Adlermann schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:22:
[...]
Een vriend van me wil heel graag verpleegkundige worden (hij is nu afgestudeerd informaticus met 12 jaar werkervaring, loon +-75k bruto, ex lease-auto).
...
Mensen willen wel, maar ok je moet ook wel een beetje normaal kunnen leven (lees niet te veel achteruit).
Dat kun je echt vergeten natuurlijk.
75k plus lease auto is niet "een beetje normaal"
"een beetje normaal" is als je dat als huishouden verdient, met 2 inkomens. En dan heb je het alsnog relatief goed in Nederland, zit je in een rijtjeshuis, staat er een tweedehands auto'tje voor de deur etc.
Daarnaast is het een absurde gedachte, want er is juist veel vraag naar IT-ers in het "nieuwe normaal". Overigens kan dat natuurlijk wél een idee zijn, om in de zorg sector IT te gaan doen.
Mijn vriendin klaagt altijd steen en been over de IT leveranciers in de zorg, dus daar is veel verbetering mogelijk
PS
Ze verbaast zich altijd erover hoe ik samen met mijn collega's op de meest rare tijden direct opspring om problemen op te lossen, en dat onze systemen absoluut niet overdag uit mogen vallen. Daar staat de doodstraf op zo ongeveer bij ons (automotive, groothandel). Updates installeren wij na 8 uur 's avonds.
Terwijl zij overdag niet eens patiëntendossiers kan inzien, omdat er "regulier onderhoud" is

En dat soms urenlang
Echt, als wij dat doen op de zaak, zijn we allemaal ontslagen.
[
Voor 17% gewijzigd door
Lethalis op 23-10-2020 15:32
]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.