Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 142 ... 224 Laatste
Acties:
  • 697.469 views

Onderwerpen

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:03
Dracula schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:52:
[...]

Ja dat is goed mogelijk, echter was het de vorige keer ruim 2 maanden en nu 3 weken plus een paar dagen. Maakt wel uit denk ik.
Dat maakt uit, maar levert hetzelfde probleem op. Weliswaar iets minder, maar de leerlingen die al achterliepen door de vorige lockdown gaan hier zeker nog verder door achterlopen.

[removed]

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-01 10:34
[...]

Ja dat is goed mogelijk, echter was het de vorige keer ruim 2 maanden en nu 3 weken plus een paar dagen. Maakt wel uit denk ik.
Er is nog steeds sprake van een achterstand, dat wordt natuurlijk niet beter als je de scholen sluit.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-01 19:52
Ik snap niet dat mensen zich zo vastklampen aan de Hond. Het lijkt er sterk op dat je eigenlijk hetzelfde doet als wat hij doet. Hij zegt iets wat jij wil horen, dus je klampt aan alles wat je veronderstelling (dat hij gelijk heeft) vast, terwijl je alles wat dit tegenspreekt negeert.

En dat is onwetenschappelijk. Hij doet exact hetzelfde. Daarom krijg je zo de wind van voren, omdat het hier om wetenschap gaat. In de wetenschap kun je niet alle informatie die wat je probeert te bewijzen tegenspreekt domweg negeren.

Dit is de reden dat mensen zo 'heftig' reageren op hem, en zijn 'aanhangers'. Omdat het niks anders is dan doen alsof je het beter weet. Doen alsof.

[ Voor 9% gewijzigd door Ramzzz op 14-12-2020 17:10 ]

https://niels.nu

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Toch maar weer dicht voor onderhoud.

En weer open.

Dit topic loopt erg hard, en er kunnen daardoor posts over het hoofd gezien worden.

Maak a.u.b. een TR aan wanneer er iets gebeurt dat niet conform de regels gaat.

>> Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif <<

[ Voor 76% gewijzigd door Ramzzz op 14-12-2020 17:34 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Bensimpel

Positieve meneer

ijdod schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:45:
[...]

Zowel in BE als in DE waren de groothandels gewoon open, dus bron graag?
My bad, nouja gamma gaat volgens mij wel dicht? Dus geen hobby loodgieters die even kunnen bijbeunen lijkt me?

😆 - Denk ook eens om ;)

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:20

Patriot

Fulltime #whatpulsert

42erik schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:37:
[...]

Misschien moet je even je eigen posts teruglezen...
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/65230156
Het is m.i. onterecht om te doen alsof het de norm is dat mensen er psychisch aan onderdoor gaan dat ze de meest oppervlakkige vormen van fysiek contact op moeten geven.
Patriot in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3"
Als je psyche er echt niet tegen kan dat je je gesprekspartners niet altijd kunt aanraken dan stel ik voor dat het sowieso handig is om hulp te zoeken.
Ik denk dat ik vrij duidelijk was, maar jij doet alsof ik heb proberen te zeggen dat iedereen die liever geen coronamaatregelen had gehad naar de psychiater moet.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:04
Bensimpel schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:36:
[...]

My bad, nouja gamma gaat volgens mij wel dicht? Dus geen hobby loodgieters die even kunnen bijbeunen lijkt me?
Als je beunhaas ook nog eens Gamma gebruikt wordt het wel heel droef :)

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:37
[...]

Die 3 weken is de minimale sluitingstijd he. Het is onmogelijk nu te zeggen wanneer de scholen weer open gaan. Ik vrees dat het tot zeker in maart gaat duren voor ze dat weer durven. Het is een vervelende eigenschap van mensen dat zoals er nu mensen tegen sluiting zijn, er straks velen tegen open gaan zijn.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:02:
[...]

Mijn omgeving juist precies andersom. Ik ken echt niemand die voor een lockdown is.
Het zal maar net van je omgeving afhangen, denk ik.
Je demografie, het beroep van jou en je vrienden, etc.

Onderstaande staaft mijn ervaring (meer voor een lockdown dan tegen* en veel roep om strengere maatregelen), maar dat is natuurlijk maar net toeval dat het overeenkomt met mijn bubbel en niet de jouwe.
* Ik ken in mijn kring echt niemand die tegen een lockdown is, overigens. Ik zie het alleen hier op tweakers.
Bijna zeven op de tien Nederlanders voor strenger coronabeleid

68 procent van de Nederlanders is voor strengere kabinetsmaatregelen tegen het coronavirus. De helft (49 procent) wil een 'totale lockdown', tegenover een derde (34 procent) die daartegen is. 44 procent zou de instelling van een avondklok steunen, zoals onder meer België die kent.

Dat blijkt uit onderzoek van I&O Research, het bureau dat maandelijks in opdracht van de NOS de steun voor het coronabeleid peilt. De peiling werd afgelopen weekend afgenomen, dus voor het nieuws van vandaag dat het kabinet verregaande maatregelen gaat afkondigen.

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 14-12-2020 17:54 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:43
beany schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:47:
[...]

Met alle respect, maar... is er niet een hiërarchie? Kan er hoger in de structuur van de kerk niet opgelegd worden aan lokale afdelingen (geen idee hoe dat allemaal heet) dat ze kerkgebouwen moeten sluiten en meer online moeten gaan doen? Dat er personen zijn die het niet eens zijn met de maatregelen, tja, ok. Op mijn werk zijn sommigen het er ook niet mee eens, maar de leiding/directie zegt heel simpel: pech voor je, lekker thuiswerken!
Er is een redelijke wildgroei aan kerken en besturen met hun eigen structuren. Net zoals multinational A niet kan beslissen welke regels multinational B hanteert, is dat bij kerken net zo onmogelijk. Bovendien zijn kerken over het algemeen behoorlijk conservatief, dus wordt graag vastgehouden aan oide gebruiken en tradities. Daar komt bij: in een bedrijf bepaalt de directie de regels. In een kerk heeft het bestuur een dienende rol, dus doet deze wat de gemeenschap wil. En als de gemeenschap het niet eens wordt, gebeurt er vaak niets. Of moet eerst een generatie uitsterven voordat er iets verandert. Daarom zou het wat mij betreft vanuit de regering geregeld moeten worden dat het allemaal dicht gaat.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:27

ManiacsHouse

Scheisse!

wildhagen schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:53:
[...]

Je kan ze straks in de vakantie (van de zomer) toch bij laten scholen? Het concept 'zomerschool' bestaat al tientallen jaren, om leerlingen bij te spijkeren op kennis die nog onvoldoende is.
En wie gaat dat betalen? Degene die het kan betalen zal het waarschijnlijk al wel doen. Echter de groep die het niet kan betalen is de Sjaak.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Waarom denk jij van niet?
Ik zal alvast uitleggen hoe de gedachte van de familie hier is:

In plaats van allemaal samen op 1 dag, hebben ze nu een 3de, 4de en 5de kerstdag eraan geplakt, om zo alsnog iedereen te zien, maar binnen de geldende regels van 2 per dag.

Verder heb ik werkelijk nog niemand gehoord die alleen met de eigen familie thuisblijft.

Wel dat ze dit keer eens niet met schoonouders vieren, maar dan komen er vrienden over de vloer.

Dus conclusie het overgrote deel van Nederland zit bij elkaar deze dagen.

Er schijnt ook een uitzondering voor kerst te komen. 3 gasten ipv de geldende 2 gasten...

Youtube: DashcamNL

• BlakHawk
wildhagen schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:53:
[...]

Je kan ze straks in de vakantie (van de zomer) toch bij laten scholen? Het concept 'zomerschool' bestaat al tientallen jaren, om leerlingen bij te spijkeren op kennis die nog onvoldoende is.
Ook kinderen hebben hun vakanties hard nodig, net als ik.

Wij zitten komend jaar -net als afgelopen zomer- gewoon in Italië. Huis is al geboekt.

• anandus
  • Niet online
BlakHawk schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:04:
[...]

In plaats van allemaal samen op 1 dag, hebben ze nu een 3de, 4de en 5de kerstdag eraan geplakt, om zo alsnog iedereen te zien, maar binnen de geldende regels van 2 per dag.
Maar zelfs dan heeft het al een groot verschil. In plaats van dat 1 stel in een klap 10 man aansteekt heb je het nu over 2 man. Dat is een behoorlijke beperking van het aantal besmettingen.

Edit:
Tenzij het het stel is waar iedereen bij op bezoek gaat, natuurlijk :+

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 14-12-2020 18:08 ]

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Patriot schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:40:
[...]

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/65230156

[...]

Patriot in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3"

[...]

Ik denk dat ik vrij duidelijk was, maar jij doet alsof ik heb proberen te zeggen dat iedereen die liever geen coronamaatregelen had gehad naar de psychiater moet.
Nee, dat zie je verkeerd, die woorden leg ik je helemaal niet in de mond. Jij loopt hier wel te verkondigen dat als mensen niet tegen het gemis van menselijk contact, specifiek aanraken, kunnen het sowieso handig is om hulp te zoeken. En ik vind dat echt belachelijk en getuigen van 0 inleveingsvermogen. Dat is wat ik zeg.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 04:33
Weet iemand overigens waarom het bij ons zo lang duurt voordat er een vaccin goedgekeurd wordt?

De Russen en Chinezen waren er wel heel (te) vroeg bij, maar het VK en de VS zijn nu toch ook begonnen met het massaal inenten van de bevolking. En het gaat dan om vaccins van dezelfde leveranciers die ook hier - na goedkeuring - toegepast zullen worden.

Is het de gebruikelijke stroperigheid van de EU of heeft dit nog een andere reden?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03:01
alexbl69 schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:16:
Is het de gebruikelijke stroperigheid van de EU of heeft dit nog een andere reden?
Zowel in de VS als het VK gaat het om een noodgoedkeuring, de EMA werkt aan een volledige goedkeuring.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:16
CMD-Snake schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:49:
[...]

Leerkrachten zijn ook niet universeel blij met de sluiting van de scholen. Bij de vorige sluiting liepen leerlingen bewezen leerachterstanden op, nu vreest men dat er weer achterstanden ontstaan.
Onderwijssysteem moet op de schop. Remote/thuiswerken is here to stay, voor de kids van nu zal het natuurlijk gaan en wij zijn zullen de oude generatie zijn die . Dat gaat net zo'n gat worden als met de generatie die niet was opgegroeid met computers en het internet.

Momenteel zie je vooral nog scholen/bedrijven die de normale workflow blijven gebruiken, alleen dan met een webcamgroepje ipv bij elkaar zitten :') .

Enorm inefficiënt.

Ik denk dat we op den duur naar een systeem gaan waarbij de lessen(videomultimediading) net als schoolboeken worden ingekocht. Ipv huiswerk thuis de les kijken opdrachten maken met de docent erbij die je meteen kan helpen. Veel logischer dan telkens hetzelfde verhaaltje oprakelen.

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

42erik schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:15:
[...]

Nee, dat zie je verkeerd, die woorden leg ik je helemaal niet in de mond. Jij loopt hier wel te verkondigen dat als mensen niet tegen het gemis van menselijk contact, specifiek aanraken, kunnen het sowieso handig is om hulp te zoeken. En ik vind dat echt belachelijk en getuigen van 0 inleveingsvermogen. Dat is wat ik zeg.
Is dit een mislukte poging tot gaslighting ofzo? In dezelfde adem waarin je beweert mij geen woorden in de mond te leggen, die woorden mij in de mond leggen? Bewijs voor dat ik niet zeg wat jij hier beweert dat ik heb gezegd staat in de post die je quote.

• alexbl69
  • Laatst online: 18-01 04:33
hcQd schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:18:
[...]

Zowel in de VS als het VK gaat het om een noodgoedkeuring, de EMA werkt aan een volledige goedkeuring.
Duidelijk. Bedankt :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01 14:41

polthemol

Moderator General Chat
Laguna schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:31:
[...]

[...]

Jullie maken allebei dezelfde fout. Door het gewijzigde testbeleid van 1 december worden er meer besmettingen zichtbaar die anders onzichtbaar waren gebleven. Meer positieve tests wil dus in dit geval niet automatisch zeggen dat er ook meer besmettingen hebben plaatsgevonden.

Als die voorheen onzichtbare mensen (omdat ze geen klachten ervaren) positief worden getest en vervolgens netjes in quarantine gaan, zou dat een gunstig effect hebben op het voorkomen van verdere verspreiding. Dat is dan ook het idee achter het gewijzigde testbeleid.
dat is nog een apart stukje lijkt me. Dit was louter op de mensen die met alleen de percentages gooien alsof het losstaande zaken zijn. Het gedrag wanneer iemand zich laat testen (en het gedrag wanneer je je niet laat testen maar symptomen hebt) is natuurlijk ook nog zeer bepalend.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• BlakHawk
anandus schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:08:
[...]
Maar zelfs dan heeft het al een groot verschil. In plaats van dat 1 stel in een klap 10 man aansteekt heb je het nu over 2 man. Dat is een behoorlijke beperking van het aantal besmettingen.

Edit:
Tenzij het het stel is waar iedereen bij op bezoek gaat, natuurlijk :+
Maar dan nog zit heel Nederland opeens bij een ander, waar ze dat nu niet doen.

Het is toch veel nuttiger om kerst met familie te verbieden dan nu wat winkels dicht te gooien?

Ik ben overigens van beide geen voorstander. Maar als je het hebt over effectiviteit.

• redwing
  • Laatst online: 22:03
BarôZZa schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:20:
[...]

Onderwijssysteem moet op de schop. Remote/thuiswerken is here to stay, voor de kids van nu zal het natuurlijk gaan en wij zijn zullen de oude generatie zijn die . Dat gaat net zo'n gat worden als met de generatie die niet was opgegroeid met computers en het internet.

Momenteel zie je vooral nog scholen/bedrijven die de normale workflow blijven gebruiken, alleen dan met een webcamgroepje ipv bij elkaar zitten :') .

Enorm inefficiënt.

Ik denk dat we op den duur naar een systeem gaan waarbij de lessen(videomultimediading) net als schoolboeken worden ingekocht. Ipv huiswerk thuis de les kijken opdrachten maken met de docent erbij die je meteen kan helpen. Veel logischer dan telkens hetzelfde verhaaltje oprakelen.
Ik geloof er nog helemaal niets van.
Kinderen achter een computer zonder toezicht thuis en dan verwachten dat ze een les volgen werkt gewoon niet. En dat gaat ook in de toekomst niet veranderen. Dat is gewoon de aard van veel kinderen.

Net als dat je bij bedrijven gewoon regelmatig samen moet zitten. Remote/ thuiswerken lukt ons nu al niet. Kijk maar hoeveel er op de weg zitten in de spits. En bij veel bedrijven kan het ook gewoon niet.

[removed]

• 42erik
  • Niet online
Patriot schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:21:
[...]

Is dit een mislukte poging tot gaslighting ofzo? In dezelfde adem waarin je beweert mij geen woorden in de mond te leggen, die woorden mij in de mond leggen? Bewijs voor dat ik niet zeg wat jij hier beweert dat ik heb gezegd staat in de post die je quote.
Pff... ik zeg
Jij loopt hier wel te verkondigen dat als mensen niet tegen het gemis van menselijk contact, specifiek aanraken, kunnen het sowieso handig is om hulp te zoeken.
Dat is precies wat jij zelf zegt hier:
Als je psyche er echt niet tegen kan dat je je gesprekspartners niet altijd kunt aanraken dan stel ik voor dat het sowieso handig is om hulp te zoeken.
En vervolgens vind je dat ik je woorden in de mond leg.... sure....

Verwijderd

Het mooie van dat uitlek-beleid dat nu iedereen massaal naar de winkel rent. Het is in onze winkel drukker dan met Black Friday. Goede actie, dat uitlekken om te peilen wat de reactie is ivm het oog op zetelverlies.

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:24
[...]

Voor nu jah

De vorige keer dat dat gebeurde zou ook maar 3 weken zijn, wat keer op keer werd verlengd zonder uitzicht, dat gaat geheid nu ook weer gebeuren

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:27

ManiacsHouse

Scheisse!

Verwijderd schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:32:
Het mooie van dat uitlek-beleid dat nu iedereen massaal naar de winkel rent. Het is in onze winkel drukker dan met Black Friday. Goede actie, dat uitlekken om te peilen wat de reactie is ivm het oog op zetelverlies.
Zo druk is het blijkbaar niet. Tijd genoeg om hier wat te posten :+
Verkiezingen? Juist ja gaan we dat erbij halen? 8)7

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:09
BarôZZa schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:20:
[...]

Enorm inefficiënt.

Jij ziet onderwijs dus vooral als een kennisfabriek. Onderwijs is natuurlijk veel meer dan dat, dat valt nu allemaal weer weg.

Alhoewel er weer verschijnt in de diverse nieuwsartikelen dat scholen begrip hebben voor sluiting, is dat iets wat ik helemaal niet herken. Dit is vooral iets wat de verschillende raden zeggen, veel docenten balen enorm van de sluiting en willen gewoon verder. Deze sluiting is naar mijn mening ook behoorlijk bizar, aangezien er de maanden hiervoor vrijwel niets is gedaan. Ga nu over naar halve klassen bijvoorbeeld, zoals na de meivakantie. Dit gaat weer allerlei onwenselijke effecten hebben, die vooral terechtkomen bij lagere sociale milieus. Sluiten van de scholen nu zorgt voor extra kansenongelijkheid. Je zal nog verbaasd zijn over het aantal leerlingen die thuis nauwelijks een goede plek hebben om online bezig te zijn met school.

Daarnaast zijn de kwetsbare leerlingen ook weer de dupe en de examenleerlingen hebben weer een periode vol onzekerheid omtrent het behalen van hun diploma.

Echt treurig dit beleid.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:24
souljah1h schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:51:
[...]
En anders een jaartje overnieuw doen, van "blijven zitten" is nog nooit iemand minder geworden.
Het grote probleem is: stel een klas heeft 30 leerlingen, en daarvan blijven er 20% zitten.

Dan is volgend jaar de klas dus (met gelijke instroom) 36 leerlingen!
En dat wordt dan wel een probleem.

(Hoop wel dat het meevalt, en dat mijn 20% nogal pessimistisch is!)

• BarôZZa
redwing schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:32:
[...]

Ik geloof er nog helemaal niets van.
Kinderen achter een computer zonder toezicht thuis en dan verwachten dat ze een les volgen werkt gewoon niet. En dat gaat ook in de toekomst niet veranderen. Dat is gewoon de aard van veel kinderen.

Net als dat je bij bedrijven gewoon regelmatig samen moet zitten. Remote/ thuiswerken lukt ons nu al niet. Kijk maar hoeveel er op de weg zitten in de spits. En bij veel bedrijven kan het ook gewoon niet.
Een lesje kijken thuis is een stuk makkelijker dan huiswerk maken imo. Waarom zou je naar school komen om te luisteren?

En kan niet kan niet, kan wel. De lui die ermee opgroeien zullen dat laten zijn. De huidige generatie probeert vooral de omslachtige bestaande workflow zoveel mogelijk te handhaven. Ik denk dat meetings 90% van de tijd bullshit zijn en de minst efficiënte manier om die info over te brengen.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Veel te laat weer en als een mak schaap achter Duitsland aan.

Had dit lekker begin november gedaan, tot 20 december ofzo, had men daarna "gewoon" kerst kunnen vieren.

Ook al loop je daarna nog steeds het risico dat de boel oploopt.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:30

Stoney3K

Flatsehats!

FabianGTI schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:34:
[...]

Voor nu jah

De vorige keer dat dat gebeurde zou ook maar 3 weken zijn, wat keer op keer werd verlengd zonder uitzicht, dat gaat geheid nu ook weer gebeuren
"Als we nu toch bezig zijn, gewoon even vol houden tot iedereen is gevaccineerd."

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• 42erik
  • Niet online
Ryur schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:37:
[...]

Het grote probleem is: stel een klas heeft 30 leerlingen, en daarvan blijven er 20% zitten.

Dan is volgend jaar de klas dus (met gelijke instroom) 36 leerlingen!
En dat wordt dan wel een probleem.

(Hoop wel dat het meevalt, en dat mijn 20% nogal pessimistisch is!)
https://www.aob.nl/nieuws...choolexamens-op-te-hogen/

Ik twijfel of die 20% niet reeel is helaas...

Nu is het wel zo dat als je overal die 20% doet, het probleem alleen aan de onderkant is, want bij de rest is er dan weinig uitstroom, maar ook weinig instroom. Neemt niet weg dat dat een lichting is die nog 18 jaar lang enorm zal zijn, want dit is geen groep die opeens verdampt.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:44

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik had de vervolgvraag 'waarom hebben we geen noodgoedkeuring dan' wel verwacht eerlijk gezegd. :P

Denk overigens dat Rutte wel blij is dat ie geen stomme vragen over perspectief hoeft te beantwoorden vanavond :P

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik hoop dat het vanavond direct voor ondernemers duidelijk zal zijn wat een essentiele winkel is. Volgens mij weet niemand wat er morgen staat te gebeuren als dat niet compleet helder is.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

BlakHawk schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:26:
[...]

Het is toch veel nuttiger om kerst met familie te verbieden dan nu wat winkels dicht te gooien?
Afgezien van het feit dat je winkels dicht kan handhaven, kerst met familie verbieden niet.

En vergeet niet dat zowel wijkagent Kees als Mark Rutte zelf óók kerst met familie willen vieren.

• 42erik
  • Niet online
BarôZZa schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:39:
[...]

Een lesje kijken thuis is een stuk makkelijker dan huiswerk maken imo. Waarom zou je naar school komen om te luisteren?

En kan niet kan niet, kan wel. De lui die ermee opgroeien zullen dat laten zijn. De huidige generatie probeert vooral de omslachtige bestaande workflow zoveel mogelijk te handhaven. Ik denk dat meetings 90% van de tijd bullshit zijn en de minst efficiënte manier om die info over te brengen.
Quote van een leerling van vandaag: "Bij online les lukt het me echt niet om op te letten, ik zit alleen maar naar buiten te kijken". Als een docent reallife tegen die aanpraat, doet ze wel goed mee. Dus dat is zeker niet 10p1 te vervangen.

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03-2025

qadn

Pinnacle of Perversion

MikeyMan schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:41:
[...]

Ik had de vervolgvraag 'waarom hebben we geen noodgoedkeuring dan' wel verwacht eerlijk gezegd. :P

Denk overigens dat Rutte wel blij is dat ie geen stomme vragen over perspectief hoeft te beantwoorden vanavond :P
Ze zouden eens vragen moeten beantwoorden over waarom ze de (behoorlijk heldere) roadmap direct al weer loslieten.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

42erik schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:32:
[...]

Pff... ik zeg

[...]

Dat is precies wat jij zelf zegt hier:

[...]

En vervolgens vind je dat ik je woorden in de mond leg.... sure....
Als jij die twee zaken als hetzelfde opvat dan gaat het in ieder geval daar fout. Voor de duidelijkheid, ik gebruik daar geen hyperbool. Waar jij op lijkt te doelen is "Ik heb er last van, ik ben daardoor over het algemeen minder vrolijk en gelukkig dan ik was, en graag weer zou willen zijn", ik heb het over "Ik ga kapot. Ik kan niet meer functioneren en ga liever dood dan dat ik zo doorga.".

Het gaat om de mate waarin de beperkingen die ons zijn opgelegd je zouden moeten kunnen beïnvloeden. De enige andere mensen die er dusdanig onder lijden hebben allemaal een bekend ziektebeeld (onder andere, maar niet uitsluitend, PTSS).

De meeste mensen hebben in hun leven grotere tegenslagen moeten verwerken dan dergelijke beperkingen. Ook al is dit een schrijnend en langdurig proces met veel nadelen die we allemaal niet zouden moeten willen, zou het voor een gezond mens geen aanleiding moeten zijn om niet meer te kunnen functioneren.

• FabianGTI
Stoney3K schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:41:
[...]

"Als we nu toch bezig zijn, gewoon even vol houden tot iedereen is gevaccineerd."
Dat gaat nog een uitdaging worden dan, want dat gaan ze geheid ook meerdere keren uitstellen :F

M'n pa is vandaag nog maar snel naar de bouwmarkt gereden om de nodige spullen te halen, die hebben sinds begin deze maand de sleutel van hun nieuwe huis en hebben natuurlijk ook geen zin dat de hele verbouwing stagneert door deze onzin :')

• BarôZZa
42erik schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:42:
[...]

Quote van een leerling van vandaag: "Bij online les lukt het me echt niet om op te letten, ik zit alleen maar naar buiten te kijken". Als een docent reallife tegen die aanpraat, doet ze wel goed mee. Dus dat is zeker niet 10p1 te vervangen.
Ligt eraan hoe. Als je een brakke Acer webcam aanslingert en dat online les noemt, dan is het logisch.

Als je goed digitaal lesmateriaal hebt met video's die je kan terugspoelen, versneld afspelen etc, dan wordt het een ander verhaal. Ik kon nooit m'n ogen open houden als een docent iets uitlegde. De meeste waren echt bizar waardeloos in presenteren.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12-2025

Amphiebietje

In de blubber

FabianGTI schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:46:
[...]

Dat gaat nog een uitdaging worden dan, want dat gaan ze geheid ook meerdere keren uitstellen :F

M'n pa is vandaag nog maar snel naar de bouwmarkt gereden om de nodige spullen te halen, die hebben sinds begin deze maand de sleutel van hun nieuwe huis en hebben natuurlijk ook geen zin dat de hele verbouwing stagneert door deze onzin :')
Wist je...dat ook bouwmarkten tijdens de vorige lockdown aan thuisbezorgen deden?

Ikea overigens ook.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

BarôZZa schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:47:
[...]

Ligt eraan hoe. Als je een brakke Acer webcam aanslingert en dat online les noemt, dan is het logisch.

Als je goed digitaal lesmateriaal hebt met video's die je kan terugspoelen, versneld afspelen etc, dan wordt het een ander verhaal. Ik kon nooit m'n ogen open houden als een docent iets uitlegde. De meeste waren echt bizar waardeloos in presenteren.
Het gaat ook niet eens om presenteren maar om leerlingen op de vingers tikken die niet opletten en vliegtuigjes zitten te vouwen.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-01 19:52
BlakHawk schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:04:
Dat is toch compleet wat anders dan "allemaal samenkomen"?

https://niels.nu

• FabianGTI
Amphiebietje schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:47:
[...]

Wist je...dat ook bouwmarkten tijdens de vorige lockdown aan thuisbezorgen deden?

Ikea overigens ook.
Wist je dat het bij de groothandels helemaal niet druk is en dat thuis bezorgen schofterig duur is al je maar enkele dingen nodig hebt ;)

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik kom van mijn werk naar huis langs twee coffeeshops gefietst, en daar is het hamsteren al begonnen, enorme rijen voor de deur.

• 42erik
  • Niet online
BarôZZa schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:47:
[...]

Als je goed digitaal lesmateriaal hebt met video's die je kan terugspoelen, versneld afspelen etc, dan wordt het een ander verhaal.
Nee, dat wordt het voor sommige gewoon niet. Die hebben de fysieke aanwezigheid van de presentator nodig. En ik herken dat zelf wel. Tijdens een online conferentie had ik ook opeens het idee "waarom zit ik opeens mijn mail te lezen", waar ik dat reallife niet heb.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

zacht schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:50:
Ik kom van mijn werk naar huis langs twee coffeeshops gefietst, en daar is het hamsteren al begonnen, enorme rijen voor de deur.
Politie staat op de hoek van de straat om aanhoudingen te verrichten voor iedereen die een paar gram te veel op zak heeft? Is goed cashen dan. :+

• Arunia
  • Laatst online: 23:30
Mijn moeder heeft het blijkbaar al 2 weken moeilijk met hoe Kerst te regelen.
Terwijl ik net zo lief dit jaar met ons gezinnetje vier
We zitten toch al sinds maart thuis en alleen naar buiten als het nodig is en een wandelingetje/geocachen.
Maar mijn moeder krijg ik het niet aan haar verstand.
Ja maar, dan gaan we pendelen tussen ons, jullie en je broer. Uhhuh, laat maar. Die stress hoeft van ons echt niet en maar leuren met onze dochter. Nah.
Voor ons was videobellen tijdens het avondeten of iets ook prima en gezellig geweest. We wilden bij iedereen hetzelfde eten laten bezorgen. Maar goed.

Voor ons veranderd er weinig als we in volledig lockdown gaan. Misschien qua Kerst wel prima ook voor ons dan.

Qua media wordt ik wel echt moe van dat het ellenlange gezeur over wat er "bekend" is.
Ik wacht wel even Mark af zeg maar. Ipv me op laten fokken door de media.

@ijdod precies dat.

[ Voor 22% gewijzigd door Arunia op 14-12-2020 18:56 ]

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:04
Huh? Journaal heeft het over maatregelen die ingaan per woensdag? Torenmomentje is nog niet geweest natuurlijk, maar toch

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ja, ik denk dat er tussen "maximaal 2" en "maximaal 3" bezoek in de praktijk weinig verschil is, dat is echt zo'n maatregel voor de bühne. Alsof 3 man bezoek op tweede kerstdag totaal niets uitmaakt voor het besmettingsrisico, maar op zondag wel. 8)7

• anandus
  • Niet online
ijdod schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:56:
Huh? Journaal heeft het over maatregelen die ingaan per woensdag? Torenmomentje is nog niet geweest natuurlijk, maar toch
Scholen enzo zijn per woensdag, misschien dat?

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
ijdod schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:56:
De maatregelen betreffende scholen gaan woensdag in. Sluiting van winkels etc. al vanaf middernacht een feit.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:19

The Legend

*Plop*

Volgens mij vatten onderstaande twee cartoons de stand van onze samenleving en onze beleidsmakers wel mooi samen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V6dSw1nqhJ0xxOWfQWHb0z21C2E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Rlx0MbYR1tAJ5TPEru6fvP6S.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/suVCyWYe-lbn0uJ9ZMG9xeC4k2M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qBAUG1iBLgop1Tf5CIM0Kdi0.png?f=fotoalbum_large

Ik ben toch malle pietje niet!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:41
De basisschool van mijn kinderen als vanwege het kwakkelbeleid al 2x (na de eerste lockdown) 10 dagen dicht gegaan. Het onderwijs ging toen via MS teams en dat ging prima. De kinderen konden op hun eigen slaapkamertje zich prima redden. Alleen voor onze kleuter was het was lastig. Maar dat is ook helemaal goed gekomen.

Dit ondanks dat mijn vrouw met ernstige PTSS klachten zit te kampen en ook online therapie heeft (uit het zicht van de kinderen).

Het kan allemaal prima, zolang je maar wat over hebt voor je kinderen en je werkgever een beetje kan/wil schipperen.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Niet bedoeld als vraag om medisch advies.

Mijn moeder is vandaag getest op Covid-19. Ze hebben een voicemail ontvangen dat de uitslag niet per voicemail gemeld mag worden dus dat ze terugbellen. Mijn ouders zijn op leeftijd, niet zo handig met mobiele telefoons en voicemail enzo. En houden dat ding niet binnen handbereik als er een belangrijk telefoontje kan komen. Mijn vader nu opgedragen z'n mobiel in z'n rollator te mikken zodat hij er altijd bij kan.

Maar volgens mij is telefonisch contact alleen bij positieve uitslag?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bK5yn0H3K2s9fAH_67yDQEdv5hk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Evi8BzXRvlG6yLCSIahIcRhW.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oCi5bmfsgomAfuOQcEoBQ-Eo0J0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YGoXrSTq09ct6lBHCYWnAebR.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lYv4n1zACE0S4Lxs_xSXX-dwJKs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eFJikKK0uNz8PVkiFpWzybjJ.png?f=user_large

• 42erik
  • Niet online
Patriot schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:45:
[...]

Als jij die twee zaken als hetzelfde opvat dan gaat het in ieder geval daar fout. Voor de duidelijkheid, ik gebruik daar geen hyperbool. Waar jij op lijkt te doelen is "Ik heb er last van, ik ben daardoor over het algemeen minder vrolijk en gelukkig dan ik was, en graag weer zou willen zijn", ik heb het over "Ik ga kapot. Ik kan niet meer functioneren en ga liever dood dan dat ik zo doorga.".

Het gaat om de mate waarin de beperkingen die ons zijn opgelegd je zouden moeten kunnen beïnvloeden. De enige andere mensen die er dusdanig onder lijden hebben allemaal een bekend ziektebeeld (onder andere, maar niet uitsluitend, PTSS).

De meeste mensen hebben in hun leven grotere tegenslagen moeten verwerken dan dergelijke beperkingen. Ook al is dit een schrijnend en langdurig proces met veel nadelen die we allemaal niet zouden moeten willen, zou het voor een gezond mens geen aanleiding moeten zijn om niet meer te kunnen functioneren.
Ok, je weet amper welke boodschap je zelf uitdraagt... laat maar...

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:59

WhySoSerious

Be the change.

Als KDV ook 4 weken dicht gaan, moet ik mijn dochter dan van te voren ophalen of kan dat ook na 4 weken?

Asking for a friend.

• anandus
  • Niet online
En cue!

• MikeyMan
  • Laatst online: 21:44

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zo te horen protesteren er een paar bij het torentje.

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:10
Jesus wat een idioten die lopen te fluiten en schreeuwen buiten het torentje. Droeftoeters, echt te triest dit.

Alle namen noteren en niet helpen als ze naar het ziekenhuis moeten oid vanwege corona en al helemaal geen vaccin.

En als we toch bezig zijn uitkeringen kunnen ze ook op hun buik schrijven.

[ Voor 66% gewijzigd door Dracula op 14-12-2020 19:11 ]

• BarôZZa
Japsuh schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:36:
[...]

Jij ziet onderwijs dus vooral als een kennisfabriek. Onderwijs is natuurlijk veel meer dan dat, dat valt nu allemaal weer weg.

Alhoewel er weer verschijnt in de diverse nieuwsartikelen dat scholen begrip hebben voor sluiting, is dat iets wat ik helemaal niet herken. Dit is vooral iets wat de verschillende raden zeggen, veel docenten balen enorm van de sluiting en willen gewoon verder. Deze sluiting is naar mijn mening ook behoorlijk bizar, aangezien er de maanden hiervoor vrijwel niets is gedaan. Ga nu over naar halve klassen bijvoorbeeld, zoals na de meivakantie. Dit gaat weer allerlei onwenselijke effecten hebben, die vooral terechtkomen bij lagere sociale milieus. Sluiten van de scholen nu zorgt voor extra kansenongelijkheid. Je zal nog verbaasd zijn over het aantal leerlingen die thuis nauwelijks een goede plek hebben om online bezig te zijn met school.

Daarnaast zijn de kwetsbare leerlingen ook weer de dupe en de examenleerlingen hebben weer een periode vol onzekerheid omtrent het behalen van hun diploma.

Echt treurig dit beleid.
Er zullen altijd kwetsbare jongeren zijn voor wie het niet goed uitpakt, maar voor de rest zie ik vooral kansen. Nieuwe digitale oplossingen en manieren om te leren. Nu moeten de scholen wel vernieuwen in plaats van kids van lokaal naar lokaal laten slenteren met een zak boeken en een docent die eruit voorleest. Minder sociaal contact is jammer, maar die kids komen er wel bovenop en doen waardevolle ervaring op.
Sowieso zijn scholieren een stuk verstandiger dan de meeste volwassenen in mijn ogen.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:50
MikeyMan schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:01:
Zo te horen protesteren er een paar bij het torentje.
ROFL Hoe treurig.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat een vervelend gejoel op de achtergrond.

• Agent47
  • Laatst online: 20:39

Agent47

I always close my contracts.

Kansloos volk dat daar kabaal gaat lopen maken. Maar zeker wel vooraanstaan als het vaccin er is.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dracula schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:01:
Jesus wat een idioten die lopen te fluiten en schreeuwen buiten het torentje. Droeftoeters
Nogal kleutergedrag inderdaad van die lui. Erg onvolwassen allemaal.

Virussen? Scan ze hier!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Er is toch altijd veel politie rondom het Binnenhof aanwezig? Laat ze dan nu de zooi maar eens schoonvegen...

per aspera ad astra

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:37
Hoe kansloos ben je dan zeg..

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Verwijderd

Hersenloos volk bij het torentje.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2020 19:03 ]

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:29

steveman

Comfortabel ten onder

Dracula schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:01:
Jesus wat een idioten die lopen te fluiten en schreeuwen buiten het torentje. Droeftoeters
Bijna net zulke idioten als degene die besloten heeft de chat aan te zetten bij de livestream op youtube 8)7

Echt een droevige tijd, nog nooit zoveel informatie voorhanden geweest, en dit is het dan het resultaat.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Agent47 schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:02:
Kansloos volk dat daar kabaal gaat lopen maken. Maar zeker wel vooraanstaan als het vaccin er is.
Neuh, ik gok zo dat dat ook van die antivax-wappies zijn.

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:22
Waarom nemen ze het niet eerder op de avond op en voorkomen ze dat je demonstrerende mensen moet horen?

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-01 21:27
ROFL? Dit is toch diep triest. Wat schaam ik me zeg om soms Nederlander te zijn.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Prachtig toch, dat fluiten. De maatregelen voorop en de reden dat ze nodig zijn hoor je op de achtergrond.

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:50
Beschamend het volk wat het verstoort. Van mij mag dat met harde hand teniet gedaan worden.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Orangelights23 schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:03:
Waarom nemen ze het niet eerder op de avond op en voorkomen ze dat je demonstrerende mensen moet horen?
Omdat je dan weer gezeur krijgt dat het niet live is en Rutte het kennelijk niet belangrijk genoeg vind voor een live sessie.

Virussen? Scan ze hier!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:52
Grr ik ben pislink dat ze niet eens het fatsoen kunnen opbrengen om iemand aan het woord te laten.

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Man wat een triest kutvolk dat kabaal moet staan maken, soms vind ik het gewoon zo jammer dat de politie daar niet bij in mag grijpen :(

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Doet toch wel wat met je deze toespraak.

Helaas zal het voor de mensen die dit veroorzaakt hebben niets doen.

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:53
Ik dacht dat er een fout in de stream zat, maar zijn gewoon de mensen buiten dus?

EU DNS: 86.54.11.100

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

c-nan schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:05:
Ik dacht dat er een fout in de stream zat, maar zijn gewoon de mensen buiten dus?
Ja er zijn daar buiten wat kleuters met kinderachtig gedoe bezig. Onvolwassen wangedrag.

Virussen? Scan ze hier!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

PWM schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:05:
[...]

Die staan nog in de rij voor de Action.
Ik wil hun blikken wel eens zien als de Action morgen kopt met: "Wij verkopen levensmiddelen dus we blijven gewoon open!" :+

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:10
God, zitten die achterlijken erdoorheen te fluiten

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-01 11:02
Lanfear89 schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:04:
Man wat een triest kutvolk dat kabaal moet staan maken, soms vind ik het gewoon zo jammer dat de politie daar niet bij in mag grijpen :(
Of dat je ze de zorg kan ontzeggen, als zij vinden dat het toch niks ergs is zouden ze er ook geen aanspraak op hoeven maken.
Uiteraard kan het niet want het is een basisrecht maar zoals jij al zegt, soms is het gewoon jammer.

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 18:52

NoTimeRemains

I know

OcGuru schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:07:
Het werkt wel dat fluiten en schreeuwen. Iedereen heeft het erover :p
Zeker nu ga ik iig stemmen op een partij die de ggz hoog heeft zitten.

This is the Way.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:17
Sneue cijfers ook.
De groep onder de 50 was 2,5x zo groot als de groep boven de 85.
Wat dan, 2% en 5%?

Haters everywhere but I don’t really care

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:10
Goed dat hij de mensen buiten even benoemt. Misschien had hij alleen wat eerder strenger moeten zijn.

• anandus
  • Niet online
Een miljoen uitgestelde behandelingen. Wow.

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:12
rik86 schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:06:
Ik vraag me vooral af wat dat papier op z’n bureau doet
Backup als z’n voorlees scherm uit valt 😬

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:41
rik86 schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:06:
Ik vraag me vooral af wat dat papier op z’n bureau doet
Ouderwetse backup indien de autocue er mee stopt ;)

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008

Player1S

Probably out in the dark

steveman schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:07:
Improviseert ie zo nog even een sneer naar de wappies :D
Heerlijke gast is het ook. Bij mij heeft ie bak aan respect gewonnen dit jaar.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:50
grote_oever schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:03:
[...]

ROFL? Dit is toch diep triest. Wat schaam ik me zeg om soms Nederlander te zijn.
Ik lach ze uit..

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• DaMayan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Volgens mij wordt Rutte wel geraakt door die demonstranten hij trillt en is zijn gladheid een beetje kwijt.

Bensimpel

Positieve meneer

Iedereen zijn naam noteren en niet meer mee laten doen, maar dan ook echt nergens meer mee.

😆 - Denk ook eens om ;)

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23:27
DaMayan schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:08:
Volgens mij wordt Rutte wel geraakt door die demonstranten hij trillt en is zijn gladheid een beetje kwijt.
Denk dat de boodschap zelf meer doet, dan die wappies buiten.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• Erapaz
  • Laatst online: 12-01 11:30
Luistert Rutte nog naar CD’s?

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 18:52

NoTimeRemains

I know

matthijst schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:07:
Sneue cijfers ook.
De groep onder de 50 was 2,5x zo groot als de groep boven de 85.
Wat dan, 2% en 5%?
Kom je ff met cijfers of blijf je alleen maar afzeiken?

This is the Way.

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:32
DaMayan schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:08:
Ook niet gek toch? Ik zou uit m'n vel springen zo respectloos. Zal hij na de uitzending ook wel even kwijt moeten :) .

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:28
Goh, cherrypicken met cijfers is ook de premier niet vreemd. De groep 0-50 is 2/3e groter dan de groep 80+

Nogal wiedes als 80+ nauwelijks meer opgenomen wordt. De groep 50-80 niet genoemd. Ook focus op aantal besmettingen en niet zozeer de percentages.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1 ... 142 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins