With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Wat zullen we nu eens verbieden: vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - patatje/frietje oorlog
Er zijn natuurlijk een hoop café's waar niet of nauwelijks zitplaatsen zijn. Die zouden dus sowieso niet open mogen zijn.
Als de besmettingen daar komende drie weken, ook met mondkapjesplicht, nog steeds blijven oplopen weet je ook direct dat je toch andere maatregelen zal moeten treffen...
[Voor 4% gewijzigd door Jovatov op 24-07-2020 10:00]
Ja, ik denk dat het kabinet nu niet direct moet toegeven omdat er een paar partijen lopen te schreeuwen dat dit binnen 3 dagen moet worden ingevoerd.Jovatov schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:00:
Als de besmettingen daar komende drie weken, ook met mondkapjesplicht, nog steeds blijven oplopen weet je ook direct dat je toch andere maatregelen zal moeten treffen...
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Er is best wel moeite gedaan om te handhaven op 1,5 meter, maar de capaciteit is inderdaad te laag en de verschillen tussen gemeenten zijn te groot. Mondkapje voor of niet is veel duidelijker m.n. voor ondernemers.autje schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:27:
[...]
Heb jij ook maar enige moeite gezien om te handhaven op de 1.5 meter? Met een paar BOA's hier en daar kom je er niet, en in winkels heb ik nog nooit gezien dat personeel mensen erop wijst afstand te houden. Dat het volk 'moe' is is prima, maar dan moet het volk maar leren. Wat mij betreft worden versoepelingen dus weer teruggedraaid tot 1 juni, en worden evenementen als kermissen bij deze weer verboden. En dan kijken we weer een maand aan hoe het gaat.
Ik ben niet voor mondkapjes maar dit is wat ik denk dat gaat gebeuren. Ik denk dat ze het feit dat we nu nog geen plicht hebben itt de landen om ons heen op de betrokken ministeries nu vooral als communicatie-kans wordt gezien. De vraag is hoe en op welk moment je die troef uit wilt spelen.
Internationaal verkeer heeft maar een klein gedeelte van besmettingen veroorzaakt volgens contactonderzoeken, hoewel er idd wel meerdere vluchten met corona-patienten zijn geland op Schiphol. Ik weet niet hoe het daarbij met secundaire besmettingen (aan boord) zat.Stoney3K schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:38:
[...]
Vergeet ook niet dat vanaf 1 juli het internationale verkeer enorm is toegenomen.
Ik zou zelf ook eerder zijn voor het sluiten van cafés dan het verplichten van mondkapjes, maar het probleem is dat je daarmee voor veel cafés heel duidelijk het doodvonnis tekent.
Het ironische is dat je dat met een mondkapjesplicht ook doet, maar dan op een minder opvallende manier, als een kroegbaas nu zijn tent moet sluiten omdat er niemand komt, dan is het zijn probleem en niet het probleem van de overheid die hem gedwongen heeft om te sluiten.
Die "mondkapjesplicht" wordt dus alleen maar een maatregel om mensen uit het openbare leven weg te treiteren.
En ik weet niet wat voor intentie je hebt door het te hebben over wegtreiteren van mensen uit het openbare leven. Dat impliceert dat de regel zou worden ingevoerd om mensen te pesten, met kwade opzet, zonder dat het eigenlijk gaat om de intentie om de volksgezondheid te waarborgen. Eerlijk gezegd vind ik het vrij smakeloos dat je die term gebruikt.
Het eerder invoeren van de initiële lockdown in maart had heel veel gedoe, besmettingen en doden kunnen schelen. Nu lopen we weer tegen dezelfde situatie aan, hopelijk wel minder hard, maar kijk maar naar het aantal besmettingen deze week (positiviteitspercentage helaas niet bekendgemaakt geloof ik). Juist tijdig ingrijpen kan belangrijk zijn als er weer een exponentiële toename plaatsvindt nu.Stoney3K schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:01:
[...]
Ja, ik denk dat het kabinet nu niet direct moet toegeven omdat er een paar partijen lopen te schreeuwen dat dit binnen 3 dagen moet worden ingevoerd.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Zo komt het op mij wel over. Omdat mensen het nu vertikken om zich aan de 1,5 meter te houden, krijgen ze hun verdiende loon, namelijk een mondkapjesplicht.Sorcerer8472 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:13:
[...]
En ik weet niet wat voor intentie je hebt door het te hebben over wegtreiteren van mensen uit het openbare leven. Dat impliceert dat de regel zou worden ingevoerd om mensen te pesten, met kwade opzet, zonder dat het eigenlijk gaat om de intentie om de volksgezondheid te waarborgen. Eerlijk gezegd vind ik het vrij smakeloos dat je die term gebruikt.
Zelfs als al duidelijk is aangetoond dat zo'n mondkapjesplicht niet gaat helpen en juist averechts kan werken.
In Duitsland geld onder bepaalde omstandigheden ook een mondkapjes plicht. Het werkte heel aardig. Iedereen hield sowieso al redelijk afstand en als je een restaurant binnengaat dan gebruik je een mondkapje totdat je op je plek zit. Ruimte tussen de tafels was prima (2,5 meter)
In het hotel 'bij het ontbijjt draagt ook iedereen een mondkapje totdat je aan je tafel zit. Bedienend personeel draagt ook mondkapjes.
Ook tankstations als je binnen gaat is afstand houden en een mondkapje op.
Als het zoiets wordt zou ik er vrede mee hebben dat er een mondkapjes plicht komt. Ik ben perssonlijk van mening dat mondkapjes niet een heel groot effect hebben op de R waarde maar dat het effect er wel is. Als je hoest of niest of praat blijft het toch eerder in je mondkapje hangen dan dat het in de vrije ruimte wordt geblazen. Natuurlijk zal er ook wat langs de randen lekken maar of je wordt besmet of niet hangt vaak ook van de virus load af en als mondkapjes kunnen bijdragen dan zou ik daar vrede mee hebben.
In een volle kroeg waar iedereen tegen elkaar aanschuurt verwacht ik weinig effect van een mondkapje. Daar zul je mij ook niet vinden, met of zonder kapje
Waarschijnlijk ook dat die 1.5 meter niet of nauwelijks te handhaven is en het vooral veel onnodige agressie en strafbladen oplevert. Een paar voorbeelden van mensen die een stafblad zouden kunnen krijgen en daarna moeite met hun vog-aanvraag:autje schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:27:
[...]
Heb jij ook maar enige moeite gezien om te handhaven op de 1.5 meter? Met een paar BOA's hier en daar kom je er niet, en in winkels heb ik nog nooit gezien dat personeel mensen erop wijst afstand te houden. Dat het volk 'moe' is is prima, maar dan moet het volk maar leren. Wat mij betreft worden versoepelingen dus weer teruggedraaid tot 1 juni, en worden evenementen als kermissen bij deze weer verboden. En dan kijken we weer een maand aan hoe het gaat.
- Je dochter die op kamers woont en in het weekend bij papa en mama slaapt.
- Je partner waar je al 4 jaar een lat-relatie hebt.
- Een groep vrienden waarvan er vijf 17 jaar zijn en één 18 jaar is.
En zo kan het nog wel even door gaan. Mij partner woont niet in mijn huis, dus buiten zouden we voor de bühne anderhalve meter afstand moeten houden met als alternatief een strafblad waarbij we ons beroep niet meer mogen uitvoeren, om vervolgens thuis te tongworstelen. Of denkt de overheid dat we een spat-scherm op de bank hebben?
Wat overigens ook heel frappant is:
- Naar de hoeren gaan: mag.
- Een sexbuddy: mag.
- Hand in hand op straat lopen met je vaste partner die niet in één huis woont: mag niet.

Je eigen kinderen knuffelen die bij je ex-partner in huis wonen: Mag ook niet.TheMandroid schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:43:
[...]
- Hand in hand op straat lopen met je vaste partner die niet in één huis woont: mag niet.
Dat gaat inderdaad best een beetje ver.
Geloof mij maar dat ze gaan toegeven. Dat was ook zo bij de nutteloze sluiting van de scholen door een paar emotionele huilies.Stoney3K schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:01:
[...]
Ja, ik denk dat het kabinet nu niet direct moet toegeven omdat er een paar partijen lopen te schreeuwen dat dit binnen 3 dagen moet worden ingevoerd.
Nu is het verschil dat een mondkapje geen kwaad doet, in tegenstelling tot de sluiting van de scholen. Ik lig er in ieder geval niet wakker van, ik heb voldoende mondkapjes (uitwasbaar en wegwerp) op voorraad dus het zal mijn tijd wel duren.
In mijn ogen zou de staat dan ook de mondkapjesverkoop moeten reguleren.Drardollan schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:46:
[...]
Geloof mij maar dat ze gaan toegeven. Dat was ook zo bij de nutteloze sluiting van de scholen door een paar emotionele huilies.
Nu is het verschil dat een mondkapje geen kwaad doet, in tegenstelling tot de sluiting van de scholen. Ik lig er in ieder geval niet wakker van, ik heb voldoende mondkapjes (uitwasbaar en wegwerp) op voorraad dus het zal mijn tijd wel duren.
In onder andere Spanje en Italië heeft de overheid besloten om de prijs van mondkapjes en handgel te beperken. Zo mag een mondkapje niet meer dan 96 cent per stuk kosten.
Maar waarschijnlijk mag de mondkapjesplicht in liberaal Nederland weer uitgemolken worden waardoor de prijzen opeens verdubbelen zodra het verplicht wordt.
Duitsers zijn in tegenstelling tot een stel debielen in dit land wel in staat om een paar simpele regeltjes op te volgen zonder te zeiken.Indoubt schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:27:
Ik kom net terug uit Duitsland (zakelijke reis) en was in een kleine stad.
In Duitsland geld onder bepaalde omstandigheden ook een mondkapjes plicht. Het werkte heel aardig. Iedereen hield sowieso al redelijk afstand en als je een restaurant binnengaat dan gebruik je een mondkapje totdat je op je plek zit. Ruimte tussen de tafels was prima (2,5 meter)
Het is in Duitsland erg prettig vertoeven momenteel, ondanks de wat strengere regels in en om de winkels.
Ik ben absoluut geen voorstander van mondkapjes, maar ik ben dit helemaal met je eens. De verspreiding wordt wat minder omdat het kapje het tegenhoudt en voorkomt dat het 5 meter door de ruimte geblazen wordt. Ik denk dat alle kleine beetjes helpen (handen wassen, afstand en mondkapjes) en het leven nog een stukje aangenamer kunnen maken.Als het zoiets wordt zou ik er vrede mee hebben dat er een mondkapjes plicht komt. Ik ben perssonlijk van mening dat mondkapjes niet een heel groot effect hebben op de R waarde maar dat het effect er wel is. Als je hoest of niest of praat blijft het toch eerder in je mondkapje hangen dan dat het in de vrije ruimte wordt geblazen.
Maar die kinderen mogen wel weer spelen met andere kinderen uit andere huishoudens, die vervolgens ook door hun ouders geknuffeld worden.Stoney3K schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:46:
[...]
Je eigen kinderen knuffelen die bij je ex-partner in huis wonen: Mag ook niet.
Dat gaat inderdaad best een beetje ver.

Dus:
Papa mag zijn dochter die bij zijn ex woont niet knuffelen.
Maar een wildvreemde mag wel zijn zoon knuffelen die daarvoor nog samen met diezelfde dochter in de zandbak heeft zitten kleien met elkaars speeksel.

Daarom is het verstandig om voor te sorteren. Zo heb ik in maart al wegwerp mondkapjes besteld en liggen die al een tijdje thuis, heb er enkele gebruikt in Duitsland.TheMandroid schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:49:
[...]
In mijn ogen zou de staat dan ook de mondkapjesverkoop moeten reguleren.
In onder andere Spanje en Italië heeft de overheid besloten om de prijs van mondkapjes en handgel te beperken. Zo mag een mondkapje niet meer dan 96 cent per stuk kosten.
Maar waarschijnlijk mag de mondkapjesplicht in liberaal Nederland weer uitgemolken worden waardoor de prijzen opeens verdubbelen zodra het verplicht wordt.
Uitwasbare heb ik ook gekocht van mijn favoriete voetbalclub en oma heeft er een paar genaaid. Daar kunnen we ook wel mee vooruit.
Zag ze ook liggen bij de drogist en So-Low, allemaal rond de 1 euro. Maar dat is wel alweer een paar weken terug.
Zo kun je duizend dingen bedenken, maar de werking van een mondkapje hoeft ook niet in alle gevallen 100% te zijn. Als het in 50% van de gevallen werkt, heb je in ieder geval 50% gewonnen t.o.v. van nu.TheMandroid schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:51:
[...]
Maar die kinderen mogen wel weer spelen met andere kinderen uit andere huishoudens, die vervolgens ook door hun ouders geknuffeld worden.![]()
![]()
![]()
Dus:
Maar een wildvreemde mag wel zijn zoon knuffelen die daarvoor nog samen met diezelfde dochter in de zandbak heeft zitten kleien met elkaars speeksel.
Steam ID = Ackerfiets
Ik denk dat je te ver doorschiet. De regels zijn er niet om allemaal strict op te volgen, en zo worden ze ook niet gehandhaafd. Binnen de regels is er echt wel speling en word je echt niet voor elk wissewasje bekeurd. Het is wel belangrijk om regels te hebben, anders wordt het een chaos.TheMandroid schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:51:
[...]
Maar die kinderen mogen wel weer spelen met andere kinderen uit andere huishoudens, die vervolgens ook door hun ouders geknuffeld worden.![]()
![]()
![]()
Dus:
Vergelijk het maar met agenten in het verkeer. Je krijgt echt niet altijd een bekeuring voor geen knipperlicht of een paar kilometer te hard. Ondanks dat dit volgens de regels wel zou moeten. Vaak krijg je een waarschuwing. Natuurlijk niet als je het te gortig maakt. En zo is het met de Corona regels ook.
Als jij met je vriendin over straat loopt is er echt geen handhaver of agent die gaat vragen of je wel in hetzelfde huis woont om je vervolgens te bekeuren, loop je echter met een groep vrienden lallend met de armen om elkaars schouders door diezelfde straat dan ben je wel aan de beurt.
Het is een optelsom, zo leg ik het ook aan mijn kinderen uit. Als iedereen zoveel mogelijk de regels volgt, dan wordt het risico op verspreiding steeds kleiner. En het geeft niet als je een keer te weinig afstand hebt of een keer je mondkapje vergeet.Family Guy schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:53:
[...]
Zo kun je duizend dingen bedenken, maar de werking van een mondkapje hoeft ook niet in alle gevallen 100% te zijn. Als het in 50% van de gevallen werkt, heb je in ieder geval 50% gewonnen t.o.v. van nu.
Tja, je zal dan maar net de pech hebben van een BOA of een conducteur die zijn dag niet heeft, dan heeft je kind wel mooi een strafblad. Want hoe je dat ook uitlegt, dan heeft zo'n BOA wel gelijk, regels zijn regels.Drardollan schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:57:
[...]En het geeft niet als je een keer te weinig afstand hebt of een keer je mondkapje vergeet.
Ruimte voor 'redelijkheid en billijkheid' is er dan gewoon niet.
Het probleem is dat je afhankelijk bent van de BOA of jij een bekeuring krijgt of niet.Drardollan schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:56:
[...]
Ik denk dat je te ver doorschiet. De regels zijn er niet om allemaal strict op te volgen, en zo worden ze ook niet gehandhaafd. Binnen de regels is er echt wel speling en word je echt niet voor elk wissewasje bekeurd. Het is wel belangrijk om regels te hebben, anders wordt het een chaos.
Vergelijk het maar met agenten in het verkeer. Je krijgt echt niet altijd een bekeuring voor geen knipperlicht of een paar kilometer te hard. Ondanks dat dit volgens de regels wel zou moeten. Vaak krijg je een waarschuwing. Natuurlijk niet als je het te gortig maakt. En zo is het met de Corona regels ook.
Als jij met je vriendin over straat loopt is er echt geen handhaver of agent die gaat vragen of je wel in hetzelfde huis woont om je vervolgens te bekeuren, loop je echter met een groep vrienden lallend met de armen om elkaars schouders door diezelfde straat dan ben je wel aan de beurt.
Regels zijn regels, en mocht je vinden dat deze te ver gaan, dan moet de overheid die regels verduidelijken.
De ene agent vindt het misschien prima dat een vriend met zijn vriendin over straat loopt.
Maar diezelfde agent vindt misschien wél nodig om een homoseksuele man die met zijn vriend over straat loopt te bekeuren. (Want misschien zijn het wel 2 vrienden?)
Vergeet niet dat een bekeuring ook een strafblad oplevert.
Zo iets heftigs moet toch niet afgehangen worden aan het humeur van de betreffende boa?
Dus als je toevallig een BOA treft die met zijn verkeerde been uit bed gestapt is, homofoob is, racistisch is, etc. dan kan je dat een strafblad opleveren.
Het gaat hier niet om een bekeuring omdat je 10 kilometer te hard hebt gereden.
Het gaat hier om een strafblad wat je de rest van je carrière blijft achtervolgen.
[Voor 4% gewijzigd door TheMandroid op 24-07-2020 11:04]
Sowieso zijn kinderen tot een bepaalde leeftijd uitgesloten van de verplichting tot mondkapjes.Stoney3K schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:00:
[...]
Tja, je zal dan maar net de pech hebben van een BOA of een conducteur die zijn dag niet heeft, dan heeft je kind wel mooi een strafblad. Want hoe je dat ook uitlegt, dan heeft zo'n BOA wel gelijk, regels zijn regels.
Ruimte voor 'redelijkheid en billijkheid' is er dan gewoon niet.
Ook krijgt een kind onder de 16 sowieso niet snel een strafblad, zeker niet als je het voor laat komen. En zo wel, met 18 vervalt dat weer.
En ik geloof niet dat er veel BOA's zijn die een kind direct een boete geven in plaats van aanspreken.
En daarom hebben we in Nederland een rechtsstaat en kunnen we dit altijd op een hoger niveau bespreken bij de rechter.TheMandroid schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:00:
[...]
Het probleem is dat je afhankelijk bent van de BOA of jij een bekeuring krijgt of niet.
Regels zijn regels, en mocht je vinden dat deze te ver gaan, dan moet de overheid die regels verduidelijken.
De ene agent vindt het misschien prima dat een vriend met zijn vriendin over straat loopt.
Maar diezelfde agent vindt misschien wél nodig om een homoseksuele man die met zijn vriend over straat loopt te bekeuren. (Want misschien zijn het wel 2 vrienden?)
Vergeet niet dat een bekeuring ook een strafblad oplevert.
Zo iets heftigs moet toch niet afgehangen worden aan het humeur van de betreffende boa?
Dus als je toevallig een BOA treft die met zijn verkeerde been uit bed gestapt is, homofoob is, racistisch is, etc. dan kan je dat een strafblad opleveren.
Het eenvoudigst is de regels volgen, of je nu wit zwart of groen bent. En homo, hetero of asexueel. Voor de rechtspraak is iedereen gelijk en biedt het gelijke kansen om je verhaal te doen bij de rechter.
Gelukkig is dit onzin. Want ten eerste wordt een strafblad op den duur schoongemaakt en ten tweede wordt ook niet elke aantekening gebruikt bij de aanvraag van een VOG.Het gaat hier niet om een bekeuring omdat je 10 kilometer te hard hebt gereden.
Het gaat hier om een strafblad wat je de rest van je carrière blijft achtervolgen.
Overigens worden snelheidsovertredingen ook gewoon op je strafblad geschreven.
Maar als je er zo bang voor bent, dan volg je alle regels strikt op en hoef je niet bang te zijn.
[Voor 5% gewijzigd door Drardollan op 24-07-2020 11:12]
Inderdaad, die paar gevallen waar je toevallig wel een humeurige BOA treft zijn niet maatgevend. En in die gevallen is het pech hebben.Drardollan schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:07:
[...]
Sowieso zijn kinderen tot een bepaalde leeftijd uitgesloten van de verplichting.
Ook krijgt een kind onder de 16 sowieso niet snel een strafblad, zeker niet als je het voor laat komen. En zo wel, met 18 vervalt dat weer.
En ik geloof niet dat er veel BOA's zijn die een kind direct een boete geven in plaats van aanspreken.
Zonder regulatie zijn ze in NL dus 20eu voor 50 of 1eu per stuk als je ze los koopt.TheMandroid schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:49:
[...]
In mijn ogen zou de staat dan ook de mondkapjesverkoop moeten reguleren.
Als dat blijkbaar al goed gaat, waarom zou je dan weer meer moeten reguleren en regels in moeten stellen?
Zodat de BOA de Kruidvat een boete kan gaan geven oid?
Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN
Nou dat schoonmaken is wel héél optimistisch. Het zijn toch minstens 5 jaar dat die aantekening mee kan spelen bij je VOG.Drardollan schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:10:
[...]
En daarom hebben we in Nederland een rechtsstaat en kunnen we dit altijd op een hoger niveau bespreken bij de rechter.
Het eenvoudigst is de regels volgen, of je nu wit zwart of groen bent. En homo, hetero of asexueel. Voor de rechtspraak is iedereen gelijk en biedt het gelijke kansen om je verhaal te doen bij de rechter.
[...]
Gelukkig is dit onzin. Want ten eerste wordt een strafblad op den duur schoongemaakt en ten tweede wordt ook niet elke aantekening gebruikt bij de aanvraag van een VOG.
Overigens worden snelheidsovertredingen ook gewoon op je strafblad geschreven.
Bovendien is het een beetje raar dat je aangeeft dat je dan maar een rechtszaak moet starten. Wat is het nut dan van deze regels? Anderhalve meter is anderhalve meter. Dus het zou óf voor iedereen gehandhaafd moeten worden, dus ook heteroseksuele witte koppels, of helemaal niet handhaven.
Je kan niet verwachten dat heteroseksuele witte koppeltjes gewoon over staat kunnen lopen en dat zwarte homoseksuele mannen een geld en energie in een rechtszaak moeten stoppen om hun strafblad schoon te vegen. Waarbij de vraag is of de rechter hier in mee gaat, wanneer de wet duidelijk is over 1,5 meter.
Ja precies... De typische Nederlandse mentaliteit zonder inlevingsvermogen. Totdat de regels jou treffen dan is het 'maar...'.Maar als je er zo bang voor bent, dan volg je alle regels strikt op en hoef je niet bang te zijn.
*knip* reageer nornaal of reageer niet.autje schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:11:
[...]
Inderdaad, die paar gevallen waar je toevallig wel een humeurige BOA treft zijn niet maatgevend. En in die gevallen is het pech hebben.
[Voor 22% gewijzigd door Zeehond op 24-07-2020 12:16]
Dan zijn we het er toch over eens dat deze opmerking van je complete nonsens is:TheMandroid schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:19:
[...]
Nou dat schoonmaken is wel héél optimistisch. Het zijn toch minstens 5 jaar dat die aantekening mee kan spelen bij je VOG.
Tenzij je maar een carrière van 5 jaar voor ogen hebt natuurlijk.TheMandroid schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:00:
Als je je aan de regels houdt, dan krijg je geen boete. En hoef je geen rechtszaak aan te spannen. Probleem opgelost.Bovendien is het een beetje raar dat je aangeeft dat je dan maar een rechtszaak moet starten. Wat is het nut dan van deze regels? Anderhalve meter is anderhalve meter. Dus het zou óf voor iedereen gehandhaafd moeten worden, dus ook heteroseksuele witte koppels, of helemaal niet handhaven.
Zoals gezegd. Als je je aan de regels houdt krijgt je geen boete. Krijg je deze wel dan kan je naar de rechter.TheMandroid schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:21:
[...]
Ik hoop dat je dit ook roept wanneer je een humeurige zwarte feministische boa tegenkomt die een hekel heeft aan witte mannen. Helaas pech, strafblad.
Je kan de problemen ook opzoeken. Ik raad dat af.
Want daar lopen er honderden van in Nederland? Maar ja, als ik die tegenkom dan zal ik dat slikken. En desnoods aanvechten bij de rechter. Als die me dan ook in het ongelijk stelt, dan zat ik waarschijnlijk fout.TheMandroid schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:21:
[...]
Ik hoop dat je dit ook roept wanneer je een humeurige zwarte feministische boa tegenkomt die een hekel heeft aan witte mannen. Helaas pech, strafblad.
Nogmaals, hoe vaak denk je dat dit voorkomt?
Ik vind ook dat je juist kritisch moet kijken waarom bepaalde regels van kracht zijn, en niet blindelings 'Ja maar regels zijn regels!' gaan roepen.TheMandroid schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:26:
[...]
Ja precies. En als er straks een wet komt die zegt dat alleen nog maar vrouwen mogen stemmen op Forum van de Democratie, dan doen we dat ook gewoon. Want een wet is een wet.
Beetje bullshit. Ik snap dat je je gelijk wilt halen, maar misschien ook nadenken en je white male privilege opzij zetten?
Ironisch genoeg hebben Duitsers daar wat minder moeite mee, die zijn veel gehoorzamer, zelfs ondanks hun geschiedenis.
Het gaat er niet om óf het rondloopt.autje schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:26:
[...]
Want daar lopen er honderden van in Nederland? Maar ja, als ik die tegenkom dan zal ik dat slikken. En desnoods aanvechten bij de rechter. Als die me dan ook in het ongelijk stelt, dan zat ik waarschijnlijk fout.
Nogmaals, hoe vaak denk je dat dit voorkomt?
Wetten horen voor iedereen gelijk te zijn.
Of iedereen moet bekeurd worden op 1.5 meter, of niemand.
En wat je zegt is precies het probleem: de kans op iemand die een wit heteroseksueel koppel beboet is klein.
Maar iemand die twee homoseksuele mannen beboet is groter.
Maar iemand die twee homoseksuele mannen van arabische afkomst beboet is nóg groter.
Blijkbaar vind je het oke dat strafbladen een soort loterij worden, waarbij hoe meer je afwijkt van de standaard norm, hoe groter je kans wordt?
Uhhh. Ik weet niet hoor? Maar sla je niet volledig door ondertussen?TheMandroid schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:26:
[...]
Ja precies. En als er straks een wet komt die zegt dat alleen nog maar vrouwen mogen stemmen op Forum van de Democratie, dan doen we dat ook gewoon. Want een wet is een wet.
Beetje bullshit. Ik snap dat je je gelijk wilt halen, maar misschien ook nadenken en je white male privilege opzij zetten?
Wat heeft stemrecht voor vrouwen hiermee te maken? En wat hebben white male privileges hiermee te maken? Nog los van het feit dat jij geen idee hebt of ik wit, bruin, rood, zwart, groen of geel ben. En dat er overigens ook niets toe doet en je niets aan gaat.
De wet is ook voor iedereen gelijk. Daarom hebben we ook rechters, die toetsen of de verbalisant de wet ook juist geïnterpreteerd heeft. Daarom worden sommige mensen ook vrijgesproken van een delict wat ze volgens verbalisanten gepleegd zouden hebben.TheMandroid schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:29:
[...]
Het gaat er niet om óf het rondloopt.
En wat je zegt is precies het probleem: de kans op iemand die een wit heteroseksueel koppel beboet is klein.
Maar iemand die twee homoseksuele mannen van arabische afkomst beboet is nóg groter.
Blijkbaar vind je het oke dat strafbladen een soort loterij worden, waarbij hoe meer je afwijkt van de standaard norm, hoe groter je kans wordt?
Bron: NOS
Gelukkig maar, hun eisen slaan ook helemaal nergens op. Ze hadden sws geen kans van slagen, maar fijn dat dat nu officieel is uitgesproken.
Als je het niet eens bent met bepaalde regels cq. wetten die ingevoerd worden dan kan je daarop actie ondernemen. Als een regel cq. wet eenmaal is ingevoerd, dan heb je je eraan te houden. Dat is hoe ons systeem in elkaar zit en bedacht is.Stoney3K schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:29:
[...]
Ik vind ook dat je juist kritisch moet kijken waarom bepaalde regels van kracht zijn, en niet blindelings 'Ja maar regels zijn regels!' gaan roepen.
Ironisch genoeg hebben Duitsers daar wat minder moeite mee, die zijn veel gehoorzamer, zelfs ondanks hun geschiedenis.
Waarmee ik absoluut niet zeg dat je niet kritisch mag zijn, dat is absoluut goed. Maar als een regel cq. wet van kracht is, dan kan je deze of opvolgen of deze niet opvolgen en de gevolgen aanvaarden. Dat is een keuze die je zelf moet maken.
Daar zou ik het mee eens zijn als het politieke proces van wetgeving eerlijk en rechtvaardig verloopt.Drardollan schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:32:
[...]
Als je het niet eens bent met bepaalde regels cq. wetten die ingevoerd worden dan kan je daarop actie ondernemen. Als een regel cq. wet eenmaal is ingevoerd, dan heb je je eraan te houden. Dat is hoe ons systeem in elkaar zit en bedacht is.
De noodverordening die nu wordt opgevolgd is verre van democratisch.
Je begrijpt het probleem dus nog steeds niet.autje schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:31:
[...]
De wet is ook voor iedereen gelijk. Daarom hebben we ook rechters, die toetsen of de verbalisant de wet ook juist geïnterpreteerd heeft. Daarom worden sommige mensen ook vrijgesproken van een delict wat ze volgens verbalisanten gepleegd zouden hebben.
Een boa staat in zijn recht om jou te bekeuren.
Een rechter zal dit ook constateren.
Een rechter kan niet kijken of Pauline en Wouter geen bekeuring hebben gekregen, maar Mohammed en Mustafa wel.
Ook al is hun situatie gelijk.
Van Pauline en Wouter zijn namelijk geen gegevens te vinden, omdat ze niet bekeurd zijn.
Hoe wil je bij de rechter dan bewijzen dat je strafblad afhangt van het humeur van de betreffende boa?
Dus Pauline en Wouter mogen zoenend over straat, maar Mohammed en Mustafa kunnen een bekeuring krijgen omdat ze hand in hand lopen. En geen rechter die daar iets aan kan doen. Dus je strafblad hangt nog steeds af van de boa-loterij.
Ik zou eerder zeggen dat jij niet begrijpt hoe rechtspraak werkt, maar goed. Verder discussiëren heeft op deze manier geen zin.TheMandroid schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:34:
[...]
Je begrijpt het probleem dus nog steeds niet.
Een boa staat in zijn recht om jou te bekeuren.
Een rechter zal dit ook constateren.
Een rechter kan niet kijken of Pauline en Wouter geen bekeuring hebben gekregen, maar Mohammed en Mustafa wel.
Ook al is hun situatie gelijk.
Van Pauline en Wouter zijn namelijk geen gegevens te vinden, omdat ze niet bekeurd zijn.
Hoe wil je bij de rechter dan bewijzen dat je strafblad afhangt van het humeur van de betreffende boa?
Dus Pauline en Wouter mogen zoenend over straat, maar Mohammed en Mustafa kunnen een bekeuring krijgen omdat ze hand in hand lopen. En geen rechter die daar iets aan kan doen. Dus je strafblad hangt nog steeds af van de boa-loterij.
Ik denk dat dat een heel andere discussie is, en ik ben het er ook niet mee eens. Dat is het hele idee achter een noodverordening.Stoney3K schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:33:
[...]
Daar zou ik het mee eens zijn als het politieke proces van wetgeving eerlijk en rechtvaardig verloopt.
De noodverordening die nu wordt opgevolgd is verre van democratisch.
Maar de situatie is nu eenmaal zo, nog steeds kan je kiezen of je de regels volgt zonder consequenties of dit niet doet en de consequenties aanvaard.
Het blijft toch zo dat het enige bewijs wat een rechter in zo'n situatie heeft, het woord is van een BOA. En als die BOA dus niet 'helemaal integer' te werk is gegaan, heb je gewoon pech.autje schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:37:
[...]
Ik zou eerder zeggen dat jij niet begrijpt hoe rechtspraak werkt, maar goed. Verder discussiëren heeft op deze manier geen zin.
Waar je het dan hooguit nog op kan gooien is proportionaliteit.
Mooie dood doener,TheMandroid schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:21:
[...]
Beetje jammer dat dit topic verzand in dit soort onzinnige posts.
PSN
Houd alsjeblieft op hoor. Eerst zit je mij te beschuldigen van 'white privileges' en nu beledig je voor het gemak nog even alle vrouwen in Nederland.TheMandroid schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:39:
[...]
Je kan rechtspraak niet laten afhangen van een ongestelde boa die haar dag niet heeft.
Ik ga niet meer op je reageren vanaf nu. Echt compleet belachelijk hoe je hier allerlei kleinerende onzin aan het droppen bent.
Denk zelf dat de afkomst niet zo uitmaakt. Een hetro koppel wordt gewoon veel sneller aangenomen als een koppel en daarmee een huishoudens. Dan maakt het niet uit of het koppel wit, zwart, of licht getint is.TheMandroid schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:29:
[...]
Het gaat er niet om óf het rondloopt.
Bij een homo koppel die arm in arm loopt, lijkt me het ook vrij duidelijk. Het wordt sneller grijs als je als homo koppel wel dicht bij elkaar loopt maar niet hand in hand. Dan zie je er uit als 2 vrienden ipv als stel. Misschien worden gekleurden hierbij eerder beboet, maar ik heb niet het idee dat dit in Nederland zo extreem is. Dus 2 blanke mannen zullen net zo goed beboet worden door BOA's.
Daarnaast is homo zijn in de Arabische gemeenschap helemaal niet zo geaccepteerd als in de blanke West-Europese waarde en normen. Dus de kans dat 2 mannen met een Arabisch uiterlijk die minder dan 1,5 meter uit elkaar loopt geen homo stel is, is ook veel groter.
Ja racial profiling mag niet, maar mensen beoordelen alles op basis van eigen ervaringen en culturele achtergrond. Dus om volledig onpartijdig te oordelen, dat is vrijwel onmogelijk. Je moet je best doen om je eigen ervaringen opzij te zetten. Dat is niet zo makkelijk. Hoog opgeleiden kunnen dit waarschijnlijk beter dan laag opgeleiden. Aangezien politie en handhavers niet de best betaalde beroepen zijn, zul je daar niet de hoogst opgeleide mensen vinden. Daarmee werken we als maatschappij dit probleem in de hand. Als de straatagent wel beter betaald zou worden, kon je bij de politieopleiding hierop kunnen selecteren. Nu zijn we al lang blij dat er genoeg mensen aanmelden.
het principe van mondkapjes werkt gewoon. Zeker bij juist gebruik, en dat is prima aan te leren. Het is nu ook weer geen rocket-science.
Je hoeft ook geen 100% succesrate te halen. Net als dat voor succesvolle vaccinatieprogramma's geen 100% nodig is. met 95% heb je ook genoeg om mensen niet meer ziek te laten worden.
De discussie met kinderen die je wel mag knuffelen: Van kinderen is bekend dat ze minder snel ziek zijn en minder snel doorgeven. Ik snap dat dat tegen je gevoel in gaat bij "kwijlende kinderen". Maar zullen we gewoon ons bij het wetenschappelijke bewijs houden ipv ons gevoel dat gebaseerd is op een gebrek aan daadwerkelijke kennis?
En over strafblad: Net alsof elke BOA/agent constant iedereen checkt of ze uit één huishouden komen. Daar is de capaciteit niet eens voor. Daarbij: Klef doen kan gewoon in je eigen huis tot die tijd. Maar dat hoeft niet want zo strikt zal men echt niet controleren. het enige risico wat je loopt is géén mondkapje dragen en dán beboet worden. Maar dan neem je toch echt zélf dat risico.
Het enige wat wel een goed punt is: Verplichte maximumprijs voor mondkapjes. Anders krijg je inderdaad een wildgroei in het begin.
[Voor 16% gewijzigd door Waah op 24-07-2020 11:51]
YakuzA schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:42:
[...]
Mooie dood doener,
Beetje jammer dat dit topic verzand in dit soort onzinnige posts.
Blijkbaar hebben een groot aantal leden hier een andere manier van discussiëren. Zolang iedereen dezelfde mening heeft / het met je eens is, dan is een discussie prima. Maar iedereen met een andere mening vervuilt het topic. Maar dat past dan ook precies bij het standpunt dat je niet kritisch mag zijn op wetgeving en deze 100% moet volgen en niet mag klagen.Drardollan schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:43:
[...]
Houd alsjeblieft op hoor. Eerst zit je mij te beschuldigen van 'white privileges' en nu beledig je voor het gemak nog even alle vrouwen in Nederland.
Ik ga niet meer op je reageren vanaf nu. Echt compleet belachelijk hoe je hier allerlei kleinerende onzin aan het droppen bent.
Dat zien we ook in landen als Frankrijk en Spanje? En straks België?Waah schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:49:
het principe van mondkapjes werkt gewoon. Zeker bij juist gebruik, en dat is prima aan te leren. Het is nu ook weer geen rocket-science.
Ja, juist gebruik van een mondkapje én afstand houden zou het virus prima in de kiem kunnen smoren als iedereen dat doet. Alleen wringt daar de schoen, dat zul je moeten handhaven. Want anders gaan mensen de mondkapjes (die onjuist worden gebruikt) gebruiken als een smoes om niet meer zo veel afstand te hoeven houden.
Dat zag ik in Frankrijk: Er was een mondkapjesplicht en minimum 1 meter afstand houden, maar iedereen stond gewoon op een kluitje met het mondkapje half op de kin.
Niemand zegt ook dat je níét moet handhaven op het gebruikStoney3K schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:52:
[...]
Dat zien we ook in landen als Frankrijk en Spanje? En straks België?
Ja, juist gebruik van een mondkapje én afstand houden zou het virus prima in de kiem kunnen smoren als iedereen dat doet. Alleen wringt daar de schoen, dat zul je moeten handhaven. Want anders gaan mensen de mondkapjes (die onjuist worden gebruikt) gebruiken als een smoes om niet meer zo veel afstand te hoeven houden.
Dat zag ik in Frankrijk: Er was een mondkapjesplicht en minimum 1 meter afstand houden, maar iedereen stond gewoon op een kluitje met het mondkapje half op de kin.

Ik denk vooral dat voldoende handhaven niet gaat lukken omdat we daar de capaciteit niet voor gaan hebben.Waah schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:54:
[...]
Niemand zegt ook dat je níét moet handhaven op het gebruik
Ik verwacht dat als men nu gaat handhaven dat de boodschap duidelijk is, en dat dat al genoeg is. Zo tegendraads zijn Nederlanders nu ook weer niet. maar als je op voorhand (zoals hier) al roept dat je niet gaat controleren en bekeuren (ten tijde dat de terrassen open mochten) dan kan je mensen het niet kwalijk nemen dat ze het niet opvolgen.Stoney3K schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:55:
[...]
Ik denk vooral dat voldoende handhaven niet gaat lukken omdat we daar de capaciteit niet voor gaan hebben.
In de professionele sector werken gezichtsmaskers goed, Maar het is een illusie om te denken dat ze onder het "gewone volk" in het dagelijks leven ook werken, want het gros van de burgers zal één (1) gezichtsmasker dagenlang of wekenlang in zijn broekzak of op het autodashboard paraat houden en dat opzetten als het verplicht is . En iedere deskundige zal je vertellen dat zó'n vervuild gezichtsmasker hoogstwaarschijnlijk eerder bijdraagt aan virale verspreiding dan dat die besmetting voorkomt. Kortom, symboolpolitiek bij uitstek, medicalisering van de samenleving en ernstige verschraling van de sociale interactie omdat je iemands gezicht nauwelijks meer ziet.Waah schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:49:
Vergelijk het met een bromfietshelm, die moet je opzetten als je aan het verkeer deelneemt, dat is duidelijk zat, en de verplichting is gemakkelijk te controleren. Helm niet op? Dan een bon. En iedereen weet: als je op je kop valt, beschermt die helm absoluut. Maar zo'n gezichtsmasker kun je half afdoen, je kunt net doen alsof je zit te eten of drinken in de trein, je kunt zeggen dat je even boven je lip moest krabben of een aanval van hyperventilatie had.... Kortom verbaliseren is in de praktijk onbegonnen werk, en de weerstand zal mogelijk eerder toenemen dan afnemen naarmate de verplichting langer bestaat.
Ik zie voornamelijk agering tegen ad absurdums.TheMandroid schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:50:
[...]
[...]
Blijkbaar hebben een groot aantal leden hier een andere manier van discussiëren. Zolang iedereen dezelfde mening heeft / het met je eens is, dan is een discussie prima. Maar iedereen met een andere mening vervuilt het topic. Maar dat past dan ook precies bij het standpunt dat je niet kritisch mag zijn op wetgeving en deze 100% moet volgen en niet mag klagen.
Daarin verwoven zitten ook nog argumenten die feitelijk onjuist zijn (kinderen met strafblad ivm Corona boete bijv)
De BOA is boe en corona spoedwetgeving is boe stellingen zijn wel duidelijk

Verder heb ik ook geen enkel idee meer over welke inhoud de huidige discussie gaat. Aangezien deze flink afgedwaald lijkt.
PSN
De professor haalt wel aan dat door menselijk gedrag de voorspellingen gemakkelijk kunnen worden gestuurd.
bron
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Ooo... dan kan ik nog op vakantie. Dat is helder.Arator schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:38:
Professor Biostatistiek Kurt Barbé van de Vrije Universiteit Brussel post al de ganse crisis voorspellingsmodellen. Dit is het nieuwe model qua ziekenhuisopnamen voor België. De rode lijn waren de voorspellingen die in het verleden zijn gebeurd. De blauwe lijn waren de effectieve opnames.
De professor haalt wel aan dat door menselijk gedrag de voorspellingen gemakkelijk kunnen worden gestuurd.
[Afbeelding]
bron
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Uit die bron:Arator schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:38:
Professor Biostatistiek Kurt Barbé van de Vrije Universiteit Brussel post al de ganse crisis voorspellingsmodellen. Dit is het nieuwe model qua ziekenhuisopnamen voor België. De rode lijn waren de voorspellingen die in het verleden zijn gebeurd. De blauwe lijn waren de effectieve opnames.
[Afbeelding]
bron
Barbé deed ook al eerder voorspellingen over het verloop van de pandemie. Die bleken behoorlijk accuraat.
Toch kan je daaruit niet besluiten dat ook deze voorspelling wel zal kloppen.
Ah, fijn om te weten. De zoveel-duizendste deskundige die op zijn moment van eeuwige roem uit is. "I told you so!"
En uiteraard al goed ingedekt door te zeggen: "menselijk gedrag de voorspellingen gemakkelijk kunnen worden gestuurd. ".prijk schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:49:
[...]
Ah, fijn om te weten. De zoveel-duizendste deskundige die op zijn moment van eeuwige roem uit is. "I told you so!"
De voorspellingen zijn onvoorspelbaar qua menselijk gedrag, staat ook in het artikel. Toch waren de voorspellingen in het voorjaar redelijk accuraat. De mens kán zich onvoorspelbaar gedragen, maar langs de ene kant zit er stuk kuddegeest in, en langs de andere kant "ikke ikke ikke".prijk schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:49:
[...]
Uit die bron:
Barbé deed ook al eerder voorspellingen over het verloop van de pandemie. Die bleken behoorlijk accuraat.
Toch kan je daaruit niet besluiten dat ook deze voorspelling wel zal kloppen.
Zoals het artikel ook aangeeft, het virus is net makkelijk te voorspellen.
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Die is toch wel significant anders dan zijn eerdere voorspelling uit AprilArator schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:38:
[Afbeelding]
bron
Die 18de week (nu ongeveer) na de uitbraak waar de lijn op nul zit is waar hij nu een tweede golf al heeft laten beginnen.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Captain Hindsight grafieken zijn altijd het makkelijkste te makenIJzerlijm schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:31:
[...]
Die is toch wel significant anders dan zijn eerdere voorspelling uit April
[Afbeelding]
Die 18de week (nu ongeveer) na de uitbraak waar de lijn op nul zit is waar hij nu een tweede golf al heeft laten beginnen.

PSN
52.595 positief getest (+191), 11.904 opgenomen (-1), 6.139 overleden (+0)
[Voor 21% gewijzigd door autje op 24-07-2020 14:30]
https://www.bddataplan.nl/corona/TrailBlazer schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:33:
@autje waar staat die data?
Ja eigenlijk zou Zuid Holland moeten worden gevacueerd, veel te gevaarlijk hier.autje schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:29:
191 erbij vandaag, vooral Rotterdam, Amsterdam, en in iets mindere mate Den Haag dragen weer het grootste steentje bij (Rotterdam ruim een kwart).
52.595 positief getest (+191), 11.904 opgenomen (-1), 6.139 overleden (+0)
Wordt het wel weer lekker rustâgh aan het strand.
Gewoon eventjes de Oosterscheldekering open zetten voor de natte voetjes.Indoubt schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:38:
[...]
Ja eigenlijk zou Zuid Holland moeten worden gevacueerd, veel te gevaarlijk hier.
Wordt het wel weer lekker rustâgh aan het strand.

[Voor 3% gewijzigd door Stoney3K op 24-07-2020 14:43]
Spoelt het virus dan weg?Stoney3K schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:40:
[...]
Gewoon eventjes de Oosterscheldekering open zetten voor de natte voetjes.
Dan is het wel een optie ja. Met 12000 gevalletjes in Zuid Holland staan we er best op.
Gelukkig kunnen we de aandacht afleiden door Kroatie oranje te maken of zo. Belgie zou eigenlijk ook oranje moeten maar daarvan was onlangs afgesproken dat we de grens niet meer dicht zouden doen.
Kunnen we alleen nog maar met z'n allen naar Zeeland
Dan maken we Goes ook gewoon oranjeTrailBlazer schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:56:
Goes is ook een rotzooi anders.
Is dat belangrijk? De weekstaten staan toch netjes in de RIVM update?autje schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:57:
Waarom is nou nergens echt te vinden hoeveel tests er op een dag zijn afgenomen?
Ik ben gewoon gek op cijfertjes, laat meMikeyMan schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:17:
[...]
Is dat belangrijk? De weekstaten staan toch netjes in de RIVM update?

Worden wekelijks hier gerapporteerd. Geen dagelijkse update, dus geen dagelijks inzicht in positiviteitsratio...autje schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:57:
Waarom is nou nergens echt te vinden hoeveel tests er op een dag zijn afgenomen?
Dat laatste was een beetje waar ik naar op zoek was. Jammer.Jovatov schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:20:
[...]
Worden wekelijks hier gerapporteerd. Geen dagelijkse update, dus geen dagelijks inzicht in positiviteitsratio...
De laatste 8 dagen van 2 "haarden" op een rijtje:TrailBlazer schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:56:
Goes is ook een rotzooi anders.
Goes: +5, +9, +5, +4, +1, +1, +3, +1 : totaal +29
Hillegom: +2, +4, +9, +3, +8, +3, +2, +2 : totaal +33
Uit eigen interesse eens kijken hoe zich dat de aankomende week ontwikkeld en of de GGD het brandje kan blussen.
Dat betekent, stam + t .
Anoniem: 100386
Percentueel zal het aantal positieve testen misschien wat minder stijgen, maar het langdurig gemiddelde (aantal positief / aantal testen) in procent zal niet meer erg veranderen denk ik.TrailBlazer schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:25:
Aantal positieve testen tov totaal aantal is wel interessant. Je leest wel dat het drukker is bij de teststraten. Hopelijk stijgt het percentage Positieve testen dan wat minder.
Wel zal het absolute totaal aantal positieve testen stijgen, simpelweg omdat je meer zoekt en je er dus meer gaat vinden.
Tot nu toe zijn de afgelopen dagen twee keer zoveel besmettingen dan afgelopen week. Kan me niet indenken dat er twee keer zoveel testen zijn uitgevoerd. Afgelopen weken stijgt het aantal testen wel, maar met zo'n 10/20% per week.Anoniem: 100386 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:35:
[...]
Percentueel zal het aantal positieve testen misschien wat minder stijgen, maar het langdurig gemiddelde (aantal positief / aantal testen) in procent zal niet meer erg veranderen denk ik.
Wel zal het absolute totaal aantal positieve testen stijgen, simpelweg omdat je meer zoekt en je er dus meer gaat vinden.
Goede kans dat het aantal positief/aantal testen dus wel stijgt. Ik ben benieuwd of de stijging die is ingezet doorzet (van 1.0 naar 1.6%) of lager uitvalt.
Dus de 2 getallen na de gemeentenaam zijn de procentuele stijging van het totaal en de absolute stijging.
Voor wie het interessant vindt..
Breda 8% +42
Goes 29,9% +29
Haarlemmermeer 9,4% +28
Hillegom 89,1% +33
Lisse 13% +4
Rotterdam 7,4% +215
Steenbergen 9,3% +8
Steenwijkerland 14.1% +13
Vissingen 13,7% +7
Waddinxveen 28,8% +23
[Voor 3% gewijzigd door Apache4u op 24-07-2020 16:22]
Dat betekent, stam + t .
Als er in Maastricht amper risico is dan zou het onzin zijn om daar extra maatregelen te treffen terwijl er in Rotterdam een brandhaard aan het ontstaan is.
Ehm... De kerken zijn weer open?Apache4u schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:15:
Even door de gemeenten gebrowsed en een lijstje gemaakt van gemeenten die mij opvielen door de stijging van totaal aantal positief geteste personen de afgelopen 8 dagen. Dan wel procentueel dan wel absoluut.
Dus de 2 getallen na de gemeentenaam zijn de procentuele stijging van het totaal en de absolute stijging.
Voor wie het interessant vindt..
Breda 8% +42
Haarlemmermeer 9,4% +28
Lisse 13% +4
Rotterdam 7,4% +215
Steenbergen 9,3% +8
Steenwijkerland 14.1% +13
Vissingen 13,7% +7
Waddinxveen 28,8% +23

Valt wat voor te zeggen, al zou ik dan ook wel restricties houden voor de buitenruimtes -- dat er in de buitenruimtes geen besmettingsrisico is vind ik nog altijd een beetje erg naïef van Maurice.mesa57 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:21:
De gedifferentieerde aanpak (voorstel) van Maurice dus :
[Afbeelding]
Haarlemmermeer is geen bible belt hoor
Daar ligt natuurlijk wel een grote plak asfalt waar vliegtuigen op landen, dat kan de testresultaten wel een beetje scheef trekken.
Anoniem: 100386
De meeste besmetting gebeurt in de familiesetting begrijp ik.mesa57 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:21:
De gedifferentieerde aanpak (voorstel) van Maurice dus :
[Afbeelding]
Daar gaat niemand binnen een eigen huis een mondmasker dragen. Ik vraag me daarom af of dit wel passend is bij de realiteit van het besmetten.
Dat kun je toch met alle maatregelen van de wereld niet voorkomen? Tenzij je handhaving in huiselijke kring wil gaan toepassen -- en dat is om een goede reden uit het wetsvoorstel gehaald.Anoniem: 100386 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:30:
[...]
De meeste besmetting gebeurt in de familiesetting begrijp ik.
Als mijn (schoon)ouders op bezoek komen dan doen we binnen ook gewoon mondkapjes op en houden we (binnen, maar ook in de tuin) ruim afstand. Ik dacht dat dat wel normaal was geworden nu?Anoniem: 100386 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:30:
[...]
De meeste besmetting gebeurt in de familiesetting begrijp ik.
Daar gaat niemand binnen een eigen huis een mondmasker dragen. Ik vraag me daarom af of dit wel passend is bij de realiteit van het besmetten.

Edit:
Is dat wel de enige familie die op bezoek komt, als mijn nichtje van 6 op bezoek zou komen is het een ander verhaal, natuurlijk
[Voor 11% gewijzigd door anandus op 24-07-2020 16:35]
Ik denk dat je daarmee een uitzondering bent, eerlijk gezegd, mn het mondkapje.anandus schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:34:
[...]
Als mijn (schoon)ouders op bezoek komen dan doen we binnen ook gewoon mondkapjes op en houden we (binnen, maar ook in de tuin) ruim afstand. Ik dacht dat dat wel normaal was geworden nu?
Edit:
Is dat wel de enige familie die op bezoek komt, als mijn nichtje van 6 op bezoek zou komen is het een ander verhaal, natuurlijk
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Ehh... ja ja, dat is supernormaal.anandus schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:34:
[...]
Als mijn (schoon)ouders op bezoek komen dan doen we binnen ook gewoon mondkapjes op en houden we (binnen, maar ook in de tuin) ruim afstand. Ik dacht dat dat wel normaal was geworden nu?

Ik kan overigens leven met de MdH oplossing. Lijkt me prima, en als je zelf wat meer wilt doen, zoals een mondkapje dragen als je (schoon)ouders op bezoek komen kun je dat helemaal zelf weten.
[Voor 22% gewijzigd door St@m op 24-07-2020 16:49]
Wat zullen we nu eens verbieden: vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - patatje/frietje oorlog
Nee, kerken moeten nog steeds binnen de 1,5m kunnen garanderen. Dat valt nog vies tegen als je opmeet wat je kwijt kan in je zaal. Bovendien zijn er voor kerken ook eisen aan de lucht circulatie, veel oude gebouwen zullen daar niet aan voldoen.
En je raakt alle zitplekken kwijt direct voor zangers/zangeressen.
De kerk waar ik naartoe ga kan nu 45 man per dienst ontvangen, terwijl er pre-corona toch echt wel 200+ man in de zaal zat. Meer past simpelweg niet door de 1,5m regel.
edit: Bij ons wordt echt aan alles gedacht. Na de dienst is er meestal koffie drinken, om te zorgen dat men daar niet te dicht op elkaar gaan staan krijgt men koffie op de stoel waar ze in de zaal zitten. Netjes op 1,5m afstand.
Er is 1 persoon die koffie mag uitdelen, om te zorgen dat zo min mogelijk handen de kopjes aanraken etc. etc.
[Voor 21% gewijzigd door Meekoh op 24-07-2020 16:56]
Computer says no
Het bij familie binnen mondkapjes dragen heb ik nog nooit van iemand gehoord.. Dus in mijn sociale kringen zeker niet 'normaal'. Dit is overigens geen oordeel.anandus schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:34:
[...]
In tegenstelling tot wat vaak wordt beweerd, lijkt het dragen van een mondkapje juist te leiden tot voorzichtigheid en afstand houden. Dat concluderen gedragsonderzoekers van het RIVM uit recent onderzoek.
Dat gaat dan wel over mensen die vrijwillig een mondkapje dragen. Ik ben heel benieuwd hoe mensen zich gaan gedragen als die dingen verplicht worden.autje schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:55:
Interessant. Er wordt langzaam voorgesorteerd op het invoeren van de mondkapjes, heb ik het idee.
[...]
Volgens mij is het eerder dat de mensen die ze nu al opzetten sowieso er angstiger voor zijn.autje schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:55:
Interessant. Er wordt langzaam voorgesorteerd op het invoeren van de mondkapjes, heb ik het idee.
[...]
Maar als ik de Duitsers door de stad zie banjeren geloof ik niks van mondkapjes.
Naast dat een wereld van mondkapjes slechthorenden en doven lekker gaat buitensluiten. De 1,5m is al shit, met mondkapjes ondoenlijk
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling
Door het dragen van een mondkapje te verplichten wordt sowieso je identiteit ontnomen. Je ziet alleen nog het masker ipv de persoon erachter. Vervolgens denk je meteen, oh nee, virus! Zo zaai je angst. Ik mag hopen dat een vrij land als het onze nooit deze grens gaat over schreiden. Sowieso kopte de NOS vanochtend nog dat het nut van mondkapjes helemaal niet is aangetoond nog (kop van vanmorgen was sterker, is nu al genuanceerder, ze zijn waarschijnlijk op de vingers getikt): https://nos.nl/artikel/23...aan-nut-niet-bewezen.htmlGAIAjohan schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:59:
[...]
Volgens mij is het eerder dat de mensen die ze nu al opzetten sowieso er angstiger voor zijn.
Maar als ik de Duitsers door de stad zie banjeren geloof ik niks van mondkapjes.
Naast dat een wereld van mondkapjes slechthorenden en doven lekker gaat buitensluiten. De 1,5m is al shit, met mondkapjes ondoenlijk
Ik was in Frankrijk en daar wordt zodra mensen een kapje op hebben meteen geen afstand meer gehouden. In de bus gaan mensen gewoon naast je zitten. Liever dus de focus op het afstand houden en geen rare verplichtingen als mondkapjes gaan invoeren.

Bron, en veel meer info: Onderzoekers Radboudumc vinden defect gen dat corona verergertOnderzoekers van het Radboudumc in Nijmegen hebben een defect in de genetische code van een aantal coronapatiënten ontdekt dat verklaart waarom sommige jonge mensen ernstig ziek worden van het coronavirus. Ze hopen dat andere zwaar zieke jonge coronapatiënten beter behandeld kunnen worden met behulp van de nieuwe inzichten.
De onderzoekers kwamen de rol van het TLR7-gen op het spoor toen een arts van het Maastricht UMC+ opmerkte dat twee jonge broers ernstig ziek waren door covid-19 en aan de beademing moesten. Een van hen overleed aan de gevolgen van de ziekte, de ander herstelde. Dat jonge mensen zo ziek worden van corona is uitzonderlijk, de meeste hebben alleen milde klachten.
"In zo'n geval vraag je je meteen af of er genetische factoren meespelen", zegt geneticus Alexander Hoischen van het Radboudumc. "Dat twee broers zó ernstig ziek worden kan toeval zijn, maar het is ook mogelijk dat een aangeboren afwijking een rol heeft gespeeld."
Wikipedia: TLR7
Virussen? Scan ze hier!
Waarschijnlijk net andersom.autje schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:31:
Weet Albert Heijn meer dan wij? Voor de tweede keer binnen twee weken is zowel het toiletpapier als de droge pasta in de bonus.
Mensen kopen het meer, dus dan komt het eerder in een aanbieding.
PSN
Ben nog steeds het wc papier van de vorige keer aan het opmaken. Heb ook nog 20 potten erwtensoep staan, dus hopelijk krijgen we een goede tweede golf en hamster periode.YakuzA schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:52:
[...]
Waarschijnlijk net andersom.
Mensen kopen het meer, dus dan komt het eerder in een aanbieding.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
• Coronavirus Slowchat #2
• De wereld na corona - ontwikkelingen in de zorg
• De wereld na corona - maatschappij en economie
• De corona tracking app
• Corona en het volgen van onderwijs