Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 169 ... 224 Laatste
Acties:
  • 697.198 views

Onderwerpen

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09:27
Amphiebietje schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:22:
Maatregelen van het kabinet om de meer besmettelijke variant in NL in te tomen:

Inkomende vliegreizen van het VK verbieden... |:(

Ja, want als die variant hier al is, dan gaat een vliegverbod vanuit de UK hiernaartoe helpen 8)7 . Wat een oenen daar in Den Haag.

Het is tijd dat alle andere landen vluchten vanuit Nederland verbieden en dat de grenzen met België en Duitsland gesloten worden, want anders wordt Nederland de spil van de verspreiding van deze nieuwe variant.
nog niet de grens sluiten van Duitsland deze week krijg nog een pakket daarna vind ik het prima :)

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:19

Onbekend

...

Amphiebietje schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:22:
Maatregelen van het kabinet om de meer besmettelijke variant in NL in te tomen:

Inkomende vliegreizen van het VK verbieden... |:(

Ja, want als die variant hier al is, dan gaat een vliegverbod vanuit de UK hiernaartoe helpen 8)7 . Wat een oenen daar in Den Haag.
Hoe minder mensen het virus meenemen, des te minder snel verspreidt het zich. Een deel van de mensen veranderen hun reis inderdaad, maar ook een deel blijft door deze maatregel thuis.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Sowieso absurd dat het vliegverkeer niet allang stil ligt, land in lockdown gooien, maar nog wel lekker iedereen over de grens heen laten vliegen..

Ja, economische belangen, maar echt moeite doen om serieus het virus een halt toe te roepen is er niet bij.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12 21:49

Amphiebietje

In de blubber

bie100 schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:26:
[...]

nog niet de grens sluiten van Duitsland deze week krijg nog een pakket daarna vind ik het prima :)
De post is meestal een van de weinige dingen die blijft doorlopen ondanks allerlei nare situaties. Mogelijk duurt het alleen wat langer...

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:48
Poeh, lastige situatie voor mij nu.

Vandaag zouden wij een week in een particulier huisje in the middle of nowhere gaan zitten. Ik werk al sinds maart volledig vanuit huis. mijn vrouw inmiddels ook. Even een week een andere omgeving, even de gedachten verzetten. Omdat mijn dochter halverwege vorige week wat lichte verkoudheidsklachten kreeg, en ik begin deze week ook, hebben we ons toch maar even laten testen. Woensdag gebeld, vrijdagochtend getest. Mijn uitslag kwam gisterenochtend al via DigID binnen: negatief! Voor dochter (10) was het even afwachten, want daarover zouden ze bellen (want geen DigID). Maar goed, als ik negatief was, en zij inmiddels sinds het maken van de testafspraak (zal je altijd zien) al klachtenvrij, dan kán het toch bijna niet anders dan dat zij ook negatief test? Nou, dat kan dus wel -O-

Vakantie gaat niet door, kinderen over de zeik, maar goed: accepteren die hap. Het was toch al een k*tjaar, dit kon er ook nog wel bij. Uitgebreid met de GGD gesproken natuurlijk, man wat nemen die daar véél tijd voor zeg. Ik moest hem na 45 minuten echt afkappen, anders was hij nog door blijven gaan met zichzelf herhalen en anekdotes over zijn eigen gezin vertellen (I shit you not).

Het lastige is nu dat er voor mijn dochter geen eerste ziektedag kan worden bepaald of gegokt. De tijdslijn van haar eerdere klachten is niet duidelijk te koppelen aan de uitslag als je kijkt naar het testmoment. Het kán dus zo zijn dat ze dinsdag nog op school besmet is geraakt en dus vrijdag positief is getest op misschien wel haar eerste van de 7 dagen die worden gerekend als periode van besmettelijk zijn. Betekent dus dat we met z'n allen tot de 25e in quarantaine moeten, maar dan is het nog niet gedaan. Ze kan namelijk in theorie dus nog één of meer van ons besmetten op de 25e, waarna we vijf dagen de tijd moeten nemen om die mogelijke besmetting meetbaar te maken, dus op de 30e mag de rest van ons getest worden.

Uiteraard kan alles anders worden als er iemand klachten krijgt, want dan mag je je eerder laten testen, maar écht duidelijkheid hebben we anders pas, max 48 uur na de test op de 30e...

Echt mégazuur dit en een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Wij nemen de boel echter wel serieus en gaan dus even wat familie als boodschappenbezorgdienst inzetten voor de komende anderhalve week. Bij de bezorgdienst van de Appie, Jumbo of Picnic kom ik pas in januari weer aan de beurt, heb ik al gezien...

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:20

WhySoSerious

Be the change.

wildhagen schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:25:
Ja, en dan sluiten ze het vliegverkeer af, als de besmettingen hier al zijn. Nou ja, het kalf is verdronken, laten we nu de put maar dempen. Of, het paard is ontsnapt uit de stal, tijd om de stal op slot te doen.

En dan laten ze de Eurostar-treinen gewoon rijden, en ook de ferries tussen NL en UK varen ook gewoon nog.

Kennelijk denkt men dat het virus niet per boot of per trein kan worden verspreid, maar alleen per vliegtuig ofzo? :?

Beetje symboolpolitiek op deze manier...
Ach kom, het scheelt weer wat CO2. Bekijk het positief :)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

WhySoSerious schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:40:
[...]

Ach kom, het scheelt weer wat CO2. Bekijk het positief :)
True, dat is wel weer een geluk bij een ongeluk. Maat het ging me meer om de inconsistentie van het beleid. Het virus kan via de trein of de boot gewoon nog altijd binnenkomen.

Daarnaast waren deze besmettingen met deze nieuwe mutatie van begin deze maand, volgens het nieuwsartikel.

Als je dan 3 weken later pas ingrijpt ben je een beetje aan de late kant, want als er één persoon die nieuwe mutatie heeft opgelopen, is de kans bijna 100 procent dat er meerdere mensen die mutatie hebben opgelopen, zeker omdat deze mutatie dus nog besmettelijker is dan de variant die wel al hadden....

Virussen? Scan ze hier!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
covid-19 is wel een luxe reiziger in ieder geval; hij is te lui om de trein of boot te pakken :+

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:32
Jorizzz schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:37:
Poeh, lastige situatie voor mij nu.

Vandaag zouden wij een week in een particulier huisje in the middle of nowhere gaan zitten. Ik werk al sinds maart volledig vanuit huis. mijn vrouw inmiddels ook. Even een week een andere omgeving, even de gedachten verzetten. Omdat mijn dochter halverwege vorige week wat lichte verkoudheidsklachten kreeg, en ik begin deze week ook, hebben we ons toch maar even laten testen. Woensdag gebeld, vrijdagochtend getest. Mijn uitslag kwam gisterenochtend al via DigID binnen: negatief! Voor dochter (10) was het even afwachten, want daarover zouden ze bellen (want geen DigID). Maar goed, als ik negatief was, en zij inmiddels sinds het maken van de testafspraak (zal je altijd zien) al klachtenvrij, dan kán het toch bijna niet anders dan dat zij ook negatief test? Nou, dat kan dus wel -O-

Vakantie gaat niet door, kinderen over de zeik, maar goed: accepteren die hap. Het was toch al een k*tjaar, dit kon er ook nog wel bij. Uitgebreid met de GGD gesproken natuurlijk, man wat nemen die daar véél tijd voor zeg. Ik moest hem na 45 minuten echt afkappen, anders was hij nog door blijven gaan met zichzelf herhalen en anekdotes over zijn eigen gezin vertellen (I shit you not).

Het lastige is nu dat er voor mijn dochter geen eerste ziektedag kan worden bepaald of gegokt. De tijdslijn van haar eerdere klachten is niet duidelijk te koppelen aan de uitslag als je kijkt naar het testmoment. Het kán dus zo zijn dat ze dinsdag nog op school besmet is geraakt en dus vrijdag positief is getest op misschien wel haar eerste van de 7 dagen die worden gerekend als periode van besmettelijk zijn. Betekent dus dat we met z'n allen tot de 25e in quarantaine moeten, maar dan is het nog niet gedaan. Ze kan namelijk in theorie dus nog één of meer van ons besmetten op de 25e, waarna we vijf dagen de tijd moeten nemen om die mogelijke besmetting meetbaar te maken, dus op de 30e mag de rest van ons getest worden.

Uiteraard kan alles anders worden als er iemand klachten krijgt, want dan mag je je eerder laten testen, maar écht duidelijkheid hebben we anders pas, max 48 uur na de test op de 30e...

Echt mégazuur dit en een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Wij nemen de boel echter wel serieus en gaan dus even wat familie als boodschappenbezorgdienst inzetten voor de komende anderhalve week. Bij de bezorgdienst van de Appie, Jumbo of Picnic kom ik pas in januari weer aan de beurt, heb ik al gezien...
Jeetje, wat een waardeloze situatie. Begrijp heel goed dat je er even helemaal de balen van hebt. Sterkte!

Ik weet natuurlijk niet hoe oud je dochter is, maar is het mogelijk om haar (zoveel mogelijk) van de rest van het gezin te scheiden? De GGD gaf bij ons aan (vriendin testte positief; ik negatief) dat als we gescheiden in quarantaine gingen dan de quarantaine voor mij inging op de dag van ons laatste contact. Wij hebben daarom 10 dagen gescheiden van elkaar geleefd in ons huis. Ik lag op een andere slaapkamer en kwam zonder mondkapje niet in dezelfde ruimte. We gebruikten ieder ons eigen toilet. Verder goed luchten en dingen die we beide gebruikten (zoals de douche) telkens goed schoongemaakt. De handen uiteraard scheel gewassen en veel handalcohol gebruikt als ik bijvoorbeeld borden en bestek van het eten op kwam halen. Zo zijn wij er doorheen gekomen, zonder dat ik besmet raakte.

De quarantaine viel ons mentaal best zwaar. Het gevoel van opgesloten zitten is heel naar. Ondanks dat we voldoende hulp hadden.

Verwijderd

Het gaat om het remmen van het virus en zo min mogelijk introductie. Uiteraard is het uiteindelijk alleen voor de bühne en vast ook om de politiek met de Brexit. Zeker als de rest van de Eu... Trein/boot/auto allemaal gewoon door kan gaan is het meer kijk oneens dan dat echt bijdraagt aan de inperking

• Jorizzz
  • Laatst online: 11:48
bazzemans schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:51:
[...]

Jeetje, wat een waardeloze situatie. Begrijp heel goed dat je er even helemaal de balen van hebt. Sterkte!

Ik weet natuurlijk niet hoe oud je dochter is, maar is het mogelijk om haar (zoveel mogelijk) van de rest van het gezin te scheiden? De GGD gaf bij ons aan (vriendin testte positief; ik negatief) dat als we gescheiden in quarantaine gingen dan de quarantaine voor mij inging op de dag van ons laatste contact. Wij hebben daarom 10 dagen gescheiden van elkaar geleefd in ons huis. Ik lag op een andere slaapkamer en kwam zonder mondkapje niet in dezelfde ruimte. We gebruikten ieder ons eigen toilet. Verder goed luchten en dingen die we beide gebruikten (zoals de douche) telkens goed schoongemaakt. De handen uiteraard scheel gewassen en veel handalcohol gebruikt als ik bijvoorbeeld borden en bestek van het eten op kwam halen. Zo zijn wij er doorheen gekomen, zonder dat ik besmet raakte.

De quarantaine viel ons mentaal best zwaar. Het gevoel van opgesloten zitten is heel naar. Ondanks dat we voldoende hulp hadden.
Dochter is 10 jaar oud. Wij hebben als gezin sinds de test 'gewoon' geleefd als altijd en we kiezen ervoor om dat ook 'gewoon' te blijven doen. Mijn dochter trekt dat anders echt niet, zeker niet met de feestdagen. Ze voelt zich ook absoluut niet ziek, dus tja. Ik hoop dat het hierbij blijft, maar we zien het wel. Als ik of mijn vrouw het zou krijgen, dan zonderen we ons af, maar dat is natuurlijk ook niet te doen als we het allebei krijgen. Ik heb ook nog een zoon van 11. Het is gewoon praktisch gezien het eenvoudigst om op redelijkerwijs normale manier met elkaar om te blijven gaan. Kijk die kus voor het slapen slaan we even over, maar verder is het qua gezinsleven business as usual nu hier.

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:32
Jorizzz schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:59:
[...]

Dochter is 10 jaar oud. Wij hebben als gezin sinds de test 'gewoon' geleefd als altijd en we kiezen ervoor om dat ook 'gewoon' te blijven doen. Mijn dochter trekt dat anders echt niet, zeker niet met de feestdagen. Ze voelt zich ook absoluut niet ziek, dus tja. Ik hoop dat het hierbij blijft, maar we zien het wel. Als ik of mijn vrouw het zou krijgen, dan zonderen we ons af, maar dat is natuurlijk ook niet te doen als we het allebei krijgen. Ik heb ook nog een zoon van 11. Het is gewoon praktisch gezien het eenvoudigst om op redelijkerwijs normale manier met elkaar om te blijven gaan. Kijk die kus voor het slapen slaan we even over, maar verder is het qua gezinsleven business as usual nu hier.
Begrijpelijke keus. Ik zou een dochtertje van 10 ook niet in gescheiden quarantaine zetten.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ze hadden dat vliegverbod net zo goed niet hoeven doen. De veerboot is open net als de kanaaltunnel en andere landen hebben (nog) geen vliegverbod ingesteld voor vluchten uit het Verenigd Koninkrijk. De rest van de EU maakt zich kennelijk minder zorgen. Daarnaast was deze nieuwe variant ook al in Nederland gevonden, dus het is er al en kan al om zich heen grijpen.
_Bailey_ schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:49:
covid-19 is wel een luxe reiziger in ieder geval; hij is te lui om de trein of boot te pakken :+
Covid-19 vliegt alleen business class. ;)

Verwijderd

Waar zelf wel verbaast over ben is hoe vaak sommige mensen nog steeds op visite gaan bij anderen terwijl gebleken is dat thuis de meeste besmettingen plaats vinden.

Zouden we dit beter doen dan zouden we hoop minder risco volle dingen kunnen afschalen.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:58
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:25:
Waar zelf wel verbaast over ben is hoe vaak sommige mensen nog steeds op visite gaan bij anderen terwijl gebleken is dat thuis de meeste besmettingen plaats vinden.

Zouden we dit beter doen dan zouden we hoop minder risco volle dingen kunnen afschalen.
Maar die thuisbesmettingen, zijn dat vooral huisgenoten of ‘vreemden’?

Want als ik t in de supermarkt oploop en vervolgens vrouw en mn 3 kids besmet vindt 80% van de besmettingen thuis plaats;

Als iedereen 1 huisgenoot besmet vindt 50% van de besmettingen thuis plaats;

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
rik86 schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:30:
[...]

Maar die thuisbesmettingen, zijn dat vooral huisgenoten of ‘vreemden’?

Want als ik t in de supermarkt oploop en vervolgens vrouw en mn 3 kids besmet vindt 80% van de besmettingen thuis plaats;

Als iedereen 1 huisgenoot besmet vindt 50% van de besmettingen thuis plaats;
De kans dat je besmet raakt als je een uur bij je tante in huis zit is vele malen groter dan een rondje supermarkt. Mijn observatie is dat gebrek aan afstand houden het snelste voor komt bij mensen die elkaar kennen in een vertrouwde omgeving.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
De variant in/uit de uk, wordt die al COVID-20 genoemd en gaan we dus 2021 ook als jaar om snel te vergeten ervaren....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Wat betreft de discussie hierboven over quarantine binnen het gezin betreft: wij zijn thuis met twee en gaan er vanuit dat als één van ons het krijgt dat de ander het ook krijgt. Dat lijkt me gewoon niet te voorkomen. Ja, misschien test één van twee dan negatief maar je hebt ook zoiets als incubatietijd. Wij zullen dan, mocht het zover komen, niet krampachtig alles gaan proberen te scheiden maar gewoon samen thuis in quarantaine gaan.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:25

Stoney3K

Flatsehats!

wildhagen schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:42:
[...]

Als je dan 3 weken later pas ingrijpt ben je een beetje aan de late kant, want als er één persoon die nieuwe mutatie heeft opgelopen, is de kans bijna 100 procent dat er meerdere mensen die mutatie hebben opgelopen, zeker omdat deze mutatie dus nog besmettelijker is dan de variant die wel al hadden....
Er was ook al speculatie dat de tweede golf zo snel ging door deze mutatie.

Misschiem ook interessant om het aantal overlijdens en ziekenhuisopnames te vergelijken, want een besmettelijker virusvariant is over het algemeen ook zwakker.

Geen feit, maar dat is wel de variant die uit natuurlijke selectie het meeste kans heeft om te overleven.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Cruise Control
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-07-2024

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Stoney3K schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:45:
[...]

Er was ook al speculatie dat de tweede golf zo snel ging door deze mutatie.

Misschiem ook interessant om het aantal overlijdens en ziekenhuisopnames te vergelijken, want een besmettelijker virusvariant is over het algemeen ook zwakker.
Waarom zou dat hier zo zijn ? Een variant met een betere kans dat het een cel binnenkomt (door die mutatie op het spike protein) kan net zo goed een ergere ziekte veroorzaken omdat het bij de eerste besmetting X% meer cellen infecteert en dus ook evenredig veel sneller in je lichaam groeit naar een problematische omvang.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-12 10:03
Eerste gevallen van deze variant waren er in september. Lijkt mij logisch dat de kans groot is dat die in heel Europa dus al aanwezig is.
ZeRoC00L schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:42:
De variant in/uit de uk, wordt die al COVID-20 genoemd en gaan we dus 2021 ook als jaar om snel te vergeten ervaren....
Door wie wordt die zo genoemd ?

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
bie100 schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:26:
[...]

*knip* niet zo op de man

[ Voor 9% gewijzigd door ZieMaar! op 20-12-2020 10:55 ]

• Cruise Control
ZeRoC00L schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:42:
Zolang de mutatie niet groot genoeg is om kruisimmuniteit te voorkomen krijgen we in 2021 geen tweede keer het verloop van 2020, lijkt me. En tot nu toe wordt ervan uitgegaan dat de vaccins ook tegen de nieuwe mutatie beschermen.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09:27
*knip* reageer maar niet, maar maak maar een tr de volgende keer

[ Voor 29% gewijzigd door ZieMaar! op 20-12-2020 10:57 ]

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

IJzerlijm schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:47:
[...]

Waarom zou dat hier zo zijn ? Een variant met een betere kans dat het een cel binnenkomt (door die mutatie op het spike protein) kan net zo goed een ergere ziekte veroorzaken omdat het bij de eerste besmetting X% meer cellen infecteert en dus ook evenredig veel sneller in je lichaam groeit naar een problematische omvang.
Omdat een virus wat zijn drager niet om zeep helpt veel meer kans heeft om zich te blijven verspreiden.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Cruise Control schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:52:
[...]

Zolang de mutatie niet groot genoeg is om kruisimmuniteit te voorkomen krijgen we in 2021 geen tweede keer het verloop van 2020, lijkt me. En tot nu toe wordt ervan uitgegaan dat de vaccins ook tegen de nieuwe mutatie beschermen.
Er is al aangetoonde kruisimmuniteit tussen COVID en andere coronavirussen dus ik verwacht ook niet dat het zo'n vaart gaat lopen.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Stoney3K schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:55:
[...]

Omdat een virus wat zijn drager niet om zeep helpt veel meer kans heeft om zich te blijven verspreiden.
Niet bij een virus dat een asymptome of presymptomatische verspreiding heeft.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Segafreak83 schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:33:
Sowieso absurd dat het vliegverkeer niet allang stil ligt, land in lockdown gooien, maar nog wel lekker iedereen over de grens heen laten vliegen..

Ja, economische belangen, maar echt moeite doen om serieus het virus een halt toe te roepen is er niet bij.
Vliegverkeer is meer dan alleen vakantiegangers. Naast het feit dat er altijd noodzakelijke verplaatsingen en reizen zullen zijn, is vliegverkeer natuurlijk ook nodig voor transport van goederen.

Strengere in/uitreismogelijkheden zouden wellicht mogelijk zijn, of strengere quarantaine bij terugkomst, maar een totaalverbod is niet realistisch.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:26

codex

Geen OpenAI agent :)

Stoney3K schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:55:
[...]

Wat ik inderdaad heb kunnen vinden hierover is dat een toename in besmettelijkheid vaak een afname van de IFR laat zien, en vice versa.

Op zich is dit wel logisch, het meest ideale traject voor een virus is zijn gastheer nooit laten merken dat het besmet is. Daarom is herpes ook zo'n succesvol virus.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-12 17:28

Laguna

Connaisseur

Patriot schreef op zondag 20 december 2020 @ 03:44:
[...]

Ik snap niet helemaal waarom de relatieve hoeveelheid positieve testen hoger had moeten zijn uitgevallen om te kunnen concluderen dat die gebeurtenissen aanleiding waren tot (veel) besmettingen, waar volgt dat volgens jou uit?
Omdat dat in eerste instantie de enige manier is om groei in de verspreiding van besmettingen te kunnen constateren (zie ook https://ourworldindata.org/coronavirus-testing). Je kan wel stellen dat er sinds eind november veel meer mensen verkouden zijn geworden en zich vervolgens hebben laten testen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo, ik lees net een artikel over iemand die helemaal in het begin, 7 maart, corona kreeg en door de artsen min of meer al was opgegeven, maar het toch redde: Ron was al dood verklaard en speelt nu weer met zijn kleinkinderen, maar de oude wordt hij nooit meer

Toch behoorlijk heftig, als je dit soort verhalen leest. Als je dan toch nog leest dat sommigen zelfs nú nog corona, of de ernst ervan, blijven ontkennen en het afdoen als een griepje, zou je ze *bijna* hetzelfde toewensen. Kijken of ze het dan ook nog bagatelliseren :X

(en nee, ik wens ze het niet toe, vandaar ook *bijna*)

Virussen? Scan ze hier!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:39
@wildhagen hoezo "het is maar een griepje" dat is respectloos als je kijkt hoeveel mensen er jaarlijks wereldwijd doodgaan aan griep.

En een paar verhalen uit een krant zegt mij niks. De vraag is hoeveel mensen houden permanente klachten over van corona. 1 op de 100? 1 op de 1000? Ik weet het niet.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wildhagen schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:18:
Zo, ik lees net een artikel over iemand die helemaal in het begin, 7 maart, corona kreeg en door de artsen min of meer al was opgegeven, maar het toch redde: Ron was al dood verklaard en speelt nu weer met zijn kleinkinderen, maar de oude wordt hij nooit meer

Toch behoorlijk heftig, als je dit soort verhalen leest. Als je dan toch nog leest dat sommigen zelfs nú nog corona, of de ernst ervan, blijven ontkennen en het afdoen als een griepje, zou je ze *bijna* hetzelfde toewensen. Kijken of ze het dan ook nog bagatelliseren :X

Gelukkig zijn ze met Sinterklaas gezellig met zijn allen bij elkaar geweest ook!

Manmanman |:(

Verder inderdaad indrukwekkend verhaal, maar de standaard reactie zal ongetwijfeld zijn dat dit maar een klein percentage treft. Vrees toch dat mensen het zelf van dichtbij meegemaakt moeten hebben om er echt van onder de indruk te raken.

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 20-12-2020 11:30 ]

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:08

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Dat is een heftig verhaal. Zeker.

Ik denk dat er 2 groepen mensen zijn die Corona vergelijken met griep. De eerste groep zit in de virus ontkennershoek, die noemen het ook consequent een ‘griepje’ terwijl de tweede groep daarmee vooral iets over de ernst van een echte griep zegt.

Maar een verdere vergelijking is zinloos, je vergelijkt een ziekte waar continu krachtige maatregelen op van toepassing zijn (zoals een vaccin en een hoge mate van immuniteit, waardoor je vaak van nieuwe varianten minder ziek wordt) met een ziekte die dat allemaal niet heeft.

Ook hebben we de neiging om een verkoudheid griep te noemen, dat helpt ook niet.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-12 16:32
@MikeyMan die sinterklaaspassage viel me ook op. Het geeft denk ik simpelweg goed weer hoe moeilik het is dat soort gewoontes te doorbreken.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:26:
[...]

Gelukkig zijn ze met Sinterklaas gezellig met zijn allen bij elkaar geweest ook!

Manmanman |:(

Verder inderdaad indrukwekkend verhaal, maar de standaard reactie zal ongetwijfeld zijn dat dit maar een klein percentage treft. Vrees toch dat mensen het zelf van dichtbij meegemaakt moeten hebben om er echt van onder de indruk te raken.
De persoon die ik ken die 10kg is kwijtgeraakt door corona ziet er tegenwoordig ook wat gezonder uit. De man op de foto's bij het artikel +20 kg, dan heb je het ook over knap overgewicht.
1.80m en 80kg of 100kg da's behoorlijk te zwaar.
Maar desondanks fijn dat hij de kerst met zijn familie kan beleven, zo te lezen is het een zware strijd geweest.

[ Voor 7% gewijzigd door PalingDrone op 20-12-2020 11:43 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

België gooit nu ook de grenzen met de UK dicht.

Waar NL weer eens halfslachtig alleen het vliegen verbied, maar de treinen en de ferries wel gewoon vrolijk binnen laat, doet België het iets logischer en gooit meteen alles dicht.
Ook België gaat reizigers vanuit het Verenigd Koninkrijk weren. Premier De Croo zegt dat vanaf middernacht voor zeker 24 uur de grenzen dichtgaan. Dan kunnen reizigers niet meer met de trein of het vliegtuig naar België komen, schrijft de Vlaamse omroep VRT.

Het land gaat daarmee verder dan het Nederlandse inreisverbod: Nederland weert vooralsnog enkel passagiersvliegtuigen uit het VK.

De Belgische beslissing is wel een reactie op het Nederlandse vliegverbod, dat sinds vanochtend 06.00 uur geldt. De maatregel geldt in eerste instantie slechts een dag, omdat er nog wordt overlegd door wetenschappers over de maatregel, aldus VRT.
(NOS liveblog)

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Tja... En deze man is al op "leeftijd" met 57 jaar. We gaan nu langzaam de risicogroepen inenten. Een gevolg zal zijn dan de ziekenhuizen leger worden, maar gevuld gaan worden met "jongeren". Als we blijven sturen op de gezondheidszorg kunnen we meer besmettingen toe gaan laten. Maar de vraag is of je als politiek wil dat je IC gevuld gaan worden met 30-60 jarige. Een zware politieke keuze... Maar extreem lastig om de bevolking uit te leggen. (met verkiezingen). Daar helpen dit soort verhalen, maar dan met papa/mama op de IC/in de kist wel bij bij.

• blissard
  • Laatst online: 09:05
wildhagen schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:47:

Waar NL weer eens halfslachtig alleen het vliegen verbied, maar de treinen en de ferries wel gewoon vrolijk binnen laat, doet België het iets logischer en gooit meteen alles dicht.
Waar komen die treinen uit de UK aan land dan? :)

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

wildhagen schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:47:

En daar schieten we wát precies mee op? Vooral als al blijkt dat deze 'nieuwe' mutatie al sinds september in Europa rond zwerft, komt dit eerder over alsof Brussel de Britten even een extra trap na willen geven voor de Brexit.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

blissard schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:49:
[...]

Die worden gewoon bij Lille op de grens stil gezet, iedereen uitstappen. :+

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

blissard schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:49:
[...]

Je hebt serieus nog nooit van de Eurostar gehoord? Die rijdt nog altijd vanuit de UK via de Kanaaltunnel door Frankrijk en België naar Nederland hoor.

Virussen? Scan ze hier!

• Cruise Control

Ja, dit is een zeer aangrijpend verhaal. Realiseer je echter wel dat ook een besmetting met influenza ("een griepje") kan leiden tot permanente long- en spierschade. Zoeken naar "influenza permanent damage" levert vele medische studies op die dat bevestigen.

• blissard
  • Laatst online: 09:05
wildhagen schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:51:
[...]

Je hebt serieus nog nooit van de Eurostar gehoord? Die rijdt nog altijd vanuit de UK via de Kanaaltunnel door Frankrijk en België naar Nederland hoor.
Tuurlijk wel, maar lees nu eens wat je schrijft. België gooit volgens jouw bericht alles dicht, maar Nederland laat deze trein gewoon toe, die daarvoor via België rijdt.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

blissard schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:53:
[...]

Tuurlijk wel, maar lees nu eens wat je schrijft. België gooit alles dicht, maar Nederland laat deze trein gewoon toe, die daarvoor via België rijdt.
Misschien moet je zélf even lezen? Het Nederlandse vliegverbod is per direct in gegaan, het Belgische gaat pas om middernacht in. Tot die tijd blijft de Eurostar dus gewoon welkom vanuit de UK, ook al is het vliegverbod allang effectief.

Virussen? Scan ze hier!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:55:
[...]

Misschien moet je zélf even lezen? Het Nederlandse vliegverbod is per direct in gegaan, het Belgische gaat pas om middernacht in. Tot die tijd blijft de Eurostar dus gewoon welkom vanuit de UK, ook al is het vliegverbod allang effectief.
Tot zover de prachtige samenwerking die EU heet.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ed1703 schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:11:
[...]

Tot zover de prachtige samenwerking die EU heet.
Dit heeft niks met de EU te maken, zij gaan niet over dit soort zaken. De verantwoordelijkheid voor dit soort zaken ligt bij de afzonderlijke lidstaten zelf.

Virussen? Scan ze hier!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:12:
[...]

Dit heeft niks met de EU te maken, zij gaan niet over dit soort zaken. De verantwoordelijkheid voor dit soort zaken ligt bij de afzonderlijke lidstaten zelf.
Juist ja, juist in dit soort zaken moet je juist de samenwerking opzoeken. Maar dat komt in niemand op. Via de achterdeur kom je nog steeds binnen.

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
wildhagen schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:12:
[...]

Ben het wel met je eens hoor maar als 1 ding in deze pandemie duidelijk is geworden dan is het wel de onmacht om als EU gezamelijk beleid te maken .

"Beautiful Clean Coal"

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-12 11:51
ZieMaar! schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:27:

Maar een verdere vergelijking is zinloos, je vergelijkt een ziekte waar continu krachtige maatregelen op van toepassing zijn (zoals een vaccin en een hoge mate van immuniteit, waardoor je vaak van nieuwe varianten minder ziek wordt) met een ziekte die dat allemaal niet heeft.

Ook hebben we de neiging om een verkoudheid griep te noemen, dat helpt ook niet.
Deze (redelijk wetenschappelijke) verhandeling legt het verschil tussen het griepvirus en sars-covid-19 uit.
Als je dat gelezen hebt noem je de griep ook niet meer een 'griepje'.
https://www.deplatformdis...luenza-are-very-different

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
leekers schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:16:
[...]

Ben het wel met je eens hoor maar als 1 ding in deze pandemie duidelijk is geworden dan is het wel de onmacht om als EU gezamelijk beleid te maken .
De EU kan alleen iets als er verdragen of regels zijn die dat mogelijk maken. In alle andere gevallen zijn is de EU afhankelijk van de samenwerkende lidstaten. Dus als er één ding is duidelijk geworden in deze crisis, dan is dat wel dat die lidstaten liever op eigen houtje bezig zijn dan dat ze samenwerken.

• _Bailey_
  • Niet online
en Duitsland sluit hoogstwaarschijnlijk aan bij NL en Belgie.

Alleen de Duitsers voegen ook Z Afrika toe.

bron: NOS livefeed

''Na Nederland en België is ook Duitsland van plan een vliegverbod in te stellen voor reizigers uit het Verenigd Koninkrijk. Volksgezondheidsminister Spahn gaat het vliegverbod met de landen voorleggen in het kabinet, schrijft dagblad Bild''

[ Voor 55% gewijzigd door _Bailey_ op 20-12-2020 12:28 ]

• FunkyTrip
  • Laatst online: 00:23

FunkyTrip

Funky vidi vici!

[...]

De EU is bewust zo opgezet. Elk land wil altijd een flinke vinger in de pap houden en men is dus altijd tegen grotere bevoegdheden van de EU. En uiteraard wel alles wat men slecht doet aan de EU wijten.

Dit dus.

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-12 18:02

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Laguna schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:11:
[...]

Omdat dat in eerste instantie de enige manier is om groei in de verspreiding van besmettingen te kunnen constateren (zie ook https://ourworldindata.org/coronavirus-testing).
Maar op die site wordt niet echt duidelijk waarom een stijging in het relatieve aantal positieve testen noodzakelijk is als black friday en sinterklaas belangrijke bronnen van besmetting zijn geweest.
Je kan wel stellen dat er sinds eind november veel meer mensen verkouden zijn geworden en zich vervolgens hebben laten testen.
Daarmee verklaar je toch vooral waarom het relatieve aantal besmettingen niet sterk maar slechts licht gestegen is? Al die mensen die klachten hebben van iets anders zouden normaal je relatieve aantal positieve resultaten omlaag moeten brengen.

• El Jefe
  • Niet online
https://nos.nl/liveblog/2...en-zuid-afrika-weren.html

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yWFNsox.png

Haha, zou het RIVM hier zelf de ironie van in zien? :')

• Plenkske
Ja maar berichten uit China en Italië nemen we niet serieus :+

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:26:
[...]

Nou ja, het is ook een klein percentage. In mijn omgeving al best wat positieven, 2 hebben het zwaar gehad in net ziekenhuis, velen anderen zijn niet verder gekomen dan een tijdelijk smaakverlies.

En inmiddels is de behandeling natuurlijk ook veel beter.

[ Voor 5% gewijzigd door 42erik op 20-12-2020 13:25 ]

• _Bailey_
  • Niet online
fijn met een paar honderd man op een boot richting Nederland....geen idee wat er fout zou kunnen gaan...

Rederij Stena Line rekent voor de komende nachtboot op meer passagiers, omdat mensen nu niet meer met het vliegtuig van het Verenigd Koninkrijk naar Nederland kunnen reizen.
De rederij runt een veerdienst tussen Hoek van Holland en Harwich, in het zuidoosten van Engeland.
"Wij zijn nu druk bezig om meer hutten en personeel klaar te zetten, zodat de eventuele extra passagiers aan boord kunnen", laat een woordvoerder van Stena Line weten.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
_O-
Altijd schreeuwen dat de EU teveel macht heeft, en de publieke druk om dat in te perken heeft dus gewerkt?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Patriot schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:52:
[...]

Maar op die site wordt niet echt duidelijk waarom een stijging in het relatieve aantal positieve testen noodzakelijk is als black friday en sinterklaas belangrijke bronnen van besmetting zijn geweest.
Hoe verklaar je anders dat er maar een lichte stijging in het relatief aantal positieve testen is geweest als dat belangrijke bronnen van besmetting zouden zijn geweest?
[...]

Daarmee verklaar je toch vooral waarom het relatieve aantal besmettingen niet sterk maar slechts licht gestegen is? Al die mensen die klachten hebben van iets anders zouden normaal je relatieve aantal positieve resultaten omlaag moeten brengen.
Dat is alleen het geval als tegelijkertijd de verspreiding van het virus zou dalen. Stel je hebt een groep van 1000 mensen die zich laat testen waarvan 10% positief test en vervolgens ontwikkelen meer mensen klachten en laat een groep van 2000 mensen zich testen en daarvan test 11% positief, dan zijn er dus uiteindelijk 880 meer mensen die iets anders hebben en toch heb je een lichte stijging. Oftewel zolang de verspreiding niet daalt zal het relatief aantal positieve resultaten ook niet dalen.
_Bailey_ schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:27:
fijn met een paar honderd man op een boot richting Nederland....geen idee wat er fout zou kunnen gaan...

Rederij Stena Line rekent voor de komende nachtboot op meer passagiers, omdat mensen nu niet meer met het vliegtuig van het Verenigd Koninkrijk naar Nederland kunnen reizen.
De rederij runt een veerdienst tussen Hoek van Holland en Harwich, in het zuidoosten van Engeland.
"Wij zijn nu druk bezig om meer hutten en personeel klaar te zetten, zodat de eventuele extra passagiers aan boord kunnen", laat een woordvoerder van Stena Line weten.
Gelijk allemaal opvangen bij aankomst en in een quarantaine hotel plaatsen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Laguna schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:33:
[...]

Terwijl ze net vanaf een varend quarantaine-hotel aan land gegaan zijn?

Gewoon niet laten aandokken die boot.

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

[...]

Hoe verklaar je anders dat er maar een lichte stijging in het relatief aantal positieve testen is geweest als dat belangrijke bronnen van besmetting zouden zijn geweest?
Nee, nu draai je het om :P Ik vraag juist waar de verwachting dat een relatieve stijging in het aantal positieve tests noodzakelijk is om te kunnen zeggen dat die gebeurtenissen (belangrijke) bronnen van besmetting kunnen zijn vandaan komt.
[...]

Dat is alleen het geval als tegelijkertijd de verspreiding van het virus zou dalen. Stel je hebt een groep van 1000 mensen die zich laat testen waarvan 10% positief test en vervolgens ontwikkelen meer mensen klachten en laat een groep van 2000 mensen zich testen en daarvan test 11% positief, dan zijn er dus uiteindelijk 880 meer mensen die iets anders hebben en toch heb je een lichte stijging. Oftewel zolang de verspreiding niet daalt zal het relatief aantal positieve resultaten ook niet dalen.
Ik volg je redenering hier niet, als je aanneemt dat de gebeurtenissen rond black friday en sinterklaas niet hebben geleid tot een noemenswaardige verhoging in besmettingen, maar wel meer gaat testen vanwege (o.a.) de seizoensgerelateerde klachten dan zou je toch verwachten dat het relatieve aantal positieve gevallen juist daalt?

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-12 16:32
[...]

De ironie is dat dit vaak komt juist door anti-eu sentiment: het vasthouden aan het zelf mogen bepalen... ik heb diverse EU-critici dit horen roepen.. 8)7

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• CMD-Snake
Quarantaine is slechts een advies hier. Als ze de verplichte quarantaine willen opleggen zijn ze even bezig om iedereen op die boot door de juridische molen te trekken die daar omheen zit, per persoon moeten ze door een procedure heen om het voor elkaar te krijgen.

Marcel Levi vertelde in Buitenhof vandaag dat de nieuwe sneller verspreidende variant ook achter de piek in Nederland kan zitten. Immers was die al hier aangekomen voordat het vliegverbod inging.
Stoney3K schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:41:
Gewoon niet laten aandokken die boot.
Net als met een vliegverbod, die boot vervoert ook goederen. Genoeg vrachtwagens die zo de oversteek maken en genoeg zullen een beperkt houdbare lading hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door CMD-Snake op 20-12-2020 13:48 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-12 20:31

ThunderNet

Flits!

Daarnaast, als ze zich daarna thuis aan de regels/quarantaine houden is er toch niets aan de hand? We sluiten heel Amsterdam toch ook niet af elke keer als daar een corona-geval opduikt?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• _Bailey_
  • Niet online
ThunderNet schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:49:
Daarnaast, als ze zich daarna thuis aan de regels/quarantaine houden is er toch niets aan de hand? We sluiten heel Amsterdam toch ook niet af elke keer als daar een corona-geval opduikt?
ja dat dachten ze op al die cruise schepen ook afgelopen zomer; ''wat kan er mis gaan?''

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:04
Tot dusver ben ik eigenlijk niet eens verbaasd over de ontwikkeling van het virus zelf. Dit loopt dusver volgens het patroon van de Spaanse Griep. Ook daar was er een mutatie waardoor het virus zich sneller verspreidde. Het is een volgende mutatie dat juist het grootste probleem zorgde bij de Spaanse Griep, namelijk het virus werd dodelijker. Dat dit nu niet is, wil niet zeggen dat het niet kan komen. In ieder geval, door die 2e mutatie kwam er een 2e immense golf van doden bij de Spaanse Griep. Tot wel ruim 30% van de geinfecteerden ondervond de dood.

Je ziet dit patroon ook vaker terug bij andere virussen.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

_Bailey_ schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:26:
en Duitsland sluit hoogstwaarschijnlijk aan bij NL en Belgie.
En ook Frankriijk overweegt dit nu, neemt later vandaag een besluit:
Frankrijk denkt er net als België over na alle reizigers die vanuit het Verenigd Koninkrijk naar het land komen met trein of vliegtuig te weren. Volgens de Franse tv-zender BFMTV wordt er later vandaag een definitief besluit genomen.

De Franse regering zou daarnaast naar "Europese coördinatie" zoeken als het gaat om het afkondigen van het inreisverbod. Nederland besloot vandaag met een vliegverbod tot zeker 1 januari als eerste Europese land reizigers uit het VK te weren vanwege een nieuwe variant van het coronavirus.
uit het nos-liveblog.

Virussen? Scan ze hier!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Patriot schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:43:
[...]

Nee, nu draai je het om :P Ik vraag juist waar de verwachting dat een relatieve stijging in het aantal positieve tests noodzakelijk is om te kunnen zeggen dat die gebeurtenissen (belangrijke) bronnen van besmetting kunnen zijn vandaan komt.
Ik heb nergens gezegd dat het noodzakelijk is, maar zonder aanzienlijke stijging kan je wat mij betreft niet spreken van een uitbraak.
[...]

Ik volg je redenering hier niet, als je aanneemt dat de gebeurtenissen rond black friday en sinterklaas niet hebben geleid tot een noemenswaardige verhoging in besmettingen, maar wel meer gaat testen vanwege (o.a.) de seizoensgerelateerde klachten dan zou je toch verwachten dat het relatieve aantal positieve gevallen juist daalt?
Je valt nu in herhaling. Ik heb dat in m'n vorige reactie reeds uitgelegd, duidelijker kan ik het niet maken.

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-12 15:54

Indoubt

Always be indoubt until sure

[...]

We staan ze niet toe om beleid te maken op dit soort vlakken omdat de landen dat beleid zelf willen kunnen maken.

Als we wel willen dat de EU beleid maakt op dat vlak dan zouden we ze dat ook moeten toestaan

• Laguna

Laguna

Connaisseur

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Grootste probleem van de Britse variant is dat je een veel hogere vaccinatie graad nodig hebt. Lijkt me ingewikkeld met zo veel mensen die tegenwoordig ergens een mening over denken te hebben zonder kennis van zaken.

• _Bailey_
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:07:
[...]

En ook Frankriijk overweegt dit nu, neemt later vandaag een besluit:

[...]

uit het nos-liveblog.
en Italië sluit ook aan.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Klopt
Na Nederland en België legt ook Italië het vliegverkeer met het Verenigd Koninkrijk stil. Minister van Buitenlandse Zaken Luigi Di Maio kondigde het opschorten van de vluchten tussen de twee landen aan op Facebook. ,,Als overheid hebben we de plicht om Italianen te beschermen", aldus Di Maio. ,,Onze prioriteit is het beschermen van Italië en onze landgenoten." Details over het Italiaanse inreisverbod zijn nog niet bekendgemaakt.
En ook Israël verbied vluchten vanuit de UK (en die voegen ook Denemarken en Zuid-Afrika aan die lijst toe).
Israël heeft vanwege de coronarisico's een inreisverbod afgekondigd voor buitenlandse reizigers uit het Verenigd Koninkrijk, Denemarken en Zuid-Afrika. Het speciale 'coronakabinet' van premier Benjamin Netanyahu en een aantal vakministers heeft het verbod ingesteld in reactie op berichten over nieuwe varianten van het virus, meldt The Jerusalem Post.

,,We moeten de hele wereld onmiddellijk afsluiten", citeert de krant Netanyahu. Israëli's mogen wel nog terugkeren uit de drie landen. Ze moeten dan verplicht in quarantaine in daartoe ingerichte hotelkamers.

In het Verenigd Koninkrijk hebben wetenschappers de overheid gewaarschuwd dat de nieuwe virusvariant een stuk besmettelijker lijkt dan de eerdere versies. Ook Zuid-Afrika maakte vrijdag bekend dat in het land een nieuwe variant rondgaat.

In Denemarken dook eerder een gemuteerde versie van het coronavirus op die vooral onder nertsen voorkwam, maar later ook overging op mensen. De verspreiding daarvan is gestuit, maar het land kampt nog steeds met hoge besmettingscijfers. Daarom is ook daar een lockdown van kracht.
(Beide quotes uit de liveblog van het AD)

Gaat nu hard op deze manier. Ik vermoed dat andere landen die voorheen hard getroffen werden, zoals Spanje, Oostenrijk en Zweden, binnen een aantal uur ook wel zullen volgen.

Virussen? Scan ze hier!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Laguna schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:11:
[...]

Ik heb nergens gezegd dat het noodzakelijk is, maar zonder aanzienlijke stijging kan je wat mij betreft niet spreken van een uitbraak.
Dan vraag ik me af wat jij bedoelt met het woord noodzakelijk, want in die zin spreek je m.i. jezelf tegen :+
[...]

Je valt nu in herhaling. Ik heb dat in m'n vorige reactie reeds uitgelegd, duidelijker kan ik het niet maken.
Ok, laat ik het dan a.d.h.v. jouw eerdere voorbeeld doen:

[...]
De '1000 extra' mensen die zich laten testen bestaat volgens mij vooral uit mensen die last hebben van verkoudheid en andere seizoensgerelateerde kwaaltjes, maar ook een uitgrebreider testbeleid waar meer mensen 'voor de zekerheid' getest worden. Als de besmettingen verder normaal verlopen verwacht je juist in die 2e groep mensen dus relatief meer negatieve testen. Als het relatieve aantal positieve uitslagen dan hetzelfde blijft of licht stijgt als bij die eerste groep, heb je dus in feite een veel grotere stijging dan er is gesuggereerd door de lichte stijging in het relatieve aantal positieve tests.

Bovendien houdt je, als je kijkt naar het relatieve aantal testen dat positief uitpakt, weinig rekening met de testbereidheid van de mensen die in die gebeurtenissen juist gezorgd heeft (en slachtoffer is van) de besmettingen.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

YakuzA schreef op zondag 20 december 2020 @ 08:26:
[...]

Smoke and mirrors.
Boris heeft een afleidingsverhaal nodig ivm zijn Brexit debacle idd.
Deze variant gaat dus blijkbaar al sinds september rond in de UK.
https://nos.nl/l/2361384
De nieuwe coronavariant is al in september in Engeland vastgesteld. "Klaarblijkelijk is er nu iets gebeurd waardoor ze tot extra maatregelen hebben besloten."
Valt dus wel enigszins samen met het begin van de 2e golf daar.

[ Voor 28% gewijzigd door YakuzA op 20-12-2020 14:50 ]

PSN

• CMD-Snake
Van de NOS, virologen zetten de nodige vraagtekens bij deze nieuwe variant:
Te vroeg voor conclusies
Het is niet de eerste keer dat het coronavirus in de ruim twaalf maanden dat het virus nu bestaat, is gemuteerd. Meestal verandert er dan weinig aan het virus, legt hoogleraar moleculaire virologie Eric Snijder uit. "Alleen al het spike-eiwit van zo'n virus heeft 1273 aminozuren, en aan 1265 daarvan is niks veranderd. Dit virus is nog steeds voor 98,8 procent hetzelfde als dat van een jaar geleden in Wuhan", zegt hij.

Viroloog Marion Koopmans wijst er daarnaast op dat de snelle verspreiding van een nieuwe variant in Engeland ook andere oorzaken kan hebben. Het kan dat de variant inderdaad besmettelijker is, maar het kan ook zijn dat er een super-spreading event is geweest waardoor net deze variant zich sneller is gaan verspreiden. "Ik hoorde dat het in Oxford Street in Londen vorige week zwart zag van de mensen", zegt ze.

Dus het is vooral nog te vroeg om te kunnen zeggen of de nieuwe variant die is opgedoken in het Verenigd Koninkrijk ook echt nieuwe risico's met zich meebrengt. Daar is meer onderzoek voor nodig, benadrukt viroloog Marion Koopmans. "En in de tussentijd is de boodschap: houd je aan de maatregelen."

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-12 21:51

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Wanneer gaat de overheid toch eens fatsoenlijke servercapaciteit regelen... DigiD is al bijna 5 uur plat. Heb een bericht gekregen dat mijn testresultaten binnen zijn, maar inloggen lukt niet.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Benjamin- schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:50:
Wanneer gaat de overheid toch eens fatsoenlijke servercapaciteit regelen... DigiD is al bijna 5 uur plat. Heb een bericht gekregen dat mijn testresultaten binnen zijn, maar inloggen lukt niet.
Je bent niet de enige zo te zien: https://allestoringen.nl/storing/digid/

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-12 21:51

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ja het ligt massaal plat. Nu is testuitslag voor nu niet zo belangrijk, en ik verwacht niet dat ik iets heb (ik moest testen zonder klachten i.v.m. mijn baan binnen de jeugdzorg), maar het zou toch wel fijn zijn als ik het even kon bekijken.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-12 21:31
Positief getest: 13066
Totaal: 689705 (+13032 ivm -34 corr.)

Opgenomen*: 218
Huidig*: 1533 (+28)

Opgenomen op IC*: 36
Huidig*: 580 (+20)
* LCPS cijfers - lcps.nu

Overleden: 32
Totaal: 10491

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 29-12 22:49
update 2020-12-20

We zitten nu qua besmettingen eerste ziektedag voor het eerst boven de piek van de vorige golf (>10.000)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D5ugyX5TB5q-g6eS06iKi0ViKxc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ajsv7WrL5IqdkjiqxlZ7FDPI.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Y-TuB8aIj1U1vx6F_If3_Nm0ws=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ixqOcWPOWV3GmSuHMg5sb9W1.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xSfHddIWKB8ZSsoOKraQiM-Jz0Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PF9eKBBMC4h3Zo7Xmg529gn4.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k0OO0Jgcu5Lf2NrRgtQqdODTOgI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8iyQ5AAMpnIMRXM4vqMmWqkY.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AdJgCVvMksL1jyL8SL8r27r_zH4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wM1QPn5l8jGszHgfILYNUO5y.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BlLWg7g34X1Ps8acvL4zFT9NXxY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bAPi701QKgwOPPq6ZYmvH3Xx.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rJthGvHVNuJMYRfsR1Yy4t7s4p0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DSTXRbGRAsQweloRIwDcUXhp.png?f=user_large

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-12 11:51
Dit zou al veroorzaakt kunnen worden door de nieuwe virus variant.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:07
Het blijft hoog maar stabiel. Eind komende week zouden de laatste maatregelen zichtbaar moeten worden, helaas duurt dat dus nog even.

De nieuwe variant komt op mijn over als paniekzaaien, virussen veranderen continue.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Drardollan schreef op zondag 20 december 2020 @ 15:28:
Het blijft hoog maar stabiel. Eind komende week zouden de laatste maatregelen zichtbaar moeten worden, helaas duurt dat dus nog even.

De nieuwe variant komt op mijn over als paniekzaaien, virussen veranderen continue.
Plus dat het in september al opgedoken is. Dus ben bang dat het al even speelt.

Default blanke hetero

• Plenkske
Hoogste cijfers 6-9 dagen na sinterklaas. En die dagen zijn nog niet eens compleet...
Ik blijf het gek vinden dat er nog bezoek wordt toegestaan, zeker met kerst.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Plenkske schreef op zondag 20 december 2020 @ 15:34:
Hoogste cijfers 6-9 dagen na sinterklaas. En die dagen zijn nog niet eens compleet...
Uit de grafieken lijkt idd dat na sinterklaas het percentage van de zieken uit de groep 50-70 aardig is toegenomen.
Percentage besmet boven de 50 lijkt van 30 naar 40% gegaan sinds begin december.

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 20-12-2020 15:41 ]

PSN

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:06
Ze hebben zo goed als beloofd niet strengere maatregelen met kerst te nemen dus ik denk niet dat ze dat aan zouden durven:)

Playstation 5

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Er is niet echt een andere optie, aangezien handhaven achter deur niet kan... Puur persoonlijk ben ik daar blij mee

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Patriot schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:33:
[...]

De '1000 extra' mensen die zich laten testen bestaat volgens mij vooral uit mensen die last hebben van verkoudheid en andere seizoensgerelateerde kwaaltjes, maar ook een uitgrebreider testbeleid waar meer mensen 'voor de zekerheid' getest worden. Als de besmettingen verder normaal verlopen verwacht je juist in die 2e groep mensen dus relatief meer negatieve testen. Als het relatieve aantal positieve uitslagen dan hetzelfde blijft of licht stijgt als bij die eerste groep, heb je dus in feite een veel grotere stijging dan er is gesuggereerd door de lichte stijging in het relatieve aantal positieve tests.
Ik neem aan dat je hiermee doelt op de mensen die getest worden terwijl ze geen klachten ervaren. Dit waren er de eerste week van december 18.700, waarvan 10% positief werd getest. Onder de mensen die last hebben van verkoudheid en andere seizoensgerelateerde kwaaltjes zitten ook mensen die positief getest worden. Oftewel onder de streep verandert er daardoor weinig.

• Plenkske
42erik schreef op zondag 20 december 2020 @ 15:41:
[...]

Er is niet echt een andere optie, aangezien handhaven achter deur niet kan... Puur persoonlijk ben ik daar blij mee
Met die beredenering hoeven ze ook niet te zeggen max. 2 of 3 personen bezoek per dag.
Als je aangeeft "geen bezoek" dan houdt een deel van de mensen zich daar aan.

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Laguna schreef op zondag 20 december 2020 @ 15:47:
[...]

Ik neem aan dat je hiermee doelt op de mensen die getest worden terwijl ze geen klachten ervaren. Dit waren er de eerste week van december 18.700, waarvan 10% positief werd getest.
Onder andere ja, maar het gaat niet alleen om die groep.
Onder de mensen die last hebben van verkoudheid en andere seizoensgerelateerde kwaaltjes zitten ook mensen die positief getest worden. Oftewel onder de streep verandert er daardoor weinig.
Alleen als je zeker weet dat het gelijk opgaat, waar baseer je dat op?

• Drardollan
Ebayzo schreef op zondag 20 december 2020 @ 15:31:
[...]
Plus dat het in september al opgedoken is. Dus ben bang dat het al even speelt.
Inderdaad, en het is niet voor het eerst dat er een mutatie heeft plaatsgevonden. Het komt op mij heel erg over alsof de kranten weer een nieuwe angstgegner gevonden hebben. Grote kans dat de Engelsen, nu er vaccinaties zijn, de regels wat soepeler opgevolgd hebben (zeker in grote steden) waardoor er sowieso meer besmettingen zijn.

Waarmee ik mutaties en dergelijken niet wil bagatelliseren, het is belangrijk dat we daar scherp op zijn.

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-12 20:05

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Die nieuwe variant was toch al een tijdje bekend in de UK? Misschien is het nu duidelijk geworden dat ie veel besmettelijker is?

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Drardollan schreef op zondag 20 december 2020 @ 15:55:
[...]

Inderdaad, en het is niet voor het eerst dat er een mutatie heeft plaatsgevonden. Het komt op mij heel erg over alsof de kranten weer een nieuwe angstgegner gevonden hebben. Grote kans dat de Engelsen, nu er vaccinaties zijn, de regels wat soepeler opgevolgd hebben (zeker in grote steden) waardoor er sowieso meer besmettingen zijn.

Waarmee ik mutaties en dergelijken niet wil bagatelliseren, het is belangrijk dat we daar scherp op zijn.
Zet jij nu een aluhoedje op joh? :+ Wat is dit? :>

Default blanke hetero

• Drardollan
Ebayzo schreef op zondag 20 december 2020 @ 15:56:
[...]
Zet jij nu een aluhoedje op joh? :+ Wat is dit? :>
Nee, want dan zou ik het ontkennen en roepen dat de 5G masten wellicht te hard staan in Londen 8)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Benjamin- schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:50:
Er is een storing: Grote storing bij DigiD maakt het vrijwel onmogelijk om in te loggen

Virussen? Scan ze hier!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Mensen hingen ook van alles op aan "Black Friday", en uiteindelijk werd dat ook weer ontkracht.

Nu gaan we allemaal lekker in de supermarkt klonteren, want iets anders is er niet echt meer.

Hoeveel regels je ook op probeert te leggen, men zal altijd proberen er omheen te werken.

Eigen schuld als je iedereen leert om out-of-the-box te denken :+.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het kabinet bekijkt of ook ander vervoer dan het vliegverkeer uit het Verenigd Koninkrijk aan banden gelegd kan worden, met het oog op de nieuwe variant van het coronavirus. Dat heeft minister De Jonge tegen NOS gezegd.

Voor passagiers uit het VK geldt sinds vanochtend een vliegverbod naar Nederland, maar de ferry's varen nog wel. Ook de Eurostar-treinen rijden vandaag nog. Maandag zijn de treinen geannuleerd vanwege de reisbeperkingen in België, maar het is nog niet duidelijk hoe het daarna verder gaat. Een algeheel reisverbod behoort tot de opties, zei De Jonge.

Verder zoekt het kabinet uit hoe het gemuteerde virus in Nederland is gekomen. Voor zover bekend is er hier nu één patiënt die besmet is met de nieuwe variant. De Jonge: "We kunnen niet uitsluiten dat het meer dan één geval is." Voor nu is er nog geen reden om de maatregelen rond de feestdagen verder aan te scherpen. Morgen komt het Outbreak Management bijeen om hierover te praten.

In Londen en het oosten en zuiden van Engeland is het aantal besmettingen fors toegenomen en dat komt mogelijk door die gemuteerde variant van het coronavirus. "De nieuwe variant verspreidt zich mogelijkerwijs sneller, maar er is geen ernstiger ziekteverloop", zei de minister. "De vaccinatie blijft met deze mutatie net zo effectief." Daarmee herhaalde hij de woorden van de Britse premier Johnson, die gisteravond strengere maatregelen aankondigde.
(NOS liveblog)

Nou, ze zijn wakker geworden hoor. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen...

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 169 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins