Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 116 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.725 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-10 18:56
CMD-Snake schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:28:
[...]

Winkels mogen niet vragen naar je reden waarom je geen mondkapje draagt in verband met privacywetgeving, dat speelde eerder al met de ouderen/kwetsbaren uurtjes in de supermarkten. De supermarkten gingen toen ook niet vragen aan mensen of ze in die categorie vielen.
Ze mogen je echter wel weigeren. Nu zullen ze dat vast niet allemaal doen, maar dan moeten ze ook niet janken als ze een boete krijgen omdat ze zich als winkel ook niet aan de regels conformeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
LZ86 schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:43:
maar dan moeten ze ook niet janken als ze een boete krijgen omdat ze zich als winkel ook niet aan de regels conformeren.
Grapperhaus heeft al gezegd in een toelichting per brief dat winkels geen boetes zullen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:25
Plenkske schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:49:
[...]

Valt wel mee, in het weekend worden altijd minder mensen ontslagen. Althans dat is wat we de afgelopen maand wel gezien hebben.
Aantal nieuwe opnames is nog niet veel hoger dan voorheen.

[Afbeelding]
De week op week analyse laat helaas iets anders zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u-F6qFPSxvrFafwMIQRyTa-PpDk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/v0ZRA5PL2Fg11T0siKvXI8Bg.png?f=user_large

Je ziet de lijn omgebogen zijn. Die grafieken hebben geen last van weekenden of een dagje fluctuatie.

Maar gek is het niet, we stijgen qua nieuwe besmettingen alweer 5 dagen (en sommige dagen ook nog eens fors).

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:46:
[...]

[Afbeelding]

Je ziet de lijn omgebogen zijn. Die grafieken hebben geen last van weekenden of een dagje fluctuatie.

Maar gek is het niet, we stijgen qua nieuwe besmettingen alweer 5 dagen (en sommige dagen ook nog eens fors).
ik zie nog steeds een negatief percentage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
42erik schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:48:
[...]

ik zie nog steeds een negatief percentage
Maar wel richting 0 onderweg, na 3 weken stabiel te zijn geweest.

Jij had anders verwacht? Met al weken een plateau rond de 5000 nieuwe besmettingen, wat nu doorbroken lijkt te worden, stopt de krimp op een gegeven moment. Met veel geluk zullen we rond de 0% blijven hangen, maar de cijfers van de afgelopen 5 dagen doen vrezen voor erger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 01:22

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:52:
[...]

Maar wel richting 0 onderweg, na 3 weken stabiel te zijn geweest.

Jij had anders verwacht? Met al weken een plateau rond de 5000 nieuwe besmettingen, wat nu doorbroken lijkt te worden, stopt de krimp op een gegeven moment. Met veel geluk zullen we rond de 0% blijven hangen, maar de cijfers van de afgelopen 5 dagen doen vrezen voor erger.
Maar welke maatregelen zouden daar nog een kentering in kunnen veroorzaken? Moeten we iedereen gaan verplichten om twee mondkapjes te dragen, want dat is één meer?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:16
Stoney3K schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:54:
[...]

Maar welke maatregelen zouden daar nog een kentering in kunnen veroorzaken? Moeten we iedereen gaan verplichten om twee mondkapjes te dragen, want dat is één meer?
- Scholen dicht
- Niet noodzakelijke winkels dicht
- Verplicht thuiswerken of vergunningen om dat niet te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

Dubbele mondkapjes. :9

(2:10)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Ik ga daar niets over zeggen, mijn ideeën daaromtrent worden hier niet op prijs gesteld.

Dus ik zeg maar politiek correct, we kunnen daar niets aan veranderen. We zullen de rit uit moeten zingen tot het vaccin voldoende verspreid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Tja, enige reeele is nog winkels dichtgooien, en kijken hoeveel er nu echt thuis gewerkt wordt als dat kan (wat ik niet in kan schatten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
42erik schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:01:
[...]

Tja, enige reeele is nog winkels dichtgooien, en kijken hoeveel er nu echt thuis gewerkt wordt als dat kan (wat ik niet in kan schatten)
Is er 1 land te noemen waarbij dit geholpen heeft? Dit is in diverse landen gedaan en heeft zover mij bekend niets uitgemaakt.

In België en Duitsland kunnen we ook prima gaan shoppen indien nodig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:01:
[...]

Ik ga daar niets over zeggen, mijn ideeën daaromtrent worden hier niet op prijs gesteld.

Dus ik zeg maar politiek correct, we kunnen daar niets aan veranderen. We zullen de rit uit moeten zingen tot het vaccin voldoende verspreid is.
1 nu ben ik wel nieuwsgierig naar je ideeen (en teruglezen is in dit topic niet te doen)
2 je bent wel erg de gebeten hond aan het uithangen als ik eerlijk ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 15:58
[...]

[Afbeelding]

De ombuiging is net zo klein als op 18 november. Nog niks van te zeggen waar het heen gaat, en nu nog steeds negatief. Veel stabieler dan de besmettingscijfers, wat logisch is omdat aantallen positief van veel meer afhangt (wie gaat er testen bv) dan ziekenhuiscijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
42erik schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:06:
[...]

1 nu ben ik wel nieuwsgierig naar je ideeen (en teruglezen is in dit topic niet te doen)
Dat kan, maar niet hier :)
2 je bent wel erg de gebeten hond aan het uithangen als ik eerlijk ben
Oh nee hoor, nergens last van. Ik heb alleen geen zin in nog meer mod edits of persoonlijke aanvallen van sommige users. Soms moet je weten wanneer het genoeg is, en ik vind dat nu genoeg. Dus laten we lekker ontopic blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Drardollan schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:05:
[...]

Is er 1 land te noemen waarbij dit geholpen heeft? Dit is in diverse landen gedaan en heeft zover mij bekend niets uitgemaakt.

In België en Duitsland kunnen we ook prima gaan shoppen indien nodig.
Niet noodzakelijke winkels zijn een tijdje dicht geweest in België en het heeft daar wel gezorgd voor een snellere daling. Uiteraard waren er meer maatregelen dus lastig te zeggen wat die maatregel exact doet. Het is altijd een optelsom van maatregelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Plenkske schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:09:
[...]

De ombuiging is net zo klein als op 18 november. Nog niks van te zeggen waar het heen gaat, en nu nog steeds negatief. Veel stabieler dan de besmettingscijfers, wat logisch is omdat aantallen positief van veel meer afhangt (wie gaat er testen bv) dan ziekenhuiscijfers.
We zullen het zien, over 14 dagen weten we meer. Het fijne aan 7 daagse cijfers is dat ze een goed beeld geven, het vervelende is dat je elke keer lang moet wachten om dat te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Plenkske schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:12:
[...]

Niet noodzakelijke winkels zijn een tijdje dicht geweest in België en het heeft daar wel gezorgd voor een snellere daling. Uiteraard waren er meer maatregelen dus lastig te zeggen wat die maatregel exact doet. Het is altijd een optelsom van maatregelen.
Los van de maatregelen hebben ze er ook voor gekozen om het aantal testen met een veelvoud omlaag te brengen. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat de winkels een significante bijdrage hebben geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Plenkske schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:09:
[...]

ik denk dat sinds je zonder klachten mag testen (na een gevaarlijk contact), het onmogelijk is om de huidge cijfers met de oude te vergelijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Drardollan schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:16:
[...]

Los van de maatregelen hebben ze er ook voor gekozen om het aantal testen met een veelvoud omlaag te brengen. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat de winkels een significante bijdrage hebben geleverd.
Aantal testen omlaag: ja klopt dat had zeker een bijdrage. Nog steeds testen ze er genoeg. Zie hier: https://www.coronaviruscovid19.be/coronavirus-cijfers

Die aanname doe ik ook niet zoals je kan lezen, het is altijd een optelsom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Maar hoe passen de recente stijgingen in het model van Maurice? Dat model was toch perfect enzo dan had hij dit ook wel kunnen voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:16
TrailBlazer schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:25:
Maar hoe passen de recente stijgingen in het model van Maurice? Dat model was toch perfect enzo dan had hij dit ook wel kunnen voorspellen.
Grafiekje van zijn site :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u6KFSIQm2n66aH1dxNoLdfFKBrY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nLW13zSKE9hSAXgBGyGxt1rj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

Je laten testen bij klachten en niet snotterend rond blijven lopen zonder te weten of je Covid hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

zacht schreef op zondag 6 december 2020 @ 19:08:
[...]

Je laten testen bij klachten en niet snotterend rond blijven lopen zonder te weten of je Covid hebt.
Zelfs áls iedereen zich laat testen, dan is het ook nog eens zo dat veel mensen met een positief testresultaat toch de deur uit gaan. Dan kun je dus testen tot je een ons weegt.

Laten we ons vooral concentreren op algemene kwesties en niet beginnen met allerlei persoonlijke steken onder water? Denk je dat ik, terwijl ik juist zo veel mogelijk thuis blijf, zo veel meer impact heb op de verspreiding dan mijn buurvrouw die gewoon vrolijk gaat winkelen?

[ Voor 13% gewijzigd door Stoney3K op 06-12-2020 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Stoney3K schreef op zondag 6 december 2020 @ 19:12:
[...]

Zelfs áls iedereen zich laat testen, dan is het ook nog eens zo dat veel mensen met een positief testresultaat toch de deur uit gaan. Dan kun je dus testen tot je een ons weegt.

Laten we ons vooral concentreren op algemene kwesties en niet beginnen met allerlei persoonlijke steken onder water? Denk je dat ik, terwijl ik juist zo veel mogelijk thuis blijf, zo veel meer impact heb op de verspreiding dan mijn buurvrouw die gewoon vrolijk gaat winkelen?
Gezien deze post:

CMD-Snake in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3"

vrees ik dat er meer mensen zoals jij rondlopen, en is dit helaas een algemene kwestie. Besmettingen komen niet aanwaaien, dat gaat van mens op mens. Dan lijkt het me vrij logisch dat je je laat testen bij klachten, dat zou de cijfers wel eens ten goede kunnen komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
zacht schreef op zondag 6 december 2020 @ 19:25:
vrees ik dat er meer mensen zoals jij rondlopen, en is dit helaas een algemene kwestie. Besmettingen komen niet aanwaaien, dat gaat van mens op mens. Dan lijkt het me vrij logisch dat je je laat testen bij klachten, dat zou de cijfers wel eens ten goede kunnen komen.
Op die manier had ik in het voorjaar mij elke dag kunnen laten testen. Van zo'n beetje half maart/begin april tot juni heb ik altijd last van hooikoorts. Dan heb ik ook last van mijn neus, alhoewel corona geen jeukende ogen geeft voor zover ik weet.

Overigens moet je nog meerdere symptomen hebben om in aanmerking voor testen te komen als ik het RIVM mag geloven:
Heb je milde klachten, zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest of verhoging tot 38 graden Celsius? En/of heb je plotseling verlies van reuk of smaak?
Tenzij je specifiek niets meer kan ruiken of proeven moet je meer als een symptoom hebben. Het asymptomatisch testen is volgens het RIVM nu alleen nog beschikbaar voor een kleine doelgroep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 07:40
Bij ons van intranet geplukt:
- Er is nog geen zicht op opschaling reguliere zorg. De Corona-druk neemt slechts mondjesmaat af
- Men verwacht interne vaccinatiecampagne in de periode maart-juni.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-10 19:45
[...]

[Afbeelding]

Die grafiek gaat over de huidige bezetting ziekenhuizen als ik het goed heb, niet de nieuwe opnames.

Afgelopen weken is de uitstroom hoger geweest omdat we van een piek aan ziekenhuisopnames komen (begin november). Nu de ziekenhuisopnames afgelopen maar lichtjes dalen zal een weekendeffect in de huidige bezettingscijfers beter zichtbaar worden.

Als er sinds deze week een toename aan besmettingen is (ik vermoed hoger aantal testen, we zullen zien) dan is dat ook niet direct in het eerste weekend zichtbaar in de ziekenhuizen. Het duurt even voordat besmettingen worden opgenomen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 17:16
Mijn nichtje nu ook positief getest. Vermoedelijk van een klasgenootje dat een paar dagen eerder positief getest is. Beide alleen maar een snotneus.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
ijdod schreef op maandag 7 december 2020 @ 07:58:
Bij ons van intranet geplukt:
- Er is nog geen zicht op opschaling reguliere zorg. De Corona-druk neemt slechts mondjesmaat af
Is dat heel regio gebonden? Want ik lees al een tijdje her en der dat de reguliere zorg langzaam opgebouwd werd:
https://www.rtvnoord.nl/n...gaat-sneller-dan-verwacht

https://www.tvl.be/nieuws...met-reguliere-zorg-109365

https://www.nu.nl/coronav...s-deze-trend-doorzet.html

https://www.bussumsnieuws...n-ook-uitgestelde-operati
- Men verwacht interne vaccinatiecampagne in de periode maart-juni.
Huh? Zorgpersoneel is toch de eerste lichting samen met de verpleegtehuizen? Dat zou dan toch januari-februari moeten zijn zou je zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Jovatov schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:06:
[...]
Die grafiek gaat over de huidige bezetting ziekenhuizen als ik het goed heb, niet de nieuwe opnames.

Afgelopen weken is de uitstroom hoger geweest omdat we van een piek aan ziekenhuisopnames komen (begin november). Nu de ziekenhuisopnames afgelopen maar lichtjes dalen zal een weekendeffect in de huidige bezettingscijfers beter zichtbaar worden.

Als er sinds deze week een toename aan besmettingen is (ik vermoed hoger aantal testen, we zullen zien) dan is dat ook niet direct in het eerste weekend zichtbaar in de ziekenhuizen. Het duurt even voordat besmettingen worden opgenomen...
De gemiddelde lig tijd in het ziekenhuis is korter dan 14 dagen dacht ik. Heb niet direct het exacte getal paraat.
Zou verwachten dat het meeste van begin november al een tijdje uitgecheckt is?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 05:42
De overheid heeft zo goed als de hele wereld op het Oranje Reisadvies gezet (behalve dan Curaçao, Bonaire, Aruba die er ook niet heel florisant voor staan).
Als je toch reist naar een Oranje gebied, dan moet je heel begrijpelijk 10 dagen in thuis quarantaine blijven.
Maar hoe zit dit met jonge schoolgaande kinderen? daar kan ik niets over vinden, wat ik wel kan vinden is de casus dat als ze in contact zijn gekomen met een corona patiënt, dat ze gewoon naar de basisschool mogen zolang ze geen klachten als zware hoest, koorts en benauwdheid ontwikkelen. Ze moeten alleen thuis blijven als een huisgenoot geconstateerd corona heeft.
ik vraag me dus af of die 10 dagen thuis quarantaine bij reizen dan ook voor hun op gaat met bovenstaande logica?

American Express vraagbaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:34

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Cobb schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:18:
Mijn nichtje nu ook positief getest. Vermoedelijk van een klasgenootje dat een paar dagen eerder positief getest is. Beide alleen maar een snotneus.
Paar weken geleden mijn broer + vrouw + 2 kids alle 4 corona. Ze zijn allebei docent, dus dat was wel vrij onherroepelijk... De hele dag met 30 kids in een kleine ruimte en dan de lerarenkamer in vol leraren die hetzelfde hebben gedaan.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Drardollan schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:55:

Huh? Zorgpersoneel is toch de eerste lichting samen met de verpleegtehuizen? Dat zou dan toch januari-februari moeten zijn zou je zeggen?
Alleen het zorgpersoneel in verpleeghuizen, als ik het plaatje van NOS goed begrijp:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.nos.nl/image/2020/12/04/696778/xxl.jpg
De rest komt (zoals ze nu bepaalt hebben) na de 60+ en de <60 met medische indicatie groep.

[ Voor 6% gewijzigd door Plenkske op 07-12-2020 10:13 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:42
Stinger_Ventura schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:03:
De overheid heeft zo goed als de hele wereld op het Oranje Reisadvies gezet (behalve dan Curaçao, Bonaire, Aruba die er ook niet heel florisant voor staan).
Als je toch reist naar een Oranje gebied, dan moet je heel begrijpelijk 10 dagen in thuis quarantaine blijven.
Maar hoe zit dit met jonge schoolgaande kinderen? daar kan ik niets over vinden, wat ik wel kan vinden is de casus dat als ze in contact zijn gekomen met een corona patiënt, dat ze gewoon naar de basisschool mogen zolang ze geen klachten als zware hoest, koorts en benauwdheid ontwikkelen. Ze moeten alleen thuis blijven als een huisgenoot geconstateerd corona heeft.
ik vraag me dus af of die 10 dagen thuis quarantaine bij reizen dan ook voor hun op gaat met bovenstaande logica?
Volgens mij wordt er op dat gebied geen onderscheid gemaakt tussen kinderen en volwassenen. Ga je, tegen alle adviezen in, toch op reis naar een land met code oranje, dan moet je na terugkomst 10 dagen in quarantaine. Denk je ach ik en mijn partner werken toch vanuit thuis, maar de kids moeten wel naar school: tsja, jammer dan... dan gewoon niet naar dat land gaan, dan heb je het hele probleem niet.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
heb 't al eens eerder aangehaald hier; ben zeer benieuwd naar de periode na Kerst en Oud&Nieuw.

waarom?

Vanaf deze week gaan er naast de normaal dagelijkse vluchten naar de Antillen, behoorlijk veel extra dagelijkse vluchten naar de Antillen. Met name CUR.
Komende paar weken zitten vrijwel alle Antillen vluchten afgeladen vol.

(zit zelf zeer dichtbij de bron dat ik de bezettingscijfers weer).

En dan met de wetenschap dat de besmettingen momenteel aardig oplopen op CUR.

What could possibly go wrong!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Plenkske schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:08:
[...]

Alleen het zorgpersoneel in verpleeghuizen, als ik het plaatje van NOS goed begrijp:
[Afbeelding]
De rest komt (zoals ze nu bepaalt hebben) na de 60+ en de <60 met medische indicatie groep.
Ik ben er ten onrechte van uitgegaan dat "zorgpersoneel in instellingen" ook de ziekenhuizen omvatte.

Thx!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 07:40
@Drardollan Dat was voor de eigen regio, zeg maar noordkant Randstad. Wat vaccinatie betreft: dit betreft een ziekenhuis, dus dat is niet de eerste groep; dat zijn eerder tehuizen e.d.

@_Bailey_ Ja, dat gaat fout, maar ik denk dat dit druppels op een groeiende plaat zijn tov de besmettingen hier in familiekring. (en ik herken het wel van de tijd dat ik op Bonaire heb gewoond. Hoop 'bijzonder' volk wat rond die tijd naar het eiland kwam.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:03:
Staat gewoon op Rijksoverheid.nl.
Wat zijn de regels voor kinderen na terugkeer uit een buitenlands corona risicogebied (oranje gebied)?
Is uw gezin in een risicogebied geweest? Dan blijft iedereen 10 dagen thuis (in quarantaine). Maar kinderen t/m 12 jaar mogen wel naar school, sport en opvang, zolang zij geen klachten hebben.
https://www.rijksoverheid...ine-gezinnen-met-kinderen

Je moet alleen zelf thuis blijven, dus halen en brengen kan niet, daar moet je iets anders voor regelen.

[ Voor 3% gewijzigd door zacht op 07-12-2020 10:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:05

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
_Bailey_ schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:16:
heb 't al eens eerder aangehaald hier; ben zeer benieuwd naar de periode na Kerst en Oud&Nieuw.

waarom?

Vanaf deze week gaan er naast de normaal dagelijkse vluchten naar de Antillen, behoorlijk veel extra dagelijkse vluchten naar de Antillen. Met name CUR.

Heel bijzonder, en hierboven zie je al wat er mis kan gaan (kinderen toch naar school of thuis, beiden onwenselijk).

Maar zoals eerder gezegd, laten we aub niet al die hollandse vakantiehuisjes vergeten die helemaal volgeboekt zijn in de vakantie. Daar zitten ook hele families (dus meerdere huishoudens) dicht op elkaar voor ze straks weer terug aan het werk en naar school gaan.

Ik ben over het algemeen heel optimistisch, maar ik maak me wel zorgen over de kerst(vakantie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 05:42
_Bailey_ schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:16:

waarom?

Met dit dilemma worstel ik dus inderdaad intern wel even, ik wil me aan alle regels houden, maar
- Naar Noord Duitsland rijden om daar op afstand familie te bezoeken mag niet. Besmettings cijfer in die regio 16,4 volgens Google Maps Covid Data
- Ik mag wel in een bom vol vliegtuig naar Curacao vliegen met een 77,2 besmettingen per 100k volgens Google Maps.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
ZieMaar! schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:53:
[...]

Heel bijzonder, en hierboven zie je al wat er mis kan gaan (kinderen toch naar school of thuis, beiden onwenselijk).

Maar zoals eerder gezegd, laten we aub niet al die hollandse vakantiehuisjes vergeten die helemaal volgeboekt zijn in de vakantie. Daar zitten ook hele families (dus meerdere huishoudens) dicht op elkaar voor ze straks weer terug aan het werk en naar school gaan.

Ik ben over het algemeen heel optimistisch, maar ik maak me wel zorgen over de kerst(vakantie).
Helaas kan iedereen roepen wat hij wil, zolang de overheid dit toelaat of alleen met adviezen komt zijn er mensen die het doen.
Ik ben al een hele tijd gestopt met zorgen maken om mensen die de maatregelen niet volgen. Je hebt er toch geen invloed op. Their loss...

En ja, het hele land heeft er mogelijk last van. Maar alleen de overheid kan er iets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Nu online
ZieMaar! schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:53:
[...]

Die huisjes op zich zijn het probleem niet zo, denk ik. Natuurlijk is er een verhoogd risico, maar in de meeste huisjes passen hooguit twee gezinnen, dus vergelijkbaar met een gezin uitnodigen bij jou thuis. Dat is allemaal nog binnen de regels, zolang je afstand houdt. Nou zal dat laatste wat lastiger zijn in een klein huisje dan thuis, maar ik denk niet dat hier de hele grote verschillen gaan ontstaan. Grote groepen dicht op elkaar, dat zijn de echte 'knallers'. Een verjaardag (of feestdag) met de hele familie, alsof het nog 2019 is, dicht op elkaar in een kroeg/discotheek/werkplek/school. Dat is waar de verspreiding grote vormen aanneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

FunkyTrip schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:04:
[...]

Paar weken geleden mijn broer + vrouw + 2 kids alle 4 corona. Ze zijn allebei docent, dus dat was wel vrij onherroepelijk... De hele dag met 30 kids in een kleine ruimte en dan de lerarenkamer in vol leraren die hetzelfde hebben gedaan.
Blijkbaar vind men dat in Den Haag een geaccepteerd risico, want over sluiten van scholen dat durven ze niet aan. Vorige week op de school waar ik werk een kleine explosie aan besmet personeel, voor het eerst pas echt opvallend. Om maar niet te praten over hoe slecht de jeugd omgaat met de mondkapjesplicht. Dramatisch gewoon :/

Hoop dat ze snel iets laten weten over die derde week kerstvakantie, al had de rector het meer over een week online lesgeven geloof ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 07-12-2020 11:13 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Nu online
Gunner schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:12:
[...]

Blijkbaar vind men dat in Den Haag een geaccepteerd risico, want over sluiten van scholen dat durven ze niet aan. Vorige week op de school waar ik werk een kleine explosie aan besmet personeel, voor het eerst pas echt opvallend. Om maar niet te praten over hoe slecht de jeugd omgaat met de mondkapjesplicht. Dramatisch gewoon :/
Dat is toch gewoon duidelijk en bekend, dat ze het sluiten van de scholen echt als last resort zien? In mijn omgeving nu totaal zes mensen die ik ken die besmet zijn (geweest), waarvan vier in het onderwijs werken. Zal vast geen uitzondering zijn* Sluiting van de scholen heeft nou eenmaal ontzettend veel directe en indirecte nadelen voor zowel de kinderen zelf als hun gezinnen.

*Anekdotisch bewijs natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Jorizzz schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:15:
[...]

Dat is toch gewoon duidelijk en bekend, dat ze het sluiten van de scholen echt als last resort zien? In mijn omgeving nu totaal zes mensen die ik ken die besmet zijn (geweest), waarvan vier in het onderwijs werken*.

*(Anekdotisch bewijs natuurlijk)
Ja dat weet ik, daarom zeg ik ook 'geaccepteerd risico' .
Veel leerlingen waren ook niet echt meer te motiveren of voor de camera te krijgen voor 12.00 hoorde ik wel veel van collega's
Sluiting van de scholen heeft nou eenmaal ontzettend veel directe en indirecte nadelen voor zowel de kinderen zelf als hun gezinnen.
De PO-school van m'n dochter had het prima aangepakt, ze heeft er geen nadeel van ondervonden, zelf vond ik het ook wel prima maar goed kan me voorstellen dat in gezinnen met meer (slecht geconcentreerde) kinderen het wel een uitdaging kan zijn als je zelf ook nog wat werk moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Jorizzz schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:15:
[...]

Dat is toch gewoon duidelijk en bekend, dat ze het sluiten van de scholen echt als last resort zien? In mijn omgeving nu totaal zes mensen die ik ken die besmet zijn (geweest), waarvan vier in het onderwijs werken. Zal vast geen uitzondering zijn* Sluiting van de scholen heeft nou eenmaal ontzettend veel directe en indirecte nadelen voor zowel de kinderen zelf als hun gezinnen.

*Anekdotisch bewijs natuurlijk
Begrijpelijk, maar het begint nu een beetje te voelen als pappen en nathouden en tijd rekken. Ja het heeft impact, maar vooral nu moet er echt even doorgepakt worden omdat het draagvlak nu toch echt wekelijks afneemt..

Als ik in mijn omgeving kijk dan zie ik mensen waarbij ik het absoluut niet verwacht had met sinterklaas de regels overtreden om het met de familie te vieren. En daar zit onder andere een longtransplantatie patiënt tussen.. en dat is niet omdat het een persoon is welke lak heeft aan de regels, integendeel, het arme mens zit al sinds maart binnen! Maar simpelweg omdat ze nu nog "gezond" is, en straks wellicht de kans niet meer heeft. en zo zullen er steeds meer zijn.

En Kerst en O&N komt er nog aan.

Het heeft namelijk ook ontzettend veel directe en indirecte gevolgen voor de samenleving onderhand wat steeds harder oploopt dus die besmettingen moeten rap omlaag zodat er weer e.e.a. mogelijk is.

[ Voor 3% gewijzigd door Imperium op 07-12-2020 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Nu online
Gunner schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:18:
[...]
De PO-school van m'n dochter had het prima aangepakt, ze heeft er geen nadeel van ondervonden, zelf vond ik het ook wel prima maar goed kan me voorstellen dat in gezinnen met meer (slecht geconcentreerde) kinderen het wel een uitdaging kan zijn als je zelf ook nog wat werk moet doen.
Imperium schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:21:
[...]

Begrijpelijk, maar het begint nu een beetje te voelen als pappen en nathouden en tijd rekken. Ja het heeft impact, maar vooral nu moet er echt even doorgepakt worden omdat het draagvlak nu toch echt wekelijks afneemt..

[...]

Het heeft namelijk ook ontzettend veel directe en indirecte gevolgen voor de samenleving onderhand wat steeds harder oploopt dus die besmettingen moeten rap omlaag zodat er weer e.e.a. mogelijk is.
Ik zou het begrijpen als de schoolvakantie nu op één of andere manier verlengd wordt met één of twee weken, maar je moet echt niet onderschatten hoeveel leerachterstanden er zijn opgelopen in de volledige thuisschool situatie die we in de eerste golf hadden. En dat zijn dan ook nog vooral de kinderen die toch al een risico lopen qua thuissituatie. Dat moet je echt niet meer willen, tenzij het echt niet anders kan. Er valt nog héél veel te winnen als je het voor elkaar krijgt om weer meer mensen aan het thuiswerken te krijgen. Dat heeft veel minder impact. Ook echt niet leuk (zit zelf ook al 9 maanden thuis inmiddels), maar minder impact dan kinderen thuis houden, omdat dat een domino effect teweeg bengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Jorizzz schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:30:
Ook echt niet leuk (zit zelf ook al 9 maanden thuis inmiddels), maar minder impact dan kinderen thuis houden, omdat dat een domino effect teweeg bengt.
Ik snap het, maar ik kan je vertellen dat werkend op een drukke school waar je om je heen ziet dat kinderen niet zoveel om de maatregelen geven ook niet alles is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Nu online
Gunner schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:31:
[...]

Ik snap het, maar ik kan je vertellen dat werkend op een drukke school waar je om je heen ziet dat kinderen niet zoveel om de maatregelen geven ook niet alles is :/
Klopt ook zeker, maar kan je dat ook echt verwachten van kinderen? Voor de leraren ronduit k*t, want extra risico, maar het alternatief om de scholen te sluiten is netto denk ik erger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10 10:35

Mfpower

In dubio

Cobb schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:18:
Dat kan niet, want kinderen verspreiden het virus niet.... /s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Mfpower schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:41:
[...]

Dat kan niet, want kinderen verspreiden het virus niet.... /s
Wel goed dat je op afstand kan gokken hoe oud een nichtje is... /s

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:37
[...]

Tsja, het raakt hun dan ook niet. Je kan niet van iemand van die leeftijd verwachten alles te overdenken zoals een 30-40 jarige.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Señor Sjon schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:20:
[...]

Tsja, het raakt hun dan ook niet. Je kan niet van iemand van die leeftijd verwachten alles te overdenken zoals een 30-40 jarige.
Maar dat is het punt toch ook niet? er is een mondkapjesplicht in publieke gebouwen. Of je het daar nu mee eens bent of niet, wij als ouderen conformeren ons er wel aan. En het is nog een plicht ook die je eenvoudig op kan volgen. Nog minder reden om het niet te doen.

waar het bij ouderen misschien 90/10 is die het wel doet is het voor zover ik beetje kan inschatten in deze school 10/90. blijkbaar is er een grote vorm van desinteresse.

[ Voor 13% gewijzigd door Gunner op 07-12-2020 13:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Toen ik 12/13/14 was, was ik ook te laat in de klas, spijbelde af en toe een uurtje, schreef eigen absentie briefjes, stak ik illegaal vuurwerk af en deed geen huiswerk als ik daar geen zin in had, flikkerden het klassenboek met absenties door de gang en scheurden daar pagina's uit van onze eigen absenties :+

Waarom zou een mondkapjes plicht wel indruk maken op kinderen van die leeftijd? :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Gunner schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:24:
[...]
Maar dat is het punt toch ook niet? er is een mondkapjesplicht in publieke gebouwen. Of je het daar nu mee eens bent of niet, wij als ouderen conformeren ons er wel aan. En het is nog een plicht ook die je eenvoudig op kan volgen. Nog minder reden om het niet te doen.

waar het bij ouderen misschien 90/10 is die het wel doet is het voor zover ik beetje kan inschatten in deze school 10/90. blijkbaar is er een grote vorm van desinteresse.
Met @YakuzA Denk dat het ook een heel zichtbare manier is om ongenoegen te uiten met het wispelturige beleid hieromtrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Señor Sjon schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:36:
[...]

Met @YakuzA Denk dat het ook een heel zichtbare manier is om ongenoegen te uiten met het wispelturige beleid hieromtrent.
Voor de goede orde ik geloof er ook niet persé in en dat wispelturige beleid ben ik het ook wel mee eens (hoe vaak zijn rutte en van dissel al niet gedraaid in de afgelopen maanden) maar toch conformeer ik me er aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:18:
[...]
Probleem is dat het voor 80-90% van de kinderen ook wel gaat,daarvan zou je impact van enkele weken minder onderwijs ook niet zo zien... Maar juist die 20% die het hardst nodig hebben worden gemist... kinderen die met 6 broertjes en zusjes in een huis van 80 m2 moeten thuiswerken.. (op een laptop en 1.5 tablet). En waarbij de ouders vaak moeilijk te bereiken zijn en moeilijk hulp kunnen bieden. Voor de witte dorpsschool zal het wel loslopen.. maar voor de multi-culti scholen in de bijlmer zal het veel lastiger zijn om de kinderen op niveau te houden. (en rechte pad... nu verwaarlozen is criminelen kweken voor de toekomst.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Gunner schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:12:
[...]

Hoop dat ze snel iets laten weten over die derde week kerstvakantie, al had de rector het meer over een week online lesgeven geloof ik.
Ik neem aan dat dat in de persconferentie van morgen langs komt. Als docent in examenklassen hoop ik heel erg dat we niet die kant opgaan. Na de achterstanden van vorig nog een week erbij en dan aan het eind van het jaar wel een ce hebben lijkt me niet helemaal een goed idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Gunner schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:24:
[...]

10% is wel erg weinig ja. Wat doen jullie aan handhaving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

42erik schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:04:
[...]

10% is wel erg weinig ja. Wat doen jullie aan handhaving?
Ik noem zo maar wat om een, in mijn ogen, groot verschil aan te geven wat me opvalt. Wat er aan handhaving gebeurd? leerlingen aanspreken, meer kan je ook niet doen denk ik. maar omdat dat zo vaak moet hoor ik van collega's ook dat ze het wel eens op willen geven. echt motiverend is het immers ook niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 07-12-2020 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Als ik de berichten van het weekend lees, gaat men helemaal los op het handhaven van mondkapjes, kinderfeestjes en andere zaken waarvoor je een jaar geleden een jas met lange witte mouwen kreeg als je zei dat je daarvoor een boete zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Señor Sjon schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:13:
Als ik de berichten van het weekend lees, gaat men helemaal los op het handhaven van mondkapjes, kinderfeestjes en andere zaken waarvoor je een jaar geleden een jas met lange witte mouwen kreeg als je zei dat je daarvoor een boete zou krijgen.
Straks krijgt De Speld nog gelijk en staat er een arrestatieteam aan de deur als ze op je bankrekening zien dat je een gourmetschotel voor 8 personen hebt besteld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Stoney3K schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:17:
[...]

Straks krijgt De Speld nog gelijk en staat er een arrestatieteam aan de deur als ze op je bankrekening zien dat je een gourmetschotel voor 8 personen hebt besteld. ;)
Tsja, die parodie is al eens geweest bij een kinderfeestje... tot een paar weken later het echt gebeurde.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-10 15:24

The rocket has launched again. Op naar 10k eind van de week?
Ik ben benieuwd naar de weekcijfers morgen, vraag mij oprecht af of dit alleen komt door meer testen.

[ Voor 27% gewijzigd door vuurtjih op 07-12-2020 14:19 ]

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Stoney3K schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:17:
[...]

Bestel je toch bij de Chinees? Daar is een rijsttafel voor 2 personen altijd genoeg om zelfs met 4 mensen twee dagen van te eten ;)

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Het is ondertussen wel bewezen dat het sluiten van de horeca geen fluit heeft gedaan omtrent het R getal. Het niet hebben van toeschouwers biji oa voetbal ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ShellGhost schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:19:
Het is ondertussen wel bewezen dat het sluiten van de horeca geen fluit heeft gedaan omtrent het R getal. Het niet hebben van toeschouwers biji oa voetbal ook niet.
wat is jouw verklaring dan dat de cijfers enige tijd naar beneden giingen. Het voorbeeldige gedrag van mensen? Dat ene weekje schoolvakantie?

[ Voor 3% gewijzigd door TrailBlazer op 07-12-2020 14:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Als er geen perspectief is, gaan mensen zelf op zoek naar perspectief. Dat is het eerste wat ik denk als ik kijk naar de huidige cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 22:09
Moi_in_actie schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:08:
[...]

Volgens mij wordt er op dat gebied geen onderscheid gemaakt tussen kinderen en volwassenen. Ga je, tegen alle adviezen in, toch op reis naar een land met code oranje, dan moet je na terugkomst 10 dagen in quarantaine. Denk je ach ik en mijn partner werken toch vanuit thuis, maar de kids moeten wel naar school: tsja, jammer dan... dan gewoon niet naar dat land gaan, dan heb je het hele probleem niet.
'Moet' je, zonder enige controle. Dus ja, iedereen zegt dat je het moet doen, een fractie zal dat daadwerkelijk doen.

Het probleem is verder dat ze reisadvies gelijk hebben gesteld aan quarantaine. De hele wereld is nu volgens ons oranje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KXLcHGCsvr29lL34-m_lePbEm9A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eDwhiO4apUru4tv2MeHFVNis.jpg?f=fotoalbum_large

Het gros van de landen heeft een veel lagere besmettingsgraad, het heeft een oranje reisadvies omdat we niet welkom zijn.

Maar als ik nu uit Taiwan zou komen (200+ dagen coronavrij), dan zou ik toch echt quarantaine skippen. Niet dat daar enige controle op is. Ik denk ook niet dat veel mensen voor 10 dagen quarantaine gaan als ze een middag in België zijn geweest.

Door alles oranje te maken maak je het juist onduidelijker. Je kan nu niet zien waar er veel besmettingen zijn of niet.

[ Voor 14% gewijzigd door BarôZZa op 07-12-2020 14:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vuurtjih
Soccer98 schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:22:
Als er geen perspectief is, gaan mensen zelf op zoek naar perspectief. Dat is het eerste wat ik denk als ik kijk naar de huidige cijfers.
Wat zoeken ze dan, een complete lockdown :? Dát is het perspectief als we weer sky-high gaan. (net zoals onze Belgische buren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
vuurtjih schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:23:
[...]

Wat zoeken ze dan, een complete lockdown :? Dát is het perspectief als we weer sky-high gaan. (net zoals onze Belgische buren)
misschien is dat wel de enige oplossing. Dit gaat nergens heen en zo komen we ook nergens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-10 18:56
Black friday mensen bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
vuurtjih schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:23:
[...]

Ja, geen idee. Dat gezwalk van de regering helpt in ieder geval niet. Succes met lockdown tijdens feestdagen, mij maakt het allemaal niet meer uit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Nu online
ShellGhost schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:19:
Nee inderdaad, het dicht op elkaar zitten in slecht geventileerde ruimtes speelt geen enkele rol bij de verspreiding... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
TrailBlazer schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:21:
[...]

wat is jouw verklaring dan dat de cijfers enige tijd naar beneden giingen. Het voorbeeldige gedrag van mensen? Dat ene weekje schoolvakantie?
De term "voorbeeldig" zou ik niet willen gebruiken, maar ik denk dat gemiddeld gezien wel veel meer mensen zich enigszins hielden aan de regels (als in afstand houden, niet teveel op uitjes gaan, niet uitgebreid shoppen etc.). We zullen het moeten zien bij de inlichting van de Tweede Kamer door het RIVM (denk dat die morgenochtend weer is?) of er nog bepaalde categoriën zijn waar de toenames fors zijn. Ik vermoed, gebaseerd op cijfers van enige tijd terug en nieuwsberichten van de laatste tijd, dat de stijging met name komt door de scholen. Ook vandaag weer meerdere berichten gelezen waar hele scholen sluiten, omdat er tal van besmettingen onder leerlingen en docenten zijn geconstateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 15:24

Agent47

I always close my contracts.

Kan me inderdaad even niks anders bedenken. De ellende wordt alleen nog maar groter deze maand + januari. Denk eerlijk gezegd dat het vanaf februari weer wat gaat liggen. Mensen gaan toch kerst en oud en nieuw met mensen vieren.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Jorizzz schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:26:
[...]

Nee inderdaad, het dicht op elkaar zitten in slecht geventileerde ruimtes speelt geen enkele rol bij de verspreiding... 8)7
Waar zaten mensen dicht op elkaar dan? Kom met bewijzen dan, met je 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 22:09
Ach, mensen moeten niet zo overdreven doen over Black Friday alsof het een eenmalige happening is. De binnensteden zijn momenteel stampvol (vooral in het weekend) met mensen die inkopen doen voor de feestdagen. Hoog Catherijne lijkt op de zwarte markt in Beverwijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
ShellGhost schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:27:
[...]

Niet goed gelezen

[ Voor 9% gewijzigd door Imperium op 07-12-2020 14:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Nu online
ShellGhost schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:27:
[...]

Serieus? Wel eens langs horecagelegenheden gelopen toen ze open mochten zijn? Een deel van de restaurants leek nog ok, kroegen was echt drama, zeker wat later op de avond. Beelden op tv gemist op de laatste avond voor men weer dicht moest? Overigens ligt the burden of proof' toch écht aan jouw kant, door te stellen dat de sluiting van de horeca geen invloed op de R heeft gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
Soccer98 schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:24:
[...]

Ja, geen idee. Dat gezwalk van de regering helpt in ieder geval niet. Succes met lockdown tijdens feestdagen, mij maakt het allemaal niet meer uit
Welk gezwalk? Volgens mij is het nog steeds vrij duidelijk toch wat we moeten doen? Dat iedereen een reden heeft om zich er niet aan te houden, kan de regering vrij weinig aan doen.

Oke, het sluiten van de dierentuinen e.d. was symboolpolitiek. Maarja, het enige alternatief was een lockdown met dalende cijfers. Dat zou ook weer overdreven zijn volgens de mensen.

[ Voor 17% gewijzigd door vuurtjih op 07-12-2020 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Imperium schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:28:
[...]

Alle scholen op dit moment?
Niet alle scholen. Voorgezet onderwijs.

Ik zou als het aan mij zou liggen voor een flinke lockdown gaan tot in ieder geval de kwetsbare onder ons ingeent zijn. Daarna alles weer vrij geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Jorizzz schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:30:
[...]

Serieus? Wel eens langs horecagelegenheden gelopen toen ze open mochten zijn? Een deel van de restaurants leek nog ok, kroegen was echt drama, zeker wat later op de avond. Beelden op tv gemist op de laatste avond voor men weer dicht moest? Overigens ligt the burden of proof' toch écht aan jouw kant, door te stellen dat de sluiting van de horeca geen invloed op de R heeft gehad.
Het overgrote deel hield zich netjes aan de regels. Wat in de media verscheen waren de uitzonderingen, zoals altijd in het nieuws. Geldt voor alles. In het nieuws wordt er maar een zeer klein deel behandeld, namelijk waar het fout ging.
Die kroegen die een laatste feest hielden mogen ze nog een half jaar dicht houden, dat ging nergens over. Maar zoals altijd, dat zijn de excessen. De uitzonderingen. De rest hield zich netjes aan de regels en betaald daar nu een zeer hoge prijs voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ShellGhost schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:31:
[...]

Niet alle scholen. Voorgezet onderwijs.

Ik zou als het aan mij zou liggen voor een flinke lockdown gaan tot in ieder geval de kwetsbare onder ons ingeent zijn. Daarna alles weer vrij geven.
Als je met kerst en vooral de jaarwisseling echt wil gaan lockdownen dan mag de ME zich wel gaan voorbereiden op flink overwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:27

Grannd

da Granndest

Denk dat de ME sowieso zijn handen vol gaat hebben deze oud en nieuw.

Ben w.b. de cijfers vooral benieuwd naar het percentage positieve testen t.o.v. het totaal afgenomen testen. Als het totaal aantal testen flink is toegenomen dempt dat de urgentie van deze cijfers hopelijk een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Stoney3K schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:33:
[...]

Als je met kerst en vooral de jaarwisseling echt wil gaan lockdownen dan mag de ME zich wel gaan voorbereiden op flink overwerk.
Hoezo? Ze controleren nu ook niet, dus waarom dan wel?
Over de ME gesproken. Als ze die nu eens naar elk illegaal feest sturen is het snel afgelopen met dat geëtter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:33
Waar komt die stijging nou ineens weer vandaan dan? :? :?

Blackfriday, mondkapjes, omslag in het weer, meer testen, wat is het? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ShellGhost schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:35:
[...]

Hoezo? Ze controleren nu ook niet, dus waarom dan wel?
Over de ME gesproken. Als ze die nu eens naar elk illegaal feest sturen is het snel afgelopen met dat geëtter.
Dus, wat heeft een 'lockdown' op papier dan voor effect?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Nu online
ShellGhost schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:33:
[...]

Het overgrote deel hield zich netjes aan de regels. Wat in de media verscheen waren de uitzonderingen, zoals altijd in het nieuws. Geldt voor alles. In het nieuws wordt er maar een zeer klein deel behandeld, namelijk waar het fout ging.
Die kroegen die een laatste feest hielden mogen ze nog een half jaar dicht houden, dat ging nergens over. Maar zoals altijd, dat zijn de excessen. De uitzonderingen. De rest hield zich netjes aan de regels en betaald daar nu een zeer hoge prijs voor.
Het spijt me, maar dan hebben wij een héél ander beeld van wat er in de horeca gebeurt is. Ik heb veelvuldig met eigen ogen gezien (mijn wandelroute van station naar huis gaat dwars door een horecagebied) dat, zeker na een uur of tien/elf er van afstand houden echt te weinig sprake was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Stoney3K schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:36:
[...]

Dus, wat heeft een 'lockdown' op papier dan voor effect?
Geen, maar dat is de keuze van de politiek om daar niet actief op in te zetten.
Maar als je als politiek zegt dat de huidige regels nog gelden tot de zwakkeren zijn ingeent en dat daarna alles weer mag geef je wel een signaal dat er een eind aan komt. Perspectief. Iets wat er nu niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Stoney3K schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:33:
[...]

Ongeacht hoeveel je inzet, je hebt niet genoeg qua politie / ME...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Jorizzz schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:37:
[...]

Het spijt me, maar dan hebben wij een héél ander beeld van wat er in de horeca gebeurt is. Ik heb veelvuldig met eigen ogen gezien (mijn wandelroute van station naar huis gaat dwars door een horecagebied) dat, zeker na een uur of tien/elf er van afstand houden echt te weinig sprake was.
Dat mag. Zoveel mensen, zoveel meningen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

FabianGTI schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:35:
Waar komt die stijging nou ineens weer vandaan dan? :? :?

Blackfriday, mondkapjes, omslag in het weer, meer testen, wat is het? :?
Misschien krijgen we daar morgen antwoord op.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:18
update 7-12-2020

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DJex1-ZOLa3Kpei-Y9ll2NMcy9k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DZ2wNMlMiSO5ZkIQtZtHYVuu.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y2IKOvSHqHVLL0ycGgn76sVVK6I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PFGVsm3nl1TLOzHQf5sKhgxR.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OWFy6La-FIxK-XsOCnLg7LixNNg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VYrrjBQgY4aPGWOLaylGtekf.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sl04RRhIVeC7hrLtbcT8e-4ZU30=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ArUZfMZvmKymwewS1gTq9CZe.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QsnKPj27VVFtPfh97mk2YQ69nAs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3MOyi0PegLQhQIqE40bdfr0Y.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Nu online
ShellGhost schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:38:
[...]

Dat mag. Zoveel mensen, zoveel meningen.
Dat is geen mening, maar een waarneming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Het lijkt een compleet verloren zaak. De regereing heeft de verkeerde toon aangeslagen en te veel mensen zijn het zat en geloven het wel. Het selectief publiceren van de besmettingscijfers (zonder aantal tests) helpt ook niet echt mee. Veel mensen zijn niet meer gemotiveerd hun best te doen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Jorizzz schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:39:
[...]

Dat is geen mening, maar een waarneming.
Van 1 persoon, niet representatief dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Ankona schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:40:
Het lijkt een compleet verloren zaak. De regereing heeft de verkeerde toon aangeslagen en te veel mensen zijn het zat en geloven het wel. Het selectief publiceren van de besmettingscijfers (zonder aantal tests) helpt ook niet echt mee. Veel mensen zijn niet meer gemotiveerd hun best te doen.
De regering had nooit moeten inzetten op het R-getal, maar op het aantal mensen welke op de IC liggen.
Dat is een keihard getal. Daarmee kan je gezonde angst bewerkstelligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

@breew die 224 in dat plaatke; dat is een typo denk ik ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Agent47 schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:39:
[...]

Misschien krijgen we daar morgen antwoord op.
Ook de overheid en het RIVM weten het niet. Elke poging om data van besmettingen en gedrag te koppelen is verboden wegens privacy regels.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Pagina: 1 ... 116 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins