Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 157 ... 224 Laatste
Acties:
  • 697.283 views

Onderwerpen

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10-2025

garriej

Ik las ondertieten.

Plenkske schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:57:
Kamerleden, ook binnen de coalitie, reageren ook al over de winkels die toch open gaan.
Ik hoop dat ze er iets mee gaan doen. We zullen zien.
Dit voelt een beetje zoals de eerste lockdown. Er worden maatregelen aangekondigd en het weekend erop zitten de stranden overvol....

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
magnifor schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:33:
[...]

En die kaart wordt weer getrokken. Een Rutte die jaren heeft bezuinigd op de zorg zegt nu dat ik thuis moet blijven om dezelfde zorg nu te ontlasten. Als het behouden en uitoefenen van mijn vrijheid tegenwoordig onder egoïsme valt prima 👍
Het onhandige van zo'n virus is de doorlopende stijging. Zelfs als je tien keer zo veel bedden(met personeel hebt) komt er een moment waarop je als samenleving niet meer vrij kan leven en de rem er op moet zetten. De capaciteit van de zorgt bepaalt alleen de 'buffer' die hebt om tijdelijke pieken op te vangen. Als die tijdelijke piek een continue stijging blijkt te zijn is er geen enkele zorgcapaciteit tegen opgewassen.

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
garriej schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:01:
[...]

Dit voelt een beetje zoals de eerste lockdown. Er worden maatregelen aangekondigd en het weekend erop zitten de stranden overvol....
Gelukkig is het vertier op een kluitje met elkaar een hele grote uitdaging in de winter.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
MikeyMan schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:00:
@Ankona Je betoog is vrij naief. Je stelt in feite voor om te doen wat we de afgelopen maanden gedaan hebben. En kijk waar dat ons gebracht heeft.

Erkennen dat we het niet onder controle houden is precies wat we nu doen. Niet volledig de kop in drukken, maar scherp aan de wind zeilen mbt de zorgbelasting.
Waar het ons gebracht heeft? ongeveer op hetzelfde niveau als de landen om ons heen die veel meer of minder deden.

Niet een niveau om blij van te worden maar ook geen argument om als een kip zonder kop dingen te doen omdat je vindt dat er iets gedaan moet worden.

alles kan off-topic

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:41
garriej schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:01:
[...]

Voor mij voelt het totaal anders.
Toen gingen we er samen voor. Vrijwel iedereen.
Nu worden alle randjes opgezocht.

Zelf ben ik vooral boos. Boos op al die mensen die over de randen zijn gegaan. Dat er niet tijdig iets aan gedaan is. Boos dat dit nodig is. Dat de overheid te laat is (minstens een week).

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ankona schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:03:
[...]

Waar het ons gebracht heeft? ongeveer op hetzelfde niveau als de landen om ons heen die veel meer of minder deden.

Niet een niveau om blij van te worden maar ook geen argument om als een kip zonder kop dingen te doen omdat je vindt dat er iets gedaan moet worden.
Niet een niveau om blij van te worden? We zitten weer in een groeifase. En niet in een groeifase met 0 corona patienten in het ziekenhuis (voorjaar) of 100 corona patienten in het ziekenhuis (september), maar met nu al volle ziekenhuizen. Met de kerst en O&N nog in aantocht. Dat heeft niks een kip zonder kop te maken, maar weten dat er gewoon nog veel meer ongein aankomt.

Nu al flinke afschaling in de zorg en volle ziekenhuizen. Over een paar weken lijken voor de deur zonder maatregelen?

Let wel; ik ben er volledig van overtuigd dat dit niet nodig was geweest, als de opvolging van de maatregelen beter was gegaan. Dus eigen schuld, dikke bult.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 16-12-2020 11:09 ]

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10-2025

garriej

Ik las ondertieten.

Plenkske schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:04:
[...]

Zelf ben ik vooral boos. Boos op al die mensen die over de randen zijn gegaan. Dat er niet tijdig iets aan gedaan is. Boos dat dit nodig is. Dat de overheid te laat is (minstens een week).
Na de eerste week wel ja. Maar toen de maatregelen net waren aangekondigd was de horeca dicht, maar verder merkte je nog niks. Na het weekend en een tweede persco, toen viel het kwartje.

Dat is wat ik bedoel, het voelt alsof het kwartje even opnieuw moet vallen..

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:29
‘Kabinet grijpt in: Action en Wibra mogen deuren niet openen’
https://www.ad.nl/politie...ren-niet-openen~acac8f70/

Zo dat is een snelle reactie.

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05-2025

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:35

• TIGER1125
Dat is aan het Kabinet, de Hema kan ik me op zich nog wel iets bij voorstellen gezien het assortiment. Dan is het zaak dat er strak gehandhaafd wordt op het feit dat men alleen de essentiële artikelen verkoopt in de winkel en de rest niet.

Ik vind in deze discussie dat de Marko bijvoorbeeld ook gewoon open moet kunnen om essentiële producten te verkopen.

Zeker met het oog op de Feestdagen vind ik er wel iets voor te zeggen dat zij het e.e.a. moeten kunnen blijven verkopen aan de consument.

[ Voor 25% gewijzigd door TIGER1125 op 16-12-2020 11:11 ]

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:22

Laguna

Connaisseur

leekers schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:55:
[...]

Duidelijk heb ik dat dus gedaan en hermee stop ik deze zinloze discussie

Als iets mij duidelijk is geworden tijdens deze pandemie is het wel dat anderen het geen moer interesseert of ze iemand besmetten of dat ze zich enigzins moeten aanpassen om de ander gezond te houden .
Je had ook gewoon op d'r af kunnen stappen en zeggen dat het misschien verstandig is om naar huis te gaan nadat ze het bij de sportschool gemeld had. Er gaan niet bij iedereen direct alarmbellen rinkelen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:05
nog ff snel een update met data van gistsren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N1hu0K3dAkr-tWyBuJ4JdPJTtWI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lAZ1pKGub78wOZB2U0FGByaa.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ik__9diUxK9f9zM1Z_o2jrso6Uo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ov7iVatyjbIRpHHTfMSUYDfH.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6UpYyHbZ7Wsz8Nu3legMwdF2Khw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6whlBqY5s82hR943KcVgE3Bi.png?f=user_large

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-01 10:33
Mooi nu de andere nog. En ze roepen ook wat over groothandels enzo. Tsjs die nu open hebben rond kerst is denk ik ook vragen om problemen (en dan bedoel ik voor de standaard consument niet voor de bedrijven)

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05-2025
TIGER1125 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:09:
[...]

Dat is aan het Kabinet, de Hema kan ik me op zich nog wel iets bij voorstellen gezien het assortiment. Dan is het zaak dat er strak gehandhaafd wordt op het feit dat men alleen de essentiële artikelen verkoopt in de winkel en de rest niet.
De Hema in Tilburg is alleen maar luxe producten, dan heeft de Action meer recht om open te blijven. De Hema is eigenlijk de veroorzaker van dit geneuzel... de Action en Wibra volgen voorbeeld van de Hema.

[ Voor 10% gewijzigd door TlighT op 16-12-2020 11:12 ]

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Plenkske schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:04:
[...]

Dat was misschien de allereerste week, maar zijn we echt nu al de overvolle treinen naar het strand vergeten, de centra van grote steden die opriepen niet met te komen? De te drukke paasdagen?

We hebben dit nooit met z'n allen gedaan en dat gaan we ook nooit doen

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dracula schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:09:
[...]

Mooi nu de andere nog. En ze roepen ook wat over groothandels enzo. Tsjs die nu open hebben rond kerst is denk ik ook vragen om problemen (en dan bedoel ik voor de standaard consument niet voor de bedrijven)
Dat Makro, Sligro etc open zijn kan ik me nog iets bij voorstellen. Dat zijn gewoon levensmiddelen, en die verkopen momenteel geen pepernoot aan de horeca.

• Ankona
MikeyMan schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:06:
[...]

Let wel; ik ben er volledig van overtuigd dat dit niet nodig was geweest, als de opvolging van de maatregelen beter was gegaan. Dus eigen schuld, dikke bult.
Ik denk dat we het over een heleboel eens zijn alleen niet over het effect van bepaalde vormen van communicatie op een massa. Ook die toon "eigen schuld, dikke bult" is precies waar ik denk dat het mis gaat. Het is geen wij - zij en flink wijzen die ons verder gaat brengen.

In het voorjaar deed de NL regering het prima, vanaf juni veel te laks en vanaf september sloegen ze communicatief de plank volledig mis. Juist om mij heen zie ik heel veel mensen die hun best wel willen doen maar keer op keer gefrustreerd raken door de onvoorspelbaarheid van onze zwalkende symbool politici. De laatste weken zie ik steeds meer mensen die juist door die maatregelen een dikke vinger mentaliteit hebben gekregen en nu helemaal schijt hebben aan de regels. Dan zeg ik dus cynisch "goed bezig Rutte!"

alles kan off-topic

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
breew schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:09:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als we nou eens heel journalistiek Nederland jouw plaatjes laten gebruiken....

• TIGER1125
TlighT schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:10:
[...]

De Hema in Tilburg is alleen maar luxe producten, dan heeft de Action meer recht om open te blijven.
Ja maar dan is het toch aan de gemeente om te zeggen, dicht.

Maar met het oog op de feestdagen vind ik het ook niet geheel onredelijk om een Hema banket te laten verkopen in die situatie. Maar goed we dwalen af naar de details van de discussie ik ben benieuwd hoe het Kabinet het vandaag zal gaan verwoorden en dat de gevolgen dan zijn qua handhaving.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
en net zoals afgelopen dagen, ondanks Code Oranje, vertrekken er vandaag ook weer ruim 375 Nederlanders naar de zon op Curacao.
En komend weekend sowieso zo'n 600 Nederlanders richting het eiland.

Heb zo'n medelijden met dat ene ziekenhuis met de enige IC afdeling op t hele eiland.

• Fly-guy
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:12:
[...]

Dat Makro, Sligro etc open zijn kan ik me nog iets bij voorstellen. Dat zijn gewoon levensmiddelen, en die verkopen momenteel geen pepernoot aan de horeca.
En zitten vaak op industrieparken of anders afgelegen. Als we het hebben over verspreiden van de drukte en die verlichten van de supermarkten, zijn de groothandels inderdaad het beste open te houden.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
magnifor schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:33:
[...]

En die kaart wordt weer getrokken. Een Rutte die jaren heeft bezuinigd op de zorg zegt nu dat ik thuis moet blijven om dezelfde zorg nu te ontlasten. Als het behouden en uitoefenen van mijn vrijheid tegenwoordig onder egoïsme valt prima 👍
Alleen.... is dat helemaal niet relevant. Dat was niet alleen 'Rutte', en had netto weinig uitgemaakt als het niet was gebeurd. Als het water blijft stijgen komt het vroeg of laat alsnog over de dijk heen.

En ja, dat valt onder egoisme. Er is geen ander woord voor. Bedankt hoor!

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
ijdod schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:15:
[...]

Alleen.... is dat helemaal niet relevant. Dat was niet alleen 'Rutte', en had netto weinig uitgemaakt als het niet was gebeurd. Als het water blijft stijgen komt het vroeg of laat alsnog over de dijk heen.

En ja, dat valt onder egoisme. Er is geen ander woord voor. Bedank hoor!
*knip*
Als je niets toe te voegen hebt, doe dat dan ook maar niet

[ Voor 8% gewijzigd door ZieMaar! op 16-12-2020 11:36 ]

• TIGER1125
Dordrecht lijkt voorop te lopen in de strijd tegen de randen opzoekers:
Burgemeester Kolff: 'Winkels die geen 70 procent aan essentiële middelen verkopen gaan dicht'
https://www.rijnmond.nl/n...delen-verkopen-gaan-dicht
"Laat ik het maar duidelijk zeggen: een winkel die als hoofdzaak speelgoed en daarbij toevallig rookworsten verkoopt en een potje wasmiddelen heeft staan is geen essentiële winkel en moet dicht", zegt Kolff.
Duidelijke boodschap, dus vanavond weer allemaal reportages waarin de grote boze overheid wordt geframed als zielloos en geen medeleven kunnen tonen met ondernemers.

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
TIGER1125 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:18:
[...]

Duidelijke boodschap, dus vanavond weer allemaal reportages waarin de grote boze overheid wordt geframed als zielloos en geen medeleven kunnen tonen met ondernemers.
*knip*
Als je niets toe te voegen hebt, doe dan dat ook maar niet

[ Voor 10% gewijzigd door ZieMaar! op 16-12-2020 11:37 ]

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12-2025

Amphiebietje

In de blubber

Niet dat het de Action iets kan schelen:

https://www.nu.nl/economi...r-essentiele-spullen.html

Kom maar op met die boetes van tienduizenden Euro's voor dit soort ongein. Niet alleen het publiek van de Action is een deel van het probleem, maar de bedrijfsleiding zeer duidelijk ook.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

breew schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:09:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb jij een verklaring voor die stijging iedere maandag? 16 november +1000, 23 november +1000, 30 november +1500, 7 december +1500.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:24
Laatste nieuws :
Action en Wibra toch dicht:

https://www.ad.nl/politie...ren-niet-openen~acac8f70/

°spuit 11° :P

[ Voor 6% gewijzigd door Artwido op 16-12-2020 11:24 ]

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Pushbericht NOS:

Kabinet grijpt in met strenge regels grote winkelketens.

https://nos.nl/l/2360877

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:12
Laguna schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:20:
[...]

Heb jij een verklaring voor die stijging iedere maandag? 16 november +1000, 23 november +1000, 30 november +1500, 7 december +1500.
Backlog van de ziekenhuizen.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:05
Laguna schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:20:
[...]

ik denk het wel (wel een gokje)
De data-weergave op de x-as gaat uit van de eerste ziektedag / eerste dag met klachten.
Als mensen daarnaar wordt gevraagd (na ene positieve testuitslag), zullen ze (ongetwijfeld) vast vaak zeggen: sinds het begin van de week / sinds begin vorige week...

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-12-2025
THE_BASE schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:21:
Pushbericht NOS:

Kabinet grijpt in met strenge regels grote winkelketens.

https://nos.nl/l/2360877
Waarom konden ze dat niet voorafgaand aan de toespraak? dit is weer handelen na publieke opinie.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dit zijn positieve gevallen. Daar hebben de ziekenhuizen weinig mee van doen.

• ijdod
TIGER1125 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:09:
[...]
Ik vind in deze discussie dat de Marko bijvoorbeeld ook gewoon open moet kunnen om essentiële producten te verkopen.
ument.
De Makro lijkt me open, dat is een formeelgroothandel. Dat vrijwel iedereen daar wel een pasje van kan regelen (net als bij de vergelijkbare groothandels) doet daar weinig aan af.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:17
TIGER1125 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:53:
[...]

Ik denk dat over een week die winkels ook gewoon dicht zijn, deze week hebben ze nog de ruimte om in de onduidelijkheid van de maatregelen te werken. Dat is volgende week voorbij.

Het doel van de maatregelen is toch om het aantal bewegingen op straat te verminderen en daarmee het aantal contacten en het aantal besmettingen.

Zie ook het hele verhaal van de horeca in hotels, die specifiek uit eten arrangementen gingen aanbieden. Ik snap dat ondernemers het moeilijk hebben en iedere cent is er nu natuurlijk één, maar kap even met het opzoeken van de randjes, en ga gewoon volledig online, het opzoeken van de randjes gaat namelijk alleen maar averechts werken en keiharde handhaving opleveren in Gemeentes die dat goed kunnen, waardoor er ook nog eens een ongelijk speelveld ontstaat in gemeentes onderling.
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik ben er bang voor. De ketens die nu open gaan hebben dat in overleg met de regering gedaan. Als ze die openingen dus hadden willen voorkomen hadden ze dat nu al moeten doen.

[removed]

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:59:
[...]

Een toespraak vanuit het torentje wordt juist gedaan omdat het enorm gewichtig is. Toespraken vanuit de werkkamer van de premier is men bewust heel terughoudend mee en je moet terug naar Joop den Uyl en de oliecrisis als laatste premier die dit deed voor de toespraak van afgelopen maart.
Is overigens ook uitgebreid in het nieuws geweest waarom waarom gekozen wordt voor het torentje maar dat zal velen vermoedelijk (bewust?) ontgaan zijn omdat het nu eenmaal veel leuker/interessanter is om er allerlei andere theorieën op na te houden.
Plus, de Jonge ging achteraf gewoon vragen beantwoorden.

==
hoi

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-01 10:33
Fly-guy schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:13:
[...]

En zitten vaak op industrieparken of anders afgelegen. Als we het hebben over verspreiden van de drukte en die verlichten van de supermarkten, zijn de groothandels inderdaad het beste open te houden.
Tsja alleen als je ziet wie er op afkomen, complete gezinnen die leuk een dagje uit doen.

Kopen bijna niks want duur, en maken er echt uitjes van. En ja deurbeleid is max 2 personen maar dan neem je toch gewoon 2 karren of 3 of 4.

Kids die door de winkel rennen alsof het een speel paradijs....

Normaal is het al super druk tijdens de feestdagen kan je na gaan hoe het nu gaat zijn.

Ik snap dat het een stuk minder is zonder de restaurant en cafe business maar dit is ook niet alles maar goed het is wat het is.

• redwing
  • Laatst online: 16:17
Basekid schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:54:
[...]
Hoe bedoel je, je vind het hier te "braaf" in vergelijking met de samenleving?

Als ik me goed herinner was 65% (?) van de samenleving voor de huidige lockdown. Dat is denk ik iets minder dan de 80%(?) hier idd.
Dat ja, en daarnaast zie ik hier ook veel meer mensen die (iig zeggen dat ze) zich goed aan de maatregelen houden.

[removed]

• Intrepidity
Dracula schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:28:
[...]

Ik snap dat het een stuk minder is zonder de restaurant en cafe business maar dit is ook niet alles maar goed het is wat het is.
De restaurants en cafébazen komen daar ook nauwelijks, die nemen kwantiteiten af waar de Makro gewoon voor bezorgt. De enige mensen die fysiek naar de Makro gaan zijn funshoppers of kleine zaakjes.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:49
Eusebius schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:27:
[...]

Plus, de Jonge ging achteraf gewoon vragen beantwoorden.
Ehm, dat was ook maar half:

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-01 11:47

Stoney3K

Flatsehats!

Wat is precies het probleem met pick-up points? Mensen die alleen binnen komen, hun bestelling afhalen en pinnen zijn een veel minder groot risico dan mensen die een uur lang door de winkel heen lopen om te snuffelen.

Ik zou juist verwachten dat je de afhaalpunten wel open wil houden omdat je anders de pakketdiensten gruwelijk gaat overbelasten.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Intrepidity
Stoney3K schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:30:
Wat is precies het probleem met pick-up points? Mensen die alleen binnen komen, hun bestelling afhalen en pinnen zijn een veel minder groot risico dan mensen die een uur lang door de winkel heen lopen om te snuffelen.
Lijkt me dat je dan alsnog drukke winkelcentra en veel reisbewegingen hebt. Je wilt mensen idealiter thuis en van de straat af hebben.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-01 13:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ywbwSjYNS1iSJGAX-e5fGPB8SfY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/orHFh68ZYxtKkYPzOQlkM52Q.png?f=user_large

Aanpakken die geldapen, onverkoopbaar dat kinderen niet naar school mogen en dit wel mag.

• Eusebius
  • Niet online
Heb zelf het vragenmoment gemist, maar de afgelopen keren waren het nou ook niet bijster intelligentie momenten (domme vragen, politieke antwoorden)
Stoney3K schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:30:

Ik zou juist verwachten dat je de afhaalpunten wel open wil houden omdat je anders de pakketdiensten gruwelijk gaat overbelasten.
Die mochten toch gewoon open?

==
hoi

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-01 11:47

Stoney3K

Flatsehats!

Intrepidity schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:31:
[...]

Lijkt me dat je dan alsnog drukke winkelcentra en veel reisbewegingen hebt. Je wilt mensen idealiter thuis en van de straat af hebben.
Alleen als het om ophaalpunten midden in het centrum gaat. Het alternatief is tegen mensen zeggen 'ga niets kopen', maar dat is natuurlijk niet geloofwaardig als je daarna overschakelt naar een reclameblok. :X

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01:10
leekers schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:29:
[...]

Helaas dat heb je fout , dat bewees dat meisje wel in de sportschool bij mij die heimelijk in een hoek stond te bellen en riep "oww positief ?? Nou we praten straks wel als ik thuis kom"
Klinkt eerder als dat haar huisgenoot/partner zich heeft laten testen en een positieve uitslag kreeg.

Maar als ze haar gezond verstand gebruikt had, was ze thuisgebleven. :(

En als jij gezond verstand gebruikt had, had je misschien de sportschool gewoon kunnen mijden. Mij zie je pas weer in een sportschool als de pandemie achter de rug is. >:)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• ijdod
Ik neem dan aan dat ze die beperkte vragen zeer nuttig hebben gebruikt?

Net zoals bij de persco's? /s

• ijskonijn
  • Laatst online: 02-11-2025

ijskonijn

Now MOVE!

ijdod schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:27:
[...]

De Makro lijkt me open, dat is een groothandel. Dat vrijwel iedereen daar wel een pasje van kan regelen (net als bij de vergelijkbare groothandels) doet daar weinig aan af.
Groothandels als Makro en Sligro zijn gewoon open, ze zijn nu zelfs toegankelijk voor particulieren, dus zonder pasje. Ik denk dat het daar wel zal meevallen, ze liggen meestal wat meer afgelegen en kleine kinderen (tot 13 als ik het me goed herinner, ben er al lang niet meer geweest) mogen er sowieso niet naar binnen

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:35
leekers schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:29:
[...]

Helaas dat heb je fout , dat bewees dat meisje wel in de sportschool bij mij die heimelijk in een hoek stond te bellen en riep "oww positief ?? Nou we praten straks wel als ik thuis kom"
ze kan het ook zonder condoom gedaan hebben toch? :O :)

• Fly-guy
  • Niet online
Dracula schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:28:
[...]

Tsja alleen als je ziet wie er op afkomen, complete gezinnen die leuk een dagje uit doen.

Kopen bijna niks want duur, en maken er echt uitjes van. En ja deurbeleid is max 2 personen maar dan neem je toch gewoon 2 karren of 3 of 4.
Niet wat ik zie in "mijn" Hanos, maar daar hebben ze ook best een streng deurbeleid. Ik kan me niet heugen daar ooit een minderjarige gezien te hebben of families > 2 personen, maar eerlijk gezegd let ik er ook niet op (vanaf nu wel natuurlijk).

Zelf heb ik daar grotendeels mijn hele kerstmenu vandaan (voor meerdere dagen), scheelt weer een bezoek aan de te drukke AH.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:17
Zucht, deze maatregelen dringen echt niet door bij sommige mensen. Zelfs niet bij mensen die Covid19 hebben gehad, mensen kennen die het hebben gehad en zelfs een familielid zijn verloren.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• gekkie
  • Laatst online: 23:04
ijskonijn schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:42:
Groothandels als Makro en Sligro zijn gewoon open, ze zijn nu zelfs toegankelijk voor particulieren, dus zonder pasje. Ik denk dat het daar wel zal meevallen, ze liggen meestal wat meer afgelegen en kleine kinderen (tot 13 als ik het me goed herinner, ben er al lang niet meer geweest) mogen er sowieso niet naar binnen
Kans is dat als mensen er nog nooit geweest zijn het weer een "uitje" kan zijn om je met het hele gezin te gaan verbazen op een pot augurken van 10 kilo.
Als mensen er gewoon doelgericht en alleen heen zouden gaan dan was er niet zo'n probleem (en dat zelfde gold ook wel voor de rest van de winkels).

Bensimpel

Positieve meneer

Waar kan men een melding maken als een winkel toch open is terwijl het eigenlijk niet zou mogen? 0800 tuig?
Lijkt me niet dat de politie even langs alle winkels kan lopen?

Net even een rondje gewandeld, genoeg kleine winkeliers die zich er niks van aantrekken..

😆 - Denk ook eens om ;)

• Ankona
Bensimpel schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:52:
Waar kan men een melding maken als een winkel toch open is terwijl het eigenlijk niet zou mogen? 0800 tuig?

Net even een rondje gewandeld, genoeg kleine winkeliers die zich er niks van aantrekken..
Wat dacht je van gewoon niet?

*knip* niet dit soort verwijzingen svp

[ Voor 14% gewijzigd door ZieMaar! op 16-12-2020 12:45 ]

alles kan off-topic

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021

Google op veiligheidsregio provincie en dan kontakt en schaam je niet ik meld ze gewoon ook .

[ Voor 4% gewijzigd door leekers op 16-12-2020 11:56 ]

"Beautiful Clean Coal"

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:36
Ik denk dat je moet / kunt melden bij Handhaving in je eigen stad. Meeste steden bieden die mogelijkheid zowel telefonisch als via hun website.
@Ankona dat is ook zo. Maar ik vind het melden van winkels toch wel anders dan het aangeven van individuele burgers.
Het is ook maar net waar je je druk over wilt maken he.

[ Voor 38% gewijzigd door blissard op 16-12-2020 11:57 ]

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Ik zou daar geen energie in steken, dat is toch dweilen met de kraan open.

Bensimpel

Positieve meneer

Ankona schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:54:
[...]

*knip*
Wat dacht je gewoon van wel? Het is toch van de zotte als men gewoon willens en wetens de wet overtreed?

[ Voor 21% gewijzigd door ZieMaar! op 16-12-2020 12:46 ]

😆 - Denk ook eens om ;)

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:37
magnifor schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:24:
[...]

Goed dat jij aan de maatregelen houdt maar ik inclusief velen met mij laten zich niet meer opsluiten. Wat er wordt gevraagd is onmenselijk, duurt nu bijna een jaar en mensen zijn het gewoon zat. Ik heb het eerder gezegd in dit topic: zodra je de boel versoepeld zullen de besmettingen oplopen, het is dan te makkelijk om een bepaalde groep de schuld te geven.
Je zit niet opgesloten! En 'onmenselijk', is ook wel een beetje overdreven toch? Het is niet dat je buiten in de kou in een tentje zit te hongerlijden toch? Wat is er onmenselijk aan om wat vaker thuis te zijn?

Het coronavirus springt over van mens-tot-mens als die te dicht bij elkaar komen. Dus als jij wil dat deze situatie beter wordt dan is het heel normaal om het aantal contacten te beperken.

• TIGER1125

Ik ben benieuwd of er misschien een soort meldpunt komt om van die randen op zoekers te melden. Ik denk echter dat de mond op mond reclame snel genoeg gaat in kleinere gemeentes en bij de handhaving terecht komt.

Was vanochtend even snel iets voor de Baby halen bij onze lokale Plus, daar was iedereen netjes dicht voor zover ze dicht moesten zijn en open waar ze al dan niet gedeeltelijk open mochten zijn.

Met uitzondering van de bloemenboer die stond doodleuk een tent op te bouwen om buiten te verkopen/te laten afhalen of iets dergelijks.
ijskonijn schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:55:
[...]

Ik zou daar geen energie in steken, dat is toch dweilen met de kraan open.
Zodra het in zo'n winkeliersvereniging app rond gaat dat ze dikke boetes krijgen, nemen ze ineens het risico niet meer hoor. :+

[ Voor 15% gewijzigd door TIGER1125 op 16-12-2020 12:00 ]

• ijdod
[...]

*knip*
*knip* niet op reageren, gewoon TR gebruiken

Waarom wordt er zo raar gekeken tegen sociale druk? Als men zich er gewoon aan zou houden zou het niet nodig hoeven te zijn. De klager is niet de fucking dader hier.

[ Voor 24% gewijzigd door ZieMaar! op 16-12-2020 12:48 ]

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-01 16:33
Effectiviteit van maatregelen volgens een vergelijkend onderzoek :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IiLxf1ldahalpcZQ9u-O_3Vzr5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XgMTLUxn4g70kobQKATSTzf0.jpg?f=fotoalbum_large

Bron : https://science.sciencema...020/12/15/science.abd9338

[ Voor 8% gewijzigd door mesa57 op 16-12-2020 12:01 ]

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
[...]

Het wordt hier niet op prijs bepaald gedrag in historisch perspectief te zetten, dat doe ik dus maar niet maar het kost me wel moeite.
Dit is bullshit wat je zegt. Juist nu moet je winkels aangeven als ze niet open mogen zijn. Ze overtreden de regels, ze schaden de volksgezondheid en dan ga jij je verschuilen achter dat het (mogelijk) nsb gedrag is?!

Dit zegt al genoeg. Het is een schande dat winkels de regels proberen te omzeilen. Via het democratische proces is besloten (want: de kabinet + parlement ondersteunen de lockdown).

En in tegenstelling tot: een vreemde mogenheid die ons bezet, de parlement buiten werking heeft gezet en daar ondersteuning aan verlenen.

Dit heet gewoon sociale controle.

• croxz
  • Laatst online: 23:43
TIGER1125 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:58:
[...]

Met uitzondering van de bloemenboer die stond doodleuk een tent op te bouwen om buiten te verkopen/te laten afhalen of iets dergelijks.
Klopt, dat mag.

https://www.rijksoverheid...-covid-19/ondernemers-en-
bedrijven/winkeliers/uitgezonderde-winkels-tijdens-lockdown
Winkels buiten voor kerstbomen en bloemenverkoop;

[ Voor 8% gewijzigd door croxz op 16-12-2020 12:03 ]

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-01 09:40

Indoubt

Always be indoubt until sure

ER is misschien veel mis in Nederland met het zich houden aan de maatregelen.

Echter niemand die ik ken, zowel, collega's als familie als vrienden en kennissen (inclusief ikzelf) neemt dit virus en de maatregelen niet serieus. Vrijwel iedereen houdt zich aan de maatregelen en tracht actief verspreiding van het virus te beperken.

Sommige daarvan zitten al meer dan 9 maanden thuis. Ikzelf werk ook van thuis en ga alleen als het echt hoognodig is naar de zaak. Daar is dan vrijwel niemand. Er is een noodbezetting van slechts enkelen die dan zo ongeveer elk een aparte ruimte voor zich hebben.

Alles wat ik nodig heb aan cadeaus is lang van tevoren online ingekocht. Alleen de Kesrtboom heb ik buiten bij het tuincentrum opgehaald op een rustig moment. Als ik het niet kan vermijden om naar de supermarkt te gaan dan ga ik op de meest rustige tijd die ik kan vinden, meestal vlak voor sluit op een avond dat ze lang open zijn. Dan is er bijna niemand.

Zoals ik zijn er velen in Nederland. Helaas geldt dat niet voor iedereen, zoals we dagelijks in het nieuws kunnen zien.

Aangezien ik alleen woon heb ik langzaam wel een beetje last van dat ik nergens kom en weinig kan. Het is even niet anders.

Ik wil, als ik van de trap af donder en een poot breek, nog steeds naar het ziekenhuis kunnen. Je doet het niet alleen voor de zorg maar ook voor jezelf. Of voor je buurman/vader/oom/tante die een hartaanval krijg.

Kerst wordt anders als andere jaren met slechts enkele mensen.

Het is wat het is. Learn to cope

• jip_86
Kalentum schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:55:
[...]

Je zit niet opgesloten! En 'onmenselijk', is ook wel een beetje overdreven toch? Het is niet dat je buiten in de kou in een tentje zit te hongerlijden toch? Wat is er onmenselijk aan om wat vaker thuis te zijn?

Het coronavirus springt over van mens-tot-mens als die te dicht bij elkaar komen. Dus als jij wil dat deze situatie beter wordt dan is het heel normaal om het aantal contacten te beperken.
Er zijn alleen al iets van 3 miljoen eenpersoonshuishoudens (link). Wat vaker thuiszitten duurt al bijna een jaar zo en betekend dus sociaal isolement. Wil je niet gek worden moet je mensen gaan opzoeken, en dat zullen mensen deze periode ook volop gaan doen. De persberichten zullen ook al wel klaar staan dat het te druk is in het bos komende tijd.

• TIGER1125
Even advocaat van duivel spelend hoor, maar is dat dan een winkel buiten als in een bloemenkraam of een verkooppunt voor je vaste winkel?

Het maakt mij allemaal niet uit hoor of het het één of het ander is, maar ik vind dat de overheid daar ook wel gewoon duidelijk in mag zijn. Dan krijg je ook niet dat randjesopzoek gedrag.

[ Voor 19% gewijzigd door TIGER1125 op 16-12-2020 12:09 ]

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

jip_86 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:03:
[...]

Wil je niet gek worden moet je mensen gaan opzoeken, en dat zullen mensen deze periode ook volop gaan doen.
Maar dat kan toch ook gewoon? 2 bezoekers per dag mag gewoon.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Net op het radionieuws dat er toch wel aanscherpingen komen voor winkels als Action die dachten open te kunnen.

edit: Kabinet wil ingrijpen om grote koopjeswinkels te sluiten

[ Voor 44% gewijzigd door Gunner op 16-12-2020 12:07 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Jorizzz
  • Laatst online: 02-01 00:16
Hier springt het glazuur toch echt door van mijn tanden.

Uit een nieuwsbericht op de NOS site over de opening van Wibra, Action, etc.:
Werkgeversorganisatie VNO-NCW snapt dat het kabinet met strengere regels komt. "De lockdown is onder stoom en kokend water tot stand gekomen", zegt voorzitter Ingrid Thijssen in het radioprogramma 1op1. "Je kunt ondernemers niet kwalijk nemen dat ze binnen de regels toch nog wat proberen te verkopen. Er was veel onduidelijk. De verantwoording ligt bij het kabinet om aan te geven wat wel mag en wat niet."
Echt, wat een bord kun je voor je kop hebben? Als je nu nog niet door hebt dat we dit alleen voor elkaar krijgen door met z'n alleen in de geest van de maatregelen te handelen en niet continu maar voor jezelf een excuus te zoeken om je er niet aan te houden...

[ Voor 6% gewijzigd door Jorizzz op 16-12-2020 12:06 ]

• Terranova
  • Laatst online: 16:24
Jorizzz schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:05:

[...]

Echt, wat een bord kun je voor je kop hebben? Als je nu nog niet door hebt dat we dit alleen voor elkaar krijgen door met z'n alleen in de geest van de wet te handelen en niet continu maar voor jezelf een excuus te zoeken om je er niet aan te houden...
Het is ook een bord voor je kop hebben als je niet kan inzien dat mensen er alles aan proberen te doen om hun baan te kunnen houden. Voor de grote ketens zal het best nog wel mee vallen, al kunnen de financiele problemen later voor problemen kunnen zorgen. Maar er zijn genoeg zelfstandigen die er alles aan zullen doen om nog brood op de plank te krijgen. Dat kan je die mensen ook echt niet kwalijk nemen.

• croxz
  • Laatst online: 23:43
TIGER1125 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:04:
[...]

Even advocaat van duivel spelend hoor, maar is dat dan een winkel buiten als in een bloemenkraam of een verkooppunt voor je vaste winkel?

Het maakt mij allemaal niet uit hoor of het het één of het ander is, maar ik vind dat de overheid daar ook wel gewoon duidelijk in mag zijn. Dan krijg je ook niet dat randjesopzoek gedrag.
Ik denk niet dat daar verschil in zit, het is beide buiten bloemen verkopen.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

sylvesterrr schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:44:
Zucht, deze maatregelen dringen echt niet door bij sommige mensen. Zelfs niet bij mensen die Covid19 hebben gehad, mensen kennen die het hebben gehad en zelfs een familielid zijn verloren.

***members only***
Tja komt op mij over als een bewuste keuze om van het leven te genieten.
[...]

*knip*
Ja ik denk dat ik het topic ook even ga mijden *knip* Dit soort verwijzingen zijn echt ongewenst

[ Voor 14% gewijzigd door ZieMaar! op 16-12-2020 12:49 ]

• beany
  • Registratie: Juni 2001

beany

Meeheheheheh

[...]

Echt, wat een bord kun je voor je kop hebben? Als je nu nog niet door hebt dat we dit alleen voor elkaar krijgen door met z'n alleen in de geest van de maatregelen te handelen en niet continu maar voor jezelf een excuus te zoeken om je er niet aan te houden...
Ik heb inmiddels besloten niks meer te kopen bij de Action, Wibra, Jamin en al die zaken die werkelijk niet snappen waar ze mee bezig zijn. Ik ga (als alle winkels weer open zijn) lekker winkelen bij de winkels die zich wel aan de regels (en de geest daarvan) hebben gehouden.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• TIGER1125
croxz schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:10:
[...]

Ik denk niet dat daar verschil in zit, het is beide buiten bloemen verkopen.
Ik zit zojuist het nieuws te kijken op de NOS en daar lijkt het inderdaad te zijn dat je je bloemen en planten voor de deur mag verkopen inderdaad.

Zie ook een hoop ondernemers die de moeite doen om creatief om te gaan met de maatregelen en toch zaken te kunnen verkopen zonder de regels te overtreden.

[ Voor 18% gewijzigd door TIGER1125 op 16-12-2020 12:12 ]

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:41

boesOne

meuh

Terranova schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:09:
[...]

Het is ook een bord voor je kop hebben als je niet kan inzien dat mensen er alles aan proberen te doen om hun baan te kunnen houden. Voor de grote ketens zal het best nog wel mee vallen, al kunnen de financiele problemen later voor problemen kunnen zorgen. Maar er zijn genoeg zelfstandigen die er alles aan zullen doen om nog brood op de plank te krijgen. Dat kan je die mensen ook echt niet kwalijk nemen.
Pennywise, maar poundfoolish. Hoe eerder en harder de lockdown, hoe sneller het herstel. Juist meewerken aan aanmodderen in de marge, dus kantjes eraf lopen, toch openblijven voor wat magere centen, zorgt ervoor dat de maatregelen langer duren en dus meer economische schade opleveren. Kan Ingrid ook bedenken.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• beany

beany

Meeheheheheh

Nou, ze beginnen het ook te snappen: https://nos.nl/artikel/23...ringen-op-kerstavond.html

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Laguna schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:10:
[...]

Tja komt op mij over als een bewuste keuze om van het leven te genieten.

[...]

Ja ik denk dat ik het topic ook even ga mijden totdat het NSB gehalte wat is gedaald.
Wat raar toch dat mensen genoeg hebben van binnen zitten, en graag zouden zien dat iedereen zijn steentje bijdraagt zodat we het leven allemaal weer een beetje leuker kunnen maken.

Lokale bloemist hier heeft overigens z'n boeketten achterin z'n bus gegooid en gaat er de straat mee door. Denk dat ie zo sneller door z'n voorraad is dan normaal.

[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 16-12-2020 12:15 ]

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:57
[...]

Maar het zijn vooral die grote ketens die actief de grenzen aan het opzoeken zijn! De Action, de Wibra en de Hema.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• Jorizzz
  • Laatst online: 02-01 00:16
[...]

Ik snap best dat dit heel vervelend kan zijn, maar als straks de lockdown langer duurt door dit soort geëikel, dan staan ze weer vooraan in de rij te jammeren dat ze niet begrijpen dat ze langer dicht moeten. Kopie van de horeca dit. Alleen maar zeiken en niet doorhebben dat je eigen gedrag de boel alleen maar verergert

• jip_86
Het kabinet heeft die situatie ook wel zelf gecreëerd met dat gezwalk. Beetje halfslachtig hopen dat mensen zich er aan gaan houden gaat echt niet meer werken. Een echte lockdown zal je moeten afdwingen met pasjes etc waarom je op straat bent. Maar dat krijgt ons politieapparaat waarschijnlijk niet meer voor elkaar, zo diep zijn we al gezonken als land.

• Terranova
  • Laatst online: 16:24
boesOne schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:11:
[...]

Pennywise, maar poundfoolish. Hoe eerder en harder de lockdown, hoe sneller het herstel. Juist meewerken aan aanmodderen in de marge, dus kantjes eraf lopen, toch openblijven voor wat magere centen, zorgt ervoor dat de maatregelen langer duren en dus meer economische schade opleveren. Kan Ingrid ook bedenken.
Dat zal best, maar dit is niet de 1e keer dat die winkels dicht moeten en zal vast ook niet de laatste keer zijn.
Niet dat ik er last van heb. Maar als ik zou moeten kiezen voor gigantische financiële problemen of toch nog geld kunnen verdienen door de randjes op te zoeken van de wet(dus legaal bezig te zijn). Dan zou ik het wel weten hoor.

Het is lastig om niet egoistisch te worden als je hele hebben en houden op het spel staat.

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:06

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

[...]

niet helemaal mee eens. zelfde als dat wanneer je in de auto wordt aangehouden omdat je een telefoon in he hand hebt. Hoeveel mensen dan reageren met "Ik belde niet hoor, ik bekeek een foto". Of "ik belde niet hoor, ik zette even een ander nummer op"

Daarom mag je nu "uberhaupt geen telefoon in je hand hebben als je voertuig beweegt.

Do { Ping } while ( LOL )

• TIGER1125
nocalimero schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:14:
[...]

Maar het zijn vooral die grote ketens die actief de grenzen aan het opzoeken zijn! De Action, de Wibra en de Hema.
Vergeet niet dat dat in reactie op elkaar is. Uiteindelijk is het de Hema die waarschijnlijk aan het langste eind trekt omdat die zeker wel die 30% omzet uit essentiële goederen halen. Ik denk dat dat misschien nog wel ruim hoger ligt dan 30%, sommige Hema's bestaan al voor meer dan 30% uit een supermarkt.

Die hier in de binnenstad overigens niet, die verkoopt volgens mij alleen wat koffie, thee en rookworst. :9

Als de Hema dicht moet vanwege de verkoop van banket, wat is dan het verschil tussen een taart en bloemen/kerstbomen?

Ik denk dat de Wibra en de Action nu alleen maar meelopen vanwege het gebrek aan een webshop.

Maar goed we gaan het zien, wat het Kabinet er in de loop van de dag van gaat maken.

[ Voor 15% gewijzigd door TIGER1125 op 16-12-2020 12:19 ]

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:22

Osxy

Holy crap on a cracker

TIGER1125 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:16:
[...]

Vergeet niet dat dat in reactie op elkaar is. Uiteindelijk is het de Hema die waarschijnlijk aan het langste eind trekt omdat die zeker wel die 30% omzet uit essentiële goederen halen. Ik denk dat dat misschien nog wel ruim hoger ligt dan 30%.

Als de Hema dicht moet vanwege de verkoop van banket, wat is dan het verschil tussen een taart en bloemen/kerstbomen?

Ik denk dat de Wibra en de Action nu alleen maar meelopen vanwege het gebrek aan een webshop.
Waarbij Wibra nog wel de ergste is uit het rijtje, die waren letterlijk bezig om meer "essentiele" items naar de winkels te zetten om te verkopen. Ook zaken die normaal niet in hun assortiment zitten.
Lijkt beetje op verhaal wat gister hier voorbij kwam van opticien die kleding ging verkopen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• nocalimero
  • Laatst online: 17:57
Nee hoor. Dat snapten ze al veel eerder.
Bijna alle kerkgenootschappen hebben hun kerken het advies gegeven om vanaf nu alleen online diensten te houden. Er zijn een paar uitzonderingen, die zijn voldoende in de media genoemd, maar het gros hield zich al aan het maximaal 30 bezoekers. En gaan nu zonder bezoekers kerkdiensten beleggen.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• ijdod
De HEMA profilieert zich als warenhuis (per de tekst van Rutte gesloten). Ik zou daar als overheid duidelijk in zijn en stellen dan die 30% daar niet van toepassing is.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

[...]

Tja, als er nu gehandhaafd wordt mag van mij elke winkelier zijn boete naar VNO-NCW opsturen. :z

Het is één ding om een belangengroep te vertegenwoordigen, maar dit is in feite goedpraten van wangedrag.

Alsof de ANWB zegt dat door rood rijden gewoon moet kunnen, vergetend dat ze ook fietsers vertegenwoordigen.

Wanneer je dit voor kleine ondernemers door de vingers ziet, doen grote het ook, en andersom.

De wet en ingestelde noodregels overtreden mag wat mij betreft onverkort worden gehandhaafd, om totale anarchie en compleet fiasco van de lockdown te voorkomen.

Dat de regels kennelijk nog altijd niet juridisch waterdicht zijn gesteld na meer dan 9 maanden de gelegenheid te hebben gehad dit te regelen, maakt het wel tot een stevige WTF?!?

Hier blinkt het Liberalisme niet in uit. Regels.

Wel ‘law & order’ in naam prediken, maar vooral niet goed regelen. Niet handhaven. Of krom redeneren.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Osxy schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:18:
[...]

Waarbij Wibra nog wel de ergste is uit het rijtje, die waren letterlijk bezig om meer "essentiele" items naar de winkels te zetten om te verkopen. Ook zaken die normaal niet in hun assortiment zitten.
Lijkt beetje op verhaal wat gister hier voorbij kwam van opticien die kleding ging verkopen.
Tsjah, als de Xenos en de blokker op een duurzame manier ervoor kunnen zorgen dat ze ineens tijdelijk als supermarkt met het bijbehorende assortiment opereren kun je dat ook weer niet verbieden denk ik.

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:22

Osxy

Holy crap on a cracker

MikeyMan schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:20:
[...]

Tsjah, als de Xenos en de blokker op een duurzame manier ervoor kunnen zorgen dat ze ineens tijdelijk als supermarkt met het bijbehorende assortiment opereren kun je dat ook weer niet verbieden denk ik.
Zou niet weten waarom wel. Er is geen extra vraag naar supermarkten opeens.

Meest logische uitgangspunt zou vergelijkbaar met de bepaling van de NOW zijn, kijken naar de omzet van vorig jaar/maand whatever. Als in die maand meer dan x% omzet uit essentiele goederen kwam mag je open voor DIE goederen en geen andere goederen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Intrepidity
MikeyMan schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:20:
[...]

Denk het wel, want de branche waarin een bedrijf opereert staat gewoon vastgelegd bij het KvK. Je kunt gewoon stellen dat je ten tijde van het ingaan van de lockdown een toepasselijke registratie moest hebben, zoals ook bij de TOGS-uitkering het geval was.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:35
Tom cruise tegen medewerkers die zich niet aan de corona regels houden love it

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heerlijk, de regering beslist iets en vervolgens gaan de ambtenaren op EZ de regeltjes bedenken en communiceren.

Dan komt de fophef van mensen die vinden dat de 'de randen van de regels' worden gevolgd. Dat is toch de hele reden dat je regels opstelt, om de grenzen aan te geven? Nergens is gebleken dat de Wibra of Action over die grenzen heen gaan en toch zijn mensen in rep en roer.

De schuldige in deze is de overheid die blijkbaar iets anders zegt dan ze bedoelen.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-01 12:42

Nox

Noxiuz

TIGER1125 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:58:
[...]

Ik ben benieuwd of er misschien een soort meldpunt komt om van die randen op zoekers te melden. Ik denk echter dat de mond op mond reclame snel genoeg gaat in kleinere gemeentes en bij de handhaving terecht komt.

Was vanochtend even snel iets voor de Baby halen bij onze lokale Plus, daar was iedereen netjes dicht voor zover ze dicht moesten zijn en open waar ze al dan niet gedeeltelijk open mochten zijn.

[...]

Zodra het in zo'n winkeliersvereniging app rond gaat dat ze dikke boetes krijgen, nemen ze ineens het risico niet meer hoor. :+
Hier stond gisteren de hendheving 's morgens op de stoep bij diverse zaken. Bloemenboer had een stalletje gemaakt zodat ze buiten konden verkopen, hendheving heeft gemeld dat het eigenlijk voor markten was en het zo gelaten. Mensen doen hun best om de contacten binnen zoveel mogelijk te beperken. Het zou ook knap lullig zijn als jij als bloemenboer dicht moet en op je eigen parkeerterrein geen marktkraampje mag neerzetten terwijl de marktkooplui wel open mogen (moet je af en toe zien hoe t*ringdruk het wel niet is op een vaste markt in de stad, anderhalve meter is daar ook niet van toepassing).

En dit is Nederland: creatieve ondernemers die toch wel de grens opzoeken van wat wel/niet mag. In andere landen gehoorzaamd men gewoon en legt zich erbij neer. In Nederland proberen we met onze 'voc mentaliteit' er toch nog wat van te maken :P

En ergens: zolang de straten leeg zijn (en dat zag ook vooralsnog wel): het is prima zo, niet op alle slakken zout leggen, beetje draagvlak behouden en niet alles kapot maken en polarisatie kweken, dat doen ze elders al en je ziet wat een rommel het wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door Nox op 16-12-2020 12:30 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Adlermann schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:01:
Via het democratische proces is besloten (want: de kabinet + parlement ondersteunen de lockdown).
De lockdown is een decreet. En het parlement steunt het een soort van/misschien/beetje niet/etc. want die zaten gisteren ook rondjes te draaien. Je zag de ongemakkelijkheid, want helemaal er tegen uitspreken dan wordt je meteen voor rotte vis uitgemaakt.

• beany

beany

Meeheheheheh

• Laguna

Laguna

Connaisseur

MikeyMan schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:13:
[...]

Wat raar toch dat mensen genoeg hebben van binnen zitten, en graag zouden zien dat iedereen zijn steentje bijdraagt zodat we het leven allemaal weer een beetje leuker kunnen maken.
Dat heeft iedereen wel, maar dat is nog geen reden om een hetze te beginnen tegen winkels.

• beany

beany

Meeheheheheh

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dUxeJm1gv1Oh26IjlWrn_iVSU3c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZHoa2Fb9AwmOSfqLoyCgGFO4.png?f=user_large

Pagina: 1 ... 157 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins