Formula 1 Seizoen 2019 - Deel 1
KalenderRaces
|
Topic 18-12-2018 ver 1.3.4 op basis van startpost @SnowDude
update 05-feb-2019
[Voor 255% gewijzigd door nachtnet op 05-02-2019 10:24]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
KalenderRaces
|
[Voor 255% gewijzigd door nachtnet op 05-02-2019 10:24]
Teams
Coureurs
Reglement
Pirelli Banden
Resultaten Season 2018
|
Vervallen onderdelen zijn:
|
[Voor 100% gewijzigd door nachtnet op 05-02-2019 10:23]
Exact expert nodig?
***Onzeker over deze tijden, kan ook 6:10 of 16:10 worden Terug naar kalender |
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 18-12-2018 12:25]
VER had de gele cam, net als BOT, RAI en HUL. Iets vertelt me dat de gele cam voor de 2e coureur is. Wen maar aan zwartTripl3 D schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:52:
Is er trouwens al bekend met welke kleur T-cam Max gaat rijden?
Ik hoop wel met de gele, want het Pavlov-effect heeft er voor gezorgd dat ik nu meteen denk: Ah, dat is Max!
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ik durf toch wel te stellen dat Gasly ook de eerste coureur was bij STR, maar ook hij reed met gele T-cam. Daarnaast verwacht ik eigenlijk dat HUL volgend jaar ook gewoon met de zwarte T-cam zal (blijven) rijden en RIC met de gele. Voor mijn gevoel is het namelijk wel altijd zo dat de coureur met de zwarte T-cam in de linker pitbox (vanuit pitstraat gezien) staat. Ga je dus T-cams wisselen betekend dat verwacht ik ook dat de coureur in de andere pitbox komt. Maar aangezien de coureur dezelfde monteurs zal behouden betekend dat dus ook dat voor hun de indeling van de pitbox anders is.asing schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:56:
[...]
VER had de gele cam, net als BOT, RAI en HUL. Iets vertelt me dat de gele cam voor de 2e coureur is. Wen maar aan zwart.
Eerst nog de wintertests, lekker analyseren en discussiëren of het wel of niet wat zegt!FunFair schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:02:
https://f1countdown.com/
nog 88 dagen en 19 uur.. duurt lang!
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Gele cam is voor de 2e auto, is niet aan de coureur gelinkt.asing schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:56:
[...]
VER had de gele cam, net als BOT, RAI en HUL. Iets vertelt me dat de gele cam voor de 2e coureur is. Wen maar aan zwart.
Eerst maar eens zien hoe die Honda motoren blijkenmark-k schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:18:
[...]
Gele cam is voor de 2e auto, is niet aan de coureur gelinkt.
Overigens gaat Max AUS winnen want KVY heeft weer een switch gemaakt.
BMW S1000R https://link.marktplaats.nl/m1828833848
Niet Any ThreePathogen schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:38:
[Afbeelding]
Even mijn 1337 paint-skillz aan de praat geslingerd om een betere infographic te maken
Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk
Grotendeels mee eens.nachtnet schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:20:
Voorzichtige voorspellingen voor 2019:
- Ferrari wint de 1e 2 races, maar gooit later in het seizoen door fouten van en het team en de coureur belangrijke punten weg, waardoor een WDC kansloos wordt.
- LEC blijkt ook in de Ferrari snel. Gasly ook in de RBR
- Mercedes zegt dit seizoen echt te vrezen voor Ferrari & RedBull. In werkelijkheid blijft de Mercedes No.44 oppermachtig. No. 77 Not so fast.
- RAI komt in China op het podium, en finisht minstens 3x voor een Ferrari.
- Red Bull Honda blijkt een prima combinatie.
- Lance verslaat Perez. (Hoewel ik ook verwacht dat PER STR van de baan zal drukken)
- MAG doet Magnussen dingen, en krijgt stevige kritiek & mogelijk een raceban.
- Rich Energy en HAAS blijkt een ongelukkige combinatie. Voor de zomerstop is er ruzie over $$$'s
- HAM VER wordt WDC.
- Een ander team dan Mercedes wordt WCC.
- Vernieuwde Aero is flut, inhalen nog steeds even onmogelijk.
- Dit blijft ook in 2019 een top-topic. (samen met de racetopics.)
• Kubica gaat het verrassend goed doen
• Kvyat doet weer een torpedo en krijgt een boze dr. Helmut Marko op z'n dak
[Voor 5% gewijzigd door kevlar01 op 18-12-2018 12:48]
Hmm, dat levert geen verdere beperking op dan "pick any three" volgens mijMikeyMan schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:43:
[...]
Niet Any Three
Wit kan C1, C2 of C3 zijn
Geel C2, C3 of C4
Rood C3, C4 of C5
Voorspellingen, is het nog wel vroeg voor maar juist wel leuk om nu al te doen zonder enige kennis qua wintertests.nachtnet schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:20:
- Ferrari wint de 1e 2 races, maar gooit later in het seizoen door fouten van en het team en de coureur belangrijke punten weg, waardoor een WDC kansloos wordt.
- LEC blijkt ook in de Ferrari snel.
- Mercedes zegt dit seizoen echt te vrezen voor Ferrari & RedBull. In werkelijkheid blijft de Mercedes No.44 oppermachtig. No. 77 Not so fast.
- Lance verslaat Perez. (Hoewel ik ook verwacht dat PER STR van de baan zal drukken)
- Rich Energy en HAAS blijkt een ongelukkige combinatie. Voor de zomerstop is er ruzie over $$$'s
- HAM wordt WDC.
[Afbeelding]
M.a.w:nachtnet schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:20:
- LEC blijkt ook in de Ferrari snel.
- HAM wordt WDC.
[Afbeelding]
Wat als je het vlaggetje er boven zet, als een kopje? Dan hoef je het maar één keer te tonen en win je juist karakters.nachtnet schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:52:
Het kan wel, maar dan kom ik in de knoop met de maximale karakterlimiet per post op dit forum. Met vlaggetjes kom ik op 12.600 karakters meer uit.
OCD zal helaas onbevredigd moeten blijven.
En misschien kortere URL's gebruiken voor de vlaggetjes om op een lager aantal uit te komen?LoeWn schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:52:
[...]
Wat als je het vlaggetje er boven zet, als een kopje? Dan hoef je het maar één keer te tonen en win je juist karakters.
Nee, Pirelli selecteert 3 compounts (dus 3 van de C1 t/m C5) en de teams mogen zelf kiezen hoeveel ze er van elke set willen hebben.Jeest schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 14:10:
Elk team maakt een eigen keuze uit het bandenaanbod? Dus wat bij team A de zachtste compound is kan bij team B hard zijn? Terwijl het bijvoorbeeld als 'compound 3' juist medium is?
Best een uitdaging om dat bij te houden...
Oja natuurlijk, Pirelli bepaaltRobertMe schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 14:12:
[...]
Nee, Pirelli selecteert 3 compounts (dus 3 van de C1 t/m C5) en de teams mogen zelf kiezen hoeveel ze er van elke set willen hebben.
[Voor 4% gewijzigd door nachtnet op 18-12-2018 14:19]
En dan vergeet je LEC die juist van Sauber naar Ferrari gaat...Veranderd van team
RAI: Ferrari naar Sauber
RIC: Red Bull naar Renault
GAS: Toro Rosso naar Red Bull
SAI: Renault naar McLaren
STR: Williams naar Racing Point
[Voor 5% gewijzigd door Wok op 18-12-2018 14:47]
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
kevlar01 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 14:10:
[...]
En misschien kortere URL's gebruiken voor de vlaggetjes om op een lager aantal uit te komen?
Vlaggetjes emoticons fixen?nachtnet schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 14:18:
offtopic:
Zelfs met korte url's zit je per vlag al aan minstens 51 vaste tekens.
[[URL="https:// tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png"]Afbeelding[/URL]]
[[URL="https://_____.png"]Afbeelding[/URL]]
5 vlaggen per race x21 Minus de races In deze tijdzone..
Ik ga erover nadenken, maar beloof nog niets. (misschien in een latere versie (of alleen in de GP topics.))
@LoeWn @kevlar01 @Emielvanputten
Als RAI op het podium komt, verwacht ik dat het traditiegetrouw zal gebeuren op een plek waar geen alcohol geschonken wordtnachtnet schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:20:
......
Had hem al op twitter geziennachtnet schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:34:
[Afbeelding]
Geen bonuspunten als je kan raden wie deze mok gekregen heeft.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Eventuelle spelings fautem zijn hornderd prosent ironies bedoeldt.
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
[Voor 8% gewijzigd door Mrs Redhair op 20-12-2018 07:17]
Instagram:Ambitielozemeisjes
rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Speelt padel!
Die van mij zegt dat Merc + HAM het dit jaar niet gaan redden. Gasly het heel moeilijk krijgt naast Max en gefrustreerd raakt. Leclerc geen deuk in een pakje boter rijd. Het close wordt tussen VET en VER voor het kampioenschap. En GRO zijn raceban weer te pakken heeft
-
"When you grow up your heart dies"
Dat is toch de helft van de fun ? Onze gedachtes over hoe het allemaal gaat lopen, en daarna de analyses wat er allemaal goed of fout ging, en hoe wij het allemaal wel niet hadden gedaan, als we in die auto zaten ?
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Ik zie bij de teams nederlands en engels door elkaar.. Morgen maar eens bekijken, nu met de telefoon niet te bewerken.sjaool schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 20:21:
@nachtnet in de TS staat OOS als afkorting voor Oostenrijk terwijl de officiële afkorting AUT is.
Ondanks dat, een prachtige TS weer.nachtnet schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 23:13:
[...]
Ik zie bij de teams nederlands en engels door elkaar.. Morgen maar eens bekijken, nu met de telefoon niet te bewerken.
Instagram:Ambitielozemeisjes
nachtnet schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:15:
Leesvoer:
The Guardian - McLaren stun formula one by signing Alonso from Renault (20-12-2005)
offtopic:
Iemand @Jasphur, @pinda powerrr, @TommyGun & @iichel ergens gezien? Die hebben dit topic nog niet gevonden.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Knowledge reigns supreme over nearly anything
[Voor 65% gewijzigd door nachtnet op 19-12-2018 09:31]
"When you grow up your heart dies"
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Thanksnachtnet schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:15:
offtopic:
Iemand @Jasphur, @pinda powerrr, @TommyGun & @iichel ergens gezien? Die hebben dit topic nog niet gevonden.
Waiting on the world to change
Schijnt inderdaad dat er een Honda motor aan de simulator is geknoopt, en dat ze dus (behalve de bijbehorende G-krachten) complete races kunnen simuleren met 't blok.Chiron schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:19:
Ik ben (net zoals zovelen gok ik) heeeel erg benieuwd naar de eerste meters van de RBR/Honda.
Met in het achterhoofd het feit dat ze in Milton Keynes waarschijnlijk de simulator bij RBR aan de dyno bij Honda kunnen knopen, en zo een manier hebben om zaken te testen zonder een meter op asfalt te hoeven rijden. Hoeveel andere teams hebben dat?
Ford Transit 2.2 TDCi '08 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik denk dat het qua snelheid wel goed zit met Honda, puur op vermogen zijn ze Renault al voorbij. Rijders hebben zich bij de laatste paar races al verbaasd over hoe hard de Honda er vandoor ging bij het uitaccelereren na een bocht op de rechte stukken.. dat de TR van afgelopen seizoen een hondehok is met een middelmatige coureur erin vertekent de boel een beetje..Destruction schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:14:
[...]
Schijnt inderdaad dat er een Honda motor aan de simulator is geknoopt, en dat ze dus (behalve de bijbehorende G-krachten) complete races kunnen simuleren met 't blok.
RBR/STR lijken ook echt samen te werken, waar McLaren op de stoel van een klant ging zitten en eisen stelde.. Ik ben benieuwd. In de basis weet Honda heel goed hoe ze een motorblok moeten bouwen natuurlijk, maar ik denk niet dat ze er direct in Melbourne al staan. Ik denk eigenlijk dat het begin van het seizoen nog wel geplaagd gaat worden door motor problemen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Eerst zien dan geloven, maar persoonlijk ben ik meer fan van de Japanse werk ethiek dan de FranseChiron schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:41:
[...]
Ik denk dat het qua snelheid wel goed zit met Honda, puur op vermogen zijn ze Renault al voorbij. Rijders hebben zich bij de laatste paar races al verbaast over hoe hard de Honda er vandoor ging bij het uitaccelereren na een bocht op de rechte stukken.. dat de TR van afgelopen seizoen een hondehok is met een middelmatige coureur erin vertekent de boel een beetje..
Nu nog de vraag: hoe betrouwbaar gaat het allemaal zijn.. maar dat strijken ze hopelijk allemaal glad met het sim/dyno werk
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Sowieso zit er een verschil in de samenwerking tussen hoe het nu gaat en hoe het met McLaren ging; McLaren leverde een volledige specificatie in bij Honda met afmetingen en waar alles moet zitten en zei 'bouw deze motor'.SnowDude schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:59:
[...]
Eerst zien dan geloven, maar persoonlijk ben ik meer fan van de Japanse werk ethiek dan de Franse
Om eerlijk te zijn vind ik het een prima systeem.TheBrut3 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:06:
Die bandjes hè... Die bandjes... Ik voorzie veel vragen
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Niet alleen dat. Maar uit de "Grand Prix Driver" docu bleek ook dat in 2017 pre-season de motor pas in het chassis werd geplaatst kort voor de presentatie (en/of testdagen). En toen bleek bv ook dat dingen niet klopten (bouten niet pasten en zo). Terwijl er nu ogenschijnlijk al een Honda 2019 motor op de testbank ligt bij Red Bull (of Honda in Milton Keynes?) gekoppeld aan een versnellingsbak en mogelijk/ik vermoed ook al in iets van wat het 2019 chassis moet worden.Chiron schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:06:
[...]
Sowieso zit er een verschil in de samenwerking tussen hoe het nu gaat en hoe het met McLaren ging; McLaren leverde een volledige specificatie in bij Honda met afmetingen en waar alles moet zitten en zei 'bouw deze motor'.
RBR zegt alleen 'hier zitten de bouten voor de rest van de wagen, hier zit de as, bouw voor ons de beste motor die je kan maken'. Gewoon doen waar ze goed in zijn dus
Ook ik vind het ook begrijpelijker. Ik doe niet aan vergelijken van de banden over meerdere circuits heen, dus nu weet ik gewoon als ik de voorbeschouwing etc heb gemist dat de rode de zachte is, geel de medium en wit de hard. Waar ik voorheen nog wel eens de rode zag en dan moest denken... hadden ze nu ultra's of hyper's daarbij of softs?Jasphur schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:10:
[...]
Om eerlijk te zijn vind ik het een prima systeem.
Die race die drie banden.
Het is alleen omdat wij (de mensen in dit topic) weten wat er achter die C’tjes zit het wat sneller minder begrijpelijk kan worden. En eigenlijk is er niks veranderd, toch? Beestje heeft alleen een andere naam gekregen.
Sterker nog, er schijnt stiekem al een RB14H te zijn. (het chassis wat Max te pletter reed in Monaco, her/omgebouwd met Honda motor) RBR/Honda heeft al verklaard dat de RB15 niet zo heel erg veel verschilt van de RB14.RobertMe schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:10:
[...]
Niet alleen dat. Maar uit de "Grand Prix Driver" docu bleek ook dat in 2017 pre-season de motor pas in het chassis werd geplaatst kort voor de presentatie (en/of testdagen). En toen bleek bv ook dat dingen niet klopten (bouten niet pasten en zo). Terwijl er nu ogenschijnlijk al een Honda 2019 motor op de testbank ligt bij Red Bull (of Honda in Milton Keynes?) gekoppeld aan een versnellingsbak en mogelijk/ik vermoed ook al in iets van wat het 2019 chassis moet worden.
[Voor 4% gewijzigd door Chiron op 19-12-2018 11:51]
Maar dat heeft toch geen nut? Er mee rijden kan/mag toch niet. Ja, de Honda zou (via een loophole?) dan wel mogen "want nog geen F1 motor". Maar de auto/chassis mag niet gebruikt worden v.z.i.w.?Chiron schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:50:
[...]
Sterker nog, er schijnt stiekem al een RB14H te zijn. (het chassis wat Max te pletter reed in Monaco) RBR/Honda heeft al verklaard dat de RB15 niet zo heel erg veel verschilt van de RB14.
Als ik de 'voorspellingen' lees gaat Max gehakt maken van Gasly, maar ik ben daar niet zo zeker van. Ik verwacht dat Max een zware dobber gaat krijgen aan Gasly.Destruction schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:14:
[...]
- Verstappen vs. Gasly, hoe gaat die onderlinge strijd lopen? Gaat Max hem ook weer verslaan?
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik zie persoonlijk GAS niet beter zijn dan RIC, dus denk niet dat het heel erg zwaar gaat worden het eerste jaar.TommyGun schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:53:
[...]
Als ik de 'voorspellingen' lees gaat Max gehakt maken van Gasly, maar ik ben daar niet zo zeker van. Ik verwacht dat Max een zware dobber gaat krijgen aan Gasly.
Dit dus. Iedereen gaat er zomaar even vanuit dat Max wel even Gasly in z'n tas gaat stoppen, ik moet het eerst nog maar 's zien.TommyGun schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:53:
[...]
Als ik de 'voorspellingen' lees gaat Max gehakt maken van Gasly, maar ik ben daar niet zo zeker van. Ik verwacht dat Max een zware dobber gaat krijgen aan Gasly.
Ford Transit 2.2 TDCi '08 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Kimi elk weekend op het podium, what's not to likeDaniëlWW2 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:10:
Wat ik vrees:
-Door no-deal Brexit gaan Mercedes en RBR gigantisch in de problemen komen. Zen kunnen nauwelijks meer onderdelen verschepen, toegang tot simulatoren gaat ook niet meer vanwege problemen met luchtverkeer en als ze al onderdelen Groot Brittannie uitkrijgen, dan krijgen ze in ieder geval in Europa enorme problemen met douanes die totaal overvallen zullen zijn en enorme wachtlijsten krijgen. Ferrari krijgt het dan gewoon cadeau in een absoluut farce van een seizoen.
Dan zal het halve F1 circus problemen hebben.DaniëlWW2 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:10:
Wat ik vrees:
-Door no-deal Brexit gaan Mercedes en RBR gigantisch in de problemen komen. Zen kunnen nauwelijks meer onderdelen verschepen, toegang tot simulatoren gaat ook niet meer vanwege problemen met luchtverkeer en als ze al onderdelen Groot Brittannie uitkrijgen, dan krijgen ze in ieder geval in Europa enorme problemen met douanes die totaal overvallen zullen zijn en enorme wachtlijsten krijgen. Ferrari krijgt het dan gewoon cadeau in een absoluut farce van een seizoen.
Wel als je bedenkt dat de STR voor 2019 verdacht veel lijkt op de RBR van 2018RobertMe schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:52:
[...]
Maar dat heeft toch geen nut? Er mee rijden kan/mag toch niet. Ja, de Honda zou (via een loophole?) dan wel mogen "want nog geen F1 motor". Maar de auto/chassis mag niet gebruikt worden v.z.i.w.?
Dat zal toch de ultieme middelvinger zijn richting RenaultChiron schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:42:
[...]
En het is een publiek geheim dat Marko STR in 2019 het liefst voor Renault ziet eindigen.
Ik zal het je sterker vertellen. Dat chassis is na FP3 weer opgebouwd en Max heeft er 'gewoon' de race mee gereden in Monaco. Zo verpletterd was ie dus vast niet. Ondanks de visuele schade was de impact ook niet zo groot dat je daar een monocoque op afschrijft.Chiron schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:50:
[...]
Sterker nog, er schijnt stiekem al een RB14H te zijn. (het chassis wat Max te pletter reed in Monaco, her/omgebouwd met Honda motor) RBR/Honda heeft al verklaard dat de RB15 niet zo heel erg veel verschilt van de RB14.
Alle F1 auto's lijken uiteindelijk op elkaar. En voor volgend jaar heb je niks aan de auto van dit jaar gezien de veranderende regelgeving (compleet andere voorvleugel die invloed heeft op het totaalplaatje van airflow, meer restricties aan vinnen en vleugeltjes bij de remmen voor die ook weer een grote invloed hebben).Chiron schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:42:
[...]
Wel als je bedenkt dat de STR voor 2019 verdacht veel lijkt op de RBR van 2018
Hoezo alleen Mercedes & RBR?DaniëlWW2 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:10:
Wat ik vrees:
Dat is wel een hele makkelijke dooddoenerRobertMe schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:54:
[...]
Alle F1 auto's lijken uiteindelijk op elkaar. En voor volgend jaar heb je niks aan de auto van dit jaar gezien de veranderende regelgeving (compleet andere voorvleugel die invloed heeft op het totaalplaatje van airflow, meer restricties aan vinnen en vleugeltjes bij de remmen voor die ook weer een grote invloed hebben).
Bron:Door deze uitgebreide samenwerking hebben de twee teams besloten om dezelfde achterkant te delen, inclusief de gehele versnellingsbak en de binnenste delen van de voor-ophanging. Deze samenwerking komt dicht in de de buurt van de samenwerking die bijvoorbeeld Haas en Ferrari met elkaar hebben. Het Amerikaanse team gebruikt alle onderdelen van Ferrari die wettelijk mogelijk zijn. Dit zou voor Toro Rosso een vooruitgang kunnen zijn, aangezien het Haas ook heeft geholpen om op te schuiven op de grid.
https://www.roadandtrack....he-acura-nsx-exceptional/Senna was in Japan testing his Honda-powered McLaren in February 1989, so his test of the NSX was almost a spur-of-the-moment event. Later, as the Honda R&D department regrouped at one of the first dedicated Japanese testing facilities at the Nürburgring, he would be invited back to help fine-tune the suspension. Honda engineers managed to increase the chassis stiffness of the NSX by 50 percent after Senna's comments, and his further input helped create an even more balanced machine.
[Voor 22% gewijzigd door Chiron op 19-12-2018 13:29]
Ik denk dat jij niet wil beseffen hoe goed Max is (en dus een groot gevaar voor FerrariTommyGun schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:53:
[...]
Ze kunnen geen pk's winnen, ze kunnen alleen zorgen dat ze de pk's van de MGU-K beter/langer benutten. (daar is ook gewoon een maximum aan MJ voor)Chiron schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:22:
[...]
Dat is wel een hele makkelijke dooddoener![]()
[...]
Bron:
https://www.f1today.net/n...hecht-samenwerken-in-2019
Overigens schijnt er in Sakura op de testbaan een NSX rondgereden te hebben met daarin prototypes van de 2019 MGU-H en MGU-K, en ook daar heeft Honda wat elektrische paardjes gewonnen tov. 2018.
Zoveel veranderd er echt niet, je hebt alleen aan de binnenkant van de voorwielen meer vleugeltjes nodig voor de airflow in het bargeboard gebied omdat de lucht niet meer buitenom mag.RobertMe schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:54:
[...]
Alle F1 auto's lijken uiteindelijk op elkaar. En voor volgend jaar heb je niks aan de auto van dit jaar gezien de veranderende regelgeving (compleet andere voorvleugel die invloed heeft op het totaalplaatje van airflow, meer restricties aan vinnen en vleugeltjes bij de remmen voor die ook weer een grote invloed hebben).
[Voor 39% gewijzigd door YakuzA op 19-12-2018 13:31]
Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat wordt een alternatief kampioenschap voor de in Engeland gevestigde teams op Engelse circuits. Of ze knopen gewoon alle simulators aan elkaar en gaan digitaal de strijd met elkaar aanRyur schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:54:
[...]
Hoezo alleen Mercedes & RBR?
Zowat elke team heeft dan flinke problemen (behalve Sauber, STR & Ferrari)
Maar voor de rest zit iedereen (incl Haas voor de Europese races) in GB.
Dit topic is gesloten.
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details