BarôZZa schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:33:
[...]
ME heeft geen nut, zo'n feest wordt beëindigd zodra de politie komt, daarna ruimen ze alles op. Dit zijn mensen willen dansen met een pilletje op, geen hooligans.Wat wil je dat de ME gaat doen?
Dat het nu vaker voorkomt hebben we aan onszelf te danken, die coronaboete moest omlaag en een strafblad mocht niet van het volk.
En dat laatste ben ik het dan ook niet mee eens. Overtredingen dienen gewoon bestraft te worden. Op het moment dat je dit niet doet en enkel foei gaat zeggen, verlies je gewoon ook maar enige vorm van autoriteit. En dat zal enkel en alleen van kwaad tot erger gaan. Want waar de eerste feestjes in Europe kleinschalige samenkomingen waren van 20 - 30 man, zie je nu al feesten ontstaan in de orde van grootte van 500 - 1000 man. Soms zelfs al tot boven de duizend man. Ook in Nederland zie je feesten van meerdere honderden personen.
Dan kun je natuurlijk wel foei komen zeggen. Maar voeg je als politie macht echt nul komma nul toe. Het gaat geen enkele verandering teweeg brengen. Het kwaad van de avond is al geschied en het zal geen volgende feesten doen voorkomen.
Sterker nog, omdat steeds meer mensen het idee krijgen dit kan allemaal gewoon, zie je de groei enkel maar verder toenemen.
Hoe groot moeten we dit soort illegale feesten laten worden? 1000 man? 2000 man? Moet het motto maar zijn kom met voldoende man, dan kun je alles maken?
Des te langer je dit laat voort broeien, des te minder je kunt gaan doen. Als jij op een gegeven moment 2000 man op een illegaal feest hebt, dan kun je met je inzet van een aantal politie wagens namelijk al helemaal niets meer beginnen indien er niets veranderd.
Verder natuurlijk lekker westers om dit soort gedrag van mensen redelijkerwijs goed te praten als zijnde je kunt niets doen, er is al krapte, etc. Maar door dit soort gedragingen te tolereren zaag je als maatschappij gewoonweg de poten onder je rechtstaat vandaan en geef je anarchie de overhand. Iets dat we op meer en meer fronten met de dag gewoonweg kunnen zien toenemen.
Van honderden op illegale feesten, vernietiging van test straten, geweld tegen BOA's, agenten, gezondheidszorg medewerkers tot vandaag al brandbommen naar het Duitse broertje van de RIVM.
Kennelijk ligt de grens voor mij wat tolerabel is lager dan dat voor enkele anderen hier, namelijk gewoon op dat geen dat conform de richtlijnen is toegestaan. Maar ik vind dus in ieder geval dat je beter kunt aanpakken EN interveniëren met consequenties om richting de rest van het volk een duidelijk statement te maken dat er wel degelijk gevolgen zitten aan niet toegestane activiteiten, dan het zinloze optreden zonder consequenties dat op dit moment maar al te vaak wordt gevoerd.