Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
@FabianGTI Het is nu al een week een stuk kouder dan ervoor. Dat helpt elk virus op weg. We gaan nu met dagkoersen een aan griep gelijkend verloop bekijken. Het wordt nog veel erger, ongeacht de maatregelen die men verzint.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dat geldt dus net zo goed voor jouw waarneming, met het verschil dat jij er een conclusie aan verbindt die tegen elk gezond verstand ingaat.ShellGhost schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:40:
[...]
Van 1 persoon, niet representatief dus.
nee, duiding van de RIVM cijfers zie hier: https://data.rivm.nl/covid-19/COVID-19_casus_landelijk.htmlGunner schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:42:
@breew die 224 in dat plaatke; dat is een typo denk ik ergens?
het gaat niet over het aantal positief gemelde testen per dag, maar de verdeling van deze testen naar (bij voorkeur) eerste ziektedag.
Ik snap ook nog steeds niet waarom iedereen zich daarop blindstaart. zonder verder gegevens nietszeggend.Señor Sjon schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:43:
Ik ben heel benieuwd naar de aantallen testen... Want zonder dat geeft dit geen enkele duiding.
OKay, de daling in dat getal viel me zo op.breew schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:43:
[...]
nee, duiding van de RIVM cijfers zie hier: https://data.rivm.nl/covid-19/COVID-19_casus_landelijk.html
het gaat niet over het aantal positief gemelde testen per dag, maar de verdeling van deze testen naar (bij voorkeur) eerste ziektedag.
[ Voor 38% gewijzigd door Gunner op 07-12-2020 14:44 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik zou eerst eens het aantal afgenomen testen afwachten.Drardollan schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:43:
Toen ik gisteren aangaf dat we naar de 10k onderweg waren, werd ik afgebrand. Daarna heb ik schijnbaar een plaat afgespeeld die niet afgespeeld mag worden (die dat Nederland er klaar mee is).
Maar nu we weer een dag verder zijn, een dag met weer een forse stijging op alle vlakken. En nu moet ik zeker mijn mond houden? Of is men eindelijk klaar voor de waarheid?
Waar je eerder ook graag optimistisch was, lijk je nu het andere eind te zijn opgeschoten...
dat snap ik.. Ga er maar van uit dat de data van de afgelopen 10 dagen nog gaat stijgen obv de positieve testen van de komende week.Gunner schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:44:
[[...]
OKay, de daling in dat getal viel me zo op.
Jij verbind daar net zo goed een conclusie aan, lees maar terug. Splinter/balk.Jorizzz schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:43:
[...]
Dat geldt dus net zo goed voor jouw waarneming, met het verschil dat jij er een conclusie aan verbindt die tegen elk gezond verstand ingaat.
Nee, de dagcijfers zijn positieve gevallen die afgelopen 24 uur zijn gemeld, maar kan ook een uitslag van vorige week zijn. Die 224 van 7 december zijn de gevallen die tussen 0:00 en 10:00 vandaag positief zijn en doorgegeven. Dat wordt de komende dagen dus nog aangevuld tot ca. 5000 als we de grafiek extrapoleren.Gunner schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:42:
@breew die 224 in dat plaatke; dat is een typo denk ik ergens?
edit:
@breew heeft het beter uitgelegd met een linkje naar RIVM
[ Voor 6% gewijzigd door Type-R739 op 07-12-2020 14:47 ]
Never mind. het gaat teveel off-topic zo. Je wil het blijkbaar gewoon niet zien.ShellGhost schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:46:
[...]
Jij verbind daar net zo goed een conclusie aan, lees maar terug. Splinter/balk.
Als ik voor het gemak reken met 20% meer testen de afgelopen week, dan zijn dat er 312.000 bij GGD.
In totaal zijn er afgelopen week (maandag t/m zondag) 38.314 positieve gemeld. Maar een deel daarvan is niet bij GGD getest.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel
Week ervoor gemeld: 33.949 , waarvan 28.700 bij GGD, dat is 84,5%
Deze week: 84,5% van 38.314 = 32.375
Dan zou het percentage positief uitkomen op 10,38 %
Percentage positief week ervoor: 11,1 %
Disclaimer: uiteraard is bovenstaand gebaseerd op schattingen. Morgen weten we het zeker
Vooral het aantal toegenomen testen kan landelijk lager/hoger zijn, vergeleken met Amsterdam.
Edit: paar cijfers aangepast vanwege een foutje.
[ Voor 10% gewijzigd door Plenkske op 07-12-2020 14:55 ]
In belgie was via contact tracing gewoon vastgesteld dat een groot deel van de besmettingen in de horeca gebeurde. Het zou me verbazen als dit niet hetzelfde was in NL.ShellGhost schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:46:
[...]
Jij verbind daar net zo goed een conclusie aan, lees maar terug. Splinter/balk.
Een deel was zeker vastgesteld.k995 schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:53:
[...]
In belgie was via contact tracing gewoon vastgesteld dat een groot deel van de besmettingen in de horeca gebeurde. Het zou me verbazen als dit niet hetzelfde was in NL.
Op een bepaald moment had het horecapersoneel zelfs het hoogste % van alle beroepsgroepen, als ik het me goed herinner.
Voorspelling: de restaurants gaan binnenkort niet open.
— Xander Koolman (@XanderKoolman) 7 december 2020
Lastiger wordt het om de toekomst van de fitness-studio's te voorspellen. Daar maken de jongeren en mensen met hogere inkomens meer gebruik van.https://t.co/OQL5Ob5OnD pic.twitter.com/QjDUr8rftw
Spoiler; de horeca komt er niet goed vanaf.
Bron: https://www.nature.com/articles/s41586-020-2923-3
Overigens wel interessant (en tevens enigszins open deur) dat er ook een sociaal demografische component zit aan de verspreiding. Als in; thuisblijven en afstand houden is lastiger onder de armere bevolkingsgroepen.
@Plenkske dat is juist en tevens correct:
https://www.ad.nl/werk/in...vaakst-positief~a1821493/
[ Voor 59% gewijzigd door MikeyMan op 07-12-2020 15:03 ]
Aangezien ziekenhuis opnames nog steeds blijven dalen/gelijk blijven, lijkt het voornamelijk meer testen te zijn.FabianGTI schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:35:
Waar komt die stijging nou ineens weer vandaan dan?![]()
![]()
Blackfriday, mondkapjes, omslag in het weer, meer testen, wat is het?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik denk dat het goed is om altijd de optimistische dingen in het leven te zien, maar de huidige situatie heeft voor mij geen enkel positief puntje meer. Ik zou het dus vooral realistisch willen noemen, en dat realisme is helaas zeer negatief op dit moment.Jovatov schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:45:
[...]
Ik zou eerst eens het aantal afgenomen testen afwachten.
Waar je eerder ook graag optimistisch was, lijk je nu het andere eind te zijn opgeschoten...
Er wordt bijvoorbeeld, onder andere in dit topic, regelmatig de dooddoener opgegooid dat het aantal testen omhoog is gegaan of dat er een weekendeffect is. Tot op heden is dat nog amper tot nooit zo geweest. In het begin kon ik er nog wel in meegaan, maar gaandeweg de maanden is dit toch niet meer vol te houden? Elke keer bewijzen de cijfers dat het niet zo is namelijk.
Het is gewoon een droevige constatering dat alles maar blijft stijgen, een week of 2 is het redelijk gegaan in november. Maar dat is ondertussen ook alweer tijden geleden, al 6 dagen op rij stijgen we fors en er is geen enkele aanleiding om te denken dat dat gaat veranderen. Ter duiding, vorige week hadden we op maandag nog 4568 nieuwe besmettingen, ondertussen hebben we een stijging van meer dan 54% gerealiseerd in 7 dagen tijd. Dat is echt geen kattepis.
Het verwijt dat ik een plaat heb die aangeeft dat er geen perspectief is, hoe zou je dat anders moeten zien? Er is toch ook geen perspectief? Onze overheid doet maar wat, het beleid is bijzonder zwak en zwalkend. Een daadkrachtige overheid had ons perspectief kunnen bieden, en dat hoeft echt helemaal geen positief perspectief te zijn, maar wel iets waar we houvast aan hebben. De huidige routekaart die elke 3 uur veranderd is zo'n voorbeeld van het gezwalk.
De overheid zou eindelijk met de vuist op tafel kunnen slaan bijvoorbeeld en VO en hoger dichtgooien voor 2 weken. Of gaan experimenteren met restaurants (zonder alcohol) of stadions 2 weken open om eens te zien wat er gebeurd.
Doe iets in plaats van apathisch af te wachten en als een bang hertje in de koplampen te staren.
Leuk dat meneer Rutte op zondag op zijn sneakertjes naar het Catshuis fietst, maar komt hij daarmee over als sterk leider? Wat mij betreft niet. Een beetje informeel koffie gaan drinken met elkaar, gebruik de zondag dan liever om uit te rusten en op maandag met alle energie er weer voor te gaan met zijn allen.
Het gedrag van onze overheid straalt direct af op de bevolking. En het mag dan misschien een grijsgedraaide plaat genoemd worden, maar het zijn wel de feiten. Winkelstraten puilen uit, men gaat te pas en te onpas bij elkaar op bezoek, reisbewegingen lopen op en men maakt volop plannen voor Kerst en Oud en Nieuw. Precies wat je niet wil bereiken wordt nu bereikt.
Ja, dat is niet positief. En nee, dat vind ik niet leuk. Maar het zijn wel feiten, feiten waar we niet omheen kunnen. En dan kunnen we wel zalvend allerlei excuses gaan bedenken, maar we weten toch allemaal dat dat slechts iets is om de wond minder pijnlijk te maken?
Na de sluiting van de kroegen halveerde het aantal nieuw gemelde cases in NL idd.k995 schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:53:
[...]
In belgie was via contact tracing gewoon vastgesteld dat een groot deel van de besmettingen in de horeca gebeurde. Het zou me verbazen als dit niet hetzelfde was in NL.
PSN
Aangezien ziekenhuisopnames tussen de 7 en 14 dagen achterlopen op het aantal besmettingen zou ik daar niet zo zeker van zijn.YakuzA schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:04:
[...]
Aangezien ziekenhuis opnames nog steeds blijven dalen/gelijk blijven, lijkt het voornamelijk meer testen te zijn.
Nee, de middelbare scholen en hoger blijven open hoor. De grootste verspreider in augustus en september waren de van vakantie terug gekeerde leerlingen.
Hou op zeg, de regering weet niet wat ze willen. Alles voor de economie, nou, dit geklungel helpt de economie alleen maar verder de afgrond in.vuurtjih schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:30:
[...]
Welk gezwalk? Volgens mij is het nog steeds vrij duidelijk toch wat we moeten doen? Dat iedereen een reden heeft om zich er niet aan te houden, kan de regering vrij weinig aan doen.
Oke, het sluiten van de dierentuinen e.d. was symboolpolitiek. Maarja, het enige alternatief was een lockdown met dalende cijfers. Dat zou ook weer overdreven zijn volgens de mensen.
Mensen die nu Black Friday de schuld gaan geven sporen echt niet.
Het is een samenloop van omstandigheden en voorlopig blijft corona nog wel even, dus we zullen het ermee moeten doen.
Dat is inderdaad de betekenis/bedoeling van "lijkt" zoals ik postteDrardollan schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:06:
[...]
Aangezien ziekenhuisopnames tussen de 7 en 14 dagen achterlopen op het aantal besmettingen zou ik daar niet zo zeker van zijn.
PSN
+19 vandaagYakuzA schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:04:
[...]
Aangezien ziekenhuis opnames nog steeds blijven dalen/gelijk blijven, lijkt het voornamelijk meer testen te zijn.
Precies, die ziekenhuiscijfers gaan vanzelf meer oplopen.Drardollan schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:06:
[...]
Aangezien ziekenhuisopnames tussen de 7 en 14 dagen achterlopen op het aantal besmettingen zou ik daar niet zo zeker van zijn.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Niet automatisch. Zowel het testen van asymptome BCO gevallen als andere ziektes die asymptome mensen (asymptoom voor covid) getest doet worden laat het aantal positieve testen stijgen bij een gelijk aantal daadwerkelijke besmettingen.anandus schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:18:
[...]
Precies, die ziekenhuiscijfers gaan vanzelf meer oplopen.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Niemand die het op basis van deze cijfers kan zeggen.
Tegelijk moeten er morgen wel knopen worden doorgehakt. Over het verlengen van de vakanties, over de kerstdagen, etc. Ik ben blij dat onze vertegenwoordigers gewoon op zondag doorwerken in deze tijden, ik vind dat eerlijk gezegd een teken van goed leiderschap en dat mensen dan op gympies komen zal me echt een worst zijn.
Ik denk dat je, terugkijkend, een paar dingen over dit kabinet in deze crisis kan zeggen:
- Ze hebben, zeker in golf 1, heel goed aangevoeld hoe de maatregelen ingezet moesten worden
- Ze zijn teruggekomen op 2 van de 3 besluiten die ze onder druk (en niet obv advies van de experts) hebben genomen
- Ze hebben tot nu toe succesvol gehandeld als je kijkt naar de metric die het belangrijkste is in hun beleid
- Het teststuk is mis gegaan. Tegelijk zie je in landen waar dat wel voor elkaar was in Europa, het ook gewoon misgaan
Ik ben vooral blij dat wij, in tegenstelling tot veel andere Europeanen, nog relatief veel mogen en kunnen en het toch niet veel slechter of beter doen (voor zover je dat kan zeggen, natuurlijk).
Met inachtneming van de weekinvloeden van het zondag/maandag weinig ontslaan valt dat wel mee.
https://stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp
Helaas lijkt het aantal mensen in het ziekenhuis nu idd eenzelfde plateau te bereiken zoals we met ca. 5000 besmettingen per dag zagen.
PSN
Er zullen dus altijd meer mensen besmet zijn dan dat er gerapporteerd worden. Hoeveel meer precies is ook op elk moment anders.
Ziekenhuiscijfers (verpleeg/IC), verpleeghuiscijfers en overledenen (met ook oversterfte van CBS) zijn cijfers die minder kunnen wisselen in beleid. Tenzij er natuurlijk bepaald wordt dat bepaalde mensen niet meer naar het ziekenhuis hoeven, maar dat beleid wijzigt minder vaak dan het testbeleid en (gebruikte) capaciteit.
Dan is er ook nog data wat 1x per week gerapporteerd wordt door RIVM (op dinsdag).
En met dit alles samen moet de overheid dan kiezen tussen de verschillende maatregelen waarbij de effecten geschat moeten worden...
Wat mij betreft mag toegevoegd worden:ZieMaar! schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:26:
We kunnen allemaal weer gaan gokken en dan heel bijdehand na 2 weken je gelijk komen halen, maar laten we wel zijn, als je puur op basis van de besmettingscijfers nu iets wil voorspellen dan is dat gokken. Het positiviteitsgetal zal iets lager uitkomen (dat is goed), misschien is dit het plateau door het asymptomatisch testen en gaat iedereen zich aan de isolatie houden (dan is het ook goed), maar misschien neemt het draagvlak onder sommige groepen nog net iets meer af en dan is het minder goed.
Niemand die het op basis van deze cijfers kan zeggen.
Tegelijk moeten er morgen wel knopen worden doorgehakt. Over het verlengen van de vakanties, over de kerstdagen, etc. Ik ben blij dat onze vertegenwoordigers gewoon op zondag doorwerken in deze tijden, ik vind dat eerlijk gezegd een teken van goed leiderschap en dat mensen dan op gympies komen zal me echt een worst zijn.
Ik denk dat je, terugkijkend, een paar dingen over dit kabinet in deze crisis kan zeggen:
- Ze hebben, zeker in golf 1, heel goed aangevoeld hoe de maatregelen ingezet moesten worden
- Ze zijn teruggekomen op 2 van de 3 besluiten die ze onder druk (en niet obv advies van de experts) hebben genomen
- Ze hebben tot nu toe succesvol gehandeld als je kijkt naar de metric die het belangrijkste is in hun beleid
- Het teststuk is mis gegaan. Tegelijk zie je in landen waar dat wel voor elkaar was in Europa, het ook gewoon misgaan
Ik ben vooral blij dat wij, in tegenstelling tot veel andere Europeanen, nog relatief veel mogen en kunnen en het toch niet veel slechter of beter doen (voor zover je dat kan zeggen, natuurlijk).
- te late en slappe reactie bij start golf 2
Bedoel je hier de coronamelder-testen mee?IJzerlijm schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:19:
[...]
Niet automatisch. Zowel het testen van asymptome BCO gevallen[...]
Het punt is dat "de regering" verschillende belangen heeft.Segafreak83 schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:12:
[...]
Hou op zeg, de regering weet niet wat ze willen. Alles voor de economie, nou, dit geklungel helpt de economie alleen maar verder de afgrond in.
Het is enerzijds ministers van Algemene Zaken, Volksgezondheid en Medische Zorg en anderzijds de ministers van Financiën, Economische Zaken en Sociale Zaken.
De ene groep wil liever wat meer aan de teugels trekken (want zorg), de andere groep wil juist de teugels laten vieren (want geld). Tja, en dan komen ze uit op een compromis, zoals de dierentuin sluiten.
Maar in alle eerlijkheid, bij een - deels- onwillig volk zijn er niet heel veel knoppen meer om aan te draaien zonder heel draconisch te worden, volgens mij.
Je gaat dan snel denken aan sport sluiten, niet-essentiële winkels sluiten, scholen sluiten. Allemaal dingen waar niemand echt trek in heeft.
Ik vermoed dat het voorlopig bij een status quo zal blijven en dat ze hopen dat de vaccinaties snel genoeg hun intrede doen voor het verder oploopt tot onhandelbare proporties.
Misschien weekje extra kerstvakantie voor middelbare scholen. Oproep om met niet meer dan 6 personen kerst te vieren. Maar ik zie niet heel veel meer knoppen om verder aan te draaien voor de overheid?
(Of zie ik opties die weinig ingrijpend zijn over het hoofd?)
Je pleit zelf voor realisme. En realistisch gezien is, mits het aantal testen landelijk gezien met 20% is gestegen (zoals in Amsterdam is gebeurd), er weinig anders aan de hand dan de weken hiervoor, zie ook de berekening van @Plenkske hierboven.Drardollan schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:06:
[...]
Ik denk dat het goed is om altijd de optimistische dingen in het leven te zien, maar de huidige situatie heeft voor mij geen enkel positief puntje meer. Ik zou het dus vooral realistisch willen noemen, en dat realisme is helaas zeer negatief op dit moment.
Er wordt bijvoorbeeld, onder andere in dit topic, regelmatig de dooddoener opgegooid dat het aantal testen omhoog is gegaan of dat er een weekendeffect is. Tot op heden is dat nog amper tot nooit zo geweest. In het begin kon ik er nog wel in meegaan, maar gaandeweg de maanden is dit toch niet meer vol te houden? Elke keer bewijzen de cijfers dat het niet zo is namelijk.
Het is gewoon een droevige constatering dat alles maar blijft stijgen, een week of 2 is het redelijk gegaan in november. Maar dat is ondertussen ook alweer tijden geleden, al 6 dagen op rij stijgen we fors en er is geen enkele aanleiding om te denken dat dat gaat veranderen. Ter duiding, vorige week hadden we op maandag nog 4568 nieuwe besmettingen, ondertussen hebben we een stijging van meer dan 54% gerealiseerd in 7 dagen tijd. Dat is echt geen kattepis.
Het verwijt dat ik een plaat heb die aangeeft dat er geen perspectief is, hoe zou je dat anders moeten zien? Er is toch ook geen perspectief? Onze overheid doet maar wat, het beleid is bijzonder zwak en zwalkend. Een daadkrachtige overheid had ons perspectief kunnen bieden, en dat hoeft echt helemaal geen positief perspectief te zijn, maar wel iets waar we houvast aan hebben. De huidige routekaart die elke 3 uur veranderd is zo'n voorbeeld van het gezwalk.
De overheid zou eindelijk met de vuist op tafel kunnen slaan bijvoorbeeld en VO en hoger dichtgooien voor 2 weken. Of gaan experimenteren met restaurants (zonder alcohol) of stadions 2 weken open om eens te zien wat er gebeurd.
Doe iets in plaats van apathisch af te wachten en als een bang hertje in de koplampen te staren.
Leuk dat meneer Rutte op zondag op zijn sneakertjes naar het Catshuis fietst, maar komt hij daarmee over als sterk leider? Wat mij betreft niet. Een beetje informeel koffie gaan drinken met elkaar, gebruik de zondag dan liever om uit te rusten en op maandag met alle energie er weer voor te gaan met zijn allen.
Het gedrag van onze overheid straalt direct af op de bevolking. En het mag dan misschien een grijsgedraaide plaat genoemd worden, maar het zijn wel de feiten. Winkelstraten puilen uit, men gaat te pas en te onpas bij elkaar op bezoek, reisbewegingen lopen op en men maakt volop plannen voor Kerst en Oud en Nieuw. Precies wat je niet wil bereiken wordt nu bereikt.
Ja, dat is niet positief. En nee, dat vind ik niet leuk. Maar het zijn wel feiten, feiten waar we niet omheen kunnen. En dan kunnen we wel zalvend allerlei excuses gaan bedenken, maar we weten toch allemaal dat dat slechts iets is om de wond minder pijnlijk te maken?
Nu ben ik het met je eens dat het nóg beter was als de weken hiervoor we ook al meer hadden gedaald. En dat de stabilisering/zeer trage daling te weinig is. Maar van een trendbreuk is geen sprake áls het aantal testen is gestegen.
Ik snap je kritiek op de overheid. Tegelijkertijd hebben we het tot nog toe gered zonder nóg extremere maatregelen als scholen/winkels/contactberoepen (weer) dicht.
Welke keuze de overheid ook maakt: daar zitten flinke nadelen aan.
Wat je zelf nu oppert lijkt me ook erg ingewikkeld. Aan de ene kant scholen (tijdelijk) dichtgooien en aan de andere kant experimenten met restaurants en stadions. Dat lijkt me ook wat ambivalent...
Verder deel ik wel je kritiek wat betreft de communicatie, dat kan en moet veel beter.
Ja daar ben ik het inderdaad wel mee eens. Misschien was dat ook wel het nadeel van 'voorop' lopen in Europa.Plenkske schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:28:
[...]
Wat mij betreft mag toegevoegd worden:
- te late en slappe reactie bij start golf 2
Verwijderd
Eerlijk gezegd denk ik dat de verspreding bij sportscholen flink onderschat wordt. Bovendien zijn we ook heel creatief met de regels. De bar mag niet open zijn.. Maar ik kan bij mijn sportclub wel bier en fris uit de koelkast pakken (en betalen aan de bar). En de buurtkroeg hier heeft de gordijntjes keurig dicht.. maar dat wil niet zeggen dat er niemand binnen is.MikeyMan schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:00:
Mbt de verspreiding in de horeca:
[Twitter]
Spoiler; de horeca komt er niet goed vanaf.
Bron: https://www.nature.com/articles/s41586-020-2923-3
Overigens wel interessant (en tevens enigszins open deur) dat er ook een sociaal demografische component zit aan de verspreiding. Als in; thuisblijven en afstand houden is lastiger onder de armere bevolkingsgroepen.
@Plenkske dat is juist en tevens correct:
https://www.ad.nl/werk/in...vaakst-positief~a1821493/
Ik ga er niet heen.. maar het verschil tov van maart is zo groot.. dat het me niets verbaasd dat de getallen lang hoog blijven. De angst bij mensen is volledig weg.
Ja eens... Binnen sporten, hijgen etc. lijkt me niet echt top.Verwijderd schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:35:
[...]
Eerlijk gezegd denk ik dat de verspreding bij sportscholen flink onderschat wordt. Bovendien zijn we ook heel creatief met de regels. De bar mag niet open zijn.. Maar ik kan bij mijn sportclub wel bier en fris uit de koelkast pakken (en betalen aan de bar). En de buurtkroeg hier heeft de gordijntjes keurig dicht.. maar dat wil niet zeggen dat er niemand binnen is.
Ik ga er niet heen.. maar het verschil tov van maart is zo groot.. dat het me niets verbaasd dat de getallen lang hoog blijven. De angst bij mensen is volledig weg.
Misschien was de angst in maart te hoog? Plus, er wordt ongeveer nu ook gestart met het verspreiden van vaccins, dus de angst zal afnemen. Er is nu helder licht aan het eind van de tunnel, in maart was het zeer onduidelijk.Verwijderd schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:35:
[...]
Ik ben onder de 40 en heb nergens angst voor rond corona. Enige waar ik mee moet dealen is het meewerken om verspreiding richting risicogroepen te verminderen. Angst is niet nodig en ook niet gewenst. Onder angst doen mensen veel gekker. De regels volgen en bewust zijn van de situatie. Het is aan de overheid om met de juiste aanpak te komen én daarin nemen zij mee dat de angst nu anders is dan in maart.
Geen versoepelingen met kerst zou ik zeggen. En een week langer kerstvakantie. Daarna richting vaccineren en accepteren?
Maar misschien is mijn boksschool weer netter bezig dan anderen?
[ Voor 10% gewijzigd door ZieMaar! op 07-12-2020 15:52 ]
We zullen tot morgen moeten wachten, maar de berichten over teststraten die het niet druk hebben baren mij wel zorgen.Jovatov schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:32:
[...]
Je pleit zelf voor realisme. En realistisch gezien is, mits het aantal testen landelijk gezien met 20% is gestegen (zoals in Amsterdam is gebeurd), er weinig anders aan de hand dan de weken hiervoor, zie ook de berekening van @Plenkske hierboven.
Nu ben ik het met je eens dat het nóg beter was als de weken hiervoor we ook al meer hadden gedaald. En dat de stabilisering/zeer trage daling te weinig is. Maar van een trendbreuk is geen sprake áls het aantal testen is gestegen.
Extremer is niet altijd beter denk ik, duidelijke keuzes die je tijdig maakt. Niet zoals we eerst de kroegen tot 22:00 en daarna 20:00 gingen ophouden, en nu als resultaat hebben dat in supermarkten ze vanaf 20:00 geen alcohol meer mogen verkopen.Ik snap je kritiek op de overheid. Tegelijkertijd hebben we het tot nog toe gered zonder nóg extremere maatregelen als scholen/winkels/contactberoepen (weer) dicht.
Welke keuze de overheid ook maakt: daar zitten flinke nadelen aan.
Sorry als dat niet duidelijk was. Het is niet zozeer een en/en situatie. Ik doelde meer op dat ze iets moeten doen. En kijk dan naar de gevolgen en kijk dan of het een juiste beslissing was. Het hele passieve wat er nu is, dat moet toch bij iedereen jeuken zo onderhand?Wat je zelf nu oppert lijkt me ook erg ingewikkeld. Aan de ene kant scholen (tijdelijk) dichtgooien en aan de andere kant experimenten met restaurants en stadions. Dat lijkt me ook wat ambivalent...
ja? Twee maanden lockdown, op zijn minst? En dan kijken wat je allemaal stuk gemaakt hebt in de samenleving?ShellGhost schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:31:
[...]
Niet alle scholen. Voorgezet onderwijs.
Ik zou als het aan mij zou liggen voor een flinke lockdown gaan tot in ieder geval de kwetsbare onder ons ingeent zijn. Daarna alles weer vrij geven.
Ik denk dat dit ook heel erg afhankelijk is van de sportschool. Zelf kom ik er regelmatig om te werken, maar dat is een gloednieuw pand met een prima ventilatie en ruime opzet. Ik kan mij wel goed voorstellen dat een wat oudere sportschool met oude of geen echte ventilatie en beperkte ruimte een probleem zal vormen.Verwijderd schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:35:
[...]
Eerlijk gezegd denk ik dat de verspreding bij sportscholen flink onderschat wordt.
De sportschool heeft een belangrijke functie in de maatschappij, zeker als er ook op medische basis gesport wordt met bijvoorbeeld een fysio.
Maar daar zou je tegenin kunnen brengen dat elke sport belangrijk is, en waarom zou een lokale voetbal of hockeyclub niet mogen trainen in de buitenlucht.
Volgens mij is dat tegen de regels, zoiets is in principe een bar. De sportschool waar ik dan werk is het simpel, er wordt niets verkocht. De koffiemachine wordt nog enkel door het personeel gebruikt tijdens werkuren.Bovendien zijn we ook heel creatief met de regels. De bar mag niet open zijn.. Maar ik kan bij mijn sportclub wel bier en fris uit de koelkast pakken (en betalen aan de bar).
Maar het is een moeilijk iets, enerzijds zijn sportscholen van belang en anderzijds zullen er zeker besmettingen plaatsvinden.
Afgelopen jaar waren er 10% meer geslaagden, dus blijkbaar werkt het42erik schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:01:
[...]
ja? Twee maanden lockdown, op zijn minst? En dan kijken wat je allemaal stuk gemaakt hebt in de samenleving?
Als we de GGD's mogen geloven kunnen er nu 100.000 testen per dag worden afgenomen. Dat zijn er 700.000 per week. Zelfs al zouden we die capaciteit nu voor de helft benutten zou dat een stijging van 40% zijn tov vorige week. Er is nog genoeg ruimte dus.Drardollan schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:58:
[...]
We zullen tot morgen moeten wachten, maar de berichten over teststraten die het niet druk hebben baren mij wel zorgen.
Afwachten is het beste devies inderdaad, lijkt me.
Nogmaals, mee eens dat het beter kan. Maar het is niet dat er niets gebeurd. Voorbereidingen voor vaccinaties worden getroffen en teststraten hebben op het moment (meer dan) genoeg ruimte.[...]
Extremer is niet altijd beter denk ik, duidelijke keuzes die je tijdig maakt. Niet zoals we eerst de kroegen tot 22:00 en daarna 20:00 gingen ophouden, en nu als resultaat hebben dat in supermarkten ze vanaf 20:00 geen alcohol meer mogen verkopen.
[...]
Sorry als dat niet duidelijk was. Het is niet zozeer een en/en situatie. Ik doelde meer op dat ze iets moeten doen. En kijk dan naar de gevolgen en kijk dan of het een juiste beslissing was. Het hele passieve wat er nu is, dat moet toch bij iedereen jeuken zo onderhand?
zelfs met die is het nog maar de vraag of het veel zegt... als we met de huidge capaciteit in staat zijn om degene die alleen wat keelpijn heeft te meten is dat mooi voor het overzicht, maar dat is een +1 in de tellingen die +0 in het ziekenhuis is. Dus ergens is hij niet eens echt heel boeiend.Señor Sjon schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:43:
Ik ben heel benieuwd naar de aantallen testen... Want zonder dat geeft dit geen enkele duiding.
@FabianGTI Het is nu al een week een stuk kouder dan ervoor. Dat helpt elk virus op weg. We gaan nu met dagkoersen een aan griep gelijkend verloop bekijken. Het wordt nog veel erger, ongeacht de maatregelen die men verzint.
En wat je daarmee stuk maakt, dat doet niet ter zake? Natuurlijk is het belangrijk om kwetsbaren te beschermen, maar moeten we dat tegen elke prijs doen? Is iemand van 85 het leven redden belangrijker dan de jongere van 32 die de komende jaren geen baan heeft omdat er geen werk meer is? Is iemand van 72 met onderliggend lijden belangrijker dan het schoolgaande kind wat thuis in een lastige situatie zit en zonder school onder de radar duikt?ShellGhost schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:31:
[...]
Ik zou als het aan mij zou liggen voor een flinke lockdown gaan tot in ieder geval de kwetsbare onder ons ingeent zijn. Daarna alles weer vrij geven.
Het zijn duivelse dillema's. Ik heb de antwoorden ook niet hoor.
Maar het grootste probleem met je voorgestelde lockdown is wat mij betreft dat ik er van overtuigd ben dat het helemaal geen zin heeft. Als zo'n lockdown een garantie op succes zou zijn, dan zou ik er direct voor op de banken staan. Maar tot nu toe heeft geen enkele lockdown het beoogde resultaat gehad. Tijdens de lockdown gaat het deels beter, maar daarna slaat het gewoon weer los.
Uitzonderingen zijn diverse eilanden of dictatoriale staten, maar daar hebben ze met andere randvoorwaarden te maken die niet vergelijkbaar zijn met Nederland.
De teststraten zijn bij mij lang een bron van frustratie geweest. Ik ben heel blij dat dat nu goed op orde is, ik hoor enkel nog positieve verhalen. Dat is iets wat we, weliswaar later dan gewenst, wel voor elkaar hebben gekregen. Daar ben ik heel blij mee.Jovatov schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:05:
[...]
Nogmaals, mee eens dat het beter kan. Maar het is niet dat er niets gebeurd. Voorbereidingen voor vaccinaties worden getroffen en teststraten hebben op het moment (meer dan) genoeg ruimte.
Vaccinatie voorbereidingen kan ik lastig inschatten, ik weet wel dat we in principe een prima vaccinatie en gezondheidssysteem daarvoor hebben. Ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat dat goedkomt. Al zullen daar ook heus hobbels opduiken, maar zolang we dat adequaat oppakken is dat niet erg.
Ik begreep dat onze huisartsen structuur redelijk uniek in de wereld is. Maargoed; tegelijkertijd zijn het o.a. de huisartsen die issues zien met de vaccinatie.Drardollan schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:10:
[...]
De teststraten zijn bij mij lang een bron van frustratie geweest. Ik ben heel blij dat dat nu goed op orde is, ik hoor enkel nog positieve verhalen. Dat is iets wat we, weliswaar later dan gewenst, wel voor elkaar hebben gekregen. Daar ben ik heel blij mee.
Vaccinatie voorbereidingen kan ik lastig inschatten, ik weet wel dat we in principe een prima vaccinatie en gezondheidssysteem daarvoor hebben. Ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat dat goedkomt. Al zullen daar ook heus hobbels opduiken, maar zolang we dat adequaat oppakken is dat niet erg.
Waarschijnlijk moeten we ook zo realistisch zijn dat we niet de hele bevolking in 1 maand kunnen vaccineren. We krijgen niet eens voldoende vaccins, maar ook qua capaciteit is het onhaalbaar. Maar men lijkt het wel te verwachten.MikeyMan schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:13:
[...]
Ik begreep dat onze huisartsen structuur redelijk uniek in de wereld is. Maargoed; tegelijkertijd zijn het o.a. de huisartsen die issues zien met de vaccinatie.
De huisartsen zullen vooral in het begin weinig rol van betekenis spelen, ze hoeven de moeilijkste en meest risicovolle vaccinaties niet te doen. Pas in de 2e instantie komen ze in de picture, maar dan hebben we nog de instellingsartsen die dan bij kunnen springen. Ook verwacht ik dat de GGD's en het Rode Kruis nog wel mensen gaan leveren om te helpen.
Vaccinaties zijn wat mij betreft een ding wat gewoon op gang moet komen, eerste 2 weken zal er nog wel een en ander fout gaan en daarna zou het op rolletjes moeten gaan lopen.
Verwijderd
capaciteit zal nooit een probleem zijn, die prik zetten is echt geen hogere wiskunde. Dat krijgt het leger als het zou moeten in een paar dagen opgezet en binnen een week uitgerold. Het probleem is gewoon het aantal vaccins.. dat komt maar sporadisch in kleine batches ter beschikking. Die batches krijg je eenvoudig weggeprikt. De snelheidsbepalende stap is de productie van de vaccins.Drardollan schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:18:
[...]
Waarschijnlijk moeten we ook zo realistisch zijn dat we niet de hele bevolking in 1 maand kunnen vaccineren. We krijgen niet eens voldoende vaccins, maar ook qua capaciteit is het onhaalbaar. Maar men lijkt het wel te verwachten.
Is daar recent (afgelopen week) nog iets over gemeld ?Drardollan schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:58:
We zullen tot morgen moeten wachten, maar de berichten over teststraten die het niet druk hebben baren mij wel zorgen.
Laatste keer dat ik dat hoorde is toch weer wat langer geleden.
En de opkomst voor de prik, het is zonde als een huisarts er 1000 heeft klaarliggen en bijv maar 400 mensen komen opdagen op die dag bijvoorbeeld.Verwijderd schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:29:
[...]
capaciteit zal nooit een probleem zijn, die prik zetten is echt geen hogere wiskunde. Dat krijgt het leger als het zou moeten in een paar dagen opgezet en binnen een week uitgerold. Het probleem is gewoon het aantal vaccins.. dat komt maar sporadisch in kleine batches ter beschikking. Die batches krijg je eenvoudig weggeprikt. De snelheidsbepalende stap is de productie van de vaccins.
PSN
In theorie zou je als mensen zich keurig aan de regels houden een daling moeten zien. Er was voorheen ook een groep die meer deed dan de regels voorschreven. Al sneller niet meer naar winkels gingen , bezoek meden en ga zo maar door. Dat is geweest denk ik. Als ik zie hoeveel mensen nog altijd in flinke groepen wandelen kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat dat echt niet allemaal huishoudens zijn.
Natuurlijk wordt er meer getest , maar dat betekend ook dat meer mensen zich genoodzaakt voelen om te testen. Dat was er voorheen wellicht minder. Buiten dat er aan het begin niet getest kon worden.
Het is natuurlijk lastig , mensen zijn het beu. Maar hoe meer besmettingen hoe langer de maatregelen duren.
Toeleverancier van ons hebben te maken met een zieke op het werk, die wou zich laten testen maar dat mocht weer niet, omdat hij niet alle kenmerken van corona zou hebben
Wat is dat dan dat je je per 1 december gewoon mag laten testen?
Vreemd... officieel mag je je sinds 01-12 laten testen als je uit BCO naar voren komt of als je via de coronamelder app een melding krijgt.FabianGTI schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:42:
Kennelijk zit er ook een gigantisch verschil tussen de GGD regio's
Toeleverancier van ons hebben te maken met een zieke op het werk, die wou zich laten testen maar dat mocht weer niet, omdat hij niet alle kenmerken van corona zou hebben
Wat is dat dan dat je je per 1 december gewoon mag laten testen?
[ Voor 3% gewijzigd door Plenkske op 07-12-2020 16:44 ]
Ja dan moet daar wel sprake van zijn natuurlijkPlenkske schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:44:
[...]
Vreemd... officieel mag je je sinds 01-12 laten testen als je uit BCO naar voren komt of als je via de coronamelder app een melding krijgt.
Dat inderdaad, naast ook nog beschikbaarheid van het vaccin en dat het ongeveer een maand duurt voor het volledig werkt.CornermanNL schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:40:
Het lijkt erop alsof al het positieve vaccin nieuws mensen ertoe heeft gebracht te denken weet je wat dat vaccin komt er aan, ik neem de gok wel. Geheel voorbijgaand aan de logistieke operatie en het feit dat je maar zoveel mensen per dag kan vaccineren.
Als je zo gaat denken dan kun je net zo goed je helemaal nergens aan houden omtrent corona. Het virus geeft er geen bal om dat er een vaccin aan komt. Net zo min dat het virus iets geeft om feestdagen, een nieuw jaar of grensovergangen. Sommige mensen lijken dat inderdaad te denken.
Inderdaad, daarom zei ik het ook zoMikeyMan schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:46:
[...]
Ja dan moet daar wel sprake van zijn natuurlijk
Capaciteit voor zoiets zou eenvoudig mee te schalen moeten zijn. En ook al lukt het niet in 1 week (wat vast kan, dat geloof ik direct) dan is het nog geen groot probleem.Verwijderd schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:29:
[...]
capaciteit zal nooit een probleem zijn, die prik zetten is echt geen hogere wiskunde. Dat krijgt het leger als het zou moeten in een paar dagen opgezet en binnen een week uitgerold. Het probleem is gewoon het aantal vaccins.. dat komt maar sporadisch in kleine batches ter beschikking. Die batches krijg je eenvoudig weggeprikt. De snelheidsbepalende stap is de productie van de vaccins.
Maar laten we eerst maar eens goedkeuring krijgen, dat is stap 1.
Sporadisch.Plenkske schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:30:
[...]
Is daar recent (afgelopen week) nog iets over gemeld ?
Laatste keer dat ik dat hoorde is toch weer wat langer geleden.
https://sleutelstad.nl/20...ud-je-aan-de-maatregelen/De trendbreuk komt niet door groeiende drukte in de teststraten. “Het aantal tests stijgt wel wat”, aldus GGD-woordvoerder Carin Boon, “en dat verwacht je ook in dit seizoen. Maar dan wil je vooral een groter aantal verkoudheden zien.” Dan zou het percentage corona dus moeten dalen, maar het tegendeel is het geval. “Gisteren was opeens 15,7 procent positief”, aldus Boon. “Dat was veel hoger dan de 10 tot 11 procent in voorgaande dagen.”
https://www.destentor.nl/...tslag-heb-je-zo~a7eb8bb3/Is een grote testlocatie zoals in Zwolle nog wel nodig nu de capaciteit op orde lijkt te zijn en elke Nederlander binnen een dag al terecht kan bij de GGD?
allergeentest, goede journalistiek!Toch zullen sommige bezoekers nog steeds een PCR-test krijgen in plaats van de allergeentest, namelijk de mensen zonder klachten. Sinds deze week kunnen namelijk ook mensen die in quarantaine zitten omdat ze in contact zijn geweest met een besmet persoon zich laten testen. ,,We weten alleen nog niet wat de allergeentest doet bij mensen zonder klachten.
Het ging mij nooit om het bericht maar de manier waarop met de juich smileysDrardollan schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:43:
Toen ik gisteren aangaf dat we naar de 10k onderweg waren, werd ik afgebrand. Daarna heb ik schijnbaar een plaat afgespeeld die niet afgespeeld mag worden (die dat Nederland er klaar mee is).
Maar nu we weer een dag verder zijn, een dag met weer een forse stijging op alle vlakken. En nu moet ik zeker mijn mond houden? Of is men eindelijk klaar voor de waarheid?
Tja, allergeen, antigeen. What's in the name? Zou er helemaal niemand op de wereld zijn die allergisch voor dit eiwit is? In dat geval is het tóch correct
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Uhh, je kan toch gewoon naar coronatest.nl gaan en daar een afspraak maken? Of werkt dat voor mij alleen makkelijk omdat ik aangeeft dat ik in het onderwijs werk in de voorvragen?Plenkske schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:44:
[...]
Vreemd... officieel mag je je sinds 01-12 laten testen als je uit BCO naar voren komt of als je via de coronamelder app een melding krijgt.
Ik kon al drie keer binnen 24 uur terecht voor een test en had de uitslag alle keren na ongeveer 24 uur. Ik had een of ander nummer kunnen bellen voor spoed geloof ik, maar dat vond ik niet nodig aangezien ik mij op de zaterdag liet testen
Niet zo gek toch. Onze regeringsleiders hebben altijd ons voorgehouden dat het vaccin de heilige graal was.CornermanNL schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:40:
Het lijkt erop alsof al het positieve vaccin nieuws mensen ertoe heeft gebracht te denken weet je wat dat vaccin komt er aan, ik neem de gok wel. Geheel voorbijgaand aan de logistieke operatie en het feit dat je maar zoveel mensen per dag kan vaccineren.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Nog steeds, en terecht. Punt is dat het daardoor misschien voelt alsof de haven in zicht is, maar we misschien pas op de helft zijn.Gunner schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:32:
[...]
Niet zo gek toch. Onze regeringsleiders hebben altijd ons voorgehouden dat het vaccin de heilige graal was.
Dat is niet gek nee, maar men moet wel de nadruk leggen op het feit dat het nog wel even duurt en het dus niet zo is dat je alvast maar een voorschot kan gaan nemen op de tijd dat de vaccinatie een voldongen feit is. De meeste prognoses daaromtrent zitten rond augustus , als alles goed verloopt. Met nadruk op als.Gunner schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:32:
[...]
Niet zo gek toch. Onze regeringsleiders hebben altijd ons voorgehouden dat het vaccin de heilige graal was.
Maar net als zoveel dingen het ongebreidelde optimisme is wat mensen op de been houdt.
Het ging in dat geval over testen zonder klachten vanwege een mogelijk contact. Kan wellicht op de site ook ?President schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:22:
[...]
Uhh, je kan toch gewoon naar coronatest.nl gaan en daar een afspraak maken? Of werkt dat voor mij alleen makkelijk omdat ik aangeeft dat ik in het onderwijs werk in de voorvragen?
Ik kon al drie keer binnen 24 uur terecht voor een test en had de uitslag alle keren na ongeveer 24 uur. Ik had een of ander nummer kunnen bellen voor spoed geloof ik, maar dat vond ik niet nodig aangezien ik mij op de zaterdag liet testen
Als het maanden kan duren tot iedereen een vaccin kan krijgen zal daar dan nog wel eens gezeur over kunnen komen.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Verwijderd
https://nos.nl/artikel/23...lens-bij-directeuren.html
Ja, de bejaarden mogen straks weer samen naar de bingozaal, zodra het bejaardenhuis gevaccineerd is.madmaus schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:04:
Maar krijgen de mensen die gevaccineerd zijn straks weer meer vrijheden?
Als het maanden kan duren tot iedereen een vaccin kan krijgen zal daar dan nog wel eens gezeur over kunnen komen.
[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 07-12-2020 19:35 ]
PSN
Wat ik altijd zo irritant vind aan deze onderzoeken is : Hoeveel mensen hebben ze ondervraagt?CMD-Snake schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:21:
TU Delft, de Erasmus universiteit en RIVM hebben een onderzoek gedaan hoe mensen kijken naar de kerst en eventuele coronamaatregelen. Het levert in elk geval een versnippert beeld op. Volgens het onderzoek zou het draagvlak voor de huidige maatregelen zo rond de 55% hangen.
Soms blijkt het dat ze maar 500 mensen hebben ondervraagd om een voorbeeld te noemen. Dat is echt veels te laag en niet representatief .
[ Voor 5% gewijzigd door Rockvee2 op 07-12-2020 19:36 ]
Analyse 07/12
— Martijn Broekman (@TijnBroekman) 7 december 2020
De trendbreuk die zich gisteren al leek af te tekenen heeft zich versterkt doorgezet. Door het hoge aantal positieve testen is het groeipercentage omhoog geschoten naar ruim +21%.
Hierdoor is lichte daling van de afgelopen 3 weken in 3 dagen teniet gedaan.
1/>> pic.twitter.com/xBjrSo6nYA
Van 2 procent krimp naar 20 procent groei binnen 3 dagen

Het gaat bij representatief niet om pure aantallen. Zie ook hier voor een overzicht wanneer een peiling representatief genoemd kan worden.Rockvee2 schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:35:
Wat ik altijd zo irritant vind aan deze onderzoeken is : Hoeveel mensen hebben ze ondervraagt?
Soms blijkt het dat ze maar 500 mensen hebben ondervraagd om een voorbeeld te noemen. Dat is echt veels te laag en niet representatief .
Indien de doorsnede van de bevolking goed is en er voldoende reacties zijn gekomen dan is het onderzoek al representatief. Gezien de betrokken instanties denk ik wel dat ze weten hoe ze een goed onderzoek opzetten.
Toch als de wiedeweerga die bibliotheken maar dicht.Drardollan schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:49:
[Embed]
Van 2 procent krimp naar 20 procent groei binnen 3 dagen
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ik denk zelf dat we beter alcohol verkoop na 19:30 kunnen verbieden.Stoney3K schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:53:
[...]
Toch als de wiedeweerga die bibliotheken maar dicht.
Het mag geen verrassing zijn dat dit mij niet verrast.CMD-Snake schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:21:
TU Delft, de Erasmus universiteit en RIVM hebben een onderzoek gedaan hoe mensen kijken naar de kerst en eventuele coronamaatregelen. Het levert in elk geval een versnippert beeld op. Volgens het onderzoek zou het draagvlak voor de huidige maatregelen zo rond de 55% hangen.
Zorgelijke ontwikkeling.
Ook de pret sigaretten verkoop na 19:30 dan maar verbieden.Drardollan schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:55:
[...]
Ik denk zelf dat we beter alcohol verkoop na 19:30 kunnen verbieden.
PSN
Dat heb ik sowieso niet begrepen: Wel de alcoholverkoop beperken, maar de coffeeshops wordt geen strobreed in de weg gelegd.YakuzA schreef op maandag 7 december 2020 @ 20:12:
[...]
Ook de pret sigaretten verkoop na 19:30 dan maar verbieden.
De eerste groepen die gevaccineerd gaan worden zijn nog jiet de groepen waat dst direct voor gaat spelen denk ik zo. Tenzij je bingo in de gemeenschapzaal meetelt als vrijheden...madmaus schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:04:
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Je kan op de website (en aan de telefoon) alles aanvinken wat je wilt. Niemand die contoleert of je hoest, niest en kwijlt.Plenkske schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:00:
[...]
Het ging in dat geval over testen zonder klachten vanwege een mogelijk contact. Kan wellicht op de site ook ?
Dat komt omdat de coffeeshops en hun waren eigenlijk al verboden zijn, je kan niet verbieden wat al verboden is. Het gebruik van wiet wordt alleen gedoogd, maar dat maakt niet dat legaal is zoals alcohol verkoop. Bij de verzwaring van de lockdown enige tijd terug zorgde dit ook voor wat merkwaardige momenten.Stoney3K schreef op maandag 7 december 2020 @ 20:15:
Wel de alcoholverkoop beperken, maar de coffeeshops wordt geen strobreed in de weg gelegd.
Wat maakt een verkoopverbod vanaf 19.30 of 20.00 nu eigenlijk uit? Je moet alleen tijdig naar de winkel, maar die alcohol heb je evenzogoed. Ik betwijfel dan ook of dit nu echt veel bijdraagt.
Kuiper zei vandaag ook al dat die groep weinig uit zal maken voor de bezetting van bedden. De bewoners van bejaarden- en verzorgingstehuizen gaan niet zo vaak meer naar het ziekenhuis als ze ziek worden.ijdod schreef op maandag 7 december 2020 @ 20:21:
De eerste groepen die gevaccineerd gaan worden zijn nog jiet de groepen waat dst direct voor gaat spelen denk ik zo. Tenzij je bingo in de gemeenschapzaal meetelt als vrijheden...
Dus maar een tweede test. Nu ook negatief. Ik ben echt verbaasd. Niet dat ik hiermee suggereer dat die test ernaast zit, maar meer dat er nog meer overlap in symptomen zit dan ik dacht. Dit was namelijk wat symptomen betreft echt volgens het boekje.
oh ja, meisje van de eerste test. Jij bent lievv
Coffeeshops sluiten hier ook om 8 uur en is alleen afhaal.Stoney3K schreef op maandag 7 december 2020 @ 20:15:
[...]
Dat heb ik sowieso niet begrepen: Wel de alcoholverkoop beperken, maar de coffeeshops wordt geen strobreed in de weg gelegd.
Mensen die al COVID-19 hebben gehad krijgen ook niet meer vrijheden.madmaus schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:04:
Juist door mensen die wel of niet gevaccineerd zijn anders te behandelen krijg je meer gezeur.
Welke vragen zijn daar gesteld?CMD-Snake schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:21:
In nos artikel wordt daar maar ten dele inzicht in gegeven.
En ik ben benieuwd wie er allemaal ondervraagd zijn, maar dat zullen we nooit weten.
Dus zijn er in ieder geval een stuk meer dan 20000 mensen benaderd voor dit onderzoek.CMD-Snake schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:49:
[...]
Het gaat bij representatief niet om pure aantallen. Zie ook hier voor een overzicht wanneer een peiling representatief genoemd kan worden.
Indien de doorsnede van de bevolking goed is en er voldoende reacties zijn gekomen dan is het onderzoek al representatief. Gezien de betrokken instanties denk ik wel dat ze weten hoe ze een goed onderzoek opzetten.
Dat is eigenlijk toch gek, want bij de eerste 'lockdown' moesten alle coffeeshops gewoon dicht. Maar die gingen daarna weer open, omdat men bang was voor illegale wiethandel op straat.CMD-Snake schreef op maandag 7 december 2020 @ 20:28:
[...]
Dat komt omdat de coffeeshops en hun waren eigenlijk al verboden zijn, je kan niet verbieden wat al verboden is.
Ah snap je 2e test..Yucon schreef op maandag 7 december 2020 @ 20:28:
Nu dacht ik dat ik aan de beurt was. Tweede helft afgelopen week wat verkouden. Netjes een test laten doen maar dat was negatief, en vrijdagmiddag was het ook weer helemaal weg. Zaterdagavond ineens koorts, kortademigheid en geweldige spierpijn en vermoeiheid.
Dus maar een tweede test. Nu ook negatief. Ik ben echt verbaasd. Niet dat ik hiermee suggereer dat die test ernaast zit, maar meer dat er nog meer overlap in symptomen zit dan ik dacht. Dit was namelijk wat symptomen betreft echt volgens het boekje.
oh ja, meisje van de eerste test. Jij bent lievv, zo zacht en voorzichtig je met je wattenstaafje door m'n neus gleed. Heel anders dan die
meneer
van de tweede test die meende dat mijn neus een hele vieze toiletpot was en z'n staafje de borstel
![]()
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Zo had ik het nog niet bekeken. De tandartsassistente
bij gebrek aan kroegen om mensen te ontmoeten, de hotspot van 2020, de tesstraatYucon schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:07:
[...]
Zo had ik het nog niet bekeken. De tandartsassistente

En die komen met Kerst bij jou?MikeyMan schreef op maandag 7 december 2020 @ 22:06:
Inmiddels krijg ik filmpjes van bekenden die nu in een club in Bonaire staan te feesten. Ben er ff helemaal klaar mee zo eerlijk gezegd...
alles kan off-topic
Dacht het niet. Die hoef ik voorlopig ff helemaal niet te zien.
Ik hou het bij mijn ouders.
[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 07-12-2020 22:11 ]
Van de zotte dat dit door Rutte c.s. wordt toegestaan. Horeca moet hier dicht maar opeengepakt in een vliegkist naar Curaçao om daar te feesten is geen probleemMikeyMan schreef op maandag 7 december 2020 @ 22:06:
Inmiddels krijg ik filmpjes van bekenden die nu in een club in Bonaire staan te feesten. Ben er ff helemaal klaar mee zo eerlijk gezegd...

Do { Ping } while ( LOL )
Tja, Bonaire is een bijzondere gemeente, Curaçao is onderdeel van ons Koninkrijk. Tevens zijn er heel veel familie banden en ook op werkgebied (om/rechtstaat etc.) zijn er hechte banden. Ik snap wel dat ze de "grens" niet dichtgooien.Shadow_Agent schreef op maandag 7 december 2020 @ 22:53:
[...]
Van de zotte dat dit door Rutte c.s. wordt toegestaan. Horeca moet hier dicht maar opeengepakt in een vliegkist naar Curaçao om daar te feesten is geen probleem
hier idem..BarôZZa schreef op maandag 7 december 2020 @ 20:30:
[...]
Coffeeshops sluiten hier ook om 8 uur en is alleen afhaal.
Die zijn 1 dag dicht geweest en vervolgens wist men niet hoe snel men over moest gaan op afhalen om te voorkomen dat totale anarchie uitbrak op straat met al die openlijk dealende figuren.Stoney3K schreef op maandag 7 december 2020 @ 20:54:
[...]
Dat is eigenlijk toch gek, want bij de eerste 'lockdown' moesten alle coffeeshops gewoon dicht. Maar die gingen daarna weer open, omdat men bang was voor illegale wiethandel op straat.
Wat denk je dat er gebeuren gaat wanneer ze alle drankverkoop compleet verbieden? Dat levert ook meer problemen op dan dat het oplost, nog afgezien van de misgelopen accijnzen.
Bij het beperken van de drankverkoop tijdstippen zijn shops ook gelijkgetrokken en geldt voor coffeeshops precies hetzelfde beleid qua verkooptijden.
Ook is sinds de horeca dicht zit er totaal geen sprake geweest van onder het genot van een bak thee in een coffeeshop wat blowen. Alleen een afhaalloket of een balie en nergens zitten, dat blowen mag je lekker ergens anders doen.
Alle shops zijn landelijk gewoon na 20.00 gesloten, net als de slijterijen etc. na die tijd mag je ook niet meer met dat spul over straat, exact hetzelfde als met alcohol.
[ Voor 7% gewijzigd door PalingDrone op 08-12-2020 01:36 ]
Het kwam op mij nog net niet over als aanmoedigen om die kant op te gaan wanneer je op vakantie wil.Shadow_Agent schreef op maandag 7 december 2020 @ 22:53:
[...]
Van de zotte dat dit door Rutte c.s. wordt toegestaan. Horeca moet hier dicht maar opeengepakt in een vliegkist naar Curaçao om daar te feesten is geen probleem
Canarische eilanden op rood, nou dan gaat de slimme Nederlander met zonzucht gewoon een eilandje verder voor zijn welverdiende coronabreak. Mark zegt zelf dat je daar nog wel naartoe kan gaan...
Een restrictie voor familiebezoek, of een dringend advies om alleen in uiterst noodzakelijke gevallen die kant op te vertrekken was meer op zijn plaats geweest.
De stormloop op tickets zou al signaal genoeg geweest moeten zijn om te voorspellen wat je nu ziet gebeuren.
Weten ze nou nog steeds niet dat er bij een half vingertje gelijk de hele hand gepakt wordt?
[ Voor 6% gewijzigd door PalingDrone op 08-12-2020 01:40 ]
Bloed kruipt waar het niet gaan kanVerwijderd schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:35:
[...]
Eerlijk gezegd denk ik dat de verspreding bij sportscholen flink onderschat wordt. Bovendien zijn we ook heel creatief met de regels. De bar mag niet open zijn.. Maar ik kan bij mijn sportclub wel bier en fris uit de koelkast pakken (en betalen aan de bar). En de buurtkroeg hier heeft de gordijntjes keurig dicht.. maar dat wil niet zeggen dat er niemand binnen is.
Ik vind het allemaal niet zo vreemd dat de regels gebogen worden of creatief gebruikt. Dat zijn mensen, dat gebeurde en zal blijven gebeuren.
100% compiance haal je niet en hoeft ook niet. Leef en laat leven.
Ik kan er echt niet wakker van liggen als mensen samen een biertje drinken.
Hoge getallen, maar het is niet dat mensen met bosjes dood neer vallen.Verwijderd schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:35:
[...]
Daarnaast dalen zieknhuis en IC opnames als ik kijk naar het Corona dashboard:
- https://coronadashboard.r...delijk/ziekenhuis-opnames
- https://coronadashboard.r...jk/intensive-care-opnames
The show must go on, life goes on. Ik vind het niet raar dat mensen gaan sporten. Dat is ook nog eens goed voor lichaam en geest.
In dit topic zijn een aantal mensen actief dit maar hameren op 100% compliance en iedereen die zich niet wil conformeren totaal niet begrijpen.
Overal op de wereld zie je spanningen toe nemen. Mensen zijn het beu, zijn er klaar mee.
Niet iedereen is overtuigd dat Covid-19 het killer-virus is wat de mensheid komt uitroeien. Het uitzicht op een vaccin is nog steeds ver weg en zeker voordat maatregelen vervallen.
Mensen pakken dus hun leven weer op en dat vind ik niet raar. Dat vind ik zelfs menselijk en eigenlijk ook wel gezond.
Doe je dat niet dan zet je de deur open voor veel mensen om zich niet te conformeren.
Mensen kunnen het beu zijn, maar sommigen realiseren zich niet dat het er niet leuker op wordt als we maatregelen loslaten. Ja de eerste maand..
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.
Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het nut en de noodzaak van mondkapjes
• Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
• De Coronavaccins