Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 152 ... 224 Laatste
Acties:
  • 697.359 views

Onderwerpen

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:27
MikeyMan schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:22:
[...]

De R waarde is nog van eind november, dus in die zin heeft dat nog weinig met het gewijzigde testbeleid te maken.
Toch wel, want de kennis over de R van eind november komt uit de testen van december. Doordat er méér eerste ziektedagen geplot worden eind november/begin december moet de 'R' eind november dus hoger zijn.
De R is een voorspellende factor die alleen achteraf gemeten kan worden :+
Daarnaast; als je meer gaat testen en dan ook nog eens meer asymptomatisch, zou je een daling in %positief verwachten. Dat dit niet gebeurt is m.i. een negatieve indicator.

440k tests is wel een forse step up idd, maar dus pas van vorige week.
Daar valt wat voor te zeggen.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:24

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jovatov schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:25:
[...]

Toch wel, want de kennis over de R van eind november komt uit de testen van december. Doordat er méér eerste ziektedagen geplot worden eind november/begin december moet de 'R' eind november dus hoger zijn.
De R is een voorspellende factor die alleen achteraf gemeten kan worden :+

[...]

Daar valt wat voor te zeggen.
Gelukkig berekenen ze hetzelfde ook nog eens op basis van opnames en ic opnames ;)
Het is maar één van de vele lijntjes in het model.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 23:30
Adlermann schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:54:
[...]

De lokale indoor bloemenzaak heeft gewoon een bordje opgehangen. Zeg wat je wil hebben en dan kom ik het naar buiten brengen...
DAt is ook creatief de grenzen opzoeken. Ff kijken wat de boa's daarvan vinden :)
Dat werkt perfect, wij hebben hier op de hoek ook een bloemenstal. Die heeft alles buiten gezet.
Je kan dan aanwijzen wat je wilt.
Jij loopt iets achteruit, zei pakken het (in) en rekenen af via een bekabeld pin apparaat. Raam gaat open leggen het op de tafel ervoor. Raam dicht en jij kan het pakken.
Zo doen ze het al sinds de eerste lockdown. Er stond toen ook een rij voor moederdag. Niet normaal.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:24
Stoney3K schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:25:
[...]

Die R is ook van eind november.
Dat weet ik, die loopt altijd achter omdat ze hem pas definitief hebben als alle data binnen is.
Maar dan nog, mijn oorspronkelijke opmerking, het zou een blunder zijn als ze het aantal testen niet meenemen in de berekening aangezien die al zo vaak is gewijzigd.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 23:30
Ohh god, de R is weer in de maand, betekend dat het in Mei is afgelopen? :+

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Plenkske
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:29:
Ohh god, de R is weer in de maand, betekend dat het in Mei is afgelopen? :+
Wow, de oplossing is zo simpel ! Gewoon de maanden van naam veranderen ! :+

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:37

Pierre

Van nature lui!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fmQ6PrdyoYrhAmDi8BxcYCzKVtM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CjBN529au9unNEoB0a27hR4G.png?f=fotoalbum_small

Hier zakt toch ook je broek van af ;w

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Hoezo zijn kantoorartikelen niet essentieel? De overheid wil toch dat we thuis werken?

alles kan off-topic

• Plenkske

LCPS update dus nog wel rond 14:00

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Enige oplossing daarvoor is verdere verscherpingen. Met het opzoeken van de randen maken ze het zichzelf uiteindelijk ook onmogelijk.

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:52

Ryceck

Constants and Variables

Ankona schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:36:
Hoezo zijn kantoorartikelen niet essentieel? De overheid wil toch dat we thuis werken?
Het is toch wel moeilijk hoor; die definitie van essentieel....

Het is toch vrij simpel allemaal volgens mij? Alles wat noodzakelijk is om nu per direct te overleven is essentieel. Alles wat best ff een dagje kan wachten (want je kan het morgen pas laten bezorgen bijvoorbeed) is niet essentieel.

Taart: niet essentieel
Ondergoed: niet essentieel
Kantoorspullen: niet essentieel
Autoreparatie: niet essentieel

Eten en drinken: essentieel
Medicijnen: essentieel

Dingen waar je over twijfelt: niet essentieel; anders had het wel duidelijk geweest

En nu dichtgooien alle winkels en in lockdown graag zodat we over 5 weken weer doorkunnen met ons leven.

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
IJzerlijm schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:59:
[...]

Als je niet verplicht zitten we nog jaren met deze klotezooi. Want velen zal de rationele keuze maken 'als er maar genoeg anderen worden gevaccineerd hoef ik het niet'.
Ik hoef het sowieso -nog- niet.

Om mijn leeftijd is COVID nog geen groot gevaar.

Ik wacht wel even 1 a 2 jaar totdat zeker geen bijwerkingen bekend zijn.

Youtube: DashcamNL

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

BlakHawk schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:40:
[...]

Prima, maar dan ook niet klagen dat de scholen een paar maanden per jaar dicht zijn ivm een volgende golf.

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:04
(jarig!)
Ryceck schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:40:
[...]

Het is toch vrij simpel allemaal volgens mij? Alles wat noodzakelijk is om nu per direct te overleven is essentieel. Alles wat best ff een dagje kan wachten (want je kan het morgen pas laten bezorgen bijvoorbeed) is niet essentieel.

Dingen waar je over twijfelt: niet essentieel; anders had het wel duidelijk geweest

En nu dichtgooien alle winkels en in lockdown graag zodat we over 5 weken weer doorkunnen met ons leven.
Taart is eten dus volgens die definitie is taart essentieel. Oh u moet even wachten met uw COVID-19 want de dokter komt op de fiets, z'n auto is kapot.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14:36
EMA beslist 21 december al over toelating eerste coronavaccin
Updated 2 min geleden
4 min geleden in BINNENLAND

AMSTERDAM - Het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) wil op 21 december een besluit nemen over de toelating van het eerste coronavaccin in de Europese Unie. Het bureau had tot nog toe 29 december aangehouden als uiterlijke datum voor het zwaarwegende advies over het vaccin van Pfizer en BioNTech. Dat wordt dus al voor de kerst.
https://www.telegraaf.nl/...ating-eerste-coronavaccin

Het wordt met het uur eerder :o

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-01 22:50

Stoney3K

Flatsehats!

xzaz schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:47:
[...]

Taart is eten dus volgens die definitie is taart essentieel.
Dus als de HEMA van die eetbare snoeplingerie zou verkopen dan is er niks aan de hand. :Y)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En nu nog even nadenken dat het hier niet alleen om jou gaat, maar om de mensen die jij kunt infecteren. Even nadenken is altijd goed.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

MikeyMan schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:47:
[...]

Prima, maar dan ook niet klagen dat de scholen een paar maanden per jaar dicht zijn ivm een volgende golf.
Of thuisblijven de komende twee jaar.

Dat is een lastige, in Belgie hoor ik ook heel veel mensen die het niet willen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-01 19:52

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Aan de ene kant positief aan de andere kant voelt het als politieke druk.

• Drardollan
[...]

En de rest van Nederland mag verrekken. Misschien moet je iets verder kijken dan je neus lang is, het merendeel van Nederland zal het vaccin niet voor zichzelf nemen.

Dat gezegd hebbende, ik denk dat je in een ander topic moet zijn om te praten over het vaccin.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TrailBlazer schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:52:
[...]

Tsjah, mij best... Als de VS en de UK het prima vinden, geloof ik het ook wel eerlijk gezegd.

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:33
Er zijn ook al diverse landen die het onafhankelijk van elkaar hebben goedgekeurd, dus dan is het ook een beetje gek dat europa er zoveel langer over zou moeten doen.

Info zal overal op hetzelfde moment beschikbaar zijn gekomen.
[...]

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

MikeyMan schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:53:
[...]

Tsjah, mij best... Als de VS en de UK het prima vinden, geloof ik het ook wel eerlijk gezegd.
Ik denk dat Hugo de Jonge nu al zwetend aan het bedenken is waarom Nederland pas 2 weken na de rest van Europa gaat beginnen met vaccineren.

• Plenkske
Alles over vaccins beter hier bespreken:
De Coronavaccins

[ Voor 14% gewijzigd door Plenkske op 15-12-2020 14:56 ]

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:33
Oprecht niet om te zeuren hoor, maar heb je wel eens de bijwerkingen van willekeurig een ander medicijn of bestaand vaccin bekeken?
Segafreak83 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:54:
[...]

Niet zo zeuren man, iedereen maakt voor zichzelf de keuze of je wel of geen vaccin neemt.

Heb een lijst met bijwerkingen voorbij zien komen waar je bang van wordt.

Neem lekker het vaccin, ik hoef en neem het voorlopig ook niet.

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:40

beany

Meeheheheheh

Segafreak83 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:54:
[...]

Niet zo zeuren man, iedereen maakt voor zichzelf de keuze of je wel of geen vaccin neemt.

Heb een lijst met bijwerkingen voorbij zien komen waar je bang van wordt.

Neem lekker het vaccin, ik hoef en neem het voorlopig ook niet.
Pak een gemiddeld medicijn en bekijk de bijsluiter. Je ziet enorme lijsten met bijwerkingen. Bij praktisch IEDER medicijn, ook paracetamol e.d.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

MikeyMan schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:53:
[...]

De UK vertrouw ik meer dan de VS om eerlijk te zijn. In de US zijn de regeltjes wat soepeler en meer voor de bedrijven en hun huidige president zal ook nog wel willen dat het onder zijn presidentsschap start.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
joppe113 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:56:
Oprecht niet om te zeuren hoor, maar heb je wel eens de bijwerkingen van willekeurig een ander medicijn of bestaand vaccin bekeken?

[...]
Heb ik zeker, maar in dit geval is het nogal een risico. Versneld gefabriceerd, niet fatsoenlijk getest, en men denkt dat corona verdwijnt als het vaccin er is..

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:28

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Segafreak83
  • Laatst online: 12-12-2024
Wel typisch, op cruciale dagen hebben ze altijd storing :?

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
De lockdown gaat zeker nog een staartje krijgen. De zelfmoordpreventie lijn krijgt aardig meer telefoontjes van ondernemers die het niet meer zien zitten. De Franse lockdown heeft ervoor gezorgd dat 1/3 van de Fransen kampt met depressieve gevoelens.

We zullen na dat hele coronaverhaal mogelijk nog een flinke rekening gepresenteerd krijgen.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Jovatov schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:14:
Op slinkse wijze is de pdf van het RIVM al beschikbaar.

Meest opvallende imo is dat het percentage positief maar licht gestegen is van 11.7 vorige week (vorige week dus nog +0.1 gecorrigeerd) naar 12.0 nu. Het aantal testen van de GGD's is afgelopen week met 36% gestegen!

Als de R-berekening inderdaad geen rekening houdt met het gewijzigd aantal testen dan is die R van 1.24 inderdaad wel een farce.

Wat mij betreft is de lockdown nog steeds gerechtvaardigd. Een stijging in positiviteitsratio op het moment dat de kerst er nog aan moet komen en het aantal besmettingen al relatief hoog is moet links- of rechtsom toch worden gekeerd. Maar wel flink voer voor discussie dit natuurlijk. Dat mag Rutte en co wel iets beter uitleggen nog.
Bedankt voor de link, mooi gevonden. Al deel ik niet je mening dat de harde lockdown op basis hiervan gerechtvaardigd is.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07-2025
Uiteraard gaat er technisch wat mis net wanneer het niet uikkomt.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

Je vraagt niet-essentiële winkels te sluiten, maar de lokale Albert mag nog steeds alles verkopen wat ze willen. Dat wordt het niet he...

• Drardollan
[...]

Er staat immense druk op, maar ik denk niet dat de EMA zich daar heel veel van aantrekt. Ik denk dat ze heel veilig 29 december hebben genoemd en dat dingen gewoon soepel gaan, er is ze zelden zoveel info op een presenteerblaadje aangereikt.

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:51
Segafreak83 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:01:
[...]

Wel typisch, op cruciale dagen hebben ze altijd storing :?
Hoezo cruciaal?
De komende 3 weken maakt geen zak uit.
PAs na 3 weken moet het flink omlaag.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:42
beany schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:59:
[...]

Pak een gemiddeld medicijn en bekijk de bijsluiter. Je ziet enorme lijsten met bijwerkingen. Bij praktisch IEDER medicijn, ook paracetamol e.d.
Was het maar een pil, kek kleurtje, stom symbooltje en de hele meute slikt het zonder er bij na te denken wat er in zou kunnen zitten.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-01 08:13
Denk dat er wat geduwd wordt hier en daar. Snap ook niet waarom de bureaucratische molens in Amsterdam langzamer draaien bij de CDC en in de UK. Ze doen echt geen testjes zelf, is alleen de rapporten van de vaccin makers goed lezen en vragen stellen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:32
3raser schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:08:
[...]

De planten en kerstbomen mogen buiten wel worden verkocht. Dus als de Hema buiten de deur een kraam neer zet en daar de onderbroeken uitstalt dan is er ook niks aan de hand lijkt me?
Dan kan iedereen wel een kraam voor z'n winkel zetten en lekker door gaan. Op straat naar de kapper etc.

Essentieel is supermarkten, drogist/apotheek, opticiens, eerst levensbehoeften dus (en dan vind ik opticien daar eigenlijk niet onder vallen). Maar dus niet tuincentra, hondenbrokken kun je ook in een supermarkt wel krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 15-12-2020 15:11 ]

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:48
Segafreak83 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:00:
[...]
Heb ik zeker, maar in dit geval is het nogal een risico. Versneld gefabriceerd, niet fatsoenlijk getest, en men denkt dat corona verdwijnt als het vaccin er is..
Sommige dingen die normaal in serie gedaan worden zijn nu parallel gedaan. De testen die gedaan zijn, zijn precies hetzelfde als normaal. Het is dus weliswaar zo snel mogelijk gefrabiceerd, maar ook echt wel degelijk getest. En bovenal niet te vergeten dat het om een vaccin gaat waarvan vergelijkbare vaccins bestaan. Er is dus weinig risico dat dit vaccin plotseling heel anders zou reageren.

[removed]

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

jadjong schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:05:
[...]

Je vraagt niet-essentiële winkels te sluiten, maar de lokale Albert mag nog steeds alles verkopen wat ze willen. Dat wordt het niet he...
Je zou bijna willen dat alles online gaat en je alleen kan afhalen. Dan kan je tenminste filteren wat mensen mogen kopen.
De AH verkoopt dezelfde vuilniszakken als de Blokker en de kruidvat dezelfde meuk als de Action

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:22
FastFred schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:11:
[...]

Dan kan iedereen wel een kraam voor z'n winkel zetten en lekker door gaan. Op straat naar de kapper etc.

Essentieel is supermarkten, drogist/apotheek, opticiens, eerst levensbehoeften dus (en dan vind ik opticien daar eigenlijk niet onder vallen). Maar dus niet tuincentra, hondenbrokken kun je ook in een supermarkt wel krijgen.
Bij een kapotte bril ben je blij als de opticien er is.
Zelfde met hoortoestellen en audiciens.

Beide kunnen anders serieus levensbedreigende situaties gaan ontstaan.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:19

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

[...]

zo simpel is het niet.

eten en drinken essentieel ja. Eens, maar 80% van wat er in de winkel ligt is niet essentieel. Chips, koekjes, Mona toetjes.

En autoreparatie: als je afhankelijk bent van auto, dan is het wel degelijk essentieel!

zo zwart/wit is het allemaal niet natuurlijk.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-01 08:13
[...]

Opticien is wel essentieel. Vooral kinderen stuiteren nog wel eens. Dan maar geen bril de komende 5 weken ? Ik heb zelf een dikke -4, stel ik val morgen met m'n fiets, bril stuk. Dan zie ik echt niets meer. Ja, reserve bril, maar glazen veranderen in de tijd.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05-2025
[...]

De kat van mijn zusje heeft speciaal dieet-voer nodig, dat haal je niet in de supermarkt.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:47
Ging even kijken of ik wat info over HPZone kon vinden, krijg je zo'n web 1.0 site.
https://hpzoneinfo.in-fact.com/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NQmcdv9ZOlwjYz4u_cokf4p7zDg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p6NpRsO2LAnxLYQCJXUPwvXq.png?f=fotoalbum_large

Als developer ben ik altijd wel jaloers op de pipo's die in een villa wonen doordat ze dit soort pakketten weten te slijten en waar ze zo te zien de afgelopen jaren niet heel hard aan hebben hoeven werken :+

• jadjong
  • Niet online
TlighT schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:15:
[...]

De kat van mijn zusje heeft speciaal dieet-voer nodig, dat haal je niet in de supermarkt.
Die van mij heeft geen speciaal dieet nodig, maar weigert gewoon alle huismerken. Dat wordt vijf weken naar de slager voor hertenbiefstuk. :P

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:19

Shadow_Agent

BarôZZa schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:16:
[...]

Ging even kijken of ik wat info over HPZone kon vinden, krijg je zo'n web 1.0 site.
https://hpzoneinfo.in-fact.com/

[Afbeelding]

Als developer ben ik altijd wel jaloers op de pipo's die in een villa wonen doordat ze dit soort pakketten weten te slijten en waar ze zo te zien de afgelopen jaren niet heel hard aan hebben hoeven werken :+
Je gebruikt nog IE11 :?

• Drardollan

• Plenkske
Dus de aantallen van zondag, gisteren en vandaag zijn in totaal 6000 lager ? Begrijp ik het zo goed ?
Gemiddeld +2000 per dag.
Komende dagen gaan dus erg hoog worden.

Wanneer tikken we de 20k aan op 1 dag denken jullie (qua meldingen) ?

• BarôZZa
Je denkt dat ik kan inloggen?

De username staat trouwens in de url :+

[ Voor 10% gewijzigd door BarôZZa op 15-12-2020 15:23 ]

• Drardollan
Plenkske schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:18:
[...]

Dus de aantallen van zondag, gisteren en vandaag zijn in totaal 6000 lager ? Begrijp ik het zo goed ?
Gemiddeld +2000 per dag.
Komende dagen gaan dus erg hoog worden.

Wanneer tikken we de 20k aan op 1 dag denken jullie (qua meldingen) ?
Zelfs met 2k extra vandaag zitten we nog laag hoor, dus dat zal wel meevallen.

Maar laat ik maar weer een oude plaat uit het vet halen, niet kijken naar dagelijkse cijfers maar naar 7 daagse cijfers ;)

• Plenkske
Wow, een lockdown heeft nog nooit zo snel geholpen :+ :+

• Drardollan
Plenkske schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:20:
[...]

Wow, een lockdown heeft nog nooit zo snel geholpen :+ :+
:D

Wel een iets serieuzer antwoord, je zou deze dagen wel een daling verwachten als het probleem bij BF en Sinterklaas zat, die besmettingen zijn ondertussen wel boven tafel en als het goed is zitten deze mensen in quarantaine.

• Drardollan
Percentage positieve testen is gestegen naar 12%. Die van vorige week is nog 0,1 procent omhoog gegaan naar 11,7%.

Aantal testen van 321.432 naar 439.514 in 1 week :o Dat is +118.082 ofwel 36% meer testen!

We kunnen dus wel stellen dat de ergste groei er uit is de afgelopen 2 weken. Waarmee niet gezegd is dat we blij moeten zijn met 12% :)

[ Voor 43% gewijzigd door Drardollan op 15-12-2020 15:25 ]

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:57
In dit tempo kan in januari de horeca weer open, hoera!
>:)

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:02
Zouden we overigens nu niet ook ongeveer het effect van de mondkapjes-plicht moeten zien?

• BB-One
  • Laatst online: 11:42
jadjong schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:05:
[...]

Even een kleine nuancering aan brengen:
Men sluit alle winkels maar vraagt essentiële winkels om open te blijven.

Is een nuance maar wel een hele belangrijke.

Waarom toch elke keer weer die vergelijking met een ander? Waarom hij wel en ik niet, het is niet eerlijk. Het is voor iedereen klote maar we moeten het met zijn allen doen en wees blij (en dankbaar?) dat we met zijn allen in een (heel) rijk land wonen, waar iedereen zo veel als mogelijk financieel gesteund wordt. En het is gewoonweg onmogelijk om iedereen exact te compenseren wat hij/zij mist, maar ik denk dat grosso modo binnen de mogelijkheden er heel veel gedaan wordt.
Verplaats je ook eens in het kabinet, ik zou niet graag in hun schoenen staan, er moeten beslissingen genomen worden die voor sommige niet eens opvallen, maar voor anderen desastreuze gevolgen kunnen hebben en feitelijk keuzes over (financieel) leven en (financiele) dood.

Geen lockdown, 'business as usual' (wat is normaal tegenwoordig?) voor de winkels, maar desastreus voor die meneer of mevrouw die al een jaar op een behandeling in het ziekenhuis wacht.
Wel lockdown, goed nieuws (?) voor degene die op een behandeling wacht, maar desastreus voor de winkelier.

En met alles weet je niet of het uiteindelijk het resultaat gaat hebben wat je wilt bereiken.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Dit gaat wel heel hard, is het kabinet al bijeen in het Catshuis? Ik verwacht morgen wel een toespraak van Rutte.

alles kan off-topic

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:26
Groentjuh schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:23:
Zouden we overigens nu niet ook ongeveer het effect van de mondkapjes-plicht moeten zien?
Het effect is schijnbaar dat het leidt tot meer besmettingen :P

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07-2025
Het positiviteitspercentage is dus van 11,6 procent naar 12 procent gestegen. Verantwoordt dat de lockdown? Want we zeggen al weken in dit topic dat het positiviteitspercentage wel één van de belangrijkste peilers is en die is niet explosief gestegen.

• jadjong
  • Niet online
BB-One schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:23:
[...]

Even een kleine nuancering aan brengen:
Men sluit alle winkels maar vraagt essentiële winkels om open te blijven.

Is een nuance maar wel een hele belangrijke.

Waarom toch elke keer weer die vergelijking met een ander? Waarom hij wel en ik niet, het is niet eerlijk. Het is voor iedereen klote maar we moeten het met zijn allen doen en wees blij (en dankbaar?) dat we met zijn allen in een (heel) rijk land wonen, waar iedereen zo veel als mogelijk financieel gesteund wordt. En het is gewoonweg onmogelijk om iedereen exact te compenseren wat hij/zij mist, maar ik denk dat grosso modo binnen de mogelijkheden er heel veel gedaan wordt.
Verplaats je ook eens in het kabinet, ik zou niet graag in hun schoenen staan, er moeten beslissingen genomen worden die voor sommige niet eens opvallen, maar voor anderen desastreuze gevolgen kunnen hebben en feitelijk keuzes over (financieel) leven en (financiele) dood.

Geen lockdown, 'business as usual' (wat is normaal tegenwoordig?) voor de winkels, maar desastreus voor die meneer of mevrouw die al een jaar op een behandeling in het ziekenhuis wacht.
Wel lockdown, goed nieuws (?) voor degene die op een behandeling wacht, maar desastreus voor de winkelier.

En met alles weet je niet of het uiteindelijk het resultaat gaat hebben wat je wilt bereiken.
Je kan er voor kiezen dat je alleen essentiele zaken mag verkopen. Haalt AH de Playboy uit de schappen en verkoopt de Hema enkel rookworsten. Hier heeft iemand negen maanden over na kunnen denken.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Soccer98 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:25:
Het positiviteitspercentage is dus van 11,6 procent naar 12 procent gestegen. Verantwoordt dat de lockdown? Want we zeggen al weken in dit topic dat het positiviteitspercentage wel één van de belangrijkste peilers is en die is niet explosief gestegen.
Als je die redenering door zou trekken dan zou een daling van een hele procent betekenen dat de horeca weer open kan. :X

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:57
Nee, maar wel dat het aantal besmetten nu continu vrij hoog ligt. En dat met de kerst en oud en nieuw in het vooruitzicht, waar te veel mensen zouden/zullen samenkomen, om daarna direct weer allemaal lekker naar school en werk te gaan.

• Drardollan
Van 11,7 naar 12. Detail, ik weet het. Aantal testen 36 procent hoger.

Aan de andere kant, ziekenhuisopnames binnen nu wel rap op te lopen. Aangezien we enkel als doel hebben om de zorg niet te overbelasten is deze lockdown dus meer dan gerechtvaardigd.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:45
A,ls je even had opgelet is het niet zo zeer ook het aantal besmettingen. Maar gecombineerd met dat er feestdagen aankomen. De ziekenhuizen nog niet leeg zijn (dus de buffer is nog vol). De voorspellingen lieten zien dat als er niet hard ingegrepen werd de zorg zou instorten. (even ruwweg). En als de zorg instort, dan gaan dus een hele boel mensen echt de Sjaak zijn. Niet alleeen die 2% die problemen krijgt met corona.

[ Voor 9% gewijzigd door Adlermann op 15-12-2020 15:29 ]

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:04
Goh, zullen vandaag wel 10k besmettingen zijn, dan ploft die MS-DOS pc van de GGD weer

Wat een amateuristische toko is het toch :')
Na al die weken nog niet opgelost dus, dat kan je dan net als die mondkapjes toch niet meer serieus nemen

• Plenkske
Drardollan schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:21:
[...]

:D

Wel een iets serieuzer antwoord, je zou deze dagen wel een daling verwachten als het probleem bij BF en Sinterklaas zat, die besmettingen zijn ondertussen wel boven tafel en als het goed is zitten deze mensen in quarantaine.
Is te hopen ja. Vanochtend had ik hier al een stukje over geschreven:
Plenkske in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3"

Ik had overigens niet verwacht dat de black friday week zo'n heftig effect zou hebben op de R: 1,24 op 27 november.
Was er die week nog iets anders aan bijzonderheden ?

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-11-2025

ijskonijn

Now MOVE!

TlighT schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:15:
[...]

Maar wel in een dierspeciaalzaak, die gewoon open zijn

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:45
ijskonijn schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:28:
[...]

En bij veel dierenartsen. Die hebben vaak wel een lucratief contractje met een speciaalvoerleveranciers ;)

• BB-One
  • Laatst online: 11:42
jadjong schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:26:
[...]

Je kan er voor kiezen dat je alleen essentiele zaken mag verkopen. Haalt AH de Playboy uit de schappen en verkoopt de Hema enkel rookworsten. Hier heeft iemand negen maanden over na kunnen denken.
Ja dat heeft men ook gedaan. Conclusie: Supermarkten blijven open want grotendeels 'eten en drinken' en andere winkels die niet grotendeels eten en drinken verkopen niet..

Gewoon duidelijkheid. Hoef je niet over product categorieen te discussiëren. :O

• TlighT
ijskonijn schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:28:
[...]

Weet ik, maar het ging hier over of dierenspeciaalzaken essentieel zijn omdat je katten/hondenvoer ook gewoon bij de supermarkt kunt krijgen.

• BarôZZa
De lockdown kan niet echt gekoppeld worden aan een heel recente gebeurtenis en was sowieso nodig om de aantallen flink omlaag te helpen. Eigenlijk had het al veel eerder moeten gebeuren, maar er is gekozen om het eindeloos uit te stellen en tijdens de feestdagen te doen omdat dan de lucratieve decemberinkopen achter de rug zijn en mensen toch veel vrij zijn en thuis zitten.

Als besmettingen oid leidend zouden zijn dan hadden we ergens in september het al gehad.

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Er wordt al weken geroepen dat het posiviteitsratio wordt beïnvloed door de verspreiding van andere virussen bacterieteen e.d. die tot gelijksoortige klachten als COVID leiden (Influenza, Rhino). Positiviteitsratio is een hele slechte KPI om de verspreiding van COVID te meten.

• Plenkske
Geknutsel met cijfers...
Bijna 470.000 mensen getest
Van 7 tot en met 13 december werden in de GGD-teststraten bijna 470.000 testen afgenomen. Dat zijn 130.000 testen meer dan de week ervoor toen de GGD’en bijna 340.000 mensen op het coronavirus hebben getest. Van 439.514 testen is de testuitslag bekend. Van deze groep testten 52.813 (12,0%) personen positief.
En dan is het % positief van vorige week gecorrigeerd naar 11,7 . Maar aantal getest is daarbij 321.432
Waar zijn die 20k heen gegaan ? Vorige week hadden ze die ook al niet.

zie: https://www.rivm.nl/nieuws/nieuwsbericht-corona-15-december

• Drardollan
jadjong schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:26:
[...]

Als het doel van de lockdown zou zijn om bepaalde producten in de ban te doen, dan zou dit een goede oplossing zijn.

Het doel van de lockdown is echter het aantal contactmomenten omlaag te brengen, en dan maakt het niet veel uit of men naast een brood en een blok kaas ook nog een Donald Duck in zijn mandje gooit.

Een ander belangrijk punt is dat je contact lokaties wil spreiden. Daarom mogen diverse winkels ook openblijven voor bepaalde producten. Iemand kan nu bijvoorbeeld kiezen om zijn paracetamol bij de Kruitvat, supermarkt of apotheek te halen. Dit zorgt voor een lagere belasting per winkel en dus meer spreiding.

Maar los daarvan is het uitermate sneu en heel Nederlands om elk product onder de loep te gaan nemen en stennis te schoppen dat een ander het wel mag verkopen. De meeste winkels met een grote mond zijn zelf debet aan de hele situatie, ze grepen maar wat graag Black Friday aan om volk te lokken. Dat was heel zoet voor ze, en nu krijgen ze zuur. Niet leuk, maar een klein beetje zelfreflectie van sommige winkeliers zou niet misstaan.

Net als in dit topic kunnen we weken gaan discussieren of een lockdown er wel of niet moet zijn. Het veranderd niets aan de situatie en dezelfde argumenten zullen keer op keer langskomen. Het zij zo, echt Nederlands (en ja, ik doe daar soms net zo hard aan mee!).

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:00
Laguna schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:25:
[...]

Je leest dat onderzoek helemaal verkeerd, ja 10% zorgt voor 80% van de besmettingen, maar dat is 10% van de gehele bevolking. De super spreaders zijn niet alleen aso's en het virus is niet selectief. Er zijn simpelweg mensen die veel meer virusdeeltjes uitstoten.
Eerste zin slaat nergens op. Is niet 10% van de gehele bevolking, maar 10% van de gemelde besmettelijke mensen. Het gaat ook niet over super spreaders as such, maar over super spreading events. Die zorgen voor de gevonden overdispersion.

Ook voor wat betreft je laatste zin is voor zo ver ik weet nog geen bewijs voor gevonden.

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Jovatov schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:38:
[...]

Lijkt me hypothetische vraag. Op dit moment is de groei testen week-op-week 40+%. Dat zou betekenen dat het aantal testen van 320k naar 448k testen zou zijn gestegen. Gaat niet gebeuren.
Met 439k zitten we niet veel af van de 448k. Misschien volgende keer iets minder stellig zijn ;)
Biohazzard21 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:37:
[...]

Eerste zin slaat nergens op. Is niet 10% van de gehele bevolking, maar 10% van de gemelde besmettelijke mensen. Het gaat ook niet over super spreaders as such, maar over super spreading events. Die zorgen voor de gevonden overdispersion.

Ook voor wat betreft je laatste zin is voor zo ver ik weet nog geen bewijs voor gevonden.
Ik bedoelde daarmee natuurlijk 10% van de gehele bevolking die besmet is.

[ Voor 39% gewijzigd door Laguna op 15-12-2020 15:41 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:27
Laguna schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:37:
[...]

Met 439k zitten we niet veel af van de 448k. Misschien volgende keer iets minder stellig zijn ;)
Ik meldde eerder vandaag al mijn verbazing. Had dat inderdaad dus duidelijk niet verwacht.

• Drardollan
Laguna schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:37:
[...]

@Jovatov
En het is 36% groei in testen, dat is ook zo'n beetje 40%.

En ik mention ook even @Señor Sjon omdat hij dit van de week ook aangaf als ik het juist heb. Het was toen, in mijn ogen, onrealistisch dat het aantal testen zo hard gestegen zou zijn. Maar daar kom ik dus van terug.

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:49
https://mobile.twitter.co.../1338832113110487040?s=28

Klaarblijkelijk hebben mensen na 20 minuten fluiten en schreeuwen hoofdpijn. :+

• Biohazzard21
Plenkske schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:28:
[...]

Is te hopen ja. Vanochtend had ik hier al een stukje over geschreven:
Plenkske in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3"

Ik had overigens niet verwacht dat de black friday week zo'n heftig effect zou hebben op de R: 1,24 op 27 november.
Was er die week nog iets anders aan bijzonderheden ?
Hoezo niet? Landelijk overal stuntende winkels met gigantisch veel mensen op elkaar gepropt in (soms) slecht geventileerde ruimtes. De kans dat mensen die besmettelijk zijn dan meer dan 1 mens besmetten wordt zo een heel stuk groter.

• Drardollan
Jovatov schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:39:
[...]

Ik meldde eerder vandaag al mijn verbazing. Had dat inderdaad dus duidelijk niet verwacht.
Ik ben ook nog enigszins flabbergasted.

Deze stijging betekent zo ontzettend veel goede dingen. Het geeft aan dat de teststraten op orde zijn en er ruim capaciteit is. Het geeft ook aan dat er meer test bereidheid is (wat hopelijk resulteert in meer thuisblijven bij een positieve uitslag). Ook blijft het percentage positief mooi stabiel, ondanks de stijging in testen.

1 zwaluw maakt geen zomer, we zijn er echt nog lang niet. Maar deze cijfers geven wel goede hoop voor de komende weken wat mij betreft.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Rendiertje schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:40:

Het zou wel poetic justice zijn als hun fluitconcert een superspreader-event werd en ze over 2 weken allemaal in quarantaine kerst mogen vieren. :+

• Plenkske
Biohazzard21 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:41:
[...]

Hoezo niet? Landelijk overal stuntende winkels met gigantisch veel mensen op elkaar gepropt in (soms) slecht geventileerde ruimtes. De kans dat mensen die besmettelijk zijn dan meer dan 1 mens besmetten wordt zo een heel stuk groter.
Ik had een effect verwacht, maar niet zo heftig. Dat de R in een week van ~ 1,0 naar ~1,24 zou gaan. Is best flink.
Maar zoals jij het nu uitlegt is inderdaad die kans wel groot.

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08-2025
Buiten de percentages:

Het is echt al het derde weekend dat als er een belangrijk regeringsmoment komt dat er storingen zijn wat betreft het aantal testen dat wordt doorgegeven.

Ik zeg: manipulatie!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:49
Stoney3K schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:43:
[...]

Het zou wel poetic justice zijn als hun fluitconcert een superspreader-event werd en ze over 2 weken allemaal in quarantaine kerst mogen vieren. :+
Ik vrees alleen dat juiste deze mensen niet in quarantaine gaan en dus het probleem verspreiden.

• horizon1978
[...]

En je denkt dat deze groep de quarantaine opvolgt?

Net zoals mensen die tegen maatregelen demonstreren te vragen zich aan de maatregelen te houden. Da's gewoon verspilde energie.

• FelizNavidad
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-10-2023
denk toch dat scholen en universiteiten een hele bak bijdragen aan de verpreiding

Ga maar na
In de klas gaan de kapjes af
In zo'n klas zit 30 man, met allen even voor het gemak 2 ouders dat is dus 60 ouders
Meerdere klassen heb je het over 1000+ mensen die eigenlijk indirect bij elkaar komen met allemaal ook hun contacten

Daarbij de jongeren merken soms niet eens dat ze Covid hebben....

Bron van besmetting had nooit open moeten gaan zoals het open is gegaan

• horizon1978
Biohazzard21 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:41:
[...]

Maar dan zou de R toch lokaal zijn terug te voeren? Aangezien niet elk gehucht een enorme toeloop had.

• Biohazzard21
Rendiertje schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:40:

Dit is geweldig. 5g, kut regering, wantrouwen richting dokter, 'iets raars want meerdere mensen hebben het'

Ergens hoop je toch dat iemand van deze mensen super besmettelijk was..

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Drardollan schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:39:
[...]

@Jovatov
En het is 36% groei in testen, dat is ook zo'n beetje 40%.

En ik mention ook even @Señor Sjon omdat hij dit van de week ook aangaf als ik het juist heb. Het was toen, in mijn ogen, onrealistisch dat het aantal testen zo hard gestegen zou zijn. Maar daar kom ik dus van terug.
Dat siert jullie beiden. In de media en praatprogramma's werd gister geen enkele keer het gewijzigde testbeleid aangehaald waardoor er meer besmettingen zichtbaar zijn geworden. Met dus een aanzienlijke stijging in de dagelijkse besmettingscijfers als resultaat. Ook in het nieuwsbericht op NU.nl wordt enkel gesproken over een stijging van 15.000 besmettingen tov de week ervoor. Dat is gewoon slechte journalistiek.

@basvn wat is trouwens de bron van die NOS journalist dat er 6.000 positieve testen zouden ontbreken?

• Plenkske
horizon1978 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:47:
[...]

Maar dan zou de R toch lokaal zijn terug te voeren? Aangezien niet elk gehucht een enorme toeloop had.
Een besmetting wordt ingevoerd op basis van je woonplaats.
En waarschijnlijk komen de mensen die in de drukke steden waren vanuit verschillende plaatsen.
Een (soms groot) deel ook uit België / Duitsland.

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
FelizNavidad schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:46:
denk toch dat scholen en universiteiten een hele bak bijdragen aan de verpreiding

Ga maar na
In de klas gaan de kapjes af
In zo'n klas zit 30 man, met allen even voor het gemak 2 ouders dat is dus 60 ouders
Meerdere klassen heb je het over 1000+ mensen die eigenlijk indirect bij elkaar komen met allemaal ook hun contacten

Daarbij de jongeren merken soms niet eens dat ze Covid hebben....

Bron van besmetting had nooit open moeten gaan zoals het open is gegaan
Gelukkig hebben wat wakkere docenten de kerstviering vervroegd om het zo toch nog ff door te kunnen laten gaan...
https://www.nhnieuws.nl/n...lockdown-vandaag-al-kerst
Feliz Navidad :X

• Biohazzard21
horizon1978 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:47:
[...]

De meeste besmettingen worden ook gemeld in de grote steden en gemeenten (qua absolute aantallen). Vrijwel landelijk overal druk geweest.

Ik vraag me af (weet ik gewoon niet) of men nu nog in staat is verspreidingsclusters terug te voeren tot een bron dmv backward tracing (contactonderzoek). Volgens mij hebben GGD's daar helemaal geen capaciteit voor. Daarom is die R ook niet zo veel waard.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:28

basvn

Breezand - NHN

Laguna schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:49:
[...]

@basvn wat is trouwens de bron van die NOS journalist dat er 6.000 positieve testen zouden ontbreken?
de journalist zelf.
ik heb er verder geen bronnen van, maar ik denk niet dat hij wat verzonnen heeft

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• jadjong
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:36:
[...]

Als het doel van de lockdown zou zijn om bepaalde producten in de ban te doen, dan zou dit een goede oplossing zijn.

Het doel van de lockdown is echter het aantal contactmomenten omlaag te brengen, en dan maakt het niet veel uit of men naast een brood en een blok kaas ook nog een Donald Duck in zijn mandje gooit.
In het kader van 'samen tegen corona' moet je zo min mogelijk ongelijkheid creëren. De lokale supermarkt is nog geen Walmart, maar het hikt er wel tegenaan. Iedereen die nu een boormachine nodig heeft gaat naar de Lidl, want daar zijn ze in de aanbieding en de Hornbach is toch dicht. Tot zo ver het spreiden van drukte en contactmomenten.
Ik snap dat men wilt dat je alleen de deur uit gaat voor een zak aardappelen, maar die urgentie is er de afgelopen maanden uit gesleten. Je roept zelf regelmatig iets over draagvlak en daar is mijn inziens dit ook op van toepassing. 90% van de retail sluiten en dan drie supermarkten die functie over laten nemen werk niet. Tenzij alle klanten zo slim zijn om alleen voor voedsel de AH binnen te stappen.

• horizon1978
Laguna schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:49:
[...]

Dat siert jullie beiden. In de media en praatprogramma's werd gister geen enkele keer het gewijzigde testbeleid aangehaald waardoor er meer besmettingen zichtbaar zijn geworden. Met dus een aanzienlijke stijging in de dagelijkse besmettingscijfers. Ook in het nieuwsbericht op NU.nl wordt enkel gesproken over een stijging van 15.000 besmettingen tov de week ervoor. Dat is gewoon slechte journalistiek.

Ik denk dit vanuit NOS liveblog
Aantal besmettingen lager door storing
Het aantal besmettingen vandaag en de afgelopen twee dagen is lager door problemen met het computerprogramma HPZone bij de GGD. Dat laat de GGD weten aan de NOS. Het aantal besmettingen van gisteren en eergisteren valt dus eigenlijk hoger uit dan gemeld.

Dat geldt ook voor de besmettingen die vandaag worden bekendgemaakt. Het gaat om zo'n 6000 tests die nog moeten worden ingehaald. Dat gebeurt de komende dagen, verwacht de GGD, en dat betekent dat het aantal positieve tests de komende dagen hoger zal uitvallen.

• TlighT
FelizNavidad schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:46:
Middelbare scholen. Verspreiding in basisscholen blijkt een stuk minder.

https://www.who.int/docs/...ols.pdf?sfvrsn=320db233_2
The role of children in transmission is not yet fully understood
- Children of all ages can be infected and spread the virus to others
- Studies to date show less spread among children under ten years than in older children
- Infection occurs more often in teenagers than in younger children
- Older children appear to be more susceptible to infection and to transmit more often than younger
children

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik snap het toewensen van corona aan de tegenstanders van het beleid niet zo.

Sowieso is het onzin dat mensen binnen 8 uur al klachten kunnen hebben van iets wat ze tijdens het protest opgelopen moeten hebben. De minimum incubatietijd is langer dan dat. Gezien de omschrijving van het Twitter account sluit ik een mislukte poging tot parodie ook niet uit.
Pagina: 1 ... 152 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins