Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 154 ... 224 Laatste
Acties:
  • 697.349 views

Onderwerpen

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Die lock-down begint aardig te kraken. Vandaag bleek al dat die winkelsluiting aan alle kanten rammelt, nu blijkt ook de oppositie in de tweede kamer het niet eens te zijn met het sluiten van de (basis)scholen.

Hoe moeilijk is het nou voor politici om fouten te erkennen en beslissingen terug te draaien?

Ik lees nu dat het sluiten van de basisscholen ook tegen het advies van het OMT in is en dat het OMT niet op de hoogte was van deze beslissing door onze stoere eigenwijze ministers.

Waarom hebben we nog een OMT? Kan me voorstellen dat de leden van het OMT zich ook af gaan vragen of ze niet iets beters kunnen doen.

[ Voor 34% gewijzigd door Ankona op 15-12-2020 21:29 ]

alles kan off-topic

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Plenkske schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:55:
[...]

Damn die kende ik nog niet.
Veeeeel informatie.

Maar zo snel te zien wel bewezen formules.
Dus, samen wat @link0007 zegt, heb ik er alle vertrouwen in dat het niet zo simpel is als wat maurice doet vermoeden. As usual.
Hij begint al met de verkeerde datum (12 IPV 13 december) en geeft vervolgens zelf aan een enigszins gesimplificeerde voorstelling van zaken te geven. Geen aandacht geven aan die beunhaas joh.

Tevens:

@Ankona is dat dezelfde oppositie die twee weken geleden de scholen al wilde sluiten?
Lijkt wel alsof ze overal zomaar tegenin gaan. What's in a name...

[ Voor 17% gewijzigd door MikeyMan op 15-12-2020 21:41 ]

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Rikkie8 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:46:
[...]

Komt dat ook niet omdat nu opvang mogelijk is als 1 van beide ouders in vitaal beroep werkt ipv beide ouders zoals het in voorjaar was?
https://www.rijksoverheid...pvang-en-onderwijs/ouders
Nee, in het voorjaar was één ouder met een cruciaal beroep ook al genoeg voor opvang. Met de aantekening van de overheid erbij dat ze in dat geval vooral hun uiterste best moesten doen om zelf opvang te verzorgen.
Een groot verschil is wel dat ze in het voorjaar alle uren konden afnemen die ze wilden (niet dat daar overigens veel gebruik van gemaakt werd), alles werd vergoed door de overheid. Nu mogen ze alleen nog het aantal uren opvang afnemen die ze normaal ook afnemen.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:17
MikeyMan schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:30:
[...]

Gaat er ook daadwerkelijk iets dicht dan? Gelijk trekken met NL ofzo?
Ze hebben daar een eigen beleid, maar hebben al een lockdown gehad.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01 23:14
Plenkske schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:55:
[...]

Damn die kende ik nog niet.
Veeeeel informatie.

Maar zo snel te zien wel bewezen formules.
Dus, samen wat @link0007 zegt, heb ik er alle vertrouwen in dat het niet zo simpel is als wat maurice doet vermoeden. As usual.
Dat mensen hier maar die de Hond blijven aanhalen is beschamend.

• ijdod
Ankona schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:56:
Die lock-down begint aardig te kraken. Vandaag bleek al dat die winkelsluiting aan alle kanten rammelt, nu blijkt ook de oppositie in de tweede kamer het niet eens te zijn met het sluiten van de (basis)scholen.

Hoe moeilijk is het nou voor politici om fouten te erkennen en beslissingen terug te draaien?
Net zo moeilijk al voor forumposters om in te zien dat ze niet per se gelijk hebben.

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:22
MikeyMan schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:57:
[...]

Hij begint al met de verkeerde datum (12 IPV 13 december) en geeft vervolgens zelf aan een enigszins gesimplificeerde voorstelling van zaken te geven. Geen aandacht geven aan die beunhaas joh.

@Ankona is dat dezelfde oppositie die twee weken geleden de scholen al wilde sluiten?
Lijkt wel alsof ze overal zomaar tegenin gaan. What's in a name...
Ik geef hem geen aandacht, maar wellicht ook beter om er helemaal niet meer op te reageren inderdaad.

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:22
LZ86 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:00:
[...]

Dat mensen hier maar die de Hond blijven aanhalen is beschamend.
Zeg dat dan even tegen degene die dat deed ?

• ijdod
Laguna schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:33:
https://www.maurice.nl/20...eproductiefactor-van-124/

Ik weet dat MDH hier gevoelig ligt, maar vwb het laatste reproductiegetal is het vrij aannemelijk dat dat niet klopt. Het heeft er alle schijn van dat men bij het RIVM het gewijzigde testbeleid niet heeft doorgerekend.
MdH zou bij iedereen gevoelig moeten liggen, daar worden we met zijn allen beter van.

• LZ86
  • Laatst online: 06-01 23:14
Plenkske schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:02:
[...]

Zeg dat dan even tegen degene die dat deed ?
Is niet op jou gericht. ;) Meer een, negeer lui die maar met die gek blijven aankomen, advies.

Kan er niet een maurice de hond verbod in de topicwarning @Ramzzz ? :P

[ Voor 12% gewijzigd door LZ86 op 15-12-2020 21:04 ]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Heel. Het kan als gezichtsverlies gezien worden en iemand als De Jonge is al vaak genoeg in zijn hemd komen te staan de afgelopen maanden, die zal geen risico nemen om nog een keer in zijn hemd te eindigen.

Ik hoorde Rutte ook terloops zeggen in het debat dat de coronaspoedwet ook niet in afschalen voorziet. Kennelijk net zo knullig al die routekaart die we ooit hadden.

Edit: Lees net dat het kabinet gezwicht is voor de roep om te kijken of scholen eerder open kunnen. Ze gaan nu kijken of dat in januari weer kan.

[ Voor 11% gewijzigd door CMD-Snake op 15-12-2020 21:39 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bensimpel schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:29:
Was zojuist boodschappen doen, (AH is open tot 22:00 nu, wel zo fijn). Maar schijnbaar vind de Jamin dat ze ook essentieel zijn. Wat is zo essentieel aan snoepgoed wat je ook in de supermarkt kan halen...

Winkeliers die toch open zijn terwijl niet essentieel mogen ze wat mij betreft meteen beboeten..
Op een of andere manier valt de Jamin gewoon onder ‘voedsel’.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Plenkske schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:49:
[...]

Ik ben vandaag wel nieuwsgierig geworden hoe het RIVM de R precies uitrekent.
Volgens mij is dat niet exact bekend.
Het lijkt mij wel sterk dat ze geen rekening houden met gewijzigd aantal testen. De capaciteit, het aantal testen en het beleid is al vaak verandert.
Met de beredenering van MDH zou de R berekening dan nooit geklopt hebben ?

Het is overigens sowieso een schatting, maar dat is het altijd geweest.
Totdat het aantal opnames in het ziekenhuis te laag werden in mei, berekenden ze de Reffectief op basis van ziekenhuis opnames.
Vanaf mei ergens berekenen ze het op basis van besmettingen.

PSN

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:10
CMD-Snake schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:27:
[...]

Heel. Het kan als gezichtsverlies gezien worden en iemand als De Jonge is al vaak genoeg in zijn hemd komen te staan de afgelopen maanden, die zal geen risico nemen om nog een keer in zijn hemd te eindigen.

Ik hoorde Rutte ook terloops zeggen in het debat dat de coronaspoedwet ook niet in afschalen voorziet. Kennelijk net zo knullig al die routekaart die we ooit hadden.

Edit: Lees net dat het kabinet gezwicht is voor de roep om te kijken of scholen eerder open kunnen. Ze gaan nu kijken of dat in januari weer kan.
Gelukkig, enige reden is dat ze dicht zijn is geforceerd thuiswerken afdwingen. Niet voor de besmettingen, al zeker niet het PO

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-01 11:47

Stoney3K

Flatsehats!

Als ik naar de mondkapjes-klucht kijk: Heel moeilijk.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

YakuzA schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:44:
[...]

Totdat het aantal opnames in het ziekenhuis te laag werden in mei, berekenden ze de Reffectief op basis van ziekenhuis opnames.
Vanaf mei ergens berekenen ze het ook op basis van besmettingen.
Ftfy

• CMD-Snake
Stoney3K schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:47:
Als ik naar de mondkapjes-klucht kijk: Heel moeilijk.
De coronaspoedwet voorziet niet in afschalen zei Rutte al. Kennelijk net als die routekaart. Wat je kwijt raakt krijg je niet terug tot het hele ding vervalt.
cvs79 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:44:
Gelukkig, enige reden is dat ze dicht zijn is geforceerd thuiswerken afdwingen. Niet voor de besmettingen, al zeker niet het PO
De discussie is ergens komisch. Op Twitter stond het Red Team stampij te maken om die scholen te sluiten, nu draaien ze 180 graden om en moeten de scholen weer open voor die arme kinderen. Ik weet niet meer wat het is met die lui. 8)7

• Ankona
CMD-Snake schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:50:
[...]

De coronaspoedwet voorziet niet in afschalen zei Rutte al. Kennelijk net als die routekaart. Wat je kwijt raakt krijg je niet terug tot het hele ding vervalt.

[...]

De discussie is ergens komisch. Op Twitter stond het Red Team stampij te maken om die scholen te sluiten, nu draaien ze 180 graden om en moeten de scholen weer open voor die arme kinderen. Ik weet niet meer wat het is met die lui. 8)7
De tweede kamer heeft initiatiefrecht. Zij hebben meer macht dan de minister, waarom nemen ze hun verantwoordelijkheid dan niet? Ze kunnen die hele lock-down morgen afschaffen.

alles kan off-topic

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Tussen juni en augustus zijn de zkh opnames iig niet meegenomen voor zover ik begreep, anders ging je van 2 naar 6 nieuw in het ziekenhuis de volgende ineens een Reffectief van 3 oid.

PSN

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:35

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Volgens mij heeft Rutte gezegd dat ze, als iedereen dat wil, ze best begin januari nogmaals willen kijken naar het basisonderwijs, maar wel met de opmerking dat we vooral nergens op moeten rekenen:
Om de basisscholen al op 11 januari te kunnen heropenen, moet je daar eigenlijk al op 3 januari een besluit over nemen. "En dan weet je nog maar heel weinig", aarzelde premier Rutte.

..

Uiteindelijk zegde hij toe dat er na de jaarwisseling opnieuw naar gekeken wordt, als de cijfers inderdaad dalen. "Ik zeg geen keihard nee, maar ik wil ook geen valse verwachtingen wekken. Word niet boos als het uiteindelijk niet blijkt te kunnen."
Bron: https://nos.nl/l/2360835

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 16:37
Dat ging met name om het VO, niet PO. De kringen van pubers zijn veel groter dan schoolkinderen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Ankona
ZieMaar! schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:53:
Volgens mij heeft Rutte gezegd dat ze, als iedereen dat wil, ze best begin januari nogmaals willen kijken naar het basisonderwijs, maar wel met de opmerking dat we vooral nergens op moeten rekenen:

[...]
Zeg dan niets en erken dan je een lompe eigenwijze premier bent. Begin januari kijken en 12 januari eventueel het volk iets zeggen is precies wat ze al van plan zijn.

Gewoon streep erdoor. Deze week kunnen de scholen helaas niet meer open maar na de kerst wel. De winkels kunnen wel morgen weer open.
Net als die laatste buitensport locaties die nu door de gemeentes gesloten worden omdat ze nog strenger willen zijn dan de regering.

alles kan off-topic

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ankona schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:53:
[...]

De tweede kamer heeft initiatiefrecht. Zij hebben meer macht dan de minister, waarom nemen ze hun verantwoordelijkheid dan niet? Ze kunnen die hele lock-down morgen afschaffen.
Ja alleen was de oppositie tot voor kort nog voor een lockdown en/of schoolsluiting.

@YakuzA check ff de slides van van Dissel van dit weekend, ze worden naast elkaar gebruikt en hobbelen achter elkaar aan.

• CMD-Snake
Ankona schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:53:
Het hele debat viel de oppositie over elkaar heen om te zeggen dat ze het een soort van eens zijn met de lockdown, maar toch weer niet. Als ze nog iets sneller rondjes draaiden werden ze misselijk vrees ik.

Tegen coronamaatregelen zijn is een faux pas tegenwoordig. Moet je maar zien waar je voor uitgemaakt wordt als je zegt dat mondkapjes niets toevoegen of als je de lockdown niet wil. De oppositie wil geen bruggen verbranden dat ze in het anti-corona kamp geplaats worden.

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:26
Misschien wat om te delen. ;)

Baas huisartsenorganisatie Harderwijk roept op: ‘Laat zien dat je je laat vaccineren tegen corona!’

https://www.rtlnieuws.nl/...tement-roland-ekkelenkamp

Beetje tegengas op de fabeltjesfuik die FB heet.

[ Voor 22% gewijzigd door Teijgetje op 15-12-2020 22:44 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Señor Sjon schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:56:
Dat ging met name om het VO, niet PO. De kringen van pubers zijn veel groter dan schoolkinderen.
Yea right.
Hele tijd scholen roepen en dan puntje bij paaltje roepen dat je niet de basis scholen bedoelde :+
De onafhankelijke expertgroep RedTeam maakt zich zorgen over het oplopende aantal coronabesmettingen onder kinderen en jongeren en wil dat alle scholen twee weken sluiten. Volgens de groep is dit de enige manier om het aantal besmettingen omlaag te krijgen en leerlingen weer veilig naar school te laten gaan.
Is dit ‘Trumpsplaining’ ?

PSN

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-01 16:23

Pat-Juh

Patrick

CMD-Snake schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:59:
[...]

Het hele debat viel de oppositie over elkaar heen om te zeggen dat ze het een soort van eens zijn met de lockdown, maar toch weer niet. Als ze nog iets sneller rondjes draaiden werden ze misselijk vrees ik.

Tegen coronamaatregelen zijn is een faux pas tegenwoordig. Moet je maar zien waar je voor uitgemaakt wordt als je zegt dat mondkapjes niets toevoegen of als je de lockdown niet wil. De oppositie wil geen bruggen verbranden dat ze in het anti-corona kamp geplaats worden.
Forum voor Democratie, met name de heer Van Haga is hier fel over in de kamer en onderbouwd ook vrij veel tijdens zijn betogen.

• ijdod
Ik heb bij Team Red wel vaker het gevoel dat tegen zijn een bealngrijk component in de stellingname is...

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 16:37
YakuzA schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:02:
[...]

Yea right.
Hele tijd scholen roepen en dan puntje bij paaltje roepen dat je niet de basis scholen bedoelde :+

[...]

Is dit ‘Trumpsplaining’ ?
Moet zeggen dat ik Red-adviezen niet voor de geest heb, ik dacht dat het altijd om VO en hoger ging omdat die veel meer en makkelijker reizen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Teijgetje
Nee joh, de oppositie is tegenwoordig "de Tegenpartij, voor jou en voor mij", dus als er A besloten wordt roep je hard om B, en als dan B besloten wordt dan ga je hard om A roepen want B kwam niet snel genoeg.
Je bent tegenpartij of niet. ;)

Beetje hetzelfde als iedereen die de regels maar onzin vonden en grotendeels door hun gedrag dit over ons heen geroepen hebben, en daar nu over gaan klagen (de halve wereld gaat inmiddels in verzwaarde lockdown, niet alleen NL) .
Het wordt tijd dat al die stoere mensen een bindend register openen en tekenen waarin ze bij besmetting af zien van hulp in ziekenhuizen en genoegen nemen met 3 paracetamolletjes.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pat-Juh schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:07:
[...]

Forum voor Democratie, met name de heer Van Haga is hier fel over in de kamer en onderbouwd ook vrij veel tijdens zijn betogen.
Als je pertinente onzin tot onderbouwing rekent heeft hij zeker een punt ja.

@ijdod is dat niet een beetje het doel van een red team? Ze vergeten alleen dat ze met hun media hetze een directe aanval op het draagvlak plegen.

[ Voor 18% gewijzigd door MikeyMan op 15-12-2020 22:16 ]

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:36

Laguna

Connaisseur

Plenkske schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:49:
[...]

Ik ben vandaag wel nieuwsgierig geworden hoe het RIVM de R precies uitrekent.
Volgens mij is dat niet exact bekend.
Het lijkt mij wel sterk dat ze geen rekening houden met gewijzigd aantal testen. De capaciteit, het aantal testen en het beleid is al vaak verandert.
Met de beredenering van MDH zou de R berekening dan nooit geklopt hebben ?

Het is overigens sowieso een schatting, maar dat is het altijd geweest.
Tja ik zou toch graag weten welke cijfers als input zijn gebruikt om tot dit cijfer te komen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:32
Ik word wel een beetje boos als ik hoor als dat de basisscholen en kinderdagverblijven zijn gesloten om de ouders thuis te houden.
  • Kinderen zijn de dupe
  • Ouders die al maanden netjes thuiswerken zijn de dupe
  • En de ouders die toch overal schijt aan hebben, hebben alweer vanalles bedacht om de kinderen ergens anders onder te brengen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Ankona
ijdod schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:09:
Ik heb bij Team Red wel vaker het gevoel dat tegen zijn een bealngrijk component in de stellingname is...
Dat is ook wel een beetje de rol van een Red Team. Oppositie voeren, trappen, gaten proberen te schieten in het voorgestelde beleid om zo iedereen scherp te houden. Niet meer dan dat.

Punt is alleen dat de regering dat niet lijkt te begrijpen en denkt de vrije keuze te hebben om met het OMT of met het Red Team mee te waaien, net hoe de wind staat.

alles kan off-topic

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:57
Le sigh.. Nu lees ik dat de Wibra open wil, omdat de Hema open is. Krijgen we straks zeker ook de decathlon, IKEA en blokker.

Allemaal met beperkt aanbod natuurlijk...

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:45
Basekid schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:25:
Le sigh.. Nu lees ik dat de Wibra open wil, omdat de Hema open is. Krijgen we straks zeker ook de decathlon, IKEA en blokker.

De baas van Blokker is nu idd bij Beau aan het getuigen.

Verder wil iedereen maatregelen tenzij het henzelf raakt :+

[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 15-12-2020 22:30 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• ijdod
Werden warenhuizen niet expliciet genoemd in de toespraak? Alles wat overduidelijk aan branchevervaging doet en dat gebruikt om de grenzen op te zoeken daaronder scharen.

Alternatieven aandragen en kritisch zijn is mijns insziens iets anders dan tegen zijn (om het tegen zijn).

[ Voor 24% gewijzigd door ijdod op 15-12-2020 22:34 ]

• CMD-Snake
Ankona schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:22:
Dat is ook wel een beetje de rol van een Red Team. Oppositie voeren, trappen, gaten proberen te schieten in het voorgestelde beleid om zo iedereen scherp te houden. Niet meer dan dat.

Punt is alleen dat de regering dat niet lijkt te begrijpen en denkt de vrije keuze te hebben om met het OMT of met het Red Team mee te waaien, net hoe de wind staat.
Maar dan nog, het komt vreemd over. De overheid doet waar ze tot enkele dagen geleden om vroegen. Nu is het meteen dan dat de scholen weer open moeten voor die arme kinderen. Het kost ze in mijn ogen dan aan geloofwaardigheid. Enige waar ze alsnog besmuikt over zijn is de harde lockdown.

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-01 16:23

Pat-Juh

Patrick

MikeyMan schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:14:
[...]

Als je pertinente onzin tot onderbouwing rekent heeft hij zeker een punt ja.

@ijdod is dat niet een beetje het doel van een red team? Ze vergeten alleen dat ze met hun media hetze een directe aanval op het draagvlak plegen.
Cijfers en feiten vind ik geen onzin maar wie ben ik...

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ijdod schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:31:
Werden warenhuizen niet expliciet genoemd in de toespraak? Alles wat overduidelijk aan branchevervaging doet en dat gebruikt om de grenzen op te zoeken daaronder scharen.

Alternatieven aandragen en kritisch zijn is mijns insziens iets anders dan tegen zijn (om het tegen zijn).
Dat waren warenmarkten. De weekmarkten en daar alleen de handelaren van voedingswaren van.

Als je het mij vraagt mag er strenger worden opgetreden tegen deze ondernemers. Dit is zo’n beetje de allerlaatste strohalm die er is om het virus er onder te krijgen. En dan weer alles aan je laars lappen en de grenzen opzoeken.

Mij niet bellen.

[ Voor 20% gewijzigd door THE_BASE op 15-12-2020 22:36 ]

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Teijgetje
Joris748 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:22:
Ik word wel een beetje boos als ik hoor als dat de basisscholen en kinderdagverblijven zijn gesloten om de ouders thuis te houden.
Dat is niet de reden, dat is wat de oppositie is gaan roepen om kiezers te trekken.
Zodra al die kleine kinderen van 2-9 alleen naar school mogen, gaan de scholen vast direct weer open. >:)

Zolang de ouders ze moeten brengen kan het niet, de bewegingen moeten eruit.
Theoretisch zou na drie weken lockdown het virus uitgestorven (of vrijwel) moeten zijn als iedereen zich er aan houdt.
Dan kan er weer een hoop afgeschaald.
Basekid schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:25:

Ja, met alles afgeschermd behalve de repen en drop bij de kassa.

[ Voor 8% gewijzigd door Teijgetje op 15-12-2020 22:40 ]

• ijdod
@THE_BASE ik bedoelde het als een categorie die dichtgaat. Warenhuzen werden expliciet genoemd als het soort winkels dat dicht moet.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:58
Tja, op de basisschool van m’n kids zat groep 4 afgelopen week thuis incl. alle broertjes/zusjes omdat er meerdere 7/8-jarigen besmet waren en ook 2 docenten zeer waarschijnlijk via de kinderen besmet;

En t ziekteverzuim in t basisonderwijs loopt ook op, dus er gebeurt echt wel iets aan overdracht

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:20

St@m

@ Your Service

Teijgetje schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:37:
[...]

Dat is niet de reden, dat is wat de oppositie is gaan roepen om kiezers te trekken.
Zullen we het gewoon bij de feiten houden?
Of is De Jonge tegenwoordig oppositie?
Het is de reden.
Dat ligt anders bij het basisonderwijs. Harde cijfers zijn er niet, maar alle signalen wijzen erop dat jonge kinderen nauwelijks vatbaar zijn voor het virus. Arts-microbioloog Ann Vossen daarover: "Kinderen tot een jaar of 10, hebben heel weinig corona. Zij zijn zelf geen bron."
Niets veranderd dus sinds het begin..

Wat is dan wel de reden?
En De Jonge bevestigt dat dat de belangrijkste reden is voor dit ingrijpende besluit: "Bij het basisonderwijs zijn er allerlei contacten van ouders die gaan brengen en halen."

Daarbij, zegt de minister, worden ouders nu min of meer gedwongen om thuis te werken, omdat de kinderen anders alleen zijn. "Het blijkt effectief zo te werken, dat als de basischolen naar onderwijs op afstand gaan, dat ouders dan beter dat andere advies opvolgen: werk zoveel mogelijk thuis."
https://www.rtlnieuws.nl/...m-besmettingen-nauwelijks

Lekker man, kleine kinderen pesten omdat je op een normale manier je zin niet krijgt.

Vingers in de oren, ogen dicht en op de paniekknop drukken, dat is het beleid.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• THE_BASE
  • Niet online
Theoretisch zou na drie weken lockdown het virus uitgestorven (of vrijwel) moeten zijn als iedereen zich er aan houdt.
Dan kan er weer een hoop afgeschaald.
Je vergeet even dat er feestdagen tussen zitten waarin mensen weer regels aan hun laars gaan lappen. Vandaar dat er weer drie weken na oud en nieuw bij zitten.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53

Mfpower

In dubio

Joris748 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:22:
  • Kinderen zijn de dupe
  • Ouders die al maanden netjes thuiswerken zijn de dupe
  • En de ouders die toch overal schijt aan hebben, hebben alweer vanalles bedacht om de kinderen ergens anders onder te brengen.
Deze reden zou als bij-effect moeten gelden en niet als hoofdreden. Maar omdat het OMT zich het hele jaar niets heeft aangetrokken van internationale studies die keer op keer wijzen op de bijdrage van scholen en kinderen aan de pandemie, zou het natuurlijk gezichtsverlies zijn om dat nu ineens toe te geven. Zeker niet nu de cijfers, in elk geval bij tieners, ook in ons land niet langer te negeren zijn.

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.5694/mja2.50823
St@m schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:46:

https://www.rtlnieuws.nl/...m-besmettingen-nauwelijks

Lekker man, kleine kinderen pesten omdat je op een normale manier je zin niet krijgt.

Vingers in de oren, ogen dicht en op de paniekknop drukken, dat is het beleid.
Nogmaals, het is framing, niet de reden. Maar het helpt natuurlijk wel enorm als de ouders ook thuisblijven.

[ Voor 26% gewijzigd door Mfpower op 15-12-2020 22:50 ]

• St@m

St@m

@ Your Service

Mfpower schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:48:
[...]

Nogmaals, het is framing, niet de reden. Maar het helpt natuurlijk wel enorm als de ouders ook thuisblijven.
Oh, dus De Jonge zegt dat het de reden is, maar dat is het toch niet, want jij zegt dat het niet zo is. Duidelijk.

Wellicht nog meer uitspraken van politici die jij kunt duiden?

Sterker nog:
Deze maatregel is erop gericht het aantal reisbewegingen van volwassenen te beperken en daarmee de verspreiding van het virus terug te dringen. Het uitgangspunt is dat iedereen zoveel mogelijk thuis blijft en thuis werkt. Het sluiten van de scholen draagt hieraan bij.
https://www.rijksoverheid...ijs-en-speciaal-onderwijs

Maar ook dit is framing.. denk ik dan..
@Mfpower deze edit heb je denk ik gemist. Over 1 ding zijn we het in ieder geval eens, de overheid heeft geen idee wat ze aan het doen is.

Om het af te maken nog een linkje van het RIVM over de besmettelijkheid van kinderen

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/kinderen

Echt een broeinest die basisscholen..

[ Voor 51% gewijzigd door St@m op 15-12-2020 23:01 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Mfpower

Mfpower

In dubio

St@m schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:52:
[...]

Oh, dus De Jonge zegt dat het de reden is, maar dat is het toch niet, want jij zegt dat het niet zo is. Duidelijk.

Wellicht nog meer uitspraken van politici die jij kunt duiden?
Jazeker, want het is wat het is: politiek. Je hoeft me niet op m'n blauwe ogen te geloven. Lees de overzichtsstudie maar die ik net poste (hier is ie nog een keer: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.5694/mja2.50823). Alle studies wijzen er op dat kinderen minder ziek worden, en daarom minder getest. Minder ziekte is minder symptomen dus minder snelle overdracht. Maar als je ze met 30 tegelijk in een klas zet wordt het natuurlijk een ander verhaal. De schattingen zijn dat kinderen van 10~14 (afhankelijk van de studie) 30-50% minder besmettelijk zijn. Dat is natuurlijk niet een enorme hoeveelheid minder als je ze in grote groepen houdt.

Ook in het Nederlands kun je dit vinden:
https://www.volkskrant.nl...t-coronabeleid~b83b51e55/
Voor een deel is die toename te verklaren doordat kinderen zich pas sinds kort zonder voorbehoud kunnen laten testen. Toen de teststraten dit najaar verstopt raakten, besloot het kabinet dat kinderen onder de 13 jaar bij milde verkoudheidsklachten niet meer langs hoefden te komen. Nu kunnen kinderen tussen de 7 en 12 wel terecht in de teststraat bij verkoudheidsklachten, maar dit is geen dringend advies. Dat dringende advies om te testen is er wel wanneer het kind ook koorts of benauwdheid heeft.

Maar dat is niet de enige verklaring, denkt Susan van den Hof, hoofd van het centrum voor epidemiologie bij het RIVM. Ze noemt de stijging van het aandeel van de kinderen ‘niet heel verwonderlijk’. ‘Want kinderen, ook middelbare scholieren, hoeven als enigen geen afstand te houden. Ze mogen contact met elkaar hebben en dat doen ze ook. Je ziet nu dat ze belangrijker worden in de verspreiding.’

Tegelijkertijd blijft overeind staan dat kinderen minder besmettelijk zijn dan volwassenen. Wetenschappers van het Imperial College in Londen legden onlangs 97 studies naar de virusoverdracht naast elkaar, en vonden opnieuw dat kinderen onder de 20 het virus binnen hun huishouden minder vaak doorgeven dan volwassenen. Ook berekenden ze dat mensen zonder symptomen gemiddeld maar eenderde zo besmettelijk zijn – en daar vallen kinderen dikwijls onder.
Minder besmettelijk wordt dus gecompenseerd met het enorme ophokken op scholen.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Dat is niet de reden, dat is wat de oppositie is gaan roepen om kiezers te trekken..
Direct na de toespraak was Jesse Klaver bij M te gast en waar iedereen aan tegel respect had over hoe Rutte het heeft gedaan, had Jesse werkelijk in iedere zin iets te zeiken over het optreden van de MP.

Eerst was het veel te laat, het moest al weken eerder, toen miste een duidelijk perspectief over wanneer alles weer open mag en vervolgens moest er gedacht worden aan iedereen die geraakt wordt en compensatie.

Echt... Wat wil je nou? Behalve zeiken?

De oppositie lijkt alleen maar te willen zeiken om tegen alles te zijn waar de ander voor is.

Zeer verwerpelijk!

Naamverbasteringen zijn niet toegestaan.

[ Voor 4% gewijzigd door defiant op 16-12-2020 00:14 ]

Youtube: DashcamNL

• Mfpower

Mfpower

In dubio

St@m schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:52:

@Mfpower deze edit heb je denk ik gemist. Over 1 ding zijn we het in ieder geval eens, de overheid heeft geen idee wat ze aan het doen is.
Ja die had ik gemist, maar ook dat is framing. Ik kijk liever naar wat de studies zeggen. En ja, of ze weten niet wat ze aan het doen zijn, of ze labelen het anders zodat ze geen gezichtsverlies lijden.

Als de reden alleen de volwassenen zijn dan is het in en in triest.

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:29
CMD-Snake schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:32:
[...]

Maar dan nog, het komt vreemd over. De overheid doet waar ze tot enkele dagen geleden om vroegen. Nu is het meteen dan dat de scholen weer open moeten voor die arme kinderen. Het kost ze in mijn ogen dan aan geloofwaardigheid. Enige waar ze alsnog besmuikt over zijn is de harde lockdown.
Ik heb niet meegekregen waar zij stellen dat de scholen weer open moeten. Op Twitter zeggen ze in ieder geval dat het een goed besluit is.

• St@m

St@m

@ Your Service

Mfpower schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:01:
[...]

Ja die had ik gemist, maar ook dat is framing. Ik kijk liever naar wat de studies zeggen. En ja, of ze weten niet wat ze aan het doen zijn, of ze labelen het anders zodat ze geen gezichtsverlies lijden.

Letterlijke uitspraken van De Jonge: framing
Communicatiepagina vanuit de overheid: framing
Onderzoek RIVM: framing

Alles wat willekeurige persoon op tweakers roept: 100% de waarheid

Wellicht een kans dat jij fout zit met je framing en dat dit daadwerkelijk de reden is?

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:52
Mfpower schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:01:
[...]

Het is eerder in en in triest dat dit soort maatregelen genomen moeten worden om de volwassenen thuis te houden. Want als ze niet gedwongen worden, blijven ze gewoon doorgaan met het uit de klauwen te laten lopen.

[removed]

• St@m

St@m

@ Your Service

redwing schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:05:
[...]

Het is eerder in en in triest dat dit soort maatregelen genomen moeten worden om de volwassenen thuis te houden. Want als ze niet gedwongen worden, blijven ze gewoon doorgaan met het uit de klauwen te laten lopen.
Aanname vanuit mijn kant (en wat ik om me heen hoor van vrienden die naar kantoor moeten komen)is toch echt dat de werkgevers willen dat men naar kantoor komt.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

St@m schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:03:
[...]

Letterlijke uitspraken van De Jonge: framing
Communicatiepagina vanuit de overheid: framing
Onderzoek RIVM: framing

Alles wat willekeurige persoon op tweakers roept: 100% de waarheid

Wellicht een kans dat jij fout zit met je framing en dat dit daadwerkelijk de reden is?
Je moet mij niet geloven, lees de onderzoeken nou maar eens eerst.
Het is ook niet nieuw, al sinds het voorjaar hebben ze een soort andere verhouding naar scholen/kinderen gehad dan de meeste andere landen. Daarom zijn er hier zo weinig maatregelen genomen. In andere landen gelden er op scholen hele strikte maatregelen. Vgl. Denemarken, Italie, Duitsland (beetje) en Israel. Vooral die laatste casus is interessant omdat zij in de lockdown in juni de cijfers niet omlaag kregen tot ze de scholen gingen sluiten. Zijn die kinderen daar anders? Zeg jij het maar. Misschien is het ook wel cultureel bepaald, maar ik zal daar mijn handen nu niet aan branden.

En ook de Q-koorts epidemie heeft volgens alle overheidscommunicatie jarenlang niet bestaan en moest met ettelijke rechtszaken worden afgedwongen. Daarom: doe zelf onderzoek (maar wordt geen maurice de hond ;) )
redwing schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:05:
[...]

Dat is óók zo, maar op het aantal besmettingen alleen al is het gewoon nuttig om de scholen nu een tijdje te sluiten en hopelijk, als straks de cijfers weer goed zijn, gaan de VO scholen met maatregelen open (maar mijn hoop komt niet overeen met mijn verwachting).

[ Voor 28% gewijzigd door Mfpower op 15-12-2020 23:10 ]

• BlakHawk
DutchCommando schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:03:
[...]

Ik heb niet meegekregen waar zij stellen dat de scholen weer open moeten. Op Twitter zeggen ze in ieder geval dat het een goed besluit is.
Jesse Klaver wel hoor:

Eerst roepen dat het kabinet dit veel eerder had moeten doen en nu het gebeurd is moeten basisscholen eerder weer open:

https://www.trouw.nl/poli...r-scholen-dicht~b736c35c/

“GroenLinks dringt er daarom met PvdA en D66 op aan om de basisscholen een week eerder te openen, dan de nu voorgenomen 18 januari.”

Naamverbasteringen zijn niet toegestaan.

[ Voor 15% gewijzigd door defiant op 16-12-2020 00:11 ]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pat-Juh schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:34:
[...]

Feitelijke cijfers zijn inderdaad geen onzin. Maar daar heeft Haga nog nooit van gehoord.

Die gooit wat cijfers in de grabbelton, haalt er wat uit, en hangt er al maanden z'n onzinnige betoog aan vast. Volgens hem was en is het virus al maanden weg.

Maar wel zeuren dat de zorg onder druk staat.

Tis net Willem Engel in vermomming.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Pat-Juh schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:34:
[...]

42!

PSN

• DutchCommando
Je trekt het Red Team wel heel breed nu...

[ Voor 3% gewijzigd door defiant op 16-12-2020 00:13 ]

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
DutchCommando schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:10:
[...]

Hij wil in ieder geval de basisscholen weer open:
Volgens GroenLinks-leider Jesse Klaver is het verkeerd om de basisscholen te sluiten. Hij wil dat het kabinet dat besluit terugdraait.
https://www.ad.nl/politie...tuig-te-stappen~a8b9a06f/

• St@m

St@m

@ Your Service

Mfpower schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:06:
[...]

Je moet mij niet geloven, lees de onderzoeken nou maar eens eerst.
Het is ook niet nieuw, al sinds het voorjaar hebben ze een soort andere verhouding naar scholen/kinderen gehad dan de meeste andere landen. Daarom zijn er hier zo weinig maatregelen genomen. In andere landen gelden er op scholen hele strikte maatregelen. Vgl. Denemarken, Italie, Duitsland (beetje) en Israel. Vooral die laatste casus is interessant omdat zij in de lockdown in juni de cijfers niet omlaag kregen tot ze de scholen gingen sluiten. Zijn die kinderen daar anders? Zeg jij het maar. Misschien is het ook wel cultureel bepaald, maar ik zal daar mijn handen nu niet aan branden.

En ook de Q-koorts epidemie heeft volgens alle overheidscommunicatie jarenlang niet bestaan en moest met ettelijke rechtszaken worden afgedwongen. Daarom: doe zelf onderzoek (maar wordt geen maurice de hond ;) )

[...]

Dat is óók zo, maar op het aantal besmettingen alleen al is het gewoon nuttig om de scholen nu een tijdje te sluiten en hopelijk, als straks de cijfers weer goed zijn, gaan de VO scholen met maatregelen open (maar mijn hoop komt niet overeen met mijn verwachting).
Mooi dat het onderzoek waar je naar lijkt nauwelijks onderscheid maakt tussen de verschillende leeftijdsgroepen van kinderen. Zelf spring je nu ook weer naar VO. Het gaat over het PO. Niet VO.

• DutchCommando
Ja. Prima. Maar ik reageerde op een post waarin de bewering stond dat het Red Team dat nu ook weer wil.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:36

Laguna

Connaisseur

Prima hoor, van mij mogen ze na de kerstvakantie de scholen weer opengooien, als dan de cijfers uiteindelijk weer gaan stijgen weet je wat de oorzaak is.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Mfpower

Mfpower

In dubio

St@m schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:16:
[...]

Mooi dat het onderzoek waar je naar lijkt nauwelijks onderscheid maakt tussen de verschillende leeftijdsgroepen van kinderen. Zelf spring je nu ook weer naar VO. Het gaat over het PO. Niet VO.
Het spijt me dat je het niet bij kan houden als ik even op een ander reageer met een zijpaadje. Het onderzoek refereert naar de basisonderzoeken; de bekendste twee zijn die in India en Zuid-Korea, met daarbij diverse casuistieken waaronder in Israel. Je kunt ze uit het artikel halen of mijn post-historie bekijken want ik heb ze in de zomer al gepost. Nogmaals, je hoeft mij niet te geloven. En ik zei al: als het geen framing is dan is het inderdaad heel triest. Onverkoopbaar eigenlijk. Maar wat is nu het ergste van de twee...

• St@m

St@m

@ Your Service

Mfpower schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:20:
[...]

Het spijt me dat je het niet bij kan houden als ik even op een ander reageer met een zijpaadje. Het onderzoek refereert naar de basisonderzoeken; de bekendste twee zijn die in India en Zuid-Korea, met daarbij diverse casuistieken waaronder in Israel. Je kunt ze uit het artikel halen of mijn post-historie bekijken want ik heb ze in de zomer al gepost. Nogmaals, je hoeft mij niet te geloven. En ik zei al: als het geen framing is dan is het inderdaad heel triest. Onverkoopbaar eigenlijk. Maar wat is nu het ergste van de twee...
Ik kan je prima bijhouden hoor. Maar jij zit gewoon in een hele andere wereld heb ik het idee met je posthistorie over onderzoeken van op z'n best dubieuze bronnen (onderzoek onder een facebookgroep van mensen die denken dat ze klachten hebben na een zelftoegedichte besmetting was het?)

Dus vergeef het me dat ik het bij verifieerbare bronnen houd.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

St@m schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:24:
[...]

Ik kan je prima bijhouden hoor. Maar jij zit gewoon in een hele andere wereld heb ik het idee met je posthistorie over onderzoeken van op z'n best dubieuze bronnen (onderzoek onder een faceboekgroep van mensen die denken dat ze klachten hebben na een zelftoegedichte besmetting was het?)

Dus vergeef het me dat ik het bij verifieerbare bronnen houd.
Dat is een ander onderwerp, en dat is een frustratie omdat daar helemaal geen onderzoek naar wordt gedaan zodat het maar gissen is naar de incidentie. De bron die ik je stuurde over kinderen is gepubliceerd en peer-reviewed. En ook daar zijn ze duidelijk over de onduidelijkheid, omdat kinderen zo weinig getest worden. Maar je hoeft er natuurlijk niet inhoudelijk op in te gaan.

• St@m

St@m

@ Your Service

Mfpower schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:27:
[...]

Dat is een ander onderwerp, en dat is een frustratie omdat daar helemaal geen onderzoek naar wordt gedaan zodat het maar gissen is naar de incidentie. De bron die ik je stuurde over kinderen is gepubliceerd en peer-reviewed. En ook daar zijn ze duidelijk over de onduidelijkheid, omdat kinderen zo weinig getest worden. Maar je hoeft er natuurlijk niet inhoudelijk op in te gaan.
En er wordt geen onderscheid gemaakt op basis van de leeftijdsgroep die we in Nederland hanteren in je peer-reviewed onderzoek.
4-12 jaar. Overal spreken ze over kinderen (0-18) en dan nog, dit is een onderzoek. Zo zijn er meer. En weet je wat de conclusie is? Dat kinderen tot 12 jaar nauwelijks voor besmettingen zorgen. En dat is ook wat de praktijk nu al meerdere maanden uitwijst.

Behalve in Israel (niet specifiek die leeftijdsgroep) blijkbaar, maar goed, daar likken ze elkaar bekant af als ze bekenden tegenkomen.

[ Voor 7% gewijzigd door St@m op 15-12-2020 23:33 ]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

St@m schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:30:
[...]

En er wordt geen onderscheid gemaakt op basis van de leeftijdsgroep die we in Nederland hanteren in je peer-reviewed onderzoek.
4-12 jaar. Overal spreken ze over kinderen (0-18) en dan nog, dit is een onderzoek. Zo zijn er meer. En weet je wat de conclusie is? Dat kinderen tot 12 jaar nauwelijks voor besmettingen zorgen. En dat is ook wat de praktijk nu al meerdere maanden uitwijst.
Dan kan het nog zo zijn dat het naar school gaan van die zelfde kinderen wel voor verspreiding zorgt. Of het omgekeerde, zo je wilt ;)

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:44
BlakHawk schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:06:
[...]

Jesse Klaver wel hoor:

Eerst roepen dat het kabinet dit veel eerder had moeten doen en nu het gebeurd is moeten basisscholen eerder weer open:

https://www.trouw.nl/poli...r-scholen-dicht~b736c35c/

“GroenLinks dringt er daarom met PvdA en D66 op aan om de basisscholen een week eerder te openen, dan de nu voorgenomen 18 januari.”
Vergeet niet dat hij het in maart verschrikkelijk vond dat de basisscholen open waren en toen pleitte voor een directe sluiting...

https://www.rtlnieuws.nl/...t-scholen-niet-dicht-gaan

[ Voor 0% gewijzigd door defiant op 16-12-2020 00:13 ]

• St@m

St@m

@ Your Service

MikeyMan schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:34:
[...]

Dan kan het nog zo zijn dat het naar school gaan van die zelfde kinderen wel voor verspreiding zorgt. Of het omgekeerde, zo je wilt ;)
Er zijn dus geen cijfers die dat ondersteunen. Dus ja, dat kan zo zijn. Maar Hugo, rijksoverheid en het RIVM geven aan dat dat niet de reden is.

Kan ook zijn dat men elkaar besmet in het ov. Die cijfers zijn er ook niet.

Maar prima joh, basisscholen zijn eigenijk grote clusters waar alle besmettingen vandaan komen. Groot gelijk dat die dicht gaan. Of basisscholen gevaarlijker zijn dan bibliotheken weet ik niet precies.

[ Voor 25% gewijzigd door St@m op 15-12-2020 23:41 ]

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:13:
[...]

Daarom had ik ook liever een echte lockdown gezien: Iedereen thuis, alles dicht. Dan heb je geen gezeur dat Jantje wel open mag en Pietje niet.

Eten haal je dan maar in de legertent op het marktplein. Dan maar even geen luxe.
wat noem jij dan een echte lockdown in vergelijking met de huidige? Wat zou er nog meer dicht kunnen in jouw versie?

• 42erik
  • Niet online
Patriot schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:12:
[...]

Tsja, dan houdt het op. Volgens mij ben ik vrij duidelijk geweest, en dat iemand iets soms anders opvat dan ik het bedoel is onvermijdelijk. Dat hoeft volgens mij geen aanleiding te zijn om daar niet op in te gaan. Als je niet welwillend de discussie wil voeren vraag ik me af wat je hier doet.
Welwillend de discussie (gesprek volgens mij maar ok) voeren is nogal lastig als er zo slecht gecommuniceerd wordt helaas

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

42erik schreef op woensdag 16 december 2020 @ 00:08:
[...]

wat noem jij dan een echte lockdown in vergelijking met de huidige? Wat zou er nog meer dicht kunnen in jouw versie?
ALLE winkels, alle bedrijven en werkplekken. Je kan de deur dan misschien nog wel uit maar dan is er nergens ook maar iets te doen.

Eten wordt dan maar mooi voorzien door reservisten die in de gaarkeukentent aan iedereen uitdelen. Dán heb je het over een lockdown.

Voordeel daarvan is dat niemand hoeft te zeuren dat ie wel naar zijn werk moet en de buurman thuis kan zitten, nadeel is alleen dat de overheid dan voor alles moet opdraaien.

[ Voor 6% gewijzigd door Stoney3K op 16-12-2020 00:11 ]

• 42erik
  • Niet online
Stoney3K schreef op woensdag 16 december 2020 @ 00:10:
[...]

ALLE winkels, alle bedrijven en werkplekken. Je kan de deur dan misschien nog wel uit maar dan is er nergens ook maar iets te doen.

Eten wordt dan maar mooi voorzien door reservisten die in de gaarkeukentent aan iedereen uitdelen. Dán heb je het over een lockdown.

Voordeel daarvan is dat niemand hoeft te zeuren dat ie wel naar zijn werk moet en de buurman thuis kan zitten, nadeel is alleen dat de overheid dan voor alles moet opdraaien.
en vervolgens een cluster in de rij bij de gaarkeuken :P :+

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:02

Patriot

Fulltime #whatpulsert

42erik schreef op woensdag 16 december 2020 @ 00:09:
[...]

Welwillend de discussie (gesprek volgens mij maar ok) voeren is nogal lastig als er zo slecht gecommuniceerd wordt helaas
Right :') Als het je te moeilijk is dan kun je ook om verduidelijking vragen, maar dat is schijnbaar teveel gevraagd.

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:20
[...]

Laten we het op onwetendheid houden, je hebt geen idee wat je zegt joh.

Daarnaast lekker iedereen mobiliseren naar een gaarkeuken. Top idee! Echt top!

Edit:
Hoe ga je die gaarkeukens van voedsel voorzien? Denk dat je niet beseft hoe groot de keten is waarover je spreekt. Het leger heeft hier een personeel voor, niet om 17 miljoen monden te voeden. Je hebt honderden keukens nodig, je hebt honderden vrachtwagens nodig om die te bevoorraden.. ohh wacht daar moet brandstof in(transport, raffinageproces etc etc.)
Ohh wait vrachtwagen met pannen... sleepdienst. Oke dat ding moet weer gemaakt worden: garage. Hmm onderdelen nodig... onderdelen magazijn..
ohh daar moet ook nog een lamp kunnen branden. Operator energieproducent.. monteur etc etc etc.

En ondertussen zit iedereen gedwongen thuis.. jaja...als je de hele keten zou uitschrijven zit je in de zelfde situatie waarin we nu zitten, met het verschil dat burgers niet meer, enigszins gespreid over de dag naar de supermarkt gaan. Maar op gezette tijden naar een corona hub... top idee! Nog los van de gevolgen op mid en lange termijn.

[ Voor 40% gewijzigd door Magicw00b op 16-12-2020 00:57 ]

• FelizNavidad
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-10-2023
Ze zouden prima een max aantal klanten per m2 kunnen invoeren.

Dat is toch prima te regelen. Kan alles open blijven.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
FelizNavidad schreef op woensdag 16 december 2020 @ 01:45:
Ze zouden prima een max aantal klanten per m2 kunnen invoeren.

Dat is toch prima te regelen. Kan alles open blijven.
Dus, 15 klanten binnen in de winkel en honderden buiten hutje mutje op elkaar in de rij, elkaar verdringen, etc?

Dat gaat hem niet worden...

Maar goed, zo erg is het toch niet dat de winkels dicht zijn? Ik neem aan dat iedereen vanwege de corona al lang alles heeft gehaald wat hij/zij nodig had aan kleding, cadeaus, etc met het oog op de drukte in de winkels qua corona...

Hier zijn vorige week ook de boodschappen al gehaald, je kan je donder erop zeggen dat het vanaf aanstaande zaterdag ook absurd druk gaat zijn in de supermarkten met lange rijen.

• BlakHawk
DutchCommando schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:10:
[...]

Hahaha, ik las “oppositie”...
BasvanS schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:35:
[...]

Vergeet niet dat hij het in maart verschrikkelijk vond dat de basisscholen open waren en toen pleitte voor een directe sluiting...

https://www.rtlnieuws.nl/...t-scholen-niet-dicht-gaan
Dit soort “politiek” is stuitend. Gewoon tegen zijn, omdat de andere partij vóór is.
Dan ben je als politieke partij gewoon af.

Sta achter je standpunten! Maar wacht niet tot de MP A zegt, zodat jij dan B kan zeggen. En als de MP dan B zegt, zeg jij weer A. Walgelijk!

Groen Links is daarmee niets beter dan partijen als FvD. Die doen hetzelfde, of eigenlijk “deden” :+

• leekers
  • Laatst online: 06-01-2021
[...]

Je vergeet het belangrijkste namelijk internet afsluiten zodat niet iedereen de hele dag bezig is om op Tweakers de grootste onzin uit te kramen ipv nou eens gewoon de regels na te leven .

Maar ok , dan moet je ook wel haast in een sprookjes wereld leven als je denkt dat al die beterweters hier naar elkaar gaan luisteren ipv proberen hun gelijk te halen .

"Beautiful Clean Coal"

• BlakHawk
leekers schreef op woensdag 16 december 2020 @ 06:03:
[...]

Je vergeet het belangrijkste namelijk internet afsluiten zodat niet iedereen de hele dag bezig is om op Tweakers de grootste onzin uit te kramen ipv nou eens gewoon de regels na te leven .

Maar ok , dan moet je ook wel haast in een sprookjes wereld leven als je denkt dat al die beterweters hier naar elkaar gaan luisteren ipv proberen hun gelijk te halen .
Het is ook wel een utopie als je denkt dat je iemand anders op een online forum kunt overtuigen.

Tocht eigenlijk bizar als je dat echt denkt.

Iemand heeft een (sterke) mening.
Die persoon gaat naar een online forum om daar zijn standpunten neer te zetten.
Het zou wel echt vreemd zijn om op basis daarvan je mening te verliezen.
Vooral met dit soort onderwerpen zijn er gewoon meerdere kampen. Je moet hier echt niet komen om anderen te overtuigen.

Stel jezelf de vraag eens, hoe sterk is jouw mening over dit onderwerp en ben je bereid je mening aan te passen? Wat al gauw zorgt voor een 180 graden draai met dit soort onderwerpen.

Gaat toch niet gebeuren?

Verwijderd

BlakHawk schreef op woensdag 16 december 2020 @ 05:57:
[...]

Hahaha, ik las “oppositie”...

[...]

Dit soort “politiek” is stuitend. Gewoon tegen zijn, omdat de andere partij vóór is.
Dan ben je als politieke partij gewoon af.

Sta achter je standpunten! Maar wacht niet tot de MP A zegt, zodat jij dan B kan zeggen. En als de MP dan B zegt, zeg jij weer A. Walgelijk!

Groen Links is daarmee niets beter dan partijen als FvD. Die doen hetzelfde, of eigenlijk “deden” :+
Ik heb niks met groenlinks en vind klaver normaal een kwal... Maar ik moet hem hier toch verdedigen. In maart was de situatie echt anders... En in mijn ogen is het juist goed dat je je standpunt wijzigt als je nieuwe inzichten krijgt (die hebben we allemaal, de sociale impact etc).
Ik geloof dat iedereen het er wel mee eens is dat scholen sluiten een van de laatste dingen is die je moet doen. Het is de vraag of dat laatste instrument ook nu nodig is.. Daar kan je over discussiëren, daar is de politiek voor.

• Erapaz
  • Laatst online: 30-12-2025
[...]

En dan doet er iemand even een hoestje in de gaarkeuken en is al het eten besmet. Het is veel veiliger om zelf te koken. De ingrediënten zouden dan bezorgd moeten worden, maar die komen nog steeds ergens vandaan waar mensen samenwerken.

• Artwido
  • Laatst online: 11:38
Vraagje:
Ik had maandagavond lichte verkoudheidklachten.
Mijn werk wilde toch dat ik de sneltest liet doen. Nu ben ik positief getest. En moet 7 dagen in quarantaine.
Wanneer ik in deze periode weer van de klachten af ben moet ik dan weer een test doen om te zien of ik het virus niet meer heb?
Dat kan ik nergens terug vinden.

• Fly-guy
  • Niet online
Artwido schreef op woensdag 16 december 2020 @ 07:37:
Vraagje:
Ik had maandagavond lichte verkoudheidklachten.
Mijn werk wilde toch dat ik de sneltest liet doen. Nu ben ik positief getest. En moet 7 dagen in quarantaine.
Wanneer ik in deze periode weer van de klachten af ben moet ik dan weer een test doen om te zien of ik het virus niet meer heb?
Dat kan ik nergens terug vinden.
Nog een keer testen heeft geen nut, sterker nog, hoogstwaarschijnlijk zal je dan weer positief testen. Het lichaam zit nog wel even een tijdje vol met virus resten, schijnt bij sommigen maanden te duren, aldus de GGD.

De enige eis is 24 uur klachtenvrij en minimaal 7 dagen quarantaine.

[ Voor 8% gewijzigd door Fly-guy op 16-12-2020 07:40 ]

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:39
https://www.parool.nl/nie...nkels-te-hebben~beee729c/
Het is stil in Amsterdam, maar die stilte beperkt zich wel tot hartje centrum. In omliggende winkelgebieden heerst er nog altijd gezelligheid, zoals dinsdagmiddag in de Spaarndammerstraat. Van de strenge lockdown is er weinig te merken. Veel winkels zijn open en er lopen meer mensen op straat dan je zou verwachten in een stad die sinds middernacht ‘op slot’ zit. Een verschil met twee dagen geleden? Dat is er amper.
Dit gaat natuurlijk niet werken zo :N ...

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Fly-guy schreef op woensdag 16 december 2020 @ 07:39:
[...]Het lichaam zit nog wel even een tijdje vol met virus resten, schijnt bij sommigen maanden te duren, aldus de GGD.

Hoe wordt er dan omgegaan met iemand die positief getest is geweest en chronisch hoest- of verkoudheidsklachten heeft (en altijd al heeft gehad)? Eindeloos wachten tot ie negatief test op een PCR? En wel thuis zitten op kosten van de werkgever?

• Fly-guy
  • Niet online
Stoney3K schreef op woensdag 16 december 2020 @ 07:46:
[...]

Hoe wordt er dan omgegaan met iemand die positief getest is geweest en chronisch hoest- of verkoudheidsklachten heeft (en altijd al heeft gehad)? Eindeloos wachten tot ie negatief test op een PCR? En wel thuis zitten op kosten van de werkgever?
Geen idee. Na mijn besmetting moest ik voor mijn werk een pcr test doen, welke positief terug kwam, ook al had ik meer dan een week geen klachten meer.

Toen vertelde de GGD mij dat testen de komende weken waarschijnlijk nutteloos zou zijn en dat er gevallen bekend waren waarbij er maanden na besmetting nog steeds positief getest werd.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
Lijkt me eenvoudig op te lossen: elke winkel die de regels overtreedt dichtschroeven, en pas als de pandemie open is weer openen.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:11
Vroeger had je nog boetes. Als een persoon de regels van bv een marktkraam of winkel overtrad, dan had hij een boete van 400 euro op zijn naam. Deed een winkel of marktkraam iets verkeerd, kreeg die 4000 euro boete. Of is die 4000 euro boete tegelijk met de 400 euro boete gesneuveld?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Denk dat het stiekem best prima is. Veel minder de winkels in, minder reizen van wijk naar centrum of Woonboulevard. En toch nog een beetje omzet.

Als vandaag de scholen dicht zijn en het aantal reisbewegingen weer op niveau maart is, en het thuiswerken weer een vlucht neemt kan het snel gaan.

Maar voor het lokale winkelcentrum geldt:
4 kappers dicht
Schoenenwinkel dicht
Kledingwinkel dicht
Blokker dicht
Intertoys dicht

Rest is open, zij het soms in aangepaste vorm. Alleen afhalen of alleen reparatie.

Dan heb ik het over schoenmaker, fietsenmaker, bloemist, notenbar, slijter, slager, bakkers, HEMA en restaurants.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 16-12-2020 08:00 ]

• Leroy1909
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-01 20:29
Fly-guy schreef op woensdag 16 december 2020 @ 07:50:
[...]

Geen idee. Na mijn besmetting moest ik voor mijn werk een pcr test doen, welke positief terug kwam, ook al had ik meer dan een week geen klachten meer.

Toen vertelde de GGD mij dat testen de komende weken waarschijnlijk nutteloos zou zijn en dat er gevallen bekend waren waarbij er maanden na besmetting nog steeds positief getest werd.
Is dat nu niet het grote gevaar, dat je je ook kan laten testen ook al heb je geen klachten...? Blijkbaar kun je alsnog positief getest worden, dus je staat ertussen bij die paar duizend positieve geteste mensen, maar bent niet besmettelijk.

• BlakHawk
[...]

Nog een keer testen heeft geen nut, sterker nog, hoogstwaarschijnlijk zal je dan weer positief testen. Het lichaam zit nog wel even een tijdje vol met virus resten, schijnt bij sommigen maanden te duren, aldus de GGD.

Maar ze testen je luchtwegen op virus delen toch?
Zo lang het daar zit, kun je het dan niet meer verspreiden?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Leroy1909 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:00:
[...]

Is dat nu niet het grote gevaar, dat je je ook kan laten testen ook al heb je geen klachten...? Blijkbaar kun je alsnog positief getest worden, dus je staat ertussen bij die paar duizend positieve geteste mensen, maar bent niet besmettelijk.
Weet niet of je al geweest bent, maar je laat echt wel uit je hoofd om dat op geregelde basis voor de lol te doen.
BlakHawk schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:02:
[...]

Maar ze testen je luchtwegen op virus delen toch?
Zo lang het daar zit, kun je het dan niet meer verspreiden?
Jawel, maar als je niet niest, hoest of snottert een stuk minder.

[ Voor 24% gewijzigd door MikeyMan op 16-12-2020 08:03 ]

• THE_BASE
  • Niet online
Branche wil álle winkels voorzien van afhaalloket, net als bij bouwmarkt

https://www.ad.nl/werk/br...s-bij-bouwmarkt~aee11ae4/

De organisatie is nu aan het lobbyen in Den Haag of alle winkels een afhaalloket mogen gebruiken. Snappen ze dan echt niet dat mensen gedwongen moeten worden thuis te blijven? Op deze manier kunnen winkels net zo goed weer open. Ik hoop dan ook dat het kabinet zijn poot stijf houdt.

• Artwido
  • Laatst online: 11:38
[...]

Tnx voor de info!

• BlakHawk
MikeyMan schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:02:
[...]

Weet niet of je al geweest bent, maar je laat echt wel uit je hoofd om dat op geregelde basis voor de lol te doen.
Verschilt per persoon, mijn vrouw is al 3 keer getest voor werk en ze vindt er echt niets aan.

Ze voelt het niet.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 16 december 2020 @ 07:59:
[...]

Denk dat het stiekem best prima is. Veel minder de winkels in, minder reizen van wijk naar centrum of Woonboulevard. En toch nog een beetje omzet.
Ik hoop dat gemeentes de parkeergarages/-pleinen dichtgooien, volgens mij scheelt dat alleen al een hele hoop funshoppers.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• BlakHawk
THE_BASE schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:02:
Branche wil álle winkels voorzien van afhaalloket, net als bij bouwmarkt

https://www.ad.nl/werk/br...s-bij-bouwmarkt~aee11ae4/

De organisatie is nu aan het lobbyen in Den Haag of alle winkels een afhaalloket mogen gebruiken. Snappen ze dan echt niet dat mensen gedwongen moeten worden thuis te blijven? Op deze manier kunnen winkels net zo goed weer open. Ik hoop dan ook dat het kabinet zijn poot stijf houdt.
En waarom wordt met kerst dan versoepelt?

We moeten allemaal thuisblijven, maar met kerst mogen we lekker elkaar besmetten.

Denk wel dat ik weet wat “gevaarlijker” is:
- Afhalen aan de buitendeur
- Hele avond veel te dicht bij anderen, omdat 1,5 meter thuis echt onmogelijk is met 2 of 3 gezinnen.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

En op eerste en tweede kerstdag is het virus natuurlijk minder besmettelijk dan op zondag de 27ste. :X

Pagina: 1 ... 154 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins