Bansheeben schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:08:
[...]
2% van 1000 is 40. Daar gaan de paarden weer

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Bansheeben schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:08:
[...]
2% van 1000 is 40. Daar gaan de paarden weer
after Lunchdip
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Dit is 'm dan: de nr. 66 Dallara - Chevrolet waarmee Fernando Alonso dit jaar met McLaren meedoet aan de Indy 500.
— Formule1.nl (@Formule1) 8 april 2019
📸McLaren. pic.twitter.com/PwRaktYK2h
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ligt niet alleen aan de Halo, hoor. Die Indycars zijn sowieso erg barebones. Kijk naar de vleugels en de bargeboards (welke bargeboards? Precies).
Ik geloof nooit dat je Indy 500 kan.Ari Gold schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:30:
Gaat hij Indy auto rijden ja?
spoiler:super slecht.
Vind het er wel tof uit zien
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Dit is de Oval config, daar hebben ze bijna 0 downforce uit vleugels nodig.Stoelpoot schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:40:
[...]
Ligt niet alleen aan de Halo, hoor. Die Indycars zijn sowieso erg barebones. Kijk naar de vleugels en de bargeboards (welke bargeboards? Precies).
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Die Ferrari blijft tenminste rijden op 5 bougies. De Renault van max kon ie op Spa toentertijd langs de kant parkeren.3x3 schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:59:
[...]
Zolang Leclerc's bougies er daardoor halverwege de race er mee ophouden of Vettel van al die PK's op de achterwielen begint te spinnen, hoeven ze zich bij Mercedes weinig zorgen te maken. #weltmeister
PSN
Hoor ik nu Verstappen zeggen dat hij overwoog te stoppen onder de SC voor nieuwe banden?DaniëlWW2 schreef op zondag 7 april 2019 @ 22:03:
@Grrrrrene Dus ik heb de boordradio van Verstappen gevonden. Luister eens vanaf 18:34 en dan weer vanaf 19:30.
YouTube: Max Verstappen ALL Bahrain 2019 RACE team radios!
Ja, moet gelijk halen dat de Mercedessen maar ook Verstappen wel gewoon de inhaalactie op Leclerc meteen binnen wilde halen omdat ze niet zeker waren dat het probleem niet opgelost zou worden.
Yup. Hij was niet blij met zijn banden en dacht waarschijnlijk Leclerc in te kunnen halen als de SC voor het einde van de race weer naar de pitsstraat ging.Erapaz schreef op maandag 8 april 2019 @ 20:19:
[...]
Hoor ik nu Verstappen zeggen dat hij overwoog te stoppen onder de SC voor nieuwe banden?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Paulus07 schreef op maandag 8 april 2019 @ 20:31:
https://www.motorsportweek.com/news/id/22297
Formula 1 set for 2020 Dutch Grand Prix return
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Beste headline van 2019 tot nu toe! Vanavond maar wat grapefruitsap kopen, geen idee waar dat nou precies naar ruikt... Van Weichai power naar grapefruit power?Grimmie187 schreef op maandag 8 april 2019 @ 20:35:
Het mysterie van de goede topsnelheid van Ferrari is in ieder geval opgelost, het is...... grapefruitsap!
https://www.grandprix247....ls-like-grapefruit-juice/
It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
PSN
Jammer dat die linkse een test vleugel is die na testweek 1 in barca begraven is.TrekDr0p schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:32:
Nog even terug komend op de voorvleugel tijdens de test in Bahrein van MER.
[Afbeelding]
Hier zie je toch duidelijk dat hij niet meer omhoog gaat aan het einde maar meer naar beneden net zoals FER.
Deze had ik nog niet eerder gezien van AMUS, of ik heb er hier en daar overheen gekeken
Dan heb ik natuurlijk niks gezegd
[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 09-04-2019 19:44 ]
PSN
Dat is tenminste overduidelijk een outwash vleugel.TrekDr0p schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:32:
[Afbeelding]
Hier zie je toch duidelijk dat hij niet meer omhoog gaat aan het einde maar meer naar beneden net zoals FER.
Deze had ik nog niet eerder gezien van AMUS, of ik heb er hier en daar overheen gekeken
Ik denk eerder gekleurde wash ivm de zilveren kleurGiesber schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:49:
[...]
Dat is tenminste overduidelijk een outwash vleugel.
* Giesber rent weg
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Where Waldo, maar dan met Verstappen.basvn schreef op woensdag 10 april 2019 @ 08:33:
[Afbeelding]
bron
''I made a poster for the 1000th GP featuring every single Grand Prix winner''
[ Voor 3% gewijzigd door LordKnox op 10-04-2019 08:51 ]
Gebruik dan ook de spoiler tagLordKnox schreef op woensdag 10 april 2019 @ 08:47:
[...]
Where Waldo, maar dan met Verstappen.
Spoiler: rechtsonder.
Dacht eerst dat ze Senna vergeten waren... Hij komt er wel een beetje bekaaid af hier.basvn schreef op woensdag 10 april 2019 @ 08:33:
[Afbeelding]
bron
''I made a poster for the 1000th GP featuring every single Grand Prix winner''
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik zie me daarnaast deze poster ook niet ergens in huis ophangen, vind 'm echt niet mooi genoeg daarvoor. Misschien als je 'm gratis bij een kistje Heineken krijgt dat ik 'm meeneem. Dan heb je er in ieder geval nog wat pils aan overgehouden.MuVo schreef op woensdag 10 april 2019 @ 08:54:
Over posters gesproken, iemand die de Formula 1 1000th Grand Prix - Limited Edition Poster gaat aanschaffen? Ik zelf vindt de poster gaaf en het is een hebben dingetje, maar 119 euro vindt ik veel geld voor een poster.
Inderdaad, dat zat ik mijzelf ook af te vragen; waar op te hangen.DJTimo schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:14:
[...]
Ik zie me daarnaast deze poster ook niet ergens in huis ophangen, vind 'm echt niet mooi genoeg daarvoor. Misschien als je 'm gratis bij een kistje Heineken krijgt dat ik 'm meeneem. Dan heb je er in ieder geval nog wat pils aan overgehouden.
Ben wel benieuwd wat voor mooie dingen er dit weekend op stapel staan.
Ik vind hem ronduit lelijk...Een F1 wagen op wat? Een bullseye? Er zit maar weinig creativiteit in om heel eerlijk te zijn.En de prijs is gewoonweg belachelijk hoog, maar dat zal wel door de rechten komen.DJTimo schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:14:
[...]
Ik zie me daarnaast deze poster ook niet ergens in huis ophangen, vind 'm echt niet mooi genoeg daarvoor. Misschien als je 'm gratis bij een kistje Heineken krijgt dat ik 'm meeneem. Dan heb je er in ieder geval nog wat pils aan overgehouden.
Ben wel benieuwd wat voor mooie dingen er dit weekend op stapel staan.
[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 10-04-2019 09:54 ]
"When you grow up your heart dies"
Zoals iemand op Reddit zegt: "Senna should be where Proust is". Inclusief typfout.alexbl69 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 08:56:
[...]
Dacht eerst dat ze Senna vergeten waren... Hij komt er wel een beetje bekaaid af hier.
[ Voor 23% gewijzigd door Rivanov op 10-04-2019 09:55 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Rechten? De poster is toch van FOM zelf dus waarom zou je dan voor rechten moeten betalen. Daarnaast betaal je in dit geval dus E119 om reclame te maken voor F1/Heineken/....sjaool schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:54:
[...]
Ik vind hem ronduit lelijk...Een F1 wagen op wat? Een bullseye? Er zit maar weinig creativiteit in om heel eerlijk te zijn.En de prijs is gewoonweg belachelijk hoog, maar dat zal wel door de rechten komen.
Wat algemener, maar vaak F1: https://www.autosport.com/podcast/ Ik luister soms podcasts.B-Real schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:06:
Ik heb pas sindskort podcasts ontdekt en sinds ik Android Auto werkend heb in mijn auto luister ik er ontzettend veel naar. Ik ben een mooie inhaalslag aan het maken met de afleveringen van Beyond The Grid, vanmiddag laatste stukje met Eddie Jordan luisteren en dan die van Murray Walker maar aanzetten.
Als jullie nog meer tips hebben qua autosport podcasts (of stiekem andere podcasts) dan houd ik me aanbevolen!
Luister nu standaard:
- Beyond The Grid
- F1 aan tafel (GrandPrix Radio)
- De Nationale Autoshow (BNR)
- Tweakers
Klopt, maar juist omdat het de FOM is mag jij extra betalen.RobertMe schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:04:
[...]
Rechten? De poster is toch van FOM zelf dus waarom zou je dan voor rechten moeten betalen. Daarnaast betaal je in dit geval dus E119 om reclame te maken voor F1/Heineken/....
Voor mijn werk (Consultant) zit ik vele uren per week in de auto. Ik luister sinds jaar en dag nog maar enkel naar podcasts. Heb de normale radio nooit opstaan in de auto. De tijd in de auto is perfect voor podcasts. Maar ook tijdens het sporten heb ik altijd een podcast opstaan.B-Real schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:06:
Ik heb pas sindskort podcasts ontdekt en sinds ik Android Auto werkend heb in mijn auto luister ik er ontzettend veel naar. Ik ben een mooie inhaalslag aan het maken met de afleveringen van Beyond The Grid, vanmiddag laatste stukje met Eddie Jordan luisteren en dan die van Murray Walker maar aanzetten.
Als jullie nog meer tips hebben qua autosport podcasts (of stiekem andere podcasts) dan houd ik me aanbevolen!
Luister nu standaard:
- Beyond The Grid
- F1 aan tafel (GrandPrix Radio)
- De Nationale Autoshow (BNR)
- Tweakers
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Het is dezelfde vleugel die ze ook al in Australie hadden.TrekDr0p schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:32:
[Afbeelding]
[ Voor 11% gewijzigd door Cerebro op 30-04-2019 18:26 ]
Te laat. Hij is al uitverkocht.MuVo schreef op woensdag 10 april 2019 @ 08:54:
Over posters gesproken, iemand die de Formula 1 1000th Grand Prix - Limited Edition Poster gaat aanschaffen? Ik zelf vindt de poster gaaf en het is een hebben dingetje, maar 119 euro vindt ik te veel geld voor een poster.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Dat geloof ik zeker, de echte die-hard fan / verzamelaar heeft dat er voor over.mphilipp schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:14:
[...]
Te laat. Hij is al uitverkocht.
Jammer dat ik het nu pas zie. Ik had er zo 3 gekocht. Even een jaartje bewaren en je kunt ze met winst verkopen op eBay of CataWiki. Mooi of lelijk, het is een LE, dus altijd een paar leipen die er geld voor over hebben. Zolang ie maar écht LE blijft en ze er straks niet 10.000 bij gaan drukken...
Tegelijkertijd zou je ook zeggen dat de echte fan er zelf al een heeft. Tenzij een hoop originele kopers er hetzelfde over denken als @mphilipp natuurlijkMuVo schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:31:
[...]
Dat geloof ik zeker, de echte die-hard fan / verzamelaar heeft dat voor over.
[ Voor 3% gewijzigd door Bansheeben op 10-04-2019 12:04 ]
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Een beetje van beiden. Een LE is niet onbeperkt beschikbaar. Ik wist niet dat deze te koop waren (ook nooit naar gezocht ofzo). Ik denk dat er talloze fans zijn die het ook niet wisten.Bansheeben schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:03:
[...]
Tegelijkertijd zou je ook zeggen dat de echte fan er zelf al een heeft. Tenzij een hoop originele kopers er hetzelfde over denken als @mphilipp natuurlijk
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Is ergens in één of ander filmpje uitgelegd. Heb het filmpje hier gevonden maar wat het was, weet ik niet meer. Weet wel nog dat die diegene die de uitleg gaf (kan nu ook niet op zijn naam komen, grote schande), vergeleken werd met Jeremy Clarkson. Misschien geeft dat anderen een idee welk filmpje het wasTrekDr0p schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:32:
[Afbeelding]
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215
[ Voor 3% gewijzigd door TrekDr0p op 10-04-2019 13:29 ]
Gary AndersonKenhas schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:41:
[...]
Is ergens in één of ander filmpje uitgelegd. Heb het filmpje hier gevonden maar wat het was, weet ik niet meer. Weet wel nog dat die diegene die de uitleg gaf (kan nu ook niet op zijn naam komen, grote schande), vergeleken werd met Jeremy Clarkson. Misschien geeft dat anderen een idee welk filmpje het was
[ Voor 6% gewijzigd door Kenhas op 11-04-2019 08:35 ]
Ik heb die net geluisterd, goede tip want Newey is wel iemand waar je naar wil luisteren. Eigenlijk vanaf 42 minuten wordt het ook interessant voor de huidige F1.MikeyMan schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:31:
[...]
Precies mijn voorbereiding...
Begin me overigens wel te irriteren aan die reclames in Beyond The Grid. Het wordt geplugd via de officiele f1 kanalen, en dan krijg ik reclameteksten over een Britse scheermesjesleverancier en Bose.
Overigens heeft Natalie Pinkham ook een podcast tegenwoordig. Discutabele naam (In the Pink), maar wel een leuke podcast met Adrian Newey.
[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-04-2019 18:27 ]
Ik denk dat dat ook wel zo is!DaniëlWW2 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 17:45:
[...]
Oh en Newey vergelijkt Max gewoon met Alonso en Senna als het gaat om het maximale uit een auto te halen en om problemen heen te rijden. Moet ook even uitgelicht worden.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Ik mis nu de +3 van de frontpage en reviews.DaniëlWW2 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 17:45:
Samenvatting podcast
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Mess with the best, die like the rest
Nee, die Ghosn had dat geld nodig voor zijn privéjet...DaniëlWW2 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 17:45:
[...]
Newey en anderen topmensen van RBR hebben toen een gesprek gehad met Carlos Ghosn. Daar vroegen ze eigenlijk om beterschap en investeringen en Ghosn leek er absoluut geen interesse in te hebben.
En toen bleek karma wel te bestaan en eindigde hij in een Japanse cel.mphilipp schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:21:
[...]
Nee, die Ghosn had dat geld nodig voor zijn privéjet...
Precies zoals het geenstijl betaamt: goedkope 'humor' (kan er nooit echt om lachen). Gelukkig is het geschreven zonder enige kennis van zaken, historisch besef of nuance. Zo moet je het ook opvatten. Maar als het dan nog grappig was....ThaStealth schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:16:
Nogal offtopic, maar niet minder grappig:
https://www.geenstijl.nl/5147112/officieel/
Haha wel grappig... kijk zelf altijd de Sky feed omdat ik inderdaad het Nederlandse commentaar niet echt meer aan kon horen. Sky heeft als extratje dat ze de team-principals (Horner, Binotto etc) *live* kunnen spreken aan de pitwall wat behoorlijk wat toevoegt. Soms is de overdreven Engelse bias wel vervelend (alles wat Lewis doet is Da Vinci-level geniaal).ThaStealth schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:16:
Nogal offtopic, maar niet minder grappig:
https://www.geenstijl.nl/5147112/officieel/
Toch een gelukje voor Max, volgens mij is Newey wel 1 van de belangrijkere elementen van het hele RBR-Honda verhaal. Zonder Newey's naam en faam had Honda misschien wel heel andere beslissingen genomen.DaniëlWW2 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 17:45:
[...]
-In 2015 dacht Newey er echt over om naar Mercedes of Ferrari te gaan omdat het hopeloos leek. Hij bleef eigenlijk omdat hij "zijn" team niet wou verlaten.
-Hij lijkt oprecht zeer tevreden te zijn met Honda, hun inzet, de samenwerking etc. Het is nog niet op Mercedes/Ferrari niveau, maar Newey denkt dat ze dat snel zullen bereiken.
[ Voor 37% gewijzigd door Kaaswagen op 12-04-2019 19:33 ]
It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.
Zonder Newey is RBR klaar. Ja zo bot durf ik het wel te stellen. Ze zitten qua mankracht en budget zeker boven het middenveld, maar ze zijn de aansluiting met Mercedes en Ferrari eigenlijk al aan het verliezen. Als je dan niet iemand zoals Newey hebt, dan ga je het niet meer bijhouden. De rest van de F1 teams hebben denk ik ook geen schijn van kans om onder huidige omstandigheden echt aan te sluiten. Misschien zal McLaren nog dichtbij komen omdat die ook niet bepaald arm of kleinschalig zijn, maar zelfs die zijn alsnog een stuk kleiner dan RBR en hebben hun works PU ingeruild voor een slechtere.Kaaswagen schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 19:29:
Toch een gelukje voor Max, volgens mij is Newey wel 1 van de belangrijkere elementen van het hele RBR-Honda verhaal. Zonder Newey's naam en faam had Honda misschien wel heel andere beslissingen genomen.
Inderdaad, dat stuk is echt zo overdreven dat het niet grappig meer is. Maar ja, zoals altijd, het gras is altijd groener bij de buren.mphilipp schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:23:
[...]
Precies zoals het geenstijl betaamt: goedkope 'humor' (kan er nooit echt om lachen). Gelukkig is het geschreven zonder enige kennis van zaken, historisch besef of nuance. Zo moet je het ook opvatten. Maar als het dan nog grappig was....
De 1stop is meer vanwege baanpositie dan vanwege de tijd die het kost.Biggg schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 15:00:
Ik lees veel discussies over dat de teams teveel op een one-stop zitten omdat een pitstop simpelweg teveel tijd kost. Als je de banden meer laat degraderen, dan maken de teams niet meer stops, ze gaan gewoon langzamer rijden en meer banden managen.
Gewoon een ideetje: zou het niet cool zijn als je na je pitstop vrij gebruik kon maken van DRS voor bijv. de eerste 3 rondes. Lijkt me relatief makkelijk te introduceren.
PSN
| live and give like no one else |
Ik denk dat het wel mee valt, er is altijd wel een mouw aan te passen en Newey is echt niet in zijn eentje verantwoordelijk voor een fatsoenlijke wagen, uiteindelijk heeft men bij McLaren ook de weg omhoog weer weten te vinden qua snelheid en dhr Key is nog niet betrokken geweest bij de ontwikkeling van de auto van dit jaar.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 19:37:
[...]
Zonder Newey is RBR klaar. Ja zo bot durf ik het wel te stellen. Ze zitten qua mankracht en budget zeker boven het middenveld, maar ze zijn de aansluiting met Mercedes en Ferrari eigenlijk al aan het verliezen. Als je dan niet iemand zoals Newey hebt, dan ga je het niet meer bijhouden. De rest van de F1 teams hebben denk ik ook geen schijn van kans om onder huidige omstandigheden echt aan te sluiten. Misschien zal McLaren nog dichtbij komen omdat die ook niet bepaald arm of kleinschalig zijn, maar zelfs die zijn alsnog een stuk kleiner dan RBR en hebben hun works PU ingeruild voor een slechtere.
Volgens mij werkt Newey dit jaar weer full time mee aan de auto en was dat voorgaande jaren anders toen hij werkte aan een ander project naast de F1.Requiem19 schreef op maandag 15 april 2019 @ 08:23:
Newey begint overrated te worden.
Zijn auto’s zijn structureel niet goed genoeg bij de start van het seizoen.
Volgens mij vergeten we met z'n allen wel heel snel dat RBR ook een totaal nieuwe motor in hun chassis heeft moeten schroeven. Mercedes en Ferrari hebben zich alleen maar hoeven concentreren op de aangepaste aero-regels en dus hun volledige ontwikkelbudget hieraan kunnen besteden.Requiem19 schreef op maandag 15 april 2019 @ 08:23:
Newey begint overrated te worden.
Zijn auto’s zijn structureel niet goed genoeg bij de start van het seizoen.
In de winter heeft RB een flink chassis voordeel verloren tov Mercedes en Ferrari.
Onder zijn leiding ontwikkelen ze in season aktijd sterk, maar het wordt tijd om vanaf race 1 sterk te beginnen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Voor de gemakkelijkheid vergeet je even dat ze al een jaar hebben kunnen testen met het zuster(dochter) team. Het excuus van "het nieuwe chassis want nieuwe motor" kunnen ze echt niet meer gebruiken.Biggg schreef op maandag 15 april 2019 @ 08:44:
[...]
Volgens mij vergeten we met z'n allen wel heel snel dat RBR ook een totaal nieuwe motor in hun chassis heeft moeten schroeven. Mercedes en Ferrari hebben zich alleen maar hoeven concentreren op de aangepaste aero-regels en dus hun volledige ontwikkelbudget hieraan kunnen besteden.
In die context is het al een topprestatie dat ze weinig verloren lijken te hebben t.o.v. vorig jaar en Verstappen na 3 races nog steeds voor Ferrari staat. Natuurlijk willen en hoopten we met z'n allen op meer nu "er eindelijk een beetje snelle motor in ligt", maar dat is eigenlijk wel een beetje een onrealistisch hoge verwachting.
Nu er weer 100% gefocust kan worden op het verbeteren van de aero heb ik er wel vertrouwen in dat ze de auto vrij snel on-par krijgen en VER rijdt dan ding dan wel naar overwinningen.
Volgens mij hebben ze Leclerc binnen gehaald als tweede rijder om punten binnen te halen voor WCC. En toekomstgericht wat met Raikkonen moeilijk isalexbl69 schreef op maandag 15 april 2019 @ 08:47:
Begrijp werkelijk niet wat ze bij Ferrari aan het doen zijn.
Leclerc was toch gehaald om Vettel het vuur aan de schenen te leggen? Wat is dan de logica om op het moment dat dit gebeurt Vettel middels een teamorder toch het voordeel te gunnen.
Hadden ze net zo goed Räikkönen in die wagen kunnen laten zitten.
[ Voor 18% gewijzigd door Kenhas op 15-04-2019 09:03 ]
Nee, dat was ik eigenlijk niet vergetenBiggg schreef op maandag 15 april 2019 @ 08:44:
[...]
Volgens mij vergeten we met z'n allen wel heel snel dat RBR ook een totaal nieuwe motor in hun chassis heeft moeten schroeven. Mercedes en Ferrari hebben zich alleen maar hoeven concentreren op de aangepaste aero-regels en dus hun volledige ontwikkelbudget hieraan kunnen besteden.
In die context is het al een topprestatie dat ze weinig verloren lijken te hebben t.o.v. vorig jaar en Verstappen na 3 races nog steeds voor Ferrari staat. Natuurlijk willen en hoopten we met z'n allen op meer nu "er eindelijk een beetje snelle motor in ligt", maar dat is eigenlijk wel een beetje een onrealistisch hoge verwachting.
Nu er weer 100% gefocust kan worden op het verbeteren van de aero heb ik er wel vertrouwen in dat ze de auto vrij snel on-par krijgen en VER rijdt dan ding dan wel naar overwinningen.
https://www.racefans.net/...-installation-with-honda/Ultimately power is a dominating factor but I have to say the installation of this engine into the chassis is probably the best one we’ve ever had. When you look at how neatly integrated it is into the chassis it a really is a thing of beauty and I think the whole engineering team collectively with Honda have done a great job in terms of installing what looks like a Swiss clock into into the back of our chassis.”
Verwijderd
Och, de uitspraken van Honda blijken een stuk betrouwbaarder dan van Renault.ArcticWolf schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:10:
20pk erbij in Baku![]()
https://www.telegraaf.nl/...-voor-verstappen-en-gasly
*korrel zout
Meer uit welke krant het komt.MikeyMan schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:50:
[...]
Och, de uitspraken van Honda blijken een stuk betrouwbaarder dan van Renault.
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Fail hoeft niet per se een failure te betekenen. Het wordt vaak ook gebruikt om een lagere fuel mode te selecteren en dergelijke.ArcticWolf schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:57:
Kan alleen niks terugvinden wat Verstappen nou op het einde had met die fail mode, hoop dat het enkel sensortechnisch was.
Het had toch met de engine braking te maken? Fail 6.1 oid..demonic schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:10:
[...]
Fail hoeft niet per se een failure te betekenen. Het wordt vaak ook gebruikt om een lagere fuel mode te selecteren en dergelijke.
(gaat ondertussen even de onboards terug kijken)
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
... dat is de eerste blunder. Hem daarna 2x laat naar binnen halen is de tweede. Ver ging naar binnen en daarna Vet. Dan weten ze eigenlijk al dat ze Lec niet lang daarna ook naar binnen moeten halen om het voordeel te behouden. Ik zat daarom met verbazing te kijken dat ze met Lec verschil van ruim 1.2 seconden langzamer gewoon een paar ronden door lieten rijden. Alsof het wel weer beter wordt?alexbl69 schreef op maandag 15 april 2019 @ 08:47:
Leclerc was toch gehaald om Vettel het vuur aan de schenen te leggen? Wat is dan de logica om op het moment dat dit gebeurt Vettel middels een teamorder toch het voordeel te gunnen.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Inderdaad.ArcticWolf schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:12:
[...]
Het had toch met de engine braking te maken? Fail 6.1 oid..
[ Voor 11% gewijzigd door demonic op 15-04-2019 10:21 ]
Leclerc kreeg inderdaad de Kimi behandeling van Ferrari.MrWilliams schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:13:
[...]
... dat is de eerste blunder. Hem daarna 2x laat naar binnen halen is de tweede. Ver ging naar binnen en daarna Vet. Dan weten ze eigenlijk al dat ze Lec niet lang daarna ook naar binnen moeten halen om het voordeel te behouden. Ik zat daarom met verbazing te kijken dat ze met Lec verschil van ruim 1.2 seconden langzamer gewoon een paar ronden door lieten rijden. Alsof het wel weer beter wordt?
Strategisch en tactisch is er iets goed mis bij Ferrari. Als ik (met 1 scherm en alleen de visuals daarop) met heel weinig informatie al kan concluderen dat je zoiets moet doen om je voordeel te behouden, wat heeft Ferrari dan aan die sloot BI, AI en analisten als ze er geen gebruik van kunnen maken?
Verhaal klinkt iig wel logisch. Als de ES helemaal vol is dan zal de electronica mogelijk minder remmen met de MGU-K waardoor ineens met 60% van het remvermogen aan de achterkant veranderd.demonic schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:20:
[...]
Inderdaad.
VER: "something is not right with the engine breaking".
ENG: "we will look into it"
VER: "I think it is because the battery is full"
ENG: "Will look into it".
ENG: "Fail 61, Fail 61"
Mwah.. opzich niet heel extreem/problematisch volgens mij. Verstappen hoor ik daarna ook niet meer klagen over de engine.
Op het einde alleen nog:
*finish*
ENG: "Well done Max. First thing coming up, Fail A4(of 84), Fail and nice job!"
*net voor binnen rijden*
ENG: "when you stop mate, can you leave the car in P1"
VER: "okay"
Dus ze wilde nog wel iets checken voor die echt uit-uit ging.
[ Voor 31% gewijzigd door YakuzA op 15-04-2019 10:30 ]
PSN
Ok, dan heb je gelijk, dan was mijn punt dat Mercedes en Ferrari meer innovatie capaciteit en budget dan RBR heeft kunnen besteden in het absorberen van de nieuwe aeroregels totale onzin.Requiem19 schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:31:
[...]
Nee, dat was ik eigenlijk niet vergeten.
Vooral omdat de chassis integration met Honda volgens RB veel beter is dan het met Renault ooit geweest is.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Maak je geen zorgen. Niemand zal Ferrari hun strategieën begrijpen, inclusief Ferrari zelf.alexbl69 schreef op maandag 15 april 2019 @ 08:47:
[ Voor 6% gewijzigd door Wom op 15-04-2019 11:41 ]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
[ Voor 3% gewijzigd door e.looijenga op 15-04-2019 11:49 ]
Nope. Hetzelfde hebben ze in Bahrein ook gedaan. Toen was het "Put the car in P1 and after 10 seconds put it in P0. Scratch that, leave it in P1". En vervolgens kwam even later engineer aanlopen en eerste wat die doet is de motor uit zetten. Als in: komt van voren aangelopen en gaat meteen met hand cockpit in en zet alles uit (want ook display op stuur bleef zo lang aan, totdat die de boel dus uit zet).demonic schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:20:
*net voor binnen rijden*
ENG: "when you stop mate, can you leave the car in P1"
VER: "okay"
Dus ze wilde nog wel iets checken voor die echt uit-uit ging.
Wellicht koeling?RobertMe schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:00:
[...]
Nope. Hetzelfde hebben ze in Bahrein ook gedaan. Toen was het "Put the car in P1 and after 10 seconds put it in P0. Scratch that, leave it in P1". En vervolgens kwam even later engineer aanlopen en eerste wat die doet is de motor uit zetten. Als in: komt van voren aangelopen en gaat meteen met hand cockpit in en zet alles uit (want ook display op stuur bleef zo lang aan, totdat die de boel dus uit zet).
Tenzij je met "iets willen checken" bedoeld dat ze nog iets met data wouden. Maar die data wordt toch real time naar de pits verstuurd dus ook dan zal het geen nut hebben om de boel langer te laten draaien.
Ik heb over de team radio van Max tijdens de tweede helft van de afgelopen race regelmatig gehoord dat ie vanaf dat punt in de wedstrijd op het rechte stuk gewoon zn overtake button ingedrukt mocht houden, dus dat geeft al aan dat dat Honda blok standaard harder kan dan dat ie nu doet.ArcticWolf schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:10:
20pk erbij in Baku![]()
https://www.telegraaf.nl/...-voor-verstappen-en-gasly
*korrel zout
[ Voor 3% gewijzigd door Chiron op 15-04-2019 12:14 ]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Of dat Honda het blok op laat branden omdat ze toch de 3 PU regel gaan breken.Chiron schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:14:
[...]
Ik heb over de team radio van Max tijdens de tweede helft van de afgelopen race regelmatig gehoord dat ie vanaf dat punt in de wedstrijd op het rechte stuk gewoon zn overtake button ingedrukt mocht houden, dus dat geeft al aan dat dat Honda blok standaard harder kan dan dat ie nu doet.
Als de PU upgrade betekent dat ie een heel nieuw blok krijgt wel jaDaniëlWW2 schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:14:
[...]
Of dat Honda het blok op laat branden omdat ze toch de 3 PU regel gaan breken.
Tja, bij Honda vervangen ze preventief bij het minste of geringste al de boel. Ik denk dat ze best wel eens in Barcelona met nieuwe kunnen komen. In Monaco moet alles perfect zijn en dat weet Honda ook. Daar moet gewonnen worden.Chiron schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:16:
[...]
Als de PU upgrade betekent dat ie een heel nieuw blok krijgt wel ja
Als ik het echt zou kunnen missen, dan zou ik het zomaar kunnen doen. Haas is met gemak een van mijn favoriete F1 middenveld teams. Gewoon no nonsense aanpak, geen paydrivers en racen maar.Wom schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:26:
Voor wie Haas F1 wil sponsoren, ze hebben een SponsorPitch profiel lijkt het: https://sponsorpitch.com/properties/haas-f1-team
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq