Formula 1 Seizoen 2018 - Deel 2Kalender
Races
|
Topic 01-01-2018 ver 1.1.7 op basis van startpost @SnowDude
update 24-07-2018
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Formula 1 Seizoen 2018 - Deel 2Kalender
Races
|
Formula 1 Seizoen 2018 - Deel 2
Teams
Coureurs
Reglement
Pirelli Banden
Resultaten Season 2018
|
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
fool me once, strike one. but fool me twice…strike three. -2020
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
[Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 24-07-2018 09:19]
Live your life to the Max 1.
Of Alonso gaat Indy rijdenMikeyMan schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:17:
Zou ook einde van Vandoorne betekenen. Zie hem niet zo snel elders aan de bak komen.
Die worden het B-Team van Mercedes, net zoals Sauber voor Ferrari is en STR voor RBR.hjs schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:24:
Ben echt benieuwd wat er met Williams gaat gebeuren, zonde.
-
Had Alonso niet zijn mannetjes in het bestuur gekregen en runt hij nu min of meer het team?Kenhas schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:30:
Kan me moeilijk voorstellen dat McLaren met twee Spaanse rijders gaat werken. Is commercieel gezien niet echt goed gezien (hoewel Vandoorne commercieel gezien ook niet zoveel waarde heeft, denk ik). Je wilt je voor je marketing toch geografisch beetje spreiden.
Of het zou op vraag van Renault zijn.Spanje is voor hen toch de , op één na, grootste markt
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ik vermoed dat we volgend jaar George Russell in een Williams zien rijdenJasphur schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:34:
En kijk wat er is gebeurd met SauberMaar dat kan deels ook aan de coureurs liggen
-
Inderdaad, waaronder de schoonvader van Vandoornehjs schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:34:
[...]
Had Alonso niet zijn mannetjes in het bestuur gekregen en runt hij nu min of meer het team?
Staat me zoiets bij gelezen te hebben.
Waiting on the world to change
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Samen met Wehrlein is hij reserve coureur voor Mercedes.Jasphur schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:40:
Russel rijdt nu als test coureur voor FI toch?
-
Uiteindelijk is Williams daar gewoon mee accoord gegaan. Het kan niet zo zijn dat een sponsor er voor zorgt dat je je werk niet goed kunt doen. Dan moet je een vent zijn en je poot stijf houden. Resources weg laten halen bij een team die je keihard nodig hebt omdat zoonlief het nog moet leren is nooit goed te praten. Zelfs Lawrence Stroll moet dat begrijpen. De man is niet rijk geworden door bedrijven naar de kloten te helpen. Net als het McLaren-Honda debâcle, zijn er 2 schuldigen.- Endezoovoortsch endezoovoortsch…
Klopt, het is ook pas dinsdagSnowhite0901 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:50:
er gebeurd momenteel bijna meer buiten dan binnen de baan
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Dat zie ik ook wel gebeuren.Edd schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:35:
[...]
Ik vermoed dat we volgend jaar George Russell in een Williams zien rijden
[Voor 8% gewijzigd door powah33 op 24-07-2018 10:26]
https://f1manager.info/ranking
Zeker!Exocet schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:21:
https://twitter.com/redbu.../1021374539593322496?s=19
Ook een hele mooie foto.
[Voor 22% gewijzigd door albino71 op 24-07-2018 11:55]
Player1s Twitch
Erg jammer voor de fans. Ik kan me voorstellen dat alleen de familieleden van Stroll geld genoeg hebben om even een paar dagen naar Bahrein te reizen. Barcelona is voor velen in Europa goed te doen.Chocoball schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:40:
Alvast 2019 F1 nieuws, volgens AMuS gaat de wintertest van Barcelona naar Bahrein vanwege risico's met het weer zoals in 2018 en de nieuwe asfaltlaag zou niet representatief zijn
Stroll Force 1L1nt schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:02:
Als Stroll Sr. daadwerkelijk Force India overneemt wat zou dan de naam worden?
Ik zat zelf te denken aan
- Forced Stroll
- Force Stroll on F1.
niet veel anders dan voor de zomer stop in ieder geval de eerste wedstrijden niet. zomerstop betekend 2 weken alle fabrieken dicht. dus het is nu niet zo dat ze in eens weken meer tijd hebben om nieuwe dingen te makenpilskes schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:10:
Nog 1 race en dan de zomerstop. Ben benieuwd wat de teams na de stop kunnen laten zien.
FS19 server info http://des-clan.nl
"They see me Strollin', they hatin'"
[Voor 16% gewijzigd door dr.lowtune op 24-07-2018 12:16]
Vergeet niet dan Williams een privéteam was. Frank en Patrick hebben alles opgezet en konden tot een paar jaar geleden alles financieren uit sponsorinkomsten en winstpremies. Maar ja...dan trekt Renault zich terug uit de F1, wordt Newey weggekocht door McLaren, en dan gaat het ineens een stuk minder. Williams kan niet meer strijden om overwinningen. Ze sprokkelen toch nog wat puntjes, maar hebben ook te maken met mindere coureurs (Zanardi). Met BMW gaat het weer beter, maar in 2005 gaat ook die een andere kant op (Sauber). Na wat ups en downs, zonder echt grote potten te breken, gaan ze in 2011 naar de beurs. Dit was noodzakelijk omdat de F1 steeds duurder wordt en ze voor de lange termijn financieel gezond willen blijven. In 2014 en 2015 werden ze nog derde onder de constructeurs, maar daarna gaat het bergafwaarts.Martinspire schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:14:
Overigens vind ik het ook wel wat zwak om de neergang van Williams neer te leggen bij Stroll en zijn vader. Er is zoveel meer mis met het team die ook veel te lang geteerd heeft op het succes van de Mercedes motor.
Die laatste zin ben ik niet met je eens. Het is ongelooflijk wat Frank heeft neergezet. Ja het gaat nu slecht, maar het is niet zo dat ze nooit wat bereikt hebben.mphilipp schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:21:
[...]
Vergeet niet dan Williams een privéteam was. Frank en Patrick hebben alles opgezet en konden tot een paar jaar geleden alles financieren uit sponsorinkomsten en winstpremies. Maar ja...dan trekt Renault zich terug uit de F1, wordt Newey weggekocht door McLaren, en dan gaat het ineens een stuk minder. Williams kan niet meer strijden om overwinningen. Ze sprokkelen toch nog wat puntjes, maar hebben ook te maken met mindere coureurs (Zanardi). Met BMW gaat het weer beter, maar in 2005 gaat ook die een andere kant op (Sauber). Na wat ups en downs, zonder echt grote potten te breken, gaan ze in 2011 naar de beurs. Dit was noodzakelijk omdat de F1 steeds duurder wordt en ze voor de lange termijn financieel gezond willen blijven. In 2014 en 2015 werden ze nog derde onder de constructeurs, maar daarna gaat het bergafwaarts.
Aan de ene kant ligt het denk ik aan geld, maar dan meer aan de manier hoe ze het uitgeven (teamstructuur misschien). Force India bereikt namelijk met veel minder geld betere resultaten. Ik denk dat ze een flinke shakeup moeten doen in de organisatie. Meer met minder, leer van FI. En zorgen dat je goede coureurs hebt. Mogen best betalende coureurs zijn (ik denk dat ze geen keuze hebben), en dat is niet noodzakelijk slecht. Zo'n beetje alle coureurs beginnen als paydriver.
Maar ik hoop dat als Frank zijn laatste adem uitblaast, Williams weer de weg naar boven heeft gevonden, anders is het allemaal voor niets geweest...
Mja Maldonado heeft ze ook niet veel goed gedaan denk ik. Tuurlijk, hij bracht veel geld mee, maar weinig prestaties, veel schade (en dus veel kosten) en naast zijn eigen sponsor weinig nieuwe andere sponsoren (mede ook vanwege de schade). En nu hebben ze een punt bereikt waarop weinig sponsoren zich nog willen koppelen. Wegkopen van mensen heeft ze inderdaad ook pijn gedaan, maar qua rijders hebben ze ook wel wat verkeerde keuzes gemaakt. Zo'n Sirotkin kon prima naast Massa, maar niet naast Stroll, die hebben gewoon weinig aan elkaar en niet een team eromheen zoals Toro Rosso wel doet met diens rijders.mphilipp schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:21:
[...]
Vergeet niet dan Williams een privéteam was. Frank en Patrick hebben alles opgezet en konden tot een paar jaar geleden alles financieren uit sponsorinkomsten en winstpremies. Maar ja...dan trekt Renault zich terug uit de F1, wordt Newey weggekocht door McLaren, en dan gaat het ineens een stuk minder. Williams kan niet meer strijden om overwinningen. Ze sprokkelen toch nog wat puntjes, maar hebben ook te maken met mindere coureurs (Zanardi). Met BMW gaat het weer beter, maar in 2005 gaat ook die een andere kant op (Sauber). Na wat ups en downs, zonder echt grote potten te breken, gaan ze in 2011 naar de beurs. Dit was noodzakelijk omdat de F1 steeds duurder wordt en ze voor de lange termijn financieel gezond willen blijven. In 2014 en 2015 werden ze nog derde onder de constructeurs, maar daarna gaat het bergafwaarts.
Aan de ene kant ligt het denk ik aan geld, maar dan meer aan de manier hoe ze het uitgeven (teamstructuur misschien). Force India bereikt namelijk met veel minder geld betere resultaten. Ik denk dat ze een flinke shakeup moeten doen in de organisatie. Meer met minder, leer van FI. En zorgen dat je goede coureurs hebt. Mogen best betalende coureurs zijn (ik denk dat ze geen keuze hebben), en dat is niet noodzakelijk slecht. Zo'n beetje alle coureurs beginnen als paydriver.
Maar ik hoop dat als Frank zijn laatste adem uitblaast, Williams weer de weg naar boven heeft gevonden, anders is het allemaal voor niets geweest...
Strololololololololooo lolololoooooL1nt schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:02:
- Forced Stroll
- Force Stroll on F1.
Zo bedoel ik dat niet, en zo zeg ik dat ook helemaal niet. Juist omdat het zo ongelofelijk is wat Frank en Patrick hebben neergezet, zou het zonde zijn als het allemaal instort en ze permanent een achterhoedeteam worden of zelfs verdwijnen. Dan is alles voor niets geweest.Zahariac schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:24:
[...]
Die laatste zin ben ik niet met je eens. Het is ongelooflijk wat Frank heeft neergezet. Ja het gaat nu slecht, maar het is niet zo dat ze nooit wat bereikt hebben.
Force CanadaL1nt schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:02:
- Forced Stroll
- Force Stroll on F1.
Wederom, het is niet allemaal voor niets geweest. Dat zou in mijn ogen alleen zo zijn geweest als Frank en Patrick niks bereikt zouden hebben in al die jaren. Ja het is verschrikkelijk zonde om ze zo te zien afglijden, het is bijna niet om aan te zien. Maar dat staat haaks tegenover alles wat ze wel hebben bereikt. Ergo, het is in mijn ogen niet voor niets geweest.mphilipp schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:37:
[...]
Zo bedoel ik dat niet, en zo zeg ik dat ook helemaal niet. Juist omdat het zo ongelofelijk is wat Frank en Patrick hebben neergezet, zou het zonde zijn als het allemaal instort en ze permanent een achterhoedeteam worden of zelfs verdwijnen. Dan is alles voor niets geweest.
Ik denk dat een Grosjean dat stoeltje graag gaat willen.Martinspire schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:14:
Als Stroll weggaat bij Williams, ben ik vooral benieuwd wie dat stoeltje nu nog wil overnemen. Gerucht gaat dat Kubica gewoon mee gaat naar Force India als mentor van Stroll, dus die gaat daar ook niet in zitten. Sirotkin is ook nog wat onzeker, maar misschien dat die nog een leuke Russische sponsor heeft?
KNIP*
Ik denk dat er een redelijke kans is dat Grosjean zonder stoeltje komt te zitten volgend jaar.powah33 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:49:
[...]
Ik denk dat een Grosjean dat stoeltje graag gaat willen.
Die zie ik namelijk zijn stoeltje wel verliezen aan Perez bvb.
Precies dat ... daarom gaat hij elk stoeltje graag willen, zelfs die van WilliamsBosmonster schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:51:
[...]
Ik denk dat er een redelijke kans is dat Grosjean zonder stoeltje komt te zitten volgend jaar.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Ik zie wel kans voor een stoeltje voor Grosjean volgend jaar, alleen niet in de F1, maar in de Formule E.Bosmonster schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:51:
[...]
Ik denk dat er een redelijke kans is dat Grosjean zonder stoeltje komt te zitten volgend jaar.
-
Hahaha. Helaas alleen op het forum deze race
[Voor 27% gewijzigd door Mathijs14 op 24-07-2018 12:57]
Dat geloof ik direct, maar wie zou daar nu in willen stappen? Het team heeft momenteel een draak van een auto, bedroevende resultaten op de baan en ik krijg nou niet het idee dat het intern fantastisch op orde is. Het enige wat ik zie gebeuren is dat Mercedes de zooi opkoopt en er een opleidingsteam van maakt.iichel schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:52:
Williams gaat waarschijnlijk iemand willen die een leuke sponsor met zich meebrengt, na het wegvallen van Martini en Stroll support.
Nou...het is geen Marussia natuurlijk. Ze hebben nu 2 slechte seizoenen achter de rug, maar ze weten in principe nog wel hoe ze moeten winnen. Kijk, een zeperd bakt elk team wel eens. De RBR was vorig jaar ook niet helemaal top en ik kan me een Ferrari of 2-3 herinneren die ook niet de beste auto's van de grid waren. Echter, die teams hebben het geld om zich daar een weg uit te spenderen. En coureurs die eea op kunnen vangen. Wat dat betreft boffen ze. Kijk naar McLaren, waar Alonso nog wel wat performance eruit kan persen. Van Doorne, Stroll en Sirotkin hebben daar niet genoeg ervaring voor. Want zoals we allemaal weten, is F1 sowieso al een hele andere klasse als F2,3 of 4. Successen die daar behaald zijn bieden geen garantie voor succes in F1. Dus met betere coureurs en een betere auto (lees: ontwerper) zou je al een heel eind kunnen komen. Zoals ik iets eerder al aangaf, waren ze in 2014 en 2015 nog 3de in het kampioenschap. Dus hoewel het momenteel niet best gaat, is er een mogelijkheid om er bovenop te komen. Dus als je een serieuze sponsor hebt, kun je die best wel overtuigen van de potentie. Maar dan moet ie wel minimaal 1 seizoen geduld hebben. Tenzij je nu kunt zeggen/aantonen dat je volgend jaar een veel beter chassis hebt. Aan de motor kan het nl niet liggen...dr.lowtune schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:59:
[...]
Dat geloof ik direct, maar wie zou daar nu in willen stappen? Het team heeft momenteel een draak van een auto, bedroevende resultaten op de baan en ik krijg nou niet het idee dat het intern fantastisch op orde is.
Maar dat waren grappenmakers die al begonnen met te weinig geld. F1 is nu eenmaal een sport waar het toch om het geld gaat. Kijk naar Haas, dat is enige nieuwkomer van de afgelopen jaren die het best goed doet. Maar ja...nieuwkomer...precies genoeg van Ferrari geleend.iichel schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:18:
Yep maar er zijn ook teams compleet verdwenen in de laatste jaren door financiele moeilijkheden (Marussia, Caterham).
Dit. Om vervolgens de 2017 versie in zijn geheel maar van een ander kleurtje te voorzien, dat schiet nog beter opiichel schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:26:
Precies, Ferrari heeft samen met Haas wat leuke trucjes uitgehaald in 2015 (uitlenen personeel) en koopt het maximum toelaatbare aantal onderdelen (ophanging, versnellingsbak etc).
Testing, one, two ...
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Een maand of 3 geleden werd in ieder geval nog stellig beweerd dat Williams geen Mercedes b-team wil worden.iichel schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:02:
Wellicht dat Mercedes er inderdaad een smak geld tegenaan gooit en er een B-Team van maakt voor bv George Russell. Op deze manier verschuift de B-Team status een beetje van Force India naar Williams. Maar ik weet niet of Williams dat ziet zitten, zo'n status. Dat ze geen problemen hebben met geld aannemen, da's 1, maar een B-Team worden, da's misschien teveel voor ze...
Ik hoop iig dat ze het overleven
Aston Martan is niet voor de hand ligend vaan Williams omdat ze concurent van Mercedus zijn? zou kunnen maar lijkt me eerder dat ze niet met Williams in zee gaan omdat ze sinds een paar jaar samenwerken met redbull Aston Martin Red Bull Racingmphilipp schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:09:
Misschien is er nog een typisch Engels merk te bedenken dat met Williams in zee wil. Rolls-Royce, Bentley of Aston Martin. Aston lijkt me niet zo voor de hand liggend, vanwege de concurrent Mercedes. Rolls Royce is van BMW...dus dat gaat ook niet. Williams Bentley, dat klinkt wel...
Sorry, komkommertijd. Ik maak mijn eigen nieuws...
FS19 server info http://des-clan.nl
"When you grow up your heart dies"
Wat komen mensen toch altijd weer met Wehrlein aanzettenpowah33 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:48:
Het zou me verder niets verbazen als Williams 2019 verder gaat met Russel en Wehrlein.
Deze 2 rijders in een deal met de PU, versnellingsbak en achterwiel ophanging.
Of zou Wehrlein gewoon meeschuiven naar Formule E?
Wehrlein staat nog steeds onder contract van Mercedes.Bosmonster schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:29:
[...]
Wat komen mensen toch altijd weer met Wehrlein aanzettenHij was te langzaam voor F1, heeft zijn kans gehad en die zien we niet meer terug.
Get over it!
Mercedes heeft een enorme bak talent om uit te kiezen voor F1. Het is zinloos iemand een tweede kans te geven als je iemand met potentie een eerste kans kunt geven.powah33 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:45:
[...]
Wehrlein staat nog steeds onder contract van Mercedes.
En van wat er beschreven staat, gaat Mercedes eind 2018 uit de DTM stappen.
En hoe dan ook of hij een snelle F1 rijder was of niet, gaan ze toch een zitje voor hem proberen te regelen.
Dus "Get over it" is dadelijk zeer toepasbaar als meneer Wehrlein ineens terug is.
Zoals????Bosmonster schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:54:
[...]
Mercedes heeft een enorme bak talent om uit te kiezen voor F1. Het is zinloos iemand een tweede kans te geven als je iemand met potentie een eerste kans kunt geven.
[Voor 22% gewijzigd door iichel op 24-07-2018 14:59]
Weet ik, maar ik maak toch mijn eigen nieuws?hjvg schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:15:
[...]
Aston Martan is niet voor de hand ligend vaan Williams omdat ze concurent van Mercedus zijn? zou kunnen maar lijkt me eerder dat ze niet met Williams in zee gaan omdat ze sinds een paar jaar samenwerken met redbull Aston Martin Red Bull Racing
De huidige Aston Martin auto's beschikken (volgens mij allemaal) over Mercedes AMG motoren, dus zo ver gezocht is het helemaal niet eigenlijk.mphilipp schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:09:
Misschien is er nog een typisch Engels merk te bedenken dat met Williams in zee wil. Rolls-Royce, Bentley of Aston Martin. Aston lijkt me niet zo voor de hand liggend, vanwege de concurrent Mercedes. Rolls Royce is van BMW...dus dat gaat ook niet. Williams Bentley, dat klinkt wel...
Sorry, komkommertijd. Ik maak mijn eigen nieuws...
ping 127.212.23.124
RIC wacht totdat de Force India verkoop aan Stroll officieel is, want: Daniel Ricciardo has revealed that he would have Lance Stroll in his fantasy F1 team... though not necessarily for the Canadian's racing skills.pjottum schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:45:
Heeft RIC nou eigenlijk al bij het kruisje getekend? Of wil die wachten tot bekend wordt dat Kimi nog een jaartje achter VET aan blijft rijden?
Nope, maar wel binnenkort als we de man zelf moeten geloven.pjottum schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:45:
Heeft RIC nou eigenlijk al bij het kruisje getekend? Of wil die wachten tot bekend wordt dat Kimi nog een jaartje achter VET aan blijft rijden?
De DB11 V12 heeft een eigen design motor volgens mij. En de Valkyrie een Cosworth motor maar die tel ik (nog) niet helemaal tot de standaard AM lineup.GH45T schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:27:
[...]
De huidige Aston Martin auto's beschikken (volgens mij allemaal) over Mercedes AMG motoren, dus zo ver gezocht is het helemaal niet eigenlijk.
Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta
[Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-07-2018 18:36]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat klopt wel: niemand heeft Williams verplicht om Stroll aan te nemen (behalve het Stroll-kamp natuurlijk).mphilipp schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:55:
@Bart-Willem
[...]
Uiteindelijk is Williams daar gewoon mee accoord gegaan. Het kan niet zo zijn dat een sponsor er voor zorgt dat je je werk niet goed kunt doen. Dan moet je een vent zijn en je poot stijf houden. Resources weg laten halen bij een team die je keihard nodig hebt omdat zoonlief het nog moet leren is nooit goed te praten. Zelfs Lawrence Stroll moet dat begrijpen. De man is niet rijk geworden door bedrijven naar de kloten te helpen. Net als het McLaren-Honda debâcle, zijn er 2 schuldigen.
Wij weten ook helemaal niet hoe het gegaan is. Het verhaal zal wel komen van een gefrustreerde Williams medewerker die klaagt dat alles naar Stroll gaat. Als dat zo is, is Claire Williams daarvoor verantwoordelijk (en de RvB, ze zijn beursgenoteerd). Ik zou desnoods aftreden als ze zo mijn bedrijf naar de knoppen helpen. Weigeren eraan mee te werken. Doen ze dat niet en gaan ze gedwee accoord met alles, is het net zo goed hun schuld.
Inderdaad. Uiteindelijk weten we niet hoe het precies gaat binnen dat team. Maar ze hebben gewoon geld nodig. Ik denk dat ze ook niet stonden te juichen om Stroll in te huren en Pa Stroll erbij kregen als kado. Maar misschien had men dan gewoon failliet gegaan of met de helft van het budget moeten doen. Wat had er dan gebeurd met het team?Bart-Willem schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:05:
[...]
Dat klopt wel: niemand heeft Williams verplicht om Stroll aan te nemen (behalve het Stroll-kamp natuurlijk).
Maar dat men Claire Williams als aanstichter van het kwaad (de huidige vorm van Williams) wordt gezien is ook onterecht: ze leidde het team al toen het (met Massa en Bottas als coureurs) prima ging.
Helmut Marko heeft een aantal races terug alweer aangegeven dat HAR het seizoen zal afmaken en volgens mij tegelijkertijd bekend dat ze gekeken hebben voor een vervanger en niemand gevonden hebben.TheBrut3 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:03:
Maar er zijn geruchten geweest dat Wehrlein dit seizoen af zou maken bij STR (ondanks Mercedes rijder), zijn deze helemaal van tafel? Marko heeft ze ontkend, maar gezien de prestaties van HAR en het niet klaarstaan van een nieuwe RB-Rookie kan ik mijzelf indenken dat het na de zomer wel gaat gebeuren.
Aston Martin heeft o.a. Mercedes motoren in hun consumenten wagens liggen.hjvg schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:15:
[...]
Aston Martan is niet voor de hand ligend vaan Williams omdat ze concurent van Mercedus zijn? zou kunnen maar lijkt me eerder dat ze niet met Williams in zee gaan omdat ze sinds een paar jaar samenwerken met redbull Aston Martin Red Bull Racing
zou natuurlijk leuk zijn een grote naam er bij maar zie dat nog niet direct gebeuren
Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik heb de race maandag pas gekeken en omdat ik wist dat hij was uitgevallen viel mij op dat bij Ricciardo bij de eerste onboard net leek of de versnellingsbak gierde. Bij de tweede onboard klonk het allemaal nog veel slechter. Niet lang daarna viel hij uit.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:44:
Tussen al het FI, Williams, en silly season drama is er nog wat gebeurd.
Ricciardo moest in Duitsland een nieuwe MGU-K, batterij en controle elektronica pakken. Daarmee incasseerde hij 15 plaatsen gridstraf, en dan sta je sinds dit seizoen automatisch achteraan. In deze positie pakt werkelijk elk team, altijd, meteen de rest van een volledige PU mee. Je staat toch achteraan en dan heb je wat reserve. RBR wou dus ook een nieuwe motor, turbo en MGU-H pakken, zoals ze al zo vaak hebben gedaan, en moeten doen de afgelopen seizoen. Renault zei nee, want er was niks mis met de onderdelen. In Spa komt de spec C, dat is het...
https://www.auto-motor-un...fying-gp-hockenheim-2018/
En dit is dus waarom je het zinkende Renault schip moet verlaten. Iedereen zou altijd een volledige set pakken, en krijgen onder deze omstandigheden. Daar betaal je namelijk voor. Een fatsoenlijke leverancier heeft de onderdelen ook in reserve liggen en maakt hier geen probleem van.
Natuurlijk ging er ook iets kapot tijdens de race. RBR wil niet zeggen wat, maar volgens de BBC lossen ze het op met onderdelen die ze nog hebben liggen. Er was dus waarschijnlijk wel degelijk sprake van nut om de rest te vervangen. Maar we zijn op de helft van het seizoen, en dan moeten er al oude onderdelen bij elkaar geschraapt worden om de auto van Ricciardo te kunnen laten rijden. Wat is het toch een geweldig F1 team. Ik zie ze in 2020 al meedoen voor het kampioenschap hoor met deze mentaliteit en betrouwbaarheid.![]()
https://www.bbc.com/sport/formula1/44936452
Waarom heeft nou niemand hier aan gedachtL1nt schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:02:
- Forced Stroll
- Force Stroll on F1.
Zoals men zegt: "Dé manier om in de F1 miljonair te worden, is om als miljardair te beginnen"mphilipp schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:25:
[...]
Maar dat waren grappenmakers die al begonnen met te weinig geld. F1 is nu eenmaal een sport waar het toch om het geld gaat. Kijk naar Haas, dat is enige nieuwkomer van de afgelopen jaren die het best goed doet. Maar ja...nieuwkomer...precies genoeg van Ferrari geleend.
De auto van RIC maakte de hele race al een typisch geluid als er vermogen werd gevraagd/op snelheid werd gereden, de auto van VER had dat geluid niet.tlpeter schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 18:35:
[...]
Ik heb de race maandag pas gekeken en omdat ik wist dat hij was uitgevallen viel mij op dat bij Ricciardo bij de eerste onboard net leek of de versnellingsbak gierde. Bij de tweede onboard klonk het allemaal nog veel slechter. Niet lang daarna viel hij uit.
[Voor 67% gewijzigd door Destruction op 24-07-2018 19:18]
Citroen Berlingo 2.0HDi '05 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.
Dit topic is gesloten.
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details