Drardollan schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:19:
Het was zeker te verwachten, ik heb er zelf diverse malen aandacht aan besteed in dit topic.
Ik vind het schrijnend om te lezen.
Omdat een stel rotzakken de maatregelen aan hun laars lapt (of heeft gelapt) zijn onze kinderen zonder pardon ingezet door de overheid. Mishandeling is slechts 1 van de schadelijke gevolgen. Ik krijg letterlijk buikpijn als ik denk aan de kinderen die hier nu mee te maken hebben.
Wel apart dat je de schuld van de maatregelen legt bij de overheid en niet bij die "rotzakken".
of zelfs de schuld geeft aan de overheid en niet aan de mishandelaars
Spreek je die mensen dan daarover aan op straat? Dat ze naast een langere lockdown ook kindermishandeling bewerkstelligen?
En welke mate van kindermishandeling hebben we het over?
Kinderen die helemaal in elkaar getimmerd worden?
Of die een oorvijg krijgen omdat ze hun ouders het bloed onder de nagels vandaan halen en niet willen luisteren?
Niet dat ik voorstander ben van slaan, maar vroeger kreeg je gewoon een pak op je lazer als je dingen deed die echt niet konden, tegenwoordig worden ouders al haast aangeklaagd als ze te boos kijken, een vinger opheffen en foei zeggen.
Toen wist je gelijk waar de grens echt lag, want elk kind zoekt die grenzen uiteindelijk op. Nu hebben we een generatie gekweekt die vindt dat ze alles kunnen maken, ergo de "rotzakken" die zich nergens aan willen houden, want behalve een foei kleven nergens consequenties aan.
Dat die rotzakken degenen zijn die zowel de lockdown verlengen als roepen dat de maatregelen te lang duren is weer een ander verhaal.
Maar wat verwacht je dan van de overheid?
Strenge handhaving?
Nederland is al te klein als er een paar bekeuringen uitgedeeld worden, dan gaan we massaal procederen want grondwet en 1,4 meter is best afstand houden ook al moet je 1,5 meter aanhouden.
Een diploma om kinderen te mogen verwekken en opvoeden, met clausule dat je ze niet mag slaan, gaat ook niet helpen.
Of de scholen openen zoals je aangeeft, nu net hopelijk de besmettingsaantallen iets terug gaan lopen, en het kerst/nieuwjaars-effect nog niet zichtbaar is, en we dus waarschijnlijk over twee weken weer in een strengere lockdown mogen vanwege onbeheersbaar?
Kijk naar de pers, Wilders heeft in deze gelijk, Europa heeft het afgelopen jaar met een frons naar ons beleid gekeken, inmiddels zijn we de gekke Gerritje van Europa.
Veel strenger, en streng handhaven, had de boel waarschijnlijk verkort.............waarschijnlijk, want er zijn geen echte zekerheden in dit beleid te maken zolang alles van gedrag afhangt en een volk vindt dat het individu boven saamhorigheid gaat.
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.