Dat bedoel ik, denken in oplossingen ipv problemen.
Allemaal regels?
Het enige is dat ze vrij nauwkeurig hun temperatuur moeten behouden (moderne AA++koelkast?) zonder grote afwijkingen, een slot, geen vriesvak en dat ze 1x per jaar schoongemaakt moeten worden.
Pas bij bewaring langer dan 24 uur heb je die locatiecode nodig.
In verband met bezuinigingen in de zorg zijn vrijwel alle huisartsenpraktijken gekoppeld of direct liggend bij een apotheek.
En raad eens wat die apotheken hebben..........een
medicijnkoelkast, met locatiecode.
Misschien heb je ooit een vaccin gevraagd bij de huisarts, en werd dit vervolgens geleverd door de apotheek waar het op voorraad was, om dan bij de huisarts in de koeling terecht te komen op de dag dat jij een afspraak had?
De huisarts mag gewoon een koelkast zonder code hebben staan zolang dat vaccin er die dag ingejast wordt. (afspraken maken met de patienten? hoeveel?)
En hoeveel doden we (mogelijk) hebben omdat er niet gelijk een code toegekend kan worden aan een vaccinatielocatie???
Hoeveel vertraging??
Verzin je dat zelf?
Een vaccinatielocatie krijgt nooit een koelkastlocatiecode, een koelkast krijgt die code. Een vaccinatielocatie staat waarschijnlijk gewoon met naam vermeld.
Als een huisarts ze `s ochtends krijgt en afspraken gemaakt heeft (per 5 per dag, binnen 6 uur) dan heb je geen code nodig voor de opslag, dat mag gewoon in zijn eigen medicijnkoelkast.

En welke vertraging? Direct, na aanvraag, van -70 opslag naar huisartsmedicijnkoelkast en dezelfde dag gezet, en door de assistent verwerkt in het patiëntendossier geeft geen vertraging.
Geheel veilig en verantwoord qua wat waar blijft, en heb je behalve een centraal verzoek van huisartsen hoeveel vaccin ze nodig hebben, weinig IT nodig dat er niet al is.
Verder lijkt mij een fout staan in de tekst van het vaccinbeheer dat je linkt en quote:
Als de vaccinatielocatie een andere plek is dan de koelkastlocatie, dan moeten de vaccins einde vaccinatiedag geretourneerd worden naar de vaccinatielocatie (hoofdlocatie). In geval van specifieke lokale omstandigheden dienen er vooraf afspraken gemaakt te worden met de DVP regiomanager om een uitzondering te bespreken. Waarbij het van belang is dat de cold chain aantoonbaar geborgd is in de periode van opslag en dat er kwaliteitsprocedures aanwezig zijn.
Mij lijkt het logischer dat je ongebruikte vaccins, met inachtneming van de cold-chain, terugbrengt naar de koelkastlocatie (met code) zodat er toezicht is op het aantal vaccins,
ipv terugbrengt naar de vaccinatielocatie waar ze al zijn in een koelkast zonder code?
Maar dat zal ik wel verkeerd lezen, begrijpend lezen blijft moeilijk.
Ja, zo makkelijk kan het zijn, zolang je de cold-chain tussen 2-5 graden kan garanderen, van Groningen naar Maastricht is 3,25 uur, en centrale opslag zit halverwege het land, kan je dus veel en is het minder ingewikkeld dan voorgespiegeld.
Het vaccin hoeft niet vervoerd bij -70 zolang je het niet een half jaar op wil slaan.
Ontdooit is het 5 dagen houdbaar in de koelast
Op ijs in speciale koelboxen zelfs 15 dagen, oh wacht je moet ijs bijvullen.........
Net zoals al die eisen aan een medicijnkoelkast hierboven, daar kun je heel ingewikkeld over doen maar die hebben elke moderne AA++huishoudkoelkast onderhand, met zelfs een slot als je handige huisdieren hebt.

(mijn katten kregen de koelkast open, wat superirritant is als je vaak
vaccins vlees in huis haalt

)
Dat je eea gecentraliseerd zou willen omdat dat makkelijker is kan ik me voorstellen.
Maar vaccins aanleveren per flesje/5vaccins aan een huisarts is geen rocketscience zoals De Jonge ons doet geloven.
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.