Tsjah, als ik Wolff was zou ik de banden ook warm houden. Maar neem toch aan dat Max voorlopig nog even niks tekent. Sowieso niet voor volgend jaar.
De crash van Gasly was op het eind van dag 7 van de 8.alexbl69 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 13:35:
[...]..
En het is een feit dat een fiks deel van die testtijd vergooid is door die crash.
I served in a company of heroes.
Ik denk dat Verstappen na dit seizoen weg is als ie niet 3de of 2de wordt in het kampioenschap.MikeyMan schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 16:05:
Tsjah, als ik Wolff was zou ik de banden ook warm houden. Maar neem toch aan dat Max voorlopig nog even niks tekent. Sowieso niet voor volgend jaar.
Zeker als je nu ziet dat Leclerc furore begint te maken.
Die ego's moeten gestreeld worden, dat is nu eenmaal zo bij topsporters met name die in de individuele topsport (tuurlijk zit er een team achter, maar die werken zich uit het naadje voor 1/2 man).
Ja dus?Vuvuzela schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 16:08:
[...]
De crash van Gasly was op het eind van dag 7 van de 8.
Hiermee was anderhalve dag van de twee dagen die ze met het nieuwe pakket hadden om zeep.
Dus, is iemand echt verbaast dat Toto Wolff nog steeds achter Verstappen aanzit of? 
Het enige verbazende vind ik dat Marko gewoon toegeeft dat Verstappen een prestatie clausule heeft in zijn contract. Daar kon je altijd naar gissen of het zo was, maar het is dus echt zo.
Het enige verbazende vind ik dat Marko gewoon toegeeft dat Verstappen een prestatie clausule heeft in zijn contract. Daar kon je altijd naar gissen of het zo was, maar het is dus echt zo.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Marko heeft toch eens gezegd dat hij voor 100 miljoen over te nemen is/was!DaniëlWW2 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 16:27:
Dus, is iemand echt verbaast dat Toto Wolff nog steeds achter Verstappen aanzit of?
Volgens mij heeft Cyril zojuist een manier gevonden om voor een eenmalige transactie van 100 miljoen sneller te zijn dan RBRSiebeh schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 16:42:
[...]
Marko heeft toch eens gezegd dat hij voor 100 miljoen over te nemen is/was!
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Ik denk dat je Verstappen meer zal moeten betalen voordat hij dat overweegt.Bansheeben schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 16:46:
[...]
Volgens mij heeft Cyril zojuist een manier gevonden om voor een eenmalige transactie van 100 miljoen sneller te zijn dan RBR
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Zelfs voor 100 miljoen per race zie ik hem voorlopig nog niet in een Renault stappen. Daarentegen zie ik hem wel weer voor 100.000/jaar in een Mercedes stappen op dit moment.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 18:44:
[...]
Ik denk dat je Verstappen meer zal moeten betalen voordat hij dat overweegt.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik zie Verstappen voor geen enkel bedrag naar Renault gaan.Player1S schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 18:49:
[...]
Zelfs voor 100 miljoen per race zie ik hem voorlopig nog niet in een Renault stappen. Daarentegen zie ik hem wel weer voor 100.000/jaar in een Mercedes stappen op dit moment.
Verder zou die €100.000 acceptabel kunnen zijn, als het per dag is. Denk er maar eens over na want Vettel en Hamilton krijgen naar verluid nog meer, per dag.
Schijnbaar moet je voor elk gehaald WK-punt 1000 euro dokken voor je licentie dus ik denk dat 100k een beetje krap wordtPlayer1S schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 18:49:
[...]
Zelfs voor 100 miljoen per race zie ik hem voorlopig nog niet in een Renault stappen. Daarentegen zie ik hem wel weer voor 100.000/jaar in een Mercedes stappen op dit moment.
Ik denk niet dat het max om geld gaat..DaniëlWW2 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 18:55:
[...]
Ik zie Verstappen voor geen enkel bedrag naar Renault gaan.
Verder zou die €100.000 acceptabel kunnen zijn, als het per dag is. Denk er maar eens over na want Vettel en Hamilton krijgen naar verluid nog meer, per dag.
Tuurlijk wilt hij een goed zakcentje verdienen, maar uiteindelijk wilt hij echt alleen maar winnen. 2e en 3e is leuk, maar daar geeft hij een stuk minder om.. alles 4e of lager is voor zijn doen slecht.
Als hij de stap kan(en/of mag) nemen, zou hij er zeker voor gaan, als hij denkt dat hij daar meer kans op de hoogste trede op het podium heeft.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Helemaal mee eens, volgens mij zit hij nu al genoeg binnen om niet meer te hoeven werken (en hij is maar 21!). Ik vermoed dat zijn gedachtes puur en alleen bestaan uit "waar kan ik winnen"?basvn schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 20:23:
[...]
Ik denk niet dat het max om geld gaat..
Tuurlijk wilt hij een goed zakcentje verdienen, maar uiteindelijk wilt hij echt alleen maar winnen. 2e en 3e is leuk, maar daar geeft hij een stuk minder om.. alles 4e of lager is voor zijn doen slecht.
Als hij de stap kan(en/of mag) nemen, zou hij er zeker voor gaan, als hij denkt dat hij daar meer kans op de hoogste trede op het podium heeft.
It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.
Nice oneMikeyMan schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 16:05:
Tsjah, als ik Wolff was zou ik de banden ook warm houden.
Max naar Mercedes.. Zou toch wel heel erg interessant worden als Hamilton er dan ook nog zit

Als Max naar Mercedes gaat, dan krijg je een kopie van Alonso en Hamilton bij McLaren in '07 vermoed ik zo.AzzKickah schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 22:00:
[...]
Nice one![]()
Max naar Mercedes.. Zou toch wel heel erg interessant worden als Hamilton er dan ook nog zit
Ferrari is achter het probleem van LeClerc's motor gekomen:
https://www.nu.nl/formule...e.html#coral_talk_wrapper
Ferrari achterhaalt oorzaak motorprobleem dat Leclerc eerste zege kostte
05 april 2019 20:13
Laatste update: een uur geleden
25
Ferrari heeft na onderzoek kunnen achterhalen wat het motorprobleem van Charles Leclerc in Bahrein veroorzaakte. De jonge coureur leek op weg naar zijn eerste Grand Prix-zege, maar kreeg in de laatste tien rondes te maken met een technisch probleem.
"De technici en ingenieurs van Scuderia Ferrari hebben ontdekt dat er een kortsluiting in de besturingseenheid van het injectiesysteem in een van de cilinders is ontstaan", meldt Ferrari op zijn website. "Dit type probleem hebben we nog nooit eerder meegemaakt."
De motor uit Leclercs bolide werd voor het onderzoek naar de fabriek in het Italiaanse Maranello gevlogen. Nu de oorzaak is achterhaald, zal de 21-jarige Monegask volgende week bij de Grand Prix van China dezelfde motor weer gebruiken.
Afgelopen zondag werd Leclerc in de slotrondes ingehaald door Mercedes-coureurs Lewis Hamilton en Valtteri Bottas. Hij werd nog wel derde, omdat een safety car voorkwam dat ook Max Verstappen hem nog passeerde.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Dat... En waar hij ook gaat rijden, het zal geen Williams worden en dus lucratief genoeg zijn om zich daar niet druk over te hoeven maken. Luxe positie wel op die leeftijd hoor!Kaaswagen schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 20:39:
[...]
Helemaal mee eens, volgens mij zit hij nu al genoeg binnen om niet meer te hoeven werken (en hij is maar 21!). Ik vermoed dat zijn gedachtes puur en alleen bestaan uit "waar kan ik winnen"?
Weet je nog.. NO!...AzzKickah schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 22:00:
[...]
Nice one![]()
Nou geloof me... dat wordt oorlog hoor tussen die 2...
Gaat echt niet zomaar gebeuren, echter gaat het tussen VET en LEC ook wel aardig op dit moment.
"Give the young a chance" zeg ik dan...
Ik sluit nog steeds niet uit dat Hamilton de helm binnenkort aan de wilgen hangt. Na volgend jaar zou een mooi moment zijn.TakeAway schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 22:16:
[...]
Weet je nog.. NO!...
Nou geloof me... dat wordt oorlog hoor tussen die 2...
Gaat echt niet zomaar gebeuren, echter gaat het tussen VET en LEC ook wel aardig op dit moment.
"Give the young a chance" zeg ik dan...
Bovendien heeft het voor beiden geen zin om in dezelfde bak te stappen.. tenzij die bak echt ultra dominant is (Wat de Mercedes niet meer lijkt nu). Het is voor allebei dan een risico, ten eerste wat als je langzamer bent? Max's reputatie kan een enorme deuk oplopen en vice versa. Daarnaast als je een teamgenoot hebt die punten wil kan dat in je eigen kansen snijden, dat ga je nu zien met Charles en Vettel.MikeyMan schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 22:24:
[...]
Ik sluit nog steeds niet uit dat Hamilton de helm binnenkort aan de wilgen hangt. Na volgend jaar zou een mooi moment zijn.
Hamilton is denk ik nog niet klaar, ik vermoed dat hij stiekem aan 8 titels denkt. Maargoed, moet 'ie het wel nog een paar jaar volhouden.
Max heeft weinig te verliezen in zo'n situatie denk ik. Ik denk ook niet dat hij langzamer zou zijn, maar dat het per weekend zou veranderen (net als Vettel en Leclerc idd). Ik weet niet in hoeverre ik het eens ben dat Mercedes niet meer ultra-dominant is. Ik heb het idee dat hun verhaaltjes dat Ferrari vorig jaar de betere wagen had te veel als waarheid worden aangenomen en uiteindelijk zou ik zeggen dat Mercedes over een geheel jaar nog altijd de beste bak heeft. Ok, dat is niet ultra-dominant, maar nog steeds dominant en dat is goed genoeg.Kaaswagen schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 22:29:
[...]
Bovendien heeft het voor beiden geen zin om in dezelfde bak te stappen.. tenzij die bak echt ultra dominant is (Wat de Mercedes niet meer lijkt nu). Het is voor allebei dan een risico, ten eerste wat als je langzamer bent? Max's reputatie kan een enorme deuk oplopen en vice versa. Daarnaast als je een teamgenoot hebt die punten wil kan dat in je eigen kansen snijden, dat ga je nu zien met Charles en Vettel.
Hamilton is denk ik nog niet klaar, ik vermoed dat hij stiekem aan 8 titels denkt. Maargoed, moet 'ie het wel nog een paar jaar volhouden.
In zo'n situatie - Ferrari en Mercedes wisselen stuivertje voor beste auto en Max en Lewis zijn aan elkaar gewaagd - verlies je tegen een #1 (Vettel?) die ze als het maar even kan voor Charles schuiven. Bij Ferrari maken ze er echt geen geheim van dat ze aan team order doen. Bij gelijkwaardige auto's is een #1 hebben beter voor de #1Snowdog schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 22:41:
[...]
Max heeft weinig te verliezen in zo'n situatie denk ik. Ik denk ook niet dat hij langzamer zou zijn, maar dat het per weekend zou veranderen (net als Vettel en Leclerc idd). Ik weet niet in hoeverre ik het eens ben dat Mercedes niet meer ultra-dominant is. Ik heb het idee dat hun verhaaltjes dat Ferrari vorig jaar de betere wagen had te veel als waarheid worden aangenomen en uiteindelijk zou ik zeggen dat Mercedes over een geheel jaar nog altijd de beste bak heeft. Ok, dat is niet ultra-dominant, maar nog steeds dominant en dat is goed genoeg.
Ik heb het idee dat Charles wel een eerlijke kans krijgt en ik denk persoonlijk ook dat hij Vettel zal verslaan, puur omdat ik het gevoel heb dat Vettel enigszins overrated is. Vettel is soms enorm goed/snel, maar hij maakt gewoon te veel foutjes en hij heeft denk ik bij RB het geluk aan zijn zijde gehad (en ook daar maakte hij regelmatig foutjes). Wil niet zeggen dat ik denk dat hij slecht is, maar ik zie in hem niet de ultieme topper die een Schumacher of Hamilton wel is. Ik denk dat Charles wel op dat niveau kan komen (hoewel ook hij nog wat foutjes maakt hier en daar, maar jong).Kaaswagen schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 22:48:
[...]
In zo'n situatie - Ferrari en Mercedes wisselen stuivertje voor beste auto en Max en Lewis zijn aan elkaar gewaagd - verlies je tegen een #1 (Vettel?) die ze als het maar even kan voor Charles schuiven. Bij Ferrari maken ze er echt geen geheim van dat ze aan team order doen. Bij gelijkwaardige auto's is een #1 hebben beter voor de #1
Anyway, ik denk dat Mercedes niet eens team orders nodig heeft om kampioen te worden en ik vrees (enigszins) dat ze ook dit jaar gewoon weer alles eenvoudig naar zich toe zullen trekken ondanks dat Ferrari op sommige tracks de betere auto zal hebben. Ik denk dat Max en Hamilton bij Mercedes ook niet tot hele grote problemen zou leiden, hoewel ze misschien soms een beetje de Rosberg - Hamilton sfeer zullen benaderen. Een #1 en #2 driver zullen ze van dat duo niet maken (denk ik).
En het lek bij RBR is ook boven. 
De RB15 is gewoon echt ontworpen rond de Arai helmen. Ik had er al eens van gehoord dat ze ook rekening houden met de vorm van de helm. Volgens mij voornamelijk om airflow naar de intake boven de coureur zijn hoofd te optimaliseren. Dat het echt zo ver gaat dat Newey kennelijk toestemming moest geven blijft eigenlijk bizar. Dus nu de boel herontwerpen voor Verstappen zijn Schuberth en dan winnen maar.
https://nl.motorsport.com...em-oncomfortabel/4365228/Belangrijker echter nog: bij het ontwerpen van de RB15 is rekening gehouden met de karakteristieken van de helm van Arai, en niet die van Schuberth. “Voor het concept van de auto is de Arai-helm als uitgangspunt genomen”, bevestigt Marko. “Maar Newey heeft ingestemd met dat Verstappen van helm zou wisselen.”
De RB15 is gewoon echt ontworpen rond de Arai helmen. Ik had er al eens van gehoord dat ze ook rekening houden met de vorm van de helm. Volgens mij voornamelijk om airflow naar de intake boven de coureur zijn hoofd te optimaliseren. Dat het echt zo ver gaat dat Newey kennelijk toestemming moest geven blijft eigenlijk bizar. Dus nu de boel herontwerpen voor Verstappen zijn Schuberth en dan winnen maar.
Ben absoluut geen expert, maar ik kan me niet voorstellen dat dat een enorm verschil maaktDaniëlWW2 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 22:57:
En het lek bij RBR is ook boven.![]()
[...]
https://nl.motorsport.com...em-oncomfortabel/4365228/
Dat lijkt mij ook niet ‘het’ kritieke punt. Gasly rijdt namelijk nog met de Arai helm.
It's a yoke, a yoke.talkatoo schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 23:09:
Dat lijkt mij ook niet ‘het’ kritieke punt. Gasly rijdt namelijk nog met de Arai helm.
[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 05-04-2019 23:22 ]
link is missing?Ari Gold schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 23:37:
Leuk. True or False met Karun.
Interessant artikel over een eventuele performance clausule in het contract van Max en een potentiële switch naar Mercedes: https://www.autobild.de/a...-verstappen-14748683.html
Red Bull heeft Max harder nodig dan Max Red Bull. Dit artikel is natuurlijk speculatie, maar het toont in ieder geval aan dat er meerdere mensen zijn die hetzelfde denken. Als Red Bull dit jaar zijn zaakjes niet in orde krijgt rijdt Max in 2020 in de Mercedes.
Red Bull heeft Max harder nodig dan Max Red Bull. Dit artikel is natuurlijk speculatie, maar het toont in ieder geval aan dat er meerdere mensen zijn die hetzelfde denken. Als Red Bull dit jaar zijn zaakjes niet in orde krijgt rijdt Max in 2020 in de Mercedes.

Ik heb eigenlijk nu al zin in het seizoen van 2021, haha. Wanneer zo’n beetje elk team het resultaat laat zien van de nieuwe Formule.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
@SnowdogAri Gold schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 00:11:
[...]
Was net op Ziggo. Zal straks of morgen wel op YouTube staan.
Hier de link van ziggo
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Hmmm, ik verwacht zelf dat Max Red Bull ook nog een kans geeft om de zaakjes in 2020 in orde te krijgen.....tenzij de kans bij Mercedes voor volgend jaar zich aandient en diezelfde kans na 2020 een stuk minder is. Zal wel niet want Mercedes wacht waarschijnlijk wel op Max. Ach, speculaties....why would we care anyway?Erapaz schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 10:11:
Interessant artikel over een eventuele performance clausule in het contract van Max en een potentiële switch naar Mercedes: https://www.autobild.de/a...-verstappen-14748683.html
ik hoop het eigenlijk, dan maar geen wereldkampioen. Vrees voor RB dat het zonder Max echt moeilijk wordt. Ze hebben niet echt iemand om dat verlies direct op te vangen (tenzij Vettel terug zou gaan ofzo, maar dat lijkt me op dit moment ook niet echt aan de orde) en dan zou ik Red Bull nog wel eens echt de F1 kunnen zien verlaten in 2021. Hoop dat ze toch een klein wonder kunnen bewerkstelligen bij RB en competatief kunnen worden dit of volgend jaar (en dan echt aansluiting vinden met Merc en Ferrari, niet alleen een paar races p jaar), dat zou voor de sport het beste zijn iig (denk ik).-Moondust- schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 22:00:
[...]
Hmmm, ik verwacht zelf dat Max Red Bull ook nog een kans geeft om de zaakjes in 2020 in orde te krijgen.....tenzij de kans bij Mercedes voor volgend jaar zich aandient en diezelfde kans na 2020 een stuk minder is. Zal wel niet want Mercedes wacht waarschijnlijk wel op Max. Ach, speculaties....why would we care anyway?
We care omdat de speculaties minstens de helft van de F1 fun zijn-Moondust- schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 22:00:
[...]
Hmmm, ik verwacht zelf dat Max Red Bull ook nog een kans geeft om de zaakjes in 2020 in orde te krijgen.....tenzij de kans bij Mercedes voor volgend jaar zich aandient en diezelfde kans na 2020 een stuk minder is. Zal wel niet want Mercedes wacht waarschijnlijk wel op Max. Ach, speculaties....why would we care anyway?
Ik kwam deze tegen op Youtube:
Los van de race, de heerlijke chaos bij de start is wel iets wat ik erg mis. Het was altijd iets, zodat je voor de opwarmronde al op het puntje van je stoel zat
Leuk om weer eens te zien.
En gewoon RAI al in het veld
Los van de race, de heerlijke chaos bij de start is wel iets wat ik erg mis. Het was altijd iets, zodat je voor de opwarmronde al op het puntje van je stoel zat
[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 07-04-2019 12:45 ]
Zo te zien ook in zijn volledigheid terug te kijken op F1 TV.PWM schreef op zondag 7 april 2019 @ 12:43:
[YouTube: Rain Chaos at the 2001 Malaysian GP]
Los van de race, de heerlijke chaos bij de start is wel iets wat ik erg mis. Het was altijd iets, zodat je voor de opwarmronde al op het puntje van je stoel zatLeuk om weer eens te zien.
Vind het eigenlijk wel typisch dat RB commitment vraagt van Max terwijl ze zelf geen enkel commitment tonen tov de F1. Sterker nog, men dreigt regelmatig de F1 vaarwel te zeggen. Wmb geen enkele reden voor kamp Verstappen om het huidige contract te verlengenSnowdog schreef op zondag 7 april 2019 @ 05:59:
[...]
ik hoop het eigenlijk, dan maar geen wereldkampioen. Vrees voor RB dat het zonder Max echt moeilijk wordt. Ze hebben niet echt iemand om dat verlies direct op te vangen (tenzij Vettel terug zou gaan ofzo, maar dat lijkt me op dit moment ook niet echt aan de orde) en dan zou ik Red Bull nog wel eens echt de F1 kunnen zien verlaten in 2021. Hoop dat ze toch een klein wonder kunnen bewerkstelligen bij RB en competatief kunnen worden dit of volgend jaar (en dan echt aansluiting vinden met Merc en Ferrari, niet alleen een paar races p jaar), dat zou voor de sport het beste zijn iig (denk ik).

Vettel terug naar RBR, dat denk ik niet. Maar mocht Max vertrekken, dan hebben ze voor de korte termijn wel een klein probleem. Gasly lijkt (maar geef hem nog even de tijd) de aansluiting niet te kunnen vinden, moet Kvyat dan de kar gaan trekken? En wie moet er in de STR gaan rijden?
Ik vraag me trouwens af hoelang Vettel en Hamilton nog F1 rijden, als Leclerc Vettel overvleugelt dit seizoen zie ik het gebeuren dat Ferrari hem bedankt voor zijn diensten en bijvoorbeeld Mick in die auto zet (of Kimi terug haalt), naast LEC. Hamilton zou er zomaar eens mee kunnen stoppen als het hem niet lukt om titel nummer 6 (of 7) binnen te halen.
Ik vraag me nogsteeds hetzelfde af bij RIC vs HUL, als Hulkenberg Ricciardo verslaat dit seizoen is hij ook wel klaar in de F1, kansen op een topzitje zijn dan in elk geval verkeken

[ Voor 5% gewijzigd door Destruction op 07-04-2019 13:09 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik eigenlijk totaal niet, het veld zit dit jaar dichter op elkaar dan ooit te voren en dan gooien ze vervolgens alles weer overhoop, de kaarten worden zeg maar opnieuw geschud en de verschillen worden weer duidelijker zichtbaar en dan is er weer 1 team dat dominant is in plaats van dat er nu 2 en misschien 3 kanshebbers zijn voor de titel.Jasphur schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 12:01:
Ik heb eigenlijk nu al zin in het seizoen van 2021, haha. Wanneer zo’n beetje elk team het resultaat laat zien van de nieuwe Formule.
Mee eens, het veld komt nu eindelijk dichter bij elkaar, versoepel de motorregels zodat het voor andere fabrikanten ook interessant kan worden om in te stappen en laat de rest met rustFastFred schreef op zondag 7 april 2019 @ 13:11:
[...]
Ik eigenlijk totaal niet, het veld zit dit jaar dichter op elkaar dan ooit te voren en dan gooien ze vervolgens alles weer overhoop, de kaarten worden zeg maar opnieuw geschud en de verschillen worden weer duidelijker zichtbaar en dan is er weer 1 team dat dominant is in plaats van dat er nu 2 en misschien 3 kanshebbers zijn voor de titel.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Jammer dat Maleisië verdwenen is. Mijn favoriete "nieuwe" circuit, en waar de Verstappen's ook altijd erg goed gingen.PWM schreef op zondag 7 april 2019 @ 12:43:
[YouTube: Rain Chaos at the 2001 Malaysian GP]
Los van de race, de heerlijke chaos bij de start is wel iets wat ik erg mis. Het was altijd iets, zodat je voor de opwarmronde al op het puntje van je stoel zatLeuk om weer eens te zien.
Ik vraag me serieus af waarom mensen denken dat Hamilton op korte termijn gaat stoppen.
Hamilton gaat volgens mij niet stoppen eerder dat hij op gelijke hoogte zit met Schumacher of 'm zelfs van de troon afstoot.
Hij is te ver gekomen en nu te dicht bij om dat te laten varen. Hij is 'pas' 34, heeft nog 5 jaar buffer in vergelijking met de 39 jarige Iceman. Die doet het prima bij Alfa zonder de druk van Ferrari en de media.
Hamilton gaat volgens mij niet stoppen eerder dat hij op gelijke hoogte zit met Schumacher of 'm zelfs van de troon afstoot.
Hij is te ver gekomen en nu te dicht bij om dat te laten varen. Hij is 'pas' 34, heeft nog 5 jaar buffer in vergelijking met de 39 jarige Iceman. Die doet het prima bij Alfa zonder de druk van Ferrari en de media.
Eens, hij vermaakt zich veel te goed met racen tegen de jonkies. Als hij daarvan wint streelt dat toch weer zijn ego.dindr schreef op zondag 7 april 2019 @ 19:50:
Ik vraag me serieus af waarom mensen denken dat Hamilton op korte termijn gaat stoppen.
"When you grow up your heart dies"
RBR haar blufs zijn dan ook net zo hol als die van Ferrari. Misschien wordt het serieuzer als ze echt geen coureur meer hebben, maar ik denk dat een type zoals Hulkenberg wel te porren zou zijn voor een zitje bij RBR.Destruction schreef op zondag 7 april 2019 @ 13:04:
[...]
Vind het eigenlijk wel typisch dat RB commitment vraagt van Max terwijl ze zelf geen enkel commitment tonen tov de F1. Sterker nog, men dreigt regelmatig de F1 vaarwel te zeggen. Wmb geen enkele reden voor kamp Verstappen om het huidige contract te verlengen![]()
Vettel terug naar RBR, dat denk ik niet. Maar mocht Max vertrekken, dan hebben ze voor de korte termijn wel een klein probleem. Gasly lijkt (maar geef hem nog even de tijd) de aansluiting niet te kunnen vinden, moet Kvyat dan de kar gaan trekken? En wie moet er in de STR gaan rijden?
Verder kan Ticktum altijd als hij zijn licentiepuntjes heeft. Verder denk ik ook geen gebrek aan vrijwilligers binnen de F2 voor STR. Misschien wil Ocon zelfs wel als Verstappen bij Mercedes zit.
Tja ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat Leclerc het dit seizoen al gaat winnen. Zelfs in Bahrein was hij niet foutloos en consistentie van hem is niet perfect. Je zou toch denken dat Vettel ooit nog eens gaat presteren.Ik vraag me trouwens af hoelang Vettel en Hamilton nog F1 rijden, als Leclerc Vettel overvleugelt dit seizoen zie ik het gebeuren dat Ferrari hem bedankt voor zijn diensten en bijvoorbeeld Mick in die auto zet (of Kimi terug haalt), naast LEC. Hamilton zou er zomaar eens mee kunnen stoppen als het hem niet lukt om titel nummer 6 (of 7) binnen te halen.
Hamilton die blijft denk ik totdat hij minstens 92 overwinningen en 7xWDC heeft of niet meer kan winnen met Mercedes.
Na die divebomb in Bahrein heb ik al mijn twijfels. Dat was al bijna torpederen. Verder reed Hulkenberg een extreem goede race vanaf P17 voordat de realiteit der Renault PU weer insloeg. Die gaat zich denk ik echt niet gewonnen geven, zeker niet nu hij zich echt kan bewijzen.Ik vraag me nogsteeds hetzelfde af bij RIC vs HUL, als Hulkenberg Ricciardo verslaat dit seizoen is hij ook wel klaar in de F1, kansen op een topzitje zijn dan in elk geval verkeken
de rode kaart zijn ze in ieder geval kwijt
Klopt.dindr schreef op zondag 7 april 2019 @ 19:50:
Begin vorig jaar toen Vettel nog in de race was dacht ik dat hij aan het eind van het seizoen zou stoppen als Vettel kampioen zou worden. Het heilige vuur leek toen een beetje verdwenen en met al dat frisse popelende talent zou een evenaring van Schumacher moeilijk zijn geworden als hij vorig jaar geen kampioen was geworden.
Maar Mercedes kwam toch weer bovendrijven als het dominante team (of eerder: Ferrari zakte te ver weg), en ook dit jaar denk ik dat Mercedes nog steeds de beste kaarten heeft.
Dus inderdaad, die gaat voor zeker 7, en misschien zelfs 8.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
@Grrrrrene Dus ik heb de boordradio van Verstappen gevonden. Luister eens vanaf 18:34 en dan weer vanaf 19:30. 
YouTube: Max Verstappen ALL Bahrain 2019 RACE team radios!
Ja, moet gelijk halen dat de Mercedessen maar ook Verstappen wel gewoon de inhaalactie op Leclerc meteen binnen wilde halen omdat ze niet zeker waren dat het probleem niet opgelost zou worden.
YouTube: Max Verstappen ALL Bahrain 2019 RACE team radios!
Ja, moet gelijk halen dat de Mercedessen maar ook Verstappen wel gewoon de inhaalactie op Leclerc meteen binnen wilde halen omdat ze niet zeker waren dat het probleem niet opgelost zou worden.
Gasly rijdt voor Monaco weer in een STR, en Albon neemt zijn stoeltje over.Destruction schreef op zondag 7 april 2019 @ 13:04:
[...]
Vind het eigenlijk wel typisch dat RB commitment vraagt van Max terwijl ze zelf geen enkel commitment tonen tov de F1. Sterker nog, men dreigt regelmatig de F1 vaarwel te zeggen. Wmb geen enkele reden voor kamp Verstappen om het huidige contract te verlengen
Kimi zal er ook wel een keer mee stoppen niet?Ik vraag me trouwens af hoelang Vettel en Hamilton nog F1 rijden, als Leclerc Vettel overvleugelt dit seizoen zie ik het gebeuren dat Ferrari hem bedankt voor zijn diensten en bijvoorbeeld Mick in die auto zet (of Kimi terug haalt), naast LEC. Hamilton zou er zomaar eens mee kunnen stoppen als het hem niet lukt om titel nummer 6 (of 7) binnen te halen.
Vettel doet denk ik nog 1 jaar FER, en is er dan achter dat hij niet meer snel genoeg is.
Mick mag nog een jaartje rijpen en anders mag hij beginnen in een Sauber.
Hamilton stopt niet zolang hij wint, hij wil echt wel 7 of 8 wereldtitels. En zolang de Mercedes dominant genoeg is en MER hem nog wil hebben (en hem geen teamgenoot als Max geeft) blijft Hamilton nog wel.
RIC is een aardige gozer en ik denk dat hij HUL ook wel baas blijft dit seizoen.Ik vraag me nog steeds hetzelfde af bij RIC vs HUL, als Hulkenberg Ricciardo verslaat dit seizoen is hij ook wel klaar in de F1, kansen op een topzitje zijn dan in elk geval verkeken
De renault (mits bij blijft werken) doet het niet onaardig. Desondanks gaat RIC niet meer in de top meedoen, middenveldvulling, best of de rest.
Mocht Max RBR verlaten dan zie ik de Hulk nog wel naar RBR gaan.
Ik mag alleen hopen dat Max slimme keuzes maakt en bij een winnend team komt met een goede auto en niet net zoals Alonso door domme pech/keuzes/management te vaak naast de titels grijpt.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Tleilaxu op 08-04-2019 08:49 ]
Na de eerste 2 races ben ik reuze benieuwd wat komend seizoen gaat brengen. Wat zijn eigenlijk de conclusies die je kan trekken na de races in Australië en Bahrein?
Mijn visie:
-Ferrari het snelste, maar fragiel
-Mercedes nog steeds bulletproof, maar niet de allersnelste
-RB heeft een mindere auto dan vorige jaar, ik hoop dat ze dit snel rechttrekken! Gasly heeft de sweetspot van de RB nog niet gevonden.
De verrassing vind ik Mclaren, in race trim doen ze echt goed mee! Norris doet het erg goed, maar dat is een echte racer zoals in de F2 al te zien was.
Wie weet ziet het er na Spanje weer heel anders uit, een kijken het de ontwikkeling dit jaar is bij de teams!
Mijn visie:
-RB heeft een mindere auto dan vorige jaar, ik hoop dat ze dit snel rechttrekken! Gasly heeft de sweetspot van de RB nog niet gevonden.
De verrassing vind ik Mclaren, in race trim doen ze echt goed mee! Norris doet het erg goed, maar dat is een echte racer zoals in de F2 al te zien was.
Wie weet ziet het er na Spanje weer heel anders uit, een kijken het de ontwikkeling dit jaar is bij de teams!
maar mocht Max naar mercedes gaan gaat dat ook saai worden voor ons en voor hemzelf. Altijd voorop rijden, niks in te halen.....
Er valt nog niet heel veel te zeggen na twee races eigenlijk, maar ik ben het wel met je punten eens.pilskes schreef op maandag 8 april 2019 @ 08:58:
Na de eerste 2 races ben ik reuze benieuwd wat komend seizoen gaat brengen. Wat zijn eigenlijk de conclusies die je kan trekken na de races in Australië en Bahrein?
Mijn visie:
Aanvullend daarop, het middenveld zit echt dicht op elkaar.
En persoonlijk vind ik Albon nog net iets beter als Norris, maar beide zijn een mooie aanvulling voor het veld.
Het begint inmiddels toch wel een beetje een trend te worden dat RBR z'n zaakjes niet op orde heeft aan het begin van het seizoen.
Ze lijken het lek deze keer in ieder geval vrij snel op het spoor te zijn, en wat WDC betreft heeft Max de achterstand nog redelijk binnen de perken weten te houden, maar qua WCC staan ze inmiddels al een straatlengte achter. Hopelijk kunnen ze nu snel stappen maken, want qua betrouwbaarheid en vermogen hebben ze er imho in jaren niet zo goed voorgestaan.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Newey is gewoon niet meer. Iedereen roept altijd dat hij zo geweldig is; ze hebben al jaren het beste chassis van de hele F1. Nu hebben ze vermogen; staan ze nog altijd 0.5s achter de rest te koekeloeren.
Max naar Mercedes en snel. Als Mercedes eruit stapt in 2021, vindt Max echt wel weer een ander stoeltje.
Nu eerst maar weer eens kijken hoe Hamilton WK wordt.
(Vettel gaat Leclerc nog wel verslaan dit jaar; jaar erop wordt het iets lastiger.
Max naar Mercedes en snel. Als Mercedes eruit stapt in 2021, vindt Max echt wel weer een ander stoeltje.
(Vettel gaat Leclerc nog wel verslaan dit jaar; jaar erop wordt het iets lastiger.
Ik heb nog een beetje een dubbel gevoel bij RBR.
Qua punten staan ze er beter voor als vorig jaar, qua snelheid is het gat volgens mij wel iets groter met Ferrari/Mercedes als vorig jaar. Dat ze er qua punten goed bij staan (Max althans) is het gevolg van het stuivertje wisselen door Ferrari en Mercedes.
RBR is meestal goed in staat om de auto door te ontwikkelen, dus laten we hopen dat ze het dit jaar ook weer vlot op de rit hebben.
Al met al denk ik dat RBR gewoon weer team nummer 3 is, dat ze dichter bij gaan komen maar te kort gaan komen voor plek 2 of 1.
Qua punten staan ze er beter voor als vorig jaar, qua snelheid is het gat volgens mij wel iets groter met Ferrari/Mercedes als vorig jaar. Dat ze er qua punten goed bij staan (Max althans) is het gevolg van het stuivertje wisselen door Ferrari en Mercedes.
RBR is meestal goed in staat om de auto door te ontwikkelen, dus laten we hopen dat ze het dit jaar ook weer vlot op de rit hebben.
Al met al denk ik dat RBR gewoon weer team nummer 3 is, dat ze dichter bij gaan komen maar te kort gaan komen voor plek 2 of 1.
En als het bij Mercedes een race slecht gaat maar naar Ferrari?Crashhill schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:26:
Newey is gewoon niet meer. Iedereen roept altijd dat hij zo geweldig is; ze hebben al jaren het beste chassis van de hele F1. Nu hebben ze vermogen; staan ze nog altijd 0.5s achter de rest te koekeloeren.
Ben met name benieuwd hoe Hamilton zich gaat gedragen als het dit seizoen al niet meer lukt om "de beste" te zijn doordat LEC (en hopelijk ook VET/VER) 'm dwars gaat zitten. Dat is denk ik wat veel mensen bedoelen met dat ie "er dan mee stopt"DaniëlWW2 schreef op zondag 7 april 2019 @ 20:35:
[...]
Tja ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat Leclerc het dit seizoen al gaat winnen. Zelfs in Bahrein was hij niet foutloos en consistentie van hem is niet perfect. Je zou toch denken dat Vettel ooit nog eens gaat presteren.
Hamilton die blijft denk ik totdat hij minstens 92 overwinningen en 7xWDC heeft of niet meer kan winnen met Mercedes.
Mijn boefje is liev!
Nouja, ze hebben wel een nieuwe motor in het chassis moeten verwerken en ik kan me voorstellen dat dat wat tijd kan kosten (als in: is nog niet optimaal, dus kost rondetijd). Daarnaast geloof ik er persoonlijk ook niks van dat die Honda-motor op het niveau van Merc en Ferrari zou zitten (en qua betrouwbaarheid moeten we het ook nog maar allemaal zien). Wil niet zeggen dat het een geweldig chassis is, maar de voorgaande jaren was het chassis iig niet het zwakke punt (hoewel de RB13 tot Barca ofzo wel enigszins een drama was iirc).
Daarnaast ligt iig Australië de RB traditioneel niet echt en Bahrein zou evt een incidentje kunnen zijn, dus denk dat we in de loop van het seizoen wel een wat beter beeld gaan krijgen hoe het er echt voorstaat (en denk persoonlijk dat RB soon gewoon weer afstand gaat nemen van de F1.5, niet alleen vanwege doorontwikkeling, maar ook omdat de RB het wat beter gaat doen op andere banen). Vrees wel dat dit al aangeeft dat een kampioenschap er niet in gaat zitten dit jaar (was natuurlijk ook wel te verwachten), maar het is wmb allemaal niet zo supernegatief.
Daarnaast vraag ik me ook wel beetje af of Ferrari zoveel sneller is dan Merc (zoals hierboven ook genoemd). In Aus was Merc immers met afstand de snelste en denk daarom zelf dan ook dat het gewoon weer stuivertje wisselen wordt afhankelijk van de baan. Als dat zo zou zijn, dan kunnen die betrouwbaarheidsproblemen wel veel schade gaan betekenen voor Ferrari (qua punten). Zie Hamilton iig wel weer gewoon z'n 6e pakken dit jaar, al hoop ik dat iemand anders hem gaat winnen dit jaar (zou het Vettel wel gunnen eigenlijk).
Daarnaast ligt iig Australië de RB traditioneel niet echt en Bahrein zou evt een incidentje kunnen zijn, dus denk dat we in de loop van het seizoen wel een wat beter beeld gaan krijgen hoe het er echt voorstaat (en denk persoonlijk dat RB soon gewoon weer afstand gaat nemen van de F1.5, niet alleen vanwege doorontwikkeling, maar ook omdat de RB het wat beter gaat doen op andere banen). Vrees wel dat dit al aangeeft dat een kampioenschap er niet in gaat zitten dit jaar (was natuurlijk ook wel te verwachten), maar het is wmb allemaal niet zo supernegatief.
Daarnaast vraag ik me ook wel beetje af of Ferrari zoveel sneller is dan Merc (zoals hierboven ook genoemd). In Aus was Merc immers met afstand de snelste en denk daarom zelf dan ook dat het gewoon weer stuivertje wisselen wordt afhankelijk van de baan. Als dat zo zou zijn, dan kunnen die betrouwbaarheidsproblemen wel veel schade gaan betekenen voor Ferrari (qua punten). Zie Hamilton iig wel weer gewoon z'n 6e pakken dit jaar, al hoop ik dat iemand anders hem gaat winnen dit jaar (zou het Vettel wel gunnen eigenlijk).
Laten we eerlijk zijn, iedere coureur wilt stiekem naar Ferrari; want het is FerrariP.K. schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:40:
[...]
En als het bij Mercedes een race slecht gaat maar naar Ferrari?
Er is altijd geroepen dat 2019 een 'tussenjaar' is (behalve door Marko, die wil dit jaar al WDC / WCC zijn).
Vanaf 2020 heeft RBR een volledig seizoen met Honda en de nieuwe aero regels erop zitten. Als ze dan niet dichterbij Mercedes / Ferrari zitten, dan gaat het nooit lukken bij RBR.
Vanaf 2020 heeft RBR een volledig seizoen met Honda en de nieuwe aero regels erop zitten. Als ze dan niet dichterbij Mercedes / Ferrari zitten, dan gaat het nooit lukken bij RBR.
Ik snap de teleurtstelling in RBR hier niet zo goed. Men rijdt met een nieuwe motor waar dus ook een nieuw package omheen is gemaakt. Er is waarschijnlijk héél veel geld en focus gestoken in het zo goed mogelijk integreren van de Honda in het chassis, waardoor er wat minder is overgebleven om het chassis zelf te ontwikkelen en door te testen.
Vooraf heeft praktisch iedereen gezegd dat we het nog maar even moesten aankijken met de RBR/Honda combinatie, en nu na 2 races is het teleurstellend dat het nog geen winst heeft opgeleverd?
Ik vind het vooral mooi om te zien dat de (kracht van de) motor nu niet als het voornaamste pijnpunt wordt gezien. RBR is sterk in het ontwikkelen van het chassis en de aero, dus als dat nu het minpunt is zie ik ze juist dáárin het best terugkomen.
Overigens is aero dit seizoen blijkbaar wel een dingetje waar de teams het moeilijk mee hebben. Zie de twee voorvleugelstrategieën, STR auto's die moeilijk te besturen zijn, Ferrari die het moeilijk heeft met de achterkant, Williams die totáál geen balans in de auto weet te vinden etc etc. Dat het probleem met de RBR wordt uitvergroot heeft voornamelijk te maken met de oranje-bril-media en de overstap naar Honda. Ik zie niet méér problemen bij RBR dan bij een Ferrari.
Vooraf heeft praktisch iedereen gezegd dat we het nog maar even moesten aankijken met de RBR/Honda combinatie, en nu na 2 races is het teleurstellend dat het nog geen winst heeft opgeleverd?
Ik vind het vooral mooi om te zien dat de (kracht van de) motor nu niet als het voornaamste pijnpunt wordt gezien. RBR is sterk in het ontwikkelen van het chassis en de aero, dus als dat nu het minpunt is zie ik ze juist dáárin het best terugkomen.
Overigens is aero dit seizoen blijkbaar wel een dingetje waar de teams het moeilijk mee hebben. Zie de twee voorvleugelstrategieën, STR auto's die moeilijk te besturen zijn, Ferrari die het moeilijk heeft met de achterkant, Williams die totáál geen balans in de auto weet te vinden etc etc. Dat het probleem met de RBR wordt uitvergroot heeft voornamelijk te maken met de oranje-bril-media en de overstap naar Honda. Ik zie niet méér problemen bij RBR dan bij een Ferrari.
Je weet natuurlijk nooit wat er in het hoofd van een rijder afspeelt. Kijk bijvoorbeeld naar Rosberg. Je kunt de mensen die het voorzagen dat hij zou stoppen waarschijnlijk op 1 hand tellen.dindr schreef op zondag 7 april 2019 @ 19:50:
We zullen zien wanneer hij er mee stopt. Enige wat we weten dat het binnen vandaag en zo'n 50-70 jaar van nu is
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Bij de RBR achterstand, Marko had aangegeven dat ze de airo niet goed hebben kunnen testen in de testweken, en dat die missers uitvergroot werden in Bahrein met de winderige race.
Dus in essentie, door de crash(es) van Gasly in de testweken is deels verklaard waarom RBR op airo er niet volledig bij is.
Dus in essentie, door de crash(es) van Gasly in de testweken is deels verklaard waarom RBR op airo er niet volledig bij is.
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Onzin, die crash heeft er wellicht voor gezorgd dat ze op die laatste testdag niet hebben kunnen ontdekken dat ze de plank hadden misgeslagen. Het moment van ontdekken werd uitgesteld, maar ze zitten fout (ergens op aerodynamisch gebied), dat is niet de schuld van de crash van Gasly. Nog waarschijnlijker is dat die miskleun heeft bijgedragen aan de crash.Soggney schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:08:
Bij de RBR achterstand, Marko had aangegeven dat ze de airo niet goed hebben kunnen testen in de testweken, en dat die missers uitvergroot werden in Bahrein met de winderige race.
Als ze er daar waren achtergekomen had het alsnog weken geduurd voordat de updates die het zouden verhelpen klaar zouden zijn.
Misschien kunnen we de uitspraken van Marko even een tijdje overslaan?
Er komt de laatste tijd wel erg veel onzin uit.
[ Voor 5% gewijzigd door P.K. op 08-04-2019 10:16 ]
De vraag is alleen hoe betrouwbaar die info is, lijkt mij enigszins overdreven reactie. Ja, het zal niet geholpen hebben, maar die (ruim) ene dag testen die ze daarmee verloren zijn, zal het verschil ook niet hebben gemaakt denk ik dan...Soggney schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:08:
edit: wat pk hierboven dus ook al zei
[ Voor 3% gewijzigd door Snowdog op 08-04-2019 10:18 ]
Waarom rijdt die Mercedes nu de verkeerde kant op??
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Ik herkende het moment eerst niet eens, maar toen dacht mijn smart ass 'wie zegt dat Mercedes de verkeerde kant op rijdt?'.hansvk schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:18:
[...]
Waarom rijdt die Mercedes nu de verkeerde kant op??
*kwartje begint te vallen*
GP China
......ooooooh
@Snowdog @P.K. Ik begrijp jullie reactie, en ik wil ook de "schuld" enkel naar RBR wijzen, niet naar specifieke medewerkers. Maar wou meer duiden op hoe een klein foutje toch een grote impact heeft.
Het ontdek moment lijkt uitgesteld te zijn, en net die uitstel zorgt voor dat ze het pas ontdekken na race 2 en ze denken dat dan weer pas tegen race 4 (Barcelona) te kunnen fixen. En dat had net evengoed voor race 1 ontdekken, en tegen Bahrein (race 2) fixen.
Niettemin, het zijn what if's. laten we samen zien hoe het seizoen vordert.
Het ontdek moment lijkt uitgesteld te zijn, en net die uitstel zorgt voor dat ze het pas ontdekken na race 2 en ze denken dat dan weer pas tegen race 4 (Barcelona) te kunnen fixen. En dat had net evengoed voor race 1 ontdekken, en tegen Bahrein (race 2) fixen.
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Zou je bij Unibet tegenwoordig kunnen gokken of Vettel wel of niet spint?
We komen daar toch nooit achter... Feit is desondanks;Soggney schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:29:
@Snowdog @P.K. Ik begrijp jullie reactie, en ik wil ook de "schuld" enkel naar RBR wijzen, niet naar specifieke medewerkers. Maar wou meer duiden op hoe een klein foutje toch een grote impact heeft.
- VER heeft veel (meer) punten behaald
- GAS moet aan de bak
Mijn boefje is liev!
Hij geeft echt regelmatig aan dat hij graag competitie ziet en het gevecht wil aan gaan. Bottas is wat dat betreft geen competitie. Die laat zich zo piepelen en als dat niet werkt is een opmerking vanaf de pitmuur voldoende om Bottas te passeren.JB schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:41:
[...]
Ben met name benieuwd hoe Hamilton zich gaat gedragen als het dit seizoen al niet meer lukt om "de beste" te zijn doordat LEC (en hopelijk ook VET/VER) 'm dwars gaat zitten. Dat is denk ik wat veel mensen bedoelen met dat ie "er dan mee stopt"Wellicht gaat Lewis ons dan toch nog verbazen maar tot nu toe word ie altijd vrij "onrustig" zodra het niet gaat zoals ie graag wil of als anderen in zijn spiegel hangen... "Where is Verstappen"
Hij verwacht dus competitie van Vettel en Verstappen zodat hij weer wat te vechten heeft. Met 2 vingers in de neus naar de geblokte vlag rijden is namelijk niet zo leuk als er echt voor moeten gaan. Zolang hij uiteindelijk bovenaan eindigt zal zal hij wel blijven racen.
Rosberg is er waarschijnlijk mee gekapt omdat hij onder normale omstandigheden niet kan winnen van Hamilton. Die is een maatje te groot. Door omstandigheden geholpen won hij het WK en de stress ernaartoe vrat veel te veel aan hem. Dit was het doel, WDC. Nu dat binnen is, is het een mooi moment om ermee te stoppen.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ik ben wel zeer benieuwd wat er bij Hamilton over blijft van dit soort uitspraken wanneer hij niet meer de beste auto onder zijn kont heeft. Niet veel lijkt me, als het begin van vorig seizoen een indicatie is.asing schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:36:
[...]
Hij geeft echt regelmatig aan dat hij graag competitie ziet en het gevecht wil aan gaan. Bottas is wat dat betreft geen competitie. Die laat zich zo piepelen en als dat niet werkt is een opmerking vanaf de pitmuur voldoende om Bottas te passeren.
Hij verwacht dus competitie van Vettel en Verstappen zodat hij weer wat te vechten heeft. Met 2 vingers in de neus naar de geblokte vlag rijden is namelijk niet zo leuk als er echt voor moeten gaan. Zolang hij uiteindelijk bovenaan eindigt zal zal hij wel blijven racen.
Rosberg is er waarschijnlijk mee gekapt omdat hij onder normale omstandigheden niet kan winnen van Hamilton. Die is een maatje te groot. Door omstandigheden geholpen won hij het WK en de stress ernaartoe vrat veel te veel aan hem. Dit was het doel, WDC. Nu dat binnen is, is het een mooi moment om ermee te stoppen.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Dat is inderdaad wat ik bedoel. Zou leuk zijn, als het zich een keer gaat uittenBansheeben schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:51:
[...]
Ik ben wel zeer benieuwd wat er bij Hamilton over blijft van dit soort uitspraken wanneer hij niet meer de beste auto onder zijn kont heeft. Niet veel lijkt me, als het begin van vorig seizoen een indicatie is.
Mijn boefje is liev!
Ik vermoed dat die teleurstelling vooral komt doordat veel mensen vooral vooraf wat voorzichtiger waren, omdat ze niet wisten wat ze van Honda konden verwachten, maar RBR een reputatie heeft dat ze vaak een van de beste (zo niet de beste) auto hebben. Als dan de Honda goed mee lijkt te kunnen komen, dan snap ik de teleurstelling wel dat de auto dan tegen valt.Pathogen schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:03:
Ik snap de teleurtstelling in RBR hier niet zo goed. Men rijdt met een nieuwe motor waar dus ook een nieuw package omheen is gemaakt. Er is waarschijnlijk héél veel geld en focus gestoken in het zo goed mogelijk integreren van de Honda in het chassis, waardoor er wat minder is overgebleven om het chassis zelf te ontwikkelen en door te testen.
Het resultaat is hetzelfde: Een auto die niet (helemaal) mee kan met de Mercedes en Ferrari, maar de oorzaak is anders.
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Het zou mooi zijn als ze het setup probleem van de RB15 op kunnen lossen.
Nu springt hij vaak van onderstuur naar overstuur.
Het liefst wil je een neutrale auto, die geen onderstuur en ook geen overstuur heeft. Sommige coureurs hebben dan een voorkeur voor iets meer onderstuur of overstuur, naar gelang hun eigen rijstijl.
Los daarvan; het probleem met teveel onderstuur is dat je de bocht in gaat met full lock (rechtdoor). Zodra je dan grip hebt, krijg je een kick aan overstuur doordat je stuur full lock naar links of rechts staat, waardoor je dat weer moet corrigeren. Dit zorgt ervoor dat je minder snel op je gas kan of in het ergste geval moet liften of shortshiften.
Het liefst wil je een neutrale auto, die geen onderstuur en ook geen overstuur heeft. Sommige coureurs hebben dan een voorkeur voor iets meer onderstuur of overstuur, naar gelang hun eigen rijstijl.
Los daarvan; het probleem met teveel onderstuur is dat je de bocht in gaat met full lock (rechtdoor). Zodra je dan grip hebt, krijg je een kick aan overstuur doordat je stuur full lock naar links of rechts staat, waardoor je dat weer moet corrigeren. Dit zorgt ervoor dat je minder snel op je gas kan of in het ergste geval moet liften of shortshiften.
En RBR steekt ook de hand volledig in eigen boezem. Ze schuiven het niet op Honda af oid. De auto heeft balans issues, maar de motor is goed, punt. Ook wel begrijpelijk, denk ik, nu ze dan eindelijk een PU hebben waarmee ze gewoon wat extra's kunnen op het gebied van aero. Daarom had Newey ook slapeloze nachten lijkt me. Die man (en zijn team natuurlijk) kan zich helemaal uitleven met deze auto en nu moet de correlatie met real life resultaten nog even kloppend gemaakt worden.Tripl3 D schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:03:
[...]
Ik vermoed dat die teleurstelling vooral komt doordat veel mensen vooral vooraf wat voorzichtiger waren, omdat ze niet wisten wat ze van Honda konden verwachten, maar RBR een reputatie heeft dat ze vaak een van de beste (zo niet de beste) auto hebben. Als dan de Honda goed mee lijkt te kunnen komen, dan snap ik de teleurstelling wel dat de auto dan tegen valt.
Het resultaat is hetzelfde: Een auto die niet (helemaal) mee kan met de Mercedes en Ferrari, maar de oorzaak is anders.
En dan vind ik het toch weer bijzonder amusant om te zien dat een hoop mensen (op reddit overigens, heb het hier niet gezien) RBR/Honda om de een of andere reden zo hard niet vertrouwen, dat ze de zaak omkeren en denken dat RBR een contract heeft met Honda dat er alleen maar in positieve termen over de motor gesproken mag worden

Het feit dat ze vooraan mee doen, en dat er nog 0! Honda's kapot zijn dit seizoen, zegt al veel over de betrouwbaarheid!Bansheeben schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:17:
[...]
En RBR steekt ook de hand volledig in eigen boezem. Ze schuiven het niet op Honda af oid. De auto heeft balans issues, maar de motor is goed, punt. Ook wel begrijpelijk, denk ik, nu ze dan eindelijk een PU hebben waarmee ze gewoon wat extra's kunnen op het gebied van aero. Daarom had Newey ook slapeloze nachten lijkt me. Die man (en zijn team natuurlijk) kan zich helemaal uitleven met deze auto en nu moet de correlatie met real life resultaten nog even kloppend gemaakt worden.
En dan vind ik het toch weer bijzonder amusant om te zien dat een hoop mensen (op reddit overigens, heb het hier niet gezien) RBR/Honda om de een of andere reden zo hard niet vertrouwen, dat ze de zaak omkeren en denken dat RBR een contract heeft met Honda dat er alleen maar in positieve termen over de motor gesproken mag worden![]()
![]()
![]()
![]()
Kijk maar bij Renault..
hopenlijk hebben ze het lek gewoon gevonden voor dit weekend, en anders in Baku
Er is heel veel gezegd over de switch van RBR van Renault naar Honda. Natuurlijk, we hebben pas twee races gehad. Maareh... RBR en STR scoren 4 finishes op 4 starts. En, meer nog dan de output, werd er vooral ook hard getwijfeld aan de betrouwbaarheid. Voorlopig lijkt die dus in ieder geval aardig te noemen. Beter, in ieder geval, dan de Renault motoren. Voorlopig mogen de RBR fans zich in hun handjes knijpen. Als er iets is aan te merken op de renstal, dan is het voorlopig hun keuze voor de tweede rijder....Bansheeben schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:17:
En dan vind ik het toch weer bijzonder amusant om te zien dat een hoop mensen (op reddit overigens, heb het hier niet gezien) RBR/Honda om de een of andere reden zo hard niet vertrouwen, dat ze de zaak omkeren en denken dat RBR een contract heeft met Honda dat er alleen maar in positieve termen over de motor gesproken mag worden![]()
![]()
![]()
![]()
Maar wàt een start van een seizoen. We zijn twee races onderweg, en we discussiëren nog levendig en hard over wie er nou de beste auto heeft! Mercedes is weer goed, solide - maar heeft zeker ruimte verloren. RBR en Ferrari hebben beide stappen gemaakt, maar hebben zeker de balans nog niet gevonden. Die hebben beide op korte termijn nog stappen te maken.
Dit is het seizoen waar we al jaren op hopen
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Juist, dat denk ik ook. In de ideale situatie krijgen we een Ferrari met de beste straight line speed, RBR met de beste wegligging en Merc ergens in het midden. Dus eigenlijk een versie van vorig jaar waarbij hopelijk Ferrari niet bezwijkt onder de druk en waar RBR hopelijk net dat beetje extra power heeft om wel echt mee te kunnen dingen. We gaan 't zien. Voorlopig wel gewoon 2 MERC 1-2's natuurlijk...Helixes schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:26:
[...]
Er is heel veel gezegd over de switch van RBR van Renault naar Honda. Natuurlijk, we hebben pas twee races gehad. Maareh... RBR en STR scoren 4 finishes op 4 starts. En, meer nog dan de output, werd er vooral ook hard getwijfeld aan de betrouwbaarheid. Voorlopig lijkt die dus in ieder geval aardig te noemen. Beter, in ieder geval, dan de Renault motoren. Voorlopig mogen de RBR fans zich in hun handjes knijpen. Als er iets is aan te merken op de renstal, dan is het voorlopig hun keuze voor de tweede rijder....
Maar wàt een start van een seizoen. We zijn twee races onderweg, en we discussiëren nog levendig en hard over wie er nou de beste auto heeft! Mercedes is weer goed, solide - maar heeft zeker ruimte verloren. RBR en Ferrari hebben beide stappen gemaakt, maar hebben zeker de balans nog niet gevonden. Die hebben beide op korte termijn nog stappen te maken.
Dit is het seizoen waar we al jaren op hopen

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Als die ideale situatie een feit wordt, wordt Ham WDC en Mercedes WCC. Dat is saai. En saai is slecht voor kijkcijfers, daarom zitten we nu met die nieuwe aero rules, DRS over de halve baan etc.Bansheeben schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:31:
[...]
Juist, dat denk ik ook. In de ideale situatie krijgen we een Ferrari met de beste straight line speed, RBR met de beste wegligging en Merc ergens in het midden. Dus eigenlijk een versie van vorig jaar waarbij hopelijk Ferrari niet bezwijkt onder de druk en waar RBR hopelijk net dat beetje extra power heeft om wel echt mee te kunnen dingen. We gaan 't zien. Voorlopig wel gewoon 2 MERC 1-2's natuurlijk...
ping 127.212.23.124
Horner maar ook Max, hebben na de testweken ook aangegeven dat ze niet verwachten meteen vanaf het begin mee te doen, maar nog altijd derde team te zijn. Wel hebben ze beide de verwachting uitgesproken dat ze op de helft van het seizoen echte aansluiting verwachten. Gezien een derde en vierde plek doen ze het al aardig. Als ze de aero nog onder controle krijgen dan ziet het er toch nog wel positief uit.
Zelf verwacht ik dat ze toch nog wel dit hele seizoen nodig hebben om echt meer in de buurt te komen. Eigenlijk vraag ik me wel steeds meer af of het ze überhaupt nog een keer gaat lukken om structureel aan te haken / domineren. Voorlopig zie ik het alleen gebeuren als de concurrentie faalt door betrouwbaarheidsfouten of persoonlijke fouten.
Zelf verwacht ik dat ze toch nog wel dit hele seizoen nodig hebben om echt meer in de buurt te komen. Eigenlijk vraag ik me wel steeds meer af of het ze überhaupt nog een keer gaat lukken om structureel aan te haken / domineren. Voorlopig zie ik het alleen gebeuren als de concurrentie faalt door betrouwbaarheidsfouten of persoonlijke fouten.
Ze kregen op Bahrein de achterkant en de achterbanden van de auto niet goed onder controle.kevlar01 schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:11:
Het zou mooi zijn als ze het setup probleem van de RB15 op kunnen lossen.
Een issue dat ze in Australie niet hadden, dus hopen dat ze er iig in China niet tegen dezelfde issues aan lopen.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Rb heeft zoals je zegt jarenlang beste chassis en als ze nu 1x plank misslaan is Newey meteen afgeschreven? Beetje overdreven weer...Overigens heeft Newey in het verleden wel meer gehad dat een auto niet (meteen) werkte. Maar overall blijven het toch erg sterke auto's die de man ontwerpt...Crashhill schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:26:
Wat ik begrepen was het issue er in Australië ook al, maar was het toen minder problematisch. De wind in Bahrein vergrootte het probleem.YakuzA schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:02:
[...]
Ze kregen op Bahrein de achterkant en de achterbanden van de auto niet goed onder controle.
Een issue dat ze in Australie niet hadden, dus hopen dat ze er iig in China niet tegen dezelfde issues aan lopen.
Sterker nog, Newey heeft ook behoorlijk wat draken van auto's op zijn naam staan. Daarnaast ook briljante auto's die door het ontwerp niet betrouwbaar waren of onveilig waren.
Dat compenseert hij dan weer met het hoogste aantal ontworpen kampioensschaps auto's.
Ik zou, als ik RBR was, hem niet zomaar de deur wijzen hij kan echt wel wat maar hij kan ook best eens de plank een beetje misslaan
Dat compenseert hij dan weer met het hoogste aantal ontworpen kampioensschaps auto's.
Ik zou, als ik RBR was, hem niet zomaar de deur wijzen hij kan echt wel wat maar hij kan ook best eens de plank een beetje misslaan
Newey heeft wel vaker slechte auto's geleverd. Zo was de MP4-18 zo slecht dat ze de MP4-17 hadden omgebouwd naar de nieuwe regels, met als doel voor tijdelijk gebruik. Maar het resultaat was zo goed dat het de MP4-17D werd, en de MP4-18 nooit gebruikt is.B-Real schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:34:
Sterker nog, Newey heeft ook behoorlijk wat draken van auto's op zijn naam staan. Daarnaast ook briljante auto's die door het ontwerp niet betrouwbaar waren of onveilig waren.
Newey opereert zoals eenieder in de top van de F1 op het randje. Safe binnen de grenzen blijven = laatste rijden.
Ferrari heeft blijkbaar weer 40pk extra uit de hoge hoed getoverd tov Mercedes. Dat zal dan in China en Baku (pijnlijk) duidelijker moeten worden?
https://www.auto-motor-un...ferrari-motor-trick-2019/
Testing, one, two ...
Vond het in Bahrein al pijnlijk duidelijk (afgezien van de race zelf, dat was dan weer pijnlijk voor Ferrari).hardware-lover schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:54:
Ferrari heeft blijkbaar weer 40pk extra uit de hoge hoed getoverd tov Mercedes. Dat zal dan in China en Baku (pijnlijk) duidelijker moeten worden?
Die extra pk's lijken wel iets ten koste gegaan te zijn van betrouwbaarheid. Denk dat ze voorlopig even op 98% ofzo rijden totdat de betrouwbaarheidsproblemen zijn opgelost.
Zolang Leclerc's bougies er daardoor halverwege de race er mee ophouden of Vettel van al die PK's op de achterwielen begint te spinnen, hoeven ze zich bij Mercedes weinig zorgen te maken. #weltmeisterhardware-lover schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:54:
| live and give like no one else |
2% van 1000 is bijna 40. Daar gaan de paarden weerkevlar01 schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:58:
[...]
Vond het in Bahrein al pijnlijk duidelijk (afgezien van de race zelf, dat was dan weer pijnlijk voor Ferrari).
Die extra pk's lijken wel iets ten koste gegaan te zijn van betrouwbaarheid. Denk dat ze voorlopig even op 98% ofzo rijden totdat de betrouwbaarheidsproblemen zijn opgelost.
RekenwonderBansheeben schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:08:
[...]
2% van 1000 is 40. Daar gaan de paarden weer

Dat is wel iets waar ik benieuwd naar ben dit weekend, of en hoe het hogere vermogen van Ferrari naar voren gaat komen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire