Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 156 ... 224 Laatste
Acties:
  • 697.284 views

Onderwerpen

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:41
honey schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:32:
Ik geloof dat in maart de winkels ook niet allemaal dicht waren. Het grote verschil is dat mensen toen nog angstig waren voor het virus. Iedereen hield zich goed aan de maatregelen, bijna niemand ging onnodig de straat op.

Op dit moment heeft de overheid het grote probleem dat een groot deel van de bevolking er te weinig angst voor heeft. Ze hebben schijt aan de maatregelen en zijn niet gemotiveerd zich in te zetten voor de zwakkeren in de samenleving.

Wat dat betreft ben ik best wel teleurgesteld in de mens.
Precies.
Die groep mensen zijn alleen maar egoïstischer en eigenwijzer geworden.
En als ze dan op bezoek willen in het ziekenhuis ook nog de verpleging de huid vol schelden.

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-12-2025
Robkazoe schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:27:
[...]

Diezelfde winkels hebben weken lang geprofiteerd van drukke winkelstraten inclusief een black friday terwijl achteraf bleek dat dit eigenlijk helemaal geen goed idee is/was. Dat het misgegaan is, hebben we met z'n allen voor elkaar gekregen, zowel de consument maar ook de winkeliers. Als je ziet dat de winkelstraten te druk waren had je ook als winkeliersvereniging van winkelcentrum x of binnenstad y kunnen zeggen, we sluiten nu alle winkels om een signaal af te geven dat het de verkeerde kant op gaat met als mogelijk gevolg een lockdown op de langere termijn.

Maar dat deden ze ook niet. Het waren hoogstens de burgemeesters of veiligheidsregio's die een oproep deden om niet naar de binnenstad te gaan. In een enkele situatie is een winkelcentrum dicht gegaan op verzoek van de veiligheidsregio. Wat mij betreft hebben de winkeliers maximaal geprofiteerd van de afgelopen weken/maanden zonder enige verantwoordelijkheid te nemen. En dan nu achteraf huilen dat de boel helemaal dicht moet. Tsja...
volgende keten die toch open mag: https://www.ad.nl/koken-e...ndanks-lockdown~a5c5bd65/ |:(

Gooi alles maar weer open dan. Het hele verhaal van Rutte heeft zo geen zin. ;w

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 02-01 13:49

Hello. Is it me you're looking for?

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Artwido schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:31:
[...]

Het argument is dat dit soort winkels de supermarkten ontlast.

@Bart-Willem een paar berichten boven je kun je lezen dat ze alleen de essentiële artikelen zoals voedsel en drogisterij artikelen mogen verkopen.
De overige artikelen zijn afgedekt en kunnen bij de kassa niet worden afgerekend.
Ik heb begrepen dat dat niet overal het geval is, zoals gisteren in Schijndel bleek.

Het is gewoon kansloos dat ze de mazen van de wet opzoeken. Hema beweert dat ze niet online kunnen verkopen wegens de lange levertijden: "mensen kunnen niet 8 weken wachten op een romper of kinderkleding!" Dan is het gek dat iets wat we besteld hadden afgelopen zaterdag aan datzelfde spul maandag al werd afgeleverd. :+ Men dit soort liegargumenten ben ik geneigd om die bestelling onder wkoa te retourneren. :X

Volvotips.com

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
souljah1h schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:02:
[...]

Deze dingen kun je ook gewoon allemaal online aanschaffen. Fysieke winkels zonder webwinkel hebben 9 maanden de tijd gehad om iets te regelen zodat je online kunt verkopen. Als je dat niet hebt gedaan, dan mis je gewoon de boot.
Geldt ook voor alles wat je in de supermarkt of drogisterij koopt, alles kun je online bestellen. Wil je nu stimuleren dat ouderwetse fysieke winkels de nek omgedraaid worden ten gunste van die paar grote online shops?

Wees dan eerlijk. Winkels dicht, alleen online shoppen. (en hopen dat PostNL het een beetje aankan)

Het argument dat de lokale winkelier de tijd heeft gehad mee te gaan in online vind ik ook niet terecht. Een ondernemer heeft bestaansrecht als hij een verschil kan maken. Een product aanklikken, met iDeal afrekenen en wachten tot PostNL een of twee dagen later voor de deur staat kan al. Daar gaat de lokale winkelier niets aan toevoegen als hij probeert een mini webshop naast Bol.com neer te zetten. Moet hij dus ook zijn energie niet in steken. Er is voor diverse producten een markt voor lokale winkeliers of speciaalzaken. Die wordt nu de nek omgedraaid.

alles kan off-topic

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
Willem30 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:36:
[...]

volgende keten die toch open mag: https://www.ad.nl/koken-e...ndanks-lockdown~a5c5bd65/ |:(

Gooi alles maar weer open dan. Het hele verhaal van Rutte heeft zo geen zin. ;w
Nee, het hoeft niks uit te maken dat winkels open zijn. Het heeft met gedrag te maken van mensen. Het is toch absurd dat mensen gaan winkelen omdat winkels open zijn? Mensen moeten thuis blijven en alleen essentiële dingen kopen. Daar gaat het mis, het gedrag van mensen.

Mensen geven de overheid de schuld dat het druk is in de stad. Zo raar.

[ Voor 5% gewijzigd door honey op 16-12-2020 09:41 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

honey schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:40:
[...]

Nee, het hoeft niks uit te maken dat winkels open zijn. Het heeft met gedrag te maken van mensen. Het is toch absurd dat mensen gaan winkelen omdat winkels open zijn? Mensen moeten thuis blijven en alleen essentiële dingen kopen. Daar gaat het mis, het gedrag van mensen.
Ja maar het RedTeam zegt dat de mensen er niks aan kunnen doen. De overheid maakt er een bende van 8)7

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Fly-guy schreef op woensdag 16 december 2020 @ 07:50:
[...]

Geen idee. Na mijn besmetting moest ik voor mijn werk een pcr test doen, welke positief terug kwam, ook al had ik meer dan een week geen klachten meer.

Toen vertelde de GGD mij dat testen de komende weken waarschijnlijk nutteloos zou zijn en dat er gevallen bekend waren waarbij er maanden na besmetting nog steeds positief getest werd.
Hoe kan het dan dat diverse F1-coureurs nadat ze positief zijn getest uiterlijk na 2 weken weer negatief worden getest, in de meeste gevallen zelfs na 1 week?

• iamerwin
[...]

Tuurlijk! Alleen heeft het afgelopen jaar ons wel geleerd dat we te dom/egoistisch zijn om zelf verantwoordelijkheid te nemen. (ik scheer iedereen even over 1 kam voor het gemak)

Gelukkig heeft de regering de ruggegraat van een natte krant en blijkt "alleen essentiele winkels" nogal ruim te interpreteren. 🤐

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
iamerwin schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:42:
[...]

Tuurlijk! Alleen heeft het afgelopen jaar ons wel geleerd dat we te dom/egoistisch zijn om zelf verantwoordelijkheid te nemen. (ik scheer iedereen even over 1 kam voor het gemak)

Gelukkig heeft de regering de ruggegraat van een natte krant en blijkt "alleen essentiele winkels" nogal ruim te interpreteren. 🤐
Ik denk dat het in Nederland beter werkt zoals ze in Italië deden. Gewoon huisarrest. Als je op straat komt moet je een verklaring bij je hebben.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:22

Laguna

Connaisseur

magnifor schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:41:
[...]

Hoe kan het dan dat diverse F1-coureurs nadat ze positief zijn getest uiterlijk na 2 weken weer negatief worden getest, in de meeste gevallen zelfs na 1 week?
Waarschijnlijk doordat er een hoge threshold wordt gehanteerd bij de PCR-test.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Ankona schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:29:
[...]
Zeg dan gewoon dat het max aantal bezoekers niet groter mag zijn dan 150/winkel. Daar kan een Ikea echt niet voor open gaan terwijl de lokale ondernemer die geen enkel gevaar is gewoon aan het werk kan blijven.
...en eindeloze discussies, over de complexiteit van de regels en hoe die regels voor die specifieke winkel onzin zijn, kom er maar in.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-12-2025
[...]

Dat klopt maar blijkbaar kunnen we dat gedrag alleen tegen gaan door winkels dicht te gooien. Alleen als je vervolgens toch weer winkels gaat openen waar de helft verkocht mag worden dan ben je als overheid niet streng genoeg bezig. Er zal wel veel gelobbyd worden door allerlei organisaties bij de politiek.

Winkels dicht om dit soort mafkezen tegen te houden: https://www.dumpert.nl/item/8029835_eb8dd7f1 :(

[ Voor 6% gewijzigd door Willem30 op 16-12-2020 09:45 ]

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
magnifor schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:41:
[...]

Geen idee, ik weet dat ik 9 dagen na laatste klacht (maand na eerste klacht) alsnog positief getest ben en met mij meerderen. Maar dat zal vast niet voor elke persoon gelden.

Echter ik ben slechts een getest persoon, ik heb de info van de GGD.

Daarnaast, zijn die coureurs ook ziek geweest of slechts eenmaal positief getest? En in hoeverre zijn de tests gelijk? (Of hoe belangrijk is het dat ze negatief testen?)

[ Voor 7% gewijzigd door Fly-guy op 16-12-2020 09:45 ]

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02:53
MikeyMan schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:41:
[...]

Ja maar het RedTeam zegt dat de mensen er niks aan kunnen doen. De overheid maakt er een bende van 8)7
Dat is idd het groepje asociale egoïstisten dat geen eigen verantwoordelijkheid kan nemen en alleen maar naar mazen in de wet zoekt zodat ze zelf niets hoeven te laten.

• magnifor
  • Niet online
[...]

Het is toch inmiddels duidelijk dat mensen de lockdown zat zijn en elke mogelijkheid aangrijpen om deze te omzeilen (inclusief ikzelf)? Er wordt weer geen duidelijke lijn getrokken door Rutte en Co en zo ontstaan er loopholes waardoor eigenlijk de lockdown geen zin heeft maar vooral de kleinere ondernemers worden geraakt. Je moet als overheid zeggen: alleen supermarkten en zorginstellingen open, de rest dicht. Hoe moeilijk kan het nou zijn?

De media markt etc zullen binnenkort ook wel open gaan, een koelkast is immers essentieel.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
autje schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:41:
Maar ik denk dat bijvoorbeeld een HEMA of Kruidvat niet per se een funshop-locatie zijn. Dan heb je het toch meer over kledingwinkels of electronicazaken en dat soort winkels. De Kruidvat loop je in omdat je precies weet wat je nodig hebt, dus daar ben je ook zo weer uit. In een kledingwinkel is dit vaak al anders.
Het is geen wetenschappelijk onderzoek, maar ik heb van het Kruitvat (net als Action) het beeld dat veel mensen daar binnen stappen omdat het assortiment onvoorspelbaar is. En daarmee dus juist de doelgroep trekt die niet recht op X afloopt, afrekent, en weer weg is. HEMA is voorspelbaarder, met meer specifieke producten, maar heeft daar ook wel een handje van.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-12-2025

Paladin

Play Ball!

Fly-guy schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:44:
[...]

Geen idee, ik weet dat ik 9 dagen na laatste klacht (maand na eerste klacht) alsnog positief getest ben en met mij meerderen. Maar dat zal vast niet voor elke persoon gelden.

Echter ik ben slechts een getest persoon, ik heb de info van de GGD.

Daarnaast, zijn die coureurs ook ziek geweest of slechts eenmaal positief getest? En in hoeverre zijn de tests gelijk? (Of hoe belangrijk is het dat ze negatief testen?)
Heeft dat ook weer niet te maken met het aantal cycly dat ze bij een PCR test uitvoeren, ik heb geloof ik hier ooit gelezen dat ze iets van 45 cycles doen qua verdubbeling, dus je hoeft soms maar wat virus residu te hebben om toch positief te testen (ik weet dit niet 100% zeker ben verder geen PCR expert). Ze zijn momenteel wel aan het onderzoeken of ze kunnen achterhalen of er een bepaalde virusload in die test moet zitten waarin je besmettelijk zou zijn zodat ze het verder kunnen optimaliseren.

Is er al meer bekend over die adem test die er zou komen btw?

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-01 14:59
Snap winkelaars nu idd ook echt niet...

Heb bijv wat tandpasta en shampoo nodig. Net online besteld bij kruidvat incl korting. Dan hoef je dus de stad toch niet in?!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Laguna schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:21:
[...]

Waaruit blijkt dat dat het probleem is? Door black friday zijn er nauwelijks besmettingen bij gekomen.
27 november + 5 tot 7 dagen voordat symptomen opkomen en mensen gaan testen, wat dan rond 2 a 3 december is?

Dat je dit al bij voorbaat aanneemt dat dit geen effect heeft gehad is erg voorbarig.
Of het wel of niet veel invloed heeft gehad kan ik niet inschatten, maar de verhoging in de positieve testen valt er wel toevallig mee samen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:06

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

ijdod schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:49:
[...]

Het is geen wetenschappelijk onderzoek, maar ik heb van het Kruitvat (net als Action) het beeld dat veel mensen daar binnen stappen omdat het assortiment onvoorspelbaar is. En daarmee dus juist de doelgroep trekt die niet recht op X afloopt, afrekent, en weer weg is. HEMA is voorspelbaarder, met meer specifieke producten, maar heeft daar ook wel een handje van.
Zoals ik (vroeger) in de Hornbach rondloop :D Je komt voor schroeven maar rekent uiteindelijk 150 euro aan andere zooi af omdat je dat ook handig vind/moet hebben nog 8)

Uiteraard voor de crisis. Tegenwoordig beleef ik er geen lol aan om te winkelen dus doe dat zo weinig mogelijk

Do { Ping } while ( LOL )

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-01 13:03
Basekid schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:50:
Snap winkelaars nu idd ook echt niet...

Heb bijv wat tandpasta en shampoo nodig. Net online besteld bij kruidvat incl korting. Dan hoef je dus de stad toch niet in?!
Dat kan je toch gewoon bij een supermarkt ook halen? Ow nee, stel je voor dat het net even te duur is...

Bensimpel

Positieve meneer

Waar valt de Jamin dan onder? snoepgoed lijkt me echt totaal niet essentieel.. De We hier heeft trouwens die ingang wel dichtgegooid maar men haalt het wel via een soort luikje op. Ik snap het niet meer..

😆 - Denk ook eens om ;)

• Basekid
Vlassie1980 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:51:
[...]

Dat kan je toch gewoon bij een supermarkt ook halen? Ow nee, stel je voor dat het net even te duur is...
Kan, maar het idee is dat we reisbewegingen zo veel mogelijk minimaliseren.. Wat online gekocht kan worden koop ik dus ook online (maakt mij niet uit dat shampoo pas over 3 dagen wordt geleverd).

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
is dit ineens het Shopping forum geworden? :+

1 ding is wel duidelijk na een kleine 24 uur; de grote ondernemers/ketens beslissen zelf wel of ze essentieel zijn, de kleine ondernemer ziet het met lede ogen aan.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bensimpel schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:53:
[...]

Waar valt de Jamin dan onder? snoepgoed lijkt me echt totaal niet essentieel.. De We hier heeft trouwens die ingang wel dichtgegooid maar men haalt het wel via een soort luikje op. Ik snap het niet meer..
Toevallig had ik m'n dochter beloofd daar heen te gaan, dus dat heb ik gevolgd. Op de lokale Facebook pagina staat dat ze 'in afwachting zijn van of ze open mogen maar op dit moment gesloten'

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-01 16:17
St@m schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:06:
[...]

Aanname vanuit mijn kant (en wat ik om me heen hoor van vrienden die naar kantoor moeten komen)is toch echt dat de werkgevers willen dat men naar kantoor komt.
En aanname van mijn kant (en wat ik om me heen hoor) is dat veel werknemers dat helemaal niet zo erg vinden. Naar mijn idee is dat simpelweg het algehele idee, de maatregelen moeten strenger maar ik verzin zelf wel redenen dat ik ook toch van alles mag doen.

En veelal zijn dit mensen die zich echt wel aan de maatregelen willen houden, maar het te lastig vinden om sommige dingen echt te laten liggen.

[removed]

• iamerwin
magnifor schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:49:
[...]

Het is toch inmiddels duidelijk dat mensen de lockdown zat zijn en elke mogelijkheid aangrijpen om deze te omzeilen (inclusief ikzelf)?
Ja, en wat denk je dat dat oplost? Denk je serieus dat deze hele situatie dan beter wordt of dat het dan langer gaat duren? Hoe blij denk dat een IC verpleegkundige gaat zijn als iedereen denkt zoals jij? Hoe lang denk je dat het duurt dat onze gezondheidszorg dusdanig overbelast is dat het simpelweg in elkaar klapt? Denk je weleens na over consequenties? Waarom niet je eigen verantwoordelijkheid nemen ook als de regering die zooi veel te slap regelt? Waarom moeten mensen aan hun handje genomen worden?

Echt, zoveel vragen en ik snap echt zoveel niet van zo'n houding. Ga eens praten met mensen in de gezondheidszorg, vraag eens hoe het met hen gaat. Ga eens een gesprek aan met mensen wiens operatie niet door kunnen gaan, vanwege deze hele situatie.

Ik zit zelf sinds maart in de "hond uitlaten - werken - hond uitlaten - werken - hond uitlaten - avond op de bank" roulatie", werken gebeurt aan de keukentafel en in het weekend kom ik niet verder dan de supermarkt. Vind ik het leuk? Nee. Vind ik het nodig? Ja. Ben ik chagrijnig omdat egoisten deze situatie nog veel langer zullen laten duren? Ja.

Bensimpel

Positieve meneer

Gunner schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:56:
[...]

Toevallig had ik m'n dochter beloofd daar heen te gaan, dus dat heb ik gevolgd. Op de lokale Facebook pagina staat dat ze 'in afwachting zijn van of ze open mogen maar op dit moment gesloten'
Bestel snoep, chocolade en de meest lekkere Kerstcadeaus gewoon vanuit je luie stoel 💪❤️ Easy via je mobiel met WhatsApp!
Je kunt jouw lokale Jamin STEUNEN door nu te bestellen op www.jamin.nl 😍 We bezorgen jouw pakketje veilig en snel aan huis! 🚛 🏠
Wil je toch langskomen of afhalen mag dat natuurlijk ook. De meeste Jamin winkels zijn gewoon geopend.
Maar om teleurstellingen te voorkomen, neem contact op met de Jamin bij jou in de buurt.
via hun fb pagina, waren gisteren ook open. (Note we hebben hier 2 supermarkten + een hema). Dus ik snap het ontlasten van andere ook niet.

😆 - Denk ook eens om ;)

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:24
Nou ja, een action en een wibra die alleen voeding/persoonlijke verzorgingsartikelen verkopen lijkt me geen probleem. Anders koopt iedereen dat in de supermarkt, we hebben toch eten en zo nodig ;)

Gewoon streng handhaven dat ze niets aanvullends verkopen en bij overtreden boetes & verplichte sluiting. Zorgen dat de eerste overtreders goed in 't nieuws komen en niemand durft 't meer.

• redwing
Gunner schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:56:
[...]

Ach, als de action al open mag zullen er maar heel weinig winkels zijn die dicht moeten blijven. Oftewel die lockdown is weer een storm in een glas water. Uiteindelijk kunnen we lekker vrolijk verder met wat we al deden en dat virus blijft er voorlopig nog wel......

[removed]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
Stoney3K schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:09:
En op eerste en tweede kerstdag is het virus natuurlijk minder besmettelijk dan op zondag de 27ste. :X
Vuurwerk afsteken is aanzienlijk veiliger dan kerst vieren dit jaar.

Bensimpel

Positieve meneer

rik86 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:02:
Nou ja, een action en een wibra die alleen voeding/persoonlijke verzorgingsartikelen verkopen lijkt me geen probleem. Anders koopt iedereen dat in de supermarkt, we hebben toch eten en zo nodig ;)

Gewoon streng handhaven dat ze niets aanvullends verkopen en bij overtreden boetes & verplichte sluiting. Zorgen dat de eerste overtreders goed in 't nieuws komen en niemand durft 't meer.
Dan kunnen we net zo goed alles lekker openlaten, iedere winkel verkoopt wel iets essentieels namelijk. De bedoeling was juist het funshoppen te stoppen. Zo zie ik het niet gebeuren..

😆 - Denk ook eens om ;)

• rik86
Bensimpel schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:05:
[...]

Dan kunnen we net zo goed alles lekker openlaten, iedere winkel verkoopt wel iets essentieels namelijk. De bedoeling was juist het funshoppen te stoppen. Zo zie ik het niet gebeuren..
Maar als je alleen eten/drinken/persoonlijke verzorgingsartikelen kan kopen bij de Action, wat zou je daar nu gaan funshoppen?

• Ankona
redwing schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:02:
[...]

Ach, als de action al open mag zullen er maar heel weinig winkels zijn die dicht moeten blijven. Oftewel die lockdown is weer een storm in een glas water. Uiteindelijk kunnen we lekker vrolijk verder met wat we al deden en dat virus blijft er voorlopig nog wel......
Het komt erop neer dat wie een grote keten achter zich heeft staan open mag, de echte zelfstandige is de klos.

alles kan off-topic

Bensimpel

Positieve meneer

rik86 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:05:
[...]

Maar als je alleen eten/drinken/persoonlijke verzorgingsartikelen kan kopen bij de Action, wat zou je daar nu gaan funshoppen?
Mensen kopen opeens allemaal dingen die zie niet nodig hebben, waarom? Omdat het kan.
Daarmee creeer je weer reisbewegingen, mensen gaan toch kijken.

😆 - Denk ook eens om ;)

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Bensimpel schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:09:
[...]

Mensen kopen opeens allemaal dingen die zie niet nodig hebben, waarom? Omdat het kan.
Daarmee creeer je weer reisbewegingen, mensen gaan toch kijken.
Zeker met dit soort nieuws. Alles is dicht, maar de Action is open, dan gaan mensen uit verveling gewoon daar winkelen. "Want dat mag".

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:35
De woorden "Ja, maar" en "uitzondering" in combinatie met Corona gerelateerde woorden zijn per 2021 verboden. Organisaties die zich hier toch schuldig aan maken worden per direct geliquideerd. Opbrengsten gaan naar de staatskas zodat de Corona vaccins en teststraten daarmee gefinancierd kunnen worden. Mensen die zich hier schuldig aan maken worden ter werk gesteld in de heropende staatsmijnen in Limburg.

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:50

WhySoSerious

Be the change.

Om even mensen een kijkje in de keuken te geven op een cohort-afdeling & waar we het allemaal dus voor doen;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2qPP_A4r4eoxGssruL0qtBpLXvM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gZztg8Q88mEUQ9UWOrTwv8pp.jpg?f=fotoalbum_large

Uw medewerking en aanpassingen worden op prijs gesteld.

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10-2025

garriej

Ik las ondertieten.

Ik dacht dat het voor iedereen inmiddels wel duidelijk was waarom we het doen, om de zorg zo veel mogelijk te ontlasten.

Maar heb je inmiddels al gereageerd, want ik kan mij niet voorstellen dat jij het drukker heb als deze persoon :P

• Fly-guy
  • Niet online
garriej schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:22:
[...]

Ik dacht dat het voor iedereen inmiddels wel duidelijk was waarom we het doen, om de zorg zo veel mogelijk te ontlasten.
Nee dat is het niet. Dat roept Rutte wil maar dat wil niet zeggen dat dat ook bij iedereen binnenkomt (of dat ze het geloven).

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
[...]

Ik weet niet waar dat vandaan komt.. maar als ik hier in het winkelcentrum eens alles bij elkaar haal:

Albert Heijn
Bakkerij Jonker
Branderij Joost
De Fromagerie
Dekamarkt
Febo
Gall & Gall
Keurslagerij Groenendaal
Kippie
Lidl
New York Pizza
Volendammer Vishandel
toegevoegd door mijzelf:

Action
Wibra?

Van de 150..

• Laguna

Laguna

Connaisseur

[...]

Als de sportscholen dan ook weer hun deuren openen. Alles wordt daar al geregistreerd, wie er binnen is, op welk moment en niemand met klachten haalt het in z'n hoofd om te komen sporten.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• ijskonijn
  • Laatst online: 02-11-2025

ijskonijn

Now MOVE!

Nou, dat valt dus vies tegen. Hier in het lokale winkelcentrum krijg je niet echt de indruk dat er veel veranderd is, behalve dat de Zeeman gesloten is. Zelfs de bloemist is open (want die vindt zichzelf essentieel omdat hij ook begrafenis-boeketten maakt |:( )

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

• magnifor
  • Niet online
iamerwin schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:59:
[...]

Ja, en wat denk je dat dat oplost? Denk je serieus dat deze hele situatie dan beter wordt of dat het dan langer gaat duren? Hoe blij denk dat een IC verpleegkundige gaat zijn als iedereen denkt zoals jij? Hoe lang denk je dat het duurt dat onze gezondheidszorg dusdanig overbelast is dat het simpelweg in elkaar klapt? Denk je weleens na over consequenties? Waarom niet je eigen verantwoordelijkheid nemen ook als de regering die zooi veel te slap regelt? Waarom moeten mensen aan hun handje genomen worden?

Echt, zoveel vragen en ik snap echt zoveel niet van zo'n houding. Ga eens praten met mensen in de gezondheidszorg, vraag eens hoe het met hen gaat. Ga eens een gesprek aan met mensen wiens operatie niet door kunnen gaan, vanwege deze hele situatie.

Ik zit zelf sinds maart in de "hond uitlaten - werken - hond uitlaten - werken - hond uitlaten - avond op de bank" roulatie", werken gebeurt aan de keukentafel en in het weekend kom ik niet verder dan de supermarkt. Vind ik het leuk? Nee. Vind ik het nodig? Ja. Ben ik chagrijnig omdat egoisten deze situatie nog veel langer zullen laten duren? Ja.
Goed dat jij aan de maatregelen houdt maar ik inclusief velen met mij laten zich niet meer opsluiten. Wat er wordt gevraagd is onmenselijk, duurt nu bijna een jaar en mensen zijn het gewoon zat. Ik heb het eerder gezegd in dit topic: zodra je de boel versoepeld zullen de besmettingen oplopen, het is dan te makkelijk om een bepaalde groep de schuld te geven.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Fly-guy schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:23:
[...]

Nee dat is het niet. Dat roept Rutte wil maar dat wil niet zeggen dat dat ook bij iedereen binnenkomt (of dat ze het geloven).
Als het nu nog niet is doorgedrongen dan denk ik niet dat het ooit nog door gaat dringen.

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

[...]

Maar heb je inmiddels al gereageerd, want ik kan mij niet voorstellen dat jij het drukker heb als deze persoon :P
Ik denk niet dat dat dat duidelijk is, dus als dit plaatje ook maar één besmetting en ziekenhuisopname kan voorkomen post ik het graag :)

En nee, niet meer gereageerd. Moet toch een beetje playing hard to get doen he :+

• Fly-guy
  • Niet online
garriej schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:24:
[...]

Als het nu nog niet is doorgedrongen dan denk ik niet dat het ooit nog door gaat dringen.
Dat klopt, maar deze halfslachtige lockdown helpt ook niet in het veranderen van de gedachten van velen..

• Intrepidity
magnifor schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:24:
[...]

Goed dat jij aan de maatregelen houdt maar ik inclusief velen met mij laten zich niet meer opsluiten. Wat er wordt gevraagd is onmenselijk, duurt nu bijna een jaar en mensen zijn het gewoon zat. Ik heb het eerder gezegd in dit topic: zodra je de boel versoepeld zullen de besmettingen oplopen, het is dan te makkelijk om een bepaalde groep de schuld te geven.
Gast, het gaat om een virus, geen burgertje pesten. Dat jij het zat bent heeft geen enkele impact op of iets nodig is of niet. Ga een keer een ochtendje op een IC kijken en reageer dan nog eens.
*knip*

[ Voor 2% gewijzigd door Standeman op 16-12-2020 10:28 ]

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
[...]

En iedereen negeert dat feit gewoon en het interesseert iedereen gewoon geen ene moer dat het zorgpersoneel de Kerst gewoon kan vergeten en uitgeput op bed ligt die weinige uren dat ze dan thuis zijn .

De rest van Nederland blijft ondertussen klagen dat de Action open is en blijft denken dat die regels allemaal niet voor hunzelf gelden en alleen gemaakt zijn om de Nederlandse bevolking te pesten .

Ik vraag mij werkelijk af hoe al die klagers het zouden doen in Rutte zijn schoenen maar diep in mijn hart weet ik dat al .

"Beautiful Clean Coal"

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
RemcoDelft schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:04:
[...]

Vuurwerk afsteken is aanzienlijk veiliger dan kerst vieren dit jaar.
Ik kan gelukkig mijn vuurwerk nog afhalen bij de winkel die ik hier niet nader ga noemen ivm eventuele klikkers :+

Youtube: DashcamNL

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:35
[...]

Schiet toch een eind op.. hoezo ben jij opgesloten? Ik heb collega's in Spanje, Frankrijk etc etc die begin dit jaar echt in lockdown zaten: enkel naar buiten met een geldige reden en anders boete.
*knip*

[ Voor 2% gewijzigd door Standeman op 16-12-2020 10:28 ]

• leekers
Laguna schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:24:
[...]

Als de sportscholen dan ook weer hun deuren openen. Alles wordt daar al geregistreerd, wie er binnen is, op welk moment en niemand met klachten haalt het in z'n hoofd om te komen sporten.
Helaas dat heb je fout , dat bewees dat meisje wel in de sportschool bij mij die heimelijk in een hoek stond te bellen en riep "oww positief ?? Nou we praten straks wel als ik thuis kom"

"Beautiful Clean Coal"

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

[...]

Nou, dat heeft dus ook niet lang geduurd :'(

• iamerwin
[...]

Zes vragen in mijn post, nul antwoorden in jouw reactie. 🤷‍♀️

• Ankona
[...]

Grootste probleem is dat men maatregelen neemt die niet direct het virus raken maar met een moker blind rond aan het meppen is in de hoop iets nuttigs te doen. En ondertussen vooral veel schade aanricht en draagvlak verliest. Allemaal onder het mom virus, je moet toch wat, niets doen is geen optie.

alles kan off-topic

• magnifor
  • Niet online
Intrepidity schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:27:
[...]

Gast, het gaat om een virus, geen burgertje pesten. Dat jij het zat bent heeft geen enkele impact op of iets nodig is of niet. Ga een keer een ochtendje op een IC kijken en reageer dan nog eens.
*knip*
En die kaart wordt weer getrokken. Een Rutte die jaren heeft bezuinigd op de zorg zegt nu dat ik thuis moet blijven om dezelfde zorg nu te ontlasten. Als het behouden en uitoefenen van mijn vrijheid tegenwoordig onder egoïsme valt prima 👍

[ Voor 2% gewijzigd door Standeman op 16-12-2020 10:44 ]

• rik86
Ankona schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:32:
[...]

Grootste probleem is dat men maatregelen neemt die niet direct het virus raken maar met een moker blind rond aan het meppen is in de hoop iets nuttigs te doen. En ondertussen vooral veel schade aanricht en draagvlak verliest. Allemaal onder het mom virus, je moet toch wat, niets doen is geen optie.
Maar wat zou jij dan doen als je de maatregelen mocht nemen?

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

[...]

Nee het grootste probleem is dat alle maatregelen die genomen worden zo min mogelijk en zo veel mogelijk op het randje worden uitgevoerd door mensen.

Blijf zo veel mogelijk thuis: Winkelstraten vol
Werk thuis als dat kan: Files op de snelweg
Vermijd drukte: volle kerken

Moet ik doorgaan? De maatregelen an sich werken vast, als mensen ze ook daadwerkelijk opvolgen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

rik86 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:34:
[...]

Maar wat zou jij dan doen als je de maatregelen mocht nemen?
Ja het virus raken natuurlijk, duh...

Avondklok voor het virus.
Winkelverbod voor het virus.
Samenscholingsverbod voor het virus.
Mondkapje op voor het virus.

Dat soort dingen.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 16-12-2020 10:36 ]

• ed1703
  • Niet online
magnifor schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:33:
[...]

En die kaart wordt weer getrokken. Een Rutte die jaren heeft bezuinigd op de zorg zegt nu dat ik thuis moet blijven om dezelfde zorg nu te ontlasten. Als het behouden en uitoefenen van mijn vrijheid tegenwoordig onder egoïsme valt prima 👍
Tja en door maar te blijven wijzen en deze oude koeien eruit te halen komen we ook nergens.
Wat wil men nu eigenlijk elke keer met deze opmerkingen? Dat Rutte wat zorgmedewerkers tevoorschijn gaat toveren? Rutte heeft dit niet alleen beslist.

Door schijt te hebben aan de regels en maar te blijven wijzen is namelijk net zo egoistisch.
Waarmee ik niet wil zeggen dat jij dit doet.

• iamerwin
[...]

Nee, het grootste probleem is het gedrag van mensen die hun eigen behoeftes boven die van anderen stellen. Bijvoorbeeld de behoefte om naar de Action te gaan (echt, what the fuck) boven de behoefte van ic verpleegkundigen om maar een dagje vrij te hebben.

Echt, dat wijzen naar anderen -hoe slap die maatregelen ook zijn- moet een keer afgelopen zijn hoor...

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
[...]

Hoezo duurt nu bijna een jaar? Afgezien van een paar weken lockdown in het voorjaar is er buiten wat handdesinfectiepompjes, plexiglas schermen en een enkele thuiswerker, nagenoeg niets anders dan andere jaren. Degenen die op vakantie wilde, konden op vakantie (misschien anders dan gehoopt, maar de mogelijkheid was er), restaurants waren gewoon open, hotels ook. Supermarkten functioneerde zoals altijd. Het enige wat wat minder was, waren de kroegen/discotheken.

Naar mijn idee werd er tussen mei en december moeilijk gedaan om niets. Nu is er eigenlijk pas weer voor het eerst sinds mei een duidelijke beperking, hoewel dat ook weer mee lijkt te vallen door alle mutsen en maren die er weer op volgen.

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
leekers schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:27:
[...]

En iedereen negeert dat feit gewoon en het interesseert iedereen gewoon geen ene moer dat het zorgpersoneel de Kerst gewoon kan vergeten en uitgeput op bed ligt die weinige uren dat ze dan thuis zijn .

De rest van Nederland blijft ondertussen klagen dat de Action open is en blijft denken dat die regels allemaal niet voor hunzelf gelden en alleen gemaakt zijn om de Nederlandse bevolking te pesten .

Ik vraag mij werkelijk af hoe al die klagers het zouden doen in Rutte zijn schoenen maar diep in mijn hart weet ik dat al .
Exact, al die mensen die roepen 'ze hadden veel eerder maatregelen moeten nemen'. Ja lekker makkelijk de schuld leggen bij de politiek. De afgelopen maand was het overal superdruk dus als mensen zich gewoon nu aan de regels gaan houden....

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-01 13:03
redwing schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:57:
[...]

En aanname van mijn kant (en wat ik om me heen hoor) is dat veel werknemers dat helemaal niet zo erg vinden. Naar mijn idee is dat simpelweg het algehele idee, de maatregelen moeten strenger maar ik verzin zelf wel redenen dat ik ook toch van alles mag doen.

En veelal zijn dit mensen die zich echt wel aan de maatregelen willen houden, maar het te lastig vinden om sommige dingen echt te laten liggen.
Ik was toevallig vorige week incidenteel een keer op het werk. Ben sinds maart pas 4 keer op kantoor geweest maar het viel me toen op de snelweg op dat het echt wel druk was.

Bedrijf waar ik werk is best wel strikt qua op kantoor komen, je moet je aanmelden bij HR voor je naar binnen mag bijvoorbeeld.

Ik vind het ook zwaar om heel de tijd thuis te werken, en mis mijn collega's ook maar heb nog steeds begrip voor het thuiswerken en het gaat nu best redelijk. Gebruikers supporten op afstand gaat prima via Teams / Teamviewer. Hardware problemen zijn wat lastiger maar verder prima te doen.

Sommige werkgevers blijven hun personeel maar naar kantoor trekken met alle gevolgen van dien. Dat is een van redenen dat we nu in deze shit zitten.

• iamerwin
[...]

En hoe is dat relevant om de huidige situatie op te lossen?

• iamerwin
LA-384 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:38:
[...]

Hoezo duurt nu bijna een jaar? Afgezien van een paar weken lockdown in het voorjaar is er buiten wat handdesinfectiepompjes, plexiglas schermen en een enkele thuiswerker, nagenoeg niets anders dan andere jaren. Degenen die op vakantie wilde, konden op vakantie (misschien anders dan gehoopt, maar de mogelijkheid was er), restaurants waren gewoon open, hotels ook. Supermarkten functioneerde zoals altijd. Het enige wat wat minder was, waren de kroegen/discotheken.

Naar mijn idee werd er tussen mei en december moeilijk gedaan om niets. Nu is er eigenlijk pas weer voor het eerst sinds mei een duidelijke beperking, hoewel dat ook weer mee lijkt te vallen door alle mutsen en maren die er weer op volgen.
Onmenselijk is het. /s |:(

• Laguna

Laguna

Connaisseur

leekers schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:29:
[...]

Helaas dat heb je fout , dat bewees dat meisje wel in de sportschool bij mij die heimelijk in een hoek stond te bellen en riep "oww positief ?? Nou we praten straks wel als ik thuis kom"
Ze heeft geen klachten dus niks fout aan wat ik zei.

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-01 17:57
garriej schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:35:
[...]

Nee het grootste probleem is dat alle maatregelen die genomen worden zo min mogelijk en zo veel mogelijk op het randje worden uitgevoerd door mensen.

Moet ik doorgaan? De maatregelen an sich werken vast, als mensen ze ook daadwerkelijk opvolgen.
Dit lijkt me niet echt waar.

Het is drukker op de wegen dan in het voorjaar, maar er zijn nauwelijks nog files.

En waar zijn die drukke kerken dan?
Die zijn er niet (of nauwelijks). Veel kerken hebben hooguit 30 bezoekers en de meest kerken gaan naar alleen online.
De kerken die zich daar niet aan houden zijn volgens mij de mega kerken met 2000 + plekken, waar dan hooguit 200 bezoekers komen. Imho nog steeds teveel (want: houd je gewoon aan de max 30), maar je kunt niet stellen dat dit drukker kerken zijn.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• ed1703
  • Niet online
CyberMania schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:38:
[...]

Exact, al die mensen die roepen 'ze hadden veel eerder maatregelen moeten nemen'. Ja lekker makkelijk de schuld leggen bij de politiek. De afgelopen maand was het overal superdruk dus als mensen zich gewoon nu aan de regels gaan houden....
‘Van achteren kijk je de koe in de kont’ ...
Ik denk dat Rutte best bereid is om de zorgverlening weer aardig op te krikken, maar nemen die klagers dan ook alle verhogingen van de zorgverzekeringen voor lief.. ?

oh wacht.. dan komt er niets meer in de economie terecht..

• redwing
Ankona schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:07:
[...]

Het komt erop neer dat wie een grote keten achter zich heeft staan open mag, de echte zelfstandige is de klos.
Tja, maar dat komt omdat dat percentage 'essentiële zaken' op 30% zit. Elke grote zaak heeft wel artikelen die daar onder vallen en 30% haal je met wat creatief boekhouden zo. Voor een kleine zaak is dat veel lastiger.
ed1703 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:23:
[...]

Ik weet niet waar dat vandaan komt.. maar als ik hier in het winkelcentrum eens alles bij elkaar haal:

Albert Heijn
Bakkerij Jonker
Branderij Joost
De Fromagerie
Dekamarkt
Febo
Gall & Gall
Keurslagerij Groenendaal
Kippie
Lidl
New York Pizza
Volendammer Vishandel
toegevoegd door mijzelf:

Action
Wibra?

Van de 150..
En dat is na de 1e dag van de 'volledige' lockdown. In de tussentijd zie ik dat hier de Jamin gewoon open is net als de Hema en de action en verschillende andere winkels hebben al een luik via waar je kunt kopen etc. Wacht nog een weekje af en het aantal winkels dat op de een of andere manier open is is weer enorm gegroeid.

[removed]

• Basekid
Ik ben vooral blij dat de posts die gaan over de regels volgen, thuisblijven en respect voor de zorg (in positieve zin), de meeste thumbs-up krijgen :)

• leekers
Laguna schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:41:
[...]

Ze heeft geen klachten dus niks fout aan wat ik zei.
Je heb helemaal gelijk !

Ik ben nu in quarantaine met mijn vriendin over dat telefoontje .
De sportschool is op de hoogte en heeft iedereen op de hoogte gesteld die er die morgen was .

Blijf jij maar lekker in jouw bubble dan blijf ik lekker tot 19 januari wel in de mijne .

"Beautiful Clean Coal"

• Intrepidity
[...]

Dus wat jij voorstelt is dat we al jaren 4000 IC bedden hadden moeten hebben en 300 euro aan zorgpremies betaalden voor het geval er een pandemie uitbrak?
Je hebt nog 100% vrijheid. Je mag gaan en staan waar je wilt. Deze "lockdown" is een tijdelijke beperking van luxe, en dat heeft exact niks met vrijheid te maken. Als we à la Italie dit voorjaar 8 weken binnen moeten blijven zonder een geldig bewijs om naar buiten te mogen, dan hebben we een andere discussie.

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
[...]

...
...
Hier wil ik toch even op reageren voor de beeldvorming. Echt wel 99% van de kerken was al geruime tijd afgeschaald naar max 30 (de groepsgrootte waar je binnen nog bij elkaar mocht komen). En waar men met meer dan 30 bij elkaar kwam (niet verstandig zeg ik direct) zat men b.v. met 100 of 200 in een gebouw waar 2000 inkon.

De 99% volgt vrijwillig het advies van de CIO (contactorgaan kerk/overheid). CIO heeft gisteren weer een nieuw advies gegeven. Die vond ik zelf wat zwak geformuleerd, maar de meeste reacties die ik nu al lees is dat men verder afschaalt naar compleet digitaal.

==
hoi

• Laguna

Laguna

Connaisseur

leekers schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:44:
[...]

Je heb helemaal gelijk !

Ik ben nu in quarantaine met mijn vriendin over dat telefoontje .
De sportschool is op de hoogte en heeft iedereen op de hoogte gesteld die er die morgen was .

Blijf jij maar lekker in jouw bubble dan blijf ik lekker tot 19 januari wel in de mijne .
En hoezo is dat, omdat die meid het heeft aangegeven bij de sportschool of omdat jij die meid hebt gerapporteerd bij de sportschool?

• redwing
Basekid schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:44:
Ik ben vooral blij dat de posts die gaan over de regels volgen, thuisblijven en respect voor de zorg (in positieve zin), de meeste thumbs-up krijgen :)
Alleen jammer dat wat dit betreft dit foum niet wat meer een afspiegeling is van de samenleving ;)

[removed]

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Waar zijn de handhavers eigenlijk? Bij mij in de stad nog nooit één gezien sinds het begin van de crisis, terwijl als ik een rondje buiten loop overal wel misstanden zie.

• magnifor
  • Niet online
LA-384 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:38:
[...]

Precies, afgelopen zomer hebben we redelijk vrij kunnen leven maar volgens vele moraalridders hier hadden we dus ook in de zomer met zijn allen thuis moeten blijven en alleen naar buiten gemoeten voor noodzakelijke doeleinden. Diegenen die in de zomer hebben "geleefd" krijgen nu de schuld van alles terwijl ik dat te makkelijk vind. Het is immers zo dat wanneer je de boel versoepeld dat er dan automatisch meer contact ontstaat ook al zou iedereen zich aan de maatregelen houden. Je kan niet verwachten dat wanneer je de boel versoepeld dat de aantal besmettingen niet omhoog gaan, daarnaast het is weer kouder geworden en mensen zijn dan sowieso extra vatbaar voor griep/corona achtige virussen rond deze tijd. Ook worden er meer testen afgenomen waardoor logischerwijs het aantal besmettingen toenemen.

• Intrepidity
souljah1h schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:49:
Waar zijn de handhavers eigenlijk? Bij mij in de stad nog nooit één gezien sinds het begin van de crisis, terwijl als ik een rondje buiten loop overal wel misstanden zie.
Het viel me gisteren in Rotterdam juist op dat er behoorlijk veel politie op de been was.

• Ankona
MikeyMan schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:35:
[...]

Ja het virus raken natuurlijk, duh...

Avondklok voor het virus.
Winkelverbod voor het virus.
Samenscholingsverbod voor het virus.
Mondkapje op voor het virus.

Dat soort dingen.
Ten eerste erkennen dat je niet alles onder controle kunt krijgen. Waar je geen invloed op hebt moet je ook geen energie in steken.

Wat je wel kan doen is simpel, de nadruk leggen op de basis regels. Afstand houden en je sociale bubbel klein houden. Daar kun je veel mee winnen zeker als je het positief brengt en zorgt dat mensen erin geloven ipv dat je repressief benadrukt dat mensen een boete krijgen als ze het niet doen.

Ik ben geen deskundige, dus mijn ideeën verder zijn vooral leken logica. Maar ik zou juist meer open doen. Juist om de mentale en fysieke gezondheid van veel mensen zo min mogelijk te laten lijden en tegelijk ook drukte te spreiden. Dus pretparken, musea, zwembaden etc juist wel open (eventueel met een max aantal bezoekers om het niet te druk te laten worden maar open zover het kan, dat mes snijdt echt aan drie of meer kanten)
En als veel wel kan, dan kun je extra de nadruk leggen op gedrag wat je liever niet wil zien. Dat mensen bij elkaar kruipen, thuis of in de horeca etc. Dan begrijpen mensen het en is er draagvlak. (en natuurlijk hou je mensen die er schijt aan hebben, de kunst is juist om dat gedrag maatschappelijk veroordeeld te krijgen ipv justitieel - het moet not-done zijn ipv dat je weet dat je een boete zou kunnen krijgen van zo'n verwerpelijke boa.)

alles kan off-topic

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Laguna schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:49:
[...]

En hoezo is dat, omdat die meid het heeft aangegeven bij de sportschool of omdat jij die meid hebt gerapporteerd bij de sportschool?
Maakt dat uit? Missie geslaagd.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Eusebius schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:44:
[...]

Hier wil ik toch even op reageren voor de beeldvorming. Echt wel 99% van de kerken was al geruime tijd afgeschaald naar max 30 (de groepsgrootte waar je binnen nog bij elkaar mocht komen). En waar men met meer dan 30 bij elkaar kwam (niet verstandig zeg ik direct) zat men b.v. met 100 of 200 in een gebouw waar 2000 inkon.

De 99% volgt vrijwillig het advies van de CIO (contactorgaan kerk/overheid). CIO heeft gisteren weer een nieuw advies gegeven. Die vond ik zelf wat zwak geformuleerd, maar de meeste reacties die ik nu al lees is dat men verder afschaalt naar compleet digitaal.
Precies, zoals ik zeg. De rand en het grijze gebied opzoeken. Want weldenkend mens weet dat de enige reden dat de gebedshuizen nog open zijn de vrijheid van godsdienst is.

• Fly-guy
  • Niet online
[...]

Maar als wat GoT forum gebruikers dat al zien, dan weet de regering het natuurlijk ook.

Mijn probleem met de huidige (maar eigenlijk vrijwelalle) maatregelen is dat ze te veel ruimte overlaten om dat gedrag toe te laten.

Je weet dat bedrijven en mensen in het algemeen de randjes op gaan zoeken. Dat is bekend, een grote groep doet dat nu eenmaal.
Als je dat weet, kun je wel heel streng tijdens een persconferentie of vanuit een torentje het afkeuren en dreigen met zwaardere maatregelen, maar dat werkt toch niet? Je weet dat eigen verantwoordelijkheid voor een grote groep iets anders betekent dan hoe jij erover denkt.

90% van het lokale winkelcentrum is weer open, of omdat ze een uitzondering blijken te zijn, of omdat ze zich zo hebben omgebouwd dat ze vanzelf een uitzondering worden. Denk je nu werkelijk dat die groep nu wel alleen voor essentiële dingen naar dat winkelcentrum gaat? Die gaan gewoon weer hun rondje doen, even lekker eruit.

En dat weet iedereen, alleen wordt er niets tegen gedaan, sterker nog, de regering heeft de mensen de ruimte.

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Intrepidity schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:50:
[...]

Het viel me gisteren in Rotterdam juist op dat er behoorlijk veel politie op de been was.
Misschien is dat wel het geval in de grote steden. Maar in mijn stad (18000 inwoners) is daar vrij weinig van te zien.

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:29
redwing schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:43:
[...]

Tja, maar dat komt omdat dat percentage 'essentiële zaken' op 30% zit. Elke grote zaak heeft wel artikelen die daar onder vallen en 30% haal je met wat creatief boekhouden zo. Voor een kleine zaak is dat veel lastiger.
[quote]

[...]

En dat is na de 1e dag van de 'volledige' lockdown. In de tussentijd zie ik dat hier de Jamin gewoon open is net als de Hema en de action en verschillende andere winkels hebben al een luik via waar je kunt kopen etc. Wacht nog een weekje af en het aantal winkels dat op de een of andere manier open is is weer enorm gegroeid.
Ik denk dat over een week die winkels ook gewoon dicht zijn, deze week hebben ze nog de ruimte om in de onduidelijkheid van de maatregelen te werken. Dat is volgende week voorbij.

Het doel van de maatregelen is toch om het aantal bewegingen op straat te verminderen en daarmee het aantal contacten en het aantal besmettingen.

Zie ook het hele verhaal van de horeca in hotels, die specifiek uit eten arrangementen gingen aanbieden. Ik snap dat ondernemers het moeilijk hebben en iedere cent is er nu natuurlijk één, maar kap even met het opzoeken van de randjes, en ga gewoon volledig online, het opzoeken van de randjes gaat namelijk alleen maar averechts werken en keiharde handhaving opleveren in Gemeentes die dat goed kunnen, waardoor er ook nog eens een ongelijk speelveld ontstaat in gemeentes onderling.

• rik86
garriej schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:51:
[...]

Precies, zoals ik zeg. De rand en het grijze gebied opzoeken. Want weldenkend mens weet dat de enige reden dat de gebedshuizen nog open zijn de vrijheid van godsdienst is.
maar ook daarvoor geldt, het merendeel van de kerken hield die 30 aan toen andere dingen ook max 30 waren en deed 't digitaal toen alles dicht moest. ik denk dat 10-20% van de nederlanders zich niet aan de verplichte maatregelen houdt terwijl dat 1-2% van de kerken zijn, terwijl bij kerken het alleen een moreel appél is om zich eraan te houden in plaats van plicht.

• Basekid
redwing schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:49:
[...]

Alleen jammer dat wat dit betreft dit foum niet wat meer een afspiegeling is van de samenleving ;)
Hoe bedoel je, je vind het hier te "braaf" in vergelijking met de samenleving?

Als ik me goed herinner was 65% (?) van de samenleving voor de huidige lockdown. Dat is denk ik iets minder dan de 80%(?) hier idd.

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05-2025
Klopt het dat babywinkels (Prenatal e.d.) niet open mogen? Heb zelf geen kinderen, maar een goede baby uitzet lijkt me toch vrij essentieel?

• leekers
Laguna schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:49:
[...]

Duidelijk heb ik dat dus gedaan en hiermee stop ik deze zinloze discussie

Als iets mij duidelijk is geworden tijdens deze pandemie is het wel dat anderen het geen moer interesseert of ze iemand besmetten of dat ze zich enigzins moeten aanpassen om de ander gezond te houden .

Als ik hier dit forum lees dan is het mij volkomen duidelijk hoe de Nederlandse bevolking voor 95 % in discussie gaat en klaagt hoe moeilijk ze het hebben door de schuld van Rutte .
Ik blijf dus duidelijk binnen in huis tot 19 januari en kijk dan wel weer verder .

Misschien zouden mensen eens veplicht een paar jaar in een ander land moeten wonen waar ze niet als verwende goed verzorgde mensen achter de computer kunnen zitten klagen over het feit dat ze een paar maanden van hun levenduur van 65 jaar een paar dingen niet kunnen doen .

"Beautiful Clean Coal"

• Intrepidity
TlighT schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:54:
Klopt het dat babywinkels (Prenatal e.d.) niet open mogen? Heb zelf geen kinderen, maar een goede baby uitzet lijkt me toch vrij essentieel?
Lijkt me dat je de echte dagelijkse essentials zoals luiers in de supermarkt kan kopen, en dat de rest eventueel wel 48 uur op een bezorging van een pakketje kan wachten. Anders is echt álles essentieel.

• TIGER1125
Online bestellen ofzo... of misschien de Hema, die verkocht toch wel babyspullen nu? :+

Luiers dat soort handel kun je ook op andere manieren verkrijgen, das over het algemeen hetgeen dat je het snelst nodig hebt.

Een maxi-cosi, kinderwagen, kleding of iets dergelijks, tja dat moet je dan online doen...

[ Voor 24% gewijzigd door TIGER1125 op 16-12-2020 10:58 ]

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Daar heb je als het goed is 9 maanden de tijd voor gehad. En online kun je natuurlijk ook altijd van alles aanschaffen

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:56

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Babypark.nl
Prenatal.nl
Babyentiener.nl
Baby-dump.nl
enz..

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
leekers schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:27:
[...]

Overdrijven is ook een vak...
Toevallig ken ik iemand die op de IC in Rotterdam Eurasmus MC werkt.

Ze werkt meer dan normaal, maar uitgeput op bed is echt overdreven.

Je hebt wel baanzekerheid in de zorg, daar staat nu iets harder werken tegenover. Zouden ze liever restauranthouder willen zijn in deze tijden? Of in de retail werken?
Toevallig ken ik er daar ook een aantal van en die vrezen echt voor hun baan in januari. Bedrijf overweegt geen nieuwe NOW aan te vragen, omdat ze dan geen reoranisatie kunnen starten. Het is een grotere keten die nu aan het bekijken is een aantal vestigingen te sluiten. Panden waar huurcontracten van aflopen, worden niet meer verlengd en met de NOW regeling zouden ze dat personeel aan moeten houden.
iamerwin schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:38:
[...]

Nee, het grootste probleem is het gedrag van mensen die hun eigen behoeftes boven die van anderen stellen. Bijvoorbeeld de behoefte om naar de Action te gaan (echt, what the fuck) boven de behoefte van ic verpleegkundigen om maar een dagje vrij te hebben.

Echt, dat wijzen naar anderen -hoe slap die maatregelen ook zijn- moet een keer afgelopen zijn hoor...
Misschien wordt het toch tijd om risicogroepen af te zonderen.
ed1703 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:42:
[...]

‘Van achteren kijk je de koe in de kont’ ...
Ik denk dat Rutte best bereid is om de zorgverlening weer aardig op te krikken, maar nemen die klagers dan ook alle verhogingen van de zorgverzekeringen voor lief.. ?

oh wacht.. dan komt er niets meer in de economie terecht..
Ik weet nog dat ik bijna gelynched werd toen ik opperde om ook een extra belasting op pensioenen te heffen, dit is veruit de rijkste groep (ouderen) met het minste mensen onder de armoede grens en de hoogste inkomens en vermogens.

Maar dan tellen de sterkste schouders opeens niet meer, want ze hebben er hun hele leven voor gewerkt. 8)7

Youtube: DashcamNL

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:41
Kamerleden, ook binnen de coalitie, reageren ook al over de winkels die toch open gaan.
Ik hoop dat ze er iets mee gaan doen. We zullen zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Plenkske op 16-12-2020 10:58 ]

• Nox
  • Laatst online: 02-01 12:42

Nox

Noxiuz

Een baby uitzet zodat je baby op zichzelf kan gaan wonen? Lijkt me niet wat vroeg? :+ Meeste kan online gehaald worden denk ik, drogisterijen hebben de spoed-artikelen wel op voorraad zoals een speentje en een fles en voeding enzo. En de meeste moeders hebben de nesteldrang al na 2 maanden nog voor het kind levensvatbaar is, dit lijkt me in principe geen probleem :P

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:03
Ankona schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:29:
[...]

En een toespraak vanuit het torentje. Niet omdat dat zo gewichtig is maar omdat daar geen journalisten zitten die vragen kunnen stellen.
Een toespraak vanuit het torentje wordt juist gedaan omdat het enorm gewichtig is. Toespraken vanuit de werkkamer van de premier is men bewust heel terughoudend mee en je moet terug naar Joop den Uyl en de oliecrisis als laatste premier die dit deed voor de toespraak van afgelopen maart.
Is overigens ook uitgebreid in het nieuws geweest waarom waarom gekozen wordt voor het torentje maar dat zal velen vermoedelijk (bewust?) ontgaan zijn omdat het nu eenmaal veel leuker/interessanter is om er allerlei andere theorieën op na te houden.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Ankona Je betoog is vrij naief. Je stelt in feite voor om te doen wat we de afgelopen maanden gedaan hebben. En kijk waar dat ons gebracht heeft.

Erkennen dat we het niet onder controle houden is precies wat we nu doen. Niet volledig de kop in drukken, maar scherp aan de wind zeilen mbt de zorgbelasting.

• TIGER1125
Plenkske schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:57:
Kamerleden, ook binnen de coalitie, reageren ook al over de winkels die toch open gaan.
Ik hoop dat ze er iets mee gaan doen. We zullen zien.
Gaat ook gebeuren, de meeste winkels opereren nu nog in de ruimte van de onduidelijkheid van de precieze uitwerking van de regels. Zoals al die pick-up points wat dus blijkbaar niet mag.

Ik verwacht ook dat bedrijven (ketens) gewoon moeten gaan aantonen dat ze voldoen aan het percentage omzet essentiële artikelen en gemeentes gewoon gaan controleren of er inderdaad alleen essentiële artikelen verkocht worden. (hmm... dat aantonen zal wel mee gaan vallen eerlijk gezegd :+ maar die controles gaan hoe dan ook volgen, dat begon gisteren in Brabant al bij de Hema)

[ Voor 10% gewijzigd door TIGER1125 op 16-12-2020 11:03 ]

Pagina: 1 ... 156 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins