Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
bron: Telegraaf.nl
De supermarktbranche roept op tijdens de lockdown niet te gaan hamsteren. „Doe boodschappen zoals je altijd doet in deze periode en koop alleen wat je nodig hebt”, schrijft branchevereniging Centraal Bureau.
[ Voor 31% gewijzigd door Winkiller op 14-12-2020 22:24 ]
Verwijderd
Nee vanaf 18.00 uur morgenavondRazorMaron schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:49:
[...]
Zo voelt het wel als je bij instanties navraagt of het nodig is of niet, zodat je erop kunt anticiperen, nou blijkbaar hoefde dat niet. Vanaf 00:00 dus wel. Ben benieuwd voor de mensen die bijvoorbeeld 's nachts al moeten vliegen.
Edit: Toevoeging
Op tv kan je geen corona krijgen, net zo min als in een gebedshuis en ook van een politieagent of boa of van een topsporter kan je geen corona krijgen.St@m schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:21:
Daar is het immers uitgesloten dat je elkaar kunt besmetten.
Tja, hadden die lui buiten het torentje geroepen om nog harder aangepakt te worden dan was het denk ik ineens goed geweest dat protest.Laguna schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:22:
Net als dat enige kritiek op het beleid in dit topic ook gelijk de kop in wordt gedrukt.
RTV Rijnmond doet verslag van een impromptu protest voor het stadhuis in Rotterdam. De reacties op Twitter zijn ook weer van een niveau.
Kansloos, dat ging een half jaar geleden niet en dat gaat nu ook niet lukken. Te veel mensen die het altijd beter weten...Winkiller schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:22:
De supermarktbranche roept op tijdens de lockdown niet te gaan hamsteren. „Doe boodschappen zoals je altijd doet in deze periode en koop alleen wat je nodig hebt”, schrijft branchevereniging Centraal Bureau.
mja maar dit zijn van die in-shop afhaalpunten heStandeman schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:46:
[...]
Ja, net zoals restaurants. Alleen afhalen.
Ik zie wel groeikansen voor thuisbezorgd...
lijkt me niet dat het in dorp met weinig traffic het rendabel is om open te zijn of zie ik dat verkeerd ?
Gelukkig waren bij ons de WC-rollen afgelopen weekend al op en is er weer een grote verpakking in huis! In maart viel het moment om WC-rollen te moeten kopen een stuk kutter.harrytasker schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:30:
[...]
Kansloos, dat ging een half jaar geleden niet en dat gaat nu ook niet lukken. Te veel mensen die het altijd beter weten...
Omdat dat een grondrecht is. Achter een bal aanlopen niet.Punkrocker schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:41:
[...]
Voetbal houdt 100.000den thuis voor de buis.
Wat ik niet snap is waarom de reli-theaters nog steeds open mogen.
Schiet tussen de palen en je scoort!
- Hoe zit het met die pakketpunten, winkel helemaal open of alleen het pakketpunt?
- Wat betreft autogarages, alleen voor onderhoud of ook een nieuwe auto te koop?
- En de telefoonreparaties, alleen voor reparaties of ook de winkel open en een nieuwe telefoon kopen?
Nogmaals: ik snap de intentie en sta best achter de keuze, maar maak het niet onmogelijk voor de ondernemers. Er zullen grenzen opgezocht worden, niet geheel onterecht, maar niet de bedoeling.
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
En toch is het een legitieme vraag. Recht op vereniging is bijvoorbeeld ook een grondrecht, maar ledenvergaderingen vinden/vonden niet meer plaats, behalve online.xzaz schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:36:
[...]
Omdat dat een grondrecht is. Achter een bal aanlopen niet.
Het antwoord is trouwens ook heel simpel. Bij de meeste grondrechten is er de mogelijkheid om het te beperken om bepaalde redenen, bijvoorbeeld volksgezondheid. Alleen bij die van religie is die mogelijkheid er niet binnen de kerken/tempels/etc.
En dat zal een bewuste keuze moeten zijn geweest, want er is geen enkele noodzaak of verdrag dat ons daartoe dwingt.
Sterker nog, als ik uitzonderingen zou beperken, dan kies ik voor het uitsluiten van uitzonderingen bij grondrechten die met democratische waarden te maken hebben, zoals die van de vrije pers en vergadering.
Juist van de pakketten leven dat soort zaken.FelizNavidad schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:35:
[...]
mja maar dit zijn van die in-shop afhaalpunten he
lijkt me niet dat het in dorp met weinig traffic het rendabel is om open te zijn of zie ik dat verkeerd ?
Hier zit het in een boekhandeltje. Die overleeft echt niet zonder pakketten. Sterker, denk dat 90% van de bezoeken om pakketten gaat
[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 14-12-2020 22:42 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Uhhh welke vergoeding denk jij dat zo'n winkel krijgt per pakketje?GAIAjohan schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:41:
[...]
Juist van de pakketten leven dat soort zaken.
Hier zit het in een boekhandeltje. Die overleeft echt niet zonder pakketten. Sterker, denk dat 90% van de bezoeken om pakketten gaat
Maar is het ook andersom? Kan de boekenzaak het 5 weken overleven van alleen pakketten?GAIAjohan schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:41:
[...]
Juist van de pakketten leven dat soort zaken.
Het is immers 1 is 2 werknemers per dag zonder een cent te verkopen (aan boeken).
Hier in het dorp en cadeauwinkeltje met snuisterijen en een pakket punt. Zij gaat waarschijnlijk dicht omdat het niet rendabel is (voor haar) om alleen voor pakketten open te zijn.
Niet veel, maar van alleen kaartjes en boeken kun je ook niet leven lijkt me.groggy schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:43:
[...]
Uhhh welke vergoeding denk jij dat zo'n winkel krijgt per pakketje?
Het is geen legitieme vraag naar mijn mening. Religie is gewoon een van de belangrijkste pijlers in een vrij land en niets of niemand zou daar aan mogen komen.celshof schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:41:
[...]
En toch is het een legitieme vraag. Recht op vereniging is bijvoorbeeld ook een grondrecht, maar ledenvergaderingen vinden/vonden niet meer plaats, behalve online.
Het antwoord is trouwens ook heel simpel. Bij de meeste grondrechten is er de mogelijkheid om het te beperken om bepaalde redenen, bijvoorbeeld volksgezondheid. Alleen bij die van religie is die mogelijkheid er niet binnen de kerken/tempels/etc.
En dat zal een bewuste keuze moeten zijn geweest, want er is geen enkele noodzaak of verdrag dat ons daartoe dwingt.
Sterker nog, als ik uitzonderingen zou beperken, dan kies ik voor het uitsluiten van uitzonderingen bij grondrechten die met democratische waarden te maken hebben, zoals die van de vrije pers en vergadering.
Het is ook niet zo dat de kerken op dit moment vol zitten. Natuurlijk er zullen altijd excessen zijn maar ook de kerken doen alles op afstand. Maar goed de meningen zijn hierin verdeeld.
Als we die vragen gaan stellen zijn we toch wel heel snel uitgepraat. Ik denk dat het gewoon algemeen bekend is dat de zorg in Nederland vele malen beter is dan in een land zoals Marokko, al helemaal als je naar speciale klinieken moet aangezien zelfs de ziekenhuizen hier bepaalde soorten zorg niet aanbieden.MikeyMan schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:16:
[...]
Maar er zijn daar toch ook artsen? Moet daarvoor gevlogen worden?
Als ze onder een risicogroep vallen, zou ik ze sowieso liever niet op een vliegveld of in een vliegtuig hebben.
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Heb geen idee, volgens mij hebben ze ook geen werknemers. Dus de eigenaren betalen alleen zichzelfFly-guy schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:44:
[...]
Maar is het ook andersom? Kan de boekenzaak het 5 weken overleven van alleen pakketten?
Het is immers 1 is 2 werknemers per dag zonder een cent te verkopen (aan boeken).
Terechte vraag hier, hoeveel van de I(C)T'ers en kantoorwerkers (administratie/hr/sales/callcenterbanen) hier mochten en hebben niet 90-100% thuis gewerkt de afgelopen tijd?
Volgens mij zijn alle banen waar je alleen een pc voor nodig hebt makkelijk 100% thuis te doen en vind ik het 'advies' van de overheid juist daar tekort schieten. Als ik hoor waar mijn collega's nog naar toe gaan dan denk ik dat daar heel veel winst valt te halen.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Bij ons is het al sinds maart verboden om naar klanten (en/of het buitenland voor het werk) te gaan, tenzij er anders een 'kritieke dienst omvalt'. IT that is. Ik werk dus al vanaf maart volledig thuis, werkgever heeft een complete thuiswerkplek laten afleveren. Moet zeggen dat ik ook niet kan snappen dat er IT-ers zijn die niet 100% thuis werken, aangezien dat in 99% van de gevallen gewoon kan.cbr600f4i schreef op Monday 14 December 2020 @ 22:48:
Er gaat niks veranderen anders dan dat er nog meer kleine bedrijven/ondernemers zullen omvallen. Het verbaasde mij de laatste weken hoeveel verkeer er nog in de spits is en het zou mij niet verwonderen dat 50% daarvan gewoon een kantoorbaan heeft en makkelijk kan thuiswerken.
Terechte vraag hier, hoeveel van de I(C)T'ers en kantoorwerkers (administratie/hr/sales/callcenterbanen) hier mochten en hebben niet 90-100% thuis gewerkt de afgelopen tijd?
Volgens mij zijn alle banen waar je alleen een pc voor nodig hebt makkelijk 100% thuis te doen en vind ik het 'advies' van de overheid juist daar tekort schieten. Als ik hoor waar mijn collega's nog naar toe gaan dan denk ik dat daar heel veel winst valt te halen.
[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 14-12-2020 22:51 ]
Wat moet de overheid dan als 'advies' geven? Naast, werk zoveel mogelijk thuis?
Verplicht thuis werken als je achter een pc zit. Dan is daar geen discussie meer over en interpretatie van werkgever hoe belangrijk het is dat ie jou ziet zitten op kantoor.xzaz schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:50:
[...]
Wat moet de overheid dan als 'advies' geven? Naast, werk zoveel mogelijk thuis?
[ Voor 20% gewijzigd door cbr600f4i op 14-12-2020 22:51 ]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Ze zouden bedrijven daar best op mogen aanspreken. Moet overigens wel zeggen dat veel van onze klanten (en dan met name die in het buitenland, waar ik het meest mee te maken heb) ook geen 'externe medewerkers' over de vloer willen hebben. Volgens mij werkt het gros ook gewoon vanuit huis bij de meeste klanten waar ik de afgelopen 9 maanden werk voor gedaan heb.cbr600f4i schreef op Monday 14 December 2020 @ 22:50:
[...]
Verplicht thuis werken als je achter een pc zit.
[ Voor 40% gewijzigd door TheVMaster op 14-12-2020 22:52 ]
Religie een pijler van een vrij land? Als iets een autocratisch karakter heeft, dan is het wel georganiseerde religie.xzaz schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:44:
[...]
Het is geen legitieme vraag naar mijn mening. Religie is gewoon een van de belangrijkste pijlers in een vrij land en niets of niemand zou daar aan mogen komen.
Het is ook niet zo dat de kerken op dit moment vol zitten. Natuurlijk er zullen altijd excessen zijn maar ook de kerken doen alles op afstand. Maar goed de meningen zijn hierin verdeeld.
De vrijheid om je religie te kunnen beleiden is op zich een groot goed, maar dat betekent wat mij betreft zeker niet dat het grenzeloos moet zijn. Het samenkomen in publieke ruimtes is niet toegestaan, maar als het een kerk betreft moet het opeens wel weer kunnen. Ik mag dus niet samenkomen en vergaderen met mijn politieke partij, of vereniging om het over vrijheid te hebben, maar ik mag wel naar een kerk. Dat is krom.
Het lijkt me daarom tijd om ook de vrijheid van religie dezelfde beperkingen op te leggen als de andere grondrechten. Dat een kerk niet gesloten kan worden vanwege een pandemie kan niet de bedoeling zijn.
Ennuh, religie was de eerste(?) die het op-afstand bijwonen van een bijeenkomst mogelijk maakte! Dit jaar alweer 100 jaar geleden dat je niet naar de kerk hoefde om een dienst bij te wonen. Wikipedia: Kerktelefoon
Hoeveel % van de tijd? Wat is een pc? Definieer achter een pc zitten?cbr600f4i schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:50:
[...]
Verplicht thuis werken als je achter een pc zit.
Natuurlijk gewoon blabla. Ze krijgen straks nog steeds evenveel vaccins als in het geval dat ze 5 weken eerder waren begonnen.alexbl69 schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:06:
[...]
Heb er nog even verder op doorgezocht...
In Duitsland begint men ook wel een beetje te mopperen dat het allemaal zo lang duurt.
Het vaccin van notabene het Duitse bedrijf Biontech (dat ook in Duitsland geproduceerd wordt) wordt nu in het VK, de VS en Canada gebruikt voor de eerste vaccinaties.
Nu in Duitsland net als bij ons een wekenlange lockdown is afgekondigd groeit het onbegrip over het tragere goedkeuringsproces.
Verschillende vooraanstaande politici, waaronder de minister van Volksgezondheid Spahn eisen dat het proces versneld wordt.
Die Welt: „Deutschland hat beim Impfen fünf Wochen verloren“
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Serieus? Want als we die criteria ook eens zouden toepassen op de kappers/horeca/sportscholen/winkels die nu wel verplicht dicht moeten.xzaz schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:52:
[...]
Hoeveel % van de tijd? Wat is een pc? Definieer achter een pc zitten?
Als je in de IT werkt, dan kun je in de meeste gevallen natuurlijk gewoon thuiswerken. Of zijn er nog IT-ers die naast het achter hun pc zitten ook nog met regelmaat in serverruimtes zitten, of backuptapes moeten wisselen (is dat nog een ding?)xzaz schreef op Monday 14 December 2020 @ 22:52:
[...]
Hoeveel % van de tijd? Wat is een pc? Definieer achter een pc zitten?
Aangezien religie veelal een bron van dogmatiek en intolerantie is jegens anders denkenden vind ik het absoluut niet de belangrijkste pijler in een vrij land. Vrijheid van meningsuiting weegt bijvoorbeeld vele malen zwaarder in mijn boekje.xzaz schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:44:
[...]
Het is geen legitieme vraag naar mijn mening. Religie is gewoon een van de belangrijkste pijlers in een vrij land en niets of niemand zou daar aan mogen komen.
Eigenlijk vind ik dat de speciale status van religie een moderne, multiculturele samenleving behoorlijk in de weg staat. Ook met deze pandemie blijkt het weer contraproductief te zijn met kerkdiensten die niet aan banden gelegd kunnen worden.
Daarnaast is de definitie van wat een religie is uiterst vaag en rekbaar. Zie bijvoorbeeld de kromme rechtszaken tegen de rokerskerk een decennium geleden. W.m.b. hoogste tijd dat religie ook gewoon doorgaat als een mening / visie op de wereld, die niet magisch verheven is boven andere visies die onder vrijheid van meningsuiting vallen.
[ Voor 18% gewijzigd door Morrar op 14-12-2020 22:57 ]
Daarom zeggen ze werk zoveel mogelijk thuis.cbr600f4i schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:53:
[...]
Serieus? Want als we die criteria ook eens zouden toepassen op de kappers/horeca/sportscholen/winkels die nu wel verplicht dicht moeten.
't probleem zit hem in Nederland denk ik ook voor een deel in het feit dat er ook politieke partijen zijn met een religieuze achtergrond. Partijen die notabene in de regering zitten. Dus die zullen (denk ik?) altijd pleiten voor die uitzondering. Daarnaast staat het in onze grondwet, dus je kunt daar niet zomaar aan voorbij gaan. Alleen kunnen ze natuurlijk ook allemaal 'via internet' hun geloof belijden.Morrar schreef op Monday 14 December 2020 @ 22:54:
[...]
Aangezien religie veelal een bron van intolerantie is jegens anders denkenden vind ik het absoluut niet de belangrijkste pijler in een vrij land. Vrijheid van meningsuiting weegt bijvoorbeeld vele malen zwaarder in mijn boekje.
Eigenlijk vind ik dat de speciale status van religie een moderne, multiculturele samenleving behoorlijk in de weg staat. Ook met deze pandemie blijkt het weer contraproductief te zijn.
Werk op een school als systeembeheerder. Kan niet ontkomen aan een aantal dagen op locatie. Leidinggevende heeft er een tijd best moeilijk over gedaan. Je kan niet zomaar zeggen dat elke it”er 100% thuis kan en moet werken. Zo simpel is het niet altijdJackSparrow schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:49:
[...]
Moet zeggen dat ik ook niet kan snappen dat er IT-ers zijn die niet 100% thuis werken, aangezien dat in 99% van de gevallen gewoon kan.
Zou ook niet 100% thuis willen zijn trouwens. Dodelijk saai.
Als je een ouderwetse leidinggevende of een wantrouwende werkgever dan krijg je dat. Dat is gewoon de praktijkJackSparrow schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:56:
[...]
Maar er blijven werkgevers tussen zitten, die eisen verlangen van hun werknemers dat ze op kantoor komen 5 dagen per week.
[ Voor 29% gewijzigd door Gunner op 14-12-2020 22:58 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Daarom werkt zo vrijblijvend verzoek niet. Zodra een werkgever zegt 'nee gaan we niet doen' heb je geen poot meer om op te staan.JackSparrow schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:56:
[...]
Maar er blijven werkgevers tussen zitten, die eisen verlangen van hun werknemers dat ze op kantoor komen 5 dagen per week.
Veel zaken kun je volgens mij gewoon 'remote' doen. Snap dat sommige systeembeheerders nog 'wat conservatief' zijn, oa. pc's nog installeren met een usb stick, of zelfs handmatig met een cd-rom. Maar goed, dan is dit juist een moment om daar eens een 'moderniseringsslag' te maken. Zodat je dus meer remote kunt doen.Gunner schreef op Monday 14 December 2020 @ 22:56:
[...]
Werk op een school als systeembeheerder. Kan niet ontkomen aan een aantal dagen op locatie. Leidinggevende heeft er een tijd best moeilijk over gedaan. Je kan niet zomaar zeggen dat elke it”er 100% thuis kan en moet werken. Zo simpel is het niet altijd
En dat is dus mijn stelling aangezien ik bij veel kantoren en onderweg nog steeds veel auto's zie, en in mijn omgeving, dat daar dus een behoorlijk stuk interpretatie is. Die moet m.i. weg worden genomen als je wel een lockdown hanteert maar dat stuk dus nog te vaag houdt. Want wie bepaalt wat de criteria zijn voor zoveel mogelijk?xzaz schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:55:
[...]
Daarom zeggen ze werk zoveel mogelijk thuis.
Vandaar dat daar best wat meer druk neerlegd mag worden. Sorry, maar dat wantrouwen doet hij in 2022 maar weer. Het is op dit moment niet anders, dus werkgevers zouden daar flexibeler in moeten zijn.Gunner schreef op Monday 14 December 2020 @ 22:56:
[...]
Werk op een school als systeembeheerder. Kan niet ontkomen aan een aantal dagen op locatie. Leidinggevende heeft er een tijd best moeilijk over gedaan. Je kan niet zomaar zeggen dat elke it”er 100% thuis kan en moet werken. Zo simpel is het niet altijd
[...]
Als je een ouderwetse leidinggevende of een wantrouwende werkgever dan krijg je dat. Dat is gewoon de praktijk
zo als jij het omschrijft ben ik niet voor de goede orde.JackSparrow schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:58:
[...]
Veel zaken kun je volgens mij gewoon 'remote' doen. Snap dat sommige systeembeheerders nog 'wat conservatief' zijn, oa. pc's nog installeren met een usb stick, of zelfs handmatig met een cd-rom. Maar goed, dan is dit juist een moment om daar eens een 'moderniseringsslag' te maken. Zodat je dus meer remote kunt doen.
Dat kan ik ook maar onderdeel van m’n werk is ook problemen oplossen voor leerlingen. Dat gaat wat lastiger vanuit huis hé.
Ja, dus gewoon dwang. Als overheid korting geven in werkgeverslasten als ze mensen thuis laten werken, of op een andere manier 'prikkelen'.SomerenV schreef op Monday 14 December 2020 @ 22:57:
[...]
Daarom werkt zo vrijblijvend verzoek niet. Zodra een werkgever zegt 'nee gaan we niet doen' heb je geen poot meer om op te staan.
Voila, de kern van het probleem.Gunner schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:56:
[...]
Ik spreek even in een algemeenheid wat ik om me heen zie en hoor in het land. Niet mijn werkgever.JackSparrow schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:00:
[...]
Vandaar dat daar best wat meer druk neerlegd mag worden. Sorry, maar dat wantrouwen doet hij in 2022 maar weer. Het is op dit moment niet anders, dus werkgevers zouden daar flexibeler in moeten zijn.
Waarom gaat dat precies lastiger vanuit huis? Als het een 'hardware' issue is, wordt het misschien lastig. Maar software issues kun je natuurlijk zonder probleem remote via Teams of een andere tool troubleshooten.Gunner schreef op Monday 14 December 2020 @ 23:00:
[...]
zo als jij het omschrijft ben ik niet voor de goede orde.
Dat kan ik ook maar onderdeel van m’n werk is ook problemen oplossen voor leerlingen. Dat gaat wat lastiger vanuit huis hé.
In onze Grondwet staat ook dat de regering mij geen mondkapje kan verplichten (art 10 en 11) en dat we vrijheid van vereniging hebben (art. 8 ), maar die konden wel in buitenspel gezet worden. Kennelijk toch minder animo voor dan de kerk.JackSparrow schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:55:
't probleem zit hem in Nederland denk ik ook voor een deel in het feit dat er ook politieke partijen zijn met een religieuze achtergrond. Partijen die notabene in de regering zitten. Dus die zullen (denk ik?) altijd pleiten voor die uitzondering. Daarnaast staat het in onze grondwet, dus je kunt daar niet zomaar aan voorbij gaan. Alleen kunnen ze natuurlijk ook allemaal 'via internet' hun geloof belijden.
Zeker de Christelijke partijen houden het in stand. Nu er problemen zijn met moslims wordt de onhoudbaarheid ineens pijnlijk duidelijk. Denk aan indoctrinatie schooltjes gefinancierd uit het buitenland.JackSparrow schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:55:
[...]
't probleem zit hem in Nederland denk ik ook voor een deel in het feit dat er ook politieke partijen zijn met een religieuze achtergrond. Partijen die notabene in de regering zitten. Dus die zullen (denk ik?) altijd pleiten voor die uitzondering. Daarnaast staat het in onze grondwet, dus je kunt daar niet zomaar aan voorbij gaan. Alleen kunnen ze natuurlijk ook allemaal 'via internet' hun geloof belijden.
Ook de Christenen willen dat graag aanpakken, maar liever geen afstand doen van hun eigen speciale onderwijs... Ondertussen gebruiken ze daar ook fijne geen-homo-verklaringen etc.
Het zal nog even door etteren, maar hopelijk pakt men toch een keer door met verplicht openbaar onderwijs...
Veel zaken kan je idd remote doen, maar soms moet je toch iets fysiek doen.JackSparrow schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:58:
[...]
Veel zaken kun je volgens mij gewoon 'remote' doen. Snap dat sommige systeembeheerders nog 'wat conservatief' zijn, oa. pc's nog installeren met een usb stick, of zelfs handmatig met een cd-rom. Maar goed, dan is dit juist een moment om daar eens een 'moderniseringsslag' te maken. Zodat je dus meer remote kunt doen.
Wat zeg je bijvoorbeeld tegen iemand waarvan de laptop kapot is, kom maar bij mij thuis langs ?
Toch net ff iets practischer als er dan minimale bezetting op kantoor is en je vraagt die persoon met kapotte laptop dan even langs kantoor te komen.
Tja, als we allemaal dat soort onzin-argumenten eens achter wege zouden kunnen laten
Je kunt een nieuwe laptop naar zijn/haar huisadres laten sturen, of inderdaad hem op kantoor laten switchen. maar daar heb je de systeembeheerder niet voor nodig. Dat kan je ook wel op andere manieren inregelen volgens mij.DDX schreef op Monday 14 December 2020 @ 23:03:
[...]
Veel zaken kan je idd remote doen, maar soms moet je toch iets fysiek doen.
Wat zeg je bijvoorbeeld tegen iemand waarvan de laptop kapot is, kom maar bij mij thuis langs ?
Toch net ff iets practischer als er dan minimale bezetting op kantoor is en je vraagt die persoon met kapotte laptop dan even langs kantoor te komen.
Met alle respect maar je simplificeert het wel enorm. Een wachtwoord onthouden is voor de gemiddelde leerling al lastig en dan kom jij aan met remote teams etc etc. Dat gaat hem niet worden.JackSparrow schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:02:
[...]
Waarom gaat dat precies lastiger vanuit huis? Als het een 'hardware' issue is, wordt het misschien lastig. Maar software issues kun je natuurlijk zonder probleem remote via Teams of een andere tool troubleshooten.
Ja, heel raar. Dat is dan (denk ik?) toch de lobby van de christelijke partijen?CMD-Snake schreef op Monday 14 December 2020 @ 23:02:
[...]
In onze Grondwet staat ook dat de regering mij geen mondkapje kan verplichten (art 10 en 11) en dat we vrijheid van vereniging hebben (art. 8 ), maar die konden wel in buitenspel gezet worden. Kennelijk toch minder animo voor dan de kerk.
Gunner schreef op Monday 14 December 2020 @ 23:05:
[...]
Met alle respect maar je simplificeert het wel enorm. Een wachtwoord onthouden is voor de gemiddelde leerling al lastig en dan kom jij aan met remote teams etc etc. Dat gaat hem niet worden.
Maar als ik het simpliceer, waarom maak jij het dan zo ingewikkeld? Want het hoeft niet ingewikkeld te zijn he, waar een wil is is een weg. Helemaal bij de 'wat kleinere' organisaties, waar de lijntjes kort zijn. Ik zit eigenlijk alleen maar bij grote multinationals en als het daar kan...waarom dan bij bv. een school niet?
[ Voor 21% gewijzigd door TheVMaster op 14-12-2020 23:07 ]
En waar ga je die laptop dan vandaan halen / wie gaat die dan opsturen ?JackSparrow schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:04:
[...]
Je kunt een nieuwe laptop naar zijn/haar huisadres laten sturen, of inderdaad hem op kantoor laten switchen. maar daar heb je de systeembeheerder niet voor nodig. Dat kan je ook wel op andere manieren inregelen volgens mij.
Of wil je nu gaan voorstellen om dan maar nieuwe laptop te bestellen ook niet echt goedkope oplossing en dan ben je zo weer 1 of 2 dagen verder terwijl je misschien met simpel even fysiek kijken het probleem snel kan oplossen.
Daar ben ik bekend mee maar ik heb het gevoel dat jij met zulke ander niveau mensen te maken hebt dat je wellicht niet zo goed doorhebt waar ik zoal mee te maken heb op een dag. het zijn kinderen hé. Met veelal de aandachtsspanne van een garnaalJackSparrow schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:06:
[...]
Wachtwoord kun je ook gewoon remote resetten, of Self Service Password Reset inregelen. Het valt of staat natuurlijk met de 'volwassenheid' van je IT :-) Maar volgens mij speelt dit 'probleem' al sinds maart, dus tijd genoeg om dat soort vernieuwingen wat prioriteit te geven.
[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 14-12-2020 23:08 ]
Ik ken mensen in exact dezelfde functie's, van servicedesk tot systeembeheer, waarbij de een zegt zonder problemen thuis te kunnen werken en de ander heeft uiteenlopende redenen om het zgn. niet te kunnen. Wie heeft er dan gelijk? Volgens mij zit een groot deel in creatief en inventief zijn met her en der een uitzondering. Als er een printer of harde schijf kapot is heb je iemand ter plaatse nodig, maar dat dat elke dag gebeurt dan heb je als bedrijf of instantie ergens een groter probleem die je juist met thuiswerken aan de oppervlakte kunt krijgen.Gunner schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:05:
[...]
Met alle respect maar je simplificeert het wel enorm. Een wachtwoord onthouden is voor de gemiddelde leerling al lastig en dan kom jij aan met remote teams etc etc. Dat gaat hem niet worden.
En hoeveel budget wil/kan een school inleggen om dat te realiseren (terwijl het wellicht zelfs onwerkbaar blijkt)..Gunner schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:07:
[...]
Daar ben ik bekend mee maar ik heb het gevoel dat jij met zulke ander niveau mensen te maken hebt dat je wellicht niet zo goed doorhebt waar ik zoal mee te maken heb op een dag. het zijn kinderen hé. Met veelal de aandachtsspanne van een garnaal
Als iemand een kapotte laptop heeft, dan neem ik aan dat IT die op voorraad heeft liggen? Geen idee hoe groot de IT afdeling is natuurlijk, als die uit 1 persoon bestaat dan zit er niet veel anders op dat je toch een dag per week on-site moet zijn om dat soort zaken te fixen.DDX schreef op Monday 14 December 2020 @ 23:07:
[...]
En waar ga je die laptop dan vandaan halen / wie gaat die dan opsturen ?
Of wil je nu gaan voorstellen om dan maar nieuwe laptop te bestellen ook niet echt goedkope oplossing en dan ben je zo weer 1 of 2 dagen verder terwijl je misschien met simpel even fysiek kijken het probleem snel kan oplossen.
Het gaat er om dat er nu dus allerhande excuusjes verzonnen worden om maar uit te leggen waarom je niet thuis zou kunnen werken. In de meeste gevallen zal dat dus gewoon tot de mogelijkheden behoren, maar als je zin een 'ja maar ik moet overal voor onsite zijn' flow zit dan kom je er niet he.
CDA en CU zitten in de regering en het kabinet maakt vaak gebruik van steun van de SGP in de Tweede en Eerste Kamer. Al die partijen zouden in opstand komen als je aan de kerk durft te zitten. De Jonge en Grapperhaus wrongen zich in alle bochten om de kerken vrij te houden van de mondkapjesplicht.JackSparrow schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:05:
Ja, heel raar. Dat is dan (denk ik?) toch de lobby van de christelijke partijen?
Mijn werkgever stuurt IT apparatuur (laptop, scherm etc.) rechtstreeks van de leverancier naar je huis, dat is al na enkele maanden thuiswerken afgesproken met de hardwareboer.DDX schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:07:
En waar ga je die laptop dan vandaan halen / wie gaat die dan opsturen ?
https://www.nrc.nl/nieuws...groeide-de-kloof-a4021090
Ik denk dat een gemiddelde kantoormedewerker niet onder doet voor een gemiddelde leerling. Geen idee over welke leeftijd we praten natuurlijk, maar als het middelbare school is, tja...dan zouden ze het toch allemaal moeten kunnen begrijpen.Gunner schreef op Monday 14 December 2020 @ 23:07:
[...]
Daar ben ik bekend mee maar ik heb het gevoel dat jij met zulke ander niveau mensen te maken hebt dat je wellicht niet zo goed doorhebt waar ik zoal mee te maken heb op een dag. het zijn kinderen hé. Met veelal de aandachtsspanne van een garnaal
Volgens mij hebben veel scholen Office 365 (de scholen die teams gebruiken) en ongetwijfeld gebruiken ze dan ook Windows, dus de kans is groot dat die scholen dus al 'gedeeltelijk' in de cloud zitten en qua licenties de boel ook voor elkaar hebben. Het is vaak (vermoed ik) het gebrek aan kennis bij de systeembeheerders om Office 365, Intune (om de werkplekken te beheren) etc. goed te kunnen gebruiken. Maar voor hetzelfde geldt hebben ze dat niet of hebben ze de kennis wel, dus ik denk dat het probleem minder groot is dan je het nu schetst.GAIAjohan schreef op Monday 14 December 2020 @ 23:10:
[...]
En hoeveel budget wil/kan een school inleggen om dat te realiseren (terwijl het wellicht zelfs onwerkbaar blijkt)..
Even voor de goede orde. Ik wil het heel graag en kan het ook. Maar mijn leidinggevende staat niet toe dat ik vijf dagen per week thuis werk en om bovenstaande redenen die ik geef is dat ook praktisch niet mogelijk. Ik snap de discussie hier ook niet zo want ik schijn in een vitale sector te werken. Beetje inlevingsvermogen mag wel. Niet alles is altijd zo zwart/wit.cbr600f4i schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:10:
[...]
Ik ken mensen in exact dezelfde functie's, van servicedesk tot systeembeheer, waarbij de een zegt zonder problemen thuis te kunnen werken en de ander heeft uiteenlopende redenen om het zgn. niet te kunnen.
Ja, dat hoor ik meer. Bij ons gebeurt dat ook, zelfs als ik een nieuwe laptop moet dan moet ik die gewoon zelf bestellen vanaf een portal. Maar er zullen ok meer dan genoeg bedrijven zijn, waarbij IT de laptops inkoopt in installeert (met usb, cd of via SCCM etc), tja daar zijn dus nog wel wat 'moderniseringsslagen' te maken.CMD-Snake schreef op Monday 14 December 2020 @ 23:10:
[...]
CDA en CU zitten in de regering en het kabinet maakt vaak gebruik van steun van de SGP in de Tweede en Eerste Kamer. Al die partijen zouden in opstand komen als je aan de kerk durft te zitten. De Jonge en Grapperhaus wrongen zich in alle bochten om de kerken vrij te houden van de mondkapjesplicht.
[...]
Mijn werkgever stuurt IT apparatuur (laptop, scherm etc.) rechtstreeks van de leverancier naar je huis, dat is al na enkele maanden thuiswerken afgesproken met de hardwareboer.
Maar we dwalen wel een beetje af van waar het over ging. Thuiswerken kan voor de meeste IT-ers dus zonder problemen.....
Je zou dus wel 2-3 dagen per week thuis kunnen werken? Of werk je helemaal niet thuis, omdat werkgever het niet toestaat?Gunner schreef op Monday 14 December 2020 @ 23:14:
[...]
Even voor de goede orde. Ik wil het heel graag en kan het ook. Maar mijn leidinggevende staat niet toe dat ik vijf dagen per week thuis werk en om bovenstaande redenen die ik geef is dat ook praktisch niet mogelijk. Ik snap de discussie hier ook niet zo want ik schijn in een vitale sector te werken. Beetje inlevingsvermogen mag wel. Niet alles is altijd zo zwart/wit.
[ Voor 4% gewijzigd door souljah1h op 14-12-2020 23:17 ]
Ik leef me wel in, maak je geen zorgen. Maar je geeft het zelf al aan, jij hebt dus niet de mogelijkheid om 100% thuis te werken. Je leidinggevende geeft een onzichtbare grens aan terwijl je dus zelf moet kunnen zeggen dat wanneer je je on-site taken hebt gedaan de rest vanuit huis kan doen.Gunner schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:14:
[...]
Even voor de goede orde. Ik wil het heel graag en kan het ook. Maar mijn leidinggevende staat niet toe dat ik vijf dagen per week thuis werk en om bovenstaande redenen die ik geef is dat ook praktisch niet mogelijk. Ik snap de discussie hier ook niet zo want ik schijn in een vitale sector te werken. Beetje inlevingsvermogen mag wel. Niet alles is altijd zo zwart/wit.
artikel 6 van de grondwet:Janus Bier schreef op Monday 14 December 2020 @ 23:16:
Staat er echt jn de grondwet dat je altijd naar de kerk moet kunnen gaan? Specifiek dat, fysiek naar een gebedshuis? Vrijheid van godsdienst prima, maar dat je je het recht hebt om altijd naar de kerk te moeten kunnen en de overheid dat je niet mag ontnemen staat toch nergens?
Bron: https://www.denederlandse...rijheid_van_godsdienst_en1. Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
2.
De wet kan ter zake van de uitoefening van dit recht buiten gebouwen en besloten plaatsen regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.
Ik werk ongeveer twee tot drie dagen per week thuis maar dat is alleen maar omdat ik een collega in dezelfde functie heb. Anders zou het een stuk minder zijn ja.JackSparrow schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:16:
[...]
Je zou dus wel 2-3 dagen per week thuis kunnen werken? Of werk je helemaal niet thuis, omdat werkgever het niet toestaat?
Nu de scholen dicht gaan is het wel m’n verwachting dat dat wel meer wordt want zonder leerlingen is die noodzaak een stuk minder maar 100% gerust dat het MT dat ook zo ziet ben ik ook niet.
Begrijp me goed; ik werk het liefst zoveel mogelijk thuis. Daar heb ik intern ook voor gestreden (is in dit topic wel wat over te vinden)
Gunner schreef op Monday 14 December 2020 @ 23:22:
[...]
Ik werk ongeveer twee tot drie dagen per week thuis maar dat is alleen maar omdat ik een collega in dezelfde functie heb. Anders zou het een stuk minder zijn ja.
Nu de scholen dicht gaan is het niet m’n verwachting dat dat wel meer wordt want zonder leerlingen is die noodzaak een stuk minder maar 100% gerust dat het MT dat ook zo ziet ben ik ook niet.
Begrijp me goed; ik werk het liefst zoveel mogelijk thuis. Daar heb ik intern ook voor gestreden (is in dit topic wel wat over te vinden)
In mijn kringen is het vet wel een beetje weg van de botten. Nog een opdonder gaat ze definitief over de rand heendonderen. En mijn kringen zijn de mensen met een heel kleine portemonnee, of een klein bedrijfje. Dus heel eenvoudige mensen.
Ik wens iedereen een prettige Kerst en een beter 2021, dan het vervloekte 2020. Wat een ellende is dit jaar.
Blijkbaar weegt het thuis laten jongleren van ouders zwaarder dan de leerprestaties van de kinderen... De beste man heeft geen idee.Een van de redenen waarom het kabinet heeft besloten de scholen te sluiten, is dat ouders met thuiszittende kinderen ook sneller zelf thuis werken. Dat heeft minister Hugo de Jonge gezegd in een speciale corona-uitzending van de NOS.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Want, bij de volgende keer lappen we alles aan ons laars en gaan we niet luisteren?mavaros schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:34:
Dit is denk ik de laatste keer dat de overheid nog een beroep kan doen op het volk.
In mijn kringen is het vet wel een beetje weg van de botten. Nog een opdonder gaat ze definitief over de rand heendonderen. En mijn kringen zijn de mensen met een heel kleine portemonnee, of een klein bedrijfje. Dus heel eenvoudige mensen.
Ik wens iedereen een prettige Kerst en een beter 2021, dan het vervloekte 2020. Wat een ellende is dit jaar.
Het is verdomme een pandemie geen mens erger je niet. De volgende keer stort er bij wijze van een astroide op aarde en zorgt voor hetzelfde effect. Het leven is geen pretje nee...soms vallen er flink wat klappen..
en ja ik heb ze ook gehad mijn gezonde oom van 64 verloren op IC zonder comorbiditeiten of risicofactoren. Drukte me weer aardig met de neus op de feiten dat dit geen griepje is.
Moet je dat op het conto schrijven van de beste man of op dat van de werkgevers die thuiswerken niet stimuleren of van werknemers die liever op kantoor werken?Señor Sjon schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:43:
[...]
Blijkbaar weegt het thuis laten jongleren van ouders zwaarder dan de leerprestaties van de kinderen... De beste man heeft geen idee.
Hij wil.
Verwijderd
Hij geeft net aan bij Beau dat dat gewoon weer een telegraaf citatie is. Het doel is om de beweging van ouders naar scholen te verminderen, dat dit een neven effect is is mooi meegenomen.Señor Sjon schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:43:
[...]
Blijkbaar weegt het thuis laten jongleren van ouders zwaarder dan de leerprestaties van de kinderen... De beste man heeft geen idee.
Tja de slijter mag blijkbaar ook open....Verwijderd schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:46:
Zojuist een mail gekregen van een bekende chocolaterieketen: wij zijn gewoon open. Verkoopt alleen chocola en bonbons, maar valt dus onder levensmiddelen en daar kunnen we niet zonder.
Sorry, maar dat is toch wel letterlijk wat hij zei op TV. Ik kan daar de Telegraaf geen ongelijk in geven.bvbal79 schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:46:
[...]
Hij geeft net aan bij Beau dat dat gewoon weer een telegraaf citatie is. Het doel is om de beweging van ouders naar scholen te verminderen, dat dit een neven effect is is mooi meegenomen.
Hij wil.
Tja het komt toch echt door ons collectief gedrag. Als men beter hun best hadden gedaan, was het niet zo ver gekomen.mavaros schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:34:
Dit is denk ik de laatste keer dat de overheid nog een beroep kan doen op het volk.
Zoals anderen ook al gezegd hebben: voor veel van ons zijn de nieuwe maatregelen eigenlijk helemaal niet zo'n grote veranderingen ten opzichte van wat we al deden. Maar er zijn blijkbaar een boel mensen die toch vaak mensen thuis uitnodigde, op reis ging, lekker ging shoppen, onnodig op kantoor ging werken, etc. Dat was allemaal al afgeraden.
De grootste impact is de sluiting van de scholen. En daarvan geeft zelfs het kabinet aan dat ze dat vooral doen om de ouders te dwingen thuis te blijven. En de niet-essentiele winkels hadden het sowieso al moeilijk gehad ware het niet voor de fun-shoppers afgelopen maanden.
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Niet iedereen op GoT is ITer.klaaas schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:45:
[...]
Moet je dat op het conto schrijven van de beste man of op dat van de werkgevers die thuiswerken niet stimuleren of van werknemers die liever op kantoor werken?
Blijkbaar gaat om ouder-ouder contact en niet kind-ouder? Maar goed, het strookt totaal niet met de ervaringen hier. We brengen ze naar school, maar mogen niet het schoolplein op en blijven meters van iedereen af in de buitenlucht. In de grote-stad-bubbel zal het allemaal krapper zijn, maar hier in de omgeving niets daarvan.Als ouders kinderen naar school brengen, is dat toch weer een moment van contact, legt De Jonge uit. En het kabinet wil juist alle contactmomenten zoveel mogelijk beperken.
Bij Beau? dan zitten we naar verschillende afleveringen te kijken.klaaas schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:47:
[...]
Sorry, maar dat is toch wel letterlijk wat hij zei op TV. Ik kan daar de Telegraaf geen ongelijk in geven.
Inderdaad ouder-ouder contact. En hier blijven ouders gerust nog 15 minuten wachten en praten met elkaar.....zonder mondkapje of iets.Señor Sjon schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:48:
[...]
Niet iedereen op GoT is ITer.![]()
[...]
Blijkbaar gaat om ouder-ouder contact en niet kind-ouder? Maar goed, het strookt totaal niet met de ervaringen hier. We brengen ze naar school, maar mogen niet het schoolplein op en blijven meters van iedereen af in de buitenlucht. In de grote-stad-bubbel zal het allemaal krapper zijn, maar hier in de omgeving niets daarvan.
Nee, in die Cornona vragen sessie.bvbal79 schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:48:
[...]
Bij Beau? dan zitten we naar verschillende afleveringen te kijken.
Hij wil.
Ok, net live bij Beau legt hij het dus andersom uit
En dat is net als de invoering van de mondkapjes de hele tijd A zeggen en B doen. Ga dan achter de bedrijven aan, maar besef dat de familie evenementen zoals Sinterklaas en Kerst eerdere de superspreaders zijn dan de basisschool.link0007 schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:47:
[...]
De grootste impact is de sluiting van de scholen. En daarvan geeft zelfs het kabinet aan dat ze dat vooral doen om de ouders te dwingen thuis te blijven. En de niet-essentiele winkels hadden het sowieso al moeilijk gehad ware het niet voor de fun-shoppers afgelopen maanden.
Dat wordt weer een hoop stress, hopelijk schrijft de overheid geen tenders uit met onmogelijke deadlines zoals ze normaal doen.
[ Voor 9% gewijzigd door Señor Sjon op 14-12-2020 23:52 ]
Heb jij zelf jonge kinderen die nu niet naar de opvang en/of school kunnen? Thuis werken klinkt leuk maar dat is met hele jonge kinderen nauwelijks te doen, al helemaal niet als alleenstaande ouder. Het is een vrij grote verandering voor een hoop mensen.link0007 schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:47:
[...]
Tja het komt toch echt door ons collectief gedrag. Als men beter hun best hadden gedaan, was het niet zo ver gekomen.
Zoals anderen ook al gezegd hebben: voor veel van ons zijn de nieuwe maatregelen eigenlijk helemaal niet zo'n grote veranderingen ten opzichte van wat we al deden. Maar er zijn blijkbaar een boel mensen die toch vaak mensen thuis uitnodigde, op reis ging, lekker ging shoppen, onnodig op kantoor ging werken, etc. Dat was allemaal al afgeraden.
...
Eh...maar een niet-IT-er met een kantoorbaan (en dus maar 1 beeldscherm op zijn of haar bureau) kan toch helemaal gewoon thuiswerken. Of zijn ook hier weer tig redenen voor te verzinnen waarom het niet zou kunnen?Señor Sjon schreef op Monday 14 December 2020 @ 23:48:
[...]
Niet iedereen op GoT is ITer.![]()
[...]
Blijkbaar gaat om ouder-ouder contact en niet kind-ouder? Maar goed, het strookt totaal niet met de ervaringen hier. We brengen ze naar school, maar mogen niet het schoolplein op en blijven meters van iedereen af in de buitenlucht. In de grote-stad-bubbel zal het allemaal krapper zijn, maar hier in de omgeving niets daarvan.
Ja, ik denk dat ie eerder op de avond zijn mond voorbij gepraat heeft. Omdat het kabinet niet veel kan doen tegen onwillige werkgevers wordt het via de kinderen gespeeld. Maar dat mag ie natuurlijk niet openlijk zeggen.bvbal79 schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:50:
[...]
Ok, net live bij Beau legt hij het dus andersom uit
Hij wil.
Maar waarom organiseren die werkgevers dat soort events dan nog steeds? Zijn die werkgevers de weg kwijt ofzo?Señor Sjon schreef op Monday 14 December 2020 @ 23:51:
[...]
En dat is net als de invoering van de mondkapjes de hele tijd A zeggen en B doen. Ga dan achter de bedrijven aan, maar besef dat de familie evenementen zoals Sinterklaas en Kerst eerdere de superspreaders zijn dan de basisschool.
Dat wordt weer een hoop stress, hopelijk schrijft de overheid geen tenders uit met onmogelijke deadlines zoals ze normaal doen.
De meeste tenders worden uitgeschreven door (semi)overheden. En Teams is leuk, ontwerpoverleggen via Teams zijn bijkans onmogelijk. Been there, done that, paid the price.JackSparrow schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:53:
[...]
Maar waarom organiseren die werkgevers dat soort events dan nog steeds? Zijn die werkgevers de weg kwijt ofzo?![]()
![]()
![]()
Hoe hebben ze het in Asie toch zo onder controle ?
Singapore, Zuid Korea etc mensen leven dicht op elkaar toch hebben ze het onder controle
Ja? In de buitenlucht, meters van elkaar.bvbal79 schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:49:
[...]
Inderdaad ouder-ouder contact. En hier blijven ouders gerust nog 15 minuten wachten en praten met elkaar.....zonder mondkapje of iets.
Ontwerpoverleg en dan hebben we het niet over CAD tekeningen, maar over word documenten? Dat laatste kan keurig via Teams, been there, doing that every week.Señor Sjon schreef op Monday 14 December 2020 @ 23:57:
[...]
De meeste tenders worden uitgeschreven door (semi)overheden. En Teams is leuk, ontwerpoverleggen via Teams zijn bijkans onmogelijk. Been there, done that, paid the price.
was het maar metersSeñor Sjon schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:58:
[...]
Ja? In de buitenlucht, meters van elkaar.
Schrap zuid korea maar, sinterklaas is daar ook langs geweest, zie de grafiekjes in december op wikipedia:FelizNavidad schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:58:
1.5m en geen sociale contacten hebben blijft lastig
Hoe hebben ze het in Asie toch zo onder controle ?
Singapore, Zuid Korea etc mensen leven dicht op elkaar toch hebben ze het onder controle
Wikipedia: COVID-19 pandemic in South Korea
Ontwerp gaat meestal over eerste schetsen, brainstorms en schetsontwerpen. Daar heb je de synergie van een groep voor nodig. Via Teams geprobeerd en dat werkt gewoon niet.JackSparrow schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:59:
[...]
Ontwerpoverleg en dan hebben we het niet over CAD tekeningen, maar over word documenten? Dat laatste kan keurig via Teams, been there, doing that every week.
Nee, face to face werkt met dat soort zaken idd veel beter. Merk het ook wel hoor, als ik workshops geef. Face to face is beter, dan zie ik hoe mensen reageren...is de interactie vaak stukje beter. Al moet ik zeggen dat het beter gaat als iedereen de camera aan zet, maar sommige klanten vinden dat maar eng ofzo.Señor Sjon schreef op Tuesday 15 December 2020 @ 00:04:
[...]
Ontwerp gaat meestal over eerste schetsen, brainstorms en schetsontwerpen. Daar heb je de synergie van een groep voor nodig. Via Teams geprobeerd en dat werkt gewoon niet.
Ga je serieus 1000 infecties per dag vergelijken met Europa? En gezien hun testbeleid zal dat overeenkomen met 500 in NLgekkie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 00:01:
[...]
Schrap zuid korea maar, sinterklaas is daar ook langs geweest, zie de grafiekjes in december op wikipedia:
Wikipedia: COVID-19 pandemic in South Korea
[ Voor 6% gewijzigd door bvbal79 op 15-12-2020 00:10 ]
Wordt er sinds de jaren 70-80 hard geprobeerd mensen meer individualisme aan te leren. Is het eindelijk zover is het weer niet goed.link0007 schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:47:
[...]
Tja het komt toch echt door ons collectief gedrag. Als men beter hun best hadden gedaan, was het niet zo ver gekomen.
If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair
Dat is wel IQ gerelateerd helaas...Derby schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 00:09:
[...]
Wordt er sinds de jaren 70-80 hard geprobeerd mensen meer individualisme aan te leren. Is het eindelijk zover is het weer niet goed.![]()
Ik denk dat jij dat erin leest, dat is niet zijn insteek. Hij bekritiseert de werkwijze, gebaseerd op modellen en aannames die vervolgens niet adequaat getoetst worden. Misschien blijken de aannames en de modellen correct, maar wetenschappelijk is het zwak onderbouwd.gekkie schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:31:
[...]
[...]
Leuke link, vooral interessant dat het nodig is om te suggereren dat het afstandhouden onzin is omdat het niet bewezen is.
En ik kom geen wetenschappelijk bewijs tegen, het artikel verwijst naar een pubmed artikel wat eindigt met
[...]
De zaak voor vitamine D is een stuk sterker. Je quote 1 van de vele studies uit het artikel. Als je al die studies bij elkaar gaat leggen zie je een patroon ontstaan zoals de schrijver laat zien. Keihard onweerlegbaar bewijs is er niet, het is niet dat het een goddelijk wondermiddel is, maar wel steeds meer niet te negeren hints dat het een positieve bijdrage kan leveren.
Je herkent eenEn hier:
[...]
zie jet het dus weer terug komen bij jezelf "flinke dosis" zomaar ergens bijstoppen, dit is dus waarom het onverstandig is, QED.
[ Voor 3% gewijzigd door TerraGuy op 15-12-2020 00:12 ]
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.
Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het nut en de noodzaak van mondkapjes
• Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
• De Coronavaccins