Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1] Seizoen 2018 - deel 2 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1 ... 94 95 96 Laatste
Acties:
  • 532.513 views

• basvn
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22:57

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Destruction schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:21:
[...]

...En dus in maximaal 2020, exit Sainz en Norris, wegens tegenvallende prestaties 8)7
Pretty much. :P
In 2020 krijgen we dus Nyck de Vries en Sérgio Sette Câmara. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Bastie-88
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 16:18
sjaool schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:53:
[...]

VanDoorne gaat simulatorwerk doen bij Mercedes.

[...]
Ik dacht dat Ocon dit mede ging doen?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 20-11 18:48
@nachtnet zeker. Thanks. Een tiental paginas terug hebben we het er al even over gehad.

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• pCOW
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 23:36
[b]nachtnet schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:22:

Gridstraffen worden na kwalificatie toegepast op volgorde van aanmelden bij FIA.
geen opmerkingen verder, maar gequote deel zou toch aangepast worden voor 2019?? Of was dat ook nog niet zeker?
Iets met afhankelijk van kwalificering dacht ik opgepikt te hebben...

D80 / Tokina 12-24 f/4 / Tamron 24-75 f/2.8 / Sigma 30mm f/1.4 / Nikon 18-135mm / Nikon 50mm f/1.8 / Nikon 50mm f/1.2 / Nikon 70-300 VR / SB-800 / statief-plu-swifel

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 01:36

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Het leukste op die pagina:
GP VAN AUSTRALIË
89 16 18 04
dagen uren min sec
:+

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• basvn
YakuzA schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:52:
[...]

Het leukste op die pagina:

[...]

vind ik eigenlijk nog treurig lang duren :|

aftellen naar 18 feb!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• nachtnet
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22:07
@Jasphur je begrijpt dat ik het 2019 topic aan het beta-testen ben? :+

@pCOW Zou kunnen, maar komt mij iig niet bekend voor. Ergens een definitieve uitleg gezien? (internet staat vol met speculatie en voorstellen.)

@YakuzA Ik neem het mee, heb de tekst wat aangepast (in mijn beta bestand dan.)

nachtnet wijzigde deze reactie 17-12-2018 15:04 (17%)

nachtnet zonder hoofdletter

• YakuzA

YakuzA

nachtnet schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:54:
@Jasphur je begrijpt dat ik het 2019 topic aan het beta-testen ben? :+

@pCOW Zou kunnen, maar komt mij iig niet bekend voor. Ergens een definitieve uitleg gezien? (internet staat vol met speculatie en voorstellen.)
Het stuk over Gridstraffen in het bandenstuk is wel een beetje out of context van de rest van het verhaal.
Zou er misschien eerder een algemene melding van maken:
"Als een coureur in de top10 van Q2 terecht komt, moet deze altijd op de banden waarmee de snelste tijd in Q2 is gereden de race starten. Ookal krijgt hij nog gridstraffen en is zijn startpositie verder naar achteren op de grid."

/edit: met natuurlijk nog wat software engineer sterretjes dat als het een wet race of wet Q2 qualify was de bandenregels weer het raam uit kunnen :+

YakuzA wijzigde deze reactie 17-12-2018 15:00 (10%)

PSN

• Lasmibalsingh
  • Registratie: oktober 2014
  • Nu online
Marko: ‘Budget Renault was oorzaak breuk’
[...]

“Voor ons was het op een gegeven moment duidelijk dat Renault ons geen winnende motor kon leveren,” aldus Marko tegenover Motorsport Magazine. “Met hun budget kun je niet verwachten dat ze tegen Ferrari en Mercedes vechten. Het was duidelijk dat we iets moesten doen. Nu hebben we voor de eerste keer in onze geschiedenis een fabrieksmotor. Er is een goede ontwikkeling en alles wat tot nu toe is gebeurd, is goed voor Red Bull Racing en Toro Rosso voor volgend seizoen.”

[...]

“De Honda-motor is over het algemeen al verbeterd. Hiervoor zijn veel straffen geïncasseerd omdat we altijd nieuwe onderdelen wilden testen. Volgens onze simulaties zouden we het al veel beter moeten doen met de huidige Honda-motor. Maar daar hoeven we niet aan te denken, mijnheer Abiteboul, en volgend jaar zullen we het zien.”

PSN: KADR777

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15:48

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

nachtnet schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:22:

is zo c1-c5 en Soft, Medium, Hard duidelijk genoeg?
Niet helemaal. Je praat over de rode band, die staat wel in het eerste plaatje, maar in het tweede plaatje ontbreekt die.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• metallicattim
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 19:21
Maasluip schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:12:
[...]

Niet helemaal. Je praat over de rode band, die staat wel in het eerste plaatje, maar in het tweede plaatje ontbreekt die.
Die bestaat in 2019 niet meer ;)

Ik vind het super helder, ik snap niet waarom iedereen er zoveel moeite mee heeft? Er bestaan 5 compounds (droog) en per race worden er 3 gekozen die vervolgens soft/medium/hard genoemd worden naargelang de hardheid. Elke band heeft een eigen C-nummer zodat de die-hard weet welke band er daadwerkelijk gekozen is, maar laten we eerlijk zijn, dat is voor ons fans helemaal niet interessant...

Je hoeft tijdens een race alleen maar te weten op welke compound degene rijdt, soft/medium/hard om onderling te kunnen vergelijken. Waarom zou je tijdens de race gaan liggen vergelijken waar ze vorig(e) ja(a)r(en) op reden (met een andere wagen)?

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:44
metallicattim schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:20:
[...]

Ik vind het super helder, ik snap niet waarom iedereen er zoveel moeite mee heeft? Er bestaan 5 compounds (droog) en per race worden er 3 gekozen die vervolgens soft/medium/hard genoemd worden naargelang de hardheid. Elke band heeft een eigen C-nummer zodat de die-hard weet welke band er daadwerkelijk gekozen is, maar laten we eerlijk zijn, dat is voor ons fans helemaal niet interessant...

Je hoeft tijdens een race alleen maar te weten op welke compound degene rijdt, soft/medium/hard om onderling te kunnen vergelijken. Waarom zou je tijdens de race gaan liggen vergelijken waar ze vorig(e) ja(a)r(en) op reden (met een andere wagen)?
Ik denk om in te schatten hoe "goed" de kwalificatietijd of het nieuw gereden ronderecord is? Hoewel dat nooit appels en appels vergelijken zal zijn omdat er vroegâh met andere (beperkende) reglementen gereden werd dan nu.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Hoe kan die niet bestaan als je hem in Q3 beschikbaar moet hebben?

Dat ze ze een standaard naam per race geven vind ik wel goed. Ik wist nooit wat nu de zachtste band was, de hyper of de ultra

Maasluip wijzigde deze reactie 17-12-2018 15:35 (22%)

Open Source landkaart

• metallicattim
@alesandro_46 klopt, wagens zijn geen jaar hetzelfde en PERSOONLIJK vind ik het helemaal niet spannend, maar dat is persoonlijk

@Maasluip hoe kom je daarbij? De rode kleur verdwijnt helemaal van de baan in 2019, die ga je helemaal niet meer zien, ze gaan van 6 naar 5 droogweer compounds en de rode verdwijnt daarvan.

• Alsatian
  • Registratie: juni 2007
  • Niet online
[...]

In de raceweekenden hebben ze een rode (zacht) gele (medium) en witte (hard) compound.

Rood is gewoon de zachtste compound in het weekend. Die kleuren bij de C 1-5 aanduiding zorgen voor verwarring.

Alsatian wijzigde deze reactie 17-12-2018 15:47 (14%)

• Jelte,89
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 01:25

Jelte,89

Woodworking

TLDR

Supersoft gaat eruit, Rood blijft.

Je hebt tijdens de race 3 kleuren, wit, geel en rood...

De ene keer kan rood C4 zijn en de andere keer C5

Revive the guild!

• metallicattim
Ah ja, dan kloppen die kleuren op de afbeelding van nachtnet niet :?

• Alsatian
  • Registratie: juni 2007
  • Niet online
C1 - C5 compounds van 2019 zijn te vergelijken met de compounds in de overeenkomstige kleuren van 2018. Daarom hebben ze in dat overzicht dezelfde kleur. Voor sommigen wordt het blijkbaar wat verwarrend als die compounds tijdens raceweekenden een andere kleur hebben.

Volgens mij is het helemaal niet zo moeilijk als men het maakt. Je hebt 5 normale compounds aangeduidt met C1 tot en met C5. Hoe lager het cijfer, hoe harder de band. Van deze 5 worden er in het weekend 3 gebruikt waarbij de hardste van de 3 een witte rand krijgt, de middelste van de 3 een gele rand en de zachtste van de 3 een rode rand.

• Jurgen
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:40

Pirelli Banden

is zo c1-c5 en Soft, Medium, Hard duidelijk genoeg?
Gaan de manditory tyres er helemaal uit? (sloeg ook nergens op tenzij het 2x dezelfde compound was)

• YakuzA

YakuzA

metallicattim schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:49:
Kloppen in principe wel omdat dat de kleuren waren bij de post-season test.

Als je de gekleurde banden wegpoetst issie wel duidelijker

PSN

• nachtnet
Kan het ook makkelijker maken voor mijzelf:

In de F1 rijden ze op Pirelli banden. [punt]

• Jelte,89
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 01:25

Jelte,89

Woodworking

metallicattim schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:49:
Nee, dat klopt, maar dat is weer voor de 'oude' fans... Hypersoft is C5, zal (als ie gebruikt word) ten alle tijde rood zijn.

Voor de 'oude' fans dus nog even een verwijzing naar roze...

Revive the guild!

• Aardappel
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 19:43
Alsatian schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:57:
C1 - C5 compounds van 2019 zijn te vergelijken met de compounds in de overeenkomstige kleuren van 2018. Daarom hebben ze in dat overzicht dezelfde kleur. Voor sommigen wordt het blijkbaar wat verwarrend als die compounds tijdens raceweekenden een andere kleur hebben.

Volgens mij is het helemaal niet zo moeilijk als men het maakt. Je hebt 5 normale compounds aangeduidt met C1 tot en met C5. Hoe lager het cijfer, hoe harder de band. Van deze 5 worden er in het weekend 3 gebruikt waarbij de hardste van de 3 een witte rand krijgt, de middelste van de 3 een gele rand en de zachtste van de 3 een rode rand.
En dat wordt door de heer Mol dus iedere race, bij iedere pitstop uitgelegd, met verwijzing naar hoe het was, en hoe het nu is.
Om vervolgens 20 seconden later zich te verontschuldigen omdat het toch een andere kleur, letter, en compound was.

Kanniewachten!!
Mol +1 trouwens wel hoor.

• Aardappel
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 19:43
"Nieuws" van het Schumacher front:

https://www.gpblog.com/nl...zware-fysiotherapie-.html

Hij schijnt niet langer aan bed gekluisterd te zijn, en doet aan fysiotherapie.
Vraag me alleen wel af hoe betrouwbaar de bron is.

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

nachtnet schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:54:
https://www.autosport.com...-process-tweaked-for-2019
Zo heb ik het op meerdere sites gelezen. Geen idee of er ergens een officieel FIA / F1 statement over te vinden is....

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• YakuzA

YakuzA

Livery presentatie van Racing Point op 13 Februari in Toronto. (dus nog niet de auto, alleen het kleurtje)
https://www.motorsport.co...unch-date-livery/4314238/

YakuzA wijzigde deze reactie 17-12-2018 16:42 (3%)

PSN

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:54
Aardappel schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:24:
Dat is het niet. Verre van zelfs.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22:43
nachtnet schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:32:
Even de tweakers wiki raadplegen:

Wie helpt de volgende vragen in te vullen?

...
- Gebruikt Williams in 2019 haar eigen gearbox? of kopen ze eindelijk die van Mercedes?
Williams heeft in september besloten niet voor de Mercedes gearbox te gaan: https://www.motorsport.co...-gearbox-in-2019/3168859/

Was eerder wel sprake van.

Hmtsjmftsch wijzigde deze reactie 17-12-2018 16:46 (3%)

Sometimes an apple is just an apple

• desalniettemin
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 16:06
2018 seizoen was al geweldig, 2019 kan alleen maar beter worden. En dan bedoel ik vooral voor Max Verstappen. Hopelijk kan de Honda motor de verwachtingen waar maken, want Ferrari en Mercedes zitten ook niet stil natuurlijk ;)

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hmtsjmftsch schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:44:
[...]
Williams heeft in september besloten niet voor de Mercedes gearbox te gaan: https://www.motorsport.co...-gearbox-in-2019/3168859/

Was eerder wel sprake van.
Dat heb ik ook elders gelezen, maar dit was ook besloten voordat de rijdersbezetting voor 2019 al duidelijk was. Nu Russell daar gaat rijden zal er wel met het e.e.a. "gestrooid" zijn door Mercedes, maar mogelijk beperkt dit zich tot het power gedeelte.

A smile a day....

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23:48

pinda powerrr

Slow down...

De bron:

https://www.dailymail.co.uk/news/index.html

Niet erg betrouwbaar dus (helaas).

Sommigen hebben geen dipje, maar een bobbel...

• demonic
  • Laatst online: 22:42
TrekDr0p schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:00:

met een gemiddelde van 120 ronden per wedstrijd per team, heeft STR ruim 3 races minder uitgereden dan MER...
Max aantal ronden was 2528 per team, dus MER heeft 0,5 race niet uitgereden met 2 auto's.
Mwah, denk dat STR het niet slecht heeft gedaan. (results)
Australia was Gasly uitgevallen door motor/Versnellingsbak problemen.
Spain is Gasly uitgevallen in de 1ste ronde doordat die geramd werd door een spinnende Grosjean.
Canada is Harley uitfgevallen door een crash met stroll (1ste ronde)
Frankrijk, gasly uitgevallen door rem problemen.
Oostenrijk, Hartley uitgevallen. "he had to stop with an issue not related to the PU"
Great Britain, Hartley crasht spectaculair door ophanging failure. (tiijdens FP) uitgevallen door motorproblemen.
Italy, Hartey crasht met Ericsson en alonso, eerst 500 Meter.
Rusland, beide vrij snel gestopt (ongewenst) door rem problemen.
Abu Dhabi, Gasly valt uit met motor problemen.

Conclusie, 3x uitgevallen (in de eerste ronde) door een crash. En rem problemen zijn ook 2x voorgekomen.
Dan hebben we nog 1 ongedefineerd probleem, en dan blijven er 3 motor problemen over.
Niet zo slecht als jij zojuist probeerde te zeggen over STR. :P
Ik wil wel even zeggen, Er is wel met grote regelmaat dingen vervangen. Echt betrouwbaarheid is daardoor door ons wellicht wat slecht te beoordelen. Maar hun weten vast wel wat ze aan het doen zijn ;) (en veel slechter als renault kan ook niet, toch? :P

• yorkick
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 21:14
De meesten hier zullen wel weten dat Netflix tijdens het hele seizoen (2018) bezig is geweest met filmen en vastleggen om een docu-serie (10 afleveringen) te maken.
De serie zal begin 2019 op Netflix verschijnen, ik hoop voor aanvang van het nieuwe seizoen zodat wij in dit gat wat extra's te doen en te kijken hebben. Is er al meer informatie over?

kimi | iRacing Profiel

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:57
demonic schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:24:
[...]

Mwah, denk dat STR het niet slecht heeft gedaan. (results)
Australia was Gasly uitgevallen door motor/Versnellingsbak problemen.
Spain is Gasly uitgevallen in de 1ste ronde doordat die geramd werd door een spinnende Grosjean.
Canada is Harley uitfgevallen door een crash met stroll (1ste ronde)
Frankrijk, gasly uitgevallen door rem problemen.
Oostenrijk, Hartley uitgevallen. "he had to stop with an issue not related to the PU"
Great Britain, Hartley crasht spectaculair door ophanging failure. (tiijdens FP) uitgevallen door motorproblemen.
Italy, Hartey crasht met Ericsson en alonso, eerst 500 Meter.
Rusland, beide vrij snel gestopt (ongewenst) door rem problemen.
Abu Dhabi, Gasly valt uit met motor problemen.

Conclusie, 3x uitgevallen (in de eerste ronde) door een crash. En rem problemen zijn ook 2x voorgekomen.
Dan hebben we nog 1 ongedefineerd probleem, en dan blijven er 3 motor problemen over.
Niet zo slecht als jij zojuist probeerde te zeggen over STR. :P
Ik wil wel even zeggen, Er is wel met grote regelmaat dingen vervangen. Echt betrouwbaarheid is daardoor door ons wellicht wat slecht te beoordelen. Maar hun weten vast wel wat ze aan het doen zijn ;) (en veel slechter als renault kan ook niet, toch? :P
Volgens mij probeerde @TrekDr0p helemaal niks aan te tonen met die cijfers buiten dat STR veeel minder ronden gereden heeft dan bv Mercedes. En dat dat zo is staat als een paal boven water. De statistiek is dan wel grotendeels zo gevormd door een aantal crashes in lap 1 en dan de snelle uitvalbeurten in Sochi (lap 3 of 4 voor beiden?).

Kijk je naar betrouwbaarheid in het algemeen dan doet STR het sowieso niet zo heel goed (ook weer vertekend door Sochi). Maar in ieder geval beter dan nu met alle pech die beide coureurs hebben gehad.

• demonic
  • Laatst online: 22:42
RobertMe schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:31:
[...]

Volgens mij probeerde @TrekDr0p helemaal niks aan te tonen met die cijfers buiten dat STR veeel minder ronden gereden heeft dan bv Mercedes. En dat dat zo is staat als een paal boven water. De statistiek is dan wel grotendeels zo gevormd door een aantal crashes in lap 1 en dan de snelle uitvalbeurten in Sochi (lap 3 of 4 voor beiden?).

Kijk je naar betrouwbaarheid in het algemeen dan doet STR het sowieso niet zo heel goed (ook weer vertekend door Sochi). Maar in ieder geval beter dan nu met alle pech die beide coureurs hebben gehad.
Klopt helemaal, ik vond de nuance wel belangrijk aangezien ze de enige zijn met Honda. Zeker hartley heeft veel pech gehad. had hem graag nog 1 jaartje zien proberen. :)

• yorkick
Leuk, en sowieso veel en goede content op dat kanaal afgelopen seizoen. Grote verbetering :)

@BlackMonkey Haha ja mooi, helemaal als je het SKY commentaar hebt gehoord dit jaar (via SKY of F1).

yorkick wijzigde deze reactie 17-12-2018 21:12 (54%)

kimi | iRacing Profiel

Acties:
  • +29Henk 'm!
  • Pinned

• BlackMonkey
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 02-09 14:16

Volgens mij hebben een paar mensen bij het F1 kanaal zich een avondje goed vermaakt _/-\o_

• nachtnet
@BlackMonkey 'he wanted to go down the inside' _O-

• basvn
BlackMonkey schreef op maandag 17 december 2018 @ 21:09:
[YouTube: F1 Rewind: 2018 Animated!]

Volgens mij hebben een paar mensen bij het F1 kanaal zich een avondje goed vermaakt _/-\o_
Had gehoopt op een Kimi die vraagt op z´n drinken

vond hem tof!

• ScrooLoose
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Meer van dat aub :D

Ik mis wel de "They touched Martin!" :p

Dat moeten ze volgend jaar gewoon na elk race weekend doen!

ScrooLoose wijzigde deze reactie 17-12-2018 21:57 (33%)

Het ging verbazend goed vooruit!

• TinusTegengas
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 19:50
Check if there is fire behind _O-
En die " get in there Lewis " d:)b
Allemaal heel goed gevonden. LMAO

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not. Don't follow me, I'm lost too.

• pjottum
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22:47

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Die gp2 engine assembly box. Hahahah

Vrijheid van meningsuiting weerhoudt je er toch niet van iets aardigs te zeggen?

• DJTimo
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18:32
Dat filmpje had onder bewind van het vorige regime nooit het daglicht gezien. Ik vond 'm leuk. :D

• Tommy The Cat
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18:44

(...)

Iedere rijder moet 1 set van de Rode Soft band beschikbaar hebben voor Q3. Deze set wordt na Q3 aan pirelli terug gegeven. Rijders die Q3 (top 10) niet gehaald hebben mogen deze band echter houden voor gebruik in de race.

(...)
Huh? Dus als je het presteert om Q3 te halen heb je een band minder in de race ten opzichte van degenen die Q3 niet gehaald hebben? Ik dacht dat je in Q3 juist een extra band krijgt.

• metallicattim
nachtnet schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:58:
Kan het ook makkelijker maken voor mijzelf:

In de F1 rijden ze op Pirelli banden. [punt]

Zoals ik al beetje zei, het is helemaal niet zo super spannend op welke compound ze rijden, je ziet de ene keer dat de hardere band het snelste gaat en de zachtere band 3/4 race meegaat en alleen vervangen wordt omdat het verplicht is :9

Dus inderdaad, ze rijden op 13" Pirelli (y)

• ArcticWolf
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14:52

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

metallicattim schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 08:37:
[...]

Zoals ik al beetje zei, het is helemaal niet zo super spannend op welke compound ze rijden, je ziet de ene keer dat de hardere band het snelste gaat en de zachtere band 3/4 race meegaat en alleen vervangen wordt omdat het verplicht is :9

Dus inderdaad, ze rijden op 13" Pirelli (y)
18" toch?

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

• Pathogen
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 20-11 10:04

Om ervoor te zorgen dat niet iedereen het hele bronartikel hoeft uit te pluizen, de enige woorden die gerept worden over het al dan niet bedlegerig zijn is dit:
Sportsmail understands racing star is not bed-ridden but requires nursing care
Geen enkele verklaring, bron, uitleg, whatever. Gewoon een Schumacher-artikel met een stukje ongefundeerde clickbait.

Waar je mee omgaat, word je mee besmet.

• metallicattim

• Sand0rf
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 15:59
Pathogen schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 09:06:
[...]

Om ervoor te zorgen dat niet iedereen het hele bronartikel hoeft uit te pluizen, de enige woorden die gerept worden over het al dan niet bedlegerig zijn is dit:

[...]

Geen enkele verklaring, bron, uitleg, whatever. Gewoon een Schumacher-artikel met een stukje ongefundeerde clickbait.
Volgens Autobahn (gelieerd aan Geenstijl dus waarschijnlijk sensatienieuws) zou aartsbisschop Dr. Georg Ganswein de familie hebben bezocht en het volgende tegen Bild hebben gezegd:
"I first talked to Corinna Schumacher and her mother. Then a therapist brought Michael Schumacher into the living room. I introduced myself and told him that I’m a secret fan, that I often watched his races, and that I was fascinated by how someone can steer such a machine through any weather at such high speed."
https://www.autobahn.eu/1...macher-kan-uit-bed-komen/

Brought into the room kan natuurlijk op heel veel verschillende manieren...

/post

• Pathogen
Sand0rf schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 09:15:
[...]

Volgens Autobahn (gelieerd aan Geenstijl dus waarschijnlijk sensatienieuws) zou aartsbisschop Dr. Georg Ganswein de familie hebben bezocht en het volgende tegen Bild hebben gezegd:

[...]

https://www.autobahn.eu/1...macher-kan-uit-bed-komen/

Brought into the room kan natuurlijk op heel veel verschillende manieren...
Dit staat ook in het bronartikel ja. Ik lees daar niet in dat er enige actie vanuit MSC is geweest. Ook deze meneer zal zijn uitlatingen op de juiste manier doen.

Net als dat mislukt vertaalde stukje van Todt. Het enige dat Todt daadwerkelijk heeft gezegd is dat hij de GP van Brazilië bij de Schumachers heeft gekeken. Niet of Michael daar aan mee kon doen.

Ik geloof pas dat er écht iets veranderd is in zijn situatie als dat vanuit de Schumachers aangegeven wordt. En natuurlijk hoop ik van harte dat hij ooit op het niveau komt dat ie, met enige vorm van bewustzijn, in een rolstoel een GP kan bekijken. Liefst het debuut van Mick natuurlijk :Y

Pathogen wijzigde deze reactie 18-12-2018 09:20 (15%)

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 22:16
BlackMonkey schreef op maandag 17 december 2018 @ 21:09:
[YouTube: F1 Rewind: 2018 Animated!]

Beetje off-topic. Maar voor de mensen die op zoek zijn naar meer van zulke filmpjes. Zoek op YouTube naar Nick Murray Willis. Die van voetbal zijn ook geniaal.

• Korras
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:06
Pathogen schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 09:18:
[...]

Dit staat ook in het bronartikel ja. Ik lees daar niet in dat er enige actie vanuit MSC is geweest. Ook deze meneer zal zijn uitlatingen op de juiste manier doen.

Net als dat mislukt vertaalde stukje van Todt. Het enige dat Todt daadwerkelijk heeft gezegd is dat hij de GP van Brazilië bij de Schumachers heeft gekeken. Niet of Michael daar aan mee kon doen.

Ik geloof pas dat er écht iets veranderd is in zijn situatie als dat vanuit de Schumachers aangegeven wordt. En natuurlijk hoop ik van harte dat hij ooit op het niveau komt dat ie, met enige vorm van bewustzijn, in een rolstoel een GP kan bekijken. Liefst het debuut van Mick natuurlijk :Y
voor Mick hoop ik dat eigenlijk niet.. want eigenlijk elk artikel nu al begint met 'Son of Michael Schumacher, Mick, etc..', of iets wat er op lijkt. altijd is hij 'de zoon van'. als Michael bij zijn F1 debuut is, zal dat alleen maar erger worden, want dan heeft helemaal niemand oog voor wat Mick doet, en wordt elke beweging van Michael nauwlettend in de gaten gehouden.

het lijkt me echt geen pretje, zo carrière maken.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 14:30

sjaool

Every life should have 9 cats

Korras schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 09:47:
[...]

voor Mick hoop ik dat eigenlijk niet.. want eigenlijk elk artikel nu al begint met 'Son of Michael Schumacher, Mick, etc..', of iets wat er op lijkt. altijd is hij 'de zoon van'. als Michael bij zijn F1 debuut is, zal dat alleen maar erger worden, want dan heeft helemaal niemand oog voor wat Mick doet, en wordt elke beweging van Michael nauwlettend in de gaten gehouden.

het lijkt me echt geen pretje, zo carrière maken.
Waarom? Max is ook zo begonnen net als vele anderen. Dat hij nu toevallig de zoon is van Michael Schumacher doet daar niks aan af. De zoon van Lawrence Stroll zijn is een stuk lastiger. ;)

"When you grow up your heart dies"

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:46
Soms is de achternaam/historie van papa een voordeel en soms een nadeel, daar moeten ze maar mee leren leven.

De lat ligt gelijk hoog voor Mick Schumacher, maar dat ligt ie in de F1 toch al. Wel denk ik dat zijn achternaam, het familievermogen en de connecties die ze hebben het een en ander ook een stuk makkelijker.

Aan de andere kant, als je niet presteert in de F1 verdwijn je net zo snel weer van het podium.

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 00:45

Martinspire

Awesomeness

Pathogen schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 09:18:
[...]

Ik denk niet dat we bij het debuut van Mick wat gaan zien omdat ze zijn spotlight vast niet willen stelen door in het openbaar te treden. Dat zal eerder daarvoor of daarna zijn.

Verder blijf ik het een muffe situatie vinden die de familie helemaal zelf veroorzaakt. Ook al gaat het niet goed met hem en ook al hebben ze recht op privacy en alles, feit blijft dat mensen nieuwschierig zijn naar de toestand van Michael. 1 keer tonen aan de wereld is al voldoende om een heleboel gezeik weg te nemen. Sure het zal vast prima zijn voor Michael maar die merkt vast niet of het nieuws bekend is over zijn status of niet, de familie houdt het wel buiten als het nodig is. Het legt alleen nu veel meer stress op de familie en omstanders dat ik me afvraag of het de moeite allemaal wel waard is. Bovendien neemt de vraag naar info alleen maar toe als Mick meer naar de F1 gaat bewegen.

Gezien hoe het tot nu toe is verlopen denk ik niet dat we ooit nog wat van Michael gaan laten zien, hoeveel fans ook smeken om een teken van leven.

Martinspire - PC, PS4, X1

• Korras
sjaool schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 09:51:
[...]

Waarom? Max is ook zo begonnen net als vele anderen. Dat hij nu toevallig de zoon is van Michael Schumacher doet daar niks aan af. De zoon van Lawrence Stroll zijn is een stuk lastiger. ;)
het verschil is dat niemand het meer over Jos Verstappen had. idem voor vele anderen. echter, nog steeds is elk stukje nieuws over Michael bijna wereldnieuws. Elk nieuwsbericht over Mick wordt Michael erbij gehaald, hoe goed Michael ook al weer was, en hoeveel hij gewonnen heeft. het lijkt wel alsof Mick bijna als 'afterthought' ook nog even genoemd wordt.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

B-Real schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 09:53:
Soms is de achternaam/historie van papa een voordeel en soms een nadeel, daar moeten ze maar mee leren leven.

De lat ligt gelijk hoog voor Mick Schumacher, maar dat ligt ie in de F1 toch al. Wel denk ik dat zijn achternaam, het familievermogen en de connecties die ze hebben het een en ander ook een stuk makkelijker.

Aan de andere kant, als je niet presteert in de F1 verdwijn je net zo snel weer van het podium.
Als je goed kunt rijden (hoeft nog niet eens perfect te zijn) dan denk ik dat het eerder helpt dan tegen je werkt. Nobodies worden niet in de spotlight gezet en je hebt die spotlight juist nodig om naam te maken, zeker als je niet meteen bij een topteam kunt instappen (en een eerlijke kans krijgt). Achterhoede heeft wat meer aandacht nodig. Een Vandoorne hebben we het hele jaar amper gezien, terwijl ie vast wel wat mooie acties heeft gemaakt. Idem met Stroll en Sirotkin. Bij Verstappen lag het vergrootglas erop mede vanwege zijn vader (zeker in Nederland) en daardoor kwam er toch wat vaker een camera op Verstappen want de FOM is ook niet gek, die ziet die fans heus wel aankomen.

Voor de Duitse fans is het in ieder geval een mooie boost als ie het gaat halen en mogelijk de redding van de Duitse GP, een GP die we ook gewoon nodig hebben imo. Zeker nu Mercedes op het hoogste niveau meedoet.

Ik ben er alleen nog niet uit of ie inderdaad zo'n talent is. Ik vind de manier waarop ie momenteel stappen maakt wat opvallend. Ineens kan ie presteren en ineens wordt ie kampioen. Ik hoop dat ie het in het volgende seizoen eens lastig krijgt met zware competitie om te zien hoe hij zich dan houdt. Maar voor 2020 lijkt het me een leuke rookie. Ben benieuwd welk team hem gaat inhaken. Ik zie Red Bull wel de handuitreiking maken want die weten ook dat Duitsland een hele belangrijke markt voor ze is. Internationaal gezien ligt de naam Schumacher ook prima dus wat dat betreft een mooie combinatie. Mercedes zal hem ook willen maar die hebben geen stoeltje over en de rest van de teams is toch lastig om in te komen. Bij RBR weet je gewoon dat je een goede kans maakt om F1 te halen. En Sainz heeft bewezen dat ze je best bij een ander team willen stallen.

• sjaool

sjaool

@Korras Max is dan ook van een heel andere klasse dan de meeste zoontjes van. :P Maar in het begin was het zeker voor de meeste mensen en nieuwszenders de zoon van Jos. Door zijn prestaties heeft hij heel snel uit die schaduw kunnen treden. :D

Neem bijvoorbeeld een Jacques Villeneuve, een keer wereldkampioen maar hij zal altijd de zoon van Gilles Villeneuve blijven. Die compenseert het nu met zijn grote mond. :+

• Pathogen
@Martinspire wat ik wel vaker lees de laatste tijd (dit soort artikelen lijken alleen maar vaker te verschijnen) is dat Michael ten tijde van zijn racecarrière ook erg gesteld was op het privé houden van zijn privéleven en dat deze lijn nu wordt doorgezet

@Korras mijn intentie was ook niet per sé in de paddock, maar dat ie sowieso actief kan kijken naar zijn zoon op TV zou heel fijn zijn voor hem.
Ik denk niet dat hij zelf in de paddock wil zijn als hij er als een kasplantje bijzit. Geeft veel te veel exposure.

Pathogen wijzigde deze reactie 18-12-2018 10:09 (34%)

• B-Real
Of Mick in dezelfde categorie zit als zijn vader vraag ik mij ook af. Wel was Michael voor zijn F1 loopbaan ook niet bijster opvallen, dus wat dat betreft is er nog hoop voor Mick (maar ook dat zegt natuurlijk tegelijkertijd ook helemaal niets).

Uiteindelijk kan ook niet elke F1 debutant races/kampioenschappen winnen, misschien is het wel een hele goede middenmotor zoals bijv. een Hulkenberg. Jarenlang goed mee doen bij een sub-top team, ook die zijn we nodig in de F1.

• RobertMe
  • Laatst online: 23:57
Martinspire schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 10:01:
Bij RBR weet je gewoon dat je een goede kans maakt om F1 te halen. En Sainz heeft bewezen dat ze je best bij een ander team willen stallen.
Ik denk dat de vork juist daar anders in de steel zit. Red Bull investeert een hoop in hun coureurs en wil die investering terug verdienen. Nu wouden ze eigenlijk van Sainz af (omdat hijzelf en zijn vader voor wat problemen zorgden) en hadden ze een mooie optie om hem te verhuren aan Renault. Dat betekende dus dat ze geld kregen voor Sainz terwijl ze er geen kosten meer op maakte. Leuke deal dus voor Red Bull. Bij andere coureurs, die op kunde worden "afgekeurd" worden net zo hard weer uit het Red Bull programma gegooid. Want volgens mij zijn er echt niet veel ex-STR coureurs die nu bij een ander team rijden. Kvyat als Ferrari test rijder (en nu dan weer terug) en that's it denk ik. De rest is redelijk snel van het F1 toneel verschenen. Hartley naar endurance racing, Vergne en Buemi nu in Formule E.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 00:33

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

sjaool schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 10:02:
@Korras Max is dan ook van een heel andere klasse dan de meeste zoontjes van. :P Maar in het begin was het zeker voor de meeste mensen en nieuwszenders de zoon van Jos. Door zijn prestaties heeft hij heel snel uit die schaduw kunnen treden. :D

Neem bijvoorbeeld een Jacques Villeneuve, een keer wereldkampioen maar hij zal altijd de zoon van Gilles Villeneuve blijven. Die compenseert het nu met zijn grote mond. :+
Ja, in nederland gaat dat op. Daar was Max de zoon van Jos. In de rest van de wereld was het "Max the youngster en btw, z'n vader heeft ook ooit F1 gereden".
Andere orde lijkt me...

Inmiddels is Jos ook de vader van Max ;)

Acties:
  • +24Henk 'm!
  • Pinned

• nachtnet

* nachtnet heeft een kadootje klaargezet. o<:) :)

F1 - Seizoen 2019 - Deel 1

• Crazy D
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 15:26

Crazy D

I think we should take a look.

sjaool schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 10:02:
Of Jos was van een andere klasse dan de meeste andere vaders :D In ieder geval qua opvallende resultaten als je de jaarlijstjes kijkt (de "kenner" weet wel dat Jos een verdomd goede coureur was).

Exact expert nodig? itwize.nl

• Patrick
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 20:54
Gaan we daar nu direct in verder en deze op slot, of blijven ze even naast elkaar bestaan?

• sjaool

sjaool

MikeyMan schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 10:33:
[...]

Ja, in nederland gaat dat op. Daar was Max de zoon van Jos. In de rest van de wereld was het "Max the youngster en btw, z'n vader heeft ook ooit F1 gereden".
Andere orde lijkt me...

Inmiddels is Jos ook de vader van Max ;)
Dat laatste zei ik al. ;)

Maar Sky F1 had het toch regelmatig of Max the son of Jos. Dus dat de rest van de wereld het er niet over had valt wel mee. ;)

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

YakuzA schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:58:
[...]

Kloppen in principe wel omdat dat de kleuren waren bij de post-season test.

Als je de gekleurde banden wegpoetst issie wel duidelijker
[Afbeelding]
Nou ja, in zoverre dat C4 dus niet roze is maar rood?

Open Source landkaart

• YakuzA

YakuzA

Maasluip schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:14:
[...]

Nou ja, in zoverre dat C4 dus niet roze is maar rood?
C4 is rood of geel. Afhankelijk van de race :+

PSN

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

YakuzA schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:16:
[...]

C4 is rood of geel. Afhankelijk van de race :+
Nee, nu snap ik het echt niet meer. Ik dacht dat ik het snapte.
De kleuren per race blijven toch hetzelfde? En ze worden hard, medium en soft genoemd? Maar intern heb je C1-C5 en die hebben toch vaste kleuren?

Open Source landkaart

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maasluip schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:20:
[...]

Nee, nu snap ik het echt niet meer. Ik dacht dat ik het snapte.
De kleuren per race blijven toch hetzelfde? En ze worden hard, medium en soft genoemd? Maar intern heb je C1-C5 en die hebben toch vaste kleuren?
Huh? Die kleuren zijn alleen voor het vergelijk met dit jaar.
Er komen nog maar drie kleuren op de banden, en daar kunnen verschillende compounds voor gebruikt worden...

Wit kan C1, C2 of C3 zijn
Geel C2, C3 of C4
Rood C3, C4 of C5

MikeyMan wijzigde deze reactie 18-12-2018 12:24 (6%)

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 21:45
Crazy D schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:36:
[...]

Of Jos was van een andere klasse dan de meeste andere vaders :D In ieder geval qua opvallende resultaten als je de jaarlijstjes kijkt (de "kenner" weet wel dat Jos een verdomd goede coureur was).
Jos was een van de betere coureurs op het veld. Alleen communicatief was hij niet de slimste en loste hij veel op met losse handjes. Dat heeft hem zijn kansen gekost.
Schijnt in de genen te zitten dan Verstappens erg slecht tegen hun verlies kunnen en dat alles voor ze moet wijken. Max heeft dat ook, maar het lijkt erop dat ze van de geschiedenis geleerd hebben en dat Max hierin flink begeleid en gecoached wordt.

alles kan off-topic

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

MikeyMan schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:22:
[...]

Huh? Die kleuren zijn alleen voor het vergelijk met dit jaar.
Er komen nog maar drie kleuren op de banden, en daar kunnen verschillende compounds voor gebruikt worden...

Wit kan C1, C2 of C3 zijn
Geel C2, C3 of C4
Rood C3, C4 of C5
Ok, dus van dit plaatje klopt geen hout?

Open Source landkaart

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

"Als ik nou mijn handen open doe, zit er een kaboutertje tussen"

himlims_ wijzigde deze reactie 18-12-2018 12:26 (3%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maasluip schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:25:
[...]

Ok, dus van dit plaatje klopt geen hout?
[Afbeelding]
Alleen als je 2018 met 2019 wilt vergelijken. Niet hoe het volgend jaar op de baan terecht komt.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ahum, die banden kunnen lekker verder in het 2019 topic. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Chester
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Chester

Yeezy Taught Me

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

• nachtnet

Nog een beetje knip en plakwerk en F1 heeft weer een artikel met "nieuwe" quotes van de spelers van 2018.
https://www.formula1.com/...HfZi55EsKc22Y8io00Wc.html

Doe mij nog maar 1 of 2 goede Season review video's.
Ik geloof dat Canal+ (France) dit weekeinde een special heeft. Die van C4F1 is die al langs geweest?

• Crazy D
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 15:26

Crazy D

I think we should take a look.

Ankona schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:22:
Jos was een van de betere coureurs op het veld. Alleen communicatief was hij niet de slimste en loste hij veel op met losse handjes. Dat heeft hem zijn kansen gekost.
Schijnt in de genen te zitten dan Verstappens erg slecht tegen hun verlies kunnen en dat alles voor ze moet wijken. Max heeft dat ook, maar het lijkt erop dat ze van de geschiedenis geleerd hebben en dat Max hierin flink begeleid en gecoached wordt.
Maar Jos heeft wellicht ook wat pech gehad qua teams en materiaal wat hij kreeg. Hij was erg goed maar eindigde te vaak in de grindbak waardoor het publiek hem vooral als crasher zag. Ik werkte in die tijd bij Exact en 1 van de jaren waarin Exact Jos toen sponsorde, crashte Exact voor Windows per uur net zo vaak als Jos per weekend .... Helaas was dat in het geval van Exact destijds niet omdat ze over de limiet gingen, maar gewoon omdat het brak was :X :P :o
Dat hij net over de limiet ging en het soms met minder materiaal moest doen, zie je niet als je een samenvatting of de resultaten ziet. Dat maakt het voor de massa daardoor al snel 'de vader van' terwijl de kenners denk ik dan eerder 'Jos, en nu Max' zullen noemen. Of zoiets. (door Max te noemen toch nog even on-topic in 2018 :+)

Exact expert nodig? itwize.nl

• pjottum
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22:47

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Vrijheid van meningsuiting weerhoudt je er toch niet van iets aardigs te zeggen?

• mphilipp
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 14:33
Ankona schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:22:
[...]
Alleen communicatief was hij niet de slimste en loste hij veel op met losse handjes. Dat heeft hem zijn kansen gekost.
Het is allemaal een kwestie van perceptie. Jos heeft veel bijgeleerd en tijdens zijn tijd bij (dacht ik) Steward heeft ie zich heel netjes gedragen, ook naar de pers. Hij bleef positief, ook al was het klote. Echter, omdat men steeds van alles beloofde en het niet deed/waarmaakte, was op enig moment de maat vol. Ik snap best dat als een coureur in de pers wordt afgemaakt om iets waar hij niets aan kan doen, hij er op een gegeven moment genoeg van heeft. Dat is dus de nuance die de doorsnee Telegraaf lezer niet kent. Die mensen lezen alleen maar dat Jos wéér in de grindbak belandde. En dat viel trouwens ook wel mee. Je moet je ook voorstellen dat het team toen eigenlijk alleen maar voor Schumacher werkte en Jos maar moest uitzoeken hoe dat werkte. Rustig aan doen is geen optie. want je moet in een paar races (hij was slechts invaller) zijn belofte waarmaken. Op eigen kracht. En als je snel wilt zijn, moet je voelen waar de limiet zit. Schumacher heeft in zijn eerste jaar ook vaak zat langs de kant gestaan. Dát vergeten de mensen als je races begint te winnen (check ene Max V. in 2018).
En die losse handjes hebben zijn F1 carrière niet geschaad. Zijn reputatie misschien wel, maar zolang ik de exacte omstandigheden niet ken, weet ik niet of ik ook niet zo gereageerd had. Behalve dan zijn vrouw afrossen. Maar aangezien ze hem nog steeds kan aankijken, denk ik dat ook dat is uitgepraat. Er zijn altijd meer kanten aan een verhaal. Zo'n gast op de kartbaan kan ook een houding hebben van 'wie denk jij dat je bent?' en lekker gaan zuigen om hem kwaad te maken.

Uiteindelijk was Jos best een goede coureur, die veel geluk, maar ook wat pech heeft gehad. Dat ie wat kon, heeft ie best wel laten zien. Maar helaas heeft iedereen in Nederland ineens verstand van F1 als er een Nederlander rijdt en staat men in de rij om iemand af te branden als ie niet in 2 races wereldkampioen is. Nederlanders zijn best laffe supporters. Kijk maar naar het voetbal. Wij staan alleen achter iemand/een team die wint. Als je verliest, wordt je afgefakkeld.

Поехали! - Mijn Spacenerd Tweakblog

• Plenkske
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20-11 18:13
Weet niet of het off-topic is hier...

Heeft iemand aanraders voor boeken of goede tijdschriften(die niet voor 80% vol staan met reclame) over de formule 1 ?
Mag algemeen zijn, mag over dit seizoen zijn, maakt dus niet veel uit.

Alvast bedankt :)

• Korras
Plenkske schreef op donderdag 20 december 2018 @ 09:35:

Heeft iemand aanraders voor boeken of goede tijdschriften(die niet voor 80% vol staan met reclame) over de formule 1 ?

goede boeken? The Unknown Kimi Raikkonen. Erg goed boek over Kimi, en maakt een hoop over hem duidelijk.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Korras schreef op donderdag 20 december 2018 @ 09:42:
[...]

goede boeken? The Unknown Kimi Raikkonen. Erg goed boek over Kimi, en maakt een hoop over hem duidelijk.
Mwoh, goed...
Het is zeker een leuk boek, maar echt verschrikkelijk geschreven (of vertaald) zeg...
Goed kan ik het niet noemen. Matig nieteens op dat vlak.

Heb de afgelopen tijd best wat F1 boeken gelezen. Van Mark Priestly is echt een aanrader, evenals die van Newey en Button. Bio van Webber vond ik ook wel aardig, maar een beetje zuur.

• Plenkske
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20-11 18:13
MikeyMan schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:05:
[...]

Mwoh, goed...
Het is zeker een leuk boek, maar echt verschrikkelijk geschreven (of vertaald) zeg...
Goed kan ik het niet noemen. Matig nieteens op dat vlak.

Heb de afgelopen tijd best wat F1 boeken gelezen. Van Mark Priestly is echt een aanrader, evenals die van Newey en Button. Bio van Webber vond ik ook wel aardig, maar een beetje zuur.
Thanks.
Ik denk dat ik toch meer naar algemene boeken op zoek ben en niet over een specifieke coureur.

Priestly is deze: The Mechanic: The Secret World of the F1 Pitlane
En van Newey is deze: How to Build a Car, Adrian Newey

Toch ?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Plenkske schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:22:
[...]

Thanks.
Ik denk dat ik toch meer naar algemene boeken op zoek ben en niet over een specifieke coureur.

Priestly is deze: The Mechanic: The Secret World of the F1 Pitlane
En van Newey is deze: How to Build a Car, Adrian Newey

Toch ?
Correct!

Was ook niet specifiek op zoek naar een coureur, maar toch leuk om te lezen hoe de weg naar F1 eruit heeft gezien.

• Melantrix
  • Laatst online: 16:06

Formule 1 tijdschrift is wel van goede kwaliteit over het algemeen. Na 2 jaar heb je het wel gezien imho maar voor een jaartje is het een leuk tijdschrift!

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sirotkin staat er niet tussen met een actie, sooo...... 8)

VOTE: Best overtake of F1 2018

A smile a day....

• stijn1309
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16:16

Ik heb gisteren het boek uitgelezen van Kimi. Leest lekker weg en leuke verhalen.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De top drie is gewoon Max, Max en nog eens Max. :P

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 20-12-2018 15:02 (24%)

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Mja wat me vooral frustreerd aan "inhaalactie van het jaar" is dat het echt maar 1 move is terwijl bij veel van Max zijn gevechten het om meer bochten ging. Zoals ie bv Raikkonen terugpakte in Silverstone was best wel gaaf

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 21:45
Martinspire schreef op donderdag 20 december 2018 @ 15:46:
[...]

Mja wat me vooral frustreerd aan "inhaalactie van het jaar" is dat het echt maar 1 move is terwijl bij veel van Max zijn gevechten het om meer bochten ging. Zoals ie bv Raikkonen terugpakte in Silverstone was best wel gaaf
Te ingewikkeld. Waarom heb je onzin als DRS? Niet omdat de gevechten daar mooier van worden maar omdat het om het voorbij rijden gaat.
In de Formule-E gaan ze nog verder. Daar maken ze er een soort Mario Kart van.

De massa moet het leuk vinden, dan is er het meeste aan te verdienen. Aan veel mensen waar je een beetje aan verdient heb je meer dan aan een handje vol die de halve fanshop leegkoopt.

alles kan off-topic

• yorkick
nachtnet schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:31:
[Afbeelding]

Nog een beetje knip en plakwerk en F1 heeft weer een artikel met "nieuwe" quotes van de spelers van 2018.
https://www.formula1.com/...HfZi55EsKc22Y8io00Wc.html

Doe mij nog maar 1 of 2 goede Season review video's.
Ik geloof dat Canal+ (France) dit weekeinde een special heeft. Die van C4F1 is die al langs geweest?
Ik ben nog niet toe aan 2019 haha, wacht nog even op de season reviews en zal dan het nieuwe topic eens rustig doorlezen.
Die van SKY wordt op kerstavond uitgezonden (naast 2 andere f1 items):

@SkySportsF1
FIRST AIRINGS ON CHRISTMAS EVE
7pm: Fernando Alonso and Jimmie Johnson's McLaren F1/NASCAR swap in Bahrain
7.30pm: Jean Todt Exclusive with Sky Sports News' Craig Slater
8pm: F1 2018 Season Review - Fight for Five

kimi | iRacing Profiel

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Maar vier keer Hartley. :P

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 21-12-2018 13:53 (13%)

• Korras
ik stel voor dat hij de Pechvogel Van Het Jaar award krijgt. :P

• mphilipp
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 14:33
yorkick schreef op donderdag 20 december 2018 @ 19:17:
[...]
7pm: Fernando Alonso and Jimmie Johnson's McLaren F1/NASCAR swap in Bahrain
Ben ik de enige die deze swap een beetje kansloos vond? Die F1 wagen doet het overal wel leuk, maar zo'n Nascar ding is eigenlijk alleen maar voor ovals gemaakt en doet het maar matig op een normaal circuit. Alonso had ook geen idee hoe ie met dat ding moest rijden. Ze doen er ook maar 2 per jaar...dat zegt genoeg.
Het had handiger geweest om ergens op Indianapolis af te spreken, waar je 2 tracks in 1 hebt. Maar ja...dat is weer erg duur. Hier waren ze toevallig. En een Nascar heeft niet zo'n heel support team nodig zoals F1.

Maar toch...voor Fernando was het een kansloze exercitie.

Поехали! - Mijn Spacenerd Tweakblog

• TinusTegengas
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 19:50
Iemand heeft uitgevonden wat HAM zijn post race playlist was :+
https://www.instagram.com...sheet&igshid=y4u3thiou19c

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not. Don't follow me, I'm lost too.

• B-Real
Zijn er meer mensen die twee F1 topics verwarrend/irritant vinden?

De laatste stuiptrekkingen van seizoen 2018 kunnen we ook wel in het 2019 topic plaatsen toch?
Desnoods de titel even ietsje aanpassen tot het seizoen echt begint.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

B-Real schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 16:43:
Zijn er meer mensen die twee F1 topics verwarrend/irritant vinden?

De laatste stuiptrekkingen van seizoen 2018 kunnen we ook wel in het 2019 topic plaatsen toch?
Desnoods de titel even ietsje aanpassen tot het seizoen echt begint.
Het was een test om te zien of iedereen het verschil tussen 2018 en 2019 kon zien. Deze keer lijkt het nog gelukt te zijn ook. Dit in tegenstelling tot elke andere keer dat er verschillende F1 topics open waren. :> :P

Serieus. @AGee en ik hebben het even laten lopen omdat er nog 2018 dingen langskwamen. Dat lijkt ook aardig opgedroogd waardoor deze nu op slot gaat. :)

Pagina: 1 ... 94 95 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True