Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 146 ... 224 Laatste
Acties:
  • 697.421 views

Onderwerpen

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
The Realone schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:32:
[...]
Wat is het alternatief? Juist, deze lockdown. Dus of je probeert het eerst maar weer eens met minder strenge maatregelen en hoopt dat mensen zich daar aan houden want men wil de vrijheid zo min mogelijk inperken. Gevolg is dat mensen er schijt aan hebben en je in deze situatie terecht komt. Diezelfde mensen die er zo'n schijt aan hadden toen ze meer vrijheden hadden en er persoonlijk voor hebben gezorgd dat het de verkeerde kant op ging staan nu weer voorop te schreeuwen.
Waar ik dus een probleem mee heb is de term 'er schijt aan hebben'. En dan wijzen naar mensen die doen wat ze mochten doen. Mensen móchten toch winkelen?

Waar het de afgelopen tijd enorm aan ontbroken heeft is duidelijkheid. Had dan een duidelijke richtlijn gegeven. Bijvoorbeeld hooguit 1x in de week/maand/whatever. Maar ook dat was er totaal niet.

[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 14-12-2020 20:36 ]

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:19
Ryceck schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:26:
[...]

Als ik hierin inzoom op het kopje sporten:
- Binnensporten wordt gestopt, alle zalen gaan dicht.
- Buitensporten mag alleen in 2 tallen met 1.5m afstand; hiervan zijn kinderen onder de 17 uitgezonderd
- Groepssporten mogen niet meer

Mogen kinderen onder de 17 welke gewoon in groepjes bij elkaar mogen komen (want uitgezonder van de 2 op 1.5m) nu nog wel in groepsverband sporten of juist niet?
Quote van Rutte (volgens nu.nl liveblog):
"Alle binnensportlocaties sluiten, buitensportlocaties kunnen openblijven. Jongeren onder achttien jaar kunnen in teamverband blijven sporten."
Dat zou erop wijzen dat onder de 18 jaar sporten in groepsverband toegestaan is.

Ik verwacht dat (net als voorgaande keren) de NOC*NSF de richtlijnen verder uitwerkt voor de sport in het algemeen, en de onderliggende bonden per sporttak hier verder over zullen adviseren naar de verenigingen.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
Tja. Er werd gehoopt dat mensen zelf wel een beetje nadenken en het verschil snappen tussen "dingen kopen" en "winkelen". Helaas moet dat gewoon heel expliciet verboden worden omdat mensen geen eigen initiatief nemen.

https://niels.nu

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:40

Standeman

Prutser 1e klasse

Tyrian schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:34:
RTL Nieuws verwees me naar rijksoverheid.nl voor de details van de nieuwe coronamaatregelen, maar mij lukt het niet:

[...]

Komen jullie er wel op?
gevalletje /. om maar eens in oude termen te praten.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

gekkie schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:33:
[...]

Dat zat toch bijna letterlijk in Rutte z'n toespraak, iets in de richting van: je mag nog prima hardlopen, wandelen en fietsen in de buitenlucht, doe dat wat het is gezond voor je !
Que? Vitamine D-aanmaak in de winter is afwezig tot nihil, al loop je in de blote kont :)

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

TerraGuy schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:38:
[...]

Que? Vitamine D-aanmaak in de winter is afwezig tot nihil, al loop je in de blote kont :)
Volgens mij zijn er nog wel wat meer positieve effecten van buiten wandelen/fietsen/sporten dan vitamine D...

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:41
[...]

Nu ook iets te koud ervoor lijkt mij!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:35
GekkePrutser schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:35:
[...]

Waar ik dus een probleem mee heb is de term 'er schijt aan hebben'. En dan wijzen naar mensen die doen wat ze mochten doen. Mensen móchten toch winkelen?

Waar het de afgelopen tijd enorm aan ontbroken heeft is duidelijkheid. Had dan een duidelijke richtlijn gegeven. Bijvoorbeeld hooguit 1x in de week/maand/whatever. Maar ook dat was er totaal niet.
Mensen mochten winkelen met een mondkapje op en met 1.5 meter afstand in acht genomen. Maar het kuddevolk is gewoon massaal de winkels in getrokken. Daarnaast is altijd het advies geweest om waar mogelijk niet te gaan maar met het hoop op het besef bij mensen dat er een pandemie gaande is. Maar keer op keer bewijzen we dit niet te kunnen en moeten we per se doen wat we altijd deden want "het mag toch?!?!".

De enige duidelijkheid die de overheid blijkbaar kan geven aan mensen is een strikte lockdown, want anders luisteren mensen zien. Het is de trieste waarheid. De noodzaak van deze lockdown komt niet van de overheid, maar van het volk.

En inderdaad, het volk wat "schijt had aan de pandemie", die "ikke ikke ikke persoon".

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03-2025
THE_BASE schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:34:
Dus een telefoonboer die toevallig repareert mag gewoon de hele winkel open gooien? Of lees ik dat verkeerd. Ik vraag me af of er dan wel een winkel open mag zijn om een nieuwe telefoon te kopen inclusief accessoires of dat er alleen reparaties uitgevoerd mogen worden.

Ik vind het uiterst onduidelijk vanuit de overheid.
Nee een reparatie mag je afgeven er mag niets worden verkocht. Althans dat is zoals wij het interpreteren.

Voorbeeld:
Televisie mag afgegeven worden ter reparatie. Mocht na onderzoek blijken dat hij niet te repareren is dan mag de klant niet in de winkel een nieuwe kopen. We mogen er wel eentje bij de klant brengen :’)

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

PalingDrone schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:23:
[...]

Ik zit voorlopig nog onder een aangename 20cm betonplaat met wat isolatie daaroverheen ;)
Er gaan wat winkels dicht en ze sluiten de scholen, militairen op straat? In welke waan leef jij dan? Voorlopig hebben we nog steeds gewoon politie en boa's die hier en daar wat bekeuren en mensen (hopelijk eens wat vaker) aanspreken op hun gedrag waarmee ze dit virus in stand houden.

Ja er was een daling, en daarna weer een opleving. Juist met al dat doormodderen van de afgelopen maanden schiet het gewoon niet op. Ik vind nog dat er best veel mogelijk is wanneer je het vergelijkt met wat er in andere landen verstaan wordt onder een lockdown.
Juist door het nu ff wat steviger aan te pakken voor een paar weken heb je kans dat er significant wat veranderd. Had iedereen zich een beetje aan alle adviezen gehouden dan waren er de afgelopen maanden ook geen grote golven meer ontstaan maar was het zoals voorspeld gewoon flink afgenomen.
Dus we praten over het zelfde .. :D

Anyhoe .. kerstdrukte is niet een woord wat ik uit me (waar het licht niet schijnt) trek ..het staat al immers in de Dikke van Dalen .. dus zeker nu op slot gooien is hard maar erhm .. wel erg handig zeg maar ..

Tja vanalles

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 21:10
[...]
Dan smeer je maar een extra boterham met je verrijkte margarine.
Met de huidige inkijk in de geestesgesteldheid van mijn medelanders lijkt het mij in ieder geval niet verstandig om "massaal" aan de vitamine D te gaan, aangezien er grote groepen zijn die nogal van de overdrijving houden en dat is bij sommige vitamines niet bepaald verstandig en bij andere vrij zinloos tenzij je Patricia Paay van extra vitamines wil voorzien.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
(jarig!)
Koekenbakkertje schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:41:
[...]

Nee een reparatie mag je afgeven er mag niets worden verkocht. Althans dat is zoals wij het interpreteren.

Voorbeeld:
Televisie mag afgegeven worden ter reparatie. Mocht na onderzoek blijken dat hij niet te repareren is dan mag de klant niet in de winkel een nieuwe kopen. We mogen er wel eentje bij de klant brengen :’)
Ik snap deze. Ik hoop dat het nog verduidelijkt wordt. Ik vind het lastig te lezen of de winkel geopend mag zijn of dat je een deur opent voor een klant met een defect apparaat.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:56

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PalingDrone schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:31:
[...]

Idd, je kan prima een paar platen MDF, wat schroefjes en een decoupeerzaag telefonisch bestellen en deze op een bepaald tijdstip afhalen, daarvoor hoef je echt niet de hele bouwmarkt door te sjouwen lijkt me
Vrees alleen dat de gemiddelde bouwmarkt niet de capaciteit heeft om ineens telefonisch aan de slag te gaan.

• Ikke_Niels
  • Laatst online: 10-01 23:02
The Realone schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:41:
[...]

Mensen mochten winkelen met een mondkapje op en met 1.5 meter afstand in acht genomen. Maar het kuddevolk is gewoon massaal de winkels in getrokken. Daarnaast is altijd het advies geweest om waar mogelijk niet te gaan maar met het hoop op het besef bij mensen dat er een pandemie gaande is. Maar keer op keer bewijzen we dit niet te kunnen en moeten we per se doen wat we altijd deden want "het mag toch?!?!".

De enige duidelijkheid die de overheid blijkbaar kan geven aan mensen is een strikte lockdown, want anders luisteren mensen zien. Het is de trieste waarheid. De noodzaak van deze lockdown komt niet van de overheid, maar van het volk.

En inderdaad, het volk wat "schijt had aan de pandemie", die "ikke ikke ikke persoon".
Yep precies dit.
Iedereen die sinds juni meer dan een paar keer in niet essentiele winkels is geweest is per definitie een druif en snapt niet wat de regels inhouden. Nog sterker: als deze lockdown niet was afgekondigd hadden uiteraard de woningboulevards overstroomt met winkelende mensen.

Als je je al aan de regels hield, ofwel gewoon niet winkelen voor de fun, heb je weinig last dat de winkels dicht gaan.

User Error -- Please Replace User

• FelizNavidad
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-10-2023
rr7r schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:32:
[...]

Naar alles waar vraag en aanbod is, is nodig, anders zou het geen economisch bestaansrecht hebben.
Je hebt gelijk. Bedoel auto hoort bij essentiële producten

• TerraGuy

TerraGuy

Standeman schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:39:
[...]

Volgens mij zijn er nog wel wat meer positieve effecten van buiten wandelen/fietsen/sporten dan vitamine D...
Uiteraard, dus zeker doen :) Maar het ging mij om de onderbouwing dat vitamine D innemen hoogstwaarschijnlijk een positieve invloed heeft op de ernst en het verloop van luchtweginfectieziekten zoals corona - zie mijn eerdere post - terwijl daar dan geen aandacht aan wordt besteedt. Volgens mij - correct me if I'm wrong - is leefstijladvies van Rutte / rivm zoals wandelen nog vrij recent. Volgens mij pas na deze oproep van een heleboel hoogleraren en medici om vol in te zetten op gezond leven als wapen tegen corona. Een wandeling maken is zeker nuttig als advies maar wel wat karig vergeleken met alle opties.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
MikeyMan schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:51:
Vrees alleen dat de gemiddelde bouwmarkt niet de capaciteit heeft om ineens telefonisch aan de slag te gaan.
Op de sites van Praxis en Gamma kan je artikelen bestellen en dan kiezen voor afhalen bij een bouwmarkt naar keuze. Dat deden ze al ver voor corona.

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-01 09:20
FelizNavidad schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:52:
[...]

Je hebt gelijk. Bedoel auto hoort bij essentiële producten
Kan je ook nog over discussiëren. De overheid bepaalt nu wat "essentieel" is en wat niet, maar feitelijk is dat voor iedereen anders en afhankelijk van de context, etc. Veel producten en diensten zijn nu waarschijnlijk niet leverbaar, terwijl die door de vrager wel als essentieel zou worden aangemerkt. Ik heb geen auto bijv.

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-01 19:43
GekkePrutser schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:35:
[...]

Klopt mensen mochten ook winkelen.

Weet je wat me opvalt, dat mensen alles maar doen omdat het mocht. Je mag ook alcohol drinken, maar er moet tegenwoordig wel een labeltje op de fles staan dat je het niet moet drinken als je zwanger bent.

Mensen lopen te janken dat ze dit jaar niet naar familie mogen met kerst, de afgelopen 15-20 jaar heb ik niets anders gehoord, Jezus weer die familie over de vloer wat een kutkerst. Maar NU is het opeens een probleem

Regels zijn er op opgevolgd te worden, je doet niet voor niets je gordel aan in de auto, en je lampjes aan als het donker is.

Deze spikes in besmettingen, of ze nu wel of niet false positive zijn bevonden komt door winkelend publiek wat denkt omdat er mondkapjes zijn dat ze alles weer kunnen doen zoals vanouds.

En weet je, we zijn er nog niet, want dat effect gaan die vaccins ook hebben, ik ben gevaccineerd dus ik kan doen en laten wat ik wil lekker zonder mondkapje.

Het is een ikke ikke ikke maatschappij geworden. Jammer maar dat soort mensen kan je alleen maar pakken waar het zeer doet, dus of megaboetes, of vrijheid beperking.

Tuurlijk ik vind het ook niet verkoopbaar dat je als Horace eigenaar dicht moet met je bruine cafe wat prima te handhaven is terwijl de hele fucking binnenstad van Den Haag en Rotterdam een noodverordening krijgt omdat het te druk is.

We zien wel waar het schip strand, als de besmettingen gaan dalen dan hebben we (de logisch nadenkende) gelijk en komt het op de tokkies aan die nu heel hard stonden te fluiten en roepen dat alles maar anders moet bij het Torentje.

Zo niet, tja, dan denk ik dat er geen houden meer aan is he

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:45

Stoney3K

Flatsehats!

CMD-Snake schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:53:
[...]

Op de sites van Praxis en Gamma kan je artikelen bestellen en dan kiezen voor afhalen bij een bouwmarkt naar keuze. Dat deden ze al ver voor corona.
Zo lang de afhaalbalies gewoon open blijven is er voor veel mensen niet veel aan de hand.

Ik wilde nog een fiets gaan bestellen bij de Decathlon maar dat kan net zo makkelijk bij de click & collect.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Ikke_Niels
  • Laatst online: 10-01 23:02
TerraGuy schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:53:
[...]

Uiteraard, dus zeker doen :) Maar het ging mij om de onderbouwing dat vitamine D innemen hoogstwaarschijnlijk een positieve invloed heeft op de ernst en het verloop van luchtweginfectieziekten zoals corona - zie mijn eerdere post - terwijl daar dan geen aandacht aan wordt besteedt. Volgens mij - correct me if I'm wrong - is leefstijladvies van Rutte / rivm zoals wandelen nog vrij recent. Volgens mij pas na deze oproep van een heleboel hoogleraren en medici om vol in te zetten op gezond leven als wapen tegen corona. Een wandeling maken is zeker nuttig als advies maar wel wat karig vergeleken met alle opties.
Voor iemand die weinig sport, kan een stevige wandeling al een beste uitdaging zijn, dat moet je niet onderschatten ;)

Maar zeker, als je kijkt naar de opbouw van patienten zijn mensen met overgewicht over vertegenwoordig, betekend dat dat het komt door het overgewicht? Misschien niet, maar het helpt zeker niet mee natuurljk :+

User Error -- Please Replace User

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Player1S schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:08:
[...]

Heerlijke gast is het ook. Bij mij heeft ie bak aan respect gewonnen dit jaar.
Bij mij ook wel, Ik wil absoluut niet in zijn schoenen staan dit jaar, en toch ziet hij er over het algemeen sterk en vitaal uit. Als VVD-er heb ik niks met hem, als onze MP ben ik maar wat blij dat hij daar staat samen met Hugo de Jonge.

De maatregelen zijn hard, we gaan een eenzame kerst tegemoet maar die kun je zelf zo vrolijk maken als je wilt.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08-2025
Mensen lopen te janken dat ze dit jaar niet naar familie mogen met kerst, de afgelopen 15-20 jaar heb ik niets anders gehoord, Jezus weer die familie over de vloer wat een kutkerst. Maar NU is het opeens een probleem
Deze opmerking zie ik wel eens voorbij komen maar ik ken serieus heel veel meer mensen die het wel heel erg leuk vinden om samen met de familie en/of vrienden te zijn.

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-01 19:43
Quad schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:56:
[...]

Bij mij ook wel, Ik wil absoluut niet in zijn schoenen staan dit jaar, en toch ziet hij er over het algemeen sterk en vitaal uit. Als VVD-er heb ik niks met hem, als onze MP ben ik maar wat blij dat hij daar staat samen met Hugo de Jonge.

De maatregelen zijn hard, we gaan een eenzame kerst tegemoet maar die kun je zelf zo vrolijk maken als je wilt.
Ja tsjeetje een hele eenzame kerst, ach kap nou, we zijn overal en altijd verbonden met het internet en dus elkaar. Vroeger tone je telefoon nog aan een snoer en de kast vast zat en je zou dan deze situatie hebben, dan wordt het al anders. Met een druk op de knop kan je tegenwoordig familie zien en spreken, eten laten bezorgen. Maar ow ow ow wat is het moeilijk om je aan wat regels te houden.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

SpoekGTi schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:59:
[...]

Ja tsjeetje een hele eenzame kerst, ach kap nou, we zijn overal en altijd verbonden met het internet en dus elkaar. Vroeger tone je telefoon nog aan een snoer en de kast vast zat en je zou dan deze situatie hebben, dan wordt het al anders. Met een druk op de knop kan je tegenwoordig familie zien en spreken, eten laten bezorgen. Maar ow ow ow wat is het moeilijk om je aan wat regels te houden.
Ik vind het zelf geen vervanging van elkaar IRL ontmoeten. Het is een oud maria kaakje terwijl je zin hebt in een verse chocolate chip koekje. Ik ben blij dat ik deze kerst nog met mijn kinderen langs mijn moeder mag.

Overigens geen reden om je niet aan de regels houden.

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:50

Winkiller

De Mopperpot

[...]
Maar ow ow ow wat is het moeilijk om je aan wat regels te houden.
Die staan straks ook bij de vaccinatie straten te roepen dat ze eerst moeten.

• GekkePrutser
  • Niet online
Hydra schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:38:
[...]Tja. Er werd gehoopt dat mensen zelf wel een beetje nadenken en het verschil snappen tussen "dingen kopen" en "winkelen". Helaas moet dat gewoon heel expliciet verboden worden omdat mensen geen eigen initiatief nemen.
Tja nu heb je het over een verschil tussen 'dingen kopen' en 'winkelen'. Dat heb je zelf bedacht, dat zie je nergens in officiele communicatie terug. Je kan niet verwachten dat mensen allemaal zelf regeltjes voor zichzelf gaan verzinnen. Natuurlijk wordt het dan een zooitje. Duidelijkheid is belangrijk. En wie zegt dat al die mensen aan het 'winkelen' waren? Zelfs dingen als kleding zijn echt nodig op een gegeven moment.

Het probleem ligt hem er meer in dat de politici zich de gebeten hond voelen door de detailhandel als ze strikt zijn. Dat zag je ook met Aboutaleb een paar maanden geleden. Eerst roept hij dat hij álles wil doen om zelfs maar één coronageval te voorkomen. Dan zegt het RIVM in dezelfde week dat het geen goed idee is om in Rotterdam te gaan winkelen, en schiet meneer finaal uit zijn slof omdat de Rotterdamse detailhandel bang is voor een terugloop in klanten. Ook loopt hij continu te roepen om landelijke regels terwijl hij zelf de lokale verantwoordelijkheid niet neemt die hij allang heeft.

Met zulk soort 'leiderschap' kan je er toch op rekenen dat het een zooitje wordt? Mensen die zich aan de regels houden doen het gewoon goed. Winkelen mocht. En laten we wel wezen: Er was al een enorme terugloop op de winkels. Als er strengere regels nodig zijn dan is dat gewoon zo en had dat al eerder moeten gebeuren.
Winkiller schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:02:
[...]
Die staan straks ook bij de vaccinatie straten te roepen dat ze eerst moeten.
Tja, we moeten gewoon allemaal zo snel mogelijk. Eigenlijk moeten de farmaceuten gedwongen worden de vaccins in licentie te geven zodat we niet alleen afhankelijk zijn van hun produktiecapaciteit maar het gewoon lokaal zelf kunnen maken. Dan hebben we zo heel Europa gevaccineerd.

[ Voor 23% gewijzigd door GekkePrutser op 14-12-2020 21:11 ]

• CMD-Snake
Vertel dat aan mensen als mijn grootmoeder. Die is compleet digibeet en durft vanwege corona nauwelijks haar huis uit. Skype, Zoom of Facetime dat lukt haar niet en gezien dat ze weduwe is wordt het toch een eenzame kerst op deze manier.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 11:30
Hydra schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:27:
[...]

Dat het niet 'sluitend' te krijgen is, is wat anders dan dat het aannemelijk gemaakt kan worden dat het een statistische invloed heeft. Dat maakt het dus geen politieke keuze.

En ik snap echt niet dat mensen nu nog moeilijk doen over mondkapjes. Heb een tijdje terug een hele dag met zo'n ding gelopen. Op een gegeven moment heb je het niet eens meer door. Big deal. Tandartsen enzo doen al decennia niet anders.
Omdat er enorm veel nadelen zijn aan mondkapjes en het dus zeer krom is dat deze verplicht zijn en het nog erger is dat veel mensen “baadt het niet dan schaadt het niet” roepen als argument.

Een greep:
Er kan een hogere virusconcentratie in het mondkapje ontstaan, waardoor de kans op infectie groter wordt. Het risico van het binnendringen van andere micro-organismen door onzorgvuldig gebruik van mondkapjes kan co-infectie bevorderen.
De toegenomen moeilijkheid om voldoende zuurstof te kunnen inademen kost meer energie. Hierdoor is minder energie beschikbaar voor andere belangrijke metabole processen en het immuunsysteem.
Schadelijke stoffen in de mondkapjes kunnen de trilharen, de slijmlaag en het longepitheel beschadigen waardoor virussen en bacteriën gemakkelijker kunnen binnendringen.
Non-verbale communicatie, essentieel voor menselijk contact, wordt sterk beperkt. Harder spreken is nodig om elkaar te kunnen verstaan. Voor slecht horende mensen, mensen met mentale problemen en mensen met een beperking is het dragen van mondkapjes verschrikkelijk (Blustein, 2020). Mondkapjes verplichten is daardoor ook discriminerend omdat het een bepaalde groep mensen zal noodzaken minder deel te nemen aan de maatschappij.
Stress zorgt voor een hogere hartslag en kan de lichaamstemperatuur doen toenemen. Het natuurlijk immuunsysteem wordt hierdoor ondermijnd.
Mensen kunnen zich tijdens én na het dragen van mondkapjes moe en oncomfortabel voelen. Voor mensen met één of meerdere chronische ziekten veroorzaakt dit een verhoogd risico op verslechtering van de situatie.
De WHO raadt het dragen van mondkapjes tijdens het sporten af vanwege de grote risico’s op onwel worden, het krijgen van een te laag zuurstofgehalte, en hart- of longaandoeningen (WHO Nieuwsbrief, 22 juni 2020). Dit vraagt ook om voorzichtigheid met fietsen en wandelen.
Het wereldwijd verplicht dragen van mondkapjes/medische maskers heeft door de toename van plastic afval nu al een negatief effect op de aarde veroorzaakt. Door toenemende milieuverontreiniging raakt de aarde verder uitgeput. Met als gevolg een grotere kans op infecties met nieuwe of herleefde micro-organismen (pandemieën).
Bron: https://www.hpdetijd.nl/2...-juist-niet-tegen-corona/

• gekkie
Enerzijds zijn daar al jaren campagnes voor, alleen niet specifiek gericht op corona.
En aan dat specifiek richten op corona zit dan weer het nadeel dat mensen daar waarschijnlijk een loopje mee gaan nemen in de denkrichting "ohh maar ik doe nu gezond, dus dan kan ik geen corona krijgen of dan is het toch zeker niet meer dan een griepje". En eigenlijk hoef ik dan lekker niks te doen, want ik ik yogo-yogo al iedere dag met m'n insta-influenster en eet m'n bio-gehopte-rechts-links-in een-achtbaan-draaiende-yoghurt-met-parkietenzaadjes en die weten er veel van want ik betaal ze 500 euro in de maand om naar die meuk te mogen kijken.

Kortom ik kan me voorstellen dat ze heel voorzichtig zijn om een al te directe koppeling te suggereren.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

CMD-Snake schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:03:
[...]

Vertel dat aan mensen als mijn grootmoeder. Die is compleet digibeet en durft vanwege corona nauwelijks haar huis uit. Skype, Zoom of Facetime dat lukt haar niet en gezien dat ze weduwe is wordt het toch een eenzame kerst op deze manier.
Schrijf een how to voor je Oma.

• CMD-Snake
Dat doe ik ook, echter op haar leeftijd is het alleen erg moeilijk te volgen al die digitale dingen. Elke update veranderd er ook soms iets en dan kloppen de plaatjes weer niet. Het komt zeker niet vanzelf op die leeftijd.

• Erapaz
[...]

Sterker nog, er is vanaf het begin totaal geen aandacht geweest voor hoe een goede leefstijl kan helpen bij het doorstaan van dit virus. Het is erg makkelijk om allerlei dingen te verbieden, maar kijk eens naar de positive kant. Gezond leven, sporten, vitamines slikken zijn allemaal dingen die je kunt doen om de situatie te verbeteren.

Daarnaast is het zo krom als een hoepel dat er nog steeds gerookt mag worden terwijl mondkapjes wél verplicht zijn. Ze hadden dit moeten aangrijpen om roken te verbieden.

Tot slot kunnen ze ook obesitas aanpakken, producten met veel suiker uit de handel halen en gezond eten subsidiëren en ongezond eten hoger belasten. Allemaal zaken waarmee je op een positive manier Corona kan aanpakken.

• The Realone
GekkePrutser schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:02:
[...]

Tja nu heb je het over een verschil tussen 'dingen kopen' en 'winkelen'. Dat heb je zelf bedacht, dat zie je nergens in officiele communicatie terug. Je kan niet verwachten dat mensen allemaal zelf regeltjes voor zichzelf gaan verzinnen. Natuurlijk wordt het dan een zooitje. Duidelijkheid is belangrijk. En wie zegt dat al die mensen aan het 'winkelen' waren? Zelfs dingen als kleding zijn echt nodig op een gegeven moment.
Sorry maar wat een hoop onzin. Als men alleen zijn broodnodige zaken aan het kopen was, was het geen probleem geweest. Dan kon je gewoon winkelen in rust met voldoende afstand en met een sterk verminderde kans op besmetting.
Ik zie echt niet wat jij graag anders had gezien? Er zit volgens mij niks tussen een dringend advies (wat dus gedaan is) of verbieden. Dat eerste hebben ze geprobeerd wat men riep maar te schreeuwen dat de vrijheden niet afgepakt mogen worden, dat is dus mislukt. Nu moet je naar het enige alternatief grijpen en dat is verbieden in de vorm van een lockdown.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
GekkePrutser schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:02:
Tja nu heb je het over een verschil tussen 'dingen kopen' en 'winkelen'. Dat heb je zelf bedacht, dat zie je nergens in officiele communicatie terug.
Het is duidelijk in de communicatie dat je geacht wordt 1.5m aftstand te houden. Dat doen die mensen niet, "ja maar winkelen mag". Aangezien mensen gewoon altijd de randjes opzoeken (en er overheen gaan) kan de overheid dan niks anders dan gewoon strengere regels.

Ik vind het vooral jammer dat dat niet eerder gebeurd is, dan hadden we misschien dit jaar wel met de Fam kerst kunnen vieren omdat er genoeg 'buffer' zou zijn. Helaas.

https://niels.nu

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

[...]

Euj, daarom zeg ik ook dat je het zelf zo vrolijk kan maken als je zelf wilt. :)

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• TerraGuy

TerraGuy

gekkie schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:04:
[...]

Enerzijds zijn daar al jaren campagnes voor, alleen niet specifiek gericht op corona.
En aan dat specifiek richten op corona zit dan weer het nadeel dat mensen daar waarschijnlijk een loopje mee gaan nemen in de denkrichting "ohh maar ik doe nu gezond, dus dan kan ik geen corona krijgen of dan is het toch zeker niet meer dan een griepje". En eigenlijk hoef ik dan lekker niks te doen, want ik ik yogo-yogo al iedere dag met m'n insta-influenster en eet m'n bio-gehopte-rechts-links-in een-achtbaan-draaiende-yoghurt-met-parkietenzaadjes en die weten er veel van want ik betaal ze 500 euro in de maand om naar die meuk te mogen kijken.

Kortom ik kan me voorstellen dat ze heel voorzichtig zijn om een al te directe koppeling te suggereren.
Nou ja, dat probleem heb je nu met dat mondkapje ook, afstand houden is op z'n retour de afgelopen weken. Plus dat het minder bescherming biedt dan vitamine D - qua wetenschappelijke onderbouwing bekeken. Ik ben het met je eens dat het lastig is om goed te communiceren, tegelijk dan maar niet aandragen als extra stukje bescherming is zonde. Of ze moeten een flinke dosis bij het vaccin in stoppen :P

• GekkePrutser
  • Niet online
The Realone schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:11:
[...]Sorry maar wat een hoop onzin. Als men alleen zijn broodnodige zaken aan het kopen was, was het geen probleem geweest. Dan kon je gewoon winkelen in rust met voldoende afstand en met een sterk verminderde kans op besmetting.
Dan ben je dus voor anderen aan het inschatten wat broodnodig is. En hoe weet je dat het dan rustig genoeg is? Waar baseer je dat op? Het probleem met winkelcentra is dat ze gecentraliseerd zijn. Dus spreiding is gewoon lastig. Ook heb je te maken met werktijden van mensen.
The Realone schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:11:
[...]
Ik zie echt niet wat jij graag anders had gezien? Er zit volgens mij niks tussen een dringend advies (wat dus gedaan is) of verbieden. Dat eerste hebben ze geprobeerd wat men riep maar te schreeuwen dat de vrijheden niet afgepakt mogen worden, dat is dus mislukt. Nu moet je naar het enige alternatief grijpen en dat is verbieden in de vorm van een lockdown.
Is ook niks mis mee vind ik. Als een lockdown nodig is, dan een lockdown. Wel zo duidelijk. Liever dat dan van die scheve ogen die voor anderen proberen te bepalen wat er wel en niet absoluut nodig is. "Mijn boodschappen zijn noodzakelijker dan die van jou". Nu is het gewoon duidelijk, voor iedereen dezelfde regel.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

CMD-Snake schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:07:
[...]

Dat doe ik ook, echter op haar leeftijd is het alleen erg moeilijk te volgen al die digitale dingen. Elke update veranderd er ook soms iets en dan kloppen de plaatjes weer niet. Het komt zeker niet vanzelf op die leeftijd.
Gewoon de groene knop als je gebeld wordt.
Zelf bellen heeft idd wat extra stappen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• FelizNavidad
rr7r schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:54:
[...]

Kan je ook nog over discussiëren. De overheid bepaalt nu wat "essentieel" is en wat niet, maar feitelijk is dat voor iedereen anders en afhankelijk van de context, etc. Veel producten en diensten zijn nu waarschijnlijk niet leverbaar, terwijl die door de vrager wel als essentieel zou worden aangemerkt. Ik heb geen auto bijv.
Zeker maar voor sommige mensen is auto essentieel om een essentieel beroep te kunnen uitvoeren

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
SWAB concludeert met onderbouwing over vitamine D bij COVID-19:
Op dit moment zijn er onvoldoende data om het gebruik van vitamine D aan- of af te raden in de behandeling of preventie van patiënten met COVID-19.
Het lijkt me wijs niet te harde medicatieadviezen te geven.

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

GekkePrutser schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:17:
[...]

Dan ben je dus voor anderen aan het inschatten wat broodnodig is. En hoe weet je dat het dan rustig genoeg is? Waar baseer je dat op? Het probleem met winkelcentra is dat ze gecentraliseerd zijn. Dus spreiding is gewoon lastig. Ook heb je te maken met werktijden van mensen.
Misschien niet zo zeer broodnodig, maar het is het is heel simpel om te zien of het ergens "te druk" is. Zodra mensen geen 1,5m afstand kunnen (of willen) houden is het al te druk. Anekdotisch: Ik was zaterdag bij de Ikea om een nieuwe lattenbodem voor mijn zoon te komen omdat hij er door heen gezakt was. Ik zag een rij van opeengepakte mensen in de rij staan om binnen te komen. Ik heb rechtsomkeert gemaakt, maar blijkbaar vinden honderden, zo niet duizenden personen het geen enkel probleem om op elkaar gepakt in de rij voor de Ikea te staan. Ik snap werkelijk waar niet waarom mensen de commen-sense niet hebben om weer naar huis te gaan wanneer ze geconfronteerd met dat soort zaken.

Was een lattenbodem broodnodig.. mhoaw, niet echt. Maar het is wel super fijn wanneer je in je eigen bed kan slapen ipv naast je vader wanneer je 14 bent.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:40
R is nu dus 1.24.

Had niet veel later ingegrepen moeten worden.

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Als ik er zo eens over nadenk veranderd er voor mij persoonlijk vrijwel niets door deze lockdown in vergelijking met hoe ik de afgelopen maanden geleefd heb. Waarschijnlijk ook niet voor veel mensen die zich de afgelopen maanden gewoon aan de adviezen gehouden hebben. Funshoppen was er al niet bij, hooguit wat boodschappen doen in de supermarkt of bij essentiële winkels die nu ook open blijven.

Jammer van de zwembaden, maar goed daar was ik sinds de vorige sluiting ook al niet meer geweest.

Zie zelf de voordelen er van zo'n lockdown wel in. Scheelt stukken ergernis wegens figuren die ongestoord hun gang gingen en niet genegen waren zich aan de maatregelen te houden. Zij hebben die mogelijkheid nu dus niet meer. Volk wat van plan was om 2e of 3e kerstdag een meubelboulevard te gaan overbevolken hou je blijkbaar niet op een normale manier tegen, nou, dan maar zo.

• GekkePrutser
  • Niet online
Standeman schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:24:
[...]
Misschien niet zo zeer broodnodig, maar het is het is heel simpel om te zien of het ergens "te druk" is. Zodra mensen geen 1,5m afstand kunnen (of willen) houden is het al te druk. Anekdotisch: Ik was zaterdag bij de Ikea om een nieuwe lattenbodem voor mijn zoon te komen omdat hij er door heen gezakt was. Ik zag een rij van opeengepakte mensen in de rij staan om binnen te komen. Ik heb rechtsomkeert gemaakt, maar blijkbaar vinden honderden, zo niet duizenden personen het geen enkel probleem om op elkaar gepakt in de rij voor de Ikea te staan. Ik snap werkelijk waar niet waarom mensen de commen-sense niet hebben om weer naar huis te gaan wanneer ze geconfronteerd met dat soort zaken.

Was een lattenbodem broodnodig.. mhoaw, niet echt. Maar het is wel super fijn wanneer je in je eigen bed kan slapen ipv naast je vader wanneer je 14 bent.
Tja ik zou het zelf ook niet doen. Bij Ikea kan je prima online bestellen, dat kan lang niet overal. Ik ben er sinds Maart ook niet meer binnen geweest en heb er meerdere keren besteld.

Maar waar ik hier tegen ageer is die afkeuring van andere mensen. Hoe ben je in staat om in te schatten dat ze daar allemaal voor de lol staan? Wie gaat er sowieso voor de lol uren staan wachten? Dat haalt echt de 'fun' wel uit het 'funshoppen' hoor.

Het probleem met deze crisis is dat hij al heel lang duurt en dat veel mensen een hoop dingen uitgesteld hebben. Maar eens moeten die dingen toch gebeuren.

Stel dat je niet online kon bestellen bij Ikea, uiteindelijk kom je dan toch weer in die rij terecht want je zoon wil toch zijn bed terug. Wellicht staat er dan wel iemand snuivend van woede naar jou te kijken omdat hij denkt dat je aan het funshoppen bent.

[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 14-12-2020 21:31 ]

Verwijderd

Ik blijf het treurig om te horen dat de ggd/rivm dus niet klaar is voor vaccinatie op 4 januari. 4 januari zeker niet, mogelijk wel starten later die week. Goedkeuring is dit jaar (ok daar kan je alles van vinden), maar dan duurt het ons dus nog een week om te beginnen met vaccineren. Ik begrijp dit echt niet....

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

LZ86 schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:25:
R is nu dus 1.24.

Had niet veel later ingegrepen moeten worden.
Niet alleen dat, maar ook de verwachte slechte opvolging van adviezen met de kerst en oud&nieuw speelt mee met het besluit. Als je daar nog het aankomende griepseizoen in jan-feb er bij trekt waren we hard op weg naar een een "perfect storm" qua ziekenhuis -en IC opnamen.

Met het aankomende griep-seizoen bedoel ik dat wanneer de griep om zich heen kan grijpen, dat corona dat x2 (of meer) doet.

• gekkie
TerraGuy schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:15:
Nou ja, dat probleem heb je nu met dat mondkapje ook, afstand houden is op z'n retour de afgelopen weken.
Vandaar dat men nogal voorzichtig was om daar over de vlag uit te hangen.
Hoe dat precies uitpakt is moeilijk in te schatten.
Plus dat het minder bescherming biedt dan vitamine D - qua wetenschappelijke onderbouwing bekeken.
Leuke link, vooral interessant dat het nodig is om te suggereren dat het afstandhouden onzin is omdat het niet bewezen is.
En ik kom geen wetenschappelijk bewijs tegen, het artikel verwijst naar een pubmed artikel wat eindigt met
Although there is likely little risk for patients taking labeled over-the-counter doses of these supplements, clinical evidence does not currently support routine use of any of these agents for the prevention or treatment of COVID-19. Unless a patient has a confirmed or suspected micronutrient deficiency, additional research is needed before providing doses of these agents higher than the recommended daily intake established by the US Department of Agriculture.
En hier:
Ik ben het met je eens dat het lastig is om goed te communiceren, tegelijk dan maar niet aandragen als extra stukje bescherming is zonde. Of ze moeten een flinke dosis bij het vaccin in stoppen :P
zie jet het dus weer terug komen bij jezelf "flinke dosis" zomaar ergens bijstoppen, dit is dus waarom het onverstandig is, QED.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

GekkePrutser schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:27:
[...]
Maar waar ik hier tegen ageer is die afkeuring van andere mensen. Hoe ben je in staat om in te schatten dat ze daar allemaal voor de lol staan? Wie gaat er sowieso voor de lol uren staan wachten? Dat haalt echt de 'fun' wel uit het 'funshoppen' hoor.
Denk niet dat dit het punt was, als het te druk is ga je gewoon weg en kom je op een ander moment terug.

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

GekkePrutser schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:27:
[...]

Tja ik zou het zelf ook niet doen. Bij Ikea kan je prima online bestellen, dat kan lang niet overal. Maar waar ik hier tegen ageer is die afkeuring van andere mensen. Hoe ben je in staat om in te schatten dat ze daar allemaal voor de lol staan? Wie gaat er sowieso voor de lol uren staan wachten? Dat haalt echt de 'fun' wel uit het 'funshoppen' hoor.

Het probleem met deze crisis is dat hij al heel lang duurt en dat veel mensen een hoop dingen uitgesteld hebben. Maar eens moeten die dingen toch gebeuren.

Stel dat je niet online kon bestellen bij Ikea, uiteindelijk kom je dan toch weer in die rij terecht want je zoon wil toch zijn bed terug. Wellicht staat er dan wel iemand snuivend van woede naar jou te kijken omdat hij denkt dat je aan het funshoppen bent.
Online bestellen bij Ikea is volkomen ruk, als één bedrijf de internetrevolutie is misgelopen is het de Ikea wel :p

Ik kan echter niets bedenken wat enigzins noodzakelijk is in de catalogus van de Ikea wat het "waard" is om corona op te lopen en verder te verspreiden. Ik kan niet aan de indruk ontkomen dat in die anekdotische rij besmettingen hebben plaats gevonden.
Ze staan niet voor de lol in de rij, maar ik weet zeker dat er veel cognitieve dissonantie is en voor zichzelf goedpraten dat ze er staan.

Uiteindelijk heb ik met een houtje-touwtje oplossing zijn bed gefixed, dus ik ga pas weer naar de Ikea wanneer het in mijn ogen kan :)

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-01 12:00
THE_BASE schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:15:
Weet er iemand ergens een lijst met wat er precies bedoelt wordt met essentiele winkels? Ik begrijp dat dat o.a. supermarkten en drogisterijen zullen zijn, maar verder denk ik bijvoorbeeld aan pakketpunten.

Als men massaal online gaat bestellen, zullen die pakketten ergens heen moeten, ook al zijn de mensen thuis. Er zijn pakketten onderweg naar pakketpunten die niet na een maand pas retour kunnen. Lijkt me vrij lastig om die te sluiten.

Vandaar de vraag: wat zijn precies essentiele winkels?
Inmiddels staat er op Rijksoverheid.nl dat "Servicepunten voor het ontvangen en verzenden van brieven en postpakketten" uitgezonderd zijn van de sluiting van de winkels.
Of dat dan inhoud dat de Gamma en andere winkels zoals die wel geopend mogen blijven is een beetje vaag.

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

xzaz schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:57:
Duidelijk allemaal. Een dingetje; raar dat voetbal door mag gaan, ik begrijp het, brood en spelen maar toch.
Voetbal houdt 100.000den thuis voor de buis.

Wat ik niet snap is waarom de reli-theaters nog steeds open mogen.

"What do you get if you multiply six by nine..."

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Linkdrops zonder enige duiding

[ Voor 91% gewijzigd door Standeman op 14-12-2020 21:44 ]

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
(jarig!)
IThom schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:41:
[...]

Inmiddels staat er op Rijksoverheid.nl dat "Servicepunten voor het ontvangen en verzenden van brieven en postpakketten" uitgezonderd zijn van de sluiting van de winkels.
Of dat dan inhoud dat de Gamma en andere winkels zoals die wel geopend mogen blijven is een beetje vaag.
Precies. Mogen zij normaal open of alleen voor de pakketten.

Het lijkt mij voor dat laatste. Zou erg raar zijn anders.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:27:
Ik blijf het treurig om te horen dat de ggd/rivm dus niet klaar is voor vaccinatie op 4 januari. 4 januari zeker niet, mogelijk wel starten later die week. Goedkeuring is dit jaar (ok daar kan je alles van vinden), maar dan duurt het ons dus nog een week om te beginnen met vaccineren. Ik begrijp dit echt niet....
Eerst maar eens zien dat én de goedkeuring er daadwerkelijk is (van zowel EMA als EU) én er fatsoenlijke hoeveelheden geleverd gaan worden. Hoewel ik niet uitsluit dat er voor de bühne alsnog op 4 Jan een paar spuiten gezet gaan worden.

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

...

[ Voor 100% gewijzigd door Standeman op 14-12-2020 21:43 . Reden: Oeps, foutje ]

• FelizNavidad
THE_BASE schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:42:
[...]

Precies. Mogen zij normaal open of alleen voor de pakketten.

Het lijkt mij voor dat laatste. Zou erg raar zijn anders.
Oke maar gaan die shops dat doen enkel voor pakketten open zijn ?

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:54
IThom schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:41:
[...]

Er staat letterlijk:
De afhaalfunctie bij doe-het-zelf-zaken (afhalen van bestelling)

Dus: online bestellen bij de Gamma en dan ophalen als je bericht krijgt...

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

FelizNavidad schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:45:
[...]

Oke maar gaan die shops dat doen enkel voor pakketten open zijn ?
Ja, net zoals restaurants. Alleen afhalen.

Ik zie wel groeikansen voor thuisbezorgd...

[ Voor 3% gewijzigd door Standeman op 14-12-2020 21:46 ]

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15-01 23:43
Ook weer lekker halsoverkop eigenlijk deze maatregelen.

Mijn opa en oma zouden morgen 20.00 vanuit Marokko naar Nederland vliegen, is mijn opa nog gister voor de zekerheid naar het vliegveld gereden om te vragen of zij een testverklaring bij zich moeten hebben om naar Nederland te komen. Nee hoor, was niet nodig.

Nou heeft de stad waar zij wonen geen sneltest en duurt het 3 dagen voor je je uitslag hebt, de meest dichtstbijzijnde stad met sneltesten is volgens mij op 3-4 uur rijafstand, kortom, niet te doen.

Het enige wat zij nog kunnen is bloed laten prikken wat ook een bepaalde stof kan detecteren. Ik voorspel dan ook dat vele mensen op die vlucht en überhaupt andere vluchten die er morgen de hele dag door zijn, niet of nauwelijks testverklaringen bij zich hebben en ik vraag me af of de vliegvelden bij het land van vertrek daarop handhaven of dat dat pas gebeurt bij land van aankomst. Als dat tweede gebeurt, kan je ze moeilijk weer met het vliegtuig mee terugsturen. Gebeurt dat eerste, hoop ik wel dat de tickets en eventuele schade wordt vergoed.

Typisch weer dit, eerst lang volhouden dat extra maatregelen niet nodig zijn want dat is niet des Nederlands, maar vervolgens wel halsoverkop met maatregelen komen waarbij mensen, zelfs als ze dat zouden willen, ze die praktisch niet kunnen naleven, of de kans krijgen dit te doen.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Verwijderd

MasterMaceMichu schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:45:
[...]

Er staat letterlijk:

Daar zijn de meningen in ons bedrijf nogal verschillend open. Als je wilt kun je misschien nog zo de winkel in bij ons...
Manmanman

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:40
RazorMaron schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:47:

Mijn opa en oma zouden morgen 21.30 vanuit Marokko naar Nederland vliegen, is mijn opa nog gister voor de zekerheid naar het vliegveld gereden om te vragen of zij een testverklaring bij zich moeten hebben om naar Nederland te komen. Nee hoor, was niet nodig.

Nou heeft de stad waar zij wonen geen sneltest en duurt het 3 dagen voor je je uitslag hebt, de meest dichtstbijzijnde stad met sneltesten is volgens mij op 3-4 uur rijafstand, kortom, niet te doen.

Het enige wat zij nog kunnen is bloed laten prikken wat ook een bepaalde stof kan detecteren. Ik voorspel dan ook dat vele mensen op die vlucht en überhaupt andere vluchten die er morgen de hele dag door zijn, niet of nauwelijks testverklaringen bij zich hebben en ik vraag me af of de vliegvelden bij het land van vertrek daarop handhaven of dat dat pas gebeurd bij land van aankomst. Als dat tweede gebeurt, kan je ze moeilijk weer met het vliegtuig mee terugsturen. Gebeurt dat eerste, hoop ik wel dat de tickets en eventuele schade wordt vergoed.

Typisch weer dit, eerst lang volhouden dat extra maatregelen niet nodig zijn want dat is niet des Nederlands, maar vervolgens wel halsoverkop met maatregelen komen waarbij mensen, zelfs als ze dat zouden willen, ze die praktisch niet kunnen naleven, of de kans krijgen dit te doen.
`Halsoverkop? Dit zit er al 4 dagen aan te komen. Media niet gevolgt?

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Je bent wel rap, ik was nog aan het veranderen. :P

Politie grijpt in bij protest Torentje.
2e Video over het ingrijpen door de Politie.

Link naar Twitter.

• RazorMaron
LZ86 schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:48:
[...]

`Halsoverkop? Dit zit er al 4 dagen aan te komen. Media niet gevolgt?
Zo voelt het wel als je bij instanties navraagt of het nodig is of niet, zodat je erop kunt anticiperen, nou blijkbaar hoefde dat niet. Vanaf 00:00 dus wel. Ben benieuwd voor de mensen die bijvoorbeeld 's nachts al moeten vliegen.

Edit: Toevoeging

[ Voor 11% gewijzigd door RazorMaron op 14-12-2020 21:51 ]

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-01 21:51

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
RazorMaron schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:49:
[...]

Zo voelt het wel als je bij instanties navraagt of het nodig is of niet, zodat je erop kunt anticiperen, nou blijkbaar hoefde dat niet. Vanaf 00:00 dus wel.
Maar mensen van buiten de EU mogen toch überhaupt niet komen? Of hoeven ze alleen maar in quarantaine (en hoe doe je dat dan)?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Winkiller schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:48:
[...]

Link naar Twitter.
Lijkt me sowieso dat dat torentje wel een beetje isolatie kan gebruiken. Dat geluid ding wel erg makkelijk het torentje in.

@RazorMaron je had liever een paar dagen de tijd genomen met de maatregelen zodat de idioterie van vanmiddag wat langer had geduurd?

• MasterMaceMichu
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:48:
[...]

Daar zijn de meningen in ons bedrijf nogal verschillend open. Als je wilt kun je misschien nog zo de winkel in bij ons...
Manmanman
Ja... Dat is dan weer niet de bedoeling... Maar blijkbaar is de Nederlander tegenwoordig alleen maar bezig om de randjes op te zoeken en 'ja, maar mijn situatie is uniek'-excuses te verzinnen dan gewoon na te denken....

Verwijderd

MasterMaceMichu schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:52:
[...]

Ja... Dat is dan weer niet de bedoeling... Maar blijkbaar is de Nederlander tegenwoordig alleen maar bezig om de randjes op te zoeken en 'ja, maar mijn situatie is uniek'-excuses te verzinnen dan gewoon na te denken....
De nederlander? Een paar mensen in het bestuur zul je bedoelen. Ben het er totaal niet mee eens.

• RazorMaron
ZieMaar! schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:51:
[...]

Maar mensen van buiten de EU mogen toch überhaupt niet komen? Of hoeven ze alleen maar in quarantaine (en hoe doe je dat dan)?
Die moeten gelijk in thuisquarantaine, de duur weet ik niet, zal mij ook een worst wezen, het is niet mijn quarantaine haha.
MikeyMan schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:51:
[...]

@RazorMaron je had liever een paar dagen de tijd genomen met de maatregelen zodat de idioterie van vanmiddag wat langer had geduurd?
Niet met alle maatregelen, tuurlijk, sommige maatregelen kan je ook gewoon gelijk nemen. Maar het eisen van testverklaringen van mensen die gaan vliegen gaat redelijk moeilijk als je dat doet om 19.00 en zij de volgende dag, dus vanaf 00.00 op z'n vroegst, moeten vliegen.

Edit: Tenzij je natuurlijk al een heel plan klaar hebt liggen om ervoor te zorgen dat deze mensen gelijk bij aankomst getest worden of eventuele schade kunt vergoeden doordat zij niet mogen vliegen.

[ Voor 12% gewijzigd door RazorMaron op 14-12-2020 21:55 ]

• MasterMaceMichu
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:52:
[...]

De nederlander? Een paar mensen in het bestuur zul je bedoelen. Ben het er totaal niet mee eens.
Excuus, te generaliserend... Veel Nederlanders...

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

RazorMaron schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:49:
[...]

Zo voelt het wel als je bij instanties navraagt of het nodig is of niet, zodat je erop kunt anticiperen, nou blijkbaar hoefde dat niet. Vanaf 00:00 dus wel. Ben benieuwd voor de mensen die bijvoorbeeld 's nachts al moeten vliegen.

Edit: Toevoeging
Tja, het is volkomen kut natuurlijk. Er zijn altijd mensen die tussen wal en schip zullen vallen, welke maatregelen ook genomen worden. Je kan eenmaal niet 3 jaar debatteren over de maatregelen om alles dichtgespijkerd te krijgen. Ik denk dat de marechaussee nu ook hard op hun hoofd aan het krabbelen hoe hier mee om te gaan.

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-10-2025
CornermanNL schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:42:
...Het middel waarmee onze premier ons toespreekt is het zwaarste wat hij heeft...
We hadden hier wel even zoiets van: als je het dan over thuiswerken hebt, waarom dan de toespraak niet vanuit z'n thuiskantoortje? ;)

• gekkie

Mijn opa en oma zouden morgen 20.00 vanuit Marokko naar Nederland vliegen, is mijn opa nog gister voor de zekerheid naar het vliegveld gereden om te vragen of zij een testverklaring bij zich moeten hebben om naar Nederland te komen. Nee hoor, was niet nodig.
Aan de andere kant wordt reizen in generieke zin afgeraden en mag het toch ook uit het voorjaar wel duidelijk zijn dat daar heden ten dage wat meer risico's aan kleven en dat zaken op korte termijn kunnen veranderen. Bijvb dat een repatrieeringen vanuit specifiek Marokko nogal een gedoe was (en dat leek in dat geval meer aan Marokko te liggen dan aan NL). Niettemin vervelend voor wie het betreft, maar niet alles is weken van te voren te plannen in deze.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

MikeyMan schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:51:
[...]
Lijkt me sowieso dat dat torentje wel een beetje isolatie kan gebruiken. Dat geluid ding wel erg makkelijk het torentje in.
Is nu geen geld voor, wist je trouwens dat het vermoedelijk dateert uit de eerste helft van de veertiende eeuw. Die viruswappies hadden daar niet toegelaten moeten worden, iets zegt mij dat het weer dempen van de put is als het dier verdronken is. :X

• anandus
  • Niet online

Mijn opa en oma zouden morgen 20.00 vanuit Marokko naar Nederland vliegen
Kunnen ze een vlucht eerder nemen? Het gaat om 18:00 in

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RazorMaron schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:53:
[...]

Niet met alle maatregelen, tuurlijk, sommige maatregelen kan je ook gewoon gelijk nemen. Maar het eisen van testverklaringen van mensen die gaan vliegen gaat redelijk moeilijk als je dat doet om 19.00 en zij de volgende dag, dus vanaf 00.00 op z'n vroegst, moeten vliegen.

Edit: Tenzij je natuurlijk al een heel plan klaar hebt liggen om ervoor te zorgen dat deze mensen gelijk bij aankomst getest worden of eventuele schade kunt vergoeden doordat zij niet mogen vliegen.
Volgens mij was dit gewoon het advies:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CKWoEnt7j2mo0GSPr3EPaxCb3m8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MGhDeSmXcwKuGg0HA0rtpozj.png?f=fotoalbum_large

Dus tsjah; dan is vliegen wel een risico dat je bewust neemt.

• gekkie
Winkiller schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:48:
[...]

Link naar Twitter.
Ook maar iets van 50 paardenkoppen en een man, maar goed wel "maximaal effect" (in hun ogen, want echt veel zullen ze er niet mee bereikt hebben denk ik, behalve dat het voor het merendeel van de mensen zal bevestigen dat wat Rutte aankondigt dus kennelijk noodzakelijk is).

• The Realone
GekkePrutser schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:17:
[...]

Ik hoef niet voor anderen in te schatten wat broodnodig is om te weten dat het grootste deel van wat rondloopt in volgestampte winkelstraten daar niet is voor de broodnodige zaken. Dat kun je met een beetje logisch nadenken zelf ook wel beredeneren. Er zijn altijd momenten waarop het niet druk is, als je echt iets nodig hebt ga je dan. Maar die stampvolle meubelboulervards, kledingwinkels, electronikawinkels enz, daar zit maar weinig noodzaak bij. Je lijkt er in deze discussie ook totaal aan voorbij te gaan dat er een pandemie gaande is en dat het niet "business as usual" is.

Als je dan leest dat gemeenten en zelfs winkelaars op een bepaald moment smeken om maar niet meer naar de steden te komen omdat deze te vol zijn is het wel triest gesteld met het inschattingsvermogen van de mens of kom ik toch weer bij mijn opmerking "dan hebben de mensen er schijt aan".

Overigens is dit wel weer een wijze les voor de overheid. In de weken na 13 januari gaan de aantallen logischerwijs weer stijgen, als dan blijkt dat men het nog steeds niet geleerd heeft kunnen ze veel sneller naar een lockdown grijpen...Actie > reactie. :+ Al zal dat toch wel niet gebeuren, want vrijheid enzo.

• alexbl69
  • Laatst online: 09:00
MikeyMan schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:41:
[...]

Ik had de vervolgvraag 'waarom hebben we geen noodgoedkeuring dan' wel verwacht eerlijk gezegd. :P

Denk overigens dat Rutte wel blij is dat ie geen stomme vragen over perspectief hoeft te beantwoorden vanavond :P
Heb er nog even verder op doorgezocht...

In Duitsland begint men ook wel een beetje te mopperen dat het allemaal zo lang duurt.

Het vaccin van notabene het Duitse bedrijf Biontech (dat ook in Duitsland geproduceerd wordt) wordt nu in het VK, de VS en Canada gebruikt voor de eerste vaccinaties.

Nu in Duitsland net als bij ons een wekenlange lockdown is afgekondigd groeit het onbegrip over het tragere goedkeuringsproces.

Verschillende vooraanstaande politici, waaronder de minister van Volksgezondheid Spahn eisen dat het proces versneld wordt.

Die Welt: „Deutschland hat beim Impfen fünf Wochen verloren“

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-01 12:00
MasterMaceMichu schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:45:
[...]

Er staat letterlijk:

Als je wat verder naar beneden scrollt staat er letterlijk wat ik quote: "Servicepunten voor het ontvangen en verzenden van brieven en postpakketten"

• anandus
  • Niet online
alexbl69 schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:06:
[...]

Verschillende vooraanstaande politici, waaronder de minister van Volksgezondheid Spahn eisen dat het proces versneld wordt.
Is dat diezelfde minister die er twee weken geleden nog op hamerde dat de keuring niet gehaast moet worden, maar vooral gedegen moet zijn? ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• RazorMaron
MikeyMan schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:01:
[...]

Volgens mij was dit gewoon het advies:

[Afbeelding]

Dus tsjah; dan is vliegen wel een risico dat je bewust neemt.
Je kan moeilijk naar Marokko gaan tijdens de coronaperiode als je er al sinds vorig jaar verblijft, dus geen enkele mogelijkheid om te kunnen zien dat we in deze shithole zouden belanden, dat kon niemand niet. Verder hebben zij de nodige afspraken bij artsen wat ze meermaals hebben verschoven met de pandemie en uiteindelijk kan je niet meer verschuiven aangezien dan je eigen gezondheid in het geding komt, wat het sowieso al is maar toch. Het liefst zitten zij ook gewoon op het platteland ver van de drukbewoonde wereld, het meest veilige voor zichzelf(zware risicogroep). Maar een stuk of 5/6 afspraken in de medische sector in twee weken tijd kan je beter niet te vaak uitstellen.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

alexbl69 schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:06:
Tja dan vraag ik mij weer af of dat gunstig is of goed voor de politici. :?

• Erapaz
CornermanNL schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:42:
[...]

Het mag als je een vergunning vraagt enzovoort.

Buiten dat , het is uniek.

Het middel waarmee onze premier ons toespreekt is het zwaarste wat hij heeft , daar wordt niet lichtzinnig over gedaan , dan is het goed gebruik en fatsoen om allemaal normaal te luisteren naar wat onze premier te vertellen heeft.

Daarna is ruimte zat om je democratische recht op demonstreren uit te oefenen. Voor alles is een moment , en dit was niet het moment.
Vergunning is niet nodig, in Amsterdam bijvoorbeeld alleen een kennisgeving, al vraag ik me af of ze dat gedaan hebben: https://www.amsterdam.nl/...434E-B76B-BB83E3B6A495%7d.

Op dit moment fluiten bereik je natuurlijk wel veel meer mee dan na de persconferentie fluiten. Dit middel is het zwaarste wat de demonstranten hebben.
Het gaat nu eenmaal niet zo soepel met de maatregelen steeds. En deze keer spelen ze weer paniekvoetbal. Vorige week was er nog niks aan de hand en nu moet halsoverkop alles dicht. Ze hadden dat ook vorige week kunnen aankondigen, dan waren de inkopen over een week verdeeld ipv dat iedereen vanmiddag in de rij bij de bouwmarkt stond.

Ik snap wel dat mensen zich niet gehoord voelen en het dan zo uiten, hoort ook bij een democratie. Dan hadden ze dat torentje maar fatsoenlijk moeten isoleren.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:10
Waarom zit Hugo aan tafel bij Beau, en niet gewoon thuis? Net als dat OMT lid..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

GAIAjohan schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:10:
sommige mensen zijn meer “gelijk” dan anderen ;)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:54
Ter compensatie dat er geen persco was vanavond.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!

• PalingDrone
  • Niet online
Onderdeel van de campagne om het volk te informeren?
Al blijf ik het belachelijk vinden dat zoiets niet gewoon via een beeldverbinding kan maar de media schijnt iets essentieels te zijn.

• GAIAjohan
PalingDrone schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:12:
[...]

Onderdeel van de campagne om het volk te informeren?
Al blijf ik het belachelijk vinden dat zoiets niet gewoon via een beeldverbinding kan maar de media schijnt iets essentieels te zijn.
Ze kunnen dat gewoon via beeld doen.
Geef het goede voorbeeld.. :')

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:16

St@m

@ Your Service

Niet zulke kritische vragen stellen hoor. Hugo weet wat goed voor ons is, en dat is dat hij zijn praatje kan doen in een noodzakelijke talkshow.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• alexbl69
  • Laatst online: 09:00
Winkiller schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:09:
[...]
Tja dan vraag ik mij weer af of dat gunstig is of goed voor de politici. :?
Voor een deel (of misschien wel volledig) zal het toneel zijn om zichzelf in te dekken.

Vind trouwens ook dat je ook nu geen enkele check over moet slaan. De tragere procedure zal ongetwijfeld mensenlevens kosten, maar het is simpelweg onaanvaardbaar om enig risico te nemen met een vaccin dat aan het overgrote deel van de bevolking wordt toegediend.

Mocht uit de uitgebreide checks blijken dat er toch iets niet in de haak is en de producent terug naar de tekentafel moet is de situatie natuurlijk ook direct volledig anders.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• PalingDrone
  • Niet online
GAIAjohan schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:13:
[...]

Ze kunnen dat gewoon via beeld doen.
Geef het goede voorbeeld.. :')
Volledig mee eens maar dit persmomentje zal wel onderdeel van de campagne zijn. (en geen journalist die daar een kritische vraag over stelt helaas)

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

NiGeLaToR schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:12:
[...]

Ter compensatie dat er geen persco was vanavond.
Nah...damage control. :)

• GAIAjohan
PalingDrone schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:15:
[...]

Volledig mee eens maar dit persmomentje zal wel onderdeel van de campagne zijn. (en geen journalist die daar een kritische vraag over stelt helaas)
Wopke Hoekstra zit er ook, Ann vossen van het OMT..
Lekker bezig!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RazorMaron schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:08:
[...]

Je kan moeilijk naar Marokko gaan tijdens de coronaperiode als je er al sinds vorig jaar verblijft, dus geen enkele mogelijkheid om te kunnen zien dat we in deze shithole zouden belanden, dat kon niemand niet. Verder hebben zij de nodige afspraken bij artsen wat ze meermaals hebben verschoven met de pandemie en uiteindelijk kan je niet meer verschuiven aangezien dan je eigen gezondheid in het geding komt, wat het sowieso al is maar toch. Het liefst zitten zij ook gewoon op het platteland ver van de drukbewoonde wereld, het meest veilige voor zichzelf(zware risicogroep). Maar een stuk of 5/6 afspraken in de medische sector in twee weken tijd kan je beter niet te vaak uitstellen.
Maar er zijn daar toch ook artsen? Moet daarvoor gevlogen worden?

Als ze onder een risicogroep vallen, zou ik ze sowieso liever niet op een vliegveld of in een vliegtuig hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 14-12-2020 22:17 ]

• horizon1978
Zitten ze bij Beau wel op de juiste afstand?
Zonder mondkapje.
Meer dan twee personen.

Waarom niet meteen met videobellen goede voorbeeld geven?

of is het allemaal niet zo erg als men ons wil doen geloven.... ?

• PalingDrone
  • Niet online
alexbl69 schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:14:
[...]

Voor een deel (of misschien wel volledig) zal het toneel zijn om zichzelf in te dekken.

Vind trouwens ook dat je ook nu geen enkele check over moet slaan. De tragere procedure zal ongetwijfeld mensenlevens kosten, maar het is simpelweg onaanvaardbaar om enig risico te nemen met een vaccin dat aan het overgrote deel van de bevolking wordt toegediend.

Mocht uit de uitgebreide checks blijken dat er toch iets niet in de haak is en de producent terug naar de tekentafel moet is de situatie natuurlijk ook direct volledig anders.
Wil je vaccinatie bereidheid kweken zal je alle risico's goed voor ogen moeten hebben. 1 blunder en geen hond laat zich meer inenten.
Je wil die antivaxers ook geen argumenten geven, dat lijkt me stukken belangrijker dan 2 weken eerder beginnen met prikken.

• CMD-Snake
horizon1978 schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:16:
Zitten ze bij Beau wel op de juiste afstand?
Zonder mondkapje.
Meer dan twee personen.
Televisie opnames zijn uitgezonderd.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:16

St@m

@ Your Service

CMD-Snake schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:19:
[...]

Daar is het immers uitgesloten dat je elkaar kunt besmetten.
Ach, het is weer duidelijk (en iedereen kijkt ernaar en doet er niets mee), regels gelden niet voor prominenten. Die doen gewoon waar ze zelf zin in hebben. Zum kotsen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• horizon1978
CMD-Snake schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:19:
[...]

Bizar. Ze zitten dichter op elkaar dan mensen in een bibliotheek. En praten!
Pagina: 1 ... 146 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins