Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 105 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.723 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Ik kan vanuit huis altijd prima de A1 horen en die is de laatste tijd weer allesbehalve rustig te noemen, ochtenddrukte begint gewoon op het gebruikelijke tijdstip en zelfs vandaag ruist het prima door.
De "weekend" avonden en nachten zijn wel aanmerkelijk rustiger maargoed er gaat ook niemand meer stappen in Amsterdam, geen concerten, voetbalwedstrijden en etentjes meer.

Bij het bedrijf wat hier de halve parkeerkelder aan plaatsen in bezit heeft merk je wel verschil.
Op een normale dag staan daar al gauw zo'n 25 auto's, sinds corona staan er overdag sporadisch een stuk of 2 a 3 en hangt de elektrische bedrijfsauto volgens mij al maanden aan de druppellader.
Ze zitten in de bouw en verhuur sector dus daar gaat blijkbaar veel kantoorwerk gewoon vanuit huis.
(Afgelopen zomer werd het weer eventjes wat drukker maar richting de 2e golf en het herhaalde advies tot thuiswerken is het gewoon weer leeg.)

[ Voor 42% gewijzigd door PalingDrone op 28-11-2020 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

mesa57 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:57:
[...]

Onzin. Ze hebben gewoon geen zin om even een VPN server neer te zetten en RDP te activeren.
En de kosten daarvan zijn miniem.
Er zijn genoeg mensen zonder kantoorbaantje met laptop.
Als je een heel bedrijf met desktops hebt is het een stuk moeilijker.

Maar aan de andere kant was het in de 1e golf ook gelukt, dus waarom nu bij golf 2 niet?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Bij ons is het gewoon gezellig druk op kantoor.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:25
Drardollan schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:20:
Bij ons is het gewoon gezellig druk op kantoor.
Jup, bij ons ook, maar bij ons bestaat het dan ook maar uit 4 personen waarvan eentje vaak onderweg is en wij drieën verdeelt zitten over 3 kantoren :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
[...]

Onzin. Ze hebben gewoon geen zin om even een VPN server neer te zetten en RDP te activeren.
En een werkplek
En apparatuur
etc.

In maart moesten ouders wel thuisblijven en leek het virus ook een stuk dodelijker dan het werkelijk was. Nu zitten we er 9 maanden in, hoe lang gaan we dit nog doen? Nu is eigenlijk de enig overgebleven reden de zorg ontlasten. Maar als Van Dissel alweer roept dat dit zeker t/m maart en eigenlijk de zomer gaat duren, dan hebben we dus meer dan een jaar stilgezeten met zijn allen. De beroepsbevolking overleeft Corona met gemak, maar wordt deels het werken onmogelijk gemaakt en moet de rest van hun werkende leven 100-200 miljard terugverdienen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
FabianGTI schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:30:
[...]

Jup, bij ons ook, maar bij ons bestaat het dan ook maar uit 4 personen waarvan eentje vaak onderweg is en wij drieën verdeelt zitten over 3 kantoren :P
Bij ons wel iets meer. Wel met de basismaatregelen die in acht genomen worden. Ik vind het een verademing, eindelijk weer wat leven om mij heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-10 20:46
YakuzA schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:12:
[...]
Maar aan de andere kant was het in de 1e golf ook gelukt, dus waarom nu bij golf 2 niet?
Omdat bij de eerste golf mensen vaker "thuiszaten".
Merkte dat veel bedrijven tijdens de eerste golf gewoon dicht zaten, waar ze in de 2de golf dezelfde bedrijven wel gewoon open zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

anandus schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:28:
Hoe noem je mensen van 50-60? :P ). Deze toename heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat steeds meer mensen naar werk komen.
In toenemende mate: zeer onverstandig voor hun leeftijd.

Ik val in deze ^^ leeftijdscategorie, maar verbaas me nog altijd, en zelfs steeds meer over het stuitend onverantwoordelijk en onverantwoorde gedrag van meerdere leeftijdscategorieën, maar over deze en de nóg ouderen nog wel het meest. |:(

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Ryur schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:39:
[...]

Omdat bij de eerste golf mensen vaker "thuiszaten".
Merkte dat veel bedrijven tijdens de eerste golf gewoon dicht zaten, waar ze in de 2de golf dezelfde bedrijven wel gewoon open zijn.
Het was veel simpeler: de basisscholen waren dicht. Het was voor veel mensen niet mogelijk om naar kantoor te gaan, ze moesten thuis zijn voor de kinderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:29
Drardollan schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:34:
[...]

Bij ons wel iets meer. Wel met de basismaatregelen die in acht genomen worden. Ik vind het een verademing, eindelijk weer wat leven om mij heen.
Dit vind ik dus wel echt lastig. Wij (software leverancier en consultancy) zijn al vanaf half maart vrijwel helemaal dicht. Ik ben in al die tijd misschien 5 keer op kantoor geweest. Ook bij de opdrachtgever (semioverheid) waar ik momenteel voor werkzaam ben is het 100% thuiswerken. Dat vind ik echt niet leuk, maar dat doe je dan voor 'het grotere goed'. Inmiddels ben ik het wel echt zat en wordt het steeds moeilijker om vrede te hebben met een situatie die psychisch best wel z'n tol eist op mij, terwijl er zoveel mensen gewoon weer 'gezellig' op kantoor werken. Maar goed, als ik en alle anderen in mijn situatie óók weer naar kantoor gaan, dan wordt de situatie qua besmettingen nog slechter dan het nu is. Het voelt dus alsof ik onevenredig veel bijdraag aan het indammen van de verspreiding. Als ik dan gisteren die beelden zie van black friday, de vele verhalen hoor van mensen die werkelijk alle regels aan hun laars lappen, dan kan ik écht wel bijna janken. Waar doe ik het als 40-jarige eigenlijk allemaal nog voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
De infrastructuur moet ook goed opgezet worden. Eventjes iets neersmijten is een uitnodiging voor misbruik door internetcriminelen. Kijk maar eens hoe vaak bekende poorten voor ssh, rdp etc. afgesnuffeld worden op je firewall.

Je moet mensen ook hardware mee geven naar huis voor het thuiswerken. Ik zou liever niet mensen met hun eigen laptop direct met mijn bedrijfsnetwerk laten verbinden. Je weet niet of die laptops tjokvol malware zitten, of bedrijfsgegevens adequaat beschermd zijn bijvoorbeeld door full disk encryption aan te zetten en of alle Windows updates geïnstalleerd worden elke maand zodat de laptop geen kwetsbaarheid wordt. Je ziet ook vaak dat bij mkb bedrijven de desktops/laptops niet altijd centraal beheerd worden. Genoeg die nog met een losse collectie pc's werken en een NAS voor opslag.

Iets als Citrix opzetten neemt ook wat tijd om het goed te doen en licentie technisch is het niet goedkoop.

Afhankelijk van het aantal thuiswerkers heb je ook een dikke internetpijp nodig om al die verbindingen lekker te laten werken.

Het is nog een flinke klus om dit allemaal goed op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Jorizzz schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:43:
[...]

Dit vind ik dus wel echt lastig. Wij (software leverancier en consultancy) zijn al vanaf half maart vrijwel helemaal dicht. Ik ben in al die tijd misschien 5 keer op kantoor geweest. Ook bij de opdrachtgever (semioverheid) waar ik momenteel voor werkzaam ben is het 100% thuiswerken. Dat vind ik echt niet leuk, maar dat doe je dan voor 'het grotere goed'. Inmiddels ben ik het wel echt zat en wordt het steeds moeilijker om vrede te hebben met een situatie die psychisch best wel z'n tol eist op mij, terwijl er zoveel mensen gewoon weer 'gezellig' op kantoor werken. Maar goed, als ik en alle anderen in mijn situatie óók weer naar kantoor gaan, dan wordt de situatie qua besmettingen nog slechter dan het nu is. Het voelt dus alsof ik onevenredig veel bijdraag aan het indammen van de verspreiding.
In mijn functie is het misschien net iets anders, als sysadmin in het MKB is het vaak noodzakelijk om op kantoor te zijn. Ik kan vanuit huis nu eenmaal niet alle gebruikers bedienen, geregeld moet ik fysiek op knopjes drukken of aan schroefjes draaien. Ik zie het niet zitten om alle collega's thuis te ontvangen en in de avonduren naar kantoor te moeten rijden om spullen voor de volgende dag bij elkaar te zoeken.

We houden ons strak aan de basismaatregelen en we hebben er op eigen initiatief extra genomen. Denk aan zoveel mogelijk deuren standaard open (minder keer de deurklink hoeven aanraken) en extra ontsmettingsmiddelen voor handen en kantoorapparatuur. Ook werkt iedereen met zijn eigen set toetsenbord/muis, zijn ruimtes zo ingedeeld dat dit minstens 3 meter afstand tussen mensen waarborgt en moet men intekenen op de flex werkplekken.

Voor ons een werkbare situatie die de balans tussen privé en zakelijk optimaliseert en de risico's van Corona minimaliseert.

De enige reden waarom ik in de eerste golf thuis bleef waren de gesloten basisscholen overigens.
Als ik dan gisteren die beelden zie van black friday, de vele verhalen hoor van mensen die werkelijk alle regels aan hun laars lappen, dan kan ik écht wel bijna janken. Waar doe ik het als 40-jarige eigenlijk allemaal nog voor?
Niet voor vreemden, een groot deel van Nederland heeft allang lak aan de maatregelen. Je doet het voor jezelf en je dierbaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
En de KNVB is er ook klaar mee, let vooral op het verschil tussen Nederland en Engeland. Engeland probeert wél dingen om te kijken wat er mogelijk is:
KNVB dringt aan op snelle terugkeer publiek in voetbalstadions

De KNVB dringt aan op een snelle terugkeer van publiek in de voetbalstadions. De bond roept het kabinet op om daar toestemming voor te geven.

Volgens de KNVB hebben de wedstrijden die aan het begin van het seizoen met publiek werden gespeeld niet tot problemen geleid en is voor zo ver bekend niemand in een stadion besmet geraakt met het coronavirus. Als de huidige situatie van voetballen zonder publiek nog lang duurt, vreest de KNVB dat clubs gaan omvallen.

...

In Engeland zijn in sommige steden vanaf komende week voor het eerst sinds het uitbreken van de coronacrisis weer supporters welkom in de stadions. In Nederland mochten de clubs in de eerste weken van het seizoen een gereduceerd aantal toeschouwers toelaten. Dat gebeurde volgens een uitgebreid protocol, tot tevredenheid van gemeentes en politie. Toen de besmettingscijfers echter sterk begonnen te stijgen, besloot het kabinet eind september om alle sportcomplexen te sluiten voor publiek.
https://www.ad.nl/nederla...voetbalstadions~aaab7293/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:07
MikeyMan schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:34:
Tsjah, als je de beelden uit de stadscentra van gisteren bekijkt valt er wel meer winst te halen... :X
Zal vandaag niet veel beter zijn. Rij net naar huis over de A10: alle P+R's VOL |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
renegrunn schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:31:
[...]

Zal vandaag niet veel beter zijn. Rij net naar huis over de A10: alle P+R's VOL |:(
Zijn de borden niet bewust op VOL gezet om publiek te weren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:07
Drardollan schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:35:
[...]

Zijn de borden niet bewust op VOL gezet om publiek te weren?
Dacht ik eerst ook, maar helaas, ik woon letterlijk naast 1: stampvol en rij voor de poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:44

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Past ook wel een beetje in de trend van de burgemeester deze crisis, roepen om mandaat maar vervolgens niets doen en als het spannend wordt vooral de lastige beslissingen landelijk willen nemen.

Maar nee, Aboutaleb doet de winkels een uurtje eerder dicht. Dat zal helpen. Had inderdaad gewoon de 2 grootste parkeergarages gesloten, maar ja, dan heb je weer ruzie met de lokale ondernemers. Hier is de grootste parkeergarage overigens elke zaterdag gewoon dicht. Ik weet niet of het helpt (ik vermijd de binnenstad), maar ik denk het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
ZieMaar! schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:57:
Past ook wel een beetje in de trend van de burgemeester deze crisis, roepen om mandaat maar vervolgens niets doen en als het spannend wordt vooral de lastige beslissingen landelijk willen nemen.

Maar nee, Aboutaleb doet de winkels een uurtje eerder dicht. Dat zal helpen. Had inderdaad gewoon de 2 grootste parkeergarages gesloten, maar ja, dan heb je weer ruzie met de lokale ondernemers. Hier is de grootste parkeergarage overigens elke zaterdag gewoon dicht. Ik weet niet of het helpt (ik vermijd de binnenstad), maar ik denk het wel.
Dat zal zeker helpen. Daarmee straal je uit dat je ontevreden bent over gisteren en zal een deel van de mensen toch maar thuis blijven.

Wat wil je dan? De ondernemer moet toch ook ergens zijn inkomen vandaan halen.

[ Voor 3% gewijzigd door 42erik op 28-11-2020 14:01 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 07-10 12:22
Als alle overige uitjes steeds verder dicht zitten (bv mensen die normaal op het sportveld staan met hun kroost), dan worden de overgebleven zaken steeds meer belast. Het beruchte waterbedeffect. Je ziet dat proces nu exact gebeuren.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 09:28

Agent47

I always close my contracts.

Wij mogen met 5 man op kantoor zitten. 1 persoon per eiland waar er 4 kunnen.

Met een stoel voor de wc deur kan je zien of er iemand op zit en mag je er ook niet in, staat die er niet voor dan kan je naar de wc. Koffie en thee halen doe je alleen en volgens de loop lijnen.

Je mag het pand op 1 manier in en 1 manier uit via de loop lijnen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
42erik schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 14:01:
[...]

Dat zal zeker helpen. Daarmee straal je uit dat je ontevreden bent over gisteren en zal een deel van de mensen toch maar thuis blijven.

Wat wil je dan? De ondernemer moet toch ook ergens zijn inkomen vandaan halen.
Een deel blijft thuis en een ander deel komt eerder.

Wat ik wil? Dat burgemeesters in dit geval eens verantwoordelijkheid nemen. De ondernemers moeten geld verdienen, maar toch niet ten koste van alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
renegrunn schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:38:
[...]

Dacht ik eerst ook, maar helaas, ik woon letterlijk naast 1: stampvol en rij voor de poort.
Gezellig toch? Goed voor de omzet oOo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Gaat echt alle kanten op die dagelijkse cijfers _O-

Ziekenhuis cijfers gaan wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 09:28

Agent47

I always close my contracts.

Deze cijfers gaan nergens over joh

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:15
ZieMaar! schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:31:
Volgens mij werkt iedereen bij de echt grote bedrijven gewoon thuis. Maar die bedrijven hebben de infra, de middelen en vooral de cultuur waarin dat ook kan.

Het gemiddelde mkb of familiebedrijf is daar misschien toch wat anders in. Ik zie het hier in de wijk ook (hiernaast ligt een industrieterrein): rond lunchtijd zie je het kantoorpersoneel van die zaakjes weer gewoon langs lopen. Dat was in maart en april niet.

Ik werk voor zo’n groot bedrijf en ben nu 4x op kantoor geweest. 1x voor een sollicitant, 1x voor diens eerste dag, 1x voor een meeting die echt niet online kon en 1x omdat ik mijn ww update instructies niet goed had gelezen. Daarnaast af en toe een kopje koffie thuis bij collega’s, maar that’s it.
Ik werk nou niet bepaald bij een groot bedrijf of zo, maar sinds maart al thuis.
In de zomer misschien 3x of zo op kantoor geweest. Maar ja, 40u thuiswerk. Daarom snap ik echt niet hoe het aantal kms gelijk kan liggen met een jaar terug. Want ook hier in de straat is overdag zeker de helft van de auto's nog op de oprit, terwijl het voorheen uitgestorven was overdag. Ja in maart waren er nog veel meer auto's op de oprit, maar vergelijkbaar met een jaar geleden kan ik het echt niet noemen.

De enige kms doordeweeks die ik op dit moment maak is 2x naar en van het kdv. En 1x boodschappen per week. :/ Met een diesel niet echt rendabel

[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 28-11-2020 14:35 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

LZ86 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 14:21:
Gaat echt alle kanten op die dagelijkse cijfers _O-

Ziekenhuis cijfers gaan wel goed.
Zkh totaal gaat idd gelukkig wel gewoon stabiel door omlaag.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 11:18
De vraag is: waar komt de data vandaan? Is dat een goede doorsnede van de verkeersgebruiker? Daarnaast zijn er een hoop mensen die voor Corona met het OV gingen maar nu met de auto gaan. Ik heb zelf het gevoel dat de spits meer gespreid wordt, dus wellicht wordt er wel meer thuisgewerkt, maar is dat niet per se minder reisbewegingen.

Bij ons is het gemengt. Wij zijn cruciaal, en hebben een minimale bezetting in huis. De rest werkt thuis. Afhankelijk van de functie kan dat letterlijk varieren van 0 tot 100 % thuiswerk...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Señor Sjon schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 14:02:
Als alle overige uitjes steeds verder dicht zitten (bv mensen die normaal op het sportveld staan met hun kroost), dan worden de overgebleven zaken steeds meer belast. Het beruchte waterbedeffect. Je ziet dat proces nu exact gebeuren.
En niet te vergeten het korter maken van koopavonden e.d.
Gek hè dat het dan op andere momenten drukker wordt.

Daarnaast speelt in mijn regio ook nog mee dat half België hier komt winkelen.

[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 28-11-2020 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
ZieMaar! schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 14:09:
[...]

Een deel blijft thuis en een ander deel komt eerder.

Wat ik wil? Dat burgemeesters in dit geval eens verantwoordelijkheid nemen. De ondernemers moeten geld verdienen, maar toch niet ten koste van alles?
Een deel blijft thuis zeg je zelf... Dat is het doel van minder mensen toch bereikt? Dan heeft burgemeester toch juist de verantwoordelijkheid genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
GAIAjohan schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 14:33:
[...]

Ik werk nou niet bepaald bij een groot bedrijf of zo, maar sinds maart al thuis.
In de zomer misschien 3x of zo op kantoor geweest. Maar ja, 40u thuiswerk. Daarom snap ik echt niet hoe het aantal kms gelijk kan liggen met een jaar terug. Want ook hier in de straat is overdag zeker de helft van de auto's nog op de oprit, terwijl het voorheen uitgestorven was overdag. Ja in maart waren er nog veel meer auto's op de oprit, maar vergelijkbaar met een jaar geleden kan ik het echt niet noemen.

De enige kms doordeweeks die ik op dit moment maak is 2x naar en van het kdv. En 1x boodschappen per week. :/ Met een diesel niet echt rendabel
Genoeg bedrijven waar je nog raar wordt aangekeken als je vier dagen in de week thuiswerkt.

En dat speelt volgens mij met name in klein-midden bedrijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Ten opzichte van vorige week zaterdag (6070) is vandaag wel echt een stap omlaag (4459). Dat noem ik geen kleingeld meer. Ook de trend dat we aan het begin van de week dalen en dan weer stijgen lijkt nu wel echt doorbroken te worden. Gisteren en dinsdag waren natuurlijk nog even een opleving, maar de trend lijkt wel omlaag te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Drardollan schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:02:
Ten opzichte van vorige week zaterdag (6070) is vandaag wel echt een stap omlaag (4459). Dat noem ik geen kleingeld meer. Ook de trend dat we aan het begin van de week dalen en dan weer stijgen lijkt nu wel echt doorbroken te worden. Gisteren en dinsdag waren natuurlijk nog even een opleving, maar de trend lijkt wel omlaag te gaan.
Het 7-daagse gemiddelde zegt toch echt iets anders ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rc83UvE.png
bron

[ Voor 22% gewijzigd door Drumatiko op 28-11-2020 15:05 ]

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Drumatiko schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:05:
[...]

Het 7-daagse gemiddelde zegt toch echt iets anders ;)
[Afbeelding]
bron
Laten we die over 7 en 14 dagen nog eens bekijken. Hele mooie afvlakking op dit moment, benieuwd hoe het gaat verlopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 28-11-2020 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-10 12:57
Drardollan schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:06:
[...]

Laten we die over 7 en 14 dagen nog eens bekijken. Hele mooie afvlakking op dit moment, benieuwd hoe het gaat verlopen.
Beetje door de wimpers kijkend heb je een 20% reductie tov de vorige week, dat gaat nog wel tot in februari duren voordat het beneden acceptabele waarden zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:06

Amphiebietje

In de blubber

Señor Sjon schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 21:21:
Er komt een moment (met name horeca), dat mensen niks meer te verliezen hebben. Dan gaan ze juist gekke dingen doen. Daar leeft heel erg het gevoel dat mensen met een stabiel en maandelijks vast inkomen op hun gemakje bepalen hoe iemand anders (niet) rond kan komen of hun levenswerk kapot zien gaan.
En nadat men later alsnog failliet is gegaan komen er ook nog de claims bij van mensen die op de superspreader evenementen in die zaken ziek zijn geworden.

Twee keer failliet, financieel en moreel? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:24

Stoney3K

Flatsehats!

Amphiebietje schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:35:
[...]

En nadat men later alsnog failliet is gegaan komen er ook nog de claims bij van mensen die op de superspreader evenementen in die zaken ziek zijn geworden.

Twee keer failliet, financieel en moreel? :+
Alsof het virus een magisch zicht heeft of iemand in een horeca-zaak zit en dan ineens de superspreader uit gaat hangen, of in een stampvolle Primark en dan niemand besmet.

De enige reden waarom horeca zo specifiek is aangepakt is juist omdat de horeca een registratieplicht had aan de deur en de retailers en supermarkten hebben dit (net zoals het OV) niet. Die komen dus allemaal in het hokje 'onbekend' terecht.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
42erik schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 14:46:
[...]

Een deel blijft thuis zeg je zelf... Dat is het doel van minder mensen toch bereikt? Dan heeft burgemeester toch juist de verantwoordelijkheid genomen?
Maar op de open momenten is het juist drukker. Misschien doet het iets, maar hij heeft nog veel meer opties die veel beter werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

ZieMaar! schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:48:
[...]

Maar op de open momenten is het juist drukker. Misschien doet het iets, maar hij heeft nog veel meer opties die veel beter werken.
Precies. Je gaat je contact momenten alleen maar intensiever maken met kortere openingstijden.
Niet minder maar meer open lijkt me juist beter. De volgende keer gaan mensen er sowieso rekening mee houden en zal de piek vroeger optreden want je wilt als klant niet het risico lopen dat ze net alles dichtgooien als jij er bent dus ik verwacht over 3 weken dat om 11:00 's morgens de winkels wegens 'te druk' dicht moeten. :F

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Stoney3K schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:40:
[...]

Alsof het virus een magisch zicht heeft of iemand in een horeca-zaak zit en dan ineens de superspreader uit gaat hangen, of in een stampvolle Primark en dan niemand besmet.

De enige reden waarom horeca zo specifiek is aangepakt is juist omdat de horeca een registratieplicht had aan de deur en de retailers en supermarkten hebben dit (net zoals het OV) niet. Die komen dus allemaal in het hokje 'onbekend' terecht.
Tja, die registratieplicht was ook maar een wassen neus want AVG. Kon je als klant gewoon weigeren, of willekeurige bullshit opschrijven. Niemand maakte die klant dan wat. En ga me niet beweren dat die horeca dan je de toegang ontzegt, want daar zijn ze te beroerd voor gebleken.

Zijn genoeg horecabesmettingen in de onbekende hok gekomen, anders was die daling er niet met het sluiten van de horeca. Plus dat het horecapersoneel ongeveer op nr 1 stond qua besmette beroepsgroepen zegt ook al genoeg.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Stoney3K schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:40:
[...]

De reden waarom de horeca is aangepakt is omdat deze een forse invloed heeft op de verspreiding van het virus terwijl de horeca "slechts" één van de vormen van entertainment is. In de periode nadat de horeca dicht ging gingen we over van een stijging naar een daling, dus dit is zeker niet voor niets geweest. Als je de horeca zou willen openen dan moet je op een andere manier te verspreiding van het virus weten te compenseren (wellicht heb je hier nog suggesties voor, want ik heb ze zelf namelijk niet)?

Een supermarkt vervult in een primaire levensbehoefte (het voorzien van het dagelijkse eten en drinken), dus deze zullen sowieso open blijven (idem voor nuts, infra, zorg, hulpdiensten, overheid, distributie, etc.). Wat resteert zijn zaken als sportscholen, winkels en scholen; naar mijn mening vervullen deze branches een veel belangrijkere rol dan de horeca (hier zullen ongetwijfeld de meningen over verdeeld zijn ;) ).

In het algemeen:
Ik heb het al eerder gezegd; wij bepalen met ons eigen gedrag zelf hoeveel restricties we opgelegd krijgen. Hoe meer we zelf risicovolle contactmomenten weten te beperken hoe lager het reproductiegetal wordt met als gevolg dat er meer branches weer open kunnen. Het gestuntel van de afgelopen 4 maanden mag gerust als destructief gedrag op landelijke schaal gezien worden; we zitten nog heel ver boven de gewenste bovengrens qua besmettingen en toch is de luide minderheid weer hard aan het schreeuwen dat er weer activiteiten moeten kunnen plaatsvinden waarmee je per definitie het aantal contactmomenten laat toenemen. Een horizontale lijn in het aantal dagelijkse besmettingen betekent dat de maatregelen nog te licht zijn, en niet dat we op een 'gezond plateau' zitten.

Voor de volledigheid wil ik nog even gezegd hebben dat ik zeer te doen heb met de bedrijven welke noodgedwongen dicht moeten en de mensen die hun baan of contacten verliezen. Wat betreft de financiële kant is het niet meer dan terecht dat er financiële ondersteuning blijft (of komt?) om ten minste de financiële schade te beperken. Ook begrijp ik dat deze periode emotioneel zwaar kan zijn, en dat het ontmoeten van vrienden, familie en collega's een belangrijk middel is om hiermee om te kunnen gaan. Het liefst zou ik ook lekker een biertje gaan drinken op het terras, maar dit zit er in deze periode nu eenmaal niet meer in; men zal dus uit moeten wijken naar activiteiten waarbij het risico van dergelijke contactmomenten lager is.

We zitten in een zware periode, en iedereen zal (of heeft) verliezen te verwerken hebben; fysiek, geestelijk, financieel, of op andere wijze. Het enige wat we met zijn allen kunnen doen is deze storm uitzitten in de hoop dat we er per saldo met zo min mogelijk schade uit komen. En net als bij een storm geldt dat er altijd ongelijk verdeeld schade zal ontstaan; het is dan ook zaak dat we deze lasten uiteindelijk met zijn allen gaan dragen.

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:47
Ik snap echt niet dat er zo veel mensen naar de steden gaan. Elk excuus om te gaan is een slap excuus in mijn ogen.

Dan kan je zeggen: their loss. Maar nee, ze zorgen er wellicht wel voor dat het aantal coronabesmettingen te hoog blijft. En dus zit heel het land langer met de huidige maatregelen. Je eigen keuzes hebben dus zeker invloed op het geheel.

België heeft het slimmer aangepakt met het sluiten van de niet essentiële winkels. Daar gaat het qua cijfers echt de goede kant op.
Al zal het vast ook daar weer druk worden zodra de winkels open gaan.
Alleen dichtgooien of verbieden helpt blijkbaar. Het adviseren 'vermijd drukte' geeft een te grote groep mensen niets om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Vanmiddag even met mijn zoon naar het winkelcentrum. Ja, tegen alle adviezen in, maar hij is oud genoeg om aan Sinterklaas te doen maar nog te jong om alleen of online aankopen te doen. Viel me op dat wij bepaald niet de enigen waren. Parkeerplaats overvol, zoeken naar een plekje. Lange rijen voor de winkels. En ook opvallend veel stelletje (vooral wat oudere) die gezellig samen aan het winkelen waren.
En dan hoor je op de radio dat uit de verkeersdata blijkt dat er maar 6% minder gereden wordt dan vorig jaar....

Kortom, men is er klaar mee. Een beetje afstand houden als het kan wil nog wel maar verder gelooft iedereen het wel.

alles kan off-topic

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
https://www.medischcontac...19-en-de-onzinexperts.htm

Nog een mooie column over de hoeveelheden nep experts die vanalles roepen over Covid.
Toch bijzonder dat de schreeuwers die dik in de minderheid zijn zo makkelijk de media weten te bereiken terwijl het gros van de bevolking wel gewoon voorzichtig is.

Ook die berichten over die dramatische bezoekersaantallen in de grote steden.
Een kwart van de aantallen bezoekers van de Black friday van vorig jaar. Dus 3 kwart van de potentiele bezoekers is dus gewoon weggebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Plenkske schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:26:
België heeft het slimmer aangepakt met het sluiten van de niet essentiële winkels. Daar gaat het qua cijfers echt de goede kant op.
Al zal het vast ook daar weer druk worden zodra de winkels open gaan.
Alleen dichtgooien of verbieden helpt blijkbaar. Het adviseren 'vermijd drukte' geeft een te grote groep mensen niets om.
Tja, die Belgen lopen dus is Breda en Maastricht, omdat hun winkels dichtzijn.... Bedankt hoor, Belgie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
https://interestingengine...along-with-covid-19-cases

Heeft het RIVM geurkaarsenreviews al in haar modellen opgenomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 11:18
@LZ86 Wat ik zeker zo pijnlijk vind is een aantal van de reacties op het artikel in Medisch Contact. Niet alleen specifiek dit artikel, maar breder. Dat is soms best tenenkrommend...

Er komt daar bv letterlijk iemand op de proppen met een youtube link van Dr Micheal Yeadon, die wel meer opmerkelijke uitspraken heeft gedaan over het beleid. Die claim bijvoorbeeld dat de afname in het voorjaar door groepsimmuniteit kwam, er geen twee golf kon komen, en dat de huidige tweede golf komt door false positives van de PCR test. Hij is dan ook een van de mensen die achter die achter het retractieverzoek zit.

Alleen zo jammer dat de toename in opnames geheel niet strookt met dat hele verhaal.

[ Voor 58% gewijzigd door ijdod op 28-11-2020 17:17 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Holk schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:23:
[...]

Beetje door de wimpers kijkend heb je een 20% reductie tov de vorige week, dat gaat nog wel tot in februari duren voordat het beneden acceptabele waarden zit
Ik doe niet meer aan voorspellingen, dat heb ik maanden terug wel afgeleerd. Daarvoor is én het virus én de Nederlander te onvoorspelbaar.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Drardollan schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:52:
[...]

Ik doe niet meer aan voorspellingen, dat heb ik maanden terug wel afgeleerd. Daarvoor is én het virus én de Nederlander te onvoorspelbaar.
Mwah, het virus is prima voorspelbaar. Blijf weg bij anderen en let goed op hygiene en het dooft uit.
De problemen liggen nu eigenlijk puur aan het gedrag van mensen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:25
Ankona schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:30:
....
Kortom, men is er klaar mee. Een beetje afstand houden als het kan wil nog wel maar verder gelooft iedereen het wel.
Maar aan de andere kant wel klagen dat de maatregelen zo lang duren.....

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
LZ86 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:32:
[...]

Tja, die Belgen lopen dus is Breda en Maastricht, omdat hun winkels dichtzijn.... Bedankt hoor, Belgie!
Ja, dat gebeurt altijd. Andersom ook als het zo uit komt. Nederlanders die naar duitse horeca gaan bv. (tijdje terug)
Fijn dat de EU zo goed samenwerkt he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

redwing schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:58:
[...]

De middenstand veroorzaakt het natuurlijk ook zelf, ik snap niet waarom ze niet gewoon alle radio- en TV reclames voor 'Black Friday' dit jaar hebben verboden samen met de kerstshows.

Of zou het gewoon zijn omdat de overheid de BTW-inkomsten niet wil zien opdrogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

LZ86 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:16:
[...]

Tja, die registratieplicht was ook maar een wassen neus want AVG. Kon je als klant gewoon weigeren, of willekeurige bullshit opschrijven. Niemand maakte die klant dan wat. En ga me niet beweren dat die horeca dan je de toegang ontzegt, want daar zijn ze te beroerd voor gebleken.
Maar leg mij eens duidelijk uit waarom ik wel mijn naam en toenaam moest doorgeven én een 'gezondheidscheck' krijg als ik ergens een kop koffie wil drinken, maar ik gewoon zo mag doorlopen als ik wil funshoppen bij de H&M of de Primark, of wanneer ik de trein wil pakken of naar de supermarkt ga?

Het is niet zo dat 'de horeca' in zijn algemeenheid een hoger risico vormt, dat komt door de manier waarop bepaalde horeca-gelegenheden (met name cafés) zijn ingericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
LZ86 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:53:
[...]

Mwah, het virus is prima voorspelbaar. Blijf weg bij anderen en let goed op hygiene en het dooft uit.
De problemen liggen nu eigenlijk puur aan het gedrag van mensen.
Niet mee eens, sorry. Ik ken nu meerdere mensen, waaronder mijzelf, die dagen in hetzelfde bed en huis hebben geleefd met een zieke partner en die niets opgelopen hebben. En ik ken ook meerdere mensen die alle maatregelen strict naleven en het toch oplopen.
En als het dan opgelopen is, is het afwachten wat je lichaam gaat doen. Gezonde fitte mensen worden compleet gesloopt en een 107 jarige (nu overleden aan iets anders) wandelde vrolijk door.

Vorig weekend stond er nog een mooi artikel in het AD hierover, de Covid afdeling van (naar ik meen) een Nieuwegein’s ziekenhuis liet heel treffend zien hoe onvoorspelbaar het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
redwing schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:58:
[...]

Het één versterkt het ander. Het gemor wordt elke dag luider, na de horeca gisteren hoorden we vandaag de KNVB.

Wen er maar snel aan, de spanningen lopen nu elke dag harder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 17:21
Stoney3K schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:26:
[...]

Maar leg mij eens duidelijk uit waarom ik wel mijn naam en toenaam moest doorgeven én een 'gezondheidscheck' krijg als ik ergens een kop koffie wil drinken, maar ik gewoon zo mag doorlopen als ik wil funshoppen bij de H&M of de Primark, of wanneer ik de trein wil pakken of naar de supermarkt ga?

Het is niet zo dat 'de horeca' in zijn algemeenheid een hoger risico vormt, dat komt door de manier waarop bepaalde horeca-gelegenheden (met name cafés) zijn ingericht.
Economie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ah, dus dan is ineens geld belangrijker dan de volksgezondheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

Omdat je in de Primark niet een half uur lang, face to face, je gesprekspartner onder spuugt. Dat doen we aan tafel wel. (vies he >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
[...]

Omdat die horeca en veel kleiner zijn qua oppervlak, je er langer verblijft, er alcohol wordt geschonken en dus de grenzen vervagen en ook de H&M, supermarkt en de Primark max aantallen mensen mogen binnenlaten.

Plus dat de overheid al tijden zwaar ontmoedigd om te gaan lopen funshoppen.
Daarbij is di

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

jadjong schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:36:
[...]

Omdat je in de Primark niet een half uur lang, face to face, je gesprekspartner onder spuugt. Dat doen we aan tafel wel. (vies he >:) )
Dat verklaart niet waarom je in winkels en het OV niet aan BCO hoeft te doen. Alleen hooguit waarom de horeca dicht zou moeten of met beperkte capaciteit (bv. max 1 man aan een tafel). Als een uitbater niet rendabel kan draaien als ie maar maximaal 1 man per tafel mag hebben of geen alcohol mag schenken, dan is dat verder zijn probleem.

Pas wanneer iets aantoonbaar geen risico is, dan is BCO niet nodig.

Tuurlijk zit een Primark of een NS er ook niet op te wachten om namen op te schrijven aan de deur want dat kost ze klanten, maar ik begrijp niet waarom ze daarin anders behandeld moeten worden als elke andere gelegenheid waar (mogelijk) veel mensen bij elkaar komen, of dat nu horeca is of niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Stoney3K op 28-11-2020 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Stoney3K schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:43:
[...]

Dat verklaart niet waarom je in winkels en het OV niet aan BCO hoeft te doen.
Ik heb zo'n vermoeden dat je niet op BCO (Bron- en Contactonderzoek) doelt maar op gastenregistratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Napo schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:45:
[...]

Ik heb zo'n vermoeden dat je niet op BCO (Bron- en Contactonderzoek) doelt maar op gastenregistratie
Gastenregistratie is toch alleen maar een tool om BCO mee uit te kunnen voeren uiteindelijk? Want nu weet je niet of iemand besmet is van passagier #432 in rijtuig 16 van treinrit 2994 richting Amsterdam.

[ Voor 14% gewijzigd door Stoney3K op 28-11-2020 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Stoney3K schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:46:
[...]

Gastenregistratie is toch alleen maar een tool om BCO mee uit te kunnen voeren uiteindelijk?
Correct, maar het doel is dan ook niet om een BCO uit te voeren voor eenieder die de horeca bezoekt maar enkel indien een startpunt indien iemand positief blijkt te zijn. Middels gastenregistratie kan je een BCO uitgebreider doen.met natuurlijk een risico op een overvloed aan hits.
Stoney3K schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:46:
[...]

Want nu weet je niet of iemand besmet is van passagier #432 in rijtuig 16 van treinrit 2994 richting Amsterdam.
En enkel met (gasten)registratie kan je dat achterhalen en gebruiken in een BCO.

[ Voor 24% gewijzigd door Napo op 28-11-2020 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Drardollan schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:28:
[...]

Niet mee eens, sorry. Ik ken nu meerdere mensen, waaronder mijzelf, die dagen in hetzelfde bed en huis hebben geleefd met een zieke partner en die niets opgelopen hebben. En ik ken ook meerdere mensen die alle maatregelen strict naleven en het toch oplopen.
En als het dan opgelopen is, is het afwachten wat je lichaam gaat doen. Gezonde fitte mensen worden compleet gesloopt en een 107 jarige (nu overleden aan iets anders) wandelde vrolijk door.

Vorig weekend stond er nog een mooi artikel in het AD hierover, de Covid afdeling van (naar ik meen) een Nieuwegein’s ziekenhuis liet heel treffend zien hoe onvoorspelbaar het is.
Ik heb het dan ook niet over het ziekteproces. Maar vooral over de verspreiding. Je kan je nog zo goed aan alle maatregelen houden. Als anderen dat massaal niet doen loop je vanzelf een keer tegen dat virus aan.

Willem2 supporterfeest --> week later piek
Rellen op Urk en bevolking die het niet zo nauw neemt--> Piek
Offerfeest --> piek
Tieners op vakantie en scholen weer open --> piek

en ga zo maar verder. Redelijk voorspelbaar. Als er een samenkomst van mensen is, krijg je een piek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 17:21
Stoney3K schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:36:
[...]

Ah, dus dan is ineens geld belangrijker dan de volksgezondheid.
Dat is het beleid tot nu toe in een notendop.

Er zijn meer winkels dan horeca, dus die proberen ze langer open te houden. Kans om besmet te raken zal gemiddeld gezien ongetwijfeld ook wel wat lager liggen, maar drukte zoals nu kan nooit handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
LZ86 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:50:
[...]

Ik heb het dan ook niet over het ziekteproces. Maar vooral over de verspreiding. Je kan je nog zo goed aan alle maatregelen houden. Als anderen dat massaal niet doen loop je vanzelf een keer tegen dat virus aan.

Offerfeest --> piek

en ga zo maar verder. Redelijk voorspelbaar. Als er een samenkomst van mensen is, krijg je een piek.
Bij Urk mag je de rellen weglaten, begon al daarvoor flink op te lopen en ik denk dat rellen niet een massa verspreider is eigenlijk (want buiten en minder massaal dan zo'n supportersfeest).
Voor de rest helemaal eens hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
LZ86 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:32:
[...]

Voeg Roermond en Eindhoven maar toe. Met de extra influx aan Duitsers vnmlk in Roermond houd je corona zo echt tegen om landsgrenzen over te steken :') /sarcasme

Maar ook toen België de grenzen 'gesloten' had zag ik dagelijks genoeg Belgen

Nogmaals Belgen:
https://www.1limburg.nl/d...l-belgen?context=topstory
Veel Belgen
Volgens de laatste update die de gemeentewoordvoerder kreeg, zijn er opvallend veel Belgen in het Outlet. "Dat percentage ligt nagenoeg gelijk aan de bezoekers uit Duitsland. Is dus fifty-fifty", zegt Hoogstraten. Volgens hem ligt het percentage Duitsers normaal op 70 procent.
Ondertussen vernielen ze in België natuurlijk hun eigen winkels e.d. qua omzet, en nemen ze het virus gewoon terug mee België in, of juist België uit naar Nederland en Duitsland

[ Voor 40% gewijzigd door GAIAjohan op 28-11-2020 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

BarôZZa schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:55:
[...]

Dat is het beleid tot nu toe in een notendop.

Er zijn meer winkels dan horeca, dus die proberen ze langer open te houden. Kans om besmet te raken zal gemiddeld gezien ongetwijfeld ook wel wat lager liggen, maar drukte zoals nu kan nooit handig zijn.
Ja als mensen elkaar niet aflikken en in de nek hijgen zoals in de kroeg loop je idd minder risico op verspreiding.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

YakuzA schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:11:
[...]

Ja als mensen elkaar niet aflikken en in de nek hijgen zoals in de kroeg loop je idd minder risico op verspreiding.
Dat vind ik ook even een heel andere situatie dan wanneer iemand zit te eten bij de McDonald's.

Moeten de kroegen niet miepen dat ze ongelijk behandeld worden tegenover de rest van de horeca, want hun risicoprofiel is ook gewoon anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Stoney3K schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:21:
[...]

De middenstand veroorzaakt het natuurlijk ook zelf, ik snap niet waarom ze niet gewoon alle radio- en TV reclames voor 'Black Friday' dit jaar hebben verboden samen met de kerstshows.

Of zou het gewoon zijn omdat de overheid de BTW-inkomsten niet wil zien opdrogen?
Tsja.. wat moeten de gewone winkels dan? Terwijl webwinkels kunnen floreren met black Friday en cyber Monday, moeten fysieke winkels maar accepteren dat ze vrijwel geen omzet draaien?
Juist het geen uitzicht bieden van het virus, en de nogal slecht overkomende De Jonge qua 'plannen en uitzicht bieden' laat ze maar gewoon meedoen. Immers, ze zouden bv wel in september een NoCoronaThursday gaan houden of zo, maar misschien bestaan ze dan niet meer, misschien heeft De Jonge nog geen uitzicht geboden, misschien werkt het vaccin helemaal niet.
Dus dan pakken de ondernemers wat ze maar pakken kunnen. Tevens kunnen consumenten hun geld maar 1x uitgeven. Als je dan een later 'feest' doet dan waar al het geld is uitgegeven, kunnen je klanten misschien wel niks meer betalen..
Ik snap het wel.. verstandig is het echter niet.. Neemt niet weg dat ze wellicht veel meer via web of zelfs telefonisch zouden kunnen afhandelen en verzenden/zelf rondrijden bij verkoop.

Bv vrij klein elektrozaakje hier heeft nu gewoon leuke folders met goede website en telefoonnummer in te bestellen. Brengen het zelf rond, met een contactloos pinautomaat erbij..
Mooi toch.. hoop alleen wel voor ze dat het rendabel is

[ Voor 13% gewijzigd door GAIAjohan op 28-11-2020 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
Stoney3K schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:14:
[...]

Dat vind ik ook even een heel andere situatie dan wanneer iemand zit te eten bij de McDonald's.

Moeten de kroegen niet miepen dat ze ongelijk behandeld worden tegenover de rest van de horeca, want hun risicoprofiel is ook gewoon anders.
Bij een McDonald's zit je ook bijna bij elkaar op schoot als het druk is hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
LZ86 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:50:
[...]

Offerfeest --> piek

Offerfeest is nooit aangetoond.

Het enige wat we zeker weten is dat bij (grote) samenkomsten het snel mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Sphere- schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:24:
[...]

Bij een McDonald's zit je ook bijna bij elkaar op schoot als het druk is hoor.
Dat valt wel mee en ligt helemaal aan de locatie, de nieuwere zaken zijn veel ruimer opgezet.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
’Coronamoeheid speelt rol’

Volgens psycholoog Jeffrey Wijnberg wordt de oproep om drukte te vermijden massaal genegeerd omdat mensen de moeilijke situatie beu zijn. „Allereerst speelt bij een grote groep mensen coronamoeheid een rol. Bekend is ook dat mensen vinden dat ze een beloning verdienen als ze zich een tijdje hebben beheerst.”

Dat is ook in de stad te ervaren. „Ik vertrouw het allemaal niet meer met dat virus”, zegt een klant in Groningen. „We mogen niks meer, geen vuurwerk ook nog. De mensen zijn het zat en ze willen graag weer samen zijn. Hier op de markt, thuis, de horeca; overal. Hopelijk wordt er weer naar de mensen geluisterd door de politiek. Zelfs mijn moeder van 80 is het zat, zij wil gewoon haar verjaardag vieren.”
https://www.telegraaf.nl/...rm-de-mensen-zijn-het-zat

En dan zijn er in dit topic nog mensen die denken dat er draagvlak is.

Hoelang blijven Rutte en consorten trekken aan een dood paard?

[ Voor 3% gewijzigd door Drardollan op 28-11-2020 18:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Drardollan schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:54:
[...]

Ik geloof best dat draagvlak weg is. Ik ken daarentegen genoeg mensen die zich er nog wel grotendeels aan houden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Hoewel het veel te druk was op veel plekken, was het echt rustiger dan andere jaren. Er is een hele grote groep met mensen die nog steeds nadenken en dus niet de stad ingaan, thuis feestjes geven, etcetera. Dat is alleen een stuk minder interessant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• horizon1978
De media moet gewoon eens drie weken lang geen enkel corona gerelateerd nieuws meer plaatsen.

Dat zou pas een interessante situatie kunnen opleveren.

Serieus: de toegevoegde waarde van de nos om elke dag wat cijfers te plaatsen is er eigenlijk niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-10 22:12
Natuurlijk is er nog wel draagvlak. Dat “de mensen” het zat zijn is ook een veel te grove generalisatie. Ik denk wel dat het percentage mensen dat zich volgens de regels gedraagt, afneemt.
En ik denk, zonder enige onderzoek, dat dat ook veroorzaakt wordt door het politieke karakter van sommige verboden.
Helaas zorgen die verboden soms juist ook voor meer draagvlak.

[ Voor 33% gewijzigd door blissard op 28-11-2020 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Niet te vergeten: heel veel mensen gaan dit weekend nog naar de winkel want nu is het mondkapje nog niet wettelijk verplicht. Volgende weekend wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
De media zorgen ook voor vermindering van draagvlak. Door te benoemen dat het in praktisch alle grote steden te druk is, maak je het eigenlijk normaal en acceptabel. Er is een reden dat bijvoorbeeld Sire al heel lang niet meer adverteert met “dagelijks appen 300k mensen”. Dat lijkt namelijk afschrikwekkend, maar het tegendeel is waar, het maakt het ‘normaal’.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Drardollan schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:54:
[...]

Zolang het nodig is om de besmettingen omlaag te krijgen? Iemand moet toch de volwassene spelen?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
YakuzA schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:46:
[...]

Zolang het nodig is om de besmettingen omlaag te krijgen? Iemand moet toch de volwassene spelen?
Gezien alle overheids gerelateerd ellende (toeslagen, mondkapjes, steun aan terroristen, etc) is de vraag nog maar wie de volwassene is.

In maart wordt stemmen nog een heel feest. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:05

Indoubt

Always be indoubt until sure

horizon1978 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:54:
[...]

Gezien alle overheids gerelateerd ellende (toeslagen, mondkapjes, steun aan terroristen, etc) is de vraag nog maar wie de volwassene is.

Yep, een heel feest. Misschien moeilijker dan ooit tevoren, dat dan weer wel. Ik heb wel steeds meer moeite met besluiten van de regering. Niet perse betrekking op COVID maatregels. Somige zijn misschien minder nuttig (of zelfs onzinnig) maar we moeten wat om die R onder de 1 te houden.

Waar ik wel steed meer moeite mee heb is dat ik kleine MKB ondernemers te gronde zie gaan terwijl er miljarden belastinggeld naar grote corporaties/consortia gaan. Of het nu reddingsplannen of BIK regelingen zijn of wat dan ook.

De ongelijkheid lijkt steeds groter te worden en dat was in ieder geval niet iets wat ik als vooruitstrevend zie.

Als een redelijk deel gevaccineerd is in NL dan wordt het nog echt schouders eronder en redden wat er te redden valt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

horizon1978 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:54:
[...]

Dit is wel een nieuw dieptepunt? mondkapjes en steun aan terroristen in een ademteug genoemd :X

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 28-11-2020 21:06 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
YakuzA schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:04:
[...]

Dit is wel een nieuw dieptepunt? mondkapjes en steun aan terroristen in een ademteug genoemd en gelijkgesteld :X
Het waren komma's, geen gelijkstellingen, maar het is wel wat in het nieuws voorbij komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

horizon1978 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:06:
[...]

Het waren komma's, geen gelijkstellingen, maar het is wel wat in het nieuws voorbij komt.
Idd niet gelijkgesteld, heb dat stukje verwijderd, was niet terecht.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Indoubt schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:03:
[...]

Yep, een heel feest. Misschien moeilijker dan ooit tevoren, dat dan weer wel. Ik heb wel steeds meer moeite met besluiten van de regering. Niet perse betrekking op COVID maatregels. Somige zijn misschien minder nuttig (of zelfs onzinnig) maar we moeten wat om die R onder de 1 te houden.

Waar ik wel steed meer moeite mee heb is dat ik kleine MKB ondernemers te gronde zie gaan terwijl er miljarden belastinggeld naar grote corporaties/consortia gaan. Of het nu reddingsplannen of BIK regelingen zijn of wat dan ook.

De ongelijkheid lijkt steeds groter te worden en dat was in ieder geval niet iets wat ik als vooruitstrevend zie.

Als een redelijk deel gevaccineerd is in NL dan wordt het nog echt schouders eronder en redden wat er te redden valt
Mensen zitten nu in een klote situatie en straks, als we de schouders er onder moeten zetten, waarschijnlijk weer. Als je dat als vooruitzicht hebt, dan kan ik de YOLO mentaliteit wel begrijpen.

Daarnaast, je kan je wel aan de regels houden en jezelf alles ontzeggen, maar “anderen doen dat ook niet” en je goede gedrag wordt daardoor “beloond” met meer verzwaringen en het pedante toontje van Hugo de Jonge.

En dan nog het virus zelf... bevriend stel, echt super voorzichtig, allebei plat door corona. Voorzichtig zijn helpt, maar een beetje pech en je krijgt het toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Eerst zouden jongeren nauwelijks bijdragen aan verspreiding van het virus
Eerst zouden mondkapjes nauwelijks nut hebben
Eerst zouden we een routekaart krijgen met voorspelbaarheid, maar die blijkt opeens niet van rechts naar links te bewandelen
Er wordt nauwelijks tot geen BCO meer gedaan
etc

echt een zwalkend beleid van Rutte.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• horizon1978
Het mondkapjes verhaal:
Nee, ze helpen niet.
Nee, ze helpen echt niet
Nee, echt niet.
Oké, omdat jullie het willen adviseren we ze
Oké, omdat jullie erom vragen gaan we het verplichten
Oké, als je ze niet draagt ga je een boete krijgen

En van Dissel zegt nog steeds dat mondkapjes politiek besluit zijn en niet medisch ingegeven. (Vanuit vragenuurtje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

horizon1978 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:45:
Het mondkapjes verhaal:
Nee, ze helpen niet.
Nee, ze helpen echt niet
Nee, echt niet.
Oké, omdat jullie het willen adviseren we ze
Oké, omdat jullie erom vragen gaan we het verplichten
Oké, als je ze niet draagt ga je een boete krijgen

En van Dissel zegt nog steeds dat mondkapjes politiek besluit zijn en niet medisch ingegeven. (Vanuit vragenuurtje).
Van Dissel/RIVM heeft van februari tot nu steeds redelijk het zelfde aangeven.
Mondkapjes werken, maar voegen maar weinig toe als iedereen 1,5 meter afstand houd.

Later is daar aan toegevoegd dat als de 1,5 meter echt niet kan het beter is mondkapjes te gebruiken (bijv OV in Juni)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
YakuzA schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 22:08:
Later is daar aan toegevoegd dat als de 1,5 meter echt niet kan het beter is mondkapjes te gebruiken (bijv OV in Juni)
Die mondkapjes in het OV zijn denk ik nog eerder gedaan destijds om de boodschap verkoopbaar te maken dat we als vanouds als sardientjes in een blikje konden zitten in de bus/trein/tram/metro. De OV bedrijven moesten geholpen worden omdat ze zo'n 90% van hun inkomsten kwijt waren tijdens de lockdown. Je ziet ook dat mensen de weg naar het OV niet echt terugvinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:32

Mfpower

In dubio

CyberMania schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:27:
Eerst zouden jongeren nauwelijks bijdragen aan verspreiding van het virus
Eerst zouden mondkapjes nauwelijks nut hebben
Eerst zouden we een routekaart krijgen met voorspelbaarheid, maar die blijkt opeens niet van rechts naar links te bewandelen
Er wordt nauwelijks tot geen BCO meer gedaan
etc

echt een zwalkend beleid van Rutte.
Het ergste is nog dat iedereen die geen viroloog was op z’n klompen kon aanvoelen dat het zachte heelmeester beleid van na deze zomer tot chronisch aanmodderen zou leiden. Niets doen op de scholen en te laat ingrijpen toen de cijfers omhoog gingen. Nu zitten we tot ver in de winter met de gebakken peren en ik blijf maar dat nagging gevoel houden dat dat helemaal niet nodig was als we eerder strenger waren.

En dan maar op ons gedrag wijzen (deels terecht) terwijl de sluizen openstaan (vo) en inmiddels kan de horeca inpakken. En dan nog afvragen waarom draagvlak van de maatregelen verloren gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
YakuzA schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 22:08:
[...]

Van Dissel/RIVM heeft van februari tot nu steeds redelijk het zelfde aangeven.
Mondkapjes werken, maar voegen maar weinig toe als iedereen 1,5 meter afstand houd.

Ehm, nee. t/m een maand geleden waren mondkapjes niet nodig. Zelfs verpleegtehuizen zouden ze niet nodig hebben. En nu, terwijl de maatregelen hetzelfde zijn gebleven zijn ze plotseling noodzakelijk.

Wat draagvlak betreft snap ik best dat de regering niet slim bezig is geweest. Maar als je zelf een beetje nadenkt kun je ook wel verzinnen dat de maatregelen wel degelijk nodig zijn. Hadden mensen zich er wat beter aan gehouden, hadden we nu meer vrijheden gehad.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Mfpower schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 22:19:
[...]
Het ergste is nog dat iedereen die geen viroloog was op z’n klompen kon aanvoelen dat het zachte heelmeester beleid van na deze zomer tot chronisch aanmodderen zou leiden. Niets doen op de scholen en te laat ingrijpen toen de cijfers omhoog gingen. Nu zitten we tot ver in de winter met de gebakken peren en ik blijf maar dat nagging gevoel houden dat dat helemaal niet nodig was als we eerder strenger waren.

En dan maar op ons gedrag wijzen (deels terecht) terwijl de sluizen openstaan (vo) en inmiddels kan de horeca inpakken. En dan nog afvragen waarom draagvlak van de maatregelen verloren gaat.
vo is het probleem niet. Hadden mensen zich aan de regels gehouden was er genoeg marge geweest om het vo geen probleem te laten zijn. En het beleid is inderdaad een keuze waarvan het de vraag is of die goed is geweest. Aan de andere kant hadden we dan misschien een maandje weinig maatregelen gehad en zaten we nu in de 3e golf.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

redwing schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 22:23:
[...]
Hadden mensen zich aan de regels gehouden was er genoeg marge geweest om het vo geen probleem te laten zijn.
Tja, er was ook geen motivatie om je aan de maatregelen te houden (er werden geen versoepelingen beloofd) en tegelijkertijd wordt er ook niet streng gehandhaafd, logisch dat je dan een reactie krijgt van 'laat maar zitten'.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 20:31

Deathchant

Don't intend. Do!

En de hele TL:DR van het hele verhaal is dat zowel Rutte/Kabinet en van Dissel niks durven te beslissen en altijd maar het antwoord geven "dat kunnen we nu nog niet zeggen" of "zover is het nog niet", bang om inpopulaire keuzes te maken die duiden op leiderschap, maar intussen wel de boel blijven "managen".
Luister ze maar eens terug op youtube. Altijd maar alles laten wachten en uitschuiven tot het allerlaatste moment.

Zolang winkels open blijven, blijven mensen naar de stad gaan. Zolang er uitzondering op uitzondering volgt, blijven mensen het onduidelijk vinden en hun eigen invulling geven. Zolang er niet (tijdelijk) verboden wordt om te vliegen/op vakantie te gaan of <vul maar enig vertier in>, zal de mens het blijven doen, maar dan moet je als regering niet raar opkijken dat mensen dat ook gaan doen. Ze zijn al 9 maanden aan het zeggen "foei mensen jullie houden je niet aan de regels" en dan verder niks.
Je zou bijna denken dat de overheid het gewoon zo wilt; waarom nog veel geld steken in ondernemers, want onze empathie/begrip horen bij het grootbedrijf te liggen, toch? Waarom nog helpen of verplichtingen/verboden afkondigen als ze toch denken dat voor de zomer 60% gevaccineerd gaat zijn.....die paar doden maar op de koop toenemen :N en in de tussentijd blijven ze maar met de foei-vinger naar de burger toe zwaaien terwijl ze zelf veel meer en vaak ook veel eerder kunnen/hadden kunnen ingrijpen.

Kep daarstraks een filmpje gezien van de enorme drukte in de winkelstraten van Maastricht vandaag. Winkelen is belangrijker dan het virus onder controle houden. Echt ongelooflijk. Het was er nog drukker dan een drukke zaterdag zonder corona.
Het loopt duidelijk uit de hand en mensen doen maar gewoon. Als de overheid niet ingrijpt wordt het alleen maar erger....Leuk voor al die mensen die zich al sinds maart netjes aan de regels houden om nu te zien dat het nóg langer gaat duren door dit soort gedrag...alleen maar omdat je het zat bent...

[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 28-11-2020 22:48 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
Stoney3K schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 22:25:
[...]

Tja, er was ook geen motivatie om je aan de maatregelen te houden (er werden geen versoepelingen beloofd) en tegelijkertijd wordt er ook niet streng gehandhaafd, logisch dat je dan een reactie krijgt van 'laat maar zitten'.
Tuurlijk worden er geen versoepelingen beloofd. Welke versoepelingen denk je te kunnen beloven? Dat is afhankelijk van hoe de besmettingen verlopen. Je kunt dus niet van te voren aangeven dat de maatregelen voor x-aantal weken nodig zijn.
En daarmee logisch? Ik zou verwachten dat je ook zelf wel na kunt denken, maar schijnbaar is dat heel lastig voor heel veel mensen.

[removed]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10 17:07

Rudios

Lost in space?

Deathchant schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 22:46:

Leuk voor al die mensen die zich al sinds maart netjes aan de regels houden om nu te zien dat het nóg langer gaat duren door dit soort gedrag...alleen maar omdat je het zat bent...
Precies dit irriteert me het meest. Ik (en mijn gezin) vanaf maart keurig aan de regels gehouden en een deel die lak heeft aan de regels en gewoon het oude leventje oppakt - zover dat kan. Bah.

Ik zit in een enorm dubio in deze wat betreft kerst. Ga ik me weer netjes aan de regels houden terwijl tokkie familie 2 straten verder met 18 mensen gezellig kerst gaat vieren. Dat vind ik het meest frustrerend, maar puntje bij paaltje zal ik toch gewoon doen wat me opgedragen wordt, omdat ik gewoon iemand ben die zich moreel verplicht voelt om te doen wat er gevraagd word. Ik ben blij dat er toch velen zijn zoals mij, gelukkig maar, daardoor blijven de cijfers nog enigszins te behappen.
/eindeklaagzang

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

redwing schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 23:17:
[...]

Tuurlijk worden er geen versoepelingen beloofd. Welke versoepelingen denk je te kunnen beloven? Dat is afhankelijk van hoe de besemttingen verlopen.
Je kan toch zeggen dat wanneer de besmettingen een week lang onder X per dag blijven, dat de horeca dan weer open mag of de voetbalwedstrijden weer met publiek gespeeld mogen worden?

Maar ook die toezegging wordt niet gemaakt. Het is de hele tijd rijden op de achteruitkijkspiegel in plaats van te kijken waar de weg heen gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Stoney3K op 28-11-2020 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

bert pit

asdasd

Deathchant schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 22:46:
En de hele TL:DR van het hele verhaal is dat zowel Rutte/Kabinet en van Dissel niks durven te beslissen en altijd maar het antwoord geven "dat kunnen we nu nog niet zeggen" of "zover is het nog niet", bang om inpopulaire keuzes te maken die duiden op leiderschap, maar intussen wel de boel blijven "managen".
Luister ze maar eens terug op youtube. Altijd maar alles laten wachten en uitschuiven tot het allerlaatste moment.

Zolang winkels open blijven, blijven mensen naar de stad gaan. Zolang er uitzondering op uitzondering volgt, blijven mensen het onduidelijk vinden en hun eigen invulling geven. Zolang er niet (tijdelijk) verboden wordt om te vliegen/op vakantie te gaan of <vul maar enig vertier in>, zal de mens het blijven doen, maar dan moet je als regering niet raar opkijken dat mensen dat ook gaan doen. Ze zijn al 9 maanden aan het zeggen "foei mensen jullie houden je niet aan de regels" en dan verder niks.
Je zou bijna denken dat de overheid het gewoon zo wilt; waarom nog veel geld steken in ondernemers, want onze empathie/begrip horen bij het grootbedrijf te liggen, toch? Waarom nog helpen of verplichtingen/verboden afkondigen als ze toch denken dat voor de zomer 60% gevaccineerd gaat zijn.....die paar doden maar op de koop toenemen :N en in de tussentijd blijven ze maar met de foei-vinger naar de burger toe zwaaien terwijl ze zelf veel meer en vaak ook veel eerder kunnen/hadden kunnen ingrijpen.

Kep daarstraks een filmpje gezien van de enorme drukte in de winkelstraten van Maastricht vandaag. Winkelen is belangrijker dan het virus onder controle houden. Echt ongelooflijk. Het was er nog drukker dan een drukke zaterdag zonder corona.
Het loopt duidelijk uit de hand en mensen doen maar gewoon. Als de overheid niet ingrijpt wordt het alleen maar erger....Leuk voor al die mensen die zich al sinds maart netjes aan de regels houden om nu te zien dat het nóg langer gaat duren door dit soort gedrag...alleen maar omdat je het zat bent...
Het is net als met roken en andere slechte gewoonten: Men neemt tegen beter weten in het langere termijn risico op ziekte op de koop toe, om de korte termijn behoefte (shoppen, etc) te kunnen bevredigen.

Lekker z'n tweeën de winkel is zonder mondkapje. Je ziet ze nog steeds. Onbegrijpelijk.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Pagina: 1 ... 105 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins