Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 192 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.687 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

TIGER1125 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:34:
@DaniëlWW2 Ik kan overigens wel begrijpen dat de Jonge niet eerder dan volgende week kan reageren. Aangezien niet essentieel ambtelijk Nederland waarschijnlijk al sinds vorige week met verlof is. :+ Het is niet zo dat de Jonge al die documentjes en teksten zelf ter plaatse verzint daar heeft hij ook gewoon het ministerie voor.
Ik weet het, maar je mag toch enig leiderschap verwachten. De vaccins liggen inmiddels al op voorraad, de ziekenhuizen kunnen echt wel hun eigen personeel inenten en de zorgen zijn vooral gericht op ziekenhuisbezetting waar verzuim van personeel natuurlijk een flink probleem is. Een paar dagen wachten voor een besluit is eigenlijk stupide. Je kan met een relatief klein aantal dosis die toch op voorraad liggen, namelijk een behoorlijk probleem onmiddellijk oplossen. Je moet alleen even zeggen dat de ziekenhuizen ze krijgen en niet maar moeten wachten terwijl het personeel uitvalt omdat ze ook besmet raakten.
Yaksa schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:36:
[...]

Zo'n goed nieuws is het nou ook weer niet want in datzelfde artikel staat ook dat er 150.000 doses per week bij komen. Eind januari verwacht VWS 833.000 doses te hebben ontvangen, eind februari zitten ze dan op anderhalf miljoen.

Maar we hebben er 34 miljoen nodig, hoelang gaat dat duren dan?
Dit was allang bekend. De meeste mensen gaan ook niet ingeënt worden met het Pfizer of Moderna vaccin. Nee, de meeste mensen zullen waarschijnlijk ingeënt worden met AstraZeneca/Oxford. Dat is een logistisch simpeler vaccin met grotere productieaantallen en het is ook nog eens veel goedkoper. Dat laatste is vooral mooi meegenomen, maar het gaat hier voornamelijk om beschikbaarheid. Pfizer is nu beschikbaar, Oxford en Moderna laten nog op goedkeuring wachten.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:31

franssie

Save the albatross

https://www.telegraaf.nl/...-ingrijpende-verplichting
De rechtbank stelt dat die wettelijke grondslag voor een ’ingrijpende verplichting’ als de PCR-test ’die de lichamelijke integriteit van een passagier betreft’, er nu simpelweg niet is.
lijkt wat ik er zo snel uit lees met name voor Nederlanders van belang.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

DaniëlWW2 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:25:
[...]

Ik weet het, maar je mag toch enig leiderschap verwachten. De vaccins liggen inmiddels al op voorraad, de ziekenhuizen kunnen echt wel hun eigen personeel inenten en de zorgen zijn vooral gericht op ziekenhuisbezetting waar verzuim van personeel natuurlijk een flink probleem is. Een paar dagen wachten voor een besluit is eigenlijk stupide. Je kan met een relatief klein aantal dosis die toch op voorraad liggen, namelijk een behoorlijk probleem onmiddellijk oplossen. Je moet alleen even zeggen dat de ziekenhuizen ze krijgen en niet maar moeten wachten terwijl het personeel uitvalt omdat ze ook besmet raakten.

[...]
Dus je hebt vooraanstaande medici die aangeven dit vaccin snel nodig te hebben om continuïteit te waarborgen, die het zelf prima kunnen toedienen en je hebt een politicus met hippe schoenen die even niet bereikbaar is voor commentaar. Ik hoop niet dat men zich nu nog afvraagt waarom mensen Hugo de Jonge “en z’n maatregelen” totaal niet serieus nemen.

Alleen al voor de beeldvorming is dit totaal niet handig van de beste man. Maar goed, we hebben ook zo’n andere topper van het CDA die over de handhaving gaat :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Moet je De Jonge horen als het OMT op een cruciaal moment (wel of geen lockdown) zegt dat ze volgende week pas bijeen komen. Het zijn nota bene de twee ‘boegbeelden’ van de ziekenhuizen die deze oproep doen en dan komt er een lauwe reactie als deze.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:00
franssie schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:27:
https://www.telegraaf.nl/...-ingrijpende-verplichting

[...]

lijkt wat ik er zo snel uit lees met name voor Nederlanders van belang.
De NOS heeft een iets uitgebreider artikel daarover. Uiteraard is Willem Engel lyrisch met dat vonnis, maar ik hoop dan dat Wim Voerman gelijk krijgt en het paardenmiddel dan van stal komt, kan iedereen Viruswaarheid bedanken dat ze na hun buitenlandreisje 2 weken in quarantaine moeten:
Wim Voermans, hoogleraar staats- en bestuursrecht, denkt dat het vonnis ervoor kan zorgen dat het 'paardenmiddel', iemand in quarantaine nemen waarvan wordt gedacht dat die persoon besmet is, weer in beeld komt. "Dat wilde de regering tot nu toe niet doen omdat ze dat te draconisch vonden. Maar nu de mindere ingreep, de negatieve PCR-test, geen genade vindt bij de rechter komt dit wellicht weer in beeld."

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:48
Inmiddels 26 doden en meer dan 100 besmettingen door besmette hulpsint in bejaardencentrum Hemelrijck in Mol (BE).
Bron:

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Yaksa schreef op donderdag 31 december 2020 @ 18:00:
Inmiddels 26 doden en meer dan 100 besmettingen door besmette hulpsint in bejaardencentrum Hemelrijck in Mol (BE).
Bron:
Een vrijwilliger die daar werkte. Die man moet toch ook kapot zijn?

Het is natuurlijk ook niet zeker dat het allemaal van hem komt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:53

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
DaniëlWW2 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:25:
Zou het niet ook gewoon meer te maken hebben met een gevoel van grip? Waarschijnlijk hebben ze de registratie nog niet op orde en als ziekenhuizen nu los gaan moeten ze bierviltjes en excelletjes gaan vertrouwen en krijg je daar weer gedoe over.
Ik blijf het gevoel houden dat ze puur aansturen op langer wachten in de hoop minder uit te hoeven leggen vanwege fouten. En als er dan straks toch iets mis gaat kwam het alsnog door de snelheid die iedereen wilde.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Yaksa schreef op donderdag 31 december 2020 @ 18:00:
Bron:
Er was er ook al 1 met >45 doden in BE.

Toch apart, de regering vraagt de hele bevolking om minder contact te hebben om de ouderen te beschermen, en dan gaan de verzorgingshuizen het zelf opzoeken. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 31 december 2020 @ 18:02:
[...]

Zou het niet ook gewoon meer te maken hebben met een gevoel van grip? Waarschijnlijk hebben ze de registratie nog niet op orde en als ziekenhuizen nu los gaan moeten ze bierviltjes en excelletjes gaan vertrouwen en krijg je daar weer gedoe over.
Ik blijf het gevoel houden dat ze puur aansturen op langer wachten in de hoop minder uit te hoeven leggen vanwege fouten. En als er dan straks toch iets mis gaat kwam het alsnog door de snelheid die iedereen wilde.
In de UK hebben ze in 2 weken bijna 1 miljoen mensen gevaccineerd, dat hadden wij ook kunnen doen, ipv 3 weken wachten op iets(registratiesysteem) wat in juli al klaar had kunnen zijn.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Transportman schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:55:
[...]

De NOS heeft een iets uitgebreider artikel daarover. Uiteraard is Willem Engel lyrisch met dat vonnis, maar ik hoop dan dat Wim Voerman gelijk krijgt en het paardenmiddel dan van stal komt, kan iedereen Viruswaarheid bedanken dat ze na hun buitenlandreisje 2 weken in quarantaine moeten:

[...]
Is dat die isolatieprocedure waarbij een rechter, officier van justitie, voorzitter van de veligheidsregio/burgemeester, piketadvocaat en een GGD arts nodig zijn ? Sterkte om dat voor meer dan 5 mensen per dag uit te voeren.

https://lci.rivm.nl/draai...aine-en-medisch-onderzoek

[ Voor 5% gewijzigd door IJzerlijm op 31-12-2020 18:18 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-09 20:20
[...]

[...]
Terecht, ik begrijp niet dat zo iets als dit aanvecht in deze tijd...

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Michael_OsGroot schreef op donderdag 31 december 2020 @ 15:37:
Is er eigenlijk zicht op wanneer precies het zo ver is dat er mensen echt geweigerd moeten worden bij de ziekenhuizen? Gommers riep laatst dat hij verwacht dat het eind januari al zo ver kan zijn. Echter heb ik niet het idee dat er nu al serieus over dit scenario wordt nagedacht: wanneer passen we echt triage toe? Ik houd mijn hart vast in elk geval, zo ongeveer al mijn vrienden spreken vanavond gewoon vrolijk af in grote groepen. Volgens mij ben ik echt de zonderling die principieel alleen thuis blijft vanavond.
Gebeurt nu al. Ziekenhuizen sluiten al af en toe al de SEH ivm Corona.
Zal niet heel lang duren voordat er meerdere dit tegelijk gaan krijgen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:00
IJzerlijm schreef op donderdag 31 december 2020 @ 18:15:
[...]

Is dat die isolatieprocedure waarbij een rechter, officier van justitie, voorzitter van de veligheidsregio, burgemeester, piketadvocaat en een GGD arts nodig zijn ? Sterkte om dat voor meer dan 5 mensen per dag uit te voeren.
Het zal jammer genoeg onuitvoerbaar blijken, zeker als het om meer dan een handvol mensen gaat.
Cobb schreef op donderdag 31 december 2020 @ 18:15:
[...]

De jurist van Viruswaarheid heeft het kort geding aangespannen, van die groep kan je verwachten dat ze dit soort acties uithalen.

[ Voor 10% gewijzigd door Transportman op 31-12-2020 18:19 ]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

DaniëlWW2 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:27:
De chaos gaat verder. :z
Opeens blijken er genoeg vaccins op voorraad te zijn voor essentieel ziekenhuispersoneel en het personeel in de verzorgingstehuizen. Toch nog eens goed nieuws zo op de valreep, maar wat een amateurisme dat dit opeens naar boven komt. :F
https://nos.nl/artikel/23...erpleeghuispersoneel.html

Ondertussen heb je de Jonge die volgende week pas wil reageren. Waarom? Als er een plek in Nederland is waar ze namelijk vrijwel meteen kunnen vaccineren, dan mag ik toch hopen dat dit ziekenhuizen zelf zijn. Je kan de vaccins natuurlijk nog even laten liggen omdat de start van het vaccineren op het moment zo chaotisch lijkt, dat je net zo goed 20 a 40.000 dosis beschikbaar kan stellen aan de ziekenhuizen zodat het verzuim van het personeel door ziekte, hopelijk beperkt blijft. De komende maand ga je zo ongeveer iedereen nodig hebben daar. Bijkomend is dat met vaccineren ze niet het risico lopen dat ze het virus verspreiden naar andere afdelingen.
Dat jij niet wist dat we vaccins aan het oppotten zijn omdat we gewoon net zoveel geleverd krijgen vanuit EU verband verbaasd je?

PSN

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ernemmer schreef op donderdag 31 december 2020 @ 18:11:
[...]
Er was er ook al 1 met >45 doden in BE.

Toch apart, de regering vraagt de hele bevolking om minder contact te hebben, om de ouderen te beschermen, en dan gaan de verzorgingshuizen het zelf opzoeken. 8)7
Dat is zeker niet waar. Mijn vrouw werkt in een verzorgingshuis in Belgie en daar is ook een uitbraak geweest en daarbij zijn ook een aantal bewoners overleden. Personeel is in korte tijd vijf keer getest (omdat er geen bezoek meer mocht komen en het moet ergens vandaan komen). Bewoners zaten opgesloten op hun kamer.

Nu is het weer terug onder controle, maar de bewoners mogen maar een vaste bezoeker ontvangen. Dit is al zo voor die mensen sinds maart, dan weer periodes niemand, dan een persoon. Allemaal mensen met kinderen, kleinkinderen. Het is continu zoeken naar iets dat leefbaar en veilig is voor die mensen, ze hebben nou eenmaal een hele hoge kans te overlijden als ze ziek worden.

In mol is gewoon een onverstandige actie van een vrijwilliger die iets leuks wilde doen voor de bejaarden met verschrikkelijke gevolgen. Het is ook niet zeker dat al die doden het gevolg zijn van zijn besmettting.

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 31-12-2020 18:23 ]

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:53

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ernemmer schreef op donderdag 31 december 2020 @ 18:13:
[...]

In de UK hebben ze in 2 weken bijna 1 miljoen mensen gevaccineerd, dat hadden wij ook kunnen doen, ipv 3 weken wachten op iets(registratiesysteem) wat in juli al klaar had kunnen zijn.
Ik kijk niet naar anderen of wat had kunnen zijn, ik probeer puur te verklaren waarom keuzes nu gemaakt worden zoals ze gemaakt worden.

Die veroordelingsdrang die velen hebben is wellicht fijn voor de gemoedsrust maar helpt ons nu nul komma nul.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 31 december 2020 @ 18:25:
[...]

Ik kijk niet naar anderen of wat had kunnen zijn, ik probeer puur te verklaren waarom keuzes nu gemaakt worden zoals ze gemaakt worden.
Omdat ze redelijk onbekwaam zijn en geen gezichtverlies willen leiden, is volgens mij de reden waarom ze er zo laks over doen.

En kijken naar anderen zou iets zijn voor onze regering om te doen en niet elke keer zelf het wiel weer opnieuw proberen uit te vinden met alle vertragingen die daarbij komen kijken.

[ Voor 18% gewijzigd door Ernemmer op 31-12-2020 18:28 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:49
update 2020-12-31

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2y38_4h2id7KNNTH_XaTtrbhOOw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dDNPdnxkXSCWmLe8uTx22jxi.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kk6hUJGuGVLAFEqRIhCJ8zl5jPA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/etCt5SBQnlZ7LFpBJVdNilHk.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2JdLvSO0_M4hK5wsO87qrXkE7YU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uSuEgeLc8xhwtGPiXoseqWJJ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hKY-4SV8VLep9hlWZhBUB7Qbv3A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aqm7Wwm1KmIsixu8HwZlS5mt.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LM9xyvk3bxryGLiGgkhmptw72J8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Dq9jrTTVLHzP4xDLzxgfUz8h.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4JpJ9X69XV6pNnMCzBSSEHBBPCg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mz5L451InvdxNvPyzHfMvgKA.png?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NMH
  • Laatst online: 09:07

NMH

Moderator General Chat
En terwijl ze in de ziekenhuizen zich afvragen hoe ze het hoofd boven water houden bouwen ze in Duindorp een feestje:
Op het Tesselseplein in de Haagse wijk Duindorp is een groot feest gaande. Op video's op sociale media is te zien dat groepen mensen samen dansen en zingen, meldt Omroep West.

De politie bevestigt tegen de NOS dat er vooraf afspraken over zijn gemaakt tussen de gemeente en de organisatoren. De politie is niet van plan in te grijpen "zolang er geen onveilige situaties ontstaan".
Daar zakt de broek je toch werkelijk van af. |:(

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:29

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Het is hier zelfs op oudejaarsavond tijdens de lockdown geen slowchat :).

Graag daarop letten. Als je reactie weg is, was het dus slowchat.

[ Voor 3% gewijzigd door ZieMaar! op 31-12-2020 18:52 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:56
NMH schreef op donderdag 31 december 2020 @ 18:38:
En terwijl ze in de ziekenhuizen zich afvragen hoe ze het hoofd boven water houden bouwen ze in Duindorp een feestje:

[...]

Wat mij betreft is dit het typische voorbeeld waarom we in Nederland het virus niet onder controle krijgen: groepen mensen die er niks om geven en politie die niet ingrijpt.

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-09 12:16
[...]

[...]
Beter hier 2 weken in quarantaine dan het land niet in mogen en in het buitenland niet meer weten waar je heen moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:19
President schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:11:
[...]
Maar, ik snap het grote probleem van klagende ouders niet. Praktisch is het niet, maar het zijn toch je kinderen? Een korte instructie en de kinderen kunnen weer een half uur rustig aan het werk en jij als ouder dus ook... Je kan inderdaad niet 3 uur in rust achter je bureau zitten natuurlijk!

En als je van huis moet voor werk is het inderdaad wat lastiger, al verwacht ik dat de scholen gewoon instructie filmpjes maken en de kinderen toch wel dagelijks voor minimaal 3 uur aan schoolwerk hebben en dat ze dagelijks kunnen video bellen met leerkrachten van school?!?
Bij ons op de basisschool was het de vorige keer zo georganiseerd dat het goed om mijn werk heen te plannen was. 's Ochtends de planning van mijn zoon (toen groep 3) erbij en afgesproken wanneer hij wat ging doen, evt. inderdaad met instructies. Dit keer hebben ze echter het geweldige - not - idee bedacht dat ze op vaste tijden instructies geven, een paar keer per dag, daarna moeten de kinderen bezig en de ouders moeten ondersteunen.

Niet om het een of ander, maar dat is voor veel werkende ouders echt wel een tandje pittiger en ik vind dat de school daar te makkelijk over doet. Ik sta er alleen voor overdag omdat mijn vrouw ondertussen in het ziekenhuis volle bak overuren maakt om alle personeelsproblemen samen met een kleiner team, want er zijn er een paar naar de IC om daar te werken.

Wij hebben ze in de eerste lockdown niet naar opvang of school gehad, maar op deze manier kan ik het gewoon niet organiseren met mijn werk. En in theorie hebben wij recht op noodopvang, maar ik wil daar zelf ook zo min mogelijk gebruik van maken. Ik vind nl. dat noodopvang echt nood moet zijn en de vorige keer kon ik het organiseren, maar nu lijkt dat veel moeilijker. Zeker omdat mijn andere kind nu ook op vaste, andere, tijden instructies krijgt en aan het werk moet. Ik heb dus de hele dag, afwisselend, kinderen naast me zitten. Gezellig, maar verre van productief.

Desondanks vind ik ook dat we er met elkaar de schouders onder moeten zetten. Ja, het is kut. En elke ouder gaat er op zijn eigen manier mee om, maar bij sommigen is het letterlijk het einde van de wereld dat ze hun kinderen twee weken bij ze hebben. En dan kan ik alleen over vrienden van ons oordelen, maar dan denk ik: kom op. Schop onder je kont. Leer surfen op de golven die komen, want die golven houd je toch niet tegen. Sommige mensen lijken al bijna een jaar hun kop in het zand te steken. Ik reken al vanaf mei erop dat het vanaf oktober weer bal gaat zijn. Dat viel uiteindelijk mee, vond ik persoonlijk, omdat de scholen nog zo lang open zijn gebleven.

Overigens wil ik er niemand persoonlijk mee aanvallen, zoals gezegd moet iedereen zijn eigen afwegingen maken. Ik denk alleen dat we, allemaal, een beroep moeten doen op ons relativeringsvermogen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 09:31

franssie

Save the albatross

@Arjan90 Jij lijkt het klassieke voorbeeld waarvoor noodopvang juist bedoeld is?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Inmiddels moet ook Ad Melkert van zich laten horen:

Ziekenhuizen roepen politiek opnieuw op om personeel snel in te enten https://www.nu.nl/coronav...eel-snel-in-te-enten.html (via @NUnl)

Seriously, had dit lekker bedacht voordat de Gezondheidsraad het advies had gemaakt :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Plenkske schreef op donderdag 31 december 2020 @ 18:56:
[...]

Wat mij betreft is dit het typische voorbeeld waarom we in Nederland het virus niet onder controle krijgen: groepen mensen die er niks om geven en politie die niet ingrijpt.
Inderdaad, en zo heb je helemaal geen draagvlak meer. Want waarom zou ik nog mijzelf aan de maatregelen houden, zullen steeds meer mensen zich gaan afvragen. We hebben trouwens al een tijdje weinig/niks van de Jonge/Rutte gehoord. Men had gewoon afgelopen dinsdag weer even een persmomentje moeten doen. Duidelijke richtlijnen stellen.

Ik snap dat de politie niet wilt escaleren, maar we zitten verdorrie in een Pandemie waarbij het de verkeerde kant opgaat. Dan moet je gewoon duidelijk zijn. Ga elkaar niet bezoeken en feestjes zoals deze zijn helemaal verboden. 95 euro is een grap, een festival ticket is duurder..

Zo komen we er nooit vanaf..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 22:47
President schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:11:
Maar, ik snap het grote probleem van klagende ouders niet. Praktisch is het niet, maar het zijn toch je kinderen? Een korte instructie en de kinderen kunnen weer een half uur rustig aan het werk en jij als ouder dus ook... Je kan inderdaad niet 3 uur in rust achter je bureau zitten natuurlijk!
We zijn niet allemaal basisschoolleraar. Velen van ons doen werk dat daadwerkelijk aaneengesloten concentratie op hoger niveau vereist om productief te zijn. Elke verstoring kost dan 15-30minuten. Met een gemiddelde tijd tussen verstoring van bv 30minuten blijft er dan geen primaire productie over, een oververmoeid lichaam en geest en fysieke klachten.

Die actie van Hugo om ouders aan huis te binden door hun kinderen helpt mensen regelrecht een burnout in. En dat terwijl veel van die ouders al wel 100% thuis werkten.

Ondertussen wordt er links en rechts gesjoemeld waar men alles zowat alles vitaal beroep geclaimd en geaccepteerd wordt.

Logischer was om de volledige thuiswerkers die optie te geven (bv op straffe van 25000 boete per overtreding).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:34
Arjan90 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 18:58:
[...]

Bij ons op de basisschool was het de vorige keer zo georganiseerd dat het goed om mijn werk heen te plannen was. 's Ochtends de planning van mijn zoon (toen groep 3) erbij en afgesproken wanneer hij wat ging doen, evt. inderdaad met instructies. Dit keer hebben ze echter het geweldige - not - idee bedacht dat ze op vaste tijden instructies geven, een paar keer per dag, daarna moeten de kinderen bezig en de ouders moeten ondersteunen.

Niet om het een of ander, maar dat is voor veel werkende ouders echt wel een tandje pittiger en ik vind dat de school daar te makkelijk over doet. Ik sta er alleen voor overdag omdat mijn vrouw ondertussen in het ziekenhuis volle bak overuren maakt om alle personeelsproblemen samen met een kleiner team, want er zijn er een paar naar de IC om daar te werken.

Wij hebben ze in de eerste lockdown niet naar opvang of school gehad, maar op deze manier kan ik het gewoon niet organiseren met mijn werk. En in theorie hebben wij recht op noodopvang, maar ik wil daar zelf ook zo min mogelijk gebruik van maken. Ik vind nl. dat noodopvang echt nood moet zijn en de vorige keer kon ik het organiseren, maar nu lijkt dat veel moeilijker. Zeker omdat mijn andere kind nu ook op vaste, andere, tijden instructies krijgt en aan het werk moet. Ik heb dus de hele dag, afwisselend, kinderen naast me zitten. Gezellig, maar verre van productief.

Desondanks vind ik ook dat we er met elkaar de schouders onder moeten zetten. Ja, het is kut. En elke ouder gaat er op zijn eigen manier mee om, maar bij sommigen is het letterlijk het einde van de wereld dat ze hun kinderen twee weken bij ze hebben. En dan kan ik alleen over vrienden van ons oordelen, maar dan denk ik: kom op. Schop onder je kont. Leer surfen op de golven die komen, want die golven houd je toch niet tegen. Sommige mensen lijken al bijna een jaar hun kop in het zand te steken. Ik reken al vanaf mei erop dat het vanaf oktober weer bal gaat zijn. Dat viel uiteindelijk mee, vond ik persoonlijk, omdat de scholen nog zo lang open zijn gebleven.

Overigens wil ik er niemand persoonlijk mee aanvallen, zoals gezegd moet iedereen zijn eigen afwegingen maken. Ik denk alleen dat we, allemaal, een beroep moeten doen op ons relativeringsvermogen.
Die live lessen zijn naar mijn mening ook waardeloos, ik snap niet dat scholen van ouders en kinderen verwachten dat ze zich thuis helemaal aanpassen aan de tijden van school...en dan word je straks ook nog aangesproken als je niet online bent. Ik ben blij dat ik al in maart mijn directe collega's hiervan heb overtuigd en dat we naar instructie filmpjes zijn gegaan, zodat kinderen en ouders zelf het werk kunnen plannen, instructies kunnen terug kijken, vragen kunnen stellen op elk moment, etc.
Rukapul schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:22:
[...]

We zijn niet allemaal basisschoolleraar. Velen van ons doen werk dat daadwerkelijk aaneengesloten concentratie op hoger niveau vereist om productief te zijn. Elke verstoring kost dan 15-30minuten. Met een gemiddelde tijd tussen verstoring van bv 30minuten blijft er dan geen primaire productie over, een oververmoeid lichaam en geest en fysieke klachten.

Die actie van Hugo om ouders aan huis te binden door hun kinderen helpt mensen regelrecht een burnout in. En dat terwijl veel van die ouders al wel 100% thuis werkten.

Ondertussen wordt er links en rechts gesjoemeld waar men alles zowat alles vitaal beroep geclaimd en geaccepteerd wordt.

Logischer was om de volledige thuiswerkers die optie te geven (bv op straffe van 25000 boete per overtreding).
Hmm, ik kan gelukkig goed schakelen tussen geconcentreerd bezig zijn en even iets tussendoor. Voor anderen inderdaad misschien een grotere uitdaging, maar ik mag hopen dat werkgevers ook weten welke personeelsleden kinderen hebben en begrip hebben voor een iets lagere productiviteit. Daarnaast kan je misschien ook overdag wat tijd voor je kind inplannen en dan maar na het eten jezelf opsluiten in je kamertje om te werken?

Los daarvan vind ik nog steeds dat de leerkracht gewoon van 9u tot 14u beschikbaar moet zijn via teams/hangouts/zoom voor de kinderen, maar ook dat kinderen daar contact met elkaar kunnen hebben om elkaar te helpen. Nu zit er wel verschil tussen groep 3, groep 7 en de middelbare natuurlijk..

Het cruciaal beroep ding vind ik wel lastig hoor.
Bij gezin A werkt vader in de zorg en moeder werkt in de MediaMarkt. Kind heeft recht op noodopvang.
Bij gezin B werken beide ouders in de MediaMarkt. Kind heeft geen recht op noodopvang.

Extreem: bij gezin C werkt moeder 1 dag in het onderwijs en vader zit werkloos thuis. Kind heeft recht op noodopvang.

:D nu hoort gezin C geen opvang aan te vragen natuurlijk, maar er is 0,0 controle mogelijk... En in geval van gezin C zou het zelfs maximaal voor één dag moeten zijn, maar ook niet controleerbaar..

[ Voor 5% gewijzigd door President op 31-12-2020 19:32 ]

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik kwam toevallig je post tegen en het verbaasde wat ik zag. Vooral de verschillen tussen de cijfers die je in het nieuws hoort en deze grafiek weergeeft. De cijfers heb ik even opgezocht, je plot klopt, alleen de titel klopt niet helemaal. Dit bestand geeft de datum weer als (één van de drie):
- DOO = Date of disease onset : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.
- DPL = Date of first Positive Labresult : Datum van de (eerste) positieve labuitslag.
- DON = Date of Notification : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen.

De meeste waarden in de csv zijn DOO, dus dag met de eerste symptomen, niet de dag dat er positief getest is.

https://data.rivm.nl/geon...e4-4662-9574-1deb8a73f724

• Ernemmer
  • Niet online
Goed te zien dat er veel oudere mensen besmet zijn geraakt (IC opnames flinke stijging), ik denk dat er toch wel iets te veel mensen bij opa en oma op bezoek zijn gegaan 5-6 dagen geleden. Aankomende week zal het aantal overleden ook wel weer flink gaan stijgen.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:41
Nou hier zijn de voorraden illegaal vuurwerkbommen in ieder geval weer onder het bed vandaan getrokken.
Weer genoeg groepen rondtrekkende jeugd, nou maar afwachten op onze grote stoere held John Jorritsma :').

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Cobb schreef op donderdag 31 december 2020 @ 18:15:
[...]

Begrijp je dat echt niet?

Wellicht omdat het (in dit geval) naar de mening van die persoon, en nu blijkt ook naar de mening van de rechter, in strijd was met de wet?

Wat ik niet begrijp is waarom de overheid denkt regels te kunnen opleggen zonder wettelijke basis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
President schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:29:
Het cruciaal beroep ding vind ik wel lastig hoor.
Bij gezin A werkt vader in de zorg en moeder werkt in de MediaMarkt. Kind heeft recht op noodopvang.
Bij gezin B werken beide ouders in de MediaMarkt. Kind heeft geen recht op noodopvang.

Extreem: bij gezin C werkt moeder 1 dag in het onderwijs en vader zit werkloos thuis. Kind heeft recht op noodopvang.

:D nu hoort gezin C geen opvang aan te vragen natuurlijk, maar er is 0,0 controle mogelijk... En in geval van gezin C zou het zelfs maximaal voor één dag moeten zijn, maar ook niet controleerbaar..
Mjah je hoop toch stiekem dat er nog iets wel kan op basis van "goed vertrouwen" zoals @arjen90 laat zien.
Misschien was de reclameslogan "niet omdat het moet, maar omdat het kan" toch wel beschrijvend qua tijdsbeeld.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-09 20:20
Wolly schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:52:
[...]

Wellicht omdat het (in dit geval) naar de mening van die persoon, en nu blijkt ook naar de mening van de rechter, in strijd was met de wet?

Wat ik niet begrijp is waarom de overheid denkt regels te kunnen opleggen zonder wettelijke basis.
Zo'n PCR test stelt geen zak voor. Heb er inmiddels twee gehad. Er zijn op dit moment veel overheden die vergelijkbare eisen stellen. Ongetwijfeld dat deze familie de test wel heeft of zou hebben gedaan voor vertrek naar die bestemming maar nu ineens gaan koeren.

Ik zeg niet dat de overheid bij iedereen zomaar binnen zou mogen vallen. Ik zou het te ver vinden gaan om bijv. Vaccinaties te verplichten. Maar deze test..kom op.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:48
Wolly schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:52:
[...]

En dit is dus waarom voor wat mij betreft code zwart mag volgen. Nederland verdient het, punt.

Zoek het allen maar uit. Ik ga mij hier als arts niet voor inzetten. Mijn prioriteit blijft liggen bij mijn patiënten categorie, niet COVID.

Een paar weken code zwart en Nederland is vermoedelijk wel om.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Russel88
  • Laatst online: 25-09 20:30
psychodude schreef op donderdag 31 december 2020 @ 20:21:
[...]

En dit is dus waarom voor wat mij betreft code zwart mag volgen. Nederland verdient het, punt.

Zoek het allen maar uit. Ik ga mij hier als arts niet voor inzetten. Mijn prioriteit blijft liggen bij mijn patiënten categorie, niet COVID.

Cru genoeg is dit wat m'n vrouw en ik vanochtend ook besproken. Misschien is het wel goed dat het een tijdje code zwart is. Mensen zijn te laks.
Onze covid minister die krampachtig vasthoudt aan een datum, waarbij niemand snapt waarom het perse die datum moet zijn.
Vervoer 2 dozen vaccins naar de Erasmus mc, wens ze succes en verwacht een lijstje terug met mensen die gevaccineerd zijn. Zo moeilijk is dat niet.
Als de ict systeem eindelijk klaar is, importeer je die namen in het systeem. Is dat te moeilijk, vraag je een stagair om die gegevens in te kloppen.

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-09 13:29
En ze zijn ingeënt en dan?

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Russel88
xzaz schreef op donderdag 31 december 2020 @ 20:29:
[...]

En ze zijn ingeënt en dan?
Ic personeel valt niet uit vanwege covid. Dat gebeurt nu wel.

• xzaz
Russel88 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 20:30:
[...]

Ic personeel valt niet uit vanwege covid. Dat gebeurt nu wel.
Het vaccin bestaat uit twee prikken, waar drie weken tussen zit. Zeven dagen na de tweede prik zijn mensen maximaal beschermd tegen het coronavirus.

• CyberMania
  • Laatst online: 05-12-2021
NMH schreef op donderdag 31 december 2020 @ 18:38:

[...]

Ik vond het wel apart dat in het 20.00 journaal wel even het gedoe in Volendam en Den Bosch genoemd werden, maar Duindorp geheel niet ter sprake kwam.

[ Voor 3% gewijzigd door CyberMania op 31-12-2020 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
Als je maandag vaccineert zijn ze over een maand beschermd. Wacht je daar nog een maand mee, dan zijn ze over 2 maanden beschermd.
Als de Britse variant hier helemaal los gaat, wil je zoveel mogelijk ziekenhuis capaciteit lijkt me. Nog meer onnodige vertraging lijkt me niet heel erg zinvol.
Ik bedoel wat is de reden dat we pas beginnen met vaccineren op 8 januari? Vaccins hebben we al, ik mag aannemen dat we ook voldoende spuiten hebben. Is het de logistiek? Ict? Inrichting van vaccinatie locaties?
2 dozen richting erasmus MC en laat de ziekenhuizen het zelf regelen.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Russel88 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 21:00:
[...]

Ik bedoel wat is de reden dat we pas beginnen met vaccineren op 8 januari? Vaccins hebben we al, ik mag aannemen dat we ook voldoende spuiten hebben. Is het de logistiek? Ict? Inrichting van vaccinatie locaties?
2 dozen richting erasmus MC en laat de ziekenhuizen het zelf regelen.
De meest voor de hand liggende verklaring lijkt me dat de regering alles er aan wil doen om weer een drama te voorkomen en er in zo'n risico/impact analyse van een of andere ambtenaar het 8-januari scenario is gekomen met het minste risico. Dat er dan bijvoorbeeld een 20% kans op een verstoring is en als ze eerder gaan een 70% kans.

De Parlementaire Enquete Covid Aanpak van 2022 zal daar wel duidelijkheid in gaan scheppen.

[ Voor 5% gewijzigd door IJzerlijm op 31-12-2020 21:09 ]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

IJzerlijm schreef op donderdag 31 december 2020 @ 21:07:
[...]
De meest voor de hand liggende verklaring lijkt me dat de regering alles er aan wil doen om weer een drama te voorkomen en er in zo'n risico/impact analyse van een of andere ambtenaar het 8-januari scenario is gekomen met het minste risico. Dat er dan bijvoorbeeld een 20% kans op een verstoring is en als ze eerder gaan een 70% kans.

De Parlementaire Enquete Covid Aanpak van 2022 zal daar wel duidelijkheid in gaan scheppen.
Gezien de chaos in de UK waar nu voorlopig niemand een 2e dosis lijkt te krijgen, omdat ze te enthousiast aan het spuiten zijn geweest lijkt het me idd wel slim om vooraf even na te denken.
(8 dec begonnen, dus de eerste mensen hadden nu al de 2e dosis gehad moeten hebben)

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Russel88
In Engeland kunnen ze het niet meer aan. https://www.ad.nl/buitenl...oldoende-bedden~abb7c1cf/

Ic bedden verdubbeld in Londen van 300 naar 626 in 2 weken tijd. In onze huidige situatie moeten we nu al noodzakelijke hulp uitstellen. Ik vrees dat het ergste nog moet komen.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

YakuzA schreef op donderdag 31 december 2020 @ 21:18:
[...]

Gezien de chaos in de UK waar nu voorlopig niemand een 2e dosis lijkt te krijgen, omdat ze te enthousiast aan het spuiten zijn geweest lijkt het me idd wel slim om vooraf even na te denken.
(8 dec begonnen, dus de eerste mensen hadden nu al de 2e dosis gehad moeten hebben)
Dat is een probleem dat je 100% voorkomt door niemand te vaccineren !

Zoals ik het lees is er in het VK voor gekozen meer mensen 1 dosis te geven en de tweede dosis uit te stellen. Een wanhoopsactie, niet dat het systeem niet meer weet wie de tweede dosis moet krijgen.

https://twitter.com/Dereklowe/status/1344644940522016772

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

IJzerlijm schreef op donderdag 31 december 2020 @ 21:38:
[...]

Dat is een probleem dat je 100% voorkomt door niemand te vaccineren !

Zoals ik het lees is er in het VK voor gekozen meer mensen 1 dosis te geven en de tweede dosis uit te stellen. Een wanhoopsactie, niet dat het systeem niet meer weet wie de tweede dosis moet krijgen.

https://twitter.com/Dereklowe/status/1344644940522016772
Als ze toch zo willen aankloten, hadden ze ook niet op de fase 2 of 3 testen hoeven wachten.

Verder is de helft van hun ‘systeem’ een papieren briefje ergens, zou niet verwachten dat dat erg betrouwbaar is.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 31-12-2020 21:42 ]

PSN

• gekkie
Russel88 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 21:38:
In Engeland kunnen ze het niet meer aan. https://www.ad.nl/buitenl...oldoende-bedden~abb7c1cf/

Ic bedden verdubbeld in Londen van 300 naar 626 in 2 weken tijd. In onze huidige situatie moeten we nu al noodzakelijke hulp uitstellen. Ik vrees dat het ergste nog moet komen.
we zullen wat verschuiving in tijd hebben, maar ik zie inderdaad weinig redenen om aan te nemen dat ons dat bespaard gaat blijven. En vaccinaties zullen daar waarschijnlijk nog weinig invloed op gaan hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door gekkie op 31-12-2020 21:47 ]

• President
  • Laatst online: 07:34
gekkie schreef op donderdag 31 december 2020 @ 21:47:
[...]

we zullen wat verschuiving in tijd hebben, maar ik zie inderdaad weinig redenen om aan te nemen dat ons dat bespaard gaat blijven. En vaccinaties zullen daar waarschijnlijk nog weinig invloed op gaan hebben.
Mja, als onze overheid dit nu al leert vanuit Engeland kunnen ze toch nu al direct maatregelen nemen? Ik bedoel, elk uur 'winst' kan weer een aantal vrije bedden opleveren, personeel, etc?

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
psychodude schreef op donderdag 31 december 2020 @ 20:21:
[...]

Wacht? Zeg je dat als arts??

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
CyberMania schreef op donderdag 31 december 2020 @ 20:46:
[...]

Ik vond het wel apart dat in het 20.00 journaal wel even het gedoe in Volendam en Den Bosch genoemd werden, maar Duindorp geheel niet ter sprake kwam.
Duindorp was een vooraf aangemelde demonstratie waar de gemeente toestemming voor gegeven had.
Demonstreren is hier zoveel belangrijker dan volksgezondheid dat weet je inmiddels toch wel?
Handhaving doen we ook niet aan om de-escalerend te blijven, kortom lekker makkelijke oplossing en het volkstribunaal op Twitter doet de rest.
Schijnt inmiddels ook al lang weer over te zijn dat buurtfeest die demonstratie.
https://www.omroepwest.nl...en-nooit-meer-naar-buiten

• gekkie
President schreef op donderdag 31 december 2020 @ 21:55:
[...]
Mja, als onze overheid dit nu al leert vanuit Engeland kunnen ze toch nu al direct maatregelen nemen? Ik bedoel, elk uur 'winst' kan weer een aantal vrije bedden opleveren, personeel, etc?
Mjah wat is er nog aan maatregelen te nemen ?
Scholen blijven in ieder geval die week extra nog dicht, dat was de relatief snelle no-brainer, maar verder ..

Zorg schaal je niet meer veel verder op ..
Spoedvaccinaties van deel zorgpersoneel houden misschien je personeel wat op de been, maar tegen nog een flinke acceleratie gaat dat beetje capaciteit wat je niet verliest of misschien weer terug krijgt ook niet helpen ..

En het blijkt vandaag wel weer dat er al genoeg mensen zijn die de tent weer fysiek in de vernieling willen helpen, waaronder een groot aandeel van die ontzettend zielige jongeren.

Je houdt misschien het enorme zwaktebod (als volk) over van een totale lockdown met het leger op straat.
Heeft die Engel toch z'n zin gekregen en enigszins een "politiestaat" gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
PalingDrone schreef op donderdag 31 december 2020 @ 22:07:
[...]

Duindorp was een vooraf aangemelde demonstratie waar de gemeente toestemming voor gegeven had.
Het leek anders meer op een feestje dan een demonstratie. En de gemeente had moeten bedenken is demonstreren op oudejaarsavond wel zo slim als de politie het al druk genoeg heeft op zo'n avond. Ze hadden moeten zeggen doe het op 30 dec of 2 januari. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat het niet in de vergunningsverlening heeft gestaan: 1,5meter en mondkapjes. Als de ordedienst vervolgens niet ingrijpt, dan moet de boel toch worden afgeblazen. Dit rammelt aan alle kanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
42erik schreef op donderdag 31 december 2020 @ 22:06:
[...]

Verbaast ?
Hoop toch niet dat er nu iets komt over een eed enzo ...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
[...]

Ik snap hem prima, niet horen?? dan maar voelen, misschien dat het dan wel doordringt.
Al hoop ik wel dat hij voor mij en de velen die zich wel aan de regels houden een uitzondering maakt en ons nog wel helpt. Makkelijke triage vandaag, alle afgerukte vingers lekker in de wachtrij zetten, anderen gaan vandaag voor, jammerjoh.

Een arts wil graag mensen beter maken maar wanneer het dweilen is met volk wat steeds doelbewust de kraan opendraait dan snap ik wel dat je je daar dus niet voor leent. Of iig die gedachtes hebt en ze lekker hier eventjes uit. Puntje bij paaltje zullen de medici ongetwijfeld diep zuchtend en schouderophalend toch wel weer hun werk gaan doen omdat hun vakgebied nou eenmaal wat anders is dan een stakende vakbondsman in de metaal. Iets met verantwoordelijkheid en mensenlevens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
CyberMania schreef op donderdag 31 december 2020 @ 22:11:
[...]
Het was meer een feestje dan een demonstratie. En de gemeente had moeten bedenken is demonstreren op oudejaarsavond wel zo slim als de politie het al druk genoeg heeft op zo'n avond. Ze hadden moeten zeggen doe het op 30 dec of 2 januari. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat het niet in de vergunningsverlening heeft gestaan: 1,5meter en mondkapjes. Als de ordedienst vervolgens niet ingrijpt, dan moet de boel toch worden afgeblazen. Dit rammelt aan alle kanten.
Wellicht denken ze bij de politie dat ze dit zou helpen om het vanavond/vannacht rustig te houden.
Ik verwacht ijdele hoop, maar goed die hebben ook een gezin, dus ik snap het wel dat je liever in de auto blijft zitten, laat iemand anders de kastanjes maar uit het vuur halen.

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:11
Wat ik frappant blijf vinden…
In het begin werd aangegeven dat dit virus waarschijnlijk niet snel zou muteren (met merkbare gevolgen) dat is echter wel gebeurt met de. Britse variant.
Ook werd gezegd dat een vaccin met een succes rate van meer dan 70% erg bijzonder zou zijn, nu bieden alle vaccins so far veel meer dan dat (want heel fijn is). Dat roept wel enigszins seksisme op.

Hiermee wil ik niet roepen ‘complot!’, want dat lijkt me stug (en dat wil ik niet geloven). Maar is hier een verklaring voor? Of ben ik op het verkeerde been gebracht, omdat bepaalde meningen van experts te erg zijn uitvergroot en klopt bovenstaande überhaupt niet?

• CyberMania
gekkie schreef op donderdag 31 december 2020 @ 22:14:
[...]

Wellicht denken ze bij de politie dat ze dit zou helpen om het vanavond/vannacht rustig te houden.
Ik verwacht ijdele hoop, maar goed die hebben ook een gezin, dus ik snap het wel dat je liever in de auto blijft zitten, laat iemand anders de kastanjes maar uit het vuur halen.
Ja dat denk ik ook (en begrijp het ook wel). Maar dat gebeuren over demonstratie, toestemming gemeente etc rammelt aan alle kanten natuurlijk. Heel Nederland doet z'n best, ziekenhuizen lopen overvol en dan dit wel door de vingers zien klopt natuurlijk ergens niet.

• PalingDrone
  • Niet online
CyberMania schreef op donderdag 31 december 2020 @ 22:11:
[...]

Het leek anders meer op een feestje dan een demonstratie. En de gemeente had moeten bedenken is demonstreren op oudejaarsavond wel zo slim als de politie het al druk genoeg heeft op zo'n avond. Ze hadden moeten zeggen doe het op 30 dec of 2 januari. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat het niet in de vergunningsverlening heeft gestaan: 1,5meter en mondkapjes. Als de ordedienst vervolgens niet ingrijpt, dan moet de boel toch worden afgeblazen. Dit rammelt aan alle kanten.
Als het hier bij blijft dan denk ik dat de gemeente in zijn handjes mag knijpen vergeleken met de rellen en puinzooi die het normaal in die wijk is.
Ga je daar alles verbieden en hardhandig handhaven dan wordt het oorlog, ze weten precies wat voor volk daar woont.
Demonstraties lijken wel vaker op feestjes of worden als dekmantel gebruikt. De LoveParade in Berlijn was ook een demonstratie voor "Friede, Freude, Eierkuchen" (onzin dus) en dat met 1 miljoen dansende mensen.
Noem je het feestje dan krijg je nooit toestemming en gelden er plotseling hele andere regels en verantwoordelijkheden ;)

[ Voor 15% gewijzigd door PalingDrone op 31-12-2020 22:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 14:17
Hm blijkbaar mag defensie de ziekenhuizen niet ondersteunen met personeel? Lees ik op de NOS van een bericht van een ziekenhuis bestuurder.

Wat zijn we in hemelsnaam aan het doen...

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-09 16:34

Osxy

Holy crap on a cracker

Fuujii schreef op donderdag 31 december 2020 @ 22:15:
In het begin werd aangegeven dat dit virus waarschijnlijk niet snel zou muteren (met merkbare gevolgen) dat is echter wel gebeurt met de. Britse variant.
Ook werd gezegd dat een vaccin met een succes rate van meer dan 70% erg bijzonder zou zijn, nu bieden alle vaccins so far veel meer dan dat (want heel fijn is). Dat roept wel enigszins seksisme op.

Hiermee wil ik niet roepen ‘complot!’, want dat lijkt me stug (en dat wil ik niet geloven). Maar is hier een verklaring voor? Of ben ik op het verkeerde been gebracht, omdat bepaalde meningen van experts te erg zijn uitvergroot en klopt bovenstaande überhaupt niet?
Volgens mij is de mutatie juist helemaal niet zo snel. Vergis je niet hoeveel besmettingen er plaats vinden, bij elke besmetting is er kans op mutatie.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
PalingDrone schreef op donderdag 31 december 2020 @ 22:14:
[...]

Ik snap hem prima, niet horen?? dan maar voelen, misschien dat het dan wel doordringt.
Al hoop ik wel dat hij voor mij en de velen die zich wel aan de regels houden een uitzondering maakt en ons nog wel helpt. Makkelijke triage vandaag, alle afgerukte vingers lekker in de wachtrij zetten, anderen gaan vandaag voor, jammerjoh.

Een arts wil graag mensen beter maken maar wanneer het dweilen is met volk wat steeds doelbewust de kraan opendraait dan snap ik wel dat je je daar dus niet voor leent. Of iig die gedachtes hebt en ze lekker hier eventjes uit. Puntje bij paaltje zullen de medici ongetwijfeld diep zuchtend en schouderophalend toch wel weer hun werk gaan doen omdat hun vakgebied nou eenmaal wat anders is dan een stakende vakbondsman in de metaal. Iets met verantwoordelijkheid en mensenlevens.
De frustratie uiten zou ik zeker goed snappen. Maar ik doelde vooral op de hoop die jij ook noemt... Als ik volgende week weer aan het werk moet en het daar onverhoopt oppik, hoop ik toch op zorg te mogen rekenen. ..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
CyberMania schreef op donderdag 31 december 2020 @ 22:16:
[...]
Ja dat denk ik ook (en begrijp het ook wel). Maar dat gebeuren over demonstratie, toestemming gemeente etc rammelt aan alle kanten natuurlijk. Heel Nederland doet z'n best, ziekenhuizen lopen overvol en dan dit wel door de vingers zien klopt natuurlijk ergens niet.
Yups wat mij betreft wordt er bestuursrechterlijk maar eens wat meer uit de kast gepakt.
Het is intens jammer dat het kennelijk zover moet komen, ik snap dat het kabinet er zoveel mogelijk mee heeft gewacht om te laten zien dat het hier een redelijk land is met redelijke mensen en het voor zoveel mogelijk mensen zo leefbaar mogelijk te houden, maar het houdt toch een keer op met dat gekloot om het kloten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
gekkie schreef op donderdag 31 december 2020 @ 22:23:
[...]

Yups wat mij betreft wordt er bestuursrechterlijk maar eens wat meer uit de kast gepakt.
Het is intens jammer dat het kennelijk zover moet komen, ik snap dat het kabinet er zoveel mogelijk mee heeft gewacht om te laten zien dat het hier een redelijk land is met redelijke mensen en het voor zoveel mogelijk mensen zo leefbaar mogelijk te houden, maar het houdt toch een keer op met dat gekloot om het kloten.
Sja, was waarschijnlijk wat duidelijker geweest wanneer ze al eerder eens zouden zijn gaan handhaven, begin je daar op deze avond mee dan is dat met een met explosieven bewapende tegenstander misschien niet het beste moment van de afgelopen maanden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Corona virussen lijken langzamer te muteren dan influenza virussen.
Veel specifieker zal een expert het niet gesteld hebben verwacht ik.
MERS en SARS leken ook minder snel te muteren dan influenza virussen.
Seksisme? :)
Verder ja, er was meer verwachting voor de 60 a 70 procent vaccins zoals er nu van Astra Zenica lijken te komen.
Ik denk dat vooral niet elke mening op het internet van een expert is :)

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 14:17
Zit het nationaal aftelmoment te kijken en daar komen allemaal snippets langs van hoe corona door het jaar heen is verlopen (allemaal klappen, opschalen, doorwerkende zorg, veel overleden mensen...)

Hakt er toch wel in als je het zo in 1x allemaal ziet... Heel veel ellende en soms piekjes van mooie steun.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:48
Tussen de massaal illegaal afgestoken lawinepijlen door zweeft een wensballon: "Bedankt voor al jullie zorg. Ik ben er nog. Dat jullie nog maar veel mensen mogen redden in deze donkere periode".

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:19
Yaksa schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 00:32:
Tussen de massaal illegaal afgestoken lawinepijlen door zweeft een wensballon: "Bedankt voor al jullie zorg. Ik ben er nog. Dat jullie nog maar veel mensen mogen redden in deze donkere periode".
Het vuurwerkverbod en het alcoholverbod na 8 uur zijn wel echt de meest onzinnige maatregelen die je kan bedenken.

Acties:
  • +42 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:48
[...]

Ja. Ook ik ben er namelijk gewoon klaar mee. Al sinds de zomer roepen wij vanuit de zorg de bevolking op om aan hún plicht te voldoen binnen deze crisis. Maar continu blijven grote getalen niet alleen de randjes opzoeken, ze gaan er zelfs overheen. Van de nog lange tijd volle terrassen, pre-horeca sluiting borrels, eindeloze aantallen illegale feesten, massale shopping sprees voorafgaand aan de feestdagen tot het nu inmiddels al 60 minuten durende bombardement buiten in de omgeving.

Voeg daar aan toe een gebrek aan naar mijn opinie adequate handhaving, tot aan eerste klas idioterie zelfs binnen de recente rechterlijke uitspraak. Het stapelt gewoon maar op.

COVID zorg is als het blussen van een auto terwijl de buurt vrolijk de volgende in de fik steekt. En natuurlijk zou Nederland Nederland kennelijk niet zijn als ook dit niet gewoon gebeurd.

Er is in Nederland geen ruimte gebleken voor een nieuw normaal, dit impliceert ten éérst namelijk al dat er een normaal geweest zou moeten zijn.

Is er iets dat 2020 mij geleerd heeft dan is het dan individualisme zegeviert, de samenleving niets voorstelt en de maatschappij tot op het bot absoluut verrot is.

Dus tja, waarom zou ik mij daarvoor moeten inzetten? Het is niet mijn werk. Ik ben geen longarts, ik ben geen IC arts. Een COVID patiënt is niet meer waard dan mijn eigen patiëntenpopulatie. En zodra je bij opvang van de eigen patiëntengroep een opluchting hoort zodra dat blijkt dat deze niet te redden zijn, omdat er toch ook eigenlijk gewoon geen IC plek was, dan is dit schrijnend, tekenend.

En wat is tot nu toe helaas het meest effectief gebleken? Angst. De angst zoals deze er was in maart. En een potentiële code zwart is dan ook misschien het enige dat voor de komende maanden het tij kan keren. Vaccins zullen dit op deze korte termijn namelijk niet gaan doen.

Als / wanneer het daar op aankomt heeft Nederland dit toch echt gewoon aan zichzelf te danken. En voor de nay-sayers, de eindeloze slappe excusen zijn het afgelopen jaar voldoende langs geweest. De maatschappij heeft als geheel gewoon gefaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Als je dit even terugleest, dan hoop ik dat je de meningen van experts wat beter op waarde kan schatten (nul) en dan ook snapt waarom er zoiets als consensus is.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
  • Laatst online: 02-07 21:43
BarôZZa schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 00:43:
[...]

Het vuurwerkverbod en het alcoholverbod na 8 uur zijn wel echt de meest onzinnige maatregelen die je kan bedenken.
Tja, ik vind de redenatie achter het vuurwerkverbod nog wel te billijken. Echter: je moet geen vuurwerkverbod invoeren als je het niet kan handhaven.

Het is een soort patroon wat je ziet met veel coronaregels. Doorgaans zijn dat doodnormale zaken voor mensen en als je die verbiedt, zie je dat veel mensen zich niet gelijk eraan houden. Vergelijk het een beetje met de drooglegging in Amerika rond 1920, toen alcohol praktisch verboden werd. Alcohol was altijd iets normaals en dat werd opeens illegaal, maar dat weerhield mensen er niet van om toch te produceren en te consumeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:55

SomerenV

It's something!

Soccer98 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 02:18:
[...]

Tja, ik vind de redenatie achter het vuurwerkverbod nog wel te billijken. Echter: je moet geen vuurwerkverbod invoeren als je het niet kan handhaven.

Het is een soort patroon wat je ziet met veel coronaregels. Doorgaans zijn dat doodnormale zaken voor mensen en als je die verbiedt, zie je dat veel mensen zich niet gelijk eraan houden. Vergelijk het een beetje met de drooglegging in Amerika rond 1920, toen alcohol praktisch verboden werd. Alcohol was altijd iets normaals en dat werd opeens illegaal, maar dat weerhield mensen er niet van om toch te produceren en te consumeren.
Dat het vuurwerkverbod niet te handhaven zou zijn kon iedereen wel van tevoren bedenken. Mensen die illegaal spul kopen in het buitenland hadden dat in de meeste gevallen ook al gedaan vóór het verbod ingesteld was. Dat zijn vervolgens ook nog eens vaak de mensen die het niet zo nauw nemen met de regels.

Vervolgens zie je filmpjes van agenten die maar een beetje toe staan te kijken, of een 'demonstratie' in Duindorp waarbij mensen op elkaar gepakt feest aan het vieren zijn. Had dan een avondklok ingesteld. Vervolgens massaal agenten rond laten rijden en van iedereen die na tijd X op straat is zonder geldige reden de gegevens noteren en een prent opsturen. Dan geef je gewoon een duidelijk signaal af. Zero tolerance, buigen of breken. Met dat softe vrijblijvende gedoe vanuit de overheid weet je gewoon van tevoren dat regels massaal overtreden gaan worden. En dan de dag erna verontwaardigd zijn over de overlast en volgende week verontwaardigd zijn over de flinke toename van het aantal besmettingen en ziekenhuisopnamen (ook door kerst).

Met kerst waren wij ook met 4 man op bezoek bij zowel ouders als schoonouders om de doodeenvoudige reden dat het gewoon kon. Pakkans minimaal dus why not. Liever zo dan geen kerst met de (schoon)ouders, want dat was het alternatief. Nu hielden wij ons verder nog vrij netjes aan de regels, maar ik heb genoeg verhalen gehoord waarbij kerst werd gevierd zoals ieder jaar (met veel mensen bij elkaar, en /care wat betreft maatregelen).

Als je als overheid zijnde een virus als deze serieus af wil remmen dan moet je voor een veel hardere aanpak gaan en dit softe beleid achterwege laten. Dat zullen ze echter niet doen want er komen verkiezingen aan, en niemand wil potentiële kiezers (te) boos maken. Komt ook nog bij dat je driekwart jaar na de eerste maatregelen mensen niet meer zo makkelijk in het gareel krijgt. Als een kind steeds niet echt straf krijgt na het stiekem pakken van snoepgoed dan kun je ook niet opeens wel serieus gaan straffen. Ofja, het kan wel, maar dan krijg je gegarandeerd ellende :+

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
psychodude schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 01:08:
[...]

Ja. Ook ik ben er namelijk gewoon klaar mee. Al sinds de zomer roepen wij vanuit de zorg de bevolking op om aan hún plicht te voldoen binnen deze crisis. Maar continu blijven grote getalen niet alleen de randjes opzoeken, ze gaan er zelfs overheen. Van de nog lange tijd volle terrassen, pre-horeca sluiting borrels, eindeloze aantallen illegale feesten, massale shopping sprees voorafgaand aan de feestdagen tot het nu inmiddels al 60 minuten durende bombardement buiten in de omgeving.

Voeg daar aan toe een gebrek aan naar mijn opinie adequate handhaving, tot aan eerste klas idioterie zelfs binnen de recente rechterlijke uitspraak. Het stapelt gewoon maar op.

COVID zorg is als het blussen van een auto terwijl de buurt vrolijk de volgende in de fik steekt. En natuurlijk zou Nederland Nederland kennelijk niet zijn als ook dit niet gewoon gebeurd.

Er is in Nederland geen ruimte gebleken voor een nieuw normaal, dit impliceert ten éérst namelijk al dat er een normaal geweest zou moeten zijn.

Is er iets dat 2020 mij geleerd heeft dan is het dan individualisme zegeviert, de samenleving niets voorstelt en de maatschappij tot op het bot absoluut verrot is.

Dus tja, waarom zou ik mij daarvoor moeten inzetten? Het is niet mijn werk. Ik ben geen longarts, ik ben geen IC arts. Een COVID patiënt is niet meer waard dan mijn eigen patiëntenpopulatie. En zodra je bij opvang van de eigen patiëntengroep een opluchting hoort zodra dat blijkt dat deze niet te redden zijn, omdat er toch ook eigenlijk gewoon geen IC plek was, dan is dit schrijnend, tekenend.

En wat is tot nu toe helaas het meest effectief gebleken? Angst. De angst zoals deze er was in maart. En een potentiële code zwart is dan ook misschien het enige dat voor de komende maanden het tij kan keren. Vaccins zullen dit op deze korte termijn namelijk niet gaan doen.

Als / wanneer het daar op aankomt heeft Nederland dit toch echt gewoon aan zichzelf te danken. En voor de nay-sayers, de eindeloze slappe excusen zijn het afgelopen jaar voldoende langs geweest. De maatschappij heeft als geheel gewoon gefaald.
Wat natuurlijk mist is een duidelijk beeld van het gevolg. In het begin hebben we wat verhalen en beelden gehad van IC’s uit Italië, maar verder helemaal niks. Je merkt alleen de gevolgen van de lockdown, niet van het virus zelf. Ik ken een handvol mensen die het gehad hebben en die hebben allemaal niet meer last gehad dan van een griepje. Dus waar is het gevaar? De meeste regelovertreders zijn jong, dus die denken ook nog eens dat zij het makkelijk overleven.
Wil je echt met angst sturen (ik weet niet of dit een goed idee is), dan zul je ook moeten laten zien waar je bang voor moet zijn. Voorlopig is het virus behoorlijk onzichtbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 24-09 07:21
Yaksa schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:36:
Maar we hebben er 34 miljoen nodig, hoelang gaat dat duren dan?
Beetje flauw antwoord:

Nog zeker het hele jaar. Zoals al langer bekend.

[ Voor 14% gewijzigd door ijdod op 01-01-2021 08:58 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:57

ultimateharry

Team Slayer:-)

Soccer98 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 02:18:
[...]

Voor nu (lijkt) het beoogde resultaat in ieder geval bereikt: https://nos.nl/l/2362696#UPDATE-container-50041554

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:52
[...]

tot het nu inmiddels al 60 minuten durende bombardement buiten in de omgeving.
Wat erg, zit je in Afghanistan?
Blijkbaar is overdrijven ook een vak.

Ben het met de rest van je bericht totaal eens.
Ik stond ook met afgrijzen te kijken naar de lange rijen en de massa's mensen in de winkels.

Maar het vuurwerk verbod is gewoon een maatregel voor de buhne. Totale onzin.

Hier in de buurt ook veel mooi vuurwerk gezien gisteren.
Had zelf wat hema troep voor de kleintjes.

Maar ik ben er van overtuigd dat de jeugd daar veel onvoorzichtiger mee is dan het normale vuurwerk.

De nitraten en ander illegaal vuurwerk zijn er de hele maand al, het illegale vuurwerk is niet gestopt want daar zijn geen legale verkooppunten van.

Wat de overheid nu wel bereikt heeft is dat ik van diverse collega's vrienden en kennissen heb gehoord dat ze van de zomer alvast vuurwerk meenemen uit het buitenland. (En denk daar zelf ook serieus aan)

Stiekem hoop verwacht ik dat er dit jaar meer letsel is dan anders wat het nut van een vuurwerk verbod onderuit haalt.

Ik ben niet iemand die 2 maandsalarissen de lucht in schiet.
Maar gun anderen hun plezier wel en vind het zelf ook leuk om om 0:01 even een mooie doos aan te steken.

Maar daar zit het probleem ook niet.
Het probleem is die minderheid van een paar duizend mensen die het normaal vinden vuurwerk bij hulpverleners neer te gooien. Of die complete woonwijken tot oorlogsgebied verklaren, waar de ME bij moet komen en er gewonden vallen.

Dat zijn in mijn ogen gewoon lite-terroristen en die moeten ze gewoon neerschieten.
Als je geen natuurlijk overwicht op dat tuig hebt moet je dat afdwingen.

Maar terug naar de gewone mensen die oud en nieuw vieren.
We mogen al zo weinig, gun mensen 1 dag in het jaar hun lolletje.

:(:)

[ Voor 5% gewijzigd door FRANQ op 01-01-2021 09:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ijdod
Ernemmer schreef op donderdag 31 december 2020 @ 18:13:
[...]

Nee. En de redenen zijn breed bekend, je weet ze duidelijk niet, dus waarom denk je zonder alle kaarten te kennen dat soort claims te kunnen maken? Indrukwekkend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:40
ijdod schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 09:21:
[...]

Nee. En de redenen zijn breed bekend, je weet ze duidelijk niet, dus waarom denk je zonder alle kaarten te kennen dat soort claims te kunnen maken? Indrukwekkend.
En naast dat hebben de Britten er bijna 1 miljoen gevaccineerd maar zijn er nu (grote) problemen met de tweede ronde vaccinaties.

Ik heb dus liever dat we er iets meer tijd voor nemen en doordacht straks het vaccinatieprogramma in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Er zijn vaccins, mensen die ze willen nemen, middelen om ze toe te dienen en mensen om ze toe te dienen. Het ontbreken van een van deze zaken zou een daadwerkelijk obstakel zijn om te beginnen.

De rest is bureaucratie en politieke onwil.

En die Britse problemen gaan wij ook krijgen als de nieuwe variant plus feestdagen volkomen onverwacht alle verbeteringen te niet doet, wie had dat aan kunnen zien komen ?

[ Voor 14% gewijzigd door IJzerlijm op 01-01-2021 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
IJzerlijm schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 09:28:
[...]

Er zijn vaccins, mensen die ze willen nemen, middelen om ze toe te dienen en mensen om ze toe te dienen. Het ontbreken van een van deze zaken zou een daadwerkelijk obstakel zijn om te beginnen.

Nee

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 10:40
Ik snap de discussie en ‘boze’ meningen die hier soms gedropt worden niet zo goed eigenlijk.
Als je ziet hoeveel rustiger het was afgelopen nacht in vergelijking met voorgaande jaren, dan heeft de regering en de politie het toch goed gedaan? De bedoeling was om de zorg te ontlasten m.b.t. vuurwerkslachtoffers. Nou, als ik de berichtgeving mag geloven is het betrekkelijk rustig gebleven voor de zorg. Dat was toch de hele intentie?

Als je verwacht dat ons Nederland zich gedraagd als bijvoorbeeld Noord-Korea, dan is dat hetzelfde als je kop in het zand steken. Dat gaat natuurlijk nooit werken.

Ik denk dat de regering en de politie op een goede maatregel kunnen terugkijken. Uiteraard was het fijn geweest als alle vuurwerk weg was geweest, maar ondanks dat er verkeersregels zijn, rijden ook mensen daar te hard. Elke regel wordt altijd door de minderheid overtreden, daar kun je toch ook gewoon rekening mee houden? Ik verbaas me dus zeker niet over vannacht en stoor me er ook niet aan. Voor de grote meerderheid: GOED GEDAAN! Hopelijk volgend jaar weer lekker ouderwets feestjes vieren en vuurwerk afsteken _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Goofyduck384 op 01-01-2021 09:37 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-09 15:01
SomerenV schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 03:07:
[...]

Met kerst waren wij ook met 4 man op bezoek bij zowel ouders als schoonouders om de doodeenvoudige reden dat het gewoon kon. Pakkans minimaal dus why not. Liever zo dan geen kerst met de (schoon)ouders, want dat was het alternatief. Nu hielden wij ons verder nog vrij netjes aan de regels, maar ik heb genoeg verhalen gehoord waarbij kerst werd gevierd zoals ieder jaar (met veel mensen bij elkaar, en /care wat betreft maatregelen).
Why not? Misschien om dat we met z'n allen (minus een paar kerstvierders kennelijk) dit klote virus zat zijn en er gewoon vanaf willen? Het is toch wel zeer triest met je gesteld als je de pakkans serieus durft te benoemen als één van de redenen. Die /care gaat voor jou en je (schoon)familie net zo goed op daar verandert niets aan omdat anderen mogelijk nog "fouter" zijn geweest.
Alsof je fout en minder fout kunt uitruilen tegen elkaar 8)7

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:24

WhySoSerious

Be the change.

FRANQ schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 09:05:
[...]

Wat erg, zit je in Afghanistan?
Blijkbaar is overdrijven ook een vak.

Ben het met de rest van je bericht totaal eens.
Ik stond ook met afgrijzen te kijken naar de lange rijen en de massa's mensen in de winkels.

Maar het vuurwerk verbod is gewoon een maatregel voor de buhne. Totale onzin.

Hier in de buurt ook veel mooi vuurwerk gezien gisteren.
Had zelf wat hema troep voor de kleintjes.

Maar ik ben er van overtuigd dat de jeugd daar veel onvoorzichtiger mee is dan het normale vuurwerk.

De nitraten en ander illegaal vuurwerk zijn er de hele maand al, het illegale vuurwerk is niet gestopt want daar zijn geen legale verkooppunten van.

Wat de overheid nu wel bereikt heeft is dat ik van diverse collega's vrienden en kennissen heb gehoord dat ze van de zomer alvast vuurwerk meenemen uit het buitenland.

Stiekem hoop ik dat er dit jaar meer letsel is dan anders om het nut van een vuurwerk verbod onderuit te halen.

Ik ben niet iemand die 2 maandsalarissen de lucht in schiet.
Maar gun anderen hun plezier wel en vind het zelf ook leuk om om 0:01 even een mooie doos aan te steken.

Maar daar zit het probleem ook niet.
Het probleem is die minderheid van een paar duizend mensen die het normaal vinden vuurwerk bij hulpverleners neer te gooien. Of die complete woonwijken tot oorlogsgebied verklaren, waar de ME bij moet komen en er gewonden vallen.

Dat zijn in mijn ogen gewoon lite-terroristen en die moeten ze gewoon neerschieten.
Als je geen natuurlijk overwicht op dat tuig hebt moet je dat afdwingen.

Maar terug naar de gewone mensen die oud en nieuw vieren.
We mogen al zo weinig, gun mensen 1 dag in het jaar hun lolletje.

:(:)
Dus de overheid verbiedt iets, en daarmee is het de schuld van de overheid dat mensen in de zomer iets uit het buitenland meenemen? Dát is een mooi voorbeeld van kromme redenatie in mijn ogen zeg. Dus we mogen nu nog maar 100 km/h van de overheid
(buh buh buh, de roverheid neemt alle pleziertjes van de normale man buh buh buh), maar ik wil 120 km/h rijden, dus wanneer er om die reden een ongeluk gebeurt is het de schuld van de overheid.

Echt, wat een denkpatroon heb je dan 8)7 8)7 8)7

Blijf gewoon van dat vuurwerk af dit jaar, en wellicht ook wanneer er een algeheel vuurwerkverbod ingesteld wordt. Zoek iets anders waar je plezier uit kunt halen en je bestaan mee kunt rechtvaardigen.

En dan ook nog wensen dat er meer mensen letsel krijgen en in het ziekenhuis terecht kunt komen zodat je je punt kunt maken.

Weet je, het probleem is dat, los van de argumenten die @psychodude hier aanhaalt is is dat de impact van het virus veel te onzichtbaar is voor de normale man (wat een kutterm overigens). Wat men ziet is een cijfer over besmettingen, dat fluctueert met een paar-honderd per dag, en een cijfer over gestorven mensen (dat fluctueert met een paar tientallen per dag). Wat je je niet realiseert is hoe heftig het er aan te gaat.

Mijn vriendin heeft gisteravond moeten werken. Zij werkt op een cohort afdeling in het ziekenhuis. Precies ja, een opvang voor patienten die COVID-19 hebben. Twee van haar patiënten zijn een ouder echtpaar die naast elkaar, hand in hand liggen. De man is al wat verder heen en is comateus, met de verwachting dat hij op zeer korte termijn komt te overlijden. De vrouw is in een iets vroeger stadium, maar bewandelt hetzelfde pad. Ook zij zal komen te overlijden.
Vanwege een tekort aan beademingsapparatuur (de patiënten krijgen 100% zuurstof toegediend) is de keuze gemaakt om deze apparatuur weg te nemen en in te zetten bij patiënten met een hogere overlevingskans. Dit is met zulke haast gedaan dat het apparaat ondertussen niet eens schoongemaakt is, wat normaliter een uur kost. Er zijn er (maar) 4 beschikbaar.

Mijn vriendin vertelde dat een collega huilend de kamer van het echtpaar af kwam gisteren. De reden was dat de vrouw steeds tegen haar man zei: "Blijf bij me, ga niet dood". In overleg is besloten haar medicatie op te voeren om het lijden te verzachten. Gevolg daarvan is dat ook zij eerder in een comateuze toestand terecht zal komen.

Dus aan iedereen die vindt dat vuurwerk best kan, dat dat feestje best kan, die denkt dat dat bezoek best kan, ik hoop dat jullie dit lezen en jullie realiseren dat dit achter die ziekenhuismuren dagelijkse kost is. Het is niet allemaal prima totdat in 1 x code zwart bereikt wordt, het is ook nu al slecht, en dat is al maanden zo.

Ik vind het jammer dat dit mijn eerste post in 2021 moet zijn, maar als het hiermee ook maar 1 besmetting en ziekenhuisopname voorkomt, dan heb ik daar vrede mee.

Een gelukkig en gezond nieuwjaar gewenst aan allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
IJzerlijm schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 09:28:
[...]

En die Britse problemen gaan wij ook krijgen als de nieuwe variant plus feestdagen volkomen onverwacht alle verbeteringen te niet doet, wie had dat aan kunnen zien komen ?
We hadden niet zoals de Britten als een miljoen (zelfs naar rato) vaccins kunnen prikken, dat was mijn punt. Beginnen allicht, maar dat is een andere discussie. Je kan niet prikken met wat je niet hebt. We hadden dus niet al een heel eind op weg kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Laatst online: 09:22
Misschien een stomme vraag hoor, maar hoe kan het eerste grafiekje zoveel afwijken t.o.v. de gegevens op het Dashboard Coronavirus van de rijksoverheid? Op het dashboard zie ik de afgelopen week de dagelijkse waarden rond de 10.000 liggen, maar als ik dan jouw eerste grafiekje bekijk, dan lijkt het enorm af te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

ijdod schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 09:43:
[...]

Wat hadden niet zoals de Britten als een miljoen (zelfs naar rato) vaccins kunnen prikken, dat was mijn punt. Beginnen allicht, maar dat is een andere discussie. Je kan niet prikken met wat je niet hebt. We hadden dus niet al een heel eind op weg kunnen zijn.
Ook dat is een keuze geweest om niet de Europese Unie te kijk te zetten door de mogeljkheid te gebruiken de EMA te passeren met een noodgoedkeuring. Want het leek allemaal wel goed te gaan komen toen die idiote Engelse cowboys hun eigen weg gingen.

[ Voor 4% gewijzigd door IJzerlijm op 01-01-2021 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@WhySoSerious verschrikkelijk verhaal, vooral voor je vriendin. Maar heel eerlijk; je verhaal gaat net zo goed op voor de mensen die op die afdeling terecht komen. Hoe zijn die besmet? Waar hebben zij 120 gereden waar je 100 mocht?

@IJzerlijm je zegt het goed. Leek. Inmiddels blijkt het maar zeer de vraag of de gevaccineerden ook daadwerkelijk een tweede shot krijgen.

@JeroenTheStig meldingsdatum vs besmettingsdatum.

[ Voor 29% gewijzigd door MikeyMan op 01-01-2021 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

MikeyMan schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 09:46:
@WhySoSerious verschrikkelijk verhaal, vooral voor je vriendin. Maar heel eerlijk; je verhaal gaat net zo goed op voor de mensen die op die afdeling terecht komen. Hoe zijn die besmet? Waar hebben zij 120 gereden waar je 100 mocht?
Doet er niet toe. Tijdens een bezoek aan een supermarkt, op vakantie in het buitenland, op een illegaal corona-feestje, door de nep-sint in een bejaardentehuis.

Of iemand besmet is geraakt terwijl hij/zij bewust maatregelen schond of doordat iemand dat wel/niet bewust deed maakt niet uit. Schuldvraag is hier niet van toepassing, alleen het feit dat het week een opname is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
@IJzerlijm Sure, maar dat was niet het verhaal van de poster waar ik op reageerde...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
...
De analogie lijkt me niet passen, 120rijden kan je alleen en waar dan ook, daar zou een ander vaak niet veel aan kunnen veranderen, een infectieziekte is een sociale aangelegenheid, er zijn mensen nodig die het overdragen en mensen die het krijgen. Die kans kunnen beide partijen verkleinen, door contact te beperken.

[ Voor 18% gewijzigd door begintmeta op 01-01-2021 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

WhySoSerious schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 09:49:
[...]

Doet er niet toe. Tijdens een bezoek aan een supermarkt, op vakantie in het buitenland, op een illegaal corona-feestje, door de nep-sint in een bejaardentehuis.

Of iemand besmet is geraakt terwijl hij/zij bewust maatregelen schond of doordat iemand dat wel/niet bewust deed maakt niet uit. Schuldvraag is hier niet van toepassing, alleen het feit dat het week een opname is.
Dat doet er wel degelijk toe. Je hakt iemand bij de enkels af over het overtreden van wat regels, maar alle idioten die met corona in het ziekenhuis belanden krijgen een vrijbrief?

@begintmeta het ging me om het overtreden van de regels waarbij met twee maten gemeten lijkt te worden.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 01-01-2021 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

@IJzerlijm je zegt het goed. Leek. Inmiddels blijkt het maar zeer de vraag of de gevaccineerden ook daadwerkelijk een tweede shot krijgen.

@JeroenTheStig meldingsdatum vs besmettingsdatum.
Een deel van de besmettingen zijn ongetwijfeld te voorkomen een deel zeker ook niet. Ik denk dat een groot deel van de besmette ouderen pech heeft en niet door regels te schenden.
Als je longkanker krijgt door 30 jaar te roken heb ik minder medelijden met je.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

MikeyMan schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 09:53:
[...]

Dat doet er wel degelijk toe. Je hakt iemand bij de enkels af over het overtreden van wat regels, maar alle idioten die met corona in het ziekenhuis belanden krijgen een vrijbrief?
Nee, doet er niet toe. Er is een situatie ontstaan, en die dient beter te worden. Aanwijzen wie van die patiënten schuldig zijn verhelpt dit niet. Je gaat immers mensen die de maatregelen overtreden hebben niet op straat zetten.

Daarbij kun je niet weten waar en hoe je besmet geraakt bent.

https://nos.nl/artikel/23...n-na-bezoek-hulpsint.html

[ Voor 8% gewijzigd door WhySoSerious op 01-01-2021 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
MikeyMan schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 09:53:
[...]

@begintmeta het ging me om het overtreden van de regels waarbij met twee maten gemeten lijkt te worden.
Terug naar de analogie: je kan ook prima besmet worden als je 80 rijdt, zeker als anderen 140rijden en 0 is eigenlijk voor niemand een optie.

Maar 140-rijders worden waarschijnlijker besmet.

Hoe dan ook: als iedereen zo langzaam mogelijk rijdt, zijn er zo weinig mogelijk besmettingen.

[ Voor 11% gewijzigd door begintmeta op 01-01-2021 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

TrailBlazer schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 09:54:
[...]

Een deel van de besmettingen zijn ongetwijfeld te voorkomen een deel zeker ook niet. Ik denk dat een groot deel van de besmette ouderen pech heeft en niet door regels te schenden.
Als je longkanker krijgt door 30 jaar te roken heb ik minder medelijden met je.
Het is niet dat iedereen de regels overtreedt die op de IC komt, of de meeste mensen. Een paar mensen die de regels overtreden kunnen wel veel mensen ziek maken. Bijvoorbeeld die hulpsint, het hoeft echt niet dat alle bejaarden die daar overleden zijn bij hem op schoot hebben gezeten, ze kunnen. Het kan ook hun partner zijn geweest, of de persoon die ze verzorgt, of iemand die op 1,5 meter in dezelfde ruimte zat.

Net zoiets als dat je ook longkanker kan krijgen van meeroken.

Maar ik denk dat dit allemaal wel een beetje ingecalculeerd is met de maatregelen van de overheid. Dat kunnen ze alleen niet zeggen. Als iedereen zich aan de regels zou houden zouden ze minder streng kunnen zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 01-01-2021 10:00 ]

/▌

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06:46
[...]

Ik begrijp je boosheid en de woede die ik in je post lees is terecht.

Maar je conclusie over de maatschappij die tot op het bot verrot is, sta ik niet voor in.
Om te beginnen hoef je dan ook alleen maar naar de zorgmedewerkers te kijken die zich ondanks bovenstaande terechte woede dag na dag blijven inzetten.
Maar natuurlijk is het breder dan dat, de juffen en meesters die overuren gedraaid hebben om thuisleren mogelijk te maken. De talloze werkgevers die zich direct hebben ingezet om thuis werken mogelijk te maken.
En dan de overgrote meerderheid aan burgers die zonder al teveel morren nu negen maanden na instelling eerste lockdown ook nu weer veel thuis blijven, inmiddels mondkapjes opdoen in de supermarkt en voor de rustigste jaarwisseling in tientallen jaren hebben gezorgd.

In dit topic is meerdere malen gesteld dat mensen dit geen maanden vol zullen houden en dat het rellen zal worden als de maatregelen langer dan een maand of twee zouden duren.
Nu negen maanden verder blijft het toch echt bij incidenten.

En nogmaals: de incidenten zijn er, en de woede daarover is terecht. Maar het probleem en de schuld daarvoor ligt bij het virus.

De maatschappij als schuldige aanwijzen is ten eerste niet eerlijk: het virus doet dit ons aan. Ten tweede niet helpend: we zullen het als maatschappij moeten rooien. Als we de maatschappij als failliet verklaren kunnen we er beter mee ophouden. Maar ten derde het belangrijkste: de maatschappij als gefaald verklaren doe je iedereen die zn stinkende best doet tekort (zorgmedewerkers voorop).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 22:47
Goofyduck384 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 09:36:
Ik snap de discussie en ‘boze’ meningen die hier soms gedropt worden niet zo goed eigenlijk.
Als je ziet hoeveel rustiger het was afgelopen nacht in vergelijking met voorgaande jaren, dan heeft de regering en de politie het toch goed gedaan? De bedoeling was om de zorg te ontlasten m.b.t. vuurwerkslachtoffers. Nou, als ik de berichtgeving mag geloven is het betrekkelijk rustig gebleven voor de zorg. Dat was toch de hele intentie?

Als je verwacht dat ons Nederland zich gedraagd als bijvoorbeeld Noord-Korea, dan is dat hetzelfde als je kop in het zand steken. Dat gaat natuurlijk nooit werken.

Ik denk dat de regering en de politie op een goede maatregel kunnen terugkijken. Uiteraard was het fijn geweest als alle vuurwerk weg was geweest, maar ondanks dat er verkeersregels zijn, rijden ook mensen daar te hard. Elke regel wordt altijd door de minderheid overtreden, daar kun je toch ook gewoon rekening mee houden? Ik verbaas me dus zeker niet over vannacht en stoor me er ook niet aan. Voor de grote meerderheid: GOED GEDAAN! Hopelijk volgend jaar weer lekker ouderwets feestjes vieren en vuurwerk afsteken _/-\o_
Het probleem is dat het zodanig is ingestoken dat het maar één keer werkt. Door evident geheel niet te handhaven volgt bij een volgende maatregel een nog groter deel (de opportunistische burger) niet, de keer daarop voelt ook de brave opportuniatische burger zich een sukkeltje en luistert niet, etc.

Juist bij nieuwe maatregelen is het zaak om een duidelijke grens te trekken. En dat kan ook prima door een combinatie van boetes. vrijheidsberoving en geweld (peloton ME er overheen levert veel huilverhalen op TV op). Het hoeft ook niet in de grote ghetto's van de grote steden waar het op een veldslag uitloopt maar kan tactisch gekozen worden.

Hetzelfe verhaal geldt voor vrijwel alle Corona maatregelen. Enige handhaving is een essentieel onderdeel om maatregelen op termijn effectief te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
En zelfs bij een uit BCO bekende 'bron' is dat een waarschijnlijkheid, geen zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
BarôZZa schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:50:
Er zit ook nog tijd tussen het testen, de uitslag en dat het bij het RIVM bekend is. Vraag is hoe snel dat gaat tijdens deze dagen. Overigens vraag ik me af ok kerst de grote boosdoener gaat zijn. Dat is vaak eten met de ouders. Net oud & nieuw wordt een groot zuip, omhels en kusfestijn met vrienden.

De ellende verwacht ik toch echt in januari.

De optimistische verwachtingen zijn nog nooit uitgekomen in dit topic.
Goed punt (ook @MikeyMan). Ik was wellicht iets te optimistisch over de snelheid, denkelijk doordat ik vanuit mijn werk bij het 's ochtends wakker worden met keelpijn 's middags de uitslag al heb. Ik bedoelde het overigens ook zeker niet als optimisme.

Ik denk dat vooral de combinatie ernstig gaat zijn, ook is kerst vaak meerdere dagen, ook weer met meerdere groepen per dag (ouders/schoonouders),.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
[...]

We kunnen dat nu inderdaad niet omdat de regering niet goed voorbereid was na 9 maanden Covid, als we het beter hadden georganiseerd had de spuit in de arm kunnen zitten na de levering van de vaccins.

[ Voor 5% gewijzigd door Ernemmer op 01-01-2021 10:04 ]

Pagina: 1 ... 192 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins