iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Nee, dan hadden de flaps tegen de wing endplate juist andersom gestaan als ik het principe goed begrepen heb.loekf2 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 23:10:
Dus toch een outwash front wing voor RB ?
https://it.motorsport.com...vorisce-loutwash/4364378/
[Afbeelding]

[ Voor 7% gewijzigd door Turbo-Puppy op 03-04-2019 23:29 ]
Denk dat je gelijk hebt ja. Dat zit Motorsport.com (of de italiaanse site) fout.Turbo-Puppy schreef op woensdag 3 april 2019 @ 23:27:
[...]
Nee, dan hadden de flaps tegen de wind endplate juist andersom gestaan als ik het principe goed begrepen heb.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Alle huidige frontwings zijn outwash gebaseerd.loekf2 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 23:10:
[Afbeelding]
Interessanter vind ik dat ze de bovenste plate korter hebben gemaakt en daardoor een knipje in de 3e plate kunnen doen.
Die inwash frontwing heeft Mercedes na testweek 1 begravenTurbo-Puppy schreef op woensdag 3 april 2019 @ 23:27:
[...]
Nee, dan hadden de flaps tegen de wing endplate juist andersom gestaan als ik het principe goed begrepen heb.
[Afbeelding]
[ Voor 26% gewijzigd door YakuzA op 03-04-2019 23:41 . Reden: ‘Huidige’ toegevoegd ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
En een extra luchtgeleider halverwege. Lijkt een beetje de kant van een hybride concept op te gaan.YakuzA schreef op woensdag 3 april 2019 @ 23:30:
[...]
Alle frontwings zijn outwash gebaseerd.
Interessanter vind ik dat ze de bovenste plate korter hebben gemaakt en daardoor een knipje in de 3e plate kunnen doen.
Outwash effect iets versterken terwijl toch een groot gedeelte van het huidige concept met airflow over het stuur versterken.
Is officieel geen luchtgeleider, maar een stelschroef die wordt misbruikt voor een beetje extra outwashD-dark schreef op woensdag 3 april 2019 @ 23:37:
[...]
En een extra luchtgeleider halverwege. Lijkt een beetje de kant van een hybride concept op te gaan.
Outwash effect iets versterken terwijl toch een groot gedeelte van het huidige concept met airflow over het stuur versterken.

PSN
Als autocoureur zijnde wil je toch niet bij een programma als Ellen gaan zitten.Kaaswagen schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:50:
[...]
Zie je Kimi al een goede beurt maken bij Ellen?
Als autocoureur niet, maar als merk en media geil persoon waarschijnlijk wel...ppbruins schreef op donderdag 4 april 2019 @ 08:17:
[...]
Als autocoureur zijnde wil je toch niet bij een programma als Ellen gaan zitten.
Nog steeds gemiep over de levensstijl van Lewis
Klikt topic weg en hoopt dat na een race of 5 weer normaal en feitelijk over de F1 gediscussieerd kan worden
https://gfycat.com/gleamingequalamericancrow
Nuttig en leuk inderdaad!Bosmonster schreef op donderdag 4 april 2019 @ 09:38:
De vorige visualisatie was niet zo heel nuttig, maar deze geüpdatete versie wel:
https://gfycat.com/gleamingequalamericancrow
[img]error.jpg[/img]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
loekf2 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 23:10:
[Afbeelding]
Nee, back to basics.YakuzA schreef op woensdag 3 april 2019 @ 23:30:
[...]
Alle huidige frontwings zijn outwash gebaseerd.
[...]
Die inwash frontwing heeft Mercedes na testweek 1 begraven
We gaan gewoon terug naar wat die aerodynamicus aan de BBC heeft vertelt in zijn eerste artikel. Zie: https://www.bbc.com/sport/formula1/47527705
Mercedes en RBR hebben een traditionele outwash voorvleugel net zoals de meeste andere teams. Ferrari., Alfa en Toro Rosso hebbent juist een inwash voorvleugel.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
https://www.motorsport.co...erstappen/4364568/?nrt=54Max Verstappen says Red Bull's performance "cannot be worse" than in Bahrain and believes it can do "a lot better" than how it has started the Formula 1 season.
....
He said Red Bull knew "what went wrong" over the Bahrain race weekend and described as "in terms of rear grip".
En als je de pijltjes bij Ferrari ook recht voor de band zet valt op dat alle elementen daar ook de lucht aan de buitenkant om het voorwiel heen proberen te leiden.DaniëlWW2 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:30:
[...]
Nee, back to basics.
We gaan gewoon terug naar wat die aerodynamicus aan de BBC heeft vertelt in zijn eerste artikel. Zie: https://www.bbc.com/sport/formula1/47527705
Mercedes en RBR hebben een traditionele outwash voorvleugel net zoals de meeste andere teams. Ferrari., Alfa en Toro Rosso hebbent juist een inwash voorvleugel.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 49% gewijzigd door YakuzA op 04-04-2019 10:36 ]
PSN
Je beseft je dat je nu ingaat tegen een aerodynamicus die bij een F1 team werkt?YakuzA schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:34:
En als je de pijltjes bij Ferrari ook recht voor de band zet valt op dat alle elementen daar ook de lucht aan de buitenkant om het voorwiel heen proberen te leiden.
Je gaat dit niet winnen. Ferrari gebruikt gewoon een inwash voorvleugel.I am a senior aerodynamicist for an F1 team and I hope to try to explain to you some of the secrets behind F1 cars.
Daniel hou je er wel rekening mee dat andere analisten juist het tegenover gestelde zeggen.DaniëlWW2 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:30:
[...]
[...]
Nee, back to basics.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.f1technical.n...74eb6a4deafc0fc92e405768d
Hier word aangegeven dat Ferrari/Alfa/STR outwash hebben.
YouTube: How the new 2019 F1 front wings compare
Outwash voor Ferrari/Alfa/STR
https://f1manager.info/ranking/4605
Alleen zet je dan de pijltjes niet voor het onderdeel wat de meeste lucht opvangt. Dat is het verschil tussen de twee vleugels. Mercedes vangt de meeste lucht aan de buitenkant op (en stuur dat dus naar buiten), Ferrari vangt juist aan de binnenkant van de vleugel meer lucht (en stuurt dit zoals de pijltjes aangeven naar binnen).YakuzA schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:34:
Toch nog een positieve noot na de testen in Bahrein van Max:
[...]
https://www.motorsport.co...erstappen/4364568/?nrt=54
[...]
En als je de pijltjes bij Ferrari ook recht voor de band zet valt op dat alle elementen daar ook de lucht aan de buitenkant om het voorwiel heen proberen te leiden.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Volgens mij volgen luchtstromen de kant van de minste weerstand. Mercedes creëert het meeste downforce aan de buitenkant van de vleugel en stuurt de luchtstroom over de wielen heen en naar binnen. Ferrari creëert het meeste downforce aan de binnenkant van de vleugel en stuurt de luchtstroom via de hoeken van de vleugel om de wielen heen naar buiten.Stoelpoot schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:46:
[...]
Alleen zet je dan de pijltjes niet voor het onderdeel wat de meeste lucht opvangt. Dat is het verschil tussen de twee vleugels. Mercedes vangt de meeste lucht aan de buitenkant op (en stuur dat dus naar buitenbinnen), Ferrari vangt juist aan de binnenkant van de vleugel meer lucht (en stuurt dit zoals de pijltjes aangeven naar binnenbuiten).
Wat je vervolgens inwash/outwash noemt is een tweede..
[ Voor 3% gewijzigd door Grimmie187 op 04-04-2019 11:04 ]
Bansheeben schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:00:
inwash en Merc outwash.

Uiteindelijk wel, maar inwash word gebruikt wanneer er veel airflow langs de binnenkant van de voorwielen word gestuurd.Razorbite schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:13:
Jongens het is allemaal outwash.
https://racingnews365.nl/...de-nummer-een-autocoureur
Ben benieuwd wat ie dit jaar gaat laten zien!
Ik zou het niet merken, want ik kijk niet naar Koffietijd. En ook niet naar Ellen trouwens. Dus nee, het zou me geen biet interesseren. Van mij mogen ze lekker doen wat ze willen. Ze zullen er wel weer een pak geld voor krijgen. Of het is een sponsor verplichting. Iets met product placement ofzo.Grimmie187 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 08:52:
Geef toe, als Max in een skinnyjeans lollig gaat zitten doen op TV bij koffietijd zouden we het met zn allen ook behoorlijk ongemakkelijk vinden toch?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik heb het artikel net gelezen. Tja, nergens zeggen ze dat het een outwash vleugel is.powah33 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:44:
[...]
Daniel hou je er wel rekening mee dat andere analisten juist het tegenover gestelde zeggen.
https://www.f1technical.n...74eb6a4deafc0fc92e405768d
Hier word aangegeven dat Ferrari/Alfa/STR outwash hebben.
Een betere term voor de Ferrari/Alfa/STR vleugel zou upwash vleugel zijn. Later maken ze duidelijk dat het verwijderen van ongewenste luchtstromen voor een groot deel pas na de voorwielen plaats vind. De Ferrari stijl lijkt natuurlijk ook outwash te doen, meer zelfs dan de traditionele voorvleugel maar niet alleen dat. Zie:

Het nadeel lijkt te zijn dat het de luchtstroom onder de vloer verstoord. Zie:
Komt dit ook nog eens bij:As mentioned the out-washing of air from the front wing had the goal of preventing the front tyre wake from encroaching on the underbody, a job 2019-01 did very badly as the front tyre wake was both larger and passed directly under the floor (shown below). 2019-02 performs significantly better in this regard, and the front wheel wake is reduced in size and is also being manoeuvred outboard. However, there are some issues closer to the middle of the car, as the increased upwash near the y250 portion of the wing means the front wing wake clashes with the suspension arms, causing an increase in the wake thickness of the suspension, and even some local separation; this issue was also present in 2019-01, though to a lesser extent. This is turn makes the region between the monocoque and wheel much messier, reducing the total pressure in this region where a high total pressure (Cpo ~ 1) is desired to feed the floor, and consequently the front edge of the floor performs even worse than the 2019-01 case. The front suspension arms on the Perrin are mounted lower on the chassis than most current F1 cars, so changing this area could yield significant benefits for the performance of the underbody. The bargeboards are also considerably less evolved than cars on the 2019 grid - which is the next area of development planned for this model.
2019-1 is een "traditionele" voorvleugel, 2019-2 is een Ferrari stijl. Beiden lijken krachtiger te zijn dan de 2018 variant, maar de 2019-1 is veel krachtiger dan de 2019-2. Dat zou de problemen van RBR ook wel eens mede kunnen verklaren.Another rumour ahead of the 2019 season was that the new front wing regulations would mean the wings would produce less downforce than in 2018, but 2019-01 produced 39% more downforce than the 2018 car. Reducing the loading towards the tips for 2019-02 has reduced the front wing downforce by 20% compared to 2019-01, but that is still 10% more downforce than the 2018 car. Again the disclaimer being that total downforce for all these wings is lower than an actual F1 entrant so the effect within the teams is not necessarily the same, but for this car in this case the front wing continues to produce more downforce than the 2018 spec wing.

Tja dat kwam van Autosport.com die wekenlang een gigantische Ferrari circlejerk uitvoerde. Het was allemaal geweldig, kampioenschap was al bijna voorbij totdat Mercedes de zandzakken van hun auto haalde in Australië. Toen stonden ze echt gigantisch voor paal. Neem me het niet kwalijk, maar ik denk niet dat het de meest betrouwbare bron is.YouTube: How the new 2019 F1 front wings compare
Outwash voor Ferrari/Alfa/STR
[ Voor 26% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-04-2019 15:53 ]
^^^^ nu ben ik in de warDaniëlWW2 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:38:
[...]
de 2019-1 is veel krachtiger dan de 2019-1.
Toffe platen wel!
Fixed.

Meteen nog maar wat uitgebreid want er miste nog wat.
[ Voor 16% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-04-2019 11:47 ]
Tuurlijk mag je het zeggen. ieder heeft recht op zijn mening. Ik vind alleen beetje jammer dat er door veel mensen met 2 maten gemeten wordt. Want als Verstappen dit soort dingen zou doen, hebben ineens een heel stuk minder mensen problemen met dit soort 'gedrag'. Mensen verwijten Hamilton allerlei dingen die ze van andere coureurs wel accepteren. En dat vind ik wel beetje krom... Max heeft bijvoorbeeld in Barcelona ook geroepen dat hij testen niks vindt. Als hij het zegt hoor je niemand. Als Hamilton zegt dat ie niet wil testen of de simulator niks vindt, wordt hij bekritiseerd.AzzKickah schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:57:
[...]
Beetje jammere reply.
We hebben het hier over de F1, dus ook over de coureurs. Dus als ik vind dat Hamilton arrogant overkomt in een bepaald interview waarin ie de indruk wekt dat hij wel even bepaalt op elk willekeurig moment wie welke test wel of niet doet, dan mag ik dat zeggen.
Kun jij wel met termen als sofa-jury komen aanzetten maar daar trek ik me verder niks van aan hoor.
Mphilipp heeft wel een punt wat ie zegt... ga maar eens in hun schoenen staan. Die gasten staan onder gigantische druk en tonen gigantische commitment. En van de zijlijn oordelen is altijd wel erg makkelijk.
Het valt me op dit forum en andere comment sections op nieuwssites wel op dat er erg veel commentaar is op een coureur als Hamilton. Vooral veel Max fans die claimen bijvoorbeeld dat Hamilton alleen maar wint omdat hij in een Mercedes zit, dat hij nog nooit bijzondere dingen heeft laten zien en dat hij niet kan racen etc. Ik weet niet hoe vaak ik intussen dingen gelezen heb als: "Zet max naast Hamilton in een Mercedes en hij rijdt hem wel even zoek". Dit is geen commentaar naar jou toe hoor, meer observatie in het algemeen van de afgelopen jaren. En dat is echt gewoon onzin. Hamilton is gewoon een uitzonderlijk goede coureur. Je kan vanalles vinden van de dingen die hij doet buiten de auto. maar dat die jongen een potje kan racen daar zou toch geen twijfel over moeten bestaan. En qua gedrag is het ook wat mphilipp zegt, Laat hem lekker... Doet Kimi ook. Die houdt ook overal zijn zonnebril op. maar daar lees je een stuk minder commentaar over...
EDIT: tekst nog wat aangepast
[ Voor 13% gewijzigd door Tomcatter_31 op 04-04-2019 11:59 ]
Dus met andere woorden, door teveel downforce op de neus gaat RBR zo slecht?DaniëlWW2 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:38:
[...]
Ik heb het artikel net gelezen. Tja, nergens zeggen ze dat het een outwash vleugel is.![]()
Een betere term voor de Ferrari/Alfa/STR vleugel zou upwash vleugel zijn. Later maken ze duidelijk dat het verwijderen van ongewenste luchtstromen voor een groot deel pas na de voorwielen plaats vind. De Ferrari stijl lijkt natuurlijk outwash te doen, meer zelfs dan de traditionele voorvleugel maar niet alleen dat. Zie:
[Afbeelding]
Het nadeel lijkt te zijn dat het de luchtstroom onder de vloer verstoord. Zie:
[...]
Komt dit ook nog eens bij:
[...]
2019-1 is een "traditionele" voorvleugel, 2019-2 is een Ferrari stijl. Beiden lijken krachtiger te zijn dan de 2018 variant, maar de 2019-1 is veel krachtiger dan de 2019-2. Dat zou de problemen van RBR ook wel eens mede kunnen verklaren.
[Afbeelding]
[...]
Tja dat kwam van Autosport.com die wekenlang een gigantische Ferrari circlejerk uitvoerde. Het was allemaal geweldig, kampioenschap was al bijna voorbij totdat Mercedes de zandzakken van hun auto haalde in Australië. Toen stonden ze echt gigantisch voor paal. Neem me het niet kwalijk, maar ik denk niet dat het de meest betrouwbare bron is.
bron:http://www.formula1-dictionary.net/f_w_endplate.html
Ja dat begint wel het vermoeden te zijn nadat Verstappen opeens met een auto vol met sensoren ging rijden. Zeker die onder de vloer waren opvallend. Had ze zelf nog niet gezien.TrekDr0p schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:53:
[...]
Dus met andere woorden, door teveel downforce op de neus gaat RBR zo slecht?
Het gaat om balans in die auto, eigenlijk altijd met een bias naar de achterkant. Is je voorvleugel opeens veel krachtiger, dan zal je achterkant, vloer en diffuser dus ook mee moeten. Dat is mijn vermoeden, maar ik kan er zomaar naast zitten. Het blijft aerodynamica en ik blijf een Alfa.
DaniëlWW2 in "[F1] Seizoen 2019 - Deel 1"
Maar als het dit is, en RBR lijkt het nu te begrijpen en hopelijk op te kunnen lossen, dan kan Monaco wel eens interessant gaan worden als die RB15 nog veel meer downforce heeft. Misschien parkeert Verstappen dan zijn auto eens niet in de muur en pakt hij die pole eens.
* DaniëlWW2 doet een Toto op zijn bureau.

Toevallig net van de week de podcast geluisterd van F1 Beyond The Grid met Kimi. Erg vermakelijkTomcatter_31 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:51:
Doet Kimi ook. Die houdt ook overal zijn zonnebril op. maar daar lees je een stuk minder commentaar over...
Exact expert nodig?
Maar kan Gasly dan ook gaan performen? Of zal hij op dit niveau blijven tot z'n laatste RBR-race in Spanje?DaniëlWW2 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:58:
[...]
Ja dat begint wel het vermoeden te zijn nadat Verstappen opeens met een auto vol met sensoren ging rijden. Zeker die onder de vloer waren opvallend. Had ze zelf nog niet gezien.
Het gaat om balans in die auto, eigenlijk altijd met een bias naar de achterkant. Is je voorvleugel opeens veel krachtiger, dan zal je achterkant, vloer en diffuser dus ook mee moeten. Dat is mijn vermoeden, maar ik kan er zomaar naast zitten. Het blijft aerodynamica en ik blijf een Alfa.
DaniëlWW2 in "[F1] Seizoen 2019 - Deel 1"
Maar als het dit is, en RBR lijkt het nu te begrijpen en hopelijk op te kunnen lossen, dan kan Monaco wel eens interessant gaan worden als die RB15 nog veel meer downforce heeft. Misschien parkeert Verstappen dan zijn auto eens niet in de muur en pakt hij die pole eens.![]()
* DaniëlWW2 doet een Toto op zijn bureau.
Het is te hopen voor hem dat hij eens een P6 pakt ja.Stoelpoot schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:01:
[...]
Maar kan Gasly dan ook gaan performen? Of zal hij op dit niveau blijven tot z'n laatste RBR-race in Spanje?
Gasly moet eerst een P3 pakken en een auto in de top 3 "torpederen", wil hij gewisseld worden in Barcelona.DaniëlWW2 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:02:
[...]
Het is te hopen voor hem dat hij eens een P6 pakt ja.
Dat zijn nou eenmaal de regels

Waiting on the world to change
Ik had hem graag naast Hamilton willen zien in de Mercedes.MikeyMan schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:33:
Nou, Alonso laat ook weer even zijn bescheidenheid zien:
@ppbruins, je wilt Alonso in geen enkele auto naast Hamilton hebben, heeft de geschiedenis geleerd.ppbruins schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:22:
[...]
Ik had hem graag naast Hamilton willen zien in de Mercedes.
Testing, one, two ...
2 Haantjes in 1 hoenderhok, je weet wat daar gebeurd he?ppbruins schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:22:
[...]
Vroeg of laat gaan die 2 haantjes vechten.
Dat is gewoon wreed ja. Chaos binnen Mercedes creëren zodat iemand anders eens het WDC wint.ppbruins schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:22:
[...]
De vraag is wie getorpedeerd moet worden?pinda powerrr schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:20:
[...]
Gasly moet eerst een P3 pakken en een auto in de top 3 "torpederen", wil hij gewisseld worden in Barcelona.
Dat zijn nou eenmaal de regels![]()
Dat was de jonge arrogante Alonso. Over de jaren is hij volwassen gewordenhardware-lover schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:24:
[...]
@ppbruins, je wilt Alonso in geen enkele auto naast Hamilton hebben, heeft de geschiedenis geleerd.
Daar zouden de Amerikanen van smullen.
wordt Vettel toch nog een keer kampioenDaniëlWW2 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:24:
[...]
Dat is gewoon wreed ja. Chaos binnen Mercedes creëren zodat iemand anders eens het WDC wint.
[ Voor 51% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-04-2019 18:41 ]
Een combinatie van F1 en K1 ...eerst op de baan daarna nog ff de ring in.
En dit natuurlijk achter een paywall
Zat eerder te denken aan Nascar(drinking beer and watching Nascar) waar ze geregeld met elkaar op de vuist gaan..powah33 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:35:
[...]
Een combinatie van F1 en K1 ...eerst op de baan daarna nog ff de ring in.
En dit natuurlijk achter een paywall
Racingnews365...really?MikeyMan schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:33:
Nou, Alonso laat ook weer even zijn bescheidenheid zien:
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik weet niet hoe betrouwbaar formule1.nl is.
Bron
@ppbruins, ik heb je typefout even gecorrigeerdppbruins schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:30:
[...]
Dat was de jonge arrogante Alonso. Over de jaren is hij volwassen nog arroganter geworden
Testing, one, two ...
Er zou ook al wat in Australie komen....MuVo schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:13:
Zou dit nieuws bericht iets van waarheid kunnen bevatten?
Ik weet niet hoe betrouwbaar formule1.nl is.
Bron
Aangezien ze deze week pas goed konden testen, 2 a 4 weken. Je maakt niet zo maar flinke aero aanpassingen. Weekje tekenen, proef in windtunnel, tweaks en dan de carbon 3D printer of fabriek in.
Klopt wat je zegt.loekf2 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:25:
[...]
Er zou ook al wat in Australie komen....
Aangezien ze deze week pas goed konden testen, 2 a 4 weken. Je maakt niet zo maar flinke aero aanpassingen. Weekje tekenen, proef in windtunnel, tweaks en dan de carbon 3D printer of fabriek in.
qoute"That solution is not the work of a week, Marko admits. The first package of updates is coming next week, in China, for the necessary aerodynamic adjustments for the RB15 is waiting until the first European race, mid-May in Spain."/qoute
Er komt dus een package met updates voor china, maar de aerodynamic adjustments (de problemen die ze nu hebben) worden pas aangepast in een update die geplanned staat voor GP Spain.
Dat is tenminste wat ik eruit haal
hardware-lover schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:19:
[...]
@ppbruins, ik heb je typefout even gecorrigeerd
I heard it's your favourite sport?!ppbruins schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:36:
[...]
Zat eerder te denken aan Nascar(drinking beer and watching Nascar) waar ze geregeld met elkaar op de vuist gaan..
Revive the guild!
Dat weet ik, daarom neem ik dit soort berichtenten met een korreltje zout als de bron niet goed zou zijn.loekf2 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:25:
[...]
Er zou ook al wat in Australie komen....
demo31051987 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:53:
[...]
It's easy to follow when you are drunk

Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Ik gok dat RB bij Monaco, Spanje, Oostenrijk, Spa, Mexico, Singapore vinkjes op de kalender gezet heeft.powah33 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:32:
[...]
Klopt wat je zegt.
qoute"That solution is not the work of a week, Marko admits. The first package of updates is coming next week, in China, for the necessary aerodynamic adjustments for the RB15 is waiting until the first European race, mid-May in Spain."/qoute
Er komt dus een package met updates voor china, maar de aerodynamic adjustments (de problemen die ze nu hebben) worden pas aangepast in een update die geplanned staat voor GP Spain.
Dat is tenminste wat ik eruit haal
Wat ze dus in China op de auto schroeven is op basis van wat ze tijdens de eerste testen zagen. Geloof dat in een ander artikel Verstappen het over aanpassingen aan de voorvleugel had. Nou dook er al een MK II op tijdens de afgelopen race, maar of ze die gebruikt hebben ? Da's die outwash vleugel met dat kleine "gleufje" in het midden.
Moet zeggen dat het geluid van de Nascar wel mooi is, maar verder..
Het doet mij altijd denken aan een zeepkistenrace met die nep-body's op het frame gemonteerd.ppbruins schreef op donderdag 4 april 2019 @ 14:03:
[...]
Moet zeggen dat het geluid van de Nascar wel mooi is, maar verder..
Bosmonster schreef op donderdag 4 april 2019 @ 14:40:
[...]
Het doet mij altijd denken aan een zeepkistenrace met die nep-body's op het frame gemonteerd.
Ik weet niet wat ik allemaal zie, maar vind de plaatjes erg mooi
https://www.motorsport.co...verstone-factory/4364589/
Schrik wel als ze nu ~480 FTE in dienst hebben, en willen groeien naar de rond de 600. Red Bull racing zit ook rond de 600. Met de budget caps in het vooruitzicht waar gaan ze dat ze van betalen ?
Een hard brexit kan ook desastreus zijn voor al die F1 teams daar (Renault, Red Bull, Mercedes, Williams, McLaren, Racing Point). Dacht dat alleen Sauber, Haas en Ferrari buiten de UK zitten.
[ Voor 27% gewijzigd door naitsoezn op 04-04-2019 18:56 . Reden: Geen naamsverbasteringen ]
Zoonlief krijgt zakgeld, dus dat valt buiten het budgetloekf2 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 15:57:
Racing Point gaat nieuw HQ bouwen in de buurt van Silverstone:
Schrik wel als ze nu ~480 FTE in dienst hebben, en willen groeien naar de rond de 600. Red Bull racing zit ook rond de 600. Met de budget caps in het vooruitzicht waar gaan ze dat ze van betalen ?
[ Voor 3% gewijzigd door naitsoezn op 04-04-2019 18:57 . Reden: tekst in quote aangepast ]
Met slinkse constructies die jaren later in de Panama Papers zullen opduikenloekf2 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 15:57:
Met de budget caps in het vooruitzicht waar ga ze dat ze van betalen ?
Een budget cap bij een basketbalteam is makkelijk geregeld dmv salarissen van de spelers. Bij een sport als de F1 welke draait om de coureurs maar nog veel meer om de achterliggende R&D zijn er zoveel omwegen te bedenken om die cap te vermijden. Hoe kun je bijvoorbeeld zoiets handhaven bij een team als Renault? Die kunnen sommige ontwikkelingen welke voor de F1 dienen makkelijk onderbrengen onder de noemer van 'nieuwe Megane'.
[ Voor 0% gewijzigd door naitsoezn op 04-04-2019 18:57 . Reden: tekst in quote aangepast ]
Juist omdat de budget caps mogelijk komen doen ze het gebouw nu bouwen.loekf2 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 15:57:
Een hard brexit kan ook desastreus zijn voor al die F1 teams daar (Renault, Red Bull, Mercedes, Williams, McLaren, Racing Point). Dacht dat alleen Sauber, Haas en Ferrari buiten de UK zitten.
Zodra de budget cap er is zou het kopen van een nieuw pand waarschijnlijk op de balans moeten
[ Voor 1% gewijzigd door naitsoezn op 04-04-2019 18:58 . Reden: tekst in quote aangepast ]
PSN
Aparte holding die de gebouwen bezit en dan huur vraagt aan de BV van het team. Of een of andere constructie die verzonnen wordt, daar ben ik niet bang voor.YakuzA schreef op donderdag 4 april 2019 @ 16:01:
[...]
Juist omdat de budget caps mogelijk komen doen ze het gebouw nu bouwen.
Zodra de budget cap er is zou het kopen van een nieuw pand waarschijnlijk op de balans moeten
Je vergeet Toro Rosso, en die zitten uiteraard in Italië.loekf2 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 15:57:
Dacht dat alleen Sauber, Haas en Ferrari buiten de UK zitten.
Haas weet ik ook niet zeker, maar volgens mij hebben die ook nog iets in de UK. Hoofdkantoor zal vast in Amerika zijn en de auto laten ze dan grotendeels ontwerpen (en fabriceren?) door Ferarri, Dallara, maar ook een of ander dingetje in UK.
RobertMe schreef op donderdag 4 april 2019 @ 16:50:
[...]
Je vergeet Toro Rosso, en die zitten uiteraard in Italië.
Haas weet ik ook niet zeker, maar volgens mij hebben die ook nog iets in de UK. Hoofdkantoor zal vast in Amerika zijn en de auto laten ze dan grotendeels ontwerpen (en fabriceren?) door Ferarri, Dallara, maar ook een of ander dingetje in UK.
Locatie:The team also established a second forward base in Banbury in Oxfordshire for the purpose of turning cars around between races during the European part of the calendar.[3]
https://www.google.com/ma...2e0tjg!2e0!7i13312!8i6656
In de buurt zitten oa. ook Prodive en Arden zag ik.
[ Voor 13% gewijzigd door Wom op 04-04-2019 17:10 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
We do what we must because we can.
Nah, RBR zal onderhand meer rond de 900 zitten en Mercedes en Ferrari op 1000+ medewerkers. Renault en Williams zitten rond de 600.loekf2 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 15:57:
Wat een super tof filmpje. Heel mooi om te zien dat ook Lewis enthousiast kan zijn wat ook hij niet mag/kan doen.ResuCigam schreef op donderdag 4 april 2019 @ 18:31:
Ik vind dit zelf een erg leuk filmpje van Lewis in zijn vrije tijd dus ik deel het maar:
[YouTube: Lewis Hamilton Visits NASA - www.apex.one]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Er zijn namelijk erg veel berichten over deze persoon in specifiek, hoewel er veel meer kandidaten zijn geweest die ook rondjes hebben gereden.
Ik denk alle drie. En ik denk ook dat de media een groot aandeel in de aandacht heeft, want… Schumacher.Woudloper schreef op donderdag 4 april 2019 @ 20:14:
Nog even terugkomen om de hype rondom Schumacher tijdens de testdagen in Bahrain. Dit omdat de PR-machine hard aan het draaien is. Ik vraag mij alleen af wie daarachter zit? Is het Ferrari? Is het het Schumacher management of is het de FIA/FOM?
Er zijn namelijk erg veel berichten over deze persoon in specifiek, hoewel er veel meer kandidaten zijn geweest die ook rondjes hebben gereden.
Hoe kan je precies over hype beginnen en niet de media aanwijzen als een van de veroorzakers?Woudloper schreef op donderdag 4 april 2019 @ 20:14:
Nog even terugkomen om de hype rondom Schumacher tijdens de testdagen in Bahrain. Dit omdat de PR-machine hard aan het draaien is. Ik vraag mij alleen af wie daarachter zit? Is het Ferrari? Is het het Schumacher management of is het de FIA/FOM?
Zijn vader is de beste coureur aller tijden (in wereldtitels) en wellicht zo bekend als Senna.. Ja goh waarom zou er aandacht aan worden besteed???Woudloper schreef op donderdag 4 april 2019 @ 20:14:
Ik heb er een hard hoofd in dat die budgetcaps ook daadwerkelijk worden nageleefd en niet meteen worden geschrapt. Kostenbesparing is nou niets iets waar je meteen aan denkt bij f1...loekf2 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 15:57:
[mbr]Racing Point[/] gaat nieuw HQ bouwen in de buurt van Silverstone:
It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.
Powering into a new era with @HondaRacingF1 👊🏁 #PoweredByHonda pic.twitter.com/RAFzyYIEfb
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) 4 april 2019
En deel 1 van 2 van Scarbs review over die 2021 wagens.
[YouTube: F1 2021 exclusive review with Scarbs (1/2)]
[ Voor 35% gewijzigd door Jasphur op 05-04-2019 07:35 ]
Jasphur schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 07:15:
Toffe animatievideo van RBR en Honda. Video in de tweet
[Twitter]
Proud to be #PoweredByHonda 🤜🤛 pic.twitter.com/X3ozHJMl8e
— Visa Cash App RB F1 Team (@visacashapprb) 4 april 2019
Vergeet TR niet
Die animatievideo is tof!!Jasphur schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 07:15:
Toffe animatievideo van RBR en Honda. Video in de tweet
[Twitter]

Comparison of the drivers Max Verstappen VS Pierre Gasly Race Bahrain GP 2019 (link)
Dan nog een laten we zeggen interessant fragment van de out topman van Lotus toen hij besloot over te stappen naar Mercedes PU's voor 2015, van Renault. Een zekere teambaas van het Renault PU programma was daar niet al te blij mee was.
[YouTube: Short Cuts - War In Singapore | Missed Apex Podcast]
Als laatste heeft RaceFans een beetje lopen graven naar wat Liberty nu eigenlijk wil voor 2021. Die besprekingen hebben kennelijk een heel jaar stilgelegen en zijn nu weer begonnen. Het lijkt erop dat de teams het natuurlijk niet met elkaar eens kunnen worden. Probleem is dat het de komende drie maanden geregeld moet worden want FIA 18 maanden regel voor dit soort veranderingen. In ieder geval lijken PU veranderingen niet te gaan gebeuren. Aerodynamische reglementen lijkt langzaam wel te lukken en zaken zoals budgetcaps of de macht van de teams vs. de FIA is nog behoorlijk twijfelachtig.
https://www.racefans.net/...ut-its-plans-for-f1-2021/
[ Voor 30% gewijzigd door DaniëlWW2 op 05-04-2019 11:25 ]
Maar even in tags dan om het niet weg te gevenDaniëlWW2 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:54:
Dan nog een laten we zeggen interessant fragment van de out topman van Lotus toen hij besloot over te stappen naar Mercedes PU's voor 2015, van Renault. Een zekere teambaas van het Renault PU programma was daar niet al te blij mee was.Nee, ik spoiler lekker niks. Dit is gewoon je paar minuten wel waard.
![]()
Na het zien van de Netflix docu vermoed ik dat de hoofdreden dat hij Ricciardo wilde enkel was om Horner een hak te zetten. Alleen een beetje een dure manier om dat te doen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Hah, ja en vervolgens tegen Ricciardo zeggen dat ie zich maar moet aanpassen aan het midfield levenalexbl69 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:06:
[...]
Maar even in tags dan om het niet weg te geven:
spoiler:Onbegrijpelijk dat die man nog steeds aan het hoofd staat daar. Presteert (hoegenaamd) niks, geeft bakken met geld uit, heeft z'n emoties niet onder controle.
Na het zien van de Netflix docu vermoed ik dat de hoofdreden dat hij Ricciardo wilde enkel was om Horner een hak te zetten. Alleen een beetje een dure manier om dat te doen.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Maar dan komt er een raceweekend en word alles achter de rug van Ric om besloten want Ric is niet belangrijk. Het enigste belangrijke is RS.
Ik hoop dat RS het goed gaat doen, maar dan zonder die kwal. Ik zie dat geniepige van Horner veel liever.
FreeReef.nl
Ik denk ze dan ongeveer goed zullen zitten. Onder de budgetcap valt namelijk niet het salaris voor coureurs en senior management.loekf2 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 15:57:
[mbr]Racing Point[/] gaat nieuw HQ bouwen in de buurt van Silverstone:
Ik vind het pijnlijk dat Renault zelf niet ingrijpt. Hij is eindverantwoordelijk voor het team en de motor. Ze lijken dit jaar weer een onbetrouwbare motor te hebben gebouwd en qua prestaties van het chassis is het ook niks bijzonders.World Citizen schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:37:
Cyril heeft 2 gezichten. Buiten het raceweekend en daarin. Ric heeft dat al gemerkt. Vol lof en als paradepaartje binnengehaald worden, maanden lang de hemel in geprezen en alles draait om Ric.
Maar dan komt er een raceweekend en word alles achter de rug van Ric om besloten want Ric is niet belangrijk. Het enigste belangrijke is RS.
Ik hoop dat RS het goed gaat doen, maar dan zonder die kwal. Ik zie dat geniepige van Horner veel liever.
[ Voor 33% gewijzigd door NotSoSteady op 05-04-2019 11:50 ]
Als nu echt blijkt dat ze dit jaar strijden om plek 7/8/9/10 en met enige regelmaat er een team voor staat, en ze dus geen 4e in het WCC worden, dan kan ik me niet voorstellen dat er niet iets gaat veranderen.
Cyril zal wel een plan hebben gehad wat meerdere jaren betrof. Daar zit dan af en toe wat tegenslag bij waardoor zo iemand niet meteen op straat word gezet. Maar ik kan me niet voorstellen dat de Renault hier oneindig in blijft geloven. "Dit is een set-back, maar dat geeft ons meer info voor de toekomst" gaat maar een tijdje op natuurlijk.
Vorig jaar was het al niet goed, het jaar ervoor ook niet als je doelstelling was om ruim 4e in het WCC te worden. Maar als nou dit jaar weer verkeerd gaat en wellicht nog erger gaat worden dan de afgelopen 2 jaren, dan moet het toch wel klaar zijn voor hem.
Zack Brown zit daar naar mijn idee nog meer jaar vanaf. Stel dat hij dit jaar 5e WCC word, dan is de tegenslag van afgelopen jaar niet zo erg, en stijgen ze langzaam. Maar bij Cyril ziet het er naar uit dat het in 3 jaar alleen maar slechter is geworden.
Ik kijk dan niet enkel naar de resultaten van RB met de RS motor van de afgelopen 2 jaar, maar meer naar het team RS.
Ik vind dat hij al veel slack krijgt. Als RS had ik hem dit jaar al flink druk opgelegd, maar wellicht is dat ook zo en kan Cyril NOG beter acteren dan ik dacht
Wat ik gevaarlijk vind, is dat het soms lijkt alsof RS met Cyril wil slagen, of de stekker eruit trekt. In dat geval zou openlijke kritiek op Cyril geen zin hebben omdat er 1 plan is. Soms krijg ik dat gevoel een beetje. Dat RS 1 vast plan heeft met 1 route, en als dat niet lukt is het klaar. Dit om het project niet uit de hand te laten lopen.
[ Voor 9% gewijzigd door World Citizen op 05-04-2019 12:14 ]
FreeReef.nl
Niet eerlijk die vergelijking: Gasly heeft veel ronden achter treintjes aangereden en kon daarbij toch niet inhalen (ook door de problemen die hij had met de setup). Het blijft lastig om iemand in te halen als de achterwielen doorslippen. Dan ga je niet veel meer snelheid hebben aan het eind van het rechte stuk. Gasly is verder de auto's van voorgaande jaren niet gewend en ik denk mede daardoor dat Verstappen er nu beter mee om kan gaan. RBR had vorig jaar ook minder vleugel achter en dat was toen ook een compromis.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:54:
Ik vroeg me eigenlijk eens af hoe groot het gat tussen Gasly en Verstappen nou was in Bahrein. Dus eens opgezocht en ai. Gemiddeld 0,907s langzamer.
Comparison of the drivers Max Verstappen VS Pierre Gasly Race Bahrain GP 2019 (link)
Het is nog veel te vroeg om Gasly af te schrijven en dergelijke kromme vergelijkingen helpen niet imo.
Het probleem bij Renault is volgens mij meer dat het personeel wat ze hebben gewoon niet goed genoeg is nog en meer ervaring nodig heeft. Dan kun je wel elke keer het management eruit blijven gooien, maar daar wordt het personeel niet beter van. Tuurlijk kun je wat mensen wegkopen, maar dat kun je ook met het huidige management doen en geld is daarbij meer het probleem.NotSoSteady schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:48:
[...]
Ik vind het pijnlijk dat Renault zelf niet ingrijpt. Hij is eindverantwoordelijk voor het team en de motor. Ze lijken dit jaar weer een onbetrouwbare motor te hebben gebouwd en qua prestaties van het chassis is het ook niks bijzonders.
Het is een kwal van een vent, maar niet alles kun je echt op hem afschuiven imo. En hem vervangen gaat waarschijnlijk ook niet veel helpen.
Het aannemen van het juiste personeel is ook een kwaliteit. Sorry, maar ik zie onder zijn leiding amper vooruitgang. Ze hebben het ieder jaar over grote verbeteringen, echter strijden ze nog teams met een veel kleiner budget en minder personeel. Op de manier waarop jij redeneert hoef je nooit meer afscheid te nemen van iemand. Ik schuif bovendien ook niet alles op hem af, maar hij zit daar om de dingen op te lossen en daar lijkt absoluut geen sprake van te zijn.Martinspire schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 12:14:
[...]
Niet eerlijk die vergelijking: Gasly heeft veel ronden achter treintjes aangereden en kon daarbij toch niet inhalen (ook door de problemen die hij had met de setup). Het blijft lastig om iemand in te halen als de achterwielen doorslippen. Dan ga je niet veel meer snelheid hebben aan het eind van het rechte stuk. Gasly is verder de auto's van voorgaande jaren niet gewend en ik denk mede daardoor dat Verstappen er nu beter mee om kan gaan. RBR had vorig jaar ook minder vleugel achter en dat was toen ook een compromis.
Het is nog veel te vroeg om Gasly af te schrijven en dergelijke kromme vergelijkingen helpen niet imo.
[...]
Het probleem bij Renault is volgens mij meer dat het personeel wat ze hebben gewoon niet goed genoeg is nog en meer ervaring nodig heeft. Dan kun je wel elke keer het management eruit blijven gooien, maar daar wordt het personeel niet beter van. Tuurlijk kun je wat mensen wegkopen, maar dat kun je ook met het huidige management doen en geld is daarbij meer het probleem.
Het is een kwal van een vent, maar niet alles kun je echt op hem afschuiven imo. En hem vervangen gaat waarschijnlijk ook niet veel helpen.
Hoe is dit krom? Zelfs met een waardeloze setup hoort die RB15 sneller te zijn dan een McLaren, Alfa of Renault. Je zal alsnog sneller zijn in bochten en zou met DRS echt wel een Renault of McLaren moeten pakken. Nee, ik zeg niet dat Kvyat meteen maar moet komen, maar dit is te veel.Martinspire schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 12:14:
[...]
Niet eerlijk die vergelijking: Gasly heeft veel ronden achter treintjes aangereden en kon daarbij toch niet inhalen (ook door de problemen die hij had met de setup). Het blijft lastig om iemand in te halen als de achterwielen doorslippen. Dan ga je niet veel meer snelheid hebben aan het eind van het rechte stuk. Gasly is verder de auto's van voorgaande jaren niet gewend en ik denk mede daardoor dat Verstappen er nu beter mee om kan gaan. RBR had vorig jaar ook minder vleugel achter en dat was toen ook een compromis.

Marko helpt ook echt niet want die zit al de schuld van de problemen af te schuiven op de tweede crash van Gasly in Barcelona...
https://www.motorsport.co...nish-gp-aero-fix/4365162/
[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 05-04-2019 12:33 ]
Ik ben het wel met @Martinspire eens dat ik gasly eerst in vrije lucht wil zien rijden achter de Top 5 voordat ik conclusies ga trekken te aanzien van zijn racepace. Maar goed, dan moet ie eerst z'n quali nog op orde krijgenDaniëlWW2 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 12:29:
[...]
Hoe is dit krom? Zelfs met een waardeloze setup hoort die RB15 sneller te zijn dan een McLaren, Alfa of Renault. Je zal alsnog sneller zijn in bochten en zou met DRS echt wel een Renault of McLaren moeten pakken. Nee, ik zeg niet dat Kvyat meteen maar moet komen, maar dit is te veel.
Marko helpt ook echt niet want die zit al de schuld van de problemen af te schuiven op de tweede crash van Gasly in Barcelona...

Op zich klopt het ook wel, die crash heeft hen feitelijk veel tijd gekost.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 12:29:
[...]
Ik denk niet dat hij het echt zegt om Gasly te bashen, maar meer als (valide) reden aangeeft dat er kostbare tijd verloren is gegaan in de testweek.
Verstappen had voor hetzelfde geld ook kunnen crashen, misschien minder waarschijnlijk, maar had net zo goed gekund.
Gasly begint het seizoen wel met 1-0 achter gevoelsmatig, en moet extra zijn best doen. Gelukkig krijgt hij van Horner weer positieve geluiden te horen dat hij in Bahrain een goede race heeft gereden. Ze geven hem echt wel de tijd.
Wat velen overigens vergeten is dat Kvyat 1,5 seizoen bij RBR er op had zitten voor de historische driver change met Verstappen, dus ook hij had genoeg tijd en ruimte gehad. En zelfs nu krijgt hij nog een 3e kans bij STR. Met Gasly komt het wel goed, als hij uiteindelijk maar binnen de 0.150 van Max kom tijdens qualifying / racesims.
Nee, het is een wetmatigheid dat Max altijd wint als Kvyat van team wisselt/ontslagen wordt. Dus eerst dat...Divak schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 12:49:
Stiekem hoop ik al dat Gasly en Kvyat dit seizoen van stoeltje wisselen.. en als kers op de taart een overwinning voor Kvyat.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Omdat als je puur naar het resultaat kijkt, het hartstikke goed is gegaan sinds de overname van Lotus. Dat team was zo goed als dood. Onder Renault werden ze in 2016 9de, in 2017 6de en in 2018 4de in het kampioenschap.NotSoSteady schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:48:
[...]
Ik vind het pijnlijk dat Renault zelf niet ingrijpt. Hij is eindverantwoordelijk voor het team en de motor. Ze lijken dit jaar weer een onbetrouwbare motor te hebben gebouwd en qua prestaties van het chassis is het ook niks bijzonders.
Ik ben geen fan van Cyril hoor en denk dat het ook erg een 80/20 regel is hier, maar vanuit managementoogpunt heeft ie het gewoon goed gedaan de afgelopen jaren.
Ik denk ook niet dat Cyril de man is om mee verder te groeien en dat het hier blijft steken als ze niet ingrijpen, maar daar komen ze vanzelf wel achter.
[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 05-04-2019 13:20 ]
AhaSpotmatic schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 12:58:
[...]
Nee, het is een wetmatigheid dat Max altijd wint als Kvyat van team wisselt/ontslagen wordt. Dus eerst dat...
Kvyat iedere race wisselen dus

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Vind dat geen afschuiven.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 12:29:
[...]
Er is maar heel weinig on-track testtijd beschikbaar. En alleen IRL kom je echt alle problemen tegen en kun je ze oplossen. Niet alles is te simuleren.
En het is een feit dat een fiks deel van die testtijd vergooid is door die crash.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
https://nl.motorsport.com...ch-probleem-rb15/4365065/
Rel in Spaanse racerij: pitspoezen gezocht met borstomvang van een meter
https://www.ad.nl/buitenl...g-van-een-meter~a322e116/
[ Voor 63% gewijzigd door ppbruins op 05-04-2019 13:48 ]
Het is wel een works team... En nu het midfield dan eindelijk wat serieuze snelheid begint te krijgen en het gat naar de top toch wel echt kleiner aan het worden is, zie je dat dezelfde reliability issues waar RBR vorig jaar (en het jaar ervoor) mee kampte, bij Renault de kop op beginnen te steken (wel een beetje een reach natuurlijk...). Dus ja, voor hun korte bestaan doet het team Renault het best goed, maar eigenlijk zou je er veel meer van mogen verwachten. Zeker als je ziet dat Honda wèl hun zaken op orde beginnen te krijgen.Bosmonster schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 13:16:
[...]
Omdat als je puur naar het resultaat kijkt, het hartstikke goed is gegaan sinds de overname van Lotus. Dat team was zo goed als dood. Onder Renault werden ze in 2016 9de, in 2017 6de en in 2018 4de in het kampioenschap.
Ik ben geen fan van Cyril hoor en denk dat het ook erg een 80/20 regel is hier, maar vanuit managementoogpunt heeft ie het gewoon goed gedaan de afgelopen jaren.
Ik denk ook niet dat Cyril de man is om mee verder te groeien en dat het hier blijft steken als ze niet ingrijpen, maar daar komen ze vanzelf wel achter.
Bosmonster in "[F1 2019] Race 2 GP van Bahrein + testdagen"
Heeft Autobild nu toevallig een artikeltje hieraan gewijd:
https://www.autobild.de/a...-verstappen-14748683.html
https://www.gptoday.net/n...-telefoon-met-verstappens
[ Voor 19% gewijzigd door Exocet op 05-04-2019 15:46 ]
Dat is toch geen nieuws. Dat Mercedes geïnteresseerd bleef was wel duidelijk. Bottas is na één race alweer terug op zijn oude niveau.Bosmonster schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:30:
Schaamteloze plug, maar na mijn eerdere reactie:
Bosmonster in "[F1 2019] Race 2 GP van Bahrein + testdagen"
Heeft Autobild nu toevallig een artikeltje hieraan gewijd:
https://www.autobild.de/a...-verstappen-14748683.html
[ Voor 19% gewijzigd door Señor Sjon op 05-04-2019 15:53 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dat is jouw mening. Met dat budget van Renault is het niet echt verwonderlijk dat ze snel stappen hebben gezet, echter had dit het jaar moeten worden om de aansluiting te vinden. Het resultaat is dat ze nog niet 1x in het laatste deel van de kwalificatie zijn terechtgekomen en er al drie Renault-motoren zijn uitgevallen. Misschien hadden ze die 20 miljoen van Ricciardo beter in de auto en motor steken.Bosmonster schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 13:16:
[...]
Omdat als je puur naar het resultaat kijkt, het hartstikke goed is gegaan sinds de overname van Lotus. Dat team was zo goed als dood. Onder Renault werden ze in 2016 9de, in 2017 6de en in 2018 4de in het kampioenschap.
[ Voor 82% gewijzigd door NotSoSteady op 05-04-2019 16:06 ]
Dit topic is gesloten.
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire