Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 153 ... 224 Laatste
Acties:
  • 697.352 views

Onderwerpen

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:19
Forse stijging aan testen. Vorige week al 60.000 meer, en nu 120.000 meer. Totaal dus 180.000 en de totaalpaniek breekt uit. Ja ik weet percentage positief stijgt, maar dat is echt veel minder gek dan het lijkt door de extra afgenomen testen.

Vorige week die wazige persconferentie waar ze vorige week al wel geweten moeten hebben wat er ging gebeuren. Er werd toen geen woord gezegd over mogelijke maatregelen. Het waarom zagen we afgelopen maandag wel, dat wilden ze zo kort mogelijk houden.

Onbegrijpelijk dat hier geen vragen over gesteld worden.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
jadjong schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:51:
[...]

In het kader van 'samen tegen corona' moet je zo min mogelijk ongelijkheid creëren. De lokale supermarkt is nog geen Walmart, maar het hikt er wel tegenaan. Iedereen die nu een boormachine nodig heeft gaat naar de Lidl, want daar zijn ze in de aanbieding en de Hornbach is toch dicht. Tot zo ver het spreiden van drukte en contactmomenten.
Ik snap dat men wilt dat je alleen de deur uit gaat voor een zak aardappelen, maar die urgentie is er de afgelopen maanden uit gesleten. Je roept zelf regelmatig iets over draagvlak en daar is mijn inziens dit ook op van toepassing. 90% van de retail sluiten en dan drie supermarkten die functie over laten nemen werk niet. Tenzij alle klanten zo slim zijn om alleen voor voedsel de AH binnen te stappen.
Onder andere dit dus, het is weer half gedaan, omdat winkels nu weer omwegen gaan zoeken om toch open te kunnen blijven (logisch als ondernemer), maar daardoor gaan mensen dus nog steeds op pad. Kortom, nog steeds geen lockdown.. Het enige wat ze nu bereikt hebben is ondernemer pesten.

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08-2025
jip_86 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:58:

Echt kritische vragen van de NOS & co media verwacht ik echt niet meer. En komt er iemand die kritisch gaat zijn worden ze heel snel op een hoop gesmeten met aluminium hoedjes.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14:31
Segafreak83 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:00:
[...]

Onder andere dit dus, het is weer half gedaan, omdat winkels nu weer omwegen gaan zoeken om toch open te kunnen blijven (logisch als ondernemer), maar daardoor gaan mensen dus nog steeds op pad. Kortom, nog steeds geen lockdown.. Het enige wat ze nu bereikt hebben is ondernemer pesten.
Het is juist geweldig dat ondernemers zo vindingrijk zijn. Ze brengen daardoor heel veel positieve effecten mee. Allereerst werken ze mee aan de spreiding van de drukte, ten tweede zorgen ze dat medewerkers wat te doen hebben en ten derde betekent dit dat ze minder omzetverlies hebben en dus ten vierde minder steun moeten aanvragen.

Maar goed, we zitten in Nederland. We moeten zeiken op elk velletje postzegels en elke banaan die verkocht wordt. In plaats van accepteren en het beste ervan maken is het veel leuker om door te blijven afgeven op een situatie die toch niet gaat veranderen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
CMD-Snake schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:52:
[...]

Ik snap het toewensen van corona aan de tegenstanders van het beleid niet zo.

Sowieso is het onzin dat mensen binnen 8 uur al klachten kunnen hebben van iets wat ze tijdens het protest opgelopen moeten hebben. De minimum incubatietijd is langer dan dat. Gezien de omschrijving van het Twitter account sluit ik een mislukte poging tot parodie ook niet uit.
Een LRAD hadden we ook wel tot in het torentje kunnen horen, zoiets komt makkelijk boven wat fluitjes uit.
Dat zal het niet geweest zijn, net zo min als lantarenpalen, whehe.
Waarschijnlijk hebben ze koppijn gekregen door dat keiharde gefluit naast elkaars oren.
Selectieve doofheid helpt hooguit tegen dringende adviezen, niet tegen scheidsrechtersfluitjes.
(Jaren Loveparade ervaring leerde mij dat die dingen echt ongezond veel herrie kunnen maken)

[ Voor 3% gewijzigd door PalingDrone op 15-12-2020 16:05 ]

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:15

beany

Meeheheheheh

Segafreak83 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:00:
[...]

Maar wie pest de ondernemer? Volgens mij de ondernemer zelf door juist die omwegen te gaan zoeken. Als iedereen nou eens niet alleen letterlijk naar die maatregelen gaat kijken maar ook logisch na gaat denken dan zou dat al heel veel schelen.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Drardollan
jadjong schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:51:
[...]

In het kader van 'samen tegen corona' moet je zo min mogelijk ongelijkheid creëren. De lokale supermarkt is nog geen Walmart, maar het hikt er wel tegenaan. Iedereen die nu een boormachine nodig heeft gaat naar de Lidl, want daar zijn ze in de aanbieding en de Hornbach is toch dicht. Tot zo ver het spreiden van drukte en contactmomenten.
Ik snap dat men wilt dat je alleen de deur uit gaat voor een zak aardappelen, maar die urgentie is er de afgelopen maanden uit gesleten. Je roept zelf regelmatig iets over draagvlak en daar is mijn inziens dit ook op van toepassing. 90% van de retail sluiten en dan drie supermarkten die functie over laten nemen werk niet. Tenzij alle klanten zo slim zijn om alleen voor voedsel de AH binnen te stappen.
Misschien moeten we het communisme invoeren en bonnen uit gaan delen. Zijn we gelijk van alle ongelijkheid af.

Sorry, maar ik begrijp het niet zo goed. Wees blij met wat er kan, maak er het beste van.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:35

Laguna

Connaisseur

horizon1978 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:51:
[...]

Ik denk dit vanuit NOS liveblog

[...]
Joost Schellekens heeft het over 6.000 positieve tests die zouden ontbreken, terwijl er op het NOS liveblog gesproken wordt over 6.000 tests.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Segafreak83
beany schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:04:
[...]

Maar wie pest de ondernemer? Volgens mij de ondernemer zelf door juist die omwegen te gaan zoeken. Als iedereen nou eens niet alleen letterlijk naar die maatregelen gaat kijken maar ook logisch na gaat denken dan zou dat al heel veel schelen.
De overheid natuurlijk, door een dikke twee deling te maken, jij mag wel open blijven, jij niet, terwijl ze hetzelfde verkopen..

Had lekker die (nep) lockdown begin November gedaan, tot 20 december ofzo, dan hadden de ondernemers wel omzet gehad èn een fatsoenlijke kerst.

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:26
horizon1978 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:00:
[...]

Echt kritische vragen van de NOS & co media verwacht ik echt niet meer. En komt er iemand die kritisch gaat zijn worden ze heel snel op een hoop gesmeten met aluminium hoedjes.
Eens en heel erg kwalijk. De enige controlerende rol in dit hele gebeuren is (helaas) de (mainstream)media, en die laat het, naar mijn mening behoorlijk afweten.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:54

Stoney3K

Flatsehats!

Segafreak83 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:11:
[...]

De overheid natuurlijk, door een dikke twee deling te maken, jij mag wel open blijven, jij niet, terwijl ze hetzelfde verkopen..
Daarom had ik ook liever een echte lockdown gezien: Iedereen thuis, alles dicht. Dan heb je geen gezeur dat Jantje wel open mag en Pietje niet.

Eten haal je dan maar in de legertent op het marktplein. Dan maar even geen luxe.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• horizon1978
Laguna schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:10:
[...]

Joost Schellekens heeft het over 6.000 positieve tests die zouden ontbreken, terwijl er op het NOS liveblog gesproken wordt over 6.000 tests.
Gezien eerdere storingen verwacht ik het onderste. Want op basis van wat zou je anders weten dat er 6000 positieve testen zijn.
Of is dat die 6000 weer 12% van een totaal aantal testen (50.000) dat ontbreekt. Of zijn die 50000 wel meegenomen maar die 6000 niet.
Vragen! Vragen!

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:21
Stoney3K schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:13:
[...]

Daarom had ik ook liever een echte lockdown gezien: Iedereen thuis, alles dicht. Dan heb je geen gezeur dat Jantje wel open mag en Pietje niet.

Eten haal je dan maar in de legertent op het marktplein. Dan maar even geen luxe.
Tsja,... voor de meeste nerds in deze panelen misschien een optie.. niet voor iedereen.

• jip_86
Luuk84 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:13:
[...]

Eens en heel erg kwalijk. De enige controlerende rol in dit hele gebeuren is (helaas) de (mainstream)media, en die laat het, naar mijn mening behoorlijk afweten.
De reacties die ze op straat gingen halen net zo goed. Stuk voor stuk allemaal positief. Kan me niet voorstellen dat er niemand negatief gereageerd heeft.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Forse stijging aan testen. Vorige week al 60.000 meer, en nu 120.000 meer. Totaal dus 180.000 en de totaalpaniek breekt uit. Ja ik weet percentage positief stijgt, maar dat is echt veel minder gek dan het lijkt door de extra afgenomen testen.

Vorige week die wazige persconferentie waar ze vorige week al wel geweten moeten hebben wat er ging gebeuren. Er werd toen geen woord gezegd over mogelijke maatregelen. Het waarom zagen we afgelopen maandag wel, dat wilden ze zo kort mogelijk houden.

Je hebt wel heel selectief naar die persco geluisterd dan. Er werd heel expliciet gemeld dat ze additionele maatregelen niet uitsluiten. Je hoeft de opnamecijfers er maar bij te pakken om te zien dat dit ook terecht is.

En voor de zoveelste keer; aantal positieven en %positief zijn maar twee van de vele parameters. Of denk je echt dat ze bij het RIVM alleen naar dat ene grafiekje zitten te staren?

• horizon1978
jip_86 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:15:
[...]

De reacties die ze op straat gingen halen net zo goed. Stuk voor stuk allemaal positief. Kan me niet voorstellen dat er niemand negatief gereageerd heeft.
Tja.

Net als de onderzoeken over het draagvlak die worden gehouden: ik ben nog nooit uitgenodigd. ;)

Maar 7 van de 10 was voor strengere maatregelen. Als ik naar mij collega's kijk zou dat 1 van de10 zijn geweest. (En nee van de andere 9 stond niemand te fluiten ;) ).

Maar bij vraagstellingen als dit:

a) wilt u bij de huidige maatregelen met 3 personen bezoek kerst vieren
b) wilt u met 1 week strenge lockdown ervoor kerst met 5 personen bezoek kunnen vieren,

Optie c is er niet. Dan zal heel snel antwoordt B gekozen worden. Dus draagvlak voor strengere maatregelen leeft :)

(Ik ken de vragen niet maar zo zou ik ze stellen. har har har)

• Segafreak83
Biohazzard21 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:15:
[...]

Tsja,... voor de meeste nerds in deze panelen misschien een optie.. niet voor iedereen.
Kan prima hoor, want dit huidige beleid gaat echt niet helpen.

Waarom is bijvoorbeeld Schiphol niet op slot? Kunnen nog potentiële besmette mensen lekker het land binnen komen..

Zit je met zijn allen moeite te doen, dweil je met de kraan open..

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:32
MikeyMan schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:18:
[...]

Je hebt wel heel selectief naar die persco geluisterd dan. Er werd heel expliciet gemeld dat ze additionele maatregelen niet uitsluiten. Je hoeft de opnamecijfers er maar bij te pakken om te zien dat dit ook terecht is.

En voor de zoveelste keer; aantal positieven en %positief zijn maar twee van de vele parameters. Of denk je echt dat ze bij het RIVM alleen naar dat ene grafiekje zitten te staren?
Het punt is dat de meeste media-outlets in chocoladeletters openen zoals dit:
NOS
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_wTAst-gMMoX79UcmfUw_OshiIk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/frjyci6CQWCdbfU5IAxuVhzE.png?f=user_large
AD
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0HElxQ6WscVf2pZrQZHT-e1Lqlk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pPsRFcWjDmaNcK247WT6kg8K.png?f=user_large

Volkskrant een positieve uitzondering die gaat over de toename in het aantal bedpatiënten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6JjLT2R86HoU8ctkL0Ukp0UwCqU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/luUIafa2mltXWenAl70z5ITQ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Señor Sjon op 15-12-2020 16:21 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Luuk84
jip_86 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:15:
[...]

Ik heb geen passend antwoord op de deze hele coronacrisis (of eigenlijk de tekortkomingen van ons zorgsysteem), maar ik verbaas me echt heel erg of grote afwezigheid van het factchecken, mensen met dossierkennis bij persconferenties (en dus kritische vragen), en de grote afwezigheid van inhoudelijke discussies op tv die eens wat dieper gaan dan alleen de oppervlakte.
[...]
Dat geloof ik wel, maar geef eens openheid van zaken, hoe komt het tot stand? Waarop baseren je dan wel de besluiten etc etc. Dit komt regelmatig niet. Er wordt bijzonder weinig verdere informatie verschaft. Of gevraagd....

edit na reactie van @MikeyMan

Dat geloof ik wel, maar geef eens openheid van zaken, hoe komt het tot stand? Waarop baseren je dan wel de besluiten etc etc. Dit komt regelmatig niet. Er wordt bijzonder weinig verdere informatie verschaft. Of gevraagd....Hiermee bedoel ik niet dat er geen tot nauwelijks informatie is, maar er weinig verdere informatie wordt verschaft in de mainstream media/tv/persconferenties. De berichtgeving die 95% van de mensen kijkt/tot zich neemt.

[ Voor 46% gewijzigd door Luuk84 op 15-12-2020 16:29 ]

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Señor Sjon schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:21:
[...]

(...)
Het erge is nog dat de reacties van veel droeftoeters op social media net zo erg zijn, alsof alle media een raar vooropgezet plan heeft om ons voor te liegen. :')

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

NOS
[Afbeelding]
AD
[Afbeelding]

Volkskrant een positieve uitzondering die gaat over de toename in het aantal bedpatiënten.
[Afbeelding]
Ja das een terecht punt; maar daar kun je niemand anders dan diezelfde media toch verantwoordelijk voor houden?

• Basszje
  • Laatst online: 08:00

Basszje

Reisvaap!]

Luuk84 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:22:
[...]

Ik heb geen passend antwoord op de deze hele coronacrisis (of eigenlijk de tekortkomingen van ons zorgsysteem), maar ik verbaas me echt heel erg of grote afwezigheid van het factchecken, mensen met dossierkennis bij persconferenties (en dus kritische vragen), en de grote afwezigheid van inhoudelijke discussies op tv die eens wat dieper gaan dan alleen de oppervlakte.
Ik hoop dat je die verwondering van ook toepast op andere toekomstige onderwerpen, want de diepe discussie is al een decennium of wat van de treurbuis geweerd ;) Het valt op omdat het nu constant hetzelfde onderwerp is wellicht.

(Zelfde kan je toepassen aan gebrek coordinatie GGD / gebrek aan IC-bedden etc , allemaal geen nieuw geluid maar het valt nu ineens op ) .

[ Voor 8% gewijzigd door Basszje op 15-12-2020 16:24 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Luuk84 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:22:
[...]

Dan zou je toch eens een kamerbriefing of debat aan moeten zetten in plaats van de media die hier een mooi verhaal van proberen te maken. Meer een tekortkoming van de media als je het mij vraagt.

Overigens; deze situatie afdoen als een tekortkoming van het zorgsysteem, valt m.i. ook wel een kritische vraag of wat over te stellen.
Dat geloof ik wel, maar geef eens openheid van zaken, hoe komt het tot stand? Waarop baseren je dan wel de besluiten etc etc. Dit komt regelmatig niet. Er wordt bijzonder weinig verdere informatie verschaft. Of gevraagd....
Niet?

https://www.rijksoverheid...-stand-van-zaken-covid-19

https://www.rijksoverheid...atie-rivm-jaap-van-dissel

https://www.rijksoverheid.../12/14/advies-nav-91e-omt

Kun je het ermee eens zijn of niet, maar is genoeg beschikbaar.

[ Voor 48% gewijzigd door MikeyMan op 15-12-2020 16:28 ]

• Luuk84
Basszje schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:23:
[...]

Ik hoop dat je die verwondering van ook toepast op andere toekomstige onderwerpen, want de diepe discussie is al een decennium of wat van de treurbuis geweerd ;) Het valt op omdat het nu constant hetzelfde onderwerp is wellicht.

(Zelfde kan je toepassen aan gebrek coordinatie GGD / gebrek aan IC-bedden etc , allemaal geen nieuw geluid maar het valt nu ineens op ) .
Je mag mijn uitspraak inderdaad breder trekken :-)
MikeyMan schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:25:
[...]

Dan zou je toch eens een kamerbriefing of debat aan moeten zetten in plaats van de media die hier een mooi verhaal van proberen te maken. Meer een tekortkoming van de media als je het mij vraagt.

Overigens; deze situatie afdoen als een tekortkoming van het zorgsysteem, valt m.i. ook wel een kritische vraag of wat over te stellen.
Natuurlijk is dit een tekortkoming van de media, maar wel een hele kwalijke, zorgelijk ook.
Over alles valt een kritische vraag te stellen, maar je hoeft geen geleerde te zijn om te zien dat ons zorgsysteem tekort doet.
Ik zal mijn reactie even aanpassen, want ik ben niet duidelijk genoeg: ik doel dus op de mainstream media/tv/persconferenties. De berichtgeving die 95% van de mensen kijkt/tot zich neemt. En je kan ook hier alles van vinden, maar het gros van de mensen gaat geen PDF's doorspitten van tientallen pagina's.

[ Voor 22% gewijzigd door Luuk84 op 15-12-2020 16:35 ]

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023

En een toespraak vanuit het torentje. Niet omdat dat zo gewichtig is maar omdat daar geen journalisten zitten die vragen kunnen stellen.

alles kan off-topic

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:04:
[...]

Misschien moeten we het communisme invoeren en bonnen uit gaan delen. Zijn we gelijk van alle ongelijkheid af.

Sorry, maar ik begrijp het niet zo goed. Wees blij met wat er kan, maak er het beste van.
Ik ben heel benieuwd hoe systeembeherend Nederland reageert als ze vijf weken onbetaald thuis zitten terwijl de applicatiebeheerder zonder restricties hun werk over neemt. Ik gok op een bak weerstand, net als bij de lingerieverkoopster waar het in eerste instantie om ging.
Neemt niet weg dat de ik de genomen beslissing van Mark en de rest begrijp/steun.

[ Voor 6% gewijzigd door jadjong op 15-12-2020 16:31 ]

• Drardollan
jadjong schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:30:
[...]

Ik ben heel benieuwd hoe systeembeherend Nederland reageert als ze vijf weken onbetaald thuis zitten terwijl de applicatiebeheerder zonder restricties hun werk over neemt. Ik gok op een bak weerstand, net als bij de lingerieverkoopster waar het in eerste instantie om ging.
Neemt niet weg dat de ik de genomen beslissing van Mark en de rest begrijp/steun.
Ik juich het direct toe, lekker vakantie.

• jip_86
[...]

Nee natuurlijk is dat niet de enige factor. Maar wel eentje waar de bruikbare idioten snel van op tilt slaan. De grootste reden is wellicht zelfs Duitsland geweest, maar dat word niet genoemd. Bij NieuwsUur zei een epidemioloog dat het sluiten van de winkels een symboolwaarde heeft, want het is niet zo zeker dat het aan Black Friday lag. Het zal je zaak maar zijn zeg :F
Ankona schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:29:
[...]

En een toespraak vanuit het torentje. Niet omdat dat zo gewichtig is maar omdat daar geen journalisten zitten die vragen kunnen stellen.
Die journalisten zijn af ;)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Eo84-5hXcAACW9T?format=jpg&name=small

[ Voor 16% gewijzigd door jip_86 op 15-12-2020 16:37 ]

• jadjong
  • Niet online
[...]

NOS
[Afbeelding]
AD
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nu.nl, of all places, is een van de weinige die nu nieuws-artikel publiceert met de bijbehorende mitsen en maren.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Ik ben heel benieuwd hoe systeembeherend Nederland reageert als ze vijf weken onbetaald thuis zitten terwijl de applicatiebeheerder zonder restricties hun werk over neemt.
Als iemand anders mijn werk over neemt dan zou ik daar pissig over zijn, maar als letterlijk iedereen op verlof moet betaald door de overheid dan is het een ander verhaal.

Maar dat doen ze niet want dan ligt het land economisch letterlijk op zijn gat, en opstarten is dan eigenlijk niet te doen.

• horizon1978
Is die foto echt? Dan:

Zou die minister even aan de journalisten willen melden dat ze afstand moeten houden en, hey, omdat het er dan beter uitziet voor de torentjesfluiters allemaal een mondkapje op willen doen.

Wat een malligheid.

edit: ik tikte mondlapje. excuus

[ Voor 6% gewijzigd door horizon1978 op 15-12-2020 16:48 ]

• horizon1978
Zelfs de ijsbanen!
Wisselende regels voor gedeeltelijk overdekte ijsbanen
"De verschillende veiligheidsregio's interpreteren die regels steeds anders. Daardoor moet een ijsbaan op de ene plek dicht, terwijl die ergens anders wel open mag blijven."

De VKN is niet van plan om bij de landelijke overheid te pleiten voor eenduidiger regels. "Dan ben ik bang dat die laatste banen ook dicht moeten."
Dat ...
...
is...
...
toch...
...
bizar

(Beide opmerkingen daaruit (liveblog nos).

• horizon1978
Laguna schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:10:
[...]

Nu staat er dit in de liveblog:
Dat geldt ook voor de besmettingen die vandaag worden bekendgemaakt. Het gaat om zo'n 6000 positieve tests die nog moeten worden ingehaald.
Is dit dan 6000 van het al totaal doorgegeven testen of dienen die ~ 50.000 ook nog te worden doorgegeven.

Hoe moeilijk kan het zijn.

• jip_86
horizon1978 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:44:
[...]

Is die foto echt? Dan:

Zou die minister even aan de journalisten willen melden dat ze afstand moeten houden en, hey, omdat het er dan beter uitziet voor de torentjesfluiters allemaal een mondkapje op willen doen.

Wat een malligheid.
Heel echt:
[Twitter: https://twitter.com/NielsWenstedt/status/1337350412479979521]

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:33
horizon1978 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:54:
[...]

Nu staat er dit in de liveblog:

[...]

Is dit dan 6000 van het al totaal doorgegeven testen of dienen die ~ 50.000 ook nog te worden doorgegeven.

Hoe moeilijk kan het zijn.
Het filmpje op NOS is duidelijker.
Over de afgelopen 3 dagen missen ongeveer 6000.
Dat maakt het aantal meldingen afgelopen week ongeveer 63.000 (was 58.412 dus toch iets minder dan 6k?)

https://nos.nl/artikel/23...6-procent-toegenomen.html

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:20
[...]

Nou inderdaad..
Het enige wat dit bereikt is dat grote ketens overleven en alleen maar groter worden, en kleine kwalitatieve zaakjes omvallen.

Dat is ook wat er gaat gebeuren met alle omgevallen restaurants etc. Allemaal straks goedkoop aangekocht door pandjesbazen, en na corona vast duur verhuurd of duur verkocht.

Als alleen essentiële zaken mogen, dan moet je de supermarkt geen speelgoed, tijdschriften etc laten verkopen.
Doe je dat wel, laat dan de boekhandel, speelgoedwinkel etc ook open voor een gelijk speelveld.

Alleen wordt natuurlijk alles uiteindelijk teniet gedaan door de Amazon en Bol's van nu.. dit wordt gewoon de genadeklap van kwaliteit, terwijl de rijken alleen maar rijker worden

Hier lijkt een klein restaurant waar we vóór corona vaak heen gingen, en vanaf corona een paar keer per maand wat bestelden om af te halen nu toch echt om te vallen. Op hun website zijn alle mogelijkheden om af te halen verdwenen..

Ik snap vooral niet dat mensen toejuichen dat maar een paar grote ketens en rijken hier de vruchten van gaan plukken.

Sluit dan gewoon alles wat niet essentieel is om te verkopen. Misschien zelfs online voor een gelijk speelveld.

Over een paar maanden gaat vast geklaagd worden waarom Amazon nou zo'n Monopoly heeft gekregen, waarom we lastiger aan kwalitatief brood en vlees kunnen komen.

En de black friday perikelen komen echt niet door de kleine ondernemer. Dat mag je MediaMarkt en consorten aanrekenen. Ook de grote namen.. :/ de kleine ondernemer kan/kon daar niets anders dan volgen omdat de verkoop anders nihil is.

[ Voor 20% gewijzigd door GAIAjohan op 15-12-2020 17:33 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• GAIAjohan
Drardollan schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:31:
[...]

Ik juich het direct toe, lekker vakantie.
Zou jij dat ook zeggen als je al 8 maanden op je reserves teert, en deze 5 weken zonder inkomen je letterlijk laten omvallen, waarna je na die periode niet terug kúnt komen? Omdat je baan gewoon niet meer bestaat?

Wat we nu zien zijn toch echt de katten in het nauw die rare sprongen gaan maken. En ik ben bang dat het nog maar het begin is. ;( Immers, de regels zijn gewoon duidelijk, maar men zoekt uitwegen..

Ik snap wel wat de staat probeert. Dat is de zorg open houden. Ik lees ook dat Kuipers weer doemscenario's heeft genoemd in de media voor januari.
Maar hoop gewoon dat de aantallen nu heel snel zakken.

[ Voor 20% gewijzigd door GAIAjohan op 15-12-2020 17:43 ]

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
ik ga er stiekem toch wel een beetje vanuit dat de basisscholen na de Kerstvakantie weer open gaan na de druk vanuit diverse hoeken momenteel.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

shoombak schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:45:
ik ga er stiekem toch wel een beetje vanuit dat de basisscholen na de Kerstvakantie weer open gaan na de druk vanuit diverse hoeken momenteel.
Dat gaat echt niet gebeuren als de cijfers niet dalen.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Plenkske schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:13:
[...]

Het filmpje op NOS is duidelijker.
Over de afgelopen 3 dagen missen ongeveer 6000.
Dat maakt het aantal meldingen afgelopen week ongeveer 63.000 (was 58.412 dus toch iets minder dan 6k?)

https://nos.nl/artikel/23...6-procent-toegenomen.html
Over welke cijfers heb je het nu van afgelopen week?

In de RIVM rapportage van vandaag zie je dat er vorige week (7 t/m 13 dec) 439.514 tests zijn uitgevoerd waarvan 52.813 positief. Oftewel 15.000 meer positieve tests dan een week eerder doordat er 120.000 meer tests zijn uitgevoerd.

Het gestuntel van vandaag is niet relevant voor die cijfers.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• GAIAjohan
Ik zou er niet van uit gaan. Denk dat de druk vanuit Europa/Duitsland te groot is..

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:57

FreakNL

Well do ya punk?

Lanfear89 schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:35:
[...]

Want vliegtuigen kunnen niet vliegen zonder passagiers?
Nee want niet rendabel.

• jip_86
GAIAjohan schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:53:
[...]

Ik zou er niet van uit gaan. Denk dat de druk vanuit Europa/Duitsland te groot is..
Ze waren wel de eerste die voor de zomer weer mochten proberen. Maar gisteren werd gezegd dat het bedoeld is om mensen aan huis te binden. Dan acht ik de kans denk ik ook niet heel groot.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:20
GAIAjohan schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:23:
[...]

Nou inderdaad..
Het enige wat dit bereikt is dat grote ketens overleven en alleen maar groter worden, en kleine kwalitatieve zaakjes omvallen.

Dat is ook wat er gaat gebeuren met alle omgevallen restaurants etc. Allemaal straks goedkoop aangekocht door pandjesbazen, en na corona vast duur verhuurd of duur verkocht.

Als alleen essentiële zaken mogen, dan moet je de supermarkt geen speelgoed, tijdschriften etc laten verkopen.
Doe je dat wel, laat dan de boekhandel, speelgoedwinkel etc ook open voor een gelijk speelveld.

Alleen wordt natuurlijk alles uiteindelijk teniet gedaan door de Amazon en Bol's van nu.. dit wordt gewoon de genadeklap van kwaliteit, terwijl de rijken alleen maar rijker worden

Hier lijkt een klein restaurant waar we vóór corona vaak heen gingen, en vanaf corona een paar keer per maand wat bestelden om af te halen nu toch echt om te vallen. Op hun website zijn alle mogelijkheden om af te halen verdwenen..

Ik snap vooral niet dat mensen toejuichen dat maar een paar grote ketens en rijken hier de vruchten van gaan plukken.

Sluit dan gewoon alles wat niet essentieel is om te verkopen. Misschien zelfs online voor een gelijk speelveld.

Over een paar maanden gaat vast geklaagd worden waarom Amazon nou zo'n Monopoly heeft gekregen, waarom we lastiger aan kwalitatief brood en vlees kunnen komen.

En de black friday perikelen komen echt niet door de kleine ondernemer. Dat mag je MediaMarkt en consorten aanrekenen. Ook de grote namen.. :/ de kleine ondernemer kan/kon daar niets anders dan volgen omdat de verkoop anders nihil is.
Het gaat niet om eerlijk, maar om effectief in een pandemie.

Niks is eerlijk op deze wereld en al helemaal niet tijdens de pandemie. Mensen worden op totaal verschillende manieren geraakt. Voor mij is het onhandig werken en weinig vermaak, een ander blaast z'n laatste adem uit.

Overigens is het voor pandenbazen momenteel juist niet gunstig, want hun vermogen is natuurlijk gekelderd als alles minder waard is geworden. En als ze met leegstand te maken krijgen, dan staan ze niet te trappelen om meer panden te kopen. De drempel om erin te stappen wordt wel verlaagd.

Daarnaast is de vraag wat thuiswerken gaat doen. Als het een blijvertje is, dan wordt het ineens vervelend om bijvoorbeeld ruimer te gaan wonen buiten de stad.

• Plenkske
Laguna schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:53:
[...]

In de RIVM rapportage van vandaag zie je dat er vorige week (7 t/m 13 dec) 439.514 tests zijn uitgevoerd waarvan 52.813 positief. Oftewel 15.000 meer positieve tests dan een week eerder doordat er 120.000 meer tests zijn uitgevoerd.

Het staat gewoon in de link die ik erbij had gestaan.
Die 52.813 is van de GGD, de 58.412 is totaal gemeld bij RIVM(GGD + alle andere partijen die testen).
Ze stellen dat er ongeveer 6000 missen over vandaag, gister en eergister.
Dus die komen er dan eigenlijk nog bij.
Wat ook nog verwarrend is: ene keer houden ze een week aan als in kalenderweek. Andere keer dinsdag tot dinsdag....

Edit:
Die ongeveer 6000 gaan we de komende dagen erbij gemeld zien worden.
Uiteindelijk boeit het niet zo wanneer er gemeld is, maar wanneer de eerste ziektedag was. Gelukkig houden ze dat ook bij. Dus we gaan die 6k daar ook gewoon verdeelt over de dagen terug zien. Sinds 30 november is dat flink aan het stijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door Plenkske op 15-12-2020 18:11 ]

• GAIAjohan
BarôZZa schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:00:
[...]

Het gaat niet om eerlijk, maar om effectief in een pandemie.

Niks is eerlijk op deze wereld en al helemaal niet tijdens de pandemie. Mensen worden op totaal verschillende manieren geraakt. Voor mij is het onhandig werken en weinig vermaak, een ander blaast z'n laatste adem uit.

Overigens is het voor pandenbazen momenteel juist niet gunstig, want hun vermogen is natuurlijk gekelderd als alles minder waard is geworden. En als ze met leegstand te maken krijgen, dan staan ze niet te trappelen om meer panden te kopen. De drempel om erin te stappen wordt wel verlaagd.

Daarnaast is de vraag wat thuiswerken gaat doen. Als het een blijvertje is, dan wordt het ineens vervelend om bijvoorbeeld ruimer te gaan wonen buiten de stad.
Thuiswerken wordt iig waar ik werk een blijvertje. Alles wordt ervoor klaargestoomd.

Pandjesbazen hebben nú inderdaad problemen, en wellicht in juni nog steeds. Maar zodra de horeca weer begint te lopen zal er weer verhuurd worden, mensen willen weer instappen.
Ik zie daar gewoon heel veel geld verdiend gaan worden door een select clubje zodra alles weer open gaat. Maar slagers, bakkerijen, daar heb ik echt twijfels over.. Veel daarvan zullen in de schulden zitten en je stapt niet zomaar opnieuw in.

Verder, wat is effectief? Ik vind het niet bepaald effectief dat een supermarkt non essentiële dingen mag verkopen. Trek daarom der regels gelijk

• Ankona
Laguna schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:53:
[...]

Als iedereen nou gewoon naar de Ikea of een bouwmarkt zou gaan ipv uit verveling naar een teststraat dan zou het al een stuk beter gaan. Die teststraten zijn zo ongeveer het enige die nog wel open mogen blijven.

alles kan off-topic

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Man, waarom heb je kinderen genomen als je ze niet thuis wil? Sorry hoor, maar als er iets funest is dan is het om de kinderen straks weer na de kerstvakantie direct naar school te laten gaan en vervolgens twee weken later weer naar huis te sturen omdat de scholen moeten sluiten of omdat het halve onderwijs team met corona thuis zit :X

• Ankona
Tja, waarom niet beginnen met het vaccineren van de mensen in het onderwijs?

Ouderen en zwakkeren klinkt sympathiek maar is in zekere zin verspilling van de schaarste. Het klinkt cru maar eerste zorg is de zorg ontlasten, ouderen die slecht gaan laten ze gaan, die komen niet in het ziekenhuis.
Als je dan een andere doelgroep moet selecteren, pak dan die waarbij je niet alleen de zorg ontlast maar tegelijk een cruciaal stuk samenleving helpt. Van mij mogen de docenten en verplegend personeel dus als eerste. Daarna de categorie 45 - 65 jarigen.

alles kan off-topic

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:15
Ik ook. De uitspraak dat het PO vooral dicht is gegooid om ouders te dwingen thuis te blijven, heeft de zaak geen goed gedaan.

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-01 23:52
President schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:17:
[...]

Man, waarom heb je kinderen genomen als je ze niet thuis wil? Sorry hoor, maar als er iets funest is dan is het om de kinderen straks weer na de kerstvakantie direct naar school te laten gaan en vervolgens twee weken later weer naar huis te sturen omdat de scholen moeten sluiten of omdat het halve onderwijs team met corona thuis zit :X
Nou heb ik zelf geen kinderen en ligt het dus misschien aan mij, maar onder mijn collega's zie ik dat vooral de combinatie van thuiswerken en thuisonderwijs het probleem is. Mijn werkgever (overheid) accepteerde het in het voorjaar dat ouders daardoor minder productief zijn, maar dat zal niet elke werkgever doen en het was ook sommige collega's hun eer te na waardoor ze in het voorjaar vooral bij nacht en ontij zaten te werken.

Be yourself, no matter what they say ...

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Plenkske schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:06:
[...]

Het staat gewoon in de link die ik erbij had gestaan.
Die 52.813 is van de GGD, de 58.412 is totaal gemeld bij RIVM(GGD + alle andere partijen die testen).
Ze stellen dat er ongeveer 6000 missen over vandaag, gister en eergister.
Dus die komen er dan eigenlijk nog bij.
Wat ook nog verwarrend is: ene keer houden ze een week aan als in kalenderweek. Andere keer dinsdag tot dinsdag....

Edit:
Die ongeveer 6000 gaan we de komende dagen erbij gemeld zien worden.
Uiteindelijk boeit het niet zo wanneer er gemeld is, maar wanneer de eerste ziektedag was. Gelukkig houden ze dat ook bij. Dus we gaan die 6k daar ook gewoon verdeelt over de dagen terug zien.
Ja het wordt er niet duidelijker op zo qua rapportages.
Sinds 30 november is dat flink aan het stijgen.
Dat had ik ook gezien, maar dat is juist vreemd. Pas vanaf 1 december is het gewijzigde testbeleid van kracht, maar op 30 november was er plots een grote stijging van 1500 en de dagen daarna is er geen grote stijging meer geweest.

Zie het al, iedere maandag is er een spike qua besmettingen, dus of er wordt meer getest op maandag of er worden meer tests op maandag gedateerd.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:21

St@m

@ Your Service

blissard schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:26:
[...]

Ik ook. De uitspraak dat het PO vooral dicht is gegooid om ouders te dwingen thuis te blijven, heeft de zaak geen goed gedaan.
Tja, het is in ieder geval een onderbouwing van de keuze, da's al meer dan ik had gehoopt. Een debiele onderbouwing, maar dat is in de lijn der verwachting. Het heeft in ieder geval niets met besmettingsbronnen, doden en weet ik veel welke suggesties ik hier heb gezien te maken.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:20
GAIAjohan schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:07:
[...]

Thuiswerken wordt iig waar ik werk een blijvertje. Alles wordt ervoor klaargestoomd.

Pandjesbazen hebben nú inderdaad problemen, en wellicht in juni nog steeds. Maar zodra de horeca weer begint te lopen zal er weer verhuurd worden, mensen willen weer instappen.
Ik zie daar gewoon heel veel geld verdiend gaan worden door een select clubje zodra alles weer open gaat. Maar slagers, bakkerijen, daar heb ik echt twijfels over.. Veel daarvan zullen in de schulden zitten en je stapt niet zomaar opnieuw in.

Verder, wat is effectief? Ik vind het niet bepaald effectief dat een supermarkt non essentiële dingen mag verkopen. Trek daarom der regels gelijk
Effectief in het bestreiden van het virus natuurlijk 8)7 .

Voor de rest is het een kwestie van vraag en aanbod en zit er een relatie tussen. Als pandjesbazen leegstand hebben dan kost het ze geld, dus het is een gunstige onderhandelingspositie voor de kleinere ondernemer. In tegenstelling tot de situatie voorheen waarbij er juist op bepaalde plekken veel vraag was(al is commerciële vastgoed altijd wat lastiger qua prijs, die gaan ook weer niet iets in de uitverkoop gooien, jaren lange leegstand is soms prima voor ze).

Tsja, verder zullen er altijd mensen zijn die profiteren van een crisis, risico nemen en investeren op het moment dat iedereen de hand op de knip houdt. Dat kan iedereen doen. Niets weerhoudt je ervan om hetzelfde te doen. Ik verwacht juist dat het de komende tijd gunstiger gaat zijn voor starters(zowel ondernemend als op de woningmarkt).

Net als dat die mensen die maanden geleden hun mondkapjes winkels openden in de steden daar nu ongetwijfeld de vruchten van plukken ;)

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:26
[...]

Naja, laten we wel wezen. Tweeverdienen is hedendaags toch een beetje de norm, daarbij gaat werk en gelijktijdig 'oppassen' niet met iedere leeftijdscategorie even goed samen.

Ik kan mij dan ook best voorstellen dat dit dan ook ontzettend lastig is om te combineren.

Maar deels zijn veel van de maatregelen natuurlijk ook weinig anders dan afdwingen dat men thuis blijft. Vorige week had ik dit ook al aangegeven als mogelijke opties daarin. Het is niet geheel onvoorspelbaar.

En het is natuurlijk jammer dat heel het land de dupe wordt van het gedrag van een deel. Maar zoals ik hier al eerder heb gezegd. Ik vermoed dat we in 2021 terug gaan kijken op 2020 als een goed jaar, zeker mits ons collectieve gedrag niet adequaat veranderd.

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:44
Bijzonder, krijg net een mailtje van de reisorganisatie i.v.m. de nieuwe maatregelen. Strekking is dat alleen indien het land van bestemming code oranje of rood heeft, de reis geannuleerd zal worden. Bij geel of groen gaat de reis gewoon door, omdat het slechts een advies is van de overheid en dat ik voor nu er gewoon vanuit mag gaan dat de geboekte wintersport in januari door zal gaan |:(

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-01 00:53

Mfpower

In dubio

psychodude schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:44:
[...]

Naja, laten we wel wezen. Tweeverdienen is hedendaags toch een beetje de norm, daarbij gaat werk en gelijktijdig 'oppassen' niet met iedere leeftijdscategorie even goed samen.

Ik kan mij dan ook best voorstellen dat dit dan ook ontzettend lastig is om te combineren.

Maar deels zijn veel van de maatregelen natuurlijk ook weinig anders dan afdwingen dat men thuis blijft. Vorige week had ik dit ook al aangegeven als mogelijke opties daarin. Het is niet geheel onvoorspelbaar.

En het is natuurlijk jammer dat heel het land de dupe wordt van het gedrag van een deel. Maar zoals ik hier al eerder heb gezegd. Ik vermoed dat we in 2021 terug gaan kijken op 2020 als een goed jaar, zeker mits ons collectieve gedrag niet adequaat veranderd.
Ik heb ooit wel eens gepost dat zo’n crisis als dit alle kiertjes in de samenleving vergroot tot dikke scheuren.

Of het nu gaat om de zorgkosten en onderbetaling zorgpersoneel en de tekorten.

Of dat het leven (wonen met name) zo duur is geworden dat mensen wel met zijn tweetjes moeten werken. Ook al zouden ze dat liever niet doen.

Of dat wanneer je zelf voor je kinderen zorgt je geen ene bonus krijgt van de overheid maar als een ander het doet die daar gesubsidieerd betaald voor krijgt.

Of dat alleen betaald werk in deze maatschappij écht gewaardeerd wordt.

Met als gevolg dat bijna alles in dit land geïnstitutionaliseerd is. En een voortdurende influx van geld nodig heeft.

Alles zit zo strak en efficiënt in elkaar dat het dus gewoon niet meer mogelijk is voor je eigen kinderen te zorgen zonder dat er van alles in de knel raakt. Het systeem is een kaartenhuis dat amper een duwtje kan hebben. Ja Corona is een grote crisis maar we hebben onszelf ook kwetsbaar gemaakt. Daarbij hebben we scholen gepromoveerd tot iets wat ze imho niet zouden moeten zijn: oppas.

Ik zou hopen dat deze crisis ons dwingt eens na te denken over wat voor maatschappij we met z’n allen willen zijn. Ik denk bijvoorbeeld aan Scandinavische landen als voorbeeld. Maar ik vrees dat straks na het vaccin alles weer “normaal” wordt en we gewoon niets leren, maar we wel jarenlang de kosten van deze crisis moeten gaan terugbetalen. Met als gevolg dat we straks drie verdieners nodig hebben om een gezin te draaien. In de VS al werkelijkheid met mensen met een dubbele baan.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
psychodude schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:44:
[...]

De houding is wel veranderd. Vandaag hebben we op mijn werk (kdv) de inventarisatie gemaakt van hoeveel kinderen we de komende weken gaan opvangen. Waar we in het voorjaar tijdens de noodopvang dagelijks gemiddeld 3 kinderen opvingen, is dat aantal nu veel hoger: naar schatting komt driekwart van de kinderen. De lijst met cruciale beroepen is nauwelijks veranderd, maar de angst en onbekendheid voor Corona wel. Kinderen die in het voorjaar thuis bleven komen nu dus 'gewoon' wel.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12-2025

Amphiebietje

In de blubber

Allemaal boven op elkaar en maar 2 met masker :F . Hopelijk zit daar geen besmet persoon tussen.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-01 19:52

TrailBlazer

Karnemelk FTW

zacht schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:14:
[...]

De houding is wel veranderd. Vandaag hebben we op mijn werk (kdv) de inventarisatie gemaakt van hoeveel kinderen we de komende weken gaan opvangen. Waar we in het voorjaar tijdens de noodopvang dagelijks gemiddeld 3 kinderen opvingen, is dat aantal nu veel hoger: naar schatting komt driekwart van de kinderen. De lijst met cruciale beroepen is nauwelijks veranderd, maar de angst en onbekendheid voor Corona wel. Kinderen die in het voorjaar thuis bleven komen nu dus 'gewoon' wel.
Ik geloof nooit dat er zoveel mensen zijn waarbij beide ouders een cruciaal beroep hebben.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

renegrunn schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:00:
Bijzonder, krijg net een mailtje van de reisorganisatie i.v.m. de nieuwe maatregelen. Strekking is dat alleen indien het land van bestemming code oranje of rood heeft, de reis geannuleerd zal worden. Bij geel of groen gaat de reis gewoon door, omdat het slechts een advies is van de overheid en dat ik voor nu er gewoon vanuit mag gaan dat de geboekte wintersport in januari door zal gaan |:(
Alles buiten NL is oranje en rood.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:54

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

[...]

Die van ons gaat nu inderdaad ook, in maart/april thuis gehouden. Werkzaam in een cruciaal beroep, maar kan wel vanuit huis werken. Maar kleine + werken gaat juist niet werken. Dus daarom mag ze gewoon naar de opvang morgen

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

TrailBlazer schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:18:
[...]

Ik geloof nooit dat er zoveel mensen zijn waarbij beide ouders een cruciaal beroep hebben.
Idd. Klinkt als mensen die gemerkt hebben dat ze niet aan hun werk toe komen met een klein kind in huis.

PSN

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

[...]

Als je technicus in een ziekenhuis of ICT man bent in een verzorgingshuis dan ben je cruciaal. Tevens als je heftruck chauffeur bent in een DC voor Jumbo ben je cruciaal. Gaat vrij rap met cruciale beroepen ;)

• renegrunn
YakuzA schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:18:
[...]

Alles buiten NL is oranje en rood.
Nog wel, maar het land in kwestie (Frankrijk) gaat best prima momenteel.. Maar neem aan dat de overheid met dit dringende advies de landen om ons heen gewoon op oranje en rood houdt.

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

renegrunn schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:21:
[...]

Nog wel, maar het land in kwestie (Frankrijk) gaat best prima momenteel.. Maar neem aan dat de overheid met dit dringende advies de landen om ons heen gewoon op oranje en rood houdt.
dat verbaast mij dan ook enorm. Waarom zet je niet alle landen op minimaal oranje?

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Shadow_Agent schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:22:
[...]
dat verbaast mij dan ook enorm. Waarom zet je niet alle landen op minimaal oranje?
Dat staan ze ook :?

PSN

• GAIAjohan
[...]

Er wordt gewoon verwacht dat we tweeverdieners zijn. Of op z'n minst anderhalfverdieners waardoor één van de twee een 16-32u werkt.

Diegene die dan in moet leveren is meestal de vrouw. En als ze dat doet wordt er geklaagd waarom ze een dure studie heeft afgerond. (Zie het tv programma 'waarom werken nederlandse vrouwen niet' van Sander Schimmelpenninck)

Maar als jij een goede manier weet om als tweeverdieners met kinderen toch nog iets gedaan te krijgen gedurende de dag.. Want ik denk dat je de nuttige tijd die je overhoudt zwaar overschat.

Of mogen alleen mensen die op 1 inkomen kunnen leven nog kinderen? Zodat 1 altijd thuis kan blijven?
[...]

Kdv hier eist dat minimaal één ouder een cruciaal beroep heeft. Zonder dat mag het kind niet komen. Verder is de lijst wel iets uitgebreid, met name een aardig aantal medische contactberoepen. Die zaten in de eerste lockdown deels bij de kappers ingedeeld.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

GAIAjohan schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:27:
[...]

Er wordt gewoon verwacht dat we tweeverdieners zijn. Of op z'n minst anderhalfverdieners waardoor één van de twee een 16-32u werkt.

Diegene die dan in moet leveren is meestal de vrouw. En als ze dat doet wordt er geklaagd waarom ze een dure studie heeft afgerond. (Zie het tv programma 'waarom werken nederlandse vrouwen niet' van Sander Schimmelpenninck)
Idioot genoeg zijn het wel de vrouwen zelf geweest die onder het mom van 'emancipatie' daarvoor hebben gevochten, en ervoor hebben gezorgd dat (mede door afschaffen van éénverdienersubsidies) het eigenlijk niet meer haalbaar is om een gezin te draaien op één inkomen. Al helemaal niet als je de afgelopen 10 jaar een huis hebt gekocht.

Het vervelende is dat we daar nu de zwakke plekken van zien, want je hebt daardoor eigenlijk heel weinig buffer-ruimte om het verlies van één inkomen op te vangen.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

Dat is ook niet zo, en dat hoeft ook niet. Het zijn er overigens wel veel, want de definitie van cruciale beroepen is enorm breed. Maar soms ook één ouder, en dat mag:
Het uitgangspunt bij één ouder die een cruciaal beroep uitvoert, is dat ouders de opvang zoveel als mogelijk zelf thuis regelen. Maar dat is geen harde eis. Als het niet lukt om de kinderen zelf op te vangen, kunnen deze ouders de kinderen toch naar de noodopvang brengen.
Dus ja, soms vang je kinderen op om de carrière van iemand met een niet-cruciaal beroep te helpen. Het zij zo, ik geloof niet dat het voor kinderen goed is om met twee werkende ouders thuis te zitten. Wat mij betreft gaat de kinderopvang morgen gewoon weer volledig open.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

GAIAjohan schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:27:
[...]

Maar als jij een goede manier weet om als tweeverdieners met kinderen toch nog iets gedaan te krijgen gedurende de dag.. Want ik denk dat je de nuttige tijd die je overhoudt zwaar overschat.
Het is niet van hem, hij werd alleen geïnterviewd.
Ik denk dat iedereen, ook de werkgevers, moeten accepteren dat de productie plat ligt of geminimaliseerd is als de kinderen thuis zijn. Mijn vrouw is altijd thuis maar met een tweejarige erbij moet ik toch nog een groot deel van de scholing doen. Ik heb gewoon maar 50 procent van mijn werk gedaan. Logisch toch? Het alternatief is het land plat met beelden van lijkenwagens die we allemaal zo goed kennen uit het voorjaar.
Of mogen alleen mensen die op 1 inkomen kunnen leven nog kinderen? Zodat 1 altijd thuis kan blijven?
Het zou in elk geval fijn zijn als de samenleving niet zo van werkafhankelijkheden aan elkaar hing. Het is nu eenmaal zo maar ik juich het niet toe. Ik zie bijvoorbeeld veel heil in een kortere werkweek. Daarmee gaat de productie ook omlaag en dat is ook goed voor de aarde.

Het ironische is dat door al dat gewerk de consumptie zo hoog is dat dat onder andere heeft geleid tot deze crisis. En klimaatverandering. En uitbuiting. Enz. enz ... we moeten toch minderen, laten we die energie dan maar in elkaar steken en onze gezinnen, en andere waardevolle tijdsbesteding

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

1 ouder is genoeg voor noodopvang.

Die van ons gaat ook terwijl ze in maart/april niet ging. Zelfde beweegredenen als hierboven geschetst.
renegrunn schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:00:
Waarom boek je een wintersport? Heb weinig medelijden met je, zelfs niet als je je geld kwijt zou zijn. En ja, ik zit nu ook in buitenland maar dat is vitaal en zakelijk. Winterstop is dat geen van beiden.

[ Voor 68% gewijzigd door FreakNL op 15-12-2020 19:48 ]

• jadjong
  • Niet online
[...]

Viroloog is een redelijk cruciaal beroep op dit moment en daar hebben we er zo'n 17 miljoen van.

• jadjong
  • Niet online
Mfpower schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:42:

Het zou in elk geval fijn zijn als de samenleving niet zo van werkafhankelijkheden aan elkaar hing. Het is nu eenmaal zo maar ik juich het niet toe. Ik zie bijvoorbeeld veel heil in een kortere werkweek. Daarmee gaat de productie ook omlaag en dat is ook goed voor de aarde.

Het ironische is dat door al dat gewerk de consumptie zo hoog is dat dat onder andere heeft geleid tot deze crisis. En klimaatverandering. En uitbuiting. Enz. enz ... we moeten toch minderen, laten we die energie dan maar in elkaar steken en onze gezinnen, en andere waardevolle tijdsbesteding
Ik deel je mening maar om dat plan te bewerkstelligen moeten we een gedeelte van onze luxe welvaart inleveren en dat zie ik niet zo snel gebeuren.

• renegrunn
FreakNL schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:44:

Waarom boek je een wintersport? Heb weinig medelijden met je, zelfs niet als je je geld kwijt zou zijn. En ja, ik zit nu ook in buitenland maar dat is vitaal en zakelijk. Winterstop is dat geen van beiden.
Haha rustig maar, je hoeft zeker geen medelijden te hebben! Wij gaan jaarlijks met een groep, dus boeken meestal begin augustus al. Heb ik het zo een beetje naar jouw zin kunnen uitleggen of heb je nog overige vragen?

[ Voor 13% gewijzigd door renegrunn op 15-12-2020 19:52 ]

• BB-One
  • Laatst online: 19:02
Voor de mensen met kinderen en die niet thuis kunnen werken met kinderen om hun heen omdat die in de gaten gehouden moeten worden.

Aanname dat je met twee ouders bent. Een dag heeft 24 uur. Hiervan slaap je 8 uur. Houd je zestien uur over. Gemakshalve slapen de kinderen ook 8 uur. Eerste 8 uur van de dag heeft ouder 1 de kinderen onder haar of zijn hoede. Volgende 8 uur de ander. Vraagt alleen wat flexibiliteit van je werkgever qua bereikbaarheid.

Nog beter idee: doe dit samen met de buren/vrienden die ook kinderen hebben. Heb je per persoon de kinderen nog maar 4 uur per dag onder je hoede... Feestje wordt nog groter met nog een buur er bij....

#denkinmogelijkheden

• GAIAjohan
Stoney3K schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:40:
[...]

Idioot genoeg zijn het wel de vrouwen zelf geweest die onder het mom van 'emancipatie' daarvoor hebben gevochten, en ervoor hebben gezorgd dat (mede door afschaffen van éénverdienersubsidies) het eigenlijk niet meer haalbaar is om een gezin te draaien op één inkomen. Al helemaal niet als je de afgelopen 10 jaar een huis hebt gekocht.

Het vervelende is dat we daar nu de zwakke plekken van zien, want je hebt daardoor eigenlijk heel weinig buffer-ruimte om het verlies van één inkomen op te vangen.
Dat is een ander verhaal dan corona natuurlijk, maar deels ook wel weer geïnitieerd vanuit de overheid. Wat weer leidde tot hogere huizenprijzen, meer tweeverdieners, vicieuze cirkel..

Ik vraag me soms ook wel eens af of bv vrouwen in Italië écht meer zouden werken, hogere functies hebben etc.
Mfpower schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:42:
[...]

Het is niet van hem, hij werd alleen geïnterviewd.
Ik denk dat iedereen, ook de werkgevers, moeten accepteren dat de productie plat ligt of geminimaliseerd is als de kinderen thuis zijn. Mijn vrouw is altijd thuis maar met een tweejarige erbij moet ik toch nog een groot deel van de scholing doen. Ik heb gewoon maar 50 procent van mijn werk gedaan. Logisch toch? Het alternatief is het land plat met beelden van lijkenwagens die we allemaal zo goed kennen uit het voorjaar.

[...]

Sander Schimmelpenninck is toch deels de interviewer in dat programma? Verder is de huidige consumptie ook niet goed, maar ik denk toch echt dat het probleem daar deels bij de overheid ligt, zie ook hierboven. Het is een vicieuze cirkel geworden.

Verder denk ik niet dat het alternatief nu lijkwagens of kinderopvang is. Is wel erg gechargeerd.

Mijn commentaar was gericht op President die vindt dat je geen kinderen moet hebben als je niet zonder kdv kunt.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Stoney3K schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:40:
[...]

..
Doe een deel van NL zichzelf aan. Mijn partner kan stoppen met werken, kost ons 18k. Dus dan kunnen we niet meer 3x per jaar op vakantie (cest ca), niet meer in die 2-onder-1-kap op 2 inkomens wonen (we wonen in een rijtjeshuis op 1 inkomen) en die 2e hands auto a 18k wordt dan een oude bak van 6k. Wij hebben in 2014 bewust gekozen niet mee te gaan in de meer-meer-meer cultuur. Gewoon een huisje op 1 inkomen, niet te gek doen en wat er overblijft op de bank... Als mijn partner haar baan verliest eten we er geen brood minder om. En als ik mijn baan verlies hebben we nog wel wat staan. Zorgen maken hoeven we voorlopig niet.

De afgelopen 10 jaar waren voor een groot deel crisisjaren of jaren met zeer lage rente. Linksom of rechtsom ben je dan gewoon spekkoper op de woningmarkt, behalve als je teveel wilt.

@BB-One
Compleet onwerkbaar. Dat heb ik in golf1 wel gemerkt. Maar als kind thuis is en partner niet werk ik gewoon niet, heeft WG maar te accepteren. Er was ook minder werk in golf1. Nu gaat dochter wel naar opvang want partner ik vitale sector en ik zou evt een (door KDV geaccepteerde) verklaring kunnen krijgen van WG (moet vaak (ver) op pad en ben dan dagen achtereen niet thuis). Thuiswerken kan ik niet behalve tussen 2 projecten in. Dus opvang is voor ons noodzakelijk, punt.

In maart/april hebben we dochter wel thuisgehouden. Dat was best een fijne tijd, heb superveel tijd met haar doorgebracht, veel meer dan normaal. Helaas lukt dat nu niet, te druk op werk om snor te drukken...

[ Voor 27% gewijzigd door FreakNL op 15-12-2020 20:09 ]

• Mfpower

Mfpower

In dubio

jadjong schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:46:
[...]

Ik deel je mening maar om dat plan te bewerkstelligen moeten we een gedeelte van onze luxe welvaart inleveren en dat zie ik niet zo snel gebeuren.
Het gaat toch gebeuren. Je hebt alleen een crisis nodig, en daar zitten we nu in. En het zal de laatste niet zijn. Alle kosten die we nu maken moeten worden terugbetaald.
FreakNL schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:57:
[...]

Doe een deel van NL zichzelf aan. Mijn partner kan stoppen met werken, kost ons 18k. Dus dan kunnen we niet meer 3x per jaar op vakantie (cest ca), niet meer in die 2-onder-1-kap op 2 inkomens wonen (we wonen in een rijtjeshuis op 1 inkomen) en die 2e hands auto a 18k wordt dan een oude bak van 6k. Wij hebben in 2014 bewust gekozen niet mee te gaan in de meer-meer-meer cultuur. Gewoon een huisje op 1 inkomen, niet te gek doen en wat er overblijft op de bank... Als mijn partner haar baan verliest eten we er geen brood minder om. En als ik mijn baan verlies hebben we nog wel wat staan. Zorgen maken hoeven we voorlopig niet.
Wij doen het ook zo en ik ben lucky dat ik een goed inkomen heb, maar ook voor ons is het niet altijd makkelijik. Mijn vrouw werkt niet. Zelfs die ene keer op vakantie is best goed rekenen. Laat staan 2 of 3 keer.

Daartegenover staat dat we nu die beslissing niet meer zouden kunnen nemen. Ik zou op mijn inkomen mijn eigen huis niet meer kunnen kopen.
GAIAjohan schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:53:
[...]

Dat is een ander verhaal dan corona natuurlijk, maar deels ook wel weer geïnitieerd vanuit de overheid. Wat weer leidde tot hogere huizenprijzen, meer tweeverdieners, vicieuze cirkel..

Ik vraag me soms ook wel eens af of bv vrouwen in Italië écht meer zouden werken, hogere functies hebben etc.

[...]

Sander Schimmelpenninck is toch deels de interviewer in dat programma? Verder is de huidige consumptie ook niet goed, maar ik denk toch echt dat het probleem daar deels bij de overheid ligt, zie ook hierboven. Het is een vicieuze cirkel geworden.
Helemaal mee eens behalve het stukje over Sander. Liesbeth Staats is de programmamaker en interviewer: https://kro-ncrv.nl/waarom-werken-vrouwen-niet

[ Voor 22% gewijzigd door Mfpower op 15-12-2020 20:07 ]

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Das toch precies wat ik zeg? Wij kunnen ook niet op vakantie op 1 inkomen.

Huis zou wel kunnen. Stuk meer hypotheek maar dat zou teniet gedaan worden door lagere rente.

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:33
BB-One schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:52:
Voor de mensen met kinderen en die niet thuis kunnen werken met kinderen om hun heen omdat die in de gaten gehouden moeten worden.

Aanname dat je met twee ouders bent. Een dag heeft 24 uur. Hiervan slaap je 8 uur. Houd je zestien uur over. Gemakshalve slapen de kinderen ook 8 uur. Eerste 8 uur van de dag heeft ouder 1 de kinderen onder haar of zijn hoede. Volgende 8 uur de ander. Vraagt alleen wat flexibiliteit van je werkgever qua bereikbaarheid.

Nog beter idee: doe dit samen met de buren/vrienden die ook kinderen hebben. Heb je per persoon de kinderen nog maar 4 uur per dag onder je hoede... Feestje wordt nog groter met nog een buur er bij....

#denkinmogelijkheden
Duidelijk geen kinderen zo te horen. Je hebt ook nog een huishouden te runnen. En je kan niet koken en denken dat je 2 jarige zichzelf wel ff redt dan.

Wij moesten vanuit mijn vorige werkgever full time blijven doordraaien de vorige lock down. Laat ik het zo zeggen, zij betalen nu een hoop kosten aan burn outs em veel, zeer waardevolle mensen zijn opgestapt. De enigen die het toen gered hebben hadden of een vrouw die thuis ging zitten of die nog opvang konden krijgen.

Ik hoop dat ze er van geleerd hebben, want zij dachten net zo simpel als jij.

• BB-One
@freaknl waarom werkt dat niet? Denk dan in hele dagen. Met 2 stellen heb je al vier werkdagen gedekt? ( En vaak, begeef me nu op glad generaliserend ijs, werkt er ééntje vaak maar 3 dagen per week. Dus die vijfde dag is dan ook geregeld) Op die manier heb je zelfs in de toekomst geen kdv meer nodig. En kun je ook genieten van je kinderen.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik ga mijn kind niet ergens standaard anders brengen, die contacten hebben we niet in de buurt. Bovendien ga ik een ander niet opzadelen met mijn “probleem”, net zomin als ik kinderen van een ander wil verzorgen omdat zij hun zaken niet op orde hebben.

Wij hadden het ook gewoon prima voor elkaar;

Partner in de zorg, 24 uur contract; Dus als zij thuis was werkte ik op zolder maar als zij werken was had ik gewoon de volledige zorg over (toen) 2-en-half jarig kind. Dus dan doe je niks, qua werk. Maar ik genoot wel met volle teugen. Bonding-time!

WG ging daarin gewoon mee.

[ Voor 42% gewijzigd door FreakNL op 15-12-2020 20:15 ]

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:31
Aruba en Bonaire ook op oranje. Terecht, denk ik. Sowieso heeft Bonaire slechts zeer beperkte zorgcapaciteit.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• GAIAjohan
BB-One schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:08:
@freaknl waarom werkt dat niet? Denk dan in hele dagen. Met 2 stellen heb je al vier werkdagen gedekt? ( En vaak, begeef me nu op glad generaliserend ijs, werkt er ééntje vaak maar 3 dagen per week. Dus die vijfde dag is dan ook geregeld) Op die manier heb je zelfs in de toekomst geen kdv meer nodig. En kun je ook genieten van je kinderen.
Heel simpel, waar is je gezinsleven überhaupt?
8 uur slapen
8 u werken (eigenlijk 8,5-9u inclusief pauzes)
En dus 8u zorgen.

Wanneer ga je met je partner eten?
De kans op gebroken nachten is sowieso al aanzienlijk, dus waar blijft de tijd die jij beschrijft?

Verder lijkt het me niet wenselijk de hele buurt af te gaan om daar kinderen onder te brengen. Laat staan dat je niet weet hoe ermee omgegaan wordt, gewoonten etc.

Ik heb zelf nog steeds verlengd vaderschapsverlof, en daar maak ik optimaal gebruik van. Ook hierna wil ik 1 dag in de week vrij in de vorm van ouderschapsverlof.
Het is heerlijk die extra tijd met de kleine, maar ook de vrije tijd..

[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 15-12-2020 20:24 ]

• BB-One
Morrar schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:07:
[...]

Duidelijk geen kinderen zo te horen. Je hebt ook nog een huishouden te runnen. En je kan niet koken en denken dat je 2 jarige zichzelf wel ff redt dan.
Hmmm hier is dan iets met terugwerkende kracht niet goed gegaan, ofwel we kregen geen (gekookt) eten of twee jarigen sloegen elkaar de hersenen in?
Wij moesten vanuit mijn vorige werkgever full time blijven doordraaien de vorige lock down. Laat ik het zo zeggen, zij betalen nu een hoop kosten aan burn outs em veel, zeer waardevolle mensen zijn opgestapt. De enigen die het toen gered hebben hadden of een vrouw die thuis ging zitten of die nog opvang konden krijgen.

Ik hoop dat ze er van geleerd hebben, want zij dachten net zo simpel als jij.
Is niet simpel denken is ook misschien zelf opofferen voor je kinderen. Als je dan tijd tekort komt is er altijd nog de mogelijkheid om onbetaald verlof te nemen. Of die aardige dame van de winkel die de komende weken niets te doen heeft vragen... Wat ik probeer te zeggen, en nu klink ik oud en ben het dus waarschijnlijk ook.... Denk niet dat je het allemaal in je eentje moet oplossen, er zijn meer mensen om je heen met hetzelfde probleem en samen kun je meer oplossen dan alleen, je moet het ook durven en durven vragen.

• St@m

St@m

@ Your Service

BB-One schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:18:
[...]

Hmmm hier is dan iets met terugwerkende kracht niet goed gegaan, ofwel we kregen geen (gekookt) eten of twee jarigen sloegen elkaar de hersenen in?

[...]

Is niet simpel denken is ook misschien zelf opofferen voor je kinderen. Als je dan tijd tekort komt is er altijd nog de mogelijkheid om onbetaald verlof te nemen. Of die aardige dame van de winkel die de komende weken niets te doen heeft vragen... Wat ik probeer te zeggen, en nu klink ik oud en ben het dus waarschijnlijk ook.... Denk niet dat je het allemaal in je eentje moet oplossen, er zijn meer mensen om je heen met hetzelfde probleem en samen kun je meer oplossen dan alleen, je moet het ook durven en durven vragen.
Zeg maar dat je met de andere ouders uit de klas afspreekt dat de kinderen om de dag bij iemand worden opgevangen, en dan zo rond kwart over 8 brengen, en dan half 5 weer ophalen. Zou mooi zijn als ze die dag dan ook nog iets functioneels doen. Wellicht dat de juf/ meester die dan voor een leeg klaslokaal staat te filmen kan langskomen om les te geven.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• GAIAjohan
ijdod schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:15:
Aruba en Bonaire ook op oranje. Terecht, denk ik. Sowieso heeft Bonaire slechts zeer beperkte zorgcapaciteit.
Tsja, veel mensen die daar naartoe gingen zullen vast hebben gedacht:
Bij terugkomst misschien wel 10 dagen in quarantaine, maar in NL mogen we ook niks meer. Dus dan maar eerst genieten op Bonaire

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:15
St@m schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:21:
[...]

Zeg maar dat je met de andere ouders uit de klas afspreekt dat de kinderen om de dag bij iemand worden opgevangen, en dan zo rond kwart over 8 brengen, en dan half 5 weer ophalen. Zou mooi zijn als ze die dag dan ook nog iets functioneels doen. Wellicht dat de juf/ meester die dan voor een leeg klaslokaal staat te filmen kan langskomen om les te geven.
en als de woonkamers dan te klein blijken, kunnen we misschien ergens wat huren. Leegstaand klaslokaal ofzo.

• St@m

St@m

@ Your Service

blissard schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:28:
[...]

en als de woonkamers dan te klein blijken, kunnen we misschien ergens wat huren. Leegstaand klaslokaal ofzo.
Klinkt als een plan #denkeninmogelijkheden

Bensimpel

Positieve meneer

Was zojuist boodschappen doen, (AH is open tot 22:00 nu, wel zo fijn). Maar schijnbaar vind de Jamin dat ze ook essentieel zijn. Wat is zo essentieel aan snoepgoed wat je ook in de supermarkt kan halen...

Winkeliers die toch open zijn terwijl niet essentieel mogen ze wat mij betreft meteen beboeten..

😆 - Denk ook eens om ;)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bensimpel schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:29:
Was zojuist boodschappen doen, (AH is open tot 22:00 nu, wel zo fijn). Maar schijnbaar vind de Jamin dat ze ook essentieel zijn. Wat is zo essentieel aan snoepgoed wat je ook in de supermarkt kan halen...

Winkeliers die toch open zijn terwijl niet essentieel mogen ze wat mij betreft meteen beboeten..
Ontlasten van de supermarkten is het nieuwe adagium.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ijdod schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:15:
Gaat er ook daadwerkelijk iets dicht dan? Gelijk trekken met NL ofzo?

• Laguna

Laguna

Connaisseur

https://www.maurice.nl/20...eproductiefactor-van-124/

Ik weet dat MDH hier gevoelig ligt, maar vwb het laatste reproductiegetal is het vrij aannemelijk dat dat niet klopt. Het heeft er alle schijn van dat men bij het RIVM het gewijzigde testbeleid niet heeft doorgerekend.

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:37
ed1703 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 06:46:
[...]

Seriously? Een heleboel bouwmarkten van bv gamma waren 10 jaar geleden op zondag dicht, hoe had je het opgelost als op zaterdag om 19 uur je kraan ging lekken? Of die plank afbrak of dat slot het niet meer deed. De gamma is aan het kijken of en hoe men het afhalen beter kan gaan organiseren.

Deze commentaren lees ik nu overal en het is spijkers op laag water aan het zoeken. Men is zo flexibel als een betonnen vloer en het is maar te hopen dat er nooit iets ergers zal plaatsvinden als deze pandemie.

Dit land is doomed. Allemachtig zeg.
Lekker genuanceerd commentaar ook weer. Natuurlijk is het geen probleem als je de kraan een dagje lekt, of dat je toiletbril is afgebroken, of dat je een onderdeel voor een radiator nodig hebt zoals dat vroeger op zondag was. Het is natuurlijk een ander verhaal als je 5 weken lang een kapotte radiator of kraan hebt. En ja je kunt dingen online bestellen maar zowel PostNL als webshops zelf zijn aardig overbelast en een levertijd van een paar werkdagen is lang niet meer gegarandeerd. Bovendien is het nogal milieubelastend en economisch ontwrichtend om alles maar uit een centraal magazijn te laten komen.

Wat je daarbij bovendien lijkt te vergeten is dat het leven complexer is tegenwoordig. De reden dat mensen minder flexibel zijn is omdat allerlei verplichtingen gewoon doorlopen. Dat kan een baas zijn die niet flexibel is, een verhuurder zijn die gewoon maandelijks op tijd de huur wil zien, kinderen die aandacht willen of 1 van de andere talloze verplichtingen die je tegenwoordig hebt van bankzaken, tot belastingzaken, tot verzekeringen tot dingen op en rond het huis regelen en allerlei andere prikkels van smartphones en sociale media.

Onze maatschappij is er niet op ingericht dat mensen naast al die stress en verplichtingen geen uitlaatklep krijgen. Situaties waar jij op hint die erger zijn dan een pandemie zullen vermoedelijk juist die doorlopende verplichtingen van mensen verstoren waardoor het uitgangspunt en gedrag van mensen totaal anders zal zijn dan nu.

En ik zie persoonlijk zelf ook de noodzaak wel in van de maatregelen die nu worden genomen. Echter punt blijft wel dat men onnodig afwachtend is geweest in het nemen van echte maatregelen. De mini lockdown van pretparken, musea en zwembaden is daar een goed voorbeeld van, dat was gewoon voor de buhne. Als men toen echte stappen had genomen had deze lockdown korter en minder streng hoeven zijn. Beetje jammer dat als je dat benoemt je blijkbaar spijkers op laag water aan het zoeken bent. Ik ben persoonlijk niet iemand die anti-overheid is maar een beetje kritisch blijven kan geen kwaad hoor als men je zoveel vrijheden ontneemt.

• Rikkie8
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:52
[...]

Komt dat ook niet omdat nu opvang mogelijk is als 1 van beide ouders in vitaal beroep werkt ipv beide ouders zoals het in voorjaar was?
https://www.rijksoverheid...pvang-en-onderwijs/ouders

• Plenkske
Laguna schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:33:
https://www.maurice.nl/20...eproductiefactor-van-124/

Ik weet dat MDH hier gevoelig ligt, maar vwb het laatste reproductiegetal is het vrij aannemelijk dat dat niet klopt. Het heeft er alle schijn van dat men bij het RIVM het gewijzigde testbeleid niet heeft doorgerekend.
Ik ben vandaag wel nieuwsgierig geworden hoe het RIVM de R precies uitrekent.
Volgens mij is dat niet exact bekend.
Het lijkt mij wel sterk dat ze geen rekening houden met gewijzigd aantal testen. De capaciteit, het aantal testen en het beleid is al vaak verandert.
Met de beredenering van MDH zou de R berekening dan nooit geklopt hebben ?

Het is overigens sowieso een schatting, maar dat is het altijd geweest.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Plenkske schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:49:
[...]

Het lijkt mij wel sterk dat ze geen rekening houden met gewijzigd aantal testen. De capaciteit, het aantal testen en het beleid is al vaak verandert.

Valt wel mee toch?

https://www.rivm.nl/coron...g-van-virus/rekenmodellen

Daarnaast zit deze kerel er vrijwel altijd ernstig dicht in de buurt:

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 15-12-2020 20:55 ]

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Plenkske schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:49:
[...]

Heeft Wallinga niet juist een sloot publicaties over het berekenen van de R-waarde tijdens pandemieën enzo? Zie bv. https://publications.jrc....0_technical_note_v3.4.pdf

Hoe het precies zit weet ik ook niet. Maar het lijkt me evident dat we een expert van wereldformaat aan het stuur hebben bij de modelleerafdeling van het RIVM.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• Plenkske
Damn die kende ik nog niet.
Veeeeel informatie.

Maar zo snel te zien wel bewezen formules.
Dus, samen wat @link0007 zegt, heb ik er alle vertrouwen in dat het niet zo simpel is als wat maurice doet vermoeden. As usual.
Pagina: 1 ... 153 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins