jadjong schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:30:
[...]
Ik ben heel benieuwd hoe systeembeherend Nederland reageert als ze vijf weken onbetaald thuis zitten terwijl de applicatiebeheerder zonder restricties hun werk over neemt. Ik gok op een bak weerstand, net als bij de lingerieverkoopster waar het in eerste instantie om ging.
Neemt niet weg dat de ik de genomen beslissing van Mark en de rest begrijp/steun.
Nou inderdaad..
Het enige wat dit bereikt is dat grote ketens overleven en alleen maar groter worden, en kleine kwalitatieve zaakjes omvallen.
Dat is ook wat er gaat gebeuren met alle omgevallen restaurants etc. Allemaal straks goedkoop aangekocht door pandjesbazen, en na corona vast duur verhuurd of duur verkocht.
Als alleen essentiële zaken mogen, dan moet je de supermarkt geen speelgoed, tijdschriften etc laten verkopen.
Doe je dat wel, laat dan de boekhandel, speelgoedwinkel etc ook open voor een gelijk speelveld.
Alleen wordt natuurlijk alles uiteindelijk teniet gedaan door de Amazon en Bol's van nu.. dit wordt gewoon de genadeklap van kwaliteit, terwijl de rijken alleen maar rijker worden
Hier lijkt een klein restaurant waar we vóór corona vaak heen gingen, en vanaf corona een paar keer per maand wat bestelden om af te halen nu toch echt om te vallen. Op hun website zijn alle mogelijkheden om af te halen verdwenen..
Ik snap vooral niet dat mensen toejuichen dat maar een paar grote ketens en rijken hier de vruchten van gaan plukken.
Sluit dan gewoon alles wat niet essentieel is om te verkopen. Misschien zelfs online voor een gelijk speelveld.
Over een paar maanden gaat vast geklaagd worden waarom Amazon nou zo'n Monopoly heeft gekregen, waarom we lastiger aan kwalitatief brood en vlees kunnen komen.
En de black friday perikelen komen echt niet door de kleine ondernemer. Dat mag je MediaMarkt en consorten aanrekenen. Ook de grote namen..

de kleine ondernemer kan/kon daar niets anders dan volgen omdat de verkoop anders nihil is.
[
Voor 20% gewijzigd door
GAIAjohan op 15-12-2020 17:33
]