GekkePrutser schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:35:
[...]
Waar ik dus een probleem mee heb is de term 'er schijt aan hebben'. En dan wijzen naar mensen die doen wat ze mochten doen. Mensen móchten toch winkelen?
Waar het de afgelopen tijd enorm aan ontbroken heeft is duidelijkheid. Had dan een duidelijke richtlijn gegeven. Bijvoorbeeld hooguit 1x in de week/maand/whatever. Maar ook dat was er totaal niet.
Klopt mensen mochten ook winkelen.
Weet je wat me opvalt, dat mensen alles maar doen omdat het mocht. Je mag ook alcohol drinken, maar er moet tegenwoordig wel een labeltje op de fles staan dat je het niet moet drinken als je zwanger bent.
Mensen lopen te janken dat ze dit jaar niet naar familie mogen met kerst, de afgelopen 15-20 jaar heb ik niets anders gehoord, Jezus weer die familie over de vloer wat een kutkerst. Maar NU is het opeens een probleem
Regels zijn er op opgevolgd te worden, je doet niet voor niets je gordel aan in de auto, en je lampjes aan als het donker is.
Deze spikes in besmettingen, of ze nu wel of niet false positive zijn bevonden komt door winkelend publiek wat denkt omdat er mondkapjes zijn dat ze alles weer kunnen doen zoals vanouds.
En weet je, we zijn er nog niet, want dat effect gaan die vaccins ook hebben, ik ben gevaccineerd dus ik kan doen en laten wat ik wil lekker zonder mondkapje.
Het is een ikke ikke ikke maatschappij geworden. Jammer maar dat soort mensen kan je alleen maar pakken waar het zeer doet, dus of megaboetes, of vrijheid beperking.
Tuurlijk ik vind het ook niet verkoopbaar dat je als Horace eigenaar dicht moet met je bruine cafe wat prima te handhaven is terwijl de hele fucking binnenstad van Den Haag en Rotterdam een noodverordening krijgt omdat het te druk is.
We zien wel waar het schip strand, als de besmettingen gaan dalen dan hebben we (de logisch nadenkende) gelijk en komt het op de tokkies aan die nu heel hard stonden te fluiten en roepen dat alles maar anders moet bij het Torentje.
Zo niet, tja, dan denk ik dat er geen houden meer aan is he
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.