Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 159 ... 224 Laatste
Acties:
  • 697.252 views

Onderwerpen

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
horizon1978 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:55:
https://nos.nl/collectie/...ccinatiebewijs-downloaden

Op dit moment is er alleen een uitzondering bij kinderopvang om vaccinatiebewijs te vragen en is het theoretisch in ziekenhuizen/zorg mogelijk.
En andere overheden (douane) zal dit inzien als je het land in reist.

Want voor de rest zijn medische gegevens nogal privé. En zou een vaccinatiebewijs vraag door anderen een wetswijziging tot gevolg moeten hebben, of?
Er werd gezegd dat je ook op eigen verzoek uit het vaccin register verwijderd kan worden. Dus dan ben je dit weer kwijt. Eerlijk gezegd was ik van plan om zodra ik beide prikken heb gehaald dat verzoek in te dienen. Ik heb er geen zin in dat ze op zo'n berg van onnodige informatie zitten.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Een supermarkt per winkelcentrum is ook wel genoeg.

Is het nou het doel om zoveel mogelijk winkels te sluiten of willen we de funshoppers op zaterdagmiddag tegenwerken?

alles kan off-topic

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ankona schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:24:

Is het nou het doel om zoveel mogelijk winkels te sluiten of willen we de funshoppers op zaterdagmiddag tegenwerken?
Geen van beiden; maar meer het laatste; contactmomenten verminderen. Dat doe je niet door iedereen van 3 naar 1 supermarkt te jagen.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:42
garriej schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:15:
[...]

Niet helemaal, een drogisterij heeft net iets meer medicijnen en mensen die hier over kunnen adviseren als dat supermarkten dit hebben. Die hebben ze bij de apotheek ook natuurlijk, dus dan zou je daar naartoe kunnen, maar apotheken zijn vaak wat kleiner.
Apotheken zijn ingericht om medicijnen op recept te verkopen, zaken als paracetamol en andere zelfzorgproducten zijn in veel mindere mate aanwezig. Tevens zijn dergelijke zelfzorgproducten in verhouding erg duur bij de apotheek. Juist ketens als de Kruidvat, DA en Etos zijn zijn prima toegerust om dergelijke producten aan de consument te verkopen.

De apotheek moet je vrijhouden, mijn inziens, voor patiënten die ziek zijn en niet 3 winkels willen bezoeken. Die mensen moeten bij de apotheek, naast hun medicijn op recept, ook eenvoudig een doosje paracetamol mee kunnen nemen. Dat is voor iedereen beter.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10-2025

garriej

Ik las ondertieten.

Het doel is om mensen zo min mogelijk van huis te laten zijn. En als ze dan wel van huis zijn voor noodzakelijke taken dat zo kort mogelijk te houden.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:49

Standeman

Prutser 1e klasse

Het is natuurlijk de bedoeling dat de koopgoot niet tot de nok toe vol staat met oogbal-likkende koopjes jagers.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Ankona
MikeyMan schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:25:
[...]

Geen van beiden; maar meer het laatste; contactmomenten verminderen. Dat doe je niet door iedereen van 3 naar 1 supermarkt te jagen.
En dus ook niet om mensen voor alles naar de super te sturen als die dingen ook bij de Action, Kruidvat, Primera of Hema kunnen halen.

alles kan off-topic

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

breew schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:02:

rivm duurt nog even, daarom dze maar apart

[...]
Die cijfers zullen wel weer angstwekkend hoog zijn, door de storing van gister. Ik zie de media daar alweer gretig op inspringen met een kop als 10k nieuwe besmettingen. Lekker die angst erin houden :/

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ankona schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:27:
[...]

En dus ook niet om mensen voor alles naar de super te sturen als die dingen ook bij de Action, Kruidvat, Primera of Hema kunnen halen.
Dan zou je eerst onderzoek moeten doen of 1000 mensen die 25 man personeel en elkaar tegenkomen in 1 supermarkt meer of juist minder besmettingen zouden opleveren dan 333,333 man die 75 man personeel en elkaar tegenkomen in 3 verschillende supermarkten.

En ik denk dat zon'n onderzoek ook gewoon al eens is gedaan, maar kan er niets over vinden.

Er moet gewoon ergens een streep getrokken worden, hoe lastig ook.

Mijn intuïtie zegt dan ook 'minder mensen in meer winkels', maar de keuze is niet aan mij.

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 16-12-2020 14:34 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08-2025
Laguna schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:30:
[...]

Die cijfers zullen wel weer angstwekkend hoog zijn, door de storing van gister. Ik zie de media daar alweer gretig op inspringen met een kop als 10k nieuwe besmettingen. Lekker die angst erin houden :/
/alu
Ze zullen de aantallen tot aan kerst kunstmatig hooghouden. Dan storingen en vakantie hebben zodat ze met oud & nieuw geen berichtgevingen hoeven te doen en in week 1 van januari blijkt er gigantische daling te zijn, r onder de 1, kabinet gooit basisscholen open met slogan : "hebben wij, het kabinet, voor jullie gedaan". Dan daalt medio januari de vaccinatiebereidheid weer eens wat of blijft onder de 65% en dat stijgen de aantallen weer komt er weer dreiging van harde lockdown tot bereidheid 70% is.

dus. ;)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ankona schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:27:
[...]

Als diezelfde Action/Kruidvat/ Hema niet een bijkomende reden is om uberhaupt het huis uit te gaan wellicht. Maar zoals gezegd; er moet ergens een lijn getrokken worden. Elke lijn die je trekt is discutabel.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Het blijft een grote grap, ze willen een "zogenaamde" lockdown, maar ze krijgen het gewoon niet voor elkaar. Duidelijkheid verschaffen is blijkbaar moeilijk.

Nav de voorbeelden hierboven, Action, Jamin en anderen verkopen gewoon etenswaren, punt.

Ze hadden moeten zeggen, de volgende winkels/branches blijven open: Supermarkt, Drogisterij, Slager, Groenteboer, Apotheek, Fietsenwinkel, Autogarage.

Rest gaat dicht! Geen interpretatie mogelijk, ben je wel in overtreding, krijg je een dikke boete (ja, dat moeten ze gaan controleren, hoe ze dat doen is niet mijn probleem).

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:30

Rannasha

Does not compute.

Segafreak83 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:37:

Ze hadden moeten zeggen, de volgende winkels/branches blijven open: Supermarkt, Drogisterij, Slager, Groenteboer, Apotheek, Fietsenwinkel, Autogarage.

Rest gaat dicht! Geen interpretatie mogelijk, ben je wel in overtreding, krijg je een dikke boete (ja, dat moeten ze gaan controleren, hoe ze dat doen is niet mijn probleem).
Zo heeft men dat hier in FR ook gedaan tijdens onze beide lockdowns. Duidelijke lijst met welk soort winkels wel open mochten en welke niet. Het voornaamste pijnpunt tijdens de recente lockdown waren de grote supermarkten ("hypermarchés") die heel veel non-food verkopen (kleding, speelgoed, enz...). Maar die winkels is vrij snel opgedragen om die niet-essentiele delen van de winkel ontoegankelijk te maken.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:15
Segafreak83 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:37:
De bedrijfsnaam van de Wibra is Wibra Supermarkt BV ;)

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-12-2025
HEMA heeft besloten om vanaf donderdag alle filialen te sluiten. Eerder wilde de winkelketen de filialen deels openhouden voor essentiële producten, maar nu zegt de winkelketen dat er veel onduidelijkheid is over de regelgeving en dat dat "niet bijdraagt aan de veiligheid".

• Ankona
Ramzzz schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:33:
[...]

Dan zou je eerst onderzoek moeten doen of 1000 mensen die 25 man personeel en elkaar tegenkomen in 1 supermarkt meer of juist minder besmettingen zouden opleveren dan 333,333 man die 75 man personeel en elkaar tegenkomen in 3 verschillende supermarkten.

En ik denk dat zon'n onderzoek ook gewoon al eens is gedaan, maar kan er niets over vinden.

Er moet gewoon ergens een streep getrokken worden, hoe lastig ook.

Mijn intuïtie zegt dan ook 'minder mensen in meer winkels', maar de keuze is niet aan mij.
Ik zou het liever omdraaien. Als je besluit tot zulke drastische ingrepen dan mag je dat toch wel onderbouwen met onderzoek waaruit blijkt dat dit een significant verschil gaat maken in de gewenste richting.

alles kan off-topic

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:40

Pierre

Van nature lui!

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:02
Bensimpel schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:13:
[...]

Kruidvat/etos mogen wat mij betreft ook gewoon dicht. Spullen die ze verkopen kan ik ook in de supermarkt halen.
Moet je eens kijken wat voor schofterige prijzen de supermarkten rekenen, dat is echt belachelijk in vergelijk met Kruidvat :/

Zo maken we het de supermarkten wel heel erg makkelijk om de markt te bepalen :/
Sjah, wat is nou eigenlijk de bedoeling, weet onze verfijnde overheid dat zelf eigenlijk wel? :+

[ Voor 26% gewijzigd door FabianGTI op 16-12-2020 14:49 ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-12-2025

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Kruidvat en etos vind ik nog een enorm verschil. Kruidvat is een halve Action

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Het lijkt er ook op dat MinEZ hier een vreemde rol in speelt.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Ankona
FabianGTI schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:46:
[...]

Sjah, wat is nou eigenlijk de bedoeling, weet onze verfijnde overheid dat zelf eigenlijk wel? :+
Iets met half maart?

alles kan off-topic

• gekkie
  • Laatst online: 19:27
TrailBlazer schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:48:
Kruidvat en etos vind ik nog een enorm verschil. Kruidvat is een halve Action
Gangpaden van de kruidvat kun je weinig mee inderdaad, uiterst smal (zelfs in gewone tijden eigenlijk al onprettig) en de schappen zijn tot aan het plafond vol gestapeld met van alles en een klein deel drogisterij meuk.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ankona schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:44:
[...]

Ik zou het liever omdraaien. Als je besluit tot zulke drastische ingrepen dan mag je dat toch wel onderbouwen met onderzoek waaruit blijkt dat dit een significant verschil gaat maken in de gewenste richting.
Het is niet voor niets dat er brede kritiek is op de overheid.

Met name omdat er na zo'n lange periode waarin potentiële oplossingen gezocht en gevonden hadden kunnen worden, nog altijd niet gedacht is aan de in toenemende mate bepalende factor burgerlijke ongehoorzaamheid en 'dat bepaal ik zelf wel'-ondenemers.

Je ziet dit gedrag van kleine krabbelaar op de markt tot bij de mega-grootgrutters en zelfs de systeembanken.

Er wordt blijkbaar niet van geleerd.

Eerst ontkennen dan de samenleving maakbaar is (dat is hij wel), en dan doorgaan met ontkennen dat deze maatschappij door ontkenning van de maakbaarheid, en daaropvolgend zwalkbeleid zonder strikte regelgeving en vrijwel geen handhaving of controle, feitelijk vrijwel onbestuurbaar is geworden.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Kalentum schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:15:
[...]

Ik volg deze logica:
De strengere regels komen voort uit de grote druk op de zorg. Die druk wordt veroorzaakt door het aantal Corona-patienten die in het ziekenhuis terecht komen. Het aantal patiënten loopt op omdat meer mensen Corona krijgen. Corona krijg je door besmet te raken met het Corona virus. Je raakt besmet door contact met andere mensen, zowel bekenden als onbekenden.

Dus als je het aantal contactmogelijkheden beperkt dan neemt de druk op de zorg af.

'Sneller voorbij' is dan de volgende component in mijn stelling. Ja ik geloof als we de basisregels in acht nemen het aantal besmetting lager is. Ik ben er zelfs van overtuigd dat, op het moment dat de 'R' waarde structureel onder de 1 blijft, het virus zelfs kan uitdoven zonder vaccin.

Maar goed, dat is niet haalbaar dus ja vaccin is nodig. Maar we hadden het onszelf een stuk makkelijker kunnen maken door minder contact te hebben met anderen. Dan was een lockdown niet nodig geweest.
Ik ben van mening dat wanneer je de boel versoepeld dat het aantal besmettingen telkens zullen oplopen, meer vrijheid betekent meer contact dus meer besmettingen ook al houdt men strak aan de basisregels. Het gaat dus zo:

Lockdown -> Versoepelingen -> Lockdown totdat er een vaccine is, er zou zogenaamd geen andere oplossing beschikbaar zijn behalve een vaccine, dat werd vanaf het begin al duidelijk gemaakt.
<knip>

De timing van deze lockdown is ook frappant, wanneer een vaccine beschikbaar is accepteert niemand meer een lockdown. Net voordat de vaccinaties beginnen het volk weer angst inblazen en twijfelaars over het vaccine over de streep trekken zo van "vaccinatie is echt nodig anders zit je opgeschept met lockdowns".

Laat de complottheorieën maar achterwege.

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 16-12-2020 15:13 ]

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:17
[...]

Moet je eens kijken wat voor schofterige prijzen de supermarkten rekenen, dat is echt belachelijk in vergelijk met Kruidvat :/

Zo maken we het de supermarkten wel heel erg makkelijk om de markt te bepalen :/
Omdat een Kruidvat of soortgelijke zak een paar weken dicht moeten, gaan de supermarkten in die periode (en daarna) ineens de hele markt bepalen? 8)7 Dat geloof je toch zelf niet..

En indien bepaalde drogisterij producten niet bij een supermarkt te krijgen zijn, dan zijn er genoeg websites waar je dat wel kan krijgen, vaak nog tegen lagere prijs dan een Kruidvat/Etos (denk aan voordeeldrogisterij.nl). Deze laatst genoemde website is over het algemeen een stuk goedkoper dan Nederlandse drogisterijen/winkels, zeker zodra je qua totaalbedrag komt aan het bedrag vanaf waar je geen verzendkosten meer hebt.
Ik koop bijna nooit wat bij een Kruidvat of soortgelijken, over het algemeen haal ik eens in de zoveel maanden een grote hoeveelheid voor ons en familie over de grens in Duitsland (drogisterij artikelen kosten daar vaak niet eens de helft van wat het hier kost). Hebben ze het daar niet (is het iets specifiek Nederlands), dan biedt een van de online drogisterijen meestal wel uitkomst.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:31
Señor Sjon schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:20:
[...]

We hebben het dashboard, we krijgen getallen binnen. De Ieren hadden er best een mooi systeem voor. Nu wil het geval dat aantal besmettingen stijgt door meer testen, maar het percentage niet heel hard is veranderd. Toch is er plotseling de behoefte het land plat te gooien met maatregelen die niemand verwacht en niet weet erop te acteren.
Dat is alleen gunstig als het aantal mensen dat zich laat testen "zomaar" hoger wordt; oftewel als iedereen zich "zomaar" laat testen, en dit aantal eerst beperkt zou zijn door gebrek aan testcapacitieit. Momenteel is het toch echt zo dat mensen zich (vrijwel) alleen laten testen als ze klachten hebben en de capaciteit op orde is/lijkt. Als er dus nu veel meer mensen zich laten testen, en het percentage wat daarvan positief is blijft gelijk (of stijgt zelfs licht), betekent dit dat er daadwerkelijk veel meer mensen besmet raken. Dat zie je zowel in de cijfers van besmetting als in de ziekenhuis opnames. Dit gegeven in combinatie met de Nederlandse mentaliteit en daardoor te verwachten drukte op kerstmarkten, bouwmarkten, familiebezoeken, etc. maakt dat het noodzakelijk is dat er heel hard wordt ingegrepen. Dit leidt zowel tot daadwerkelijk minder verspreiding, alsook dat nu weer meer mensen zich realiseren dat toegang tot zorg feitelijk in het gedrang gaat komen als je je niet aanpast.

Kortom: het aantal besmettingen stijgt niet door meer testen, maar er wordt meer getest omdat het aantal besmettingen stijgt!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Ik hoop dat ze deze "held" snel opzoeken en opsluiten vanwege overtreden corona maatregelen en bedreigen van een minderjarige .

https://www.dvhn.nl/groni...e-mondkapje-26293093.html

"Beautiful Clean Coal"

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-12-2025
leekers schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:11:
Ik hoop dat ze deze "held" snel opzoeken en opsluiten vanwege overtreden corona maatregelen en bedreigen van een minderjarige .

Zag het filmpje gisteren op Dumpert. Daar hadden ze al vrij snel gezien wie het is. Althans, een youtube kanaal van hem zag ik staan. Moet voor de politie dus niet zo moeilijk zijn.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
gekkie schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:52:
[...]

Gangpaden van de kruidvat kun je weinig mee inderdaad, uiterst smal (zelfs in gewone tijden eigenlijk al onprettig) en de schappen zijn tot aan het plafond vol gestapeld met van alles en een klein deel drogisterij meuk.
Dat is de formule van Kruidvat. Geen magazijn, iedere vierkante meter benut als winkelruimte. Alles wat aangeleverd wordt, moet direct de winkel in. Ik vind het veel te chaotisch en ga daarom liever naar een concurrent.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En dan lekker een dagje meelopen op de covid afdeling. Zonder mondkapje.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:48

gws24

Thinking is hard!

magnifor schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:54:
[...]

De timing van deze lockdown is ook frappant, wanneer een vaccine beschikbaar is accepteert niemand meer een lockdown. Net voordat de vaccinaties beginnen het volk weer angst inblazen en twijfelaars over het vaccine over de streep trekken zo van "vaccinatie is echt nodig anders zit je opgeschept met lockdowns".
Of hé, en ik zeg maar wat, ze stellen nu een lockdown in omdat a) de besmettingen op aan het lopen waren de afgelopen weken en b) de verwachting was dat door de feestdagen er nog meer besmettingen zouden komen door overvolle winkelstraten etc. Oftewel, ze doen gewoon wat verstandig is, dat het dan correleert met het beschikbaar komen van het vaccin betekent nog geen causatie.

PS het is imo gewoon vaccin en niet vaccine, dat is de engelse term.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Drardollan

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:59
en daar is ook het RIVM...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/setagXfHwWvkywvDD3SDW76qrO8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wT1fllLYJ4AyHMqSHM1Ax6F3.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MFzL8AeYZsandsQc6s1YRHGPwsU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vCvIysJiLz61KGorc24fLp7N.png?f=user_large

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online

Wat een stumper. Misschien kan die wel een lesje 'samenleving' gebruiken.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Dit heeft zin:
RIVM: burger kan vanaf eind maart ‘vaccinatiebewijs’ downloaden via DigiD

Het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) gaat van alle Nederlanders online bijhouden wie er is gevaccineerd, en met welk vaccin. De database wordt vanaf januari aangelegd.

Burgers in Nederland kunnen vanaf eind maart met DigiD hun eigen dossier inzien. Zo kunnen zij een ‘vaccinatiebewijs’ downloaden.

De database is in eerste plaats bedoeld om bij te houden in hoeverre de bevolking is gevaccineerd (de vaccinatiegraad) en om inzicht te krijgen in eventuele bijwerkingen van de diverse vaccins.

Vanaf begin januari worden naar verwachting de eerste 225 duizend mensen gevaccineerd, allen werkend in de zorg. Na drie weken krijgen zij de tweede prik.
Als je zelf alles netjes regelt, krijg je netjes bewijs, etc.

Behoudens de wachtrijen (wie eerst?) en het daadwerkelijk goed werken van deze dienstverlening, voorgenomen en getroffen maatregelen en vaccinaties dan.

• Drardollan
Best goede cijfers voor een woensdag. Dankzij een storing moeten we 6000 besmettingen inlopen, en dan is 11.169 een prima cijfer. Geen idee hoeveel van de 6000 er nu ingelopen zijn natuurlijk, vast niet alle 6000. Maar de 7 daagse cijfers zullen wederom een veel beter beeld gaan geven.

Ziekenhuisopnames ook weer fors omlaag, maar dat hadden we al gezien bij de cijfers van LCPS.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:12

Agent47

I always close my contracts.

Ramzzz schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:18:
Dit heeft zin:

[...]

Behoudens de wachtrijen (wie eerst?) en het daadwerkelijk goed werken van deze dienstverlening, voorgenomen en getroffen maatregelen en vaccinaties dan.
Wel handig als je gevaccineerd bent en je wilt / kan op vakantie. Kunnen ze zo zien of je het vliegtuig in kunt.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Drardollan
Dit heeft zin:

[...]

Een belangrijk voordeel wordt niet genoemd. Als er onverhoopt een bijwerking mocht optreden na enkele maanden, dan kan je heel eenvoudig terugvinden welke mensen er een risico lopen en dus mogelijk extra aandacht moeten hebben. Zeker als we in de loop van 2021 meerdere fabrikanten op de markt hebben is dit belangrijke informatie.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:17
Drardollan schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:18:
Best goede cijfers voor een woensdag. Dankzij een storing moeten we 6000 besmettingen inlopen, en dan is 11.169 een prima cijfer. Geen idee hoeveel van de 6000 er nu ingelopen zijn natuurlijk, vast niet alle 6000. Maar de 7 daagse cijfers zullen wederom een veel beter beeld gaan geven.

Ziekenhuisopnames ook weer fors omlaag, maar dat hadden we al gezien bij de cijfers van LCPS.
Achja, het is wat je "goed" noemt. Gisteren zijn er 6633 besmettingen gemeld, vandaag 11169, dat is gemiddeld 8901. Dat is redelijk in lijn met de voorafgaande week. Goed zou ik het niet willen noemen, maar de aantallen lijken enigszins stabiel (hoewel hoog).

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• breew
Gebaseerd op een visuele correlatie met de vermoedelijke-datum-eerste-ziektedag van het RIVM, verwacht ik dat de LCPS bedbezetting (minstens) de komende twee weken nog wel zal toenemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QaMivKfdmvcnqTKuebvd7Tkt_jg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WrsHbhofLADrMHtxFXyotwOn.png?f=user_large

Al zal eea natuurlijk sterk afhangen van de leeftijdsgroepen die besmet raken... <50 is een stuk kleinere kans op opname dan >70

[ Voor 14% gewijzigd door breew op 16-12-2020 15:23 ]

• Plenkske
Dit heeft zin:

[...]

Dit zorgt wel voor sneller vaccineren.
Als je bij de GGD een vaccin gaat halen voor een reis bv. dan kan je er een boekje bij kopen en daar plakken ze dan een sticker en/of stempel in.
Digitaal is, als het werkt, natuurlijk sneller dan bij iedereen zo'n sticker of stempel plakken. Nog niet iedereen heeft zo'n boekje dus dat zou ook weer tijd kosten.

Bensimpel

Positieve meneer

[...]

[...]

Aldi en Lidl blijven wel gewoon open hoor, dus als je goedkoop boodschappen wilt halen kun je daar nog heen. Ze hebben zelfs kleding en sterretjes voor wat vuurwerk.

😆 - Denk ook eens om ;)

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:30
[...]

Ik ben van mening dat wanneer je de boel versoepeld dat het aantal besmettingen telkens zullen oplopen, meer vrijheid betekent meer contact dus meer besmettingen ook al houdt men strak aan de basisregels. Het gaat dus zo:

Lockdown -> Versoepelingen -> Lockdown totdat er een vaccine is, er zou zogenaamd geen andere oplossing beschikbaar zijn behalve een vaccine, dat werd vanaf het begin al duidelijk gemaakt.
[mbr]<knip>[/]

[mbr]Laat de complottheorieën maar achterwege.[/]
Bedenk ook dat alleen het oplopen van besmettingen niet automatisch tot maatregelen leidt. Maar de snelheid waarmee het oploopt en de absolute aantallen leiden wel tot maatregelen.

Na de zomer bijvoorbeeld is het kabinet erg terughoudend geweest met het nemen van extra maatregelen, ondanks dat de aantallen al weer opliepen.

In oktober was er de tweede golf. Begin november ging het weer beter maar in plaats van weer naar lage waarde te gaan stabiliseerde het aantal besmettingen zich. Toen het dus afgelopen 1-2 weken snel opliep werd het tijd voor deze maatregelen.

De timing van deze lockdown is gebaseerd op aantallen besmettingen en de prognoses voor de zorg. Niet om 'angst te zaaien' ofzo.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Drardollan schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:20:
[...]

Een belangrijk voordeel wordt niet genoemd. Als er onverhoopt een bijwerking mocht optreden na enkele maanden, dan kan je heel eenvoudig terugvinden welke mensen er een risico lopen en dus mogelijk extra aandacht moeten hebben. Zeker als we in de loop van 2021 meerdere fabrikanten op de markt hebben is dit belangrijke informatie.
Uiteraard.

Ik ben voorstander van dit soort zaken dan aan je BSN koppelen.

Als biometrische gegevens aan je ID-bewijs hangen, dan ook dit.

Maar dan wel met dichtgetimmerde privacy, etc.

Bijv. 'antivaxer' of niet, je privacy moet wel werden gegarandeerd.

Maar in hoeverre? Hoe verhoudt dit zich dan bijv. tot zorgverzekeringen?

Op den duur: niet gevaccineerd, wel ziek = geen of minder dekking of ziektewet, o.i.d.?

Informatie delen met werkgevers?

De vraag is of dat ook kan...

/geen idee waar de grenzen liggen

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 16-12-2020 15:25 ]

• magnifor
  • Niet online
gws24 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:15:
[...]
Of hé, en ik zeg maar wat, ze stellen nu een lockdown in omdat a) de besmettingen op aan het lopen waren de afgelopen weken en b) de verwachting was dat door de feestdagen er nog meer besmettingen zouden komen door overvolle winkelstraten etc. Oftewel, ze doen gewoon wat verstandig is, dat het dan correleert met het beschikbaar komen van het vaccin betekent nog geen causatie.

PS het is imo gewoon vaccin en niet vaccine, dat is de engelse term.
Het grappige is dat de R-waarde momenteel lager ligt dan in de maanden Juli en September maar toen was er geen harde lockdown. Men weet dat het nu of nooit is en voeren ze aan het einde van de rit nog een lockdown door. Uiteraard wordt het allemaal mooi verpakt maar voor mij is veel duidelijk iig.

Ik kies er dit voor om de reactie te laten staan, maar je argumenteert vanuit bad-faith. Kritisch zijn is ok, maar kom met valide argumenten aub anders blijft het een complottheorie en dat is niet gewenst.

[ Voor 11% gewijzigd door tweakduke op 16-12-2020 22:33 ]

• Plenkske
Ramzzz schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:24:
[...]

Uiteraard.

Op den duur: niet gevaccineerd, wel ziek = geen of minder dekking of ziektewet, o.i.d.?

Dat zal, zover ik weet, alleen moeten kunnen als je zelf toestemming geeft.

• Kalentum
  • Laatst online: 20:30
Drardollan schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:20:
[...]

Net als bij de andere vaccins weet de GGD of je huisarts heus wel aan wie ze welk vaccin geven. Daar heb je geen vaccinatiebewijs voor nodig.

• Drardollan
Moi_in_actie schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:21:
[...]

Achja, het is wat je "goed" noemt. Gisteren zijn er 6633 besmettingen gemeld, vandaag 11169, dat is gemiddeld 8901. Dat is redelijk in lijn met de voorafgaande week. Goed zou ik het niet willen noemen, maar de aantallen lijken enigszins stabiel (hoewel hoog).
Waarom zou je dat niet goed noemen? Voor je kan gaan dalen zal je eerst moeten stabiliseren. En dat is met het plateau van 9000 al enige tijd het geval. De forse stijging is er al even uit, en dan moeten de effecten van de maatregelen van deze week nog komen. Ik vind dat wel goed.

Ze gaven gisteren overigens aan dat er 2 voorgaande dagen data gemist was. Dus eigenlijk is de rekensom:
zondag 9884
maandag 8457
dinsdag 6633
woensdag 11169

totaal = 36143
gemiddeld = 9035

Scheelt niet veel, nog steeds op het 9000 plateau waar we al tijden verkeren.

• horizon1978

[mbr]Laat de complottheorieën maar achterwege.[/]
;)
*knip*
Ook hier met knipoog of niet, complottheorieën laten we achterwege.

[ Voor 15% gewijzigd door tweakduke op 16-12-2020 22:34 ]

Bensimpel

Positieve meneer

Plenkske schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:13:
[...]

Zag het filmpje gisteren op Dumpert. Daar hadden ze al vrij snel gezien wie het is. Althans, een youtube kanaal van hem zag ik staan. Moet voor de politie dus niet zo moeilijk zijn.
Hij heeft zelf aangegeven dat dit niet zo slim was (oh echt). Maar dat de wet alleen voor hem geld als het hem uitkomt 8)7

https://www.dumpert.nl/?selectedId=8030023_6c97aef5

Jammer dat het woord van het jaar niet *knip* geworden is, dit is er echt eentje.
De term wappie laten we achterwege aub, het voegt uiteindelijk niks toe en draagt niet bij aan een gezonde discussie.

[ Voor 11% gewijzigd door tweakduke op 16-12-2020 22:35 ]

😆 - Denk ook eens om ;)

• breew
magnifor schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:25:
[...]

Het grappige is dat de R-waarde momenteel lager ligt dan in de maanden Juli en September maar toen was er geen harde lockdown. Men weet dat het nu of nooit is en voeren ze aan het einde van de rit nog een lockdown door. Uiteraard wordt het allemaal mooi verpakt maar voor mij is veel duidelijk iig.
Een r van 1.25 is met een kleine groep besmetten natuurlijk een stuk minder ernstig dan met een groep van >100000 man (m/v)
Dat had je zelf natuurlijk ook kunnen bedenken voordat je spijkers op laag water ging zoeken.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

In juli en augustus lag de prevalentie veel lager. Liever een R van 1,25 met 4000 mensen die besmettelijk zijn dan met 100.000 die besmettelijk zijn.

Ze sturen op alle cijfers, niet op de cijfers die dagelijks worden ge-cherry-picked.

• Drardollan
Kalentum schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:25:
[...]

Net als bij de andere vaccins weet de GGD of je huisarts heus wel aan wie ze welk vaccin geven. Daar heb je geen vaccinatiebewijs voor nodig.
Ook daar heb je dus gewoon een vaccinatiebewijs van, in je vaccinatieboekje of bij de huisarts/GGD (al durf ik wel te stellen dat mijn huisarts geen idee heeft). En ik vraag mij af of er van elk vaccin geregistreerd is welke fabrikant en batch het was, ik heb geen vaccinatieboekje meer om het te checken.

Eigenlijk is er maar 1 plek waar deze info hoort, je medisch dossier. En dat kan je dus in dit geval eenvoudig zelf inzien. Ik vind het een prima idee.

• Drardollan
[...]

Is het je nog steeds niet duidelijk dat complotdenken niet in dit topic hoort? Wat wil je bereiken met dit soort zinloze posts? Er is geen bron en al heb je die wel dan het heeft nog geen enkele meerwaarde, al was de R in de zomer 6 triljoen... Boeiend. We hebben te dealen met de huidige situatie, in de zomer ging het gelukkig een stuk beter en helaas ligt de zomer ver achter ons.

• magnifor
  • Niet online
breew schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:27:
[...]

Een r van 1.25 is met een kleine groep besmetten natuurlijk een stuk minder ernstig dan met een groep van >100000 man (m/v)
Dat had je zelf natuurlijk ook kunnen bedenken voordat je spijkers op laag water ging zoeken.
Maar toen werd er ook veel minder getest dan nu. Het is allemaal half werk wat het kabinet doet en geen logica in te bekennen. Nooit duidelijke regels, achteraf maatregelen aanpassen, altijd te laat ingrijpen etc etc.

• Plenkske
https://nos.nl/artikel/23...e-na-computerstoring.html
Het hoge aantal nieuwe positieve tests is deels een inhaalslag van de afgelopen dagen, toen er door een softwareprobleem bij de GGD's minder nieuwe besmettingen bij kwamen. In totaal ontbraken de afgelopen drie dagen zo'n 6000 positieve tests. Volgens het RIVM wordt deze achterstand vandaag en de komende twee dagen ingehaald. Onduidelijk is op welke dag hoeveel positieve tests erbij komen.
Dat laatste boeit eigenlijk ook totaal niet. Kijk gewoon naar de data op basis van eerste ziektedag (zoals @breew ) hier post.
Die data is blijkbaar te moeielijk voor mainstream media.

[ Voor 20% gewijzigd door Plenkske op 16-12-2020 15:32 ]

• horizon1978
breew schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:27:
[...]

Daarentegen weegt wel weer dat er eerst alleen werd getest als je ziek was en klachten had en nu kan iedereen getest worden. Dus ook de mensen zonder klachten zitten er nu bij. Die had je in maart t/m september er niet bij zitten (wat de R waarde dus nog hoger had gemaakt).

• Drardollan
Ramzzz schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:24:
[...]

Uiteraard.

Mijn inziens haal je nu 2 dingen door elkaar heen.

Enerzijds de registratie, dat is een goed iets volgens ons beiden (en ik denk dat een groot deel van Nederland daar ook zo over denkt).

Anderzijds heb je te maken met de verwerking en interpretatie van de geregistreerde gegevens. Daar kunnen en moeten we niet over 1 nacht ijs gaan. Een hoop is al dichtgetimmerd, medische informatie wordt nooit ongevraagd gedeeld met de werkgever. Je hebt volkomen gelijk dat we hierin moeten kijken waar de grenzen liggen, ik heb daar geen passend antwoord op.

• breew
magnifor schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:30:
[...]
Maar toen werd er ook veel minder getest dan nu. Het is allemaal half werk wat het kabinet doet en geen logica in te bekennen. Nooit duidelijke regels, achteraf maatregelen aanpassen, altijd te laat ingrijpen etc etc.
hier, speciaal voor jou een inzicht in hoe je nu reageert.. laat het even bezinken..
Afbeeldingslocatie: https://imgs.xkcd.com/comics/covid_precaution_level.png

niemand doet wat... het is allemaal te slap en inefficient.... ARRGGHH MENSEN DOEN WAT, POLITIESTAAT!!1!

[ Voor 9% gewijzigd door breew op 16-12-2020 15:33 ]

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
breew schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:21:
Gebaseerd op een visuele correlatie met de vermoedelijke-datum-eerste-ziektedag van het RIVM, verwacht ik dat de LCPS bedbezetting (minstens) de komende twee weken nog wel zal toenemen.

[Afbeelding]

Al zal eea natuurlijk sterk afhangen van de leeftijdsgroepen die besmet raken... <50 is een stuk kleinere kans op opname dan >70
De sinterklaaspiek begint zich al duidelijk te vormen.

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:04
Kalentum schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:40:
[...]

Hier wel hoor.

- Eerste kerstdag: geen bezoek en we blijven thuis
- Tweede kerstdag naar schoonouders (die krijgen dan in totaal 2 volwassenen en 1 kind op bezoek)
- 'derde kerstdag' naar mijn zwager en zijn vrouw (ook dus 3 mensen op bezoek)

Mijn ouders gaan mijn zus en komen (indien mogelijk) met oud en nieuw (dan dus ook 2 mensen op bezoek)

Er wordt niet dramatisch overgedaan: "jammer maar het is niet anders" is een beetje de houding in onze families.

Als er iemand verkouden is of zelfs maar iets is dat er op lijkt, dan gaat het hele feest niet door.

Kan me niet voorstellen dat we de enigen zijn die het zo doen, we willen zo snel mogelijk uit dit gedoe. Neem aan dat de rest van de Nederlandse bevolking het ook niet heel gezellig vind zo, dat virus.
Mijn moeder zit ook te klagen tegen mij dat ik dus niet kom met Kerst.

"Maar het mag nog gewoon volgens de regels! Max 3 personen. Dus het kan hoor!"

Ten eerste, zit ik aan de andere kant van het land. Ten tweede, weet ik vaak hoe het gaat. Dan zijn ze al even ergens geweest of komt er alsnog iemand 'even' langs...

Ik heb dan ook gezegd, dat het kan betekent nog niet dat het moet. De huidige maatregelen zijn er om mensen zoveel mogelijk thuis te houden. Volgend jaar is er weer Kerst. De kadootjes haal ik wel weer op wanneer het kan.

Zij is overigens vorige week nog wezen kerstshoppen :F En maar klagen dat het druk was :F :F

Ook zo met die App: Ja, maar als de buren dan het virus hebben dan moet ik dus ook in quarantaine omdat dan de app afgaat terwijl ik niet in aanraking geweest ben etc... Of stel nou dat er iemand langsloopt en hier op de stoep een praatje maakt en blijkt dat die besmet is. Dat soort ongein... Heb geprobeerd om haar gerust te stellen door te vermelden dat iedereen kan inzien hoe de app is opgebouwd, het idee erachter en hoe het werkt, etc.

En nog iets wat mij een beetje stoorde, wel uit eten gaan, wel weekendjes weg plannen etc. Terwijl ik dus praktisch alleen naar buiten ga voor werk en de supermarkt. Buiten dat misschien 2x voor iets anders echt op pad geweest.

Sorry voor de kleine rant, en niet specifiek gericht tegen jou :(:)

• Drardollan
Plenkske schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:31:

[...]

Dat laatste boeit eigenlijk ook totaal niet. Kijk gewoon naar de data op basis van eerste ziektedag (zoals @breew ) hier post.
7 daagse cijfers, of de cijfers van @breew , geven een veel beter beeld dan de dagelijkse cijfers.

Het enige wat ik van het dagelijkse cijfer vandaag afleid is dat het niet superslecht gaat, ik had gerekend op een getal van rond de 15k-17k in dat geval (heel slecht gaan + inhaalcijfers). Dat het ruim onder de 12k ligt is een positief gegeven wat mij betreft. En ik ben benieuwd hoe we hier over een dag of 10 naar kijken.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Plenkske schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:25:
[...]

Dat zal, zover ik weet, alleen moeten kunnen als je zelf toestemming geeft.
Gegevens die nu vastliggen voor een bepaald doel kunnen in het ergste geval in de toekomst voor andere doeleinden gebruikt worden. Genoeg situaties waar enige scope-creep plaats heeft gevonden.

• horizon1978
Drardollan schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:35:
[...]

7 daagse cijfers, of de cijfers van @breew , geven een veel beter beeld dan de dagelijkse cijfers.

Het enige wat ik van het dagelijkse cijfer vandaag afleid is dat het niet superslecht gaat, ik had gerekend op een getal van rond de 15k-17k in dat geval (heel slecht gaan + inhaalcijfers). Dat het ruim onder de 12k ligt is een positief gegeven wat mij betreft. En ik ben benieuwd hoe we hier over een dag of 10 naar kijken.
Eigenlijk niet zo heel vreemd aangezien Sinterklaas alweer 11 dagen geleden is en Black Friday nog langer (mochten dit verderfelijke besmettingsdagen geweest zijn).

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

[...]

Mijn vermoeden is in ieder geval bevestigd met teksten als:

Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 11.214 nieuwe bevestigde coronabesmettingen gemeld. Dat zijn er 4550 meer dan gisteren werden gemeld.
Skyaero schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:34:
[...]

De sinterklaaspiek begint zich al duidelijk te vormen.
Dan zie jij duidelijk wat anders, na besmetting ervaar je na 5-6 dagen pas klachten en zullen mensen zich laten testen. Ik zie vooralsnog geen piek rond 10 december.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-12-2025

TrailBlazer

Karnemelk FTW

[...]

Jammer dat blijkbaar nog steeds niet alles is ingelopen.
Het verbaast me wel dat het systeem nog steeds niet stabiel is het zijn nou ook niet superveel records die verwerkt moeten worden

• horizon1978
"Deel groep 8-leerlingen in Amsterdam mogelijk al vanaf 4 januari naar school:"
https://nos.nl/artikel/23...-januari-naar-school.html

Dat zal ook als een olievlek door het land heen gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door horizon1978 op 16-12-2020 15:43 ]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

https://www.nu.nl/coronav...dstichting-in-urmond.html

Gelukkig beginnen de idioten nu steeds meer testlocaties te vandaliseren.
Met dank aan de Baudets, Haga's en De Honds van deze wereld...

En al dit soort onzin zorgt er alleen maar voor dat het langer duurt :X

Mijn vertrouwen in de mensheid begint tot onder het nulpunt te geraken.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Rannasha schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:42:
[...]

Zo heeft men dat hier in FR ook gedaan tijdens onze beide lockdowns. Duidelijke lijst met welk soort winkels wel open mochten en welke niet. Het voornaamste pijnpunt tijdens de recente lockdown waren de grote supermarkten ("hypermarchés") die heel veel non-food verkopen (kleding, speelgoed, enz...). Maar die winkels is vrij snel opgedragen om die niet-essentiele delen van de winkel ontoegankelijk te maken.
Het dikgedrukte lijkt mij ook de oplossing voor de hele Hema/Action/Kruidvat/Supermarkt problematiek. Je mag gerust open maar de schoenveters, bezems, pyjama's, kerstballen en alle andere meuk mag je niet te koop zetten.

Door het te baseren op een bepaald percentage omzet creeer je oneerlijke concurrentie en daar schieten wij per definitie niets mee op.

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:45:

RTL geeft iig de Hond weer even een podium.

https://www.rtlnieuws.nl/...urice-de-hond-over-corona

• horizon1978

Het tegengeluid mag je laten horen, is goed zelfs. De acties in deze is natuurlijk af te keuren.

• ThunderNet
  • Laatst online: 20:41

ThunderNet

Flits!

Wolly schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:47:
[...]

Het dikgedrukte lijkt mij ook de oplossing voor de hele Hema/Action/Kruidvat/Supermarkt problematiek. Je mag gerust open maar de schoenveters, bezems, pyjama's, kerstballen en alle andere meuk mag je niet te koop zetten.

Door het te baseren op een bepaald percentage omzet creeer je oneerlijke concurrentie en daar schieten wij per definitie niets mee op.
Maar dan zou je ze ook moeten blokken bij de supermarkt... die verkopen immers ook schoenveters, en andere meuk die je noemt..

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Dan ben je er nog niet, want dan zet iedereen een doos babyvoeding op de balie met de melding dat ze essentieel zijn.

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Je bedoelt met dank aan de media en het kabinet die de grote stijging van het aantal besmettingen niet genuanceerd heeft.

@MikeyMan jammer anders had je een punt gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door Laguna op 16-12-2020 15:57 ]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

horizon1978 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:50:
[...]

Het tegengeluid mag je laten horen, is goed zelfs. De acties in deze is natuurlijk af te keuren.
Tegengeluid helemaal prima, Pertinente feitelijke onwaarheden blijven pushen niet.
@Laguna Neehoor, dat bedoel ik niet. Maak je geen zorgen...

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 16-12-2020 15:52 ]

• horizon1978
MikeyMan schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:51:
[...]

Tegengeluid helemaal prima, Pertinente feitelijke onwaarheden blijven pushen niet.
Dienen ze wel als pertinent onwaar te zijn bevonden uiteraard. Geld dat ook voor het kabinet? ;)

• Wolly
  • Niet online
ThunderNet schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:50:
[...]

Maar dan zou je ze ook moeten blokken bij de supermarkt... die verkopen immers ook schoenveters, en andere meuk die je noemt..
Exact.
MikeyMan schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:50:
[...]

Dan ben je er nog niet, want dan zet iedereen een doos babyvoeding op de balie met de melding dat ze essentieel zijn.
En wat schieten ze daarmee op? Dat ze alleen maar dozen babyvoeding verkopen?

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
Je laat wel duidelijk blijken dat je geen idee hebt wat de R-waarde betekent en hoe die gebruikt wordt :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Probleem is dat dan bijvoorbeeld een kleding- of meubelzaak een pak snickers of Mars op de toonbank gaat zetten, waardoor ze een food-shop worden, als 'essentiele winkel' worden aangemerkt, en dus open mogen blijven.

Dat werkt dus niet.

Virussen? Scan ze hier!

• Wolly
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:53:
[...]

Probleem is dat dan bijvoorbeeld een kleding- of meubelzaak een pak snickers of Mars op de toonbank gaat zetten, waardoor ze een food-shop worden, als 'essentiele winkel' worden aangemerkt, en dus open mogen blijven.

Dat werkt dus niet.
Nee, die zaak mag dan alleen Snickers of Mars verkopen want die vallen onder essentiële goederen. De rest van hun meuk mag niet verkocht worden.

Hoeveel zaken denk je dat er voor gaan kiezen om alleen Snickers te gaan verkopen?

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Laguna schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:51:
[...]

Je bedoelt met dank aan de media en het kabinet die de grote stijging van het aantal besmettingen niet genuanceerd heeft.
*knip* Het is hier geen HK

[ Voor 19% gewijzigd door ZieMaar! op 16-12-2020 16:18 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Drardollan
horizon1978 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:42:
"Deel groep 8-leerlingen in Amsterdam mogelijk al vanaf 4 januari naar school:"
https://nos.nl/artikel/23...-januari-naar-school.html

Dat zal ook als een olievlek door het land heen gaan.
IK ga mij niet verbazen dat alle basisscholen op 11 januari alweer openen.

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:52
[...]

ik weet dat dit de trollen een beetje voeren is, maar:
wat is er dan duidelijk denk jij?

Ik heb sterk het vermoeden dat er voor jou helemaal niks duidelijk is en je gewoon wat aan het omkloten bent, maar ben toch ook nieuwsgierig...

• alexbl69
  • Laatst online: 12:12
Voorbeeld van onverantwoord gedrag:

Totale lockdown? In dit Twentse winkelcentrum is de helft (!) van alle zaken gewoon open: ‘We zijn nu een foodstore’

Iedereen weet toch dat je voor de dagelijkse maaltijd bij de Xenos moet zijn? 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7yZBE4OKCHmK1ECsvqAuyM6C7LA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dqGpGWg1T7G2O3BbSAYLoYAu.png?f=fotoalbum_large

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Fr33z schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:02:
[...]

ik weet dat dit de trollen een beetje voeren is, maar:
wat is er dan duidelijk denk jij?

Ik heb sterk het vermoeden dat er voor jou helemaal niks duidelijk is en je gewoon wat aan het omkloten bent, maar ben toch ook nieuwsgierig...
*knip* Geen grappige bedoelde HK slowchat reacties aub

[ Voor 27% gewijzigd door ZieMaar! op 16-12-2020 16:14 ]

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:52

[ Voor 91% gewijzigd door ZieMaar! op 16-12-2020 16:13 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wolly schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:55:
[...]

Nee, die zaak mag dan alleen Snickers of Mars verkopen want die vallen onder essentiële goederen. De rest van hun meuk mag niet verkocht worden.

Hoeveel zaken denk je dat er voor gaan kiezen om alleen Snickers te gaan verkopen?
Je bedoelt zeker: Hoeveel zaken gaan daadwerkelijk alleen maar Snickers verkopen?
"Ja, nee, het mag eigenlijk niet, maar het is maar een jurkje", etc.

Het is een slippery slope, moeilijk op te controleren en handhaven en als er een ding is dat de detailhandel nu heeft laten zien is dat ze echt geen moer geven om de gevaren en slachtoffers van de coronacrisis, dus ik heb er nul vertrouwen in dat ze alleen maar die Snickers zouden verkopen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• ijdod
MikeyMan schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:50:
[...]

In theorie, als ze dan met alleen die babyvoeding het denken te overleven, power to them.

Probleem is controle en naleving. Dus eigenlijk zie je de bui al hangen en moet je dit helemaal niet eens willen.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:46

[ Voor 91% gewijzigd door ZieMaar! op 16-12-2020 16:13 ]

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
anandus schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:08:
[...]

Je bedoelt zeker: Hoeveel zaken gaan daadwerkelijk alleen maar Snickers verkopen?

Het is een slippery slope, moeilijk op te controleren en handhaven en als er een ding is dat de detailhandel nu heeft laten zien is dat ze echt geen moer geven om de gevaren en slachtoffers van de coronacrisis, dus ik heb er nul vertrouwen in dat ze alleen maar die Snickers zouden verkopen.
Uit de link van alexbl69 hierboven:
In de winkel zelf [CM: Xenos] heerst vooral onduidelijkheid: wat mag er nu wel of niet verkocht worden? Theeglazen? „Nee, dat is geen levensmiddel.” Bij de kassa rekent een klant naast het eten ook een kerstmok af. Het wordt door de vingers gezien.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• Señor Sjon
@MikeyMan

Eerlijk gezegd denk ik eerder dat het mensen zijn die tegen het vuurwerkverbod zijn. De lokale teststraat is natuurlijk een fysiek symbool van het coronabeleid, dus daar wordt de onvrede op gebotvierd.

Hier proberen ze al een maand ongeveer alles op te blazen. :X

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Señor Sjon schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:10:
@MikeyMan

Eerlijk gezegd denk ik eerder dat het mensen zijn die tegen het vuurwerkverbod zijn. De lokale teststraat is natuurlijk een fysiek symbool van het coronabeleid, dus daar wordt de onvrede op gebotvierd.

Hier proberen ze al een maand de ongeveer alles op te blazen. :X
Ja hier ook, maar neem je de moeite om naar een teststraat te rijden als je alleen een punt over vuurwerk wil maken?

• Wolly
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:08:
[...]

Inderdaad.
Ik denk dat de jurkenwinkel die plots open is met een bakje snickers wel de aandacht trekt van de handhavers.

Je bent met mijn oplossing wel af van de oneerlijke concurrentie, het is toch niet uit te leggen aan de boekhandel op de hoek dat hij wel DHL pakketjes mag afgeven maar niet de krant mag verkopen?

Ik vind het erg vreemd dat de huidige situatie betekent dat de ene ondernemer meer rechten heeft dan de andere ondernemer die hetzelfde doet, puur en alleen gebaseerd op zijn omzetcijfers.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:48

gws24

Thinking is hard!

@Señor Sjon @MikeyMan Apart, ik hoor hier in Delft dit jaar een stuk minder vuurwerk dan voorgaande jaren.

[ Voor 13% gewijzigd door gws24 op 16-12-2020 16:13 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• ijdod
@Wolly Of we moeten gewoon even af van het 'ja maar het moet uit te leggen zijn'. Het is uit te leggen: zo is de streep getrokken, jammer maar helaas. Want elke uitleg is wel iets tegenin te brengen.

• horizon1978
gws24 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:13:
@Señor Sjon @MikeyMan Apart, ik hoor hier in Delft dit jaar een stuk minder vuurwerk dan voorgaande jaren.
Hier ook. En ik denk op de meeste plekken wel. Ze zijn alles aan het sparen voor 31 december 0:00 om dat een hele grote knal te maken met alles wat ze hebben.
~ beter 1 boete op 31 december dan steeds een losse boete door de maand heen. Ofzo.

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:51
Er wordt zo enorm gefocust op alleen die positieve testen. Terwijl aan de andere kant de ziekenhuizen ook gewoon weer voller aan het worden zijn.

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-12-2025
Geen idee of het hier nog ter sprake is gekomen, maar de Jonge heeft maandagavond nog tussen neus en lippen door toegegeven dat de scholensluiting deels is ingevoerd om ouders "verplicht" thuis te laten werken. Werd ook heel slinks pas na 23.00 op de media gedropt, zodat het niet naar boven geklikt zou gaan worden door "het volk":

https://www.nu.nl/coronav...huis-te-laten-werken.html

Nu werk ik persoonlijk al vanaf maart thuis, en krijg van mijn baas de ruimte om naast het werk met de kids bezig te kunnen zijn, maar hier gaan mijn haren wel van overeind staan. Ook gezien het feit, dat ik hier in de buurt ouders met de kids naar opa/oma/familie zag rijden vanochtend, om maar vrolijk weer aan het werk te kunnen/moeten gaan. Het heeft gewoon een averechts effect. Hier was de buurt na 8.00 net zo leeg, als met de scholen gisteren nog open.

• Señor Sjon
gws24 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:13:
Ow, dan zijn ze hier bezig. Ik kan CoD op mute spelen en toch alle geluiden hebben op sommige tijden. :X

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Ankona
Dakillerbean schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:16:
Geen idee of het hier nog ter sprake is gekomen, maar de Jonge heeft maandagavond nog tussen neus en lippen door toegegeven dat de scholensluiting deels is ingevoerd om ouders "verplicht" thuis te laten werken. Werd ook heel slinks pas na 23.00 op de media gedropt, zodat het niet naar boven geklikt zou gaan worden door "het volk":

https://www.nu.nl/coronav...huis-te-laten-werken.html

Nu werk ik persoonlijk al vanaf maart thuis, en krijg van mijn baas de ruimte om naast het werk met de kids bezig te kunnen zijn, maar hier gaan mijn haren wel van overeind staan. Ook gezien het feit, dat ik hier in de buurt ouders met de kids naar opa/oma/familie zag rijden vanochtend, om maar vrolijk weer aan het werk te kunnen/moeten gaan. Het heeft gewoon een averechts effect. Hier was de buurt na 8.00 net zo leeg, als met de scholen gisteren nog open.
En het werkt ook niet. Hoor hier al van verschillende ouders dat ze op elkaars kinderen passen maar ook van diverse collega's dat ze juist nu weer naar kantoor komen omdat met de kinderen thuis er niet gewerkt kan worden.

alles kan off-topic

Pagina: 1 ... 159 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins