Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 120 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.726 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
FabianGTI schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:32:
[...]

Nee hoor, die gaan gewoon allemaal, die 10 dagen thuis quarantaine wordt toch niet aan gehouden, er is immers geen controle op
Tsja, grote kans op inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 01:22

Stoney3K

Flatsehats!

FabianGTI schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:32:
[...]

Nee hoor, die gaan gewoon allemaal, die 10 dagen thuis quarantaine wordt toch niet aan gehouden, er is immers geen controle op
Of ze gaan met zijn allen wintersporten in Zwitserland.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
MikeyMan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:29:
[...]

Maar; de B-zijde van die langspeelplaat krijgen we niet te horen; hoe had je het op willen lossen?

Gewoon open? Maakt het zichtbare issue van de lagere scholen nog grotere
Schooljaar afchrijven? Schiet je in feite ook neit zoveel mee op

Veel meer smaken zie ik zo snel niet.

@_Bailey_ alleen curacao? :?
Die b-zijde heb ik al een keer of tien gezegd de afgelopen maanden, dus dat is onderdeel van de langspeelplaat ;) Ik pleit niet voor gewoon open, maar voor beperkt open. Ik it nu zo'n 3,5 maand op school en ben in totaal pas één anderhalf uur op school geweest. De open dag waar ik in februari was duurde langer. Ik zou het bijvoorbeeld al heel mooi vinden als ik één keer per week een schooldag(deel) naar locatie kan. De klassen zijn daarop afgestemd (we zitten met tien ipv 30), dus dat is ook prima te doen met de afstandsregels.

De misvatting die hier vaak heerst is dat veel mensen denken dat de mbo's, hbo's en universiteiten gewoon open zijn, maar dat is niet zo. Die zijn praktisch potdicht, al vormen de mbo's iets meer de uitzondering hierop. Enkele hogescholen hanteren wel de één keer per week-regeling, maar de meeste houden je gewoon thuis. Ik word er in ieder geval schijtziek van onderhand en velen met mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

see what you did there! :p
_Bailey_ schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:32:
[...]

Ja.

Aruba en Bonaire blijven op geel.
Dus gaan al die duizenden Nederlanders die eigenlijk op Curaçao de Kerst zouden doorbrengen, gauw omboeken naar BON en AUA ;)
Voor Aruba kan ik niet spreken, maar denk dat de meeste mensen die naar curacao gaan, zich niet erg vermaken op Bonaire. toch een wat ander eiland :p

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

ultimateharry

Team Slayer:-)

Gonadan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:32:
[...]

Dat was in restaurants zo inderdaad, maar in cafées niet echt. Qua opvolging viel het inderdaad vaak bar tegen, maar dat betekent niet direct dat de maatregel ook niet klopt.
In die zin zou ik dan ook groot voorstander zijn van meer open laten maar ook meer handhaven, houdt een horecaondernemer zich er niet aan dan is hij failliet, niet iedereen. Of dat haalbaar is, is een tweede. :P
Eens, in theorie een goede constructie, praktijk is een ander verhaal.
Je zal eerst horeca-ondernemers gaan horen "dat het dan allemaal niet werkbaar is", en ze "geen politie-agent willen spelen".
Wanneer de eerste tent dicht wordt gegooid krijg je dan een tranentrekkend verhaal op de voorpagina van de Telegraaf dat "het net die ene keer was dat het mis ging".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 15:58
Drardollan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:10:
[...]

Wat vind je ondertussen van de groene lijn?

[Afbeelding]
Zit nu net wat hoger dan op 22-11

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Drardollan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:10:
[...]

Wat vind je ondertussen van de groene lijn?

[Afbeelding]
Nog steeds een negatief percentage, maar de afgebogen trend voor zkh is idd zorgwekkend.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:46

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ultimateharry schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:37:
Eens, in theorie een goede constructie, praktijk is een ander verhaal.
Je zal eerst horeca-ondernemers gaan horen "dat het dan allemaal niet werkbaar is", en ze "geen politie-agent willen spelen".
Wanneer de eerste tent dicht wordt gegooid krijg je dan een tranentrekkend verhaal op de voorpagina van de Telegraaf dat "het net die ene keer was dat het mis ging".
Tja, dat is standaard bij de horeca. Of het nu gaat om een rookverbod, drank voor minderjarigen of iets simpels, ze zullen altijd tegen zijn en zo lang mogelijk traineren. Daar ga ik mij niet zo druk om maken.

Het punt zit meer in de controle en handhaving die je zou moeten toepassen vanuit de overheid, daar is gewoon geen mankracht voor, die kan je wel nuttiger inzetten.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-10 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Soccer98 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:35:
[...]

Die b-zijde heb ik al een keer of tien gezegd de afgelopen maanden, dus dat is onderdeel van de langspeelplaat ;) Ik pleit niet voor gewoon open, maar voor beperkt open. Ik it nu zo'n 3,5 maand op school en ben in totaal pas één anderhalf uur op school geweest. De open dag waar ik in februari was duurde langer. Ik zou het bijvoorbeeld al heel mooi vinden als ik één keer per week een schooldag(deel) naar locatie kan. De klassen zijn daarop afgestemd (we zitten met tien ipv 30), dus dat is ook prima te doen met de afstandsregels.
Blijft het punt dat meer mensen op meer momenten bij elkaar brengen in ieder geval geen positief effect gaat hebben op de verspreiding. Dus daar zal een andere inperking tegenover moeten staan om de R gelijk te houden. Het is niet een 'versoepeling' die je zonder effect kunt nemen.
De misvatting die hier vaak heerst is dat veel mensen denken dat de mbo's, hbo's en universiteiten gewoon open zijn, maar dat is niet zo. Die zijn praktisch potdicht, al vormen de mbo's iets meer de uitzondering hierop. Enkele hogescholen hanteren wel de één keer per week-regeling, maar de meeste houden je gewoon thuis. Ik word er in ieder geval schijtziek van onderhand en velen met mij.
Ik ben er als werkende ook evengoed schijtziek van, troost je ;)

@mystic ik zie toch hele feestelijke filmpjes langs komen vanaf Bonaire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:37
Plenkske schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:40:
[...]

Zit nu net wat hoger dan op 22-11
Helaas niet. Hier de getallen waarop de grafiek gebaseerd is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zry2cZhu_VLu5oQBXzwFxzATrZ0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XazIktJp7eIajZrrJCtiLrvE.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5zT8dgGIEjN3e6TJvU1X4A4B05Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LvY8XbkYkAhjMQHrVAb78pnv.png?f=user_large

We zitten het dichts bij het niveau van 11 november:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wnt78rKPZHEwufEr5KFHSvoXqxQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IKlVJtVMcvovig5H6O0Fu52S.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door Drardollan op 08-12-2020 17:13 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Mfpower schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:12:
Volgens mij noem ik toch echt wat zij wel mogen en ik niet (sporten in groepsverband etc) en inderdaad, naar school gaan.. <- en daar zit toch echt de kern van het probleem. Van mij hoeft de school niet dicht, de balans moet anders en die balans is toch echt zoek. Daardoor zitten de restaurants dicht waar amper besmettingen waren met alle pijn van dien (zowel voor de restauranthouder als de mensen die er niet naar toe kunnen) en blijven de scholen zonder maatregelen open en is er daardoor gevaar voor velen want leerplicht. Maar allez, @reemprive heeft het al gezegd dus ik zal hem niet herhalen.
Zi mogen niks meer dan jij, school mag jij ook heen maar hoef/wil je niet meer. Uiteraard is dat nu en bron van besmetting en ik ben helemaal voorstander om te kijken of daar niet ook wat meer op afstand kan, maar wel binnen het redelijke.

School is namelijk echt niet dé bron van besmettingen. Die vaders die geen zin hebben om thuis te zitten en naar kantoor gaan zijn dat net zo, of de funshoppers van de afgelopen weken, iedereen die de maatregelen uit de losse pols hanteert draagt daar aan bij. Puur naar onderwijs wijzen, iets wat nota bene daadwerkelijk nut heeft, is niet reëel.
Ik vind mezelf niet zielig zoals jij het lijkt te brengen, ik heb geen probleem met maatregelen volgen maar dan moet het wel zodanig zijn dat het ergens naartoe gaat met uitzicht op beter, voor alle groepen, en dat perspectief mist, en ondertussen wijzen de Jonge en Rutte naar ons. Foei!
En onderschat ook de impact van depressie/burnout/etc niet op de maatschappij en gezinnen e.d.
Ik zit echt niet "lekker vanuit huis mijn geld te verdienen", misschien geldt dat voor jou, voor mij niet. Depressie door gerbrek aan <vul maar in wat er niet meer kan> is een serieus probleem en ik ga dit niet nog lang volhouden.
En bedankt dat je de ellende die ons gezin+familie al maanden in zijn greep houdt lekker relativeert.
Ik ga mee in jouw eigen redenatie, uit alles blijkt dat jij je slachtoffer voelt en de jeugd volledig ontzien wordt. Empathie werkt twee kanten op, als je het niet toont hoef je het van mij ook niet te verwachten.

Daartegenover wil ik echt niet onderschatten wat het mentaal met mensen doet, ook al hebben ze gewoon werk. Ook ikzelf heb moeite met gebrek aan sociale contacten en ik ken genoeg mensen die het zwaar hebben.
Onderschat echter niet wat het doet als je kinderen nu ineens naar huis gaat sturen, waardoor nóg meer ouders verplicht worden om thuis te blijven en ook zij het mentaal nóg zwaarder gaan krijgen.
Het is simpelweg een utopie om te denken dat nu onderwijs onder vuur nemen ineens al je problemen gaat oplossen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10 10:35

Mfpower

In dubio

Soccer98 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:35:
[...]

Het klopt wat je zegt. Wij hebben wel meer capaciteit maar zijn dan weer beperkt in uren doordat we het OV niet te zwaar mogen belasten. De zoon van een vriend van me studeert fysiotherapie en die kan 2x8 uur per week naar school. Ik geef les aan de HBO-ICT opleiding en bij ons is zo'n beetje alle capaciteit op aan de eerstejaars. Ouderejaars komen alleen voor toetsen op school. Ik haalde laatst zo'n setje toetsen op en kwam in een volledig leeg gebouw terecht. Apart om te zien.
Als ik nu studerende kinderen had zou ik ze adviseren een tussenjaar te nemen. Het kost klauwen met geld maar je krijgt er amper wat voor terug, en dat zeg ik als HBO docent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Drardollan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:59:
[...]

Helaas niet. Hier de getallen waarop de grafiek gebaseerd is:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

We zitten het dichts bij het niveau van 11 november:
[Afbeelding]
Helaas wel. Ziekenhuis in de grafiek = lcps totaal. Die is vandaag -6,4 en op 22-11 is die -8,4 . Vandaag dus beetje hoger.

Edit: als we dichtbij niveau 11-11 zouden zitten dan was oranje lijn ver onder 0 (-32) en groene lijn nog dichter bij 0 namelijk -2,7

[ Voor 6% gewijzigd door Plenkske op 08-12-2020 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Gonadan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:01:
[...]

Zi mogen niks meer dan jij, school mag jij ook heen maar hoef/wil je niet meer. Uiteraard is dat nu en bron van besmetting en ik ben helemaal voorstander om te kijken of daar niet ook wat meer op afstand kan, maar wel binnen het redelijke.
Ik ook, daar verschillen we niet in.
School is namelijk echt niet dé bron van besmettingen. Die vaders die geen zin hebben om thuis te zitten en naar kantoor gaan zijn dat net zo, of de funshoppers van de afgelopen weken, iedereen die de maatregelen uit de losse pols hanteert draagt daar aan bij. Puur naar onderwijs wijzen, iets wat nota bene daadwerkelijk nut heeft, is niet reëel.
Er is veel wat nut heeft, onderwijs is daar een van de vele nuttige dingen in. Zojuist een paar posts geleden werd keurig netjes gedeeld wat de besmettingsgraad per leeftijdsgroep is. En juist, de scholieren staan daar erg hoog in. Hun bijdrage is er wel degelijk qua besmetting. Vind je mooi terug in deze goede overzichtsstudie: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.5694/mja2.50823
Ik ga mee in jouw eigen redenatie, uit alles blijkt dat jij je slachtoffer voelt en de jeugd volledig ontzien wordt. Empathie werkt twee kanten op, als je het niet toont hoef je het van mij ook niet te verwachten.
Precies, het werkt twee kanten op. Ik ben heel empathisch, maar de balans is zoek. Je kunt niet alleen maar empathisch zijn naar scholen en niet naar bijv. horeca of andere mensen die het zwaar hebben. Iedereen zal iets moeten inleveren om iets anders te kunnen winnen.
In maart droegen we het met z'n allen; ok, misschien waren er overdreven maatregelen (natuurgebieden afsluiten?) maar daarna kon er een hoop (misschien wel teveel). Daarna hebben "we" het laten schieten en blijven we maar aanmodderen. Ik had liever weer een korte maart-achtige-periode gehad, met daarna(ast) gerichte maatregelen zodat er voor een ieder wat ontspanning in had gezeten. In oktober hadden we de kans om maatregelen te nemen die ervoor zouden zorgen dat we nu wat relaxer de feestdagen in konden gaan.
Daartegenover wil ik echt niet onderschatten wat het mentaal met mensen doet, ook al hebben ze gewoon werk. Ook ikzelf heb moeite met gebrek aan sociale contacten en ik ken genoeg mensen die het zwaar hebben.
Onderschat echter niet wat het doet als je kinderen nu ineens naar huis gaat sturen, waardoor nóg meer ouders verplicht worden om thuis te blijven en ook zij het mentaal nóg zwaarder gaan krijgen.
Het is simpelweg een utopie om te denken dat nu onderwijs onder vuur nemen ineens al je problemen gaat oplossen. :)
Kinderen moeten niet naar huis gestuurd worden, hooguit voor een korte periode om het in te dammen. Dat is weer een voorbeeld van doorschieten in de balans. Veiligheidsmaatregelen ter voorkoming van verspreiding moeten genomen worden. En daarbij is het niet realistisch om te denken dat het onderwijs helemaal op de oude voet door kan, als je bijvoorbeeld kleinere klassen gaat lesgeven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:41
_Bailey_ schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:28:
Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft het reisadvies voor Curaçao aangepast van 'geel' naar 'oranje'. Dat betekent dat het ministerie adviseert om alleen noodzakelijke reizen te maken naar het eiland.

bron: NOS

Daar gaan de vakantieplannen voor vele duizenden Nederlanders komende weken...
En terecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Plenkske schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:03:
[...]

Helaas wel. Ziekenhuis in de grafiek = lcps totaal. Die is vandaag -6,4 en op 22-11 is die -8,4 . Vandaag dus beetje hoger.

Edit: als we dichtbij niveau 11-11 zouden zitten dan was oranje lijn ver onder 0 (-32) en groene lijn nog dichter bij 0 namelijk -2,7
Ik plakte het verkeerde plaatje zie ik.

Op 11-11 hadden we nog een wekelijke krimp van 5,5% (daarvoor was er minder krimp cq. groei):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wnt78rKPZHEwufEr5KFHSvoXqxQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IKlVJtVMcvovig5H6O0Fu52S.png?f=user_large

Dat liep op naar iets boven de 11% (op 22 november was het -8,4%) en is sinds vandaag weer terug op 6,5% (en dus stijgende).

We hebben het overigens nooit over de oranje lijn gehad, het gaat om de groene lijn. Die is nooit op -32 oid geweest. Op 11-11 was de oranje lijn dus op -5,5% en niet op -2,7%.

[ Voor 13% gewijzigd door Drardollan op 08-12-2020 17:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Mfpower schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:10:
Er is veel wat nut heeft, onderwijs is daar een van de vele nuttige dingen in. Zojuist een paar posts geleden werd keurig netjes gedeeld wat de besmettingsgraad per leeftijdsgroep is. En juist, de scholieren staan daar erg hoog in. Hun bijdrage is er wel degelijk qua besmetting. Vind je mooi terug in deze goede overzichtsstudie: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.5694/mja2.50823
Niemand hier ontkent dat er een bijdrage is, maar er wordt af en toe gedaan alsof het de primaire bron is. Dat gaat veel te ver.

Als dat echt zo was hadden die klassen allang groepsimmuniteit toch? ;)
Precies, het werkt twee kanten op. Ik ben heel empathisch, maar de balans is zoek. Je kunt niet alleen maar empathisch zijn naar scholen en niet naar bijv. horeca of andere mensen die het zwaar hebben. Iedereen zal iets moeten inleveren om iets anders te kunnen winnen.
In maart droegen we het met z'n allen; ok, misschien waren er overdreven maatregelen (natuurgebieden afsluiten?) maar daarna kon er een hoop (misschien wel teveel). Daarna hebben "we" het laten schieten en blijven we maar aanmodderen. Ik had liever weer een korte maart-achtige-periode gehad, met daarna(ast) gerichte maatregelen zodat er voor een ieder wat ontspanning in had gezeten.
Tja, objectief gezien zie ik toch echt wel een verschil qua maatschappelijk nut tussen iemand leren lezen of een biertje buiten de deur drinken.
Lullig voor de ondernemer, maar dat moeten we oplossen met voldoende steun, niet met scholen gaan afschalen zodat mensen hun subjectieve gevoel voor onrecht kunnen sussen.
Kinderen moeten niet naar huis gestuurd worden, hooguit voor een korte periode om het in te dammen. Dat is weer een voorbeeld van doorschieten in de balans. Veiligheidsmaatregelen ter voorkoming van verspreiding moeten genomen worden. En daarbij is het niet realistisch om te denken dat het onderwijs helemaal op de oude voet door kan, als je bijvoorbeeld kleinere klassen gaat lesgeven.
Wie gaat dat doen dan? Er is nu al een tekort aan invalkrachten.

Verder zijn er al heel veel veiligheidsmaatregelen die genomen worden. Er wordt gekeken naar ventilatie, geen ouders in school of op het schoolplein, spreiding van verplaatsing van leerlingen, bepaalde lessen of evenementen gaan niet door, waar mogelijk les op afstand. Waar komt het idee vandaan dat ze op oude voet door gaan?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Drardollan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:12:
[...]

Ik plakte het verkeerde plaatje zie ik.

Op 11-11 hadden we nog een wekelijke krimp van 5,5% (daarvoor was het lager cq. groei):
[Afbeelding]

Dat liep op naar iets boven de 11% (op 22 november was het -8,4%) en is sinds vandaag weer terug op 6,5% (en dus stijgende).

We hebben het overigens nooit over de oranje lijn gehad, het gaat om de groene lijn. Die is nooit op -32 oid geweest.
Als jij flauw gaat doen dan kan ik het ook:
1. het is vandaag nog steeds "net wat hoger dan op 22-11". Prima dat hij dichterbij 11-11 zit (vandaag nog steeds meer krimp dan toen).
2. ik heb nooit gezegt dat de groene lijn op -32 heeft gezeten

Los van dit flauwe welles nietes.
Als morgen de opnames meevallen en meer mensen ontslagen zijn gaat de lijn weer naar beneden... Ook al is het 7-daags (hij vergelijkt huidige dag met week geleden), kan het % groei dus ook op/af gaan. Van 10-11 (je verkeerde plaatje) -2,7 naar -5,5 een dag later bv.
We moeten nu blij zijn dat het nog een min getal is en minder heftig fluctueert dan de positieve testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
MikeyMan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:56:
[...]

Blijft het punt dat meer mensen op meer momenten bij elkaar brengen in ieder geval geen positief effect gaat hebben op de verspreiding. Dus daar zal een andere inperking tegenover moeten staan om de R gelijk te houden. Het is niet een 'versoepeling' die je zonder effect kunt nemen.

[...]

Ik ben er als werkende ook evengoed schijtziek van, troost je ;)

Ja en dat is dus de discussie over dat de middelen erger dan de kwaal zijn. Het is niet zo zwart/wit dat een enkele dag in de week op school (waar wél streng wordt gehandhaafd op de anderhalve meter) gelijk een enorme verspreiding betekent. Studenten een heel jaar maar thuis achter hun laptop houden, vind ik in ieder geval een erg slechte zaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Soccer98 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:34:
[...]

Ja en dat is dus de discussie over dat de middelen erger dan de kwaal zijn. Het is niet zo zwart/wit dat een enkele dag in de week op school (waar wél streng wordt gehandhaafd op de anderhalve meter) gelijk een enorme verspreiding betekent. Studenten een heel jaar maar thuis achter hun laptop houden, vind ik in ieder geval een erg slechte zaak.
Of de middelen erger zijn dan de kwaal is een hele andere discussie dan of een versoepeling een effect heeft.

Dat het een slechte zaak is, helemaal eens.
Maar dat meer verplaatsingen en contacten meer besmettingen opleveren valt weinig tegenin te brengen. Het is niet alleen de klas. Het is ook de reis.

Had de R nu op 0,8 gelegen met lege ziekenhuizen had je er een discussie over kunnen hebben. Je kunt je dan een stijging veroorloven.
Met de huidige cijfers kun je dit alleen doen als je iets anders weet in te perken. Elke stijging is op dit moment teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-10 19:01
https://www.rtlnieuws.nl/...ona-horeca-wiebes-keijzer
Ochjee, pas op, Wiebes alert. Het mag dan wel van z'n ambtenaren af lijken te komen, maar je zou hopen dat die kwibus toch ook een beetje kan nadenken en niet de kort door de bocht conclusies zou trekken.
Maarja het blijft Wiebes, toch nu toe lijkt er weinig wat hij gedaan heeft in retrospectief een beetje aardig uit te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gekkie schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:49:
https://www.rtlnieuws.nl/...ona-horeca-wiebes-keijzer
Ochjee, pas op, Wiebes alert. Het mag dan wel van z'n ambtenaren af lijken te komen, maar je zou hopen dat die kwibus toch ook een beetje kan nadenken en niet de kort door de bocht conclusies zou trekken.
Maarja het blijft Wiebes, toch nu toe lijkt er weinig wat hij gedaan heeft in retrospectief een beetje aardig uit te pakken.
Vooral benieuwd of er in die notitie 'restaurants' of 'horeca' staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
MikeyMan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:48:
[...]

.

Dat het een slechte zaak is, helemaal eens.
Maar dat meer verplaatsingen en contacten meer besmettingen opleveren valt weinig tegenin te brengen. Het is niet alleen de klas. Het is ook de reis.
Dat het meer besmettingen oplevert is m.i. niet te ontkennen. Dat zou je echter kunnen compenseren met andere maatregelen. Niet-noodzakelijke winkels sluiten wellicht?
Het is en blijft een keuze die gemaakt wordt en het is m.i. niet terecht dat er wel wordt gelobbyd voor de horeca, maar niet (of niet zichtbaar) voor de studenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
MikeyMan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:51:
Vooral benieuwd of er in die notitie 'restaurants' of 'horeca' staat.
Hmm ik ook wel of hun duiding van de statistiek ook echt zo is als is beschreven.

En of ze dan nu wel redenen hebben om aan te nemen dat ze de "re" van de "ca" gescheiden kunnen houden, wat tot nu toe een van de motivaties leek te zijn om de hele handel te sluiten. Daarnaast lijkt me gezien de cijfers nu nou net niet het moment om daar mee te gaan experimenteren. Dat experimentje met onze speciale gemeenten lijkt thans ook nogal lekker te lopen evenals het Zwitserse ski experiment :/.

Echt in het zicht van de haven ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
De horeca begint meteen te blaten dat het echt wel veilig is want protocollen.....
Dezelfde protocollen die er na de eerste lockdown ook waren, en waar het alsnog enorm mis ging,

Echt 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
gekkie schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:57:
[...]
Echt in het zicht van de haven ...
Echt he, ik ben zo klaar met de bevolking... Nog een paar maanden en de ellende is achter de rug, maar de bevolking wil graag eerst even extra diep in de shit omdat het zo leuk is allemaal, die kut maatregelen.... Zo frustrerend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Oh, en voor al die nay sayers:
https://nos.nl/artikel/23...toename-besmettingen.html

Dus het ligt in de verwachting dat al die achterlijken die in meterslange rijen perse op de drukste dagen van het jaar het midden in een pandemie nodig vinden om perse die winkel in te komen een flink aandeel hebben in de stijging. Ze hadden die shit gewoon moeten verbieden, net zoals in Frankrijk. Eigen verantwoordelijkheid kent het volk niet, dat snapt de regering nu toch eindelijk wel?

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 08-12-2020 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 11-10 01:22

Stoney3K

Flatsehats!

LZ86 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:22:

Dus het ligt in de verwachting dat al die actherlijken die in meterslange rijen perse op de drukste dagen van het jaar het midden in een pandemie nodig vinden om perse die winkel in te komen. Ze hadden die shit gewoon moeten verbieden, net zoals in Frankrijk.
Het is een VVD regering he, dus alles voor de Heilige Omzet en Jaarcijfers.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
LZ86 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:19:
Echt he, ik ben zo klaar met de bevolking... Nog een paar maanden en de ellende is achter de rug, maar de bevolking wil graag eerst even extra diep in de shit omdat het zo leuk is allemaal, die kut maatregelen.... Zo frustrerend.
Yups die vakantie-gangers kan ik niet snappen, zeker niet als je dan ook nog eens naar een plek gaat waar je weet dat de gezondheidszorg capaciteit zeer beperkt is.

En voor de horeca dus nu kennelijk ambtenaren en minister/stas, die wel heel erg kort door de bocht lijken te redeneren.
Het heeft weinig zin om ze een weekje open te doen en daarna nog een keertje alle voorraden weer vernietigen. Geef ze dan nog een paar maanden steun (het begint nu enigzins te overzien te worden), en het is waarschijnlijk goedkoper dan dit gedoe gaat worden (als het door zou gaan wat ik me niet kan voorstellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Vandaag voor het eerst getest bij GGD. Duurt 48 uur voor een uitslag :p Dacht dat het juist sneller zou gaan inmiddels.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Stoney3K schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:23:
[...]

Het is een VVD regering he, dus alles voor de Heilige Omzet en Jaarcijfers.
Ja, de linke oppositie heeft echt zwaar actie gevoerd voor het sluiten van alle winkels :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PWM schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:40:
Vandaag voor het eerst getest bij GGD. Duurt 48 uur voor een uitslag :p Dacht dat het juist sneller zou gaan inmiddels.
Moet van de test afhangen. Ik heb vandaag de test in het VK met het Lateral Flow Device gedaan. De gevoeligheid daarvan is lager, maar het is snel; ik had binnen het uur een negatieve uitslag.

Dit zijn de claims voor die sneltest:
- specificity 99.68%
- sensitivity 76.8% for all PCR positive individuals but detects over 95% of individuals with high viral loads, and minimal difference between the ability of the test to pick up viral antigens in symptomatic and asymptomatic individuals.
Maar ik vermoed dat die in Nederland niet gebruikt wordt.

[ Voor 27% gewijzigd door gambieter op 08-12-2020 18:47 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:50
PWM schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:40:
Max 48 uur. Ik had hem na 8 uur al binnen twee weken terug.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
LZ86 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:22:

Dus het ligt in de verwachting dat al die achterlijken die in meterslange rijen perse op de drukste dagen van het jaar het midden in een pandemie nodig vinden om perse die winkel in te komen een flink aandeel hebben in de stijging. Ze hadden die shit gewoon moeten verbieden, net zoals in Frankrijk. Eigen verantwoordelijkheid kent het volk niet, dat snapt de regering nu toch eindelijk wel?
De argumentatie van deze persoon is wel heel magertjes. Ik weet niet of het zo is, of niet, maar dit is onvoldoende bron om jouw rant te onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

VidaR-9 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:52:
[...]

Max 48 uur. Ik had hem na 8 uur al binnen twee weken terug.
Mijn ouders zijn nu op dezelfde locatie geweest, 40 uur geleden, die wachten ook nog. Weinig hoop :p

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Jongeren evenementen... film en theater.

Echt Mark, denk je dat ze daar zin in hebben?

Jongeren van tegenwoordig willen zich lam zuipen en keet schoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Deze persconferentie gaat averechts werken. En dat dreigen met strengere maatregelen voor kerst gaat ook goed scoren.

Ik voorzie nog steeds rellen met oud op nieuw. In heel Europa.

De mensen die iemand verloren zijn willen juist niet alleen zijn. Die hebben behoefte aan andere mensen om zich heen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LZ86
Beste mensen, het gaat niet goed.

Wat doen we eraan? Niets....... Maar als het nóg slechter gaat, gaan we streng zijn! Wat een compleet gebrek aan een plan vandaag.....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Soccer98
Ik moet bijna lachen om Rutte dat hij klaarblijkelijk denkt dat mensen nog naar hem luisteren omtrent de kerstregels. Uiteraard moet dat, maar door ook even nog de feestdagen te beperken gaat het hek alleen maar van de dam. Ik vind de Duitse aanpak met tijdelijke versoepelingen beter. Los loopt het toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Soccer98 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:17:
Ik moet bijna lachen om Rutte dat hij klaarblijkelijk denkt dat mensen nog naar hem luisteren omtrent de kerstregels. Uiteraard moet dat, maar door ook even nog de feestdagen te beperken gaat het hek alleen maar van de dam. Ik vind de Duitse aanpak met tijdelijke versoepelingen beter. Los loopt het toch wel.
Juist. Dat versoepelen met kerst werkt beter. Dat maakt minder tegendraads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
LZ86 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:16:
Beste mensen, het gaat niet goed.

Wat doen we eraan? Niets....... Maar als het nóg slechter gaat, gaan we streng zijn! Wat een compleet gebrek aan een plan vandaag.....
Wat voor plan had je verwacht? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:50
Sphere- schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:18:
[...]

Aanscherping. Zoals er vanuit de zaal gevraagd werd: hoe denk je terug te komen op goede cijfers zonder aanscherpingen als het nu al niet werkt.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Allemaal adviezen en waarschuwingen... werkt gewoon niet, dat is toch wel duidelijk inmiddels.

Daarnaast hoor ik ook niets over de scholen, is wel duidelijk dat dat de superspreaders zijn. Kindje ophalen, lekker omhelzen, moeder ziek week erna papa ziek, oma ziek etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Sphere- schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:18:
[...]

Nou, aanscherpingen. Verplichten van het thuiswerken, scholen toch beperkingen opleggen door meer te rouleren.

Licht eens de sluier op van wat er gebeurt als het zo doorgaat met stijgen.... Nu zegt ie alleen maar dat ie niet kan dreigen, maar als het niet beter gaat staan ze er voor de kerst weer. Wat dan? Spreek gewoon die strenge lockdown uit als dreigement, dan gaan mensen misschien eens de noodzaak meer inzien en zich weer iets beter aan de regels houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
Ah en tussen neus en lippen minder vaccins in de eerste levering en pas in januari

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:21:
Ik vind dat dreigement wel interessant, als t zo doorgaat willen ze kerst wellicht nog verder inperken. En dan? Leger op de straat? Hoe willen ze dat in hemelsnaam handhaven?
Er valt verder niets verder in te perken, behalve het volledig dichtgooien van scholen (in de kerstvakantie?) of alle winkels sluiten.

Dat, of een nationale avondklok. En door moet je naar mijn weten eerst een al dan niet beperkte noodtoestand cq. staat van beleg voor uitroepen met alle gevolgen van dien. De kaarten zijn inmiddels wel een beetje uitgespeeld.

Vooral blijven doortesten jongens, vooral als je geen symptomen hebt. Die derde golf persen we er ook nog wel uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2020 19:25 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Drardollan
LZ86 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:23:
Ah en tussen neus en lippen minder vaccins in de eerste levering en pas in januari
Ik zal wel weer afgebrand worden omdat ik een doemdenker zou zijn, maar de eerste 2 beloftes zijn alweer gebroken. Eerst zouden we 4 januari een miljoen vaccins krijgen en nu zijn het er opeens 400.000 in de loop van januari.

Ik hoop met alles in mij dat ik het mis heb, maar terugdenkend aan het opschalen van de teststraten inclusief de gebroken beloftes vertrouw ik er absoluut niet op dat we snel gaan vaccineren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 12-10 18:53

NoTimeRemains

I know

vuurtjih schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:26:
[...]

Jamaar de horeca?!?!!/schuimbek

Wat een vragen weer :+
Pierre schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:26:
Nou die gast van de Nos kan er ook wat van, luisteren die lui nou echt niet.
echt he. er word niet geluisterd en van duidelijk samenvatten hebben ze ook al niet gehoord.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Drardollan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:28:
[...]

Ik zal wel weer afgebrand worden omdat ik een doemdenker zou zijn, maar de eerste 2 beloftes zijn alweer gebroken. Eerst zouden we 4 januari een miljoen vaccins krijgen, geschikt voor 500.000 mensen en nu zijn het er opeens 400.000 in de loop van januari.

Ik hoop met alles in mij dat ik het mis heb, maar terugdenkend aan het opschalen van de teststraten inclusief de gebroken beloftes vertrouw ik er absoluut niet op dat we snel gaan vaccineren.
Daar is bij mijn weten altijd wel een slag om de arm gehouden qua productie (ook logisch lijkt me).
Of die altijd door is gekomen met het kleuter-kring-gesprek ... mjah je kent vast nog wel je eigen ervaring.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Zijn allemaal idioten die pers.
Vraagt dat mens: Hoe denken jullie het aantal IC opnames per dag te verlagen? Nou, kut wat dacht je als de bevolking zich is ging houden aan de regels?!

Net als in dit topic gezegd wordt dat mensen zich toch niet houden aan de regels met kerst, loopt wel los.
Ja, als iedereen zo zou denken wel ja!
Wij gaan dit jaar dus niet op bezoek, slaan we één jaartje over. Prima toch.

[ Voor 39% gewijzigd door DeBaroN op 08-12-2020 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
TheDeeGee schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:29:
RIVM blijft tot op de dag van vandaag nog steeds volhouden dat kinderen geen probleem veroorzaken.

Dat gaat er bij mij niet in.
Het moet nu toch wel duidelijk zijn dat het RIVM zijn eigen agenda heeft en niet onafhankelijk van de politiek adviseert.

En dat Rutte/de regering beloftes niet nakomt weten we ook al 10 jaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Ernemmer op 08-12-2020 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
TrailBlazer schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:29:
Hoewel ik er ook van baal zijn het vooral de fabrikanten die dan gefaald hebben met de voorspellingen.
Richting de UK (en zeer binnenkort de USA) beginnen de leveringen al op gang te komen.

Natuurlijk zijn we afhankelijk en het is niet fair om alles op de overheid af te schuiven. Echter bij het opvoeren van het aantal testen werden er ook keer op keer beloftes niet nagekomen en zou het goed komen. Nu is dat wel goed gekomen (gelukkig!) maar echt snel was het allemaal niet. Dat baart mij simpelweg zorgen, maar ik hoop dat ik volledig mis zit daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
Drardollan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:28:
[...]

Ik zal wel weer afgebrand worden omdat ik een doemdenker zou zijn, maar de eerste 2 beloftes zijn alweer gebroken. Eerst zouden we 4 januari een miljoen vaccins krijgen en nu zijn het er opeens 400.000 in de loop van januari.

https://www.wsj.com/artic...ain-obstacles-11607027787

Niet iets waar het kabinet veel aan kan doen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
gekkie schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:30:
[...]

Daar is bij mijn weten altijd wel een slag om de arm gehouden qua productie (ook logisch lijkt me).
Of die altijd door is gekomen met het kleuter-kring-gesprek ... mjah je kent vast nog wel je eigen ervaring.
We mogen toch van de overheid verwachten dat de communicatie optimaal is? Maar in plaats van vaag beginnen en daarna gaandeweg de tijd concreter te worden lijkt het wel volledig omgedraaid te zijn.

Nogmaals, ik snap dat we afhankelijkheden hebben. Maar ik houd mijn hart vast. Zeker ook omdat er nog geen enkele ontwikkeling zichtbaar is om te starten. Er wordt nu gezegd dat álles klaarstaat maar ziet iemand al iets?

Nogmaals, ik hoop dat ik volledig mis zit en we onder de radar compleet in de startblokken staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
LZ86 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:23:
Wat ik nog ergerlijker vind is dat ik overigens ook al tientallen keren heb benoemd is de afwachtende houding.

Het is een vicieuze cirkel.

Dit is gewoon niet te verantwoorden naar bijvoorbeeld de horeca. De oplopende cijfers schetsen een ander beeld sinds de horeca gesloten is.

Wat iets ook heeft laten zien is dat de landen met een afwachtende houding steeds in hun eigen voet schieten. In plaats van directe maatregelen (Lees: Geen volledige lockdown), maar een actief maatregelen informatiepakket die wel strenger is naar mijn mening een beter hulpmiddel. Dus mensen meer informeren over de preventie, gevolgen en wat te doen. En dat doen we nog bij lange na niet genoeg. Er is nergens een eenheid te vinden. Elke gemeente spreekt voor zichzelf met hun zelfgemaakte pamfletten of posters. Cultuur en traditionele feesten spelen ook een rol.

De verantwoordelijkheid word nog teveel in de schoenen van de burgers geschoven terwijl we vaak genoeg hebben laten zien dat we alles zelf beter denken te weten en niet aan de regels kunnen houden.

Wat mij betreft is dit een zorgelijke ontwikkeling. Zeker gezien de tijd en seizoen die nu speelt.

[ Voor 5% gewijzigd door MoldyInko op 08-12-2020 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
MoldyInko schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:37:
[...]

Wat ik nog ergerlijker vind is dat ik overigens ook al tientallen keren heb benoemd is de afwachtende houding.

Het is een vicieuze cirkel.

Dit is gewoon niet te verantwoorden naar bijvoorbeeld de horeca. De oplopende cijfers schetsen een ander beeld sinds de horeca gesloten is.

Wat iets ook heeft laten zien is dat de landen met een afwachtende houding steeds in hun eigen voet schieten. In plaats van directe maatregelen (Lees: Geen volledige lockdown), maar een actief maatregelen informatiepakket die wel strenger is naar mijn mening een beter hulpmiddel. Dus mensen meer informeren over de preventie, gevolgen en wat te doen. En dat doen we nog bij lange na niet genoeg. Er is nergens een eenheid te vinden. Elke gemeente spreekt voor zichzelf met hun zelfgemaakter pamfletten of posters. Cultuur en traditionele feesten spelen ook een rol.

De verantwoordelijkheid word nog teveel in de schoenen van de burgers geschoven terwijl we vaak genoeg hebben laten zien dat we alles zelf beter denken te weten en niet aan de regels kunnen houden.
En welke landen zijn beter qua maatregelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ook frappant dat er aangegeven wordt dat we moeten gaan testen met stadions. Alles moet daar uitgezocht worden schijnbaar.

Terwijl we in augustus/september landelijk veel wedstrijden mét publiek en zónder gevolgen gespeeld hebben. De clubs hebben de plannen al maanden op orde en deze dus ook al in hun systemen zitten en uitgebreid getest. Er is heel geen extra test of extra onderzoek nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
baronruud schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:40:
[...]

En welke landen zijn beter qua maatregelen?
Zeg nou zelf: Je wordt er toch ook niet vrolijk van als je na bijvoorbeeld tien persconferenties steeds hetzelfde verhaal hoort. Ik kan ook wel cirkeltjes draaien.

Er is totaal geen perspectief. Het ontbreekt aan een totaalpakket voor burgers, gemeentes en bijvoorbeeld de routekaart kun je ook weer van tafel vegen.

Het punt is dat wanneer men op deze voet doorgaat dat in mijn ogen het draagvlak voor de maatregelen snel kan afnemen omdat je steeds maar hetzelfde hoort.

En wanneer je honderd keer hetzelfde hoort, dan hoor je alleen wat je horen wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:29

Osxy

Holy crap on a cracker

DaMayan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:45:
Dat gedag gelul is echt zo'n onzin. Als maatregelen niet werken dan zijn het gewoon slecht bedachte maatregelen. De kinderlijke redenatie dat het dan aan de naleving ligt moeten we niet accepteren. Het is bedoeld om de schuld weg te schuiven en inhoudelijke kritiek weg te wuiven.
Absoluut niet mee eens.
Er wordt niet / amper gehandhaafd, dat zorgt voor enorme laksheid omdat voor de meeste nederlanders totaal geen besef hebben waarom we dit doen.

Dus je kan of zorgen dat men echt beseft waarom we het doen OF echt handhaven.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Drardollan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:35:
[...]
We mogen toch van de overheid verwachten dat de communicatie optimaal is? Maar in plaats van vaag beginnen en daarna gaandeweg de tijd concreter te worden lijkt het wel volledig omgedraaid te zijn.

Nogmaals, ik snap dat we afhankelijkheden hebben. Maar ik houd mijn hart vast. Zeker ook omdat er nog geen enkele ontwikkeling zichtbaar is om te starten. Er wordt nu gezegd dat álles klaarstaat maar ziet iemand al iets?

Nogmaals, ik hoop dat ik volledig mis zit en we onder de radar compleet in de startblokken staan.
Ik weet niet hoe de communicatie jou bereikt heeft, als je naar de Jonge hebt geluisterd dan heeft hij altijd slagen om de arm gehouden. Dat die in tussen-tam-tam's verloren is gegaan dat kun je hem nog de overheid ernstig aanrekenen. Maar goed de journalisten van diensten zitten nu ook weer te doen alsof hij wat anders gezegd zou hebben (wellicht hetgene wat zij onterecht geschreven hebben dan wel onterecht de nadruk op gelegd hebben).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
TheDeeGee schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:45:
Maatregels voor kerst of niet, mensen gaat toch wel met flinke groepen kerst vieren.

Want stel je voor dat je dat een jaartje moet missen he, dat is toch een ramp?
Wij nodigen 1 persoon uit, en dat is het voor de hele kerst.

Vrienden van ons gaan gezellig met de hele familie (3 gezinnen inclusief kinderen) in een woonkamertje kerst vieren hoorden we vandaag. 1 gezin zijn kwetsbare ouderen (opa en oma), 1 gezin heeft iemand in de thuiszorg werken en 2 kinderen op school en 1 gezin heeft 1 kind op de opvang en 1 op school. Enkele dagen voor kerst wordt ook de verjaardag van 1 van de kinderen nog gevierd (wij hebben die uitnodiging vriendelijk afgeslagen).

Wat kán er mis gaan toch?

Ik irriteer mij kapot aan dit feit en weet dat veel mensen in Nederland zo denken en doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:29

Osxy

Holy crap on a cracker

TheDeeGee schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:49:
[...]

Precies, zoals ik al eerder zij had die Grapperhaus moeten opdonderen, die heeft alles om zeep geholpen wat handhaving betreft.
Niet alleen Grapperhaus, de uitspraken van ons ministerie van economische zaken vandaag helpen totaal niet. Het is net alsof de ministeries niet willen samenwerken.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Drardollan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:52:
[...]

Dan is zijn communicatie dus niet op orde, wat geen verrassing is. De hele communicatie is juni al rommelig.

Maar we zullen zien, laten we uitgaan van het positieve.
Op dit punt was zijn communicatie prima. Dat mensen en kennelijk journalisten in het bijzonder niet kunnen luisteren dan wel begrijpend lezen (Lubach eat your heart out), dat kun je hun zelf primair aanrekenen en als je het de overheid al wilt aanrekenen, dan die van een x-aantal kabinetten geleden ten tijde dat deze mensen gevormd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
TheDeeGee schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:53:
Zou mij niets verbazen dat we eind Januari alweer op de 10000 per dag zitten.

Rutte en de Jonge weten dit ook wel.
Dat ligt aan hoeveel er getest wordt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
MoldyInko schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:00:
[...]

En het leukste van allemaal: Buiten de winkel mondkapje af. Maar zodra de winkel weer betreden moet worden gaat het mondkapje weer op omdat het “moet”. En daar zit de cru.

Dit gedrag zag je overigens ook op de oerdrukke Black Friday dagen.
Jep, eigenlijk moet iedereen een pak mondkapjes bij zich hebben, en na het verlaten van een winkel dat kapje weggooien en in een andere winkel een nieuwe opzitten.

Tenzij je het gewoon de hele rit ophoud en pas af doet als je naar huis gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-10 17:52

Patriot

Fulltime #whatpulsert

De conclusie van de persco kan in ieder geval wel zijn: "We nemen de extra maatregelen straks pas, want dan kunnen we het verantwoorden met de hogere cijfers."

Het kan iets zeggen over de mensen die ik ken, maar Sinterklaas is massaal gevierd. Dat is niet te controleren en er is in feite ook niet tegen te handhaven. Daar gaat een strengere maatregel voor kerst ook bijna niets tegen doen; alleen een avondklok zie ik daarin helpen (en niet zo'n flauwe, van 1 uur 's nachts tot 6 uur 's ohchtends ofzo, maar eentje die vanaf 8 uur 's avonds geldt). Moet je ook niet te vroeg aankondigen want anders zijn al die mensen pienter genoeg om vooraf wat te regelen.

De grote stille groep in de samenleving heeft gewoon z'n blik op één ding: Hoe kan ik zoveel mogelijk doen met zoveel mogelijk mensen zonder dat het opvalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07:10
Drardollan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:03:
Heb ik het trouwens goed begrepen dat we nu gaan beginnen met het zorgpersoneel in de instellingen en niet meer de bewoners?
Deze vaccins zijn lastig om plaatselijk te leveren en op te slaan gezien de bewaaromstandigheden. Dus ze gaan het eerst vanuit een centrale plek leveren, en dan is het makkelijker om het zorgpersoneel daar naartoe te laten komen dan de patienten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Drardollan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:03:
Heb ik het trouwens goed begrepen dat we nu gaan beginnen met het zorgpersoneel in de instellingen en niet meer de bewoners?
Ja, omdat de vaccinatie op centrale punten gedaan moet worden (omdat dit specifieke vaccin lastig is qua logistiek) hebben ze gekozen om de mensen die het meest mobiel zijn het eerst te laten vaccineren. Is op zich ook logisch, een verpleger kan zelf op de fiets of met de auto naar een vaccinatiepunt, maar die bewoners moeten massaal verscheept worden om zoiets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Niemand die het slechte nieuws over de vaccins is opgevallen?

Nog geen prik gezet en nu al gefaald.

[ Voor 27% gewijzigd door Gunner op 08-12-2020 20:08 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Drardollan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:08:
[...]

Misschien even een paar pagina’s bijlezen?
Ik hou het ff warm. ITT tot de vaccins. >:)

We hebben het over van alles maar dit is toch wel het belangrijkste maar het valt niet eens op.d

Jammer dat ze nog steeds niets aan de scholen willen doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 08-12-2020 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Patriot schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:06:
[...]

Ja, omdat de vaccinatie op centrale punten gedaan moet worden (omdat dit specifieke vaccin lastig is qua logistiek) hebben ze gekozen om de mensen die het meest mobiel zijn het eerst te laten vaccineren. Is op zich ook logisch, een verpleger kan zelf op de fiets of met de auto naar een vaccinatiepunt, maar die bewoners moeten massaal verscheept worden om zoiets te doen.
Tevens in combinatie met de kleinere verwachte hoeveelheid die er in de eerste batch geleverd kan gaan worden. Dan is het handiger als de gehele groep er in past en je niet krijgt dat je maar in een paar provincies wat kunt doen. Blijft in theorie die zorg overeind en is de kans dat het personeel het verspreidt en/of uitvalt in ieder geval minder. Hou je wel bezoek en onderling contact over, maar goed het is niet anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
Gunner schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:07:
Niemand die het slechte nieuws over de vaccins is opgevallen?

Nog geen prik gezet en nu al gefaald.

[Embed]
Overdrijven is ook wel een kunst. 500 duizend vaccins zetten duurt ook nog wel eventjes. En tegen die tijd zal je mogelijk nog een nieuwe batch hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Sir_Lion schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:11:
[...]

Overdrijven is ook wel een kunst. 500 duizend vaccins zetten duurt ook nog wel eventjes. En tegen die tijd zal je mogelijk nog een nieuwe batch hebben...
Ik word er niet optimistischer van. Jij wel?
Het is gewoon teleurstellend dat we continu dat soort tegenvallers krijgen te horen.

Zolang alles hier vanaf hangt gaat alles dus nog langer duren.

[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 08-12-2020 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

TheDeeGee schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:08:
[...]

Jep, achter de feiten aan blijven hobbelen, daar is Rutte goed in.

Oh ja, en maar in de mensen blijven geloven ook al luistert de helft al 9 maanden niet.
En uiteindelijk zitten we straks langer in deze semi-lockdown met hogere besmettingscijfers dan dat we in de korte lockdown in maart zaten waarbij na enkele weken het aantal besmettingen zeer laag werd.

Toen hadden we een paar goede maanden, waarbij er te laks werd gedaan in het beleid, dat wel, maar het waren redelijke maanden.

Nu komen ook die goede maanden niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Mfpower op 08-12-2020 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 14:11
Tja jammer maar compleet begrijpbaar. Denk dat ze ook rekening houden met het feit dat genoeg mensen de regels gaan negeren met kerst. Je mag 2 dus we komen met 4...

Als je had versoepelt waren er niet 4 maar 10 gekomen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-10 17:11
TheDeeGee schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:14:
[...]

Yep, en met nog maar 10 miljoen Nederlanders over, eindelijk weer ruimte ! :D
Dodelijk voor 40% van de mensen joh? Heb wat gemist denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 05:42
Tot hoeveel dagen vooruit kan je bij de GGD een Corona PCR test vooruit plannen? Ik denk aan een datum als 23 december einde dag of 24ste in de ochtend.
Schoon familie (in de hoog risico groep) wil niets weten van Max 3 volwassenen per dag.... denk met het gezinnentje dan even door de PCR straat om alles uit te sluiten.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Mfpower schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:14:
[...]

En uiteindelijk zitten we straks langer in deze semi-lockdown met hogere besmettingscijfers dan dat we in de korte lockdown in maart zaten waarbij na enkele weken het aantal besmettingen zeer laag werd.

Toen hadden we een paar goede maanden, waarbij er te laks werd gedaan in het beleid, dat wel, maar het waren redelijke maanden.

Nu komen ook die goede maanden niet.
Maar wat moet dan het beleid zijn? Net als in China gewoon deuren gaan dichtspijkeren? Ik vraag me soms namelijk wel af of dat niet het enige is dat zou werken. Het grootste deel van de Nederlanders zie je niet in discussies over Corona, dragen in de supermarkt ogenschijnlijk prima hun mondkapje maar komen gewoon te pas en te onpas bij elkaar over de vloer en zitten voor 't grootste deel weer met elkaar op kantoor.

Welke maatregelen moet je dan precies nemen? 't enige wat ik me kan voorstellen is zware controle en sancties voor niet thuiswerkende/optimaal aan de regels houdende bedrijven en een avondklok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Gunner schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:13:
[...]

Ik word er niet optimistischer van. Jij wel?
Het is gewoon teleurstellend dat we continu dat soort tegenvallers krijgen te horen.
Tuurlijk zou het fijner zijn om meer vaccins te hebben en zo. Maar De Jonge zei ook dat het aantal vaccins per kwartaal ongeveer nog wel hetzelfde zou moeten zijn. Dus het zou zich moeten corrigeren. En wie weet, krijgen we de nieuwe batch precies goed genoeg getimed zodra de eerste batch vrijwel op is.

De eerste batches zullen nog geen groot effect hebben op ons leven. Pas tegen zomer 2021 zullen we het merken.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Drardollan
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:16:
Tot hoeveel dagen vooruit kan je bij de GGD een Corona PCR test vooruit plannen? Ik denk aan een datum als 23 december einde dag of 24ste in de ochtend.
Schoon familie (in de hoog risico groep) wil niets weten van Max 3 volwassenen per dag.... denk met het gezinnentje dan even door de PCR straat om alles uit te sluiten.
Wat dacht je van zelf thuisblijven?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Patriot schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:17:
[...]

Maar wat moet dan het beleid zijn? Net als in China gewoon deuren gaan dichtspijkeren? Ik vraag me soms namelijk wel af of dat niet het enige is dat zou werken. Het grootste deel van de Nederlanders zie je niet in discussies over Corona, dragen in de supermarkt ogenschijnlijk prima hun mondkapje maar komen gewoon te pas en te onpas bij elkaar over de vloer en zitten voor 't grootste deel weer met elkaar op kantoor.

Welke maatregelen moet je dan precies nemen? 't enige wat ik me kan voorstellen is zware controle en sancties voor niet thuiswerkende/optimaal aan de regels houdende bedrijven en een avondklok.
We hadden een korte stevige lockdown moeten doen om het aantal besmettingen snel flink terug te dringen, in oktober. Daarna had je met matige doch gerichte maatregelen kunnen blijven sturen. Wellicht hadden restaurants open kunnen blijven, maar scholen (vooral VO) hadden met kleinere klassen moeten draaien. Als de R dan korte tijd weer boven de 1 uitkomt gaat het niet zo hard omdat je minder besmettingen hebt, dat geeft tijd. Als het aantal besmettingen laag is sta je zaken toe die misschien minder "nuttig" zijn maar wel anti-depressief werken zoals dus bijvoorbeeld restaurants of iets minder thuiswerken. Loopt het op, scherp je weer aan maar kan je wellicht teren op de tijd dat het even wat beter ging. Als er nu 500 besmettingen per dag waren of minder, dan was met familie kerst vieren niet zo'n probleem geweest. Mogelijk moet je daarna wel weer de broekriem even aantrekken.

Maar nu wachten ze tot het heel erg wordt en geven ons de schuld. Om wellicht op 22 december een avondklok aan te kondigen zodat we na maanden weinig mogen nog minder te mogen. Om vervolgens niet op het advies in te gaan om de kerstvakantie te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Weet iemand eigenlijk waarom het trainen in groepsverband is verhoogd naar 27 jaar? Die grens van 18 jaar snap ik nog wel, want dat is wel vaker de grens met bepaalde regelingen, maar 27 jaar lijkt zo uit de lucht te zijn geplukt. Ben je mooi klaar mee als je 28 bent.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Soccer98 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:25:
Weet iemand eigenlijk waarom het trainen in groepsverband is verhoogd naar 27 jaar? Die grens van 18 jaar snap ik nog wel, want dat is wel vaker de grens met bepaalde regelingen, maar 27 jaar lijkt zo uit de lucht te zijn geplukt. Ben je mooi klaar mee als je 28 bent.
Omdat ze hun best doen om zo onlogisch mogelijke maatregelen te treffen, en zo groepen tegen elkaar op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Mfpower schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:26:
[...]

Omdat ze hun best doen om zo onlogisch mogelijke maatregelen te treffen, en zo groepen tegen elkaar op te zetten?
En wat win je met groepen tegen elkaar opzetten? Ik denk inderdaad dat het OMT zulke gedachtes heeft als ze s'ochtend wakker worden...

Edit: sorry, de sarcasme schoot me voorbij

[ Voor 6% gewijzigd door Basekid op 08-12-2020 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Basekid schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:27:
[...]

En wat win je met groepen tegen elkaar opzetten? Ik denk inderdaad dat het OMT zulke gedachtes heeft als ze s'ochtend wakker worden...
Dit was natuurlijk sarcastisch bedoeld. Het is een bij-effect van de maatregelen die kant nog wal slaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Schoonfamilie (in de hoog risicogroep) wil niets weten van Max 3 volwassenen per dag.... denk met het gezinnetje dan even door de PCR straat om alles uit te sluiten.
Waarom wil je zo graag bij dat diner aanschuiven als je er misschien al onzeker over bent? Uitgerekend dit jaar heb je een prima excuus.

Of is er al gedreigd om je uit de erfenis te schrappen als je dit jaar niet komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Basekid schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:27:
De opmerking zal wat sarcastisch bedoeld zijn. Het blijft echter dat sommige regels moeilijk te begrijpen vallen. Wat maakt 27 jaar bijzonder als grens? 18 jaar is nog te begrijpen omdat daar op veel vlakken een scheidslijn ligt.

Het helpt het volgen van de regels ook niet dit soort dingen. Je ziet ook dat er telkens meer regels bij komen om het slecht werkende van de eerdere regels te compenseren. Schijnbaar komt nooit het moment om de boel eens tegen het licht te houden en te strepen. Minder regels, minder complexiteit maakt dingen beter te begrijpen.
Gunner schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:29:
Of is er al gedreigd om je uit de erfenis te schrappen als je dit jaar niet komt.
Is ook een manier om de erfenis te bespoedigen. >:)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:05

Agent47

I always close my contracts.

Je schoon familie is niet goed boven in de pan, helemaal als ze zelf in hoog risico groep zitten. Alle respect verder.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 17:16
TheDeeGee schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:57:
[...]

Komt door verkeerd gebruik.

In de supermarkt of bouwmarkt aan de producten zitten, dan weer even mondkapje goed doen, weer aan producten zitten, en ga zo maar door.
Maken die dingen het dan niet erger? Zonder mandkapje zat ik echt een stuk minder aan mijn gezicht of in de buurt van mijn gezicht. Die dingen kriebelen!

Het gaat hard nu, ook in mijn omgeving. De basisschool van mijn kinderen is al twee keer 10 dagen dicht gegaan. Mijn nichtje van 14 op de middelbare school vermoedelijk aangestoken door een klasgenootje. Collega van mij aangestoken door zijn kleinkinderen zijn beiden positief getest. Mijn traningsmaat zijn dochter ook positief.

Zolang ze de scholen niet massaal een tijdje dicht gooien is het dweilen met de kraan open...

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ik gok om de studenten wat aan contact te gunnen in de hoop dat ze zich dan verder in (blijven) houden.
Waarbij men verwacht dat dit de vorm is waarbij ze de minste uitwassen verwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-10 18:32
Ja beetje belachelijke regel. Teams bij amateur sport zijn van 18+ en dan veel verschillende leeftijden.
Zit je dan met soms halve teams, soms maar een enkele speler die kan trainen. Over het algemeen zijn de actieve teamsporters niet bijzonder oud. Waarom niet gewoon open stellen dan kunnen de risicogroepen zelf beslissen of ze gaan sporten. Zo'n rare leeftijdsgrens doet echt helemaal niets.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CMD-Snake schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:31:
[...]

De opmerking zal wat sarcastisch bedoeld zijn. Het blijft echter dat sommige regels moeilijk te begrijpen vallen. Wat maakt 27 jaar bijzonder als grens? 18 jaar is nog te begrijpen omdat daar op veel vlakken een scheidslijn ligt.

Het helpt het volgen van de regels ook niet dit soort dingen. Je ziet ook dat er telkens meer regels bij komen om het slecht werkende van de eerdere regels te compenseren. Schijnbaar komt nooit het moment om de boel eens tegen het licht te houden en te strepen. Minder regels, minder complexiteit maakt dingen beter te begrijpen.
En hoe denk je dat we hier zijn gekomen?

Met elke regel staat er een nieuwe groep zeikerds op die zich tekort gedaan voelt. Daar wordt soms in meegegaan, en een uitzondering bedacht. Weer gezeik, want een andere groep voelt zich nu achtergesteld. Want hunnie mogen het ook.

En vervolgens zeiken want de regels zijn onduidelijk en 1 regel is beter.

Prima hoor, alles dicht en binnen blijven tot eind maart. 1 regel, lekker duidelijk.

<knip>

Op de man, laat dat eens.

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 09-12-2020 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

MikeyMan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:56:
[...]
Zeker, Bonaire is een super leuk eiland! Maar er zijn veel minder uitgaansgelegenheden dan op Curaçao. Het is echt een duikers eiland.

Neemt niet weg dat happy hour bij Trocadero super gezellig is :p

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
MikeyMan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:45:
[...]

Met elke regel staat er een nieuwe groep zeikerds op die zich tekort gedaan voelt. Daar wordt soms in meegegaan, en een uitzondering bedacht. Weer gezeik, want een andere groep voelt zich nu achtergesteld. Want hunnie mogen het ook.

En vervolgens zeiken want de regels zijn onduidelijk en 1 regel is beter.

Prima hoor, alles dicht en binnen blijven tot eind maart. 1 regel, lekker duidelijk.

Gatverdamme hou toch eens op met dat zielige Calimero gedrag :r
Zeiken, zeiken, zeiken, calimero. Je begrijpt zelf toch ook wel dat een ieder anders omgaat in dit soort rare tijden? Die regel over dat samen sporten heeft geen hol te maken met logica en dat heeft niks te maken met hoe mensen zich gedragen, maar met het bij vlagen onbegrijpelijke beleid van Rutte. Het is arbitrair en er is geen peil op vast te trekken. De ene groep heeft mazzel en de andere groep pist buiten de pot. Maar zij moeten maar hun mond houden van jou blijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
MikeyMan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:45:
Nou goed, dan 26,5 speciaal voor jou als grens. ;) De duimschroeven zitten als bijna op maximaal, veel ruimte hebben ze niet meer om die aan te draaien.
En vervolgens zeiken want de regels zijn onduidelijk
Dat zijn sommige regels ook, of jij moet nu kunnen verklaren waarom een grens als 27 jaar aangehouden wordt om bij het voorbeeld te blijven. Voor mij is er geen touw aan vast te knopen.

Hoe groter de wirwar aan regeltjes wordt, hoe moeilijk naleving ook wordt. Al die uitzonderingen en aanpassingen heb je soms een spoorboekje voor nodig. Gaan nog meer regels dan de slechte naleving van eerdere regels verbeteren? Hoe moeilijker het is om je aan de regels te houden, hoe sneller je met iets van "fuck it" te maken krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:32
Terranova schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:39:
[...]

Ja beetje belachelijke regel. Teams bij amateur sport zijn van 18+ en dan veel verschillende leeftijden.
Zit je dan met soms halve teams, soms maar een enkele speler die kan trainen. Over het algemeen zijn de actieve teamsporters niet bijzonder oud. Waarom niet gewoon open stellen dan kunnen de risicogroepen zelf beslissen of ze gaan sporten. Zo'n rare leeftijdsgrens doet echt helemaal niets.
Nou precies. FC Bal op het dak 4 gaat vandaag in 7tal op half veld want Dikke Robbie, Ad Patat, 'Ouwe Bok' Peter de Vink, Dirk Zuurbier en vaste wissel opa Henk zijn niet aanwezig vanwege hun leeftijd.
Dikke fail..
3/4 of meer van de scheidsen ook niet beschikbaar

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 08-12-2020 20:56 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sphere-
Gunner schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:10:
[...]

Ik hou het ff warm. ITT tot de vaccins. >:)

We hebben het over van alles maar dit is toch wel het belangrijkste maar het valt niet eens op.d

Jammer dat ze nog steeds niets aan de scholen willen doen.
Jawel, maar dan wel in het juiste topic ;)

Sphere- in "De Coronavaccins"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Ik wilde eigenlijk net zeggen dat de regels gewoon logisch te vinden en te begrijpen zijn:
https://www.rijksoverheid...enbaar-en-dagelijks-leven

Echter nu ik ze doorlees snap ik de verwarring wel... Ik (en een groot deel van de mensen hier denk ik) lezen deze dingen ansich nog wel, maar puur op logica snap ik inderdaad ook niet waarom reperteren geen groepsmaximum heeft, sexclubs open zijn, maar huwelijken dan wel weer een limiet van 30.

Zet dan OVERAL een limiet op (in mijn mening). Nu gaan mensen eigen excuses zoeken (helaas) om dingen te mogen, want op andere plekken mag het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Mfpower schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:25:
[...]

We hadden een korte stevige lockdown moeten doen om het aantal besmettingen snel flink terug te dringen, in oktober.
Maar wat voor maatregelen dan? Ik vind 'een stevige lockdown' nog altijd redelijk discutabel. Daadwerkelijk mensen controleren op maatregelen en aanpakken is volgens mij het enige dat werkt.
Maar nu wachten ze tot het heel erg wordt en geven ons de schuld. Om wellicht op 22 december een avondklok aan te kondigen zodat we na maanden weinig mogen nog minder te mogen. Om vervolgens niet op het advies in te gaan om de kerstvakantie te verlengen.
Maar dat kun je toch ook omdraaien? Ok, natuurlijk is dat geen gezonde houding maar ik kan me ook als politicus best voorstellen dat je denkt "Ja, ze houden zich de hele tijd niet aan de scherpere regels, en als we straks de harde maatregelen moeten aankondigen dan heb ik het opeens gedaan."

Niemand die zegt dat het een dankbaar beroep moet zijn, maar als het grootste deel van de bevolking zich niks aantrekt van dat virus en heel veel dingen doet "omdat het mag", dan zijn we vrij ver van huis denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

k zag daar al wat dingen die me iets geruster maakten. dank daarvoor!

Pagina: 1 ... 120 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins