden volgens onderzoek van RTL Z:

https://www.rtlnieuws.nl/...ing-lockdown-het-allemaal

Op basis van vervoerscijfers, winkelbezoeken etc kun je toch wel concluderen dat we echt wel meer thuisblijven en minder reizen.

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
Metro2002 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:15:
We lijken ons toch wel redelijk goed aan de maatregelen te houden volgens onderzoek van RTL Z:

Op basis van vervoerscijfers, winkelbezoeken etc kun je toch wel concluderen dat we echt wel meer thuisblijven en minder reizen.

Op basis van het aantal dagelijkse besmettingen kun je toch wel concluderen dat een deel van de bevolking er behoorlijk met de pet naar gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Yaksa schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:26:
[...]

Op basis van het aantal dagelijkse besmettingen kun je toch wel concluderen dat een deel van de bevolking er behoorlijk met de pet naar gooit.
Op basis van de onderzoeken die gedaan zijn door RTLZ kun je concluderen dat dat dus wel meevalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Metro2002 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:28:
[...]

Op basis van de onderzoeken die gedaan zijn door RTLZ kun je concluderen dat dat dus wel meevalt.
Ook hier, het blijft hele simpele deductie...

Als mensen niet bij elkaar in de buurt komen kunnen ze elkaar niet besmetten. Ze bemsetten elkaar wel, dus zijn bij elkaar in de buurt geweest...

Dat gezegd hebbende; de piek die we nu zien is lager dan ik had verwacht. En ook de mobiliteit lijkt eindelijk terug te lopen. Dus ik heb een beetje het gevoel dat we iig de kerstdagen goed weggekomen zijn, en nu de echte lockdown van start is gegaan.

[ Voor 22% gewijzigd door MikeyMan op 08-01-2021 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

MikeyMan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:31:
[...]

Ook hier, het blijft hele simpele deductie...

Als mensen niet bij elkaar in de buurt komen kunnen ze elkaar niet besmetten. Ze bemsetten elkaar wel, dus zijn bij elkaar in de buurt geweest...
De uiteindelijke vraag is dus: waar en hoe

Het aantal reisbewegingen is dus fors afgenomen en er wordt veel meer thuisgewerkt dus waar loop je het dan nog op. Niet in de winkels want die zijn dicht, niet op scholen want die zijn dicht, niet in het OV want dat wordt veel minder gebruikt nu etc. Met dit soort data kun je wel veel zaken uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Laatst online: 19-09 21:45
Ik hoop het echt. Want als je als partij een wappieuitspraak doet kun je veel stemmen winnen. Je moet er toch niet aan denken dat er partijen zijn die zetels krijgen door zich negatief op te stellen over de vaccinaties.
Metro2002 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:36:
[...]

Het aantal reisbewegingen is dus fors afgenomen en er wordt veel meer thuisgewerkt dus waar loop je het dan nog op. Niet in de winkels want die zijn dicht, niet op scholen want die zijn dicht, niet in het OV want dat wordt veel minder gebruikt nu etc. Met dit soort data kun je wel veel zaken uitsluiten.
Dat thuiswerken gebeurt gewoon slecht. Onze buurvrouw moet ook elke dag naar werk toe omdat ze een kritisch beroep heeft. Ze is adviseur in de reclame branche.

[ Voor 33% gewijzigd door grote_oever op 08-01-2021 18:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

Mfpower

In dubio

[...]

Ik wil het niet zeggen, maar toen ik dit hier riep maanden teug met dezelfde argumenten als nieuwsuur nu werd ik verguisd. Dit is niet nieuw, dit was voor de zomer al bekend.

In elk geval wordt de pink elephant in the room nu genoemd. 6 maanden te laat.

Ik ben nu ook heel benieuwd wat er gaat gebeuren met kinderen <12 want daar is ook wetenschappelijk nog echt geen consensus over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Metro2002 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:36:
[...]

Net een edit gedaan. Mobiliteit lijkt inderdaad na O&N terug te lopen. Denk dat de berusting nu een beetje begint te komen. Hoop echt van harte dat het een beetje de goede kant op gaat.

Over het hoe en waar. Met de huidige prevalentie kun je het met alleen huisbezoek alleen al aardig aan de gang houden vrees ik. Tel er nog een paar onfortuinlijke supermaktbesmettingen bij, en het houdt lekker stand.

@Mfpower Volgens mij is de argumentatie hier hoofdzakelijk geweest dat we het onderwijs dusdanig belangrijk vinden dat we daar besmettingen accepteren. Niet dat het perse ineens veilig was.

On a different note; heb een topic aangemaakt voor de positivo's hier.
Vertier in coronatijd
Waarschuwing; geen negatief gedoe daar ;)

[ Voor 20% gewijzigd door MikeyMan op 08-01-2021 18:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

Mfpower

In dubio

MikeyMan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:07:
[...]

Dat vind ik ook. Heb geen kinderen, maar in het grote geheel vind ik 'naar school gaan' belangrijker dan 'naar de kroeg gaan'. Dat mag best een hogere prio krijgen.
Absoluut! Maar dan moet je eerlijk zijn in je beleid en niet de hele tijd roepen dat het wel veilig is als dat niet zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:38
En niet vol continue, m.n. de oudere leeftijden

En bepaalde klassen prioriteren, brugklas, eindexamenklassen, onderbouw basisschool

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
grote_oever schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:37:
Ik hoop het echt. Want als je als partij een wappieuitspraak doet kun je veel stemmen winnen. Je moet er toch niet aan denken dat er partijen zijn die zetels krijgen door zich negatief op te stellen over de vaccinaties.
Als je negatief bent over vaccineren ben je dan direct een wappie? Stel je voor zeg dat er mensen bestaan die kritisch zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:37
gekkie schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:01:
[...]

Hmm aandeel met een leeftijd onder de 30 toch wel weer aardig gestegen, van de 50% na de zomer was het op z'n laagst naar iets boven de 25%, maar lijkt nu al wel weer iets van 33%.
niet alleen naar de procenten kijken hè, ook naar de absolute aantallen ;-)
procenten worden pas relevant over de periode van +/- 10 terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

MikeyMan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:37:
[...]

En dat niet alleen: die uitbraak in Shijiazhuang waardoor er een grote lockdown daar is belooft ook al niet veel goeds (inzake: ken je klassiekers toen het in Wuhan net uitgebroken was). :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
*knip* als je al zelf weet dat het niet in dit topic hoort, post het dan ook niet

[ Voor 76% gewijzigd door ZieMaar! op 08-01-2021 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:33
Bart-Willem schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:37:
[...]

En dat niet alleen: die uitbraak in Shijiazhuang waardoor er een grote lockdown daar is belooft ook al niet veel goeds (inzake: ken je klassiekers toen het in Wuhan net uitgebroken was). :/
Gommers trok net in M de vergelijking tussen Italië in Februari en nu Engeland. Het leek voor hem ook net weer als eind februari / begin maart.

Als er toch iemand is die ik wel helemaal geloof als hij zulke dingen zegt, ben ik er nog niet zo gerust op...
Yaksa schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:54:
Niet helemaal on-topic maar in Engeland is zojuist de noodtoestand uitgeroepen.
Bron: NOS
Londen toch alleen? Nog steeds heftig.

[ Voor 17% gewijzigd door vuurtjih op 08-01-2021 19:57 ]

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grote_oever
  • Laatst online: 19-09 21:45
Aghanim schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:33:
[...]

Als je negatief bent over vaccineren ben je dan direct een wappie? Stel je voor zeg dat er mensen bestaan die kritisch zijn.....
Wetenschappers moeten kritisch zijn over vaccineren. Niet de politiek. Verkiezingen nu kan naar mijn idee alleen maar een verdeling van Nederland betekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
vuurtjih schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:56:
[...]

Gommers trok net in M de vergelijking tussen Italië in Februari en nu Engeland. Het leek voor hem ook net weer als eind februari / begin maart.

Als er toch iemand is die ik wel helemaal geloof als hij zulke dingen zegt, ben ik er nog niet zo gerust op...
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat de overheid in de UK door het heilig verklaren van kerst, en daardoor veel te laat opschalen van de maatregelen, ontzettend veel kwaad heeft gedaan. Tevens gingen ze vol voor het vaccin, op 8 december werd er zowat van de toren geschreeuwd dat Engeland nu uit de ellende was. Dat lijkt inderdaad op Italië in de eerste golf, daar werd toen veel te laat het probleem onderkend en ingegrepen (en dat was niet uniek voor Italië, praktisch elk land deed dit).

Een verschrikkelijke situatie. Het is goed om te weten dat Engeland ondertussen wel adequate maatregelen heeft genomen. Maar zoals we allemaal weten duurt het wel even voordat we die effect hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Drardollan op 08-01-2021 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

De Chinese overheid weet wel hoe ze een lockdown moeten uitvoeren, dat is praktisch onvergelijkbaar met andere landen. Het is goed nieuws dat ze in China altijd zijn blijven testen, ook al gaat het al maanden redelijk goed daar. Maar ik benijd de bevolking niet, China kennende zullen de maatregelen keihard gehandhaafd worden.

Het is wel opvallend dat het weer begin januari mis gaat daar. Ik ken China niet goed genoeg om iets te zeggen over de gebruiken van de bevolking (feestdagen e.d.) en het klimaat. Maar ik vind het opvallend dat het in deze periode weer opleeft daar.

Maar zeker zorgwekkend, maar ik ben er wel van overtuigd dat we nu iets minder bang hoeven te zijn voor wat er daar vandaan komt, vorig jaar was de situatie echt heel anders dan het nu is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Aghanim schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:33:
[...]

Ongefundeerde negatieve opmerkingen en leugens over vaccinaties zijn iig iets anders dan 'kritisch zijn'.

Het pruts artikel/opiniestuk in HP de Tijd valt bijvoorbeeld onder de ongefundeerd negatief en leugens categorie.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
YakuzA schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:10:
[...]

Ongefundeerde negatieve opmerkingen en leugens over vaccinaties zijn iig iets anders dan 'kritisch zijn'.

Het pruts artikel/opiniestuk in HP de Tijd valt bijvoorbeeld onder de ongefundeerd negatief en leugens categorie.
*knip* op de man

[ Voor 7% gewijzigd door ZieMaar! op 08-01-2021 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:50
*knip* het is hier geen u vraagt, wij draaien

[ Voor 84% gewijzigd door ZieMaar! op 08-01-2021 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Metro2002 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:15:

Klopt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZxJHU_HDfMIaJ5J2fuU5hWVIy3k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g7VLbjcDsTaNfKG9qxE7OqoY.jpg?f=fotoalbum_large

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik kan de tweet niet meer vinden, maar in London heeft men naar de bezettingsgraad van bussen, underground en treinen gekeken, en naar aantal auto's op de weg. Allemaal minstens verdubbeld vergeleken met de lockdown van afgelopen maart/april. Oftewel, helaas niet...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:33:
[...]

Ik kan de tweet niet meer vinden, maar in London heeft men naar de bezettingsgraad van bussen, underground en treinen gekeken, en naar aantal auto's op de weg. Allemaal minstens verdubbeld vergeleken met de lockdown van afgelopen maart/april. Oftewel, helaas niet...
Verdubbeld is nog mild. Ik wil weer moederziel alleen over de A2 rijden in de avondspits. :( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drardollan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:03:
[...]

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat de overheid in de UK door het heilig verklaren van kerst, en daardoor veel te laat opschalen van de maatregelen, ontzettend veel kwaad heeft gedaan. Tevens gingen ze vol voor het vaccin, op 8 december werd er zowat van de toren geschreeuwd dat Engeland nu uit de ellende was. Dat lijkt inderdaad op Italië in de eerste golf, daar werd toen veel te laat het probleem onderkend en ingegrepen (en dat was niet uniek voor Italië, praktisch elk land deed dit).

Een verschrikkelijke situatie. Het is goed om te weten dat Engeland ondertussen wel adequate maatregelen heeft genomen. Maar zoals we allemaal weten duurt het wel even voordat we die effect hebben.
Londen zat voor de kerst al in een lockdown, dwz strenger dan hier, geen bezoek, max tijd buiten ed. Andere delen waren toen nog wel wonderbaarlijk open (restaurants etc). Je zou daarom nu toch wel verwachten dat het in londen wel al zou moeten dalen. Tenzij de nieuwe variant in combinatie met de winter vrijwel niet te stoppen is (zonder compleet alles platleggen)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:37:
Londen zat voor de kerst al in een lockdown, dwz strenger dan hier, geen bezoek, max tijd buiten ed. Andere delen waren toen nog wel wonderbaarlijk open (restaurants etc). Je zou daarom nu toch wel verwachten dat het in londen wel al zou moeten dalen. Tenzij de nieuwe variant in combinatie met de winter vrijwel niet te stoppen is (zonder compleet alles platleggen)
Als VK-inwoner: de lockdown eindigde op 2 december, en pas net voor Kerst zijn er weer restricties aangekondigd. Er zijn twee en een halve week van ongebreidelde transmissie geweest, van idioot publiek dat krioelde in de winkelstraten en winkels voor de kerst. De kerst is in het VK veel belangrijker dan in Nederland door de vele kado's die verwacht worden.

De Britse overheid is echt rampzalig bezig geweest, en daar wordt nu de prijs voor betaald (helaas niet door diezelfde ministers). Zie voor de cijfers van vandaag gambieter in "Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd" (1,325 doden, 68,053 nieuwe besmettingen, elders zag ik ~650,000 testen gedaan vandaag)

En dit is het probleem bij halfzacht ingrijpen en niet rekening houden met verhoogde transmissie.

En dan mag de wereld de Britse wetenschappers wel dankbaar zijn die de leiding hebben genomen in het genoom sequencen van SARS-CoV-2 en die gegevens ook delen. Zonder dit werk was B1.1.7 bij lange na niet zo snel gevonden en hadden er mogelijk nog veel meer landen zulke extra-zware uitbraken gehad. Dat is waar het VK wel laat zien hoe het moet (ondanks de regering, niet dankzij).

[ Voor 26% gewijzigd door gambieter op 08-01-2021 20:49 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Is dat die uitbraak van 128 gevallen?

@gambieter misschien ook een mooie testcase voor degenen die benieuwd zijn wat er zonder maatregelen gebeurt.

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 08-01-2021 21:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
jadjong schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:36:
[...]

Verdubbeld is nog mild. Ik wil weer moederziel alleen over de A2 rijden in de avondspits. :( :+
Dat wil iedereen... en we vinden allemaal dat 'de rest' daar niet hoort de rijden.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MikeyMan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:54:
@gambieter misschien ook een mooie testcase voor degenen die benieuwd zijn wat er zonder maatregelen gebeurt.
Da's iets makkelijker praten als je niet zelf in de reageerbuis zit... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Verwijderd schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:37:
[...]

Ik denk dat @gambieter zo’n beetje alles heeft gezegd heeft. Die lockdown was, helaas, veel te laat. En daar betalen ze nu de prijs voor, bijzonder triest en hopelijk gebeurd dat hier niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

MikeyMan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:54:
[...]

Is dat die uitbraak van 128 gevallen?
Jep, en China kennende kan je de cijfers wel met een veelvoud vermenigvuldigen. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
De verplichte PCR-test voor terugreizen naar Nederland kan door de beugel. De route via de Tijdelijke wet maatregelen covid-19 (Twm) biedt volgens de rechter voldoende wettelijke basis, ondanks dat de mogelijkheid om een test verplicht te stellen daar niet expliciet in staat. De Twm is (blijkens de wetsgeschiedenis) bewust ruim geformuleerd en staat forse beperkingen toe. Dus de spoedwet was dus achteraf gezien niet eens nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Nu waarschijnlijk ook een Amerikaanse variant in omloop:

https://edition.cnn.com/2...-force-reports/index.html

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Plenkske
Wil elk land nu uniek zijn ? :+
Pagina: 1 ... 211 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins