Denk dat ik zo maar wat WC papier ga inslaan, want wij houden nooit een voorraadje aan. En ik zie het al weer gebeuren dat het straks leeg is...
MikeyMan schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:13:
@
BlakHawk ik stel voor dat je je frustratie richt op de werkgevers die perse mensen op locatie willen hebben en de werknemers die terwijl het kan toch niet thuis werken. En iedereen die de afgelopen maanden op vakantie moest, feesten georganiseerd heeft, geen afstand gehouden heeft, met het hele gezin is wezen winkelen of anderszins gedaan heeft alsof er niks aan de hand is.
Of aan een redteam of de media dat van de scholen de nieuwe mondkapjes heeft gemaakt. Of Maurice de hond met z'n 'buiten raak je niet besmet'.
We krijgen wat we verdienen.
Joh ik werk al sinds maart uitsluitend thuis... Ik ben nog niet op werk geweest sindsdien.
Ik word hier heel individualistisch van.
Weg met het collectief, zelfde met pensioenen. Iedereen een eigen pot, niets met het collectief.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:21:
Ik hou m'n hart wel vast voor de jongeren die straks alle kosten moeten terugbetalen. We hebben al vrij zuinige jaren achter de rug, dus dat leven wordt nog soberder. Plus dat je als Nederlander ook nog eens de zuid Europese landen moet steunen.
Wellicht kost ons het kapot bezuinigen van de zorg nu meer dan het ons ooit heeft bespaard.
Dat wordt een drama, zo veel bedden hadden wij overigens ook weer niet.
Zonder bezuinigingen hadden de zorgpremies veel hoger geweest, dat hadden we ook niet gewild...
matthijst schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:37:
[...]
Misschien is het wel gewoon een effectief virusje

Beetje vermoeiend dat gedram over "aso's", verbroedert dat ofzo. "Wij zijn goed, maar de rest is fout".
Tuurlijk, die fluitende mafketels zijn inderdaad aso's. Maar om nou elke 3 posts te moeten lezen dat het aan "de aso's" ligt wordt wel vrij suf. Ook lekker kortzichtig en makkelijk (want het ligt aan de aso's, dus dan ligt het in ieder geval niet aan jezelf).
Volgens mij heeft niemand hier 24/7 binnen gezeten (supermarkt, boodschappen, tanken iig), kids gingen nog gewoon naar school. Sommigen gaan dagelijks naar de zaak of klanten. Maar hey: het ligt aan de aso's

Helemaal mee eens, ik heb van de zomer een onderzoek gelezen over de effectiviteit van Covid-19 en de invloed van pollen op die effectiviteit.
Als dat onderzoek een beetje klopte gaan we pas in het voorjaar verbetering zien, wanneer de pollen toenemen, omdat ons afweersysteem wordt aangewakkeerd door die pollen. Specifiek iets met luchtwegen dacht ik.
Ik kan het nu even niet vinden helaas.
Maar dat ziou betekenen dat we vanaf mei ergens een miraculeuze daling gaan zien in het aantal besmettingen.

MikeyMan schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:46:
@
Jovatov hoewel je op zich een punt hebt, krijgt dat virus alleen een kans om zich te verspreiden doordat mensen bij elkaar komen. Zonder mensen geen virus.
Ben ook met je eens dat de frustratie geen oplossing is. Maar tegelijkertijd is het voor mij (ik neem dan aan dat je mijn berichten van de laatste tijd bedoelt?) Inmiddels op. Als iedereen zich de afgelopen maanden zo had gedragen als wij hier thuis had er geen winkel dicht gehoeven. Scholen ook niet. En misschien hadden er ook wel restaurants open gekund, who knows.
Maar mijn gevoel is dus inmiddels dat ik van 'de samenleving' stank voor dank krijg voor mijn offers. Offers die ik niet voor mezelf heb gemaakt maar voor diezelfde 'samenleving'. Daar is de afgelopen weken bij mij echt iets geknakt.
Overigens naast de groepen die ik in mijn vorige post noemde helpen de wappies, ontkenners en zogenaamd kritische nono's uiteraard ook niet mee.
Helemaal mee eens!
Bij mij is er ook iets geknakt gisteren. Dochter van 6 met tranen uit school gehaald, omdat ze haar vriendinnen niet meer ziet. Overigens werkt thuiswerken bij haar totaal niet. Ik moet er naast blijven zitten.
Ik ben letterlijk sinds maart niet meer op werkt geweest.
Dan hoor ik mijn zwager: Goed dat de scholen eindelijk dicht zijn. Terwijl hij afgelopen maanden naar de Bioscoop ging, naar de Sauna (want het was er zo rustig dat je daar geen besmetting kunt oplopen) en als ik zeg, spreek je dan ook niet met e ouders af met kerst (risico groep), dan is de wereld te klein.
Ze zoeken het allemaal maar uit met die maatregelen. Ik ben er klaar mee.
link0007 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:55:
[...]
Je brengt het nu als een of ander sinister propagandacomplot. Maar het is toch terecht en vanzelfsprekend dat de taak van de media óók is om helder te maken aan de burger wat er aan de hand is in de ziekenhuizen?
De media is er niet om alleen maar stug alles te betwisten en 'tegengeluid' te geven, maar juist ook om inzicht te geven in de situatie.
Kijk, natuurlijk is het vervelend dat het onderwijs en zorg hoge druk kennen. Maar is baanzekerheid dan niets waard? Hadden ze liever in de retail of horeca gewerkt in deze tijden? Met het risico op baanverlies?
Vlassie1980 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:03:
[...]
Hier hetzelfde verhaal: 3 kinderen van 3, 6 en 11.
Met hangen en wurgen thuiswerken en leren op afstand in het voorjaar doorstaan en nu staan we weer voor een soortgelijke uitdaging. We hebben ons altijd aan de maatregelen gehouden, basisschool ging de laatste tijd uitstekend. Mijn dochter zit in groep 8 en we moeten binnenkort voor haar een nieuwe school gaan kiezen. Er stond al een afspraak voor volgende maand voor een open dag waarbij een aantal leerlingen een kijkje mochten nemen. Dat gaat nu dus waarschijnlijk niet door, net als de Cito toets die een grote invloed heeft op het advies.
Mijn dank aan de mensen die de drang naar kantoor niet konden weerstaan, de werkgevers die hun personeel naar kantoor bleven sleuren ondanks dat er prima thuisgewerkt kan worden en uiteraard de black friday shoppers met hun aankoopdrang. Jullie worden allemaal van harte bedankt.
De buurvrouw hier moest van haar werkgever naar werk komen, omdat het weer mocht na maart.
Had dit soort bedrijven met een soort kliklijn aangepakt, maar niet iedereen nu...
Dat kun je natuurlijk nooit zo stellen.
Wat als blijkt dat met 2 mensen samen komen met de kerst en oud en nieuw al voor een piek in het aantal besmettingen gaat zorgen? Wat als dat al een piek over 6 weken gaat inhouden?
Dan is het dus nodig om helemaal niet meer af te spreken met anderen, geen opa's en oma's, geen vrienden. Niets...
Misschien is het wel een heel besmettelijk virus, misschien is de supermarkt nu al een grote besmetingsbron...
Er is nog veel te weinig bekend om dergelijk conclusies te trekken.
Dat denk ik ook ja...
Dit gaat een gigantische aanslag op de sociale zekerheid worden.
Toch zit je met effecten die nog veel erger zijn dan de Covid besmettingen.
Dit gaat voor de kinderen nog lang doorwerken.
Daarnaast kunnen er ook andere oorzaken zijn. Bijvoorbeeld dat het virus op dit moment gigantisch effectief is en veel besmettelijker dan de griep.
Misschien stomme vraag.
Is er een manier om (onnatuurlijk) pollen in de lucht aan te brengen?
https://www.medrxiv.org/c...101/2020.06.05.20123133v5
Als je dat in winkels kunstmatig zou kunnen doen, kun je op die manier het aantal besmettingen beperken.
Misschien zeg ik iets heel doms, maar goed.