FRANQ schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 09:05:
[...]
Wat erg, zit je in Afghanistan?
Blijkbaar is overdrijven ook een vak.
Ben het met de rest van je bericht totaal eens.
Ik stond ook met afgrijzen te kijken naar de lange rijen en de massa's mensen in de winkels.
Maar het vuurwerk verbod is gewoon een maatregel voor de buhne. Totale onzin.
Hier in de buurt ook veel mooi vuurwerk gezien gisteren.
Had zelf wat hema troep voor de kleintjes.
Maar ik ben er van overtuigd dat de jeugd daar veel onvoorzichtiger mee is dan het normale vuurwerk.
De nitraten en ander illegaal vuurwerk zijn er de hele maand al, het illegale vuurwerk is niet gestopt want daar zijn geen legale verkooppunten van.
Wat de overheid nu wel bereikt heeft is dat ik van diverse collega's vrienden en kennissen heb gehoord dat ze van de zomer alvast vuurwerk meenemen uit het buitenland.
Stiekem hoop ik dat er dit jaar meer letsel is dan anders om het nut van een vuurwerk verbod onderuit te halen.
Ik ben niet iemand die 2 maandsalarissen de lucht in schiet.
Maar gun anderen hun plezier wel en vind het zelf ook leuk om om 0:01 even een mooie doos aan te steken.
Maar daar zit het probleem ook niet.
Het probleem is die minderheid van een paar duizend mensen die het normaal vinden vuurwerk bij hulpverleners neer te gooien. Of die complete woonwijken tot oorlogsgebied verklaren, waar de ME bij moet komen en er gewonden vallen.
Dat zijn in mijn ogen gewoon lite-terroristen en die moeten ze gewoon neerschieten.
Als je geen natuurlijk overwicht op dat tuig hebt moet je dat afdwingen.
Maar terug naar de gewone mensen die oud en nieuw vieren.
We mogen al zo weinig, gun mensen 1 dag in het jaar hun lolletje.

Dus de overheid verbiedt iets, en daarmee is het de schuld van de overheid dat mensen in de zomer iets uit het buitenland meenemen? Dát is een mooi voorbeeld van kromme redenatie in mijn ogen zeg. Dus we mogen nu nog maar 100 km/h van de overheid
(
buh buh buh, de roverheid neemt alle pleziertjes van de normale man buh buh buh), maar ik wil 120 km/h rijden, dus wanneer er om die reden een ongeluk gebeurt is het de schuld van de overheid.
Echt, wat een denkpatroon heb je dan
Blijf gewoon van dat vuurwerk af dit jaar, en wellicht ook wanneer er een algeheel vuurwerkverbod ingesteld wordt. Zoek iets anders waar je plezier uit kunt halen en je bestaan mee kunt rechtvaardigen.
En dan ook nog wensen dat er meer mensen letsel krijgen en in het ziekenhuis terecht kunt komen zodat je je punt kunt maken.
Weet je, het probleem is dat, los van de argumenten die @
psychodude hier aanhaalt is is dat de impact van het virus veel te onzichtbaar is
voor de normale man (wat een kutterm overigens). Wat men ziet is een cijfer over besmettingen, dat fluctueert met een paar-honderd per dag, en een cijfer over gestorven mensen (dat fluctueert met een paar tientallen per dag). Wat je je niet realiseert is hoe heftig het er aan te gaat.
Mijn vriendin heeft gisteravond moeten werken. Zij werkt op een cohort afdeling in het ziekenhuis. Precies ja, een opvang voor patienten die COVID-19 hebben. Twee van haar patiënten zijn een ouder echtpaar die naast elkaar, hand in hand liggen. De man is al wat verder heen en is comateus, met de verwachting dat hij op zeer korte termijn komt te overlijden. De vrouw is in een iets vroeger stadium, maar bewandelt hetzelfde pad. Ook zij zal komen te overlijden.
Vanwege een tekort aan beademingsapparatuur (de patiënten krijgen 100% zuurstof toegediend) is de keuze gemaakt om deze apparatuur weg te nemen en in te zetten bij patiënten met een hogere overlevingskans. Dit is met zulke haast gedaan dat het apparaat ondertussen niet eens schoongemaakt is, wat normaliter een uur kost. Er zijn er (maar) 4 beschikbaar.
Mijn vriendin vertelde dat een collega huilend de kamer van het echtpaar af kwam gisteren. De reden was dat de vrouw steeds tegen haar man zei: "Blijf bij me, ga niet dood". In overleg is besloten haar medicatie op te voeren om het lijden te verzachten. Gevolg daarvan is dat ook zij eerder in een comateuze toestand terecht zal komen.
Dus aan iedereen die vindt dat vuurwerk best kan, dat dat feestje best kan, die denkt dat dat bezoek best kan, ik hoop dat jullie dit lezen en jullie realiseren dat dit achter die ziekenhuismuren dagelijkse kost is. Het is niet allemaal prima totdat in 1 x code zwart bereikt wordt, het is ook nu al slecht, en dat is al maanden zo.
Ik vind het jammer dat dit mijn eerste post in 2021 moet zijn, maar als het hiermee ook maar 1 besmetting en ziekenhuisopname voorkomt, dan heb ik daar vrede mee.
Een gelukkig en gezond nieuwjaar gewenst aan allen.