Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.604 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
MikeyMan schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:56:
[...]

Als je nog iets van zorg of sociale zekerheid wilt kunnen veroorloven. Lijkt het me vrij essentieel.
Of het is tijd voor een grote omwenteling van de trend om alleen dat wat een financiële waarde heeft te zien en meten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:09

codex

Geen OpenAI agent :)

[...]

Als je nog iets van zorg of sociale zekerheid wilt kunnen veroorloven. Lijkt het me vrij essentieel.
Met deze dagelijkse groei blijft er vrij weinig zorg over om te kunnen veroorloven. Ik hoop maar dat over een week blijkt dat het toch effect heeft gehad, maar tot dusver lijkt het er niet bepaald op.

Het feit dat wij proberen de economie draaiende te houden zal er straks naar mijn idee voor zorgen dat we het helemaal om zeep moeten helpen, nu kan je het nog reduceren met misschien een week of 3, als je te lang wacht kan je de boel voor een langere periode dichtgooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:31
[...]

Het 'voordeel' van deze crisis is dat het grote delen van de wereld even hard treft, en zeker Europa. Het is vrii eenvoudig om na de crisis even een afschrijving te doen en vervolgens op dezelfde voet door te leven. Of dat verstandig is is een tweede vraag, maar ik denk niet dat de crisis blijvende schade aan het bbp oplevert. Uiteraard wel voor enkele maanden / jaren aan bepaalde branches.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Stoney3K schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:53:
[...]

Economisch heb je er misschien minder schade van, maar is de economie echt het belangrijkste in dit land? Zijn we een samenleving, of een fabriek waarbij de enige belangrijke metriek voor de output het BNP is?
Een samenleving waarvan de economie is ingestort, kan de gezondheidszorg niet meer betalen, dus het antwoord lijkt me duidelijk.
Oftewel: er bestaat geen tegenstelling tussen economie en samenleving; economie is eigenlijk niets anders dan de samenleving zelf, uitgedrukt in cijfers.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

Beetje jammer dat veel mensen in Nederland en ook enkelen hier in het topic, zich blind staren op de dagelijkse besmettingen die nog oplopen. Teveel mensen lijken niet te snappen dat het effect van de maatregelen die vorige week genomen zijn nog niet zichtbaar is, die schrikken nu iedere dag van oplopende cijfers en gaan vervolgens om een lockdown roepen. De media helpt daar ook gretig aan mee, zonder enige nuance. Gelukkig houdt het kabinet wel voet bij stuk.

Verder heb ik geen goed gevoel bij het RedTeam, wat voor belang hebben zij hierbij? Alle leden die ik tot nu toe op TV heb gezien komen op mij niet oprecht over. Waarom een week later, de genomen maatregelen in twijfel trekken en een lockdown adviseren, terwijl je nog niks kan zeggen over het effect van deze maatregelen? Of gaan we dat weer scharen onder voortschrijdend inzicht.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
@prijk uiteraard zit daar een sterk verband tussen, maar er is ook meer aan de economie dan alleen maar de cijfers. Zorg is een van de fundamenten die nodig is om de economie zijn werk te laten doen.

@Laguna het hele Red Team is me niet duidelijk.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis
  • Laatst online: 17:29

De Nelis

en anders maar niet...

Laguna schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:47:
Verder heb ik geen goed gevoel bij het RedTeam, wat voor belang hebben zij hierbij? Alle leden die ik tot nu toe op TV heb gezien komen op mij niet oprecht over. Waarom een week later, de genomen maatregelen in twijfel trekken en een lockdown adviseren, terwijl je nog niks kan zeggen over het effect van deze maatregelen? Of gaan we dat weer scharen onder voortschrijdend inzicht.
Ze lijken inderdaad wel over een glazen bol te beschikken daar. Dit komt naar mij meer over als paniek zaaien dan dat er echt iets zinnigs uit komt.

[ Voor 3% gewijzigd door De Nelis op 23-10-2020 18:55 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Stoney3K schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:31:
[...]

En hoe is dat anders dan nog een jaar lang aansukkelen met deze pseudo-lockdown waarbij we niks anders doen dan hopen dat er ooit eens een vaccin gaat komen?
En stel we gaan nu in totale lockdown.

Gaan we dan een schema hanteren van 2 weken lockdown, 2 maanden vrijheid, gevolgd door 2 weken lockdown en weer 2 maanden vrijheid enz. enz.???

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:21

Barrycade

Through the...

Dat er wetenschapper die niet tot het OMT behoren nuttige input kunnen geven vanuit hun gezichtspunt is prima.

Maar ze hanteren nu een communicatieplan dat de maatregelen van de regering ondermijnt, de Corona wappies munitie geeft voor hun complotten en de rest in verbazing achter laat.

Wat dat betreft bieden ze op deze manier geen meerwaarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Laguna schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:47:
Beetje jammer dat veel mensen in Nederland en ook enkelen hier in het topic, zich blind staren op de dagelijkse besmettingen die nog oplopen. Teveel mensen lijken niet te snappen dat het effect van de maatregelen die vorige week genomen zijn nog niet zichtbaar is, die schrikken nu iedere dag van oplopende cijfers en gaan vervolgens om een lockdown roepen. De media helpt daar ook gretig aan mee, zonder enige nuance. Gelukkig houdt het kabinet wel voet bij stuk.

Nou gisteren zat die viroloog bij Jinek.

“We moeten zo snel mogelijk in lockdown!”

Jinek vraagt: maar hoe ziet die lockdown er dan uit? Wat moeten we precies doen?

“Dat is aan de beleidsmakers”

Echt ongelofelijk, wat zit je dan te roeptoeteren!

Maar zo lang winkels zelf nog geen mondkapjes plicht instellen vind ik het ook allemaal een beetje eigen schuld van die winkels.

Ze durven niet door te pakken om daarmee alles eraan gedaan te hebben een lockdown te voorkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakHawk
jurjen_g schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:24:
[...]

Het 'voordeel' van deze crisis is dat het grote delen van de wereld even hard treft, en zeker Europa. Het is vrii eenvoudig om na de crisis even een afschrijving te doen en vervolgens op dezelfde voet door te leven. Of dat verstandig is is een tweede vraag, maar ik denk niet dat de crisis blijvende schade aan het bbp oplevert. Uiteraard wel voor enkele maanden / jaren aan bepaalde branches.
De schade aan de staatsschuld is er wel degelijk en we kunnen die rekening onmogelijk volledig doorschuiven naar de jongeren van nu.

Ik ben op zich wel voorstander om een deel van die rekening bij de ouderen neer te leggen die het meeste baat hebben bij maatregelen. Tijdelijke heffing op de pensioenpot om bij te dragen in de rekening lijkt mij zeer redelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:19
De Nelis schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:53:
[...]

Ze lijken inderdaad wel over een glazen bol te beschikken daar. Dit komt naar mij meer over als paniek zaaien dan dat er echt iets zinnigs uit komt.
Misschien is dat ook wel het idee; gezien de trends tot dus ver zou een béétje meer paniek - en bijbehorende voorzichtigheid - zo'n slecht idee niet zijn.
Ik snap dat het bij sommigen misschien averechts lijkt te werken - maar zijn dat niet merendeels de lui die je tóch niet bereiken gaat, en die toch totaal geen zorg betrachten?

Ik zou inmiddels ook niet meer weten hoe je anders nog zou kunnen communiceren dat het toch écht mis lijkt te gaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21:50

NMH

Moderator General Chat
Stoney3K schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:53:
Zijn we een samenleving, of een fabriek waarbij de enige belangrijke metriek voor de output het BNP is?
Ik weet wel hoe sommige mensen in het kabinet daar over denken toen ik de volgende passage zag over de steun aan de cultuursector:
De steun is in het belang van werkgelegenheid in deze sector en zorgt dat culturele instellingen verder kunnen investeren in creatieve en innovatieve ideeën. Want ook na de coronacrisis wil het kabinet dat er een sterke culturele en creatieve sector staat. Deze sector levert ook een forse bijdrage aan een gunstig economisch vestigingsklimaat in Nederland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:08

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
ijdod schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:50:
..
@Laguna het hele Red Team is me niet duidelijk.
Ik krijg het idee dat ze wat gefrustreerd zijn omdat ze geen onderdeel van het omt zijn. Wat ze nu nog doen is alleen maar oppositie voeren, zonder echte goede onderbouwing, maar met zodanig veel media aandacht dat ze vooral het omt ondermijnen (en dan met name het draagvlak) waardoor hun mantra dat het strenger moet mogelijk vanzelf waar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Laatst online: 17:29

De Nelis

en anders maar niet...

iceheart schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:11:
[...]

Misschien is dat ook wel het idee; gezien de trends tot dus ver zou een béétje meer paniek - en bijbehorende voorzichtigheid - zo'n slecht idee niet zijn.
Ik snap dat het bij sommigen misschien averechts lijkt te werken - maar zijn dat niet merendeels de lui die je tóch niet bereiken gaat, en die toch totaal geen zorg betrachten?

Ik zou inmiddels ook niet meer weten hoe je anders nog zou kunnen communiceren dat het toch écht mis lijkt te gaan...
Nee dat is ook een punt, maar ik denk dat het weinig nut heeft. De mensen die het niet (willen) snappen bereik je er echt niet mee. Die gaan dan alleen maar nog meer miepen inderdaad.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
BlakHawk schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:00:
[...]

De schade aan de staatsschuld is er wel degelijk en we kunnen die rekening onmogelijk volledig doorschuiven naar de jongeren van nu.

Ik ben op zich wel voorstander om een deel van die rekening bij de ouderen neer te leggen die het meeste baat hebben bij maatregelen. Tijdelijke heffing op de pensioenpot om bij te dragen in de rekening lijkt mij zeer redelijk.
Een soort ouderwets 'je geld of je leven'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iceheart
De Nelis schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:15:
[...]

Nee dat is ook een punt, maar ik denk dat het weinig nut heeft. De mensen die het niet (willen) snappen bereik je er echt niet mee. Die gaan dan alleen maar nog meer miepen inderdaad.
Oh ik ben met je eens dat er een groep is die je nergens mee gaat bereiken - nou ja, short of, say, een tazer of zo. Dat wil alleen niet zeggen dat er niet een hele grote groep is die wél bereikbaar is, maar gewoon nog onvoldoende van de urgentie doordrongen is.

Uiteindelijk zie je het met alles; verkiezingen, crises van wat voor aard dan ook: een aanzienlijk deel, zo niet de meerderheid, van je bevolking wil gewoon hun dingetje doen en steekt al dan niet bewust in zekere mate het hoofd in het zand. Gewoon, omdat ze al zoveel andere dingen hebben waar ze zich óók druk om maken. Wil niet zeggen dat ze de hakken in het zand zetten zoals die eerste groep - en die groep valt (hoop ik allicht...) nog wél te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:06
ZieMaar! schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:12:
[...]

Ik krijg het idee dat ze wat gefrustreerd zijn omdat ze geen onderdeel van het omt zijn. Wat ze nu nog doen is alleen maar oppositie voeren, zonder echte goede onderbouwing, maar met zodanig veel media aandacht dat ze vooral het omt ondermijnen (en dan met name het draagvlak) waardoor hun mantra dat het strenger moet mogelijk vanzelf waar wordt.
Het idee van een Red Team is natuurlijk ook dat ze wat anders roepen dan het Blue Team (OMT in dit geval). Probleem is m.i. dat ze geen formele positie krijgen. Enerzijds lijkt de politiek waarde te hechten aan een breder (tegen)geluid, maar anderzijds is dat nu nogal los-vast geregeld. Het ene idee afwegen tegen het andere zou ook achter de schermen moeten gebeuren en niet via talkshows.

Ik heb trouwens niet het idee dat het roepen om strengere maatregelen de huidige maatregelen ondermijnt. Als ze nou om minder strenge maatregelen vroegen.... Natuurlijk zijn er altijd mensen die dan zeggen: "Zie je wel, de deskundigen zijn het niet eens dus ik doe gewoon mijn ding.". Maar laten we eerlijk zijn: die groep doet hoogstwaarschijnlijk toch wel gewoon z'n ding.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:05
[...]

Kwartje van Rutte wat we over 2 jaar weer afschaffen?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

prijk schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:30:
[...]

Een samenleving waarvan de economie is ingestort, kan de gezondheidszorg niet meer betalen, dus het antwoord lijkt me duidelijk.
Oftewel: er bestaat geen tegenstelling tussen economie en samenleving; economie is eigenlijk niets anders dan de samenleving zelf, uitgedrukt in cijfers.
Daarbij ga je dus compleet voorbij aan het sociale aspect van een samenleving. Een samenleving die sociaal kapot is omwille van het draaiende houden van de economie, is net zo goed geen samenleving meer.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMH
  • Laatst online: 21:50

NMH

Moderator General Chat
Tijdelijke heffing op de pensioenpot om bij te dragen in de rekening lijkt mij zeer redelijk.
Nog los van de wenselijkheid van dat voorstel is dat iets waar je waarschijnlijk vooral de zestig-minners mee raakt en niet de gepensioneerden. Enerzijds omdat een aanzienlijk deel van dat geld is ingelegd door de huidige werkenden voor hun pensioen later en anderzijds omdat er al jaren een structurele onwil in de politiek en bij de sociale partners is om de pensioenen te verlagen, ondanks dat de dekkingsgraad van een aanzienlijk aantal fondsen al een aantal jaar onder de 100% staat. Die twee factoren gecombineerd betekent dat een dergerlijke graai uit de kas voornamelijk voor rekenening van de toekomstige gepensioneerden gaat komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

NMH schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:46:
[...]

Nog los van de wenselijkheid van dat voorstel is dat iets waar je waarschijnlijk vooral de zestig-minners mee raakt en niet de gepensioneerden. Enerzijds omdat een aanzienlijk deel van dat geld is ingelegd door de huidige werkenden voor hun pensioen later en anderzijds omdat er al jaren een structurele onwil in de politiek en bij de sociale partners is om de pensioenen te verlagen, ondanks dat de dekkingsgraad van een aanzienlijk aantal fondsen al een aantal jaar onder de 100% staat. Die twee factoren gecombineerd betekent dat een dergerlijke graai uit de kas voornamelijk voor rekenening van de toekomstige gepensioneerden gaat komen.
Dat komt natuurlijk ook doordat de leeftijd van de stemmers gemiddeld redelijk hoog ligt, in verhouding gaan er veel meer 60+'ers naar de stembus dan twintigers. En dat heeft het kabinet ergens zelf veroorzaakt, juist doordat die twintigers elke keer een hoop beloofd werd maar het gras keer op keer voor de voeten werd weg gemaaid, hebben ze geen vertrouwen meer in de hele overheid.

[ Voor 10% gewijzigd door Stoney3K op 23-10-2020 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

ZieMaar! schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:12:
[...]

Ik vind de onderbouwing van het beleid van de het Red Team(op hun site) beter dan wat Van Dissel roept. We moeten het aantal contactmomenten verminderen, dus we sluiten de horeca. Waar het inderdaad mis is gegaan, maar waar genoeg ondernemers alles doen om zich aan de maatregelen te houden. Met daarbij weer het advies: werk zoveel mogelijk thuis. Denk je dat werkgevers als je het 5 keer zegt ineens denken: Oké, nu ga ik mijn medewerkers thuis laten. Scholen laten we gewoon open, want ja, wat is de kans dat daar besmettingen rondgaan?

Let op mijn woorden, volgende week houdt deze groei aan. Dan gaan ze op dat moment de boel dicht moeten gooien terwijl het deel van de bevolking dat besmettelijk is weer een week is toegenomen.

Overigens speelt het Red Team niet die comlotgekkies in de kaart, want die vinden elke vorm van maatregelen te veel en denken dat Corona minder erg dan griep is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:09
reemprive schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:48:
[...]

Let op mijn woorden, volgende week houdt deze groei aan. .
Hoe weet je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Een graai uit de pensioenpot zal vast nog wel komen (doen we eigenlijk constant door verplichte investering in staatobligaties), maar vergeet niet dat dit ook vooral de jongeren hard raakt. De pensioenpot is ook van jou, waar jij ieder jaar geld inlegt. (ze zouden nu niet de kans moeten krijgen de rekenregels aan te passen)
jurjen_g schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:24:
[...]

Ik hoop dat we van deze (relatief milde) pandemie wat leren. Dwz.. betere voorbereiding en minder afhankelijk van anderen. Het moment om europa gezamelijk weer op te bouwen. (Lees: industrie terughalen naar europa).
En tja.. een plan hoe we het de volgende keer wel de kop indrukken. (zoals in democratische landen als Japan/Zuid-korea, Nieuw Zeeland of Australie.

btw.. Ik hoop niet dat het ooit waarheid wordt... maar China zou met gefabriceerd virus (corona 3.0) wel de hele westerse samenleving op de rug kunnen krijgen, terwijl hun eigen maatschappij wel de disipline (opgelegd of niet) om de boel te bedwingen.. best enge gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Omdat je grote aanpassingen in gedrag ziet. Bedrijven die hun mensen thuis laten werken doen dit al vanaf eind september, toen het verzoek kwam vanwege de toename weer zoveel mogelijk thuis te werken.

De Horeca dichtgooien en geen alcohol verkopen na 20:00, wie denkt dat het mensen gaat tegenhouden om samen te komen en te drinken heeft boter op zijn hoofd.

De maatregelen zijn de 15e ingegaan, ook in het mobility report zie ik de eerste 3 dagen geen bijzondere wijzigen in bewegingen:
https://www.gstatic.com/c...NL_Mobility_Report_nl.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

reemprive schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:02:
[...]

Omdat je grote aanpassingen in gedrag ziet. Bedrijven die hun mensen thuis laten werken doen dit al vanaf eind september, toen het verzoek kwam vanwege de toename weer zoveel mogelijk thuis te werken.

De Horeca dichtgooien en geen alcohol verkopen na 20:00, wie denkt dat het mensen gaat tegenhouden om samen te komen en te drinken heeft boter op zijn hoofd.

De maatregelen zijn de 15e ingegaan, ook in het mobility report zie ik de eerste 3 dagen geen bijzondere wijzigen in bewegingen:
https://www.gstatic.com/c...NL_Mobility_Report_nl.pdf
Maar wat blijft er dan verder aan maatregelen over?

Je kan de scholen wel gaan sluiten, maar of dat zo veel effect heeft is nog maar de vraag. En dat mensen nog altijd bij elkaar thuis over de vloer komen om te socializen, daar heb je eigenlijk ook geen middelen tegen

Tenzij je natuurlijk denkt dat er genoeg leger en politie is om deur aan deur te gaan controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
Stoney3K schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:22:
[...]

Je kan de scholen wel gaan sluiten, maar of dat zo veel effect heeft is nog maar de vraag. En dat mensen nog altijd bij elkaar thuis over de vloer komen om te socializen, daar heb je eigenlijk ook geen middelen tegen

Tenzij je natuurlijk denkt dat er genoeg leger en politie is om deur aan deur te gaan controleren.
Lockdowns in onder andere het Verenigd Koninkrijk hebben nochtans wél in hoge mate dat soort bijeenkomsten de kop weten in te drukken. De logistiek is dan ook wel te doen, op zich. Het politieke draagvlak voor een dusdanig drastische aanpak is waar het aan ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

[...]

Boetes opleggen aan bedrijven die thuiswerk kunnen faciliteren maar dat niet doen, scholen sluiten. Desnoods schifting in kinderen die veel ondersteuning nodig hebben en kinderen die goed zelfstandig kunnen werken en daardoor het aantal kinderen dat naar school gaat reduceren.

Tot slot vind ik een avondklok wel de meest domme maatregel die ik kan bedenken. Mensen gaan dan de bewegingen die ze doen in een kleiner tijdsbestek proppen, waardoor drukte in openbare ruimtes, zoals bijvoorbeeld supermarkten en sportscholen, alleen maar toeneemt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
https://www.ad.nl/den-haa...et-kwijt-kunnen~ac91558f/

Gewoon doorgaan met vooral redenen bedenken waarom iets niet werkt :)
Corona-tsunami bij Haagse ziekenhuizen: ‘Ambulances rijden rondjes omdat ze patiënten niet kwijt kunnen’
,,We zitten midden in een tsunami van coronapatiënten en ambulances rijden rondjes met patiënten omdat ze hen in de regio niet meer kwijt kunnen.”

Topvrouw Ingrid Wolf van Haaglanden Medisch Centrum slaat vanmiddag alarm over de volledig verstopte opvang van coronapatiënten en roept iedereen met een zorgachtergrond op te komen helpen in ziekenhuis, verpleeg- en verzorgingshuizen en de Thuiszorg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

iceheart schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:30:
[...]

Lockdowns in onder andere het Verenigd Koninkrijk hebben nochtans wél in hoge mate dat soort bijeenkomsten de kop weten in te drukken. De logistiek is dan ook wel te doen, op zich. Het politieke draagvlak voor een dusdanig drastische aanpak is waar het aan ontbreekt.
En bereidwilligheid bij de handhavers zelf, BOA's weigeren nu al corona-boetes uit te delen voor het niet afstand houden. Hoe verwacht je dat er dan gehandhaafd gaat worden dat er minder dan 4 mensen in 1 woning bij elkaar komen, desnoods met de wapenstok in de aanslag?

Nederlanders willen blijkbaar niet, en ze worden ook niet bang van dreigende taal van een BOA. Dan blijft er nog een optie over, en dat is geweld inzetten tegen je eigen burgers, maar is dat echt iets wat we moeten willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Dan kan je de politie wel opheffen als de optie geweld te gebruiken 'iets is wat we niet willen'. Vervolgens gaat iedereen die zich ergert aan mensen zonder mondkapjes zelf handhaven met een knuppel.

[ Voor 5% gewijzigd door IJzerlijm op 23-10-2020 20:38 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

IJzerlijm schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:38:
Dan kan je de politie wel opheffen als de optie geweld te gebruiken 'iets is wat we niet willen'. Vervolgens gaat iedereen die zich ergert aan mensen zonder mondkapjes zelf handhaven met een knuppel.
Ik denk eerder dat we vooral moeten beslissen dat geweld inzetten tegen mensen zonder mondkapjes, niet afstand houden, of meer dan 4 mensen in een huiskamer, niet de moeite waard is.

Tenzij je natuurlijk iedere maatregel-weigeraar als moordenaar wil zien, maar ik denk niet dat je dan nog iets van een leefbare samenleving over gaat houden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Mooie term, leefbare samenleving. Voor een heleboel mensen is die niet meer leefbaar doordat achterlijk tuig het stoer vindt de regels te overtreden en dan voor de camera's van hun maten de handhavers uitdagen en zielig doen als ze iets overkomt. Of ze gewoon het ziekenhuis inrammen omdat ze weten dat de BOA's toch niks terug kunnen doen tegen 5 man.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
[...]

Uiteraard zou het fijn zijn om te voorkomen, maar indien je je enkel nog maar op straat mag verplaatsen voor essentiële bewegingen dan beperk je ook het vermogen om bij elkaar over de vloer te komen om te socializen.

Idealiter ziet men natuurlijk gewoon de ernst van de situatie in, beperkt men het socializen dusdanig genoeg dat verdere maatregelen gewoonweg niet noodzakelijk zijn.

De cijfers zullen in de komende dagen moeten gaan uitwijzen of er voldoende succes hierin is behaald met de laatste maatregelen. Maar om eerlijk te zijn schat ik de kans op een onvoldoende effect hoger in dan het behalen van een gewenst resultaat. Het aantal reisbewegingen van mensen ligt nog echt zichtbaar beduidend hoger dan de situatie in april / mei. En het was dat soort beleid waarmee de situatie in een periode van ruim 2 maanden tot een goed punt gebracht was.

Een deel van de bevolking kan natuurlijk wel oogkleppen op willen houden. Maar het probleem gaat niet vanzelf verdwijnen. Daar is toch echt een gezamenlijke inspanning voor nodig. En men kan dan wel niet willen. Maar daar heeft een virus natuurlijk geen oren naar. Een virus verspreid gewoon, het heeft geen wil, het heeft geen besef. En zoals het er nu binnen met name enkele gebieden binnen de randstad uitziet voor wat betreft de zorgzwaarte is gewoon kritiek.

Je merkt nu al dat ambulances moeten uitwijken omdat spoedeisende hulpen de vraag niet aankunnen. Hoever moeten ze gaan uitwijken? De problemen worden er niet minder op. Het verplaatsen van patiënten tussen de regio's is en blijft logistiek ook redelijk uitdagend. Het kost tijd en de capaciteit is niet eindeloos. Er gaan problemen ontstaan indien er geen trendbreuk komt. En het punt van problemen is inmiddels geen maanden meer verwijderd, maar is een kwestie van aftellen van weken.

Met een week of vier zal zonder trendbreuk, zelfs indien de stijging lineair zal verlopen en niet exponentieel zal groeien, er zo'n 900 mensen met COVID-19 op de IC liggen. Dat is een getal waarmee het overgrote merendeel van de niet COVID-19 zorg weer is afgeschaald omdat er voor hun geen capaciteit is bij problemen. Neemt het aantal IC opnames evenredig toe met de groei in positieve test uitslagen die we de afgelopen 2 - 3 weken hebben gezien, dan zal dit punt sneller bereikt worden. De meer pessimistische inschattingen gaan zelfs uit van het behalen van circa 800 - 900 binnen 2 weken.

De situatie die begin dit jaar in noord Italië werd gezien, heeft een op dit moment reële kans om zich binnen onze eigen randstad voor te gaan doen.

Natuurlijk is hoop houden belangrijk, een hoop dat het niet tot dat punt hoeft te gaan komen. Maar langzamerhand komen we op het punt waarop indien je het nu uitstelt om mogelijk voorbarig te strikte maatregelen neemt, je te laat bent om het tij te keren zonder massale oversterfte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

IJzerlijm schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:50:
Mooie term, leefbare samenleving. Voor een heleboel mensen is die niet meer leefbaar doordat achterlijk tuig het stoer vindt de regels te overtreden en dan voor de camera's van hun maten de handhavers uitdagen en zielig doen als ze iets overkomt. Of ze gewoon het ziekenhuis inrammen omdat ze weten dat de BOA's toch niks terug kunnen doen tegen 5 man.
Het vervelende alleen is dat de BOA's en agenten eerder tegen dat soort mensen uit gaat halen, dan dat ze dat tegen het achterlijke tuig gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

psychodude schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:54:
[...]

Uiteraard zou het fijn zijn om te voorkomen, maar indien je je enkel nog maar op straat mag verplaatsen voor essentiële bewegingen dan beperk je ook het vermogen om bij elkaar over de vloer te komen om te socializen.

Idealiter ziet men natuurlijk gewoon de ernst van de situatie in, beperkt men het socializen dusdanig genoeg dat verdere maatregelen gewoonweg niet noodzakelijk zijn.
Waar je nu in zit is alleen geen situatie die je lang vol wil houden, de 'hamer' is een klap die je eenmalig uitdeelt waardoor je weer ruimte krijgt. Met een R van 0,9 is dat echt niet genoeg, dan zul je die hamer maanden lang vol moeten houden, wat betekent dat je steeds meer en meer zal moeten gaan handhaven.

De keerzijde is, dat wanneer je gaat versoepelen en je over een paar maanden wéér wil aanscherpen, dat het draagvlak voor de maatregelen nog minder wordt. Dus je komt steeds meer uit op een situatie die niet gedragen wordt door het volk, maar éénzijdig gedwongen wordt vanaf de overheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
  • Nu online
Stoney3K schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:58:
[...]

Waar je nu in zit is alleen geen situatie die je lang vol wil houden, de 'hamer' is een klap die je eenmalig uitdeelt waardoor je weer ruimte krijgt. Met een R van 0,9 is dat echt niet genoeg, dan zul je die hamer maanden lang vol moeten houden, wat betekent dat je steeds meer en meer zal moeten gaan handhaven.

De keerzijde is, dat wanneer je gaat versoepelen en je over een paar maanden wéér wil aanscherpen, dat het draagvlak voor de maatregelen nog minder wordt. Dus je komt steeds meer uit op een situatie die niet gedragen wordt door het volk, maar éénzijdig gedwongen wordt vanaf de overheid.
Dus wat is je voorstel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Een hamer is niet bedoelt voor 1 klap. Je slaat net zolang tot het gewenste resultaat is bereikt. Met een klein spijkertje zijn dat er weinig en als je wat aan het smeden bent zijn het er heel veel.

Ik hoop dat we met het gross van de Nederlanders in staat zijn om het tij te keren. Een deel van de bevolking ga je niet meekrijgen. Misschien is dat ook niet nodig maar het deel wat wel mee wil werken om het tij te keren moet wel groot genoeg zijn.

Ik hoop zelf ook dat het niet te lag duurt natuurlijk maar zoals het nu gaat gaat het in ieder geval niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ik weet het zelf ook niet. In principe ben ik niet tegen een erg strenge lockdown (dus ook echt een lockdown) als dat betekent dat we tegen de kerstdagen weer kunnen versoepelen, want dat zijn de momenten waarop iedereen elkaars familie op wil zoeken én de winkeliers veel omzet maken.

Aan de andere kant is zo'n lockdown qua uitvoering erg lastig, we hebben er amper de politiecapaciteit voor. Maar de situatie waar we nu in zitten, kan ook geen maanden gaan duren want dan gaat de focus ook echt verslappen.

Verplicht thuiswerken op straffe van boete klinkt op papier heel erg leuk, maar de arbeidsinspectie kan nu al de Arbowet niet handhaven, dus ik denk dat je daar amper handhaving op krijgt en werkgevers gewoon het risico nemen, of de boete als afkopen gaan zien. Dreigen met directe sluitingen heeft dan ook geen zin, want daarmee dupeer je alleen maar de mensen die bij dat bedrijf werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Indoubt schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:07:
Een deel van de bevolking ga je niet meekrijgen. Misschien is dat ook niet nodig maar het deel wat wel mee wil werken om het tij te keren moet wel groot genoeg zijn.
Ik ben dus heel bang dat we nu op het kantelpunt zitten en het deel wat mee wil doen te klein aan het worden is. Dan moet die hamer dus een zweep worden om de niet-gehoorzamende bevolking in het gareel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:59
Ik ben er bijna wel over uit dat nog strengere maatregelen geen zin hebben. Paar weken een strenge lockdown, weer versoepelen. Vervolgens weer terug bij 10K besmettingen etc. Het virus is niet volledig en definitief te stoppen. Ik houd me zoveel mogelijk aan de gewenste maatregelen, maar het is wel duidelijk dat het weinig veranderd aan de situatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:23
Ja als dit zo door gaat moeten ze toch wat doen, ik snap niet waarom ze het zo moeilijk vinden om de middelbare scholen/hoge scholen dicht te gooien voor een paar weken, dat kan online prima doorgaan en is het minst schadelijk voor de economie als maatregel. Dat zijn nu toch wel echt grote brandhaarden met het binnen zitten in grote groepen. Die paar weken overleven ze toch echt wel.

Playstation 5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stylze
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:16:
Ik ben er bijna wel over uit dat nog strengere maatregelen geen zin hebben. Paar weken een strenge lockdown, weer versoepelen. Vervolgens weer terug bij 10K besmettingen etc. Het virus is niet volledig en definitief te stoppen. Ik houd me zoveel mogelijk aan de gewenste maatregelen, maar het is wel duidelijk dat het weinig veranderd aan de situatie.
Niet mee eens, die vorig lockdown heeft toch echt wel goed geholpen en pas na een lange tijd zaten we weer met hogere besmettingsgetallen. De teugels hebben ze uiteindelijk gewoon teveel laten vieren, maar daar kan je van leren.

[ Voor 6% gewijzigd door Stylze op 23-10-2020 21:19 ]

Playstation 5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:16:
De reden waarom ik eerder voor "streng en dan versoepelen, repeat" ben is omdat je dat kan afstemmen op momenten waarop mensen toch graag willen feesten (kerst, nieuwjaar) en je ook de horeca windows of opportunity geeft om tenminste iets aan omzet te draaien. Geen volle kroegen tot 4 uur 's nachts, maar wel de mogelijkheid om overdag op een terras te kunnen zitten.

Geef je mensen nu het vooruitzicht dat ze tot juni binnen moeten zitten, zonder dat ze kunnen uit eten, naar de film of theater kunnen, of een biertje kunnen doen, dan ben je ook in één klap het draagvlak kwijt. Maar als je zegt dat ze 2 weken door moeten bijten, dan kunnen we 4 of 6 weken weer even iets losser gaan, en daarna weer 2 weken de schouders er onder, dat je daarmee veel meer draagvlak schept.

Maandenlang op deze manier ploeteren betekent alleen maar dat de feestjes achter de voordeur verder gaan waar je totaal geen zicht hebt op wat er gebeurt.

[ Voor 3% gewijzigd door Stoney3K op 23-10-2020 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-09 10:50
Vorkie schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:33:
https://www.ad.nl/den-haa...et-kwijt-kunnen~ac91558f/

Gewoon doorgaan met vooral redenen bedenken waarom iets niet werkt :)

[...]
En dat in Nederland hè. Een rijk, niet al te groot en wel ontwikkeld land. 🤷🏼‍♂️

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Stoney3K schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:20:
[...]

De reden waarom ik eerder voor "streng en dan versoepelen, repeat" ben is omdat je dat kan afstemmen op momenten waarop mensen toch graag willen feesten (kerst, nieuwjaar) en je ook de horeca windows of opportunity geeft om tenminste iets aan omzet te draaien. Geen volle kroegen tot 4 uur 's nachts, maar wel de mogelijkheid om overdag op een terras te kunnen zitten.

Geef je mensen nu het vooruitzicht dat ze tot juni binnen moeten zitten, zonder dat ze kunnen uit eten, naar de film of theater kunnen, of een biertje kunnen doen, dan ben je ook in één klap het draagvlak kwijt. Maar als je zegt dat ze 2 weken door moeten bijten, dan kunnen we 4 of 6 weken weer even iets losser gaan, en daarna weer 2 weken de schouders er onder, dat je daarmee veel meer draagvlak schept.

Maandenlang op deze manier ploeteren betekent alleen maar dat de feestjes achter de voordeur verder gaan waar je totaal geen zicht hebt op wat er gebeurt.
Echte feestjes gaan er voorlopig sowieso niet inzitten denk ik maar je zou in ieder geval met kerst weer met een deel van de familie kunnen gaan eten dan waarschijnlijk en dat soort dingen. het zou wel bij 1 korte heftige lockdown moeten blijven en daarna een strak plan hebben om af te schalen en weer op te schalen wanneer nodig. Inmiddels hebben we dan ook veel meer snelteststraten etc waardoor we het veel beter onder controle kunnen gaan houden.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Stylze schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:25:
[...]

Echte feestjes gaan er voorlopig sowieso niet inzitten denk ik maar je zou in ieder geval met kerst weer met een deel van de familie kunnen gaan eten dan waarschijnlijk en dat soort dingen. het zou wel bij 1 korte heftige lockdown moeten blijven en daarna een strak plan hebben om af te schalen en weer op te schalen wanneer nodig. Inmiddels hebben we dan ook veel meer snelteststraten etc waardoor we het veel beter onder controle kunnen gaan houden.
Mee eens, als we in ieder geval de mogelijkheid hebben om met kerst en oudjaar weer bij elkaar op bezoek te gaan (geen hele feestjes van tientallen mensen, maar wel met zijn zessen aan tafel gewoon kunnen eten) dan heb ik daar best een hele maand november aan échte lockdown voor over.

Zorg maar eens dat die hamer een moker is en geen rubber speelgoedhamertje omdat je bang bent om op je eigen vingers te slaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Waarom zijn er zoveel mensen hier zo voor een volledige lockdown terwijl we de cijfers en effecten van de vorige verscherping van maatregelen nog niet eens zien?

In mijn omgeving zie ik weinig mensen die zich echt druk maken om Corona of de cijfers. Iedereen houdt zich overigens goed wel aan de meeste maatregelen.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Maar het is wel een verstandig besluit dat ze nog even wachten tot dinsdag voordat ze hierover beslissingen gaan nemen. Hoop het meest nog dat we een effect gaan zien van de ingevoerde maatregelen, maar als ik in de stad en op de weg rondkijk ben ik toch bang dat dit niet gaat gebeuren gezien de drukte.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:59
Stoney3K schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:20:
[...]

Zit opzich wat in. Zal niet meevallen om te wennen aan die manier van leven.

Zelf werkzaam in de retail. Corona heeft ons het beste jaar ooit gebracht. Ik vind het triest voor de sectoren die zo hard worden getroffen. Veel geld wat normaal in de horeca en vakanties gaat, gaat nu al maanden naar luxe goederen en grote uitgaves. Dit weekend is traditioneel 1 van de drukste van het jaar. Herfstvakantie en weinig andere opties om het geld kwijt te raken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

VidaR-9 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:30:
Waarom zijn er zoveel mensen hier zo voor een volledige lockdown terwijl we de cijfers en effecten van de vorige verscherping van maatregelen nog niet eens zien?
Ik ben er vooral voor omdat je in dit stadium met een grove dreun even écht voorsprong op kan bouwen. En misschien dat je daarna wel naar lokale lockdowns moet gaan kijken (dus letterlijk hekken om een dorp) als je daar een brandhaard aantreft.

Dat gecombineerd met grootschalig beschikbare sneltesten en thuistesten betekent dat de rest van het land misschien weer een beetje normaal kan gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001

boesOne

meuh

Stoney3K schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:33:
[...]

Ik ben er vooral voor omdat je in dit stadium met een grove dreun even écht voorsprong op kan bouwen. En misschien dat je daarna wel naar lokale lockdowns moet gaan kijken (dus letterlijk hekken om een dorp) als je daar een brandhaard aantreft.

Dat gecombineerd met grootschalig beschikbare sneltesten en thuistesten betekent dat de rest van het land misschien weer een beetje normaal kan gaan doen.
Denk dat die dreun wel komt zodra de zorg echt in het gedrang komt. Overlopende ziekenhuizen is in NL niet acceptabel en dan gaat de boel op slot.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod

Als we het dan toch over zaken hebben die nog niet beschikbaar zijn., waarom niet meteen gewoon vaccineren. Klaar, en door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
Als je met kerst weer samen aan tafel wil moeten we iets van 3 risiconiveaus naar beneden. Van dik 400 besmettingen per week /100k naar 50-150. Ik zie dat eerlijk gezegd niet gebeuren (maar ik laat me graag verrassen). En het het opheffen van een lockdown vlak voor de feestdagen lijkt me echt een recipe for disaster...

Hij wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

boesOne schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:36:
[...]

Denk dat die dreun wel komt zodra de zorg echt in het gedrang komt. Overlopende ziekenhuizen is in NL niet acceptabel en dan gaat de boel op slot.
Ik denk dat je op dat moment eigenlijk te laat bent. Regeren is vooruitzien, en laten we dat probleem nu eens een keer vóór zijn. Iets met een ezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

[...]

Daarbij komt, wanneer is de economische schade groter? Prima dat we wachten tot volgende week, maar mocht het niet op zijn retour zijn dan moet er hard worden ingegrepen. In november in een lockdown zitten is een stuk minder schade voor de economie dan de decembermaand.

Zitten we met Kerst in een lockdown dan zijn de gevolgen voor de economie pas echt dramatisch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ijdod
@Stoney3K volgens vrijwel al je post is geen enkele maatregel haalbaar, dus hoe had je vooruitzien precies gedacht/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

klaaas schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:37:
Als je met kerst weer samen aan tafel wil moeten we iets van 3 risiconiveaus naar beneden.
Geloof mij maar, mensen zitten met kerst bij elkaar aan tafel. Met zijn twaalven, ongeacht risiconiveau's. Want je hebt families waarbij het misschien het laatste kerstdiner van oma zou kunnen zijn.

Wat willen we dan gaan doen, die kerstdiners even vriendelijk doch dringend verstoren met een arrestatieteam en oma met rolstoel en al achterin een politiebusje kiepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
boesOne schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:36:
[...]

Ja precies dan lijken de alarmbellen pas af te gaan maar ben je vaak toch weer net te laat.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ijdod schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:39:
@Stoney3K volgens vrijwel al je post is geen enkele maatregel haalbaar, dus hoe had je vooruitzien precies gedacht...
De maatregelen zijn alleen niet haalbaar als je als kabinet politiek correct wil zijn. Maar misschien moeten ze zich eens afvragen of die verkiezingen wel zo belangrijk zijn.

Ga je voor rigoreuze maatregelen dan betekent het dat mensen het niet leuk gaan vinden. That's life, maar als je dat in gedachten houdt dan kan er best veel. Denk aan een noodtoestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

Stoney3K schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:37:
[...]

Ik denk dat je op dat moment eigenlijk te laat bent. Regeren is vooruitzien, en laten we dat probleem nu eens een keer vóór zijn. Iets met een ezel.
Ben het wel met je eens hoor. Imho kan je het best zo snel mogelijk het virus de kop indrukken zodat de maatregelen van korte duur zijn. Hoe langer je wacht, hoe langer je op slot moet. Maar er wordt volgens mij zo niet gestuurd, dus de lock down komt pas als de zorg in dreigt te storten.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
Stoney3K schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:39:
[...]

Geloof mij maar, mensen zitten met kerst bij elkaar aan tafel. Met zijn twaalven, ongeacht risiconiveau's. Want je hebt families waarbij het misschien het laatste kerstdiner van oma zou kunnen zijn.

Wat willen we dan gaan doen, die kerstdiners even vriendelijk doch dringend verstoren met een arrestatieteam en oma met rolstoel en al achterin een politiebusje kiepen?
Ja, zulke aso's houd je altijd. Ik had het natuurlijk over de situatie waarin dat weer officieel zou worden vrijgegeven. Not gonna happen.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

boesOne schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:41:
[...]

Ben het wel met je eens hoor. Imho kan je het best zo snel mogelijk het virus de kop indrukken zodat de maatregelen van korte duur zijn. Hoe langer je wacht, hoe langer je op slot moet. Maar er wordt volgens mij zo niet gestuurd, dus de lock down komt pas als de zorg in dreigt te storten.
Dat is dus ook precies de fout die ze al bijna een jaar lang maken. En de zachte heelmeesters laten nu een flink stinkende, etterende wond achter voor het komende jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

klaaas schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:42:
[...]

Ja, zulke aso's houd je altijd. Ik had het natuurlijk over de situatie waarin dat weer officieel zou worden vrijgegeven. Not gonna happen.
Zouden Rutte en Grapperhaus zelf dan ook braaf niet meer dan 3 man ontvangen op één dag? Misschien dat we de fotografen van de Telegraaf en de Story alvast even moeten gaan tippen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
Stoney3K schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:45:
[...]

Zouden Rutte en Grapperhaus zelf dan ook braaf niet meer dan 3 man ontvangen op één dag? Misschien dat we de fotografen van de Telegraaf en de Story alvast even moeten gaan tippen ;)
Je klaagt enerzijds dat mensen zich niet aan de regels houden, maar je vindt wel dat je dit soort grapjes mag maken over bewindslieden? Wat je zaait zul je oogsten...

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

Stoney3K schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:42:
[...]

Dat is dus ook precies de fout die ze al bijna een jaar lang maken. En de zachte heelmeesters laten nu een flink stinkende, etterende wond achter voor het komende jaar.
Timing is wel een issue. Je gaat niet zomaar een land op slot gooien voor zeg 400 covid gevallen per dag. Dan krijg je ook gezeik.
Sturen op zorgcapaciteit is zo gek nog niet.

Wat denk ik wel iets is wat beter ingeschat zou kunnen worden is de gewenning van de mens aan covid. In maart zat de schrik er goed in, nu niet zo meer. Nu is het ergernis. Dit zou weerspiegeld kunnen worden in de te nemen maatregelen. Dus nu iets directiever want de eigen verantwoordelijkeheid is grosso modo lager. Men is het gewoon wel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

klaaas schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:47:
[...]

Je klaagt enerzijds dat mensen zich niet aan de regels houden, maar je vindt wel dat je dit soort grapjes mag maken over bewindslieden? Wat je zaait zul je oogsten...
Ik ben zelf ook niet Roomser dan de paus, maar ik heb wel de hele tijd al de mentaliteit gehad van "Gewoon je gezonde verstand gebruiken". Niet recalcitrant gaan doen, maar ook niet heel kinderachtig alles tot de letter gaan opvolgen.

En in dit geval is het Grapperhaus die zelf heeft gezaaid natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

boesOne schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:48:
[...]

Timing is wel een issue. Je gaat niet zomaar een land op slot gooien voor zeg 400 covid gevallen per dag. Dan krijg je ook gezeik.
Sturen op zorgcapaciteit is zo gek nog niet.
Als je een kruising nadert ga je ook niet pas vol in de ankers op het moment dat het stoplicht van oranje naar rood springt. En zelfs als het groen is, pas je je snelheid aan als je ziet dat het druk is.

Een land op slot gooien voor 400 gevallen per dat is dus wat je wél moet doen als je naar minder dan 100 gevallen per dag zou willen gaan. Je bent hier een systeem aan het regelen met een lange tijdconstante, dus je moet op het moment dat je 400 gevallen per dag hebt, niet sturen op de zorgcapaciteit die het nu kost, maar extrapoleren naar de situatie over 2 weken, met een bepaalde veiligheidsfactor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Stoney3K schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:49:
[...]

Ik ben zelf ook niet Roomser dan de paus, maar ik heb wel de hele tijd al de mentaliteit gehad van "Gewoon je gezonde verstand gebruiken". Niet recalcitrant gaan doen, maar ook niet heel kinderachtig alles tot de letter gaan opvolgen.

En in dit geval is het Grapperhaus die zelf heeft gezaaid natuurlijk.
Ik heb het niet over jouw gedrag t.a.v. de regels, maar over jouw uitspraken over bewindslieden. Natuurlijk heeft Grapperhaus alle of veel van zijn geloofwaardigheid verloren, maar het is jouw keuze om dat nog eens te benadrukken en daarin ook Rutte te betrekken. Je kunt niet klagen over racisme en zelf racistische grapjes maken onder het mom van 'het was maar een grapje'.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

Stoney3K schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:51:
[...]

Als je een kruising nadert ga je ook niet pas vol in de ankers op het moment dat het stoplicht van oranje naar rood springt. En zelfs als het groen is, pas je je snelheid aan als je ziet dat het druk is.

Een land op slot gooien voor 400 gevallen per dat is dus wat je wél moet doen als je naar minder dan 100 gevallen per dag zou willen gaan. Je bent hier een systeem aan het regelen met een lange tijdconstante, dus je moet op het moment dat je 400 gevallen per dag hebt, niet sturen op de zorgcapaciteit die het nu kost, maar extrapoleren naar de situatie over 2 weken.
Ik bedoel 400 diagnoses. Natuurlijk moet je vooruit kijken, maar ik kan me niet voorstellen dat een lockdown geaccepteerd word dan. Het is dus een balans zoeken. Je ziet nu weer de roep om een lockdown groter worden terwijl in de zomer de roep om de maatregelen af te schaffen de overhand had. Er is niet 1 oplossing, het is een beetje schipperen tot dat de pandemie voorbij is: vaccin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

boesOne schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:56:
[...]

Ik bedoel 400 diagnoses. Natuurlijk moet je vooruit kijken, maar ik kan me niet voorstellen dat een lockdown geaccepteerd word dan. Het is dus een balans zoeken. Je ziet nu weer de roep om een lockdown groter worden terwijl in de zomer de roep om de maatregelen af te schaffen de overhand had. Er is niet 1 oplossing, het is een beetje schipperen tot dat de pandemie voorbij is: vaccin.
In een crisis moet er geen sprake zijn van 'schipperen', dat is precies wat we nu dus fout doen. Leuk dat we alles proberen kapot te debatteren bij talkshows, maar een virus heeft natuurlijk lak aan commentaar bij Jinek of wat we 'democratisch' proberen te besluiten.

Tegen een unstoppable enemy kun je niet polderen, daar moet je gewoon keihard tegen kunnen knokken. En als daarvoor heel even de principes van democratie en rechtsstaat opzij moeten is dat niet zo erg, zolang het maar wel duidelijk is dat het om een tijdelijke ingreep gaat.

Met dat vaccin is de pandemie immers ook niet voorbij. Wil je op deze manier doorploeteren tot diep in 2022 omdat we geen harde klappen uit durven delen? Ik zal je één ding zeggen, maar als ik nu al weet dat ik komende zomer niet in de moshpit van mijn favoriete band kan staan, of niet op de dansvloer van mijn favoriete festival, of mijn verjaardag volgend jaar óók niet kan vieren, dan ga ik toch echt wat minder uitkijken de volgende keer als ik een weg oversteek.

Ik ben vanaf het begin al voor een Wuhan-achtige lockdown geweest binnen de kaders die internationale verdragen kunnen bieden. En dan die lockdown vol houden tot de nul bereikt is, daarna pas weer versoepelen. Dat herhalen bij lokale brandhaarden. Is misschien op de plek van die brandhaard heel even niet leuk, maar dan heeft de rest van het land er geen last van.

[ Voor 22% gewijzigd door Stoney3K op 23-10-2020 22:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psychodude
  • Nu online
VidaR-9 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:30:

In mijn omgeving zie ik weinig mensen die zich echt druk maken om Corona of de cijfers. Iedereen houdt zich overigens goed wel aan de meeste maatregelen.
Omdat een te softe aanpak niet werkbaar is. Effecten van de vorige maatregelen kunnen we definitief inderdaad volgende week pas iets over gaan zeggen, maar tot nu toe is er in ieder geval nog geen enkele indicatie dat er een drastische daling gaat zijn in de aantallen. En met de huidige aantallen hebben we binnen de zorg al een niet werkbare situatie.

Tussen positieve test en ziekenhuis opnames zit sowieso ook nog weer een ruime delay. Dus we kunnen sowieso al stellen dat qua ziekenhuis bezetting we de piek nog niet berijkt hebben. Ondanks dat, is de overige zorg al goed merkbaar aan het afschalen. Ik merk het zelf goed, grofweg een derde productie daling. En dat zal nog verder gaan zakken zonder twijfel. Deels omdat zorg wordt afgezegd, deels vanuit angst van patiënten om naar het ziekenhuis te komen.

Indien de daling langzaam gaat, zitten we vele maanden met een slecht werkbare situatie. Ook al lijkt per week 10% daling gunstig, gaat het je daarmee op zijn minst 2 - 3 maanden duren voordat je weer op een acceptabel niveau zit. Als het al niet langer is. Juist door een softe aanpak help je volksgezondheid noch economie.

We moeten terug naar een werkbaar niveau waarin je weer opnieuw kunt beginnen en het één en ander beter wilt gaan aanpakken. En met een echte lockdown behaal je een werkbaar niveau vele malen sneller. Als het daarna dan gewoon optimaal gedaan wordt en er geen derde golf hoeft te komen, zou natuurlijk het meest ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Het bijkomende voordeel van een lockdown is mijn inziens dat mensen weten dat het serieus is, en zullen dan bij het terugkrijgen van vrijheden wel 2 keer nadenken voor ze onverantwoord gedrag vertonen. Daar komt bovendien social pressure bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

reemprive schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:26:
Het bijkomende voordeel van een lockdown is mijn inziens dat mensen weten dat het serieus is, en zullen dan bij het terugkrijgen van vrijheden wel 2 keer nadenken voor ze onverantwoord gedrag vertonen. Daar komt bovendien social pressure bij.
Een lockdown kan ook contraproductief werken, kijk naar bijvoorbeeld Spanje, waar men dacht: einde lockdown = einde corona.
Ik die dat hier ook wel gebeuren, zodra de lockdown opgeheven wordt gaan mensen er misschien nog vrijer mee om dan dat nu het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
zacht schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:16:
[...]

Een soort ouderwets 'je geld of je leven'.
Nee hoor, er zit gewoon erg veel geld bij de ouderen, ze zijn vroeg met pensioen en de huidige jongeren merken het meeste van de maatregelen, lopen volledig risico op studieachterstand, dan wel werkeloosheid.
Hun bijbaantjes in de horeca zijn al kansloos geworden.

Op datzelfde moment kan ik mij voorstellen dat het pijnlijk is om ter zien dat veel ouderen lekker blijven genieten van hun oude dag en erop uittrekken.

Dat zijn de mensen waarvoor zij hun leven dus totaal anders moeten inrichten, terwijl jongeren zelf weinig tot geen risico lopen.

Nogmaals ik erger mij dood aan mijn ouders en schoonouders die vrolijk alle kinderen afgaan en ook hier onaangekondigd voor de deur staan, omdat ze de kleinkinderen missen.

Die rekening loopt op en ze blijven maar lekker doen waar ze zin in hebben.

Wat is er gebeurd met de sterke schouders tillen het meest?

Het geld zit bij de ouderen en de jongeren kunnen blijven werken om de economie draaiend te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijft overigens raar: een mondkapje gaat zo ver dat dit wettelijk niet kan, godsdienst is vrijgesteld van alle regels, maar een lockdown kan prima volgens de wet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:36:
Het blijft overigens raar: een mondkapje gaat zo ver dat dit wettelijk niet kan, godsdienst is vrijgesteld van alle regels, maar een lockdown kan prima volgens de wet?
Ja dat snap ik ook echt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Wat nu volgens de wet kan is ook amper een lockdown te noemen.

Willen we echt iets doen wat resultaat heeft, dan moet (landelijk of regionaal) de noodtoestand worden afgekondigd waardoor de overheid meer bevoegdheden heeft, dan is de vrijheid van godsdienst niet meer zo belangrijk en kunnen mondkapjes wel verplicht worden gesteld, of in bepaalde situaties zelfs achter de voordeur gehandhaafd.

Prima als een tijdelijke maatregel maar niet als langdurige strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlakHawk schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:35:
[...]

Nee hoor, er zit gewoon erg veel geld bij de ouderen, ze zijn vroeg met pensioen en de huidige jongeren merken het meeste van de maatregelen, lopen volledig risico op studieachterstand, dan wel werkeloosheid.

Op datzelfde moment kan ik mij voorstellen dat het pijnlijk is om ter zien dat veel ouderen lekker blijven genieten van hun oude dag en erop uittrekken.

Dat zijn de mensen waarvoor zij hun leven dus totaal anders moeten inrichten, terwijl jongeren zelf weinig tot geen risico lopen.

Nogmaals ik erger mij dood aan mijn ouders en schoonouders die vrolijk alle kinderen afgaan en ook hier onaangekondigd voor de deur staan, omdat ze de kleinkinderen missen.

Die rekening loopt op en ze blijven maar lekker doen waar ze zin in hebben.

Wat is er gebeurd met de sterke schouders tillen het meest?

Het geld zit bij de ouderen en de jongeren kunnen blijven werken om de economie draaiend te houden.
Heel simpel: verkiezingen, achterban en eigenbelang. Oftewel: oer Hollandse corruptie die zogenaamd alleen in Zuid en Oost Europa bestaat.

Maar zeg er vooral niets van, want iedere jongere is per definitie een aansteller en zijn niets gewend. Want de generaties daarvoor hadden het o-zo-veel zwaarder als de jongeren nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:38:
[...]

Wat nu volgens de wet kan is ook amper een lockdown te noemen.

Willen we echt iets doen wat resultaat heeft, dan moet (landelijk of regionaal) de noodtoestand worden afgekondigd waardoor de overheid meer bevoegdheden heeft, dan is de vrijheid van godsdienst niet meer zo belangrijk en kunnen mondkapjes wel verplicht worden gesteld, of in bepaalde situaties zelfs achter de voordeur gehandhaafd.

Prima als een tijdelijke maatregel maar niet als langdurige strategie.
Een lockdown of noodtoestand zal echter nooit helpen zolang je grenzen open staan. En grenzen sluiten gaat niet. Dan zou je al een Europese lockdown moeten doen. Maar daarvoor is Europa te versplintert. Dus een lockdown verneukt alleen maar je eigen economie om daarna na 2-3 maanden wéér in lockdown te moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:42:
[...]

Een lockdown of noodtoestand zal echter nooit helpen zolang je grenzen open staan. En grenzen sluiten gaat niet.
De grenzen sluiten gaat prima, daarvoor zijn er in Schengen juist uitzonderingssituaties voorzien.

En op het moment dat je op die nulsituatie terug bent, kun je prima indammen met lokale lockdowns. Maar dan moeten het wel echte lockdowns zijn, niemand er in en niemand er uit. Komt er een uitbraak in Susteren, dan gooi je gewoon Susteren plat. Hoeft de rest van het land geen last van te hebben -- als we dat in het begin van het jaar hadden gedaan was het nu veel minder ernstig geweest.

Dan zou je hooguit nog wat splinterbesmettingen over houden van mensen die moedwillig aan zo'n lockdown proberen te ontsnappen, maar dat is waarschijnlijk te overzien.

[ Voor 13% gewijzigd door Stoney3K op 23-10-2020 22:46 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Dan toch een stukje goed nieuws. AstraZeneca verwacht met de kerst hun vaccin klaar te hebben. Onderzoek van de universiteit van Bristol laat zien dat het vaccin een goede immuniteit geeft.

Jansen Vaccins gaat ook verder nadat een proefpersoon ziek was geworden. De proefpersoon bleek een beroerte gehad te hebben, niet gerelateerd aan het vaccin.
reemprive schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:26:
Dat hadden we ook niet toen de eerste lockdown ten einde kwam. Laten we wel wezen, die corona regels burgeren slecht in.

Iedereen zit nu ineens een lockdown op te hemelen als de ultieme oplossing, maar dat is het niet. Dan gaan we van lockdown tot lockdown leven, want zodra je die lockdown opheft krijg je meer besmettingen.

Overigens ben ik zo benieuwd wie die sadomasochisten in die opiniepeilingen nu zijn die zo keiharde lockdown willen. Het is net als met die mondkapjes, dan is er zo'n onderzoek dat driekwart een verplichting wil, maar waar zijn die mensen nu dan? Als ze het zo belangrijk vinden geef je daar nu toch al uiting aan?
De lockdown werd eerst via een noodverordening geregeld, zo hadden de veiligheidsregio's tijdelijk zeer veel opties om bedrijven te sluiten en andere zaken te verbieden. Overigens leunde het voor een groot deel ook op medewerking. Veel winkels gingen vrijwillig dicht, ze hadden open mogen blijven. Die bereidwilligheid zal nu lager liggen vermoed ik zo.

Nu regelt de coronaspoedwet een nieuwe lockdown. De Jonge kan morgen een beroepsgroep sluiten als hij het wil. De uitoefening van het beroep is dan tijdelijk strafbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
BlakHawk schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:35:
[...]

Ik heb een paar van die huidige jongeren thuis wonen en een paar ouders elders. Als ik je verhaal zo lees dan krijg ik de indruk dat je er geen idee van hebt in welke luxe huidige jongeren opgroeien. Als er 1 generatie is die het beter heeft gehad dan is het de generatie die de ouders zijn van de huidige jongeren (mijn generatie dus). Veel van de ouderen die nu genieten van hun oude dag hebben dubbeltjes om moeten keren om hun kinderen te laten studeren. Ik gun het mijn ouders in ieder geval van harte dat ze hun corona-vrije rondje doen op hun elektrische fiets.

Als jij een probleem hebt met het feit dat jouw ouders onbezorgd en onaangekondigd aan komen waaien dan moet je dat met hen bespreken en niet je onvrede projecteren op een hele bevolkingsgroep.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003

Barrycade

Through the...

Stoney3K schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:45:
[...]

De grenzen sluiten gaat prima, daarvoor zijn er in Schengen juist uitzonderingssituaties voorzien.

En op het moment dat je op die nulsituatie terug bent, kun je prima indammen met lokale lockdowns. Maar dan moeten het wel echte lockdowns zijn, niemand er in en niemand er uit. Komt er een uitbraak in Susteren, dan gooi je gewoon Susteren plat. Hoeft de rest van het land geen last van te hebben -- als we dat in het begin van het jaar hadden gedaan was het nu veel minder ernstig geweest.

Dan zou je hooguit nog wat splinterbesmettingen over houden van mensen die moedwillig aan zo'n lockdown proberen te ontsnappen, maar dat is waarschijnlijk te overzien.
De jaren 60 willen hun lockdown terug. De tijd dat vader op zijn Gazelle met de boterhammen op de bagagedrager naar zijn werk fietste en de kinderen naar sport en school liepen is alweer een tijdje geleden.

Nu een Italiaanse /Chinese style lockdown is gewoon niet haalbaar in een land waar menig persoon op 100 km afstand werkt zonder de boel helemaal naar de klote te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Barrycade schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:11:
[...]
Nu een Italiaanse /Chinese style lockdown is gewoon niet haalbaar in een land waar menig persoon op 100 km afstand werkt zonder de boel helemaal naar de klote te werken.
Dan moeten we ons realiseren dat we tot ongeveer, mwa, 2030 in dezelfde shit blijven zitten. Tenminste, als Wilders en Baudet niet straks als speerpunt van hun verkiezingsprogramma zetten dat ze de corona-maatregelen zo veel mogelijk gaan versoepelen puur om stemmen te vangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakHawk
klaaas schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:06:
[...]

Ik heb een paar van die huidige jongeren thuis wonen en een paar ouders elders. Als ik je verhaal zo lees dan krijg ik de indruk dat je er geen idee van hebt in welke luxe huidige jongeren opgroeien. Als er 1 generatie is die het beter heeft gehad dan is het de generatie die de ouders zijn van de huidige jongeren (mijn generatie dus). Veel van de ouderen die nu genieten van hun oude dag hebben dubbeltjes om moeten keren om hun kinderen te laten studeren. Ik gun het mijn ouders in ieder geval van harte dat ze hun corona-vrije rondje doen op hun elektrische fiets.

Als jij een probleem hebt met het feit dat jouw ouders onbezorgd en onaangekondigd aan komen waaien dan moet je dat met hen bespreken en niet je onvrede projecteren op een hele bevolkingsgroep.
Ik denk dat de huidige jongeren het moeilijker hebben dan wie dan ook.

Kansen op de arbeidsmarkt
Huizenprijzen starters
Geen stufi meer

Je gaat voorbij aan het feit dat die ouderen die we nu proberen redden gewoon relatief rijk is.

De volledige rekening nu vooruitschuiven naar de jongeren is echt oneerlijk!

Je kunt het iedereen gunnen erop uit te gaan, maar de vraag is: is het verstandig?

Ik houd mij afzijdig, anders heb ik ruzie met mijn vrouw.

Maar ook op school, allemaal opa’s en oma’s op 30cm van andere mensen als ze hun kleinkinderen ophalen.

Gisteren in park de hoge Veluwe, nota bene tijdens de herfstvakantie is het publiek overwegend 60+...

De rekening wordt nu tussen de 100 en 200 miljard geschat. Wie weet hoe groot dit gaat groeien.

Ik vind het niet meer dan logisch dat die rijke groep ouderen ook hun steentje bijdragen. Een tijdelijke extra heffing op pensioen uitkeringen.

Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Stoney3K schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:26:
Dan moeten we ons realiseren dat we tot ongeveer, mwa, 2030 in dezelfde shit blijven zitten.
Ik betwijfel het. De resultaten van AstraZeneca zien er erg goed uit, met wat geluk kunnen we in 2021 afscheid nemen van afstand houden en lockdowns.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:10
@BlakHawk wat draag jij bij dan?

De afgunst naar die paar oudjes die nog een paar jaar hebben te leven en er het beste van proberen te maken. Man man man.

Pensioentjes van bejaarden afpakken. Dat is echt de meest skere maatregel die ik iemand ooit heb horen voorstellen.

[ Voor 91% gewijzigd door BarôZZa op 23-10-2020 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:35:
[...]

Een lockdown kan ook contraproductief werken, kijk naar bijvoorbeeld Spanje, waar men dacht: einde lockdown = einde corona.
Ik die dat hier ook wel gebeuren, zodra de lockdown opgeheven wordt gaan mensen er misschien nog vrijer mee om dan dat nu het geval is.
Dat is zeker een risico. Ik denk dan ook dat een lockdown met het doel voor ogen kerst en o&n ‘te kunnen vieren’ een grote fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Oké, aan de mensen die tegen een lockdown zijn:

Als het scenario is dat de besmettingen nu niet afnemen, wat is het alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

CMD-Snake schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:38:
[...]

Ik betwijfel het. De resultaten van AstraZeneca zien er erg goed uit, met wat geluk kunnen we in 2021 afscheid nemen van afstand houden en lockdowns.
Daar ben ik ook optimistisch over (Pfizer heeft ook al een prognose voor Q1 2021) maar aan de andere kant heb je ook weer iemand als Fauci die zegt dat het na 2022 nog niet voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
reemprive schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:43:
Oké, aan de mensen die tegen een lockdown zijn:

Als het scenario is dat de besmettingen nu niet afnemen, wat is het alternatief?
4 weken lang een halve lockdown en daarna een echte.

Maar ze noemen het geen lockdown, net zoals eerst met de intelligente lockdown. Ik denk dat ze het nu de vredige lockdown voor krachtige mensen gaan noemen. Dat vinden Nederlanders fijner.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• klaaas
BlakHawk schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:37:
[...]

Ik denk dat de huidige jongeren het moeilijker hebben dan wie dan ook.
Sorry, maar alleen al met deze zin maak je je hele verhaal ongeloofwaardig. De huidige jongeren hebben het moeilijker dan de generatie die WOII heeft meegemaakt? Om nog maar te zwijgen over de generaties daarvoor? Get real. Er is maar 1 of 1,5 generatie geweest met de voordelen die jij noemt en daar mag je mijn generatie dan ook op 'aanspreken'. Ik draag graag mijn steentje bij.

De generatie 65+-ers waarvan jij denkt dat ze zo rijk zijn bestaat naast welgestelden ook gewoon uit hardwerkende fabrieksarbeiders, timmermannen en verpleegkundigen. Natuurlijk mag je van de welgestelden van die generatie een bijdrage vragen, maar alles over 1 welgestelde kam scheren toont weinig realiteitszin.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Laatst online: 02-07 21:43
klaaas schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:48:
[...]

Sorry, maar alleen al met deze zin maak je je hele verhaal ongeloofwaardig. De huidige jongeren hebben het moeilijker dan de generatie die WOII heeft meegemaakt? Om nog maar te zwijgen over de generaties daarvoor? Get real. Er is maar 1 of 1,5 generatie geweest met de voordelen die jij noemt en daar mag je mijn generatie dan ook op 'aanspreken'. Ik draag graag mijn steentje bij.

De generatie 65+-ers waarvan jij denkt dat ze zo rijk zijn bestaat naast welgestelden ook gewoon uit hardwerkende fabrieksarbeiders, timmermannen en verpleegkundigen. Natuurlijk mag je van de welgestelden van die generatie een bijdrage vragen, maar alles over 1 welgestelde kam scheren toont weinig realiteitszin.
Volgens mij doelt hij op dit moment, niet zozeer op het verleden. En dat klopt wel, want jongeren worden wellicht wel buitenproportioneel hard geraakt door maatregelen voor een virus die zeer weinig risico’s heeft voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Soccer98 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:58:
[...]

Volgens mij doelt hij op dit moment, niet zozeer op het verleden. En dat klopt wel, want jongeren worden wellicht wel buitenproportioneel hard geraakt door maatregelen voor een virus die zeer weinig risico’s heeft voor ze.
Als je weinig risico loopt, dan word je juist minder hard geraakt. Studieachterstand is toch minder zwaar dan wanneer iemand je in een kunstmatige coma brengt.

Voor de rest is het voor iedereen poep, maar we willen geen lockdown he. Liever nog maanden lang dit.

De enige mensen die het niet erg vinden zijn van die enge gezinnen. Lekker gezellig thuis met de kinderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
Soccer98 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:58:
[...]

Dan nog spreken dat soort opmerkingen van bar weinig historisch besef. Ja, jongeren worden harder geraakt door de maatregelen dan ouderen, maar om dat dan te gaan verhalen op 2 generaties eerder? Dat vind ik echt onterechte entitlement. Alsof de generaties voor je geen offers gebracht hebben om ons te krijgen waar we nu staan en enkel geprofiteerd hebben. Daar komt bij dat veel van de problemen waar de huidige jongeren tegenaan lopen niet opgelost worden door de ouderen te vragen om een bijdrage en ook nog eens niets te maken hebben met Corona. Was het maar zo makkelijk.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
klaaas schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 00:11:
[...]

Dan nog spreken dat soort opmerkingen van bar weinig historisch besef. Ja, jongeren worden harder geraakt door de maatregelen dan ouderen, maar om dat dan te gaan verhalen op 2 generaties eerder? Dat vind ik echt onterechte entitlement. Alsof de generaties voor je geen offers gebracht hebben om ons te krijgen waar we nu staan en enkel geprofiteerd hebben. Daar komt bij dat veel van de problemen waar de huidige jongeren tegenaan lopen niet opgelost worden door de ouderen te vragen om een bijdrage en ook nog eens niets te maken hebben met Corona. Was het maar zo makkelijk.
De generatie die na de oorlog is geboren, de zogenoemde babyboomers hebben echt wel alles meegehad hoor. Dat is volgens mij de generatie die de andere poster bedoelde. Overigens ben ik het er ook niet mee eens dat we klakkeloos een generatie kunnen aanwijzen die de rekening van covid moet gaan betalen. Dat zullen we toch echt met zijn allen moeten gaan doen, hoe vervelend dat ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Azer schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 00:14:
[...]

De generatie die na de oorlog is geboren, de zogenoemde babyboomers hebben echt wel alles meegehad hoor.
O, kom op zeg. Als je op het platteland geboren was kon het maar zo zijn dat je nog moest schijten in een ton. Vaders waren omgekomen in de oorlog en van studiefinanciering hadden ze nog nooit gehoord. Dat ze dat soort achterstanden hebben weten om te buigen in hun voordeel zou een voorbeeld moeten zijn voor de huidige jongeren.

Edit: groot verschil is de woningmarkt. Maar dat heeft bijzonder weinig te maken met corona.

[ Voor 7% gewijzigd door klaaas op 24-10-2020 00:23 ]

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:36
CMD-Snake schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:45:
Dan toch een stukje goed nieuws. AstraZeneca verwacht met de kerst hun vaccin klaar te hebben. Onderzoek van de universiteit van Bristol laat zien dat het vaccin een goede immuniteit geeft.
"We'll be home by Christmas"

maar met kerst klaar is natuurlijk nog niet massa-productie. Maar het zou fijn zijn. 1 jaar zo is lang zat.
Pagina: 1 ... 17 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins