Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 195 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.680 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:36
Yucon schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 23:27:
In de UK wordt blijkbaar een andere PCR test gebruikt dan hier gebruikt wordt, en ik heb begrepen dat het daar juist op begon te vallen omdat bij die nieuwe variant maar 2 van de 3 'vinkjes' gezet werden.

Hoe zit het met de Nederlandse PCR tests? Die zouden dit onderscheid niet kunnen maken, maar wat betekent dit nu precies? Pikken die deze desondanks toch als positief op? Ik heb de indruk van wel maar helemaal zeker heb ik daar tot nu toe niets over gevonden. Weet iemand daar meer van?
Hier heeft een andere poster in het vaccin topic een veel beter antwoord op gegeven. Mijn vertaling: de Nederlandse tests pikken deze variant er gewoon als positief uit zonder onderscheid naar de “ versie”.

Ah, hier is de post: Holk in "Coronavaccins: situatie in Nederland en België"

[ Voor 6% gewijzigd door blissard op 01-01-2021 23:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
In de uk wordt ook bij 4 procent van alle testen gekeken welke variant het is. In NL was dat bij 0,1 procent volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
blissard schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 23:27:
[...]
Nee, dat is denk ik ook een logisch gevolg van de laatste zin van haar quote. We kunnen daar wel iets tegen doen overigens. De vaccines lijken gewoon tegen deze variant te werken. Sneller vaccineren zou dus een oplossing zijn. Als dat de UK lukt, moet dat ons ook lukken.
Precies... Alles laten wijken voor het vaccin. Financieel, logistiek enzovoorts. Maakt ook niet zoveel meer uit, want alles wijkt toch al of we nu vaccineren of niet :P

Zo voorkom je ook de opkomst van nog ergere varianten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-09 20:25

Mfpower

In dubio

Drardollan schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:23:
[...]

Ik heb (n=1) anekdotisch bewijs. Partner heeft na meer dan 3 maanden nog geregeld klachten bij vochtig weer en is in het algemeen vermoeider dan voor corona.

En dat betreft een voorheen fit persoon < 40.

Geen idee of het een uitzondering is.
Er zijn er meer op dit forum zelfs. Ik ben zelf de n=2 met vergelijkbare klachten. Sinds maart al, hoewel ik officieel er niet onder val want niet getest toen. En echte cijfers zijn er niet omdat er weinig onderzoek naar wordt gedaan. In de UK wordt er iets meer aandacht aan gegeven en daar zijn schattingen van 10 procent:
Official UK data suggests nearly 10% still have symptoms 12 weeks after infection
Bron: https://www.theguardian.c...symptoms-after-five-weeks

Maar niet iedereen van die tien procent is natuurlijk doodziek of duurt het maanden bij. Voor mij geldt het ook niet, enige symptoom nu 9 maanden verder is spierpijn en vermoeidheid bij vlagen maar ik heb vijf maanden met een hartslag van 130 in rust rondgelopen (ook bij vlagen). Ondanks dat functioneerde ik na 6 weken na onset weer redelijk normaal.

En ik was ook gewoon gezond en fit tot het moment dat ik ziek werd in maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Over de besmettelijkheid van de Britse mutatie, en de gevolgen ervan voor de R:
De Britse variant van het coronavirus is veel makkelijker overdraagbaar dan het oorspronkelijke dominante virustype, blijkt uit een nieuwe Britse studie. Dat meldt de BBC vrijdag.

Uit onderzoek van het Imperial College in Londen zou blijken dat de nieuwe variant het reproductiegetal (R) met een factor van 0,4 tot 0,7 verhoogt. Dat betekent dat de R veel sneller boven de 1 kan komen.

Het R-getal geeft aan hoeveel andere mensen een besmette persoon aansteekt. Virologen zijn het erover eens dat de R niet boven de 1 mag komen om het virus onder controle te houden. Dit wordt ook wel de signaalwaarde genoemd. Op dit moment is de R in Nederland 1,15. Dat houdt in dat 100 besmette personen 115 anderen aansteken.

Volgens de Britse hoogleraar Axel Gandy aan het Imperial College verspreidt de Britse mutatie zich enorm veel gemakkelijker dan het oorspronkelijke virustype. "Dit is de meest ernstige verandering van het virus sinds het begin van de epidemie", zegt hij tegen de BBC.
Bron, en meer info: Britse studie: nieuwe coronamutatie verhoogt R met maximaal 0,7

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

blissard schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 23:06:
[...]

Ja, zou zo zijn, al houdt Marion Koopmans nog een behoorlijke slag om de arm.
Koopmans merkt op dat er ‘internationaal nog discussie is over de Britse variant’. ,,Er zijn mensen die zeggen: is dat wel zo dat die zoveel besmettelijker is? Is dat niet ook omdat er een tijd lang minder strenge maatregelen waren en moet je daarom niet nog even wachten met het trekken van conclusies? Maar ik vind dit iets om serieus rekening mee te houden.’’
Dit doet me denken aan Koopmans in februari 2020.
En het p-woord, pan-de-mie? Koopmans moet er weinig hebben. ‘Destijds hoorden we ook dat ebola zich wereldwijd zou verspreiden, met miljoenen zieken’, brengt ze in herinnering. ‘We weten geen van allen welke kant het uit gaat.’

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:36
FreakNL schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 22:44:
[...]

Ik heb niks met vuurwerk. Eerder een hekel aan. Maar ben tegen een verbod. De betutteling gaat echt te ver.
De "betutteling" is een reactie op mensen die zich niet aan de regels houden. Als we dat eens gingen aanpakken vanuity ons zelf, hoeft 'betutteling' ook niet meer.

Niet specifiek naar jou toe, meer generiek bekruipt me vaak het gevoel dat de mensen die het hardst roepen dat iets betutteling is, precies de doelgroep is is het betreft.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

wildhagen schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 07:37:

[...]

Bron, en meer info: Britse studie: nieuwe coronamutatie verhoogt R met maximaal 0,7
Als dit klopt zit er denk ik niks anders op dan ouderen maximaal te isoleren. We krijgen die R voor de beroepsbevolking/jeugd nooit meer onder de 1 dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:10

Laguna

Connaisseur

wildhagen schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 07:37:

[...]

Oud nieuws, was gister al gepost Russel88 in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3" en besproken.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TrailBlazer schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 09:14:
[...]

Als dit klopt zit er denk ik niks anders op dan ouderen maximaal te isoleren. We krijgen die R voor de beroepsbevolking/jeugd nooit meer onder de 1 dan.
Goed plan in theorie, maar:
1. Het werkt in de praktijk niet
2. Ouderen willen niet
3. Deze mutatie lijkt ook vervelender voor jongeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Het zal er van af hangen wat precies de factor is die de hogere R veroorzaakt. Het kan zo maar zijn dat een specifieke maatregel daar heel effectief tegen is. Het hoeft op zichzelf niet automatisch te betekenen dat de Rx dus definitief boven de 1 uit gaat komen. (ik impliceer hier verder niets mee qua aanpak, either way)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

MikeyMan schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 09:21:
[...]

2. Ouderen willen niet
Vervelender wil niet zeggen dodelijker.
Het grote probleem met ouderen die niet willen dat ze toch in het ziekenhuis een bed willen als het zover is.

Als het niet werkt is de enige uitkomst dat we een hoop doden gaan zien de komende maanden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

ijdod schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 09:22:
Het zal er van af hangen wat precies de factor is die de hogere R veroorzaakt. Het kan zo maar zijn dat een specifieke maatregel daar heel effectief tegen is. Het hoeft op zichzelf niet automatisch te betekenen dat de Rx dus definitief boven de 1 uit gaat komen. (ik impliceer hier verder niets mee qua aanpak, either way)
Misschien is de bestaande maatregelen volgen wel heel effectief. Over nieuwe maatregelen speculeren is vrij zinloos als die net zoals de bestaande op grote schaal zullen worden genegeerd.

Bot genoeg zal alleen duizenden doden of zwaar zieken in de groepen die nu niks te vrezen hebben iets uitmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
IJzerlijm schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 07:55:
[...]

Dit doet me denken aan Koopmans in februari 2020.

[...]
Ja, ze is wetenschapper en geen waarzegster. Eigenlijk is het “onderzoek” waar de 0,4 - 0,7 op gebaseerd redelijk waardeloos van opzet. Als je de zelfde opzet vertaalt naar Nederland, dan zou de stijging vanaf 1 december hier ook komen door het Engels virus. Je kunt de stijging hier zelfs aan de mondkapjes toerekenen.

Maar omdat op dit moment niemand het echt weet, kiest ze er voor om voorzichtig te formuleren. Lijkt me correct.

[ Voor 7% gewijzigd door blissard op 02-01-2021 09:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:58
[...]

2. Ouderen willen niet
En tevens:
Er zijn berichten (nog meer onderzoek nodig) dat jongeren en kinderen nu wel zieker worden.
Een ziekenhuis in de UK heeft opeens een afdeling vol kinderen met covid. Ik twijffel niet aan die waarneming , maar er moet natuurlijk wel even goed gekeken worden naar de oorzaak.

Vanuit n=20 (ofzo) is wel lastig generaliseren. Daarvoor moet je case based reasoning toe gaan passen. Elk kind individueel beoordelen, eigenschappen evalueren en dan conceptueel richting de nieuwe variant praten. Later kun je dat met quantitative research wel definitief generaliseren als het klopt. Maar laten we hopen dat het gewoon een fluke is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Hier kunnen de Nederlandse organisatoren van coronafeestjes nog een voorbeeld aan nemen. Een rave in Frankrijk die meer als 24 uur duurde. Hoewel de politie de rave al vrij snel door had, bleek het nagenoeg onmogelijk te stoppen omdat feestgangers zich bleven verzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:04
Snow_King schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 19:56:
[...]

Misschien gewoon accepteren dat dit het is? Dat het de realiteit is waar we mee moeten leven totdat iedereen een vaccin heeft gekregen.

Ik zal mij hier weer niet populair mee maken, maar ik vind de huidige maatregelen al té zwaar en zou verdere maatregelen disproportioneel vinden.

Zo spoedig mogelijk dat vaccin opschalen en beginnen met vaccineren.

Het andere leven gaat ook door, we kunnen niet maar eindeloos de maatschappij stil blijven leggen.
Voelde bij mij persoonlijk het draagvlak voor de maatregelen afbrokkelen toen ze de basisscholen dichtgooiden om de kinderen als menselijke enkelband in te zetten.
Sluit me verder bij je post aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
CMD-Snake schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 09:58:
Hier kunnen de Nederlandse organisatoren van coronafeestjes nog een voorbeeld aan nemen. Een rave in Frankrijk die meer als 24 uur duurde. Hoewel de politie de rave al vrij snel door had, bleek het nagenoeg onmogelijk te stoppen omdat feestgangers zich bleven verzetten.
dit is natuurlijk een enorme stimulans om nog zo'n 'rave' te gaan organiseren...wellicht elders in Europa.
Toch heb ik gezonde twijfels of je zo'n 'rave' met ong 2500 man niet kan opdoeken met een enorme politie macht (uiteraard wel zeer strak georganiseerd voordat je over gaat tot actie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
TrailBlazer schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 09:14:
[...]

Probleem is dat er in de UK inmiddels ook veel meer jongeren in het ziekenhuis belanden. Of dat komt door de hogere besmettelijkheid of dat deze variant ziekmakender is voor jongeren is daarbij niet duidelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

_Bailey_ schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 10:13:
[...]

dit is natuurlijk een enorme stimulans om nog zo'n 'rave' te gaan organiseren...wellicht elders in Europa.
Toch heb ik gezonde twijfels of je zo'n 'rave' met ong 2500 man niet kan opdoeken met een enorme politie macht (uiteraard wel zeer strak georganiseerd voordat je over gaat tot actie)
Tuurlijk kan dat. Gewoon boel volpompen met traangas.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
evilution schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 10:27:
Tuurlijk kan dat. Gewoon boel volpompen met traangas.
<knip>

Het is hier niet de HK.

[ Voor 38% gewijzigd door Ramzzz op 02-01-2021 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Zo doen ze dat niet met zo'n rave. Ze wachten iedereen op die naar buiten komt en die wordt daar opgevangen en krijgt een boete. De zaak is omsingelt. Er kan niemand meer in.

Als de tent leeg of leger is pakken ze de organisator wel aan.

Tuurlijk kan het ook anders met een flinke politiemacht.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:27
_Bailey_ schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 10:13:
[...]

De vraag is niet zozeer of het kan, het kan tenslotte altijd. Ook al zijn het 2500 man, het is een on- of in ieder geval slecht bewapende groep personen.

Het probleem binnen Europa en de westerse wereld is dat men echter veel te veel maar kan maken naar wat hun zint omdat er toch geen ware consequenties aanhangt. Ja, indien je als land geen enkele vorm van autoriteit hanteert of zelfs uitstraalt, dan kun je inderdaad niets beginnen. Sla je dit gewoon een keer goed hard neer, dan is het over.

Westerse normen en waarden zijn zeker fijn, maar zoals we in dit soort gevallen zien is dat er soms ook gewoon veel te veel vrijheid is. Dusdanig veel dat een eigenlijk op gepaste wijze ingrijpen, wat gewoon zou moeten zijn om hier toch echt met een stok te slaan, zelfs op absurde wijze als ongepast beschouwd wordt en geen reële optie door velen.

Oftewel, misbruik van het systeem blijft doorgaan. En nota bene het hoeft niet eens geweld te zijn, ook financieel of celstraffen zijn een optie. Maar bijvoorbeeld een participatie boete van 25000 euro voor iets als dit vinden mensen al snel te ver gaan, of een maandje of 3 in een cel even tot bezinnen komen eveneens.

[ Voor 9% gewijzigd door psychodude op 02-01-2021 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
psychodude schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 10:36:
[...]

Oftewel, misbruik van het systeem blijft doorgaan. En nota bene het hoeft niet eens geweld te zijn, ook financieel of celstraffen zijn een optie. Maar bijvoorbeeld een participatie boete van 25000 euro voor iets als dit vinden mensen al snel te ver gaan, of een maandje of 3 in een cel even tot bezinnen komen eveneens.
en dat is inderdaad ook dé reden dat dit soort feestjes in deze corona tijd blijven doorgaan; de strafmaat is voor de deelnemers een absoluut lacherdje (tot nu toe).
Je boete bij deelname is bijna net zo hoog als de toegangsprijs van een echt dance festival :+

Waarom niet een strafmaat van €2500 boete per persoon bij deelname van zo'n feest? (ow wacht, jij hebt t al over €25.000 8)7 8)7 sorry, my bad)

[ Voor 8% gewijzigd door _Bailey_ op 02-01-2021 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

_Bailey_ schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 10:46:
[...]

en dat is inderdaad ook dé reden dat dit soort feestjes in deze corona tijd blijven doorgaan; de strafmaat is voor de deelnemers een absoluut lacherdje (tot nu toe).
Je boete bij deelname is bijna net zo hoog als de toegangsprijs van een echt dance festival :+

Waarom niet een strafmaat van €2500 boete per persoon bij deelname van zo'n feest? (ow wacht, jij hebt t al over €25.000 8)7 8)7 sorry, my bad)
De oppositie was al in paniek van boetes van 350 euro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 10:49:
[...]

Ik dacht dat het een juridisch dingetje was waarom de boete naar 99 moest, ivm VOG/strafblad.
Dat vinden we in dit land schijnbaar onredelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Russel88
  • Laatst online: 21-09 18:56
Van mij mag er wel onderscheid gemaakt worden tussen te dicht op elkaar staan buiten voor een kletspraat of bewust naar een feest gaan.
Bij dat eerste is 99 acceptabel, bij de tweede mag het van mij een paar factoren vermenigvuldigd worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
Maar bijvoorbeeld een participatie boete van 25000 euro voor iets als dit vinden mensen al snel te ver gaan, of een maandje of 3 in een cel even tot bezinnen komen eveneens.
MikeyMan schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 10:49:
Omdat we ook te maken hebben met proportionaliteit in ons systeem, ook gedurende het tijdelijke abnormaal. We kunnen ook een straf van 10 jaar gevangenis zetten op iets als door rood oversteken, maar dikke kans dat het in de rechtbank sneuvelt. Duitsland heeft bijvoorbeeld een boete van 25.000 euro of bijna 10 jaar gevangenis gezet op het weigeren van een coronatest op een Duits vliegveld. Alleen hebben ze in zes maanden er nog nooit gebruik van gemaakt. Waarom? Vermoedelijk omdat de Duitse rechter dan niets meer heel laat van die regel. De Nederlandse eis voor een negatieve PCR test om Nederland in te komen kon ook niet op genade rekenen voor de rechtbank.

De boete van 390 euro is vooral onhoudbaar geworden dankzij de bruiloft van Grapperhaus. De oppositie in de Tweede Kamer had er anders langer over gedaan, maar na die miskleun kon Grapperhaus ook niet meer op het standpunt van 390 euro en een strafblad blijven staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
De NOS meldt dat er toch eerder gevaccineerd gaat worden, te beginnen met ziekenhuispersoneel.

Vaccineren toch vervroegd, ziekenhuispersoneel als eerste aan de beurt - https://nos.nl/l/2362790

Ik ben nu al benieuwd naar de ervaring van @LZ86.

[ Voor 49% gewijzigd door zacht op 02-01-2021 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

zacht schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:13:
De NOS meldt dat er toch eerder gevaccineerd gaat worden, te beginnen met zorgpersoneel.
Briljant gespeeld door de Jonge, alles dat nu mis gaat komt doordat zijn planning naar voren is gehaald onder druk van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

De NOS meldt dat er toch eerder gevaccineerd gaat worden, te beginnen met ziekenhuispersoneel.

Vaccineren toch vervroegd, ziekenhuispersoneel als eerste aan de beurt - https://nos.nl/l/2362790

Goed nieuw, blij dat ze de plannen toch iets aangepast hebben.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:27

En zo komt alles toch nog goed en kunnen alle jankers op Twitter weer iets nieuws bedenken om op te zeuren.

Ja, dit is frustratie van mij, al dat gezeur constant op plekken als Twitter. Net of de overheid er niet alles aan doet om zo snel mogelijk uit deze ellende te komen.

Wat positiever gereageerd van mij, ontzettend blij met dit bericht! Weer wordt het licht aan het einde van de tunnel weer wat helderder. Goede beslissing van de overheid, hopelijk kan er maandag gestart worden!

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

2. Ouderen willen niet
Punt 1 en 2 doen mij denken aan de reden waarom de maatregelen niet werken, ook al zijn er in dit topic enkele hardliners die denken dat het helpt om dit zo vaak mogelijk als oorzaak te benoemen.

2. De mensen willen het niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:10

Laguna

Connaisseur

shoombak schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 10:23:
[...]

Probleem is dat er in de UK inmiddels ook veel meer jongeren in het ziekenhuis belanden. Of dat komt door de hogere besmettelijkheid of dat deze variant ziekmakender is voor jongeren is daarbij niet duidelijk.
Bij dit soort uitspraken zie ik graag een bron.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:44

Amphiebietje

In de blubber

Op zich is het natuurlijk weer redelijk debiel dat men zich nu zorgen gaat maken over dat de meer besmettelijke variant ook gevaarlijker is voor jongeren, omdat het naar boven komen drijven van een variant die zich goed onder jongeren verspreidt precies is waar op is aangestuurd.

Dat is namelijk het gevolg van de selectieve druk op het virus die ontstaat als je bepaalde groepen vrijstelt van zich aan de regels te hoeven houden, dat er wordt geselecteerd op varianten die het vooral bij die groepen goed doen omdat de varianten die het goed doen bij de groepen mensen die worden beschermd zich niet kunnen verspreiden. Het is puur natuurlijke selectie (evolutie) in actie.

Het was 100% voorspelbaar - en dat hebben diverse mensen ook gedaan, maar daar is geen acht op geslagen. Tja.

Nu is het wachten op de mutatie in de besmettelijkere variant die hem extra dodelijk maakt.

Spaanse Griep all over again. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolly schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:22:
[...]

Punt 1 en 2 doen mij denken aan de reden waarom de maatregelen niet werken, ook al zijn er in dit topic enkele hardliners die denken dat het helpt om dit zo vaak mogelijk als oorzaak te benoemen.

2. De mensen willen het niet
Wat is je punt precies? Heb je al eerder gewezen op het feit dat begin dit jaar precies dat geprobeerd is. En jammerlijk is gefaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Laguna schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:26:
[...]

Bij dit soort uitspraken zie ik graag een bron.
Hopelijk kan @shoombak ook gelijk zijn vorige uitspraak nog even staven.
Wolly in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:32:
[...]

Wat is je punt precies? Heb je al eerder gewezen op het feit dat begin dit jaar precies dat geprobeerd is. En jammerlijk is gefaald.
Mijn punt is dat het nutteloos is om maar te zeuren op mensen die de regels niet volgen, het verhardt alleen maar de discussie en leidt alleen maar tot meer 'Ik bepaal zelf wel wat ik doe' acties.

[ Voor 1% gewijzigd door ZieMaar! op 03-01-2021 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolly schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:35:
[...]

Mijn punt is dat het nutteloos is om maar te zeuren op mensen die de regels niet volgen, het verhardt alleen maar de discussie en leidt alleen maar tot meer 'Ik bepaal zelf wel wat ik doe' acties.
Nee, dan met de handjes in de lucht het maar laten gebeuren? Onder het mom van de lieve vrede bewaren?

Lijkt me inderdaad effectief.

Maar dat was nieteens mn punt ook.

[ Voor 4% gewijzigd door ZieMaar! op 03-01-2021 11:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

IJzerlijm schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:15:
[...]

Briljant gespeeld door de Jonge, alles dat nu mis gaat komt doordat zijn planning naar voren is gehaald onder druk van anderen.
Ik noem dit niet brilliant gespeeld.. meer een zoveelste brevet van compleet onvermogen van die man. Duidelijk geen crisismanager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Drardollan schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:18:
[...]

Net of de overheid er niet alles aan doet om zo snel mogelijk uit deze ellende te komen.
Of dit waar is of niet maakt niet zoveel uit, maar veel mensen hebben dat gevoel wel volgens mij. Als de overheid nu gewoon af en toe eens iets direct goed doet of uitlegt zijn de mensen een stuk tevredener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:36:
[...]

Nee, dan met de handjes in de lucht het maar laten gebeuren? Onder het mom van de lieve vrede bewaren?

Lijkt me inderdaad effectief.
Neehoor, gewoon op een pedagogisch verantwoorde wijze. Zie Wolly in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3"
Maar dat was nieteens mn punt ook.
Ik gebruikte je punt, waar je iets als onvoldongen feit stelde, ook vooral om een ander onvoldongen feit mee duidelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023

Terecht. Kan die eigenwijze minister de Jonge nu echt inpakken? Nee natuurlijk niet, die blijft gewoon zitten.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:38:
[...]

Ik noem dit niet brilliant gespeeld.. meer een zoveelste brevet van compleet onvermogen van die man. Duidelijk geen crisismanager.
Inderdaad, als ze een beetje vooruit zouden kijken hadden ze zelf ook wel kunnen weten dat er mensen zouden gaan zeuren als wij als laatste land van de EU gaan vaccineren.

Bedenk als regering dan een plan om als eerste te vaccineren, al is het maar een paar honderd man. Dan zeurt er niemand over en is iedereen trots dat we de eerste waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Underpromise and overdeliver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:17

Stoney3K

Flatsehats!

Ernemmer schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:42:
[...]

Inderdaad, als ze een beetje vooruit zouden kijken hadden ze zelf ook wel kunnen weten dat er mensen zouden gaan zeuren als wij als laatste land van de EU gaan vaccineren.

Bedenk dan een plan om als eerste te vaccineren, als is het maar een paar honderd man. Dan zeurt er niemand en is iedereen trots dat we de eerste waren.
Of niet meer dan 3, zoals de Belgen het doen. |:(

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Stoney3K schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:43:
[...]

Of niet meer dan 3, zoals de Belgen het doen. |:(
3 vind ik dan wel weer een beetje weinig om overtuigd over te komen als regering en zal door de bevolking eerder als grap gezien worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Ernemmer op 02-01-2021 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Ernemmer schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:44:
[...]

3 vind ik dan wel weer een beetje weinig om overtuigd over te komen als regering.
In Griekenland was de president als eerste aan de beurt en daarna zijn naaste ambtenaren >:)
Vind je dat wel overtuigend :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Laatst online: 21-09 18:56
3 lijkt me wel heel erg sterk. Hebben ze een doos van 1000 opengemaakt en maar 3 personen demonstratief ingeënt? De andere 997 vaccins de kliko in gemikkerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ernemmer schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:39:
[...]

Of dit waar is of niet maakt niet zoveel uit, maar veel mensen hebben dat gevoel wel volgens mij. Als de overheid nu gewoon af en toe eens iets direct goed doet of uitlegt zijn de mensen een stuk tevredener.
Dat roep ik hier al sinds maart. Maar ik heb mij erbij neergelegd en houd mij vast aan de gedachte dat de overheid het beste met ons voorheeft. Communicatie is helaas niet hun sterkste kant, maar dat komt ook een deel door de mensen die alles uit het verband trekken en vooral op specifieke zaken focussen en breed uitmeten om dan eenvoudig punten mee willen scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Wolly schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:46:
[...]

In Griekenland was de president als eerste aan de beurt en daarna zijn naaste ambtenaren >:)
Vind je dat wel overtuigend :9
Het snel beschermen van regeringsleiders zou inderdaad prioriteit hebben, maar dan moet je het wel goed brengen met een showtje dat de president het vaccin veilig vind en als eerst het zal nemen live op TV.

Daarna ga je de rest vaccineren, maar zorg dan ook dat er veel zorgmedewerkers in de eerste ronde gevaccineerd worden.

En uiteindelijk doen ze het daar dus nog steeds beter dan in NL, want hier heeft nog niemand een spuit gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door Ernemmer op 02-01-2021 11:52 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Het is makkelijk roepen vanaf de zijlijn. De Jonge hoeft maar 18 miljoen mensen tevreden te houden. Zijn voorhanger ging na een paar dagen al zowat zijn kist in....

Hoewel ik geen groot fan ben van de Jonge en Rutte ben, en er genoeg aan te merken is op hun beleid, denk ik dat velen onderschatten hoe zwaar de taak is en welke lastige keuzes ze elke dag moeten maken. Vanaf de zijlijn is het echter makkelijk commentaar leveren.

Ik ben wel blij dat Rutte en de Jonge er niet zoals vele andere landen voor gekozen hebben om maar voor de bühne te gaan vaccineren. De droevige missers uit andere landen vliegen je om de oren, van symbolisch een paar mensen vaccineren tot duizend vaccins verkloten tot iemand die overlijdt omdat men te beroerd was een paar uur te wachten op zijn huisarts.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Tsjah... Als ie vast houdt aan vrijdag beginnen doet ie het niet goed. Nu ie toch gehoor geeft aan de oproep, doet ie het ook niet goed.
Los van hoe we hier beland zijn, en ik vind ook dat er al begonnen had moeten kunnen worden, is het volgens mij geen slechte eigenschap om je 'fouten' in te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:57:
[...]

Tsjah... Als ie vast houdt aan vrijdag beginnen doet ie het niet goed. Nu ie toch gehoor geeft aan de oproep, doet ie het ook niet goed.
Los van hoe we hier beland zijn, en ik vind ook dat er al begonnen had moeten kunnen worden, is het volgens mij geen slechte eigenschap om je 'fouten' in te zien.
Het is erg Nederlands om maar op alles te zeiken, het is nooit goed. Het feit dat mensen tijd hebben om op social media het grootst mogelijke commentaar te leveren betekent dat ze niets bijdragen aan de oplossing, want dan zouden ze geen tijd hebben om te reageren.

Ik heb enkele weken geleden gezegd dat ik de overheid pas zou afrekenen als 4 januari niet gehaald zou worden (ik hield die datum aan, de datum waarop de uitnodigingen verstuurd gingen worden) en zo te zien hoef ik niemand af te rekenen. Ik vind dat positief en ben blij dat ik gewacht heb met commentaar leveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Drardollan schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:54:
[...]

Het is makkelijk roepen vanaf de zijlijn. De Jonge hoeft maar 18 miljoen mensen tevreden te houden. Zijn voorhanger ging na een paar dagen al zowat zijn kist in....

Hoewel ik geen groot fan ben van de Jonge en Rutte ben, en er genoeg aan te merken is op hun beleid, denk ik dat velen onderschatten hoe zwaar de taak is en welke lastige keuzes ze elke dag moeten maken. Vanaf de zijlijn is het echter makkelijk commentaar leveren.

Ik ben wel blij dat Rutte en de Jonge er niet zoals vele andere landen voor gekozen hebben om maar voor de bühne te gaan vaccineren. De droevige missers uit andere landen vliegen je om de oren, van symbolisch een paar mensen vaccineren tot duizend vaccins verkloten tot iemand die overlijdt omdat men te beroerd was een paar uur te wachten op zijn huisarts.
Tja. Dat is het gevolg van het baantje dat ze wilden en hebben. Ik werk ook hard, maar mag vertrekken als ik fout op fout maak. Of je nou loodgieter, buschauffeur, barman, pizzabakker, postbode of minister bent. De Jonge krijgt al meer krediet vanwege de buitengewone situatie, maar op een gegeven moment is het wel klaar. Dat je dan met je ijdele gezicht al zingend in All You Need is Love verschijnt, terwijl er ondertussen van alles weer in de soep loopt, is ronduit een middelvinger naar mensen die van jouw kabinet binnen moeten blijven.

Goed uiteindelijk dat het kabinet heeft geluisterd naar de kritieken omtrent inentingen, maar ik vind niet dat dan gelijk de kous er af is. De Rutte-regeringen lijken dat wel te denken trouwens, kijkend naar dat de kous er af is in de toeslagenaffaire door te compenseren. Je moet verantwoordelijkheid dragen en dat is niet telkens je fouten herstellen, dat is niet genoeg vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Russel88 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:47:
3 lijkt me wel heel erg sterk. Hebben ze een doos van 1000 opengemaakt en maar 3 personen demonstratief ingeënt? De andere 997 vaccins de kliko in gemikkerd?
Ik neem zomaar aan dat je een doos wel open kunt maken om er een flesje uit te halen en vervolgens weer terug te zetten in de vriezer?

Probleem was vooral dat het ompakken van 1x1000 naar bijv 100x10 een hele klus zou zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:03:
[...]

Ik neem zomaar aan dat je een doos wel open kunt maken om er een flesje uit te halen en vervolgens weer terug te zetten in de vriezer?

Probleem was vooral dat het ompakken van 1x1000 naar bijv 100x10 een hele klus zou zijn.
Een hele klus.. echt hoor, ik verbaas mij echt over het denken in problemen ten tijde van een crisis in dit land.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:29

Snow_King

Konijn is stoer!

CMD-Snake schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:00:
[...]

[...]

Omdat we ook te maken hebben met proportionaliteit in ons systeem, ook gedurende het tijdelijke abnormaal. We kunnen ook een straf van 10 jaar gevangenis zetten op iets als door rood oversteken, maar dikke kans dat het in de rechtbank sneuvelt. Duitsland heeft bijvoorbeeld een boete van 25.000 euro of bijna 10 jaar gevangenis gezet op het weigeren van een coronatest op een Duits vliegveld. Alleen hebben ze in zes maanden er nog nooit gebruik van gemaakt. Waarom? Vermoedelijk omdat de Duitse rechter dan niets meer heel laat van die regel. De Nederlandse eis voor een negatieve PCR test om Nederland in te komen kon ook niet op genade rekenen voor de rechtbank.

De boete van 390 euro is vooral onhoudbaar geworden dankzij de bruiloft van Grapperhaus. De oppositie in de Tweede Kamer had er anders langer over gedaan, maar na die miskleun kon Grapperhaus ook niet meer op het standpunt van 390 euro en een strafblad blijven staan.
exact.

Ik vind het echt eng om te lezen dat mensen hier spreken van dan maar een grote politie macht inzetten om een feest op te ruimen. Alsof die mensen zware criminelen zijn.

Als je daar met politiegeweld naar binnen gaat kan het escaleren met gewonden en doden tot gevolg. Dat moet je niet willen.

Heel verstandig hoe de Politie opgetreden heeft in Frankrijk.

Ook hier gaat Corona niet boven alles. We leven niet in een totalitaire staat.

Inzet van Politie, de sancties, alles moet in proportie staan tot de overtreding.

Zo gaf mijn zus (Agent) aan dat ze met Oud&Nieuw bewust in haar regio niet gingen handhaven op de hoeveelheid mensen thuis. Dit omdat ze bang waren dat zoiets snel escaleert en dat het dan allee maar erger kan worden.

Ook gaf ze aan dat haar primaire taak de veiligheid is op straat. Niet bepalen hoe veel mensen iemand thuis ontvangt. Want dat is nog steeds een advies. Iets met niet handhaven achter de voordeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Soccer98 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:02:
[...]

Tja. Dat is het gevolg van het baantje dat ze wilden en hebben. Ik werk ook hard, maar mag vertrekken als ik fout op fout maak. Of je nou loodgieter, buschauffeur, barman, pizzabakker, postbode of minister bent. De Jonge krijgt al meer krediet vanwege de buitengewone situatie, maar op een gegeven moment is het wel klaar. Dat je dan met je ijdele gezicht al zingend in All You Need is Love verschijnt, terwijl er ondertussen van alles weer in de soep loopt, is ronduit een middelvinger naar mensen die van jouw kabinet binnen moeten blijven.

Goed uiteindelijk dat het kabinet heeft geluisterd naar de kritieken omtrent inentingen, maar ik vind niet dat dan gelijk de kous er af is. De Rutte-regeringen lijken dat wel te denken trouwens, kijkend naar dat de kous er af is in de toeslagenaffaire door te compenseren. Je moet verantwoordelijkheid dragen en dat is niet telkens je fouten herstellen, dat is niet genoeg vind ik.
Is het toch wel fijn dat je elke 4 jaar kan en mag stemmen, dan kan je Rutte en consorten hierop afrekenen. Wellicht een eigen partij beginnen die dit soort misstanden voorkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22-09 20:37
Vaccineren toch vervroegd, personeel acute zorg als eerste aan de beurt

*edit* we willen hier geen linkdumps zien. Kun je dan ieder geval de essentie samenvatten én de relevante stukken quoten?

[ Voor 26% gewijzigd door ZieMaar! op 02-01-2021 13:47 ]

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

De Jonge kan misschien wel goed zijn best doen maar is compleet incapabel voor zijn werk. (en over hard werken heb ik ook zo mijn twijfels. Aan de ene kant omdat het voor de ambtenaren op het ministerie zijn die het beleid uitkauwen waarna de minister het naar buiten mag brengen, aan de andere kant heb ik een kennis die direct met hem te maken heeft en bepaald niet lovend over hem is. Als de camera's uit zijn is het helemaal een eigenwijze klootzak)

Kortom, dit is zijn werk en daarin faalt hij keer op keer. Opstappen en plaatsmaken voor iemand die de boel beter aankan.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
ed1703 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:06:
[...]

Een hele klus.. echt hoor, ik verbaas mij echt over het denken in problemen ten tijde van een crisis in dit land.
Ik verbaas mij echt over het denken dat mensen alles beter weten in dit land. Jij hebt bijvoorbeeld schijnbaar exact op het netvlies hoeveel werk het is en welke risico’s er verbonden zijn aan iets als dit?

Alle experts zitten tegenwoordig op social media. Eerst waren ze bondscoach, nu viroloog.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22-09 20:37
Drardollan schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:13:
[...]

Alle experts zitten tegenwoordig op social media. Eerst waren ze bondscoach, nu viroloog.
Zij-instromers :+

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
Ankona schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:12:
[...]

De Jonge kan misschien wel goed zijn best doen maar is compleet incapabel voor zijn werk. (en over hard werken heb ik ook zo mijn twijfels. Aan de ene kant omdat het voor de ambtenaren op het ministerie zijn die het beleid uitkauwen waarna de minister het naar buiten mag brengen, aan de andere kant heb ik een kennis die direct met hem te maken heeft en bepaald niet lovend over hem is. Als de camera's uit zijn is het helemaal een eigenwijze klootzak)

Kortom, dit is zijn werk en daarin faalt hij keer op keer. Opstappen en plaatsmaken voor iemand die de boel beter aankan.
Jij vind dat hij faalt, ik vind van niet.

Het lijkt mij duidelijk dat de Jonge niet al het werk doet, net als jij dat niet doet op jouw werk. Klein verschil, jouw werk is relatief gezien totaal onbelangrijk en de Jonge gaat over de hele volksgezondheid.

Maar vertel eens, wat heb je zoal in je leven gedaan om te zorgen dat er bij de overheid in jouw ogen wel capabele mensen de beslissingen nemen? Op welke kieslijst sta je, welke partij heb je opgezet, bij welk ministerie ben je werkzaam?

Als de Jonge aftreedt, komt er een volgend poppetje. Die weer identieke fouten maakt volgens velen. En die weer af moet treden, waarna de geschiedenis zich herhaalt.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook geen fan van Rutte en de Jonge. Lees mijn reacties hier maar eens terug. Maar ik weiger om ze vanaf de zijlijn af te branden, ik kan het zelf niet beter en benijdt ze niet. Onze overheid zet alles op alles om ons door deze crisis te halen, daar mag wel iets meer respect voor zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Drardollan op 02-01-2021 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Drardollan schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:13:
[...]

Ik verbaas mij echt over het denken dat mensen alles beter weten in dit land. Jij hebt bijvoorbeeld schijnbaar exact op het netvlies hoeveel werk het is en welke risico’s er verbonden zijn aan iets als dit?

Zeer zeker niet, maar je schetst hier precies waarom die meningen ontstaan, omdat er geen enkele bron met uitleg is waarom zoiets dan niet zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
ed1703 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:18:
[...]

Zeer zeker niet, maar je schetst hier precies waarom die meningen ontstaan, omdat er geen enkele bron met3 uitleg is waarom zoiets dan niet zou kunnen.
Ik heb niets te maken met die 3 uitleg. Dat is niet iets wat ik beweerd heb, als ik iets beweer dan onderbouw ik dat met feiten en bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
ed1703 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 10:56:
[...]

Ik dacht dat het een juridisch dingetje was waarom de boete naar 99 moest, ivm VOG/strafblad.
Dat vinden we in dit land schijnbaar onredelijk.
Dat was ook de argumentatie ja. En aangezien mensen die per ongeluk even de fout ingingen ook met een strafblad eindigden is dat ook onredelijk.

Maar verschil maken tussen per ongeluk en willens en wetens bleek lastig/onmogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Drardollan schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:19:
[...]

Ik heb niets te maken met die 3 uitleg. Dat is niet iets wat ik beweerd heb, als ik iets beweer dan onderbouw ik dat met feiten en bronnen.
Juist het "kan niet, we houden vast aan 8-1-2021" zorgt voor discussie en verbazing.
Als je als politiek leider een uitleg plaatst zorgt dat voor begrip en neem je tientallen procenten aan discussie op social media weg. Ook dat is crisismanagement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
ed1703 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:22:
[...]

Juist het "kan niet, we houden vast aan 8-1-2021" zorgt voor discussie en verbazing.
Als je als politiek leider een uitleg plaatst zorgt dat voor begrip en neem je tientallen procenten aan discussie op social media weg. Ook dat is crisismanagement.
We starten op 4 januari. De redenen hiervoor zijn uitgebreid toegelicht door de overheid. Wat zouden ze meer moeten doen volgens jou aan uitleg?

En je haalt helemaal niets weg aan discussie, er wordt wel weer iets anders bedacht om op te zeiken. Het is toch nooit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
ed1703 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:22:
[...]

Maar dan moet de reden wel legitiem zijn, grote kans dat ze het gewoon verprutst hebben en daarom dus geen reden geven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ankona schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:12:
[...]

De Jonge kan misschien wel goed zijn best doen maar is compleet incapabel voor zijn werk. (en over hard werken heb ik ook zo mijn twijfels.
Goedkoop dit... De man maakt werkweken van 80 uur ofzo. Maar hij zal wel lui zijn.
Aan de ene kant omdat het voor de ambtenaren op het ministerie zijn die het beleid uitkauwen waarna de minister het naar buiten mag brengen, aan de andere kant heb ik een kennis die direct met hem te maken heeft en bepaald niet lovend over hem is. Als de camera's uit zijn is het helemaal een eigenwijze klootzak)
Zouden alle bewindspersonen dat niet zijn? Of iedereen aan de top van een ministerie of bedrijfsleven zelfs?
Faalt hij? Of heeft ie te maken met zaken waar ie in feite weinig invloed op heeft? Een uitgeklede GGD structuur of gebrek aan lokale productiefaciliteiten bijvoorbeeld. En zo zullen er nog wel een paar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

42erik schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:22:
[...]
Maar verschil maken tussen per ongeluk en willens en wetens bleek lastig/onmogelijk
Dat kan dus wel, maar dan zou je voor elk afzonderlijk geval een proces-verbaal op moeten maken en de officier van justitie + de rechter uitspraak moeten doen voor een straf/boete. Dan kom je vooral met een schaal-probleem in de knoop: Voor 10 man in een studentenhuis gaat dat misschien nog, voor een illegale rave van 2500 mensen is dat niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ernemmer schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:25:
[...]

Maar dan moet de reden wel legitiem zijn, grote kans dat ze het gewoon verprutst hebben en daarom dus geen reden geven.
Ik verwacht eerder dat ze een slag om de arm houden voor de supply chain. Als de leveringen eerder komen dan kunnen ze eerder starten, dat is beter dan op 4 januari met lege handen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Stoney3K schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:26:
[...]

Dat kan dus wel, maar dan zou je voor elk afzonderlijk geval een proces-verbaal op moeten maken en de officier van justitie + de rechter uitspraak moeten doen voor een straf/boete. Dan kom je vooral met een schaal-probleem in de knoop: Voor 10 man in een studentenhuis gaat dat misschien nog, voor een illegale rave van 2500 mensen is dat niet te doen.
Dus dan is het dus lastig/onmogelijk, omdat die mankracht er niet is. Echt precies wat ik zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Stoney3K schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:27:
[...]

Ik verwacht eerder dat ze een slag om de arm houden voor de supply chain. Als de leveringen eerder komen dan kunnen ze eerder starten, dat is beter dan op 4 januari met lege handen staan.
Ze hadden imo op 27 december al met lege handen moeten staan, en de eerst 1000? dosissen al toegediend moeten hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Ernemmer schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:30:
[...]

Ze hadden imo op 27 december al met lege handen moeten staan, en de eerst 1000? dosissen al toegediend moeten hebben.
Dit is zo tekenend van de onwetendheid van velen, er waren op 27 december geen 1000 dosis beschikbaar. Hooguit 500 aangezien je een tweede prik moet bewaren.

Ik ben blij dat er geen geld en mankracht is verspild aan 500 symbolische vaccinaties enkel voor de bühne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Nou, waarschijnlijk niet dus:

https://nos.nl/liveblog/2...le-rave-in-frankrijk.html

*edit* ook hier, graag niet alleen de link dumpen maar ook de relevante stukken quoten en/of samenvatten

[ Voor 16% gewijzigd door ZieMaar! op 02-01-2021 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Drardollan schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:32:
[...]

Dit is zo tekenend van de onwetendheid van velen, er waren op 27 december geen 1000 dosis beschikbaar. Hooguit 500 aangezien je een tweede prik moet bewaren.

Ik ben blij dat er geen geld en mankracht is verspild aan 500 symbolische vaccinaties enkel voor de bühne.
Maar het was al zeker dat er binnen 3 weken duizenden extra dosissen geleverd zouden worden waardoor we dus gewoon 1000 mensen hadden kunnen vaccineren.

Ik vind het zonde dat alle winkels en horeca nu een/twee week langer dicht moeten omdat we een/twee weken later beginnen met vaccineren, en ik denk ook dat dat iets meer geld kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Nu online
Eerst hard van de toren blazen dat ze direct konden vaccineren en nu blijkt dit toch niet zo makkelijk te zijn als gedacht... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09 23:39
Ernemmer schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:35:
[...]

Maar het was al zeker dat er binnen 3 weken duizenden extra dosissen geleverd zouden worden waardoor we dus gewoon 1000 mensen hadden kunnen vaccineren.

Ik vind het zonde dat alle winkels en horeca nu een/twee week langer dicht moeten omdat we een/twee weken later beginnen met vaccineren, en ik denk ook dat dat iets meer geld kost.
Dat zal wel meevallen, je moet behoorlijk wat vaccineren om ziekenhuisopnames te voorkomen, dus dat zal voor de winkels die gesloten zijn niet echt veel uitmaken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Dutchy88 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:36:
[...]

Eerst hard van de toren blazen dat ze direct konden vaccineren en nu blijkt dit toch niet zo makkelijk te zijn als gedacht... :F
Haha, dit is toch niet te geloven, uit de liveblog van de NOS.
Kuipers zei verder dat er nu een plan wordt opgesteld met het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en het RIVM om de vaccins zo snel mogelijk te verdelen over de ziekenhuizen. "Maar het kost tijd om draaiboeken te maken en vaccins uit te rollen", benadrukte hij.
Die draaiboeken hadden er in juli al moeten liggen. Ze zijn gewoon veel te laat en dit bewijst dat nogmaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Mr.Joker schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:38:
[...]

Dat zal wel meevallen, je moet behoorlijk wat vaccineren om ziekenhuisopnames te voorkomen, dus dat zal voor de winkels die gesloten zijn niet echt veel uitmaken.
Maar dan hou je wel je zorgcapaciteit als je personeel minder ziek wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ernemmer schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:35:
[...]

Er is geen directe relatie tussen die 2. En als dat wel zo zou zijn, dan blijft alles tot oktober dicht en maakt 2 weken niets meer uit.

Het is niet zo dat na de eerste vaccinatie de volgende dag alles opengaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Ernemmer schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:38:
[...]

Die draaiboeken hadden er in juli al moeten liggen. Ze zijn gewoon veel te laat en dit bewijst dat nogmaals.
Het maakt het optreden van Gommers in nieuwsuur toch wel bizar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Drardollan schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:42:
[...]

Er is geen directe relatie tussen die 2. En als dat wel zo zou zijn, dan blijft alles tot oktober dicht en maakt 2 weken niets meer uit.

Het is niet zo dat na de eerste vaccinatie de volgende dag alles opengaat.
Nee, maar elke week uitstel is een week later resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 18:54
Goed dat ze nu ook de medewerkers in de acute zorg toch eerder gaan inenten. Hoewel ik me afvraag welk probleem ze echt oplossen, maar het zal dan vooral de vraag zijn hoeveel bezettingsproblemen er nu echt ontstaan door ziekte aan corona. Mijn vrouw werkt op de NICU en daar ontstaan de bezettingsproblemen niet zozeer door corona, maar juist door een combinatie van collega's die naar de IC/corona afdeling gaan om te helpen en tegelijkertijd ziekte (niet corona). Het is natuurlijk n=1.

Medewerkers moeten neem ik aan 's ochtends, als ze klachten hebben, nog steeds getest worden voor corona en kunnen dan evt die dag niet werken. Tenzij ze die richtlijnen loslaten als iemand ingeënt is, maar dat kan ik zo niet vinden? Lijkt me ook bijzonder als ze dat doen, juist door de acute zorg die zij leveren aan kwetsbare patiënten.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Het probleem binnen Europa en de westerse wereld is dat men echter veel te veel maar kan maken naar wat hun zint omdat er toch geen ware consequenties aanhangt. Ja, indien je als land geen enkele vorm van autoriteit hanteert of zelfs uitstraalt, dan kun je inderdaad niets beginnen. Sla je dit gewoon een keer goed hard neer, dan is het over.
Is dat zo? We hebben het over Frankrijk, en Spanje. Daar heeft de politie (en zeker de Gendarmerie en de Guardia Civil) toch een andere reputatie dan oom Agent bij ons.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ernemmer schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:38:
[...]

Haha, dit is toch niet te geloven, uit de liveblog van de NOS.

[...]

Is dat diezelfde Kuipers die vorige week nog liep te blaten dat ie maandag wel ff kon beginnen? Nu mag ie, geeft ie niet thuis.

Blijkbaar niet zo eenvoudig als het lijkt. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Laatst online: 22-09 22:40

The Legend

*Plop*

Ernemmer schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:42:
[...]

Nee, maar elke week uitstel is een week later resultaat.
Niet op de korte termijn. De lockdown zal eerst zijn werking hebben voordat de vaccins dat doen. Dat zijn er immers zo weinig in het begin, dat je op basis daarvan niet kunt gaan versoepelen. Net zoals bij de 1e en 2e golf zullen maatregelen (kunnen) worden versoepeld als de verspreiding afneemt door de genomen maatregelen.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:58
Drardollan schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:32:
[...]

Met de enige kanttekening dat als je de supply chain voorspelbaar hebt en weet dat je binnen 5 weken weer nieuwe krijgt, kan je ze gewoon alle 1000 zetten.

Maar dat is een risico-afweging ook, want als een kink in de supply chain komt heb je mogelijk 1000 (of de n die je wilt gebruiken) vaccins weggegooid.

Wat ik graag zou willen weten: wat wordt de supply strategie? Gaan we alles op Just in Time plannen. Dan kun je sneller opschalen. Ik zou het ergens wel raar vinden dat je dus overal 5 weken een vaccin laat liggen, omdat je die moet bewaren.

In het verleden heb ik nog wel wat dingen voor de ifv, veiligheidsregios, brandweer en politie gedaan als extern onderzoeker/consultant, een instrument mede-ontwikkeld voor snel opschalen in crisis-situaties in multi-disciplinaire omgevingen. Afstemmen informatie-behoefte, strategie voor procesafstemming, hoe stem je de politie met de brandweer af binnen GRIP opschalingen etc etc.

Dus daarom vraag ik me wel een aantal dingen af of die leermomenten van die projecten niet gedeeld zijn.

Eigenlijk komt het voor mij op het volgende neer:

Wat zijn de ontwerpbeslissingen geweest, wat waren de constraints, wat waren uitgangspunten, hoe geschikt is de operationele organisatie en de aansturing daarvan voor de uitvoeringsstrategieen, etc etc.

Ik weet namelijk dat er wel over zulke dingen nagedacht wordt, want in het verleden heb ik daar wel wat aan meegedaan (radertje natuurlijk in het grote geheel).

Eigenlijk zoek ik dus meer transparantie en ga ik dus dingen 'invullen' wat ik misschien niet zou moeten doen :)

Of zoals je eerder ergens zei: als je dat wilt weten, moet je (in het algemeen) maar de politiek in of weer met een uitvoeringsomgeving gaan werken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Adlermann op 02-01-2021 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ernemmer schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:42:

Bedenk als regering dan een plan om als eerste te vaccineren, al is het maar een paar honderd man. Dan zeurt er niemand over en is iedereen trots dat we de eerste waren.
Dat denk ik ook. Inschattingsfout. Ik denk dat er teveel gefocust is op de einddatum (als je een puzzel met honderd stukjes moet maken waarvan je er 10 krijgt per dag en er dertig kan leggen, maakt het niet uit of je op dag 1 of dag 5 begint; je bent op dag 10 klaar) en de symboliek van de begindatum vergeten.

Daarnaast onderschat in hoeverre snel vaccineren van zorgmedewerkers daar snel verlichting kan bieden, en een onderschatting in hoeverre dat nodig is nu, onafhankelijk van groepsimmuniteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
eamelink schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:55:
[...]

Dat denk ik ook. Inschattingsfout. Ik denk dat er teveel gefocust is op de einddatum (als je een puzzel met honderd stukjes moet maken waarvan je er 10 krijgt per dag en er dertig kan leggen, maakt het niet uit of je op dag 1 of dag 5 begint; je bent op dag 10 klaar) en de symboliek van de begindatum vergeten.

Daarnaast onderschat in hoeverre snel vaccineren van zorgmedewerkers daar snel verlichting kan bieden, en een onderschatting in hoeverre dat nodig is nu, onafhankelijk van groepsimmuniteit.
Het was deel ook wel gewoon geklungel hoor. De Volkskrant heeft er een mooie analyse over geschreven.
En er is een klein verschil met de puzzel-analogie. Het is niet alleen de einddatum die telt.
Die 10 man die je vandaag en niet volgende week vaccineert, kunnen een week eerder al geen Corona meer oplopen. In Lean termen: doe het one-piece-flow. Dan leer je het snelst en kun je de verbeteringen toepassen als de massa vaccinatie begint. En wat je hebt gedaan, levert al iets op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:15
[...]

Het is een zware taak, maar die hebben ze zelf 'aangenomen'. Dan mogen ze ook verantwoordelijk gehouden voor hun keuzes. Ik begrijp best dat niet alles goed kan gaan en dat er genoeg zaken zijn die beter kunnen misschien, maar niet per se te verwijten vallen (zoals wanneer een lockdown wordt afgekondigd, want economische belangen). Echter is er ook wel echt sprake van slecht management en communicatie, want de politiek (en met name De Jonge) echt wel te verwijten valt. Testcapaciteit niet op orde, routekaart vanaf dag 1 negeren, nu nog volop veranderingen wie als eerst gevaccineerd moet worden etc.

Neem dat laatste voorbeeld: ja er wordt veel symbolisch geprikt. Maar het is duidelijk dat het in Nederland niet op orde is. Dat is gewoon slecht geregeld. Waarom was die oproep in de media van Gommers anders afgelopen week? Er zijn talloze voorbeelden. En dat De Jonge vervolgens wel veel bezig is met media aandacht, voelt dat enorm krom.

Dat is geen onterechte kritiek op hem imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:27
ijdod schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:46:
[...]

Is dat zo? We hebben het over Frankrijk, en Spanje. Daar heeft de politie (en zeker de Gendarmerie en de Guardia Civil) toch een andere reputatie dan oom Agent bij ons.
Ook in Frankrijk en Spanje kun je ontzettend veel maken. In Nederland is het allemaal nog milder. Maar internationaal gezien is het nu echt niet zo alsof Frankrijk of Spanje ook maar enigszins in de buurt komen van de striktere landen ter wereld.

In grote delen van Azië, Afrika, zuid Amerika hoef je dit echt niet te flikken.

En dat is natuurlijk fijn zolang het goed gaat, maar het gaat niet goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:47:
[...]

Is dat diezelfde Kuipers die vorige week nog liep te blaten dat ie maandag wel ff kon beginnen? Nu mag ie, geeft ie niet thuis.

Blijkbaar niet zo eenvoudig als het lijkt. :F
Ik ben zo klaar met die Kuipers. Het is echt bizar hoeveel fouten die Kuipers maakt.

Bijvoorbeeld:
- hele zomer roepen dat de ziekenhuizen zo leeg zijn, zelfs toen het allemaal in september opliep vond hij het allemaal prima te doen en geen enkele reden om actie te ondernemen
- LCPS onder zijn leiding is een grote faal, slechte organisatie die alleen tussen 9 en 5 werkte. Overplaatsingen liepen alles behalve soepel
- roepen dat ziekenhuizen gelijk kunnen beginnen met vaccineren, en nu hij toestemming heeft krabbelt hij hard terug

Die man staat mij wat al te graag voor de camera. Laat hem ondertussen zijn werk is gaan doen, desnoods gaat ie de vaccins zelf rondrijden morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

Nee, ze hebben het niet over Nederland. Dit is LCI uit Frankrijk, een soort Nu.nl. “Ze hebben niets georganiseerd” zegt de Franse epidemioloog Martin Blachier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BgBKQRQEMCBtBvshXlAuosYmdAk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nferTICUcxjT4qlUBFQkkQ9j.jpg?f=fotoalbum_large

A'dam PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Fuujii schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:21:
[...]

Het is een zware taak, maar die hebben ze zelf 'aangenomen'. Dan mogen ze ook verantwoordelijk gehouden voor hun keuzes. Ik begrijp best dat niet alles goed kan gaan en dat er genoeg zaken zijn die beter kunnen misschien, maar niet per se te verwijten vallen (zoals wanneer een lockdown wordt afgekondigd, want economische belangen). Echter is er ook wel echt sprake van slecht management en communicatie, want de politiek (en met name De Jonge) echt wel te verwijten valt. Testcapaciteit niet op orde, routekaart vanaf dag 1 negeren, nu nog volop veranderingen wie als eerst gevaccineerd moet worden etc.

Neem dat laatste voorbeeld: ja er wordt veel symbolisch geprikt. Maar het is duidelijk dat het in Nederland niet op orde is. Dat is gewoon slecht geregeld. Waarom was die oproep in de media van Gommers anders afgelopen week? Er zijn talloze voorbeelden. En dat De Jonge vervolgens wel veel bezig is met media aandacht, voelt dat enorm krom.

Dat is geen onterechte kritiek op hem imo.
Ik zeg ook niet dat je geen kritiek mag hebben of dat kritiek niet op zijn plaats is. Maar het constant aanvallen en afbranden van iemand die zich 3 slagen in de rondte werkt is belachelijk. Het is een zware taak, hij is een mens en de mensen om hem heen maken het nog even een tandje erger. Al met al doen ze het best aardig, heb je gezien hoe het in andere landen gaat? Dat geweldige Engeland wat al aan het vaccineren is moet nu mensen bijna op straat dood laten gaan in Londen omdat de ziekenhuizen vol zijn:
Londense ziekenhuizen staan onder enorme druk, meldt Sky News op basis van een gelekte e-mail van de Britse gezondheidsdienst NHS. Op oudejaarsavond lagen in zeker drie instellingen de ic's vol. De Britse hoofdstad zit in lockdown en voorziet 'loodzware weken', vanwege de onlangs opgedoken virusvariant.
Bron: AD Liveblog

En zo zijn er nog vele voorbeelden.

Maar er is een lichtpuntje, de verkiezingen komen eraan. Dan kunnen we onze leiders afrekenen op hun goede en slechte oplossingen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:43

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan

Instroom is niet meer zo hoog, aantal patiënten wel iets gestegen maar niet heel hard. Al met al op ‘8e kerstdag’ nog best redelijke cijfers, de verwachting was dat we door het dak zouden gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan

Pagina: 1 ... 195 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins