Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 126 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.729 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:23
SomerenV schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 01:08:
Ik lees net dat het kabinet nog vlak voor kerst een verzwaring van de regels aan kan kondigen (totaal niet bezig geweest met de maatregelen omdat die toch niet veranderd zijn), maar hoe zien ze dat voor zich? Mensen hebben waarschijnlijk in veel gevallen al gewacht tot de 8e van december om concrete plannen te maken (mijn vriendin en ik wel in ieder geval). Plannen zijn gemaakt, er moeten boodschappen gedaan worden en in sommige gevallen wil je wat dingen voorbereiden ofzo. Denkt het kabinet dan serieus dat mensen die plannen braaf last minute afzeggen als er een verzwaring aankomt? :+ Ik denk sowieso al dat er héél veel mensen zijn die zich niks aan gaan trekken van de huidige regels (lees: heel de familie op bezoek want traditie), laat staan dat mensen zich iets aan gaan trekken van een eventuele verzwaring.

[...]

Als je alcohol zó belangrijk is dat je dan ook maar de rest van het spul achter laat dan moet je toch maar wat eerder gaan, ondanks dat het dan wat drukker is. Regels zijn regels, dus na 20:00 uur mag er gewoon geen alcohol meer verkocht worden. Maar niet uit hoe laat je in de winkel staat of hoe laat de spullen op de bank liggen. Na 20:00 uur mag je als winkel simpelweg geen alcohol meer afrekenen. Had jij ook op kunnen anticiperen door dat spul als eerste op de band te leggen.

Komt nog bij dat zo'n cassiere waarschijnlijk totaal niet bezig is met de tijd. Die werkt gewoon op de automatische piloot aan (letterlijk) een lopende band. Biep. Biep. Biep. Biep. Vervolgens komt er na 20:00 alcohol voorbij en zal het systeem wel een melding geven ofzo. Of ze kijkt op dat moment wél even naar de tijd.
Je kan het argument maken dat de koopovereenkomst al eerder tot stand is gekomen. Een overeenkomst komt tot stand na aanbod en aanvaarding. Als je het product in je mandje stopt zou je dus als aanvaarding van een aanbod kunnen zien :)

Betalen en leveren staan los van de overeenkomst an sich. Dat zijn verplichtingen die eruit voortvloeien.

(Maar in de praktijk, en vooral in supermarkten werkt het dus niet zo :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-10 17:52

Patriot

Fulltime #whatpulsert

42erik schreef op donderdag 10 december 2020 @ 23:32:
[...]

Ik vind het onzinnig om te denken dat als een school sluit er opeens niks meer is. Dan wordt juist het onderwijs-op-afstand-verhaal aangezwengeld. Dat is al vaker gebeurt en heeft ons geleerd dat onderwijs-op-afstand in zo ongeveer elk geval onwenselijk is.
Nee, dat gebeurt nauwelijks en als het gebeurt dan is het te weinig, te laat. Daarbij is juist de houding "elke keer als we als noodoplossing plotsklaps aan onderwijs-op-afstand moeten is het niet ideaal" problematisch, want natuurlijk gaat het niet lekker als je het alleen in noodsituaties doet. Iedereen is telkens overvallen en een echt plan wordt niet getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Arts-microbioloog Jan Kluytmans verdient aan coronatesten. Als lid van het Outbreak Management Team (OMT) adviseert hij gelijktijdig over het testbeleid en over de inzet van sneltesten, een bron van inkomsten voor zijn laboratorium en hemzelf. Maar dat financiële belang heeft hij niet gemeld. Het ministerie van VWS ontkent het bestaan van een belangenconflict niet, maar ziet geen probleem.

Dit is niet het eerste incident rond belangenverstrengeling in het OMT: eerder al kwam de dubbele pet van collega Ann Vossen in beeld
https://www.ftm.nl/artikelen/kluytmans-belang-coronatesten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Nox schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:49:
[...]

En toch kan dat eenvoudig verminderd worden door inreizen enkel met negatieve pcr-test mogelijk te maken. .
dit voornemen hebben Australie, sommige Aziatische landen en ook de Caribbean voor 2021, maar dan met het vaccin. Geen covid-19 vaccin = niet reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:48
@PROnline Laat supermarkten nou net streng gecontroleerd worden op navolging van NIX en alcoholverkoop. Als er al een vloedje teveel aandacht krijgt op de counter is het een overtreding van de tabakswet en ontvang je gelijk een forse boeten. Jouw argumenten worden ook gebruikt door de loktieners van handhaving. Vandaar dat een supermarkt erg rigide is met de uitvoering van alcohol- en tabakswetgeving.
Ankona schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 08:38:
[...]

Een avondklok heeft vooral hele vervelende associaties, maar als ik er eerlijk over nadenk heeft het amper impact op mijn leven. Puur rationeel kan ik er dus prima mee leven zeker als het een efficient middel is tegen massaal bij elkaar op bezoek gaan. Wat je dus echt tegen wil gaan. Tenminste dat is mijn mening. Ik ondervind aan alle kanten de nadelen van de beperkingen, al bijna een jaar lang. Ik ben het soms ook best wel zat. Dan word ik dus behoorlijk pissed als ik hoor van mensen die de regels aan hun laars lappen en bij elkaar kruipen of op vakantie gaan. (onder het motto het is toch niet verboden.... - dan snap je het dus niet)

Daarom vind ik een avondklok van 24 december tot 1 januari zeker acceptabel. Enige punt is dat honden wel uitgelaten moeten kunnen worden. Dat is echt het enige waar ik een oplossing voor wil.
Zie je nou het probleem in je eigen redenatie die eigenlijk voor alle maatregelen geldt.

"maatregel x is prima, behalve in situatie y wanneer hij ook geldt"

In dit geval, er werd in een eerder stadium al gezegd dat dit zonder uitzondering (nou ja, werkenden in ploegen/nachtdienst dan) zou zijn van bv 22.00-04.00.

Frankrijk heft de totale lockdown per 15 december weer op en krijgt in plaats daarvan een avondklok, ondanks stijgende positieve testen. Het toont imo het falen in de huidige systematiek van repressie aan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:12

Stoney3K

Flatsehats!

_Bailey_ schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:08:
[...]

dit voornemen hebben Australie, sommige Aziatische landen en ook de Caribbean voor 2021, maar dan met het vaccin. Geen covid-19 vaccin = niet reizen
En hoe gaan ze dan om met mensen die (om medische redenen) geen vaccin kunnen krijgen? Zitten die dan opgesloten in hun eigen land, of mogen ze dat land niet in? Of hebben ze daar een systeem met ontheffingen voor?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 15:58
Het gaat hier vooral over Nederland en weinig over België, maar nu de besmettingen in sommige landen weer stijgen lijkt het in België nog mee te vallen (paar plekken stijgt het weer een beetje).

Cijfers hier te vinden:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200319_04895640
https://covid-19.sciensan...st%20recente%20update.pdf

Kanttekeningen:
- voor de lockdown werd veel meer getest (hoogtepunt meer dan 400k in een week)
- daarna is dus minder gaan testen, maar niet minder dan 200k per week. Vergeleken met Nederland en rekening houdend met aantal inwoners is dat dus nog steeds (veel) meer per week.
- % positief ligt nu gemiddeld over heel België op 8,7 %
- zo ver ik weet worden er makkelijker mensen in het ziekenhuis opgenomen in België

Dan nu even een gedachtegang/discussiepunt die me net te binnen schoot:
Heeft België het niet veel slimmer aangepakt door de strengere lockdown van ze per 2 november ? Zover ik kan vinden is de enige recente versoepeling dat winkels weer open mogen. En op een bepaalt punt zijn scholen ook weer open gegaan maar ze hadden wel een langere herfstvakantie.

Het blijft natuurlijk afwachten wat de cijfers daar gaan doen de komende tijd. Maar nu zitten ze nog in een dalende trend qua ziekenhuisopnames en de besmettingscijfers zitten op een laag plateau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Stoney3K schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:13:
[...]

En hoe gaan ze dan om met mensen die (om medische redenen) geen vaccin kunnen krijgen? Zitten die dan opgesloten in hun eigen land, of mogen ze dat land niet in? Of hebben ze daar een systeem met ontheffingen voor?
daar zullen de luchtvaartmaatschappijen ongetwijfeld komende tijd/maanden goed over nadenken/uitwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:16

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Plenkske schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:15:
Het gaat hier vooral over Nederland en weinig over België, maar nu de besmettingen in sommige landen weer stijgen lijkt het in België nog mee te vallen (paar plekken stijgt het weer een beetje).

Cijfers hier te vinden:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200319_04895640
https://covid-19.sciensan...st%20recente%20update.pdf

Kanttekeningen:
- voor de lockdown werd veel meer getest (hoogtepunt meer dan 400k in een week)
- daarna is dus minder gaan testen, maar niet minder dan 200k per week. Vergeleken met Nederland en rekening houdend met aantal inwoners is dat dus nog steeds (veel) meer per week.
- % positief ligt nu gemiddeld over heel België op 8,7 %
- zo ver ik weet worden er makkelijker mensen in het ziekenhuis opgenomen in België
Dat laatste zou wel iets verklaren, want ze zitten nog steeds (iets) boven de Nederlandse aantallen, terwijl ze met fors minder zijn. Qua doden gaat het ook veel, veel harder (maar dat heeft deels ook met registratie te maken).
Heeft België het niet veel slimmer aangepakt door de strengere lockdown van ze per 2 november ? Zover ik kan vinden is de enige recente versoepeling dat winkels weer open mogen. En op een bepaalt punt zijn scholen ook weer open gegaan maar ze hadden wel een langere herfstvakantie.

Het blijft natuurlijk afwachten wat de cijfers daar gaan doen de komende tijd. Maar nu zitten ze nog in een dalende trend qua ziekenhuisopnames en de besmettingscijfers zitten op een laag plateau.
We zullen zien. Het ging hier ook wel ff goed, maar ergens in de samenhang van feestdagen, goed nieuws (vaccins) en betere cijfers lijkt het voor een deel toch moeilijker te worden om vol te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
[...]

Gele koorts vaccin in veel landen verplicht. Mijn vriendin kan dat vaccin niet krijgen en dus kunnen we niet naar die landen (en we zouden fors geld komen brengen hoor ;)). Het aantal landen waar gele koorts een probleem is, is wel wat lager dan het aantal landen waar Corona een probleem is, maar ergens betekent ziek zijn gewoon minder kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ZieMaar! schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:23:
[...]
maar ergens betekent ziek zijn gewoon minder kunnen.
Tja, als je datzelfde zou zeggen tegen iemand in een rolstoel die de trap op moet voor zijn nieuwe werkplek, dan was de wereld te klein.

Dus met die 1 of 2 landen die een gele-koorts vaccin eisen is het misschien niet zo'n groot probleem, maar wel als driekwart van de landen ineens iedereen buiten gaan sluiten die niet gevaccineerd kan worden. Dan wordt het discriminatie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Stoney3K schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:25:
[...]

Tja, als je datzelfde zou zeggen tegen iemand in een rolstoel die de trap op moet voor zijn nieuwe werkplek, dan was de wereld te klein.

Dus met die 1 of 2 landen die een gele-koorts vaccin eisen is het misschien niet zo'n groot probleem, maar wel als driekwart van de landen ineens iedereen buiten gaan sluiten die niet gevaccineerd kan worden. Dan wordt het discriminatie.
Dan moet je een boycot van die landen uitroepen. Als soevereine staten kunnen ze niet gedwongen worden hun eisen voor vaccinatie opzij te zetten.

En dit probleem verdwijnt als iedereen die wel een vaccin kan nemen dat ook neemt en zo de ziekte kan uitroeien. En niet dat 20% blijft zeuren over dat ze niet willen en covid dus nog decennia door blijft gaan op kleinere schaal.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De vraag is uiteraard hoe dit echt gecontroleerd gaat worden. Zodra de eigen populatie voldoende gevaccineerd is zullen ze het langzaam wel loslaten.. over een paar jaren zal het soms in kleine uitbraken nog oppoppen en heeft het geen noemenwaardige prioriteit meer. Maar de eerste jaren verwacht ik inderdaad dat je dat gewoon aan moet tonen.

Let wel.. In de basis is het gewoon een gunst van een land om je binnen te laten. Wij als westerlingen denken dat het een recht vrijwel over de hele wereld vrij te reizen en overal een visa te krijgen. Maar dat geldt voor 80% van de wereldburger niet. Nu zullen landen hardere voorwaarde gaan stellen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:07
Eerder in dit topic werd gesproken over waarom scholen niet uit zichzelf wat doen. De vmbo-school waar ik werk heeft vandaag besloten om de week na de kerstvakantie volledig online les te geven. Ik denk dat er nog wel meer scholen volgen en ben daarna benieuwd of het nog landelijk wordt ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Playa del C. schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 11:16:
Eerder in dit topic werd gesproken over waarom scholen niet uit zichzelf wat doen. De vmbo-school waar ik werk heeft vandaag besloten om de week na de kerstvakantie volledig online les te geven. Ik denk dat er nog wel meer scholen volgen en ben daarna benieuwd of het nog landelijk wordt ingevoerd.
Kijk, top!

Zou de week van tevoren ook mee proberen te pakken, maar tis een goede stap.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plenkske
Playa del C. schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 11:16:
Hier in het dorp is de havo-vwo vestiging vanaf vandaag tot de kerstvakantie overgegaan op online onderwijs.
Reden: ongeveer 1/3 van leerlingen zat al in quarantaine.

[ Voor 5% gewijzigd door Plenkske op 11-12-2020 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-10 14:26
Voor diegene die geïnteresseerd is, conferentie over long-covid :
[YouTube: https://youtu.be/LmjJ2yuhT-o]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Plenkske schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 11:33:
[...]

Hier in het dorp is de havo-vwo vestiging vanaf vandaag tot de kerstvakantie overgegaan op online onderwijs.
Nouja zeg... Dat het allemaal zomaar ineens kan! Zonder kabinetsadvies. Zonder wetswijziging. Indrukwekkend hoor!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
MikeyMan schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 11:52:
[...]

Nouja zeg... Dat het allemaal zomaar ineens kan! Zonder kabinetsadvies. Zonder wetswijziging. Indrukwekkend hoor!!!
Haha, al doende leert men blijkbaar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Plenkske schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:15:

Ik denk dat "slimmer" redelijk subjectief is. Vanuit het oogpunt van virologen misschien wel, vanuit sociaal-economisch oogpunt misschien niet. De maatregelen die daar zijn genomen zijn volgens mij wel meer in lijn met wat het Red Team hier voor ogen had. Flinke krimp dmv hard ingrijpen. Exponenten werken 2 kanten op en daar dus op inzetten mbt krimp.
Van mij had het hier ook zo mogen gaan trouwens, zo voor de kerst weer op een acceptabel niveau en dan langzaam het maatregelenpakket weer wat versoepelen. Ik ben geen econoom of gedragsdeskundige dus nogmaals, subjectief. Ik weet wel dat ik liever 2 maanden af zie om 3 maanden te kunnen "genieten", dan 5 maanden pappen en nat houden, maar da's persoonlijk.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Apache4u schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:23:
De maatregelen die daar zijn genomen zijn volgens mij wel meer in lijn met wat het Red Team hier voor ogen had.
Het Red Team heeft hier ook grotendeels gekregen waar ze om vroegen, van gedeeltelijke lockdown tot een mondkapjesplicht. Toch lijkt het geen zoden aan de de dijk te zetten, het is ook bijzonder dat we sindsdien eigenlijk weinig meer vernemen van het Red Team. Je krijgt het idee dat ze ook ineens stil worden als blijkt dat hun suggesties ook niet helemaal werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 07:40
Ankona schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 08:38:
[...]

Een avondklok heeft vooral hele vervelende associaties, maar als ik er eerlijk over nadenk heeft het amper impact op mijn leven.
Uiteindelijk is dat de crux: op het moment dat het wel impact heeft op je priveleven* was je** onderdeel van het probleem.

* in de zin van je sociale bewegingen.
** heel generiek, niet specifiek naar jou toe.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
CMD-Snake schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:28:
[...]

Het Red Team heeft hier ook grotendeels gekregen waar ze om vroegen, van gedeeltelijke lockdown tot een mondkapjesplicht. Toch lijkt het geen zoden aan de de dijk te zetten, het is ook bijzonder dat we sindsdien eigenlijk weinig meer vernemen van het Red Team. Je krijgt het idee dat ze ook ineens stil worden als blijkt dat hun suggesties ook niet helemaal werken.
Mee eens hoor, mbt het Red Team. Het ging mij eigenlijk meer om het feit dat krimp ook exponentieel kan verlopen en als je er voor zorgt dat die exponent (R) maar klein genoeg is, het dus ook weer hard naar beneden gaat. Het lijkt mij dat dat is wat er in BE is gebeurd.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Nox schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:49:
[...]

En toch kan dat eenvoudig verminderd worden door inreizen enkel met negatieve pcr-test mogelijk te maken. Dan is je budgetticket van een paar tientjes opeens 5x zo duur. Dit is duidelijk een gevalletje: we vinden de economie belangrijker dan covid. En dan is het jammer dat vliegtuigen geen belasting betalen over kerosine, of we er echt zoveel aan verdienen is vraag 2.
Ik heb niet het beeld dat tickets op Curacao op dit moment ook maar in de verste verte budgettickets zijn :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
Señor Sjon schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:09:
Het toont imo het falen in de huidige systematiek van repressie aan.
Of wellicht juist het gebrek aan daadwerkelijke repressie... pakkans * impact is te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
ijdod schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:49:
[...]

Of wellicht juist het gebrek aan daadwerkelijke repressie... pakkans * impact is te laag.
Duitsland wordt als lichtend voorbeeld gezien, maar 'volgt' ons gewoon telkens een paar weken later.
Het Robert Koch Instituut (RKI), de Duitse evenknie van het RIVM, heeft vrijdagochtend 29.875 nieuwe besmettingen gemeld.

Donderdag meldde het RKI 23.679 nieuwe gevallen, een flinke toename ten opzichte van woensdag, toen er 20.815 nieuwe besmettingen werden geteld. In totaal is het coronavirus nu bij 1.272.078 personen in Duitsland vastgesteld.

Het dodental is in de afgelopen 24 uur met nog eens 598 toegenomen, ook dat is een record. Woensdag werd het vorige geregistreerd, toen stierven 590 inwoners in 24 uur. In totaal zijn in Duitsland nu 20.970 personen overleden aan de gevolgen van Covid-19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
[...]

Volgens mij is die vraag hier al herhaaldelijk voorbijgekomen en beantwoord; dus waarom blijf je dit herhalen? Uiteraard weet je dit soort zaken nooit zeker totdat zo'n regeling concreet is, maar ik verwacht mensen die daadwerkelijk om valide medische redenen niet gevaccineerd mogen worden, daar inderdaad een vrijstelling voor krijgen. Desnoods aangevuld met een recente test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Eens kijken of dat vuurwerkverbod ook de beloftes gaat waarmaken. De politie zal met Oud en Nieuw het aantal dienstdoende agenten verdubbelen en er wordt rekening gehouden met overlast en relletjes. De Amsterdamse politie chef Paauw verwacht dat er een stevige jaarwisseling zal komen, hij vreest voor korte lontjes en vreest een moeilijke nacht.
Señor Sjon schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:50:
Duitsland wordt als lichtend voorbeeld gezien, maar 'volgt' ons gewoon telkens een paar weken later.
Ik denk dat er toch erkend moet worden dat het seizoen ook een grote factor is bij de huidige Europese cijfers. Griepgolven e.d. zie je ook alleen in de herfst en winter, niet in de zomer bijvoorbeeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:20
I see what he did here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
[...]

[...]
Als je al iets kan concluderen is dat overal de trend gelijk is en dat de 'hardheid' van maatregelen eigenlijk niet eens zoveel impact heeft, de beweging (en de problemen om de daling door te zetten) lijkt overal vergelijkbaar te zijn.

De stevigheid heeft misschien ook met bevolkingsaard te maken, maar verder lijkt het gewoon overal redelijk hetzelfde te gaan, op de Scandinavische landen na, al is de lijn zelfs daar vergelijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ijdod schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:51:
[...]

Volgens mij is die vraag hier al herhaaldelijk voorbijgekomen en beantwoord; dus waarom blijf je dit herhalen? Uiteraard weet je dit soort zaken nooit zeker totdat zo'n regeling concreet is, maar ik verwacht mensen die daadwerkelijk om valide medische redenen niet gevaccineerd mogen worden, daar inderdaad een vrijstelling voor krijgen. Desnoods aangevuld met een recente test.
Reizen en toegang tot landen is ook nog eens geen universeel recht.

Geen vaccin ==> niet naar binnen lijkt me een te verdedigen keuze

Zal m.i. ook in de meeste gevallen een tijdelijke situatie zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

CMD-Snake schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:55:
Eens kijken of dat vuurwerkverbod ook de beloftes gaat waarmaken. De politie zal met Oud en Nieuw het aantal dienstdoende agenten verdubbelen en er wordt rekening gehouden met overlast en relletjes. De Amsterdamse politie chef Paauw verwacht dat er een stevige jaarwisseling zal komen, hij vreest voor korte lontjes en vreest een moeilijke nacht.
Dus het aantal mensen wat niet naar het ziekenhuis hoeft voor vuurwerkwonden, krijg je nu dubbel en dwars terug als gewonden van rellen en knokpartijen. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
CMD-Snake schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:28:
[...]

Hoezo gekregen waar ze omvroegen? Volgens mij wilden ze dit:
Red Team: nu avondklok, online onderwijs en meeste winkels dicht, anders blijven we kwakkelen

NIJMEGEN - De niet-essentiële winkels moeten dicht, er moet een avondklok komen en scholen moeten alleen nog maar online les gaan geven: alleen op die manier kan er een einde komen aan de blijvend hoge besmettingsaantallen.
https://www.gelderlander....en-we-kwakkelen~a732fd0e/

[ Voor 5% gewijzigd door CyberMania op 11-12-2020 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:57:
[...]

Dus het aantal mensen wat niet naar het ziekenhuis hoeft voor vuurwerkwonden, krijg je nu dubbel en dwars terug als gewonden van rellen en knokpartijen. :F
Maak je geen zorgen; ook het aantal vuurwerk- en carbidslachtoffers zal dit jaar hoger zijn dan voorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
MikeyMan schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:59:
[...]

Maak je geen zorgen; ook het aantal vuurwerk- en carbidslachtoffers zal dit jaar hoger zijn dan voorheen.
Illegale vuurwerk zal nu voor meer slachtoffers zorgen mogelijk inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:38

Nox

Noxiuz

ijdod schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:47:
[...]

Ik heb niet het beeld dat tickets op Curacao op dit moment ook maar in de verste verte budgettickets zijn :D.
Was ook meer algemeen bedoeld, niet enkel curacao. Meer de inkomende vluchten uit andere landen. Iedereen die op schiphol landt zo'n test laten zien en juuu. Ja het is een scheef beleid want als je met de auto komt is het anders maar je ontmoedigt wel vliegen/vakantie. Of houdt het op vliegen van buiten de europese unie (dus ook UK, omdat het kan :P)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
MikeyMan schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:57:
Reizen en toegang tot landen is ook nog eens geen universeel recht.
Er zijn haken en ogen. In bepaalde gevallen loop je vast met die wens op het 'right of abode'. Het plannetje van De Jonge om iedereen zonder negatieve coronatest te weigeren zal hier ook nog moeite mee krijgen, Nederlanders kan hij niet wegsturen en mogelijk ook niet-Nederlanders die wel woonachtig hier zijn.
CyberMania schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:59:
Hoezo gekregen waar ze omvroegen? Volgens mij wilden ze dit:
Ik meen dat ik ook de kwalificatie grotendeels gebruikte.

Red Team ook last van 'moving the goalposts' zo te zien, maar ze zijn een stuk stiller geworden. Voorheen kon het RIVM niet A zeggen en binnen luttele minuten stroomde Twitter en 's avonds de talkshows vol met Red Team leden die keihard B riepen. Nu is de focus op de scholen en een avondklok, maar de kans is miniem dat ze die krijgen. De avondklok was al een soort crisis in het kabinet en de scholen zijn ook een gevoelig onderwerp. Geeft Red Team in elk geval wel iets om over te zeuren in de wetenschap dat het er toch niet komt. Anders moeten ze nog een keer tot de conclusie komen dat zij ook niet de wijsheid in pacht hebben.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

MikeyMan schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:59:
[...]

Ik vind het ook een beetje schijnheilig om te doen alsof de vuurwerkmaatregel écht iets was om de zorg te beschermen. Dat was meer een slap excuus wat nodig was om dat laatste zetje te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:07
Nox schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:09:
[...]

Was ook meer algemeen bedoeld, niet enkel curacao. Meer de inkomende vluchten uit andere landen. Iedereen die op schiphol landt zo'n test laten zien en juuu. Ja het is een scheef beleid want als je met de auto komt is het anders maar je ontmoedigt wel vliegen/vakantie. Of houdt het op vliegen van buiten de europese unie (dus ook UK, omdat het kan :P)
Meeste passagiers zijn transit. Hoorde van een bekende dat op een vlucht waar 280 man aan boord waren, welgeteld 4 man stonden bij de bagageband. (Week terug)

Zal voor vluchten de Caribbean wat minder van toepassing zijn, maar ik gok dat veel Amerikaanse - Aziatische vluchten die op schiphol landen voornamelijk transit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Stoney3K schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:57:
[...]

Maar er zal sowieso een draai gegeven worden: het zal nooit aan het verbod liggen.
Ik verwacht eigenlijk dat óf 2021/2022 het laatste jaar met legaal consumentenvuurwerk wordt, of dat we het vorige jaarwisseling al gehad hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
CMD-Snake schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:10:
[...]

Er zijn haken en ogen. In bepaalde gevallen loop je vast met die wens op het 'right of abode'. Het plannetje van De Jonge om iedereen zonder negatieve coronatest te weigeren zal hier ook nog moeite mee krijgen, Nederlanders kan hij niet wegsturen en mogelijk ook niet-Nederlanders die wel woonachtig hier zijn.

[...]

Ik meen dat ik ook de kwalificatie grotendeels gebruikte.

Red Team ook last van 'moving the goalposts' zo te zien, maar ze zijn een stuk stiller geworden. Voorheen kon het RIVM niet A zeggen en binnen luttele minuten stroomde Twitter en 's avonds de talkshows vol met Red Team leden die keihard B riepen. Nu is de focus op de scholen en een avondklok, maar de kans is miniem dat ze die krijgen. De avondklok was al een soort crisis in het kabinet en de scholen zijn ook een gevoelig onderwerp. Geeft Red Team in elk geval wel iets om over te zeuren in de wetenschap dat het er toch niet komt. Anders moeten ze nog een keer tot de conclusie komen dat zij ook niet de wijsheid in pacht hebben.
Precies. Roepen om zware maatregelen die toch niet komen, zorgt ervoor dat je altijd kan zeggen "zie je wel" als het misgaat en "dat komt door onze waarschuwing" als het goed gaat. Daarmee zeggen ze niet per se onzinnige dingen, maar voor de meer logischere dingen volgens ze ook het advies van OMT. Dat het kabinet daar anders op besluit zegt natuurlijk niets over het OMT of over een 'tegengeluid'.

Ergens wel zonde, want in dat redteam zitten best een paar mensen die data goed weten te duiden, maar het leraren toontje en de politieke lading maakt het minder prettig om te lezen en je moet goed opletten, want soms hebben ze de neiging om aannames te doen die wel erg goed in het straatje van eigen hypotheses te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Plenkske schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:14:
[...]

Maar er zal sowieso een draai gegeven worden: het zal nooit aan het verbod liggen.
Ik verwacht eigenlijk dat óf 2021/2022 het laatste jaar met legaal consumentenvuurwerk wordt, of dat we het vorige jaarwisseling al gehad hebben.
Die knokpartijen zullen in ieder geval voor minder willekeurige slachtoffers zorgen én het probleem is natuurlijk dat mensen het blijkbaar ergens een normale reactie op een verbod vinden (zelfs hier lijkt dat tussen de regels door het geval te zijn bij een aantal mensen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
Gisteravond werd Dr Fauci geinterviewd in het kader van de Anatomische Les, een jaarlijks event van Amsterdam UMC. Er worden diverse topics aangesneden, zoals vaccinatie e.d.

[YouTube: De Anatomische Les 2020]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plenkske
ZieMaar! schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:16:
[...]

Die knokpartijen zullen in ieder geval voor minder willekeurige slachtoffers zorgen én het probleem is natuurlijk dat mensen het blijkbaar ergens een normale reactie op een verbod vinden (zelfs hier lijkt dat tussen de regels door het geval te zijn bij een aantal mensen).
Knokpartijen en rellen zorgt vaak ook voor schade aan eigendommen, en dat kan wel willekeurig zijn.
Ik vind het in ieder geval géén normale reactie. Elk jaar met oud en nieuw zijn er wel incidenten die niet normaal zijn. De vraag wordt of dat dit jaar door het vuurwerkverbod meer/minder zal worden.
Ik verwacht wel meer illegaal vuurwerk, met een hogere kans op verwondingen als men het niet goed en veilig afsteekt.

Maar wat ik eigenlijk wilde aangeven met mijn vorige reactie: wat de cijfers van de nieuwjaarsnacht ook zijn, er wordt door de politiek een draai aan gegeven en de boodschap zal zijn "het vuurwerkverbod heeft geholpen". Het zal me niks verbazen als de artikelen al klaar staan om vrijgegeven te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:16
CMD-Snake schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:55:
Dat weet ik wel zeker. Hoe lang word er overal al niet gewerkt met feesten etc om jongeren overal van de straat te krijgen om rottigheid te voorkomen? Dat gaat nu allemaal niet door en om het nog erger te maken hebben die dan (iig een deel) illegaal vuurwerk op zak.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CMD-Snake
ZieMaar! schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:15:
Daarmee zeggen ze niet per se onzinnige dingen, maar voor de meer logischere dingen volgens ze ook het advies van OMT. Dat het kabinet daar anders op besluit zegt natuurlijk niets over het OMT of over een 'tegengeluid'.

Ergens wel zonde, want in dat redteam zitten best een paar mensen die data goed weten te duiden, maar het leraren toontje en de politieke lading maakt het minder prettig om te lezen en je moet goed opletten, want soms hebben ze de neiging om aannames te doen die wel erg goed in het straatje van eigen hypotheses te doen.
Het Red Team heeft ook heel lang gezaagd aan de poten van het het RIVM en OMT. Alles in twijfel trekken en tot onzin verklaren. Nu zie je dat sommige Red Team leden ook de lijn volgen van de burger doet het niet goed en luistert niet naar de adviezen cq. regels. Kan je echt dan nog verbaast zijn als je als Red Team een half jaar lang ook verwarring hebt lopen creëren? Ik blijf erbij dat het Red Team schadelijker is geweest dan een club als Viruswaanzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01:14

NMH

Moderator General Chat
Stoney3K schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:25:
[...]

Hoewel het persoonlijk mijn voorkeur zou hebben dat er een uitzondering komt voor mensen die niet gevaccineerd kunnen worden als de ergste crisis voorbij is kun je dat niet afdwingen. Zoals @Verwijderd terecht opmerkt, het is een niet afdwingbare gunst om een ander land te mogen bezoeken. Dat soort restricties zouden ook niet zonder precedent zijn; voor 2010 kwam je bijvoorbeeld de VS en een aantal andere landen niet in als je HIV positief was. Extreem zuur natuurlijk aangezien HIV en niet overdraagbaar is via "normaal" contact en ook nog eens (bijna) niet te genezen is, maar dat was wel de regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Patriot schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:00:
[...]

Nee, dat gebeurt nauwelijks en als het gebeurt dan is het te weinig, te laat. Daarbij is juist de houding "elke keer als we als noodoplossing plotsklaps aan onderwijs-op-afstand moeten is het niet ideaal" problematisch, want natuurlijk gaat het niet lekker als je het alleen in noodsituaties doet. Iedereen is telkens overvallen en een echt plan wordt niet getrokken.
Zo, jij bent wel goed in een mening hebben over dingen waar je niks vanaf weet he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:07
Plenkske schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 11:33:
[...]

Dat is veel inderdaad. Bij ons zijn er het hele jaar in totaal 3 bevestigde gevallen op 800 leerlingen. Daarnaast zitten er een tiental thuis in afwachting van de uitslag. En 2 van de 100 docenten zo gemiddeld thuis in afwachting. Zit in het noorden van het land...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Playa del C. schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:30:
[...]

Dat is veel inderdaad. Bij ons zijn er het hele jaar in totaal 3 bevestigde gevallen op 800 leerlingen. Daarnaast zitten er een tiental thuis in afwachting van de uitslag. En 2 van de 100 docenten zo gemiddeld thuis in afwachting. Zit in het noorden van het land...
Als ik het bericht goed begreep was een groot deel van die leerlingen in quarantaine omdat ze in de klas zitten van positief geteste leerlingen. Er stond verder niet bij hoeveel er precies besmet waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Nox schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:09:
[...]

En iedereen die bij de landing positief test? Voor 2 weken opbergen in een hotel, op kosten van de airline? Of mogen ze een veldbedje opzetten in de terminal? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:27
[...]

[...]
Eigenlijk zie je dat in elk land wel gebeuren, zeker als het niveau van de maatregelen vergelijkbaar is. Het virus trekt zich, logisch, niets aan van grenzen of taal die men spreekt.
Er zijn eigenlijk maar 2 grote verschillen die echt van invloed zijn: a) geografische locatie, bijvoorbeeld een eiland en b) in hoeverre volgt de bevolking maatregelen op, bijvoorbeeld China.

Duitsland heeft wel een voorsprong, ze hebben meer ziekenhuisbedden (inclusief IC bedden). Dat was tot begin dit jaar een punt van discussie (ook daar moet gesneden worden in de kosten), maar nu zijn ze er blij mee.

Maar als ik eerlijk ben en naar heel Europa kijk, het is eigenlijk overal dezelfde ellende. De ene keer gaat het goed in land X en slecht in land Y en vervolgens weer slecht in X en goed in Z.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
CMD-Snake schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:24:
[...]

Ik blijf erbij dat het Red Team schadelijker is geweest dan een club als Viruswaanzin.
Ik vind dat te kort door de bocht, hoewel het Red Team dankzij hun dure titels en achtergronden wellicht eerder als serieus worden betiteld moet je echt niet vergeten dat de doelgroep van Viruswaarheid veel makkelijker te beïnvloeden is. Als je naar de gemiddelde Facebook lezende wappie kijkt dan is deze veel meer geneigd om waanzinnige ideeën van oa. dhr Engel over te nemen, het Red Team opereert op een iets ander level. Op dat level zijn mensen denk ik, en dit bedoel ik niet respectloos en ik generaliseer, net wat hoger opgeleid en meer in staat om zin van onzin te scheiden.

Wat overigens niet betekent dat ik het Red Team een goede ontwikkeling vind. Ik vind sowieso 2 teams die elkaar in de media bevechten terwijl ze eenzelfde doelstelling hebben een kwalijke zaak. Beter is om naar elkaar te luisteren op een rustige manier zodat je kan praten over de belangrijke zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-10 07:09

Snow_King

Konijn is stoer!

Drardollan schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:45:
[...]

Maar als ik eerlijk ben en naar heel Europa kijk, het is eigenlijk overal dezelfde ellende. De ene keer gaat het goed in land X en slecht in land Y en vervolgens weer slecht in X en goed in Z.
Dan mogen we toch wel de conclusie trekken dat niemand het echt onder controle krijgt? Dat mensen overal op de zelfde manier handelen en de regels buigen naar hun eigen idee.

Misschien moeten we Covid-19 ook wel gewoon accepteren en het nu uit zingen tot het vaccin er is. Of totdat er uit zichzelf genoeg mensen immuum voor geworden zijn.

Wat we ook doen, heel veel effect heeft het niet allemaal. Het moddert maar een beetje voort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Snow_King schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:57:
[...]

Dan mogen we toch wel de conclusie trekken dat niemand het echt onder controle krijgt? Dat mensen overal op de zelfde manier handelen en de regels buigen naar hun eigen idee.

Misschien moeten we Covid-19 ook wel gewoon accepteren en het nu uit zingen tot het vaccin er is. Of totdat er uit zichzelf genoeg mensen immuum voor geworden zijn.

Wat we ook doen, heel veel effect heeft het niet allemaal. Het moddert maar een beetje voort.
We weten alleen niet hoe het gegaan zou zijn zonder enige maatregelen.

Of nouja, dat weten we wel. Kijk eens naar Bergamo en Manaus.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 11-12-2020 14:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-10 07:09

Snow_King

Konijn is stoer!

MikeyMan schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:07:
[...]

We weten alleen niet hoe het gegaan zou zijn zonder enige maatregelen.

Of nouja, dat weten we wel. Kijk eens naar Bergamo en Manaus.
Begrijp mij niet verkeerd: Ik zeg niet niets doen, maar eerder dat we moeten accepteren dat we het niet naar 0 krijgen.

Het zal stijgen en dalen. Her en der nemen we maatregelen, worden we boos op elkaar, etc, etc. Uiteindelijk komt het vaccin en we hebben ons leven weer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Snow_King schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:57:
[...]

Klopt, er is eigenlijk geen enkel land (behalve dan de uitzonderingen die ik noemde) waar ze het echt onder controle hebben. Of dat per definitie komt door het buigen van de regels is een vraag die ik niet kan beantwoorden voor andere landen, in Nederland is dat zeker onderdeel van het probleem. Er spelen nog veel andere factoren mee zoals bevolkingsdichtheid en klimaat.

Accepteren hebben we vanaf dag 1 gedaan. Vanaf dag 1 heeft de overheid ingezet op immuniteit en een zorg die niet compleet overbelast zou raken. Tot op heden is dat redelijk goed gelukt. Vooraf was ook al bekend dat de maand december een ding zou worden.
Positief daaraan is dat het na 1 januari eigenlijk alleen maar beter kan gaan, Kerst is dan geweest en het vaccin is dan hopelijk binnen handbereik.

Dat de maatregelen geen of heel weinig effect hebben ben ik niet met je eens. Het zorgt er op zijn minst voor dat er enige controle is. Als we nu gezellig de Ziggo Dome zouden vullen met 25.000 man 5 avonden in de week dan zou de zorg niet meer bestaan. De maatregelen zijn een moeilijk evenwicht tussen enerzijds het virus indammen en anderzijds de maatschappij niet volledig kapot maken.

Het zou overigens al goed helpen als iedereen de basismaatregelen in acht zou nemen, dan zijn veel andere maatregelen ineens overbodig en wordt het leven leuker. Maar we zitten helaas in de vicieuze cirkel die ervoor zorgt dat de mensen steeds minder doen en er dus meer maatregelen nodig zijn, wat er weer voor zorgt dat men minder doet, etc. etc. etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 05-10 13:15
Ik durf te wedden dat er voor eind volgende week een nieuwe persco komt. We kunnen toch niet zo doorgaan, met de feestdagen in het verschiet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Fuujii schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:18:
Ik durf te wedden dat er voor eind volgende week een nieuwe persco komt. We kunnen toch niet zo doorgaan, met de feestdagen in het verschiet?
Wie weet laten veel mensen zich deze week wel extra testen, juist met de Kerst in het vooruitzicht over 14 dagen.

Zolang het percentage positief niet stijgt en de ziekenhuizen op dit niveau blijven is er eigenlijk weinig aan de hand. We hebben ook het vooruitzicht dat de scholen 2 weken dicht gaan.

Maar voor de zekerheid ga ik morgen wel naar de kapper 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Drardollan op 11-12-2020 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wow, dit gaat hard! We zitten alweer boven het niveau toen de gedeeltelijke lockdown inging (14-10)
Mooie grafiek op https://coronateller.info/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12-10 14:14
Maar wat verwacht je dan wat de overheid gaat doen? Het issue is naar mijn idee namelijk niet welke maatregelen ze kiezen, maar het gebrek aan handhaving op alle maatregelen die ze gekozen hebben.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Cheesy schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:21:
Wow, dit gaat hard! We zitten alweer boven het niveau toen de gedeeltelijke lockdown inging (14-10)
Als je enkel naar het dagelijks aantal nieuwe besmettingen kijkt, inderdaad.

Gelukkig zeggen die niet zo gek veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ik ben er heel bang voor nu Hugo ook niet meer aan de ketting ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:21
De echte piek gaat nog wel komen, zo rond 5-6 januari gaan de cijfers knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik verwacht dat het deels stijgt door Sinterklaas en Black Friday maar ook door meer testen. Goed is het allemaal niet. We gaan op deze manier nog een keer hard struikelen met de vaccins in zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Ook het aantal besmette verpleeghuizen stijgt weer.

edit:
Hoe snel het aantal doden verder stijgt hangt mede af van het aantal besmettingen in verpleeghuizen. Er zijn nu 591 verpleeghuizen waar de afgelopen twee weken minimaal één coronabesmetting is vastgesteld. Een week geleden waren dat er 565. Op het hoogtepunt van de eerste coronagolf, op 15 april, waren er 828 verpleeghuizen met minimaal één besmetting.
Week geleden was ongeveer laagste punt na de piek 2e golf.

[ Voor 81% gewijzigd door Plenkske op 11-12-2020 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Inderdaad een mooi grafiekje. Lijkt wel of het virus zich niks aantrekt van wat voor maatregel dan ook.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

#Laatditsoortdingenlekkeroptwitterwaarhetthuishoort.

Paniekzaaier...

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
TrailBlazer schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:26:
Ik verwacht dat het deels stijgt door Sinterklaas en Black Friday maar ook door meer testen. Goed is het allemaal niet. We gaan op deze manier nog een keer hard struikelen met de vaccins in zicht.
Sinterklaas kan ik inkomen, maar Black Friday eigenlijk niet zo.
De echte drukte in winkelstraten op Black Friday speelt alleen in de grote steden. We hebben de beelden gezien van o.a. Rotterdam. Echt niet in dorpjes zoals Rijssen, Blaricum of Nijkerk om maar iets te noemen en ook in mijn eigen dorp bijna geen (extra) kip gezien op Black Friday. Terwijl je nu wél landelijk de cijfers ziet stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:18

3raser

⚜️ Premium member

Is er ook ergens een grafiek zoals op coronateller.info maar dan met het percentage positieve testen? Ik vind die absolute getallen een beetje weinig zeggen zonder in te zien hoeveel testen er gedaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
3raser schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:43:
[...]

Is er ook ergens een grafiek zoals op coronateller.info maar dan met het percentage positieve testen? Ik vind die absolute getallen een beetje weinig zeggen zonder in te zien hoeveel testen er gedaan zijn.
Een na onderste grafiek op deze pagina:
https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja alleen loopt die maar tot 30 november 6 december.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 11-12-2020 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hier lijkt het dan wel weer mee te vallen? (+0.5% in 2 weken tijd)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

eamelink schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 15:04:
Mooi, de champagne kan open. Crisis voorbij. Spreek jullie over drie maanden weer om golf #3 te bespreken! Ciao!
Euhm... de bedoeling was dus drie maanden. Niet een krappe anderhalve maand }:|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
Cheesy schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:42:
[...]

De echte drukte in winkelstraten op Black Friday speelt alleen in de grote steden. We hebben de beelden gezien van o.a. Rotterdam. Echt niet in dorpjes zoals Rijssen, Blaricum of Nijkerk om maar iets te noemen en ook in mijn eigen dorp bijna geen (extra) kip gezien op Black Friday. Terwijl je nu wél landelijk de cijfers ziet stijgen.
Wellicht toch die vermaledijde mondkapjes die ook omstreeks die tijd zijn ingevoerd. ;)

We krijgen niet de dagstand van de verhouding positief getesten. Tot die tijd zijn die absolute getallen niets meer dan dagkoersen waar je weinig mee kan behalve paniek zaaien. En dat gebeurt dan ook overal. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Laatst online: 02-07 21:43
Dit ga je denk ik natuurlijk met alleen nog maar hele zware maatregelen omver krijgen, als ook het percentage positieve tests flink stijgt, maar ik voorzie dan erg veel chaos en ook ongeregeldheden. Het is de vraag of je dat wil en aankan. Voor veel mensen, ook die zich gewoon aan regels houden, zou dat ook nog eens als een enorme klap aankomen. Succes, lastige keuze, dat begrijp ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Señor Sjon schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:48:
[...]

Wellicht toch die vermaledijde mondkapjes die ook omstreeks die tijd zijn ingevoerd. ;)
Kan goed... Het lijkt op het oog alsof mensen sinds de mondkapjes steeds minder afstand houden...

Denk overigens wel dat het voordeel heeft voor onze gebitsgezondheid. Ik poets m'n tanden een keertje extra als ik zo'n kapje op moet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
  • Laatst online: 02-07 21:43
Señor Sjon schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:48:
[...]

We krijgen niet de dagstand van de verhouding positief getesten. Tot die tijd zijn die absolute getallen niets meer dan dagkoersen waar je weinig mee kan behalve paniek zaaien. En dat gebeurt dan ook overal. :X
Dat gaan ze natuurlijk nooit terugdraaien. Dan staat dat symbool voor de idioterie van het beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
mesa57 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:39:
[...]

Inderdaad een mooi grafiekje. Lijkt wel of het virus zich niks aantrekt van wat voor maatregel dan ook.
Maatregelen zijn vrij zinloos als een groot deel van de bevolking de grenzen ervan op blijft zoeken.

Het algehele gevoel van gezamenlijke verantwoordelijkheid dat er begin dit jaar was lijkt volledig verdwenen. Toen was iedereen (door angst wellicht) een stuk verstandiger en meed men simpelweg grote bijeenkomsten. Nu lijkt iedereen z'n normale ding te doen, waarbij zoveel mogelijk de maatregelen in acht worden genomen.

Dat blijkt dus niet afoende.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Die grafiek is per week en niet actueel. Dat is dus niet te vergelijken met de huidige toename. En daar ben ik juist benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
alexbl69 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:52:
[...]

Maatregelen zijn vrij zinloos als een groot deel van de bevolking de grenzen ervan op blijft zoeken.

Het algehele gevoel van gezamenlijke verantwoordelijkheid dat er begin dit jaar was lijkt volledig verdwenen. Toen was iedereen (door angst wellicht) een stuk verstandiger en meed men simpelweg grote bijeenkomsten. Nu lijkt iedereen z'n normale ding te doen, waarbij zoveel mogelijk de maatregelen in acht worden genomen.

Dat blijkt dus niet afoende.
Die angst is ook weg omdat er steeds meer bekenden zijn die het hebben gehad (bv drie F1 coureurs, paar MotoGP, veel voetballers, darters) en er eigenlijk verder weinig aan de hand was met die mensen. Een Hamilton testte vorige week maandag positief, maar was gisteren alweer negatief. Dat is dus anderhalf week > voor velen komt dat overeen met een griepperiode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Señor Sjon schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:58:
[...]

Die angst is ook weg omdat er steeds meer bekenden zijn die het hebben gehad (bv drie F1 coureurs, paar MotoGP, veel voetballers, darters) en er eigenlijk verder weinig aan de hand was met die mensen. Een Hamilton testte vorige week maandag positief, maar was gisteren alweer negatief. Dat is dus anderhalf week > voor velen komt dat overeen met een griepperiode.
Mijn angst is dan ook niet dat ik het krijg maar dat ik het door geef aan iemand die het niet zo makkelijk doorstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:38
3raser schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:00:
[...]

Mijn angst is dan ook niet dat ik het krijg maar dat ik het door geef aan iemand die het niet zo makkelijk doorstaat.
Begrijpelijk, maar veruit de meeste mensen dachten daar voorgaande jaren niet zo over met de normale griep, terwijl daar ook zat mensen aan zijn overleden.

Wellicht een goede eye-opener ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Klopt die grafiek eigenlijk wel? Als ik kijk naar 30 oktober dan meldt coronateller.info 11.083 nieuwe besmettingen. Als ik dat vergelijk met de grafiek op de website van het RIVM dan staat daar een veel lager aantal van 8.825.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

FabianGTI schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:02:
[...]

Begrijpelijk, maar veruit de meeste mensen dachten daar voorgaande jaren niet zo over met de normale griep, terwijl daar ook zat mensen aan zijn overleden.

Wellicht een goede eye-opener ;)
Niet echt een eye-opener tenzij je de griep net zo dodelijk vind als het corona virus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
3raser schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:03:
[...]

Klopt die grafiek eigenlijk wel? Als ik kijk naar 30 oktober dan meldt coronateller.info 11.083 nieuwe besmettingen. Als ik dat vergelijk met de grafiek op de website van het RIVM dan staat daar een veel lager aantal van 8.825.
Dat grafiekje van het rivm laat zien op welke dag de (positieve) uitslag is uitgevoerd.
Het grafiekje van die website laat zien op welke dag de (positieve) uitslag is gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 22:19
MikeyMan schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:50:
Denk overigens wel dat het voordeel heeft voor onze gebitsgezondheid. Ik poets m'n tanden een keertje extra als ik zo'n kapje op moet :+
Was dat nou niet net de spreekwoordelijke kanarie in de kolenmijn ?
Zolang je jezelf nog goed ruikt is de kans dat je het mondkapje voor jan doedel draagt toch het grootst ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:38
3raser schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:04:
[...]

Niet echt een eye-opener tenzij je de griep net zo dodelijk vind als het corona virus.
Daar ga je dus al, voor veel ouderen en zwakkeren is de griep ook gevaarlijk, misschien niet zo gevaarlijk als covid, maar er overlijden er ook genoeg aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

FabianGTI schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:27:
[...]

Daar ga je dus al, voor veel ouderen en zwakkeren is de griep ook gevaarlijk, misschien niet zo gevaarlijk als covid, maar er overlijden er ook genoeg aan
Waarom ga ik daar dan al? Je zegt toch precies hetzelfde als wat ik bedoel? De griep is (veel) minder dodelijk en daardoor gaan we niet massaal thuis zitten als het rond gaat. Daarnaast worden er jaarlijks veel griepprikken uitgedeeld. Vooral aan zwakken/ouderen. Dat maakt de impact van de griep ook al veel kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:30
[...]

Want mensen uit dorpjes stappen niet in de auto of het OV om even te gaan winkelen in de grote stad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
3raser schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:30:
[...]

Waarom ga ik daar dan al? Je zegt toch precies hetzelfde als wat ik bedoel? De griep is (veel) minder dodelijk en daardoor gaan we niet massaal thuis zitten als het rond gaat. Daarnaast worden er jaarlijks veel griepprikken uitgedeeld. Vooral aan zwakken/ouderen. Dat maakt de impact van de griep ook al veel kleiner.
Naja. Er gaan nu ook een hoop minder mensen dood aan griep dankzij die griepprik lijkt me.
Tis niet dat iedereen vroegah heel spastisch met mondkapjes ging lopen bij een goede griepgolf.
2017-2018 was wat dat betreft een aardig topjaar.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

[...]

Is het ironisch bedoeld of denk je werkelijk dat iedereen die in Amsterdam op straat rondliep ook uit Amsterdam kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:53

codex

Geen OpenAI agent :)

Heeft iemand een idee hoe het kan dat de cijfers per gemeente zo schommelen?

Neem Almere even als voorbeeld, daar waren woensdag 70, donderdag 164 en vandaag 43 besmettingen.

Ik vind het een vreemd fenomeen dat het zoveel schommelt, je zou toch enigszins consistentie verwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

mesa57 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:39:
[...]

Het ziet er uit alsof de verspreiding van het virus flink geraakt wordt zodra maatregelen worden ingesteld.

Zodra mensen zich daar weer minder aan houden zie je het weer flink oplopen idd.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:38:
[...]

Want mensen uit dorpjes stappen niet in de auto of het OV om even te gaan winkelen in de grote stad?
Zou kunnen, heb ik geen zicht op.
In mijn directe omgeving zie ik dit echter absoluut niet gebeuren. Mijn familie, vrienden, collega's gaan echt niet shoppen in Amsterdam / Utrecht / etc tijdens BF.
Maar Nederland is groter dan mijn belevingswereld, dus wellicht heb je een punt. Misschien zijn hier ergens cijfers over te vinden die dit wel of niet onderbouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
reemprive schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:55:
Heeft iemand een idee hoe het kan dat de cijfers per gemeente zo schommelen?

Neem Almere even als voorbeeld, daar waren woensdag 70, donderdag 164 en vandaag 43 besmettingen.

Ik vind het een vreemd fenomeen dat het zoveel schommelt, je zou toch enigszins consistentie verwachten.
Woensdag en vrijdag werken veel parttimers niet die de boel invoeren? Geen idee. Je ziet de laatste tijd sowieso een zaagtand aan cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
YakuzA schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:56:
[...]

Het ziet er uit alsof de verspreiding van het virus flink geraakt wordt zodra maatregelen worden ingesteld.

Zodra mensen zich daar weer minder aan houden zie je het weer flink oplopen idd.
Juist ja. Die maatregelen hebben totaal geen zin als je mensen er niet aan houdt. Dan had je ze net zo goed niet kunnen nemen.
Pagina: 1 ... 126 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins