Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 171 ... 224 Laatste
Acties:
  • 697.195 views

Onderwerpen

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:37
De grap is dat je nu pas leest dat je met corona niet naar buiten mag. We zijn hier al bijna een jaar mee bezig :Y)

Roomba E5 te koop

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Basekid schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:00:
Winkels in Nederland dicht? Dan gaan we toch shoppen in Antwerpen
https://www.volkskrant.nl/a-b2873c5e

Dat je zelfs na bijna een jaar van "doe het aub niet" nog steeds denkt dat dit een goed idee is. Wat een narcisten.
Ik vind het een Belgen actie :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
GekkePrutser schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:30:
Als we nou eens vaart maken met die vaccinatie dan dooft het eindelijk uit en is er ook niet meer zoveel kans op mutaties omdat het niet meer zo aanwezig is.
Een van de knelpunten van de vaccins zou productiecapaciteit zijn. Als we nu eens in EU verband afspraken om Europese farmaceutische bedrijven (tijdelijk) te laten contracteren om ook de vaccins te produceren. We hebben al honderden miljoenen dosissen gekocht, dat we die dan zelf mogen produceren. Lost mogelijk ook een deel logistiek op en we kunnen sneller gaan prikken.

Ik denk dat versnellen van de vaccinatieprogramma's nog de meest zinvolle manier is om hieruit te komen in plaats van lockdowns en reisbeperkingen.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:29:
[...]

Waar ga je met de auto heen dan?
Ik dacht (voordat ik dus de rivm site erop na ploos) dat je best naar je huisje op de hei mocht om daar in quarantaine te zitten mits je met niemand contact zou hebben. Dit gedachtenspinsel strandde op het feit dat ik las dat je niet naar buiten mag en daar moest @BarôZZa erg om lachen maar ik vraag mij af wat het reële gevaar is van die 10 meter die je loopt naar je auto.

Maar goed, er zal wel weer een antwoord komen dat je altijd een ongeluk kunt krijgen en dan moet uitstappen en dichtbij anderen kan komen.

• Wolly
  • Niet online
sig69 schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:33:
De grap is dat je nu pas leest dat je met corona niet naar buiten mag. We zijn hier al bijna een jaar mee bezig :Y)
Ja het is mij wat, in je prive vervoermiddel stappen en verder met niemand contact hebben.

Je mag trouwens wel in mijn voortuin zitten als je positief getest bent, me dunkt dat je daar meer contact met mensen zult hebben.

[ Voor 86% gewijzigd door Wolly op 20-12-2020 21:45 ]

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
CMD-Snake schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:33:
[...]

Een van de knelpunten van de vaccins zou productiecapaciteit zijn. Als we nu eens in EU verband afspraken om Europese farmaceutische bedrijven (tijdelijk) te laten contracteren om ook de vaccins te produceren. We hebben al honderden miljoenen dosissen gekocht, dat we die dan zelf mogen produceren. Lost mogelijk ook een deel logistiek op en we kunnen sneller gaan prikken.

Ik denk dat versnellen van de vaccinatieprogramma's nog de meest zinvolle manier is om hieruit te komen in plaats van lockdowns en reisbeperkingen.
Precies!! Gewoon in licentie laten produceren. Genoeg capaciteit binnen de EU. Dan is ook dat vervoer minder een probleem.

Er zijn ongetwijfeld bezwaren hiertegen, zo zal de VVD er nooit voor zijn om een privaat bedrijf te dwingen zoiets toe te laten. En de farmaceuten zullen het proces graag geheim houden (de kans dat het naar Rusland of China zal lekken bij verspreide productie zal groot zijn, die zijn beiden nu al heel druk met hacken). Maar heel europa ligt nu stil. Er mogen ook best wel eens wat heilige huisjes sneuvelen aan overheids / groot zakelijke kant.

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 20-12-2020 21:41 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolly schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:34:
[...]

Ik dacht (voordat ik dus de rivm site erop na ploos) dat je best naar je huisje op de hei mocht om daar in quarantaine te zitten mits je met niemand contact zou hebben. Dit gedachtenspinsel strandde op het feit dat ik las dat je niet naar buiten mag en daar moest @BarôZZa erg om lachen maar ik vraag mij af wat het reële gevaar is van die 10 meter die je loopt naar je auto.

Maar goed, er zal wel weer een antwoord komen dat je altijd een ongeluk kunt krijgen en dan moet uitstappen en dichtbij anderen kan komen.
'Blijft huis' is niet 'rij even het hele land door' of wel?

• sig69
Wolly schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:35:
[...]

Ja het is mij wat, in je prive vervoermiddel stappen en verder met niemand contact hebben.

Je mag trouwens wel in mijn voortuin zitten als je positief getest bent, me dunkt dat je daar meer contact met mensen zult hebben.
Ik vind het prima als jij lekker in je huisje gaat zitten hoor. Ik probeerde alleen de reactie van @BarôZZa uit te leggen.

Roomba E5 te koop

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
MikeyMan schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:40:
[...]

Al rijd je het hele land door, zo lang je niet in contact komt met anderen is dat prima lijkt me toch?

• Wolly
  • Niet online
[...]

Nergens heb ik gezegd 'rij even het hele land door' of wel?

De Gemeente Utrecht wil zelfs studenten opvangen in aparte hotels, denk jij dat ze die studenten stuk voor stuk met een ambulance gaan vervoeren?

Of toch maar gewoon met een lesbus zoals ze bij het COA Assen doen?

• sig69
[...]

Tuurlijk. Maar je kan ook zelf nadenken. Als je van deur tot deur rijdt (dus niet tanken, geen boodschappen doen), is er niets aan de hand toch?

Roomba E5 te koop

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

wildhagen schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:25:

En dan laten ze de Eurostar-treinen gewoon rijden, en ook de ferries tussen NL en UK varen ook gewoon nog.
Die treinen houdt Belgie wel tegen, daar hoeft Nederland niks voor te doen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

sig69 schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:47:
[...]

Tuurlijk. Maar je kan ook zelf nadenken. Als je van deur tot deur rijdt (dus niet tanken, geen boodschappen doen), is er niets aan de hand toch?
Ja dat hele 'zelf nadenken' blijkt nou juist een beetje te moeilijk voor de meesten. Iedereen vindt dat ie meer vrijheid nodig heeft. Maar de buurman moet binnen zitten. Dit is weer een prima voorbeeld van 'zoek niet de randjes op'. :O

Maar prima joh, iedereen lekker z'n gang laten gaan. Blijft alles nog een paar maanden extra dicht.

[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 20-12-2020 21:52 ]

• sig69
Ik vind dit niet de randjes opzoeken. Ik ben het overigens met je eens dat zelf nadenken niet voor iedereen werkt.

Roomba E5 te koop

• CMD-Snake
GekkePrutser schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:38:
Er zijn ongetwijfeld bezwaren hiertegen, zo zal de VVD er nooit voor zijn om een privaat bedrijf te dwingen zoiets toe te laten. En de farmaceuten zullen het proces graag geheim houden (de kans dat het naar Rusland of China zal lekken bij verspreide productie zal groot zijn, die zijn beiden nu al heel druk met hacken). Maar heel europa ligt nu stil. Er mogen ook best wel eens wat heilige huisjes sneuvelen aan overheids / groot zakelijke kant.
Dwingen is niet nodig lijkt mij. Iets in licentie maken gebeurt vaker, enige wat nodig is dat is wat geld. Tegen betaling komt er vast wel een aantal licenties. NDA erbij om de geheimen verder te waarborgen en we zijn klaar om de productie flink op te schalen. Zo'n oplossing kan iedereen mee leven denk ik, we strooien overal al met geld vanwege corona, dit beetje kan dan ook nog wel.

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aCD4cWsRcCGJIiFRmPtC0vgfiKY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l4CniqoP6fQWqQa96F89aTqv.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag mijn tweede inwerkdienst op het testen van covid en het inplannen van afspraken. (08.00-15.00) Je merkt echt dat het druk is, op de zondag werd de hele dag door getest, terwijl dat normaliter er maar twee/drie zijn. Het stijgen doet echt niet veel goeds, we zijn er nog verre van doorheen. Laat je testen bij de meest geringe klachten die aanduiden op covid! Wees eerlijk tegenover de rest om je heen maar wees vooral eerlijk tegenover jezelf!

Ik had trouwens vernomen dat het virus is gemuteerd in Engeland, heeft dat gevolgen voor de vaccins die nu zijn ontwikkeld en worden voorbereid?

Ik vind het soms best wel grappig om na te denken over het lot, 100 jaar geleden woonde mijn voorouders nog in Tamassint, een afgelegen plattelandsdorpje, Marokko. Nu staat hun nageslacht mensen te testen in Nederland. Ik sta er niet altijd bij stil maar ik verbaas me echt hoe het balletje is gaan rollen terwijl er zo en zoveel factoren meespelen. Er had maar 1 ding moeten veranderen en alles had er totaal anders uit kunnen zien. Desondanks ben ik blij dat ik dit pad mag bewandelen. Heb ik over 40-50 jaar(ben nu 18) ook wat te vertellen aan mijn kleinkinderen. :P

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

• CMD-Snake
RazorMaron schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:55:
Ik had trouwens vernomen dat het virus is gemuteerd in Engeland, heeft dat gevolgen voor de vaccins die nu zijn ontwikkeld en worden voorbereid?
Nee, het virus is voor 98,8% nog hetzelfde. Of het ook echt een nieuwe variant betreft is nog discussie over bij de virologen, maar de nieuwsberichten zijn er stelliger over dan de experts. De werking van de vaccins is in elk geval niet in het gedrang.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02:29
Wolly schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:34:
[...]

Niet als je in quarantaine moet. Nondeju.

_/-\o_

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:20
Patriot schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:14:
[...]

Gelukkig roken ze ook een sigaretje tijdens het interview, dus hun longen hebben al een stress test gehad mochten ze besmet raken |:(
Ik ben halverwege gestopt met lezen. Wat een ongelofelijke domme mensen lopen er rond op de wereld.

• Wolly
  • Niet online
BarôZZa schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:58:
[...]

Niet als je in quarantaine moet. Nondeju.

_/-\o_
Inhoudelijk zie ik nog geen antwoord maar je smileys zijn erg vermakelijk.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02:29
Wolly schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:02:
[...]

Inhoudelijk zie ik nog geen antwoord maar je smileys zijn erg vermakelijk.
Het verhaal over een vakantiehuisje ging logischerwijs niet over besmette mensen.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
sig69 schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:22:
[...]

Dat is de schuld van de media. De Belgische regering zei kom hier niet heen, en vervolgens stuurt de Belgische ondernemers vereniging er vlak voor het weekend een persbericht uit dat alle Nederlanders welkom zijn. Frontaal op elke nieuwssite in Nederland en dus effectief het bericht van de Belgische regering volledig geneutraliseerd. Well played...
_O-

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:46
Basekid schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:00:
Winkels in Nederland dicht? Dan gaan we toch shoppen in Antwerpen
https://www.volkskrant.nl/a-b2873c5e

Dat je zelfs na bijna een jaar van "doe het aub niet" nog steeds denkt dat dit een goed idee is. Wat een narcisten.
En dan nog klagen over dat de Belgen zich zo slecht aan de coronaregels houden... |:( hoe dik moet die plaat voor hun kop wel niet zijn?

• Segafreak83
We zijn gedoemd op deze manier. Op naar de 15k ;w

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Joh, maak je niet zo druk. Het aantal mensen dat in België shopt is max een paar procent van wat er in Nederland zelf zou shoppen als alles hier ook open was.

Als van elke willekeurige maatregel 3% van de mensen zich er niet aan houdt, gaat het elke keer over een half miljoen mensen. Dan zet die 97% écht nog wel zoden aan de dijk :)

• sig69
Die 3% gaat dan weer bij pa en ma op bezoek, of bij broer/zus misschien, morgen naar het werk. Niet iedereen kan thuiswerken. Dit snapt iedereen ondertussen toch? 8)7

Roomba E5 te koop

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Marzman schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:49:
[...]

Die treinen houdt Belgie wel tegen, daar hoeft Nederland niks voor te doen.
Frankrijk is dicht vanaf 23:00 vanavond voor alle vervoer uit de UK.
(Auto/trein/boot/vliegtuig)

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 20-12-2020 22:42 ]

PSN

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:49:
[...]

Ja dat hele 'zelf nadenken' blijkt nou juist een beetje te moeilijk voor de meesten. Iedereen vindt dat ie meer vrijheid nodig heeft. Maar de buurman moet binnen zitten. Dit is weer een prima voorbeeld van 'zoek niet de randjes op'. :O

Maar prima joh, iedereen lekker z'n gang laten gaan. Blijft alles nog een paar maanden extra dicht.
Of je nu thuis in quarantaine zit of in een vakantiehuisje met natuur op de achtergrond... Dat maakt voor verspreiding geen bal uit hoor, aangenomen dat je je boodschappen goed regelt

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

42erik schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:54:
[...]

Of je nu thuis in quarantaine zit of in een vakantiehuisje met natuur op de achtergrond... Dat maakt voor verspreiding geen bal uit hoor, aangenomen dat je je boodschappen goed regelt
Of je nu thuis zit te hoesten of bij de ah...

Ik snap de gedachte wel, maar tis een glijdende schaal. En nogmaals; de eigen afweging blijkt de laatste tijd geen daverend succes.

• 42erik
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:12:
[...]

Ik snap de gedachte wel, maar tis een glijdende schaal. En nogmaals; de eigen afweging blijkt de laatste tijd geen daverend succes.
gekke vergelijking...:/

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
42erik schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:54:
[...]

... Zal de schoonmaakploeg leuk vinden die na afloop het vakantiehuisje moet reinigen ...
Vooral als ze niet weten dat je daar 2 weken met corona zat te blafhoesten, nee, goed plan om buitenshuis uit te gaan zieken 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door PalingDrone op 20-12-2020 23:19 ]

• 42erik
  • Niet online
er blijft hier gehamerd worden op het punt dat mensen zich niet aan regels houden... maar is dat daadwerkelijk de oorzaak van de hoge getallen? Of is dit virus gewoon zo en doen die 1% (of weet ik hoeveel het is) mensen die zich er niet goed aan houden eigenlijk helemaal niet zoveel invloed hebben...

Die zeurderige sfeer begint wat vervelend te worden

• sig69
MikeyMan schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:12:
[...]

...
Dat slaat nergens op. Als je dan een vergelijking wil maken zou het zijn "of je nu thuis zit te hoesten of in je andere huis". Iets andere situatie wel.

Roomba E5 te koop

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

42erik schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:19:
er blijft hier gehamerd worden op het punt dat mensen zich niet aan regels houden... maar is dat daadwerkelijk de oorzaak van de hoge getallen? Of is dit virus gewoon zo en doen die 1% (of weet ik hoeveel het is) mensen die zich er niet goed aan houden eigenlijk helemaal niet zoveel invloed hebben...

Uit eerder onderzoek van de GGD kwam al dat meer dan 20% van de mensen die positief getest hadden zich niet aan de quarantaine hielden.
(Dus ja, dat is een serieus probleem)

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 20-12-2020 23:22 ]

PSN

• Segafreak83

Daar heb je een goed punt, sowieso is herfst / winter een periode om je wat minder lekker te voelen en je weerstand is (vaak) een stuk lager.

Dus grijpt het virus makkelijker om zich heen.

• Segafreak83
YakuzA schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:21:
[...]

Uit eerder onderzoek van de GGD kwam al dat meer dan 20% van de mensen die positief getest hadden zich niet aan de quarantaine hielden.
Zelfs mensen zonder symptomen testen positief. Uiteindelijk maakt het geen bal uit.

Het probleem is, men denkt het op te kunnen lossen. Voorlopig doen we alleen een (slechte) poging om het iets af te remmen.

• sig69
PalingDrone schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:16:
[...]

... Zal de schoonmaakploeg leuk vinden die na afloop het vakantiehuisje moet reinigen ...
Vooral als ze niet weten dat je daar 2 weken met corona zat te blafhoesten, nee, goed plan om buitenshuis uit te gaan zieken 8)7
Dat ben ik met je eens, maar ik dacht dat het hier over een eigen huis ging. Zo niet neem ik alles terug.

Roomba E5 te koop

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Segafreak83 schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:25:
[...]
Zelfs mensen zonder symptomen testen positief. Uiteindelijk maakt het geen bal uit.
Mede dankzij die instelling zitten we nu dus op 13k besmettingen per dag ;w

PSN

• Segafreak83
YakuzA schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:26:
[...]

Dankzij die instelling zitten we nu dus op 13k besmettingen per dag ;w
Tuurlijk jongen, we gaan nog veel hoger komen dan die 13k, begin januari richting de 20k.

• 42erik
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:21:
[...]

hmm, dat is flink hoger dan ik verwacht had... :(

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Segafreak83 schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:28:
[...]

Tuurlijk jongen, we gaan nog veel hoger komen dan die 13k, begin januari richting de 20k.
Nou gefeliciteerd :?
Dankzij die instelling zitten we dus binnenkort op 20k per dag. :?

PSN

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

sig69 schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:20:
[...]

Dat slaat nergens op. Als je dan een vergelijking wil maken zou het zijn "of je nu thuis zit te hoesten of in je andere huis". Iets andere situatie wel.
Mn punt is; iedereen blijft lekker bijdehand een draai geven aan de maatregelen. Liefst op zo'n manier dat het ze niet dwars zit, want het zal toch zo'n vaart niet lopen. En die instelling brengt ons waar we nu zijn.

59% gaat gewoon op pad met klachten, 20% met een positieve test. Maar Rutte, de jonge, omt, RIVM en GGD hebben het gedaan. Well done :F

• 42erik
  • Niet online
PalingDrone schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:16:
[...]

contactoppervlakken deden echt amper wat he... Ik geef toe, ik had daar niet aan gedacht, maar ook daar is een oplossing voor

• Segafreak83
YakuzA schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:37:
[...]

Nou gefeliciteerd :?
Dankzij die instelling zitten we dus binnenkort op 20k per dag. :?
Nu kun je wel bijdehand gaan doen, maar denk je nu echt dat je mensen nu nog onder controle gaat krijgen? Vergeet het maar.. Kerst, Oud en Nieuw gaan één grote shitshow worden.

Kun je lekker braaf in je uppie thuis blijven zitten, en roepen dat het allemaal niet mag, zet geen zoden aan de dijk.

• sig69
MikeyMan schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:42:
[...]

Mn punt is; iedereen blijft lekker bijdehand een draai geven aan de maatregelen. Liefst op zo'n manier dat het ze niet dwars zit, want het zal toch zo'n vaart niet lopen. En die instelling brengt ons waar we nu zijn.

59% gaat gewoon op pad met klachten, 20% met een positieve test. Maar Rutte, de jonge, omt, RIVM en GGD hebben het gedaan. Well done :F
Dat zal vast. Maar je reageert op een specifieke situatie (1 persoon) en verzint er iets bij (de ah). Dat gaat nergens over.

Roomba E5 te koop

Verwijderd

CMD-Snake schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:33:
[...]

Vergeet het maar... Het is geen pak suiker dat je maakt. Alleen al aan validatie van de productielijn ben je al maanden verder. Als we überhaupt al die capaciteit in Europa hadden. Pfizer/Moderna zijn niet gek.. Het vaccin is een pure geldmachine, als de productie eenvoudig bij contracters/partners te produceren was, hadden ze dat wel gedaan.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Segafreak83 schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:48:
[...]
Nu kun je wel bijdehand gaan doen, maar denk je nu echt dat je mensen nu nog onder controle gaat krijgen? Vergeet het maar.. Kerst, Oud en Nieuw gaan één grote shitshow worden.

Kun je lekker braaf in je uppie thuis blijven zitten, en roepen dat het allemaal niet mag, zet geen zoden aan de dijk.
Ach whatever.
Omdat mensen te dom zijn om te poepen en zich niet aan de simpelste maatregelen zoals:
Heb je klachten, blijf thuis.
Ben je positief getest, blijf thuis.
Ben je in oranje gebied op pret-vakantie geweest, blijf thuis.

Kunnen houden, wordt de shit alleen maar erger.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 21-12-2020 00:13 ]

PSN

• Segafreak83
YakuzA schreef op maandag 21 december 2020 @ 00:12:
[...]

Ach whatever.
Omdat mensen te dom zijn om te poepen en zich niet aan de simpelste maatregelen zoals:

En thuis wordt het virus nog steeds verspreid binnen het gezin en vervolgens lekker uitgedeeld op het werk of school.

Het klinkt leuk en aardig, die "regels", maar helpen doen ze niet echt, wel?

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:20

Osxy

Holy crap on a cracker

Geen contact = geen verspreiding zo simpel is het.

Hoe meer mensen hier schijt aan hebben hoe sneller de verspreiding gaat.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Segafreak83 schreef op maandag 21 december 2020 @ 00:23:
[...]
En thuis wordt het virus nog steeds verspreid binnen het gezin en vervolgens lekker uitgedeeld op het werk of school.

:z
Dit is wat ik bedoel met te dom om te poepen.
Als je thuis blijft, moet iedereen uit dat huis thuis blijven.

(Tenzij je iemand in de kelder opsluit Dutroux style oid)

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 21-12-2020 00:27 ]

PSN

• 42erik
  • Niet online
Osxy schreef op maandag 21 december 2020 @ 00:24:
[...]

Geen contact = geen verspreiding zo simpel is het.

Hoe meer mensen hier schijt aan hebben hoe sneller de verspreiding gaat.
Ja, dat stuk is simpel... het feit dat geen contact niet zo simpel is, is dan weer een ander punt

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-12 15:35
42erik schreef op maandag 21 december 2020 @ 00:42:
[...]

Ja, dat stuk is simpel... het feit dat geen contact niet zo simpel is, is dan weer een ander punt
Wat is er dan niet simpel aan thuisblijven en geen contact hebben? Veel makkelijker en duidelijker krijg je ze meestal niet in de schoot geworpen

[ Voor 12% gewijzigd door LZ86 op 21-12-2020 00:55 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:50

franssie

Save the albatross

Segafreak83 schreef op maandag 21 december 2020 @ 00:23:
[...]

Thuis in huis gaat het inderdaad hard. Maar die gevallen ontstaan niet spontaan maar worden geïmporteerd. Thuis/huis is secundair - de import is primair en dat willen we stoppen - snappie?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• 42erik
  • Niet online
LZ86 schreef op maandag 21 december 2020 @ 00:54:
[...]

Wat is er dan niet simpel aan thuisblijven en geen contact hebben? Veel makkelijker en duidelijker krijg je ze meestal niet in de schoot geworpen
Het feit dat er best wel veel contact is wat noodzakelijk is...

• LZ86
42erik schreef op maandag 21 december 2020 @ 01:11:
[...]

Zoals?

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-12 11:36

Liveshort

Certified Crazy Person

42erik schreef op maandag 21 december 2020 @ 01:11:
[...]

Zolang mensen dit vol blijven houden is het einde natuurlijk zoek. Dat alles en iedereen zoveel noodzakelijke contacten heeft slaat natuurlijk nergens op. Zorg en eventueel mantelzorg zijn er twee, maar supermarktbezoek etc zijn niet echt serieuze 'contacten'. Wat schaar je verder nog onder noodzakelijk?

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• 42erik
  • Niet online
Jouw baan, mijn baan... Oftewel zorg en onderwijs om te beginnen

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
sig69 schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:25:
[...]

Dat ben ik met je eens, maar ik dacht dat het hier over een eigen huis ging. Zo niet neem ik alles terug.
Dan nog heeft je eigen woonhuis flinke voordelen boven een datsja ergens in de rimboe van NL.
Eigen huisarts in de buurt mocht het mis gaan, vaak meer comfort en voorraad om het eventjes uit te zingen.
Sociaal vangnet van buren of bekenden die makkelijk een zak boodschappen aan de voordeur kunnen hangen.
Waarom zou je het jezelf wanneer je besmet bent nog lastiger maken met gereis, gesleep en gedoe.
Goed uitzieken en je energie gebruiken voor je herstel lijkt me stukken belangrijker wanneer je dit virus te pakken hebt.

• LZ86
42erik schreef op maandag 21 december 2020 @ 01:23:
[...]

Jouw baan, mijn baan... Oftewel zorg en onderwijs om te beginnen
In het onderwijs kan je prima veel afstand houden en dus weinig contact hebben als scholen een keer de moeite meer doen om de basisregels na te leven.

Dat dit in de zorg niet kan is een gegeven, maar daar acteren we dan ook naar door in volledige PBM te werken. Maar is hoeverre is dat socaal contact? Het is professioneel contact, en inmiddels stevenen we er alweer hard op af dat we geen bezoek meer toelaten in het ziekenhuis omdat er veel problemen zijn met agressie en niet naleven van de regels door tokkies. Voor scholen idem, ouders zijn binnen niet welkom mag ik aannemen?

Het gaat natuurlijk erom dat je naast dat werk niet op zoek gaat naar de grenzen, want op de essentiele beroepen na is er geen reden waarom je niet sociale contacten zou kunnen beperken. Het is daarnaast ook gewoon enorm kwalijk dat er nog steeds bijna 60% van de mensen met klachten en 20% van de positief geteste lui schijt hebben aan de quarantine.

Hoe dan ook, onze IC ligt alweer vol. Ik kan geen medelijden meer hebben met de mensen die we nu de laatste weken opnemen, bijna allemaal door enorm domme dingen opgelopen. Succes in Groningen en Duitsland met je corona, mij kan het onderhand weinig meer schelen dat het niet te bereizen is voor familie en ze daar niet op bezoek kunnen.

[ Voor 20% gewijzigd door LZ86 op 21-12-2020 01:38 ]

• 42erik
  • Niet online
LZ86 schreef op maandag 21 december 2020 @ 01:32:
[...]

In het onderwijs kan je prima veel afstand houden en dus weinig contact hebben als scholen een keer de moeite meer doen om de basisregels na te leven.
Dat hoor je vooral mensen van buiten het onderwijs zeggen... Afstand is realistisch gezien bijna niet te doen, praktijkvakken bestaan, en van 1,5m in een schrift of op een laptop meekijken is rijkelijk onmogelijk. Desondanks hebben we op mijn afdeling de laatste melding 4 weken geleden gehad geloof ik.
Dat dit in de zorg niet kan is een gegeven, maar daar acteren we dan ook naar door in volledige PBM te werken. Maar is hoeverre is dat socaal contact? Het is professioneel contact, en inmiddels stevenen we er alweer hard op af dat we geen bezoek meer toelaten in het ziekenhuis omdat er veel problemen zijn met agressie en niet naleven van de regels door tokkies. Voor scholen idem, ouders zijn binnen niet welkom mag ik aannemen?
Professioneel contact is toch ook contact? Maar nee, ouders zijn er sinds de lockdown niet meer, daarvoor verschilde dat per school.
Het gaat natuurlijk erom dat je naast dat werk niet op zoek gaat naar de grenzen, want op de essentiele beroepen na is er geen reden waarom je niet sociale contacten zou kunnen beperken. Het is daarnaast ook gewoon enorm kwalijk dat er nog steeds bijna 60% van de mensen met klachten en 20% van de positief geteste lui schijt hebben aan de quarantine.
Volledig mee eens, die cijfers zijn rijkelijk bizar, daar schrik ik van.
Hoe dan ook, onze IC ligt alweer vol. Ik kan geen medelijden meer hebben met de mensen die we nu de laatste weken opnemen, bijna allemaal door enorm domme dingen opgelopen. Succes in Groningen en Duitsland met je corona, mij kan het onderhand weinig meer schelen dat het niet te bereizen is voor familie en ze daar niet op bezoek kunnen.
En hier schrik ik dan wel weer erg van... aangezien een groot deel niet te herleiden valt vind ik het nogal wat om alles over 1 kam te scheren en te zeggen dat het van domme dingen afkomt. En dan meteen voor de hele groep geen medelijden... dat had ik van een verpleger niet verwacht :N

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:20

SomerenV

It's something!

MikeyMan schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:42:
[...]

Mensen geven er een eigen draai aan of geven gewoon niks om de maatregelen omdat het onder aan de streep toch niet uit lijkt te maken. Cijfers blijven alarmerend, ziekenhuizen blijven het druk hebben en de angst blijft regeren. Zoals anderen hier zeggen kun je wel braaf en eenzaam (min of meer) kerst gaan vieren, strikt volgens de regels, maar uiteindelijk wordt het in januari toch wel kut. Het enige wat jij dan hebt bereikt is dat je ook nog je kerst verpest hebt :X

In mijn geval betekent een eigen draai er aan geven dat we met 4 personen op bezoek gaan bij mijn ouders en schoonouders in plaats van 3 en ik zal er geen moment rouwig om zijn. Als Rutte, het RIVM, GGD of whatever 100% zekerheid hadden gewild dan was contact in z'n totaliteit verboden en gingen ze wat minder uit van de bereidheid van mensen om zich aan de regels te houden. Zolang alles staat of valt met in hoeverre de bevolking braaf regels op blijft vallen schiet het gewoon niet op. In maart/april/mei had je die angst nog, maar 9 maanden verder is die angst bij veel mensen aanzienlijk verminderd. En ergens ook wel terecht...Ik heb tot nu toe gewoon netjes de regels opgevolgd, maar zie alinea 1.

- RIVM meldt inmiddels iets van 600.000 officieel bevestigde besmettingen. Dan heb je het over 3,5% van de bevolking. Daar wordt niemand warm of koud van natuurlijk.
- Ik weet niet meer wie het zei (ik dacht Gommers) maar het totale aantal besmette personen zou vele malen hoger zijn dan die 600.000. Dan is het percentage besmette personen dus wel hoger, maar betekent het ook dat een veelvoud van de besmettingen niet tot ziekte heeft geleid. Zelf weet ik bijna zeker dat ik ook Covid19 heb gehad, maar ik ben er niet ziek van geworden (los van zéér milde klachten) en heb me toen dus ook niet laten testen.
- Ondanks de steeds heftigere maatregelen blijven de besmettingen gewoon doorzetten en lijkt het allemaal nauwelijks af te remmen.

Vergeet niet dat by far de meeste mensen in Nederland niemand kennen die in een ziekenhuis werkt, laat staan op de IC zelf. Ook nog altijd genoeg mensen die niemand kennen (van dichtbij) die écht ziek is geweest. Voor die mensen is het gewoon niet tastbaar. Die horen wel steeds in de media dat het allemaal kommer en kwel is, maar in hun eigen kringen is de beleving veel minder ernstig. Die mensen ben je op een gegeven moment gewoonweg kwijt. Dat gezegd hebbende: ik ken voldoende mensen in de zorg én ik ken voldoende mensen die echt ziek zijn geweest door Covid19, maar ik kan me er ook niet meer echt toe zetten de regels tot op de letter te volgen.
LZ86 schreef op maandag 21 december 2020 @ 01:32:
[...]

Wat valt volgens jou onder klachten? Ik ben ieder jaar in december wat snotterig en heb dan een wat schralere keel. Ook altijd een paar dagen dat ik een héél klein beetje grieperig ben met 1 dag dat het piekt (maar niet doorzet, dus geen koorts ofzo). Verder niet hoesten en héél soms niezen. Ik durf met 100% zekerheid te zeggen dat het een doodnormale verkoudheid is. Daarom laat ik me dus ook niet testen en ga ik ook niet in quarantaine.

[ Voor 13% gewijzigd door SomerenV op 21-12-2020 02:28 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• LZ86
42erik schreef op maandag 21 december 2020 @ 02:18:
En hier schrik ik dan wel weer erg van... aangezien een groot deel niet te herleiden valt vind ik het nogal wat om alles over 1 kam te scheren en te zeggen dat het van domme dingen afkomt. En dan meteen voor de hele groep geen medelijden... dat had ik van een verpleger niet verwacht :N
Verpleger? Verpleegkundige bedoel je.....

Na 2 golven en inmiddels in de 3e golf (of is het nog golf 2,5) horen dat de patient die komt het opgelopen heeft op een borrel met vrienden die echt geen last hadden hoor heus is mijn medeleven onderhand wel op ja. Mijn verlof is weer ingetrokken om voor een hoop mensen te zorgen die in grote groepen sinterklaas hebben gevierd, zijn wezen borrelen, lekker shoppen met het gezin etc etc. En na de ziekenhuisopname natuurlijk weer janken in het plaatselijk suffertje dat mensen het serieus moeten nemen......

En vervolgens wordt je ook nog bedreigt, als een stuk vuil behandeld door patient en familie die menen zich niet aan de regels te hoeven houden. Vind je het dan heel gek dat ik en mijn collega's de empathie wel een beetje kwijt zijn?

Ik ben er klaar mee dat mensen alle schuld maar bij de politiek neerleggen terwijl ze zelf met hun domme gedrag deze lockdown en de gevolgen veroorzaakt hebben en maar weigeren verantwoordelijkheid te dragen voor hun eigen daden.

• LZ86
SomerenV schreef op maandag 21 december 2020 @ 02:23:
[...]

Mensen geven er een eigen draai aan of geven gewoon niks om de maatregelen omdat het onder aan de streep toch niet uit lijkt te maken. Cijfers blijven alarmerend, ziekenhuizen blijven het druk hebben en de angst blijft regeren. Zoals anderen hier zeggen kun je wel braaf en eenzaam (min of meer) kerst gaan vieren, strikt volgens de regels, maar uiteindelijk wordt het in januari toch wel kut. Het enige wat jij dan hebt bereikt is dat je ook nog je kerst verpest hebt :X

In mijn geval betekent een eigen draai er aan geven dat we met 4 personen op bezoek gaan bij mijn ouders en schoonouders in plaats van 3 en ik zal er geen moment rouwig om zijn. Als Rutte, het RIVM, GGD of whatever 100% zekerheid hadden gewild dan was contact in z'n totaliteit verboden en gingen ze wat minder uit van de bereidheid van mensen om zich aan de regels te houden. Zolang alles staat of valt met in hoeverre de bevolking braaf regels op blijft vallen schiet het gewoon niet op. In maart/april/mei had je die angst nog, maar 9 maanden verder is die angst bij veel mensen aanzienlijk verminderd. En ergens ook wel terecht...Ik heb tot nu toe gewoon netjes de regels opgevolgd, maar zie alinea 1.

- RIVM meldt inmiddels iets van 600.000 officieel bevestigde besmettingen. Dan heb je het over 3,5% van de bevolking. Daar wordt niemand warm of koud van natuurlijk.
- Ik weet niet meer wie het zei (ik dacht Gommers) maar het totale aantal besmette personen zou vele malen hoger zijn dan die 600.000. Dan is het percentage besmette personen dus wel hoger, maar betekent het ook dat een veelvoud van de besmettingen niet tot ziekte heeft geleid. Zelf weet ik bijna zeker dat ik ook Covid19 heb gehad, maar ik ben er niet ziek van geworden (los van zéér milde klachten) en heb me toen dus ook niet laten testen.
- Ondanks de steeds heftigere maatregelen blijven de besmettingen gewoon doorzetten en lijkt het allemaal nauwelijks af te remmen.

Vergeet niet dat by far de meeste mensen in Nederland niemand kennen die in een ziekenhuis werkt, laat staan op de IC zelf. Ook nog altijd genoeg mensen die niemand kennen (van dichtbij) die écht ziek is geweest. Voor die mensen is het gewoon niet tastbaar. Die horen wel steeds in de media dat het allemaal kommer en kwel is, maar in hun eigen kringen is de beleving veel minder ernstig. Die mensen ben je op een gegeven moment gewoonweg kwijt. Dat gezegd hebbende: ik ken voldoende mensen in de zorg én ik ken voldoende mensen die echt ziek zijn geweest door Covid19, maar ik kan me er ook niet meer echt toe zetten de regels tot op de letter te volgen.

[...]

Wat valt volgens jou onder klachten? Ik ben ieder jaar in december wat snotterig en heb dan een wat schralere keel. Ook altijd een paar dagen dat ik een héél klein beetje grieperig ben met 1 dag dat het piekt (maar niet doorzet, dus geen koorts ofzo). Verder niet hoesten en héél soms niezen. Ik durf met 100% zekerheid te zeggen dat het een doodnormale verkoudheid is. Daarom laat ik me dus ook niet testen en ga ik ook niet in quarantaine.
Kijk, meteen een voorbeeld bij mijn rant. Heel verhaal om maar voor jezelf goed te praten dat je je niet aan de regels houdt. En bedankt he! 8)7

• 42erik
  • Niet online
LZ86 schreef op maandag 21 december 2020 @ 02:33:
[...]

Ook goed
Na 2 golven en inmiddels in de 3e golf (of is het nog golf 2,5) horen dat de patient die komt het opgelopen heeft op een borrel met vrienden die echt geen last hadden hoor heus is mijn medeleven onderhand wel op ja. Mijn verlof is weer ingetrokken om voor een hoop mensen te zorgen die in grote groepen sinterklaas hebben gevierd, zijn wezen borrelen, lekker shoppen met het gezin etc etc. En na de ziekenhuisopname natuurlijk weer janken in het plaatselijk suffertje dat mensen het serieus moeten nemen......

En vervolgens wordt je ook nog bedreigt, als een stuk vuil behandeld door patient en familie die menen zich niet aan de regels te hoeven houden. Vind je het dan heel gek dat ik en mijn collega's de empathie wel een beetje kwijt zijn?
En in dat geval snap ik het, en ben het er ook mee eens, dat empathie dan minder is... Met die mensen... Maar ik mag hopen dat als iemand die zich prima aan de regels houdt, daar nog wel op mag rekenen.

• LZ86
42erik schreef op maandag 21 december 2020 @ 02:49:
[...]

Ook goed

[...]

En in dat geval snap ik het, en ben het er ook mee eens, dat empathie dan minder is... Met die mensen... Maar ik mag hopen dat als iemand die zich prima aan de regels houdt, daar nog wel op mag rekenen.
De mensen die zch prima aan de regels hebben gehouden zijn veruit in de minderheid, want die krijgen veel minder vaak covid omdat ze zich aan de regels houden. Natuurlijk krijgen die empathie.

Probleem is dan wel dat ze dus vaak besmet worden door iemand die zich niet aan de regels heeft gehouden en dat verzwijgt

[ Voor 53% gewijzigd door LZ86 op 21-12-2020 02:59 ]

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-12 14:49
LZ86 schreef op maandag 21 december 2020 @ 02:52:
[...]

De mensen die zch prima aan de regels hebben gehouden zijn veruit in de minderheid, want die krijgen veel minder vaak covid omdat ze zich aan de regels houden. Natuurlijk krijgen die empathie.

Probleem is dan wel dat ze dus vaak besmet worden door iemand die zich niet aan de regels heeft gehouden en dat verzwijgt
Yeah. En dat mijn dochter ineens niet meer mag afzwemmen, en niet bij oma mag logeren, en in januari niet naar de efteling mag. Terwijl we al sinds maart eigenlijk met niemand meer afspreken en de rest van Nederland het leuk lijkt om lekker op zaterdagmiddag te gaan shoppen en zich langs je wil wringen in de supermarkt.

Mijn empathie is ook wel op ja.

Hoe moeilijk is het:
- er is een pandemie
- de IC's zitten overvol met stikkende mensen en ziekenhuizen geven aan: het gaat zo niet goed
- vaccin's zijn om de hoek
- blijf zoveel mogelijk bij elkaar uit de buurt.

Lastig? Kennelijk wel. Zelfs mensen in mijn directe omgeving die ik voor verstandig aanzag, denken dat het dan okee is om -elke dag- drie mensen over de vloer te hebben. De buren, de andere buren, de ouders, de schoonouders, de zussen, de broers met partner.... nee natuurlijk, vooral doen...is minder dan drie toch?

Zoals iemand uit de UK het zei: gedraag je gewoon ff alsof je besmet bent, dan zijn we er het snelst vanaf.

[ Voor 29% gewijzigd door Znorkus op 21-12-2020 03:07 ]

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:20

SomerenV

It's something!

LZ86 schreef op maandag 21 december 2020 @ 02:52:
[...]

Probleem is dan wel dat ze dus vaak besmet worden door iemand die zich niet aan de regels heeft gehouden en dat verzwijgt ( Nu een echtpaar liggen die door hun dochter is besmet, echtpaar leeft zeer voozichtig en heeft voor het eerst weer de kleinkinderen gezien, dochter van het echtpaar was verkouden en heeft het verzwegen omdat haar kindern opa en oma zo graag weer wilden zien. En nu liggen beiden slecht, goed gedaan dochter! Ik heb het ontzettend met die mensen te doen, maar met die dochter.......)
Dit jaar: geen verjaardagen, geen housewarming, mijn vriendin heeft haar slagen niet kunnen vieren, niet op vakantie, sociale dingen tot een minimum beperkt, op het werk dagelijks bezig geweest met de maatregelen, op mijn verzoek is mijn moeder in thuisquarantaine gegaan en die bleek Covid19 te hebben gehad toen, veel klusjes aan het huis uitgesteld omdat klussen nu niet heel handig is en vast nog een paar dingen. En zo heeft praktisch iedereen om mij heen het gedaan. Alle persconferenties checken om maar niks te missen en alle regels netjes opvolgen. En toch is het kut nu. Nu wil ik niet zeggen dat 'ik' het allemaal voor niks zo heb gedaan want dat weet ik niet. Maar ik (en de rest van de familie) maak nu met kerst dus inderdaad bewust de keuze om met vier personen naar mijn (schoon)ouders te gaan in plaats van met drie.

Bij iedereen is de empathie op, om diverse redenen. En niet alleen de empathie, maar ook de energie. Iedereen is gewoon klaar met dit virus en de maatregelen. Het maakt niet wat we doen, beter lijkt het toch niet te worden. Op een gegeven moment is men daar (in mijn ogen terecht) klaar mee. De enige manier om een virus serieus te stoppen is door iedereen in een isolement te stoppen en de grenzen volledig op slot te zetten. De rest remt het hooguit wat af, wat ongeacht de maatregelen best een uitdaging blijft in een seizoen waarin virussen het altijd wel goed doen. Je weet overigens niet hoe mensen dit jaar beleefd hebben en wat de tol is op de geestelijke en emotionele gezondheid. Maar blijf vooral met het vingertje wijzen :>
Znorkus schreef op maandag 21 december 2020 @ 03:04:
[...]
Hoe moeilijk is het:
- er is een pandemie
- de IC's zitten overvol met stikkende mensen en ziekenhuizen geven aan: het gaat zo niet goed
- vaccin's zijn om de hoek
- blijf zoveel mogelijk bij elkaar uit de buurt.
Je weet dat een vaccin niets meer is dan een milde variant die geïnjecteerd wordt he? Enorm veel mensen reageren op het echte virus hetzelfde als op het vaccin.*knip* Het ligt een stuk genuanceerder: De Coronavaccins Het is geen wondermiddel waarmee alles opeens weer normaal wordt. Ook genoeg mensen die serieus ziek kunnen worden van een vaccin, net als bij het echte virus.
Zoals iemand uit de UK het zei: gedraag je gewoon ff alsof je besmet bent, dan zijn we er het snelst vanaf.
Het probleem is dat ze dat al vanaf het voorjaar zeggen, ook hier in Nederland, maar dat de situatie nu in het najaar slechter is dan toen in het voorjaar. Dat is exact de reden dat men er klaar mee is. Je kunt niet verwachten dat mensen braaf blijven zonder incentive. Op een gegeven moment luisteren mensen gewoon niet meer. Je kunt niet oneindig blijven roepen dat het nu even doorbijten is maar dat het beter wordt zonder dat er verbetering zichtbaar is. Dat houden maar héél weinig mensen vol.

[ Voor 22% gewijzigd door ZieMaar! op 21-12-2020 10:54 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:20
YakuzA schreef op maandag 21 december 2020 @ 00:12:
[...]

Ach whatever.

En dat zijn de gene die wc papier hamsteren _O-

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:49

RayNbow

Kirika <3

SomerenV schreef op maandag 21 december 2020 @ 03:12:
[...]

Je weet dat een vaccin niets meer is dan een milde variant die geïnjecteerd wordt he? Enorm veel mensen reageren op het echte virus hetzelfde als op het vaccin.
:F

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• D.deJong
  • Laatst online: 17:14
[...]

[...]

8)7
Je probeert je eigen *knip* gedrag te vergoelijken middels allerlei zelf verzonnen drogredenen.
*knip* Op de man

[ Voor 5% gewijzigd door ZieMaar! op 21-12-2020 10:41 ]

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:46
[...]
Het probleem is dat ze dat al vanaf het voorjaar zeggen, ook hier in Nederland, maar dat de situatie nu in het najaar slechter is dan toen in het voorjaar. Dat is exact de reden dat men er klaar mee is. Je kunt niet verwachten dat mensen braaf blijven zonder incentive. Op een gegeven moment luisteren mensen gewoon niet meer. Je kunt niet oneindig blijven roepen dat het nu even doorbijten is maar dat het beter wordt zonder dat er verbetering zichtbaar is. Dat houden maar héél weinig mensen vol.
Je bedoelt vanaf een paar dagen na de eerste lockdown?

De regels zijn al die tijd maar mondjesmaat nageleefd. Dan kun je niet concluderen dat het niet werkt en het nu maar eens afgelopen moet zijn met de regels.

Mondkapjes en geen handen wordt nog redelijk nageleefd, maar dat zijn eenvoudige dingen zonder al teveel impact op je dagelijkse leven.

Als het wat moeilijker wordt in de vorm van; blijf zoveel mogelijk thuis, beperk contacten en thuisquarantaine bij klachten, verzint een groot deel allerlei redenen waarom dat voor hun niet geldt en houden zich vervolgens niet aan die regels, terwijl juist dát de dingen zijn die verspreiding ècht beperken.

[ Voor 21% gewijzigd door LA-384 op 21-12-2020 06:50 ]

• Segafreak83
LA-384 schreef op maandag 21 december 2020 @ 06:41:
[...]

Je bedoelt vanaf een paar dagen na de eerste lockdown?

De regels zijn al die tijd maar mondjesmaat nageleefd. Dan kun je niet concluderen dat het niet werkt en het nu maar eens afgelopen moet zijn met de regels.
Overdrijven is ook een vak, natuurlijk zou men zich aan de regels moeten houden, maar wat denk je helemaal zelf?

We zijn nu pak en beet 9 maanden onderweg en er is totaal geen verbetering te zien.

Velen hebben al maanden geen kroeg of uitje gehad, vakanties afgeblazen, boodschappen doen is zelfs al een uitdaging (omdat men al 3 maanden vooruit aan het plannen is met bezorgen, hoezo asociaal 8)7).

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Znorkus schreef op maandag 21 december 2020 @ 03:04:
Lastig? Kennelijk wel. Zelfs mensen in mijn directe omgeving die ik voor verstandig aanzag, denken dat het dan okee is om -elke dag- drie mensen over de vloer te hebben. De buren, de andere buren, de ouders, de schoonouders, de zussen, de broers met partner.... nee natuurlijk, vooral doen...is minder dan drie toch?
Misschien iets van een wekelijks quotum instellen. Zit je sinds maart op zolder dan kan je prima je schoonmoeder op bezoek hebben, werk je regelmatig met andere mensen (monteur KPN ofzo) dan moet je prive jezelf inhouden om nog contact te hebben. Is wel een beetje rigoureus, maar ik heb nu het idee dat de ene nooit buiten komt en bij hoge uitzondering bezoek thuis ontvangt terwijl de ander tijdens het werk veelvuldig contact heeft en daar buiten nog 7x3 personen ontvangt. Daar moet iets meer balans in.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:11

Stoney3K

Flatsehats!

jadjong schreef op maandag 21 december 2020 @ 07:01:
[...]

Misschien iets van een wekelijks quotum instellen. Zit je sinds maart op zolder dan kan je prima je schoonmoeder op bezoek hebben, werk je regelmatig met andere mensen (monteur KPN ofzo) dan moet je prive jezelf inhouden om nog contact te hebben. Is wel een beetje rigoureus, maar ik heb nu het idee dat de ene nooit buiten komt en bij hoge uitzondering bezoek thuis ontvangt terwijl de ander tijdens het werk veelvuldig contact heeft en daar buiten nog 7x3 personen ontvangt. Daar moet iets meer balans in.
Dat kun je niet op een weegschaaltje gaan leggen. Want dan trekken juist de mensen in de zorg en in het onderwijs aan het kortste eind.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• jadjong
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:29:
[...]

Waar ga je met de auto heen dan?
Doelloos rondjes rijden. Dat de aandelen van Shell niet nog verder gekelderd zijn heb je deels aan mij te danken. :P
Mis het autorijden wel bij volledig thuis werken

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

D.deJong schreef op maandag 21 december 2020 @ 06:36:
[...]
Je probeert je eigen dwarse gedrag te vergoelijken middels allerlei zelf verzonnen drogredenen.
Je lijkt op de gemiddelde Facebook bezoeker van Telegraaf, die roepen en huilen om het hardst dat hun alles afgenomen wordt.
De afgelopen decennia was dat altijd effectief. Het is logisch dat mensen denken dat dit virus ook luistert naar klagen of roepen dat je er klaar mee bent.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• BB-One
  • Laatst online: 29-12 12:29
[...]
(...)

(...) Zelf weet ik bijna zeker dat ik ook Covid19 heb gehad, maar ik ben er niet ziek van geworden (los van zéér milde klachten) en heb me toen dus ook niet laten testen.
(...)

[...]

Je meldt dus doodleuk in één stuk dat je je aan alle regels houdt maar geeft gelijk aan dat je je dus al gewoon niet aan een van de belangrijkste regels houdt, heb je klachten, laat je testen en blijf thuis.
:X
Klachten zijn snotterig, schrale keel. Ja precies hetzelfde als een verkoudheid. Praat je eigen gedrag niet goed, je houdt je dus gewoon totaal niet aan de regels.

Dat jij het niet doet maakt niet zo heel veel uit, maar als iedereen dat doet. pff hoe moeilijk is het om je bij klachten even te laten testen.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
Je weet dat een vaccin niets meer is dan een milde variant die geïnjecteerd wordt he? Enorm veel mensen reageren op het echte virus hetzelfde als op het vaccin. Het is geen wondermiddel waarmee alles opeens weer normaal wordt. Ook genoeg mensen die serieus ziek kunnen worden van een vaccin, net als bij het echte virus.
De wetenschap heeft niet stil gezeten sinds het 1e pokken vaccin, jouw ‘informatie’ die je hier post is ongeveer 100 jaar achterhaald denk ik?

Misschien tijd om iets te lezen over vaccins?

PSN

• jadjong
  • Niet online
Stoney3K schreef op maandag 21 december 2020 @ 07:03:
[...]

Dat kun je niet op een weegschaaltje gaan leggen. Want dan trekken juist de mensen in de zorg en in het onderwijs aan het kortste eind.
Het was dan ook een wiskundige aanpak, sociaal is een andere afdeling. :P

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Stoney3K schreef op maandag 21 december 2020 @ 07:03:
[...]

Ik zal zelf een keer reageren i.p.v. alleen maar te lurken.
Zelf werk ik in het onderwijs. Bovenbouw vmbo in de praktijklokalen. Tussen de leerlingen waar vaak de 1,5m niet te hanteren valt door o.a. gevaarlijke machines waar je instructies geeft of waar je bij moet springen.
(Denk aan draaibanken, lassen, Saffan, dat soort machines)

Sinds maart ben ik 3X ergens anders geweest. En dat was in mijn vorige vakantie. Ik had me laten testen (had geen klachten maar wilde iets meer zekerheid) en ben bij een negatief advies naar mijn (schoon)ouders geweest. De richtlijnen in acht genomen. Ook bij mijn thuis wil ik niemand zien buiten mijn vrouw om.

Ik wil niet om mijn geweten hebben dat door mijn werk, ik iemand besmet.

Dit is zeker een groot nadeel maar het is helaas niet anders.

Aan de andere kant, ik maak me geen zorgen over mijn baan. Dat is weer een rustgevende gedachten:

Meer dan ik dacht...

• leekers
  • Laatst online: 06-01-2021
LZ86 schreef op maandag 21 december 2020 @ 02:33:
[...]

Ik ben er klaar mee dat mensen alle schuld maar bij de politiek neerleggen terwijl ze zelf met hun domme gedrag deze lockdown en de gevolgen veroorzaakt hebben en maar weigeren verantwoordelijkheid te dragen voor hun eigen daden.
Ben het 1000 % met je eens en inderdaad begrijp dat zorgpersoneel helemaal klaar is dat er weer geen vrije dagen zijn doordat anderen regels negeren en hun stommiteiten de pandemie verergeren .

Weet dat er toch ook mensen zijn die werkelijk waarderen wat zorgpersoneel te verduren heeft en zich dus wel letterlijk (en nog wat meer ) aan de regels houden .

"Beautiful Clean Coal"

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-12 16:32
42erik schreef op maandag 21 december 2020 @ 02:18:
[...]

Verpleegkundige. Waarom had je dat niet verwacht van iemand die diep in de shit van de frontlinies staat? Denk je echt dat die dames en heren geen uitgesproken mening hebben over de gevallen die te voorkomen waren geweest? Dat is niet exclusief voor Corona overigens. Wat ze stuk voor stuk wel doen is desondanks hun stinkende best om al die mensen de best mogelijke zorg te verlenen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:24
Mijn ouders en schoonouders zitten stevig in de risicogroep. Eigen ouders vertrouwen het vaccin totaal niet. Schoonouders volgen de regels totaal niet op.
Beiden zijn door mij en mijn vriendin verteld dat 1) bij beide stellen er één persoon makkelijk kan overlijden na een besmetting en 2) dat mensen die de regels niet volgen, zorgen voor meer verspreiding.
Heeft weinig tot niks geholpen. Het is n=1, maar volgens mij is die generatie 50 tot 70 jaar deels wel heel stug hoor. Ondanks serieus kans op overlijden.

Feestdagen 2020 komen er aan. Deze gaan stevig de geschiedenisboeken in. Sobere kerst, met sinds lange tijd geen vuurwerk. Waarschijnlijk wel rellen en daarbovenop de oversterfte door corona.

Het laatste avondmaal voor de vaccinatie.

:+

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:11

ultimateharry

Team Slayer:-)

Playa del C. schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:06:
Mijn ouders en schoonouders zitten stevig in de risicogroep. Eigen ouders vertrouwen het vaccin totaal niet. Schoonouders volgen de regels totaal niet op.
Beiden zijn door mij en mijn vriendin verteld dat 1) bij beide stellen er één persoon makkelijk kan overlijden na een besmetting en 2) dat mensen die de regels niet volgen, zorgen voor meer verspreiding.
Heeft weinig tot niks geholpen. Het is n=1, maar volgens mij is die generatie 50 tot 70 jaar deels wel heel stug hoor. Ondanks serieus kans op overlijden.

Feestdagen 2020 komen er aan. Deze gaan stevig de geschiedenisboeken in. Sobere kerst, met sinds lange tijd geen vuurwerk. Waarschijnlijk wel rellen en daarbovenop de oversterfte door corona.

Het laatste avondmaal voor de vaccinatie.

:+
Phoeh, lastig hoor.

Dat je ouders wat argwanend zijn over het vaccin is nog enigszins te begrijpen.
Ik zou ze vooral proberen wat goede informatie te geven, is genoeg te vinden, ook in het vaccin-topic.

Dat het bijvoorbeeld zo snel ontwikkeld is, is bijzonder, maar betekent niet dat het niet veilig is.

Alle stappen van het normale proces zijn gevolgd, alle standaarden voor beoordeling ook.
De ernst van de pandemie heeft er alleen voor gezorgd dat zo'n beetje de hele wetenschappelijke community hier dag en nacht aan heeft gewerkt. En doordat er in veel landen heel veel besmettingen zijn en waren, kun je ook relatief snel statistisch vaststellen wat de werkzaamheid is. En wat de bijwerkingen c.q. contra-indicaties zijn.

En de gebruikte technologie bestond al. Ook was er al werk gedaan aan het SARS-virus dat deels als basis heeft gediend.

De bijwerkingen zoals nu bekend zijn zeer beperkt, en heel normaal voor een vaccin an zich.
En de afweging voor een risico-groep is daarmee een relatief eenvoudige.

Succes in ieder geval.

[ Voor 6% gewijzigd door ultimateharry op 21-12-2020 08:34 ]

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:24
Voorproefje voor hoe oud en nieuw er uit gaat zien op sommige plekken: https://www.nu.nl/285060/...-massaal-vuurwerk-af.html
Met name de reactie van de handhaving is interessant en een precedent.

• Soccer98
De sfeer is wel behoorlijk omgeslagen merk ik in dit topic, met klagen over alles en iedereen als gevolg.

Iedereen heeft ergens wel een punt denk ik. LH86’s ergenissen zijn volkomen begrijpelijk als verpleegkundige. Aan de andere kant begrijp ik ook een deel van SomerenV’s betoog. We gaan langzaam richting een jaar aan maatregelen en je kunt simpelweg niet verwachten dat iedereen zich net zo streng er aan houdt als in maart.

Dat dit het gevolg is, is dan jammer, maar zoals ik ook eens zei: iedereen gaat anders om met deze situatie. Voor de één is het makkelijker om lang binnen te blijven of aan de regels te houden dan voor de ander. Er zijn mensen die er mentaal écht aan onderdoor gaan en dan kunnen we wel roepen ‘dat je je gewoon aan de regels moet houden’, maar blijkbaar is het niet zo makkelijk. Ik kan me heel goed begrijpen dat als je leven dit jaar totaal anders is, je erg veel behoefte hebt aan toch even een avond met vrienden zitten. Verstandig? Nee. Begrijpelijk? In vind van wel.

Dat vingerwijzen over en weer snap ik niet en is totaal niet bevorderlijk voor de sfeer lijkt me. Zoals ik zei snap ik opzich wel wat een ieder vindt, maar moeten we niet vergeten dat dit vrij bizarre tijden zijn met ingrijpende regels die elk hun effect hebben op een ieder. De één kan er beter mee omgaan dan de ander. We zijn immers mensen, hè. Ik geloof er in ieder geval geen snars van dat iedereen zich sinds 14 maart 100 procent van de tijd aan de regels gehouden heeft. Zelfs mijn opa niet, die zwaar in de risicogroep zit en vrijwel alleen maar thuis is.

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:15
Maatregelen zijn allemaal leuk en aardig, maar mensen voelen de gevolgen gewoon niet van Corona.
Ze hebben hun werk nog voor een groot deel, komen uit een paar jaar waar de economie aardig op stoom is geraakt (eindelijk na de crisis van 2008) en denken dat het slechts een hobbel in de weg is.

En dus denken ze dat thuiszitten het ergste is wat er is en ze maken elkaar allemaal gek, we mogen niet dit en we mogen niet dat. Worden als een soort 8 jarig kind opstandig. En gaan dingen roepen en doen als ik ga gewoon met de hele familie kerst vieren. Want dat is het enige dat ik nog heb. enzovoorts. Terwijl 10 jaar daarvoor iedere kerstbrunch lunch en dinner omschreven werd als een verschrikkelijk verplicht samenzijn.
Het is ontstellend eigenlijk.

Totaal voorbijgaand aan de ramp die het in het ziekenhuis is. En wat het personeel daar allemaal moet doorstaan. Dan nog niet eens meegeteld de uitgestelde zorg. Als en wanneer dit allemaal voorbij is mag datzelfde personeel ook die achterstand weer gaan wegwerken. In plaats van op een welverdiende vakantie gaat. 2021 kan je voor die mensen ook zo goed als afschrijven , en ik ben bang dat er veel gaan instorten.

Het werk is al zwaar genoeg onder normale omstandigheden , nu is het alsof je marathon na marathon moet lopen. Dat hou je echt niet eeuwig vol.

Ik denk dat een psycholoog wel een mooie verklaring voor het massagedrag van mensen heeft, eerst massaal klappen in maart en nu massaal negeren in december.

Het mooie is dat je natuurlijk wel je kerstcadeaus op tijd hebt als je naar Antwerpen gaat om ze te kopen. Als je zo'n plaat voor je kop hebt.

Ik zeg het niet graag, maar meer mensen moeten deze crisis gaan voelen. Echt voelen.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:10
[...]

Het probleem is dat ze dat al vanaf het voorjaar zeggen, ook hier in Nederland, maar dat de situatie nu in het najaar slechter is dan toen in het voorjaar. Dat is exact de reden dat men er klaar mee is.
En dat werkt twee kanten op. Velen binnen de zorg zijn er ook klaar mee. Ik houd mij als burger aan de maatregelen. Maar zet mij in voor de niet COVID zorg. En met velen naast mij heb ik aangegeven geen interesse te hebben in inzet op een COVID-19 afdeling. Betekent niet dat je er helemaal niet mee in aanraking komt. Maar drukt natuurlijk wel de capaciteit.

De bevolking doet tenslotte maar, dan mag de bevolking de gevolgen op een gegeven monent ook voelen. Of dit nu economisch is of voortvloeiende is uit gezondheidsschade. Ik ben dan ook klaar met de gemiddelde Nederlander.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-12 15:57

Dido

heforshe

Soccer98 schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:23:
Dat dit het gevolg is, is dan jammer, maar zoals ik ook eens zei: iedereen gaat anders om met deze situatie. Voor de één is het makkelijker om lang binnen te blijven of aan de regels te houden dan voor de ander. Er zijn mensen die er mentaal écht aan onderdoor gaan en dan kunnen we wel roepen ‘dat je je gewoon aan de regels moet houden’, maar blijkbaar is het niet zo makkelijk. Ik kan me heel goed begrijpen dat als je leven dit jaar totaal anders is, je erg veel behoefte hebt aan toch even een avond met vrienden zitten. Verstandig? Nee. Begrijpelijk? In vind van wel.
Laten we nou niet gaan doen alsof het voor degenen die de regels niet volledig aan hun laars lappen allemaal maar zo makkelijk is.

Of dat voor iedereen die de regels wel aan hun laars lapt geldt dat ze anders een DSM-indicatie krijgen.

Het vingerwijzen gebeurt naar degenen die gewoon geen zin hebben om zich normaal te gedragen, niet naar degenen die echt valide redenen hebben om ergens een keer de regels te overtreden.

En "ik heb er geen zin in dus doe ik het niet" is een argument dat ik wel begrijp, maar waarvoor ik opvallend weinig begrip kan opbrengen. Ja, misschien een keer bij mijn neefje van 4.

Wat betekent mijn avatar?

• Soccer98
Dido schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:47:
[...]

Laten we nou niet gaan doen alsof het voor degenen die de regels niet volledig aan hun laars lappen allemaal maar zo makkelijk is.

Of dat voor iedereen die de regels wel aan hun laars lapt geldt dat ze anders een DSM-indicatie krijgen.

Het vingerwijzen gebeurt naar degenen die gewoon geen zin hebben om zich normaal te gedragen, niet naar degenen die echt valide redenen hebben om ergens een keer de regels te overtreden.

En "ik heb er geen zin in dus doe ik het niet" is een argument dat ik wel begrijp, maar waarvoor ik opvallend weinig begrip kan opbrengen. Ja, misschien een keer bij mijn neefje van 4.
Ik richt me dan ook niet tot die excessen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Soccer98 heb het vaker benoemd: stank voor dank. Rationeel bezien geen logische reactie, maar als ik als beloning voor het wel aan de maatregelen houden er nog meer bovenop krijg terwijl hele stadscentra, kerstmarkten en Schiphol vol staan, dan doet dat iets. Ook nog steeds 60+ stellen die perse samen naar de bakker of de slager moeten. En te beroerd zijn om hun mondkapje (goed) te dragen.

Wat mij betreft is er een gebrek aan vingerwijzing op straat. En aan keiharde handhaving.

Het is dat ik wel veel mensen ken bij politie en in de zorg, en dat ik een schoonmoeder heb die aan de chemo zit, anders had ik al lang de handdoek in de ring gegooid.

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 21-12-2020 09:02 ]

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-12 10:24
Volgens mij zegt @SomerenV helemaal niets raars met zijn post, maar is dit het gevoel van 80% van de mensen in Nederland. Ja, met 4 mensen Kerst vieren is niet de bedoeling en het is beter van niet, al blijft 3 mensen een "advies" natuurlijk. Het is gewoon erg frustrerend om zo veel mensen lak te zien hebben (shoppen, stiekem feestjes gegven), terwijl je zelf gewoon goed je best doet en veel laat schieten al bijna een jaar lang. Ik vind 1 persoon meer dan wel goed te begrijpen, ondanks het beter is van niet. Dat is een flink verschil met 10 mensen of zo buiten je huishouden. Wat ik aso vind? Vannacht was hier een huisfeestje boven ons appartement...

Vaccins gaan waarschijnlijk niet de situatie en dus de maatregelen 100% verhelpen, althans niet binnen aanzienbare tijd. De situatie gaat waarschijnlijk alleen maar nijpender worden de komende paar maanden. Het engste vind ik misschien nog wel voor wat voor polarisatie corona zorgt, dat zie je zelfs al hier.

[ Voor 5% gewijzigd door Fuujii op 21-12-2020 09:06 ]

• Soccer98
MikeyMan schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:59:
@Soccer98 heb het vaker benoemd: stank voor dank. Rationeel bezien geen logische reactie, maar als ik als beloning voor het wel aan de maatregelen houden er nog meer bovenop krijg terwijl hele stadscentra, kerstmarkten en Schiphol vol staan, dan doet dat iets. Ook nog steeds 60+ stellen die perse samen naar de bakker of de slager moeten. En te beroerd zijn om hun mondkapje (goed) te dragen.

Wat mij betreft is er een gebrek aan vingerwijzing op straat. En aan keiharde handhaving.

Het is dat ik wel veel mensen ken bij politie en in de zorg, en dat ik een schoonmoeder heb die aan de chemo zit, anders had ik al lang de handdoek in de ring gegooid.
Tja, dan heb ik vooral het idee dat je een schuldige zoekt in het waarom achter de huidige maatregelen. Henk en Anja die hun mondkapje waardeloos dragen bij de slager, zie ik niet zo 1, 2, 3 als drijfveer achter de huidige stijging. Ik denk dat die onontkomelijk is, gezien we Europees en eigenlijk wereldwijd in hetzelfde schuitje zitten.

Ik sluit me we overigens wel bij aan dat mensen die met klachten op stap gaan wel echt onverstandig bezig zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Soccer98 op 21-12-2020 09:07 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Soccer98 schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:06:
[...]

Tja, dan heb ik vooral het idee dat je een schuldige zoekt in het waarom achter de huidige maatregelen. Henk en Anja die hun mondkapje waardeloos dragen bij de slager, zie ik niet zo 1, 2, 3 als drijfveer achter de huidige stijging. Ik denk dat die onontkomelijk is, gezien we Europees en eigenlijk wereldwijd in hetzelfde schuitje zitten.
Als iedereen zich wel een beetje aan de maatregelen had gehouden was deze extra lockdown niet nodig geweest. En hadden m.i. zelfs de restaurants open kunnen blijven.

Het slecht dragen van het mondkapje is een symptoom van algeheel belabberde naleving. Die zitten deze kerst gewoon lekker met de hele familie in een huiskamer van 20m2 te gourmetten moet je maar rekenen.

En in januari lekker naar Curaçao want lekker goedkoop.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 21-12-2020 09:10 ]

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:15
psychodude schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:45:
[...]

En dat werkt twee kanten op. Velen binnen de zorg zijn er ook klaar mee. Ik houd mij als burger aan de maatregelen. Maar zet mij in voor de niet COVID zorg. En met velen naast mij heb ik aangegeven geen interesse te hebben in inzet op een COVID-19 afdeling. Betekent niet dat je er helemaal niet mee in aanraking komt. Maar drukt natuurlijk wel de capaciteit.

De bevolking doet tenslotte maar, dan mag de bevolking de gevolgen op een gegeven monent ook voelen. Of dit nu economisch is of voortvloeiende is uit gezondheidsschade. Ik ben dan ook klaar met de gemiddelde Nederlander.
Ze willen een liberaal systeem met alle vrijheid, als het ze voor de wind gaat. En als het dan tegenzit willen ze een sociaal democratie uit de jaren 70 met alle vangnetten. Dat is een beetje het verhaal. Alles moet maar opgelost worden door de ander.

Zo werkt een samenleving nu eenmaal niet, het is een balans, en we moeten er nu eenmaal een keer in de zoveel tijd iets voor over hebben om de luxe te waarborgen waar we allemaal in leven. Dat besef mist gewoon, alles kan maar en staat morgen voor de deur. En het geloof dat alles wat mensen bereiken alleen aan zichzelf te danken is. Dat is het niet het zijn de omstandigheden en de mogelijkheden die we ons met elkaar gunnen en de ander gunnen. Nu breken we dit principe al decennia af maar het staat nog deels overeind.

En begrijp mij niet verkeerd er zijn groepen, de zwakkeren in de samenleving die de vorige crisis nog niet te boven zijn en nu weer de klappen mogen incasseren. Daarnaast chronisch zieken die al vanaf maart echt alleen maar binnen zitten. Die hebben echt niet de luxe om cadeaus voor de kerst 'te moeten kopen'.

Maar het merendeel lijkt de noodzaak van dit alles volkomen te ontgaan.

• Soccer98
MikeyMan schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:08:
[...]

Als iedereen zich wel een beetje aan de maatregelen had gehouden was deze extra lockdown niet nodig geweest. En hadden m.i. zelfs de restaurants open kunnen blijven.

Het slecht dragen van het mondkapje is een symptoom van algeheel belabberde naleving. Die zitten deze kerst gewoon lekker met de hele familie in een huiskamer van 20m2 te gourmetten moet je maar rekenen.
Dan wordt het een drukke kerst bij de mensen thuis. Letterlijk iedereen zie ik een mondkapje verkeerd dragen. Ze zitten er namelijk aan met hun handen en dan is 100 procent van het nut weg.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Soccer98 schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:11:
[...]

Dan wordt het een drukke kerst bij de mensen thuis. Letterlijk iedereen zie ik een mondkapje verkeerd dragen. Ze zitten er namelijk aan met hun handen en dan is 100 procent van het nut weg.
Dat is echt complete onzin. Het grootste nut is om anderen tegen jou te beschermen want je kan besmettelijk zijn zonder het te weten.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

IJzerlijm schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:14:
[...]

Dat is echt complete onzin. Het grootste nut is om anderen tegen jou te beschermen want je kan besmettelijk zijn zonder het te weten.
Daarmee niet gezegd dat het niet druk gaat worden met kerst :P

Maargoed, per ongeluk een keer aan je kapje zitten is iets anders dan hem op je kin zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 21-12-2020 09:19 ]

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

MikeyMan schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:16:
[...]

Daarmee niet gezegd dat het niet druk gaat worden met kerst :P
In de winkels, de ziekenhuizen of de uitvaartcentra ?

Pagina: 1 ... 171 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins