Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 141 ... 224 Laatste
Acties:
  • 697.472 views

Onderwerpen

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-01 10:34
shoombak schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:11:
[...]

Geen kinderen op de basisschool en/of werk neem ik aan?
En @wildhagen is duidelijk ook geen ondernemer.

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:26

beany

Meeheheheheh

Ik weet niet of ik het met mijzelf eens ben, maar...

De media is er natuurlijk ook vol op gedoken. Die gaan helemaal tot het gaatje om info te verkrijgen uit 'bronnen'. Ze hadden de lijst met maatregelen ook voor zich kunnen houden, ze hebben ergens ook een verantwoordelijkheid.

Maar zoals gezegd, ik ben er nog niet over uit of ik het met mijn eigen stelling eens ben 😂

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:28

franssie

Save the albatross

wildhagen schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:09:
[...]

Die dead-line is er: om 00:00 vanavond.

Mag niet als een verassing komen, want iedereen die de laatste 3 dagen het nieuws gevolgd heeft wist dat dit eraan zat te komen.
Klopt - ik heb mijn vriendin zaterdag naar de kapper gestuurd ivm "de lockdown waarvan we wisten dat ie zou komen"
Daar is ze nu best blij mee.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:50
Minaaj schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:07:
[...]

Komt dat niet door het abrupte besluit weer van Rutte? waarom geeft hij geen deadline. Vanaf zaterdag oid. Die ad-hoc lockdown besluiten hebben ze blijkbaar nog niet van geleerd, afgelopen keer was het met coffeeshops e.d ook hetzelfde verhaal.

Ik hoorde ook dat Duitsland ook 3 dagen de tijd kregen om nog een en ander te halen.
Ik heb niet zozeer problemen met de directe ingaande maatregelen, om eerlijk te zijn is dat een verwijt wat ik de overheid eerder heb gemaakt. Dat ze te lang wachtten met in laten gaan, waardoor we allerlei feestjes kregen om te vieren dat de kroeg dichtging. Wat dat betreft waardeer ik dat ze het niet eerst laten etteren.

Ik heb wel moeite met het feit dat het weer voortijdig uitlekt en dit dus gebeurd. Dat is zo onnodig.

En ik heb ook grote moeite met het feit dat we blijkbaar een deel bevolking hebben met het IQ van een banaan die zelfs nu de ernst nog niet inzien en gezellig opeen gepakt in de winkelstraten te vinden zijn vanmiddag en vanavond :{

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Drardollan schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:13:
En ik heb ook grote moeite met het feit dat we blijkbaar een deel bevolking hebben met het IQ van een banaan die zelfs nu de ernst nog niet inzien en gezellig opeen gepakt in de winkelstraten te vinden zijn vanmiddag en vanavond :{
Inspiratieloze kerstcadeaus als parfum en badschuim zijn online niet te koop. /s

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:30

Stoney3K

Flatsehats!

FirePuma142 schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:15:
[...]

Inspiratieloze kerstcadeaus als parfum en badschuim zijn online niet te koop. /s
De drogisterijen zijn dan ook nog open. Waarschijnlijk om die reden :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
wildhagen schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:09:
[...]

Die dead-line is er: om 00:00 vanavond.

Mag niet als een verassing komen, want iedereen die de laatste 3 dagen het nieuws gevolgd heeft wist dat dit eraan zat te komen.
Niemand wist het. Achteraf kijk je de koe in de kont maar hier ging men vanmorgen ook nog uit van een stevige waarschuwing met mogelijk wat extra beperkingen.

Is ook totaal niet in lijn met wat er vorige week gecommuniceerd is.

alles kan off-topic

• Drardollan
Stoney3K schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:15:
[...]

Blijven die eigenlijk open? Bijvoorbeeld de Kruitvat? Dat heb ik nergens gelezen, ben wel benieuwd.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 04:33
Stoney3K schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:58:
[...]
Nee, dat is dan weer het recht op vrije demonstratie.
Recht op demonstreren ≠ Recht op blokkeren.

Van mij mogen ze die tractoren met een paar Leopards weg gaan slepen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:16:
[...]

Blijven die eigenlijk open? Bijvoorbeeld de Kruitvat? Dat heb ik nergens gelezen, ben wel benieuwd.
Dingen als vitaminen en voedingssupplementen lijken me vrij essentieel, dus ik verwacht van wel.

• Drardollan
Ankona schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:16:
[...]

Niemand wist het. Achteraf kijk je de koe in de kont maar hier ging men vanmorgen ook nog uit van een stevige waarschuwing met mogelijk wat extra beperkingen.

Ik was 1 van die personen die uitging van een waarschuwing, door de setting en afgelopen week. Daarin zat ik volledig mis zover ik nu kan overzien.

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Stoney3K schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:15:
[...]

:+

Ik zag dikke rijen bij parfumeries en Rituals-winkels op wat nieuwsfoto's voorbij komen. Bonus voor de drogisterijen inderdaad :o

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ankona schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:16:
[...]

Sorry hoor, maar heb je alle hints de laatste 3 dagen in het nieuws niet opgevangen?

Iedereen kon op zijn klompen aanvoelen gezien alle berichtgeving wat er zou gaan gebeuren. Hooguit was dit pas morgen (op de geplande persconferentie) verwacht, maar los van die één dag vervroeging mag de rest echt niet als een verassing komen.

Alle uitspraken waren wat dat betreft echt wel duidelijk genoeg.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Drardollan schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:13:
[...]

Ik heb niet zozeer problemen met de directe ingaande maatregelen, om eerlijk te zijn is dat een verwijt wat ik de overheid eerder heb gemaakt. Dat ze te lang wachtten met in laten gaan, waardoor we allerlei feestjes kregen om te vieren dat de kroeg dichtging. Wat dat betreft waardeer ik dat ze het niet eerst laten etteren.

Ik heb wel moeite met het feit dat het weer voortijdig uitlekt en dit dus gebeurd. Dat is zo onnodig.

Ik vind het nogal makkelijk om mensen zo neer te zetten. Is het verstandig? Misschien niet, maar ik vind het wel volledig begrijpbaar. Het is dat ik op het moment niks nodig heb anders had ik ook zo in de rij gestaan. Sowieso ben ik na een half jaar nog steeds behoorlijk sceptisch over het hele virus zonder mezelf onder de viruswappies en 5G theoristen te scharen.

• Drardollan
Stoney3K schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:17:
[...]

Dingen als vitaminen en voedingssupplementen lijken me vrij essentieel, dus ik verwacht van wel.
Maar ze verkopen er ook slippers en mascara, beiden niet echt wat je noemt essentiële producten. Alhoewel sommige mensen zonder mascara ook een aanslag op je gezondheid kunnen zijn :+

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

alexbl69 schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:17:
[...]

Recht op demonstreren ≠ Recht op blokkeren.
Tja, in die gedachtengang: Recht op vrije godsdienst ≠ recht op kerk.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-01 16:00

ThunderNet

Flits!

Drardollan schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:18:
[...]

Maar ze verkopen er ook slippers en mascara, beiden niet echt wat je noemt essentiële producten. Alhoewel sommige mensen zonder mascara ook een aanslag op je gezondheid kunnen zijn :+
Maar die verkopen ze in de supermarkt ook...

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Drardollan
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:17:
[...]

Ik vind het nogal makkelijk om mensen zo neer te zetten. Is het verstandig? Misschien niet, maar ik vind het wel volledig begrijpbaar. Het is dat ik op het moment niks nodig heb anders had ik ook zo in de rij gestaan. Sowieso ben ik na een half jaar nog steeds behoorlijk sceptisch over het hele virus zonder mezelf onder de viruswappies en 5G theoristen te scharen.
Mensen die nu bewust de drukte opzoeken, vind ik geen verstandige mensen. Laten we het daarop houden en niet verzanden in een moddergooi discussie. Dat jij iets anders vindt, dat respecteer ik :)

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:47
Het meest bijzondere vind ik dan toch de reactie van (sommige) mensen. "Nee ik snap het helemaal, we houden ons ook niet aan de regels en gaan ook gewoon winkelen, dat is niet goed." en dan de volgende zin: "Ik ga nog even snel kerst cadeautjes kopen voordat alle winkels dicht gaan" 8)7

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 04:33
Meekoh schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:44:
[...]
Bovendien buiten die paar grote kerken in de Bible belt houden nagenoeg alle andere kerken zich prima aan de regels. Bij ons is er bijv. al heel lang slechts 30 man per dienst aanwezig (incl supporting staff). Dit is voor een kwart techniek volk om de dienst online goed voor elkaar te krijgen.
Wij lopen met opzet achter bij alle nieuwe versoepelingen van de maatregelen. Waarom? Wij willen niet het beeld uitstralen dat wij boven de rest van het volk staan, ook wij nemen onze verantwoordelijkheid. Kan wel niet leuk zijn, maar het hoort er even bij.
Laat ik vooropstellen dat ik waardering heb voor de manier waarop jullie het aanpakken.

Maar voor mij is deze crisis wel het ultieme bewijs dat de voorkeursbehandeling van gelovigen volstrekt achterhaald is.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ThunderNet schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:18:
[...]

Dan zou je op productniveau moeten gaan reguleren wat alle winkels wel en niet mogen verkopen, maar dat lijkt me wel extreem micro-management.

• Drardollan
ThunderNet schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:18:
[...]

Echt?

* Drardollan leert een nieuwe kant kennen van de supermarkt in deze crisis. Nooit opgevallen.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:46
Stoney3K schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:17:
[...]

Maar dan kan je bij bijna alles wel een essentie bedenken.

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-01 20:00
Stoney3K schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:58:
[...]

Nee, dat is dan weer het recht op vrije demonstratie.

Zelfde reden waarom er geen slot op de kerken gaat.
Ik heb nog nooit een voorganger in een kerk rond zien rijden met een doodskist met naam van politicus er op, bewust de verkeersveiligheid in gevaar zien brengen door rariteiten uit te halen op de snelweg en/of willekeurige burgers de facto de toegang zien ontzeggen tot een deel van de stad ivm blokkades. Heeft niets met demonstreren en alles met terroriseren en treiteren te maken.

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-01 13:59
Drardollan schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:19:
[...]

Echt?

* Drardollan leert een nieuwe kant kennen van de supermarkt in deze crisis. Nooit opgevallen.
Ik neem aan dat je sarcastisch bent ?
Zo niet: Lidl verkoopt bijna alles. Dus al het eten/drinken maar ook badkamermeubels tot tuinstoelen tot koffiezetters. Niet altijd uiteraard, puur in de seizoenen en met acties/aanbiedingen.

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:17
De maatregelen komen niet helemaal als een verrassing. Maar ik heb er wel moeite mee dat scholen vanaf woensdag dicht gaan.

Net als velen hier heb ik ook kinderen op de basisschool. De hele maand wordt al min of meer naar kerst en de vakantie toegeleefd. En opeens is het dan afgelopen. Eerst geen intocht van Sinterklaas en nu moet ik mijn oudste dochter vertellen dat het kerstdiner dat ze woensdag met haar klas zou hebben ook niet doorgaat. Dat jurkje dat ze daarvoor zelf mocht uitkiezen, kan dus ook in de kast blijven hangen.

Ik wil het niet dramatischer maken dan het is, maar voor kinderen gaat de ontwikkeling heel snel en is het extra vervelend dat heel veel zaken opeens vervallen. Na komend weekend zouden de scholen vakantie hebben, dus begrijp ik niet dat ze de scholen deze week niet laten afmaken. Voor de kinderen, maar ook voor scholen om materiaal voor te bereiden voor thuis lessen volgen (laptops/chromebooks uitdelen) etc. En ook voor ouders die nu op stel en sprong iets voor de kinderen moeten zien te regelen terwijl ze zelf mogelijk deze week nog moeten uitwerken of zaken moeten overdragen.

Laat de kinderen het jaar gewoon enigszins normaal afsluiten. Volgens mij is dit zowel voor kinderen als ouders als leerkrachten veel beter dan alles plotsklaps vanaf woensdag dichtgooien.

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16-01 08:56
het grootste probleem wat ik zie is dat niet alles over een kam wordt gehaald.
Luchtvaart blijft open (begrijpelijk) maar ook de kerk bijvoorbeeld. net als een begravenis hier mogen 100 mensen naar toe....

De kappers moeten dicht en de bouwmarkt maar de supermarkt blijft open met 100 man binnen....
voor mij is de bouwmarkt momenteel essensieel want ik ben aan het verbouwen, waaraan ziet de overheid of iets essentieel is?

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:07

SomerenV

It's something!

n3z schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:50:
[...]

We gaan het zien. Feit is wel dat dit onze eigen schuld is. Ik was toevallig gisteren weer eens in de stad en het leek wel alsof er nooit corona is geweest. Drukke winkelstraten, mensen koffie leuten voor een bar buiten wat zogenaamd meeneem moet zijn.

Vrij drukke wegen voor een pandemie waar de regering heeft aangegeven werk zoveel mogelijk thuis.
Dat hele 'het is onze schuld' vind ik altijd zo'n onzin. Ik denk dat juist de regering gewoon hard faalt. Ze hebben nooit echt harde maatregelen durven nemen, en de maatregelen die wel genomen werden kwamen vaak te laat en waren halfbakken. Bijvoorbeeld de vraag om thuis te werken, die is gewoon véél te vrijblijvend, terwijl juist kantoren vaak broedplaatsen van virussen zijn. Vervolgens is de kans dat je gepakt wordt bij het overtreden van de maatregelen voor particulieren niet heel groot (op bezoek gaan bij anderen bijvoorbeeld) en was het in de winkelstraten business as usual. In de winkels maatregelen waar redelijk goed op gehandhaafd kan worden, maar buiten handhaven is nagenoeg onmogelijk dus is het een free for all.

Nu ook weer. Zo'n lockdown is leuk en aardig, maar je weet nu al dat het na de kerst en na oud op nieuw hoe dan ook ellende gaat zijn qua besmettingen en ziekenhuisopnames. Mensen zoeken elkaar toch wel op, gaan toch wel naar de kerk toe, gaan toch wel naar opa en opa en noem maar op. Daar ga ik me zelf overigens ook schuldig aan maken. 9 maanden lang heb ik netjes alle regeltjes opgevolgd, maar zolang er een groep(je) is die overal lak aan is hebben de maatregelen bij lange na niet voldoende effect. Ik ga dus niet de kerst ook nog opofferen omdat de uitkomst toch wel hetzelfde blijft.

Overigens vieren wij het gewoon kleinschalig. Dus ouders + mijn broertje en ik + aanhang. Echter genoeg families die er gewoon vol voor gaan en het gewoon net als anders groots aanpakken. Daar valt gewoon niet tegenop te boksen.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• BoB_HenK
Feitelijk onjuist. Het % positieve testen loopt op, ligt dus niet (louter) aan méér testen.

Lees de recente modbreak nog eens?

Ramzzz in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3"

[ Voor 45% gewijzigd door Ramzzz op 14-12-2020 16:46 ]

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-01 14:42

3raser

⚜️ Premium member

VidaR-9 schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:08:
[...]

Wat mag ze niet dan? Mijn zoontje van 3 mag volgens mij nagenoeg alles wat hij normaal ook doet.

Die weken gemis aan KDV hakken er meer in bij m’n ex en mij dan bij hem.
Ze mag al sinds het begin van de crisis niet naar peutergym. Ze mag tijdens een lockdown niet naar het kinderdagverblijf en niet naar de peuterschool (wat voor haar een uitje is en niet het gebrek van haar ouders om haar te vermaken). Haar verjaardag is praktisch overgeslagen, net als de verjaardag van haar moeder (wat voor haar heel raar is). Op visite gaan bij familieleden komt vrijwel niet meer voor i.v.m. angst voor besmetting.
Standeman schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:05:
[...]

En verder kan ik me ook niet inbeelden dat er geen "playdates" afgesproken kunnen worden. Beetje rouleren en je kan gewoon de hele dag (thuis) werken.
Het aantal vriendjes van een 3-jarige verschillen blijkbaar per persoon.

• calvinturbo
maubaan schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:22:
Luchtvaart blijft open (begrijpelijk) maar ook de kerk bijvoorbeeld. net als een begravenis hier mogen 100 mensen naar toe....

De kappers moeten dicht en de bouwmarkt maar de supermarkt blijft open met 100 man binnen....
voor mij is de bouwmarkt momenteel essensieel want ik ben aan het verbouwen, waaraan ziet de overheid of iets essentieel is?
Voor jou is de bouwmarkt essentieel, voor mij de sportschool. Zo is dat voor iedereen weer wat anders wat ze graag willen openhouden. Dat is logisch, maar daar kan geen beleid op gemaakt worden.

Zelf ben ik tegen de gehele lockdown, veel te grof en heeft veel te veel andere negatieve gevolgen. Helaas lijken ze in Den Haag oogkleppen op te hebben en is het virus het enige wat telt.

• Drardollan
Plenkske schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:21:
[...]

Ik neem aan dat je sarcastisch bent ?
Zo niet: Lidl verkoopt bijna alles. Dus al het eten/drinken maar ook badkamermeubels tot tuinstoelen tot koffiezetters. Niet altijd uiteraard, puur in de seizoenen en met acties/aanbiedingen.
Nee, serieus niet. Ik weet wel dat bepaalde discounters ook non-food verkopen. Maar mascara e.d. heb ik nog nooit gezien of gekocht bij een supermarkt. Ik gebruik het niet en zou het ook nooit als kado overwegen, mijn brein registreert het dus niet blijkbaar omdat het niet relevant is.

Zelf zou ik ook niet zo snel non-food kopen bij een Lidl of Aldi. Daarvoor ga ik naar andere winkels. Ik kom zeer zelden bij dergelijk discounters, dus krijg er vrij weinig van mee.

• Ankona
wildhagen schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:17:
[...]

Sorry hoor, maar heb je alle hints de laatste 3 dagen in het nieuws niet opgevangen?

Iedereen kon op zijn klompen aanvoelen gezien alle berichtgeving wat er zou gaan gebeuren. Hooguit was dit pas morgen (op de geplande persconferentie) verwacht, maar los van die één dag vervroeging mag de rest echt niet als een verassing komen.

Het gaat niet om mij alleen, het was een algemene tendens. Ook hier. Maar ook bij de mensen die ik gisteren en vanmorgen nog in levende lijve of online gesproken heb.

Iedereen verwachte wel nieuwe maatregelen. Eigenlijk vooral op het niveau van de mislukte voor de buhne lockdown van november. Eventueel nog wat beperkingen in januari. Maar zo snel en zo heftig als het nu uitlekt dat had niemand voorzien. Tenminste niet de mensen die ik gesproken heb.

alles kan off-topic

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Essentieel is dus wat noodzakelijk is voor de primaire levensbehoeften, primair dus eten en drinken. Hence, de supermarkten.

Drogisterijen is al een randgeval, maar ivm voedsel en medicijnen nog wel te begrijpen.

Een bouwmarkt is echter op geen enkele manier essentieel. Voor mij is op vakantie gaan ook essentieel, maar dat maakt het nog geen essentiele onderneming. Ik zal gewoon moeten wachten tot het kan. Een verbouwing kan ook worden uitgesteld. Eten, drinken, medicijnen echter kunnen niet worden uitgesteld en zijn dus essentieel.

Virussen? Scan ze hier!

• calvinturbo
BoB_HenK schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:22:
[...]

Feitelijk onjuist. Het % positieve testen loopt op, ligt dus niet (louter) aan méér testen.
Dat was bij de laatste rapportage van dat % nog niet zo of iig verwaarloosbaar. Pas morgen wordt het % positieve testen weer geupdate, die is wekelijks.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:28

franssie

Save the albatross

Drardollan schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:16:
[...]

Sommige medicijnen zijn wel OTC (zonder recept) te koop waarbij wel een drogist aanwezig moet zijn om vragen te beantwoorden. Dat is in een supermarkt normaliter niet het geval. Dus ik neem aan dat drogisterijen open blijven om de druk op apotheken te voorkomen. Hoestdrank met codeïne (sommige Natterman) zal denk ik niet in een supermarkt verkrijgbaar zijn.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-01 16:35

TiMMieJ

PSN: Orixez

wildhagen schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:25:
[...]

Essentieel is dus wat noodzakelijk is voor de primaire levensbehoeften, primair dus eten en drinken. Hence, de supermarkten.

Drogisterijen is al een randgeval, maar ivm voedsel en medicijnen nog wel te begrijpen.

Een bouwmarkt is echter op geen enkele manier essentieel. Voor mij is op vakantie gaan ook essentieel, maar dat maakt het nog geen essentiele onderneming. Ik zal gewoon moeten wachten tot het kan. Een verbouwing kan ook worden uitgesteld. Eten, drinken, medicijnen echter kunnen niet worden uitgesteld en zijn dus essentieel.
En wat dan als je thuis lekkage of iets dergelijks hebt en geen spullen kunt halen? Lijkt mij ook wel essentieel toch?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-01 16:00

ThunderNet

Flits!

[...]

Totdat je ketel er ineens uitligt.. Dan is het wel fijn als je vervangende onderdelen kunt kopen :) In mijn huis wordt het heel snel heel koud in de winter.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• BoB_HenK
calvinturbo schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:25:
[...]

Dat was bij de laatste rapportage van dat % nog niet zo of iig verwaarloosbaar. Pas morgen wordt het % positieve testen weer geupdate, die is wekelijks.
De laatste stijging was 0,5%, oftewel een relatieve toename 4,5%. Op het grote aantal testen dat gedaan wordt is dit zowel statistisch significant als significant in de zin dat het een niet-verwaarloosbare stijging is. Daarbij komt dat de update aan publiek wellicht morgen volgt, maar het lijkt me zeer sterk dat het kabinet niet over dag-cijfers beschikt.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:10
KlaasjeNL schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:22:
De maatregelen komen niet helemaal als een verrassing. Maar ik heb er wel moeite mee dat scholen vanaf woensdag dicht gaan.

Net als velen hier heb ik ook kinderen op de basisschool. De hele maand wordt al min of meer naar kerst en de vakantie toegeleefd. En opeens is het dan afgelopen. Eerst geen intocht van Sinterklaas en nu moet ik mijn oudste dochter vertellen dat het kerstdiner dat ze woensdag met haar klas zou hebben ook niet doorgaat. Dat jurkje dat ze daarvoor zelf mocht uitkiezen, kan dus ook in de kast blijven hangen.

Ik wil het niet dramatischer maken dan het is, maar voor kinderen gaat de ontwikkeling heel snel en is het extra vervelend dat heel veel zaken opeens vervallen. Na komend weekend zouden de scholen vakantie hebben, dus begrijp ik niet dat ze de scholen deze week niet laten afmaken. Voor de kinderen, maar ook voor scholen om materiaal voor te bereiden voor thuis lessen volgen (laptops/chromebooks uitdelen) etc. En ook voor ouders die nu op stel en sprong iets voor de kinderen moeten zien te regelen terwijl ze zelf mogelijk deze week nog moeten uitwerken of zaken moeten overdragen.

Laat de kinderen het jaar gewoon enigszins normaal afsluiten. Volgens mij is dit zowel voor kinderen als ouders als leerkrachten veel beter dan alles plotsklaps vanaf woensdag dichtgooien.
Kinderen moeten ook leren met teleurstellingen om te gaan naar mijn mening. Het is allemaal niet leuk, ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen. Maar then again.... een jurkje niet aankunnen met het kerstdiner op school gaat ze over 30 jaar mee kunnen lachen als ze verder is in haar leven.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

TiMMieJ schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:26:
[...]

En wat dan als je thuis lekkage of iets dergelijks hebt en geen spullen kunt halen? Lijkt mij ook wel essentieel toch?
Daar heb je loodgietersbedrijven etc voor. Volgens mij blijven dat soort hulpdiensten voor spoedeisende gevallen gewoon open (die dus niet kunnen wachten, een cv-ketel die uitvalt zal ook gewoon door de reparateur hersteld mogen worden).

Zoals Ruttte eerder al zei: ben niet degene die het randje opzoekt.

Virussen? Scan ze hier!

• Drardollan

Dat zien ze niet. Maar het is heel simpel, het aantal contactmomenten moet naar beneden. En dus kies je gewoon uit wat er open blijft. Supermarkten 5 weken dicht is natuurlijk lastig, of men moet echt beginnen aan de gefrituurde WC rollen.

En dus maakt de overheid een afweging. Fysiotherapeuten en tandartsen zijn essentieel, in de eerste golf heeft dat een hoop ellende opgeleverd door die te sluiten dus blijven ze er nu af. De Primark kan je prima zonder, dan loop je maar wat langer in die spijkerbroek. Zo wordt er gedacht, maar alles met simpelweg de gedachte dat we minder contactmomenten moeten hebben.

Wellicht dat je bouwmaterialen wel drive-thru kan gaan afhalen, het is mij nu nog niet duidelijk of afhalen bij niet-essentiële winkels wel als mogelijkheid mag worden geboden.

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik heb in het begin van de Coronacrisis de conclusies van één van Maurice de Hond zijn onderzoeken eens onder de loep genomen. Zijn stellingname was grotendeels gebaseerd op een Italiaans onderzoek, welke hij naar de Nederlandse situatie vertaalde, om het zo maar te zeggen.

Er werden leeftijdscategorieen geëxtrapoleerd, danwel samengevoegd zonder vermelding van reden of onderbouwing van de nieuwe getallen die daar als gevolg van ontstonden. Eenvoudig traceerbare cijfers bleken niet in de bronstudie terug te vinden en zo zijn er nog wel een aantal vraagtekens te plaatsen. Later heb ik nog eens één van zijn primeurs tot in detail bekeken (diegene waarmee hij de besmettingsgraad voorspelde) en ook daar klopte statistisch gezien heel erg weinig van.

Tel daar bij op dat hij nogal flinke uitspraken doet over aerosolen die tot nu toe nauwelijks wetenschappelijk gestaafd zijn (vergelijk daar voor zijn eigen beweringen op zijn site en het ingediende wetenschappelijke artikel eens: Daar zit een oceaan tussen). Ik kan de beste man niet meer serieus nemen.

offtopic:
Verder terug kijkend zie ik De Hond precies doen wat hij bij de Deventer Moordzaak ook heeft gedaan: hij komt tot een conclusie waar later bewijs bij gezocht wordt. Al het andere wordt genegeerd. Hij deinst er niet voor terug om iedereen die het met hem oneens is zwart te maken, tot aan brieven schrijven aan werkgevers, topambtenaren, ministers en Justitie. De Hond zijn wil is wet. Als je meer over zijn modus operandi wil weten, raad ik het boek van Bas Haan over de Deventer Moordzaak aan. De parallellen zijn overduidelijk.

Houd het ontopic graag.

[ Voor 12% gewijzigd door Ramzzz op 14-12-2020 17:28 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Maar net riep je nog dat het afnaam, wat dus nepnieuws en verspreiden van desinformatie was. Het is nog altijd een stijging.

[ Voor 8% gewijzigd door Ramzzz op 14-12-2020 17:06 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Zingo
  • Laatst online: 12-01 21:11
SomerenV schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:22:
[...]

Dat hele 'het is onze schuld' vind ik altijd zo'n onzin. Ik denk dat juist de regering gewoon hard faalt. Ze hebben nooit echt harde maatregelen durven nemen, en de maatregelen die wel genomen werden kwamen vaak te laat en waren halfbakken. Bijvoorbeeld de vraag om thuis te werken, die is gewoon véél te vrijblijvend, terwijl juist kantoren vaak broedplaatsen van virussen zijn. Vervolgens is de kans dat je gepakt wordt bij het overtreden van de maatregelen voor particulieren niet heel groot (op bezoek gaan bij anderen bijvoorbeeld) en was het in de winkelstraten business as usual. In de winkels maatregelen waar redelijk goed op gehandhaafd kan worden, maar buiten handhaven is nagenoeg onmogelijk dus is het een free for all.
Je kan het spinnen zoals je wil, maar uiteindelijk is het natuurlijk wel onze schuld. Wij kiezen ervoor om ons niet aan maatregelen te houden. Wij als mensen werken massaal nog op kantoor, gaan boodschappen doen, gaan dagjes weg en bij elkaar op bezoek. Schijnbaar zijn wij als mensen niet verstandig genoeg om zonder het dreigement van maatregelen ons aan die regels te houden.

Wat ik de regering kan kwalijk nemen is het kontengedraai van ze, maar ze zijn vrij duidelijk geweest met de maatregelen als die er waren. Dit zie je ook in andere landen, want daar liepen ze bijna overal tegen dezelfde problemen aan. Het is gewoon mens eigen, tenzij je met een heel specifieke aanpak komt om ook daar iets aan te doen zullen mensen regels overtreden.
[...]
Nu ook weer. Zo'n lockdown is leuk en aardig, maar je weet nu al dat het na de kerst en na oud op nieuw hoe dan ook ellende gaat zijn qua besmettingen en ziekenhuisopnames. Mensen zoeken elkaar toch wel op, gaan toch wel naar de kerk toe, gaan toch wel naar opa en opa en noem maar op. Daar ga ik me zelf overigens ook schuldig aan maken. 9 maanden lang heb ik netjes alle regeltjes opgevolgd, maar zolang er een groep(je) is die overal lak aan is hebben de maatregelen bij lange na niet voldoende effect. Ik ga dus niet de kerst ook nog opofferen omdat de uitkomst toch wel hetzelfde blijft.

Overigens vieren wij het gewoon kleinschalig. Dus ouders + mijn broertje en ik + aanhang. Echter genoeg families die er gewoon vol voor gaan en het gewoon net als anders groots aanpakken. Daar valt gewoon niet tegenop te boksen.
Klopt, je kan en mag er niets tegen doen. Hier kan onze overheid echt niets aan doen, want in de privesfeer kunnen ze amper ingrijpen. De enige oplossing is overal checkpoints met actieve controle, maar dan breekt de pleuris helemaal los denk ik.

Kortom, de enige oplossing is of het loslaten of superstreng zijn want zoals je zegt zijn er gewoon teveel mensen die het geen ruk boeit.

• Drardollan
wildhagen schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:28:
[...]

Maar net riep je nog dat het afnaam, wat dus nepnieuws en verspreiden van desinformatie was. Het is nog altijd een stijging.
Klopt. Het is spannend wat er morgen uit komt rollen, niet eens zozeer van afgelopen week maar met name de weken ervoor. Er vinden nogal wat correcties plaats tot een dag of 10-14 terug, dat kan van invloed zijn op dit cijfer.

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-01 11:49

garriej

Ik las ondertieten.

[...]

Tot ik een lekkage heb en deze niet kan repareren, dan is de hoofdkraan dicht draaien de enige oplossing. zit ik zonder stromend water.. Blijven de groothandels wel open voor de loodgieter?

Uitstellen gaat niet altijd, wat als je net ene nieuw huis heb en per 15 januari je oude huis uit moet? :+

[ Voor 5% gewijzigd door garriej op 14-12-2020 16:34 ]

• KlaasjeNL
stylezzz schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:27:
[...]

Kinderen moeten ook leren met teleurstellingen om te gaan naar mijn mening. Het is allemaal niet leuk, ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen. Maar then again.... een jurkje niet aankunnen met het kerstdiner op school gaat ze over 30 jaar mee kunnen lachen als ze verder is in haar leven.
Omgaan met teleurstellingen is 1, maar omgaan met teleurstelling op teleurstelling op teleurstelling is wat anders. Helemaal als het iets is waar je zolang naar uitkijkt en waardoor in feite een heel stuk van de jeugd wordt afgenomen. Terwijl het eenvoudig op te lossen is door de school 2 of 3 dagen langer open te laten. Dat zal voor de druk op de zorg vermoedelijk weinig verschil maken.

Maar nogmaals, het gaat niet enkel om het kind. Ook voor ouders en docenten die nu extra moeten gaan goochelen.

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-01 13:52
En anders kan je altijd je spullen bestellen bij gamma.nl (of een andere bouwmarkt). En anders heb je daar specialisten voor. Een loodgieter is zo gebeld.

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-01 16:01
BoB_HenK schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:22:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar je bron hiervoor. Op het Coronadashboard wordt deze informatie slechts één keer per week op dinsdag geüpdate. Het laatste cijfer is van vorige week dinsdag over een periode t/m 6 december en was ten op zichte van de week ervoor 0,5% toegenomen.

Alle cijfers die worden gedeeld met het publiek gaan over absolute aantallen, zonder context. Dus aantal positief geregistreerden, maar zónder aantal uitgevoerd testen. In de eerste periode was dit ook veel minder relevant (want te weinig testcapaciteit).

Dance with the stars

• Ankona
KlaasjeNL schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:22:

Laat de kerken hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen en hun ruimtes beschikbaar stellen aan de scholen.

alles kan off-topic

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-01 14:04

Laguna

Connaisseur

link0007 schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:31:
[...]

Ik zie een aantal covid-deniers hier in het topic. En jullie geven steeds twee bedriegelijke half-waarheden:
  1. Het % positief blijft constant, dus er is geen reële toename van het aantal besmettingen
  2. Het aantal testen neemt toe, maar dat komt door de uitgebreide testcapaciteit
Zien jullie zelf dan niet dat deze twee conclusies tegenstrijdig zijn? Als de testcapaciteit uitgebreid is, maar het percentage positief blijft constant, dan is er toch duidelijk sprake van een reële toename in het aantal besmettingen? :D
polthemol schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:47:
[...]

het percentage positieve testen is niet zaligmakend.

Als ik 1000 tests afneem en 11,6 procent is positief, dan heb ik 116 besmette mensen. Als ik 1 000 000 tests afneem op dezelfde periode en 11,6 procent is positief, dan heb ik 116 000 besmette mensen, een factor 1000 meer. Met 116 besmette mensen in Nederland, duw ik al die 116 mensen wel weg in een ziekenhuis waarvan ik de ramen dichtspijker (spreekwoordelijk dan ;) ). Met 116 000 besmette mensen gaat dat niet meer werken, terwijl het percentage positieve tests gewoon hetzelfde is.
Jullie maken allebei dezelfde fout. Door het gewijzigde testbeleid van 1 december worden er meer besmettingen zichtbaar die anders onzichtbaar waren gebleven. Meer positieve tests wil dus in dit geval niet automatisch zeggen dat er ook meer besmettingen hebben plaatsgevonden.

Als die voorheen onzichtbare mensen (omdat ze geen klachten ervaren) positief worden getest en vervolgens netjes in quarantine gaan, zou dat een gunstig effect hebben op het voorkomen van verdere verspreiding. Dat is dan ook het idee achter het gewijzigde testbeleid.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

wildhagen schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:27:
[...]
Daar heb je loodgietersbedrijven etc voor. Volgens mij blijven dat soort hulpdiensten voor spoedeisende gevallen gewoon open (die dus niet kunnen wachten, een cv-ketel die uitvalt zal ook gewoon door de reparateur hersteld mogen worden).

Zoals Ruttte eerder al zei: ben niet degene die het randje opzoekt.
Mmmmh, waar halen loodgieters en installateurs hun materialen? Sommigen gewoon bij de Hornbach, anderen bij de bouwgroothandel. Moet die laatste ook dicht, of niet? (Dat is serieus wat ik me afvraag, ik heb er net nog 2 auto’s vol materiaal gehaald omdat ik het gewoon echt niet weet en niet de rest van de maand op mijn handen wil zitten).

• Drardollan
Seriph schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:30:
En anders kan je altijd je spullen bestellen bij gamma.nl (of een andere bouwmarkt). En anders heb je daar specialisten voor. Een loodgieter is zo gebeld.
offtopic:
Nou.... Ik heb niet lang geleden een lekkage gehad en ik had denk ik sneller in het ISS had kunnen zijn dan de loodgieter bij mij was. Er is een chronisch tekort aan vaklui.

Je moet ook Hornbach, Praxis en de Hubo noemen 8)

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08-2025
wildhagen schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:17:
[...]

Eens, ze waren dit vanaf vrijdag al bewust aan het opbouwen via de media zodat de 'klap' vandaag iets zachter zou landen.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

dr.lowtune schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:32:
[...]

Mmmmh, waar halen loodgieters en installateurs hun materialen? Sommigen gewoon bij de Hornbach, anderen bij de bouwgroothandel. Moet die laatste ook dicht, of niet? (Dat is serieus wat ik me afvraag, ik heb er net nog 2 auto’s vol materiaal gehaald omdat ik het gewoon echt niet weet en niet de rest van de maand op mijn handen wil zitten).
Voor particulieren. Gamma, Karwei etc

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:29

vhal

ಠ_ಠ

Eerlijk gezegd had ik al medelijden met de pakketbezorgers, sinds vandaag is dat alleen nog maar gestegen. Ik zie nog wel van die vage loketafhaalpunten voor winkels her en der opkomen als paddenstoelen.

Strava

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:51

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Drardollan schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:04:
[...]

Op mijn Facebook zojuist:
[Afbeelding]

:{

Ik snap het wel hoor, maar het steekt toch.
Deed facebook niet aan gepersonaliseerde ads? :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Drardollan
vhal schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:33:
Eerlijk gezegd had ik al medelijden met de pakketbezorgers, sinds vandaag is dat alleen nog maar gestegen. Ik zie nog wel van die vage loketafhaalpunten voor winkels her en der opkomen als paddenstoelen.
Als de mensen die nu thuis komen te zitten ondernemend zijn en PostNL flexibel is, dan word je tijdelijk pakketbezorger.

• calvinturbo
Dat gaat helaas ook een probleem worden, met name met DHL / UPS etc.
Vaak zitten die ophaalpunten in diezelfde winkels die nu gesloten worden (dus niet in supermarkten).
Met PostNL minder een probleem omdat die wel vaker in supermarkten zitten.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
m00 schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:28:
[...]

11,1 naar 11,6%, het is vreselijk.
Maar het is een stijging, waar een daling zou moeten zijn.
Bij al behoorlijk forse aantallen besmettingen en ziekenhuisbezettingen.
En er komt ook nog een derde golf aan met de feestdagen (die is onvermijdelijk).

Dus dat er iets moest gebeuren was wel duidelijk. Zelfs al was het geen stijging geweest, maar bleef het gelijk dan denk ik dat er maatregelen waren gekomen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:44

-tom-562

Oliesjeik

Gaan de gebedshuizen nou eindelijk ook dicht? Of worden die wéér ontzien?

Vaak bu'j te bang!

• anandus
  • Niet online
-tom-562 schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:35:
De vraag stellen is hem beantwoorden ;)

• Ankona
Bol.com etc zijn echt de winnaars. Alle inkopen naar online en amper de mogelijkheid om iets retour te sturen.

alles kan off-topic

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

-tom-562 schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:35:
Gok es? :')

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Bensimpel

Positieve meneer

Seriph schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:30:
Die hebben ook spullen nodig. Groothandels sluiten ook. Hele ketens worden zo lamgelegd. Misschien dat we 5 weken vooruit kunnen. Ben benieuwd.

😆 - Denk ook eens om ;)

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:38
Drardollan schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:18:
[...]

Babyvoeding, luiers..etc.

• 42erik
  • Niet online
Patriot schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:10:
[...]

Ik heb dat nergens gesuggereerd. Ik heb gezegd dat als dat je zover raakt dat het ervoor zorgt dat je niet meer normaal kunt functioneren, dat het zoveel invloed heeft op de stabiliteit van je psyche dat je eraan onderdoor gaat, dat je dán hulp moet zoeken i.p.v. het gebruiken als reden om de regels met de voeten te treden (en in het verlengde daarvan, daar begripvol tegenover staan). Ik heb nergens gezegd dat het leven volgens de opgestelde regels helemaal normaal is, niets met een mens doet of geen nadelen heeft.
Misschien moet je even je eigen posts teruglezen...

• anandus
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:35:
Bol.com etc zijn echt de winnaars. Alle inkopen naar online en amper de mogelijkheid om iets retour te sturen.
Het verbaast me dat er nog geen complottheorie is dat corona door Bezos bedacht is om de verkopen van Amazon te stimuleren :D

• Plenkske
Toevallig heb ik onze vaste pakketbezorger van PostNL vandaag een doosje chocolade gegeven voor alle moeite dit jaar :) Klein gebaar, grote glimlach en duim :Y

• Drardollan
Gonadan schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:34:
[...]

Deed facebook niet aan gepersonaliseerde ads? :+
Dat lijkt mij wel :o

Maar deze winkel heb ik werkelijk al jaren niet bezocht of opgezocht. Misschien iemand anders in het netwerk :F

• garriej
  • Laatst online: 05-01 11:49

garriej

Ik las ondertieten.

anandus schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:37:
[...]

Het verbaast me dat er nog geen complottheorie is dat corona door Bezos bedacht is om de verkopen van Amazon te stimuleren :D
Die zullen er vast zijn, maar gelukkig zitten we niet in die bubbel :D

• Drardollan
Dat is mij bekend. Maar ook een groot deel non-food. Ben benieuwd welke keuze er gemaakt wordt door de overheid hierin.

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:47
[...]

Dus jij vindt dat de overheid knetterhard moet ingrijpen als je te dicht bij elkaar komt, als je niet thuis werkt maar gewoon naar kantoor gaat?
Wat was de uitspraak ook al weer? Een beter milieu begint bij jezelf? Als een ander in de sloot springt spring je er toch ook niet in?

Maar om even in de kerstsfeer te blijven, is kerst niet het feest van de geboorte van iemand die door zijn vader werd opgeofferd om de mensheid te redden? BB-One is niet erg kerkelijk, dus kan het volledig mis hebben... Maar kunnen we niet één keertje kerst met de (hele) familie overslaan uit naastenliefde? Nodig iemand uit die alleen is en laat hem of haar bij je aanschuiven.

Hou je je netjes aan de regels en doe je ook nog wat leuks/goeds.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:16
[...]

Volgens mij was dat gewoon de bedoeling en ingecalculeerd. Winkels openhouden voor de sinterklaas- en kerstinkopen. Alles draait om de economie. Vervolgens kunnen we vlak voor kerst in lockdown tot ergens in januari, want dan is er toch een dip.

Dit zag je echt al maanden aankomen.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:53

TheVMaster

Moderator WOS
Stoney3K schreef op Monday 14 December 2020 @ 16:17:
[...]

Die kun je natuurlijk ook heel goed online bestellen bij kruidvat.nl? Waarom zou je daarvoor naar een fysieke winkel moeten gaan? Maar als men het als een 'essentiele winkel' zou markeren, tja dan gaan ze vast wel open.

• KlaasjeNL
Ankona schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:30:
[...]

Laat de kerken hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen en hun ruimtes beschikbaar stellen aan de scholen.
Als kerkganger ben ik sowieso van mening dat kerken zouden moeten sluiten. Vanuit de wet is er wellicht de ruimte om open te blijven, maar dat betekent niet dat je die ruimte ook moet nemen. Kijk ik naar onze kerk, dan worden er diensten via internet uitgezonden. Echter vindt men het ook nodig om die diensten te voorzien van live muziek, vindt de uitzending plaats vanuit de kerkzaal en wordt er een beperkt aantal mensen per zondag uitgenodigd.

Ik heb in het begin de discussie gevoerd dat ze dat allemaal niet moeten doen en geopperd dat de dominee prima via youtube een overdenking kan streamen vanuit zijn werkkamer. En dat iedereen met behoefte aan muziek dan zelf iets aan kan zetten naar eigen smaak.

Helaas dachten de verantwoordelijke personen daar anders over, waar ik mij best aan kan ergeren. Maar wellicht goed om te weten dat gelovigen ook gewoon maar mensen zijn die net als niet-gelovigen een andere kijk hebben op de hele crisis. Het is dus niet "de kerk" die samenkomsten wil blijven organiseren, maar het zijn mensen binnen de kerk die dat willen. Net zoals je in een winkelstraat mensen hebt die het onzin vinden om afstand te houden, terwijl de ander juist thuis blijft en boodschappen online bestelt.

• Drardollan
Ankona schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:35:
Je kan beter stellen dat AH de grote winnaar is, tevens eigenaar van Bol.com.

Niet enkel de non-food verkoop door het dak, het feit dat alle eetgelegenheden met Kerst dicht zijn zal ook zorgen voor een mega omzet op de food tak.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Moi_in_actie schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:51:
En dit keer lijkt me de impact voor de ouders ook minder.
Dat valt zwaar tegen.
Ja, het gaat nu over 1 dag al in, maar dat betekent 2 dagen overbruggen tot aan de kerstvakantie (die was er toch al). Zodoende heb je, afgezien van de 2 dagen van deze week, nu wel bijna 3 weken de tijd om wat te regelen voor de tijd na nieuwjaar. Dit zal hopelijk inderdaad leiden tot meer mensen die weer gaan thuiswerken.
Daarbij zie je over het hoofd dat kinderen op het KDV nog geen kerstvakantie hebben, dus iedereen met kinderen onder de 4 is hier waarschijnlijk extra niet blij mee. Bovendien lost thuiswerken niks op (doen we al sinds maart). Je kunt niet tegelijk werken en op kinderen onder de 4 letten.
GAIAjohan schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:48:
Ik bedoelde meer:
Ik werk sinds maart thuis. Niks kantoor.

Maar mijn kind gaat gewoon 2 dagen naar kdv omdat ik anders echt niet aan werken toekom.
Dus heeft het iig in ons geval geen enkele zin, want ik en ik zie meer in mijn straat werken gewoon thuis.
Hier idem, vanaf 9 maart geen kantoor gezien, en sinds enkele maanden met 2 kinderen, beide dus onder de 4. De suggestie (niet van jou) dat er hier tegelijkertijd gewerkt zou kunnen worden terwijl je ook geacht wordt daarop te letten zou ik willen afdoen met de volgende reactie:

Muahaaaaaaaaaaaaahahahahahha haha ha _O-

Nee.

Een dag werken is een stuk rustiger dan een dag daar mee bezig zijn. Zelfs doen alsof ik tegelijkertijd pretendeer ergens mee bezig te zijn dat op werken lijkt, gaat niet gebeuren.

Wat dan wel, is een vraag die nu weer relevant begint te worden.

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:25
Daar ben je zelf bij, niets weerhoud je om (af en toe) 5,- fooi te geven bij levering.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• m00
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-01 20:55

m00

FirePuma142 schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:28:
[...]

Ik heb in het begin van de Coronacrisis de conclusies van één van Maurice de Hond zijn onderzoeken eens onder de loep genomen. Zijn stellingname was grotendeels gebaseerd op een Italiaans onderzoek, welke hij naar de Nederlandse situatie vertaalde, om het zo maar te zeggen.

Er werden leeftijdscategorieen geëxtrapoleerd, danwel samengevoegd zonder vermelding van reden of onderbouwing van de nieuwe getallen die daar als gevolg van ontstonden. Eenvoudig traceerbare cijfers bleken niet in de bronstudie terug te vinden en zo zijn er nog wel een aantal vraagtekens te plaatsen. Later heb ik nog eens één van zijn primeurs tot in detail bekeken (diegene waarmee hij de besmettingsgraad voorspelde) en ook daar klopte statistisch gezien heel erg weinig van.

Tel daar bij op dat hij nogal flinke uitspraken doet over aerosolen die tot nu toe nauwelijks wetenschappelijk gestaafd zijn (vergelijk daar voor zijn eigen beweringen op zijn site en het ingediende wetenschappelijke artikel eens: Daar zit een oceaan tussen). Ik kan de beste man niet meer serieus nemen.

Verder terug kijkend zie ik De Hond precies doen wat hij bij de Deventer Moordzaak ook heeft gedaan: hij komt tot een conclusie waar later bewijs bij gezocht wordt. Al het andere wordt genegeerd. Hij deinst er niet voor terug om iedereen die het met hem oneens is zwart te maken, tot aan brieven schrijven aan werkgevers, topambtenaren, ministers en Justitie. De Hond zijn wil is wet. Als je meer over zijn modus operandi wil weten, raad ik het boek van Bas Haan over de Deventer Moordzaak aan. De parallellen zijn overduidelijk.
Dat van de Deventer moordzaak is mij onbekend, maar dat heeft vrij weinig met de huidige problematiek te maken. Als ooit iets verkeerds gezegd hebben een criterium is dan kan je van Rutte al helemaal nooit meer iets aannemen.

Ik weet ook niet wat voor publicatie je bedoelt aan het begin van de corona periode. De recente publicaties van hem snijden in mijn optiek in elk geval wel degelijk hout. Ik weet niet wat er dubieus is aan de transmissie via aerosolen, dat vermeldt de WHO ook als transmissieroute. En dat ventilatie zo belangrijk is. Roept-ie ook al maanden. Kan iedereen ook wel verzinnen met een beetje verstand. Doet het kabinet niets mee.

Kan het nog steeds niet eens zijn met het categorisch diskwalificeren.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-01 16:28
Dennis013 schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:07:
[...]

Ik vind het wel een hele negatieve mindset. Er is nog zoveel mogelijk, maar je moet zelf er wat positiever naar kijken. Het is wel gezellig dat ze thuis zijn en je kunt inderdaad minder dan van de zomer, maar zo erg is t allemaal niet
Ligt er maar net aan hoe je kinderen zijn. Thuis lesgeven EN ook nog wat centen voor de baas verdienen met iemand die teert op de sociale contacten op school? Bij de vorige lockdown was het na 6 weken 1+1=3 en dat deed ze uit protest.

Tuurlijk gaan mensen naar de winkels. Net als mensen die naar de kroeg gingen op de laatst mogelijke avond. Met dit beleid (geen maatregelen voor kerst...) weet je nooit wanneer een maatregel afgeschaald wordt en als je uitgaat van een griepcyclus, dan gaat de boel ergens in april/mei pas weer een keer open.

Mensen die nu besmet raken, zitten toch 5 weken thuis. Helpt om meer immuniteit te krijgen. ;)

Wat wel weer bizar is: Eredivisie, Schiphol en kerken blijven open... tuurlijk. Wees dan een vent en gooi die ook dicht.
BoB_HenK schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:20:
[...]

Ik heb nog nooit een voorganger in een kerk rond zien rijden met een doodskist met naam van politicus er op, bewust de verkeersveiligheid in gevaar zien brengen door rariteiten uit te halen op de snelweg en/of willekeurige burgers de facto de toegang zien ontzeggen tot een deel van de stad ivm blokkades. Heeft niets met demonstreren en alles met terroriseren en treiteren te maken.
Kijk eens een paar eeuwen terug. ;) De boeren zijn lieverdjes vergeleken met hoe religies tekeer kunnen gaan.
stylezzz schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:27:
[...]

Een 3 jarige zit al bijna 33% van haar leven met Corona in een opeenstapeling aan teleurstellingen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:44

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:38:
[...]

Dat is mij bekend. Maar ook een groot deel non-food. Ben benieuwd welke keuze er gemaakt wordt door de overheid hierin.
Ik neem toch aan dat ze gewoon het Duitse lijstje gaan volgen hierin. Dat laat nog wel enige ruimte.

Heb onze pakketbezorger maar een kerstkaart met een tientje gegeven. Denk dat ie daar meer aan heeft dan aan een doos chocolade :P

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:04
Bensimpel schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:36:
[...]

Die hebben ook spullen nodig. Groothandels sluiten ook.
Zowel in BE als in DE waren de groothandels gewoon open, dus bron graag?

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Drardollan
MikeyMan schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:42:
[...]

Ik neem toch aan dat ze gewoon het Duitse lijstje gaan volgen hierin. Dat laat nog wel enige ruimte.
Ik doe vandaag geen aannames of voorspellingen mee, ben teveel door de mand gevallen vanmorgen :'(

We zullen dus even moeten wachten. Wel positief is dat we voor de Duitse sluitingen al dichtgaan, dat voorkomt eind deze week een golf Duitsers.

Ik benijd de Belgen niet, die kunnen hun borst natmaken.

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Plenkske schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:37:
[...]

Toevallig heb ik onze vaste pakketbezorger van PostNL vandaag een doosje chocolade gegeven voor alle moeite dit jaar :) Klein gebaar, grote glimlach en duim :Y
Toevallig? Klinkt als voorbedachte rade >:)

Maar goed idee, ga ik ook doen voor onze bezorger!

• Plenkske
MikeyMan schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:42:
[...]

Heb onze pakketbezorger maar een kerstkaart met een tientje gegeven. Denk dat ie daar meer aan heeft dan aan een doos chocolade :P
Ik denk dat beide prima opties zijn
souljah1h schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:46:
[...]

Toevallig? Met voorbedachten rade >:)

Maar goed idee, ga ik ook doen voor onze bezorger!
Haha, lag al een week klaar ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Plenkske op 14-12-2020 16:48 ]

• beany
  • Laatst online: 07:26

beany

Meeheheheheh

KlaasjeNL schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:39:
[...]
Helaas dachten de verantwoordelijke personen daar anders over, waar ik mij best aan kan ergeren. Maar wellicht goed om te weten dat gelovigen ook gewoon maar mensen zijn die net als niet-gelovigen een andere kijk hebben op de hele crisis. Het is dus niet "de kerk" die samenkomsten wil blijven organiseren, maar het zijn mensen binnen de kerk die dat willen. Net zoals je in een winkelstraat mensen hebt die het onzin vinden om afstand te houden, terwijl de ander juist thuis blijft en boodschappen online bestelt.
Met alle respect, maar... is er niet een hiërarchie? Kan er hoger in de structuur van de kerk niet opgelegd worden aan lokale afdelingen (geen idee hoe dat allemaal heet) dat ze kerkgebouwen moeten sluiten en meer online moeten gaan doen? Dat er personen zijn die het niet eens zijn met de maatregelen, tja, ok. Op mijn werk zijn sommigen het er ook niet mee eens, maar de leiding/directie zegt heel simpel: pech voor je, lekker thuiswerken!

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

m00 schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:41:
[...]

Dat van de Deventer moordzaak is mij onbekend, maar dat heeft vrij weinig met de huidige problematiek te maken. Als ooit iets verkeerds gezegd hebben een criterium is dan kan je van Rutte al helemaal nooit meer iets aannemen.
Ik noemde die alleen als vergelijk voor het patroon dat ik bij hem herken.
Ik weet ook niet wat voor publicatie je bedoelt aan het begin van de corona periode. De recente publicaties van hem snijden in mijn optiek in elk geval wel degelijk hout.
Behalve die van vandaag dan (die onderbouwing van die historische blunder) waar statistisch gezien ook geen donder van klopt helaas.
Ik weet niet wat er dubieus is aan de transmissie via aerosolen, dat vermeldt de WHO ook als transmissieroute. En dat ventilatie zo belangrijk is. Roept-ie ook al maanden. Kan iedereen ook wel verzinnen met een beetje verstand. Doet het kabinet niets mee.
Volgens De Hond alleen aerosolen als verspreider, verder niets. Of is ie daar van teruggekomen? Dat gebeurt ook nogal eens, maar daar geeft hij nooit ruchtbaarheid aan.
Kan het nog steeds niet eens zijn met het categorisch diskwalificeren.
Ik heb eerlijk gezegd niets van hem gezien met betrekking tot Corona dat bovengemiddelde kritiek kan weerstaan.

• Ankona
KlaasjeNL schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:39:
[...]

Als kerkganger ben ik sowieso van mening dat kerken zouden moeten sluiten. Vanuit de wet is er wellicht de ruimte om open te blijven, maar dat betekent niet dat je die ruimte ook moet nemen. Kijk ik naar onze kerk, dan worden er diensten via internet uitgezonden. Echter vindt men het ook nodig om die diensten te voorzien van live muziek, vindt de uitzending plaats vanuit de kerkzaal en wordt er een beperkt aantal mensen per zondag uitgenodigd.

Ik heb in het begin de discussie gevoerd dat ze dat allemaal niet moeten doen en geopperd dat de dominee prima via youtube een overdenking kan streamen vanuit zijn werkkamer. En dat iedereen met behoefte aan muziek dan zelf iets aan kan zetten naar eigen smaak.

Ik ben (als niet kerkganger) van mening dat de meeste kerken zich onverplicht prima aanpassen aan wat er maatschappelijk verantwoord is. Het zijn een paar extremisten die het nieuws halen en daarmee alle andere kerken een slechte naam geven.

Dat gezegd hebbende, ik doel meer op de andere kant van de uitzondering die in de wet staat. Ik (en volgens mij velen met mij) vind het overdreven en zeer ongewenst dat de scholen, met name de basisscholen, deze laatste week voor de kerstvakantie niet af mogen maken. Die laatste 3 dagen (of vaak slechts 2,5) waarin allemaal bijzondere herinneringen gemaakt worden en waar al lang naar toegeleefd wordt. Als de scholen dan toch dicht moeten, laat de kerken dan de deur openen zodat de leerkrachten daar hun kerstontbijt etc kunnen houden met de leerlingen en gewoon de laatste lesdagen volgens plan af kunnen maken. Kinderen blij, ouders niet in de problemen etc. Voor het virus maakt het echt niet zoveel uit.

alles kan off-topic

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Bensimpel schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:36:
[...]

Die hebben ook spullen nodig. Groothandels sluiten ook. Hele ketens worden zo lamgelegd. Misschien dat we 5 weken vooruit kunnen. Ben benieuwd.
Waar heb je gelezen dat groothandels sluiten? Ik heb dat nog nergens voorbij zien komen.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Señor Sjon schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:42:
Ligt er maar net aan hoe je kinderen zijn. Thuis lesgeven EN ook nog wat centen voor de baas verdienen met iemand die teert op de sociale contacten op school? Bij de vorige lockdown was het na 6 weken 1+1=3 en dat deed ze uit protest.
Leerkrachten zijn ook niet universeel blij met de sluiting van de scholen. Bij de vorige sluiting liepen leerlingen bewezen leerachterstanden op, nu vreest men dat er weer achterstanden ontstaan.

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

CMD-Snake schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:49:
[...]

Leerkrachten zijn ook niet universeel blij met de sluiting van de scholen. Bij de vorige sluiting liepen leerlingen bewezen leerachterstanden op, nu vreest men dat er weer achterstanden ontstaan.
Ze kunnen de zomervakantie ook schrappen, halen ze het dan weer in.

En anders een jaartje overnieuw doen, van "blijven zitten" is nog nooit iemand minder geworden.

[ Voor 8% gewijzigd door souljah1h op 14-12-2020 16:52 ]

• Drardollan
souljah1h schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:51:
[...]

Het is je bekend dat een juiste balans tussen werken en vrije tijd zorgt dat je nog nieuwe stof opneemt? Vakanties zijn essentieel om weer op te laden voor een nieuw schooljaar.

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-01 19:10
[...]

Ja dat is goed mogelijk, echter was het de vorige keer ruim 2 maanden en nu 3 weken plus een paar dagen. Maakt wel uit denk ik.

• Whuzz
  • Laatst online: 19-01 13:45

Whuzz

Dodgeball!

souljah1h schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:51:
[...]

Hey, kom niet aan de vakantie van leraren hè!? Ze verdienen al zo weinig! ;)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Je kan ze straks in de vakantie (van de zomer) toch bij laten scholen? Het concept 'zomerschool' bestaat al tientallen jaren, om leerlingen bij te spijkeren op kennis die nog onvoldoende is.

Virussen? Scan ze hier!

• Drardollan
[...]

De leerachterstand is wat mij betreft nog het minste probleem. Heb al eerder uit de doeken gedaan waar het echte probleem ligt, in het kort: geen zicht meer op kinderen in probleemgezinnen. Kinderen onder de 12 zijn ontzettend kwetsbaar. Mijn hart huilt bij de gedachte wat deze situatie teweeg zal brengen.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
JackSparrow schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:39:
[...]

Die kun je natuurlijk ook heel goed online bestellen bij kruidvat.nl? Waarom zou je daarvoor naar een fysieke winkel moeten gaan? Maar als men het als een 'essentiele winkel' zou markeren, tja dan gaan ze vast wel open.
Ik denk dat dat erg gaat tegenvallen, gezien de achterstand de bezorgdiensten nu al hebben.

Ik vrees dat online kopen van spullen die relatieve haast hebben niet echt een serieuze optie blijft.

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Drardollan schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:52:
[...]

Het is je bekend dat een juiste balans tussen werken en vrije tijd zorgt dat je nog nieuwe stof opneemt? Vakanties zijn essentieel om weer op te laden voor een nieuw schooljaar.
Nee dit was mij niet bekend.
Pagina: 1 ... 141 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins