Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.602 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:29

De Nelis

en anders maar niet...

stijnec1 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:56:
[...]

nu doe je een beroep op hun gezonde verstand en leg je allerlei verplichtingen op zonder er iets voor terug te geven, dat heeft tot nu toe ook nog niet echt lekker gewerkt toch. Natuurlijk moet je mensen belonen voor goed gedrag, dat is nu eenmaal hoe mensen gemotiveerd kunnen worden. Door alleen een opgeheven vinger bereik je hoogstens dat de hakken nog verder in het zand gaan
Het enige wat ze (de meesten) willen die de maatregelen niet naleven is dat deze opgeheven worden. Dat is voor hun de beloning en dat geldt ook voor een groot deel van de jeugd. Nee laten we ze een feestje geven want dat hebben ze wel verdiend na die paar maanden geen plezier. Zo werkt het natuurlijk niet in tijden van een crisis.

Nee dan moeten we het allemaal samen doen om er bovenop te komen en het virus de kop in te drukken, het feest (de beloning) komt daarna wel weer als het kan.

[ Voor 3% gewijzigd door De Nelis op 23-10-2020 14:04 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:59:
[...]

Ik denk ook wel dat oude normaal voor goed verandert. Maar is dat voor 80% of voor 10%?

Denk ook dat het internationale reizen de komende tien jaar niet meer terug komt zoals het was. En dat reizen uberhaupt de afgelopen 30 jaar veel te goedkoop geweest. Dat komt ook voorlopig niet meer terug.
Op zich is het niet iets heel raars, de maatschappij verandert continu, ik ben nog van klimrekken zonder rubberen tegels geflikkerd en ben in auto's onder gerookt door menig oom/tante. Het grootste verschil is dat het nu minder geleidelijk gaat.

Moet jij trouwens niet Twitter F5-en? Ik zit te wachten op de cijfers van vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17:13
stijnec1 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:54:
[...]

ik geloof niet dat u mij op drammen kunt betrappen, maar dat is verder aan u. Blij te lezen dat u veel vertrouwen stelt in een snelle komst van een betrouwbaar vaccin, dat vertrouwen deel ik helaas niet.
Ik heb niet gezegd dat jij dramt, ik zeg dat drammen in het algemeen niets gaat helpen.
Het vaccin is nu door HdJ aangekondigd voor Q2-2021, en over de werking is nog weinig tot niets bekend. Ook is het niet zo dat als het vaccin er is, ook iedereen direct gevaccineerd zal zijn. Daarnaast denk ik niet dat het storm zal lopen om zich te laten inenten met een vaccin waar nog zo weinig over bekend is. Al met al is mijn inschatting dat, als het vaccin er inderdaad in het voorjaar komt, we nog zeker tot de herfst 2021 met beperkende maatregelen zitten, en wellicht nog langer.
Wat HdJ zegt moet HdJ weten, ik vertrouw die man niet zo.

Ik denk dat men staat te springen voor een vaccin, het is toch zo belangrijk dat we alles weer kunnen? Pas als het vaccin genoeg uitgerold is kan dat, dus men zal in de rij staan.

Dat er tot diep in 2021 maatregelen zullen zijn, dat geloof ik wel. Je vaccineert geen 17 miljoen mensen in een maand tenslotte.
Door al deze onzekerheden moeten we ons niet blindstaren op alleen een vaccin, maar ook andere manieren vinden om het normale leven weer op te pakken
Dat kan, door het land te sluiten en iedereen een app te verplichten. Net al in China.

Of heb je een beter idee wat niet zorgt voor een probleem in de zorg?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:07
MikeyMan schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:52:
[...]

Daar kreeg ik me vandeweek toch een twitterfittie over met die dame uit het Redteam. Hoe ik durfde te suggereren dat horecamensen iets in de zorg konden betekenen, want daar was toch echt een hele lange opleiding voor nodig. -O-
In de directe patienten zorg is dat natuurlijk wel zo. maar de ondersteunende diensten kan je makkelijk een leek in stoppen. Maaltijden en drinken rondbrengen + bestellingen regelen, deuren openen, telefoon aannemen, afspraken voor onderzoeken maken etc zou ik heel graag allemaal niet meer zelf hoeven doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Leon Zwiers schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:05:
[...]

In de directe patienten zorg is dat natuurlijk wel zo. maar de ondersteunende diensten kan je makkelijk een leek in stoppen. Maaltijden en drinken rondbrengen + bestellingen regelen, deuren openen, telefoon aannemen, afspraken voor onderzoeken maken etc zou ik heel graag allemaal niet meer zelf hoeven doen.
Ja dat zei ik ook. Precies dat.
Maar blijkbaar begrijp ik helemaal niks van de zorg.
Ze had liever meer salaris, dat zou het wel oplossen. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
prijk schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:55:
[...]

Rudi Westendorp, lid van het Deense corona-adviesteam, denkt daar heel anders over. Het oude normaal (kuch) komt volgens hem nooit meer terug (Volkskrant 16 oktober):

[i]"Zoals hiv het denken over vrije seks compleet heeft veranderd, zo zal corona het vrije sociale verkeer voor altijd aan banden leggen, denkt Westendorp. Corona is ook een soa, zegt hij, maar dan geen seksueel maar een sociaal overdraagbare aandoening.
"sociaal overdraagbare aandoening" omfg _O-

Dit gaat iets verder dan wat ik denk, mijn denken over het "nieuwe normaal" wordt ook deels gevoed door de klimaatagenda van de EU.

Sommige dingen zullen simpelweg niet in dezelfde vorm terugkomen, omdat het in sommige opzichten eigenlijk wel goed uitkomt. Het vlieg- en reisverkeer aan banden leggen is echt super voor de CO2 uitstoot. Veel thuiswerken ook.

Dus dat gaan we er gewoon inhouden straks.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:52
Drardollan schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:05:

Ik denk dat men staat te springen voor een vaccin, het is toch zo belangrijk dat we alles weer kunnen? Pas als het vaccin genoeg uitgerold is kan dat, dus men zal in de rij staan.

Dat er tot diep in 2021 maatregelen zullen zijn, dat geloof ik wel. Je vaccineert geen 17 miljoen mensen in een maand tenslotte.
Reacties uit eigen omgeving zijn heel wisselend. Het zal erom hangen denk ik of het genoeg is. Men is vaak bang dat er bijwerkingen zijn die pas over X aantal jaar naar voren komen...

Als die 17 miljoen vaccins er zouden zijn dan is dat denk ik in minder dan een maand gebeurt. Massa vaccinaties is al vaker gebeurt en kan heel erg snel.

Maar die zijn er waarschijnlijk niet direct dus daarom duurt het wel een tijdje ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
prijk schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:55:
[...]

Rudi Westendorp, lid van het Deense corona-adviesteam, denkt daar heel anders over. Het oude normaal (kuch) komt volgens hem nooit meer terug (Volkskrant 16 oktober):

"Zoals hiv het denken over vrije seks compleet heeft veranderd, zo zal corona het vrije sociale verkeer voor altijd aan banden leggen, denkt Westendorp. Corona is ook een soa, zegt hij, maar dan geen seksueel maar een sociaal overdraagbare aandoening. 'Van de aidsepidemie hebben we geleerd dat we het aantal seksuele partners moeten beperken en geen onbeschermde seks moeten hebben. Nu leren we dat we niet in steeds wisselende groepen moeten samenzijn en dat we ons tegen elkaar moeten beschermen, met mondkapjes, door geen handen te schudden. De seks zoals we die in de jaren zeventig hadden, is nooit teruggekomen. Ik denk dat hetzelfde gaat gelden voor onze sociale relaties.'

Hoe ziet u de toekomst?
'De manier waarop wij de afgelopen decennia met elkaar zijn omgegaan, komt niet meer terug, daar ben ik van overtuigd. Ik ben hoogleraar en ik bezocht regelmatig internationale congressen en symposia om me door vakgenoten te laten inspireren, maar kun jij je voorstellen dat er binnenkort duizend geriaters in Milaan bijeenkomen? En dat we dan de dag erna weer in het verpleeghuis aan het werk gaan? Laat staan dat we, zoals vroeger, bijeenkomsten organiseren voor tienduizend radiologen of een wereldcongres voor 50 duizend cardiologen. Ik zie dat niet meer gebeuren, het risico op een uitbraak is te groot.

'Mijn inschatting is dat het oude normaal voorbij is. Dankzij Schengen konden we moeiteloos de landsgrenzen over, hup naar Parijs en dan doorvliegen naar Ischgl om daar twee dagen te skiën, en dan zondagavond nog mooi op tijd terug in Brabant voor het carnaval. Het is dé verbeelding van de sterk wisselende sociale contacten. Dat komt niet meer terug. Echt niet. Er zal een nieuw normaal ontstaan. Hoe dat eruitziet? En of we dan nog wel mogen après-skiën en carnavallen? Dat weet ik niet, dat moeten we met elkaar uitvinden.'"
In de periode juni - oktober waren we redelijk vrij, we wisten niet hoe snel we weer de landsgrenzen over moesten gaan met alle gevolgen van dien. Moet je nagaan wat er gebeurd als alles weer veilig is.

De rest vind ik ook bijzonder ver gezocht. Je gelooft toch niet werkelijk dat de Ziggo Dome afgebroken gaat worden omdat er geen animo of dat Brabant geen carnaval meer gaat vieren?

Ik ga niet zeggen dat er niets veranderd, want de maatschappij veranderd continu. Maar als de Corona crisis bezworen is gaan we gewoon weer feesten, vakantie vieren, handjes schudden en leven alsof niets ons kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Plenkske schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:08:
[...]

Reacties uit eigen omgeving zijn heel wisselend. Het zal erom hangen denk ik of het genoeg is. Men is vaak bang dat er bijwerkingen zijn die pas over X aantal jaar naar voren komen...

Als die 17 miljoen vaccins er zouden zijn dan is dat denk ik in minder dan een maand gebeurt. Massa vaccinaties is al vaker gebeurt en kan heel erg snel.

Maar die zijn er waarschijnlijk niet direct dus daarom duurt het wel een tijdje ja.
Zoals ik steeds aangeef, het zal eerst bij zorgpersoneel en risicogroepen ingezet worden. Daarna zal het zich langzaam verspreiden. Maar mijn voorspelling is dat we geen 17 miljoen mensen gaan vaccineren, ik verwacht dat het niet nodig zal zijn.

Bijvoorbeeld de jeugd, die hebben zo weinig klachten dat het misschien helemaal geen zin heeft. Als ze het al oplopen hebben ze er amper tot geen last van. En daar waar ze nu nog anderen besmetten kan dat niet meer omdat die groepen dan gevaccineerd zijn.

Zelf denk ik dus dat ik geen vaccin ga krijgen, geen risicogroep hier. Partner zal het vaccin niet nemen, heeft Corona gehad dus heeft al eigen vaccin ontwikkelt.

Maar als je gaat vaccineren gaat het snel met de afnames, het virus zal zich dan elke dag lastiger kunnen verspreiden. Doet een beetje denken aan de Mexicaanse Griep wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
MikeyMan schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:52:
[...]

Daar kreeg ik me vandeweek toch een twitterfittie over met die dame uit het Redteam. Hoe ik durfde te suggereren dat horecamensen iets in de zorg konden betekenen, want daar was toch echt een hele lange opleiding voor nodig. -O-
Het idee komt van politici: die zijn compleet gewend dat ze zomaar van het ene naar het andere departement kunnen overstappen, zonder enige kennis van zaken. Blijkbaar denken ze dat dat in de productieve wereld ook zo werkt.
Net zoals de vorige zorgminister na een week hard werken instortte en ondertussen een nieuwe baan heeft als directeur bij de HTM. Bij dat soort banen maakt enige kennis blijkbaar niet uit, en dat verklaart ook meteen waarom er op de werkvloer bij ministeries vanalles gebeurt waar ministers geen idee van hebben.
Het komt niet bij ze op dat een serveerster geen operaties kan ondersteunen en geen brug in elkaar kan lassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Drardollan schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:12:
[...]

Zoals ik steeds aangeef, het zal eerst bij zorgpersoneel en risicogroepen ingezet worden. Daarna zal het zich langzaam verspreiden. Maar mijn voorspelling is dat we geen 17 miljoen mensen gaan vaccineren, ik verwacht dat het niet nodig zal zijn.

En daar waar ze nu nog anderen besmetten kan dat niet meer omdat die groepen dan gevaccineerd zijn.
Dat is inderdaad ook de bedoeling, vanuit de EU wordt voorgesteld dat eerst het zorgpersoneel, risicogroepen en mensen met leeftijd 60+ ingeënt worden.
Maar de vraag is hoeveel mensen van die groep het ook willen. Hoeveel % dat doet is echt afwachten. Ik zou het niet durven en kunnen inschatten.
17 miljoen is inderdaad niet nodig, maar afhankelijk van de effectiviteit van het vaccin is een bepaald % wel nodig.

Die jeugd kan trouwens nog gerust andere mensen besmetten als die andere mensen geen vaccin hebben genomen.

[ Voor 11% gewijzigd door Plenkske op 23-10-2020 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:43
De Nelis schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:03:
[...]

Het enige wat ze (de meesten) willen die de maatregelen niet naleven is dat deze opgeheven worden. Dat is voor hun de beloning en dat geldt ook voor een groot deel van de jeugd. Nee laten we ze een feestje geven want dat hebben ze wel verdiend na die paar maanden geen plezier. Zo werkt het natuurlijk niet in tijden van een crisis.

Nee dan moeten we het allemaal samen doen om er bovenop te komen en het virus de kop in te drukken, het feest (de beloning) komt daarna wel weer als het kan.
we moeten het allemaal samen doen, dat horen we nu al 7 maanden. Zoals ik al betoogde is er weinig sprake van "samen", het is 1 groep die gedwongen veel opzij moeten zetten voor een andere groep. "Samen" heeft ook een wederkerigheid in zich, wat zou wat u betreft het wisselgeld moeten zijn richting de jeugd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
RemcoDelft schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:12:
[...]

Het idee komt van politici: die zijn compleet gewend dat ze zomaar van het ene naar het andere departement kunnen overstappen, zonder enige kennis van zaken. Blijkbaar denken ze dat dat in de productieve wereld ook zo werkt.
Net zoals de vorige zorgminister na een week hard werken instortte en ondertussen een nieuwe baan heeft als directeur bij de HTM. Bij dat soort banen maakt enige kennis blijkbaar niet uit, en dat verklaart ook meteen waarom er op de werkvloer bij ministeries vanalles gebeurt waar ministers geen idee van hebben.
Het komt niet bij ze op dat een serveerster geen operaties kan ondersteunen en geen brug in elkaar kan lassen.
Leidinggeven is ook kennis. En wat de mensen onder je doen, dat doet er dan niet toe.

Zelf ben ik bijvoorbeeld systeembeheerder. Het maakt mij geen barst uit wat mijn collega's doen, ik onderhoud de computers en laptops. Bij het ene bedrijf moet ik pakket X installeren en bij het andere bedrijf pakket Y. Soms heet de collega Jan en soms Truus. Maakt voor mij helemaal niets uit.

Natuurlijk is affiniteit met wat het bedrijf doet belangrijk. Maar het is niet doorslaggevend of je je werk wel of niet goed kunt doen.

Als zou je in geval van B. Bruins wel kunnen vaststellen dat hij niet erg stressbestendig is en de vraag is of HTM dan niet te hectisch voor hem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:05:
[...]

Hoe zit het bij jullie met vrijwilligers? Ik begreep dat hier in de omgeving vrijwilligers regelmatig uit angst afhaken, terwijl ze toch ook zeer gewenst zijn voor patiëntenvervoer, magazijnklusjes etc.
Lethalis schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:08:
[...]

"sociaal overdraagbare aandoening" omfg _O-
Kun je ook krijgen van te veel op Facebook zitten heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RemcoDelft schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:12:
[...]

En een beetje verder kijken dan je neus lang is is er niet bij?

Zoals @Leon Zwiers aangeeft; er is legio aan werk te doen wat geen reet met opereren te maken heeft, maar waar wel handjes bij nodig zijn. Daarnaast zijn er meer plekken waar zorg wordt verleend dan op de OK.

Dat heeft niks met politiek te maken, maar met pragmatisme. Deze knee-jerk reaction op een idee om wat mensen naar de zorg te halen, zorgt er juist voor dat ook na de crisis er niet snel stappen gemaakt gaan worden. Misschien blijven er wel mensen hangen die je een opleiding kunt geven?

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 23-10-2020 14:19 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Ah 10k bereikt lees ik. Nieuwe mijlpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
MikeyMan schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:07:
[...]

Ja dat zei ik ook. Precies dat.
Maar blijkbaar begrijp ik helemaal niks van de zorg.
Ze had liever meer salaris, dat zou het wel oplossen. 8)7
Dat houdt wel een hoop uitstromers binnen ja. Is een onderdeel van de oplossing. Mensen die zich willen laten omscholen naar zorg worden nu ook afgeschrikt door de salarissen. Gaan er teveel op achteruit vergeleken met hun huidige salaris.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:49

WhySoSerious

Be the change.

:)

[ Voor 71% gewijzigd door WhySoSerious op 23-10-2020 14:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Jaaaa de 10K gehaald! We did it guys! Gefeliciteerd!! :'(
Echt een jammerlijke ontwikkeling dit hoe het zover heeft kunnen komen.

[ Voor 39% gewijzigd door WhatsappHack op 23-10-2020 14:22 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
zacht schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:19:
Net niet hoor :P
(+9996 ivm -11 corr.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Plenkske schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:15:
[...]

Dat is inderdaad ook de bedoeling, vanuit de EU wordt voorgesteld dat eerst het zorgpersoneel, risicogroepen en mensen met leeftijd 60+ ingeënt worden.
Maar de vraag is hoeveel mensen van die groep het ook willen. Hoeveel % dat doet is echt afwachten. Ik zou het niet durven en kunnen inschatten.
17 miljoen is inderdaad niet nodig, maar afhankelijk van de effectiviteit van het vaccin is een bepaald % wel nodig.
Ik kan enkel putten uit eigen ervaring en iedereen om mij heen is wel overtuigd dat het vaccin afdoende getest wordt. Het is niet het Chinese of Russische vaccin wat nog voor de derde testfase ingezet wordt. De meesten (en ik ook) zijn er van overtuigd dat dit vaccin zo onder de loep ligt en zoveel geld voor vrijgemaakt is, dat dit echt niet over 1 nacht ijs gaat. Ook is het voor de meesten een geruststellende gedachte dat het vaccin een afgeleide is van een al jaren bestaand vaccin.

Je kunt het een beetje vergelijken met de Boeing 737-MAX. Die is zodanig binnenstebuiten gekeerd dat dit het veiligste toestel op de planeet is ondertussen.

Maar je weet nooit hoe de hazen lopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Leon Zwiers schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:19:
[...]

Dat houdt wel een hoop uitstromers binnen ja. Is een onderdeel van de oplossing. Mensen die zich willen laten omscholen naar zorg worden nu ook afgeschrikt door de salarissen. Gaan er teveel op achteruit vergeleken met hun huidige salaris.
Uiteraard, maar is dat een reden om dit soort initiatieven nu te weren?

@WhySoSerious probeer de [embed ] [/ embed] tag eens ;)

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 23-10-2020 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:50
Leon Zwiers schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:19:
[...]

Een vriend van me wil heel graag verpleegkundige worden (hij is nu afgestudeerd informaticus met 12 jaar werkervaring, loon +-75k bruto, ex lease-auto). Maar het lage loon, vooral als ie weer opnieuw begint is echt wel een struikelblok. Vooral nu ie zo lang gewacht heeft, want dit speelt al sinds hij studeert :)

Nu doet ie alles qua ondersteuning wat ie maar kan doen, en dat is nu op zaterdag 12 uur lang testen afnemen (via een EHBO-instantie die door de GGD is ingehuurd).

Mensen willen wel, maar ok je moet ook wel een beetje normaal kunnen leven (lees niet te veel achteruit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

We kunnen nu officieel concluderen dat de maatregelen van 28 september niet de R van 0.9 hebben opgeleverd. We gaan zien of de maatregelen van vorige week woensdag wat opleveren... of dat we toch de scholen volgende week dicht gaan gooien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

WhySoSerious schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:20:
https://twitter.com/mzels....nl%2Ftopic%2F2576143live

:)

Positief getest: 10007
Totaal: 272401 (+9996 ivm -11 corr.)

Opgenomen: 112
Totaal: 14352

Opgenomen op IC*: 40
Huidig: 488
Totaal: 4084
* bewezen of verdacht
(http://stichting-nice.nl)

Overleden: 46
Totaal: 6964 (+45 ivm -1 corr.)
Durf de embed-tag te gebruiken :P

[Twitter: https://twitter.com/mzelst/status/1319614209152471041]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Adlermann schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:22:
[...]

Een vriend van me wil heel graag verpleegkundige worden (hij is nu afgestudeerd informaticus met 12 jaar werkervaring, loon +-75k bruto, ex lease-auto). Maar het lage loon, vooral als ie weer opnieuw begint is echt wel een struikelblok. Vooral nu ie zo lang gewacht heeft, want dit speelt al sinds hij studeert :)

Nu doet ie alles qua ondersteuning wat ie maar kan doen, en dat is nu op zaterdag 12 uur lang testen afnemen (via een EHBO-instantie die door de GGD is ingehuurd).

Mensen willen wel, maar ok je moet ook wel een beetje normaal kunnen leven (lees niet te veel achteruit).
75k, dat gaat hem niet worden. Als hij echt graag wil kan hij natuurlijk ook deeltijd gaan werken, kan hij de andere uren besteden aan het binnenhalen van die k's.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
MikeyMan schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:22:
[...]

Uiteraard, maar is dat een reden om dit soort initiatieven nu te weren?
Zeker niet. Maar dat red team zit dan ook vol jankerds die niets anders kunnen dan inhoudloos kritiek leveren op de anderen. Zijn net populisten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 16:33
[...]

Maar dat ligt niet aan lage salarissen in de zorg, maar aan het feit dat je bij zo'n overstap gewoon weer een starter bent in je functie; Je vorige werkervaring is maar beperkt relevant, je moet ook opgeleid worden, waarschijnlijk op kosten van je werkgever, dus heel vreemd is 't niet;

Als ik naar de salarissen van mij en m'n collega's kijk (zakelijke dienstverlening) dan zijn die vergelijkbaar met salarissen in zorg en onderwijs, of zelfs iets lager; Grootste voordeel is vooral veel meer vrijheid in werktijden en vakanties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:50
zacht schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:24:
[...]

75k, dat gaat hem niet worden. Als hij echt graag wil kan hij natuurlijk ook deeltijd gaan werken, kan hij de andere uren besteden aan het binnenhalen van die k's.
Dat is volgens mij het plan nu ook.

Hij gaat nu eerst iig in deeltijd hbo-v sturen. Eerste jaar moet wel in 4-5 maanden kunnen en daarna kijkt ie even verderen.
rik86 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:25:
[...]

Maar dat ligt niet aan lage salarissen in de zorg, maar aan het feit dat je bij zo'n overstap gewoon weer een starter bent in je functie; Je vorige werkervaring is maar beperkt relevant, je moet ook opgeleid worden, waarschijnlijk op kosten van je werkgever, dus heel vreemd is 't niet;

Als ik naar de salarissen van mij en m'n collega's kijk (zakelijke dienstverlening) dan zijn die vergelijkbaar met salarissen in zorg en onderwijs, of zelfs iets lager; Grootste voordeel is vooral veel meer vrijheid in werktijden en vakanties
Ja klopt, in het onderwijs verdien ik ongeveer 70k (einde schaal). Maar als m'n volgende schaalpromotie erdoor komt kan dat ook oplopen naar 85k.

Maar dat is verre en verre van zeker omdat te doen. En dat lukt maar een heel klein percentage.

Grootste struikelblok is idd at je weer helemaal opnieuw moet beginnen bij zo'n switch.
Stoney3K schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:26:
[...]

De crux is natuurlijk vooral dat hij zijn levensstandaard ingericht heeft op die 75k en niet (hooguit) de helft. Binnen een paar maanden 'eventjes' je huis verkopen en zonder fatsoenlijk contract een nieuw huis vinden is nou ook niet bepaald makkelijk. De vaste lasten blijven doorlopen.
1000 euro huur :)

[ Voor 65% gewijzigd door Adlermann op 23-10-2020 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 22:54
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:23:
We kunnen nu officieel concluderen dat de maatregelen van 28 september niet de R van 0.9 hebben opgeleverd. We gaan zien of de maatregelen van vorige week woensdag wat opleveren... of dat we toch de scholen volgende week dicht gaan gooien.
Van mij mag er wel meer dicht :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:08

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Vaccins worden toch nooit 35 jaar lang getest of eventuele langjarige effecten? Mijn beeld is niet zozeer dat het nu megasnel gaat, maar vooral dat het normaal langzaam gaat.

Mensen zijn gewoon slecht in risico’s inschatten, alsof de kans op een bijwerking van het vaccin groter is dan heftige effecten van corona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Rapportage vertraging lijkt (op het oog) wel groter te worden. Of de vorige week was echt zo dramatisch en deze week wordt al stuk beter.

Zie grafieken hier:
https://pbs.twimg.com/med...format=png&name=4096x4096
en

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

De crux is natuurlijk vooral dat hij zijn levensstandaard ingericht heeft op die 75k en niet (hooguit) de helft. Binnen een paar maanden 'eventjes' je huis verkopen en zonder fatsoenlijk contract een nieuw huis vinden is nou ook niet bepaald makkelijk. De vaste lasten blijven doorlopen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Stoney3K schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:26:
[...]

Als je alles nog kan betalen is huis verkopen niet nodig bij een lager salaris hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wel een klein lichtpuntje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xswq5EOUmPYh73maxPhA59Hhdi4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UX1QgIt3WcDd2CAYcnDdvyzg.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ZieMaar! schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:25:
Mensen zijn gewoon slecht in risico’s inschatten, alsof de kans op een bijwerking van het vaccin groter is dan heftige effecten van corona.
Ik denk dat de bijwerkingen van jarenlang beperkende maatregelen veel groter zullen zijn dan de kans op bijwerkingen van dat vaccin. Wat dat betreft had ik liever gezien dat we een Ruslandje of een China'tje deden bij wijze van uitzondering en gewoon die trucks nu al lieten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Plenkske schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:26:
[...]

Als je alles nog kan betalen is huis verkopen niet nodig bij een lager salaris hoor.
Of dat in die situatie het geval is is natuurlijk nog maar de vraag. Als je een huis koopt op een salaris van 75K, dan heb je het niet over een hypotheekje van 300 euro in de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Stoney3K schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:28:
[...]

Of dat in die situatie het geval is is natuurlijk nog maar de vraag. Als je een huis koopt op een salaris van 75K, dan heb je het niet over een hypotheekje van 300 euro in de maand.
Ligt eraan wat voor huis je koopt he. Je hoeft niet per se maximaal te hypotheken ;)

edit:
Stel je koopt een huis op een salaris van 50k en je groeit na X jaar naar een salaris van 75k zonder verhuisd te zijn...

[ Voor 14% gewijzigd door Plenkske op 23-10-2020 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:43
[...]

Wat HdJ zegt moet HdJ weten, ik vertrouw die man niet zo.
zijn we het toch nog ergens over eens!

dat denk ik niet, er is teveel onduidelijkheid, en te weinig getest. Ik vermoed dat diegenen die weinig risico lopen zeker niet staan te springen. Mijn grote angst is dat straks besloten wordt dat je bepaalde dingen (reizen, feesten) alleen nog mag als je gevaccineerd bent, dat zou echt een zeer verontrustende ontwikkeling zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:04
Dit lijkt wel richting een strenge lockdown te gaan.. Je zou nu toch deze dagen wel al wat hebben moeten merken van de maatregelen van anderhalve week geleden.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Stylze schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:30:
Dit lijkt wel richting een strenge lockdown te gaan.. Je zou nu toch deze dagen wel al wat hebben moeten merken van de maatregelen van anderhalve week geleden.
De maatregelen zijn pas ongeveer 8,5 dag actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Jij kan het ook @MikeyMan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
zacht schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:19:
Op naar de 15K dan maar. Gokje ... verdubbeling per week, dus laten we zeggen maandag. Ben toch wel benieuwd waar de piek van de normale verdeling ligt.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
[...]

Je zit als maximaal gespecialiseerde verpleegkundige in de maximale trede (12 jaar werkervaring) daar rustig 20 k onder. Voor het geld moet je niet in de zorg werken. Tenzij je manager bent of medisch specialist. Dan kan het om de een of andere reden wel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
loekf2 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:32:
[...]

Op naar de 15K dan maar. Gokje ... verdubbeling per week, dus laten we zeggen maandag. Ben toch wel benieuwd waar de piek van de normale verdeling ligt.
Zoals hierboven gemeld ligt de groei op besmettingen ongeveer op 20% nu. Geen verdubbeling per week dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ja het zijn (te) veel besmettingen. Als ik daarnaast lees dat de wachttijd enorm is afgenomen en er zelfs meer capaciteit is dan vraag dan is mijn aanname dat we op dit moment nog steeds resultaten van enige tijd geleden zien en meer testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Plenkske schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:30:
[...]

De maatregelen zijn pas ongeveer 8,5 dag actief.
Alsnog zou je dan toch wel al wat verbetering moeten zien mochhen die maatregelen werken zou je denken of zit ik daar helemaal mis?:)

[ Voor 4% gewijzigd door Stylze op 23-10-2020 14:34 ]

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Wel frapant dat vorige week een afvlakking zichtbaar leek als gevolg van de maatregelen van 28 september maar dat nu het tijd wordt dat de maatregelen van 13 oktober zichtbaar kunnen worden schiet de boel weer omhoog.

Ik snap dat niet. Zouden die maatregelen dan zodanig zijn dat er een tegenreactie op volgt die meer kwaad doet dan die maatregelen aan goed zouden kunnen doen?

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
Is niet te doen, hou op. Overheid kan wel winkels dichtgooien of botweg bedrijven dichtgooien die niet essentieel zijn, maar wat dan ? Piet en Annie of Achmed en Fatima doen nog steeds of er niets aan
de hand is.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
TrailBlazer schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:33:
Ja het zijn (te) veel besmettingen. Als ik daarnaast lees dat de wachttijd enorm is afgenomen en er zelfs meer capaciteit is dan vraag dan is mijn aanname dat we op dit moment nog steeds resultaten van enige tijd geleden zien en meer testen.
Stylze schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:33:
[...]

Alsnog zou je dan toch wel al wat verbetering moeten zien mochhen die maatregelen werken zou je denken of zit ik daar helemaal mis?:)
Zie hier:
Plenkske schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:25:
Rapportage vertraging lijkt (op het oog) wel groter te worden. Of de vorige week was echt zo dramatisch en deze week wordt al stuk beter.

Zie grafieken hier:
en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

loekf2 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:32:
[...]

Dan zitten we volgende week aan 100k per week. Zijn we tenminste ergens goed in.. -O-

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
De maatregelen zijn nog veel te kort actief om terug te zien. Het had leuk geweest als het zo was (en ik had het ook gehoopt). Maar het duurt nog zeker tot volgende week.

Maar dat de maatregelen wel zin hebben kan je in de cijfers wel terugzien hoor. Het is alleen nog niet zo dat het een daling tot gevolg heeft. Maar als je naar het 7 daagse groeipercentage kijkt dan zie je zowel de eerste als tweede maatregelen effect hebben. Het aantal nieuwe besmettingen groeide op 11 oktober nog met 59,7% en ondertussen is dat gedaald naar 20,5%.

Bron:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EkDeVaMXcAQBuZh?format=jpg&name=small

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ElA26qkX0AEv6aa?format=jpg&name=small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 16:33
Het vroegste moment dat we dat kunnen gaan merken is zondag/maandag;

Incubatietijd gemiddeld 6 dagen, van test tot uitslag 3 dagen; De maatregelen gingen donderdag de 15e in, dus vanaf dat moment zou de R aanmerkelijk lager moeten zijn; Dus de mensen die donderdag besmet raakten, ontwikkelden gemiddeld gezien de afgelopen 3 dagen klachten, dus krijgen de komende 3 dagen hun uitslag;

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het loon zou niet direct de reden zijn om de zorg in te gaan. Dat wil niet zeggen dat het niet verbeterd mag worden, maar ik wordt zelf graag verzorgd door iemand die wil 'zorgen' ipv 'cashen'. Bovendien is een verhoging van de salarissen direct ook een verhoging van de zorgkosten en belastingen. Dus dat wordt een verhoging uit eigen zak.
Ik zou graag de overstap maken van IT naar Zorg. Maar waarom 0,0 hulp vanuit de overheid voor die overstap? Wanneer ik die overstap wil maken zit ik 4 jaar zonder inkomen. Waarom regelt de overheid niet dat je (desnoods bijstandshoogte of minimumloon) een uitkering krijgt zolang je de studie doet. Dan hoeft de studie nog niet eens gratis te zijn (om profiteurs eruit te filteren). Ik zou zonder twijfelen die 2000 euro per jaar betalen voor die opleiding, als ik daarnaast maar geld over houdt voor de huur te betalen en elke dag een warme maaltijd te kunnen hebben.
Zonder hulp moeten mensen met een fulltime opleiding zo'n 80.000-100.000 euro (4 jaar x 20.000 jaarloon) spaargeld hebben: wil je de opleiding kunnen doen PLUS je maandelijkse lasten betalen. Waar een student nog 'makkelijk' een bijbaan kan nemen om de extra kosten te drukken, zal dat voor een volwassenen met een huishouden bijna niet te doen zijn. Dus die moet het bijna volledig op z'n spaargeld doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Ook deze is wel een mooie(rapportage vertraging goed zichtbaar en de totalen):

Vorige week nu nagenoeg gelijk aan de week daarvoor (kalenderweek)
Vorige week zal nog wel wat stijgen en deze week sowieso nog flink.

[ Voor 9% gewijzigd door Plenkske op 23-10-2020 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:18

link_mario

Ofwa?

Verontrustende ontwikkeling weer. Hoe kan het toch zo zijn dat we eigenlijk een paar dagen redelijk stabiel rond de 8k stonden, en nu gaan we als een raket weer omhoog.

Gaan we nu dinsdag op de persconferentie (die verwacht ik wel) weer zeggen dat we ons niet (genoeg) aan de maatregelen houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
loekf2 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:34:
[...]

Is niet te doen, hou op. Overheid kan wel winkels dichtgooien of botweg bedrijven dichtgooien die niet essentieel zijn, maar wat dan ? Piet en Annie of Achmed en Fatima doen nog steeds of er niets aan
de hand is.
Snap ik... daarom ben ik zo bang dat dit land zo'n forse schade gaat oplopen omdat we onszelf in de voet hebben geschoten met bepaalde grondrechten. Als het al niet of amper lukt om binnen een redelijke termijn zoiets als een mondkapjesplicht wettelijk mogelijk te maken vrees ik ervoor als er nog drastischer maatregelen moeten komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Stylze schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:33:
[...]

Daarin zit je mis. De incubatietijd ligt tussen de 7 en de 14 dagen zon beetje. Dus de mensen die nu positief testen kunnen nog in de tijd vóór de semi lockdown besmet zijn. Zie je ook in de grafieken. Veel positieven van de laatste dagen zijn nog steeds van rond de 10-14 dagen terug. Vanaf komende dinsdag/woensdag moet je de eerste effecten van die lockdown echt gaan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
[...]

de hand is.
Nou ik merk hier in Amsterdam wel dat het op straat en in de winkels lijkt alsof er helemaal geen corona is het is overal rete druk, bij de lockdown van het voorjaar was het echt uitgestorven overal.

Die besmettingen gaan echt niet dalen als we zo doorgaan hoor ben ik bang.
Denk dat ze wel een strenge lockdown moeten doen want een te grote groep mensen heeft nu nog schijt aan alles.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

de hand is.
Probleem is dat niets doen politiek uitgelegd wordt als laksheid. Maakt dus niet uit of je effectieve maatregelen neemt, als je maar geen laksheid verweten kan worden. Best belangrijk met de aankomende populariteitsverkiezingen in maart.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:32:
[...]

Je zit als maximaal gespecialiseerde verpleegkundige in de maximale trede (12 jaar werkervaring) daar rustig 20 k onder. Voor het geld moet je niet in de zorg werken. Tenzij je manager bent of medisch specialist. Dan kan het om de een of andere reden wel. :P
Dat valt me eerlijk gezegd nog mee. Maar uiteraard moet je voor het geld niet in de zorg werken, lijkt me ook een slechte motivatie. Ik heb mijn werk daar ook niet bepaald op uitgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ankona schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:34:
Wel frapant dat vorige week een afvlakking zichtbaar leek als gevolg van de maatregelen van 28 september maar dat nu het tijd wordt dat de maatregelen van 13 oktober zichtbaar kunnen worden schiet de boel weer omhoog.

Ik snap dat niet. Zouden die maatregelen dan zodanig zijn dat er een tegenreactie op volgt die meer kwaad doet dan die maatregelen aan goed zouden kunnen doen?
Dat doet het niet, je moet namelijk niet naar de absolute getallen kijken. Zie mijn post hier net boven met de groei percentages. Dat zegt veel meer.

En je moet ook niet vergeten dat de nieuwe besmettingen die vandaag gerapporteerd worden veelal van eerdere datum zijn, tot 11 dagen terug. En als je bedenkt dat de maatregelen zo'n 8 dagen in werking zijn nu, is het logisch dat je dit nog niet direct terugziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Leon Zwiers schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:36:
[...]

Daarin zit je mis. De incubatietijd ligt tussen de 7 en de 14 dagen zon beetje. Dus de mensen die nu positief testen kunnen nog in de tijd vóór de semi lockdown besmet zijn. Zie je ook in de grafieken. Veel positieven van de laatste dagen zijn nog steeds van rond de 10-14 dagen terug. Vanaf komende dinsdag/woensdag moet je de eerste effecten van die lockdown echt gaan zien.
Op de website van het RIVM staat een hele andere incubatietijd dan jij hier aangeeft hoor. 2-14 dagen..

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
TrailBlazer schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:33:
Dat is geen aanname, dat is een feit. Het dagelijks aantal nieuwe besmettingen is 'vervuild' met resultaten tot 11 dagen geleden ongeveer. Wat je nu ziet kan dus prima over 12 oktober gaan. Maatregelen van 13 oktober zullen daar geen invloed meer op hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
De vertraging is te enorm om hier echt iets zinnigs over te zeggen. Gisteren deelde iemand een grafiek van Maurice de Hond over hoe veel procent van de dagelijkse coronacijfers van eerder zijn. Zo is bijvoorbeeld 32% van de testuitslagen van 21 oktober minstens een week oud.

Maar vergeet niet: Iemand die zich zeven dagen geleden heeft laten testen, heeft waarschijnlijk een paar dagen moeten wachten om getest te kunnen worden. Toen had diegene dus al klachten, maar dan zit je nog met incubatietijd. Oftewel: van die 32% heeft het gros wellicht in totaal twee weken daarvoor de besmetting opgelopen.

En dus heb je niks aan deze cijfers. De vertraging is te enorm om te kunnen spreken van een trend. Als dat nou eens voor elkaar gekregen kan worden, helpt dat enorm in het bestrijden van het virus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Stylze schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:40:
[...]

Op de website van het RIVM staat een hele andere incubatietijd dan jij hier aangeeft hoor. 2-14 dagen..
Klopt wat RIVM roept, het is minimaal 2 dagen. 14 dagen vind ik wat aan de lange kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

loekf2 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:41:
[...]

Klopt wat RIVM roept, het is minimaal 2 dagen. 14 dagen vind ik wat aan de lange kant.
90% zit binnen 10 dagen vandaar is de quarantaine verkort van 2 weken naar 10’dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
[...]

Kan je wel vinden. Maar toch zijn er gevallen die na 14 dagen pas klachten kregen en ziek werden. Maar de 2 en 14 dagen zijn natuurlijk wel uitzonderingen. Het gemiddelde ligt op 6-7 dagen geloof ik.

Edit: wat @TrailBlazer hierboven me zegt dus.

[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 23-10-2020 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Veel herhaling hier de laatste berichten, werken de linkjes die ik stuurde niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Dat iedereen hier roept dat je pas na 3 weken effect ziet, waarom hebben ze dan aankomende dinsdag als graadmeter genomen en niet een week later? Denk dat de mensen bij het omt etc dus wel verwachten eind deze week al te kunnen zien of de maatregelen geholpen hebben.

Een Maurice de hond zou ik zeker niet in meegaan die heeft het wel vaker volledig mis. Hij riep ook bij de vorige pers conferentie dat we nog moesten wachten, dan zouden de cijfers helemaal uit de hand gelopen zijn als we dat hadden gedaan..

[ Voor 17% gewijzigd door Stylze op 23-10-2020 14:46 ]

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
stijnec1 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:29:
[...]

dat denk ik niet, er is teveel onduidelijkheid, en te weinig getest.
Ik heb geen idee waar je dat vandaan haalt, maar dat lijkt nogal op een onderbuikgevoel. Het vaccin is een kleine aanpassing op een al jaren bestaand vaccin en wordt al maanden uitgebreid getest. Net als elk ander vaccin. Een ander vaccin wordt ook niet 20 jaar getest voor het gebruikt wordt. Voor het testen zijn hele duidelijke regels en die worden ook in dit geval gewoon gevolgd.

Het verschil met andere vaccins is dat de hele wereld hier nu bovenop zit. De toezichthouders zullen alles aan de kant schuiven op het moment dat het nodig is bijvoorbeeld. Daar waar een fabrikant normaal soms maanden moet wachten tot er iemand naar de resultaten gaat kijken van een testronde is dat nu direct de allerhoogste prio. Maar dat betekent niet dat de test niet gegaan is zoals altijd. Er is al een vaccin onderzoek stilgelegd omdat er een bijwerking was die onderzocht moest worden (en niet relevant bleek).

Overigens haal je hiermee wel een probleem aan, als heel Nederland zo denkt dan wordt het lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Stylze schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:44:
Dat iedereen hier roept dat je pas na 3 weken effect ziet, waarom hebben ze dan aankomende dinsdag als graadmeter genomen en niet een week later? Denk dat de mensen bij het omt etc dus wel verwachten eind deze week al te kunnen zien of de maatregelen geholpen hebben.
Simpel, het RIVM kijkt niet naar de cijfertjes die breed uitgemeten worden in de media als "nieuwe besmettingen". Dat is zo'n beetje de slechtste indicator om vast te stellen hoe het gaat. Zie mijn post iets terug over het groeipercentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
[...]

& @Leon Zwiers
14 dagen kan wel, maar vziw (voor het laatst een tijdje terug gekeken) is de actuele geschatte mediane incubatietijd ~5 dagen, en 97,5% is hoogstwaarschijnlijk korter dan 12 dagen.

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 23-10-2020 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Plenkske schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:43:
Veel herhaling hier de laatste berichten, werken de linkjes die ik stuurde niet ?
Het zal aan mij liggen maar wat uitleg bij de grafieken zou wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Drardollan schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:46:
[...]

Simpel, het RIVM kijkt niet naar de cijfertjes die breed uitgemeten worden in de media als "nieuwe besmettingen". Dat is zo'n beetje de slechtste indicator om vast te stellen hoe het gaat. Zie mijn post iets terug over het groeipercentage.
Nee ik bedoel ook niet alleen de besmettingen, het gaat vooral om de ziekenhuizen daar moet alles te behappen blijven .

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:16

DevWouter

Creator of Todo2d.com

stijnec1 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:09:
[...]

dat is juist mijn punt, je kunt mensen motiveren zich wel aan de voorwaarden te houden door hen een beloning te geven, vertrouwen in mensen zul je toch moeten hebben, door hen dat vertrouwen niet te geven maak je het alleen maar erger, en gaan mensen naar illegale feesten
Nee, ik wil bewijs gezien het tegendeel al verschillende malen is bewezen. Overhandig een bankafschrift waarmee men kan aantonen dat er twee weken lang geen transacties buiten de deur zijn geweest en een verklaring van de werkgever dat men vanuit huis heeft gewerkt zonder klantcontact.

Wel vooraf aangezien men een beloning pas krijgt na dat de prestatie is geleverd.

Het bovenstaande idee is niet van mij, er zijn al groot groep mensen die het bovenstaande van plan zijn voor kerst zodat ze toch bij familie kunnen zijn. Of het mag en kan laat ik even in het midden. Bron is NPO radio 1 van een paar weken terug.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

stijnec1 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:15:
[...]

we moeten het allemaal samen doen, dat horen we nu al 7 maanden. Zoals ik al betoogde is er weinig sprake van "samen", het is 1 groep die gedwongen veel opzij moeten zetten voor een andere groep. "Samen" heeft ook een wederkerigheid in zich, wat zou wat u betreft het wisselgeld moeten zijn richting de jeugd?
Nu samen ons best doen om het virus de kop in te drukken door ons aan de maatregelen te houden, later samen een feestje vieren als dat gelukt is lijkt me op dit moment toch belangrijker dan een kind een lolly geven omdat hij/zij een keer geluisterd heeft.

Er worden meerdere groepen gedwongen zich aan te passen voor de anderen, iedereen eigenlijk. Ja de jeugd merkt daar momenteel meer van dan de ouderen, maar dat is in andere tijden van crisis niet anders geweest en kijk ze zijn er toch bovenop gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waar is het plaatje dan? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
WhatsappHack schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:20:
Jaaaa de 10K gehaald! We did it guys! Gefeliciteerd!! :'(
*O* we zijn het Wuhan van Europa *O*

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Stylze schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:47:
[...]

Nee ik bedoel ook niet alleen de besmettingen, het gaat vooral om de ziekenhuizen daar moet alles te behappen blijven .
Zeker, ik denk dat iedereen het daar wel mee eens is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

daarvoor moet je klikken :$ O-)

Afbeeldingslocatie: https://i.fokzine.net/s/facemask.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-09 10:50
Welkom bij de 10k club :(

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
TrailBlazer schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:46:
[...]

Het zal aan mij liggen maar wat uitleg bij de grafieken zou wel handig zijn.
Het zijn grafieken die de werkelijke aantallen per dag laten zien in plaats van "vandaag zijn X aantal gemeld".
Het overgrote deel van het aantal besmettingen wat elke dag gemeld wordt is ouder dan 2 dagen.
Pas na 10-14 dagen is een dag nagenoeg compleet in zijn meldingen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Ik weet even niet meer waar ik het had gelezen. Maar er was ook een goed artikel gisteren over waarom die dagcijfers eigenlijk niets zeggen (die enorme vertragingen vervuilen de boel flink)
Plenkske schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:51:
[...]

Het zijn grafieken die de werkelijke aantallen per dag laten zien in plaats van "vandaag zijn X aantal gemeld".
Het overgrote deel van het aantal besmettingen wat elke dag gemeld wordt is ouder dan 2 dagen.
Pas na 10-14 dagen is een dag nagenoeg compleet in zijn meldingen...
Precies wat de grafieken dus inderdaad ook laten zien.

[ Voor 55% gewijzigd door LZ86 op 23-10-2020 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ben wel blij dat we Duitsland op de hielen volgen. Die doen het zo goed, daar wil je niet teveel van afwijken qua cijfers :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Leon Zwiers schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:51:
Ik weet even niet meer waar ik het had gelezen. Maar er was ook een goed artikel gisteren over waarom die dagcijfers eigenlijk niets zeggen (die enorme vertragingen vervuilen de boel flink)
Deze denk ik:
https://nos.nl/artikel/23...-varen-op-dagkoersen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Stylze schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:37:
[...]

Nou ik merk hier in Amsterdam wel dat het op straat en in de winkels lijkt alsof er helemaal geen corona is het is overal rete druk, bij de lockdown van het voorjaar was het echt uitgestorven overal.

Die besmettingen gaan echt niet dalen als we zo doorgaan hoor ben ik bang.
Denk dat ze wel een strenge lockdown moeten doen want een te grote groep mensen heeft nu nog schijt aan alles.
Dat is ook wat de mondkapjes mede teweeg hebben gebracht. Men gaat nu makkelijker de winkel in. Ik merk het hier ook dat sinds de dag dat het dringende advies gegeven was het opeens weer ouderwets druk was met de dagjes mensen die hier pre-corona ook de hele dag in het warenhuis kwamen rondhangen. Nu de horeca en ook ons restaurant weer dicht is is het rustiger maar nog steeds drukker dan in het voorjaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43

[...]

Ja, dat komt van De Hond: https://www.maurice.nl/20...die-vrijwel-niets-zeggen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske

[...]

Degene waar ik op reageerde vroeg naar uitleg over de grafieken. Dus die gaf ik even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.vice.com/nl/a...H5mWayW3VHH17Vqe9kdWz4-Us
Vorig jaar werd al duidelijk dat 10 procent van de jongeren tot 25 jaar zich eenzaam voelt, en corona deed hier nog een schepje bovenop: in april, nog maar een maand in de crisis, gaf de helft van de jongeren aan zich eenzamer te voelen. En dat getal blijft maar stijgen.

Vriendschappen en sociaal contact zijn voor veel mensen een levensbehoefte. Dat is ook niet gek – uit een onderzoek uit 2017 blijkt dat jongeren tussen de 16 en 25 met een BFF een betere mentale gezondheid hebben en beter om kunnen gaan met stress.
*knip* zodat we zien dat er nog andere dingen in de wereld zijn dan corona en dat we niet kosten wat het kost moeten vechten tegen een virus waarbij we al het anderen uit het oog verliezen, omdat we toevallig zelf een vaste baan/zekerheid/partner/vrienden hebben.

Onnodig overdrijven om je punt te maken is flamebait.

[ Voor 6% gewijzigd door defiant op 23-10-2020 20:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:59
Drardollan schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:51:
[...]

Ik heb je niet horen klagen toen je verre vakanties van deze generatie kreeg, of dat ze je rijbewijs betaalden en zorgden dat je een onbezorgde jeugd had.

Dat milieu gelul hoor ik al sinds 1980. Dan is het zure regen, dan een gat in de ozonlaag en dan weer iets anders. Laten we vooral net doen alsof het voorbehouden is aan de huidige generatie inderdaad.
Waar héb je het in godsnaam over? Omdat je je eigen kinderen een rijbewijs cadeau hebt gedaan en meegenomen hebt op de vakanties die je zelfde wilde ondernemen kan je (het betalen voor) grote problemen maar doorschuiven naar volgende generaties. En dan vraagt de gemiddelde babyboomer zich af hoe Nederland toch zo egocentrisch is geworden :')

'Dat milieu gelul' hoor je al sinds 1980, omdat het al decennia relevant is. Willen praten over of betalen voor een oplossing ho maar, dat mogen de (achter)kleinkinderen doen wanneer je zelf tussen 6 planken ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
BoB_HenK schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:56:
[...]

Waar héb je het in godsnaam over? Omdat je je eigen kinderen een rijbewijs cadeau hebt gedaan en meegenomen hebt op de vakanties die je zelfde wilde ondernemen kan je (het betalen voor) grote problemen maar doorschuiven naar volgende generaties. En dan vraagt de gemiddelde babyboomer zich af hoe Nederland toch zo egocentrisch is geworden :')
Ik denk dat mijn kinderen niet in aanmerking komen voor een rijbewijs op dit moment. En ook niet over 2 jaar of over 5 jaar. Ze zouden niet eens bij de pedalen kunnen.
'Dat milieu gelul' hoor je al sinds 1980, omdat het al decennia relevant is. Willen praten over of betalen voor een oplossing ho maar, dat mogen de (achter)kleinkinderen doen wanneer je zelf tussen 6 planken ligt.
Ik wil best werken aan een oplossing, maar daar is dit topic natuurlijk niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:56:
*knip* zodat we zien dat er nog andere dingen in de wereld zijn dan corona en dat we niet kosten wat het kost moeten vechten tegen een virus waarbij we al het anderen uit het oog verliezen, omdat we toevallig zelf een vaste baan/zekerheid/partner/vrienden hebben.
Huh, je verhaaltje dat voor juni relevant was, komt ineens nu gepubliceerd, terwijl de ziekenhuizen vrij vlot aan het vollopen zijn. Misschien gekke caching van je browser ofzo?

[ Voor 5% gewijzigd door defiant op 23-10-2020 20:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Diezelfde Maurice die op 11 oktober nog 4 dagen wou wachten met maatregelen tot de cijfers (die hij nu wegzet als nutteloos) zijn gelijk zouden bewijzen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:54
[...]

Hou eens op met paniek zaaien, voegt niks toe. Vervelend genoeg zijn er jaarlijks 1800 zelfmoorden per jaar, jij verwacht dat dit zal stijgen naar 365000 komend jaar?

[ Voor 6% gewijzigd door defiant op 23-10-2020 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:18

ultimateharry

Team Slayer:-)

[...]

Het is nu wachten op een zelfmoordaantal van 1000 per dag, zodat we zien dat er nog andere dingen in de wereld zijn dan corona en dat we niet kosten wat het kost moeten vechten tegen een virus waarbij we al het anderen uit het oog verliezen, omdat we toevallig zelf een vaste baan/zekerheid/partner/vrienden hebben.
Ga jij daar maar lekker op zitten wachten dan, laat maar even weten als het zover is ok?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drardollan
IJzerlijm schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:59:
[...]

Diezelfde Maurice die op 11 oktober nog 4 dagen wou wachten met maatregelen tot de cijfers (die hij nu wegzet als nutteloos) zijn gelijk zouden bewijzen.
Uiteraard, want zo rollen Maurice en zijn vrienden. Maurice is ook degene die een aantal keer stellig heeft beweerd dat er geen tweede golf zou komen. Die man heeft werkelijk geen idee waar hij het over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Gelukkig zijn de herfstvakanties ook weer voorbij bedenk ik me net. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Niet op reageren, maak een TR aan.

[ Voor 90% gewijzigd door defiant op 23-10-2020 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Nee niet die onzin die de Hond verspreidt. @Plenkske had het al gelinked
Pagina: 1 ... 15 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins