Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 187 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.687 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:23
42erik schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 23:05:
3 docenten die op rij posten nu? :)

Ik persoonlijk ervaar niet per se meer werkdruk, wel heel andere. Steeds meer structuur bieden vooral omdat er niks meer voorspelbaar en logisch is
Ik ben geen docent, maar ken wel wat docenten en ken de verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

Bensimpel schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 23:08:
[...]

Ikzelf heb al Corona gehad, als ik nu nog eens besmet wordt, heb ik waarschijnlijk geen klachten meer kan kan ik wel anderen besmetten zonder dat ik dit doorheb.. Daar schuilt het gevaar dus ook.
Er is toch geen verschil tussen iemand die al corona heeft gehad en iemand die gevaccineerd is? Dan is de kans dat je het doorgeeft geloof ik wel kleiner (want geen symptomen) maar het kan nog altijd.

Als je zonder symptomen even besmettelijk bent als met symptomen, tja, vergeet die groepsimmuniteit dan maar helemaal.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Stoney3K schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 23:11:
[...]

Er is toch geen verschil tussen iemand die al corona heeft gehad en iemand die gevaccineerd is? Dan is de kans dat je het doorgeeft geloof ik wel kleiner (want geen symptomen) maar het kan nog altijd.

Als je zonder symptomen even besmettelijk bent als met symptomen, tja, vergeet die groepsimmuniteit dan maar helemaal.
Ik denk dat het doel moet zijn om een zo grote groep te vaccineren. Des te groter de groep, des te kleiner de kans is dat het virus succesvol (dus iemand ziek maken) over kan springen.

Maar voordat dat zo ver is... 2022 gok ik helaas. Ik denk dat we nog een strengere lockdown gaan krijgen als de Britse variant hier ook de overhand gaat krijgen. Denk aan een avond klok, wat nog meer?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Tot 2022 strenge lockdowns met avondklok, maak je borst dan maar nat... *knip* dit soort hyperbolen / stemmingmakerij dragen echt niet bij

[ Voor 49% gewijzigd door ZieMaar! op 30-12-2020 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Stoney3K schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 23:21:
Tot 2022 strenge lockdowns met avondklok, maak je borst dan maar nat... *knip*
Nouja ik bedoel dan niet helemaal tot 2022, zodra een X percentage van de bevolking is gevaccineerd kun je langzaam afbouwen. Maar dat zal ik niet zo snel als de vorige keer doen imho. Ik verwacht wel dat de winkels ook na 19 jan nog dicht zullen blijven. De britse variant doet een gigantische curvebal richting de maatregelen zeg.

[ Voor 12% gewijzigd door ZieMaar! op 30-12-2020 10:09 ]

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 10:40
Transportman schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 23:10:
Ik ben geen docent, maar ken wel wat docenten en ken de verhalen.
Ik ben wel docent, inmiddels al 14 jaar, maar vind voor het eerst dat we eens niet zo moeten zeuren.

Ja, natuurlijk is de werkdruk hoger. Maar er zijn bedrijven en zzp’ers die omvallen terwijl ons loon blijft binnen komen. Wij hebben geen zorgen of we de maand wel rond kunnen komen. We hoeven ons hoogstens druk te maken of we binnenkort een gehoorapparaat moeten aanschaffen (ja ik heb ook nog eens 3 jonge kinderen thuis, tussen de 3-8 jaar).
En ja, natuurlijk is fysiek onderwijs heel iets anders dan online onderwijs. Al dat gezeur op leerachterstanden omdat we uiteindelijk een maand of 2/3 online onderwijs hebben moeten geven..... die achterstand is niet eens te meten. De enige die (een beetje) mogen zeuren zijn de groep 8 docenten, eindexamendocenten, laatste jaar studenten etc. Dus degenen die iets moeten afronden dit jaar.

Ik vind dat er een hoop fout gaat in het onderwijs, het salaris voor veel ondermaats is en de werkdruk normaal gesproken veel te hoog. Maar in deze huidige ‘crisis’ mogen wij een pas op de plaats maken en mogen vooral de mensen in de zorg klagen of mensen met een eigen bedrijf die nu flink in de financiële problemen komen.

Maar ja, dat is mijn mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Vermoedelijk zal de politie tijdens oud en nieuw niet erg op de coronaregels gaan letten. Experts pleiten hiervoor omdat harde repressie ook sterke tegenreacties zal opwekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:20

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CMD-Snake schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:52:
Vermoedelijk zal de politie tijdens oud en nieuw niet erg op de coronaregels gaan letten. Experts pleiten hiervoor omdat harde repressie ook sterke tegenreacties zal opwekken.
Ik weet het zeker. Zware onderbezetting in de hele randstad. Lagere bezetting dan voorgaande jaren. Meppen en wegwezen is dit jaar het devies. Vooral voor eigen veiligheid. Zo weinig mogelijk oppakken.

Lijkt me in dat kader wel slim als er niet ook nog een niet gehandhaafde avondklok uit de gereedschapskist van ome Hugo wordt getrokken.

@redwing is het verschil ook niet een beetje:
Lockdown japan: 'ok hoe lang?'
Lockdown NL: 'fuck it de ziekenhuizen zijn leeg'

:?

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 30-12-2020 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:19

Mfpower

In dubio

Goofyduck384 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:27:
[...]

Ik ben wel docent, inmiddels al 14 jaar, maar vind voor het eerst dat we eens niet zo moeten zeuren.

Ja, natuurlijk is de werkdruk hoger. Maar er zijn bedrijven en zzp’ers die omvallen terwijl ons loon blijft binnen komen. Wij hebben geen zorgen of we de maand wel rond kunnen komen. We hoeven ons hoogstens druk te maken of we binnenkort een gehoorapparaat moeten aanschaffen (ja ik heb ook nog eens 3 jonge kinderen thuis, tussen de 3-8 jaar).
En ja, natuurlijk is fysiek onderwijs heel iets anders dan online onderwijs. Al dat gezeur op leerachterstanden omdat we uiteindelijk een maand of 2/3 online onderwijs hebben moeten geven..... die achterstand is niet eens te meten. De enige die (een beetje) mogen zeuren zijn de groep 8 docenten, eindexamendocenten, laatste jaar studenten etc. Dus degenen die iets moeten afronden dit jaar.

Ik vind dat er een hoop fout gaat in het onderwijs, het salaris voor veel ondermaats is en de werkdruk normaal gesproken veel te hoog. Maar in deze huidige ‘crisis’ mogen wij een pas op de plaats maken en mogen vooral de mensen in de zorg klagen of mensen met een eigen bedrijf die nu flink in de financiële problemen komen.

Maar ja, dat is mijn mening ;)
Prima mening maar ik zou niet zoveel generaliseren. Wat voor de een makkelijk is is voor de ander heel zwaar. Door karakter, leefomstandigheden, aard van het werk etc. Zeggen dat “we” niet zo moeten zeuren toont niet veel respect voor mensen bij wie het niet zo goed gaat. Voor iedereen kan het zwaar zijn. Een depressie is ook niet zomaar iets en dat is waar enkele collega’s o.a nu mee kampen door het vele thuiswerken. Wij zijn sinds maart niet meer op de campus geweest. En daarnaast: Dat een ander het zwaarder heeft doet daar niets aan af. Misschien moeten die ZZPers niet zo zeuren. Die wonen immers niet in Ethiopië waar hongersnood is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:03

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik heb de discussie over Japan en de naleving daar verplaatst naar: Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd

Dit topic gaat over de situatie in Nederland en België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 10:40
Mfpower schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:56:
Prima mening maar ik zou niet zoveel generaliseren. Wat voor de een makkelijk is is voor de ander heel zwaar. Door karakter, leefomstandigheden, aard van het werk etc. Zeggen dat “we” niet zo moeten zeuren toont niet veel respect voor mensen bij wie het niet zo goed gaat. Voor iedereen kan het zwaar zijn. Een depressie is ook niet zomaar iets en dat is waar enkele collega’s o.a nu mee kampen door het vele thuiswerken. Wij zijn sinds maart niet meer op de campus geweest. En daarnaast: Dat een ander het zwaarder heeft doet daar niets aan af. Misschien moeten die ZZPers niet zo zeuren. Die wonen immers niet in Ethiopië waar hongersnood is.
Daarom zeg ik ook: “dat is mijn mening ;) “. Til er niet te zwaar aan, iedereen vindt deze situatie lastig, voor niemand is dit fijn. Hoogstens voor de beleggers in aandelen in de medicijnen en vaccins ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 22:30

Spotmatic

Ken sent me

Ik ben wel benieuwd of Corona inderdaad voor verschuivingen gaat zorgen in de samenleving, of dat later alles weer gewoon bij het oude is. Wat wel duidelijk is, is dat dat thuiswerken eigenlijk niks is voor mij. In eerste instantie vond ik het nog wel leuk, maar ik merk dat ik sinds kort voor niemand meer te genieten ben. Al het werk is ineens geen uitdaging meer maar een vervelende last. De constante stroom van digitale aandacht in de vorm van mailtjes en appjes ben ik helemaal zat. Ik ben hierdoor zelfs schijtziek geworden van mijn baan (waar ik echt al vele, vele jaren werk). Het woon-werkverkeer was op de een of andere manier voor mij altijd de "psychologische" afstand tussen privé en werk, maar nu loopt het allemaal in elkaar over en dat zie ik voor in de toekomst helemaal niet zitten.

Dit, samen met thuiszittende tieners en een partner die in de zorg werkt op een afdeling waar keiharde klappen vallen in de vorm van vele corona-doden en zieke collega's, maakt dat er elke dag in dit huis heel wat spanningen zijn. Ik heb mijn moeder al een half jaar niet persoonlijk gezien omdat ik het niet meer aandurf gezien het werk van mijn vrouw. Het is een uitdaging daar goed mee om te (blijven) gaan! De telefoon blijft steeds vaker liggen, de laptop steeds vaker dichtgeklapt. Met de kerst deden we ouderwetse bordspelletjes en dat was een verademing :)

Het is dat we nog buiten kunnen sporten (mountainbiken en intensief wandelen, we zijn geen thuiszitters) en daardoor ook fysiek gezond zijn (gebleven), anders waren we er allang aan onderdoor gegaan.

N=1 natuurlijk, maar ik kan me goed voorstellen dat het bij velen van jullie ook speelt of kan spelen. Ik ben een nuchtere Hollander die ook altijd riep van niet zeiken maar aanpakken en doorgaan, maar de hele situatie heeft echt een impact op mij als persoon (en op de andere personen in het gezin).

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:31
CMD-Snake schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:52:
Moet wel zeggen dat ik keer op keer flink geïrriteerd raak als ik dat soort berichten lees.Of het nu komt van BOA's, politie of weet ik veel wie waarom houden ze niet gewoon hun klep in de media?
Van mij mogen ze een ieder die dit soort uitingen doet op de een of andere manier een flinke reprimande geven.
Dat je niet/minder gaat handhaven om allerlei redenen valt op zich (tot op zekere hoogte) te begrijpen maar waarom moet je er mee te koop lopen? Hou die informatie gewoon onder de pet in plaats van er een soort self-fulfilling prophecy van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ninjazx9r98 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:45:
[...]

Moet wel zeggen dat ik keer op keer flink geïrriteerd raak als ik dat soort berichten lees.Of het nu komt van BOA's, politie of weet ik veel wie waarom houden ze niet gewoon hun klep in de media?
Van mij mogen ze een ieder die dit soort uitingen doet op de een of andere manier een flinke reprimande geven.
Dat je niet/minder gaat handhaven om allerlei redenen valt op zich (tot op zekere hoogte) te begrijpen maar waarom moet je er mee te koop lopen? Hou die informatie gewoon onder de pet in plaats van er een soort self-fulfilling prophecy van te maken.
Ja wat denk je... Stukje PR/politiek, hoe je het wilt noemen. Op voorhand straatje schoonvegen. Als ze niks zeggen en het wordt een bende is het hun schuld. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 07:21
Spotmatic schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:43:
Ik ben wel benieuwd of Corona inderdaad voor verschuivingen gaat zorgen in de samenleving, of dat later alles weer gewoon bij het oude is.
Hangt er vanaf waar je op doelt. Op zaken die 'vroeger' ook al konden zoals thuiswerken zie ik wel een verandering. Veel bedrijven hebben nu geforceerd die stap gemaakt, en dus gezien wat wel en niet werkt.

Breder maatschappelijk... ik zag die discussies wel aan het begin van de crisis, maar tegenwoordig nauwelijks meer. Zo snel mogelijk terug naar de oude normaal en dan weer volgas naar de volgende crisis, zeg maar...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
N=1 natuurlijk, maar ik kan me goed voorstellen dat het bij velen van jullie ook speelt of kan spelen. Ik ben een nuchtere Hollander die ook altijd riep van niet zeiken maar aanpakken en doorgaan, maar de hele situatie heeft echt een impact op mij als persoon (en op de andere personen in het gezin).
Ik herken bepaalde zaken wel die je zegt. Zelf ben ik ook niet echt onverdeeld fan van het thuiswerken. Het gebrek aan reistijd is wel prettig, maar zeker in het begin was het zoeken naar een nieuwe manier van werken. Je collega's zijn ineens weg en tussen werk en privé zit weinig verschil meer. Alhoewel ik het laatste heb opgelost door een rondje te lopen na werktijd. Even een uurtje uitwaaien buiten en daarna tijd voor het avondeten, op die manier kan je toch een soort onderscheid tekenen. De techniek is geen probleem, het zit meer op psychologisch vlak.

Hoeveel er gaat veranderen durf ik niet te zeggen. Mijn werkgever is wel fan geworden van het thuiswerken en gaat nu ook volgens eigen zeggen kantoorruimte afstoten. An sich zou een mix nog wel kunnen werken voor mij als ik een paar dagen op kantoor kom.
ninjazx9r98 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:45:
Het kan ook een drukmiddel zijn. Den Haag geeft de politie en boa's bergen aan taken erbij, maar ze hebben geen capaciteit om die taken erbij te krijgen. Op deze manier kunnen ze dat heel duidelijk maken, mede door mensen te inspireren om regels te overtreden.

Dit gebeurt overigens al sinds dag 1 zo'n beetje van de coronamaatregelen. De politie zegt publiekelijk dat ze het handhaven niet hun taak vinden, maar eentje van de boa's. De boa's weigeren omdat er genoeg voorvallen zijn geweest waardoor ze of in hun hemd staan bij het aanspreken of dat ze bang zijn voor agressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Bensimpel schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 23:30:
[...]

Nouja ik bedoel dan niet helemaal tot 2022, zodra een X percentage van de bevolking is gevaccineerd kun je langzaam afbouwen. Maar dat zal ik niet zo snel als de vorige keer doen imho. Ik verwacht wel dat de winkels ook na 19 jan nog dicht zullen blijven. De britse variant doet een gigantische curvebal richting de maatregelen zeg.
Winkels na 19 januari dicht gaat nog best wel een ding worden, want dan kun je op de steun van de winkeliers ook niet meer rekenen. Dat kun je misschien nog één of twee weken rekken als het echt nodig is, maar veel winkels willen echt geen hele maand aan omzet verliezen.

De horeca heeft het al moeilijk, als je nu ook nog eens aan de stoelpoten van de retail gaat zagen, dan gaat het in 2021/2022 nog een heel moeilijk jaar worden als het om economie gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-09 21:21
Ik ben wel benieuwd of Corona inderdaad voor verschuivingen gaat zorgen in de samenleving, of dat later alles weer gewoon bij het oude is. Wat wel duidelijk is, is dat dat thuiswerken eigenlijk niks is voor mij. In eerste instantie vond ik het nog wel leuk, maar ik merk dat ik sinds kort voor niemand meer te genieten ben. Al het werk is ineens geen uitdaging meer maar een vervelende last. De constante stroom van digitale aandacht in de vorm van mailtjes en appjes ben ik helemaal zat. Ik ben hierdoor zelfs schijtziek geworden van mijn baan (waar ik echt al vele, vele jaren werk). Het woon-werkverkeer was op de een of andere manier voor mij altijd de "psychologische" afstand tussen privé en werk, maar nu loopt het allemaal in elkaar over en dat zie ik voor in de toekomst helemaal niet zitten.

Dit, samen met thuiszittende tieners en een partner die in de zorg werkt op een afdeling waar keiharde klappen vallen in de vorm van vele corona-doden en zieke collega's, maakt dat er elke dag in dit huis heel wat spanningen zijn. Ik heb mijn moeder al een half jaar niet persoonlijk gezien omdat ik het niet meer aandurf gezien het werk van mijn vrouw. Het is een uitdaging daar goed mee om te (blijven) gaan! De telefoon blijft steeds vaker liggen, de laptop steeds vaker dichtgeklapt. Met de kerst deden we ouderwetse bordspelletjes en dat was een verademing :)

Het is dat we nog buiten kunnen sporten (mountainbiken en intensief wandelen, we zijn geen thuiszitters) en daardoor ook fysiek gezond zijn (gebleven), anders waren we er allang aan onderdoor gegaan.

Veel herkenningspunten. Zit zelf ook al sinds maart thuis te werken, dat gaat opzich prima als IT Support medewerker omdat je met Teamviewer en Teams veel kunt. Het sociale aspect met collega's is wel erg belangrijk voor mij. Net als mijn woon-werkrit op een highspeed e-bike, heerlijk is dat om je kop leeg te maken.

Hier 3 kinderen van 3,6 en 11. De oudste zit in groep 8 en we maken ons enigszins zorgen over hoe het verder moet met haar advies voor de middelbare school. Ze zou ook nog naar een open dag kunnen voordat de lockdown werd afgekondigd. Dat gaat nu waarschijnlijk virtueel worden. Cito is ook nog veel onduidelijkheid over.

Thuisonderwijs komt er ook weer aan, school heeft wel alles beter voorbereid en ze hebben van school hun Chromebook en tablet op mogen halen dus dan weet je dat het beter gaat werken maar het blijft zeer uitdagend.

Die nieuwe variant baart me best wel zorgen, in eerste instantie leken basisscholen geen echte besmettingshaarden te zijn maar als je nu kijkt in Bergschenhoek dan ben ik heel benieuwd naar de conclusies. Als dan blijkt dat kinderen met deze variant alsnog besmettelijker zijn dan gaan die scholen echt niet op 19 januari weer open. Voor opa en oma is dat ook vervelend want dan moeten ze weer beter oppassen met de kleinkinderen.

Begin deze maand was ik best wel positief, vaccins werden goedgekeurd en vaccinaties beginnen. Maar tegelijkertijd zie je die variant oprukken en is het te hopen dat de vaccins daar ook op werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Stoney3K schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:34:
Winkels na 19 januari dicht gaat nog best wel een ding worden, want dan kun je op de steun van de winkeliers ook niet meer rekenen. Dat kun je misschien nog één of twee weken rekken als het echt nodig is, maar veel winkels willen echt geen hele maand aan omzet verliezen.

De horeca heeft het al moeilijk, als je nu ook nog eens aan de stoelpoten van de retail gaat zagen, dan gaat het in 2021/2022 nog een heel moeilijk jaar worden als het om economie gaat.
Om nog maar te zwijgen wat het kan doen met de verkiezingen. Boze mensen kunnen ook ineens heel anders besluiten te stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

CMD-Snake schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:42:
[...]

Om nog maar te zwijgen wat het kan doen met de verkiezingen. Boze mensen kunnen ook ineens heel anders besluiten te stemmen.
Dat dus, vooral als je bekijkt dat een groot deel van de achterban van de VVD uit ondernemers en winkeliers bestaat. Die worden nu in verhouding het hardste genaaid, dat zou nog best wel eens voor een verschuiving naar links kunnen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Stoney3K schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:44:
Dat dus, vooral als je bekijkt dat een groot deel van de achterban van de VVD uit ondernemers en winkeliers bestaat. Die worden nu in verhouding het hardste genaaid, dat zou nog best wel eens voor een verschuiving naar links kunnen zorgen.
De VVD is nog relatief veilig denk ik, ze liggen nu met een straatlengte voor op de andere partijen. Iemand als Baudet kan nog wat zieltjes winnen met zijn antimaatregelen standpunten. Een grote FVD zorgt ook voor meer verdeeldheid in de kamer. Proteststemmen kunnen de formatie van een nieuw kabinet moeilijk maken gezien dat FVD en PVV standaard al uitgesloten worden. PVV is lastig, want die is al best groot namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:01

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Lukt het dan gewoon veel minder om je aandacht te verleggen (dus dat je in je hoofd bezig blijft met je werk, ook als dat niet meer hoeft) of is het meer een technische kwestie (door de manier waarop het nu is ingericht wordt je door bijv. je telefoon of PC herinnert aan je werk buiten werktijden)?

Ik heb er zelf bijvoorbeeld helemaal geen last van, maar bij mij is het in ieder geval technisch heel erg makkelijk om me af te sluiten (ik sluit een handjevol programma's en een browsertab en ik zie niks meer wat met mijn werk te maken heeft). Op psychisch vlak sluit ik mezelf wel altijd al heel erg makkelijk af van mijn werk, dat heb ik echt nog nooit meegenomen naar huis, dus dat scheelt misschien ook wel.

Ik hoop dat we uiteindelijk eindigen met een hybride oplossing. Bij ons zijn er ook twee collega's die erg veel moeite hebben met aanpassen aan de thuiswerksituatie, dat merk je bijvoorbeeld ook sterk in hun productiviteit. Het is handiger om die mensen goed in te kunnen zetten dan dat je ze moet laten gaan omdat ze niet meer kunnen presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 22:30

Spotmatic

Ken sent me

Patriot schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:53:
[...]
Lukt het dan gewoon veel minder om je aandacht te verleggen (dus dat je in je hoofd bezig blijft met je werk, ook als dat niet meer hoeft) of is het meer een technische kwestie (door de manier waarop het nu is ingericht wordt je door bijv. je telefoon of PC herinnert aan je werk buiten werktijden)?
Het is minder een technische kwestie; ik blijf in mijn hoofd bezig met het werk. Je stapt eigenlijk zo van het werk over naar je thuissituatie en omgekeerd. Dat snelle schakelen was mij vreemd.
Overigens is het werk sinds corona ook extreem druk en moet ik ook veel schakelen tussen diverse onderwerpen die inhoudelijk vaak helemaal niks met elkaar te maken hebben. Dat trekt ook een (zware) wissel.
Ik heb er zelf bijvoorbeeld helemaal geen last van, maar bij mij is het in ieder geval technisch heel erg makkelijk om me af te sluiten (ik sluit een handjevol programma's en een browsertab en ik zie niks meer wat met mijn werk te maken heeft). Op psychisch vlak sluit ik mezelf wel altijd al heel erg makkelijk af van mijn werk, dat heb ik echt nog nooit meegenomen naar huis, dus dat scheelt misschien ook wel.
Mij mij is het technisch ook wel zo ingericht: ik word ook niet gestoord als ik alle apps afsluit. Ik mis dus gewoon een stukje "zachte afsluiting" vlak voor en vlak na de werkdag.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Spotmatic schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:08:
[...]

Het is minder een technische kwestie; ik blijf in mijn hoofd bezig met het werk. Je stapt eigenlijk zo van het werk over naar je thuissituatie en omgekeerd. Dat snelle schakelen was mij vreemd.
Overigens is het werk sinds corona ook extreem druk en moet ik ook veel schakelen tussen diverse onderwerpen die inhoudelijk vaak helemaal niks met elkaar te maken hebben. Dat trekt ook een (zware) wissel.
Is de sterk verhoogde werkdruk dan niet een belangrijkere factor in dit verhaal? Niet om de verandering van de gang van zaken als triviaal weg te zetten, maar wat je vertelt (werk niet los kunnen laten, slecht humeur) klinkt als de situatie die zorgt dat mensen in een burn-out terechtkomen. Dat is wel iets om in de gaten te houden (los van of je nou thuis werkt of op kantoor).
[...]

Mij mij is het technisch ook wel zo ingericht: ik word ook niet gestoord als ik alle apps afsluit. Ik mis dus gewoon een stukje "zachte afsluiting" vlak voor en vlak na de werkdag.
Misschien is het een idee om een "ritueel" te maken van het einde van de werkdag. Eén van mijn collega's die hier wat meer moeite mee had (werkte te snel nog even door, waardoor hij teveel uren maakte) vond zelfs iets simpels als een rondje lopen daarin al helpen. Die collega had overigens geen last van te hoge werkdruk, dus dat is misschien lastiger in jouw situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 10:44

FunkyTrip

Funky vidi vici!

CMD-Snake schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:47:
[...]

De VVD is nog relatief veilig denk ik, ze liggen nu met een straatlengte voor op de andere partijen. Iemand als Baudet kan nog wat zieltjes winnen met zijn antimaatregelen standpunten. Een grote FVD zorgt ook voor meer verdeeldheid in de kamer. Proteststemmen kunnen de formatie van een nieuw kabinet moeilijk maken gezien dat FVD en PVV standaard al uitgesloten worden. PVV is lastig, want die is al best groot namelijk.
Ja, ben wel bang dat bij verder gezwalk een hoop mensen boos op de PVV stemmen 'om een proteststem te geven'. Ipv op SP, PvdD of GL stemmen, want ook daar kun je prima een proteststem kwijt :{

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 21:17
Ik hoop zelf dat meer thuiswerken wel de norm wordt. Bij ons (mbo Rotterdam) hebben ze heel snel alles in het werk gesteld en dat is goed gegaan.
Zit zelf sinds maart thuis.

Enige wat er in hakt is dat mijn ouders normaal 2 dagen in de week onze dochter hadden. Doe zijn in een gat gevallen.
Heeft ook met regelmaat onenigheid opgeleverd. Het irriteert wel van beide kanten.
We snappen het absoluut, maar moeten wij dan maar onze manier omgooien?

Natuurlijk krijg je dan nog dat zij wel de vaccinatie krijgen en wij pas veel later. Dus wat voor hen snel zal zijn, resulteert alsnog in een langere periode wachten voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-09 15:58
Opvallend advies van het Redteam om de verspreiding via scholen tegen te gaan:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Stoney3K schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:44:
[...]

Eerder naar populistisch rechts, al gooien die hun eigen ruiten de laatste tijd in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Dat is toch wel een beetje een briefje van 'stichting open deur' zo. Laat zich volgens mij samenvatten als:
1. Hoe hoger het aantal besmettingen en de besmettelijkheid, hoe harder het virus rondgaat
2. De nieuwe variant kan mogelijk via kinderen verspreid worden, dus doe meer onderzoek daarna en neem dat mee in de besluitvorming
3. Zorg voor goede TTI
4. Vergeet niet dat oude en jonge generaties uiteindelijk mengen

Ik had eigenlijk meer verwacht van een club die zichzelf ziet als een groep relevante experts die het kabinet van tegengeluid voorziet. Dit is geen tegengeluid, maar gewoon een brief die eigenlijk alles zegt wat Marion Koopmans al eerder zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Nah ja, misschien snap de regering dan wel dat er echt wat aan de hand is.
Kan geen kwaad om dat geluid van meerdere kanten te laten horen.
Mevr. Koopmans blijft trouwens een beetje steken in opmerkingen zoals 'we moeten het onderzoeken' en 'we weten het nog niet precies'. Terecht voor een wetenschapper natuurlijk, maar niet handig voor beleidsmakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:22
ZieMaar! schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:58:
Dat is toch wel een beetje een briefje van 'stichting open deur' zo. Laat zich volgens mij samenvatten als:
1. Hoe hoger het aantal besmettingen en de besmettelijkheid, hoe harder het virus rondgaat
2. De nieuwe variant kan mogelijk via kinderen verspreid worden, dus doe meer onderzoek daarna en neem dat mee in de besluitvorming
3. Zorg voor goede TTI
4. Vergeet niet dat oude en jonge generaties uiteindelijk mengen

Ik had eigenlijk meer verwacht van een club die zichzelf ziet als een groep relevante experts die het kabinet van tegengeluid voorziet. Dit is geen tegengeluid, maar gewoon een brief die eigenlijk alles zegt wat Marion Koopmans al eerder zei.
Ik ben er juist blij om. Eindelijk eens geen tegenstrijdige meningen/adviezen. De neuzen dezelfde kant op en gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:00
MikeyMan schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:56:
[...]
@redwing is het verschil ook niet een beetje:
Lockdown japan: 'ok hoe lang?'
Lockdown NL: 'fuck it de ziekenhuizen zijn leeg'

:?
Klopt, zeker doordat gezichtsverlies nog heel erg is in Japan. Hier wordt er geklaagd omdat de horeca dicht moet. Daar wordt de horeca afgeraden om open te gaan met als consequentie dat ze anders openbaar worden gezet. In de praktijk wordt dat precies andersom gebruikt door te laten zien dat ze juist wel dichtgaan. De gedacht erachter is voor deze situatie simpelweg beter.
Aan de andere kant is het in andere situaties juist vaak goed om dingen wel ter discussie te stellen. Vandaar ook dat ik het altijd fijn vind om met een groep uit verschillende landen te werken :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Arunia schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:38:
Ik hoop zelf dat meer thuiswerken wel de norm wordt. Bij ons (mbo Rotterdam) hebben ze heel snel alles in het werk gesteld en dat is goed gegaan.
Ik om heel eerlijk te zijn niet. Juist op kantoor werken vind ik prettig omdat je dan duidelijk een grens trekt tussen werk-tijd en privé-tijd, namelijk de deur van het kantoor.

Wat ik wel hoop dat de norm wordt is minder werken, want de 40-urige werkweek is gewoon een norm uit de jaren 50 waar je één kostwinner had en iemand anders die voor het huishouden en de kinderen zorgde.

Maar dat zou ook betekenen dat de gemiddelde uursalarissen omhoog zouden moeten omdat je hetzelfde bruto maandsalaris in minder uren moet verdienen, en dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren. Zelfs niet als je bedenkt dat je van die 40 uur in een week werken, echt geen 40 uur ook volledig productief bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Arunia schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:38:
in het onderwijs en thuis werken fijn vinden? Welke afdeling zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Minister de Jonge vraagt advies aan de gezondheidsraad voor een "digitaal" corona paspoort (op basis van test uitslag)

https://www.gezondheidsra...id-testprogramma-covid-19

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7mpSPkaKc6ECK36s6idArO_7C0I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4fmrWQKMbRQRwIWyKlXdmD6j.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
*knip* het is hier geen HK/slowchat, maar gewoon een serieus topic

[ Voor 77% gewijzigd door ZieMaar! op 30-12-2020 14:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
Turdie schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:54:
Minister de Jonge vraagt advies aan de gezondheidsraad voor een "digitaal" corona paspoort (op basis van test uitslag)
Ik heb het al eerder gezegd, maar ik loop niet warm voor dit soort ideeën. Telkens wordt erop gehamerd dat we geen groepen mogen uitsluiten vanwege corona, bijvoorbeeld als er weer geopperd wordt om risicogroepen op te hokken en de rest mag wel alles doen. Nu doen ze dat ook in feite.

Het valt ook maar te bezien hoe haalbaar zoiets is gezien de kritiek op bijvoorbeeld de Abbot sneltest die mogelijk niet deugd. Indien sneltesten niet betrouwbaar genoeg zijn ondermijnd dat vanzelf zo'n systeem. Ik zie ook vrijwillige participatie genoemd worden, dan kan het net zoals de coronamelder een flop worden. Te weinig mensen die er vrijwillig instappen. Aan de andere kant kan het ook misbruikt worden, bijvoorbeeld bazen die personeel onder druk zetten en uitsluiting van openbare voorzieningen. Om dit te voorkomen met de coronamelder app was hiervoor een speciale wet nodig. Dit soort dingen zijn een doos van Pandora.

Ik las dat Hongarije zelfs gaat inzetten volgend jaar op een soort sociale segregatie, mensen die het vaccin hebben genomen mogen alles en zij die niet het vaccin hebben genomen krijgen speciale regels en worden uitgesloten van een hoop zaken, dit alles natuurlijk met een digitaal paspoort welke verplicht wordt. Incidenteel is dit ook geweldig voor Orban om zijn criticasters aan te pakken, maar dat terzijde. Iets als dit is toch een nachtmerrie scenario, het lijkt op een soort Apartheid met een dergelijk beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-09 20:20
Spotmatic schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:08:
[...]

Dat herken ik wel. Ik heb daarom een vast ritueel na een werkdag. Zeker als de druk op loopt, omdat ik niets wil vergeten even 30 minuten voor einde werkdag bezinning, iets vergeten? Kan ik het nog parkeren? Dan halfuur later telefoon uit en opgeruimd in een laatje uit het zicht , laptop/computer uit. Alles uit het zicht .
Daarna een wandelingetje of fiets tochtje van 15 of 30 minuten.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

CMD-Snake schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:11:
[...]

Ik heb het al eerder gezegd, maar ik loop niet warm voor dit soort ideeën. Telkens wordt erop gehamerd dat we geen groepen mogen uitsluiten vanwege corona, bijvoorbeeld als er weer geopperd wordt om risicogroepen op te hokken en de rest mag wel alles doen. Nu doen ze dat ook in feite.

Het valt ook maar te bezien hoe haalbaar zoiets is gezien de kritiek op bijvoorbeeld de Abbot sneltest die mogelijk niet deugd. Indien sneltesten niet betrouwbaar genoeg zijn ondermijnd dat vanzelf zo'n systeem. Ik zie ook vrijwillige participatie genoemd worden, dan kan het net zoals de coronamelder een flop worden. Te weinig mensen die er vrijwillig instappen. Aan de andere kant kan het ook misbruikt worden, bijvoorbeeld bazen die personeel onder druk zetten en uitsluiting van openbare voorzieningen. Om dit te voorkomen met de coronamelder app was hiervoor een speciale wet nodig. Dit soort dingen zijn een doos van Pandora.

Ik las dat Hongarije zelfs gaat inzetten volgend jaar op een soort sociale segregatie, mensen die het vaccin hebben genomen mogen alles en zij die niet het vaccin hebben genomen krijgen speciale regels en worden uitgesloten van een hoop zaken, dit alles natuurlijk met een digitaal paspoort welke verplicht wordt. Incidenteel is dit ook geweldig voor Orban om zijn criticasters aan te pakken, maar dat terzijde. Iets als dit is toch een nachtmerrie scenario, het lijkt op een soort Apartheid met een dergelijk beleid.
*knip* Hou nou eens op met die WOII vergelijkingen...

[ Voor 7% gewijzigd door ZieMaar! op 30-12-2020 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:40

Laguna

Connaisseur

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:23
[...]

Ik loop er ook niet warm voor, maar het is ten minste iets waar wel nu al over nagedacht moet worden. Wat als in Q3-Q4 blijkt dat niet genoeg mensen zich willen laten vaccineren? Moeten we dan de samenleving op slot houden met alle gevolgen van dien? Of juist compleet weer open gooien met alle gevolgen van dien? Of kan een vaccinatiepaspoort dan het zetje zijn waarmee we dingen weer mogelijk kunnen maken tot de vaccinatiegraad echt hoog genoeg is?

Let wel, dit zou pas het geval mogen zijn als iedereen de kans heeft gehad zich te laten vaccineren, niet als de helft nog opgeroepen moet worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Transportman schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:29:
[...]

Ik loop er ook niet warm voor, maar het is ten minste iets waar wel nu al over nagedacht moet worden. Wat als in Q3-Q4 blijkt dat niet genoeg mensen zich willen laten vaccineren? Moeten we dan de samenleving op slot houden met alle gevolgen van dien?
Ik ben zelf van mening dat we dan op het punt gekomen zijn dat we alles gedaan hebben wat we konden, en we geen keus hebben behalve 'terug naar normaal'. Dan betekent het dus: Alle schade, hoe groot ook, zullen we moeten accepteren.

Alle andere opties, zoals een permanente samenleving op slot, of groepen afzonderen op basis van hun medische toestand, betekent dat we stukken van onze moderne samenleving inleveren*knip* overbodige hyperbool. Ik vind dat die ethische principes nergens voor moeten wijken, ook niet voor een virus wat levens kost. Want anders krijg je een 'doel heiligt de middelen' situatie.

[ Voor 6% gewijzigd door ZieMaar! op 30-12-2020 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:33
[...]

Nee het lijkt niet op apartheid (of jodensterren), want donkere mensen/hadden hadden geen hoger risico om een potentieel dodelijke ziekte te verspreiden. Dat is het grote verschil dat de vergelijkingen onzinnig maakt.

Het punt is dat je tijdens een pandemie niet zoveel keuze hebt. Als je samenkomsten weer wil toestaan, dan moet je de bezoekers zien te beschermen en dus controleren. Dan kom je al snel uit bij zo'n paspoort.

Zelfde met reizen straks. Ik zie bijna geen andere mogelijkheid.

Anders moet je alles voor iedereen dichthouden en dan is nog maar de vraag hoe snel hoeveel mensen gevaccineerd worden en wat je gaat doen met weigeraars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

BarôZZa schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:34:
[...]
Het punt is dat je tijdens een pandemie niet zoveel keuze hebt. Als je samenkomsten weer wil toestaan, dan moet je de bezoekers zien te beschermen en dus controleren. Dan kom je al snel uit bij zo'n paspoort.
Zaken als samenkomsten en horeca vind ik dan ook een heel andere situatie dan openbare gebouwen en diensten die voor iedereen beschikbaar horen te zijn, corona of niet. Denk bijvoorbeeld aan het stembureau wat in een 'openbaar gebouw' is gevestigd: Je kan niet iemand het stemrecht weigeren op basis van zijn vaccinatie-status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Stoney3K schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:36:
[...]

Zaken als samenkomsten en horeca vind ik dan ook een heel andere situatie dan openbare gebouwen en diensten die voor iedereen beschikbaar horen te zijn, corona of niet. Denk bijvoorbeeld aan het stembureau wat in een 'openbaar gebouw' is gevestigd: Je kan niet iemand het stemrecht weigeren op basis van zijn vaccinatie-status.
Die horen beschikbaar te zijn, maar logischerwijs wel in het scenario dat het veilig is voor iedereen.

Ik heb overigens niemand horen opperen om stemrecht te weigeren. Hoe diegene gebruik moet maken van z'n stemrecht is een ander verhaal.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:32
LCPS update 2020-30-12

Laten we hopen dat de piek in kliniek-bedbezetting nu is gehaald. IC zal nog wel (een week?) even stijgen ben ik bang. Beetje afhankelijk van de ligtijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ltbBuLskR6WaBtUbnWbNCusqODQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tOlMU2Ct2TABt93dU5cix1Q3.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RBhTUgAVvwREjehIYjIOob4br2I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iW4N8vze8GKVVGgS2neBKC6n.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DxExLom4i2XeRMFzgABhCAAXkjE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/54ub4Hy8gIwR4RKksXOnRELE.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Het gaat helemaal niet over vaccins in die brief. Het gaat over laagdrempelig testen. De minister vraagt advies of het ok is om daar verder dingen voor uit te werken, zowel ethisch als juridisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ZieMaar! schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:41:
Het gaat helemaal niet over vaccins in die brief. Het gaat over laagdrempelig testen. De minister vraagt advies of het ok is om daar verder dingen voor uit te werken, zowel ethisch als juridisch.
Dat maakt in weze geen verschil: Hij zoekt nog altijd een manier om indirect een medische ingreep voor bepaalde situaties te verplichten.

Zowel vaccineren als testen zijn invasieve ingrepen die inbreuk maken op de onschendbaarheid van iemands lichaam. Daarom kunnen ze bij wet niet verplicht worden gesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 21:17
42erik schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:35:
[...]
in het onderwijs en thuis werken fijn vinden? Welke afdeling zit je?
Niet voor de klas.
Functioneel beheer, servicedesk etc. Telefoontjes e.d. Kan prima vanuit thuis gedaan worden. Heb gemerkt dat ik niet perse op een locatie hoef te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:59
[...]

Kan al straks in de VS, LA county:

https://www.macrumors.com...covid-vaccination-record/

Niet in de Health app, maar via Apple Wallet.

In other news.... GGDs zoeken nog 300-400 man/vrouw om die prikken te zetten. Kan ff geen link vinden.

Ik woon in Nijmegen, gaan we nog straks krijgen dat ik naar Duitsland moet rijden voor een vaccinatie ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Arunia schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:54:
[...]

Niet voor de klas.
Functioneel beheer, servicedesk etc. Telefoontjes e.d. Kan prima vanuit thuis gedaan worden. Heb gemerkt dat ik niet perse op een locatie hoef te zijn.
Ah, op die manier, dank voor de toelichting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Arunia schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:54:
[...]

Niet voor de klas.
*knip*offtopic

[ Voor 14% gewijzigd door ZieMaar! op 30-12-2020 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Stoney3K schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:31:
[...]

Ik ben zelf van mening dat we dan op het punt gekomen zijn dat we alles gedaan hebben wat we konden, en we geen keus hebben behalve 'terug naar normaal'. Dan betekent het dus: Alle schade, hoe groot ook, zullen we moeten accepteren.
Met deze heb ik wat moeite.. Er zijn vast mensen die geen vaccin kunnen nemen ivm medisch gedoe. Die gooi je dan zomaar voor de leeuwen. En die hebben geen keuze.

Dan denk ik dat ik het passender/eerlijker zou vinden om toch met een vaccinatiepaspoort te gaan werken die toegang tot events en gebouwen geeft, zodat degene met medisch gedoe daar ook gewoon veilig heen kan. En als je dan weigert... Dan zijn de gevolgen ook voor jou, dus kun je niet naar dat event of gebouw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
BarôZZa schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:39:
[...]

Die horen beschikbaar te zijn, maar logischerwijs wel in het scenario dat het veilig is voor iedereen.

Ik heb overigens niemand horen opperen om stemrecht te weigeren. Hoe diegene gebruik moet maken van z'n stemrecht is een ander verhaal.
Ja, je mag best stemmen, maar het stemlokaal niet in. Daar zijn machtigingen voor.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gelukkig wat uitstroom in het ziekenhuis. Nog te vroeg voor een kerstpiek uiteraard.

Nu ff snel testen voor O&N nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01:03

NMH

Moderator General Chat
Ik loop er ook niet warm voor, maar het is ten minste iets waar wel nu al over nagedacht moet worden. Wat als in Q3-Q4 blijkt dat niet genoeg mensen zich willen laten vaccineren? Moeten we dan de samenleving op slot houden met alle gevolgen van dien? Of juist compleet weer open gooien met alle gevolgen van dien? Of kan een vaccinatiepaspoort dan het zetje zijn waarmee we dingen weer mogelijk kunnen maken tot de vaccinatiegraad echt hoog genoeg is?

Let wel, dit zou pas het geval mogen zijn als iedereen de kans heeft gehad zich te laten vaccineren, niet als de helft nog opgeroepen moet worden.
Ik vind het ook een hele lastige overweging. In beginsel vind ik dat iedere volwassene in Nederland het recht heeft om een medische ingreep zoals een vaccinatie wel of niet te laten doen. (Voor kinderen ligt dat wat anders; daar zou ik een vaccinatieplicht eerder te billijken vinden omdat je als ouder wat mij betreft niet het recht hebt om je kind bescherming te onthouden.) Maar in dit geval is het een individuele keuze met grote maatschappelijke ramificaties. Ten eerste is er het punt dat een vaccin geen honderd procent bescherming biedt, wat betekent dat ook mensen die wel een vaccin gehad hebben nog ziek kunnen worden als de rondgang van het virus niet gestopt wordt. Datzelfde geldt voor mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden. En daarnaast: wat doe je inderdaad met de coronaregels in de situatie dat onvoldoende mensen een vaccin willen? Hou je de boel op slot met grote maatschappelijke en economische schade tot gevolg? Dan maar geen colleges voor studenten en festivals? Of laat je het los met het risico dat je weer overbelaste zorg krijgt? Sorry, we kunnen u niet behandelen omdat we vol zitten met vaccinweigeraars? Of laat je niet gevaccineerden in zo'n geval letterlijk stikken op de stoep om ruimte te houden voor mensen die wel het vaccin genomen hebben? Dat is eigenlijk ook ethisch niet te verantwoorden.

Laten we hopen dat we genoeg mensen bereid vinden om hun deel te doen "for king and country", desnoods met nudges. Een harde plicht zou een laatste redmiddel moeten zijn, maar onder de omstandigheden kun je het niet op voorhand uitsluiten denk ik. Ik ga in in ieder geval een prik halen zodra ik aan de beurt ben. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:43

boesOne

meuh

Maak voor offtopic reacties liever een TR aan dan er op te reageren

[ Voor 58% gewijzigd door ZieMaar! op 30-12-2020 15:28 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Ik loop er ook niet warm voor, maar het is ten minste iets waar wel nu al over nagedacht moet worden. Wat als in Q3-Q4 blijkt dat niet genoeg mensen zich willen laten vaccineren?
Als iedereen in principe het vaccin heeft kunnen halen (of kan halen) en je doet het niet, dan is dat een eigen keuze waarmee je ook een zeker risico accepteert. We gaan niet de maatschappij op slot houden voor die mensen en we gaan ze ook niet dwingen. We weten ook allemaal dat roken en alcohol slecht voor je is, maar toch verbieden we beiden niet.
BarôZZa schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:34:
Duitsland is bezig met een wetsvoorstel wat vaccinatiepaspoorten verbied, ook door derde partijen. Een plannetje als wat de IATA had valt daarmee in Duitsland in duigen. Wat mij betreft mogen we dit idee wel overnemen van onze oosterburen.
ZieMaar! schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:41:
Er kleven nog steeds nadelen aan. Je ziet ook dat toegang tot de werkplaats genoemd wordt. Hoe zou jij het vinden als je baas je op non-actief kan stellen omdat je geen coronatest laat doen?
42erik schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:16:
Ja, je mag best stemmen, maar het stemlokaal niet in. Daar zijn machtigingen voor.
Ollongren had al een flirt met een verplichte gezondheidscheck voor je mocht stemmen in maart. De Tweede Kamer heeft haar unaniem terecht gewezen voor de suggestie. Niet slagen of niet meedoen aan de gezondheidscheck zou in haar voorstel betekent hebben dat je geen stem mocht uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

42erik schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:13:
[...]
Dan denk ik dat ik het passender/eerlijker zou vinden om toch met een vaccinatiepaspoort te gaan werken die toegang tot events en gebouwen geeft, zodat degene met medisch gedoe daar ook gewoon veilig heen kan. En als je dan weigert... Dan zijn de gevolgen ook voor jou, dus kun je niet naar dat event of gebouw.
Het probleem is dat je de weigeraars en de mensen die een medische indicatie hebben, niet altijd direct kan onderscheiden. Want dan laat je de beoordeling of iemand wel of geen vaccin mag weigeren, over aan een arts.

Bovendien, als je aan de ene kant de vrijheid van godsdienstbelijding zo absoluut beschouwt dat je geen maatregelen neemt in kerkgebouwen, betekent dat ook dat mensen vanwege religieuze overtuigingen hun vaccinatie kunnen weigeren, op dezelfde gronden als kerken gevrijwaard zijn van corona-regels. Die medaille heeft nu eenmaal twee kanten.

De enige groep die je daarmee effectief kan uitsluiten is de "Jamaar ik wil niet, want redenen", en ik weet niet of die groep nu zo bijzonder groot is. En dat is ook juist de groep die omwegen gaat verzinnnen zoals valse testcertificaten om onder die verplichting uit te komen.

De enige manier waarop je dat zou kunnen veranderen, is wanneer er een betrouwbare, niet-invasieve coronatest zou zijn die je overal aan de deur kan afnemen. Want dan vervalt het argument van 'lichamelijke integriteit' en wordt het vergelijkbaar met een alcoholslot.

[ Voor 9% gewijzigd door Stoney3K op 30-12-2020 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:43

Wokschotel

Op 6 wielen

Mijn vriendin heeft zich vandaag laten testen in een GGD test straat en kreeg ook een thuistest kit mee, die binnen 15 minuten uitslag geeft (in haar geval negatief). Ze hangt nu aan de lijn met de GGD om die thuistest te evalueren. Heeft iemand al eerder zoiets aan de hand gehad? Ik ben benieuwd hoe betrouwbaar die thuistest nu eigenlijk is.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Stoney3K schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:29:
Bovendien, als je aan de ene kant de vrijheid van godsdienstbelijding zo absoluut beschouwt dat je geen maatregelen neemt in kerkgebouwen, betekent dat ook dat mensen vanwege religieuze overtuigingen hun vaccinatie kunnen weigeren, op dezelfde gronden als kerken gevrijwaard zijn van corona-regels. Die medaille heeft nu eenmaal twee kanten.
Dat wordt nog een leuke in theorie. De Jonge en Grapperhaus hebben als leeuwen gevochten om kerken vrij te houden van wettelijke coronamaatregelen. Wellicht dat ze dan net zo reageren bij die stelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

[...]

Het probleem is dat je de weigeraars en de mensen die een medische indicatie hebben, niet altijd direct kan onderscheiden. Want dan laat je de beoordeling of iemand wel of geen vaccin mag weigeren, over aan een arts.

De enige groep die je daarmee effectief kan uitsluiten is de "Jamaar ik wil niet, want redenen", en ik weet niet of die groep nu zo bijzonder groot is. En dat is ook juist de groep die omwegen gaat verzinnnen zoals valse testcertificaten om onder die verplichting uit te komen.
En dan nog, what about de jongeren ? Onder de 18 gaan ze niet vaccineren. Dat is 1,5 tot 2 miljoen personen...
Dan krijg je nog 30 percent of meer die zich niet laat enten van degenen boven de 18. Stel de rest laat zich wel vaccineren, dan kom je nog lang niet bij de 70% vd bevolking...

Sorry, ik geloof er geen hol van dat 2021 beter wordt, dat is een zoethoudertje...
De Jonge is alleen maar aan het falen en falen, hie heeft geen drol te vertellen en zelfs als hem gezegd wordt: "daar gaat het straks mis, dan gaat het daar mis (GGD).

[ Voor 9% gewijzigd door KillerAce_NL op 30-12-2020 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
CMD-Snake schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:29:
[...]

Als iedereen in principe het vaccin heeft kunnen halen (of kan halen) en je doet het niet, dan is dat een eigen keuze waarmee je ook een zeker risico accepteert. We gaan niet de maatschappij op slot houden voor die mensen en we gaan ze ook niet dwingen. We weten ook allemaal dat roken en alcohol slecht voor je is, maar toch verbieden we beiden niet.
Maar alcohol en roken zijn slecht voor jou, niet voor diegene die geen vaccin kan krijgen. Dat is een verschil.

Dus misschien niet dwingen dwingen, maar de keuze toch wel erg nadelig maken, ja, niet fijn maar misschien wel nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
[...]

Er kleven nog steeds nadelen aan. Je ziet ook dat toegang tot de werkplaats genoemd wordt. Hoe zou jij het vinden als je baas je op non-actief kan stellen omdat je geen coronatest laat doen?
[..]
Ik zie ook mogelijke nadelen, hoor. Het ging mij er vooral even om dat die hele brief niets met vaccins van doen heeft, maar dat het een toetsvraag was om onderzoek te kunnen starten om laagdrempelig testen in te kunnen zetten, om misschien eerder weer dingen mogelijk te maken.

Ik denk dat het inzetten van veel en laagdrempelig testen om op een veilige manier wat eerder dingen mogelijk te maken, best interessant kan zijn. Als een bedrijf waar je goed thuis kan werken van je verlangt dat je getest bent voor je op kantoor komt, dan lijkt me dat niet zo'n probleem. Jouw voorbeeld uiteraard wel. Dat maakt het wel complex (in werksituaties).

Voor concerten, stadionbezoek, evenementen etcetera weet ik niet of ik het zo raar zou vinden. Ik zou onderzoek in ieder geval niet op voorhand willen afschrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

42erik schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:36:
[...]

Maar alcohol en roken zijn slecht voor jou, niet voor diegene die geen vaccin kan krijgen.
Leg dat even uit aan de meerokers, aan de kinderen van rokende moeders, aan de slachtoffers van dronken bestuurders, en aan de slachtoffers van huiselijk geweld als gevolg van alcoholmisbruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Radio 2 met de Top 2000 staat hier sinds Kerst aan, ik heb vandaag al twee keer een reclame voorbij horen komen van Corona teststraten. Dat is het nieuwe nu denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

De enige manier waarop je dat zou kunnen veranderen, is wanneer er een betrouwbare, niet-invasieve coronatest zou zijn die je overal aan de deur kan afnemen. Want dan vervalt het argument van 'lichamelijke integriteit' en wordt het vergelijkbaar met een alcoholslot.
Volgens mij wordt het moeilijker gemaakt dan het is.

Er zijn 3 groepen:
1 heeft vaccin
2 mag vaccin niet, op grond van medisch, dus door uitspraak van een arts ja
3 wil niet, en of dat nu eigenwijs, religie of wat dan ook is, je maakt zelf die keuze.

1 en 2 mogen naar event/gebouw. 3 niet.

Maar ja, de test aan de deur zou prettiger zijn ja, maar mag je wel dwingen tot een staafje een neus in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
42erik schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:36:
Maar alcohol en roken zijn slecht voor jou, niet voor diegene die geen vaccin kan krijgen. Dat is een verschil.
Ze zijn ook schadelijk voor de omgeving. Als ik lekker naast jou sta te roken, dan rook jij met mij mee. Kinderen van rokers hebben ook een veel grotere kans om zelf te gaan roken. Alcohol veroorzaakt ook maatschappelijk schade, denk aan mensen die met drank op deelnemen aan het verkeer en wat alcoholisme met zich meebrengt. Dat beperkt zich niet tot de alcoholist, maar ook zijn/haar directe omgeving.

Alcohol en roken is ook duidelijk van dat ze de oorzaak zijn van diverse vormen van kanker en bijvoorbeeld hart- en vaatziekten. Dit heeft ook invloed op de maatschappij, want de zorg moet ook deze mensen oplappen terwijl ze rustig doorgaan met hun destructieve gewoonte.
ZieMaar! schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:36:
Ik denk dat het inzetten van veel en laagdrempelig testen om op een veilige manier wat eerder dingen mogelijk te maken, best interessant kan zijn. Als een bedrijf waar je goed thuis kan werken van je verlangt dat je getest bent voor je op kantoor komt, dan lijkt me dat niet zo'n probleem. Jouw voorbeeld uiteraard wel. Dat maakt het wel complex (in werksituaties).
Het is in deze situatie makkelijk om als hypochonder te eindigen. Als ik geen symptomen heb dan heb ik mijn inziens ook geen test nodig. Om nu elke dag, week of maand vrijwillig mijn hersenstam te laten kietelen gaat wel erg ver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:31
Leuk dat er landen zijn die gelijk vol gas gaan prikken, krijg je dit soort berichten:
De oude man woonde volgens plaatselijke media in een verzorgingstehuis in de agglomeratie van de stad Luzern en was over het algemeen fysiek gezond. Hij was dement en kon niet tegen griepprikken. Hij werd kerstavond ingeënt zonder raadpleging van zijn huisarts die wist dat de man geen griepprikken verdroeg.

De man overleed vijf dagen later, nadat hij vanaf 26 december over pijnen had geklaagd en zijn bloeddruk was afgenomen.
https://www.telegraaf.nl/...-vaccinatie-pfizer-vaccin

Mag toch hopen dat wij een stuk voorzichtiger zijn.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:22
Drardollan schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:57:
Leuk dat er landen zijn die gelijk vol gas gaan prikken, krijg je dit soort berichten:

[...]

Nou ja, ben ik het niet helemaal mee eens. Je moet dit niet op individueel niveau kijken. Als al die vaccinaties meer levens redden (van die nu gedaan zijn) dan ze kosten aan bijwerkingen. Dan is het al succesvol :)

Het is en blijft een numbers game. Ik vermoed dat die Duitsers dat wel zo berekenen :)

Neemt niet weg dat je dit eigenlijk wilt voorkomen hoor.

[ Voor 8% gewijzigd door Adlermann op 30-12-2020 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Adlermann schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:59:
[...]

Nou ja, ben ik het niet helemaal mee eens. Je moet dit niet op individueel niveau kijken. Als al die vaccinaties meer levens redden (van die nu gedaan zijn) dan ze kosten aan bijwerkingen. Dan is het al succesvol :)

Het is en blijft een numbers game. Ik vermoed dat die Duitsers dat wel zo berekenen :)

Levens red je niet door als een blind paard maar wat te doen. Duidelijk geval van onder druk van de opinie maar wat beginnen te prikken. Dit was eenvoudig te voorkomen geweest, maar er moest zo snel mogelijk een spuit in.

Hopelijk wordt er hier, ondanks alle druk, wel nagedacht.

[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 30-12-2020 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 15:23
Adlermann schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:59:
[...]

Echt waar.... ik ben weg hier ;w

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:55

Nox

Noxiuz

Stoney3K schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:38:
[...]

Leg dat even uit aan de meerokers, aan de kinderen van rokende moeders, aan de slachtoffers van dronken bestuurders, en aan de slachtoffers van huiselijk geweld als gevolg van alcoholmisbruik?
Dit is een beetje kort door de bocht, ongevaccineerden doen ook geen 'schade' aan de samenleving als ze binnen blijven en nergens komen. Zo geldt dat ook voor rokers en alcoholgebruikers mits ze alleen binnen blijven uiteraard.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Drardollan schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:57:

[...]

Grove misser.
Vooral als iemand al geen griepprik kan verdragen, moeten mensen daar echt goed op letten.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
CMD-Snake schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:43:
[...]

Ze zijn ook schadelijk voor de omgeving. Als ik lekker naast jou sta te roken, dan rook jij met mij mee. Kinderen van rokers hebben ook een veel grotere kans om zelf te gaan roken. Alcohol veroorzaakt ook maatschappelijk schade, denk aan mensen die met drank op deelnemen aan het verkeer en wat alcoholisme met zich meebrengt. Dat beperkt zich niet tot de alcoholist, maar ook zijn/haar directe omgeving.

Alcohol en roken is ook duidelijk van dat ze de oorzaak zijn van diverse vormen van kanker en bijvoorbeeld hart- en vaatziekten. Dit heeft ook invloed op de maatschappij, want de zorg moet ook deze mensen oplappen terwijl ze rustig doorgaan met hun destructieve gewoonte.
Ok, wat groter dan de persoon zelf. Daar hebben jij en stoney een punt. Bij roken wordt dat ook al via regels en wetten ook al flink aangepakt. Alcohol nog niet veel nee, maar alcoholisme en verkeer zijn daar ook wel de excessen, ik weet niet of je dat aan alcohol zelf moet weiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa

[...]

Duitsland is bezig met een wetsvoorstel wat vaccinatiepaspoorten verbied, ook door derde partijen. Een plannetje als wat de IATA had valt daarmee in Duitsland in duigen. Wat mij betreft mogen we dit idee wel overnemen van onze oosterburen.
Leuk wat Duitsland doet, maar wat is het alternatief?

Ergens op tegen zijn is makkelijk, maar draag dan een betere oplossing aan.
Drardollan schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:03:
[...]

Levens red je niet door als een blind paard maar wat te doen. Duidelijk geval van onder druk van de opinie maar wat beginnen te prikken. Dit was eenvoudig te voorkomen geweest, maar er moest zo snel mogelijk een spuit in.

Hopelijk wordt er hier, ondanks alle druk, wel nagedacht.
Hier zal in het begin ook van alles misgaan, dat is waarom ze elders zo vroeg mogelijk beginnen.

Zo haal je de kinderziektes eruit voordat de grootschalige vaccinaties beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
YakuzA schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:05:
[...]

Grove misser.
Vooral als iemand al geen griepprik kan verdragen, moeten mensen daar echt goed op letten.
Ik ben natuurlijk niet blij met de lichte vertraging die wij in Nederland oplopen, maar het onder druk van de opinie maar gewoon wat gaan doen zoals in dit geval is wel het andere uiterste. Er sterft onnodig iemand omdat er alles op alles gezet wordt om maar te beginnen met vaccineren waardoor er niet eens meer gekeken wordt naar de veiligheid. Zonder controle een spuit erin, onbegrijpelijk.

Op die 10 maanden die we nu onderweg zijn maakt een paar dagen echt geen fluit meer uit. Ik hoop echt met alles dat hier in Nederland de druk van het volk het niet wint van gezond verstand en voorzichtigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
BarôZZa schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:10:
[...]

Hier zal in het begin ook van alles misgaan, dat is waarom ze elders zo vroeg mogelijk beginnen.

Zo haal je de kinderziektes eruit voordat de grootschalige vaccinaties beginnen.
Je hebt wel een groot verschil tussen misgaan en misgaan. Iemand maar vaccineren omdat de publieke opinie dat wil die het met de dood moet bekopen is wel even iets anders dan een GGD medewerker zijn naambordje is vergeten.

Dit is geen kinderziekte, dit is moedwillig iemand vermoorden omdat je te beroerd bent om de huisarts te raadplegen, als er een dag gewacht was dan deze man het hoogstwaarschijnlijk overleeft.

Ik mag toch hopen dat wij in Nederland zorgvuldiger omgaan met onze mensen. Haastige spoed....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mesa57
Ik vind dit artikel toch weer een beetje telegraaf 'clickbait'.
Het causaal verband tussen het indienen van het vaccin en het overlijden is niet aangetoond.
Maar wel lekkere sensatie toch ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
Stoney3K schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:38:
[...]

En laat ook op die vlakken er steeds meer indirecte dwang zijn. Niet meer roken in cafe's, enzovoorts.

Dus stop eens met spijkers op laag water te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ijdod schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:16:
[...]

En laat ook op die vlakken er steeds meer indirecte dwang zijn. Niet meer roken in cafe's, enzovoorts.
Het is nog altijd niet zo dat je ergens de toegang geweigerd wordt als je een roker of een drinker bent.

Alleen de handeling van het roken of drinken zelf wordt beperkt, niet jou als persoon. Als je op dat moment niet rookt of drinkt, staat niemand je wat in de weg.

Zo'n paspoort is in principe een verplichting die zegt "Pas als je permanent wat aan je lichaam wijzigt, mag je bij ons naar binnen".

[ Voor 12% gewijzigd door Stoney3K op 30-12-2020 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
mesa57 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:16:
Het causaal verband tussen het indienen van het vaccin en het overlijden is niet aangetoond.
Feit blijft dat er iemand zonder raadpleging van zijn arts maar gewoon gevaccineerd is. Ik vind dat onzorgvuldig en zorgwekkend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:19:
[Embed]

Nog te vroeg voor een kerstpiek uiteraard.
De incubatietijd is tussen de 2 en 10 dagen, met de beginnende klachten meestal op 5 á 6 dagen. Gisteren was plus 4 (plus 5 als je ook naar kerstavond kijkt), dus dit lijkt me juist het begin van de kerstpiek?

Dat is ook het gevaar met kerst plus oud & nieuw. Mensen lopen het op met kerst en zijn dan met oud & nieuw besmettelijk. Het is net het perfecte tijdsvenster.

[ Voor 33% gewijzigd door anandus op 30-12-2020 16:38 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
BarôZZa schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:10:
Leuk wat Duitsland doet, maar wat is het alternatief?
Dat is precies wat we moeten doen, het verbieden en geen alternatieven mogelijk maken ervoor. Als overheden hier niet mee aan de haal gaan, dan doen bedrijven dit wel en goede kans dat ze nog verder durven te gaan daar als overheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
CMD-Snake schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:25:
[...]

Dat is precies wat we moeten doen, het verbieden en geen alternatieven mogelijk maken ervoor. Als overheden hier niet mee aan de haal gaan, dan doen bedrijven dit wel en goede kans dat ze nog verder durven te gaan daar als overheden.
Dat was de vraag niet. Die was wat je dan met weigeraars wil doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
@CMD-Snake En dan met zijn allen lekker in de maatregelen blijven hangen wegens de regilieuzen, wappies en principiëlen? Waarom mogen die wel de lusten ervaren zonder de lasten (want kennelijk zien ze dat zo) te dragen? (ja maar de jongenen bla bla). Die solidariteit werkt inderdaad twee kanten op, dus ook met het je laten vaccineren.

Ik denk niet dat we het eens gaan worden. Ik snap het punt wat je maakt wel degelijk, maar ik zie dat niet reeel ten opzichte van het terug willen naar de oude normaal.

[ Voor 39% gewijzigd door ijdod op 30-12-2020 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Stoney3K schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:17:
[...]

Het is nog altijd niet zo dat je ergens de toegang geweigerd wordt als je een roker of een drinker bent.

Alleen de handeling van het roken of drinken zelf wordt beperkt, niet jou als persoon. Als je op dat moment niet rookt of drinkt, staat niemand je wat in de weg.

Zo'n paspoort is in principe een verplichting die zegt "Pas als je permanent wat aan je lichaam wijzigt, mag je bij ons naar binnen".
Dat is een verschil ja. Maar wat wil je dan met die weigeraars doen? In de rij bij het stemlokaal naast die on gevaccineerde want medisch laten staan? Dat kan ook niet. Dan mag die een machtiging uitbrengen van mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

42erik schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:30:
[...]

Niets.

Want de korte-termijn impact van de toename in besmettingen weegt niet op tegen het hellende vlak en de precedenten die je ermee creëert door weigeraars anders te behandelen, want dat is iets wat permanent gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
@Stoney3K Leuk betoog, hellende vlakken en precedenten. Maar die zijn er al, dus gepasseerd station.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ijdod schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:35:
@Stoney3K Leuk betoog, hellende vlakken en precedenten. Maar die zijn er al, dus gepasseerd station.
Ah, dus omdat er al precedenten zijn, is het genoeg reden om van dat hellende vlak gelijk maar een afgrond te maken.

Op het moment dat gevaccineerden gelijker zijn dan niet-gevaccineerden, dan ben je als land moreel failliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:43

Wokschotel

Op 6 wielen

Stoney3K schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:36:
[...]

Ah, dus omdat er al precedenten zijn, is het genoeg reden om van dat hellende vlak gelijk maar een afgrond te maken.

Op het moment dat gevaccineerden gelijker zijn dan niet-gevaccineerden, dan ben je als land moreel failliet.
Dat is een mening :)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Je kwam zelf met precentschepping. En nu weer met een beroep op emotie. Moreel failliet nog wel. Grote woorden,...

[ Voor 27% gewijzigd door ijdod op 30-12-2020 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:33

franssie

Save the albatross

Stoney3K schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:33:
[...]

Niets.

Want de korte-termijn impact van de toename in besmettingen weegt niet op tegen het hellende vlak en de precedenten die je ermee creëert door weigeraars anders te behandelen, want dat is iets wat permanent gaat zijn.
Toch gaat het gebeuren. Landen zijn soeverein en mogen om zo'n vaccinatie vragen (net zoals gele koorts bijvoorbeeld, of hondsdolheid). https://www.ggdreisvaccin...-en-aanbevolen-vaccinatie
Nederland vraagt nu ook al om een negatieve test, de stap is klein om naar vaccinatie te vragen.

Ik heb er ook problemen mee vanwege de integriteit van je eigen lichaam maar ik zie geen beter alternatief (voor reizen van land naar land). Binnen een land zou een verplichting wel erg zwaar zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 30-12-2020 16:43 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Stoney3K schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:36:
[...]

Het blijft toch gewoon een slecht argument? Je argument is dat het in lijn ligt die uitkomt bij erge dingen die we niet moeten willen. Dan is "Voor je het weet staan ze 's nachts in je slaapkamer te schreeuwen" een soort argument tegen vrijheid van meningsuiting?
Je kunt het wel stelliger zeggen, maar dat doet niets af aan je gebrek aan onderbouwing. Wat is er dan immoreel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
42erik schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:30:
Niets. Die moeten alleen hun eigen keuze accepteren dat ze potentieel ziek kunnen worden.
ijdod schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:31:
@CMD-Snake En dan met zijn allen lekker in de maatregelen blijven hangen wegens de regilieuzen, wappies en principiëlen? Waarom mogen die wel de lusten ervaren zonder de lasten (want kennelijk zien ze dat zo) te dragen? (ja maar de jongenen bla bla). Die solidariteit werkt inderdaad twee kanten op, dus ook met het je laten vaccineren.

Ik denk niet dat we het eens gaan worden. Ik snap het punt wat je maakt wel degelijk, maar ik zie dat niet reeel ten opzichte van het terug willen naar de oude normaal.
Eigen beschikking komt ook met het accepteren dat je een zeker risico loopt. Dat gaat ook op voor de weigeraars, anders laten we ons eeuwig gijzelen door die lui. Als het vaccin ruim beschikbaar is dan heb je alle kans om het te halen en anders moet je met het risico leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Patriot schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:44:
[...]

Je kunt het wel stelliger zeggen, maar dat doet niets af aan je gebrek aan onderbouwing. Wat is er dan immoreel aan?
Het feit dat je iemand (direct of indirect) verplicht tot het ondergaan van een medische ingreep.

Iemands lichaam is onschendbaar en een ander (laat staan een overheid) hoort zich niet te bemoeien daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

CMD-Snake schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:47:
[...]

Niets. Die moeten alleen hun eigen keuze accepteren dat ze potentieel ziek kunnen worden.
Precies dat dus, mits de rest (door vaccins) voldoende is beschermd dan hebben de weigeraars alleen zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

mesa57 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:16:
Ik neem de telegraaf altijd met een korrel zout, snap niet waarom dit ook zo in dit topic wordt gepost, anyway.

Ik woon in een centrum en hier was het vandaag (Nijmegen) toch wel erg druk. Blijkbaar zijn er veel kroegen die opeens maar oliebollen gaan verkopen. Snap ik ook wel, maar niet erg slim zo. Zo trekken mensen alsnog naar binnensteden.. |:(

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Stoney3K schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:47:
[...]

Het feit dat je iemand (direct of indirect) verplicht tot het ondergaan van een medische ingreep.

Iemands lichaam is onschendbaar en een ander (laat staan een overheid) hoort zich niet te bemoeien daarmee.
Dus dat principe schenden is per definitie immoreel? Dat vind je ook van de reeds geldende uitzonderingen?
Stoney3K schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:48:
[...]

Precies dat dus, mits de rest (door vaccins) voldoende is beschermd dan hebben de weigeraars alleen zichzelf.
Ik denk dat er letterlijk 0 mensen in dit topic zijn die voor zo'n coronapaspoort zijn als de mensen die een vaccin weigeren echt alleen zichzelf ermee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
@CMD-Snake Dan ga je nog steeds er aan voorbij dat het vaccin naar waarschijnlijkheid (niet formeel bekend, wel verwacht op basis vaccins in het algemeen) de kans op besmettelijkheid reduceert.

Als het echt alleen eigen rekening en risico was (ook incl zorgkosten, btw?), had ik er meer vrede mee kunnen hebben, los van de enorme middelvinger naar de groepen die zich vanuit het werk laten vaccineren (bv zorg). Nee, dat is niet 'verplicht', maar indirect zeer gewenst, en weigeren heeft praktische consequenties voor je werk. Dat geldt ook voor de tests: bij een cluster in binnen een ziekenhuis is het weigeren van de tests ook not done...

[ Voor 10% gewijzigd door ijdod op 30-12-2020 17:13 ]

Pagina: 1 ... 187 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins