Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 145 ... 224 Laatste
Acties:
  • 697.426 views

Onderwerpen

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
anandus schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:50:
[...]
Volgens mij zijn ze niet gedraaid. En de mening nu en toen was dat mondmaskers geen toegevoegde waarde hebben bij bestaande maatregelen. En dat is natuurlijk ook zo.
Je moet ze misschien vooral kwalijk nemen dat ze ervanuit gaan dat mensen de maatregelen volgen ;)
Al is dat voor een groot deel ook wel zo, overigens
Het werd weken achtereen benoemd als maatregel. Er is notabene een pilot geweest welke "niet werkte" en uiteindelijk is maar gezegd laat maar.
Zo serieus neem ik men dus niet meer.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:09
Lanfear89 schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:51:
[...]

Aye, geen achterlijke 'journalisten' die door steeds de bewoording een klein beetje te veranderen 300x hetzelfde vragen en hopen dat er een ander antwoord komt.
Oh die uilenballen vergat ik nog even _/-\o_

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:43
Gunner schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:24:
[...]

Voor als dat serieus was; die in de supermarkt zal wel gewoon los zijn.

In deze barre tijd essentieel toch ;)
Een slijter in de supermarkt heb ik toch al 10 jaar niet meer gezien. Verder verkoopt de supermarkt qua bieren vaak niks boeiends, en ook qua wijnen niet.
En ja, hoe essentieel drank is, blijkt wel uit de populariteit ervan en rondom de drooglegging in slechte tijden..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:57

steveman

Comfortabel ten onder

We zitten sowieso nog met maatregelen tot ver in het volgende jaar. Wordt wellicht geleidelijk beter naarmate er meer gevaccineerd is. Maar totdat je op een cruciaal aantal gevaccineerden zit, zul je maatregelen moeten treffen om de zorg niet weer te overspoelen.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:50
BeefHazard schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:34:
[...]

1. Ik ben heel benieuwd naar de postmortem van rijksoverheid.nl, wat is hier mis gegaan? Dit is wel behoorlijk cloudje-touwtje niveau

2. GGZ is in principe niet paramedisch, maar simpelweg medisch. Vraag je het als medewerker of cliënt? Ik wil als cliënt ook wel weten of ik nog terecht kan. Lijkt mij van wel, en vanavond is duidelijk geworden dat het harder nodig is dan ooit :+
Als behandelaar, maar ik zie dat ik zowel als gezondheidszorgpsycholoog mag doorwerken en ook omdat ik in een tbs kliniek werk.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Verwijderd

Vrees ook wel een beetje dat er na 9 maanden bij steeds meer mensen een houding gaat ontstaan waarin men zoveel mogelijk de kantjes eraf gaat lopen.

Ach, ik vermaak me de komende maanden wel. Moet nog 2 slaapkamers, een inloopkast en een kantoor opknappen. Zal maar eens wat materialen gaan bestellen einde van de week.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:09
Luapper schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:49:
[...]

...?

https://coronadashboard.r...delijk/ziekenhuis-opnames
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/sterfte

Sinds de piek van November daalt de grafiek toch? Ik zeg hier verder niks mee, trek geen conclusies, maar dit staat gewoon zwart op wit op site.
Ga vooral even bij LCPS kijken, dan zie je hoe de bezetting er werkelijk voorstaat. Die wisselende dagcijfers waar je naar refereert zeggen niets, ten eerste is de bron foutief (NICE) en ten tweede moet je naar weekcijfers kijken voor een fatsoenlijk beeld. Er zijn teveel onzekere factoren om de dagcijfers te nemen.

Zie eventueel de hele discussies in dit topic, er is genoeg over gezegd.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
shoombak schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:49:
Ik vind het weer erg bijzonder dat de zogenaamde routekaart alweer een paar maanden uit het raam gegooid lijkt te zijn en er wederom geen enkel perspectief lijkt. Ja grote kans dat het afneemt met deze maatregelen, maar tegen welke prijs? Er wordt nu gewoon op de paniekknop gedrukt en grote kans dat we nog tot in de zomer met allerlei maatregelen zitten.
Als je niet op de paniekknop drukt klapt waarschijnlijk binnen enkele weken, zeker wanneer de regels rond de kerst worden genegeerd, de zorg in elkaar, dan is je probleem "iets" groter dan een lockdown.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
CMD-Snake schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:52:
En toch blijft demonstreren dan niet expliciet verboden.
Tja. Er is wel meer dat niet verboden is, maar wel zwaar onfatsoenlijk. Er is demonstreren en verstoren. Dit was het laatste.

Komt nog eens bij dat al die mensen die het hier niet mee eens zijn, juist de hele oorzaak zijn dat we in deze shit zitten. Als iedereen zich netjes aan de regels gehouden had na de zomer, dan zaten we op 1% positieve tests en niet op het tienvoudige daarvan.

https://niels.nu

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-01 18:19
Mrjraider schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:52:
[...]

Het werd weken achtereen benoemd als maatregel. Er is notabene een pilot geweest welke "niet werkte" en uiteindelijk is maar gezegd laat maar.
Zo serieus neem ik men dus niet meer.
De mondkapjes wilde wij graag. Regel is puur verplicht omdat er diversiteit was. MOT was nooit voorstander van mondkapjes. Maar baat het niet...

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GAIAjohan schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:53:
[...]

Een slijter in de supermarkt heb ik toch al 10 jaar niet meer gezien. Verder verkoopt de supermarkt qua bieren vaak niks boeiends, en ook qua wijnen niet.
En ja, hoe essentieel drank is, blijkt wel uit de populariteit ervan en rondom de drooglegging in slechte tijden..
Hoogvliet en Dirk vaak nog wel.

Maargoed, drankgigant en AH komt ook wel goed :P

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-01 15:27

Patriot

Fulltime #whatpulsert

TheDeeGee schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:38:
[...]

Deze hele lockdown heeft puur te maken met de ziekenhuis druk, en daar werkt het wel voor.

Nee, je krijgt er het virus niet mee weg, tenzij de bevolking de discipline van China heeft, en dat gaat hier in NL in geen 100 jaar lukken.
Nouja, discipline, soms werden er ook gewoon deuren dichtgespijkerd. Kun je veel zeggen, maar als ze je doodmaken als je je voordeur uitkomt dan hebben genoeg Nederlanders ook wel discipline hoor :+

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:09
Grappig maar ook sneu, we zijn wederom van de routkaart afgeweken wua winkels

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:19
carpebios schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:53:
[...]

Als behandelaar, maar ik zie dat ik zowel als gezondheidszorgpsycholoog mag doorwerken en ook omdat ik in een tbs kliniek werk.
Fijn dat je die duidelijkheid hebt. Veel sterkte met het werk de komende tijd. Ik mag als ICT-er in het onderwijs ook nog even over de vloer blijven komen, maar het wordt wel weer knokken om alles in goede banen te laten lopen.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MikeyMan schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:55:
[...]

Jumbo, Plus, Deen, de AH heeft soms wel een Gall in het pand..... en dat is alleen bij mij in de stad :P genoeg keus in de supers.
No need to worry. :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 14-12-2020 19:57 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• xzaz
  • Laatst online: 16-01 15:49
Duidelijk allemaal. Een dingetje; raar dat voetbal door mag gaan, ik begrijp het, brood en spelen maar toch.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

gekkie schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:46:
[...]

Zo ongenuanceerd hebben ze het in het voorjaar niet gesteld en zo ongenuanceerd stellen ze het nu ook niet.
Dus er is geen 180 graden gedraaid, als er al gedraaid zou zijn dan zijn dat de enkele graden van:
"We verwachten dat het geen maatgevende invloed heeft, dus van ons hoeft het niet"
naar iets van:
"We verwachten nog steeds dat het geen maatgevende invloed heeft, maar het is de voortdurende aandacht ook niet waard, dus om die reden zou je het kunnen overwegen".

Daarnaast wordt (zoals door velen zo gewenst) niet alles rechtstreeks van het OMT overgenomen, maar maakt de politiek (met als input o.a. het OMT en RIVM) haar eigen afwegingen. De politiek heeft in deze overwogen om het inderdaad maar te doen, maar om dat op een 180 graden draai van het OMT te schuiven ..
Ik kan mij juist heugen dat dit wel zodanig is gecommuniceerd. Zie bijvoorbeeld dit artikel https://translate.google....007304&anno=2&prev=search

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ik vind het niet vreemd, iedereen doet boodschappen voor kerst, het is een gigantische financiele strop ja ..

maar mensen .. kerst .. afgezien van de "heilige' gedachte wie zegt dat we het op 25 december moeten vieren .. verschuif die boel 2 maanden .. dan heb je meer kans op een witte kerst anyway ..
Tegen die tijd zijn er wat meer mensen hopenlijk inge-ent ..

boehoe vuurwerk .. oliebollen en andere meuk ... tja dat we niet denken om onze medemens --> medisch personeel en politie die wordt toch al inelkaar gebeukt op straat ..

van mij mag er een maand lang extreem opgetreden worden ..tenzij je gewoon een goed excuus hebt en nee een feest is dat niet .. gooi dan een traangas + extra dosis pepperspray naar binnen en houd de deuren maar ff dicht oid ..

Tja vanalles

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

FabianGTI schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:56:
Grappig maar ook sneu, we zijn wederom van de routkaart afgeweken wua winkels
Ja, dat was ook een nutteloos ding. Hoe is het andere landen eigenlijk vergaan met hun routekaart? Ik meen me te herinneren dat hij er Nederland kwam vooral omdat andere landen zo’n mooie hadden!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-01 09:24
xzaz schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:57:
Duidelijk allemaal. Een dingetje; raar dat voetbal door mag gaan, ik begrijp het, brood en spelen maar toch.
Die hebben gewoon een sterke lobby in Den Haag denk ik.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:44
matthijst schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:40:
[...]
"De maatregel om in Nederland een avondklok in te voeren, ligt in het kabinet lastig vanwege de herinneringen aan deTweede Wereldoorlog. Dat melden bronnen aan de politieke redactie van RTL Nieuws. "
Zou die argumentatie frapant vinden als die waar zou zijn.
Zoveel zijn er niet meer in leven die dat actief hebben meegemaakt, daarnaast gok ik dat die er nog het minste problemen mee zouden hebben.

• GAIAjohan
MikeyMan schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:55:
[...]

Die twee zitten hier niet in de buurt. AH wel, maar toen ik er vrijdagavond aan het kijken was kreeg ik het idee dat ze sinds de zomer niks nieuws binnen hadden gekregen, muv de herfstbokjes. Stelling vol met saisons en session (ipas).. :'(

• xzaz
  • Laatst online: 16-01 15:49
Waterkoker schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:57:
[...]

Ik kan mij juist heugen dat dit wel zodanig is gecommuniceerd. Zie bijvoorbeeld dit artikel https://translate.google....007304&anno=2&prev=search
Quote is.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Stoney3K
  • Laatst online: 19:33

Stoney3K

Flatsehats!

Ja, die wil in het warme seizoen sowieso al niemand hebben natuurlijk.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Hydra
grote_oever schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:54:
[...]

De mondkapjes wilde wij graag. Regel is puur verplicht omdat er diversiteit was. MOT was nooit voorstander van mondkapjes. Maar baat het niet...
Mondkapjes werken een beetje. Als je de vraag stelt of ze "beschermen" dan is dat een hele andere vraag of ze de kans op het besmetten van anderen verlagen. Mensen halen graag deze twee vragen door elkaar om een punt te maken. Nogal een dom punt. Maargoed. Er zijn ook mensen die claimen dat je met mondkapjes op geen zuurstof krijgt. Zelde laken een pak.

Die 1.5 meter is ook een statistisch gekozen afstand. Groot genoeg om de kans statistisch flink te verlagen, klein genoeg om niet te onpractisch te zijn.

Er is niks tegenstrijdigs aan. Het zijn allemaal maatregelen die elk op zich de kans op besmetting een beetje verlagen.

• Silent Thunder
gekkie schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:58:
[...]

Zoveel zijn er niet meer in leven die dat actief hebben meegemaakt, daarnaast gok ik dat die er nog het minste problemen mee zouden hebben.
Vergeet niet hoe sterk de lobby van de Joodse gemeenschap is in NL.
Joden en de avondklok = slechte herinneringen.
Nee, dat heeft 99 % niet meegemaakt, maar ze hebben wel een sterke band met het verleden.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Er is een praktischere reden. Bij de vorige flirt met een avondklok dreigde D66 zich van de coalitie af te keren, wat einde oefening zou betekenen voor het kabinet. Om die crisis te bezweren is er van de avondklok afgezien. D66 zal vermoedelijk nog er hetzelfde nu over denken.

Een avondklok voegt weinig toe. Horeca is al dicht, de feestjes zijn al verboden. Die avondklok is dus alleen vervelend voor mensen die 's avonds nog even de hond willen uitlaten.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:45

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Het doet altijd een hoop stof opwaaien een dergelijke aankondiging, maar aub:

• Slow-chat in Coronavirus Slowchat #2
• Probeer je emotie en taalgebruik in de hand te houden. Discussieer inhoudelijk over de maatregelen, zonder complottheorieën of andere zaken tegen de richtlijnen.

Is je post weg? Dan was het slow-chat, off-topic of tegen de gestelde richtlijnen.

Tweakers Discord

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Gaan alle bouwmarkten ook dicht?

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:21

Osxy

Holy crap on a cracker

sloth schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:02:
Jazeker.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Hydra
Ja, afhalen bestellingen mag.

• Silent Thunder
Ja, het wordt een afhaalpunt.
De redenatie is dat we bouwmarkten toch nodig hebben, omdat dingen in huis nou eenmaal stuk gaan.
Oftewel voor de veligheid en continuiteit van je huishouden (gas, water, licht, etc)

[ Voor 34% gewijzigd door Silent Thunder op 14-12-2020 20:03 ]

• GAIAjohan
Ja, behalve afhalen..
Lekker voor alle verhuizers in deze tijd.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:43

TheVMaster

Moderator WOS
Zouden dan ook de PostNL afhaalpunten bij de bouwmarkten open zijn voor afhalen? :?

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
vso schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:57:
ik vind het niet vreemd, iedereen doet boodschappen voor kerst, het is een gigantische financiele strop ja ..

maar mensen .. kerst .. afgezien van de "heilige' gedachte wie zegt dat we het op 25 december moeten vieren .. verschuif die boel 2 maanden .. dan heb je meer kans op een witte kerst anyway ..
Tegen die tijd zijn er wat meer mensen hopenlijk inge-ent ..

boehoe vuurwerk .. oliebollen en andere meuk ... tja dat we niet denken om onze medemens --> medisch personeel en politie die wordt toch al inelkaar gebeukt op straat ..

van mij mag er een maand lang extreem opgetreden worden ..tenzij je gewoon een goed excuus hebt en nee een feest is dat niet .. gooi dan een traangas + extra dosis pepperspray naar binnen en houd de deuren maar ff dicht oid ..
Mwah, waarom gelijk zo extreem, veel had allang opgelost kunnen worden door een beetje striktere handhaving van de reeds bestaande regels.
Laat je dat lopen dan blijft er weinig anders over dan zoiets als een lockdown.
Dan moeten ze wel luisteren.

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-01 16:56
CMD-Snake schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:52:
[...]

Normaliter moet je een demonstratie aanmelden bij de gemeente. Echter is het vaker voorgekomen dat een gemeente een spontane demonstratie door liet gaan.

[...]

En toch blijft demonstreren dan niet expliciet verboden.

[...]

De noodtoestand is ook geen algehele vrijbrief.

Uiteindelijk hebben we al die grondrechten om de burgers te beschermen tegen een oppermachtige overheid die een monopolie heeft o.a. op geweld. Deze rechten zijn eigenlijk nog belangrijker wanneer het niet goed gaat, dan wanneer het goed gaat. Het is makkelijk om lief en aardig te zijn als alles meezit, met tegenspoed kan dat al snel omslaan. Anders zijn we geen haar beter dan sommige landen die we graag veroordelen hierom.
Technisch gezien heb je gelijk , echter is er daarnaast gewoon fatsoen en gevoel voor de situatie. Zeker gezien de heftige boodschap en middel van communiceren, dan doe je dat niet.

Maar goed , ook hier mist blijkbaar historisch gevoel en perspectief. Niet alles is altijd alleen technisch , er is altijd ruimte voor gevoel van ernst en aanvoelen van een situatie. En dat mis ik steeds meer in de samenleving.

• Silent Thunder
JackSparrow schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:03:
[...]

Zouden dan ook de PostNL afhaalpunten bij de bouwmarkten open zijn voor afhalen? :?
Ja, afhalen mag.

• Hydra
PalingDrone schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:04:
Mwah, waarom gelijk zo extreem, veel had allang opgelost kunnen worden door een beetje striktere handhaving van de reeds bestaande regels.
Ik hoop ook echt dat ze wat aan de handhaving gaan doen. Meer handhaving en wat mij betreft ook zwaardere boetes. 90e schrikt niet af kennelijk.

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:19
Mijn gemeente heeft het overzicht met de maatregelen op Twitter gezet. Wel zo handig, nu rijksoverheid.nl ongeveer plat ligt:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EpOByK6W8AMvjX5?format=png&name=large

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• PalingDrone
  • Niet online
Hydra schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:05:
[...]

Ik hoop ook echt dat ze wat aan de handhaving gaan doen. Meer handhaving en wat mij betreft ook zwaardere boetes. 90e schrikt niet af kennelijk.
Het is vooral de pakkans die gedrag veranderd, de hoogte van de boete heeft maar een beperkt effect.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Vallen dierenwinkels, en dan vooral voer gerelateerd, onder essentieel?

Aangezien veel voer ook in tuincentra wordt verkocht (en nu dicht zijn), maar veel dierenwinkels ook veel niet essentiële spullen aanbieden.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:36
BarôZZa schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:39:
[...]

Een lesje kijken thuis is een stuk makkelijker dan huiswerk maken imo. Waarom zou je naar school komen om te luisteren?
Waarom zou je dat lesje kijken, niets doen is nog veel makkelijker....
En kan niet kan niet, kan wel. De lui die ermee opgroeien zullen dat laten zijn. De huidige generatie probeert vooral de omslachtige bestaande workflow zoveel mogelijk te handhaven. Ik denk dat meetings 90% van de tijd bullshit zijn en de minst efficiënte manier om die info over te brengen.
Kan wel, maar gaat niet gebeuren.

En dat van die meetings denk ik ook, maar online meetings gaat dat niet veranderen. Sterker nog, ik heb momenteel meer bullshit meetings dan ooit. Op het werk komt iemand even iets vragen, nu wordt er een half uur voor gepland.

Dus het kan wel, maar echt efficiënter is het niet. All was het alleen al omdat je elkaar veel minder goed kunt lezen en dus vaker langs elkaar aan het praten bent.

[removed]

• gekkie
Waterkoker schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:57:
[...]
Als je de kop van het artikel er af haalt, dan zie je:
Jaap van Dissel, chef infectieziektenbestrijding, zei woensdag in een toelichting op het advies dat het OMT bij haar standpunt blijft: het bewijs voor de effectiviteit van niet-medische mondkapjes, die nu ook in het OV verplicht zijn, is niet eenduidig. En dus is er geen dwingende reden om ze te verplichten.
Dat is toch vrij genuanceerd en achter dat niet "eenduidige bewijs" gaan dus nog meerdere redeneringen en afwegingen schuil. Waarbij het dus niet sec het mondkapje zelf is, maar een inschatting van alle effecten die zo'n maatregel zou kunnen hebben.

Vervolgens:
Het kabinet volgde de adviezen van het OMT de hele coronacrisis bijna blindelings, ook al kijken de virologen met een puur wetenschappelijke bril.
Dat lijkt dan in tegenspraak met wat ik zei over de politieke afweging.
Maar dat is het niet, want het artikel is van juli, daarna is de poltiek lossere afwegingen gaan maken en een van de afwegingen was later die over het verplichten van mondkapjes. Waarbij het OMT nog steeds van mening leek dat de effectiviteit gering zou zijn (beide kanten op niet bijdragend ,maar ook niet echt schadelijk) en er wellicht andere redenen zouden kunnen om het toch te doen. De politiek heeft daarin haar eigen verdere keuze gemaakt.

• Steamwitz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-01 20:12
Luapper schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:49:
[...]

...?

https://coronadashboard.r...delijk/ziekenhuis-opnames
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/sterfte

Sinds de piek van November daalt de grafiek toch? Ik zeg hier verder niks mee, trek geen conclusies, maar dit staat gewoon zwart op wit op site.
Ik zie een daling, maar daarna een afvlakking.

We hadden de piek begin november. Vervolgens daalde het tot 23/24 november tot 156/170 opnames per dag. In de afgelopen drie weken is er niets meer verandert: 12/13 december 171/159 opnames per dag.

Bij de sterfte zie ik hetzelfde.

Wat zie ik over het hoofd?

• AOC
  • Niet online

AOC

[...]

Er is ook een complete traditie in Nederlang weggevaagd omdat sommige dit koppelen aan gebeurtenissen van vroeger.

Ik sta er niet meer van te kijken in ieder geval

• Silent Thunder
Fly-guy schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:06:

Aangezien veel voer ook in tuincentra wordt verkocht (en nu dicht zijn), maar veel dierenwinkels ook veel niet essentiële spullen aanbieden.
Nee, dat koop je ook in de Jumbo toch? Konijnen/hondenvoer, etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Silent Thunder op 14-12-2020 20:09 ]

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-01 16:21

Dierenspeciaalwinkels mogen open blijven.

Zie ook https://nos.nl/artikel/23...die-mogen-doorwerken.html
Silent Thunder schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:09:
[...]

Ik koop mijn vogelvoer niet naast de roze koeken hoor :+

[ Voor 20% gewijzigd door vuurtjih op 14-12-2020 20:10 ]

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• GAIAjohan
[...]

Kun jij hooi kopen bij Jumbo?
Mijn konijnen vreten nml hooi

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gunner schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:56:
[...]

Jumbo, Plus, Deen, de AH heeft soms wel een Gall in het pand..... en dat is alleen bij mij in de stad :P genoeg keus in de supers.
No need to worry. :Y)
Geen zorgen, hoor net dat alle slijters gewoon open mogen :P

• Silent Thunder
GAIAjohan schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:10:
[...]

Kun jij hooi kopen bij Jumbo?
Mijn konijnen vreten nml hooi
''Jumbo Hooi 1kg''
1,15 EUR

Bron: https://www.jumbo.com/jumbo-hooi-1kg/294490STK/

Ze hebben ook snacks voor konijnen:
https://www.jumbo.com/vit...trus-orange-168g/183682DS

[ Voor 18% gewijzigd door Silent Thunder op 14-12-2020 20:13 ]

• Hydra
PalingDrone schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:06:
Het is vooral de pakkans die gedrag veranderd, de hoogte van de boete heeft maar een beperkt effect.
Risico is kans maal impact.

• Fly-guy
  • Niet online
[...]

Er zijn meer dieren dan konijnen en honden, plus het voer wat mijn hond moet hebben, is daar niet te koop. (Wel bij een dierenarts indien echt geen andere optie, maar dan wel 2x zo duur)
Ah, deze had ik nog niet gezien, thanks.

• PalingDrone
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:10:
[...]

Ik gok dat er voor de "shops" ook geen veranderingen zijn, dus gewoon afhalen en wegwezen.
Heb ik alle vertrouwen geen "secret stash" aangelegd, buiten dat overleef ik ook wel een paar maandjes zonder...

• Hydra
Afgezien van die vraag lijkt me dat nu ook iet wat je heel makkelijk online kan bestellen.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

PalingDrone schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:04:
[...]

Laat je dat lopen dan blijft er weinig anders over dan zoiets als een lockdown.
NOFI maaruh zojuist deed MP een afkondiging van een lockdown ..nog net niet de militairtjes op straat.. dus onder welke steen kom jij vandaan .. :?
Dan moeten ze wel luisteren.
Hebben ze dat tot nu toe gedaan dan ? er was een daling ..

@Señor Sjon .. dat ze nu meer meten krijg je een duidelijker inzicht ... wat je "vergeet" is dat de gevallen die voorheen on-opgemerkt bleven .. nu beter in beeld komen ..

De ene persoon ligt op ape-gapen (placebo effect) als hij maar denkt corona te hebben .. de ander loopt door en zingt en springt terwijl hij allang aan de be-ademings apparatuur behoort te liggen ..
En die laatste variant tja .. die zijn het gevaarlijkst. want die besmetten 200 mensen zonder er zelf erg in te hebben .

Het is niet een binair iets .. medische wetenschap anders was het een freaking simpel beroep ..

Tja vanalles

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
CornermanNL schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:04:
Maar goed , ook hier mist blijkbaar historisch gevoel en perspectief. Niet alles is altijd alleen technisch , er is altijd ruimte voor gevoel van ernst en aanvoelen van een situatie. En dat mis ik steeds meer in de samenleving.
Sommige mensen voelen ook een andere ernst, dat bijvoorbeeld hun onderneming waar hun hele hebben en houden in zit kapot gaat door de maatregelen. Je zal maar een bedrijf in de evenementenbranche hebben, je viert straks een jaar thuis te zitten. Vooral de kleinere ondernemers krijgen het zwaar, die hebben niet de enorme reserves van de grote ketens.

Ook mensen die om andere redenen het niet eens zijn met het beleid mogen dat uitdrukken. Het is wel vaker voorgekomen dat op een interview op het Binnenhof je buiten demonstranten geluid hoorde maken omdat ze het niet eens zijn met een bewindspersoon.
MikeyMan schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:10:
Daar halen we namelijk het vloeibare doorzettingsvermogen. :P

• GAIAjohan
Nooit gezien hier.. overigens ook schandalig duur.
Koop normaal per 10kg, iets van 6 euro. Maar begrijp dat dierenwinkels open blijven.

Verder zijn snacks ontzettend ongezond voor die beesten.

[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 14-12-2020 20:23 ]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

vuurtjih schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:09:
[...]

Dierenspeciaalwinkels mogen open blijven.

Zie ook https://nos.nl/artikel/23...die-mogen-doorwerken.html

[...]

Ah, beter, heb een bouwmaatpas. :P

• FelizNavidad
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-10-2023
Als je iets afkondigt en je om 7 uur en ze zegt vanaf 12 uur vanavond tja dat heeft nogal gevolgen
bijvoorbeeld dat er duizenden pakketjes liggen bij kledingszaken etc welke als afhaalpunt dienst doen maar welke op tijd van afkondiging al dicht zijn en morgen dus ook... Dat kan toch niet de bedoeling zijn ?

[ Voor 9% gewijzigd door FelizNavidad op 14-12-2020 20:15 ]

• gekkie
CMD-Snake schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:00:
Er is een praktischere reden. Bij de vorige flirt met een avondklok dreigde D66 zich van de coalitie af te keren, wat einde oefening zou betekenen voor het kabinet. Om die crisis te bezweren is er van de avondklok afgezien. D66 zal vermoedelijk nog er hetzelfde nu over denken.

Een avondklok voegt weinig toe. Horeca is al dicht, de feestjes zijn al verboden. Die avondklok is dus alleen vervelend voor mensen die 's avonds nog even de hond willen uitlaten.
Mjah levert ook een hoop gedoe en discussie en eventuele discussie op terwijl alles inderdaad of al verboden en handhaafbaar zou moeten zijn (immers een samenscholingsverbod etc.).

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-01 16:21
FelizNavidad schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:14:
Als je iets afkondigt en je om 7 uur en ze zegt vanaf 12 uur vanavond tja dat heeft nogal gevolgen
bijvoorbeeld dat er duizenden pakketjes liggen bij kledingszaken etc welke als afhaalpunt dienst doen maar welke morgen dus dicht zijn. Dat kan toch niet de bedoeling zijn ?
De telefoon reparateur meneer net in het Journaal mag wel zijn pakketjesdienst regelen, dus wellicht dat het pakketpunt wel open mag

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:14:
[...]

Ah, beter, heb een bouwmaatpas. :P
Dan kun je vast ook bij de Sligro en de Makro terecht, oftewel je kunt gewoon vrijwel alles blijven kopen. Leve de business-to-business grossiers!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

FelizNavidad schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:14:
bijvoorbeeld dat er duizenden pakketjes liggen bij kledingszaken etc welke als afhaalpunt dienst doen maar welke op tijd van afkondiging al dicht zijn en morgen dus ook... Dat kan toch niet de bedoeling zijn ?
Retour naar PostNL.

• Hydra
CMD-Snake schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:13:
Daar halen we namelijk het vloeibare doorzettingsvermogen. :P
M'n voornemen om te stoppen met drinken is begin dit jaar al hard de deur uitgegaan...

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-01 18:19
Hydra schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:59:
[...]

Mondkapjes werken een beetje. Als je de vraag stelt of ze "beschermen" dan is dat een hele andere vraag of ze de kans op het besmetten van anderen verlagen. Mensen halen graag deze twee vragen door elkaar om een punt te maken. Nogal een dom punt. Maargoed. Er zijn ook mensen die claimen dat je met mondkapjes op geen zuurstof krijgt. Zelde laken een pak.

Die 1.5 meter is ook een statistisch gekozen afstand. Groot genoeg om de kans statistisch flink te verlagen, klein genoeg om niet te onpractisch te zijn.

Er is niks tegenstrijdigs aan. Het zijn allemaal maatregelen die elk op zich de kans op besmetting een beetje verlagen.
Misschien verwoorde ik mij verkeerd. Zelf werk ik in een ziekenhuis, dus weet de noodzaak wel van mondkapjes. Ja.. en mensen die zeggen dat ze geen adem kunnen krijgen .. agh ja.. wat moet ik daar van zeggen.

Bij goed gebruik bied het zeker bescherming. Echter zie je dat mensen zich dan vaak "beschermd voelen" en juist over de grens gaan. Mensen met mondkapjes overtreden sneller de 1 1/2 meter regel dan zonder mondkapjes.

• FelizNavidad
vuurtjih schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:15:
[...]

De telefoon reparateur meneer net in het Journaal mag wel zijn pakketjesdienst regelen, dus wellicht dat het pakketpunt wel open mag
Lijkt me sterk
Zijn van die in-shop afhaalpunten
bij boekhandels etc etc lijkt me niet rendabel voor hun om door te gaan enkel als afhaalpunt...

• Fly-guy
  • Niet online
Hydra schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:13:
[...]

Afgezien van die vraag lijkt me dat nu ook iet wat je heel makkelijk online kan bestellen.
Ligt er aan in hoeverre de pakketdienaten het aan kunnen, wat wel eens een probleem kan zijn, aangezien ze voor deze lockdown al te weinig personeel hadden.

En nogmaals er zijn meer dieren dan alleen een hond of konijn, het dierenvoer waar ik voor naar de speciaalzaak ga, komt in zakken van 20-25kg en dan een paar (10) zakken per keer.

Uiteraard ook online te regelen, maar dan heb ik echt medelijden met de bezorger.

• FelizNavidad
moeilijk als de winkel voor 5 weken dicht is

• gekkie
vuurtjih schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:09:
Tis misschien een beetje duur, maar de afdeling "superfoods" is toch deels chia zangzaad ?
(de afstand tot de roze koeken weet ik dan niet precies :+ )

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

FelizNavidad schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:17:
[...]

moeilijk als de winkel voor 5 weken dicht is
Dicht betekend niet dat er geen personeel mag komen he ;-)

PostNL kan prima al die meuk ophalen en bij ander punt (die wel open mag, zoals supermarkt) deponeren. Uitdaging? Ja, onmogelijk? Nee.

[ Voor 5% gewijzigd door Osxy op 14-12-2020 20:19 ]

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hoe zit het met autodealers? Mogen die nog wel open blijven?

• Silent Thunder
grote_oever schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:17:
[...]

Mensen met mondkapjes overtreden sneller de 1 1/2 meter regel dan zonder mondkapjes.
Volgens mij valt dat wel mee.
Mensen met mondkapjes hebben een grotere bewustzijn is mijn mening. Dat ze af en toe es op een halve meter staan, sja.. ze zijn er in ieder geval wel mee bezig door het mondkapje te dragen.

Het gaat juist mis met de mensen die geen of weinig bewustzijn hebben. Studenten die met 50 tegelijk feesten in een krap studentenhuis bijvoorbeeld. Die zijn totaal niet bezig met preventie. Die lopen met hun besmette kop nog naar hun oma toe bij wijze van spreken.

[ Voor 20% gewijzigd door Silent Thunder op 14-12-2020 20:23 ]

• FelizNavidad
Osxy schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:19:
[...]

Dicht betekend niet dat er geen personeel mag komen he ;-)

PostNL kan prima al die meuk ophalen en bij ander punt (die wel open mag, zoals supermarkt) deponeren. Uitdaging? Ja, onmogelijk? Nee.
dat klopt maar gaan de heren pakketbezorgers dit doen ?

vandaag doodleuk een pakketje bezorgd zijn zon punt en nu is die morgen dicht voor 5 weken .... ;(

[ Voor 11% gewijzigd door FelizNavidad op 14-12-2020 20:20 ]

• FelizNavidad
Rev! schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:19:
Denk het wel. Autos heb je nodig, en soms gaan ze stuk.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rev! schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:19:
https://nos.nl/artikel/23...die-mogen-doorwerken.html

Yup

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:56
FelizNavidad schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:21:
[...]

Met die logica zouden de bouwmarkten ook open moeten blijven?

Ik zou verbaasd staan als autodealers wel open mogen blijven

• Fly-guy
  • Niet online
[...]

Garages (voor reparaties) blijven open, maar of je daar ook auto's mag kopen...

• FelizNavidad
Deze wave komt allemaal door de scholen ik zeg het je
En die mensen die doodleuk gaan shoppen in de koopgoot

• PalingDrone
  • Niet online
vso schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:13:
[...]

NOFI maaruh zojuist deed MP een afkondiging van een lockdown ..nog net niet de militairtjes op straat.. dus onder welke steen kom jij vandaan .. :?

[...]

Hebben ze dat tot nu toe gedaan dan ? er was een daling ..

@Señor Sjon .. dat ze nu meer meten krijg je een duidelijker inzicht ... wat je "vergeet" is dat de gevallen die voorheen on-opgemerkt bleven .. nu beter in beeld komen ..

De ene persoon ligt op ape-gapen (placebo effect) als hij maar denkt corona te hebben .. de ander loopt door en zingt en springt terwijl hij allang aan de be-ademings apparatuur behoort te liggen ..
En die laatste variant tja .. die zijn het gevaarlijkst. want die besmetten 200 mensen zonder er zelf erg in te hebben .

Het is niet een binair iets .. medische wetenschap anders was het een freaking simpel beroep ..
Ik zit voorlopig nog onder een aangename 20cm betonplaat met wat isolatie daaroverheen ;)
Er gaan wat winkels dicht en ze sluiten de scholen, militairen op straat? In welke waan leef jij dan? Voorlopig hebben we nog steeds gewoon politie en boa's die hier en daar wat bekeuren en mensen (hopelijk eens wat vaker) aanspreken op hun gedrag waarmee ze dit virus in stand houden.

Ja er was een daling, en daarna weer een opleving. Juist met al dat doormodderen van de afgelopen maanden schiet het gewoon niet op. Ik vind nog dat er best veel mogelijk is wanneer je het vergelijkt met wat er in andere landen verstaan wordt onder een lockdown.
Juist door het nu ff wat steviger aan te pakken voor een paar weken heb je kans dat er significant wat veranderd. Had iedereen zich een beetje aan alle adviezen gehouden dan waren er de afgelopen maanden ook geen grote golven meer ontstaan maar was het zoals voorspeld gewoon flink afgenomen.

• FelizNavidad
Fly-guy schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:22:
[...]

Garages (voor reparaties) blijven open, maar of je daar ook auto's mag kopen...
Als ik een auto moet kopen omdat ik die nodig heb voor mijn werk....moet toch kunnen lijk mij

• Hydra
Ryur schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:22:
Vanwege deze 'logica' mag je daar dus afhalen. Toespraak niet gezien? Werd expliciet genoemd.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
edit:
knip, niet opgelet

[ Voor 145% gewijzigd door anandus op 14-12-2020 20:24 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier hetzelfde voorbeeld als met de autoreparatie of auto’s kopen.

Essentieel en geopend: Winkels voor consumentenreparaties.

Dat zou inhouden dat de telefoonreparatie op de hoek gewoon open mag. Maar mag hij dan ook een telefoon verkopen?

Ik vind het maar een grijs gebied.

[ Voor 20% gewijzigd door THE_BASE op 14-12-2020 20:25 ]

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

grote_oever schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:54:
[...]

Baat het niet dan schaadt het niet? Dan vraag je je toch af waarom ze bijv niet vitamine D massaal aanraden. Het vermindert de ernst en versnelt het herstel bij corona. Daarvoor is geen sluitend wetenschappelijk bewijs maar wel veel beter onderbouwd dan mondkapjes of afstand houden, wat praktisch gezien ook nooit wetenschappelijk sluitend te krijgen is en dus een (politieke) keuze/redenering. Als ze serieus de ziekenhuizen leger willen houden dan is elke dag die je er met zo'n spotgoedkoop tabletje af kan peuteren enorm waardevol. Dat ze daar dan niet van denken 'baat het niet dan schaadt het niet' en bij mondkapjes wel verbaast mij toch behoorlijk :)

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08-2025
...

[ Voor 99% gewijzigd door horizon1978 op 14-12-2020 20:26 ]

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-01 22:05

Ryceck

Constants and Variables

Coffeemonster schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:06:
Mijn gemeente heeft het overzicht met de maatregelen op Twitter gezet. Wel zo handig, nu rijksoverheid.nl ongeveer plat ligt:

[Afbeelding]
Als ik hierin inzoom op het kopje sporten:
- Binnensporten wordt gestopt, alle zalen gaan dicht.
- Buitensporten mag alleen in 2 tallen met 1.5m afstand; hiervan zijn kinderen onder de 17 uitgezonderd
- Groepssporten mogen niet meer

Mogen kinderen onder de 17 welke gewoon in groepjes bij elkaar mogen komen (want uitgezonder van de 2 op 1.5m) nu nog wel in groepsverband sporten of juist niet?

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• Hydra
TerraGuy schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:24:
Baat het niet dan schaadt het niet? Dan vraag je je toch af waarom ze bijv niet vitamine D massaal aanraden. Het vermindert de ernst en versnelt het herstel bij corona. Daarvoor is geen sluitend wetenschappelijk bewijs maar wel veel beter onderbouwd dan mondkapjes of afstand houden, wat praktisch gezien ook nooit wetenschappelijk sluitend te krijgen is en dus een (politieke) keuze/redenering.
Dat het niet 'sluitend' te krijgen is, is wat anders dan dat het aannemelijk gemaakt kan worden dat het een statistische invloed heeft. Dat maakt het dus geen politieke keuze.

En ik snap echt niet dat mensen nu nog moeilijk doen over mondkapjes. Heb een tijdje terug een hele dag met zo'n ding gelopen. Op een gegeven moment heb je het niet eens meer door. Big deal. Tandartsen enzo doen al decennia niet anders.

• GAIAjohan
Fly-guy schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:17:
[...]

Ligt er aan in hoeverre de pakketdienaten het aan kunnen, wat wel eens een probleem kan zijn, aangezien ze voor deze lockdown al te weinig personeel hadden.

En nogmaals er zijn meer dieren dan alleen een hond of konijn, het dierenvoer waar ik voor naar de speciaalzaak ga, komt in zakken van 20-25kg en dan een paar (10) zakken per keer.

Uiteraard ook online te regelen, maar dan heb ik echt medelijden met de bezorger.
Het lijkt er ook gewoon op dat er moeilijk wordt gedaan met grootverpakkingen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5Zoobd0l.jpg
15kg hooi, per pakket een opslag bovenop de normale verzendkosten :F

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
Ryur schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:22:
[...]

Hoe kom ik nu nog aan een kerstboom? Ik wil zo'n ding niet 3 weken in de woonkamer hebben, en voor de kerst wegdoen is ook zoiets... Daarom wacht ik altijd tot een paar dagen voor kerst.

FWP natuurlijk, maar ik heb juist gekeken en de laatste keer dat ik in een winkel was is bijna 2 maanden geleden.
Edit: never mind, volgens https://nos.nl/artikel/23...die-mogen-doorwerken.html mogen ze buiten nog verkocht worden.

[ Voor 15% gewijzigd door RemcoDelft op 14-12-2020 20:29 ]

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:08
THE_BASE schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:24:
En hoe zit het met een onderhoudsbeurt, lijkt mij niet noodzakelijk?

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 13:40
THE_BASE schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:24:

Essentieel en geopend: Winkels voor consumentenreparaties.

Dat zou inhouden dat de telefoonreparatie op de hoek gewoon open mag. Maar mag hij dan ook een telefoon verkopen?

Ik vind het maar een grijs gebied.
Top. Ik heb toevallig zaterdag de fietsen van mijn kinderen bij de fietsenmaker gebracht voor onderhoud en een kleine reparatie. Ik was al bang dat we nu vijf weken niet meer konden fietsen, maar als het goed is kan hij, in elk geval voor onderhoud en reparaties open blijven als ik het zo lees!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
FelizNavidad schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:22:
Deze wave komt allemaal door de scholen ik zeg het je
En die mensen die doodleuk gaan shoppen in de koopgoot
Maarja zowel de scholen als de koopgoot mochten open blijven. Dan kan je het mensen toch niet aanrekenen dat ze daarheen gaan?

Wat willen ze nou? Niemand in de winkel -> dichtgooien (zoals nu is gebeurd dus). Willen ze wel mensen in de winkels zien, dan kan je ook niet lopen klagen dat mensen daar gebruik van maken (mits afstand houdend en mondkapjes enzo).

Wat zou voor iemand dan een goed criterium moeten zijn om te gaan of niet? Dat beleid ("je moet niet gaan winkelen maar het mag wel") slaat gewoon nergens op. Of je verbiedt het, of je staat het toe maar dan moet je ook niet klagen als mensen gaan. En ja natuurlijk gebeurt dat op de beperkte tijden dat ze niet werken.

Funshoppen is sowieso over voor de meeste mensen, door het hele gedoe met handen wassen, mondkapjes, lange wachtrijen enzo is er sowieso geen lol aan. Ik kom hier hooguit 1x in de maand in de stad en dan koop ik me helemaal suf om niet weer snel terug te hoeven. Ik moet toch nieuwe sokken hebben enzo, en de Hema bezorgt waar ik woon niet online.

• PalingDrone
  • Niet online
Hydra schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:23:
[...]

Vanwege deze 'logica' mag je daar dus afhalen. Toespraak niet gezien? Werd expliciet genoemd.
Idd, je kan prima een paar platen MDF, wat schroefjes en een decoupeerzaag telefonisch bestellen en deze op een bepaald tijdstip afhalen, daarvoor hoef je echt niet de hele bouwmarkt door te sjouwen lijkt me

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-01 09:20
[...]

Naar alles waar vraag en aanbod is, is nodig, anders zou het geen economisch bestaansrecht hebben.

• The Realone
  • Laatst online: 20:18
GekkePrutser schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:29:
[...]

Maarja zowel de scholen als de koopgoot mochten open blijven. Dan kan je het mensen toch niet aanrekenen dat ze daarheen gaan?

Wat willen ze nou? Niemand in de winkel -> dichtgooien (zoals nu is gebeurd dus). Willen ze wel mensen in de winkels zien, dan kan je ook niet lopen klagen dat mensen daar gebruik van maken (mits afstand houdend en mondkapjes enzo).

Wat zou voor iemand dan een goed criterium moeten zijn om te gaan of niet? Dat beleid ("je moet niet gaan winkelen maar het mag wel") slaat gewoon nergens op. Of je verbiedt het, of je staat het toe maar dan moet je ook niet klagen als mensen gaan.

Funshoppen is sowieso over voor de meeste mensen, door het hele gedoe met handen wassen, mondkapjes enzo is er sowieso geen lol aan. Ik kom hier hooguit 1x in de maand in de stad en dan koop ik me helemaal suf om niet weer snel terug te hoeven. Ik moet toch nieuwe sokken hebben enzo, en de Hema bezorgt waar ik woon niet online.
Wat is het alternatief? Juist, deze lockdown. Dus of je probeert het eerst maar weer eens met minder strenge maatregelen en hoopt dat mensen zich daar aan houden want men wil de vrijheid zo min mogelijk inperken. Gevolg is dat mensen er schijt aan hebben en je in deze situatie terecht komt. Diezelfde mensen die er zo'n schijt aan hadden toen ze meer vrijheden hadden en er persoonlijk voor hebben gezorgd dat het de verkeerde kant op ging staan nu weer voorop te schreeuwen.

Man man.. _O-

• GAIAjohan
RemcoDelft schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:28:
[...]

Hoe kom ik nu nog aan een kerstboom? Ik wil zo'n ding niet 3 weken in de woonkamer hebben, en voor de kerst wegdoen is ook zoiets... Daarom wacht ik altijd tot een paar dagen voor kerst.

FWP natuurlijk, maar ik heb juist gekeken en de laatste keer dat ik in een winkel was is bijna 2 maanden geleden.
Edit: never mind, volgens https://nos.nl/artikel/23...die-mogen-doorwerken.html mogen ze buiten nog verkocht worden.
Eerste link op Google:
https://www.krstbm.nl

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:27

Pierre

Van nature lui!

Verwijderd schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:23:
[...]

En werknemers, zoals ik, die geen behoefte hebben om thuis te werken en dus gewoon naar kantoor blijven gaan.

Op ons kantoor kan dan wel voldoende afstand gehouden worden. (3.5 tot 4 meter)
En jij bent nog niet ziek? Heb zelf ook een paar van die fijne collega's die stug lekker iedere dag op kantoor zitten. Dom idioot en kortzichtig bah ;w wel ziek geworden die fijne collega's |:(

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• gekkie
TerraGuy schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:24:
Baat het niet dan schaadt het niet? Dan vraag je je toch af waarom ze bijv niet vitamine D massaal aanraden.
Dat zat toch bijna letterlijk in Rutte z'n toespraak, iets in de richting van: je mag nog prima hardlopen, wandelen en fietsen in de buitenlucht, doe dat wat het is gezond voor je !

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dus een telefoonboer die toevallig repareert mag gewoon de hele winkel open gooien? Of lees ik dat verkeerd. Ik vraag me af of er dan wel een winkel open mag zijn om een nieuwe telefoon te kopen inclusief accessoires of dat er alleen reparaties uitgevoerd mogen worden.

Ik vind het uiterst onduidelijk vanuit de overheid.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

RTL Nieuws verwees me naar rijksoverheid.nl voor de details van de nieuwe coronamaatregelen, maar mij lukt het niet:
Hmm. We kunnen die website niet vinden.

We kunnen geen verbinding maken met de server op www.rijksoverheid.nl.

Als het adres juist is, kunt u drie andere dingen proberen:

Probeer het later opnieuw.
Controleer uw netwerkverbinding.
Als u verbinding hebt maar zich achter een firewall bevindt, controleer dan of Firefox toegang heeft tot het web.
Komen jullie er wel op?

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Pagina: 1 ... 145 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins