Volgens mij zoek je er meer achter dan erachter zit. Ik lees er niets anders in dan een constatering dat de helft van het cluster niet elkaar heeft besmet.Cobb schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:45:
[...]
De constatering zoals die is neergepend is bedoeld als een 'rookgordijn'. Mijn punt is dat het niet uitmaakt waar de besmettingen van een cluster ontstaan. Nogmaals het voorbeeld van de schoolklas van mijn nichtje. Één klasgenootjes heeft het virus elders opgelopen en vandaag is het bericht gekomen dat er 11 klasgenootjes besmet zijn en twee leraren. Mijn zus zit inmiddels binnen haar gezin ook met drie besmettingen. Dat zal vergelijkbaar zijn bij de andere 10 gezinnen en twee leraren. En dat is één school, er gaan in Nederland regelmatig klassen dicht ( dat is hier ook het geval) en er gaan zelfs regelmatig hele scholen dicht (ook basisscholen).
Volgens mij is het een bewuste keuze. Kun je het mee eens zijn of niet natuurlijk.Mijn punt is dus, zolang je de scholen open houdt is het dweilen met de kraan open en houden we ons zelf voor de gek.
Heb zelf geen kinderen, maar als ik nog een half jaar moet thuiswerken om het onderwijs aan de gang te houden ben ik bereid dat offer te maken.
En volgens mij kun je dan alsnog beter scholen sluiten als het nodig is dan zomaar even landelijk alles dicht gooien.
[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 10-12-2020 10:16 ]