Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 151 ... 224 Laatste
Acties:
  • 697.379 views

Onderwerpen

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-01 23:53

Laguna

Connaisseur

Ramzzz schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:39:
[...]

Hier staan nog heel wat gerelateerde cijfers:

https://news.google.com/c...F059j2&gl=NL&ceid=NL%3Anl

Lastig weer te geven, vandaar de link.

Er staan o.a. wat interessante gerelateerde mobiliteitscijfers bij, etc.
Wat probeer je hiermee te zeggen, het is nu louter een linkdrop.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:46
https://www.nu.nl/economi...oor-essentiele-zaken.html
Wat een onzin is dit!

Primera pakketje halen mag wel maar tijdschrift niet
Hema open voor taart maar niet voor ondergoed,etc

Wat een slap gedoe weer.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

Tja, je kan je ook afvragen of rookworst en taart wel zo essentieel zijn. Je kan toch ook droog brood eten?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Willem30 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:46:
Wat een onzin is dit!

Wat een slap gedoe weer.
Paar mooie voorbeelden van hoe de praktijk weer een stuk ingewikkelder is dan de ministers denken. Is er nou niemand die op de rode knop kan drukken en die ministers terug kan sturen naar de tekentafel?

alles kan off-topic

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Wat een onzin is dit!

Wat een slap gedoe weer.
Het principe vind ik prima. Want zolang de niet-essentiele items niet verkocht mogen worden (a la België) ontmoedigt het funshoppers.

Daarnaast verbaasde me het dat loterij loten blijkbaar "essentieel" worden geacht :D

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:29

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Is de slijter nog wel open?

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
redelijk off topic; @ZieMaar! gefeliciteerd met je nieuwe job hier op Tweakers! ;)

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-01 20:19
Alcohol is een essentieele levensbehoefte :+

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Yup, no worries.

Levensmiddelen hé :)

Zei hier iemand gisteren dat het wel mee zou vallen met hoeveel winkels er daadwerkelijk dicht zijn? Oh ik was het zelf :+

• Stoney3K
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

link0007 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:49:
[...]
Daarnaast verbaasde me het dat loterij loten blijkbaar "essentieel" worden geacht :D
Zelfde gedachtengang als de slijters. Ze willen niet dat verslaafden nu ineens massaal gaan internetgokken.

• Ankona
En naar mate de dag vordert komt langzaam aan iedereen erachter dat in een vrije markt elke winkel essentieel is. (anders geen bestaansrecht)

alles kan off-topic

• Stoney3K
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:50:
[...]

Yup, no worries.

Met die gedachtengang zou je de Action ook open kunnen gooien, want ze hebben schappen vol met flessen cola, chips, en snoep.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:18
Nederland weer op zijn smalst :) De rechtlijnigheid is gewoon weer down the drain.

• Stoney3K
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

Ankona schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:51:
En naar mate de dag vordert komt langzaam aan iedereen erachter dat in een vrije markt elke winkel essentieel is. (anders geen bestaansrecht)
Van een toko als de Swarovski zou ik dat argument niet willen maken, maar van een hoop zaken wel, als je schoenen kapot zijn, is de Van Haren ook een "essentiële" winkel want je gaat niet op je blote voeten naar je werk.

• Ankona
Stoney3K schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:51:
[...]

Met die gedachtengang zou je de Action ook open kunnen gooien, want ze hebben schappen vol met flessen cola, chips, en snoep.
Zijn ook essentieel, zeker voor mensen voor wie de voedselbank te duur is.

Open dus!

alles kan off-topic

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
EMA drukt op 23 december een stempel op de aangeboden vaccins volgens bronnen:
'Europees geneesmiddelenbureau keurt vaccin 23 december goed'
Het Europese geneesmiddelenbureau EMA keurt volgens bronnen van de Duitse krant Bild 23 december het Amerikaans-Duitse coronavaccin van Pfizer en BioNTech goed. EMA had eerder aangegeven dat het uiterlijk op 29 december uitsluitsel zou willen geven en uiterlijk veertien dagen later met de conclusie zou komen over het vaccin van de Amerikaanse farmaceut Moderna.

Het EMA wil de datum van 23 december desgevraagd niet bevestigen of ontkennen.
We moesten van Rutte nog een een flesje vloeibaar doorzettingsvermogen open trekken, dus ja. ;)
Onderbroek is toch redelijk essentieel. Aan de andere kant was nieuws en informatievoorziening ook essentieel verklaard. Dan zou die Primera toch wel een krant mogen verkopen?

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:13
mesa57 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:50:
[...]

Alcohol is een essentieele levensbehoefte :+
Tuurlijk, maar niet omdat jullie er zo frivool.over doen. Heel lullig maar er zou nogal wat schade/overlijdens ontstaan als alcohol ineens niet meer te koop is. Nogal wat mensen zijn zodanig alcohol verslaafd dat cold-turkey stoppen hele grote effecten heeft en tot ziekenhuisopnames of erger kan leiden :-/

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-01 05:48
MikeyMan schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:50:
[...]

Yup, no worries.

Zei hier iemand gisteren dat het wel mee zou vallen met hoeveel winkels er daadwerkelijk dicht zijn? Oh ik was het zelf :+
Goed boek als je last hebt van al die veren in je reet :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/35KRC_vXiCTDvjzScpAQis1UuSY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7AMtJy3yavBMwhayqjyt8FmL.jpg?f=user_large

offtopic:
geintje he

iRacing Profiel

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:01

Pierre

Van nature lui!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:34:
Weet iemand of de grens met België gesloten wordt? Ik heb bijna al m'n kerstcadeaus compleet, maar moet er nog één. Dan zou ik die in België even kunnen ophalen. (niet uitgebreid winkelen!)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wozoTtryurkzA_uKEf8Izy-TRmc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/a4NZtxLMfi0cKXu2PJ1WFcRU.png?f=user_large

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:32
Waarschijnlijk zijn gewoonweg alle winkels dicht die de meeste drukte veroorzaken ? Dat is toch de bedoeling ?
Voor al die "funshoppers" , wat ik echt een vreselijke term vind maar dat terzijde.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Moi_in_actie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:17:
[...]

Het IS niet veel hoger, nee het is mogelijk (veel) hoger. En dat er meer mensen zijn geweest die een besmetting hebben opgelopen maar die niet getest zijn, dat lijkt me niet verwonderlijk. Het lijkt me alleen niet aannemelijk dat we het dan hebben over het dubbel of drievoudige aantal mensen, aantallen die nodig zijn om (en dan ook nog allemaal mensen die "geen tot weinig" klachten hadden) te komen tot de percentages uit dat plaatje.
Volgens mij bestaat er consensus (o.a uit onderzoek van Sanquin blijkt dat) over het feit dat ca. 10% van de Nederlandse bevolking de infectie heeft doorgemaakt. Dat zijn dus 1.700.000 besmettingen. Volgens mij matcht dat aardig met de gepresenteerde cijfers omtrent ziekenhuis- en IC-opnames.

Ik ben toch malle pietje niet!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:04

polthemol

Moderator General Chat
Stoney3K schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:52:
[...]

Van een toko als de Swarovski zou ik dat argument niet willen maken, maar van een hoop zaken wel, als je schoenen kapot zijn, is de Van Haren ook een "essentiële" winkel want je gaat niet op je blote voeten naar je werk.
maar heel veel van die zaken kunnen prima online functioneren. Ik mag hopen dat ze daar trouwens ook een plan voor hebben gemaakt in het afgelopen jaar.

Het grootste issue is dat we, ook hier in de reacties terug zien, als land nogal shinen in het opzoeken van mazen om er daarna over te gaan miepen.

Een dergelijk brede lockdown is erg moeilijk waterdicht te krijgen. Als men de primera bv. alles laat verkopen omdat ze toch open zijn vanwege een postpunt, dan breng je andere soortgelijke winkels zonder een postpunt in de problemen. Laat je het niet toe, dan mieren mensen weer dat de winkel toch open is.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-01 19:53
Lekker hypocriet gezien het aantal belgen wat rond black friday in de grote steden rondom de grens te vinden was. 60% van de bezoekers in Eindhoven en 80% van de bezoekers in Maastricht was Belg, dat was toen geen probleem maar nu ineens is het beleid in België heilig?

Daarnaast is deze lockdown duidelijk weer niet goed overdacht. Effectief zijn er maar weinig winkels die geen etenswaren of medicijnen verkopen (denk aan Action, Kruidvat, Etos etc.). Als je mensen echt binnen wil houden ben dan maar eens goed streng op de werkgevers die zo vrijgevig zijn met naar kantoor komen als maar kan. Als ik zie hoeveel verkeer op de weg te vinden is of hoeveel mensen gewoon op kantoor zitten, dan krijg je de bewegingen wel. 8)7

• CMD-Snake
polthemol schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:57:
maar heel veel van die zaken kunnen prima online functioneren. Ik mag hopen dat ze daar trouwens ook een plan voor hebben gemaakt in het afgelopen jaar.
Vooral kleinere mkb-ers hebben hier moeite mee. Een webshop in elkaar draaien is een ding, dat kost ook geld, plus ga online maar eens opbieden tegen Bol.com, Coolblue en de andere reuzen. Die hebben contracten met PostNL dat ze voorrang hebben en ook zaken kunnen doen als "Voor 23.59 besteld, morgen in huis". De reuzen kunnen ook hun waren scherper prijzen door hun inkoopvoordeel. Als lokale elektronicazaak is geen beginnen aan om het tegen een Coolblue op te nemen.

• Ankona
En terecht. Dat het eerst andersom was is ook niet goed. Als NL wil je zelf ook niet dat er veel Nederlanders naar Belgie gaan om daar virussen te shoppen.

Zelfde als met Duitsland. Die waren net twee dagen eerder met vergelijkbare stoere maatregelen. Belgie is nu min of meer gedwongen de winkels ook dicht te gooien, ongeacht of ze het ermee eens zijn.

alles kan off-topic

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:07
Je kunt natuurlijk ook zelf gewoon niet meer naar Kruidvat, Primera of whatever gaan. Zelf je verantwoordelijkheid nemen en nadenken over wat verstandig is en wat niet. Helaas moet voor veel mensen alles precies op hun situatie toegespitst worden.

Wij gaan al sinds begin van Corona nergens meer heen wat niet noodzakelijk is. Effectief dus de supermarkt en de Kids naar training brengen en ophalen. Rest wat we eventueel nodig hebben online bestellen en laten afleveren.

Na 9 maanden leven we nog steeds en hebben nergens te kort aan.

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
CMD-Snake schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:53:
EMA drukt op 23 december een stempel op de aangeboden vaccins volgens bronnen:

[...]

[...]

Onderbroek is toch redelijk essentieel. Aan de andere kant was nieuws en informatievoorziening ook essentieel verklaard. Dan zou die Primera toch wel een krant mogen verkopen?
En ik maar denken dat je nick stond voor : Commando-Snake :+

Pfff, begint wel wat vermoeiend te worden al die randjes opzoekers.
Ik snap het natuurlijk prima dat de HEMA toch nog wat omzet probeert te halen uit food, en dat de oudejaarsloten verkoop door mag gaan in de Primera maar het is iedere keer hetzelfde geloei over waar de grenzen precies liggen en iedereen die vind dat hij een uitzonderingspositie heeft vanwege ... (vul maar in, altijd wel iets te verzinnen)

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11-2025
CMD-Snake schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:03:
[...]

Vooral kleinere mkb-ers hebben hier moeite mee. Een webshop in elkaar draaien is een ding, dat kost ook geld, plus ga online maar eens opbieden tegen Bol.com, Coolblue en de andere reuzen. Die hebben contracten met PostNL dat ze voorrang hebben en ook zaken kunnen doen als "Voor 23.59 besteld, morgen in huis". De reuzen kunnen ook hun waren scherper prijzen door hun inkoopvoordeel. Als lokale elektronicazaak is geen beginnen aan om het tegen een Coolblue op te nemen.
Lokaal afhalen kan de beslissende factor hierin zijn. Zat zaken die ik prima online zou kunnen bestellen en dan in de buurt afhalen. Als de lidl een pick-up point had zou ik ook nooit meer die winkel ingaan. Zou ik ook best een paar euro voor willen betalen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tassadar32 op 15-12-2020 13:08 ]

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Verwijderd

Ik zit een beetje in een dubio. Eind januari de sleutel van ons huis. Dus nu praktisch 'verplicht' om bij mensen thuis via marktplaats m'n meubels bij elkaar te zoeken, aangezien ik toch graag iets bekijk voordat ik het koop.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17:57
Het Europese geneesmiddelenbureau EMA keurt volgens bronnen van de Duitse krant Bild 23 december het Amerikaans-Duitse coronavaccin van Pfizer en BioNTech goed. EMA had eerder aangegeven dat het uiterlijk op 29 december uitsluitsel zou willen geven en uiterlijk veertien dagen later met de conclusie zou komen over het vaccin van de Amerikaanse farmaceut Moderna.
https://www.telegraaf.nl/...ing-vaccin-op-23-december

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• Stoney3K
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

Wel gek trouwens ook dat de afhaalbalie van de Decathlon (voor zover ik kan zien) niet open mag, dat zou juist een prima uitkomst zijn nu de sportscholen ook dicht zijn.

• MasterMaceMichu
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:09:
Ik zit een beetje in een dubio. Eind januari de sleutel van ons huis. Dus nu praktisch 'verplicht' om bij mensen thuis via marktplaats m'n meubels bij elkaar te zoeken, aangezien ik toch graag iets bekijk voordat ik het koop.
Ja, je kunt natuurlijk niet je huidige meubels mee nemen en een paar maanden wachten tot je iets anders koopt...

• Ankona
Die week eerder klinkt leuk maar belangrijk is het beschikbare volume. De eerste maand dat er wat oudjes geprikt worden doet nog niet zoveel.

alles kan off-topic

Verwijderd

MasterMaceMichu schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:10:
[...]

Ja, je kunt natuurlijk niet je huidige meubels mee nemen en een paar maanden wachten tot je iets anders koopt...
Nee want het is m'n eerste woning.

• Drardollan
Stoney3K schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:09:
Wel gek trouwens ook dat de afhaalbalie van de Decathlon (voor zover ik kan zien) niet open mag, dat zou juist een prima uitkomst zijn nu de sportscholen ook dicht zijn.
Misschien komen daar aankomende dagen wel aanvullende regels voor, ik zou namelijk niet weten wat het probleem is met afhalen. Je mag ook buiten bloemen kopen of afhalen bij het cafetaria of de bouwmarkt.

Ik denk dat ze nu eerst op de rem getrapt hebben en de komende dagen wat nuances gaan aanbrengen. Zo is vandaag gebleken dat de HEMA open mag blijven, dat was gisteren nog een ander verhaal.

• Drardollan
Ankona schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:10:
[...]

Die week eerder klinkt leuk maar belangrijk is het beschikbare volume. De eerste maand dat er wat oudjes geprikt worden doet nog niet zoveel.
Daar ben ik mij bewust van, maar elk vaccin is er 1 wat mij betreft. We moeten de distributie ook nog op poten hebben, een extra week is daarvoor enkel prettig. Na goedkeuring kan je concrete stappen gaan zetten, het is de eerste stap in die van vele die nog volgen.

• MasterMaceMichu
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:11:
[...]

Dat is een beetje lastig slapen dan, inderdaad... ;)

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006

polthemol

Moderator General Chat
[...]

ook dat klopt, maar dat is de tijdsgeest ook. Weinig kleine electro winkels bv. die nog heel veel jaren op de teller hebben staan. In dat licht is het ook een nekslag voor sommige sectoren, die er al lang zat aan te komen.

Maar vanuit dat punt ook: vanaf dat de afweging iemands gezondheid of iemands beurs is, kies ik graag voor gezondheid.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Verwijderd

MasterMaceMichu schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:12:
[...]

Ik had inderdaad liever gezien dat meubelwinkels open mogen op vertoon van een huur/koopovereenkomst met een ingangsdatum < 3 maanden.

Uiteraard fraude gevoelig, maar ik gok dat de drempel om een nep overeenkomst te maken hoog genoeg is om 90% buiten te houden.

Nu wordt het lastig:
-> Bij ouders gaan eten én de 2-mensen-op-bezoek-regel overschrijden.
-> De eerste maanden op de grond slapen en rauwkost eten
-> Bij wildvreemden via marktplaats kopen met het risico op corona.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2020 13:16 ]

• Stoney3K
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:12:
[...]

Daar ben ik mij bewust van, maar elk vaccin is er 1 wat mij betreft. We moeten de distributie ook nog op poten hebben, een extra week is daarvoor enkel prettig. Na goedkeuring kan je concrete stappen gaan zetten, het is de eerste stap in die van vele die nog volgen.
Stel we zouden op kerstavond beginnen met prikken, dat is volgende week donderdag. Dan ben je met 6 weken verder aan het begin van februari, en heb je op 19 januari al een groot deel van het zorgpersoneel gehad.

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

gekkie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 02:47:
[...]

Dat lijkt exact dezelfde studie maar nu bij een andere publcatie ?

Maar dat is dus niet iedereen massaal zonder reden aan de vitamine D zetten.
Een diëtist of huisarts zal het je prima aanraden als daar redenen toe zijn.

[...]

[...]

Massaal in de breedte, dus ook aan mensen voor wie het niets doet omdat ze geen deficiëntie hebben.
Met daar boven op het risico dat men te veel slikt (als je de publieke studies oppervlakkig leest dan zit je namelijk zo aan het idee van een potje slikken).
Daarnaast kan het gaan gelden als een wondermiddel, want met extra vitamine D (ondanks dat je ze niet nodig hebt) wordt je bijna niet ziek, zie de studies, wederom allemaal niet wat die studies zeggen, want ze gaan alleen over een te kort. Maar ik vrees wel wat keihard de ronde gaat doen (en eigenlijk al doet in bepaalde kringen).

[...]

Het iedereen willen voorschrijven, flinke dosis en een artikel dat hoegenaamd alles onbewezen vinden behalve vitamine D.
Tsja I rest my case :w
Dus iedereen eerst even langs de huisarts om te laten testen op tekorten, aangezien je pas weet wanneer je een tekort hebt als je test - of als je al op de IC ligt..

Om deze professor immunologie van universiteit Wageningen te quoten:
Currently, many people work from home, and a considerable part of our social lives are on hold, which means we spend even more time indoors. This leads to a weaker immune system and increases the chance of contracting infections such as a common cold, flu or COVID-19. Taking vitamin D is always a good idea in the winter, but now more than ever in times of corona. [...]Normally, it requires several similar studies to reach a so-called meta-analysis. If that analysis shows a significant effect, it is “evidence-based” and may be accepted in the medical domain. It could, however, easily take several years before there are sufficient studies. Meanwhile, people will end up in ICUs and possibly die. So, although it may not have been irrefutably proven, taking a safe dosage of vitamin D during the winter and especially during this pandemic, can certainly not hurt.’
En aangezien je niet zomaar weet of je tekort hebt of niet, het geen kwaad kan, non-invasief en goedkoop is, zou het slim zijn om het aan te raden aan iedereen, zeker nu :) Ik haakte hier aan bij een 'baadt het niet'-opmerking van iemand wat betreft mondkapjes, en dat geldt mijn inziens nog veel harder voor iets als vitamine D.

Het is zeker zaak om goed te na te denken over hoe het te communiceren naar het publiek om mogelijke problemen (zoveel mogelijk) te voorkomen. Uitgaan van het ergste zoals je doet om het dan maar niet aan te raden lijkt me weinig zinnig.

Verder lees je toch meer in mijn reacties dan ik schrijf ben ik bang, daar kan ik helaas niks aan doen.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-01 11:32
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:11:
[...]

Ik neem aan dat het niet instapklaar wordt opgeleverd, dus je kan ergens half januari met een beetje geluk meubels uit gaan zoeken, eind januari krijg je de sleutel en kan je de boel gaan schilderen en naar je zin gaan maken en wellicht zijn de meeste spullen er dan nog op tijd?

Moet eerlijk zeggen dat ik bij mij eerste woning op de belangrijkste zaken (bed, bank) een levertijd had van 12 tot 16 weken. Dus denk dat je sowieso al creatief moet gaan zijn.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ramzzz schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:50:
[...]

Ooit gehoord van causaal verband versus correlatie? Daar hoort dit plaatje bij:

[Afbeelding]

In het voorjaar zijn er meer pollen (duh), en loopt de temperatuur en zonne-intensiteit op. In een situatie met toenemende 'overall' temperatuur en zonne-intensiteit, en bijbehorend gedrag (meer bewegen, meer naar buiten, maar gecombineerd met minder direct contact tijdens de 'intelligente lockdown') loopt het aantal griep-gevallen ook terug, waarschijnlijk is het verloop van COVID-19 navenant te verklaren.

Kun jij je de grafieken van de pandemie in het voorjaar herinneren?

Hier heb je een overzicht:
[Afbeelding]

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken

spoiler:
Naar mate de zomer eraan kwam liepen de cijfers terug.

Diverse oorzaken aan te wijzen:
  • maatregelen werden nageleefd
  • 'griepseizoen' lijkt samen te vallen met activiteit COVID-19, waarschijnlijk dezelfde factoren die meespelen
  • meer buiten, maar meer UV-straling
  • etc.
Iedereen dacht 'we kunnen niet op vakantie'.

Sommigen dachten van wel, gingen alsnog, en lang niet allemaal op verantwoorde wijze (...) en zie: zelfs nog in augustus liepen de cijfers alweer op.

Het is me niet opgevallen in berichtgeving, maar waarschijnlijk is het aantal 'extra' doden door COVID-19 deels weg te strepen (morbide gedachte, maar gedachten-experiment) tegen een geringer aantal griep-doden.

Niet verwonderlijk, want COVID-19 krijgt alle aandacht. De 'oversterfte' is in het afgelopen jaar voornamelijk door toedoen van COVID-19.

[...]
Dus dat onderzoek van het Eurasmus MC kan de prullenbak in?

Per definitie onzin?

In het onderzoek hebben ze het ook over influenza en de impact van pollen op her seizoensverloop.

Maar volgens jou is het niet eens het onderzoeken waard dus.

Youtube: DashcamNL

• PalingDrone
  • Niet online
Daar had je de afgelopen maanden geen tijd voor?
Ik bedoel, bijna al het spul wat je voor je woning gaat bestellen heeft een levertijd dus waarom ben je niet lekker naar de woonboulevard gegaan toen het nog kon?
Kulargument.

• Ankona
[...]

Wat ze kunnen proberen is om met de winkeliersvereniging samen een bestel/distributie netwerk op te zetten. Een telefoonnummer/e-mail adres waar je lokaal je zooi kan bestellen en de winkeliers rijden dan voor elkaar de bestellingen gelijk rond. Dan moet het mogelijk zijn om binnen een uur te leveren en elkaar levend te houden.

alles kan off-topic

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ehh ja, dat is het risico dat je genomen hebt door in deze periode te verhuizen. Er zullen wel meer mensen praktisch last krijgen van de beperkingen.
Maar krijg het idee dat je voor jezelf een beetje excuses aan het maken bent, want als dat allemaal zo belangrijk was, dan had je al meubels gekocht/uitgezocht want daar zit bijna altijd lange levertijd op.

• CMD-Snake
PalingDrone schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:07:
En ik maar denken dat je nick stond voor : Commando-Snake :+
Straks misschien wel. :P Bij de volgende speech van Rutte zal ik mij goed bij het raam van het torentje positioneren, zodat ik daar als een menselijke Donald Duck kan staan. ;)
polthemol schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:13:
ook dat klopt, maar dat is de tijdsgeest ook. Weinig kleine electro winkels bv. die nog heel veel jaren op de teller hebben staan. In dat licht is het ook een nekslag voor sommige sectoren, die er al lang zat aan te komen.

Maar vanuit dat punt ook: vanaf dat de afweging iemands gezondheid of iemands beurs is, kies ik graag voor gezondheid.
Bij mij in het dorp zit een kleine elektronicazaak. Ze moeten het vooral van hun service hebben, want op prijs kunnen ze niet meer meedoen met de grote jongens. Echter is hun service natuurlijk erg gericht op in persoon iets kunnen doen. Een Coolblue overleeft het wel vijf weken dicht, dat kleine winkeltje? Het zal misschien nog de vraag zijn. Dan ziet iemand toch zijn levenswerk en pensioen in een keer door de pot getrokken worden.
KillerAce_NL schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:22:
Ehh ja, dat is het risico dat je genomen hebt door in deze periode te verhuizen. Er zullen wel meer mensen praktisch last krijgen van de beperkingen.
Opleverdatum van een huis doe je ook niet in een weekje. Dat is ook een langer traject en met het huidige beleid is het moeilijk plannen. Je kan soms maanden moeten wachten tot je eindelijk in je gekochte woning kan.

• Drardollan
IKEA kan je gewoon bestellen en laten leveren. Een bed zal je vast wel hebben. Bestel je wat goedkope spullen zoals:

Bank € 165 (https://www.ikea.com/nl/n...k-vissle-grijs-s79010614/)
Salontafel € 19,95 (https://www.ikea.com/nl/n...afel-zwartbruin-40104294/)
Eettafel € 35,95 (https://www.ikea.com/nl/n...dils-tafel-wit-s09929641/)
2 stoelen € 49,90 (https://www.ikea.com/nl/n...toel-bruinzwart-00211088/)

Ben je voor nog geen € 275 klaar, heb je alles nieuw en is het kwalitatief voldoende om er een jaar zonder problemen mee te doen. Bank kan wellicht naar zolder of andere kamer daarna en de rest gooi je voor € 20 op marktplaats daarna.

Sowieso ben je wel vrij laat, meeste meubels die je vandaag besteld komen niet voor eind februari.

Verwijderd

PalingDrone schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:18:
[...]

Daar had je de afgelopen maanden geen tijd voor?
Ik bedoel, bijna al het spul wat je voor je woning gaat bestellen heeft een levertijd dus waarom ben je niet lekker naar de woonboulevard gegaan toen het nog kon?
Kulargument.
Nee want toen wisten we nog niet wanneer onze huurwoning werd opgeleverd. Sociale huur heeft niet zo'n lange aanlooptijd, we kregen 3 weken geleden te horen dat we de woning krijgen. Dat een argument niet op jou van toepassing is, wil niet zeggen dat het kul is. Jouw reactie daarintegen wel.

• PalingDrone
  • Niet online
Ankona schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:18:
[...]

Wat ze kunnen proberen is om met de winkeliersvereniging samen een bestel/distributie netwerk op te zetten. Een telefoonnummer/e-mail adres waar je lokaal je zooi kan bestellen en de winkeliers rijden dan voor elkaar de bestellingen gelijk rond. Dan moet het mogelijk zijn om binnen een uur te leveren en elkaar levend te houden.
Zoiets draait hier al maanden en loopt prima. Een straat waar een lading detailhandel zit hebben een simpele website in elkaar geflanst met daarop de deelnemende winkels en een telefoonnummer waarop ook ouderen hun bestelling door kunnen geven. Het bestelde wordt dan na werktijd door een medewerker bezorgd in de omliggende plaatsen. Zo hoeft de visboer/bakker etc. niet alles zelf te regelen maar werken ze samen en pikken hier allemaal een graantje van mee.
Bezorgkosten vallen ook enorm mee en je weet dat je de lokale ondernemers steunt itt Ahold.

• anandus
  • Niet online
KillerAce_NL schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:22:
[...]

want daar zit bijna altijd lange levertijd op.
offtopic:
In deze tijden is dat een understatement. Ik had in juli een tafel uitgezocht... Die wordt (eindelijk) in januari geleverd 8)7

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:21
The Legend schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:56:
[...]

Volgens mij bestaat er consensus (o.a uit onderzoek van Sanquin blijkt dat) over het feit dat ca. 10% van de Nederlandse bevolking de infectie heeft doorgemaakt. Dat zijn dus 1.700.000 besmettingen. Volgens mij matcht dat aardig met de gepresenteerde cijfers omtrent ziekenhuis- en IC-opnames.
Ik kan zo snel niet die 10% vinden (en ook niet de extrapolatie naar 1.7 miljoen mensen), hetgeen wat ik lees in verschillende berichten van Sanquin (en whitepapers) is dat het aantal mensen met antistoffen (uit de bloeddonaties) per maand wat fluctueert, tussen de 4 en en 6.2%:

Mei 2020: 5.4%, Juni 2020: 4.1% (zie hier)
September 2020: 4-5% (zie dit bericht)
Oktober 2020: gestegen naar 6.2% (al dit bericht).

Dit zijn de gemiddelden gemeten per maand steeds. Een whitepaper hierover van augustus 2020 is hier te lezen, staat onderaan dit bericht.

Indien je deze cijfers kan extrapoleren naar de gehele Nederlandse bevolking (geen idee of dat statistisch gezien mogelijk is), dan zou het duidelijk op 691.200 (bij 4%) tot 1.071.360 (bij 6.2%) totaal aantal besmette personen (gerekend met de 17,28 miljoen inwoners die Nederland telt). Dat zou ongeveer 11 tot 72% meer zijn dan de officieel bevestigde aantallen.
Daar kan ik best inkomen, zeker aangezien het begin van het jaar relatief weinig getest is (lees: hierdoor besmettingen niet geregistreerd zijn). Hierbij is dan wel aangenomen dat deze cijfers van Sanquin te extrapoleren zijn naar de gehele Nederlandse bevolking (is de steekproef bijvoorbeeld steeds groot en divers genoeg om een duidelijke weergave van de Nederlandse samenleving te vormen; zijn het vaak dezelfde mensen die meedoen, of elke maand anderen?).

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• link0007
  • Niet online
Ach ja, de hele crisis lang is het al gezeik en gehuil vanuit ondernemers, waar telkens weer uit bleek dat een aantal ondernemers wél innovatief en flexibel wist in te spelen op de nieuwe situatie, en een hoop suffe vastgeroeste winkeliers die gewoon de creativiteit of ondernemingsgeest niet hadden om zich aan te passen.

Ik vind het best bizar als je nu nog steeds niet doorhebt als winkel hoe je lokaal kan bezorgen. Als de snackbar binnen een kwartier aan de deur kan staan met m'n frietje, waarom is dat dan zo moeilijk voor de koffiewinkel of de kledingzaak?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik moet zeggen dat me dit allemaal ruw op mijn dak valt, raakt me meer als ik dacht.
Maar goed, ook al sinds maart thuis aan het werk, dat wordt nu ook echt zwaar.
Ik maak me wel zorgen om de exit strategie, die lijkt er (nog) niet te zijn. Ook lees je dat er steeds meer stemmen opgaan om vaccinatie verplichten, daar maak ik me ernstig zorgen om, men komt aan onze basisrechten, hoewel ik begrijp dat mensen zo bang zijn dat ze daarmee akkoord gaan, snappen ze misschien niet dat er daarna wellicht geen weg terug meer is.
In mijn leven heb ik niet meegemaakt dat eenmaal iets gegeven aan de overheid, je dat weer terugkrijgt...

• Stoney3K
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

link0007 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:29:
Ach ja, de hele crisis lang is het al gezeik en gehuil vanuit ondernemers, waar telkens weer uit bleek dat een aantal ondernemers wél innovatief en flexibel wist in te spelen op de nieuwe situatie, en een hoop suffe vastgeroeste winkeliers die gewoon de creativiteit of ondernemingsgeest niet hadden om zich aan te passen.
Dat komt niet door 'creativiteit' maar door beschikbare resources. Een Coolblue of Mediamarkt heeft een paar miljoen meer vlees op de botten dan de lokale speelgoedwinkel.

• beany
  • Laatst online: 07:07

beany

Meeheheheheh

KillerAce_NL schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:29:
Ook lees je dat er steeds meer stemmen opgaan om vaccinatie verplichten
Die verplichting zal er niet komen. Men kan wel vinden dat die verplichting er moet komen, maar dat zijn (gelukkig) niet de mensen die het voor het zeggen hebben.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-01 10:32
Moi_in_actie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:29:
[...]

Ik kan zo snel niet die 10% vinden (en ook niet de extrapolatie naar 1.7 miljoen mensen), hetgeen wat ik lees in verschillende berichten van Sanquin (en whitepapers) is dat het aantal mensen met antistoffen (uit de bloeddonaties) per maand wat fluctueert, tussen de 4 en en 6.2%:

Mei 2020: 5.4%, Juni 2020: 4.1% (zie hier)
September 2020: 4-5% (zie dit bericht)
Oktober 2020: gestegen naar 6.2% (al dit bericht).

Dit zijn de gemiddelden gemeten per maand steeds. Een whitepaper hierover van augustus 2020 is hier te lezen, staat onderaan dit bericht.

Indien je deze cijfers kan extrapoleren naar de gehele Nederlandse bevolking (geen idee of dat statistisch gezien mogelijk is), dan zou het duidelijk op 691.200 (bij 4%) tot 1.071.360 (bij 6.2%) totaal aantal besmette personen (gerekend met de 17,28 miljoen inwoners die Nederland telt). Dat zou ongeveer 11 tot 72% meer zijn dan de officieel bevestigde aantallen.
Daar kan ik best inkomen, zeker aangezien het begin van het jaar relatief weinig getest is (lees: hierdoor besmettingen niet geregistreerd zijn). Hierbij is dan wel aangenomen dat deze cijfers van Sanquin te extrapoleren zijn naar de gehele Nederlandse bevolking (is de steekproef bijvoorbeeld steeds groot en divers genoeg om een duidelijke weergave van de Nederlandse samenleving te vormen; zijn het vaak dezelfde mensen die meedoen, of elke maand anderen?).
Mijn antistoffen zijn gekomen en zijn ook weer gegaan. Ze verdwijnen dus ook weer. Dat hoeft niet noodzakelijk iets te zeggen over mijn immuniteit (er zijn ook nog T-cellen), maar betekent wel dat Sanguin altijd te laag zal zitten.

• PalingDrone
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:26:
[...]

Nee want toen wisten we nog niet wanneer onze huurwoning werd opgeleverd. Sociale huur heeft niet zo'n lange aanlooptijd, we kregen 3 weken geleden te horen dat we de woning krijgen. Dat een argument niet op jou van toepassing is, wil niet zeggen dat het kul is. Jouw reactie daarintegen wel.
Nu slaap je niet in een bed? Wil je echt in januari al je hele huis compleet ingericht hebben? Een beetje kamperen gaat ook prima hoor, been there, done that. Ook weet je dat je op een huis inschrijft dus dan is het sowieso handig om je alvast een beetje te gaan oriënteren op wat er te koop is.
Natuurlijk is het ff wat lastiger allemaal maar om nou te doen alsof je een speciale ontheffing wil hebben om de meubelboulevard af te struinen als zijnde een noodgeval is ook wat overdreven.
Je kan alles lekker bestellen bij de IKEA en desnoods stuur je het gewoon terug mocht het je niet bevallen en anders ff een rondje marktplaats en tijdelijk iets neerzetten. Daarmee kom je die 5 weken ook wel door.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

beany schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:31:
[...]

Die verplichting zal er niet komen. Men kan wel vinden dat die verplichting er moet komen, maar dat zijn (gelukkig) niet de mensen die het voor het zeggen hebben.
Roep dat niet te hard, heel veel maatregelen zijn al beinvloed door wat er in de media geroepen wordt

• beany

beany

Meeheheheheh

KillerAce_NL schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:32:
[...]

Roep dat niet te hard, heel veel maatregelen zijn al beinvloed door wat er in de media geroepen wordt
Een mondkapje op moeten doen is van een heel andere orde dan een vaccin toegediend krijgen.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Drardollan schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:24:
[...]

IKEA kan je gewoon bestellen en laten leveren. Een bed zal je vast wel hebben. Bestel je wat goedkope spullen zoals:

Bank € 165 (https://www.ikea.com/nl/n...k-vissle-grijs-s79010614/)
Salontafel € 19,95 (https://www.ikea.com/nl/n...afel-zwartbruin-40104294/)
Eettafel € 35,95 (https://www.ikea.com/nl/n...dils-tafel-wit-s09929641/)
2 stoelen € 49,90 (https://www.ikea.com/nl/n...toel-bruinzwart-00211088/)

Ben je voor nog geen € 275 klaar, heb je alles nieuw en is het kwalitatief voldoende om er een jaar zonder problemen mee te doen. Bank kan wellicht naar zolder of andere kamer daarna en de rest gooi je voor € 20 op marktplaats daarna.

Sowieso ben je wel vrij laat, meeste meubels die je vandaag besteld komen niet voor eind februari.
Mooi op tijd inderdaad. Ik ga in april verhuizen en had twee maanden geleden alles al besteld. Met meubels kan je met gemak wel rekening houden op 6 weken levertijd. Dus beetje naïef om nu een keer te beginnen met bestellen van meubels. Maar goed, we hebben weer wat te klagen over de nieuwe regels :)

Default blanke hetero

• anandus
  • Niet online
Overigens kan ik me wel voorstellen dat mensen die geen vaccinatie willen bijvoorbeeld geweigerd zouden kunnen worden in vliegtuigen, theaters, etc.

Weet ik niet of het mág, of het kán, etc. Maar ik kan me voorstellen dat er over nagedacht wordt.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Moi_in_actie
__fred__ schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:31:
[...]

Mijn antistoffen zijn gekomen en zijn ook weer gegaan. Ze verdwijnen dus ook weer. Dat hoeft niet noodzakelijk iets te zeggen over mijn immuniteit (er zijn ook nog T-cellen), maar betekent wel dat Sanguin altijd te laag zal zitten.
Het kan inderdaad zijn dat ze relatief laag zitten met die inschatting, maar daar is zoals gezegd weinig over te zeggen zonder informatie over de steekproeven en of ze daarmee rekening houden. Stel ze volgen bepaalde besmette personen maanden achter elkaar, dan kan dat enerzijds (als er geen correctie op wordt toegepast) ervoor zorgen dat er te hoge cijfers uitkomen.
Anderzijds kan het zo zijn dat men daarbij constateert dat na X maanden het niet meer traceerbaar is of die persoon Covid gehad heeft. Dat kan in de cijfers weer zo tot uiting komen dat men een lagere inschatting geeft.

En wellicht heeft Sanquin dat wel ergens uitgebreid beschreven, dat weet ik niet, kan alleen zeggen dat ik het met het snel scannen van de berichten/whitepaper nog niet ben tegengekomen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• MasterMaceMichu
@KillerAce_NL ben je ook niet ingeënt tegen DTKP? Snap niet wat mensen nu tegen inenten hebben, maar toen Polio opdook in de Bible belt men moord en brand schreeuwde.

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-01 10:32
Moi_in_actie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:39:
[...]

Het kan inderdaad zijn dat ze relatief laag zitten met die inschatting, maar daar is zoals gezegd weinig over te zeggen zonder informatie over de steekproeven en of ze daarmee rekening houden. Stel ze volgen bepaalde besmette personen maanden achter elkaar, dan kan dat enerzijds (als er geen correctie op wordt toegepast) ervoor zorgen dat er te hoge cijfers uitkomen.
Anderzijds kan het zo zijn dat men daarbij constateert dat na X maanden het niet meer traceerbaar is of die persoon Covid gehad heeft. Dat kan in de cijfers weer zo tot uiting komen dat men een lagere inschatting geeft.

En wellicht heeft Sanquin dat wel ergens uitgebreid beschreven, dat weet ik niet, kan alleen zeggen dat ik het met het snel scannen van de berichten/whitepaper nog niet ben tegengekomen.
https://www.sanquin.nl/ov...ij-donors-meting-november
Binnen de VAP-studie is een toename van de vroege antistoffen meetbaar, dat geeft aan dat er meer recente infecties worden aangetroffen. In het algemeen genomen duurt het maanden voordat aanwezige antistoffen afnemen. Gelet op het gegeven dat de eerste coronagolf in maart was, is de kans zeer klein dat een donor nu geen meetbare hoeveelheden antistoffen meer heeft.
Ze gaan ervanuit dat Sanguin dus nog wel kan meten. En dat geloof ik ook wel. Mijn bron is mijn eigen verzameling sneltests die ik gekocht had om mijn eigen besmetting en die van mijn vrouw te bevestigen. Voor de lol nog regelmatig naderhand getest en op een gegeven moment was het weer weg, maar goed, dat is een sneltest, weinig wetenschappelijke waarde. Ik ga ervanuit dat Sanguin betere testmethoden heeft ;-)

Verwijderd

Dit is gewoon een troll en willen we hier niet zien.

[ Voor 95% gewijzigd door Standeman op 15-12-2020 13:52 ]

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:22

RayNbow

Kirika <3

BlakHawk schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:16:
[...]

Dus dat onderzoek van het Eurasmus MC kan de prullenbak in?

Per definitie onzin?
Nee, jouw interpretatie is onzin. Lees nou eens goed wat in dat onderzoek staat:
We conclude that pollen is a predictor of the inverse seasonality of flu-like epidemics, including COVID-19
Er wordt niets gezegd over hoe de aanwezigheid van pollen COVID-19 kan verminderen of voorkomen of wat dan ook.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Deel niet-essentiële winkels toch open voor 'essentiële' zaken

Het grootste deel van de HEMA-winkels blijft open, maar onderbroeken kun je er niet kopen. Bij Primera mag je wel je pakketje brengen, maar geen tijdschriften kopen. En tuincentra die meer dan de helft van hun omzet uit dierenbenodigdheden halen, mogen ook openblijven.

Zo zijn alle tuincentra van Ranzijn, Welkoop en Boerenbond open, zegt een woordvoerder van Tuinbranche Nederland dinsdag desgevraagd tegen NU.nl. "Die kunnen aantonen dat ze meer dan 50 procent van de omzet uit dierbenodigdheden en voeding halen, en dan zijn ze een dierenspeciaalzaak."

Ook de pakketpunten bij de tuincentra mogen openblijven. "En buiten mogen bloemen en kerstbomen verkocht worden." De pakketpunten mogen ook openblijven bij de Bruna's en Primera's. "Maar we mogen geen tijdschriften verkopen, die moeten mensen dan verderop bij de supermarkt halen", zegt directeur Gert van Doorn van Primera.

Hij denkt dat de 525 Primera-winkels de supermarkten zouden kunnen ontlasten door tijdschriften, tabak en loten te verkopen. Dat is ook precies wat HEMA doet, zegt een woordvoerder: de supermarkten ontlasten.

Van die keten blijven ook bijna alle 540 winkels open. "Niet-essentiële spullen, dus ook het ondergoed, worden afgedekt en uit de winkels gehaald. Maar voor voedingsmiddelen en babyspullen kunnen klanten bij ons terecht", zegt een woordvoerder. "Zo zijn we de grootste banketbakker van Nederland. Alleen al voor dinsdag staan tweeduizend taarten in bestelling."

Ook zaken die reparaties uitvoeren, zoals fietsenwinkels, autogarages, schoenmakers en naaimachinewinkels, zijn open. Zij mogen alleen niets verkopen.
Bron: https://www.msn.com/nl-nl...ar-BB1bWrUA?ocid=msedgntp

En ondertussen sijpelen er steeds meer berichten dat de Hema het niet zo nauw neemt met de verkoop van niet-essentiële producten (zoals o.a. in Schijndel het geval blijkt te zijn).

Met dit soort idioterie die de randjes opzoeken en zitten te broeden op de mazen van de wet heeft een lockdown toch helemaal geen zin? :X Zogenaamd "om de supermarkten te ontlasten" maar iedereen en alles weet dat dat gewoon onzin is en het hen puur om omzetgarantie gaat.

Volvotips.com

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
Bart-Willem schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:52:
[...]

Bron: https://www.msn.com/nl-nl...ar-BB1bWrUA?ocid=msedgntp

En ondertussen sijpelen er steeds meer berichten dat de Hema het niet zo nauw neemt met de verkoop van niet-essentiële producten (zoals o.a. in Schijndel het geval blijkt te zijn).

Met dit soort idioterie die de randjes opzoeken en zitten te broeden op de mazen van de wet heeft een lockdown toch helemaal geen zin? :X Zogenaamd "om de supermarkten te ontlasten" maar iedereen en alles weet dat dat gewoon onzin is en het hen puur om omzetgarantie gaat.
De lokale indoor bloemenzaak heeft gewoon een bordje opgehangen. Zeg wat je wil hebben en dan kom ik het naar buiten brengen...
DAt is ook creatief de grenzen opzoeken. Ff kijken wat de boa's daarvan vinden :)

• Stoney3K
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:45:
[mbr]Dit is gewoon een troll en willen we hier niet zien.[/]
Ik vind vaccinaties op zich een heel goed idee, maar het verplichten van vaccinaties of bepaalde privileges toekennen aan mensen die gevaccineerd zijn (binnen het eigen land) vind ik echt een brug te ver gaan.

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:18

StM

MasterMaceMichu schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:12:
[...]

Wat een onzin, gewoon op een (oude) matras op de grond. Zo heb ik ook de eerste 2 maanden geslapen in mn eerste eigen huis ivm een onzekere levertijd en geen mogelijkheid om de spullen op te slaan. En klapstoelen in de woonkamer ivm opknappen van alles en dus zonde om er nieuwe spullen neer te zetten. Ga je echt niet dood van hoor.

Meubels zijn gewoon niet essentieel. Bijna niks is essentieel in het leven, maar hooguit luxe.

[ Voor 4% gewijzigd door StM op 15-12-2020 13:56 ]

• Moi_in_actie
__fred__ schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:45:
[...]

https://www.sanquin.nl/ov...ij-donors-meting-november

[...]

Ze gaan ervanuit dat Sanguin dus nog wel kan meten. En dat geloof ik ook wel. Mijn bron is mijn eigen verzameling sneltests die ik gekocht had om mijn eigen besmetting en die van mijn vrouw te bevestigen. Voor de lol nog regelmatig naderhand getest en op een gegeven moment was het weer weg, maar goed, dat is een sneltest, weinig wetenschappelijke waarde. Ik ga ervanuit dat Sanguin betere testmethoden heeft ;-)
Ah, dat artikel over november 2020 had ik nog niet gezien, dank voor de link. En ja, dat ze bij Sanquin wel enigszins weten hoe ze moeten testen en meten, daar ben ik ook wel van overtuigd ;)

Uit die quote die jij plaatst over de antistoffen concludeer ik dat zij zeggen dat, ongeacht wanneer je Covid opgelopen hebt, men vrijwel zeker nog altijd antistoffen kan terugvinden. Dus het aantal mensen wat eerst als "aantoonbaar besmet geweest" en in een later stadium niet meer traceerbaar zijn, is verwaarloosbaar klein. Dat geeft dus geen vervuiling in de data/statistieken. Dan zou dit wat ik eerder schreef:
Moi_in_actie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:39:
[...]
..dus niet of nauwelijks gelden. Dan zou je kunnen zeggen dat het daadwerkelijk aantal/percentage ten hoogste gelijk is aan het maximale wat ze gemeten hebben, of eerder in de richting een gewogen gemiddelde van alles wat ze tot nu toe gemeten hebben. Met de maandelijkse percentage tussen de 4% en 8.1% (piek in november nu) zal t dan ergens in de regionen van 6.5% liggen (grove schatting, geen zin om t na te rekenen).

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Adlermann schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:54:
[...]

De lokale indoor bloemenzaak heeft gewoon een bordje opgehangen. Zeg wat je wil hebben en dan kom ik het naar buiten brengen...
DAt is ook creatief de grenzen opzoeken. Ff kijken wat de boa's daarvan vinden :)
Ik vermoed dat het geen lang leven beschoren zal zijn: het hoofddoel van de lockdown is om reisbewegingen (en daarmee verspreiding) zoveel mogelijk in te perken. Mensen naar je winkel toe lokken om wat af te halen hoort daar niet bij.

Volvotips.com

• MasterMaceMichu
StM schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:55:
[...]

Meubels zijn gewoon niet essentieel. Bijna niks is essentieel in het leven, maar hooguit luxe.
Amen!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:47

Vanaf vandaag wel een uurtje later dus

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Stoney3K schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:54:
[...]

Ik vind vaccinaties op zich een heel goed idee, maar het verplichten van vaccinaties of bepaalde privileges toekennen aan mensen die gevaccineerd zijn (binnen het eigen land) vind ik echt een brug te ver gaan.
Als je niet verplicht zitten we nog jaren met deze klotezooi. Want velen zal de rationele keuze maken 'als er maar genoeg anderen worden gevaccineerd hoef ik het niet'.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:59
Moi_in_actie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:56:
[...]

Ah, dat artikel over november 2020 had ik nog niet gezien, dank voor de link. En ja, dat ze bij Sanquin wel enigszins weten hoe ze moeten testen en meten, daar ben ik ook wel van overtuigd ;)

Uit die quote die jij plaatst over de antistoffen concludeer ik dat zij zeggen dat, ongeacht wanneer je Covid opgelopen hebt, men vrijwel zeker nog altijd antistoffen kan terugvinden. Dus het aantal mensen wat eerst als "aantoonbaar besmet geweest" en in een later stadium niet meer traceerbaar zijn, is verwaarloosbaar klein. Dat geeft dus geen vervuiling in de data/statistieken. Dan zou dit wat ik eerder schreef:

..dus niet of nauwelijks gelden. Dan zou je kunnen zeggen dat het daadwerkelijk aantal/percentage ten hoogste gelijk is aan het maximale wat ze gemeten hebben, of eerder in de richting een gewogen gemiddelde van alles wat ze tot nu toe gemeten hebben. Met de maandelijkse percentage tussen de 4% en 8.1% (piek in november nu) zal t dan ergens in de regionen van 6.5% liggen (grove schatting, geen zin om t na te rekenen).
Als de antistoffen meetbaar blijven, dan zou dit percentage dus cumulatief zijn?

• PalingDrone
  • Niet online
[...]

Die vind ik juist wel origineel. Zo heb je geen lading mensen in de winkel, de klant roept "een bosje rozen en een treurwilg" en hij brengt het gewoon op straat. Vaak hebben bloemisten ook wat op het trottoir voor de winkel staan en aangezien straatverkoop van bloemen en bijvoorbeeld ook kerstbomen nog wel mag lijkt me deze nog niet zo erg fout te zitten qua regels.
Of de gemiddelde boa dit ook gaat snappen of waarderen durf ik niet mijn hand voor in het vuur te steken.

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:00:
[...]

Laat het in angst zitten al een goede les zijn... betaal zulke bedragen nooit voorruit aan. (altijd achteraf of met creditcard). Na Mega-pool, It's, ..., verbaasd het me nog steeds dat mensen zulke bedragen voorruit betalen. Hopelijk is het echt een voorraad probleem, en niet weigeren van levering door openstaande schulden. (Gelukkig komt de belastingdienst pas in april langs.. dan zou ik nog iets meer oppassen met aanbetalingen)
Ik heb vandaag gebeld met E.P. Middelburg en de fysieke winkel was gesloten maar via de website kon je dingen kopen.
Alle eerder genoemde witgoed artikelen waren binnengekomen en worden aanstaande donderdagmiddag bij mij thuis op zijn plek gezet. Mogelijk moet ik een mondkapje in huis dragen en desnoods in een andere ruimte verblijven om het personeel ruimte te geven.

Ik had ook gordijnen besteld bij een andere winkel en een eerder gemaakte afspraak op 23 december bleef gewoon doorgaan.

De winkels waren telefonisch zeer goed bereikbaar vanmiddag, dit had ik niet verwacht.

Kennis begint met informatie vergaren.

• Drardollan
vuurtjih schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:59:
[Twitter]

LCPS ook?

• FelizNavidad
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-10-2023
IJzerlijm schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:59:
[...]

Als je niet verplicht zitten we nog jaren met deze klotezooi. Want velen zal de rationele keuze maken 'als er maar genoeg anderen worden gevaccineerd hoef ik het niet'.
Denk het niet
Gezonde mensen sterven nauwelijks
De zwakkere zullen zich vaccineren als ze dat willen daar zal het percentage iig best hoog zijn verwacht ik.

Dan ben je er dan zal de druk op de zorg laag zijn en daar gaat het om

• beany

beany

Meeheheheheh

[...]

Op de site van de rijksoverheid is het volgende te vinden:
Winkels buiten voor kerstbomen en bloemenverkoop;
(bron: https://www.rijksoverheid...-winkels-tijdens-lockdown )

Ik vond het al heel gek dat deze ondernemingen open mochten blijven. Er is niks essentieels aan. En dan krijg je dus slimmerikken die zoals jouw voorbeeld van de bloemenwinkel.

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:36

3raser

⚜️ Premium member

FelizNavidad schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:02:
[...]

Denk het niet
Gezonde mensen sterven nauwelijks
De zwakkere zullen zich vaccineren als ze dat willen daar zal het percentage iig best hoog zijn verwacht ik.

Dan ben je er dan zal de druk op de zorg laag zijn en daar gaat het om
Net zoals met de griepprik dus. Volkomen vrijwillig. Lijkt mij ook de beste manier.

• link0007
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:30:
[...]

Dat komt niet door 'creativiteit' maar door beschikbare resources. Een Coolblue of Mediamarkt heeft een paar miljoen meer vlees op de botten dan de lokale speelgoedwinkel.
En de snackbar heeft die miljoenen wel dan?

Om een voorbeeld te geven: Ik haalde voor corona meestal koffie bij zaakje A. Maar toen de winkels dicht gingen kon ik daar geen koffie meer kopen, want verzenden duurde 3 dagen en kostte €6,75 oid. Maar een andere, net zo kleinschalige, koffiebranderij regelde ASAP een bakfiets en bezorgde gratis binnen een bepaalde afstand. Duurde alsnog soms 2 dagen, maar het was wel makkelijk en betaalbaar.

Regel een bestelbusje voor de hele winkelstraat, en je kan makkelijk same-day delivery aanbieden aan lokale klanten.

Die jaloezie over de succes van de webwinkels is slechts gedeeltelijk correct, IMHO. De andere kant is toch echt gewoon dat er een boel falende en innovatie-arme winkels zijn die nu tegen de lamp lopen. Daar had ik in Maart nog wel sympathie voor, maar nu zijn we al driekwart jaar verder en ze hebben nog steeds niet door dat het ook anders kan.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:28
Wat een onzin is dit!

Wat een slap gedoe weer.
Vanavond nog maar eens een speech vanuit het torentje doen en die zaken bij naam noemen en ze vorderen om dicht te gaan. Ook tuincentra zijn open, niet voor plantjes, wel voor dierenbenodigdheden

Het is toch goddomme niet te filmen dit :/ Zo komen we er nooit vanaf.

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:36

3raser

⚜️ Premium member

FastFred schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:05:
[...]

Vanavond nog maar eens een speech vanuit het torentje doen en die zaken bij naam noemen en ze vorderen om dicht te gaan. Ook tuincentra zijn open, niet voor plantjes, wel voor dierenbenodigdheden

Het is toch goddomme niet te filmen dit :/ Zo komen we er nooit vanaf.
De planten en kerstbomen mogen buiten wel worden verkocht. Dus als de Hema buiten de deur een kraam neer zet en daar de onderbroeken uitstalt dan is er ook niks aan de hand lijkt me?

• loekf2
  • Laatst online: 10-01 13:44
vuurtjih schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:59:
[Twitter]

Maurice dH roept al weer dat de R niet 1.26 is / kan zijn. Hugo had het van een Dissel slide die zondag op de beamer kwam. Als je meer test en niet corrigeert, zal de R hoger zijn.

Over winkels... ik zie toch ketens de grenzen opzoeken. Bv. Klubben die wel bestellingen bij winkels laat afhalen, retourneren kan niet. Zou wel ok zijn, als dat gewoon mag. Pakket bezorging zit gewoon aan de max.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Moi_in_actie
blissard schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:00:
[...]

Als de antistoffen meetbaar blijven, dan zou dit percentage dus cumulatief zijn?
Volgens mij niet. Ze testen elke maand een X aantal personen en bij een Y percentage van hen worden antistoffen geconstateerd. Dit is dan zover ik kan inschatten een momentopname van welk percentage (mogelijk te extrapoleren naar de hele Nederlandse bevolking) van de mensen Covid heeft of heeft gehad.
Wanneer het cumulatief zou zijn, dan zou je ook niet in de zomer (cijfers juni met 4.1% lager dan in mei met 5.4%) een lichte daling van het percentage zien. Tevens zou je, als je de percentages zou optellen, al uitkomen op meer dan 60 of 70% van de bevolking, dat lijkt me ook niet bepaald het geval.

Het dalende (of stijgende) percentage hoeft ook niet direct te betekenen dat het echte aantal/percentage daalt/stijgt, het is de beste inschatting op basis van die steekproef. Vandaar dat ik denk dat een gewogen gemiddelde over die gehele periode het meest accurate getal geeft, in plaats van puur het maximum nemen. Hoe groter/meer representatief de steekproef, hoe zwaarder de resultaten van die steekproef zullen meewegen.

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:16
Op slinkse wijze is de pdf van het RIVM al beschikbaar.

Meest opvallende imo is dat het percentage positief maar licht gestegen is van 11.7 vorige week (vorige week dus nog +0.1 gecorrigeerd) naar 12.0 nu. Het aantal testen van de GGD's is afgelopen week met 36% gestegen!

Als de R-berekening inderdaad geen rekening houdt met het gewijzigd aantal testen dan is die R van 1.24 inderdaad wel een farce.

Wat mij betreft is de lockdown nog steeds gerechtvaardigd. Een stijging in positiviteitsratio op het moment dat de kerst er nog aan moet komen en het aantal besmettingen al relatief hoog is moet links- of rechtsom toch worden gekeerd. Maar wel flink voer voor discussie dit natuurlijk. Dat mag Rutte en co wel iets beter uitleggen nog.

• blissard
Moi_in_actie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:11:
[...]

Volgens mij niet. Ze testen elke maand een X aantal personen en bij een Y percentage van hen worden antistoffen geconstateerd. Dit is dan zover ik kan inschatten een momentopname van welk percentage (mogelijk te extrapoleren naar de hele Nederlandse bevolking) van de mensen Covid heeft of heeft gehad.
Wanneer het cumulatief zou zijn, dan zou je ook niet in de zomer (cijfers juni met 4.1% lager dan in mei met 5.4%) een lichte daling van het percentage zien. Tevens zou je, als je de percentages zou optellen, al uitkomen op meer dan 60 of 70% van de bevolking, dat lijkt me ook niet bepaald het geval.

Het dalende (of stijgende) percentage hoeft ook niet direct te betekenen dat het echte aantal/percentage daalt/stijgt, het is de beste inschatting op basis van die steekproef. Vandaar dat ik denk dat een gewogen gemiddelde over die gehele periode het meest accurate getal geeft, in plaats van puur het maximum nemen. Hoe groter/meer representatief de steekproef, hoe zwaarder de resultaten van die steekproef zullen meewegen.
Ik bedoelde eigenlijk dat, als de antistoffen meetbaar blijven, het aantal mensen met antistoffen alleen zal toenemen. Dat blijkt ook uit deze kaart hieronder. Hier zijn alleen stijgende cijfers te zien.
Dat zegt dus niets over het aantal besmette mensen, maar alleen iets over het aantal mensen dat besmet is geweest. Indien de donors een goede doorsnede van de samenleving zouden zijn, zou dus totaal 8,1% van de bevolking besmet zijn geweest en nu antistoffen hebben. Dat is dan overigens een veel lager aantal dan het RIVM als aantal noemt.

Afbeeldingslocatie: https://www.sanquin.nl/binaries/content/gallery/sanquinnl/artikelen/2020/sanquin_seroprev_kaarten_tm_201120.png

[ Voor 10% gewijzigd door blissard op 15-12-2020 14:18 ]

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Jovatov schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:14:

Meest opvallende imo is dat het percentage positief maar licht gestegen is van 11.7 vorige week (vorige week dus nog +0.1 gecorrigeerd) naar 12.0 nu. Het aantal testen van de GGD's is afgelopen week met 36% gestegen!

Als de R-berekening inderdaad geen rekening houdt met het gewijzigd aantal testen dan is die R van 1.24 inderdaad wel een farce.

Wat mij betreft is de lockdown nog steeds gerechtvaardigd. Een stijging in positiviteitsratio op het moment dat de kerst er nog aan moet komen en het aantal besmettingen al relatief hoog is moet links- of rechtsom toch worden gekeerd. Maar wel flink voer voor discussie dit natuurlijk. Dat mag Rutte en co wel iets beter uitleggen nog.
Ik ben bang dat 50% van de mensen het verschil tussen een virus en een bacterie niet weten, moeite hebben om uit hun hoofd de wortel van 144 uit te rekenen of hun hypotheek begrijpen.

• Stoney3K
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

TrailBlazer schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:17:
[...]
moeite hebben om uit hun hoofd de wortel van 144 uit te rekenen of hun hypotheek begrijpen.
Het gros zal dat inderdaad niet weten.

• blissard
Stoney3K schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:18:
[...]

Het gros zal dat inderdaad niet weten.
nice one

• Stoney3K
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

Ach, het was maar een dertien-in-één-dozijn grap hoor. :+

* Stoney3K pakt alvast zijn jas.

[ Voor 9% gewijzigd door Stoney3K op 15-12-2020 14:21 ]

• Moi_in_actie
blissard schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:15:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk dat, als de antistoffen meetbaar blijven, het aantal mensen met antistoffen alleen zal toenemen. Dat blijkt ook uit deze kaart: Hier zijn alleen stijgende cijfers te zien.

[Afbeelding]
Zo heb ik jouw opmerking ook begrepen. Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat de absolute waarde van de laatste meting waarschijnlijk niet het exacte percentage/aantallen is/zijn. Hoe zou men anders de forse daling van mei naar juni moeten verklaren? Ja, die is te verklaren doordat mogelijk de steekproef in juni heel anders was dan in mei, maar dan kan je stellen dat elke afzonderlijke steekproef op zichzelf niet 100% representatief is. Vandaar het gewogen gemiddelde.
Wel kan je met redelijke zekerheid stellen dat wanneer er maand op maand een stijgend percentage wordt waargenomen, dat het daadwerkelijke percentage (en de aantallen) dus ook toenemen. Maar goed, zo wordt het wel een heel theoretisch stuk en mijn kennis betreffende statistieken reikt ook niet zo ver :+

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

MasterMaceMichu schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:43:
@KillerAce_NL ben je ook niet ingeënt tegen DTKP? Snap niet wat mensen nu tegen inenten hebben, maar toen Polio opdook in de Bible belt men moord en brand schreeuwde.
Dat kan, dat wij qua mening verschillen. DKTP is er geloof ik al sinds de jaren 60, dat vind ik wat anders..
Ben geen anti-vaxxer mocht je dat denken.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De R waarde is nog van eind november, dus in die zin heeft dat nog weinig met het gewijzigde testbeleid te maken.

Daarnaast; als je meer gaat testen en dan ook nog eens meer asymptomatisch, zou je een daling in %positief verwachten. Dat dit niet gebeurt is m.i. een negatieve indicator.

440k tests is wel een forse step up idd, maar dus pas van vorige week.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

KillerAce_NL schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:21:
[...]

Dat kan, dat wij qua mening verschillen. DKTP is er geloof ik al sinds de jaren 60, dat vind ik wat anders..
Ben geen anti-vaxxer mocht je dat denken.
In het vaccintopic wordt door een aantal mensen duidelijk uitgelegd waarom lange termijn bijwerkingen van dit vaccin niet te verwachten zijn. Het is geen medicijn wat je blijft slikken en op lange termijn schade toebrengt.

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:32

Netjes gevonden :)
Betreft die R: dat zou toch wel een hele grote blunder zijn niet ? Het aantal testen (capaciteit én afgenomen) is al zo vaak gewijzigd dat je toch zou denken dat dit allang mee berekent wordt ?

• Stoney3K
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

Plenkske schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:23:
[...]

Netjes gevonden :)
Betreft die R: dat zou toch wel een hele grote blunder zijn niet ? Het aantal testen (capaciteit én afgenomen) is al zo vaak gewijzigd dat je toch zou denken dat dit allang mee berekent wordt ?
Die R is ook van eind november.

Pagina: 1 ... 151 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins