Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 118 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.725 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:17
Sphere- schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:02:
Het streven is 100% confirmiteit maar niemand verwacht dat natuurlijk.
Doe je dat niet dan zet je de deur open voor veel mensen om zich niet te conformeren.
Mensen kunnen het beu zijn, maar sommigen realiseren zich niet dat het er niet leuker op wordt als we dingen loslaten. Ja de eerste maand..
het is ook allemaal best te begrijpen dat mensen het beu zijn. Ik ben dat zelf ook. mensen verschillen onderling natuurlijk niet alleen in hoe gedisciplineerd ze de maatregelen willen volgen, maar ik geloof ook echt dat het voor de één veel moeilijker kan zijn dan voor de ander. Misschien moeten we ook niet te streng zijn voor elkaar, al voelt het soms vanuit 'kamp streng' wel vervelend als je ziet hoe 'kamp losjes' ermee omgaat.

Ik verwacht eigenlijk ook wel dat we wel een forse piek gaan krijgen na de kerstvakantie. Het vervelende is dat we al beginnen op een hoog niveau aan besmettingen, en dat is met exponentiele groei natuurlijk een recept voor echt hoge cijfers. We gaan het meemaken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Snow_King ik zie hier eerlijk gezegd niemand die 100% naleving eist. Dat dat misschien niet mogelijk of zelfs nodig is, snapt echt iedereen.

Het probleem zit hem in de groep die voor 0% naleving zorgt. En nieteens een beetje hun best doen.

Die dalende ziekenhuiscijfers zijn volkomen logisch. Deze zijn nog het gevolg van de dalende cijfers van een paar weken terug. Maak je geen zorgen, ook de stijging gaan we over enkele weken weer terug zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
MikeyMan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:09:
Het probleem zit hem in de groep die voor 0% naleving zorgt. En nieteens een beetje hun best doen.
Kijk eens op de weg, voor veel mensen is het al te moeilijk om hun richtingaanwijzer te gebruiken of hun verlichting goed te zetten, hoe moeten wij dan verwachten dat ze zich wel aan simpele regels kunnen houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:37
En hier een goed voorbeeld van een actief acterende overheid:
'V-Day' in Verenigd Koninkrijk: Britten begonnen met prikken tegen corona

In het Verenigd Koninkrijk is de landelijke vaccinatiecampagne tegen het coronavirus begonnen. De primeur was voor Margaret Keenan, een 90-jarige inwoner van Coventry. Haar inenting was live op tv te volgen.
https://nos.nl/artikel/23...prikken-tegen-corona.html

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Met een niet goedgekeurd vaccin. Tsjah, tis een keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:16:
[...]

Met een niet goedgekeurd vaccin. Tsjah, tis een keuze.
Het is door de Britse Nationale Gezondheidsdienst (NHS) goedgekeurd. Die hebben dat vast niet gedaan op basis van een YouTube video.

Het is geen keuze, het is actief reageren op een crisis. Iets waar we in Nederland enkel van kunnen dromen. Hier polderen we lekker nog even door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:28
Yucon schreef op maandag 7 december 2020 @ 20:28:
Nu dacht ik dat ik aan de beurt was. Tweede helft afgelopen week wat verkouden. Netjes een test laten doen maar dat was negatief, en vrijdagmiddag was het ook weer helemaal weg. Zaterdagavond ineens koorts, kortademigheid en geweldige spierpijn en vermoeiheid.

Dus maar een tweede test. Nu ook negatief. Ik ben echt verbaasd. Niet dat ik hiermee suggereer dat die test ernaast zit, maar meer dat er nog meer overlap in symptomen zit dan ik dacht. Dit was namelijk wat symptomen betreft echt volgens het boekje.

oh ja, meisje van de eerste test. Jij bent lievv O+, zo zacht en voorzichtig je met je wattenstaafje door m'n neus gleed. Heel anders dan die :( meneer :( van de tweede test die meende dat mijn neus een hele vieze toiletpot was en z'n staafje de borstel }:|
Niet om je bang te maken. Maar ik ken iemand die april met een zware long ontsteking en andere Corona symptomen op de ic heeft gelegen. 3 keer negatief getest. Wel wat hersteld maar nu nog niet volledig. Hebben ze hem nu op anti lichamen getest en die had ie voor COVID-19. En ze denken niet dat dit door een andere besmetting gekomen is, omdat ze hem in te slechte conditie achten om een 2de besmetting te overleven. Natuurlijk was het testen in april en ik weet niet of de testen nu betrouwbaarder zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:28
Drardollan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:24:
[...]

Het is door de Britse Nationale Gezondheidsdienst (NHS) goedgekeurd. Die hebben dat vast niet gedaan op basis van een YouTube video.

Het is geen keuze, het is actief reageren op een crisis. Iets waar we in Nederland enkel van kunnen dromen. Hier polderen we lekker nog even door.
Ik begreep dat de Britse goedkeuring een spoed behandeling heeft gehad, waar hier bij de ema niet voor gekozen is.?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Het is niet goedgekeurd. Er is een noodvergunning afgegeven in afwachting van goedkeuring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

MikeyMan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:27:
[...]

Het is niet goedgekeurd. Er is een noodvergunning afgegeven in afwachting van goedkeuring.
Dit dus
https://www.nature.com/articles/d41586-020-03219-y

Hier zit een groot deel politiek achter waarbij Boris Johnson wil zien dat ze sneller zijn dan die stugge EU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Vrietje schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:27:
[...]

Ik begreep dat de Britse goedkeuring een spoed behandeling heeft gehad, waar hier bij de ema niet voor gekozen is.?
Zoals gezegd, we blijven lekker polderen. Ik denk dat we in Nederland prima toegerust zijn om een oordeel te vellen over de veiligheid en effectiviteit van een vaccin, maar we wachten liever lekker af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
[...]

Zolang binnenkomende vaccins netjes opgeslagen wordt verlies je niet zo veel als je na goedkeuring de volledige opgebouwde voorraad inzet (het niet alsof we miljoenen vaccins gereed hebben liggen). Het lijkt me stug dat de capaciteit om het vaccin toe te dienen maatgevend is ten opzichte van de productie/toelevering van 'het' vaccin.

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:27:
[...]

Ook dat is niet gebeurd op basis van een YouTube video. Ze hebben alleen de procedure wat versneld zodat ze snel aan de slag kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Drumatiko schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:29:
[...]

Zolang binnenkomende vaccins netjes opgeslagen wordt verlies je niet zo veel als je na goedkeuring de volledige opgebouwde voorraad inzet (het niet alsof we miljoenen vaccins gereed hebben liggen). Het lijkt me stug dat de capaciteit om het vaccin toe te dienen maatgevend is ten opzichte van de productie/toelevering van 'het' vaccin.
Wij hebben het nog niet eens geleverd gekregen, want er is geen goedkeuring op 55 lagen in de bureaucratie.

De Britten hebben gisteren en eergisteren de leveringen ontvangen en zijn vandaag begonnen. Geen vertraging, gewoon gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:30:
[...]

Ook dat is niet gebeurd op basis van een YouTube video. Ze hebben alleen de procedure wat versneld zodat ze snel aan de slag kunnen.
Nee, ze hebben bewust een keuze gemaakt om voordat de volledige analyse is afgerond het vaccin voor noodgebruik goed te keuren.

Nogmaals; het is een keuze, maar graag wel het hele verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
TrailBlazer schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:29:
[...]

Dit dus
https://www.nature.com/articles/d41586-020-03219-y

Hier zit een groot deel politiek achter waarbij Boris Johnson wil zien dat ze sneller zijn dan die stugge EU
Wederom een goed voorbeeld waarom de EU niet zaligmakend is. Dit zal de Britten een grote boost geven in hun overtuiging dat #Brexit een goed idee was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:32:
[...]

Wederom een goed voorbeeld waarom de EU niet zaligmakend is. Dit zal de Britten een grote boost geven in hun overtuiging dat #Brexit een goed idee was.
Eerst moeten we alle due diligence doen voordat we het vaccin uitrollen, en nu moeten we ineens shortcuts nemen...

Tsjah...

Nogmaals het is een keuze, er valt voor beiden iets te zeggen, maar deze PR campagne is niet zonder risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:31:
[...]

Nee, ze hebben bewust een keuze gemaakt om voordat de volledige analyse is afgerond het vaccin voor noodgebruik goed te keuren.

Nogmaals; het is een keuze, maar graag wel het hele verhaal.
Net of onze goedkeuring wel wacht op een volledige analyse. De gezondheidsdienst van de Britten gaat echt niet over 1 nacht ijs, ik heb daar alle vertrouwen in.

Maar het volledige verhaal is simpel, de Britten zijn voortvarend en zijn begonnen met vaccinaties die netjes de procedures gevolgd hebben. De Britten hebben hiermee een gigantische voorsprong ten opzichte van de rest van Europa en de wereld. Binnen afzienbare tijd zullen ze daar het normale leven weer oppakken. Wij gaan lekker tot ver na de zomer polderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:34:
[...]

Eerst moeten we alle due diligence doen voordat we het vaccin uitrollen, en nu moeten we ineens shortcuts nemen...

Tsjah...

Nogmaals het is een keuze, er valt voor beiden iets te zeggen, maar deze PR campagne is niet zonder risico.
Als ik heel eerlijk ben maak ik mij veel meer zorgen om dat Spoetnik vaccin van de Russen (met geluk is dat enkel gedestilleerd water en richt het weinig schade aan) of dat van de Chinezen die elke review missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
Nou nou een voorsprong van wel 3 weken, en alle landen hebben een tekort aan leveringen dus..

De Coronavaccins

[ Voor 42% gewijzigd door Sphere- op 08-12-2020 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Sphere- schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:37:
Nou nou een voorspring van wel 3 weken, en alle landen hebben een tekort aan leveringen dus..
Zonder al bij voorbaat negatief te willen zijn, laten we eerst maar eens zien dat wij over 4 weken (het is helaas geen 3) ook daadwerkelijk starten. Ik heb er alle vertrouwen in, maar zolang we niet gestart zijn is er niets over te zeggen.

Feit is dat de Britten gestart zijn, als eerste land en met een betrouwbaar vaccin (dus geen Spoetnik of die Chinese variant).

Wij zullen vanavond om 19:00 iets andere dingen te horen krijgen ben ik bang.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:35:
[...]

Net of onze goedkeuring wel wacht op een volledige analyse. De gezondheidsdienst van de Britten gaat echt niet over 1 nacht ijs, ik heb daar alle vertrouwen in.

Maar het volledige verhaal is simpel, de Britten zijn voortvarend en zijn begonnen met vaccinaties die netjes de procedures gevolgd hebben. De Britten hebben hiermee een gigantische voorsprong ten opzichte van de rest van Europa en de wereld. Binnen afzienbare tijd zullen ze daar het normale leven weer oppakken. Wij gaan lekker tot ver na de zomer polderen.
De propaganda is aangeslagen blijkbaar. Dat kun je een succes noemen.

Ik geef er verder geen waardeoordeel over; wat mij betreft beginnen ze hier ook morgen met prikken. Maar om in de Engelse termen te blijven; You can't have your cake and eat it.

Je kunt niet vinden dat alle normale stappen moeten worden afgerond en tegelijkertijd een paar weken vertraging veroordelen. Er wordt bewust een shortcut genomen, m.i. met goede reden.

Maar er valt net zo goed iets te zeggen voor het afronden van alle noodzakelijke stappen. Al was het maar om een bijdrage te leveren aan de vaccinatiebereidheid. Want het vaccin 'is al verdacht snel gemaakt'.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 12:17
En als we wel overhaast hier in Nederland waren begonnen met inenten dan waren een aantal mensen hier er ook op gesprongen dat het te snel zou gaan.......ben blij dat we zoiets niet overhaast word beslist.

Eerder geopperd maar een doemdenk topic zou toch fijn zijn hier voor sommigen....

[ Voor 3% gewijzigd door joppe113 op 08-12-2020 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:44:
[...]

Ik zou dat niet zo noemen.
Je kunt niet vinden dat alle normale stappen moeten worden afgerond en tegelijkertijd een paar weken vertraging veroordelen. Er wordt bewust een shortcut genomen, m.i. met goede reden.
Die stappen zijn allemaal genomen, enige tijd geleden zijn de goedkeuringen aangevraagd en de instanties hebben al die tijd meegelopen. Als er nu nog verrassingen opduiken dan zou dat wel heel bijzonder zijn, het is niet dat de instanties een compleet nieuw rapport op hun bureau hebben gekregen.

Deze shortcut van de Britten lijkt mij dus ook geen enkel probleem. Het steekt dat wij hier niet eens de aanstalten maken, het is allemaal maar passief.
Maar er valt net zo goed iets te zeggen voor het afronden van alle noodzakelijke stappen. Al was het maar om een bijdrage te leveren aan de vaccinatiebereidheid. Want het vaccin 'is al verdacht snel gemaakt'.
Geef dan een keuze aan het volk. Laat mij en anderen maar lekker gaan terwijl de rest afwacht, ook dat is een keuze.

[ Voor 6% gewijzigd door Drardollan op 08-12-2020 09:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

MikeyMan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:44:
[...]

Ik geef er verder geen waardeoordeel over; wat mij betreft beginnen ze hier ook morgen met prikken. Maar om in de Engelse termen te blijven; You can't have your cake and eat it.

Weken of maanden ? De EMA goedkeuring betekent namelijk nog helemaal niks.
However, under EU law EMA has no authority to actually permit marketing in the different EU countries. The European Commission is the authorising body for all centrally authorised product, who takes a legally binding decision based on EMA's recommendation. This decision is issued within 67 days of receipt of EMA’s recommendation
https://www.ema.europa.eu...o/authorisation-medicines

Nu eerst wachten op de aanbeveling van de EMA op 29 december en dan heeft de Europese Commissie 67 dagen om te wachten of er in het VK problemen zijn met de vaccins.

[ Voor 3% gewijzigd door IJzerlijm op 08-12-2020 09:58 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

IJzerlijm schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:58:
[...]

Dat maakt voor het verhaal natuurlijk niet uit. Keuze is wel of niet alle reguliere stappen volgen.
EMA heeft aangegeven op 29dec te mikken overigens.
[...]

Nu eerst wachten op de aanbeveling van de EMA op 29 december en dan heeft de Europese Commissie 67 dagen om te wachten of er in het VK problemen zijn met de vaccins.
Tsjah, in die zin is het een mooie testcase, in de UK :)
Maar ik blijf het herhalen; ik ben er niet perse voor of tegen. Er valt voor beiden wat te zeggen. En aan het gezeur dat direct ontstaat doet men dat ook vrijelijk :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-10 20:26

Rannasha

Does not compute.

Zolang gaan ze niet wachten, want in die 67 dagen leer je niets dat men niet al zou zijn tegengekomen tijdens de phase 3 trials. Er lopen al maandenlang tienduizenden mensen rond die gevaccineerd zijn. Als het vaccin serieuze bijwerkingen heeft dan zijn die of ontzettend zelfdzaam of het duurt behoorlijk lang voordat ze zichtbaar zijn.

Met twee maand extra ga je die laatste categorie niet opmerken. En zeer zeldzame bijwerkingen zul je ook niet opmerken door naar de UK te kijken, want daar worden eerst hele oude mensen gevaccineerd die om de haverklap allerlei kwalen krijgen. Een hypothetische zeer zeldzame vaccinatie-bijwerking valt totaal niet op in zo'n populatie.

Kortom: Zodra de EMA een positief advies geeft, zal de EC zeer snel toestemming geven. Langer wachten zou onnodig levens kosten.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:04:
[...]

Dat maakt voor het verhaal natuurlijk niet uit. Keuze is wel of niet alle reguliere stappen volgen.
EMA heeft aangegeven op 29dec te mikken overigens.
Dat is dan weer een heel mooi voorbeeld van proactief handelen. Volgens mij staat 29-12 redelijk vast.
Tsjah, in die zin is het een mooie testcase, in de UK :)
In het ergste geval doen ze een hele letterlijk #Brexit :P
En aan het gezeur dat direct ontstaat doet men dat ook vrijelijk :P
Mijn kritiek is het niet beperkt tot deze situatie. Het is wederom een voorbeeld om aan te geven waar we met ons gepolder onszelf in de vingers lijken te snijden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-10 07:35

boesOne

meuh

Drardollan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:10:
[...]
Mijn kritiek is het niet beperkt tot deze situatie. Het is wederom een voorbeeld om aan te geven waar we met ons gepolder onszelf in de vingers lijken te snijden.
Oneens. De shitshow is niet te overzien als er iets aan het vaccin blijkt te mankeren en je hebt het proces niet gevolgd. Die processen zijn er niet voor niet niets en borgen het vertrouwen in dit soort zaken. Dat vertrouwen staat al onder druk door de gekkies, dus daar moet je niet mee gaan marchanderen.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
"een actief acterende overheid". Je moet zeer zeker niet naar losse acties kijken maar breder dan dat. Gaat het in de VK in de breedte meer goed dan niet goed?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:31:
[...]

Wij hebben het nog niet eens geleverd gekregen, want er is geen goedkeuring op 55 lagen in de bureaucratie.
Overdrijven helpt niet om je punt over te brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:35:
[...]

bron of alleen onderbuik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 15:58
[...]

[...]

Er staat "within 67 days" , kan dus ook al na 1 dag.
Wat @Rannasha al zegt, ze gaan echt niet zo lang wachten.

[ Voor 5% gewijzigd door Plenkske op 08-12-2020 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Rannasha schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:06:
[...]

Kortom: Zodra de EMA een positief advies geeft, zal de EC zeer snel toestemming geven. Langer wachten zou onnodig levens kosten.
Maar politiek komt het wel goed uit om te laten zien hoe zorgvuldiger ze zijn dan die roekeloze Britten. Het liefst nog met een klein puntje komen dat nader uitgezocht moet worden want als ze na weken/maanden het alsnog zonder voorwaarden goedkeuren staan ze wel een beetje voor lul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 01:22

Stoney3K

Flatsehats!

IJzerlijm schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:25:
[...]

Maar politiek komt het wel goed uit om te laten zien hoe zorgvuldiger ze zijn dan die roekeloze Britten. Het liefst nog met een klein puntje komen dat nader uitgezocht moet worden want als ze na weken/maanden het alsnog zonder voorwaarden goedkeuren staan ze wel een beetje voor lul.
Denk je echt dat ze zo veel tijd gaan verspillen en het risico lopen op meer coronaslachtoffers puur om een politiek statement te maken tegen Brexit?

Dan ga je echt letterlijk over lijken, en geef ik de Britten niet eens zo veel ongelijk...

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Napo schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:23:
[...]

bron of alleen onderbuik?
Zit je je nu serieus af te vragen of een Nationale Gezondheidsdienst van een land betrouwbaar is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:14
Stoney3K schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:26:
[...]
Denk je echt dat ze zo veel tijd gaan verspillen en het risico lopen op meer coronaslachtoffers puur om een politiek statement te maken tegen Brexit?

Dan ga je echt letterlijk over lijken, en geef ik de Britten niet eens zo veel ongelijk...
Ik zou het dan ook eerder andersom verwachten. De Britten weten dat de EU eind van het jaar de goedkeuring gaat geven, dus die hebben ervoor gezorgd dat ze een paar weken eerder beginnen. Zo goed als geen extra risico (de kans dat er voor 29-12 iets gevonden wordt is nihil), maar wel een statement naar het volk dat de EU alleen maar vertragend werkt.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Drardollan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:30:
[...]

Zit je je nu serieus af te vragen of een Nationale Gezondheidsdienst van een land betrouwbaar is?
Ter info: niet de NHS keurt een medicijn of vaccin in de UK, maar het MHRA
https://www.gov.uk/govern...first-uk-covid-19-vaccine

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:30:
[...]

Er wordt in Nederland afgegeven op de overheid omdat ze tegen het advies van het RIVM in gaan. Wellicht worden beslissingen in het VK ook politiek gedreven. Je hebt een gevoel dat, een gevoel is niet feitelijk. Ik vraag enkel een onderbouwing van jouw gevoel middels bronnen.

Op basis van meerdere posts van jou heb ik wel enige twijfel bij hetgeen je beweerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Plenkske schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:33:
[...]

Ter info: niet de NHS keurt een medicijn of vaccin in de UK, maar het MHRA
https://www.gov.uk/govern...first-uk-covid-19-vaccine
Van hetzelfde niveau. De berichtgeving vanmorgen sprak over de NHS, vandaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:37:
[...]

Is niet helemaal van hetzelfde niveau aangezien het simpelweg een ander orgaan is en andere verantwoordelijkheden heeft. Daarom is het delen van bronnen cruciaal zodat men kan zien op basis waarvan je beweringen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Napo schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:37:
[...]

Er wordt in Nederland afgegeven op de overheid omdat ze tegen het advies van het RIVM in gaan.
Maakt dat het RIVM onbetrouwbaar?
Wellicht worden beslissingen in het VK ook politiek gedreven. Je hebt een gevoel dat, een gevoel is niet feitelijk. Ik vraag enkel een onderbouwing van jouw gevoel middels bronnen.
Natuurlijk is de beslissing in het VK politiek gedreven. Niemand heeft anders beweerd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Drardollan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:37:
[...]

Heel andere tak van sport. NHS is meer uitvoerend: de ziekenhuizen etc. MHRA is de EMA van de UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Napo schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:40:
[...]

Is niet helemaal van hetzelfde niveau aangezien het simpelweg een ander orgaan is en andere verantwoordelijkheden heeft. Daarom is het delen van bronnen cruciaal zodat men kan zien op basis waarvan je beweringen doet.
08:13

De 90-jarige Margaret Keenan was vanochtend om half zeven de eerste persoon ter wereld die officieel werd gevaccineerd met het Pfizer-vaccin. De grootmoeder kreeg de coronaprik in een ziekenhuis in de Engelse plaats Coventry.

Keenan zegt zich 'bevoorrecht te voelen om de eerste mens te zijn die tegen Covid-19 is ingeënt'. ,,Dit is het beste vroege verjaarscadeau dat ik me kan wensen'', zegt ze. ,,Nu kan ik eindelijk, na een jaar alleen, weer tijd met mijn familie en vrienden doorbrengen.''

,,Ik denk dat de kans groot is dat we hierop terugkijken als het keerpunt in de strijd tegen het coronavirus'', zegt Simon Stevens, directeur van gezondheidsdienst NHS. De start van de vaccinaties in het Verenigd Koninkrijk is V-Day gedoopt.
https://www.ad.nl/binnenl...het-coronavirus~af35d2b8/

Het Verenigd Koninkrijk keurde vorige week als eerste land ter wereld het coronavaccin van Pfizer goed voor gebruik en heeft miljoenen doses van het middel besteld. Vandaag begint de Britse gezondheidsdienst NHS met inenten in vijftig grote ziekenhuizen.
https://www.ad.nl/buitenl...rjaardagscadeau~ae7a6faf/
De Engelse tak van de Britse nationale gezondheidsdienst NHS heeft de ziekenhuizen gemeld dat ze vanaf 7 december kunnen beschikken over coronavaccins die ontwikkeld en geproduceerd zijn door Pfizer/BioNTech.
https://www.nu.nl/coronav...an-pfizer.html?redirect=1
Gezondheidsdienst NHS is op zoek naar mensen die ervaring hebben met vaccineren, om zo snel mogelijk iedereen van een inenting te kunnen voorzien.
https://www.noordhollands...google&utm_medium=organic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Plenkske schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:42:
[...]

Heel andere tak van sport. NHS is meer uitvoerend: de ziekenhuizen etc. MHRA is de EMA van de UK.
Hoelang blijf je hierover doorgaan? Ik heb allang aangegeven dat ik door de media (zie bronnen hierboven) op het verkeerde ben werd gezet. Er werd overal gesuggereerd dat het NHS hiervoor verantwoordelijk is en dat heb ik onbewust overgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Dank.
Drardollan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:45:
[...]

Hoelang blijf je hierover doorgaan? Ik heb allang aangegeven dat ik door de media (zie bronnen hierboven) op het verkeerde ben werd gezet. Er werd overal gesuggereerd dat het NHS hiervoor verantwoordelijk is en dat heb ik onbewust overgenomen.
En zie je nu niet dat juist met het delen van bronnen dit voorkomen had kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Napo schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:47:
[...]

Dank.

[...]

En zie je nu niet dat juist met het delen van bronnen dit voorkomen had kunnen worden?
Ik ben zo ongeveer de user met de meeste quotes van bronnen in dit topic. Meteen nadat @MikeyMan aangaf dat ik de foute organisatie benoemde heb ik hierop gereageerd dat ik het verkeerd had opgepikt. Wat moet ik nog meer doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Drardollan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:45:
[...]

In mijn eerste bericht zei ik "ter info" , jij reageert vervolgens... Dus wie gaat erover door dan ?
De bronnen die je aangeeft zeggen juist dat NHS inderdaad verantwoordelijk is voor het inenten maar niet voor het (versneld / noodprocedure) goedkeuren van het vaccin. Al snap ik wel dat je door de media op het verkeerde been werd gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Plenkske schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:53:
[...]

In mijn eerste bericht zei ik "ter info" , jij reageert vervolgens... Dus wie gaat erover door dan ?
De bronnen die je aangeeft zeggen juist dat NHS inderdaad verantwoordelijk is voor het inenten maar niet voor het (versneld / noodprocedure) goedkeuren van het vaccin. Al snap ik wel dat je door de media op het verkeerde been werd gezet.
Wat inderdaad meer dan prima is dat het gebeurd, je moet toch ergens een basis hebben van informatie die je gebruikt om conclusies op te trekken. Niemand heeft 100% van de kennis om alles snel te valideren en juist dat maakt het delen van je bron zo ontzettend belangrijk.

Tig berichten verder komen eindelijk bronnen naar voren, iets wat voorkomen had kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
https://www.telegraaf.nl/...irect)&utm_medium=webpush

Ik citeer even een stukje omdat het Premium is: 'Eerst worden de mensen gevaccineerd die de grootste kans lopen op ernstige ziekte. Dat zijn niet de mensen tussen 18 en 30 jaar, zij zijn als laatste aan de beurt, waarschijnlijk pas in de tweede helft van 2021. Hoe de wereld en Nederland er dan uit zien, is nog niet te voorspellen', aldus Hans van Vliet, medisch manager van het Rijksvaccinatieprogramma van het RIVM.

Prima, ik denk ook een logische berenedering vanuit medisch oogpunt, maar ik vind het terecht als op een gegeven moment deze groep er klaar mee is en hun leven oppakt zoals pre-corona. Dit ga je natuurlijk niet volhouden. Hoe streng ik mezelf aan de coronaregels hield het eerste half jaar, is dit bericht reden om er mee te kappen op een gegeven moment. De groep die het minst vatbaar is voor dat hele virus mag het langst op de blaren zitten en als beloning de komende jaren lappen voor de economische crisis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Soccer98 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:05:
De groep die het minst vatbaar is voor dat hele virus mag het langst op de blaren zitten en als beloning de komende jaren lappen voor de economische crisis.
Dat is vind ik nog wel het meest wrange: Het is de groep die (sociaal gezien) het meeste overlast ondervindt en straks ook nog eens het hardste mag werken om de economische schade terug te betalen.

Die economische schade wordt niet verhaald op de groepen die het meeste risico lopen en waar, ironisch genoeg, ook het meeste vermogen zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

Stoney3K schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:07:
[...]

Dat is vind ik nog wel het meest wrange: Het is de groep die (sociaal gezien) het meeste overlast ondervindt en straks ook nog eens het hardste mag werken om de economische schade terug te betalen.

Die economische schade wordt niet verhaald op de groepen die het meeste risico lopen en waar, ironisch genoeg, ook het meeste vermogen zit.
Als de sturing idd op druk in de zorg is, kunnen veel regels natuurlijk al versoepelt worden voordat de laatste groep gevaccineerd is :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Tsjah, andersom gezien... Als we ze ongebreideld naar de IC laten gaan lopen de kosten ook extreem op, dus in die zin is het wel lekker om die toestroom zoveel mogelijk te beperken...

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 08-12-2020 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:09:
[...]

Tsjah, andersom gezien... Als we ze ongebreideld naar de IC laten gaan lopen de kosten ook extreem op, dus in die zin is het wel lekker om die toestroom zoveel mogelijk te beperken...
Dat is niet eens waar ik me druk om maak: Wat lulliger is is dat die groep van 18-30 straks veel harder gaat lijden onder zwaardere belastingdruk en financiële maatregelen, terwijl er natuurlijk geen cent gekort gaat worden op zaken als hypotheekrenteaftrek of pensioenfondsen om het economische gat op te vullen. De vermogende 60+'ers die VVD stemmen blijven er warmpjes bij zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Stoney3K op 08-12-2020 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-10 07:35

boesOne

meuh

Stoney3K schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:12:
[...]

Dat is niet eens waar ik me druk om maak: Wat lulliger is is dat die groep van 18-30 straks veel harder gaat lijden onder zwaardere belastingdruk en financiële maatregelen, terwijl er natuurlijk geen cent gekort gaat worden op zaken als hypotheekrenteaftrek of pensioenfondsen om het economische gat op te vullen. De vermogende 60+'ers die VVD stemmen blijven er warmpjes bij zitten.
Dit is denk ik en probleem breder dan corona, en ook zonder corona zie je dat die groep al nauwlijks meer een huis kan kopen, vast contract krijgt etc, etc. Dat er iets dient te gebeuren lijkt me duidelijk.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik citeer even een stukje omdat het Premium is: 'Eerst worden de mensen gevaccineerd die de grootste kans lopen op ernstige ziekte. Dat zijn niet de mensen tussen 18 en 30 jaar, zij zijn als laatste aan de beurt, waarschijnlijk pas in de tweede helft van 2021. Hoe de wereld en Nederland er dan uit zien, is nog niet te voorspellen', aldus Hans van Vliet, medisch manager van het Rijksvaccinatieprogramma van het RIVM.

Prima, ik denk ook een logische berenedering vanuit medisch oogpunt, maar ik vind het terecht als op een gegeven moment deze groep er klaar mee is en hun leven oppakt zoals pre-corona. Dit ga je natuurlijk niet volhouden. Hoe streng ik mezelf aan de coronaregels hield het eerste half jaar, is dit bericht reden om er mee te kappen op een gegeven moment. De groep die het minst vatbaar is voor dat hele virus mag het langst op de blaren zitten en als beloning de komende jaren lappen voor de economische crisis.
De premisse dat de overheid niet versoepeld als de kwetsbare groepen gevaccineerd zijn en er bijna geen covid patienten in het ziekenhuis liggen is incorrect.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

YakuzA schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:25:
[...]

De premisse dat de overheid niet versoepeld als de kwetsbare groepen gevaccineerd zijn en er bijna geen covid patienten in het ziekenhuis liggen is incorrect.
Het is wel denkbaar dat landen waar nog veel minder gevaccineerd is je ook met een bewezen vaccinatie nog 2 weken in een hotel zullen opsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

IJzerlijm schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:27:
[...]
Het is wel denkbaar dat landen waar nog veel minder gevaccineerd is je ook met een bewezen vaccinatie nog 2 weken in een hotel zullen opsluiten.
Idd, al proberen we d.m.v. COVAX dat effect zoveel mogelijk te temperen, zodat wij rijke westerlingen daar minder last van hebben als we op vakantie gaan ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Of dat ze nog steeds een negatieve PCR test eisen. Waarvan nog niet eens bekend is of je die altijd krijgt als je gevaccineerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 07:40
Snow_King schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 08:11:
In dit topic zijn een aantal mensen actief dit maar hameren op 100% compliance en iedereen die zich niet wil conformeren totaal niet begrijpen.
Ik zie daar nogal wat ruimte tussen 'het begrijpen' en 'het ermee eens zijn'. Ik begrijp dat mensen er van balen, enz enz enz. Dat wil niet zeggen dat ik dat 'dus' een valide reden vind om je niet aan de regels te houden. En dan heb ik het echt niet over roomser zijn dan de paus.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
[...]

Afgelopen zomer werden we in Europa ook amper tegengehouden om op vakantie te gaan :+ Een paar landen had je volgens mij een negatieve test nodig.
Ja, dat was m.i. een domme fout van de EU. Het heeft voor een deel de tweede golf gestart.
Maar ik zie ze, om economische redenen, dezelfde fout wel weer maken eigenlijk. In Europa krijgt elk land een bepaald % van de vaccins, dus als de landen het inenten goed regelen dan zijn relatief evenveel mensen per land ingeënt. Om die reden zullen ze wellicht meer maatregelen laten vallen in de zomer (net zoals vorige zomer toen de besmettingsgraad laag was).
Buiten Europa is daardoor wel een ander verhaal natuurlijk.

Ik vind dat overigens wel first world problems, een vakantie in het buitenland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
ijdod schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:44:
[...]

Ik zie daar nogal wat ruimte tussen 'het begrijpen' en 'het ermee eens zijn'. Ik begrijp dat mensen er van balen, enz enz enz. Dat wil niet zeggen dat ik dat 'dus' een valide reden vind om je niet aan de regels te houden. En dan heb ik het echt niet over roomser zijn dan de paus.
Naja, als het nog een jaar duurt begin ik het wel steeds meer een valide reden te vinden. Lekker nog een jaar anderhalve meter aanhouden, mondkapje dragen, thuis onderwijs volgen, thuiswerken, zoom-sessie in en uit en lekker je leven sociaal beperken. Draagvlak was er zeker in het eerste half jaar, ook bij mij, maar op een gegeven moment zijn mensen het beu en ik denk dat dat al langzaam gebeurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:07

s3n

Stoney3K schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:12:
[...]

Niet alleen deze groep, mijn dochter leeft nu bijna een kwart van haar leven in een samenleving met Corona. Omdat we de regels redelijk proberen te volgen is het voor haar normaal dat ze niet mee naar de supermarkt mag, we in het weekend alleen thuis zijn, ze om de haverklap niet naar de opvang mag. Haar zus heeft echt andere jaren gehad en het maakt mij triest dat dit haar eerste herinneringen gaan zijn.

En ik ben zelf ook wel klaar met thuiswerken :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
Soccer98 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:48:
[...]

Naja, als het nog een jaar duurt begin ik het wel steeds meer een valide reden te vinden. Lekker nog een jaar anderhalve meter aanhouden, mondkapje dragen, thuis onderwijs volgen, thuiswerken, zoom-sessie in en uit en lekker je leven sociaal beperken. Draagvlak was er zeker in het eerste half jaar, ook bij mij, maar op een gegeven moment zijn mensen het beu en ik denk dat dat al langzaam gebeurt.
Mensen zijn ook vastgeroest in de tradities. Het is december. Dus we moeten sinterklaas vieren met ook opa's en oma's. Het is kerst dus we moeten met de hele familie eten. Het is oud en nieuw dus we moeten het vieren met degene waar we dat altijd mee doen.
De tradities loslaten is lastig. En dat begrijp ik wel hoor, maar je neemt zelf het risico...
Je kan ook de jaarlijkse tradities een beetje loslaten en een keer wat anders verzinnen. Maakt het ook wel weer leuker en later ga je terugdenken "weet je nog die keer dat we kerst vierde met maar een paar personen, dat was toch eigenlijk ook wel gezellig".
Als je dit volhoudt dan zijn er nog zoveel momenten om het "in te halen".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:08

vectormatic

Warlock of the doorlock

Wat ik hier nogal eng aan vind is de langdurige na-effecten dan wel permanente schade die sommige mensen oplopen, fijn dat je als 30-er er doorgaans met een "fikse griep" vanaf lijkt te zijn, maar als je er permanente schade aan longen/hart/etc.. aan overhoudt...

En zelf zit ik ook in de "ergens later in het jaar" groep, en daar baal ik best wel van. Fijn dat de zorg ontlast kan worden, maar als we dan op een gegeven moment losser en losser worden "want er gaat bijna niemand meer dood" of zo... wordt dus de kans dat je als niet risico groep het wel krijgt groter en groter... en ondanks dat de overlevingskans dan zo goed als 1 is, krijg ik het toch liever niet..

Maar afijn, eerst maar eens kijken of het kabinet vandaag wel leiderschap gaat tonen, en we die 2e golf nog de baas kunnen

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

vectormatic schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:58:
[...]

Wat ik hier nogal eng aan vind is de langdurige na-effecten dan wel permanente schade die sommige mensen oplopen, fijn dat je als 30-er er doorgaans met een "fikse griep" vanaf lijkt te zijn, maar als je er permanente schade aan longen/hart/etc.. aan overhoudt...
Ik zal er heel eerlijk over zijn: Ja, die situaties zijn kut, maar dat heb je met andere ziektes ook. Dat is niet maatschappij-ontwrichtend en ik verwacht ook niet dat er op basis van die langdurige klachten nog maatregelen genomen blijven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

s3n schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:50:
[...]

Niet alleen deze groep, mijn dochter leeft nu bijna een kwart van haar leven in een samenleving met Corona. Omdat we de regels redelijk proberen te volgen is het voor haar normaal dat ze niet mee naar de supermarkt mag, we in het weekend alleen thuis zijn, ze om de haverklap niet naar de opvang mag. Haar zus heeft echt andere jaren gehad en het maakt mij triest dat dit haar eerste herinneringen gaan zijn.

En ik ben zelf ook wel klaar met thuiswerken :|
Ach... een kind van 4 gaat hier later echt 0.0 last van krijgen (hooguit de economische naklap). Zolang de ouders er geen drama van maken heeft een kind niet eens door dat ze minder naar de opgang gaat, of niet mee mag gaan winkelen.

Veel treuriger vind ik het voor de generatie +12, of studenten. De hebben echt een jaar lang dat je echt ontwikkeld vast gezeten. En zodra het open gaat wordt je geacht het toch maar zelf te catchen.. want ja vaccins zijn er nog niet voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Stoney3K schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:30:
[...]

Of dat ze nog steeds een negatieve PCR test eisen. Waarvan nog niet eens bekend is of je die altijd krijgt als je gevaccineerd bent.
Waarom niet, je betaalt er voor. Net als nu...

Wat de financiele discussie betreft: ook de hoofdmoot van de belastingsinkomsten ligt bij die groep. En als je die wilt laten afrekenen: erfbelasting omhoog. Maar daar zullen velen het wel weer niet mee eens zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ijdod schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:23:
[...]

Waarom niet, je betaalt er voor. Net als nu...
Ik bedoel vooral, er is (nog) geen garantie dat je negatief op een PCR test scoort als je gevaccineerd bent. Kans is groot, maar je kan ook besmet zijn en gewoon geen symptomen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
Gezien je eerdere posts zou ik dan verwachten dat het terecht is dat je hem niet krijgt, want potentieel besmettelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ijdod schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:26:
Gezien je eerdere posts zou ik dan verwachten dat het terecht is dat je hem niet krijgt, want potentieel besmettelijk...
Als ook blijkt dat je met een vaccin nog steeds potentieel besmettelijk bent, dan is zo'n "vaccinatiebewijs" zinloos en totaal niet nuttig als vrijbrief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
[...]

Dat vermogen zit voor een groot deel in pensioen en eigen woning. Die eigen woning waar de pensionado in moet blijven zitten omdat we jaren geleden besloten om zorg vooral thuis te gaan leveren en grote zorg centra af te bouwen. Meer zelfredzaamheid, wat we ook hebben gezien met andere markten, de arbeidsmarkt als belangrijkste voorbeeld.

Daar zit de pijn (ook al voor Corona) voor de jongeren , geen vast contract geen hypotheek en weinig opbouw in ww rechten.

Het raakt jongeren enorm, maar het is veel te eenvoudig om te stellen dat we dan maar de kosten gaan ophalen bij die ‘vermogende’ ouderen. Want dat is allesbehalve liquide in veel gevallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorizzz
CornermanNL schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:56:
[...]

Dat vermogen zit voor een groot deel in pensioen en eigen woning. Die eigen woning waar de pensionado in moet blijven zitten omdat we jaren geleden besloten om zorg vooral thuis te gaan leveren en grote zorg centra af te bouwen. Meer zelfredzaamheid, wat we ook hebben gezien met andere markten, de arbeidsmarkt als belangrijkste voorbeeld.

Daar zit de pijn (ook al voor Corona) voor de jongeren , geen vast contract geen hypotheek en weinig opbouw in ww rechten.

Het raakt jongeren enorm, maar het is veel te eenvoudig om te stellen dat we dan maar de kosten gaan ophalen bij die ‘vermogende’ ouderen. Want dat is allesbehalve liquide in veel gevallen.
Maar hoe logisch is het dan om nu voor te stellen om de pensioenen voorlopig niet te korten, zelfs een dekkingsgraad van <100% (95%) te accepteren, als de omvang van de klap die corona de economie zal toedienen nog niet eens bekend is?
Ik vind dat solidariteit twee kanten op werkt. We slopen onze economie, houden ons (grotendeels) aan de regels die ons enorm beperken en dat doen we voor de risicogroep, die voor een groot deel uit (bijna) gepensioneerden bestaat. Is het dan heel raar om te vragen om hen te vragen ook solidair te zijn naar de mensen die nauwelijks risico lopen, maar wel de smeulende puinhopen van de economie mogen opruimen? Bijvoorbeeld door een korting op het pensioen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Jorizzz schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:13:
[...]
Is het dan heel raar om te vragen om hen te vragen ook solidair te zijn naar de mensen die nauwelijks risico lopen, maar wel de smeulende puinhopen van de economie mogen opruimen? Bijvoorbeeld door een korting op het pensioen?
Puur rationeel gezien heb je daar gelijk in, maar de eerste partij die daar één zin over zegt mag gelijk al zijn stemmen inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Stoney3K schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:19:
[...]

Puur rationeel gezien heb je daar gelijk in, maar de eerste partij die daar één zin over zegt mag gelijk al zijn stemmen inleveren.
Is dat zo? De stemmen van de ouderen wellicht, maar waarom ook die van degenen die niet in die groep vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Nog een half uur, dan weten we het aantal testen cq. positiviteitsratio.

Ik hoop dat ik hier mijn ongelijk moet gaan toegeven en dat met name het aantal afgenomen testen het beeld van de afgelopen week heeft bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Jorizzz schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:27:
[...]

Is dat zo? De stemmen van de ouderen wellicht, maar waarom ook die van degenen die niet in die groep vallen?
De ouderen zijn wel de grootste groep mensen die naar de stembus gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:37
[...]

Maar hoe logisch is het dan om nu voor te stellen om de pensioenen voorlopig niet te korten, zelfs een dekkingsgraad van <100% (95%) te accepteren, als de omvang van de klap die corona de economie zal toedienen nog niet eens bekend is?
Ik vind dat solidariteit twee kanten op werkt. We slopen onze economie, houden ons (grotendeels) aan de regels die ons enorm beperken en dat doen we voor de risicogroep, die voor een groot deel uit (bijna) gepensioneerden bestaat. Is het dan heel raar om te vragen om hen te vragen ook solidair te zijn naar de mensen die nauwelijks risico lopen, maar wel de smeulende puinhopen van de economie mogen opruimen? Bijvoorbeeld door een korting op het pensioen?
Weet dat dit ook jouw pensioen treft. Die 5% zal voor een pensionado niet veel schelen, bij jou werkt het de rest van je werkzame leven door op de opbouw.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Laatst online: 11-10 07:56
Drardollan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:29:

Ik hoop dat ik hier mijn ongelijk moet gaan toegeven en dat met name het aantal afgenomen testen het beeld van de afgelopen week heeft bepaald.
Ben bang dat we straks een cijfer zullen zien van 7469 positieve testen.
Gezien de R van de afgelopen dagen.

Hoop dat ik het mis heb maar ben bang dat we snel weer richting de 8 á 9 duizend zitten.
Gezien de feestdagen

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
[...]

Natuurlijk , er kan gekort worden , maar dat geeft weer andere problemen. Vergeet niet dat er al een groot aantal jaren geen indexatie heeft plaatsgevonden bij veel fondsen. De delingsgraden worden berekend aan de hand van een (aan herziening toe) systeem van rekenrente. Dat is geen doen meer in de lage rente tijden waarin we al dik 12 jaar zitten.

Voor de (oudere) jongeren moet er nu iets gedaan worden aan de inkomenskant en een slag geslagen worden om de loonmatiging vanaf 1982 eindelijk eens te corrigeren. Maar wat zie je CAO loonstijgingen gaan alweer bevroren worden of minder dan gedacht. Terwijl alles in het werk is gesteld om de bedrijfswinsten maximaal te houden.

We starten ons blind op de wie het van de bevolking het moet gaan betalen, dat is gezien alle voordelen die het grote bedrijfsleven decennia heeft genoten de verkeerde weg. Het is tijd voor solidariteit afdwingen aan de inkomenskant.

Je kan deze crisis niet door met het huidige loonbeleid.

Overigens zijn er zat risicogroepen in de jongere leeftijdscategorieën , daar doen we het wellicht nog meer voor dan voor de ouderen. En onderschat niet de schade van covid als je pech hebt en jong bent. Het kan lange termijnschade veroorzaken en die is ook kostbaar. Het is geen zwart wit spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MdO82 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:47:
[...]

Ben bang dat we straks een cijfer zullen zien van 7469 positieve testen.
Gezien de R van de afgelopen dagen.

Hoop dat ik het mis heb maar ben bang dat we snel weer richting de 8 á 9 duizend zitten.
Gezien de feestdagen
Ik heb het in dit geval niet over de dagelijkse cijfers, ik doelde op de weekcijfers met daarin het totaal aantal testen en de positiviteitsratio :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Jorizzz schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:27:
[...]

Er zijn veel situaties waarin het goed is om uniek te zijn echter dat is compleet anders in het geval van politieke invloed. Hoe groter je leeftijdscohort hoe groter de invloed op het gekozen beleid.

Zeker een onderwerp als pensioenen spreekt een groot deel van de populatie die of al met pensioen is of richting pensioenleeftijd gaat.
Zou je die grens bij 50+ leggen:
Iets meer dan de helft, bijna 52 procent, van de kiesgerechtigden is 50 jaar of ouder.
Je kan de impact voorstellen als je zegt dat je korten op pensioenen als reële optie zou aandragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Laatst online: 11-10 07:56
Drardollan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:58:
[...]

Ik heb het in dit geval niet over de dagelijkse cijfers, ik doelde op de weekcijfers met daarin het totaal aantal testen en de positiviteitsratio :)
Excuus een geval half lezen :P ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
[...]

Je vergeet ff wie die economie heeft opgebouwd en wanneer het virus zo actief is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Señor Sjon schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:38:
[...]

Weet dat dit ook jouw pensioen treft. Die 5% zal voor een pensionado niet veel schelen, bij jou werkt het de rest van je werkzame leven door op de opbouw.
opbouw is een fictief getal. alles wat je nu uit de pot haalt, kan geen redement meer maken, en kan je later niet uitkeren.. Gewoon nu korten (ipv van de afspraken/rekenregels wijzigen nu ze niet meer gewenst zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
TvanW schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:06:
[...]

Je vergeet ff wie die economie heeft opgebouwd en wanneer het virus zo actief is geworden.
laten we deze discussie niet hier gaan houden :|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-10 19:45
Drardollan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:29:

De pdf staat online en er is een flinke stijging van het aantal testen geweest. Een stijging van 23% naar 320.205 testen.
Positiviteitsratio is ondanks die stijging wel alsnog iets gestegen naar 11.6%.

Dat is een stijging van 0.5% sinds vorige week.

Er lijkt dus daadwerkelijk wel weer een stijging te zijn in het aantal besmettingen, al is het (nu nog) beperkt.

Meest logische reden mijns inziens lijkt me dat de maatregelen van de tijdelijke verzwaring van de lockdown nu zijn uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Jovatov schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:10:
[...]

De pdf staat online en er is een flinke stijging van het aantal testen geweest. Een stijging van 23% naar 320.205 testen.

Er lijkt dus daadwerkelijk wel weer een stijging te zijn in het aantal besmettingen, al is het (nu nog) beperkt.

Meest logische reden mijns inziens lijkt me dat de maatregelen van de tijdelijke verzwaring van de lockdown nu zijn uitgewerkt.
Wow dat is wel een flinke stijging inderdaad !
Helaas verklaart het niet alles, maar wel een deel van de stijging van besmettingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
[...]

En misschien wat meer besmettingen van BlackKoopjes Friday ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-10 19:45
FabianGTI schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:12:
[...]

En misschien wat meer besmettingen van BlackKoopjes Friday ?
Daar is het net te vroeg voor, dat is nu anderhalve week geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:39
Jovatov schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:14:
[...]

Daar is het net te vroeg voor, dat is nu anderhalve week geleden.
Dus valt er precies in. Incubatietijd gemiddeld 6 dagen. :P

Maar goed, dus zoals verwacht bijna een kwart meer testen. Verklaart meteen die stijging. Dus we zitten nog steeds in ons plateau.

[ Voor 20% gewijzigd door LZ86 op 08-12-2020 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Veel verschillen per regio in het % positief:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6FquiiPUrwaCeLl2YlQtZjLFJCE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LU9UUmIq9wvtduwsrUv0k8Av.png?f=user_large

Op 20 november was het reproductiegetal R gemiddeld 1.00 (0.97 – 1.03, 95% betrouwbaarheidsinterval).

[ Voor 18% gewijzigd door Plenkske op 08-12-2020 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Dank je wel voor het uitzoeken, ik was nog onderweg :)

Het argument dat de stijging enkel door het meer testen komt kan dus, helaas, van tafel.

Wel positief is: het positiviteitsratio van voorgaande week is nog steeds 11,1 procent. In het verleden steeg dat nog wel eens. Dat betekent dat de meldingen nu dus sneller binnenkomen, daar is een grote winst behaald.
Die verzwaring van de bibliotheken bedoel je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
RTL Nieuws heeft een notitie van het ministerie van economische zaken ingezien waarin staat dat opening van de horeca dat de R niet hoeft te stijgen en mogelijk zelfs daalt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
kijk Flevoland gaan dan. Bedankt Urk? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Plenkske schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:18:
Veel verschillen per regio in het % positief:

[Afbeelding]

Op 20 november was het reproductiegetal R gemiddeld 1.00 (0.97 – 1.03, 95% betrouwbaarheidsinterval).
Het is interessant om te zien hoe het verschuift, waren voorheen Rotterdam - Amsterdam - Den Haag de hotspots, nu schuift dat naar hele andere plekken.

Dat zou deels verklaard kunnen worden dat er een soort van immuniteit op begint te treden, maar ook dat mensen beter opletten in de eerder getroffen regio's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

CMD-Snake schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:19:
RTL Nieuws heeft een notitie van het ministerie van economische zaken ingezien waarin staat dat opening van de horeca dat de R niet hoeft te stijgen en mogelijk zelfs daalt.
Voor het argument dat er dan meer contactmomenten zijn in een gecontroleerde omgeving waar je toezicht op kan houden, in plaats van achter de 'onzichtbare' voordeur, valt natuurlijk wat te zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Drardollan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:19:
[...]
Het argument dat de stijging enkel door het meer testen komt kan dus, helaas, van tafel.
Maar wel grotendeels dus. Positiviteit nagenoeg hetzelfde gebleven, maar wel meer besmettingen. Het gros van de stijging kan je dus aan een gestegen aantal testen toeschrijven, en de restjes mogelijk aan Black Friday/sintermeklaas inkopen week

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:38
[...]

Ik ben bang dat de cijfers van besmettingen steeds minder zeggen. Als ze extreem stijgen of dalen, dan geeft het wel een beeld. Een afwijking van zo'n 5% (11,6 t.o.v. 11,1) zegt niet zo veel. Alleen al de wijziging van de geteste populatie zou een veel grotere invloed kunnen hebben. Eigenlijk verwacht je, als je veel mensen zonder duidelijke symptomen test, een sterke daling van dit percentage. Dat het nu nagenoeg gelijk blijft, zou dus best een slecht teken kunnen zijn.

Het is ook nog interessant van wanneer de meldingen zijn. Als er veel oude besmettingen in de cijfers zitten, dan was de daling van afgelopen weken wellicht minder dan we dachten en is er nu minder stijging.

[ Voor 7% gewijzigd door blissard op 08-12-2020 14:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Stoney3K schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:21:
[...]

Voor het argument dat er dan meer contactmomenten zijn in een gecontroleerde omgeving waar je toezicht op kan houden, in plaats van achter de 'onzichtbare' voordeur, valt natuurlijk wat te zeggen.
Alleen gaat dat toezicht ook lekker werken met een tent vol dronken mensen..... Is al gebleken dat het niet te houden is in vooral de kroegen.

Voor restaurants valt wel wat te zeggen, maar beperk dan het alcohol schenken en houdt die sluitingstijd rond 21.00

En fijn dat economische zaken nu plots ook epidemiologische zaken is. Korrel zout.

[ Voor 6% gewijzigd door LZ86 op 08-12-2020 14:24 ]

Pagina: 1 ... 118 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins