Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
En dat is iets dat al sinds maart bekend was : dat er gevaccineerd zou moeten worden. Duizenden mensen uit de evenementenindustrie hadden dit in een week geregeld, maar dit visieloze domme kabinet laat zich weer ringeloren, net zoals met het te late opschalen van het testen. Zo lopen we achteruit het ravijn in.Drardollan schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:32:
[...]
En wat had de Jonge in gedachten om aan te scherpen qua maatregelen? Leger op straat?
Hij zou zich druk moeten maken om de vaccinaties eerder te gaan zetten, al is het maar 1 uur eerder dan nu. Hoe sneller dat loopt, hoe sneller we uit deze situatie zijn.
Wat mij betreft zetten we Van Rijn (pvda) weer terug op die post.
[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 20-12-2020 16:40 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ah, dan interpreteerde ik je toestaan anders, je bedoelt in adviesvorm, niet in plichtvorm. Dan begreep ik je verkeerd.Plenkske schreef op zondag 20 december 2020 @ 15:48:
[...]
Met die beredenering hoeven ze ook niet te zeggen max. 2 of 3 personen bezoek per dag.
Als je aangeeft "geen bezoek" dan houdt een deel van de mensen zich daar aan.
De Spaanse lockdown-methode van de 1e golf hanteren bijvoorbeeld. Dus dat je niet meer dan een bepaalde afstand (1 km was het geloof ik?) van je huis mag zijn, en niet meer dan xx minuten per dag.Drardollan schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:32:
[...]
En wat had de Jonge in gedachten om aan te scherpen qua maatregelen? Leger op straat?
Totaalverbod voor bezoeken van anderen (dus geen max van 2 of 3 personen, zoals nu).
Dat zijn een aantal mogelijkheden, ik weet niet of er nog meer mogelijkheden voor aanscherping zijn.
Virussen? Scan ze hier!
https://nos.nl/artikel/23...paniek-wel-zorgelijk.htmlCoenen schreef op zondag 20 december 2020 @ 15:55:
Die nieuwe variant was toch al een tijdje bekend in de UK? Misschien is het nu duidelijk geworden dat ie veel besmettelijker is?
Datzelfde heb ik Marion Koopmans ook al zien zeggen op verschillende sites (waaronder dit op de nos.nl liveblog):De Jonge zegt dat het erop lijkt dat het gemuteerde virus zich sneller verspreidt. Maar, voegt hij daaraan toe, er golden in Engeland tot zeer recent ook minder strenge maatregelen dan in Nederland. Dus het kan ook zijn dat het gemuteerde virus daardoor makkelijker om zich heen kon grijpen.
RIVM heeft in ieder geval het ECDC om een inschatting van het risico gevraagd, ergens lijkt daar toch wel een soort van samen opgetrokken te worden in Europa.Viroloog Marion Koopmans wijst er daarnaast op dat de snelle verspreiding van een nieuwe variant in Engeland ook andere oorzaken kan hebben. Het kan dat de variant inderdaad besmettelijker is, maar het kan ook zijn dat er een super-spreading event is geweest waardoor net deze variant zich sneller is gaan verspreiden. "Ik hoorde dat het in Oxford Street in Londen vorige week zwart zag van de mensen", zegt ze.
Dat en avondklok.wildhagen schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:41:
[...]
De Spaanse lockdown-methode van de 1e golf hanteren bijvoorbeeld. Dus dat je niet meer dan een bepaalde afstand (1 km was het geloof ik?) van je huis mag zijn, en niet meer dan xx minuten per dag.
Totaalverbod voor bezoeken van anderen (dus geen max van 2 of 3 personen, zoals nu).
Dat zijn een aantal mogelijkheden, ik weet niet of er nog meer mogelijkheden voor aanscherping zijn.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Er valt geen onderscheid te maken in de groep met klachten, dus dan kan je alleen uitgaan van het totaal en daarvan test 12% positief.Patriot schreef op zondag 20 december 2020 @ 15:52:
[...]
Alleen als je zeker weet dat het gelijk opgaat, waar baseer je dat op?
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
als bezoek stopt, dan heeft een avondklok niet veel toegevoegde waarde, behalve dat de hond niet meer uitgelaten wordt..
Achter de voordeur kunnen ze niet controleren (gelukkig) maar op straat wel. En ik zou honden op straat juist aanmoedigen (als uitzondering), is er nog iets van sociale controle.42erik schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:59:
[...]
als bezoek stopt, dan heeft een avondklok niet veel toegevoegde waarde, behalve dat de hond niet meer uitgelaten wordt..
Als ik zo naar de beelden kijk, kunnen deze mensen beter figurant worden in een verfilming van een comic van Alan Moore...ze zouden zo kunnen doorgaan voor het voetvolk van de een of andere duistere occulte samenzwering
Creatieve oplossing: alleen nog maar diesel bij het tankstation?wildhagen schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:41:
[...]
De Spaanse lockdown-methode van de 1e golf hanteren bijvoorbeeld. Dus dat je niet meer dan een bepaalde afstand (1 km was het geloof ik?) van je huis mag zijn, en niet meer dan xx minuten per dag.
Ik verbaas mij vooral over de relatieve rust in de supermarkt de afgelopen week... Ik had een mega drukte verwacht, zeker met het maximaal aantal mensen per vierkante meter! Maar het is niet anders geweest dan een normale weekend dag, ook al is het over 5 dagen kerst. Misschien omdat men weinig bezoek krijgt en dus maar weinig inkoopt? Geen idee... Of wat straks met oud en nieuw met betrekking tot oliebollen verkoop?wildhagen schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:41:
[...]
de gemiddelde boa weigert zo ongeveer nu al dienst qua coronamaatregelen, dus handhaven is wel een uitdaging danfranssie schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:01:
[...]
Achter de voordeur kunnen ze niet controleren (gelukkig) maar op straat wel. En ik zou honden op straat juist aanmoedigen (als uitzondering), is er nog iets van sociale controle.
ehm, mag ik nog naar mijn werk kunnen?MikeyMan schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:05:
[...]
Creatieve oplossing: alleen nog maar diesel bij het tankstation?
Graag zelfs! Voor mijn wagenpark is het geen probleem namelijk.MikeyMan schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:05:
Creatieve oplossing: alleen nog maar diesel bij het tankstation?
De EU ECDC heeft een assesment rapport opgesteld over de nieuwe virus variant.
Het bevat in mijn ogen veel relevante informatie.
https://www.ecdc.europa.e...ations-United-Kingdom.pdf
Het wordt tijd dat onze regering deze situatie echt serieus neemt en als de donder hun slagvaardigheid (en die van de GGD's) in orde brengt.
*mod-edit* wil je de relevante stukken die in jouw ogen relevant zijn uit dit soort links dan delen of in ieder geval samenvatten en aangeven waarom dat relevant is? Op dee manier is het teveel een link drop...
[ Voor 36% gewijzigd door ZieMaar! op 20-12-2020 17:38 ]
Er was een maand geleden al een geval van deze variant in Nederland gevonden. Het is niet onredelijk om te denken dat het zich al verder verspreid heeft sindsdien. In het liveblog van de NOS plaatsen virologen al de nodige kanttekeningen bij deze nieuwe variant, de belangrijkste eigenschap dat deze besmettelijker is moet nog aangetoond worden, het berust nu op een aanname.mesa57 schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:15:
Het wordt tijd dat onze regering deze situatie echt serieus neemt en als de donder hun slagvaardigheid (en die van de GGD's) in orde brengt.
De media is in elk geval lekker bezig met dit nieuws. Bovenstaande kanttekeningen staan erbij in de artikelen, maar de koppen zijn pure clickbait.
mesa57 schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:15:
Maar weer eens een linkdrop waar jullie wellicht in geïnteresseerd zijn.
De EU ECDC heeft een assesment rapport opgesteld over de nieuwe virus variant.
Het bevat in mijn ogen veel relevante informatie.
https://www.ecdc.europa.e...ations-United-Kingdom.pdf
There is no indication at this point of increased infection severity associated with the new variant. A few cases with the new variant have to date been reported by #Denmark and the #Netherlands and, according to media reports, in #Belgium.https://t.co/FkSchAQl8a
— ECDC (@ECDC_EU) 20 december 2020
Maar wat stel je precies voor?
Lees het rapport van het ECDC. Het aantal besmettingen in zuid engeland stijgt exponentieel.CMD-Snake schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:24:
[...]
Er was een maand geleden al een geval van deze variant in Nederland gevonden. Het is niet onredelijk om te denken dat het zich al verder verspreid heeft sindsdien. In het liveblog van de NOS plaatsen virologen al de nodige kanttekeningen bij deze nieuwe variant, de belangrijkste eigenschap dat deze besmettelijker is moet nog aangetoond worden, het berust nu op een aanname.
Dus dat lijkt me een bevestiging van de aanname.
Er is alleen geen indicatie dat dat nu in anderen landen al gebeurt.
Maar het lijkt, als je het mijn vraagt, op herhaling van de geschiedenis uit maart.
[ Voor 10% gewijzigd door mesa57 op 20-12-2020 17:27 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik ben mij de laatste dagen ontzettend aan het inhouden omtrent deze situatie, ook al vrees ik met grote vrezen. Ik wil de Jonge, het RIVM en de GGD’s niet bij voorbaat afbranden. Ik hoop dat mijn vrees onterecht is en we 8 januari daadwerkelijk starten.franssie schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:39:
[...]
En dat is iets dat al sinds maart bekend was : dat er gevaccineerd zou moeten worden. Duizenden mensen uit de evenementenindustrie hadden dit in een week geregeld, maar dit visieloze domme kabinet laat zich weer ringeloren, net zoals met het te late opschalen van het testen. Zo lopen we achteruit het ravijn in.
Dat ligt maar net aan het soort hond wat je hebt.NMH schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:29:
Oprechte vraag, waarom zou er een uitzondering voor honden gemaakt moeten worden bij een avondklok? Als je bijvoorbeeld niet tussen 22:00 en 04:00 de straat op mag, dan zul je het rondje met de hond op een ander moment moeten doen. Dat lijkt me als niet-hondenbezitter toch niet al te problematisch?
En dat is nog los van het feit dat "Geen honden uitlaten en geen vuilnis buiten zetten" natuurlijk compleet het doel voorbij schiet wat we willen bereiken.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ook honden hebben een ritme. En de baasjes ook. En soms heeft een hond ook op rare tijden ineens een behoefte, jij zal in de nacht ook vast wel eens je behoeften moeten doen.NMH schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:29:
Oprechte vraag, waarom zou er een uitzondering voor honden gemaakt moeten worden bij een avondklok? Als je bijvoorbeeld niet tussen 22:00 en 04:00 de straat op mag, dan zul je het rondje met de hond op een ander moment moeten doen. Dat lijkt me als niet-hondenbezitter toch niet al te problematisch?
Het woord exponentieel staat niet in het rapport. Doe eens niet dat paniekvoetbal, zeker als je geen expertise hebt.mesa57 schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:25:
Lees het rapport van het ECDC. Het aantal besmettingen in zuid engeland stijgt exponentieel.
Maar het lijkt, als je het mijn vraagt, op herhaling van de geschiedenis uit maart.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Uit een eerder bericht van de NOS:mesa57 schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:25:
Lees het rapport van het ECDC. Het aantal besmettingen in zuid engeland stijgt exponentieel.
Viroloog Marion Koopmans wijst er daarnaast op dat de snelle verspreiding van een nieuwe variant in Engeland ook andere oorzaken kan hebben. Het kan dat de variant inderdaad besmettelijker is, maar het kan ook zijn dat er een super-spreading event is geweest waardoor net deze variant zich sneller is gaan verspreiden. "Ik hoorde dat het in Oxford Street in Londen vorige week zwart zag van de mensen", zegt ze.
Een paar weken geleden had ik gereageerd dat de ik jouw manier van reageren nogal stored vond. De laatste tijd heb ik dat idee helemaal niet meer.Drardollan schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:28:
[...]
Ik ben mij de laatste dagen ontzettend aan het inhouden omtrent deze situatie, ook al vrees ik met grote vrezen. Ik wil de Jonge, het RIVM en de GGD’s niet bij voorbaat afbranden. Ik hoop dat mijn vrees onterecht is en we 8 januari daadwerkelijk starten.
Had het eerst in een DM willen doen maar dat was mijn kritiek ook niet.
Vergeet ook in sommige gevallen medische redenen niet.Drardollan schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:32:
[...]
Ook honden hebben een ritme. En de baasjes ook. En soms heeft een hond ook op rare tijden ineens een behoefte, jij zal in de nacht ook vast wel eens je behoeften moeten doen.
Jammer dat het niet de peilen valt of een avondklok daadwerkelijk effectief is daar waar het volgens mij vaak gepaard gaat met andere maatregelen.
Voor mijn beeldvorming, weet iemand of ze in Nederland al actief bezig met het uitbreiden van de zorg? Om de problematiek omtrent dit in het vervolg te kunnen opvangen?
[ Voor 14% gewijzigd door green-tea op 20-12-2020 17:40 ]
Dank je welTrailBlazer schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:35:
[...]
Een paar weken geleden had ik gereageerd dat de ik jouw manier van reageren nogal stored vond. De laatste tijd heb ik dat idee helemaal niet meer.![]()
Had het eerst in een DM willen doen maar dat was mijn kritiek ook niet.
Verwijderd
*knip* Op de man en off-topicfranssie schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:39:
[...]
[ Voor 30% gewijzigd door ZieMaar! op 20-12-2020 18:07 ]
Klopt, die groep is er ook nog.green-tea schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:35:
[...]
Vergeet ook in sommige gevallen medische redenen niet.
Jammer dat het niet de peilen valt of een avondklok daadwerkelijk effectief is daar waar het volgens mij vaak gepaard gaat met andere maatregelen.
Ik geloof zelf niet zo in een avondklok, handhaving is bijzonder lastig en het nut ben ik ook niet van overtuigd. Die paar baasjes met honden op straat, daar zit de grote verspreiding niet.
Zelf denk ik dat de huidige maatregelen heel effectief zijn, het is praktisch overal echt rustig geworden. Met de scholen erbij is het een kwestie van tijd voor we effect zien. Ik schat wel in dat dit pas na 1 januari zal zijn, met name Kerst zal nog wel een negatief effect hebben denk ik.
Dat is een probleem die de Britse regering mede heeft veroorzaakt: het kost wat kost Kerstmis en kerstinkopen mogelijk maken. Het is de pandemie-versie van het jezelf in de voet schieten met een mitrailleur. Zoveel drukte in Londonse winkelstraten.CMD-Snake schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:34:
Uit een eerder bericht van de NOS:
En gisteren paniek en iedereen die nog snel de trein wilde pakken, overvolle stations en treinen.
Het bijzondere is dat de 4de klassen vanaf 4 januari gewoon weer lessen krijgen, nee niet online maar in het schoolgebouw. Inmiddels is het volgens mij algemeen bekend dat juist deze groep verspreiders van het virus zijn. Vreemd niet?Drardollan schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:41:
[...]
Klopt, die groep is er ook nog.
Ik geloof zelf niet zo in een avondklok, handhaving is bijzonder lastig en het nut ben ik ook niet van overtuigd. Die paar baasjes met honden op straat, daar zit de grote verspreiding niet.
Zelf denk ik dat de huidige maatregelen heel effectief zijn, het is praktisch overal echt rustig geworden. Met de scholen erbij is het een kwestie van tijd voor we effect zien. Ik schat wel in dat dit pas na 1 januari zal zijn, met name Kerst zal nog wel een negatief effect hebben denk ik.
Het doen van examen is dus belangrijker dan de gezondheid.
Zie je in de landen die eerder dan ons de huidige maatregelen hadden al een afname van ziekenhuis opnames? (Want daar draait het allemaal om)
[ Voor 10% gewijzigd door green-tea op 20-12-2020 17:45 ]
Verwijderd
Dit vind ik ook juist wat totaal fout gaat bij dit kabinet, er worden steeds maatregelen bedacht die heel veel ellende en er juist voor zorgen dan mensen elkaar maar binnen gaan ontmoeten omdat buiten niet meer mag.
Sterker nog, avond klok zal er voor zorgen dat juist veel meer mensen uit logeren gaan met als gevolg nog meer besmettingen.
Ik denk dat ze beter dringend advies kunnen afkondig om dit jaar geen kerst te vieren met de familie. Geloof me, veel mensen zijn bereid om de aantal besmettingen terug de dringen. Maar liever vrijwillige dan al die verboden waardoor de ruimte voor eigen inbreng niet meer mogelijk is.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2020 17:46 ]
Verwijderd
Om dringende advies te doen om dit jaar geen kerst te vieren met je familie.MikeyMan schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:48:
@Verwijderd wat stel je voor?
Er komt ook een keer einde aan de "prijs" die we moeten betalen.franssie schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:50:
Het is vooralsnog nu nog de vraag of er extra maatregelen moeten komen.
Prima, als Rutte en De Jonge dan ook het goede voorbeeld geven en zich moederziel alleen in huis opsluiten,Verwijderd schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:54:
[...]
Om dringende advies te doen om dit jaar geen kerst te vieren met je familie.
Het grote probleem is dat het kiezen tussen diverse kwaden is. De economie, de leerlingen en de ziekenhuizen grofweg. Het is koorddansen. Vind het lastig om er echt een mening over te hebben, want elke maatregel of uitzondering brengt iets goeds voor de ene groep en iets slechts voor de andere.green-tea schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:43:
[...]
Het bijzondere is dat de 4de klassen vanaf 4 januari gewoon weer lessen krijgen, nee niet online maar in het schoolgebouw. Inmiddels is het volgens mij algemeen bekend dat juist deze groep verspreiders van het virus zijn. Vreemd niet?
In België is het allemaal net wat beter ondertussen, die hebben 1 december weer een deel afgeschaald. Maar of dat zo blijft, dat durf ik niet te zeggen. Daar krijgen ze nu weer te maken met funshoppers uit Nederland bijvoorbeeld, zo las ik vanmorgen iemand in de krant die ‘persé iets móést hebben van de Primark’.....Zie je in de landen die eerder dan ons de huidige maatregelen hadden al een afname van ziekenhuis opnames? (Want daar draait het allemaal om)
Maar als we kijken naar overal waar eerder dit soort maatregelen zijn ingevoerd, dan kan je niet anders concluderen dan dat het effect heeft. Wel een tijdelijk effect, want het laait zo weer op allemaal. Het is koorddansen tot we groepsimmuniteit hebben.
[ Voor 9% gewijzigd door Drardollan op 20-12-2020 17:58 ]
op zich is het voorbereiden van een grote groep leerlingen op hun vervolgopleiding ook wel een heel belangrijk ietsgreen-tea schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:43:
[...]
Het bijzondere is dat de 4de klassen vanaf 4 januari gewoon weer lessen krijgen, nee niet online maar in het schoolgebouw. Inmiddels is het volgens mij algemeen bekend dat juist deze groep verspreiders van het virus zijn. Vreemd niet?
Zie je in de landen die eerder dan ons de huidige maatregelen hadden al een afname van ziekenhuis opnames? (Want daar draait het allemaal om)
Een jaar overdoen belangrijker dan mogelijk dood van mensen?42erik schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:57:
[...]
op zich is het voorbereiden van een grote groep leerlingen op hun vervolgopleiding ook wel een heel belangrijk iets
Vergeet niet dat juist leraren (de oudere) een verhoogd risico zijn?
En juist enkele dagen na kerst en oud en nieuw waar de kans groot is dat een groot deel juist wel met meerdere in contact komen en dus evt het virus dragen? Is toch te idioot voor woorden.
[ Voor 33% gewijzigd door green-tea op 20-12-2020 18:01 ]
Als er iets is waarvan ze op voorhand al weten dat de compliance 0 gaat zijn is dat het wel.Verwijderd schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:54:
[...]
@green-tea dat is nogal een existentiële vraag. En er zijn een heleboel zaken belangrijker dan een relatief beperkt aantal mensenlevens. Levensstandaard en of vreugde van de achterblijvers bijvoorbeeld.
[ Voor 26% gewijzigd door MikeyMan op 20-12-2020 18:00 ]
Ik heb niet het idee dat er iemand in Nederland nog iets doet met dringende adviezen. Als er iets in lockdown gaat, dan zoeken we zelfs actief naar omwegen.Verwijderd schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:54:
[...]
Ondertussen heb je wel zo’n beetje de maximale maatregelen genomen, er zit weinig rek meer in.
Maar laten we vooral niet op de zaken vooruit lopen. Pas eind aankomende week (op zijn vroegst) ga je iets zien van de maatregelen.
Verwijderd
Bij advies van mondkapjes droeg ook 90% van de mensen een mondkapje. Vervolges de verplichting zorg alleen maar voor meer weerstand.
Had het foutief verwoord. Ik vind, mijn persoonlijke mening, te idioot voor woorden als we in een volledige lockdown gaan maar dan met uitzondering van een groep welke juist verspreiders zijn? Je zoekt het op deze manier alleen maar op? Laat dat examen lekker schieten..MikeyMan schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:58:
[...]
Als er iets is waarvan ze op voorhand al weten dat de compliance 0 gaat zijn is dat het wel.
@green-tea dat is nogal een existentiële vraag. En er zijn een heleboel zaken belangrijker dan een relatief beperkt aantal mensenlevens. Levensstandaard en of vreugde van de achterblijvers bijvoorbeeld.
[ Voor 6% gewijzigd door green-tea op 20-12-2020 18:04 ]
Ik reageer even op jou, maar bedoeld is algemeen op dit soort posts:Drardollan schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:32:
[...]
Hij zou zich druk moeten maken om de vaccinaties eerder te gaan zetten, al is het maar 1 uur eerder dan nu. Hoe sneller dat loopt, hoe sneller we uit deze situatie zijn.
Het is ontzettend belangrijk om zo snel mogelijk een voldoende vaccinatiegraad te bereiken. Dat de eerste tienduizenden, of wat.mij betreft 1 miljoen in NL pas 3 weken later zijn gevaccineerd dan theoretisch zou kunnen boeit me niet. Wat ik wil is dat zo snel als mogelijk 5 (en daarna 17) miljoen mensen zijn gevaccineerd.
Of de methode die ons kabinet kiest daar beter toe leidt of niet kan ik niet beoordelen, als de achterstand 3 weken blijft vind ik dat zeer verwijtbaar. Maar of de eerste spuit gisteren of 8 januari wordt gezet is daarin minder belangrijk, behalve als symbool voor de bevolking.
Nou een werkende samenleving houden, daar zijn functionerende ziekenhuizen een onderdeel van, maar ook werkende scholen en opleidingen. Dat is een evenwicht, waarbij je moeilijk 1 van de pijlers zomaar even opzij kan zetten voor langere tijd.
omdat er ook mensen zijn die moeten werken tot 22-23u én een hond hebbenNMH schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:29:
Oprechte vraag, waarom zou er een uitzondering voor honden gemaakt moeten worden bij een avondklok?
avondklok vanaf middernacht zou dat probleem oplossen....
maar dan kan ik niet meer nachtvissen
[ Voor 15% gewijzigd door Mr. Detonator op 20-12-2020 18:10 ]
Werken? Dat deden we allemaal het afgelopen half jaar toch al thuis?Mr. Detonator schreef op zondag 20 december 2020 @ 18:09:
[...]
omdat er ook mensen zijn die moeten werken tot 22-23u én een hond hebben
Het lijkt me sterk dat ik de enige ben die het dit jaar niet viert met zijn familie maar het binnen het gezin houdt.MikeyMan schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:58:
[...]
Als er iets is waarvan ze op voorhand al weten dat de compliance 0 gaat zijn is dat het wel.
Beetje overdreven misschien maar wel weer extra druk op de zorg en verhoogd risico voor alle leraren? Werkende scholen draaien die op 1jaar? Enkel 4de jaars. Dit had toch gewoon online gekund?42erik schreef op zondag 20 december 2020 @ 18:07:
@green-tea Belangrijker dan de dood... Datv is wel meteen erg in het extreme trekken, maar ok...
Nou een werkende samenleving houden, daar zijn functionerende ziekenhuizen een onderdeel van, maar ook werkende scholen en opleidingen. Dat is een evenwicht, waarbij je moeilijk 1 van de pijlers zomaar even opzij kan zetten voor langere tijd.
[ Voor 11% gewijzigd door green-tea op 20-12-2020 18:15 ]
Nouja, anders gezegd. Degenen die dat toch al niet zouden doen gaan zich ook van een dringend advies niks aantrekken.TrailBlazer schreef op zondag 20 december 2020 @ 18:10:
[...]
Het lijkt me sterk dat ik de enige ben die het dit jaar niet viert met zijn familie maar het binnen het gezin houdt.
Examens gingen vorig jaar ook niet door. HBO's en universiteiten roeren zich en willen een zekere kwaliteit. Daarom probeert men examenklassen normaal les te laten krijgen. Online les op de middelbare school is absoluut van lagere kwaliteit dan fysiek. Het beetje extra druk op zorg neemt men vooralsnog voor lief. Het belang van onderwijs is bijzonder groot. Vandaar.green-tea schreef op zondag 20 december 2020 @ 18:13:
[...]
Beetje overdreven misschien maar wel weer extra druk op de zorg en verhoogd risico voor alle leraren? Werkende scholen draaien die op 1jaar? Enkel 4de jaars. Dit had toch gewoon online gekund?
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Enige hiaat in dat plan is dat je wel de examenklas door kunt laten gaan, maar dat je dan volgend jaar een probleem hebt als er geen doorstroming meer is.boesOne schreef op zondag 20 december 2020 @ 18:43:
[...]
Examens gingen vorig jaar ook niet door. HBO's en universiteiten roeren zich en willen een zekere kwaliteit. Daarom probeert men examenklassen normaal les te laten krijgen. Online les op de middelbare school is absoluut van lagere kwaliteit dan fysiek. Het beetje extra druk op zorg neemt men vooralsnog voor lief. Het belang van onderwijs is bijzonder groot. Vandaar.
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Er is opeens een nieuwe variant van het virus dat zich supersnel verspreid? Volgens mij komt dit eerder door alle kerstinkopen van de afgelopen dagen. En volle kroegen helpen daar ook niet echt bij.... (dit duurde niet lang in de UK, maar in Tier 2 zijn de kroegen dus nog wel open!)
Op de tekst van Flappie van Yoep van het Hek heeft hij een nieuwe tekst verzonnen:
Kerst wordt wel heel anders dit jaar, Het bezoek is nu gereduceerd tot 2.(bij mij in ieder geval) Aangezien ik alleen woon wordt het dus niet druk.
Het is wat het is, ik hoop dat we deze golf behoorlijk onder controle krijgen en dat de vaccins snel kunnen worden uitgerold.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Ja, maar "we kunnen geen onderscheid maken" is wat anders dan "er is geen onderscheid". Het probleem is natuurlijk dat het achteraf moeilijk is om te bepalen welke effecten welke sterkte hebben gehad als je alleen maar een factor hebt die een combinatie is van die effecten.Laguna schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:52:
[...]
Er valt geen onderscheid te maken in de groep met klachten, dus dan kan je alleen uitgaan van het totaal en daarvan test 12% positief.
Ik vind de conclusie "black friday en sinterklaas hebben (bijna) geen effect gehad" er niet een die je kunt trekken uit het percentage positieve testen als je weet dat je eigenlijk niet hebt kunnen controleren wat de overige effecten op dat cijfer zijn (geweest).
In dit topic is dat al meermaals voorbij gekomen. In die onderzoeken lijken een hoop mensen "ja" te zeggen en "nee" te doen. Of ze vinden regels geweldig zolang het maar niet op hunzelf van toepassing is.Verwijderd schreef op zondag 20 december 2020 @ 18:01:
Denk ik niet. Vergeet niet dat best veel draag kracht is.
De week voor de verplichting zei De Jonge dat 67% een mondkapje al droeg, het RIVM zei 75% op basis van hun onderzoek. Het probleem is echter dat er in Den Haag een soort dwangneurose rondgaat die 100% compliance wil zien ten alle tijden. Ze hadden gehoopt de laatste procenten ook zo te winnen, maar in feite maken ze de boel erger door te dwingen en mensen in het harnas te jagen.Bij advies van mondkapjes droeg ook 90% van de mensen een mondkapje. Vervolges de verplichting zorg alleen maar voor meer weerstand.
In het OV hadden de vakbonden in no-time afgedwongen dat de mondkapjesplicht niet zou gelden voor het personeel. Conducteurs, chauffeurs, machinisten en noem ze maar op hoeven het niet te doen. Die buschauffeur van 50+ met overgewicht loopt ook meer risico, maar toch.green-tea schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:58:
Vergeet niet dat juist leraren (de oudere) een verhoogd risico zijn?
Politie en boa's hebben ook afgedwongen om geen mondkapjesplicht te krijgen. Als je een agent met een mondkapje ziet is omdat die ervoor kiest, niet omdat het moet.
Ik denk dat we die niet snel op een misstap a la Grapperhaus gaan betrappen. De Jonge zal het sowieso vieren met zijn vrouw en kinderen, dus alleen is hij niet.Stoney3K schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:55:
Prima, als Rutte en De Jonge dan ook het goede voorbeeld geven en zich moederziel alleen in huis opsluiten,
Online is echt wel veel mindere kwaliteit dan normaal, dat is met een groep die een vervolgopleidng in moet en daar een basis voor nodig heeft niet te combineren. Dramatische slagingsgetallen voor lief nemen kan ook niet, aangezien dan de doorstroom stokt en dat ergens ophoopt. En dan moet er dus geaccepteerd worden dat de druk op de zorg op punt niet af gaat nemen.green-tea schreef op zondag 20 december 2020 @ 18:13:
[...]
Beetje overdreven misschien maar wel weer extra druk op de zorg en verhoogd risico voor alle leraren? Werkende scholen draaien die op 1jaar? Enkel 4de jaars. Dit had toch gewoon online gekund?
Die doorstroom staat al flink onder druk door alle andere jaren wel online les te geven, die al flinke achterstanden hebben door lockdown 1. Maar het idee is dat die 2 weken (let's hope dat het daarbij blijft) in te lopen zijn in dit jaar of het komende jaar, aangezien die groepen nog meerdere jaren op school hebben.
Begrijpelijk, er moet gekozen worden. Maar niet de twee weken extra ‘achterstand’ op de weegschaal tegenover het op peil krijgen van de zorg en daarbij mogelijk langere lockdown met alle (financiële) gevolgen van dien. Ben blij dat ik niet hoef te kiezen.42erik schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:17:
[...]
Online is echt wel veel mindere kwaliteit dan normaal, dat is met een groep die een vervolgopleidng in moet en daar een basis voor nodig heeft niet te combineren. Dramatische slagingsgetallen voor lief nemen kan ook niet, aangezien dan de doorstroom stokt en dat ergens ophoopt. En dan moet er dus geaccepteerd worden dat de druk op de zorg op punt niet af gaat nemen.
Die doorstroom staat al flink onder druk door alle andere jaren wel online les te geven, die al flinke achterstanden hebben door lockdown 1. Maar het idee is dat die 2 weken (let's hope dat het daarbij blijft) in te lopen zijn in dit jaar of het komende jaar, aangezien die groepen nog meerdere jaren op school hebben.
Simpel gezegd; vanuit mijn ogen een bijzonder feit om alles op slot te gooien maar toch uitzonderingen maken in een al slappe lockdown.
[ Voor 13% gewijzigd door green-tea op 20-12-2020 19:24 ]
Ja twee weken extra achterstand, die daarmee oploopt tot maanden. Das niet zomaar even in te halen. Ergens gaat dit stil vallen. Ook in doorstroom naar functies in de zorg.green-tea schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:20:
[...]
Begrijpelijk, er moet gekozen worden. Maar twee weken extra ‘achterstand’ op de weegschaal tegenover het behalen van het doel. De zorg weer op peil krijgen vind ik heftig.
Urenlang storing bij inloggen DigID door ddos-aanval https://www.nu.nl/tech/60...gid-door-ddos-aanval.html (via @NUnl)Benjamin- schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:50:
Wanneer gaat de overheid toch eens fatsoenlijke servercapaciteit regelen... DigiD is al bijna 5 uur plat. Heb een bericht gekregen dat mijn testresultaten binnen zijn, maar inloggen lukt niet.
Ddos aanval dus...
Denk niet dat er veel mensen zijn die nog medelijden krijgen door dit soort berichten. Als je nu nog op vliegvakantie gaat heb je toch echt een serieus bord voor je kop.
Gisteren stond er ook al zo'n totaalmalloot met een huilverhaal in de krant omdat hij op de Canarische Eilanden met verscherpte maatregelen te maken kreeg. Het feit dat iemand zich ervoor leent om met zo'n verhaal met naam en gezicht in de krant te gaan staan betekent dat die persoon hetzij ongelooflijk dom, hetzij ongelooflijk arrogant is.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Wat ik belangrijk vind is dat die spuiten gezet worden, of dat nu symbolisch volgende week 5 mensen zijn of op 8 januari vele tienduizenden. We moeten zo snel mogelijk die trein aan het rijden hebben. We hebben niet voldoende dosissen en nog niet alles is klaar om miljoenen vaccins in een week te zetten, maar als de trein rijdt dan komen we wel ergens.jurjen_g schreef op zondag 20 december 2020 @ 18:04:
[...]
Ik reageer even op jou, maar bedoeld is algemeen op dit soort posts:
Het is ontzettend belangrijk om zo snel mogelijk een voldoende vaccinatiegraad te bereiken. Dat de eerste tienduizenden, of wat.mij betreft 1 miljoen in NL pas 3 weken later zijn gevaccineerd dan theoretisch zou kunnen boeit me niet. Wat ik wil is dat zo snel als mogelijk 5 (en daarna 17) miljoen mensen zijn gevaccineerd.
Of de methode die ons kabinet kiest daar beter toe leidt of niet kan ik niet beoordelen, als de achterstand 3 weken blijft vind ik dat zeer verwijtbaar. Maar of de eerste spuit gisteren of 8 januari wordt gezet is daarin minder belangrijk, behalve als symbool voor de bevolking.
Terughalen? Lekker laten zitten...alexbl69 schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:29:
Reiswereld vreest duizenden Nederlanders terug te moeten halen
Denk niet dat er veel mensen zijn die nog medelijden krijgen door dit soort berichten. Als je nu nog op vliegvakantie gaat heb je toch echt een serieus bord voor je kop.
Gisteren stond er ook al zo'n totaalmalloot met een huilverhaal in de krant omdat hij op de Canarische Eilanden met verscherpte maatregelen te maken kreeg. Het feit dat iemand zich ervoor leent om met zo'n verhaal met naam en gezicht in de krant te gaan staan betekent dat die persoon hetzij ongelooflijk dom, hetzij ongelooflijk arrogant is.
De GGD wil eerst de bijsluiter zien. Dus dan weet je wel hoe laat het is ....Drardollan schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:30:
[...]
Wat ik belangrijk vind is dat die spuiten gezet worden, of dat nu symbolisch volgende week 5 mensen zijn of op 8 januari vele tienduizenden. We moeten zo snel mogelijk die trein aan het rijden hebben. We hebben niet voldoende dosissen en nog niet alles is klaar om miljoenen vaccins in een week te zetten, maar als de trein rijdt dan komen we wel ergens.
Inderdaad eigen schuld, dikke bult. Hopelijk laat BZ ze gewoon zitten waar ze zitten. Doet bv Australie ook, door met een quotum te werken, max zoveel mogen er terug keren per maand of week om er zeker van te zijn dat het beheersbaar is.
Dacht ook dat Blok na de ellende begin dit jaar, zei dat ze geen mensen meer gaan terug halen.
Zal dringen worden in de veerboot.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Jij liever dan ik, denken dat je met een vaccin veilig bent...Drardollan schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:30:
[...]
Wat ik belangrijk vind is dat die spuiten gezet worden, of dat nu symbolisch volgende week 5 mensen zijn of op 8 januari vele tienduizenden. We moeten zo snel mogelijk die trein aan het rijden hebben. We hebben niet voldoende dosissen en nog niet alles is klaar om miljoenen vaccins in een week te zetten, maar als de trein rijdt dan komen we wel ergens.
Voorlopig rijdt er helemaal geen trein (vanuit het verenigd koninkrijk of terug)
Ik hoop dat ze die veerboot ook nog even aan de kade laten. Die rederij meldde in de media doodleuk dat ze op gingen schalen omdat er zoveel meer mensen met de boot mee willen. Die klootzakken doen straks even in hun uppie die inreisverboden van inmiddels de halve EU teniet......loekf2 schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:42:
[...]
Inderdaad eigen schuld, dikke bult. Hopelijk laat BZ ze gewoon zitten waar ze zitten. Doet bv Australie ook, door met een quotum te werken, max zoveel mogen er terug keren per maand of week om er zeker van te zijn dat het beheersbaar is.
Dacht ook dat Blok na de ellende begin dit jaar, zei dat ze geen mensen meer gaan terug halen.
Vervelende is wel dat de verdiensten NL - UK meer vracht dan passagiers bevatLZ86 schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:53:
[...]
Ik hoop dat ze die veerboot ook nog even aan de kade laten. Die rederij meldde in de media doodleuk dat ze op gingen schalen omdat er zoveel meer mensen met de boot mee willen. Die klootzakken doen straks even in hun uppie die inreisverboden van inmiddels de halve EU teniet......
Vervelende situatie, maar waarom kan je niet met je gezin naar je huisje in the middle of nowhere dan?Jorizzz schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:59:
[...]
Dochter is 10 jaar oud. Wij hebben als gezin sinds de test 'gewoon' geleefd als altijd en we kiezen ervoor om dat ook 'gewoon' te blijven doen. Mijn dochter trekt dat anders echt niet, zeker niet met de feestdagen. Ze voelt zich ook absoluut niet ziek, dus tja. Ik hoop dat het hierbij blijft, maar we zien het wel. Als ik of mijn vrouw het zou krijgen, dan zonderen we ons af, maar dat is natuurlijk ook niet te doen als we het allebei krijgen. Ik heb ook nog een zoon van 11. Het is gewoon praktisch gezien het eenvoudigst om op redelijkerwijs normale manier met elkaar om te blijven gaan. Kijk die kus voor het slapen slaan we even over, maar verder is het qua gezinsleven business as usual nu hier.
Zolang het geen dagen reistijd is neem ik aan dat je bij opkomende klachten snel genoeg weer thuis zit?
Simpel toch? Vracht mag van boord, de personen blijven lekker daar en varen weer lekker mee terug naar de UK.MikeyMan schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:55:
[...]
Vervelende is wel dat de verdiensten NL - UK meer vracht dan passagiers bevat
Frankrijk gaat een stuk verder, die verbieden ook vrachtverkeer voor de komende dagen tot er een gezamelijk EU standpunt is.
Voor beide zul je voor en tegenstanders hebben. De één zal zeggen wat goed dat er al volgende week gestart wordt, de ander zal commentaar hebben dat de capaciteit laag is.Drardollan schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:30:
[...]
Die trein gaat hoe dan ook binnenkort rijden. Effectief gaat enkele weken daarin binnen het grotere plaatje het verschil niet maken.
Dat, en ook bij de symbolische entingen krijg je ongetwijfeld na een week of wat de vraag hoeveel er nou daadwerkelijk gezet zijn.psychodude schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:01:
[...]
Voor beide zul je voor en tegenstanders hebben. De één zal zeggen wat goed dat er al volgende week gestart wordt, de ander zal commentaar hebben dat de capaciteit laag is.
Die trein gaat hoe dan ook binnenkort rijden. Effectief gaat enkele weken daarin binnen het grotere plaatje het verschil niet maken.
Er zijn inderdaad veel variabelen. Ik heb dan ook niet gezegd dat het geen effect heeft gehad, het kan hebben bijgedragen aan de kentering.Patriot schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:06:
[...]
Ja, maar "we kunnen geen onderscheid maken" is wat anders dan "er is geen onderscheid". Het probleem is natuurlijk dat het achteraf moeilijk is om te bepalen welke effecten welke sterkte hebben gehad als je alleen maar een factor hebt die een combinatie is van die effecten.
Ik vind de conclusie "black friday en sinterklaas hebben (bijna) geen effect gehad" er niet een die je kunt trekken uit het percentage positieve testen als je weet dat je eigenlijk niet hebt kunnen controleren wat de overige effecten op dat cijfer zijn (geweest).
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Omdat we in quarantaine moeten natuurlijk. Ik weet niet hoe anderen daarmee omgaan, maar voor ons houdt dat in dat we dat ook thuis doen. Dus niet elders in het land. En hier hebben we familie die nu voor ons boodschappen doet, in the middle of nowhere heb ik dat niet. Dat maakt het vrij lastig om een week te overleven met een gezin, zonder eten en drinkenWolly schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:56:
[...]
Vervelende situatie, maar waarom kan je niet met je gezin naar je huisje in the middle of nowhere dan?
Zolang het geen dagen reistijd is neem ik aan dat je bij opkomende klachten snel genoeg weer thuis zit?
Ik weet hetpsychodude schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:01:
[...]
Voor beide zul je voor en tegenstanders hebben. De één zal zeggen wat goed dat er al volgende week gestart wordt, de ander zal commentaar hebben dat de capaciteit laag is.
Over 5 jaar lachen we erom, maar daar hebben we nu niets aan
Zou het mogelijk zijn dat we een lockdown op EU niveau krijgen?
Aan de andere kant zijn er verwijten dat Nederland te traag is (bijvoorbeeld met de ferries... die inmiddels ook vandaag al geweigerd lijken te worden, wat in mijn ogen ook al retesnel handelen is) of dat Nederland dit al in september had moeten doen, op basis van wat losse, en destijds niet eens zo verontrustende, berichten.
Zo zie je maar dat onze overheidsorganisaties, instituten en politici het hoe dan ook nooit goed kunnen doen. Van mij uit in ieder geval respect hoe ze proberen te handelen en keuzes te maken.
[ Voor 8% gewijzigd door Uniciteit op 20-12-2020 20:35 ]
Dus mensen die voor hun werk (waar de overheid toestemming voor geeft, bijv. Monteurs in de energie sector). Die moet je gewoon laten stikken? Of mensen die in een geel gebied zaten (wat de canarische eilanden waren)loekf2 schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:42:
[...]
Ik vind het ook niet per see slim van ze. Maar wel gewoon allemaal binnen de regels
[ Voor 5% gewijzigd door JohanB op 20-12-2020 20:43 ]
Meeste landen zitten al in lockdown, dus daar valt weinig te winnen. De reisbeperkingen voor het Verenigd Koninkrijk springen ook als paddenstoelen uit de grond, misschien een verbod voor het vaste land van de EU.Mfpower schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:30:
Zou het mogelijk zijn dat we een lockdown op EU niveau krijgen?
Toch is de nieuwe variant al een maand geleden in Nederland gevonden en dat geval zal niet uniek zijn, niet in ons land en niet in de EU. In dat geval zijn reisbeperkingen de deur op slot doen als de inbreker toch al binnen is.
Linksom of rechtsom, vaccinaties zijn de enige oplossing. Daar zie ik liever meer moeite ingestoken worden dan symboolpolitiek en paniekvoetbal. Daar hebben we al een heel jaar van achter de rug.
Ik lees net dat je met corona niet naar buiten mag, dus dat tripje naar een huisje zou ook niet mogenJorizzz schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:18:
[...]
Omdat we in quarantaine moeten natuurlijk. Ik weet niet hoe anderen daarmee omgaan, maar voor ons houdt dat in dat we dat ook thuis doen. Dus niet elders in het land. En hier hebben we familie die nu voor ons boodschappen doet, in the middle of nowhere heb ik dat niet. Dat maakt het vrij lastig om een week te overleven met een gezin, zonder eten en drinken
Maar als je dochter al vanaf woensdag 16-12 klachtenvrij is en vrijdag 17 getest dan zou zij besmettelijk kunnen zijn t/m de 23e (5 dagen na 17-12).
BronUw huisgenoot is besmettelijk zo lang deze klachten heeft. In ieder geval tot 7 dagen na het begin van de klachten. Overleg met de GGD over de besmettelijkheid als iemand langer dan 7 dagen ziek is. Als uw positief geteste huisgenoot geen klachten heeft, is hij/zij besmettelijk tot 5 dagen na de test.
Wat raar dat ze in die informatiebrief niet vermelden dat je als huisgenoot 5 dagen na de besmetting kan /mag testen zodat je sneller uit quarantaine kan dan de genoemde 10 dagen.Lukt het niet om 1,5 meter afstand te houden, dan moet u 10 dagen in quarantaine blijven vanaf het moment dat uw huisgenoot niet meer besmettelijk is.
Wat er nog te winnen valt is een tijdelijke opschorting van Schengen.CMD-Snake schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:45:
[...]
Meeste landen zitten al in lockdown, dus daar valt weinig te winnen.
Ik acht het onwaarschijnlijk. Elk land heeft grenswerkers en die worden dan het leven onmogelijk gemaakt, plus om nu even volledige grensbewaking weer uit de grond te stampen is ook veel werk voor vermoedelijk weinig resultaat.Stoney3K schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:46:
Wat er nog te winnen valt is een tijdelijke opschorting van Schengen.
Dat klopt, maar als een land de grenzen echt wil gooien heb je dan wel de mogelijkheid, en niet meer het verweer "kan niet, want Schengen".CMD-Snake schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:51:
[...]
Ik acht het onwaarschijnlijk. Elk land heeft grenswerkers en die worden dan het leven onmogelijk gemaakt, plus om nu even volledige grensbewaking weer uit de grond te stampen is ook veel werk voor vermoedelijk weinig resultaat.
Het is een zinloze exercitie, alle Europese landen hebben elkaar nodig voor vervoer van goederen, geen is geheel zelfstandig. Rotterdam voorziet een flink deel van Europa via de haven op die manier bijvoorbeeld. Die stroom van goederen zullen landen niet snel afsluiten.Stoney3K schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:53:
Dat klopt, maar als een land de grenzen echt wil gooien heb je dan wel de mogelijkheid, en niet meer het verweer "kan niet, want Schengen".
https://www.volkskrant.nl/a-b2873c5e
Dat je zelfs na bijna een jaar van "doe het aub niet" nog steeds denkt dat dit een goed idee is. Wat een narcisten.
De Belgen deden dit ook bij ons tijdens hun lockdown. Dit is payback.Basekid schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:00:
Dat je zelfs na bijna een jaar van "doe het aub niet" nog steeds denkt dat dit een goed idee is. Wat een narcisten.
Het is een illusie om te bedenken dat de variant die nu de kop opsteekt in het VK (of die in Zuid Afrika) niet al lang op het vasteland is aangekomen. En dan niet alleen de enkele gevallen die nu bekend zijn, maar veel meer wijdverbreid.
Als de situatie in het VK een lockdown van het vliegverkeer rechtvaardigt, is het niet meer dan logisch dat dit ook voor het overige vliegverkeer moet gelden.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Reizigers die vanuit het Verenigd Koninkrijk naar Nederland wilden reizen per veerboot, zijn zondagavond gestrand in Engelse havens. Veerdienst DFDS meldt aan NU.nl dat Nederlandse autoriteiten ook geen reizigers per boot meer willen toelaten vanuit het Verenigd Koninkrijk, vanwege de nieuwe variant van het coronavirus dat daar is opgedoken. Het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat kan nog geen informatie hierover geven.
[ Voor 14% gewijzigd door gws24 op 20-12-2020 21:08 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Wolly schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:46:
[...]
Ik lees net dat je met corona niet naar buiten mag
Gelukkig roken ze ook een sigaretje tijdens het interview, dus hun longen hebben al een stress test gehad mochten ze besmet rakenBasekid schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:00:
Winkels in Nederland dicht? Dan gaan we toch shoppen in Antwerpen
Dat is de schuld van de media. De Belgische regering zei kom hier niet heen, en vervolgens stuurt de Belgische ondernemers vereniging er vlak voor het weekend een persbericht uit dat alle Nederlanders welkom zijn. Frontaal op elke nieuwssite in Nederland en dus effectief het bericht van de Belgische regering volledig geneutraliseerd. Well played...Basekid schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:00:
Winkels in Nederland dicht? Dan gaan we toch shoppen in Antwerpen
Ja grappig, kan je mij ook even uitleggen wat het gevaar is als je vanaf je voordeur naar je auto loopt en elk contact met anderen vermijdt?
Waar ga je met de auto heen dan?Wolly schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:23:
[...]
Ja grappig, kan je mij ook even uitleggen wat het gevaar is als je vanaf je voordeur naar je auto loopt en elk contact met anderen vermijdt?
Vooral dat laatste. Helemaal mee eens.CMD-Snake schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:45:
[...]
Meeste landen zitten al in lockdown, dus daar valt weinig te winnen. De reisbeperkingen voor het Verenigd Koninkrijk springen ook als paddenstoelen uit de grond, misschien een verbod voor het vaste land van de EU.
Toch is de nieuwe variant al een maand geleden in Nederland gevonden en dat geval zal niet uniek zijn, niet in ons land en niet in de EU. In dat geval zijn reisbeperkingen de deur op slot doen als de inbreker toch al binnen is.
Linksom of rechtsom, vaccinaties zijn de enige oplossing. Daar zie ik liever meer moeite ingestoken worden dan symboolpolitiek en paniekvoetbal. Daar hebben we al een heel jaar van achter de rug.
Overigens lijkt het me juridisch geen probleem want Engeland zat toch al niet in Schengen. En ze willen sowieso van het vrij verkeer van personen af (al wilden zij eigenlijk niet al die Europeanen binnen, echter werkt dat 2 kanten op
Maar ik vrees ook dat die nieuwe variant allang binnen is. Als we nou eens vaart maken met die vaccinatie dan dooft het eindelijk uit en is er ook niet meer zoveel kans op mutaties omdat het niet meer zo aanwezig is.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.
Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het nut en de noodzaak van mondkapjes
• Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
• De Coronavaccins