Sorry, maar je ontkenningsmodus is wat mij betreft lachwekkend. Er zin al genoeg onderzoeken die indicatie geven van een verhoogde besmettingskans. Wellicht zie je dat nog niet als bewijs omdat het wetenschappelijk gezien nog een traject door moet. Prima, wetenschappelijk gezien kan ik dat begrijpen, maar ik hoop dat onze beleidsvoerders slimmer zijn dan dat en wel gewoon nadenken.Drardollan schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:55:
Wie weet komt er over 2 maanden wel een mutatie waarvan we extra oren op ons hoofd gegroeid krijgen. We kunnen ons daar toch moeilijk nu al zorgen om maken? Het klinkt wat gekscherend, maar wat ik bedoel is dat we na 10 maanden wel enigszins kunnen sturen op basis van feiten en onderzoek, en tot op heden ontbreekt elk bewijs dat er een UK mutatie is die echt zoveel besmettelijker is.
Alleen al het feit dat deze mutatie in september is ontdekt en we sinds die tijd maandenlang open scholen hebben gehad en geen enkel effect van deze mutatie hebben gezien zou voldoende bewijs moeten zijn.
Deze hele hype rondom die UK mutatie is bijna lachwekkend. Hij doet denken aan de hype rondom de basisscholen in maart die dicht moesten omdat een stel mensen riep dat het moest.
Wie heeft het over een paniekstand? Dat maak je er echt helemaal zelf van.En nogmaals, we moeten geen enkele mutatie onderschatten. Maar direct in de paniekstand schieten zonder bewijzen en met alle gevolgen van dien, dat vind ik echt zwaar overdreven.
Ik stel simpelweg dat men rekening moet houden met het feit dat een besmettelijker variant nog een negatieve impact gaat hebben, niet meer en niet minder.
Dat houdt dus in dat je zorgt dat de druk op de zorg daadwerkelijk voldoende gedaald is voordat je de teugels laat vieren. Dus niet als het de goede kant op gaat alvast feest vieren, maar ook even wat marge opbouwen zodat enige terugval opgevangen kan worden zonder meteen weer in een stuip te hoeven. Een terugval kan namelijk om allerlei redenen gebeuren.
Dat noem ik geen paniek, dat noem ik fatsoenlijk risico management.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8