Aldus de deskundige mening van iemand die zijn kennis in een paar uur van de Facebook University gehaald heeft...Segafreak83 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:26:
[...]
Hier moet ik echt hard om lachen, ze weten amper wat het vaccin doet, zeker over de lange termijn is niets bekend..
Het is in rap tempo in elkaar geknutseld en daar moet je dan maar op vertrouwen.
Je bent nog steeds besmettelijk voor een ander, ook als je gevaccineerd bent.
Niemand weet nog hoe lang het vaccin werkzaam blijft. Aangezien de antistoffen bij mensen zomaar ineens verdwijnen en men opnieuw vatbaar is.
En mocht je al iets onder de leden hebben, dan snap ik heel goed dat je zegt, voorlopig geen vaccinatie. Je weet niet eens hoe je lijf / lichaam erop reageert icm hetgeen wat je onder de leden hebt.
Dus simpel stellen dat het makkelijk is en helpt is wel erg kort door de bocht.
Sorry, ik weet niet of ik boos, pissed verdrietig of wat dan ook moet worden van deze post. Ik had het idee dat de meesten hier toch wel iets verder keken dan dit soort platte bangmakerij.
Een klein beetje achtergrond, de technieken die voor het vaccin gebruikt worden zijn al veel langer bekend. Ook corona virussen in zijn algemeenheid waren al lang bekend.
Over bijwerkingen etc is dus al op voorhand heel veel bekend. Over de duur van de bescherming wat minder. Dat is niet zo heel erg, merk je dat het afneemt dan is dat het moment om te beslissen over een hervaccinatie. Je hebt in elk geval wel tijd gewonnen door dit ene stukje testwerk met lange doorlooptijd parallel te laten lopen aan het al toepassen van de vaccinatie.
Al met al kun je zeggen dat de vaccins wel goed naar huidige maatstaven van de farmacie getest zijn en dat vaccineren hoe dan ook veel minder risico met zich meebrengt dan besmet raken zonder vaccinatie. (Het gekke is dat mensen heel makkelijk bang te maken zijn voor een theoretisch miniscuul risico voor iets onbekends en daarom veel liever een veel groter en zeker bekend risico accepteren. )
alles kan off-topic
:fill(white):strip_exif()/f/image/q8fRBooHskUWzvKozxu5iMNX.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/rlkzNDVQU5KwLzEOeOB8xCKx.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/POHURnwKFaow3FdywFX2wjWY.png?f=user_large)